[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
Ik heb afgelopen woensdag Family en telefonie aangevraagd en sta te trappelen totdat ik wordt aangesloten en overga naar 20 mbit... :9~

Hoelang duurt het gemiddeld voordat je bericht krijgt van Wanadoo en bent aangesloten ?

Ennuh, laat die i-Pod ook maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

2/3 weken O-)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 22:32
Ik heb dus nog geen werkende internet verbinding via Wanadoo, er staat wel DSL signaal op de lijn maar nog geen IP adres.
Als ik in de livebox kijk zie ik deze waardes:

Upstream 992 Kb
DownStream 8064 Kb

dit is nog niet met de laatste versie firmware.
Zou dit betekenen dat ik al op ADSL2 zit?
Of komt het gewoon door een rare schakeling ergens waardoor ik dus ook nog geen IP adres heb?
Vind de waardes trouwens wel tegenvallen, want ik zit 1380 meter van de centrale.
Maar goed de waardes geven misschien een verkeerd beeld omdat de verbinding nog niet in orde is.

[ Voor 32% gewijzigd door markmart33 op 05-11-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel dit voor: op 1 december mag iedereen die nog geen geupgrade lijn heeft hier komen klagen (wel 1 klacht per persoon aub). Tot die tijd: kappen met dat gezeik!
Persoonlijk vind ik het minder dat ik puur ben voorgelogen tijdens mijn aanmelding. Er werd tegen mij nadrukkelijk verteld dat ik eind oktober 20Mbit zou hebben. Maar goed, verder ben ik tevreden dus we wachten nog even af.
Maar wat ik een beetje eng vind is dat op dit moment slechts één centrale (ergens in A'dam) op ADSL2 over gegaan lijkt te zijn, en volgens een mede-tweaker die hier op aangesloten is lijkt het allemaal nog erg expirimenteel/proeffase. Heb dus sterk m'n bedenkingen of heel NL over 4 weken op (een goed werkend) ADSL2 zit. Sterker nog, ik denk dat Wanadoo het einde van dit jaar ook niet gaat halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 21:46

vr6-only

Blub Blub

tiel is ook overgezet naar adsl2+....iemand genaamd appaard op speedtest forum had erover...hij woont erg ver van de centrale waardoor hij niet hoger komt dan 8 mit maar hij is al een tijd overgezet

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 05-11-2005 17:22 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
Hallo mensen
Het viel me al op dat veel minder gebeld werd ineens maar ik dacht er niet zo veel van.Toen kreeg ik ineens te horen dat ik de telefoon de laatste tijd niet meer op nam :)
Wat blijkt: als ik mn tel via de livebox doe gaat ie niet meer over maar komen dr een stel erg zachte 'blipjes' uit.

Ik heb nog gewoon KPN telefonie. Voor de rest werkt alles nog wel (nummerweergave en bellen enzo) gelukkig.

Meer mensen met dit probleem/een oplossing?

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Wanadpp telefonie de deur uit knallen.
Wat een afgang is dat.
Echo op de lijn ruis via het KPN nummer.
Wat een troep!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40
Klinkt alsof je een andere telefoon voor de livebox hebt aangesloten?
Mocht dat niet zo zijn dat is de splitter in de livebox waarschijnlijk stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:40:
Wat een afgang is dat.
Wat een troep!!!
Goeie onderbouwing man :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:21

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Wat een afgang is dat.
Wat een troep!!!
Check de plek van je splitter, als je exact de regels gevolgd hebt, heb je een kapotte splitter.

Maar bedankt voor je goed onderbouwde en duidelijk omschreven waarschuwing.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 20:57
Ik zit er ook over te denken om wanadoo family te nemen maar volgens de site is dat hier in deventer nog niet te krijgen. Komt dit nog en zo ja , is er dan iemand die me kan vertellen wanneer ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Dancis schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:32:
Ik zit er ook over te denken om wanadoo family te nemen maar volgens de site is dat hier in deventer nog niet te krijgen. Komt dit nog en zo ja , is er dan iemand die me kan vertellen wanneer ongeveer?
Ik denk dat je daarover beter wanadoo zelf kan bellen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
Wat een afgang is dat.
Wat een troep!!!
Ja.... Maar dat heb ik dus niet aangezien ik alleen ADSL & geen telefonie van ze heb :-)

De telefoon zit gewoon direct in de livebox 'zoals het hoort' en het enige wat niet meerwerkt is de beltoon dus.

Ik heb nu even een tijdelijke oplossing door mn andere (draadloze) telefoon erin te pluggen. Deze gaat nog wel normaal over, alleen heeft (van zichtzelf) geen nummerweergave.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik kan vandaag de hele dag al niet uitbellen. Hoor wel de Wanadoo kiestoon, kan **wel** naar mobiele nummers bellen, maar naar vaste nummers krijg ik alleen maar "in gesprek". Als ik die dan bel met mijn GSM krijg ik wel verbinding. Dit moet een probleem in de Wanadoo centrale zijn toch? Ik heb trouwens Direct ADSL + telefonie (regio Eindhoven), maar dat loopt via BBNED ook over de Wanadoo telefooncentrale. Misschien hebben ze niet genoeg tikken ingekocht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lol? tikken inkopen? nog nooit van gehoord 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 30-09 14:49
Ik zou zeggen doneer die webcam aan mij.. zit al jaren met een van de eerste webcams naar mijn idee.. :P (Die ik overigens nog van mijn ma geleend heb..)
DeWaanzin schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:40:
...

En het enige waar ik van baal is dat ik ook liever die IPod shuffle had gehad ipv zo'n stomme webcam, waar ik toch nix mee doe.......... Tja life sucks
Om verder nog beetje ontopic te blijven... vandaag mijn geweldige Sweex lb000020 router als switch ingezet en het werkte meteen! (zelfs toen dhcp op de Sweex nog aanstond eerst :S)
Nu 3 pc's op de rode ethernet poort aangesloten!

Telefoon werkt ook nog goed tot nu toe, behalve een middagje waar het eruit lag. (Toen ik dat hoorde hoopte ik op de snelheidsverhoging.. maarja :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 17:11
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:18:
[...]

Persoonlijk vind ik het minder dat ik puur ben voorgelogen tijdens mijn aanmelding. Er werd tegen mij nadrukkelijk verteld dat ik eind oktober 20Mbit zou hebben. Maar goed, verder ben ik tevreden dus we wachten nog even af.
Maar wat ik een beetje eng vind is dat op dit moment slechts één centrale (ergens in A'dam) op ADSL2 over gegaan lijkt te zijn, en volgens een mede-tweaker die hier op aangesloten is lijkt het allemaal nog erg expirimenteel/proeffase. Heb dus sterk m'n bedenkingen of heel NL over 4 weken op (een goed werkend) ADSL2 zit. Sterker nog, ik denk dat Wanadoo het einde van dit jaar ook niet gaat halen.
Zover ik weet is nog geen enkele centrale geupgrade hoor, ik heb nog van niemand gehoord dat ie 20 MBit heeft, en die paar Speedtesten trek ik ook nog in twijfel :)
En die centrale 'ergens in A'dam' (Amsterdam-Noord) zit ik ook op maar daar is nog helemaal nix te merken van een upgrade hoor.. ik heb zelfs geen tijdelijke speedboost gehad..
Ik verwacht de eerste serieuze upgrades pas over een week of 2, maar goed met 4 Mbit kan ik ook prima uit de voeten hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:25
Wat ik me nog steeds afvraag, is het nu mogelijk om verkeer voor mijn internet ip vanuit het interne netwerk door te sturen naar het ip van mijn server? Dat zou wel heel handig zijn, omdat ik nu als ik mijn internet ip intik bij de livebox uitkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op het moment de versie zonder wireless, maar het zou misschien toch wel handig zijn. (mn eigen cisco kaartje krijg ik idd ook niet aan de praat :) ) Is dit wireless een beetje stabiel e.d.? (ik heb thuis een medion wireless setje maar dat disconect nog al eens e.d.) En weet iemand de levertijd van het wireless setje als ik het nu aanvraag?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
DRAFTER86 schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:31:
Wat ik me nog steeds afvraag, is het nu mogelijk om verkeer voor mijn internet ip vanuit het interne netwerk door te sturen naar het ip van mijn server? Dat zou wel heel handig zijn, omdat ik nu als ik mijn internet ip intik bij de livebox uitkom...
De livebox ondersteunt nog geen NAT loopback geloof ik, dus er zijn 3 'hacks' om dit op te lossen.
1) gebruik de proxy van Wanadoo
2) pas je hosts file file aan
3) draai een eigen dns
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:15:
ik heb op het moment de versie zonder wireless, maar het zou misschien toch wel handig zijn. (mn eigen cisco kaartje krijg ik idd ook niet aan de praat :) ) Is dit wireless een beetje stabiel e.d.? (ik heb thuis een medion wireless setje maar dat disconect nog al eens e.d.) En weet iemand de levertijd van het wireless setje als ik het nu aanvraag?
Stabiliteit schijnt per livebox verschillend te kunnen zijn. Verder zit er een week cool-off op de wifi set. Dus als je de set vandaag besteld heb je de set over 1.5 week geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een adsl family + telefonie verbinding van wanadoo, en ben online met de livebox dus.

