[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.941 views sinds 30-01-2008

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:44

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 146704 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:01:
Dit is een ADSL2-modem en geen ADSL2+ dus max. 8mbps
[...]
Even om terug te komen op de onjuiste informatie van sitesite

De Linksys AG241 (pricewatch) ondersteunt de volle snelheid van ADSL2+

Alhier de quote van Linksys support:
Beste X,

Dank u voor uw email naar Linksys Support

De AG241 is zo gebouwd dat deze alle ADSL2 snelheden zal ondersteunen, in theorie zelfs tot snelheden van 100Mbit. De standaard firmware die met het apparaat meekomt is gebaseerd op de huidige ADSL2 snelheden waaronder ook 20Mbit download/1Mbit upload.

Met vriendelijke groet,

Luc Franken
Linksys Support

Quoting X <blaat@blaat.blaat>:

> Geachte heer/mevrouw,
>
>
>
> Naar aanleiding van de specificaties van de Linksys AG241-EU Gateway,
> heb ik een vraag;
>
>
>
> Ondersteunt deze gateway een ADSL2+ Internetverbinding van 20mbit
> download en 1mbit upload? En wat is het maximum wat ondersteund wordt?
>
>
>
> Dit in verband met een eventuele aankoop van deze gateway, ivm
> overstap naar
> ADSL2+.
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
>
> X
>
>

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:02

vr6-only

Blub Blub

100 mbit :D aaahh de toekomst haha :+

It ain't stupid if it works!

Anoniem: 76345

Toch grappig, want ADSL gaat tot 8 Mbit, ADSL2 gaat tot 13 Mbit en ADSL2+ gaat tot 24 Mbit. En 100 Mbit? Heeft deze mijnheer het over de ethernet interface misschien?

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

denk het niet want daarvoor legt ie gewoon uit dat ie 20 mbit ondersteund !

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44
misschien over vdsl(2)

• nie-0
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 21:38
In het begin van het topic ging het over mensen die problemen hadden met hun eigen mailserver die niet gedraaid kon worden doordat poort 25 was afgesloten. Maar ik heb zelf ook mailadressen (pop) van mijn eigen domein, kan ik hier ook hetzelfde probleem mee verwachten, ik haal deze mail nu namelijk gewoon op via outlook. Ik gebruik nu hccnet via het kpn-netwerk en dat levert geen problemen en dat zou ik graag willen houden:)

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

is Linux-Tux al klaar met deel 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
nie-0 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:44:
In het begin van het topic ging het over mensen die problemen hadden met hun eigen mailserver die niet gedraaid kon worden doordat poort 25 was afgesloten. Maar ik heb zelf ook mailadressen (pop) van mijn eigen domein, kan ik hier ook hetzelfde probleem mee verwachten, ik haal deze mail nu namelijk gewoon op via outlook. Ik gebruik nu hccnet via het kpn-netwerk en dat levert geen problemen en dat zou ik graag willen houden:)
Daar heb je geen problemen mee.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 30-09-2005 00:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Ben bezig, zit gelijk alle tips en alle rompslomp van dit topic erin te verwerken. Kheb nu eventjes les en ga dadelijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61811

Goed nieuws,

Volgens mij is bij mij mn wanadoo family van 4mbit naar 20mbit per vandaag omgezet (postcode gebied 1062J# Amsterdam) Is dit bij meerderen al het geval geweest?
Ik heb overigens nog niet echt bij het standaard downloaden veel snelheidsverhoging gemerkt, bij speedtest.nl kom ik wel ver boven de 1.5Mb/s (ik kan me ook vergissen, want het is wel erg vroeg lijkt me als ze zeggen dat pas in november alles omgezet is, maargoed)). Ik ga het zometeen ff testen van een pay server voor newsgroups >:)
yeah ben blij. :D

edit: via usenet toch geen hoge snelheid (max 400kb/s). misschien is het toch een bugje ofzo in speedtest? iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 61811 op 30-09-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148915

ik woon in Utrecht en heb nu wanadoo cable via casema. Maar ik zie via de postcode check dat ik in het Wanadoo ADSL Family gebied zit, en de speedtest geeft 18 tot 20mbit aan, dus dat is wel de moeite om over te stappen.
Maar wat heb ik nu precies nodig voor ADSL Family? Ik heb dus kabel van casema maar geen vaste telefoonaansluiting meer. Moet ik weer een KPN abo nemen om ADSL Family te kunnen nemen? Of kan dit ook via cable? Of heb ik hier verder helemaal nix voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 61811 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:59:
Goed nieuws,

