[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.430 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 11:56
Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/wanadoo_logo_homebutton.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Wanadoo kan op drie manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van wanadoo zelf (Family pakketten)
  • Over het netwerk van BBned (Direct pakketten)
  • Over het netwerk van KPN-DSL & Casema Kabel (Overig)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Wanadoo leverd is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De livebox fungeerd zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de livebox is ook te vinden op de Wanadoo site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Wanadoo. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem insteld op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij wanadoo?
  • Ja dat kan:
    Ga naar www.wanadoo.nl/mijnabonnement
    Kies in het linker scherm voor 'Telefonie', 'Instellingen' en 'Blokkeren van gesprekken'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegt hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijf /me ik hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van wanadoo zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

• 1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken
• 2) meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar wanadoo, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Wanadoo middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via wanadoo ... betekend dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Helaas nog niet. De koperdraden in de grond zijn nog steeds eigendom van KPN. Wil je er dus gebruik van maken, dan moet je betalen. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand. Hoelang het nog zal duren eer dat KPN het alleenrecht verliest over het koperen netwerk in nederland, is nog niet te zeggen, zie OPTA schrapt abonnementenmonopolie KPN
Zie ook Wanadoo helpdesk
Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Wanadoo dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Wanadoo Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Wanadoo Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Wanadoo?
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Wanadoo?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/rood.gif

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Poll: Werkt jou Wanadoo Family abbo goed?
alles werkt 100%
alles heeft gewerkt, maar werkt nu niet meer
het heeft nooit gewerkt!
af en toe problemen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=91446&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Werkt jouw mailserver bij je Wanadoo Family(+Telefonie) abo?
Poll gesloten
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=93712&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/89537/FFFFFF/000000/1
Dit omdat het vorige topic af en toe met zo'n rap tempo groter werd en ik dus zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zag daardoor.

Met dank aan:
bjck
vr6-only
n00bs
Lizard
FicoF :o schandalig dat ik die was vergeten!!! Aanleiding van deel 2 en 3
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

[ Voor 50% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-10-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Reserved for future :) Just in case :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:01

vr6-only

Blub Blub

graad gedaan hoor...hihihi ;)

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je nog hulp nodig hebt bij het maken van een nieuwe startpost hoor ik het wel :)

[ Voor 2% gewijzigd door Wortelsoep op 01-10-2005 17:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
Pandemic schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:35:
Ik heb een vraagje over Wanadoo adsl family, ik kan er een apart topic voor openen maar ik denk (hoop) dat ik zo mijn antwoord ook al krijg.

De situatie is zo: Ik verhuis binnenkort met 3 vrienden naar een gloednieuw appartement in centrum maastricht. Daar zit dus nog geen enkele aansluiting in en wij moeten alles zelf gaan aanvragen.

Aangezien wij alle 3 nogal fervente internet gebruikers zijn beviel ons de aanbieding van wanadoo erg goed (10-20 mbit down en 1 mbit up voor 23 euro per maand).

Nu blijkt zo te zijn dat wij dan buiten deze abonnementskosten aan wanadoo ook nog eens 18,- per maand moeten gaan betalen aan kpn voor de aansluiting van een vaste telefoonlijn (die is nodig om adsl van wanadoo te kunnen pakken).

Misverstand 1: Een vaste aansluiting aanvragen bij kpn kost je minimaal 18 euro per maand, er bestaat geen optie om enkel de aansluitingskosten te betalen? De enige reden dat wij die vaste aansluiting willen is omdat wanadoo vraagt naar je huidige telefoonnummer op het adres waar je adsl aansluiting wil. Wij zijn niet van plan te gaan bellen met kpn en ik vind het dus nogal bout dat ik toch perse die 18 euro per maand moet betalen voor een dienst waar ik in principe geen gebruik van maak.
Dus bestaat er de mogelijkheid om gewoon een aansluiting bij kpn aan te vragen die eenmalig betaalt word en waarna je een nummer krijgt toegewezen; wat wij vervolgens kunnen gebruiken om adsl mee aan te vragen?
Ik zit in precies dezelfde situatie. Het aanbod van Wanadoo is interessant en gezien de berichten op de website van Wanadoo dat je gebruik maakt van hun eigen netwerk, was ik er vanuit gegaan dat je dan niet afhankelijk bent van KPN. Helaas klopt dat niet. Wanadoo heeft een eigen netwerk tot de buurtkasten in je wijk, vanaf de buurtkast naar je huis maak je gebruik van de lijn van KPN. Het aanvragen van KPN is dus niet alleen eenmalig voor het telefoonnummer, maar om gebruik te maken van de lijn van KPN.

Na contact opgenomen te hebben met KPN over de beste oplossing, werd mij BelBudget aangeboden. Je gesprekskosten zijn dan 3 tot 4 keer zo hoog als een normaal BelBasis pakket, maar je maandelijkse kosten zijn 'maar' €9,64 per maand.

Ik ben trouwens ook 'slachtoffer' geworden van de onduidelijkheid omtrend het draaien van servers en de beschikbaarheid van poorten. De medewerker van sales die mij belde zei dat sommige poorten dicht waren, maar dat hij dit niet met zekerheid kon zeggen. Wel wist hij dat vooral poorten voor het draaien van mailservers vaak dicht zitten i.v.m. misbruik.
Om meer te weten te komen kon ik contact opnemen met de technische dienst. Netjes een telefoonnummer gekregen, maar helaas moest ik mijn klantcode invoeren om iemand aan de lijn te krijgen. Beetje slecht dat de sales medewerker mij daar heen door stuurt, ik belde immers omdat ik klant wilde worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

elke dsl aanbieder maakt gebruik van kpn telefoon lijnen. dus het is niet wanadoo's schuld ofzo

bbned
tiscali (babyxl)
wanadooo
versatel

mis ik nog wat ?

[ Voor 29% gewijzigd door vr6-only op 01-10-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
Flydesign.nl schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:50:
[...]

Om meer te weten te komen kon ik contact opnemen met de technische dienst. Netjes een telefoonnummer gekregen, maar helaas moest ik mijn klantcode invoeren om iemand aan de lijn te krijgen. Beetje slecht dat de sales medewerker mij daar heen door stuurt, ik belde immers omdat ik klant wilde worden. 8)7
Vaak weet de technische helpdesk dat beter dan de verkoop afdeling.
Bel dus naar 0900-9515, vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Wanadoo dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
vr6-only schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:52:
elke dsl aanbieder maakt gebruik van kpn telefoon lijnen. dus het is niet wanadoo's schuld ofzo

bbned
tiscali (babyxl)
wanadooo
versatel

mis ik nog wat ?
Bij Tiscali is het wel mogelijk dat je achteraf de kpn lijn kan 'opzeggen' Tiscali porteert het nummer dan naar een 2e voip nummer. KPN berekent de huur van de lijn dan aan Tiscali door. En Tiscali zet het op hun factuur aan de klant. Enige voordeel imho is dat je maar 1 factuur krijgt, de lijn moet je altijd blijven betalen. (Zie http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/totaal.asp)

[ Voor 7% gewijzigd door Lizard op 01-10-2005 18:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
LinuX-TUX: bedankt voor de credits :)

Misschien een ideetje om de openingstijden van de helpdesk (met telefoonnummer) in de startpost te zetten? Eventueel met de extra info van 2 posts terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik ben dus beetje informatie aan het inwinnen over direct adsl van kpn. Dit is wel tikkeltje duurder als adsl family van wanadoo, en ook beetje langzamer (6000/1024). Het kost 12-20 euro meer per maand als je kwijt zou zijn aan die aanbieding van wanadoo.

