[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.041 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 11:56
Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/wanadoo_logo_homebutton.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Wanadoo kan op drie manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van wanadoo zelf (Family pakketten)
  • Over het netwerk van BBned (Direct pakketten)
  • Over het netwerk van KPN-DSL & Casema Kabel (Overig)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Wanadoo leverd is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De livebox fungeerd zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de livebox is ook te vinden op de Wanadoo site zelf :Y) Installatie handleiding en laatste firmware informatie

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Wanadoo. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem insteld op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebelt heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij wanadoo?
  • Ja dat kan:
    Ga naar www.wanadoo.nl/mijnabonnement
    Kies in het linker scherm voor 'Telefonie', 'Instellingen' en 'Blokkeren van gesprekken'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegt hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijf ik hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van wanadoo zelf.
MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg
Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar wanadoo, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Wanadoo middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via wanadoo ... betekend dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Helaas nog niet. De koperdraden in de grond zijn nog steeds eigendom van KPN. Wil je er dus gebruik van maken, dan moet je betalen. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand. Hoelang het nog zal duren eer dat KPN het alleenrecht verliest over het koperen netwerk in nederland, is nog niet te zeggen, zie OPTA schrapt abonnementenmonopolie KPN
Zie ook Wanadoo helpdesk
Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Wanadoo dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Wanadoo?
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Wanadoo?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/rood.gif

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Er schijnt een Wanadoo medewerker hier op tweakers te zitten, die al jullie broodnodige nieuwsgierige vragen kan beantwoorden. Helaas heb ik hem niet meer gezien sinds een paar medetweakers enorm uit hun dak gingen over hoe schandalig wanadoo wel niet met hun om springt. Houd het daarom globaal, formeel, politiek correct, diplomatisch!

Over bovenstaande wil ik niet verder discussiëren. Scheidingslijn ligt in het midden en het is alleen maar bedoelt om jullie erop te attenderen!
Startpost wordt nog verder aangevuld, maar als er nog vragen/opmerkingen zijn, mail ze dan naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/89537/FFFFFF/000000/1

[ Voor 52% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-10-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:11
edit:
aangepast

[ Voor 156% gewijzigd door bjck op 28-08-2005 19:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Done
Zat een beetje scheel te knippen en plakken van wat ik allemaal tegenkwam zonder nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150094

ik heb deze in deel 1 gepost, maar nog geen reacties....dus ik wil nog een keer vragen :*)

Ik heb deel 1 doorgenomen op zoek naar een oplossing naar mijn probleem maar niet echt gevonden. Ik heb thuis mn eigen mail server die ik graag wil gebruiken voor versturen en ontvangen. Na een tijdje de livebox installeren is t me gelukt met ontvangen, maar nog altijd lukt t niet op mails te versturen. Ik krijg steeds dezelfde error over een connection timeout van mn smtp server, hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat wanadoo of livebox geen uitgaande verkeer toelaat op port 25 tenzij het door de wanadoo smtp server gaat. Dus, ik heb geprobeerd om eerst mijn smtp poort van mn server (Desknow) op 26 te zetten, zonder resultaat, en daarna om te relayen via smtp.wanadoo.nl, ook niet goed. Is het echt onmogelijk om mijn eigen smtp server via wanadoo ADSL te laten lopen, of doe ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153330

Het is nog steeds noppes met met mijn verbinding, wacht al vanaf de 19e op een verbinding. Hoe krijgt een bedrijf het voor elkaar om normaal rustige en beschaafde mensen tot razernij te krijgen.

Gisteren weer gebeld naar de "helpdesk" Die figuur zei dat mijn mac-adres in de livebox wellicht niet overeen komt met het mac-adres dat wanadoo invoert in haar systeem (?...). Heb hier niet zoveel verstand van maar is er iemand die mij kan uitleggen wat bedoeld wordt? En kan ikzelf deze instelling veranderen? Het @-lampje op de livebox knippert ten teken dat er geen signaal is.
Ik zit dus al 14 dagen te wachten op een verbinding.

Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Anoniem: 150094 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:42:
ik heb deze in deel 1 gepost, maar nog geen reacties....dus ik wil nog een keer vragen :*)

Ik heb deel 1 doorgenomen op zoek naar een oplossing naar mijn probleem maar niet echt gevonden. Ik heb thuis mn eigen mail server die ik graag wil gebruiken voor versturen en ontvangen. Na een tijdje de livebox installeren is t me gelukt met ontvangen, maar nog altijd lukt t niet op mails te versturen. Ik krijg steeds dezelfde error over een connection timeout van mn smtp server, hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat wanadoo of livebox geen uitgaande verkeer toelaat op port 25 tenzij het door de wanadoo smtp server gaat. Dus, ik heb geprobeerd om eerst mijn smtp poort van mn server (Desknow) op 26 te zetten, zonder resultaat, en daarna om te relayen via smtp.wanadoo.nl, ook niet goed. Is het echt onmogelijk om mijn eigen smtp server via wanadoo ADSL te laten lopen, of doe ik iets verkeerds?
Kort door de bocht: poort 25 zit gewoon dicht! Er is een manier om je eigen mailserver te draaien om mail te ontvangen. Uitgaande mail moet je over smtp.wanadoo.nl laten lopen....
Wat je om mail te ontvangen doet is gebruik maken van een mail relay die de mail op een andere poort dan 25 aanbied. Bijv op poort 25252.
Deze dienst bieden ze je op rollernet.us gratis aan. Je maakt een accountje en vult je gegevens in. Verder moet je de MX records bij je DNS boer aanpassen zodat mail op poort 25 van jouw domein wordt gestuurd aan rollernet. Deze vangt ze op op poort 25 en stuurt ze terug op poort 25252 (bijv) die door wanadoo niet wordt geblockt.
Zo heb ik het in ieder geval opgelost. Ik moet wel zeggen dat het me behoorlijk teleurstelde toen ik van XS4ALL naar Wanadoo ging. "Servers zijn toegestaan" zeggen ze dan, ja installeer maar lekker, maar we blokkeren wel je poorten en dat zeggen we niet... Paupers.

[ Voor 5% gewijzigd door BN op 28-08-2005 23:31 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 11:11
Dan zet je toch je eigen smtp op een andere poort en gooi je alle mail door naar smtp van Wanadoo als je zelf perse een mailserver wilt draaien voor de buitenkant?

Inkomend poort 25 is neem ik aan wel gewoon open voor een eigen mailserver. Zie 't nut niet voor een ISP om die te blokkeren inkomenend immers. Uitgaand voorkomt een hoop ergernis en problemen bij ISP's om 25 preventief dicht te zetten en alleen open voor smtp.wanadoo.nl.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Anoniem: 153330 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:28:
Het is nog steeds noppes met met mijn verbinding, wacht al vanaf de 19e op een verbinding. Hoe krijgt een bedrijf het voor elkaar om normaal rustige en beschaafde mensen tot razernij te krijgen.

Gisteren weer gebeld naar de "helpdesk" Die figuur zei dat mijn mac-adres in de livebox wellicht niet overeen komt met het mac-adres dat wanadoo invoert in haar systeem (?...). Heb hier niet zoveel verstand van maar is er iemand die mij kan uitleggen wat bedoeld wordt? En kan ikzelf deze instelling veranderen? Het @-lampje op de livebox knippert ten teken dat er geen signaal is.