Volgens mij is bij mij mn wanadoo family van 4mbit naar 20mbit per vandaag omgezet (postcode gebied 1062J# Amsterdam) Is dit bij meerderen al het geval geweest?
Ik heb overigens nog niet echt bij het standaard downloaden veel snelheidsverhoging gemerkt, bij speedtest.nl kom ik wel ver boven de 1.5Mb/s (ik kan me ook vergissen, want het is wel erg vroeg lijkt me als ze zeggen dat pas in november alles omgezet is, maargoed)). Ik ga het zometeen ff testen van een pay server voor newsgroups >:)

edit: via usenet toch geen hoge snelheid (max 400kb/s). misschien is het toch een bugje ofzo in speedtest? iemand een idee?
Alles is UITERLIJK 1 november omgezet, dus ze zijn allang bezig met het uitrollen van ADSL2.
Verder kan je in je router kijken wat je line sync snelheid is of zoals ook al 100x is gezegd van de xs4all server die .bin file downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 148915 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:40:
ik woon in Utrecht en heb nu wanadoo cable via casema. Maar ik zie via de postcode check dat ik in het Wanadoo ADSL Family gebied zit, en de speedtest geeft 18 tot 20mbit aan, dus dat is wel de moeite om over te stappen.
Maar wat heb ik nu precies nodig voor ADSL Family? Ik heb dus kabel van casema maar geen vaste telefoonaansluiting meer. Moet ik weer een KPN abo nemen om ADSL Family te kunnen nemen? Of kan dit ook via cable? Of heb ik hier verder helemaal nix voor nodig?
je hebt een kpn belbudget of belbasis abbonement nodig en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 16:35
ik heb nu ook adsl family

en het enigste wat ik tot nu toe ondervonden heb is dat website het soms niet meer doen maar xfire cs source teamspeak ensow wel maar surven op het web niet meer heel erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 08:00
Erhm. interpunctie is wel handig. Heb er 5x moeten lezen voordat ik het begreep.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
Anoniem: 61811 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:59:
Goed nieuws,

wat staat er in je livebox settings ? (de snel heid -> informatie left tab klik je op adsl informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Hmz. Net Wanadoo gebeld voor aanvragen ADSL Family. Ga vrijdag in mn nieuwe huis en heb dus vandaag KPN belbudget aangevraagd dat ook vrijdag actief zal zijn...

Ik kan nu dus nog geen Family aanvragen omdat er nog geen signaal op de lijn zit. Beetje balen want de vrouw (erg vriendelijk) die ik sprak zegt dat het minstens (!!) 3 weken duurt voor de LiveBox binnen is en ik dus verbinding heb... is dit ook echt zo??

(Heb wel gelijk 20 mbit omdat mijn centrale in Utrecht al is ge-upgrade ;) )

Kan eigenlijk niet zonder internet vanwege mn werk. En aangezien ik verwacht over 4 weken klaar te zijn en er woon heb ik dan een week geen verbinding.
Dus mijn vraag:
Hoe lang duurt het gemiddeld voor de LiveBox binnen is en je verbinding hebt?