Ik heb pzich niks tegen wanadoo, maar al die negatieve reacties hier drukken het eerste enthousiasme wel.

Tuurlijk snap ik dat het een nieuw product is en dat "slecht" 20% last heeft van problemen. Ik ga er echter als vanzelf vanuit dat ik strx in die 20% val en een jaar lang geneuk heb met mn internet (dit overkomt me al mn hele leven met internet, o.a leuke ervaringen met chello en internet van uni maastricht en nutsbedrijven maastricht). Iets waar ik dus neit echt op zit te wachten.

Ik heb alleen geen fatsoenlijke topics gevonden over direct adsl, dus echt zeker weten dat dit product kwalitatief beter is als family weet ik niet.

Dat bellen met family is trouwens erg nutteloos. Wij zitten waarschijnlijk op een analoge lijn met adsl. En dus bellen en internetten we via die ene lijn. Dit gaat volgens mij geen succes worden en tot ruzie lijden als iemand net in een potje sc verzeild is geraakt en iemand besluit ff te gaan bellen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
mijn verbinding zou de 30 opgeleverd worden maar staat nog steeds in fase 3.

en heb na half uur geen tcpi meer kan alleen udp gebruiken

hoelang duurt volledige oplevering ze waren er de 29 s'ochtends al mee begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Pandemic schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:38:
Dat bellen met family is trouwens erg nutteloos. Wij zitten waarschijnlijk op een analoge lijn met adsl. En dus bellen en internetten we via die ene lijn. Dit gaat volgens mij geen succes worden en tot ruzie lijden als iemand net in een potje sc verzeild is geraakt en iemand besluit ff te gaan bellen :) .
Waarom zou je dan ruzie krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 18-04 15:08
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vaak weet de technische helpdesk dat beter dan de verkoop afdeling.
Bel dus naar 0900-9515, vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Wanadoo dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
Dan zal ik dan nog eens proberen. Het nummer dat jij noemt had ik ook gekregen van de sales medewerker, alleen ik heb niet 4x geen klantnummer ingevuld, ik heb meteen opgehangen.

Verder was mijn post niet een aanval op Wanadoo, het zegt meer iets over mijn kennis hiervan dan over de service van Wanadoo. De sales medewerker kon mij perfect uitleggen hoe het zat en wist zelfs het KPN BelBudget abbonement te noemen, omdat dit het voordeligste was in mijn situatie. Het enige rare van het gesprek was de doorverwijzing naar een technische dienst, die in principe alleen voor klanten bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
wilko2 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:40:
[...]

Waarom zou je dan ruzie krijgen?
Nou vroeger hadden wij hier thuis ook adsl en telefoon op een analoge aansluiting. Als je dan ging bellen kon je neit internetten en andersom ?

Weet alleen niet of die vlieger zo nu nogsteeds opstijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 10:33

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ehh :D , nee en dat is ook nooit zo geweest
ADSL en spraak gebruiken andere frequenties waardoor de een de ander niet stoort
je kan dan ook probleemloos bellen en ADSL-en gegelijk

Als dit bij jullie nooit gewerkt heeft dan klopt er iets niet met de aansluiting of installatie, maar dat is zeker niet de bedoeling

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

jorisw86 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:39:
mijn verbinding zou de 30 opgeleverd worden maar staat nog steeds in fase 3.

en heb na half uur geen tcpi meer kan alleen udp gebruiken

hoelang duurt volledige oplevering ze waren er de 29 s'ochtends al mee begonnen
Mijn verbinding stond ook voor de 30e en staat ook nog steeds in fase 3 maar desalniettemin werkt ie uitstekend.

Enige commentaar wat ik tot nu toe heb is op de nieuwsserver. Een cap van 45Kb/s slaat echt nergens op, biedt die zooi dan gewoon helemaal niet aan, bespaar je de moeite Wanadoo zou ik zeggen. :/
150 Kb/s zou een stuk aardiger zijn.

Jammer dat ze geen optie aanbieden om tegen betaling zonder cap te kunnen leechen. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 01-10-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153274

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:22:
[...]

Mijn verbinding stond ook voor de 30e en staat ook nog steeds in fase 3 maar desalniettemin werkt ie uitstekend.

Enige commentaar wat ik tot nu toe heb is op de nieuwsserver. Een cap van 45Kb/s slaat echt nergens op, biedt die zooi dan gewoon helemaal niet aan, bespaar je de moeite Wanadoo zou ik zeggen. :/
150 Kb/s zou een stuk aardiger zijn.

Jammer dat ze geen optie aanbieden om tegen betaling zonder cap te kunnen leechen. :9
Het lijkt erop of ze vandaag met deze (zeer trage) newsserver nog meer problemen hebben.
Gepland of niet. Niets komt meer compleet binnen.
Volgende stap in verminderde dienstverlening, na het verdubbelen van het tarief om in contact te komen met de HELPdesk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Anoniem: 153274 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:04:
[...]

Het lijkt erop of ze vandaag met deze (zeer trage) newsserver nog meer problemen hebben.
Volgende stap in verminderde dienstverlening, na het verdubbelen van het tarief om in contact te komen met de HELPdesk???
Volgens [rml]IT-Pro in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] wordt het tarief per 1 november verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153274

Klopt, was een maand te vroeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Daar heb ik gek genoeg geen last van, alles is compleet. Maar die cap van ~45Kb/s waar ik dus wel al 24 uur last van heb, is dat normaliter niet het geval? Wat is de gebruikelijke cap?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 01-10-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
by my werkt het gewoon kut kan gewoon geen contstante tcp connectie hebben me buurman is de 29 opgeleverd die staat ook nog in fase3.

en daar werkt het wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Blijkbaar heeft Wanadoo nu nog steeds problemen met overzettingen 8)7
Best wel vaag, ik ben 2 maanden geleden omgezet van ADSL Lite naar Family in 60 min zonder enige problemen. Alleen toen nog die uitvallers, maar alles liep perfect volgens de afgesproken datum wat op de website stond. 8)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik gebruik thuis remote control programmas maar je kan niet zoals bij je speedtouch modem ip locken aan een pc??
hoe doe je dat met de livebox dhcp kan je nix mee doen??

elke computer vase ips geven gateway dns ensow??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
jorisw86 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:49:
by my werkt het gewoon kut kan gewoon geen contstante tcp connectie hebben me buurman is de 29 opgeleverd die staat ook nog in fase3.

en daar werkt het wel naar behoren.
En als je nu van modem wisselt even? Verplaatst het probleem zich dan of niet?