Wie heeft een idee?
Weet je zeker dat je geen splitter hebt voor de Livebox? En heb je een nieuwe Livebox gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sayko op 28-08-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Anoniem: 150094 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:42:

http://eresponse.wanadoo....X5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=

Kijk hier even. Hier kun je zien hoe je de poorten van de Livebox kunt openzetten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 18:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Wie heeft een idee?
[rml]keldon in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
LinuX-TUX schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:56::
Onderdeel PCMCIA kaart graag :Y)
Ik vermoed dat het onder PCI bus wel te vinden is :? en dat het in de richting zal gaan van Broadcom.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ BIJ VOORBAAT DANK _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
ik kan het niet vinden sorry
weet ook niet wat je nu bedoelt
bedoel je dat kaartje in de livebox of de usb doggle of het linksys kaartje dat ik geprobeert heb te gebruiken maar geen beter resultaat gaf?

het kan ook zo zijn dat ik niet een goede versie heb van sisandra hiervoor hij zegt namelijk bij een aantal onderdelen dat ik een licentie moet kopen voor die modules

ik sta ook nog open voor antwoorden op mijn vragen uit de vorige topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147332

Wie heeft een idee?
Volgens mij is dat MAC adres verhaal grote bullshit.

Ik kan met een livebox net zo makkelijk inloggen als daarna met mijn zyxel 650r (demon).
Daarbij gebruik ik dus 2 modems en volgens mij ook 2 MAC adressen. Beide doen het.

Mijn eerste livebox gaf ook na een half uur de geest. Goeie tip. Helpdesk bellen en zeggen
dat je livebox helemaal niks meer doet (gaan geen lampjes aan). Dan krijg je een nieuwe,
kost wel 12,50 aan verzendkosten, maar hopelijk ben je van je probleem af.
Bij mij heeft het gewerkt.

Ik heb nu de keuze uit de Zyxel en de livebox. Mag je raden welk modem er nu bij
me aan het internet hangt.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97009

vraagje (wellicht tikkie off -topic :X )

Ik heb wanadoo family besteld (zonder telefonie) en denk er nu over om mijn telefoon abbo met KPN ook op te zeggen.
Ik wil dan mijn mobiel gebruiken als 'huis' telefoon.

Kan ik KPN telefonie opzeggen of gebruikt wanadoo deze lijn voor de ADSL verbinding? (sorry ben een nitwit met dit soort dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Mili schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 02:48:
[...]

ik kan het niet vinden sorry
weet ook niet wat je nu bedoelt
bedoel je dat kaartje in de livebox of de usb doggle of het linksys kaartje dat ik geprobeert heb te gebruiken maar geen beter resultaat gaf?

het kan ook zo zijn dat ik niet een goede versie heb van sisandra hiervoor hij zegt namelijk bij een aantal onderdelen dat ik een licentie moet kopen voor die modules

ik sta ook nog open voor antwoorden op mijn vragen uit de vorige topic
Het PCMCIA kaartje wat je bij je livebox gekregen hebt van Wanadoo zelf.
Dat sommige (benchmark)modules niet aanwezig zijn heeft geen invloed op de informatie die je wil verkrijgen.

Stop de Wanadoo live CD in de laptop, steek het PCMCIA kaartje van wanadoo in de laptop, als de laptop gaat meuken over drivers, wijs hem dan op de folder "Windows\Drivers" op de wanadoo CD. Eenmaal geinstalleerd, draai SiSoft:
1) Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/1-pci.jpg

2) Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/2-cardbus.jpg
één van de PCI bussen is de wireless kaart. Welke kan ik niet voorspellen :) Anders had ik genoeg info om verder te googlen gehad. Wel vermoed ik dat het iets met bcm / broadcom te maken zal hebben. (omdat ik bcm43xx telkens in de drivers terug zie op de CD ... maarja, er zijn zoveel 43xx chipsets bij broadcom :|)

Als je op de pagina bent, kan je gewoon Ctrl+C doen en pasten in een txt bestandje of hier op GoT :Y)

Nog steeds vielen dank voor de moeite!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem: 147332 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:49:
...
Ik heb nu de keuze uit de Zyxel en de livebox. Mag je raden welk modem er nu bij
me aan het internet hangt.... ;-)
Is dat een strikvraag :? :+
Ik denk NU nog de Zyxel, maar als de nieuwe firmwares komen denkik toch dat je snel die Zyxel onder het stof laat wegrotten :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-08-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

ADSL-Family geeft al aan voor welke doelgroep het bedoeld is. Gezinnen met een eigen mailserver zijn er niet. Ga dan dus lekker terug naar XS4ALL en betaal tenminste 4 maal zoveel. Natuurlijk wil geen enkele provider voor deze prijs poort 25 voor smtp open zetten. Wanadoo levert gewoon een goed produkt met veel extra's zoals een rekening online (heeft XS4ALL niet) en telefonie (niet bij XS4ALL althans nog niet, en zeker niet voor die prijs). Dus even met beide benen op de grond blijven staan.
BN schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:23:
[...]

Kort door de bocht: poort 25 zit gewoon dicht! Er is een manier om je eigen mailserver te draaien om mail te ontvangen. Uitgaande mail moet je over smtp.wanadoo.nl laten lopen....
Wat je om mail te ontvangen doet is gebruik maken van een mail relay die de mail op een andere poort dan 25 aanbied. Bijv op poort 25252.
Deze dienst bieden ze je op rollernet.us gratis aan. Je maakt een accountje en vult je gegevens in. Verder moet je de MX records bij je DNS boer aanpassen zodat mail op poort 25 van jouw domein wordt gestuurd aan rollernet. Deze vangt ze op op poort 25 en stuurt ze terug op poort 25252 (bijv) die door wanadoo niet wordt geblockt.
Zo heb ik het in ieder geval opgelost. Ik moet wel zeggen dat het me behoorlijk teleurstelde toen ik van XS4ALL naar Wanadoo ging. "Servers zijn toegestaan" zeggen ze dan, ja installeer maar lekker, maar we blokkeren wel je poorten en dat zeggen we niet... Paupers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Anoniem: 146704 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:16:
ADSL-Family geeft al aan voor welke doelgroep het bedoeld is. Gezinnen met een eigen mailserver zijn er niet. Ga dan dus lekker terug naar XS4ALL en betaal tenminste 4 maal zoveel. Natuurlijk wil geen enkele provider voor deze prijs poort 25 voor smtp open zetten. Wanadoo levert gewoon een goed produkt met veel extra's zoals een rekening online (heeft XS4ALL niet) en telefonie (niet bij XS4ALL althans nog niet, en zeker niet voor die prijs). Dus even met beide benen op de grond blijven staan.
[...]
NOFI maar Wanadoo geeft zelf aan dat je eigen servers mag draaien. Dat ze daar echter geen support voor geven, prima, maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarom de poorten voor toegang tot eigen servers moeten afsluiten. Dit wil zoveel zeggen als dat ze eigen servers dus NIET toelaten. Ze moeten dat gewoon duidelijker aangeven vind ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

Er wordt niets afgesloten tenzij je aan het relayen bent. Als je dus wel een relay hebt draaien dan is het direct einde oefening.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

zAb schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:01:
Er wordt niets afgesloten tenzij je aan het relayen bent. Als je dus wel een relay hebt draaien dan is het direct einde oefening.
Waar haal jij die wijsheid vandaan dan? Er wordt hier niets gerelayed en direct na de migratie krijg mijn mail-server niet eens aan de praat, laat staan dat ie kan relayen...
Kun je je wijsheid een beetje toelichten? Zijn weer een hoop mensen mee geholpen, denk ik, want ik ben niet de enige die tegen de port 25 block aanloopt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
LinuX-TUX schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:02:
[...]

Het PCMCIA kaartje wat je bij je livebox gekregen hebt van Wanadoo zelf.
Dat sommige (benchmark)modules niet aanwezig zijn heeft geen invloed op de informatie die je wil verkrijgen.

Stop de Wanadoo live CD in de laptop, steek het PCMCIA kaartje van wanadoo in de laptop, als de laptop gaat meuken over drivers, wijs hem dan op de folder "Windows\Drivers" op de wanadoo CD. Eenmaal geinstalleerd, draai SiSoft:
1) [afbeelding]

2) [afbeelding]
één van de PCI bussen is de wireless kaart. Welke kan ik niet voorspellen :) Anders had ik genoeg info om verder te googlen gehad. Wel vermoed ik dat het iets met bcm / broadcom te maken zal hebben. (omdat ik bcm43xx telkens in de drivers terug zie op de CD ... maarja, er zijn zoveel 43xx chipsets bij broadcom :|)

Als je op de pagina bent, kan je gewoon Ctrl+C doen en pasten in een txt bestandje of hier op GoT :Y)

Nog steeds vielen dank voor de moeite!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[...]