Nog een vraag: ik heb de wireless versie besteld... haal je hiermee ook de volle 20 mbit (internet) snelheid dmv mijn 54mbit wireless kaart in notebook?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 53576 op 30-09-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 22:08
Ik heb nu een 4 Mbit account bij Speedlinq via BabyXL lopen maar dat kost me wel 45 euro per maand. Daarom ben ik aan het kijken naar een andere provider en Wanadoo is wel stuk goedkoper en je krijgt ook nog 20 Mbit (max) straks :)
Echter nu vraag ik me af hoe lang de overstap duurt van Speedlinq naar Wanadoo. Het is namelijk niet de bedoeling dat we zonder internet komen te zitten voor een lange tijd. Weet iemand hoe lang dit ongeveer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rellehenk schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:19:
Ik heb nu een 4 Mbit account bij Speedlinq via BabyXL lopen maar dat kost me wel 45 euro per maand. Daarom ben ik aan het kijken naar een andere provider en Wanadoo is wel stuk goedkoper en je krijgt ook nog 20 Mbit (max) straks :)
Echter nu vraag ik me af hoe lang de overstap duurt van Speedlinq naar Wanadoo. Het is namelijk niet de bedoeling dat we zonder internet komen te zitten voor een lange tijd. Weet iemand hoe lang dit ongeveer duurt?
Je hebt zelf zeker al uitgebreid gezocht of je niet ergens een antwoord op die vraag kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151023

Anoniem: 53576 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:05:
Hmz. Net Wanadoo gebeld voor aanvragen ADSL Family. Ga vrijdag in mn nieuwe huis en heb dus vandaag KPN belbudget aangevraagd dat ook vrijdag actief zal zijn...

Ik kan nu dus nog geen Family aanvragen omdat er nog geen signaal op de lijn zit. Beetje balen want de vrouw (erg vriendelijk) die ik sprak zegt dat het minstens (!!) 3 weken duurt voor de LiveBox binnen is en ik dus verbinding heb... is dit ook echt zo??
Hé ik zit in dezelfde situatie, maar dan in Hilversum. De afstand tot mijn centrale is rond 900meter, dus dat moet goed te doen zijn.
Ik heb inderdaad ook gehoord van verschillende mensen (zie het forum hier) dat 4 weken wachten niet per sé altijd het geval is, soms ook na 16 dagen.
Ik heb ook een verbinding nodig vanwege mijn werk, het wordt dus een paar dagen oldschool 56k (of hopelijk is er ergens wireless in de buurt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 22:08
wilko2 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:34:
[...]

Je hebt zelf zeker al uitgebreid gezocht of je niet ergens een antwoord op die vraag kan vinden?
Vanzelfsprekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:35
Tip, lees dan dit topic door en je vraag is beantwoord. Dus zoek nog een keer maar nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
rellehenk schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:19:
Er is geen standaard procedure voor zo'n migratie. Ik dacht zelf dat het helemaal niet kan. Dus je zou dan eerst de lijn geheel moeten laten slopen en de nieuwe door Wanadoo moeten laten aanleggen. In dat geval kan je het dan maar beter laten, want dat zit je wel 2/3 weken zeker zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-05 10:45
Hahaha grapjassen

Wanadoo verhoogt helpdesktarief
Wanadoo gaat het tarief voor de telefoonnummers 0900-9515 en 0900-0156 verhogen. Met ingang van 1 november 2005 bedraagt het tarief € 0,20 per minuut. Uiteraard blijft u profiteren van de voordelige tarieven van de Wanadoo internetdiensten.

Waarom verhoogt Wanadoo de tarieven?
Wanadoo wil de kosten van haar abonnementen zo laag mogelijk houden. Veel abonnees maken weinig of geen gebruik van de helpdesk, daarom vindt Wanadoo het onredelijk dat deze abonnees via hun abonnementskosten moeten meebetalen aan de kosten van de helpdesk.

Hebt u vragen over de tariefwijziging? Wij hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Klik hier om de antwoorden te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

gvd, nog meer :( niet dat ik vaak bel ofzo maar als je een keer moet dan ben je ook direct veel kwijt grrrrrrrrrrrrrr :( :( :(

Edit:

Wanadoo uitgeroepen tot meest betrouwbare merk!
Het is bijzonder plezierig om af en toe bevestigd te krijgen dat alle inspanningen niet voor niets zijn. Vandaar ook dat Wanadoo erg trots is dat ‘we’ dit jaar de eerste plaats hebben behaald bij het European Trusted Brands-onderzoek in de categorie beste Nederlandse internet provider. Bij dit onderzoek, uitgevoerd door Reader’s Digest, wordt gekeken wie consumenten uit heel Europa het meest betrouwbare merk vinden.