Misschien heeft je buurman het wel juist aangesloten? Zonder (loze)aftakkingen, verlengkabels, nutteloze koppelstukken, toestellen en andere telefonie apparatuur zoals alarminstallaties voor je splitter of livebox aangesloten.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 02-10-2005 00:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
alles zit goed aangesloten heb het namelijk ook by me buurman gedaan:P

kan vragen als ik eenmaal fase4 ben en het nog heb of ik ze modem mag lenen eventjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bij mij was het ook de 30e opgeleverd maar 5 dagen erna was het officieel maar het werkte wel prima. staat ook duidelijk dat het rond die datum opgeleverd wordt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Tot wanneer is deze actie van wandoo geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120685

[...]

Dat probleem is er nog steeds. 5 tot 10 procent van de berichten lijken in een digitaal zwart gat te belanden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106648

Eindelijk, het werkt.
Twee jaar lang heb ik zonder enige uitval wanadoo light gebruikt.Ik verbond light met Ericsson HM 121 dp modem via usb met mijn laptop, waarmee ik in de huiskamer meestal op werk, (20 m. van ISRA dmv doorgetrokken adsl telefoonkabel) .Ook kon ik via een sitecom WL 108 modem router in mijn kantoor 30 m van ISRA draadloos werken op laptop die geen netwerk kaart heeft.
Nu enkele weken geleden overgestapt op family,
De livebox bleef maar uitvallen. Ook livebox wifi was niet te ontvangen.
Eindelijk tijd om livebox te testen met desktop pc's, telefoonlijn is 30 m doorgetrokken van Isra. verbinding via WLAN kaart.
Deze verbinding bleef intact, terwijl de laptop er vlak naast met wlan usb steeds uitviel! Laptop's usb is 1.1 misschien gaat het te snel daarvoor (vraag aan experts), of de usb poort van livebox is stuk.
Toen besloot ik mijn WL108 sitecom te upgraden met nieuwe adsl2 software. Tot mijn grote verbazing werkte alles terstond met een stabiele verbinding. Ook was in de huiskamer via sitecom wifi te ontvangen waar livebox geen verbinding had.
Conclusie: Livebox is een modem/router met uitgebreide mogelijkheden, echter de marges zijn beperkt. Als je alleen maar een eenvoudige usb verbinding zonder boosters wilt gebruiken zal je (in mijn geval) met de family in een koude tochtige gang vlak bij het Isra punt moeten gaan zitten en in woningen met kloosterachtige dikke muren heb je ook niets aan de livebox wifi verbinding.
Ik vergeet voorlopig VOIP telefoon, heb een prima family adsl verbinding. Er staat een nieuwe livebox in een hele diepe donkere kast (zou ik die nog kunnen teruggeven?) en het is een verademing niet steeds te hoeven resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95744

Hallo mensen, in de maanden oktober en november zou ieder abonnee van wanadoo adsl family omgezet worden naar een snelle 20mbit verbinding, zijn er al abonnees waar dit al is gebeurd?
En heb je problemen gehad tijdens het overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 95744 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:07:
Hallo mensen, in de maanden oktober en november zou ieder abonnee van wanadoo adsl family omgezet worden naar een snelle 20mbit verbinding, zijn er al abonnees waar dit al is gebeurd?
Het is zaterdag pas Oktober geworden :/
Jij bent ook een ongeduldig typeje he :Y)

Overigens denk ik dat we pas de eerste meldingen volgend weekend zullen gaan horen, zo rond 8 a 10 oktober, maar dat is maar een wilde gok :)
IVM firmware update die er misschien komt
Pandemic schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:58:
[...]

Nou vroeger hadden wij hier thuis ook adsl en telefoon op een analoge aansluiting. Als je dan ging bellen kon je neit internetten en andersom ?

Weet alleen niet of die vlieger zo nu nogsteeds opstijgt?
Dat klinkt als die oude goude inbel-tijdperk met 56k modempjes :D (of 9600 Baud ... nog beter }))
Bij ISDN gebruikte je 2 lijnen en kon je bellen & internetten tegelijk met 64k, of 2 telefoonlijnen openen met maar liefst (jaja) 128k

Als je zeker weet dat het ADSL was, dan heb je OF de splitter verkeerd geplaatst OF gewoon een hele brakke splitter gehad.
wilko2 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:47:
Als je nog hulp nodig hebt bij het maken van een nieuwe startpost hoor ik het wel :)
THNX, denk dat jij het stokkie over moet nemen eind november/volgende topic. Weet niet of ik dan nog zo vaak tijd kan besteden aan dit topic. Wel voorzichtig doen, eind Februari kom ik weer terug ;)
HaZee schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:52:
@Linux-Tux: ik heb je "worst tutorial ever" in het 1e deel van dit topic gevolgd, en dat viel best wel mee, als je zelf maar gelijk de schermen voor je hebt. Wel een vraagje (en ieder ander die wat zinnigs weet mag natuurlijk ook reageren): heb je enig idee waarom kan ik wel protocol GRE selecteren, maar krijg ik vervolgens een foutmelding dat het protocol TCP/UDP moet zijn?

Reden waarom ik het vraag: ik wil proberen de nieuwsgroepen via Newszilla (via IPv6) weer te gebruiken, met behoud van de Livebox. Met m'n oude Zyxel 630 werkte het prima toen ik bij Demon zat. Nu bij Wanadoo nog niet aan de praat gekregen......
Grappig, zat ik ook al mee te klooien. Weet nog steeds niet waar GRE voor dient, maar volgens jouw is het nodig voor IPv6 :?
Dat snap ik dan weer niet, dacht dat IPv6 over IPv4 kon zonder problemen, dus TCP bied geen uitkomst voor jouw? Zelf vermoedde ik dat GRE iets met VPN te maken had :+ ...

Anyway, wat is je doel? Probeer je van binnen naar buiten een port te forwarden of andersom :X? Heeft het probleem zich al opgelost? Anders ga ik even wat commandline dingen uitvogelen voor dit probleem. Heb al 2 keer succesvol via commandline gedaan, maar die waren nou niet echt creatief/moeilijk met ranges en port wisselingen :D
Maar wil het toch kunnen toevoegen zonder gebruik van remote desktop naar huis ofzo :(

[ Voor 48% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-10-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Anoniem: 95744 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:07:
Een collega van mij (in Amsterdam) is geupgrade. Via http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/ had hij al kunnen zien dat hij genoegen moest nemen tot 8 mbit/s. Hij heeft geen enkel probleem gehad met de overzetting. Hij haalt ruim 8 mbit/s op het moment. Wat belangrijk is om vast te stellen, is dat Wanadoo aangeeft dat jou snelheid tussen 4 en 20 mbit/s komt te liggen (afhangend van de afstand tot de wijkcentrale). Dus niet dat mensen straks weer komen van....ja maar speedtest.nl geeft na de upgrade geen 20 mbit/s |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Lekkere Loempia op 02-10-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 11:04
Zo... heel veel gelezen, en ook veel antwoorden... maar één ding zou ik nog graag willen weten.
Wellicht dat iemand een antwoord hierop heeft.