Is dat een strikvraag :? :+
Ik denk NU nog de Zyxel, maar als de nieuwe firmwares komen denkik toch dat je snel die Zyxel onder het stof laat wegrotten :Y)
ik heb zelf geen laptop
die had ik geleend van de buurman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
zAb schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:01:
Je ziet dan wel iets over het hoofd. De poort (25) is niet geblokkeerd op Wanadoo ADSL via KPN. Als je daar relayed, wordt je wel inderdaad op de block gegooid (totdat jou LAN weer in orde is). Op het eigen netwerk heeft Wanadoo gekozen om gewoon de poort dicht te timmeren. Dus relayen zal dan niet überhaupt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BN schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:36:
[...]

NOFI maar Wanadoo geeft zelf aan dat je eigen servers mag draaien. Dat ze daar echter geen support voor geven, prima, maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarom de poorten voor toegang tot eigen servers moeten afsluiten. Dit wil zoveel zeggen als dat ze eigen servers dus NIET toelaten. Ze moeten dat gewoon duidelijker aangeven vind ik.....
Ik belde vandaag met Wanadoo technische dienst, en ze hebben mij driedubbel verzekerd dat er echt GEEN porten worden afgesloten, noch dat 25 alleen via smtp.wanadoo.nl te gebruiken is. Ze hebben mij expliciet verteld dat zolang je de goeie poorten opengooit op je Livebox, dat je gerust je eigen mail server op 110 en 25 mag laten draaien. Wel dat die 25 wordt afgesloten op het moment dat verkeer/activiteit overmatig hoog wordt. Fair enough. Ik heb dus nog een keer voor de zekerheid gevraagd, aan iemand anders. Zelfde antwoord. Hmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Hmm, goed....
Wil dan degene die een eigen mail-server draait op de standaard poorten 25 en 110 met een Livebox op een Wanadoo Family aansluiting zich melden??
Share the Secret plzzzz......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

hallo,

Ik ben mij nu een beetje aan het orienteren, En zie nu dat wanadoo een zeer intressante aanbieding heeft! 29 euro voor 4mb/s internet(familie).

Nu is het punt:die livebox die erbij hoort is voor mij een beetje vaag.. Want ik heb al een modem+wireless router en die wil ik graag behouden! Dus kan ik het adsl( utp-rj11)kabeltje die uit de splitter komt? En wat is nou het verschil tussen dit adsl, en een andere aanbieder? Het is toch gewoon hetzelfde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

vr6-only

Blub Blub

adsl is adsl maar dit loopt via het eigen netwerk van wanadoo en niet via kpn of bbned etc.

prijzen zijn trouwens vast dus na 29 euro word het niet ineens 40 ofzo :D

[ Voor 31% gewijzigd door vr6-only op 29-08-2005 22:56 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Das wel netjes dan. Ik zit ook te kijken om ADSL en zag deze aanbieding van Wanadoo:

Actietarief: € 22,50 voor ADSL Family

Valt mee toch?

Kheb nu kabel, en heb een server draaien. Internet wordt gedeelt door Winroute. Is het wel mogelijk om alles te behouden of moet ik weer alles veranderen?

(Situatie nu: TVkastje - modem - UTPkabel naar zolder (Server) Vanuit daar naar 1e verdieping naar Switch - en vanuit daar naar andere PC's)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Anoniem: 140651 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:12:
hallo,

Ik ben mij nu een beetje aan het orienteren, En zie nu dat wanadoo een zeer intressante aanbieding heeft! 29 euro voor 4mb/s internet(familie).

Nu is het punt:die livebox die erbij hoort is voor mij een beetje vaag.. Want ik heb al een modem+wireless router en die wil ik graag behouden! Dus kan ik het adsl( utp-rj11)kabeltje die uit de splitter komt? En wat is nou het verschil tussen dit adsl, en een andere aanbieder? Het is toch gewoon hetzelfde? :)
Je kan alleen de modem behouden, als je alleen ADSL Family neemt. Met Telefonie is een Livebox noodzakelijk. Het is in principe gewoon zoals al het andere ADSL. Een aanbieder verschilt hier van elk ander in een bepaald optiek. Er zijn niet bijzondere verschillen, behalve de prijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

Ik lees op de Wanadoo website dat zij in het najaar met een eigen netwerk komen en dat je dan dus geen KPN budget abbo meer nodig hebt.
Wie weet hoe lang dit nog duurt? En kan je dan je oude KPN nummer behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

vr6-only schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:55:
adsl is adsl maar dit loopt via het eigen netwerk van wanadoo en niet via kpn of bbned etc.

prijzen zijn trouwens vast dus na 29 euro word het niet ineens 40 ofzo :D
Het 'eigen' Wanadoo netwerk loopt afaik gewoon via BBned. Althans, dat is wat mij tot 2 keer toe door de helpdesk werd verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dat denk ik niet want me neef kan geen adsl family krijgen maar wel bbned :?

[ Voor 84% gewijzigd door vr6-only op 30-08-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Wanadoo Fmily gaat over het eigen netwerk van Wanadoo.

Inderdaad ik zeg het verkeerd. Family gaat Niet over BBNED.

[ Voor 45% gewijzigd door Sayko op 30-08-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wat...je zegt eerst dat het over hun eigne netwerk gaat en daarna zeg je tiscali 8)7

bjck....leg het aub is uit hoe het echt zit.

Edit: tiscali babyxl is trouwens niet beschikbaar bij in nijverdal...waar ik woon dus....maar heb wel family. bbned is wel beschikbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door vr6-only op 30-08-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nogmaals mensen, weet iemans ut antwoord op onderstaande vraag?? Thanx!!!!

[center]vraagje (wellicht tikkie off -topic )

Ik heb wanadoo family besteld (zonder telefonie) en denk er nu over om mijn telefoon abbo met KPN ook op te zeggen.

Kan ik KPN telefonie opzeggen of gebruikt wanadoo deze lijn voor de ADSL verbinding? (sorry ben een nitwit met dit soort dingen)[/center]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 97009 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:24:
nogmaals mensen, weet iemans ut antwoord op onderstaande vraag?? Thanx!!!!

[center]vraagje (wellicht tikkie off -topic )

Kan ik KPN telefonie opzeggen of gebruikt wanadoo deze lijn voor de ADSL verbinding? (sorry ben een nitwit met dit soort dingen)[/center]
ja dat kan maar je betaald wel voor de huur van je lijn he aan kpn. want kpn verrekend een bedrag aan wanadoo en zij berekenen een gedeelde ervan door aan jou.

persoonlijk zeg ik hem niet op want stel dat ik later weg ga bij wanadoo en wil ik adsl van kpn en dan moet ik mijn lijn weer aanvragen en dat is niet goedkoop dat kan ik je zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 30-08-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:28:
[...]

ja dat kan maar je betaald wel voor de huur van je lijn he aan kpn. want kpn verrekend een bedrag aan wanadoo en zij berekenen een gedeelde ervan door aan jou.

persoonlijk zeg ik hem niet op want stel dat ik later weg ga bij wanadoo en wil ik adsl van kpn en dan moet ik mijn lijn weer aanvragen en dat is niet goedkoop dat kan ik je zeggen.
je kpn telefoon abbo daarvoor aanhouden is ook niet echt goedkoop lijkt me, toch??
heb destijds alleen dat tel. abbo gehouden omdat ik mxstream van de kpn nodig had, dus denk er toch over om KPN tel. abbo nu op te zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14
vr6-only schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:28:
[...]