Alleen ik wou eigenlijk vragen of het mogelijk is om op de livebox die tevens ook als een router werkt, een hard phone op aan te sluiten om gebruikt te maken van skype of voipbuster.

Het liefst hoor ik dit van mensen die het al hebben gedaan of geprobeert. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 09:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:15:
Heb wanadoo nu paar dagen maar disconnect nooit, dus stabiel is het hier wel :) Problemen met internet wat disconnecten is ook gefixed, lag aan een kabeltje van mij..

Enige probleem wat ik nog heb is dus 1 pc die niet op het draadloze netwerk komt met de build in wifi (limited or no connectivity) maar die zit nu met de bijgeleverde USB dongle online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe je meerdere telefoons kan gebruiken ism de Livebox.
Ik heb de Livebox op mijn eerste telefoonaansluiting zitten.
Nu zit er maar 1 telefoonaansluiting op de Livebox dus hoe sluit ik nou andere telefoons aan?
Als ik mijn tweede telefoonaansluiting gebruik is mijn verbinding kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:12:
Kan iemand mij vertellen hoe je meerdere telefoons kan gebruiken ism de Livebox.
Ik heb de Livebox op mijn eerste telefoonaansluiting zitten.
Nu zit er maar 1 telefoonaansluiting op de Livebox dus hoe sluit ik nou andere telefoons aan?
Als ik mijn tweede telefoonaansluiting gebruik is mijn verbinding kwijt.
Optie 1 - Ga vanaf de RJ11 aansluiting van de LB naar een 1e telefoontoestel en zet alles paralel aan elkaar, hierbij rekening houdend met de aansluitfactor.

Optie 2 - Ga vanaf de RJ11 aansluiting naar een telefooncentrale en stuur vanaf daar je toestellen aan.

Optie 2 - De makkelijkste, neem een DECT-basisstation met losse handsets een sluit het basisstation aan op de LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:25
Lizard schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:26:
[...]

De livebox ondersteunt nog geen NAT loopback geloof ik, dus er zijn 3 'hacks' om dit op te lossen.
1) gebruik de proxy van Wanadoo
2) pas je hosts file file aan
3) draai een eigen dns
[...]
Stabiliteit schijnt per livebox verschillend te kunnen zijn. Verder zit er een week cool-off op de wifi set. Dus als je de set vandaag besteld heb je de set over 1.5 week geloof ik.
Hmm ik denk dat ik maar een eigen dns ga draaien, moet ik me daar alleen even in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:18:
Kijk, als je nou echt beloofd gekregen hebt dat je voor november op 20 Mbit/sec zou zitten, dan heb je mogelijk reden tot klagen. Want dat is namelijk al voorbij. Waar ik me druk om maak zijn de mensen die klagen over het feit dat ze nog niet geupgrade zijn terwijl de termijn ook volgens henzelf eind november afloopt.

Heb je deze belofte ergens op papier staan? Zo nee, dan ben ik bang dat je gewoon met een slecht geinformeerde verkoper te maken gehad hebt. Zo ja, heb je dan ook een schrijven ontvangen dat het uigesteld is? Zo nee, dan is dat niet netjes (vraag om een iPod Shuffle ter compensatie ;)), zo ja, dan zou ik zeggen: kan gebeuren, heel vervelend, maar helaas.
Wanadoo kan per klant kiezen of deze 20 Mbit/sec of 4 Mbit/sec mag gebruiken. De kans is groot, zoals ik al eerder meldde, dat de upgrade per DSLAM gedaan zal worden, maar ik verwacht wel dat Wanadoo een aantal klanten op proef een 20 Mbit/sec snelheid gegeven heeft - en dan wel op verschillende DSLAM's. Ik heb geen idee van wat en hoe Wanadoo het precies doet / gaat doen, maar als ik zo rondsnuffel heb ik niet het idee dat er al een DSLAM is die integraal geupgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Hmmja, hier in Winschoten bijvoorbeeld hebben wij voor korte duur, misschien 5-10 minuutjes de 20 Mbit snelheid gehad...
Daarna werd alles gereset en was ook de snelheid weer normaal...
Dus ze zijn wel degelijk aan het testen of het gewenste resultaat ook behaald wordt, volgens mij

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb nu een weekje Wanadoo Family en ik ben ook nog geen echte problemen tegengekomen.
Levertijd bedroeg 2 weken en ik heb de livebox 1 dag na de oplevering van de lijn ontvangen. Het aansluiten ging probleemloos. Ik heb wel een keer de handleiding moeten raadplegen voor het reg knopje omdat mijn wifi geen contact kreeg met de Livebox. Verder niet de meegeleverde cd en dongle gebruikt. Ik heb momenteel alleen een Desktop(gedraad), mijn Laptop (draadloos) en een Dect basistation met 3 handsets aangesloten maar ik moet zeggen dat dit probleemloos werkt. De interface van de Livebox is duidelijk genoeg en het wijzigen van de(advanced) instellingen leverde derhalve geen problemen op. Stond nog wel ff vreemd te kijken toen ik geen fax via Windows kon versturen maar de HD op de site van Wanadoo bracht ook hierin gelijk uitkomst. Voorheen had ik @Home breedband en je bent natuurlijk snel geneigt om het hiermee te gaan vergelijken maar dat zou niet helemaal terecht zijn omdat je voor die 47.50 van @Home een hogere up en down hebt. Ik kan ze nog een maandje naast elkaar proberen maar wat me nu al wel opvalt is dat bepaalde sites langzamer/moeilijker openen(Misschien wat DNS problemen) en mijn ping is wat hoger (24 ms ipv 14). Al met al ben ik tot nu toe redelijk tevreden en ik hoop dat het alleen nog maar beter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe ervaren jullie de telefonie op dit moment? Beter dan in het begin? Waar ik bang voor ben is dat als ik druk torrents of wat anders dat veel van je verbinding eist download en die livebox loopt vast ofzo, dan valt telefonie dus ook weg zonder dat je het merkt, dat is toch wel vervelend, voor hetzelfde geld ben je een paar dagen onbereikbaar. 8)7 (Kan ik gelijk over zakgeld verhoging gaan praten want ik bespaar me ouders toch wel wat kosten als het allemaal vlekkeloos werkt :P )

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Als je je Client goed instelt zal het geen problemen geven. Ik had de mijne ongeveer 48 uur draaien op ongeveer 80% van mijn bandbreedte en dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:50
Hier absoluut nog geen problemen met telefonie. Ook heb ik helemaal geen last van een slechte lijn of iets dergelijks. Gewoon goed geluid.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
renechaos schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:56:
[...]