Mijn ervaring met hardware routers is nou niet bepaald goed, en wat ik zo lees van de livebox is deze een regelrechte ramp... (portforwarding, meerdere connecties etc.)

Nu dus mijn vraag... is dat ding ook in bridge mode te zetten?
Hoe zit het met telefonie, stel ik kan deze in bridge mode zetten, werkt dit dan nog wel?!
Of kan ik de telefonie zowieso vergeten als ik deze in brigde mode zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
KBDE schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:22:
Zo... heel veel gelezen, en ook veel antwoorden... maar één ding zou ik nog graag willen weten.
Wellicht dat iemand een antwoord hierop heeft.

Mijn ervaring met hardware routers is nou niet bepaald goed, en wat ik zo lees van de livebox is deze een regelrechte ramp... (portforwarding, meerdere connecties etc.)

Nu dus mijn vraag... is dat ding ook in bridge mode te zetten?
Hoe zit het met telefonie, stel ik kan deze in bridge mode zetten, werkt dit dan nog wel?!
Of kan ik de telefonie zowieso vergeten als ik deze in brigde mode zet?
Nee, echte bridge mode is onmogelijk op de livebox. Je kan wel een "soort" van bridge mode aanzetten. Dit komt omdat er meerdere interfaces op zitten. (PCMCIA, USBx2, Ethernet 2x)

Je krijgt dan meer het effect van een DMZ dan een bridge modem.

Overigens verwacht ik dat die problemen waar iedereen het zo over heeft, meer ligt aan de huidige firmware. Heb die nieuwe franse firmware al onder ogen mogen zien, is toch weer een stukje geavanceerder en stabieler. (EN *ux gebaseerd }) ...)

PS: Portforwarding werkt gewoon, tis alleen slecht ... ZEER slecht vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bedoel je de firmware wat mid oktober gereleased wordt ? want ik dacht dat jij zei dat de fransen een stuk verder zijn !!

[ Voor 37% gewijzigd door vr6-only op 02-10-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
LinuX-TUX schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:58:
[...]

Nee, echte bridge mode is onmogelijk op de livebox. Je kan wel een "soort" van bridge mode aanzetten. Dit komt omdat er meerdere interfaces op zitten. (PCMCIA, USBx2, Ethernet 2x)

Je krijgt dan meer het effect van een DMZ dan een bridge modem.

Overigens verwacht ik dat die problemen waar iedereen het zo over heeft, meer ligt aan de huidige firmware. Heb die nieuwe franse firmware al onder ogen mogen zien, is toch weer een stukje geavanceerder en stabieler. (EN *ux gebaseerd }) ...)

PS: Portforwarding werkt gewoon, tis alleen slecht ... ZEER slecht vertaald.
Ok, dan gaan we op zoek naar een adsl2 modem/router welke werkt op het wanadoo netwerk EN bridge mode ondersteunt...

Iemand ervaring met goede adsl2 modem/routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
vr6-only schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:07:
bedoel je de firmware wat mid oktober gereleased wordt ?
Ja
vr6-only schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:07:...
want ik dacht dat jij zei dat de fransen een stuk verder zijn !!
Klopt :Y)

M'n neef woont in Zuid-Frankrijk, altijd handig als hij ook wanadoo heeft. Gevraagd aan hem of hij Remote Desktop wilde open zetten 's nachts, kon ik even klussen en spelen met dat ding van hem :)
Wil overigens niet zeggen, dat die firmware van hem ook de onze wordt. Misschien krijgen we wel een tweedehands afdankertje van Frankrijk. Hij heeft BV ook TV en nog muziek erbij, dat zie ik in nederland nog niet gepromoot worden.
KBDE schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:07:
[...]

Ok, dan gaan we op zoek naar een adsl2 modem/router welke werkt op het wanadoo netwerk EN bridge mode ondersteunt...

Iemand ervaring met goede adsl2 modem/routers?
Net nog even de handleiding erop nageslagen, echte bridge mode is wel mogelijk. Maar op die franse fora kom ik niemand tegen die dat icm telefonie lukt :X
+ dat er dingen in de handleiding voorkomen die bij onze firmwares geblocked zijn/eruit gesloopt zijn ... zelf kan ik het niet 123 vinden, ga zo nog ff spitten

edit:
Update voor KBDE:
Waar het op neerkomt, is dat het wel zal gaan kunnen in de toekomst ... dus is de vraag:
Wordt de nieuwe firmware beter en hoef je dus geen Bridge te activeren?

Bronnen:
Tutorial met workaround (gewoon fullrange portforwarding)
Topic 1
Topic 2
Topic 3
Topic 4 (Hier wordt gezegd dat het in de latere firmware versies wel kan .... maarja, wat is later en wat laten ze toe in nederland :()
Ben bang dat je lid moet zijn voor alle links :X dus als het je niet boeit en Frans je nog minder boeit ... moet je het maar laten schieten ;)

[ Voor 37% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-10-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Ik ben er net achtergekomen, dat de webmail (http://webmail.wanadoo.nl/) vernieuwd is. Begin dit jaar was de webmail al vernieuwd en nu was het blijkbaar weer tijd voor verbetering. Dus mocht je het nog niet weten, bij deze..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
LinuX-TUX schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:13:
[...]
Ja
[...]
Klopt :Y)

M'n neef woond in Zuid-Frankrijk, altijd handig als hij ook wanadoo heeft. Gevraagd aan hem of hij Remote Desktop wilde open zetten 's nachts, kon ik even klussen en spelen met dat ding van hem :)
Wil overigens niet zeggen, dat die firmware van hem ook de onze wordt. Misschien krijgen we wel een tweedehands afdankertje van Frankrijk. Hij heeft BV ook TV en nog muziek erbij, dat zie ik in nederland nog niet gepromoot worden.

[...]
Net nog even de handleiding erop nageslagen, echte bridge mode is wel mogelijk. Maar op die franse fora kom ik niemand tegen die dat icm telefonie lukt :X
+ dat er dingen in de handleiding voorkomen die bij onze firmwares geblocked zijn/eruit gesloopt zijn ... zelf kan ik het niet 123 vinden, ga zo nog ff spitten
Ok thanks, heb eens even gezocht voor adsl2 modems/routers... maar echt zo veel betaalbare keuze is er nog niet. :|

Als je nog iets tegenkomt in die livebox mbt bridging laat het even weten. :)
En anders riskeer ik het maar gewoon, en pak ik in eerste instantie zonder telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

webmail ziet er strak uit. check heel vaak via webmail me gmail en wanadoo account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
KBDE schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:43:
[...]

Ok thanks, heb eens even gezocht voor adsl2 modems/routers... maar echt zo veel betaalbare keuze is er nog niet. :|

Als je nog iets tegenkomt in die livebox mbt bridging laat het even weten. :)
En anders riskeer ik het maar gewoon, en pak ik in eerste instantie zonder telefonie.
Als je toch zonder telefoon neemt, zou ik gewoon wat met dat telnet gaan spelen. Inloggen en naar bridge gaan, kijken wat je eruit kan sleuren.