Dat kost je 50 euro bij KPN om je telefoonlijn weer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediacj schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:33:
[...]

Dat kost je 50 euro bij KPN om je telefoonlijn weer te activeren.
maar ut kan dus wel zonder problemen voor je wanadoo family adsl verbinding????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je kan het beste gewoon family aanvragen en als het opgeleverd is dan je kpn abbo opzeggen.
enne 50 euro volgens mij is dat meer hoor....

Edit: 47.55 euro is het ....mijn fout, ik dacht echt dat het een stuk hoger lag :?

[ Voor 26% gewijzigd door vr6-only op 30-08-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BN schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:58:
Hmm, goed....
Wil dan degene die een eigen mail-server draait op de standaard poorten 25 en 110 met een Livebox op een Wanadoo Family aansluiting zich melden??
Share the Secret plzzzz......
nou zeg....ik heb NOGmaals gebeld met 0900-9515, en deze keer kreeg ik WEER iets anders te horen, namelijk dat t NIET mogelijk is. Maar alleen nadat ik hem het verhaaltje voorlas, en ik heb een kleine vermoeden dat hij het helemaal niet zeker wist, maar alleen "nee" zei om van me af te zijn hehe.

Nee, maar serieus, ik ben maar 1 week klant van Wanadoo en ik word nu al beetje zat van de klantenservice. 2 totaal tegenovergestelde antwoorden op dezelefde vraag??? Iemand zit te liegen daaro. Maar ik ga ervan uit dan t toch niet mogelijk is, en ik zal maar die methode van via SMTP redirection bij www.rollernet.us.

Alleen verwacht ik een boel nieuwe problemen nu :| Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:45:
[...]

Je kan alleen de modem behouden, als je alleen ADSL Family neemt. Met Telefonie is een Livebox noodzakelijk. Het is in principe gewoon zoals al het andere ADSL. Een aanbieder verschilt hier van elk ander in een bepaald optiek. Er zijn niet bijzondere verschillen, behalve de prijs dan.
Dus als ik het goed begrijp, MOET ik die livebox gebruiken?

PS: Ik wil eigenlijk alleen adsl, dus zoder telefonie kan dat ook B) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik heb twee vragen mbt de DHCP-server van de Livebox:

1. Is het mogelijk de IP-range die hij toekent te veranderen? Ik ben gewend 10.0.0.* te gebruiken en eerlijk gezegd vind ik dat wat fijner dan 192.168.*

2. Kan ik adhv MAC-adressen statische IP's toekennen aan de verschillende computers doe eraan hangen?

Beide dingen konden in m'n oude vertrouwde Alcatel SpeedTouch Pro maar in dit moderne ding kan ik het niet vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

wilko2 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:21:
Ik heb twee vragen mbt de DHCP-server van de Livebox:

1. Is het mogelijk de IP-range die hij toekent te veranderen? Ik ben gewend 10.0.0.* te gebruiken en eerlijk gezegd vind ik dat wat fijner dan 192.168.*

2. Kan ik adhv MAC-adressen statische IP's toekennen aan de verschillende computers doe eraan hangen?

Beide dingen konden in m'n oude vertrouwde Alcatel SpeedTouch Pro maar in dit moderne ding kan ik het niet vinden :/
Tja, ik ben er ook nog niet uit. Maximale lease is 7 dagen, maar daarna? Krijgt PC1 dan weer een andere IP? Daar gaan al je poortmappings zou je zeggen. Hoop dat er gauw een 3rd party tooltje komt om dat ding te configgen zoals de Nubz Alcatool of MIRs AutoPortmapping bij de Speedtouch Home (to Pro)...
Verlang soms terug naar mijn Speedtouch Home (to Pro) maar ja, heb ook telefonie in het pakket en dan zit je dus met die ******* Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb

zAb

Net

BN schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:30:
[...]Waar haal jij die wijsheid vandaan dan?
Heeft iets met mijn werkgever te maken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
zAb schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:53:
[...]

Weet die werkgever jou toevallig ook te vertellen welke PCMCIA kaartjes er in de L!vebox gaan :9 ?

Alvast bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153604

Dag leden,

ik zelf wil ook zo graag Wanadoo ADSL Family bestellen... Maar ik hoor overal rare geluiden van LIVEBOX... Ik woon zelf in Utrecht.. Kan mischien iemand mij vertellen wat de problemen zijn van de Livebox... en of de verbinding wel goed is van Wanadoo...

Alvast bedankt, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

zAb schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:53:
[...]

Het antwoord van de helpdesk van jouw werkgever op mijn vraag waarom poort 25 dicht zit luidt:

Geachte heer BN,
Het is helaas niet toegestaan mailservers te relayen bij wanadoo in verband met misbruik.
Wij vragen uw begrip hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Dit vertaal ik dus in: we willen niet dat de klant eigen mailservers draait ivm misbruik door derden door slechte configuratie en daarom hebben we preventief de mail poorten maar vast afgesloten?
Is een ander verhaal dan dat poort 25 wordt afgesloten op het moment dat bij een check blijkt dat je een open relay hebt lopen.
Ik begrijp wel dat Wanadoo twee petten draagt en kennelijk een verschillend beleid voert op het KPN en het Wanadoo netwerk?
Het probleem is te tackelen door te port-redirecten, maar ik krijg gewoon telkens een ander verhaal te horen als ik probeer de achterliggende oorzaak te vinden.
Is die poort nou open of dicht? kwor gèèèeèkkkk$#@&^%*&^*!!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GGS_106 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:45:
Das wel netjes dan. Ik zit ook te kijken om ADSL en zag deze aanbieding van Wanadoo:

Valt mee toch?

Kheb nu kabel, en heb een server draaien. Internet wordt gedeelt door Winroute. Is het wel mogelijk om alles te behouden of moet ik weer alles veranderen?

(Situatie nu: TVkastje - modem - UTPkabel naar zolder (Server) Vanuit daar naar 1e verdieping naar Switch - en vanuit daar naar andere PC's)
Ik geef je een zeer welgemeende waarschuwing:
BLIJF VER WEG VAN WANADOO Veel beloven weing presteren. ELLENDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152485

Wanadoo kan van mij een heel ander abo krijgen namens 1 van het buro van rechtshulp !!!

ik ben echt str**tziek van hun excuses en het wirwar helpdeskcircus
wat denken ze wel niet nee sorry we kunnen u ook niet meer helpen u kunt niet terug naar ADSL LITE, En helaas zit u er nou een jaar aan vast nou !! dan maar helemaal geen verbinding meer!

en ik ga geen allerlij capriolen van hun uitvoeren terwijl ze weten dat de live [in a box and not outside!
vol met bugs zitten , actie dat moet er gebeuren ze behandelen ons als proefkonijnen!
port 25 dicht dan misschien weer open , lanservers instellen na reset is ie het weer vergeten , -
en om de 30 minA 40 WEER RESETTEN als dat niet genoeg is gaat mijn windows ook nog herstarten systeem conflict

mensen dit is toch niet normaal ik heb de livebox eruitges*demi*tert die wil ik er nooit weer tussen hebben :X

ik heb het nog geprobeerd met de alcatel speedtouch 330 stuk stabieler JA om de uur !

protesteer tegen dit wanprestatie reageer op kassa , radar , boycot.nu , etc
ga niet met het wanadoo,s circus meespelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147051

HAllo !

Ik heb sinds vandaag van wanadoo de bevestiging gekregen dat alles rond zou moeten zijn. Nu ben ik een uurtje aan het prutsen geweest met die live-box. Via ethernetr en USB geprobeerd maar krijg hem niet aan de praat !! Nu uit pure elende maar mijn oude adsl verbinding maar weer aangesloten en dat is eigenlijk ook mijn vraag .. moet deze ook eerst worden afgesloten voordat wanadoo werkt ?? Had hiervoor een abo van ADSL en in de brief van KPN wordt gezegd dat deze per 12 september wordt afgesloten..