situatie schets:
livebox - switch - server (linux) (ip: fixed op 192.168.5.9)
- workstation (winxp) (ip: dhcp op 192.168.5.10)

gedaan om te controleren:
ik heb de poorten open gezet (met die pagina van jou)(80 om te beginnen) en aan iemand (per telefoon) gevraagd om te controleren of hij van buitenaf mijn server kon benaderen. dat lukte dus niet.
ook niet na restarts van de LB.
op de server in de firewall port 80 dichtgezet, server was niet meer te bereiken, ook niet vanaf mijn workstation. port 80 weer opengezet, server was weer wel te bereiken.. oke die staat dus gewoon open.
Ik heb ook port 23 geforward naar mijn winxp bak, waar ik kerio firewall draai die bij elke onbekende bit over de lijn begint te zeuren, maar die zei niets (telnet service draaide uiteraard wel), kerio gestopt. nog steeds geen goed resultaat.

begin een beetje te geloven dat ik een brakke livebox heb..
kan ik nog meer testen?? doe het met alle plezier..

viel me trouwens wel op dat portforward in basis menu dezelfde nat en policy toevoegd als jou pagina. maar gaf ook geen goed resultaat.
:/ vaag. Al eens een totale reset gegeven en geprobeerd handmatig in te voeren?
Een paar pagina's terug staat beschreven [rml]stimey in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] staat hoe je dat via Telnet doet, moet het nog even in de startpost verwerken. Als ik dat doe doe ik ook gelijk even een structuur in de FAQ maken, wordt een beetje een chaos nu :Y)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:26:
[...]

Ik heb ook de wifi versie + een laptop met pcmcia slotje, ik wil je wel helpen :) Maar kun je me iets meer vertellen over Knoppix? 8)7

Edit: Ik heb Knoppix gedownload, maar ik krijg het niet op een cd :X Is er geen andere manier om dat kaartje uit te lezen? :/
Is goed. Ik zal wel even kijken hoe en wat. Ik heb het ook ooit gehoord van een klasgenoot, dus voor mij is het wel bekend maar zou zelf ook nog niet weten hoe je zoiets eruit trekt. Kom ik zo snel mogelijk op terug.

Weet eigenlijk niet of er andere programma's voor zijn om die firmware eruit te trekken :?

Beste mensen:

Dit topic is behulpzaam en wordt goed onderhouden:
Ja, vind van wel
Nee, zuigt enorm!

LinuX-TUX is erg behulpzaam :+
Ja, als die z'n zinnen erop zet wel
Nee, juist enorm slecht. Vind google beter :Y)

THNX vooghel :+ wist voorheen niet eens dat ik erin stond :o

[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-11-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:50:
Hoe ervaren jullie de telefonie op dit moment? Beter dan in het begin? Waar ik bang voor ben is dat als ik druk torrents of wat anders dat veel van je verbinding eist download en die livebox loopt vast ofzo, dan valt telefonie dus ook weg zonder dat je het merkt, dat is toch wel vervelend, voor hetzelfde geld ben je een paar dagen onbereikbaar. 8)7 (Kan ik gelijk over zakgeld verhoging gaan praten want ik bespaar me ouders toch wel wat kosten als het allemaal vlekkeloos werkt :P )
Volgens mij is de firmware recentelijk geupdate, wat verbetering in de telefonie tot gevolg zou moeten hebben; ik heb zelf geen voice dus ik kan daar voor de rest niets over zeggen. Wat ik wel weet is dat er wat QoS (quality of service) gebruikt wordt om de voice kwaliteit te garanderen (simpelweg betekent dat dat er bandbreedte vrijgehouden wordt voor je telefonie, zodat downloaden/uploaden nooit in de weg zal zitten). Dus theoretisch/technisch gesproken kan je je hele lijn voltrekken zonder dat je voice eronder moet lijden. Wat ik zou doen: ga eens een uurtje of twee testen: met/zonder download bellen, met/zonder upload, met beiden tegelijkertijd vol aan. Gezien het feit dat bellen naar vaste nummers toch gratis is, maakt dat ook niet uit. ;) Als je aardig wilt zijn naar Wanadoo kan je beter naar een Wanadoo-telefonie nummer bellen (oftewel een andere Wanadoo ADSL klant met Wanadoo telefonie), want dat kost Wanadoo ook niets tenminste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
Weet iemand of het nog uitmaakt hoever de Livebox van het ISRA-punt mag staan ?
Mijn ISRA zit in de meterkast, en als de kabel tussen ISRA en Livebox zo kort mogelijk moet zijn, dan moet ik nog effe een stopcontact maken in de meterkast.
Als de afstand geen beperking is, dan zet ik de livebox boven en is de kabel tussen ISRA en Livebox ong 10 meter.

Is hoe korter, hoe beter ?
Of gaat het ook nog om de kwaliteit kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
MuTTLeYs schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:38:
Weet iemand of het nog uitmaakt hoever de Livebox van het ISRA-punt mag staan ?
Mijn ISRA zit in de meterkast, en als de kabel tussen ISRA en Livebox zo kort mogelijk moet zijn, dan moet ik nog effe een stopcontact maken in de meterkast.
Als de afstand geen beperking is, dan zet ik de livebox boven en is de kabel tussen ISRA en Livebox ong 10 meter.
Stopcontact maken en een ethernet kabel trekken vanaf de meterkast is optimaal.
Is hoe korter, hoe beter ?
Korte beroerde kabel (stekkertjes er slecht op bijvoorbeeld) is ook niet alles. Maar minder lengte geeft minder verlies en minder antenne werking bijvoorbeeld.
Of gaat het ook nog om de kwaliteit kabel ?
Kwaliteit van gehele kabel gaat het om. Gebruik je een telefonie kabel met hard koperen kern waar rood & blauw om elkaar gedraad zitten van binnen verlies je het minste. Een stuk CAT5 UTP voldoet ook als je dan een twisted-pair gebruikt zoals Blauw & BlauwWit.

Goede kabels gebruiken en ze brak verbinden is ook niets. Niet van stekkerdoosje naar kabeltje en weer naar een stekkerdoosje etc etc.

Dit gaat allemaal over ISRA <--> LiveBox natuurlijk. Mooiste is LiveBox bij ISRA en ethernet (netwerk/UTP) gewoon verlengen naar de meterkast toe.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 06-11-2005 23:13 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:06:
[...]

Volgens mij is de firmware recentelijk geupdate, wat verbetering in de telefonie tot gevolg zou moeten hebben; ik heb zelf geen voice dus ik kan daar voor de rest niets over zeggen. Wat ik wel weet is dat er wat QoS (quality of service) gebruikt wordt om de voice kwaliteit te garanderen (simpelweg betekent dat dat er bandbreedte vrijgehouden wordt voor je telefonie, zodat downloaden/uploaden nooit in de weg zal zitten). Dus theoretisch/technisch gesproken kan je je hele lijn voltrekken zonder dat je voice eronder moet lijden.
Voip gebruikt ook nauwelijks bandbreedte dus theoretisch zou het niets uit mogen maken. Ik heb wel gehoord dat KPN een andere techniek gebruikt voor QoS en dat daar in de testfase met de Experiabox wat problemen mee waren.
Ik heb mijn Torrentclient altijd op 80% staan omdat ik dan nauwelijks verschil merk als ik meerdere applicaties heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ook ik heb aanleg-twijfels, zoals een paar posts hierboven ook wordt besproken.

-> Ik blijk zowaar toch een ISRA-punt in de meterkast te hebben, maar daar is geen stopcontact en ook geen goede gelegenheid de ethernetkabel ervandaan te krijgen - zou dan op een of andere manier samen met de telefoon door één buis moeten. Dat kan denk ik alleen als ik ze samen door één kabel stuur.