Succes en we horen het wel :Y)

Hopelijk ... als het goed gaat dus })
Lekkere Loempia schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:30:
Ik ben er net achtergekomen, dat de webmail (http://webmail.wanadoo.nl/) vernieuwd is. Begin dit jaar was de webmail al vernieuwd en nu was het blijkbaar weer tijd voor verbetering. Dus mocht je het nog niet weten, bij deze..... :)
Joh, wist niet eens dat dat de nieuwe was. Zag hem eergister voor het eerst en irriteerde me al meteen groen en grijs aan het niet compatible zijn met firefox :X
Kan niet eens inloggen :/

[ Voor 30% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-10-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je moet je volledige mail adres intypen dat hoefde vroeger niet. kwam er ook net achter. kan niet inloggen :| wat krijgen we nou, ohh @wanadoo.nl staat er nu niet standaard achter aha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 09:09
Volgens de planning van wanadoo wordt ik morgen overgezet.
Heb nu nog Versatel Family, dus het zou toch wel een vooruitgang moeten zijn.

Nu maar hopen dat alles gelijk werkt, want als ik al die probleemverhalen lees vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb ik gek genoeg geen last van, alles is compleet. Maar die cap van ~45Kb/s waar ik dus wel al 24 uur last van heb, is dat normaliter niet het geval? Wat is de gebruikelijke cap?
Iemand die een antwoord kan geven of de cap van ~45Kb/s normaal is op de nieuwsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
LinuX-TUX schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:47:
Joh, wist niet eens dat dat de nieuwe was. Zag hem eergister voor het eerst en irriteerde me al meteen groen en grijs aan het niet compatible zijn met firefox :X
Kan niet eens inloggen :/
Ik werk alleen maar met Firefox en ook de webmail ermee benaderd. Bij mij werkt het perfect in combinatie met deze browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Zo, heb net verbinding met telefonie aangevraagd....
Ben benieuwd, op hoop van zegen :P

Anyway, wat me niet geheel duidelijk is... moet ik zelf achter de abbonements wijzingen van KPN aangaan, of wordt dit voor mij geregeld door wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
KBDE schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:28:
Zo, heb net verbinding met telefonie aangevraagd....
Ben benieuwd, op hoop van zegen :P

Anyway, wat me niet geheel duidelijk is... moet ik zelf achter de abbonements wijzingen van KPN aangaan, of wordt dit voor mij geregeld door wanadoo?
Dat doet Wanadoo niet voor jou, dat moet zelf gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Hangt af van je ISP, XS4ALL deed de opzegging bij KPN voor mij, maar ik had KPN zelf ook al een opzegging toegestuurd. Just in case.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Anoniem: 38733 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:25:
[...]

Iemand die een antwoord kan geven of de cap van ~45Kb/s normaal is op de nieuwsserver?
Staat gewoon op de Wanadoo site:
Wat is de snelheid van de news server voor Wanadoo abonnees?
(helpdesk, dan zoeken op nieuwsserver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:47
Kan iemand maybe iets meer uitleg geven over die telefoon verbinding van wanadoo? Dus de combinatie van internet + telefonie. Want ik lees alleen maar dingen over de internet verbinding. Is de combinatie goed? Of dat van de telefoon werkt dat goed of juist helemaal niet....

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95744

Quadesh schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:27:
Kan iemand maybe iets meer uitleg geven over die telefoon verbinding van wanadoo? Dus de combinatie van internet + telefonie. Want ik lees alleen maar dingen over de internet verbinding. Is de combinatie goed? Of dat van de telefoon werkt dat goed of juist helemaal niet....

Alvast bedankt
Ik zelf heb wanadoo family & telefonie, en het bevalt me prima.
Alleen bij het begin deed die weleens uitvallen, maar al sinds 1,5 maand ofzow werkt die heel erg stabiel.
En zowiezo je hoort aan het kiestoon of je belt via wanadoo.
De kiestoon van wanadoo is heel apart.
Een minpunt is, als je de livebox doet resetten (komt weleens voor) dan moet je netnummer opnieuw ingeven via de computer voor telefonie.
Anders moet je steeds zelf netnummer intoetsen op telefoon als je wilt gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
LinuX-TUX schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:13:

edit:
Update voor KBDE:
Waar het op neerkomt, is dat het wel zal gaan kunnen in de toekomst ... dus is de vraag:
Wordt de nieuwe firmware beter en hoef je dus geen Bridge te activeren?

Bronnen:
Tutorial met workaround (gewoon fullrange portforwarding)
Topic 1
Topic 2
Topic 3
Topic 4 (Hier wordt gezegd dat het in de latere firmware versies wel kan .... maarja, wat is later en wat laten ze toe in nederland :()
Ben bang dat je lid moet zijn voor alle links :X dus als het je niet boeit en Frans je nog minder boeit ... moet je het maar laten schieten ;)
Ok, thanks, zal het eens gaan doorlezen... evt met vertaler erbij :P

[ Voor 27% gewijzigd door KBDE op 02-10-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lizard schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:56:
[...]

Staat gewoon op de Wanadoo site:
Wat is de snelheid van de news server voor Wanadoo abonnees?
(helpdesk, dan zoeken op nieuwsserver)
Thnx, gecapped op 24Kb/s voor Family. Dan mag ik met 45Kb/s nog in m'n handen klappen dus. :) :/

Wat zouden ze denken bij Wanadoo? We geven jullie een snoeppot vol met allerlei lekkers maar je mag er maar één snoepje per 24 uur uithalen? :)
Kom op Wanadoo, zet die kraan eens open voor bijv. 7,50 euro extra per maand. :9

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 03-10-2005 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36785

een medewerker van wanadoo zit hier ook mee te doen en die heeft me na enige tijd klooien goed geholpen, heb van wanadoo een nieuwe telefoon gekregen en alles werkt naar behoren.
W. bedankt.
wanadoo family en telefonie, probleem was oude kpn nummer werkte niet met telefoon.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124838

Het klopt toch dat je wil gaan genieten van ADSL2 van Wanadoo nog een apart modem die ADSL2 ondersteund moet kopen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Ja, kan je voor kiezen ja.

Of je kiest voor de livebox. Even nachecken had tot dezelfde conclusie geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124838

Maar dit staat er in de startpost: Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!
Dus je hebt wil je bellen en internetten met Wanadoo je alleen een livebox nodig en een switch, dus je hoeft er geen ADSL2 modem van bijvoorbeeld Linksys erbij te kopen?
Bedankt voor de hulp alvast.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 124838 op 03-10-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Nee, met een livebox ben je compleet en kan je internetten en bellen (mits je een telefoon/computer hebt om erop aan te sluiten natuurlijk :+)

Dat stukje sloeg op:
Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Wanadoo. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!
Dus als je GEEN Livebox wil van wanadoo, dan kan je nog steeds online. Nadeel is dat de support van Wanadoo's kant minder is. Ook moet je dus opletten dat als je NIET kiest voor de livebox en wel 20Mbit afneemt, dat je een ADSL2+ geschikte modem koopt in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Net wanadoo aangesloten bij mij thuis.
Werkte meteen goed. telefoneren, internetten alles doet het precies.
Volgens speedtest.nl heb ik 451 kB/sec.