Alvast bedankt !

grt Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Je kunt natuurlijk niet 2 adsl signalen op 1 lijn hebben. Dus signaal 1 moet eerst weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 153330 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:51:

Valt mee toch?

Ik geef je een zeer welgemeende waarschuwing:
BLIJF VER WEG VAN WANADOO Veel beloven weing presteren. ELLENDE
Ikkuh, heb op wat kleine (tweak)probleempjes anders geen slechte ervaringen met Wanadoo :Y)
  • Telefonie is goed (check ... lichtjes brommen komt van de thuiscentrale uit de prehistorie, met 2 inputs en 5 clients)
  • ADSL is goed. Lekker stabiel en snel. DNS servers blijven staan tot op heden, dus ik ben content.
  • Livebox ... tsja, die wil nog weleens keihard onderuit gaan met applicaties die UPnP gebruiken. Maar vollopen door P2P proggies of Bittorrent heb ik nog niet meegemaakt :) (komen nog nieuwe firmware updates voor het UPnP probleem hoor, Frankrijk heeft er nauwelijks last meer van schijnt!)

In mijn optiek vind ik het het geld waard, zitten een paar kleine kinderziektes in, maar is zeker wel beter dan Demon 8Mbit!
Ik heb echt zitten balen dat de 8Mbit eruit ging, maar lig er nu echt niet meer wakker om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oef, eindelijk een tevreden klant.

Over KPN nog het volgende.
Volgens de site van Wanadoo, kan je KPN wel degelijk opzeggen, alleen worden de kosten van het gebruik van de lijn toch nog steeds in rekening gebracht. Mijn vraag alleen is, zijn dit de kosten die je ook kwijt bent voor je belbudget abbo of is dit minder????? Weet iemand dit?????????
Nadeel is dus wel dat je je eigen telefoonnummer niet kan behouden :|

Verder staat er op de site dat je KPN (nog) niet kan opzeggen. Nog staat tussen haakjes. Maar dat Wanadoo in het NAJAAR met een eigen netwerk komt. Dat impliceert dat je op den duur dus zonder extra kosten, KPN niet meer hoeft aan te houden. Scheelt toch weer € 9,67.
Dat heb ik toch zo goed begrepen of ben ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Och, ik ben ook niet ontevreden hoor! Als ik nu bedenk hoelang ik al teveel heb betaald bij XS4ALL dan snap ik niet waarom ik niet eerder ben overgestapt... Op een met zekere regelmaat hangende Livebox en het poort 25 verhaal na heb ik echt geen problemen. Een mooie snelle lijn voor een prikkie. Dus ik zou nog steeds ieder dat Family pakket willen aanraden. Bedenk dat het een nieuw product is waar nog wat kinderziekten inzitten.Wanadoo zal echt wel zijn best doen om die er asap uit te halen, heb een beetje vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Hier nog een hoor. Sinds vorige week dinsdag probleemloze verbinding (zonder livebox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

BN schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:38:
[...]

Och, ik ben ook niet ontevreden hoor! Als ik nu bedenk hoelang ik al teveel heb betaald bij XS4ALL dan snap ik niet waarom ik niet eerder ben overgestapt... Op een met zekere regelmaat hangende Livebox en het poort 25 verhaal na heb ik echt geen problemen. Een mooie snelle lijn voor een prikkie. Dus ik zou nog steeds ieder dat Family pakket willen aanraden. Bedenk dat het een nieuw product is waar nog wat kinderziekten inzitten.Wanadoo zal echt wel zijn best doen om die er asap uit te halen, heb een beetje vertrouwen...
dat zeg ik dus al vanaf het begin....nieuw product dus tjah er zitten kinderziektes in maar wat maakt het uit het is echt goedkoop en zo slecht is het echt niet hoor...

hier 99% tevreden klant hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98900

Even een stom vraagje die misschien al gesteld is.. maar hoe is de daadwerkelijke ping tijdens het gamen als er iemand via de wanadoo VoIP telefoonlijn zit te schreeuwen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dat zal echt niet veel hoger zijn dan als niemand belt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968

Ik heb net gebeld om mijn abonnement ADSL Basic om te zetten naar ADSL Family. Toch zo'n 30 euro winst per maand.

Ze zei dat het al morgen in orde zou zijn, omdat ze het voor klanten die langer dan een jaar lid zijn het snel kunnen overzetten.

Ook vertelde zij mij dat ze bezig zijn om ADSL Family sneller te maken namelijk 20mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:53:
Ik heb net gebeld om mijn abonnement ADSL Basic om te zetten naar ADSL Family. Toch zo'n 30 euro winst per maand.

Ze zei dat het al morgen in orde zou zijn, omdat ze het voor klanten die langer dan een jaar lid zijn het snel kunnen overzetten.

Ook vertelde zij mij dat ze bezig zijn om ADSL Family sneller te maken namelijk 20mbit.
Hmmmm,,, ik ben ook eigenlijk van plan om over te gaan naar ADSL Family... maar het probleem is.... iedereen zegt dat ze niet goed zijn.. dat de livebox en al niet goed werkt... :/ is dat dan wel waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153604 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:55:
[...]

Hmmmm,,, ik ben ook eigenlijk van plan om over te gaan naar ADSL Family... maar het probleem is.... iedereen zegt dat ze niet goed zijn.. dat de livebox en al niet goed werkt... :/ is dat dan wel waar?
Geen idee. Ik moet nog mijn livebox krijgen maar het is in ieder geval niet slechter dan mijn huidige modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik ben bang dat die mensen (waaronder ik) gewoon heel veel pech hebben.
Daarom hoeft het op zich nog niet zo te zijn dat het bij jou niet goed zou werken.
Ik en nog een aantal mensen hier uit Winschoten hebben een aantal problemen gehad.
Ik weet niet zeker of ze opgelost zijn...
En wat betreft die livebox, daar komt in Oktober nieuwe firmware voor voor de ADSL Family gebruikers.

Zozo, 20Mbit adsl. Dat zou wel super zijn. En dat voor dat redelijk kleine prijsje per maand? Super. En als de verbinding dan ook nog goed stabiel is dan is het helemaal toppie :)

[ Voor 6% gewijzigd door IT-Pro op 31-08-2005 17:15 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je moet ook rekening houden dat mensen met goede ervaring zich niet vaak melden.

hier en der zijn er kleine problemen met de livebox maar die vallen echt mee.

en tuurlijk gaan we richting de 20 mbit want dat is adsl2+ ...maar of het dan 22.50 blijft dat betwijvel ik

[ Voor 26% gewijzigd door vr6-only op 31-08-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150528

Ik heb nu een maand ongeveer ADSL Family en het bevalt mij erg goed.
Heb aan het begin een aantal probleempjes gehad met het steeds uitvallen van het internet..
Maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Dus ik ben tevreden :P

Ik raad dus mensen aan om als je een geodkoop abbo wil over te stappen op Adsl Family.
Ik werk trouwens met de draadloze Livebox waar 3 pc's op zijn aangesloten.
Download 422.7
Upload 60 :( (dit blijft erg laag) Mja wat wil je voor 22.50 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil ook best wel gaan overstappen... maar moet ik dan met die van Livebox nemen of zonder livebox ? :?

en draadloos of zonder draadloos?..

ik heb hier ook wel een Sweex router... mijn router is aangesloetn op mijn pc en op mijn laptopkan ik die dan ook gewoon gebruiken?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 153604 op 31-08-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150528 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:56:
Ik heb nu een maand ongeveer ADSL Family en het bevalt mij erg goed.
Heb aan het begin een aantal probleempjes gehad met het steeds uitvallen van het internet..
Maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Dus ik ben tevreden :P