-> De kabel vanaf het ISRA-punt tot het eerste telefoonstopcontact lijkt keurig aangelegd te zijn, waarschijnlijk door de (toen nog) PTT zelf. Het is zo'n vier-aderige grijze telefoonkabel. Is dit de norm88 kabel waar eerder over gesproken wordt? Zo ja: geeft deze inderdaad geen enkel kwaliteitsverlies? (Hij lijkt me bijvoorbeeld niet shielded, waar ik aanneem dat de grondkabel dat wel is).

Wat kan ik het beste doen? A ) LiveBox rustig in de woonkamer plaatsen -> veruit het makkelijkst, maar niet bij ISRA. Of B ) LiveBox in de meterkast. Ethernet en telefoon moeten dan een stuk een buis delen -> één Cat 6 kabel (= afzonderlijk afgeschermde paren) delen lijkt me het best te doen. Dan: veel werk en verbinding binnenshuis niet helemaal volgens alle regeltjes..

C ) Eventueel kan ik de kabel meterkast -> woonkamer (vóór de LiveBox) vervangen door een betere. Dat zal relatief eenvoudig zijn en sluit tevens uit dat er iets met die specifiek kabel is gebeurd in het verleden. Maar: wat is dan een betere?

Een inbelverbinding vanuit mijn huis is altijd knap waardeloos geweest. Mijn huisinstallatie vertrouw ik dus niet heel erg - na dat eerste stopcontact lijkt 't allemaal nogal aan elkaar prutswerk en heb ik bovendien heel wat kabellengte tot aan m'n pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:21:
Wanadoo kan per klant kiezen of deze 20 Mbit/sec of 4 Mbit/sec mag gebruiken.
Dit klopt en het is inderdaad softwarematig. Ik zit op dit moment in een pilot voor ADSL2+. Ik zit op 4330 meter vanaf de centrale en heb de volgende waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7308 Kb
Afname Dichtbij : 44.1 (dB)
Ver weg : 19.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 47310
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10022
ES-teller van 1 dag 0

Per restart van de Livebox traint hij op een andere download snelheid. Zoals je kan zien, bagger slechte lijn, maar ik download nu wel ruim met 600 Kbyte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 16:00
13 Oktober Wanadoo Family aangevraagd
31 Oktober Geplande oplever datum
3 November geen ADSL signaal meer van Quicknet en geen line sync met de LiveBox.

Wanadoo gebeld: "Ja ik zie dat de order nog niet helemaal klaar is, wacht nog 1 dag".

Vandaag gebeld want nog steeds geen line sync nu hebben ze een case aangemaakt want mijn "order is stuck in workflow" en als het na 5 werkdagen niet werkt moet ik weer bellen.

Iemand dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, veel mensen denk ik.

ik heb daardoor 3 maanden geen internet thuis gehad :@ en ook elke dag bellen !.
gvd wordt je echt gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Is het iemand al gelukt om via de Livebox in te bellen naar zoiets als Postbank Girotel?

Ik ben nl in 'discussie' met de helpdesk van Wanadoo, maar ze zijn niet bijster snugger.

Hun oplossing was uiteraard: zet *33* voor het nummer waarmee je inbelt.
Toen ik zei dat dat niet hielp, was het antwoord: het ligt aan de Postbank.
Dus ik weer: als ik de Livebox uitzet, doet ie het wel, dus het ligt niet aan de Postbank.
Komt de volgende helpdesk medewerker er weer aan: de oplossing is om *33* ervoor te zetten!

Yay, weer terug naar stap 1: uitleggen dat dat niet de oplossing is.
Ik zal wel posten of ze uiteindelijk met een oplossing komen.

Ow ja, eerder werd gezegd dat het er aan lag dat 'de Postbank server eruit lag'. Dat is dus niet het geval. (Voorbeeld: inloggen via LB met *33* lukt niet, 30 seconden later met de Livebox uit wel, daarna 30 seconden later via LB met *33* weer niet.)
Ook niet omdat Postbank Girotel ermee ophoudt (iedereen moet het gewoon online doen), want voor Girotel Zakelijk moet ik toch echt nog steeds inloggen.

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

TWolf schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:38:
Is het iemand al gelukt om via de Livebox in te bellen naar zoiets als Postbank Girotel?

snip ......verhaal......snip
Denk dat de vraag is of data over VoIP kan. Is niet voor niets Voice over IP toch? Zo is het me ook niet gelukt om in te bellen bij andere provider over Wanadoo telefonie (vraag je niet af waarom ik dat zou willen, was puur spielerei..)
Faxen gaat meen ik ook niet over VoIP...

Of ik doe iets niet goed, wat ik ook niet wil uitsluiten.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het motto geinige wetedingetjes, hier het energieverbruik van de Livebox. Je kent de verhalen over sluipenergie bij koffiezetters en zo, maar hoe zit dit nu bij een router en dergelijke kastjes? Kort samengevat valt dat allemaal mee. Niks schokkends of zo.
Gegevens vooraf: Wanadoo Family ZONDER wifi en ZONDER telefonie, nog 4Mb connectie (ADSL2 schijnt minder energie te kosten bij geen gebruik). Gemeten met een Voltcraft Energy Monitor 3000

Het energieverbruik ligt tussen de 7.5 W en 8.0 W. Die 7.5 W gebruikt ie in passieve toestand als er geen computer of router achter hangt die aan staat, en anders dus die 8.0 W.
Als je de Wanadoo lichtreclame vrijwillig aan hebt kost dat een max. schokkende 0.2 W meer (bij compleet aan), gemiddeld 0.1 W meer. Die paar ledjes kosten dus niks.

Als ie het hele jaar aanstaat dan kost dat bij 8.0 W in totaal 70 kW, bij de huidige energieprijs (ongeveer 0,19 euro all in), 13,32 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Skidmarks schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:23:
3 November geen ADSL signaal meer van Quicknet en geen line sync met de LiveBox.

Wanadoo gebeld: "Ja ik zie dat de order nog niet helemaal klaar is, wacht nog 1 dag".

Nou geloof me je bent echt geen uitzondering, je hebt gewoon geluk als het wel in 1 keer goed gaat.
Bij mijn zus is de omzetting ook niet goed gegaan zit ook al een paar dagen zonder internet.
Ik zelf heb nu wel line sync maar nog geen ip adres, dus weer nieuwe case aangemaakt en geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:04:
[...]

Nou geloof me je bent echt geen uitzondering, je hebt gewoon geluk als het wel in 1 keer goed gaat.
Bij mijn zus is de omzetting ook niet goed gegaan zit ook al een paar dagen zonder internet.
Ik zelf heb nu wel line sync maar nog geen ip adres, dus weer nieuwe case aangemaakt en geduld hebben.
Overdreven, bij mij is alles perfect gegaan.
Heb ik zeker geluk? Voor het eerst in mijn leven, Yeeehaw.

En geloof mij, ik ben echt geen uitzondering 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niet de enige die problemen heeft ondervonden. Ik namelijk ook. Bij mij was het op 28 augustus ook helemaal fout gegaan. En elke dag maar bellen, en elke keer kreeg ik toen die standaard antwoorden. En sinds vorige week dinsdag heb ik een werkende internetverbinding daardoor heb ik 10 weken geen internetverbinding gehad. Gelukkig heeft Wanadoo dit gecompenseerd door mij 3 maanden gratis internet aan te bieden en een Ipod Shuffle kado te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:33:
[...]

Overdreven, bij mij is alles perfect gegaan.
Heb ik zeker geluk? Voor het eerst in mijn leven, Yeeehaw.