Met dit resultaat schaart Wanadoo zich tussen grote internationale merken als Nokia, Philips, Shell, Visa en Canon, en dat is natuurlijk best iets om trots op te zijn, beseft ook Jean-Jacques de Pins, algemeen directeur Wanadoo Nederland: “De uitverkiezing van Wanadoo als meest betrouwbare Nederlandse internet provider bevestigt het vertrouwen dat klanten in ons hebben. We zijn dan ook zeer verheugd en trots dat we in onze categorie als winnaar uit de bus zijn gekomen."

“European Trusted Brands is één van de grootste Europese onderzoeken naar merkbeleving”, zegt Oele Steenks, hoofdredacteur van Reader’s Digest Benelux. “We onderzoeken de mening van consumenten over merken in een groot aantal categorieën, waaronder IT-producten en -diensten, persoonlijke verzorging en duurzame consumentengoederen. De verkiezing geeft een duidelijk beeld van de merken in Europa die als het meest betrouwbaar worden ervaren.” In totaal brachten bijna 25.000 respondenten boven de 20 jaar in veertien landen hun stem uit bij het onderzoek, dat dit jaar voor de vijfde keer werd uitgevoerd. In Nederland deden 1.245 mensen mee.

dat geloof ik best, ik heb in bijna 3 jaar tijd geen enkel probleem gehad.

[ Voor 93% gewijzigd door vr6-only op 30-09-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lol, ze slaan wel overal een slaatje uit 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

aan de andere kant betaal je wel belachelijk weinig voor adsl family en nee ik zeg niet dat ie omhoog moet maar als je een keer moet bellen en je bent 10 euro ofzo kwijt in een maand dan heb je dat allang terug verdiend omdat je al weinig betaald voor je internet maar dat is mijn mening

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 30-09-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

14-9 mezelf opgegeven voor Family, vandaag 30-9 de livebox ontvangen, ingeplugd en gelijk gaan. :P Moet zeggen dat ik verbaasd ben over hoe snel en probleemloos dit allemaal gegaan is, petje af voor Wanadoo. 8)

Nu maar hopen dat 20mbit er ook zo snel aankomt. Gaat de modem de update naar ADSL2 uit zichzelf
downloaden of moet je mettertijd handmatig resetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-09-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:02:
14-9 mezelf opgegeven voor Family, vandaag 30-9 de livebox ontvangen, ingeplugd en gelijk gaan. :P Moet zeggen dat ik verbaasd ben over hoe snel en probleemloos dit allemaal gegaan is, petje af voor Wanadoo. 8)

Nu maar hopen dat 20mbit er ook zo snel aankomt. Gaat de modem de update naar ADSL2 uit zichzelf
downloaden of moet je mettertijd handmatig resetten?
De update downloaden gaat automatisch... Hij controleert om de 10 dagen of er een update voor handen is en wanneer je stekker eruithaalt en opnieuw erin doet controleert ie ook.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

jaa dat geldt voor normale updates maar met 20 mbit gaat het toch direct want anders werkt ie zoiezo niet meer omdat ie in een nieuwe standaard draait dan G992

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 30-09-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:15:
jaa dat geldt voor normale updates maar met 20 mbit gaat het toch direct want anders werkt ie zoiezo niet meer omdat ie in een nieuwe standaard draait dan G992
Ik hoop het :P geen zin om mijn modem iedere dag te rebooten, (mijn ouders weten ook niet hoe ze zo'n ding moeten aanzetten :9)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja het lijkt me stug dat je lijn al geupgrade is naar 20 mbit maar je livebox het nog moet checken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Hmm, misschien hebben ze wel een soort van systeem in de wijkcentrales dat er een signaal gestuurd wordt waardoor de livebox zichzelf uitschakeld, ze dan de upgrade kunnen uitvoeren en daarna de livebox detecteerd dat er een andere verbinding is (andere standaard) en dat dan een update wordt gezocht oid.
Naja is maar een kleine theorie...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bjck: leg is uit hoe het nou zit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

vr6-only schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:15:
Het is beide G992 maar dan G992-5 en nu is dit G992-1
Is al enige topics hiervoor aan de orde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124838