Ik raad dus mensen aan om als je een geodkoop abbo wil over te stappen op Adsl Family.
Ik werk trouwens met de draadloze Livebox waar 3 pc's op zijn aangesloten.
Download 422.7
Upload 60 :( (dit blijft erg laag) Mja wat wil je voor 22.50 :P
Upload is dan super als het zo is met mijn huidige ADSL Basic is mijn upload 20 ipv 76. Ik weet niet of het aan mijn modem of aan Wanadoo ligt. In het begin toen het nog 512 was was mijn upload 40 maar daarna werd het opeens 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 153604 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:56:
Ik wil ook best wel gaan overstappen... maar moet ik dan met die van Livebox nemen of zonder livebox ? :?

ik heb hier ook wel een Sweex router... kan ik die dan ook gewoon gebruiken?
je kan het altijd zonder de livebox bestellen maar straks komt er 20mbit aan en is je modem die je nu hebt misschien niet een adsl2+ modem dus moet je hem aanschaffen.

de livebox is nu niet echt speciaal maar zodra alles lekker loopt en nieuwe diensten komen dan wil je de livebox wel hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmmm... heb je ook mischien enige idee hoe het is met aansluiting... iets aparts ofsow ervoor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150528

Anoniem: 153604 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:01:
hmmmm... heb je ook mischien enige idee hoe het is met aansluiting... iets aparts ofsow ervoor nodig ?
Als je de Wanadoo Livebox draadloos neemt dan zit er voor 1 pc al een usb stick bij waarmee je op internet kan.
Wanadoo verteld je dan dat je voor de extra pc's €2.95 p/maand extra moet betalen.
Doe dit NIET!!!

Gewoon in de winkel voor de andere pc's een kaarte kopen (bijvoorbeeld Linksys Wireless-G PCI)
Dit werkt perfect je moet alleen even de WEB instellingen invoeren maar dat is een eitje!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 21:54
Hallo allen

Ik ben sinds vandaag online met family, en wou es kijke hoe het ging als ik een halo servertje hoste.
Hoe kan je de inbuilt firewall geval van livebox instelle dat die poort 2302 toelaat ?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nouw nouw... ik begrijp dat nog niet helemaal... ik heb nu hier een pc en een laptop... stel je voor ik doe die usb stich in de laptop.. wat moet ik dan voor me pc gaan kopen?.. en wat kan ik het beste kopen?... en kan ik dan niet mijn router ervoor gebruiken?... kan iemand me helpen om hier uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

albatrosX1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:34:
Hallo allen

Ik ben sinds vandaag online met family, en wou es kijke hoe het ging als ik een halo servertje hoste.
Hoe kan je de inbuilt firewall geval van livebox instelle dat die poort 2302 toelaat ?

bvd
ey albatrosX1... alvast suc6 met je nieuwe verbinding... heb je nu al problemen die je opvalt ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
zoals verwacht doet msn audio het niet, en connectie is 1x uitgevallen

[ Voor 60% gewijzigd door albatrosX1 op 31-08-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

albastroX1...

zou je mischien voor mij iets kunnen doen?...

mij in je msn lijst accepteren en dan op de hoogte kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 153604 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:37:
nouw nouw... ik begrijp dat nog niet helemaal... ik heb nu hier een pc en een laptop... stel je voor ik doe die usb stich in de laptop.. wat moet ik dan voor me pc gaan kopen?.. en wat kan ik het beste kopen?... en kan ik dan niet mijn router ervoor gebruiken?... kan iemand me helpen om hier uit te komen?
je kan natuurlijk ook gewoon je router blijven gebruiken.je stopt dan de utp kabel wat van de livebox komt in de WAN poort van je router of als er niet staat WAN gewoon de eerste poort. je selecteerd in het menu van je router dat ie static ip moet overnemen en je router is geconfigureerd.

wil je jouw router niet gebruiken! dan loop je naar een pc zaak en vraag je daar om een wireless kaart voor je pc. met een pci interface natuurlijk. usb dongle van wanadoo gebruik je dan voor je laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 31-08-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:46:
[...]

je kan natuurlijk ook gewoon je router blijven gebruiken.je stopt dan de utp kabel wat van de livebox komt in de WAN poort van je router of als er niet staat WAN gewoon de eerste poort. je selecteerd in het menu van je router dat ie static ip moet overnemen en je router is geconfigureerd.

wil je jouw router niet gebruiken! dan loop je naar een pc zaak en vraag je daar om een wireless kaart voor je pc. met een pci interface natuurlijk. usb dongle van wanadoo gebruik je dan voor je laptop.
hmmm bedankt voor je commentaar vr6-only... nog 1 ding voor de duidelijkheid... hoe bedoel je "je selecteerd in het menu van je router dat ie static ip moet overnemen en je router is geconfigureerd." deze zaak eigenlijk ?.. kan dat wel bij elk router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

albatrosX1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:41:
zoals verwacht doet msn audio het niet, en connectie is 1x uitgevallen
daar is wanadoo bekend mee en ze werken eraan.

wat je kan doen is.

als je een gesprek wilt starten selecteer dan niet alleen de audio maar start een videogesprek.
dat kan met msn 7.0 en hoger. dan doet het geluid het wel. wil je webcam er niet bij dan sluit je de webcam af nadat de verbinding gemaakt is.(dus dat je elkaar kan horen enzo) zo heb ik het opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
eigenlijk gebruik ik msn audio hellemaal niet. Ik heb alleen geprobeerd of het lukte...dus niet.
maar voor de rest boeit het niet veel.
zou je mischien voor mij iets kunnen doen?...

mij in je msn lijst accepteren en dan op de hoogte kunnen houden?
kan ik wel doen ja... voeg me toe :global_resistance@hotmail.com

[ Voor 43% gewijzigd door albatrosX1 op 31-08-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 153604 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:48:
[...]

hmmm bedankt voor je commentaar vr6-only... nog 1 ding voor de duidelijkheid... hoe bedoel je "je selecteerd in het menu van je router dat ie static ip moet overnemen en je router is geconfigureerd." deze zaak eigenlijk ?.. kan dat wel bij elk router ?
als jij je router configureerd dan kun je toch bepaalde instellingen kiezen om je verbinding tot stand te brengen. nou een van die is static ip. dat houd in dat jouw router automatisch zichzelf configureerd. daardoor hoef jij dus niet alles zelf in te voeren zoals ip, dns etc.

iets met static of dynamic moet je selecteren.

bij mijn neefs router staat, vertaald naar het nederlands. automatisch een ip handhaven.
Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/148/naamloos3yv.th.png

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 31-08-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over KPN nog het volgende.
Volgens de site van Wanadoo, kan je KPN wel degelijk opzeggen, alleen worden de kosten van het gebruik van de lijn toch nog steeds in rekening gebracht. Mijn vraag alleen is, zijn dit de kosten die je ook kwijt bent voor je belbudget abbo of is dit minder????? Weet iemand dit?????????
Nadeel is dus wel dat je je eigen telefoonnummer niet kan behouden :|

Verder staat er op de site dat je KPN (nog) niet kan opzeggen. Nog staat tussen haakjes. Maar dat Wanadoo in het NAJAAR met een eigen netwerk komt. Dat impliceert dat je op den duur dus zonder extra kosten, KPN niet meer hoeft aan te houden. Scheelt toch weer € 9,67.
Dat heb ik toch zo goed begrepen of ben ik 8)7

Nogmaals weet iemand hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb

zAb

Net

LinuX-TUX schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:49:
[...]

Weet die werkgever jou toevallig ook te vertellen welke PCMCIA kaartjes er in de L!vebox gaan :9 ?