Bluetooth in livebox werkt ook prima, ik kan nu met mijn telefoon (mda compact) overal internetten, skypen en msnen-> cool hoor!

Nu maar afw8ten op de verhoging naar 20 mbit!

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53529

Ben overgestapt van wanadoo adsl lite naar het family abbonement.
Alleen maar slechte ervaringen.

1:KPN doet er zijn maximale tijd over om het adsl siganaal om te zetten in de centrale.
(is eigenlijk alleen maar kabeltje omprikken)
Maar nog steeds geen verbinding (er zit gewoon geen adsl signaal op mijn telefoonlijn) :(
Wanadoo helpdesk wil mij niet vertellen wat het probleem is.
Ik zit al 11 dagen zonder internet.. :(
Vandaag laatste dag voor ze om het probleem te verhelpen. (5 werkdagen)
Als je echt vraagt wat het probleem aan de helpdesk is wordt de verbinding gewoon opgegooid.. erg onbeschoft.

Slechte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb ook al paar x aan die helpdesk gehangen om te vragen wanneer me verbinding nu volledig opgeleverd wordt.

want me tcp valt nog steeds weg en kan ik alleen udp verkeer gebruiken.

en als je hun belt zeggen ze ja het moet binnen een uur opgeleverd zijn das al sinds de 30e

en me abbo staat nog steeds in fase 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realwimster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06-2022
Ik zit midden in een verhuizing, en mijn de verhuizing van mijn kpn-abbonement (met nummerbehoud) heb ik vandaag aangevraagd. Kan ik nu al meteen adsl2 aanvragen? of moet ik wachten totdat het nummer echt is omgezet?

www.wimcoenen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
realwimster schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:14:
Ik zit midden in een verhuizing, en mijn de verhuizing van mijn kpn-abbonement (met nummerbehoud) heb ik vandaag aangevraagd. Kan ik nu al meteen adsl2 aanvragen? of moet ik wachten totdat het nummer echt is omgezet?
Je moet wachten totdat alles is omgezet en draait. Anders gaat het sowieso fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Anoniem: 53529 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:02:
Ben overgestapt van wanadoo adsl lite naar het family abbonement.
Alleen maar slechte ervaringen.

1:KPN doet er zijn maximale tijd over om het adsl siganaal om te zetten in de centrale.
(is eigenlijk alleen maar kabeltje omprikken)
Maar nog steeds geen verbinding (er zit gewoon geen adsl signaal op mijn telefoonlijn) :(
Wanadoo helpdesk wil mij niet vertellen wat het probleem is.
Ik zit al 11 dagen zonder internet.. :(
Vandaag laatste dag voor ze om het probleem te verhelpen. (5 werkdagen)
Als je echt vraagt wat het probleem aan de helpdesk is wordt de verbinding gewoon opgegooid.. erg onbeschoft.

Slechte ervaring.
Dat doet een KPN-monteur heel snel hoor. Sommige (grotere) centrales iets langer door de omvang van de kabels (lengtes) die omgezet moeten worden. Overstappen van DSL-netwerk gaat heel vlot (telco-telco) en je telefonie is even een 5 a 15 minuutjes onderbroken en je DSL signaal is omgezet van netwerk.

Echter als blijkt dat na het omzetten je telefonie kiestoon niet meer op je lijn zit zullen ze DSL weer losmaken. Dan zit er blijkbaar een probleem in de kant/bekabeling/apparatuur van Wanadoo. Bij linesharing gaat het telefonie signaal eerst naar de apparatuur van de DSL-telco en dan tesamen naar je huis toe.

Blijkt er een probleem/fout(je) bij Wanadoo te zitten moeten ze dit herstellen/opzoeken en KPN weer vragen de lijn aan te leggen op de centrale. Dit zijn dus allemaal monteurs handelingen die even een paar dagen per keer kunnen kosten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
Zo, net een ADSL2+ modem besteld. Het is een SpeedTouch 546 geworden Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/st546.jpg

Het config panel enzo ziet er leuk uit, en de functies tov de SpeedTouch 510(v4) zien er leuk uit..

Ik heb ook besloten de modem niet meer op de 2e verdieping, naast de switch te plaatsen (met veel telefoonkabel) maar hem in de meterkast te monteren met maximaal 1 meter telefoonkabel vanuit het ISRA punt/splitter ;)

Het schijnt een prima modempje te zijn, en ik weet dat SpeedTouch behoorlijk degelijk is :)

Ik hoef die LiveBox dus écht niet, niet na wat ik heb gehoord. Ik ga toch lekker vertrouwen op de SpeedTouch-degelijkheid, waar ik al 2+ jaar aan gewend ben!

Ik zal het een en ander, wanneer men dat wil, uitvogelen mbt dit modem, en desnoods vergelijken met de 510 en natuurlijk kijken hoe die zich straks gedraagt op de supersnelle lijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Ik heb 20 sept. via internet een abbo 20mb + telefoon besteld.
Ong. een week geleden heb ik een brief gehad.met titel: Bevestiging abbo gegevens.

Er staat wanneer je de Livebox ontvangt ik telefonie kan gebruiken.
Ik zie echter nergens in de brief wanneer deze komt of wanneer ik gebruik kan maken van het internet.
Moet die brief daarna nog komen? Er staat in deze brief nog niks. (kan ook nog niet inloggen op wanadoo/mijnabbonement.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nee in zo'n brief staat het niet , dat is een bevestigingsbrief . je kan inloggen op www.wanadoo.nl en bij mijn abbonementen daaronder zie je ergens staan "selecteer je controleer de status" of iets dergelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 04-10-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

(opgelost)

[ Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 04-10-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:00
Paul Hewson schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 07:39:
Begin vorige week een dag geen verbinding gehad, dacht dat het aan mij lag maar dag erop weer verbinding. Nu lig ik sinds vorige week vrijdag eraf, geen adsl signaal meer. Aantal telefoontjes gisteravond verder, van weekend ziek geweest dus geen zin gehad om toen te bellen, met de helpdesk krijg ik nu de komende 5 werkdagen een lijnmeting en moet ik daar dus geduldig op wachten.
Vind het wel een slechte helpdesk wat betreft hun kennis van zaken. Eerst was het het verhaal dat ik me Speedtouch 516 moest resetten, geen resultaat. Toen moest en zou ik de Livebox gebruiken van hun dus zogezegd zogedaan maar rara nog steeds geen adsl signaal. Livebox had ik ook al gereset. En nu dus 5 werkdagen wachten op bericht van hun kant. Maar telkens als je iets vraagt is het van "heeft u een moment, dan vraag ik mijn collega om hulp." Alsof er 1 met de touwtjes in de handen zit en die zijn marionetten moet sturen.
Al met al wel vriendelijke medewerkers op de helpdesk maar echt verstand van zaken hebben ze niet of het beleid is om eerst je af te schepen met niet werkende oplossingen. Echter blijkt dat vriendelijkheid en gewoon netjes de instructies volgen werkt en ze je voorthelpen.
Na deze ervaring gisteravond opgebeld dat ik nog geen bericht van hen had ontvangen over de lijnmeting. Krijg ik het verhaal te horen dat de helpdeskmedewerker die mij vorige week maandagavond heeft geholpen niet een lijnmeting heeft aangevraagd. Met andere woorden moet ik nog eens 5 werkdagen wachten op bericht van hen omtrend een lijnmeting. Was wel weer een vriendelijke helpdeskmedewerker maar ik kon er niet vrolijk van worden. Aangezien ik 's avonds vanuit huis inlog op me werk kan ik dus niet vanuit huis werken en dat komt slecht uit vooral ik nu erg druk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 09:09
De overstap is compleet (Versatel>Wanadoo), en ik heb amper een paar uurtjes zonder verbinding gezeten. Alles werkt nu prima (hoewel even het telefoongebeuren ontregelt was, maar een reset loste dat weer op). Goede snelheid, voip werkt prima.