En geloof mij, ik ben echt geen uitzondering 8)7
Nou vind ik niet overdreven hoor, als het bij mijn zus ook verkeerd is gegaan en wat ik overal zo lees in de diverse forums.
Dus in dit geval heb jij gewoon geluk, en ik pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Laatst online: 30-09 17:11
TWolf schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:38:

Ik ben nl in 'discussie' met de helpdesk van Wanadoo, maar ze zijn niet bijster snugger.

Hun oplossing was uiteraard: zet *33* voor het nummer waarmee je inbelt.
Toen ik zei dat dat niet hielp, was het antwoord: het ligt aan de Postbank.
Dus ik weer: als ik de Livebox uitzet, doet ie het wel, dus het ligt niet aan de Postbank.
Komt de volgende helpdesk medewerker er weer aan: de oplossing is om *33* ervoor te zetten!

Yay, weer terug naar stap 1: uitleggen dat dat niet de oplossing is.
Ik zal wel posten of ze uiteindelijk met een oplossing komen.

Ow ja, eerder werd gezegd dat het er aan lag dat 'de Postbank server eruit lag'. Dat is dus niet het geval. (Voorbeeld: inloggen via LB met *33* lukt niet, 30 seconden later met de Livebox uit wel, daarna 30 seconden later via LB met *33* weer niet.)
Ook niet omdat Postbank Girotel ermee ophoudt (iedereen moet het gewoon online doen), want voor Girotel Zakelijk moet ik toch echt nog steeds inloggen.
Nee ik heb ook al alles geprobeerd maar het is niet gelukt..
de enige werkende oplossing is inderdaad gewoon de stekker van de livebox er ff uittrekken..

Maar nou moet ik zeggen dat de Postbank ook weinig professioneel is met een offline programma uit 2000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf

TWolf

www.AniWay.nl

Nee ik heb ook al alles geprobeerd maar het is niet gelukt..
de enige werkende oplossing is inderdaad gewoon de stekker van de livebox er ff uittrekken..

Maar nou moet ik zeggen dat de Postbank ook weinig professioneel is met een offline programma uit 2000 :P
Ik had al zo'n vermoeden dat ik gewoon iedere keer weer de hele zooi voor de meterkast overhoop mag gooien om de LiveBox uit te zetten ;(

Trouwens, de communicatie van Girotel (Zakelijk) over de modem is al uit 1976!
Zie hier voor de achtergrond van dit minitel protocol.
Dat zulke oude systemen nog werken... aan de ene kant prachtig, aan de andere kant errug achterhaald.

EDIT: ik zie net dat Headline een nieuwe versie Girotel Zakelijk aan het maken is. Versie 5 zou helemaal geupdate moeten zijn aan 'de nieuwe stijl'. Als ze dan eindelijk ook die achterlijke Windows 3.11 achtige look en functionaliteit updaten naar iets nieuwers, dan lukt het misschien wel om toch met *33* in te bellen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door TWolf op 07-11-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Skidmarks schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:23:

Vandaag gebeld want nog steeds geen line sync nu hebben ze een case aangemaakt want mijn "order is stuck in workflow" en als het na 5 werkdagen niet werkt moet ik weer bellen.

Wat is je W-nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:06:
[...]

Dit klopt en het is inderdaad softwarematig. Ik zit op dit moment in een pilot voor ADSL2+. Ik zit op 4330 meter vanaf de centrale en heb de volgende waardes:

Upstream 1020 Kb
DownStream 7308 Kb

Per restart van de Livebox traint hij op een andere download snelheid. Zoals je kan zien, bagger slechte lijn, maar ik download nu wel ruim met 600 Kbyte/s.
Even wat kleine dingetjes weggesnipt. Als je trained bent op 7308 Kbit/sec zou je ongeveer 792 Kbyte/sec snelheid moeten kunnen behalen. Ik heb het gevoel dat er tussen Windows en LiveBox wat probleempjes zijn mbt optimale receive window settings and the like.

Probeer voor de grap de volgende registry change eens:

http://jthz.com/speed/

Let op, die duffe dwaas van een Juultje heeft er meteen ook een kleurwijziging van je Windows desktop ingebakken. Wat ik dus zou doen: download de .reg file, open hem met notepad, trek de kleurwijzigingen eruit en sla hem op, en voer hem dan uit. Ik denk dat je dan al tussen de 750 en 790 Kbyte/sec moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 16:00
Heb ik gemailt naar je...

[ Voor 36% gewijzigd door Skidmarks op 07-11-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:38:
[...]

Even wat kleine dingetjes weggesnipt. Als je trained bent op 7308 Kbit/sec zou je ongeveer 792 Kbyte/sec snelheid moeten kunnen behalen. Ik heb het gevoel dat er tussen Windows en LiveBox wat probleempjes zijn mbt optimale receive window settings and the like.

Let op, die duffe dwaas van een Juultje heeft er meteen ook een kleurwijziging van je Windows desktop ingebakken. Wat ik dus zou doen: download de .reg file, open hem met notepad, trek de kleurwijzigingen eruit en sla hem op, en voer hem dan uit. Ik denk dat je dan al tussen de 750 en 790 Kbyte/sec moet kunnen halen.
zal ik vanavond ff checken.. zit nu op mn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:06:
[...]

Volgens mij is de firmware recentelijk geupdate, wat verbetering in de telefonie tot gevolg zou moeten hebben; ik heb zelf geen voice dus ik kan daar voor de rest niets over zeggen. Wat ik wel weet is dat er wat QoS (quality of service) gebruikt wordt om de voice kwaliteit te garanderen (simpelweg betekent dat dat er bandbreedte vrijgehouden wordt voor je telefonie, zodat downloaden/uploaden nooit in de weg zal zitten).
Ik heb er zelf nog wat literatuur op nageslagen, en het lijkt dat QoS voor wat betreft VOIP nog niet zo geoptimaliseerd is. Volgend artikel geeft ook een heldere uitleg:

IP-telefonie - bellen via het Internet - is een technologie die nog in de kinderschoenen staat. Desondanks is de populariteit van IP-telefonie het afgelopen jaar enorm toegenomen. Met grote snelheid onstaat er een nieuwe markt van aanbieders van spraak-over-IP diensten, leveranciers van IP-telefonie hard- en software en potentiële afnemers en gebruikers. IP-profeten voorspellen zelfs dat binnen tien jaar al het spraakverkeer via het Internet zal worden afgehandeld. Of het zover komt is nog maar de vraag. In ieder geval zullen daarvoor de nodige technische barrières moeten worden geslecht. De grote aantrekkingskracht van IP-telefonie ligt op dit moment in het prijsvoordeel van vooral internationale telefoongesprekken. Daar staat tegenover dat de kwaliteit en betrouwbaarheid nog veel te wensen overlaten.
Netwerken voor datacommunicatie, zoals het Internet, werken principieel anders dan netwerken die zijn aangelegd en geoptimaliseerd voor het transporteren van spraak, zoals het 'gewone' (PSTN- of ISDN-) telefoonnetwerk. Voor een goed begrip van IP-telefonie is het noodzakelijk de belangrijkste verschillen tussen beide typen netwerken te begrijpen. Essentieel daarbij is het verschil tussen de begrippen circuit-geschakeld en pakket-geschakeld.

Circuit-geschakeld
Het telefoonnet is een zogenaamd circuit-geschakeld netwerk. Dit houdt in dat voor de duur van een telefoongesprek een vaste verbinding wordt opgezet tussen de beller en de ontvanger, van 64 Kbit/s (het spraaksignaal wordt 8000 keer per seconde met 8 bit gesampled). Gedurende het hele gesprek is deze bandbreedte gereserveerd voor dat ene gesprek en kan de lijn niet voor iets anders worden gebruikt, of er nu wel of niet wordt gesproken. Dit heeft als voordeel dat de zogenaamde 'Quality of Service' is gegarandeerd: het signaal komt (nagenoeg) altijd goed verstaanbaar bij de ontvanger aan. Dat wil zeggen, in de juiste volgorde en zonder (hoorbare) vertraging - mobiele telefonie en telefonie die deels via een satelliet verloopt even buiten beschouwing gelaten. Anders gezegd: de betrouwbaarheid van het telefoonnet is enorm hoog (hoe vaak kreeg u geen kiestoon toen u de hoorn opnam om te gaan bellen?). Dit heeft alles te maken met het feit dat het telefoonnet tientallen jaren lang is geoptimaliseerd rond de 64 Kbit/s standaard. Tegelijkertijd is het daardoor ook bijna onmogelijk geworden om op een ander principe over te stappen: de hele architectuur van het telefoonnet en alle bijbehorende randapparatuur is op deze ene standaard afgestemd.