Alvast bedankt :>
Ja die je van hen kan huren ;) , verder doet men natuurlijk geen onderzoek naar alternatieven.
Zoek eens rond met google, heb al gezien dat er mensen zijn die kaartjes van derden gebruiken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
Echt mooi is dit, ..nu doet mn IE het niet meer. Gebruik momenteel Firefox.
en ben nog steeds niet achter hoe ik een bepaalde poort open. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152485 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:02:
Wanadoo kan van mij een heel ander abo krijgen namens 1 van het buro van rechtshulp !!!

ik ben echt str**tziek van hun excuses en het wirwar helpdeskcircus
wat denken ze wel niet nee sorry we kunnen u ook niet meer helpen u kunt niet terug naar ADSL LITE, En helaas zit u er nou een jaar aan vast nou !! dan maar helemaal geen verbinding meer!

en ik ga geen allerlij capriolen van hun uitvoeren terwijl ze weten dat de live [in a box and not outside!
vol met bugs zitten , actie dat moet er gebeuren ze behandelen ons als proefkonijnen!
port 25 dicht dan misschien weer open , lanservers instellen na reset is ie het weer vergeten , -
en om de 30 minA 40 WEER RESETTEN als dat niet genoeg is gaat mijn windows ook nog herstarten systeem conflict

mensen dit is toch niet normaal ik heb de livebox eruitges*demi*tert die wil ik er nooit weer tussen hebben :X

ik heb het nog geprobeerd met de alcatel speedtouch 330 stuk stabieler JA om de uur !

protesteer tegen dit wanprestatie reageer op kassa , radar , boycot.nu , etc
ga niet met het wanadoo,s circus meespelen :+
Mooi gesproken! Je hebt helemaal gelijk. Ook ik ben weken van het kastje naar de muur gestuurd.
Als ik wandoo hoor krijg ik een vervelend gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Kosten voor gebruik KPN lijn zijn evenveel als een BelBudget abbo kost. Zou voor laatste optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153604 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:56:

ik heb hier ook wel een Sweex router... mijn router is aangesloetn op mijn pc en op mijn laptopkan ik die dan ook gewoon gebruiken?
Met of zonder livebox: verbinding krijg je toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150997

haha jonges ben binnenkort van plan om over te stappen naar family (+telefonie maybe ast dan goed werkt) enne ... ik lees hier steeds over een select groepje pech hebbers van de kweet nie hoeveel klanten die ze tot nu toe al hebben, (jullie zijn niet erg veel percent vcan aallle klante!!!)trouwens, wanadoo loopt jullie egt niet te pesten, ze willen jullie lousy 22,50 per maand maar al te graag cashen, en als hun service niet goed is zullen ze daar heus wel hard aan werken, ik kan me voorstellen dat als je constant uit het internet wordt gegooid je je dan flink genaaid voelt maar ja je hebt pech vogels en geluks vogels ;) heb iig goede hoop voor jullie!
Oja ADSL Direct werkt prima bij mij! Hopen dat Family dit ook doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
albatrosX1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:18:
Dat IE niet werkt zal echt niks met Wanadoo te maken hebben hoor :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
meen je niet o_O :Z

maar dat komt toevallig wel door dat firewall geval van livebox :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dan is er iets niet goed in je instellingen van IE want wanadoo heeft er igg niets mee te maken hoor.
heb je bij verbinding gekozen voor nooit een verbinding kiezen zo niet dan moet je dat ff doen. heb je toevallig niet een proxy ingesteld ? reset je instelling is van IE. probeer het met een andere pc. je roept maar zo dat het niet werkt maar aan je explorer ligt het igg niet. want als firefox het wel doet dan moet IE het ook gewoon doen. als je niet aan de instellingen hebt gezeten.

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 31-08-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152485

Anoniem: 150997 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:39:
haha jonges ben binnenkort van plan om over te stappen naar family (+telefonie maybe ast dan goed werkt) enne ... ik lees hier steeds over een select groepje pech hebbers van de kweet nie hoeveel klanten die ze tot nu toe al hebben, (jullie zijn niet erg veel percent vcan aallle klante!!!)trouwens, wanadoo loopt jullie egt niet te pesten, ze willen jullie lousy 22,50 per maand maar al te graag cashen, en als hun service niet goed is zullen ze daar heus wel hard aan werken, ik kan me voorstellen dat als je constant uit het internet wordt gegooid je je dan flink genaaid voelt maar ja je hebt pech vogels en geluks vogels ;) heb iig goede hoop voor jullie!
Oja ADSL Direct werkt prima bij mij! Hopen dat Family dit ook doet!
Hoop het voor je!! of zou je toch dat 1\78% zijn die ook de boot ingaat SPANNEND!!! :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 153330 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:31:
[...]

Met of zonder livebox: verbinding krijg je toch niet
prima internet hiero hoor _/-\o_ .

ik snap wel dat jij gefrustreerd bent omdat je verbinding niet goed werkt maar dat heb je bij elke provider en leverancier.

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 24-06 17:18

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

IT-Pro schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:14:
En wat betreft die livebox, daar komt in Oktober nieuwe firmware voor voor de ADSL Family gebruikers.
Is het mogelijk dat je de firmware van de Franse wanadoo Livebox versie erop flasht ? Of werkt dat dan niet ? Heeft iemand dat al geprobeerd ? Want dan zou je toch al van alle probs af moeten zijn ?

Anoniem: 153730

nu heb ik ook een aantal vragen.

Ik heb dus sindskort een kamer in Nijmegen. Hier is dus nog geen internet en ik was een beetje aan het rondkijken op internet. Nu kwam ik dus ook aan bij Wanadoo ADSL Family. Heb hier de hele avond informatie over lopen zoeken over de diverse ervaringen.

even een situatieschets: beneden zit de huisbaas (heeft telefoon en fax. of ie internet beneden heeft weet ik zo niet) boven zitten nog 2 huisgenoten die tevens ook internet willen. Er loopt een telefoonlijn naar boven. Of dit gewoon gesplit is weet ik zo niet. Daar wil ik nog naar informeren.

maar nu dus de vragen:

Kunnen we met zn 3'en draadloos gebruik maken van ADSL Family? (we beschikken alle 3 over een eigen PC)

zo ja, moet je dan per persoon 2,95 per maand betalen? of met zn 3'en 2,95?

kan je nog extra van die sticks bestellen die dan in de USB gaan?

Is de wanadoo Telefonie verplicht te nemen? of kan je ook gewoon je KPN abbo houden?

ik hoop dat iemand me antwoord kan geven. iig bedankt alvast.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:22:
[...]

Is het mogelijk dat je de firmware van de Franse wanadoo Livebox versie erop flasht ? Of werkt dat dan niet ? Heeft iemand dat al geprobeerd ? Want dan zou je toch al van alle probs af moeten zijn ?
als je eraan kan komen dan moet het wel mogelijk zijn maar dan is alles wel in frans he ....en misschien andere instellingen enzo voor adsl...dus ik zou het niet doen.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 153730 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:46:
nu heb ik ook een aantal vragen.

Ik heb dus sindskort een kamer in Nijmegen. Hier is dus nog geen internet en ik was een beetje aan het rondkijken op internet. Nu kwam ik dus ook aan bij Wanadoo ADSL Family. Heb hier de hele avond informatie over lopen zoeken over de diverse ervaringen.

even een situatieschets: beneden zit de huisbaas (heeft telefoon en fax. of ie internet beneden heeft weet ik zo niet) boven zitten nog 2 huisgenoten die tevens ook internet willen. Er loopt een telefoonlijn naar boven. Of dit gewoon gesplit is weet ik zo niet. Daar wil ik nog naar informeren.

maar nu dus de vragen:

Kunnen we met zn 3'en draadloos gebruik maken van ADSL Family? (we beschikken alle 3 over een eigen PC)

zo ja, moet je dan per persoon 2,95 per maand betalen? of met zn 3'en 2,95?

kan je nog extra van die sticks bestellen die dan in de USB gaan?