1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
TafkaT: Dat staat in de manual voor Wanadoo Telefonie. Heb het zelf ergens gelezen (Wanadoo wordt bij mij deze week aangesloten, dus weet nog niet uit mijn hoofd wat die toetscombinatie is)

---edit
zie hier

[ Voor 49% gewijzigd door Krypt op 04-10-2005 11:24 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
De overstap is compleet (Versatel>Wanadoo), en ik heb amper een paar uurtjes zonder verbinding gezeten. Alles werkt nu prima (hoewel even het telefoongebeuren ontregelt was, maar een reset loste dat weer op). Goede snelheid, voip werkt prima.

Ja, dat is gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

*33* ervoor geloof ik?

edit:
ok.. voortaan de edits ook ff lezen...

[ Voor 56% gewijzigd door nitpicker op 04-10-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Even van de Wanadoo site afgeplukt.. linkje staat in mijn vorige post..
Wat moet ik doen om mijn KPN voicemail te kunnen beluisteren?

Vraag
Wat moet ik doen om mijn KPN voicemail te kunnen beluisteren?

Antwoord
Wanneer u Wanadoo Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Wanadoo Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
idd *33*

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Laatst online: 17-06 09:13

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Anoniem: 38733 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 01:49:
[...]

Thnx, gecapped op 24Kb/s voor Family. Dan mag ik met 45Kb/s nog in m'n handen klappen dus. :) :/

Wat zouden ze denken bij Wanadoo? We geven jullie een snoeppot vol met allerlei lekkers maar je mag er maar één snoepje per 24 uur uithalen? :)
Kom op Wanadoo, zet die kraan eens open voor bijv. 7,50 euro extra per maand. :9
Ik zat er dus over te denken om van een Planet Comfort abbo over te stappen naar Wanadoo, maar nu ik dit lees blijf ik dus maar lekker bij Planet. Wat heb ik nou aan aan 20mbit verbinding als die gecapped is. Ik vond het ook allemaal al erg onwaarschijnlijk €22.50 voor een brute verbinding.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

De newsservers zijn gecapped... die 20 mbit niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

nitpicker schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:27:
De newsservers zijn gecapped... die 20 mbit niet... :P
\
IDD!

Gewoon Eweka erbij voor 7,50 en KLAAR!
Ik ga denk ik ook over van Compuserve naar Wanadoo, maar dan zonder telefonie. Heb denk ik een adsl 1 Zyxel modem en dan is mijn hoogste snelheid dus 8mbit ?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 16697 op 04-10-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 16697 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:31:
[...]
\
IDD!

Gewoon Eweka erbij voor 7,50 en KLAAR!
Ik ga denk ik ook over van Compuserve naar Wanadoo, maar dan zonder telefonie. Heb denk ik een adsl 1 Zyxel modem en dan is mijn hoogste snelheid dus 8mbit ?
Grote kans van wel, zeker als die ouder is dan 3 jaar.
Maar zonder type nummers kunnen wij geen antwoord geven ;)

Glazen bol zegt: 8Mbit :p

Webmail werkt onder beide linux'en wel met firefox. Heb ff de about:configs naast elkaar gelegd, zie er ECHT geen verschil in met windows. Ook zijn het precies dezelfde versies (1.0.7 Nederlands) :?
Zal wel iets stoms met javascript ofzo gedisabled hebben en er heel de tijd langs zitten kijken in de about:config :(

[ Voor 26% gewijzigd door LinuX-TUX op 04-10-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
weer de helpdesk gebeld en grvraagd hoelang dat opleveren nog ging duren.

zeiden meneer had allang klaar moeten zijn ik ga even kijken voor u.

zei die dat het bij het omzetten vastgelopen was en dat het laatste gedeelte opnieuw moest en sinds vandaag is alles compleet in fase 4 en geen uitvallen meer gehad:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152882

Heeft iemand enig idee wanneer Wanadoo met digitale TV gaat beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151023

Al een week of 2 volg ik dagelijks deze thread, aangezien ik ca. 2 weken geleden (via adslwinkel.nl) Family + Telefonie heb besteld.

Nu heb een vraag over mijn situatie, die toch wel een beetje complex begint te worden:

Ik heb net een verhuizing achter de rug. Vóór die verhuizing had ik een BelBasis KNP abo met Pretium-Telecom als CarrierSelectProvider. Ik heb KPN opdracht gegeven om die lijn te verhuizen en van het abo BelBudget te maken. Tevens heb ik via de klantenservice van Pretium hun dienst opgezegd.

Afijn, ik kreeg van ADSLwinkel.nl een mail/belletje dat ze de aanvraag pas in werking konden stellen zodra de telefoonlijn van KPN verhuisd was. Dat is inmiddels gebeurd (afgelopen vrijdag) en de lijn werkt ook daadwerkelijk weer.

Echter kwam ik een probleem tegen: De carrier-select-shortcode (kpn 1655) stond nog op die van Pretium, waardoor ik met het gewone bellen een 'foutmelding' kreeg te horen. Ik heb gisteravond KPN Klantenservice gebeld met de vraag of ik weer standaard via KPN kon bellen. Het duurt ongeveer 10 dagen voordat ik weer automatisch via KPN bel (dus zonder carrierselectprovider).

Nu is mijn vraag of bovenstaande situatie problemen gaat opleveren met het verwerken van de ADSL aansluiting van Wanadoo? Ik begrijp dat de Livebox zélf het telefoonverkeer tussen Wanadoo en KPN en het itnernetverkeer gaat splitsen, maar Wanadoo is dus in principe (qua telefonie) géén CarrierSelectProvider? Oftewel, de aanvraag bij KPN voor bellen met KPN, die 10 dagen duurt, zal in principe met ADSL aanvraag bij Wanadoo geen problemen opleveren?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn, in ieder geval dank voor de moeite.

(Afstand ISRA-telefooncentrale: ca. 870-1030 meter, lijkt me acceptabel genoeg toch?)

-edit: CarrierSelectProvider is in mijn bedoeling een aanbieder voor Telefonie, zoals bijv. Tele2, One.Tel (Scarlet) en Pretium Telecom, met hun eigen 4-cijferige code vóór het netnummer, excuses als ik het verkeerd verwoord heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 151023 op 04-10-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
De Carrier voor telefonie maakt niets uit voor het aanvragen van je ADSL verbinding. Ik heb ook de hele zooi met Carrier PreSelect, registratie bij Carrie Select aanbieders en Wanadoo Family aanvraag door elkaar gegooid..