Pakket-geschakeld
Het Internet is wat wordt genoemd een pakket-geschakeld netwerk. Het bestaat uit een groot aantal knooppunten die onderling zijn verbonden. Alle informatie, of het nu spraak, tekst, beeld of muziek is, wordt opgedeeld in zogenaamde IP-pakketten. Van elk pakket is bekend waar het vandaan komt (via het afzenderadres) en waar het naar toe moet (via het bestemmingsadres). Daarnaast heeft elk pakket een volgordenummer dat de juiste plaats van het pakket in de datastroom aangeeft. Ieder pakket kan in principe afzonderlijk via een eigen route door het netwerk worden getransporteerd naar het bestemmingsadres. Op de knooppunten van het netwerk staan routers die per pakket, aan de hand van het bestemmingsadres, bepalen welke route een pakket het beste kan nemen.
Een belangrijk voordeel van deze methode is dat IP-pakketten ook op de juiste bestemming aankomen als bepaalde delen van het netwerk uit de lucht zijn: de pakketjes volgen dan gewoon een andere route. Het nadeel is ook evident: pakketten kunnen wel eens niet in de juiste volgorde op het bestemmingsadres aankomen. Via het volgordenummer kan dit weliswaar weer worden rechtgezet, maar niet zonder de introductie van een zekere vertraging ('delay'). Het kost, met andere woorden, tijd om de oorspronkelijke volgorde van de pakketjes te herstellen. Gaat het om tekst of beeld (via e-mail, file transfer en dergelijke), dan is dit geen probleem: de tekst of het plaatje komt gewoon wat later aan. Spraak wordt echter al snel onverstaanbaar als de delay te groot (>250 msec!) wordt.
Ook komt het voor dat pakketten helemaal niet aankomen ('packet-loss'). Als pakketten te lang onderweg zijn worden ze weggegooid voordat het bestemmingsadres is bereikt. Voor spraak is dat niet zo'n probleem: bij een packet-loss van 3% is het spraaksignaal nog goed verstaanbaar. Packet-loss bij data daarentegen, leidt tot onleesbare bestanden en programma's. Men heeft lange tijd gedacht dat pakket-geschakelde netwerken om bovenstaande redenen niet die 'Quality of Service' konden bieden die nodig is voor de realtime transmissie van spraak.
Niettemin wordt spraak bij IP-telefonie ingepakt in IP-pakketjes en via een pakketgeschakeld netwerk zoals het Internet, getransporteerd. Oplossingen voor het QoS-probleem (zoals delay en packet-loss) zijn daarbij al voorhanden of onder handbereik echter nog niet volledig geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:23
Iemand al de 20Mb? Of de iPod? Die heb ik ook nog steeds niet binnen... 27-okt opgeleverd....

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Vince22 schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:48:
Iemand al de 20Mb? Of de iPod? Die heb ik ook nog steeds niet binnen... 27-okt opgeleverd....
Nee, behalve een paar pilot testers geloof ik.
c. Wanadoo streeft er naar om binnen 30 werkdagen na oplevering van uw ADSL Family verbinding de iPod naar u op te sturen.
Gevonden bij de actievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf

TWolf

www.AniWay.nl

Zoals verwacht de uiteindelijke oplossing van Wanadoo voor alle problemen omtrend Postbank Girotel (Zakelijk) of andere inbeldiensten:
Geachte heer xxxx,

Sluit het inbel modem rechtstreeks aan op de kpn lijn. Voor de livebox maar na het isra punt. Een andere oplossing is er niet tenzij u contact opneemt met de postbank en zij u een andere oplossing kunnen bieden.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Laatst online: 02-10 08:03
Ik volg dit topic al een tijdje alleen heb ik tot nu toe niet echt de behoefte gehad iets te posten omdat ik het niet echt nuttig achte :)

Misschien is dit wel eerder ter sprake gekomen dan heb ik het gemist.

Als ik op de webinterface van mn Livebox kijk en via Informatie - Software mn firmware versie bekijk zie ik keurig: 3202WNLM_220278

Echter als ik via geavanceerd bij Statistieken - ADSL Statistieken kijk zie ik: Firmware 0xe200314

Is dit een andere code, een andere firmware of ... ?

Alvast bedankt!

ps: Tot nu toe ben ik zeer tevreden over Wanadoo, binnen 2 weken na aanvragen aangesloten (exact op de door hun voorspelde dag). Ben nu 2 weken online, heb geen uitval gehad en de snelheid is steady op de 4 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:38:
Ik denk dat je dan al tussen de 750 en 790 Kbyte/sec moet kunnen halen.
768 Kbyte/sec! Mooi Kryz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
TWolf schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:37:
Zoals verwacht de uiteindelijke oplossing van Wanadoo voor alle problemen omtrend Postbank Girotel (Zakelijk) of andere inbeldiensten:

[...]
Zet je er dan wel een ADSL splitter tussen? Anders wordt je DSL-lijn zo beroerd als je je modem daar aangesloten laat zitten :+

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

768 KB is nog lang geen 20 Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:21:
[...]

768 KB is nog lang geen 20 Mbit...
Dat moet je ook niet denken te halen met 4330 meter van de centrale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
Waar ik nog niet echt een eenduidig antwoord op heb kunnen vinden, is of je IP adres vast staat (welliswaar via DHCP) ivm mail en hosting, en of poort 25 gewoon open staat.

Heeft de Livebox ook een DMZ optie?

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kryz schreef:
[...]

Let op, die duffe dwaas van een Juultje heeft er meteen ook een kleurwijziging van je Windows desktop ingebakken.
Die duffe dwaas heeft dat heel bewust gedaan Chris ;-)
Zodat je er een leuk extra kleurenschema bij hebt, en gewoon terug kunt schakelen naar je oude schema (als je dat wenst).

Je moet weten; die reg-patch was er in beginsel voor eigen gebruik. Dat anderen er van mee profiteren, heel fijn natuurlijk, maar de bedoeling was dus allesbehalve duf en dwaas. Ik vind dat jaminkleurtjes wit-blauw gedoe van MicroSoft tamelijk knudde.

Als je overigens veel torrents binnenhaalt/seed, dan is een half zo kleine Rec.window waarde gewenst. Ik zal dat er nog eens bij zetten op die peetsj.

Grtz

Julius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik kan niet meer dan 8 entry's toevoegen bij Firewall bij de Livebox met de nieuwe firmware terwijl dit wel zo moet zijn, of vergis ik me nou :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

=Blaat=

[ Voor 255% gewijzigd door vr6-only op 07-11-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 30-09 17:09

duderuud

Sliden is koel

Friebo schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:56:
Waar ik nog niet echt een eenduidig antwoord op heb kunnen vinden, is of je IP adres vast staat (welliswaar via DHCP) ivm mail en hosting, en of poort 25 gewoon open staat.

Heeft de Livebox ook een DMZ optie?
Ik krijg het iig niet voor elkaar om een mailserver te draaien, ergens in dit topic ook gelezen dat poort 25 dichtstaat...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat dat Wanadoo zijn toezegging niet na gaat komen om de snelheidsverhogong uiterlijk november te hebben gerealiseerd.
Dit staat namelijk op hun eigen site.