Mensen die al de snelheidsverhoging hebben ben ik benieuwd na, vertel je ervaring maar!
Is het echt zo snel als ze beweren bij Wanadoo (via de snelheidsmeter van hun op de site)?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 124838 op 30-09-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

man het is nog niet eens oktober 8)7 hahaha, over een tijdje 10 topics met alleen maar snelheden erin enzo muhahaha

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 30-09-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
ik krijg mijn thompson 570 maar niet aan de praat.
Krijg steeds line up down up down etc..
Hem het ook zonder splitter geprobeerd maar geen succes.
Weet iemand een goede high end adsl2 router/modem voor ongeveer 100 euro die gegarandeerd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

livebox?!?!?!?!? maar is niet 100 euro maar 1 euro per maand :P

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 30-09-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

ADSL2+, Bluetooth toegang tot internet voor je PDA, WIFI, Telefonie, TV (komt nog wel)
Hoeveel meer HiTec wil je het nog hebben....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
ik heb een livebox, maar ik vind het niks.
Slechte wifi, te weinig peers met torrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

rav994 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:44:
ik heb een livebox, maar ik vind het niks.
Slechte wifi, te weinig peers met torrent.
wifi klopt maar torrent is bullshit. ligt aan je instelling van je client en poorten die open hebt gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
Please Explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

WiFi is vast nog wel te verbeteren met een ander kaartje en een externe antenne lijkt me (Iemand bekend of een Senao erin werkt?). Heb me er alleen nog niet in verdiept want WiFi loopt hier toch over een dedicated WiFi router, maar goed. Nieuw projectje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wat bedoel je met weinig peers. dat er 100 zijn en je bent maar verbonden met 20 ofzo ?

Ik ga gebruik azureus dus daar geef ik ff de instelling van:
ga naar tools>configuratie>server. bij server kun je de poort veranderen, dat kan je het beste doen aangezien heel wat trackers poort 6881 blokkeren (wat de standaard poort is)
een range tussen poort 49152 tot 65535 geniet de voorkeur. IANA standaard.

dus dat moet je ff veranderen naar een gewenste poort tussen die range. bijv 49170 !!

daarna ga je naar tabblad overdracht(staat onder server) en daar verander je de ene veld waar 80 staat in 100. dat betekend dat ie met max 100 peers gaat connecten. gunstig voor je download snelheid en je router loopt niet vast omdat er te veel connecties open zijn etc.

daarna ga je naar de livebox webbased config en gooi je de door jouw gekozen poort open (bijv 49170). groene poppetje komt te voorschijn in azureus en alles is in orde. als je van geregistreerde trackers download dan zul je ook nog is je max download halen :D ...hoezo, nou omdat iedereen een bepaalde ratio moet hebben en dus moet uploaden wat ie download en daardoor gooit iedereen zijn upload lekker open en de leechers (downloaders) profiteren daarvan :D

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 01-10-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Wanadoo belde net. 14 Okt komt iemand hier wat installeren.

- 'Hoeveel PC's zijn het?'
"Drie, Waarom?"
- 'Nou iedere computer moet apart geinstalleerd worden á 29.95'
"Als u nou één doet, en ik doe de rest"
- 'Ja, dat kan.'
"Perfect, dan zie ik iemand verschijnen op de veertiende."
< Afsluiting etc. >

Ik hang op en bedenk me: "kan ik die eerste PC dan ook niet gewoon instellen?"

Morgen even bellen of ze die monteur maar daar willen laten .. :9

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

LOL, instellen is echt geen ruk aan joh. Hou ajb die centen in je zak. Drie PCs à 29,95 per stuk? Ik wordt ook monteur man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Anoniem: 53576 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:05:

Nog een vraag: ik heb de wireless versie besteld... haal je hiermee ook de volle 20 mbit (internet) snelheid dmv mijn 54mbit wireless kaart in notebook?
afhankelijk van meerdere factoren
zoals al vaker gezegt hoe verder van de centrale hoe lager de snelheid
ik heb heb ook draadloos maar bij mij is het een ramp
maar als je dichterbij de centrale zit heb je misschien meer geluk
bij mij is het signaal dat de livebox ingaat al te zwak
(zit bijna 4 km van centrale dus ga maar na hoe zwak het signaal dan al is)
ik heb ook verhalen gelezen(hier of elders zou ik ff niet weten) dat het wel gewoon goed is
dus ga er maar van uit dat alles goed zal werken als je binnen een bepaalde straal van de centrale zit(ik schat max 2km)

maar nu ff mijn eigen probleem want die livebox gedraagd zich als een 30 jaar oude Lada(ik wil niemand beledigen maar volgens mij is de maximale leeftijd van die auto's 5 jaar en dan gaat er zo veel stuk dat je beter een nieuwe kan kopen)(
maar is de livebox stuk als?
hij uitvalt zodra wel gaan bellen of gebelt worden(gewoon via kpn)
iedere dag 4 gereset moet worden omdat er geen internet verbinding meer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Hmm, ik kreeg net een mailtje van Wanadoo:
Bericht over de Wanadoo ADSL Helpdesk

Geachte heer Lusthof,

De afgelopen maanden heeft Wanadoo een aantal verbeteringen doorgevoerd op het gebied van de klantenservice. Zo hebben wij de online helpdesk flink uitgebreid, waardoor u nog meer antwoorden op uw vragen eenvoudig zelf kunt opzoeken. Daarnaast kunt u terecht bij Mijn abonnement voor:
wijzigen van persoonlijke gegevens
opvragen nieuw wachtwoord of aanpassen email instellingen
inzien van factuurgegevens
status van uw ADSL-aanvraag
overstappen naar een ander abonnement
Hebt u onverhoopt toch de hulp van de Wanadoo helpdesk nodig? Dan is het goed om te weten dat Wanadoo hiervoor een vernieuwd systeem heeft ingevoerd. Via een nieuw telefonisch keuzemenu krijgt u de juiste helpdeskmedewerker snel aan de lijn. Bovendien heeft Wanadoo de bezetting van haar helpdesk verdrievoudigd. Deze maatregelen zorgen ervoor dat wij u over het algemeen (in ruim 90 procent van de gevallen) binnen een minuut deskundig te woord staan.

Wanadoo gaat het tarief voor de telefoonnummers 0900-9515 en 0900-0156 verhogen. Met ingang van 1 november 2005 bedraagt het tarief € 0,20 per minuut. Uiteraard blijft u profiteren van de voordelige tarieven van de Wanadoo internetdiensten.

Wanadoo wil de kosten van haar abonnementen zo laag mogelijk houden. Veel abonnees maken weinig of geen gebruik van de helpdesk, daarom vindt Wanadoo het onredelijk dat deze abonnees via hun abonnementskosten moeten meebetalen aan de kosten van de helpdesk.

Wij hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen over de tariefwijziging voor u op een rijtje gezet. Klik hier om de antwoorden te bekijken.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo
Lekker is dat, nu wordt het tarief ook nog 0,20 ct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156307

Mensen hebben ook altijd wat te klagen hé :O Wanadoo is dusdanig goedkoop met hun ADSL, dat als je de helpdesk eens nodig hebt, die 10 Eurocent meer toch geen probleem moet zijn. Ga dan naar Xs4all ofzo, een kwaliteitsprovider, veel duurder, maar wel een helpdesk tegen normaal tarief. Het is maar net waar je voor kiest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 156307 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:55:
Mensen hebben ook altijd wat te klagen hé :O Wanadoo is dusdanig goedkoop met hun ADSL, dat als je de helpdesk eens nodig hebt, die 10 Eurocent meer toch geen probleem moet zijn. Ga dan naar Xs4all ofzo, een kwaliteitsprovider, veel duurder, maar wel een helpdesk tegen normaal tarief. Het is maar net waar je voor kiest ;)
Even ter verduidelijking: Ik heb in de periode 5 augustus tot omstreeks 10 september zeer veel gebeld naar de helpdesk a 0,10 ct per minuut.
Wat ongeveer neerkwam op 40 euro in totaal. Dat vind ik toch wel een beetje veel...
En dan kan je wel gaan zeggen dat je dat zelf in de hand hebt maar het is ook zo dat mij iedere keer gezegd werd dat ik volgende dag maar terug moest bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156312

wilko2 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:34:
[...]