Geen problemen mee gehad, en 6 okt wordt mijn aansluiting voltoold. (btw; je hebt een 0800 nummer waar je de Carrie PreSelectie kunt opgeven, is het binnen 24 uur aangepast)

offtopic:
Die groeten kun je achterwege laten, wordt zo'n rommel hier als iedereen de groeten doet

[ Voor 13% gewijzigd door Krypt op 04-10-2005 14:56 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 152882 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:10:
Heeft iemand enig idee wanneer Wanadoo met digitale TV gaat beginnen?
Ik denk pas VER nadat de upgrade heeft plaatsgevonden. Zodat alle kinderziektes eruit zijn, eer dat ze weer opnieuw beginnen met stunten.

Gok op eind dit jaar (kleine kans) begin volgend (grotere kans) :?
Is een gok ... mijn woord is niet heilig! (die andere wel }))

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 04-10-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
te snel gejuigt.

kon opeens weer niet msn aanmelden
of xfire
of een website openen hoe komt dit tog iemand???

hoe zorg ik dta elke pc een vast ip houdt met die livebox iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jorisw86 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:55:
te snel gejuigt.

...
hoe zorg ik dta elke pc een vast ip houdt met die livebox iemand?
Gewoon een vast IP instellen IPV DHCP ???
Inkoppertje ;)
Wel voor de zekerheid buiten de DHCP lease range van de livebox zetten, dus onder 192.168.#.10 en boven 192.168.#.20

Ik heb alleen enorm veel last van MSN uitval onder *ux, windows doet het wel goed met MSN. Denk dat het aan m'n MSN proggies (ja, meervoud, zowel gaim als aMSN) ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Poorten al gemapt? Poorten voor MSN audio/filesending/etc staan niet standaard open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:18:
[...]

Gewoon een vast IP instellen IPV DHCP ???
Inkoppertje ;)
Wel voor de zekerheid buiten de DHCP lease range van de livebox zetten, dus onder 192.168.#.10 en boven 192.168.#.20
Waar stel je dat in dan in de LB? Ik heb dat nergens kunnen vinden :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151023 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:20:
(...)
Oftewel, de aanvraag bij KPN voor bellen met KPN, die 10 dagen duurt, zal in principe met ADSL aanvraag bij Wanadoo geen problemen opleveren?
Bij een aanvraag kijken ze puur naar de telefoon aansluiting (is er een actieve lijn en zo ja, is die lijn "vrij"). Niet naar je preselect. Als je eenmaal bent aangesloten gaat het wel een probleem opleveren maar dat is niet van toepassing aangezien je al hebt opgezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 04-10-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Sinds wanneer moet je porten mappen voor msn? Misschien gaat dit niet geheel op maar ik had Demon en heb op de zyxel die ik van hun kreeg nooit porten gemapt voor bijv msn. Ik zit er nu over te denken om wanadoo of versatel te nemen. Alleen als ik nu porten moet gaan mappen voor elke pc die msn wil draaien dan word ik daar niet vrolijk van.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yrew schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:39:
Sinds wanneer moet je porten mappen voor msn? Misschien gaat dit niet geheel op maar ik had Demon en heb op de zyxel die ik van hun kreeg nooit porten gemapt voor bijv msn. Ik zit er nu over te denken om wanadoo of versatel te nemen. Alleen als ik nu porten moet gaan mappen voor elke pc die msn wil draaien dan word ik daar niet vrolijk van.
De helpdesk heeft mij verteld dat het een firmware bug van de livebox is (poorten zouden standaard wel open moeten staan) en dat hij opgelost gaat worden. Tot die tijd zul je dus inderdaad poorten moeten mappen. Als je een ander modem hebt is het natuurlijk een ander verhaal. Ook is het zo dat het standaard MSN'nen (het chatten zelf) wel out-of-the-box mogelijk is met een livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

het ligt niet aan de poorten. bug zit in de livebox zelf. ik heb de poorten geopend in de livebox en geprobeerd om met linux-tux te praten. werkte dus niet. webcam en audio tegelijk openen werkt dan wel weer 8)7

als je op www.wanadoo.nl kijkt en bij online helpdesk dan de vraag over msn dan krijg je dat de livebox automatisch voor filetransfer en man audio + FTP is geoncfigureerd maar dat klopt niet helemaal maar met de eerste volgende firmware wordt dat opgelost zeiden ze _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door vr6-only op 04-10-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ja he leuk dat je me verteld hoe je een vast ip insteld weet ik ook wel.

maar erna doet het internet eht niet meer op die pc.

ip had ik 192.168.5.22
sub 255.255.255.0
gateway livebox ip 192.168.5.1

maar internet erna nog werken op die pc homaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
jorisw86 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:03:

ip had ik 192.168.5.22
sub 255.255.255.0

Zet dan eens in je Netwerkkaart de DNS servers van Wanadoo: 194.134.55 en 194.134.5
Dat heeft bij mij iig gewerkt toen ik niets meer met het internet kon...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
wilko2 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:37:
[...]

Waar stel je dat in dan in de LB? Ik heb dat nergens kunnen vinden :( :(
Pool adressen voor DHCP lease of een statisch IP?
Statische IP's op de computers, DHCP Pool is via Telnet te manipuleren.
jorisw86 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:03:

ip had ik 192.168.5.22
sub 255.255.255.0

Gateway, leuk, ook nog aan DNS servers gedacht?
Zoja: Waar stopt de verbinding? Kan je de Livebox nog benaderen? Kan je ook Tweakers pingen op deze site?

Onder geen omstandigheden de Livebox als DNS configureren. Vind het maar bagger, gebruik gewoon:
194.134.5.5
194.134.5.55
194.134.0.97 (heb ik volgens de livebox ook nog, nslookup bevestigt het, website wordt hij weer niet vermeld)
code:
1
2
Name:    dns2.euro.net
Address:  194.134.0.97

edit:
TY IT-Pro :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

uhm bij mij werkt dat niet als ik bij de DNS server invul: 192.134.5.55 etc. waarvoor is dat goed dan. ik heb hem nu gewoon leeg gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
vr6-only schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:06:
uhm bij mij werkt dat niet als ik bij de DNS server invul: 192.134.5.55 etc. waarvoor is dat goed dan. ik heb hem nu gewoon leeg gelaten.
Uhm, hoe kom jij bij 192.134.5.55 het moet 194.134.5.55 zijn hoor ;)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ohh ok. ik zal het zo ff proberen

edit: hij doet het :P

[ Voor 30% gewijzigd door vr6-only op 04-10-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57478

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
oke thnx iedereen nu vast ip dat werkt.

maar dan nog 1 vraag waarom valt me tcp steeds weg??

msn website kijken kan dan ineens niet meer maar css en teamspeak wel udp namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150528

Is een vast IP instellen de oplossing voor het regelmatig wegvallen van je verbinding?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.