Wordt de snelheid van Wanadoo ADSL Family verhoogd?

Antwoord
Ja, eind 2005 wordt de snelheid van alle Wanadoo ADSL Family-abonnementen verhoogd! Wij stappen namelijk over op de snellere ADSL2+ technologie. Hierdoor kan Wanadoo aan de huidige en toekomstige ADSL-klanten meer kwaliteit voor dezelfde prijs bieden. Abonnees kunnen dan nog beter gebruik maken van breedbandtoepassingen zoals muziek en films downloaden en online gamen.

8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wat een verrassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:09:
Denk dat dat Wanadoo zijn toezegging niet na gaat komen om de snelheidsverhogong uiterlijk november te hebben gerealiseerd.
Dit staat namelijk op hun eigen site.

Wordt de snelheid van Wanadoo ADSL Family verhoogd?

Antwoord
Ja, eind 2005 wordt de snelheid van alle Wanadoo ADSL Family-abonnementen verhoogd! Wij stappen namelijk over op de snellere ADSL2+ technologie. Hierdoor kan Wanadoo aan de huidige en toekomstige ADSL-klanten meer kwaliteit voor dezelfde prijs bieden. Abonnees kunnen dan nog beter gebruik maken van breedbandtoepassingen zoals muziek en films downloaden en online gamen.

8)7 :(
Ja dit stond er al een tijdje dus lijkt me niet echt een verassing. Zeker als je nagaat dat er nu (pas)een pilot gedraaid wordt kan je op je vingers na tellen dat er nog wel wat tijd overheen gaat eer men deze fase "kinderziektevrij" gepasseerd is.

Inderdaad Demon all over again }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf

TWolf

www.AniWay.nl

Ik krijg het iig niet voor elkaar om een mailserver te draaien, ergens in dit topic ook gelezen dat poort 25 dichtstaat...
Poort 25 staat niet dicht.

Mijn Linux server is aangesloten aan de livebox en daar draaien de standaard Linux applicaties op om mail te kunnen versturen en ontvangen. Geen fancy of aparte setting o.i.d.
Alles werkt prima.
Mbv Apache en Squirrelmail heb je dan overal toegang tot je email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Damn.. Irritant... ik kan gewoon niet bellen naar vaste nummers (iig niet buiten mijn netnummerregio), dan geeftie gewoon na een tijdje een ingesprekstoon :(

Ik krijg nu zelfs ook "U heeft een niet bestaand nummer gekozen".

Ik heb al 3 nummers geprobeerd... livebox reset wil ook niet helpen :?

Hmmm.. hij doet het nu af en toe... meestal krijg ik ingesprektoon.

[ Voor 24% gewijzigd door Tutti-frutti op 08-11-2005 10:06 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

TWolf schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:05:
[...]

Poort 25 staat niet dicht.

Mijn Linux server is aangesloten aan de livebox en daar draaien de standaard Linux applicaties op om mail te kunnen versturen en ontvangen. Geen fancy of aparte setting o.i.d.
Alles werkt prima.
Mbv Apache en Squirrelmail heb je dan overal toegang tot je email.
Ontvangen op 25 gaat nu inderdaad goed, maar uitgaande mail op 25 moet via smtp.wanadoo.nl
Direct uitgaand mailen wordt wel degelijk geblocked. Dus ik neem aan dat jij ook je mail via wanadoo's server uitstuurt...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef de mensen die klagen toch wel gelijk. Het zou deze maand allemaal gebeuren en nu is het upgraden van ADSL 2+ verplaatst naar eind dit jaar, wat is de volgende stap? Begin 2006 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Tutti-frutti schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:57:
Damn.. Irritant... ik kan gewoon niet bellen naar vaste nummers (iig niet buiten mijn netnummerregio), dan geeftie gewoon na een tijdje een ingesprekstoon :(

probeer het netnummer er eens voor te draaien, want anders werkt het bij mij thuis ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier bijna alleen nog maar gesproken over de geplande snelheidsverhoging en dat vind ik toch geen goede ontwikkeling, want wat schiet je er hier mee op? Niets lijkt me, dan lijkt het me beter om Wanadoo zelf te mailen en daar je beklag te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

1300A schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:44:
[...]

probeer het netnummer er eens voor te draaien, want anders werkt het bij mij thuis ook niet 8)7
Dat doe ik uiteraard. Iki draai gewoon het 10-cijferige nummer. Maar zoals ik al zei.. hij doet het soms, maar ik krijg vaak ingesprek toon, en tot nu toe 1 x "niet geldig nummer". En ik weet 100% zeker dat het niet aan mij ligt... ik kan heus wel een nummertje intoetsen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 08-11-2005 11:02 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doe ik uiteraard. Iki draai gewoon het 10-cijferige nummer. Maar zoals ik al zei.. hij doet het soms, maar ik krijg vaak ingesprek toon, en tot nu toe 1 x "niet geldig nummer". En ik weet 100% zeker dat het niet aan mij ligt... ik kan heus wel een nummertje intoetsen :P
Zelfde probleem als hierboven :'(

Maar ff wanadoo gemaild over wanneer we nou over gaan naar 20Mbit

[quote]
De planning is nog steeds dat de verhoging in november wordt doorgevoerd. U kunt dat nalezen op de onderstaande link:
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family.html [quote]
Afwachten dan maar :O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:01:
ik neem aan dat andere klagers net als ik een email sturen / ticket hebben geopened met deze vraag
dat neemt niet weg dat als je samen met anderen lekker kan ranten dat een stukje stress wegneemt
dat schiet je er dus mee op :)
Als je denkt dat dit forum bedoeld is om eens lekker met andere te kunnen ranten om wat stress weg te nemen, dan heb je het niet helemaal begrepen. Het idee is dat er constructief gediscussieerd wordt over het onderwerp. Voor andere verhalen: http://www.forumplaza.nl/ - Start gratis je eigen forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Tutti-frutti schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:01:
[...]

Toets het nummer eens heel snel in. Echt heel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 23-09 16:37
Las net weer een berichtje dat iemand niet naar buiten kon sturen oid via wanadoo ?
Laat ik het nou net gisteren aangevraagt hebben en een Freebsd sendmail servertje hebben draaien, is er hier niemand die het aan de praat heeft gekregen of is het bij de een wel en de ander niet zonder echt een duidelijke reden ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:27:
[...]

Als je denkt dat dit forum bedoeld is om eens lekker met andere te kunnen ranten om wat stress weg te nemen, dan heb je het niet helemaal begrepen. Het idee is dat er constructief gediscussieerd wordt over het onderwerp. Voor andere verhalen: http://www.forumplaza.nl/ - Start gratis je eigen forum!
ik heb geen eens zin om hierover in discussie te gaan
want volgens mij valt dit alles prima onder "ervaringen met wanadoo"
maar dat is nu niet relevant meer

ik post hier niet om te ranten maar om te helpen, informatie uit te wisselen, etc, etc
het laaste waar ik op zit te wachten is een reactie zoals die van jou
maar goed ik ben weg want ik draag toch niets constructiefs bij.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat je alleen van *@wanadoo.nl adressen mail mag versturen is niet waar, ik heb ook een paar domeintjes, en met uitgaande mail via smtp.wanadoo.nl (25) kan ik op elk domein mail versturen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Ik geef de mensen die klagen over het feit dat ADSL2 vertraagd is deels gelijk, want belofte maakt immers schuld zo zie ik dat ook.
Maar hoe zou het zijn als ze toch ADSL2 zouden opleveren wat niet goed werkt en je dus mogelijk elke week een paar uur zonder werkende verbinding zit, hoe reageer je dan?
Dus ik ben van mening dat je blij moet zijn dat Wanadoo het nog niet aandurft en straks mogelijk wel een goed werkende ADSL2 verbinding weet op te leveren.
Misschien daar de klanten wat beter over informeren zou zeker niet verkeerd zijn.
Verders heb ik een collega uit Tiel en hij heeft het er over dat hij al een tijdje via Wanadoo een werkende ADSL2 verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
Vorige week Wanadoo besteld, en heb net de brief binnen gekregen.
Ze noemen geen specifieke datum, maar over enkele weken wordt Wanadoo hier opgeleverd.
En dat met een snelheid tot 4 Mbits.
De 20 Mbit/s wordt uiterlijk in november verhoogd, volgens de brief.