Bij inmiddels 6 weken en nog steeds niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rav994 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:02:
Hahaha grapjassen

Wanadoo verhoogt helpdesktarief

Waarom verhoogt Wanadoo de tarieven?

Hebt u vragen over de tariefwijziging? Wij hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Klik hier om de antwoorden te bekijken.
20 cent per minuut? Daar loop je dan aardig op leeg. Bel maar eens, eerst een minuut of 10 aan de lijn (dat is dus alvast 2 euries) en dan krijg je ook nog een antwoord waar je niks aan hebt.
Tarief gaat aardig op dat van een sexlijn lijken
Als je product niet echt lekker loopt kun je verwchten dat veel mensen gaan bellen. En als er veel bellen haal je de kosten van je helpdesk naar beneden. Je ktijgt iemand aan de lijn maar dat geeft in de meeste gevallen geen oplossing.
Het consumentenprogramma radar zet op het opgenblik een nw. enquette uit.

Neem Tiscali bijvoorbeeld, daar bel je naar 030.... Veel goedkoper. A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IT-Pro schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:13:
[...]

Even ter verduidelijking: Ik heb in de periode 5 augustus tot omstreeks 10 september zeer veel gebeld naar de helpdesk a 0,10 ct per minuut.
Wat ongeveer neerkwam op 40 euro in totaal. Dat vind ik toch wel een beetje veel...
En dan kan je wel gaan zeggen dat je dat zelf in de hand hebt maar het is ook zo dat mij iedere keer gezegd werd dat ik volgende dag maar terug moest bellen.
Hetzelfde maak ik mee. Kassa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
En na hoeveel maanden heb je dat bedrag er uit doordat het abonnement veel minder kost dan vergelijkbare abo's van andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, weet je wat we doen; we gaan ze allemaal e-mailen, dat een aantal van hun klanten het niet met die tariefsverhoging van de helpdesk eens zijn en dat ze daarom het abonnement maar laten we zeggen 2 Euro per maand duurder moeten maken, dan is vast "iedereen" tevreden toch? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 156307 op 01-10-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

40 euro meer toch !

wanadoo : 23 (ff afronden)
xs4all lite !!!: 40 (ff afronden)

dus je hebt je bedrag al in 3 maanden binnen mits je een adsl lite abbonement hebt !!!
meeste tweakers hebben wel sneller en dan moet je 60 euro betalen voor een basic.

heb je basic dan heb je 40 euro terug verdient in 1 maand.

22.50x12=270 euro
39.95x12=479.40 euro
59.95x12=719.40 euro

zoo dat is echt een stuk hoger. 719.40-270=449.40 euro verschil. wat dus inhoud dat je 3x zoveel betaald per jaar voor een xs4all basic 6 mbit lijn !!!!!!!!!!!!!!! :X

[ Voor 28% gewijzigd door vr6-only op 01-10-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 156307 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:55:
Nou, weet je wat we doen; we gaan ze allemaal e-mailen, dat een aantal van hun klanten het niet met die tariefsverhoging van de helpdesk eens zijn en dat ze daarom het abonnement maar laten we zeggen 2 Euro per maand duurder moeten maken, dan is vast "iedereen" tevreden toch? 8)7
In mijn ogen oordeel jij veel te snel over meningen van mensen e.d.
Je weet helemaal niet hoeveel mensen hier dagelijks aan de telefoon hangen omdat hun probleem nog steeds niet is opgelost.
Probeer je een beetje in die mensen in te leven zodat je misschien dan ook begrijpt waarom ze klagen.
Like, bij mij is alles opgelost dus ik hoef gelukkig niet meer naar die helpdesk te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 156307 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:55:
zullen we dat is niet doen, ik ben zo zeer tevreden en dat ik een keer moet bellen om wat voor redenen dan ook dan vind ik het bedrag van 20 c/m wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat die groep die dagelijks aan de telefoon hangt steeds minder word IT-Pro, ook bij mij werkte het zeker niet direct, en ook mij heeft het de nodige Euro's gekost om het e.e.a. aan de praat te krijgen, maar dat neemt niet weg dat ik blijf vinden dat velen hier wel snel klagen, ik blijf erbij dat alles zijn prijs heeft en vind het niet gek dat als je een goedkoop abonnement neemt waar je veel snelheid voor terugkrijgt, zaken die je normaliter niet dagelijks nodig hebt duurder zijn dan bij een kwaliteitsprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numlocknumlock
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11-2024
Aansluiting 10 september aangevraagd en op 27 september aangesloten,lijkt mij toch wel vlot.Kpn was in 3 dagen omgezet van basis naar budget (ze hebben zichzelf overtroffen deze keer).Tot nog toe totaal geen problemen gehad ook niet met telefoon, al klinkt het volgens mij ietsje zachter dan normaal, maar dat mag de pret niet drukken.Helpdesk heb ik met family niet nodig gehad en het zelf aansluiten was een eitje.Wat een verademing als je van een Zeelandnet 128 k abbo afkomt.En nu maar wachten op de nog hogere snelheid die zo rond de 15 Mbit uit zou moeten komen!
Iemand toevallig ervaring of een USR805461router op de livebox goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Wat doen ze precies bij zo'n instalatie?
Ik wil het best zelf doen, maar zometeen weet ik het niet en dan zit ik met gebakken peren :(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 01-10-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