Is de wanadoo Telefonie verplicht te nemen? of kan je ook gewoon je KPN abbo houden?

ik hoop dat iemand me antwoord kan geven. iig bedankt alvast.
je kan met z'n 3en gebruik maken van wifi. je besteld gewoon 1 pakket en haalt daarna 2 andere wifi kaarten of usb dongles, moet je zelf kijken wat je beter vind.

je kan gewoon adsl bestellen zonder telefonie en je kan je kpn abbo behouden.

je krijgt een pcmia kaart wat in de livebox gaat. meer heb je ook niet nodig.
en 1 usb wifi dongle. dus je moet 2 wifi kaarten erbij halen of 2 wifi usb dongles.

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 01-09-2005 01:29 ]

• Mili
Anoniem: 85968 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:53:

leuk maar laten ze het eerst maar is voor een meer dan 90% landelijke dekking en dat het voor alle mensen zonder problemen gaat

want draadloos is hier gewoon nog steeds dramatisch
Anoniem: 150528 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:14:
[...]

Als je de Wanadoo Livebox draadloos neemt dan zit er voor 1 pc al een usb stick bij waarmee je op internet kan.
Wanadoo verteld je dan dat je voor de extra pc's €2.95 p/maand extra moet betalen.
Doe dit NIET!!!

Gewoon in de winkel voor de andere pc's een kaartje kopen (bijvoorbeeld Linksys Wireless-G PCI)
Dit werkt perfect je moet alleen even de WEB instellingen invoeren maar dat is een eitje!
Succes!
en waarom zijn het altijd mensen zonder profiel die zeggen dat het allemaal makkelijk is in te stellen
ik ben er nu twee weken mee bezig maar ik begin een beetje de moed te verliezen
albatrosX1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:18:
poorten doe je open in het configuratie scherm van de Livebox in het tabblad lan servers van de standaard menu
ik weet dit niet zeker (reden zie hier onder)maar ga er maar vanuit dat je het die hoek moet zoek

het was weer eens zover probeer ik het juiste tabblad op te zoek en zeg maar dag tegen de verbinding
morgen hebben ze een echt boze klant aan de lijn
dit is gewoon te vervelend voor woorden
nou kan ik om 4 uur ’s nachts dat rot ding weer reseten :(

Zo dat lucht op >:)

Edit : en ja hoor de download snelheid komt weer niet boven de 100 kbps
ze doen echt alles bij wanadoo om ooit (ben 3 en half jaar een zeer tevrede wanadoo basic abbonee geweest) tevrede klanten weg te jagen
dit is gewoon iets dat ik niet van wanadoo gewend ben

[ Voor 7% gewijzigd door Mili op 01-09-2005 04:15 ]

Anoniem: 149273

achjah. ik heb ook nog steeds problemen met wanadoo.. elke keer weer om de zoveel uur uitval.. en het word nogal erg irritant.. elke keer gebeld en dan gaan ze mij vertellen dat het waarschijnlijk de spyware op me pc is :D wat heb ik toch een partij gelachen aan die telefoon. Maar goed.. ze gingen er een storingsbon van maken en dan proberen het probleem op te lossen :) nou jongens.. zolang wij geen normaal internet hebben.. betalen 0,0 euro aan die luie gasten daarzo.

Hoi, ik dacht even een update van mijn kant, dus bij deze :)

Ik heb onlangs een aanval op de helpdesk gemaakt, eisen naar verklaring zoniet ondersteuning bij het probleem van poort 25. Beginnend met meerdere telefoontjes, waarop ik niets wijzer werd..maar bij iedere telefoontje kreeg ik wel een email binnen, vragend naar mijn ervaring en mening over klanten service, en die enquete heb ik uitgebreid ingevuld. 3 maal. En finalement, heb ik een email gestuurd naar hun, ik wacht nog op hun reactie. Ik wil heel graag een concrete en officiele antwoord op mijn vraag, en als het antwoord inderdaad "nee" blijkt te zijn dan wil ik weten waarom Wanadoo beweert dat eigen servers zijn toegestaan...lijkt mij zwaar misleidende reclame in dat geval.

Maar goed, hier is de mail die ik aan Wanadoo heb gestuurd:

Hallo, ik heb een vraag over het opzetten van een mail server. Ik heb namelijk geen success gehad om emails te versturen, ze komen wel door de firewall van de Livebox, maar toch wordt de mail niet verzonden, in plaats daarvan krijg ik een foutmelding van een connection timeout.

Op de forums van tweakers.net wordt gezegd dat dit komt omdat alleen verkeer via smtp.wanadoo.nl toegestaan wordt op port 25. Dit om spam misbruik tegen te houden. En dat het ook niet mogelijk is om smtp.wanadoo.nl als relay server te gebruiken, voor dezelfde reden. Ik weet nou niet of het echt zo zit, want toen ik belde met Wanadoo help desk vertelde ze mij dat 25 niet dicht zit, en dat ze dit alleen doen als er overmatig verkeer loopt via deze poort. Dat vond ik meer redelijk, een meer logische oplossing, ook omdat bij deze abbonement expliciet wordt gezegd dat eigen servers worden toegestaan. Maar toch, nog steeds lukt het mij niet om een andere smtp server dan die van Wanadoo te gebruiken op poort 25.

Kunt u mij precies vertellen wat de werkelijke Wanadoo beleid is omtrent eigen mail severs? Is poort 25 wel of niet open voor mijn mail server (niet via een relay)? Zoniet, dan wat kan ik hieraan doen? Een hoofdreden waarom ik voor Wanadoo koos nadat ik wegging bij Speedlinq is de mogelijkheid tot eigen servers, ook web en ftp. Dan moet uiteraard ook de toepassselijk poorten openstaan. Meerdere klanten hebben ditzelfde probleem megemaakt, die het ook hinderlijk vinden. Het lijkt mij secure genoeg om een maximum quota vast te stellen voor mail verkeer in plaats van de poort dichtgooien...en dat is ook een beleid die trouwer is aan de belofte van "eigen servers toegestaan".

Ik hoop dat u mij, en andere klanten zoals ik hiermee kunt helpen.
Bij voobaat bedankt,

Mark Mulder

En naast al dat poort 25 gedoe, heb ik nog een andre probleem hehee..Owee...ik krijg namelijk mijn FTP server ook niet aan de gang!! Zucht. Alle poorten staan in dit geval wel open, 20/21 en als transfer poort gebruik ik 18000, ik heb ook PASV aanstaan bij zowel de server als mijn client...ik kan wel verbinding maken maar ik krijg geen lijst van folders/bestanden te zien. Terwijl het bij speedlinq probleemloos altijd heeft gelukt. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Any tips? 8)7

Anoniem: 153773

Binnenkort toch Wanadoo Family aanschaffen ondanks negatieve berichtgeving. Mijn vraag:

Is er al meer duidelijkheid over de types draadloze modem+router (bijv. Belkin f5d7632df4) die te gebruiken zijn? Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad en de enige draaloze modem+router waarmee Wanadoo ervaring schijnt te hebben is de dure Speedtouch 570...

Wie van jullie gebruikt ook niet de Livebox en ipv daarvan een draadloze modem+router die naar behoren werkt? Zwerft er ergens een lijstje rond met bruikbare modellen?

Ik ben in volle afwachting...

Grt,

Jan Karel

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik hen hier een e-tech router draaien hoor...geen probleem en thuis een D-Link

Anoniem: 153773

Een e-tech draadloze modem+router, type ADWG02? Draadloze D-link modem+router?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 153773 op 01-09-2005 17:17 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 153773 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:55:
Een e-tech draadloze modem+router, type ADWG02? Draadloze D-link modem+router?
ze zijn niet draadloos ....maar werken prima...

E-tech: RTBR04
D-Link: DL-604

ben nu niet thuis maar heb thuis wel een D-link draadloze router staan...ik probeer het wel en meld het hier of het mij gelukt is om verbinding te krijgen.

alleen me laptop heeft een wifi kaart. maar pc is niets anders.

[ Voor 38% gewijzigd door vr6-only op 01-09-2005 18:03 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.