Wel jammer dat ze niet een exacte datum kunnen aangeven wanneer ik wordt aangesloten.
Maar goed, ben allang blij dat ik binnenkort 20 Mbit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 17:12

Stephane

Behhhhh

Ze lijken wel gek om een exacte datum te vermelden. Ik vind het bovendien een gevaarlijke uitspraak om 3 maanden van tevoren aan te kondigen dat er een snelheidsverhoging aan zit te komen.

Telefonisch contact met klanten kost behoorlijk wat geld, en het niet halen van zo'n deadline veroorzaakt veel bellende en klagende klanten. Ook in dit stadium verwacht ik dat de helpdesk gek gebeld wordt met vragen over een exacte datum.

Het gaat hier om een migratie, en migreren betekend risico's waarbij gestelde deadlines in de praktijk toch niet gehaald worden.

Daarnaast ben ik benieuwd of alles wel goed gaat verlopen met die omzetting. Grote kans dat bij een deel van de migraties internet volledig wegvalt. Reden temeer om de boel goed te testen alvorens de landelijke migratie uit te voeren.

Ik gok op definitieve migratie in januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:49:
Dus ik ben van mening dat je blij moet zijn dat Wanadoo het nog niet aandurft en straks mogelijk wel een goed werkende ADSL2 verbinding weet op te leveren.
Ik had graag bij m'n aanmelding geweten dat Wanadoo "het nog niet aandurft", in dat geval had ik gewoon voor een werkende ADSL2 provider gekozen. Er werd mij echter met klem verteld dat eind oktober de snelheidsverhoging in mijn woongebied plaats zou vinden. "Absoluut geen probleem meneer!".
In de TV-commercial is Wanadoo ook zeker van haar zaak, er wordt immers met geen woord gerept dat de snelheidsverhoging er nog niet is, maar er wordt pontificaal geadverteerd met "20Mbit".

Wanadoo krijgt van mij t/m 30 november de tijd om mij van een ADSL2 lijn te voorzien, anders is het over. Dit is al een maand later dan mij werd verteld, maar dat kan ik niet hard maken.
Dat kan ik echter wel met de brief waarin vermeld staat dat uiterlijk in november de snelheidsverhoging plaats zal vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer 1 erbij, diemen deze keer :*)

http://www.speedtest.nl/D...9&ReportID=1&TestTypeID=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Tutti-frutti schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:57:

Vraag
Waarom kan ik niet meer bellen naar lokale telefoonnummers?

Antwoord
Kunt u geen lokale nummers bellen via Wanadoo Telefonie, dan wordt dit veroorzaakt doordat uw netnummer niet (meer) bekend is bij uw Livebox. U kunt het netnummer als volgt (opnieuw) instellen:

Dubbelklik op het icoon 'Livebox instellen' of 'Livebox configuration' op uw bureaublad
Klik in het Installatiemenu op Diensten en vervolgens op Wanadoo Telefonie
Voer vervolgens uw netnummer in en klik hierna op Toepassen
Ga vervolgens naar menu Opslaan / Reset / Opnieuw opstarten
Er wordt nu om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd.
U vult hier als gebruikersnaam admin en als wachtwoord admin in
Klik op Ok
Druk tenslotte op Opslaan om de wijzigingen op te slaan
Lokale nummers bellen is nu weer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap ook al die klagende mensen niet, we zitten amper 1 week in november en iedereen moppert nu al dat Wanadoo z'n belofte niet nakomt.
Diemen da's een leuke. Ik zet er mijn geld op dat Amsterdam (en andere "dam"men) het eerst omgaan.

Ook een idee: een pool met de uiteindelijke uitslag op te zetten. Net als met voetbal.. })

Edit:
Je kunt het trouwens ook heel nuchter bekijken. Beter deze antwoorden dan over iets dat ECHT foutgaat of niet werkt. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
Ik heb mij al een tijdje verdiept in Wanadoo ADSL Family. Maar er zijn mij toch een paar dingen nog niet duidelijk:
Eerst wilde ik zonder telefonie doen, maar nu wil ik telefonie er toch graag bij :)
Als ik dat er dan bij neem, behoud ik dan mijn huidige nummer :?

Ik heb thuis internet van Demon met de volgende setup:

modem (begane grond) -- (draadloze) router (1e verdieping) -- draadloos internet zolder + internet met draad

Welke livebox moet ik nou nemen :? Ik zou zeggen dat ik de gewone versie (dus met draad) moet hebben, maar als ik er dan een router achterzet, krijg ik dan geen storingen :?
Ik zou natuurlijk ook de draadloze versie kunnen nemen, maar dat kost me 2,95 per maand extra en mn router is net nieuw.. is ook zo zonde :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:11
je kan beter voor de normale versie gaan
in de topic heb je af en toe wel een verhaal dat draadloos van livebox niet goed wil werken
slechte signalen.

achter de livebox kan je gewoon je draadloze router hangen dat werkt prima.
alleen ff goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

MyNameIs schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:35:
Ik heb mij al een tijdje verdiept in Wanadoo ADSL Family. Maar er zijn mij toch een paar dingen nog niet duidelijk:
Eerst wilde ik zonder telefonie doen, maar nu wil ik telefonie er toch graag bij :)
Als ik dat er dan bij neem, behoud ik dan mijn huidige nummer :?

Ik heb thuis internet van Demon met de volgende setup:
je behoudt je gewone kpn nummer en krijgt een nieuwe nummer wat de zelfde netnummer heeft als je kpn nummer erbij ! dit staat ook allemaal op de online helpdesk van wanadoo.
misschien een tippie ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:11
beste mensen,

als ik nu praat met wanadoo telefonie dan is het geluid heel zacht
dat had ik voorheen met kpn telefonie niet
heeft iemand dat probleem ook of weet iemand hiervoor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen om het ip adres van de LB bv (192.168.5.10) te wijzigen naar 10.0.0.x dit in verband met het inloggen bij ons bedrijf met een VPN verbinding. Misschien is dit mogelijk met Telnet maar wat zijn de handelingen dan die ik moet uitvoeren. b.v.d. een allen die mij hierbij proberen te helpen.
Met vriendelijke groeten,

ML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyNameIs schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:35:

modem (begane grond) -- (draadloze) router (1e verdieping) -- draadloos internet zolder + internet met draad

Welke livebox moet ik nou nemen :? Ik zou zeggen dat ik de gewone versie (dus met draad) moet hebben, maar als ik er dan een router achterzet, krijg ik dan geen storingen :?
Ik zou natuurlijk ook de draadloze versie kunnen nemen, maar dat kost me 2,95 per maand extra en mn router is net nieuw.. is ook zo zonde :Y)
Ik heb zoiets inderdaad met livebox met zonder wifi en eigen draadloos routertje erachter..dat gaat als een tierelier. Toch zit ik aan de Livebox wifi te denken, want dat is toch een kastje minder en ik heb er maar twee computers achter hangen. Wel raar dat je daar een maandbedrag voor moet betalen, dan koop ik nog liever. Mijn eigen router (SMC-tje) gebruikt wel 8 W, wat overeenkomt met 1,10 euro per maand, dat kan je er weer aftrekken ;) Het gaat me niet eens om die 2 euro, al wordt dat een duur kaartje na een jaar, maar meer om het idee dat je abootje duurder is, afhankelijk van je routertje?? Dat voelt niet goed..
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.