http://www.cable1.nl/ geef ze een belletje zou ik zeggen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 127468 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:45:
Wat doen ze precies bij zo'n instalatie?
Ik wil het best zelf doen, maar zometeen weet ik het niet en dan zit ik met gebakken peren :(
het is echt heel erg simpel, je gooit zo je geld echt weg.

trek eerst alle kabels etc die je nu hebt naar je modem, telefoon splitter allemaal eruit en begin met een schone lei. (dit natuurlijk als het zo ver is)

pak de livebox.
livebox is ten alle tijden uit nog, dus stroom stekker er nog niet in.
trek een kabeltje van de muur (ISRA punt) naar de line ingang van de livebox.
trek een kabeltje van de livebox naar je telefoon
trek een utp kabeltje van je livebox naar je pc maar sluit het nog niet aan op de pc. (straks naar een switch of wat dan ook maar eerst configureren)

zet je pc aan, gooi de cdrom erin en daar staat ook stap voor stap netjes alles uitgelegd.
zet je livebox ook aan. op gegeven moment geeft de software programma aan dat je de utp kabel wat van de livebox komt in je pc moet stoppen.
druk op volgende en wacht netjes af. je krijgt op je scherm te zien dat alles is aangesloten en dat het werkt. gefeliciteerd

na die tijd kun je gewoon van je livebox naar een switch of acces point etc en vanaf daar naar je pc's als je meerdere pc's hebt. maar wat belangrijk is dat je de livebox eerst rechtstreeks op een pc aansluit.

dat is toch niet moeilijk en als je het niet snapt dan kun je me een mailtje sturen. adres staat in me profiel. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 01-10-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik heb een vraagje over Wanadoo adsl family, ik kan er een apart topic voor openen maar ik denk (hoop) dat ik zo mijn antwoord ook al krijg.

De situatie is zo: Ik verhuis binnenkort met 3 vrienden naar een gloednieuw appartement in centrum maastricht. Daar zit dus nog geen enkele aansluiting in en wij moeten alles zelf gaan aanvragen.

Aangezien wij alle 3 nogal fervente internet gebruikers zijn beviel ons de aanbieding van wanadoo erg goed (10-20 mbit down en 1 mbit up voor 23 euro per maand).

Nu blijkt zo te zijn dat wij dan buiten deze abonnementskosten aan wanadoo ook nog eens 18,- per maand moeten gaan betalen aan kpn voor de aansluiting van een vaste telefoonlijn (die is nodig om adsl van wanadoo te kunnen pakken).

Misverstand 1: Een vaste aansluiting aanvragen bij kpn kost je minimaal 18 euro per maand, er bestaat geen optie om enkel de aansluitingskosten te betalen? De enige reden dat wij die vaste aansluiting willen is omdat wanadoo vraagt naar je huidige telefoonnummer op het adres waar je adsl aansluiting wil. Wij zijn niet van plan te gaan bellen met kpn en ik vind het dus nogal bout dat ik toch perse die 18 euro per maand moet betalen voor een dienst waar ik in principe geen gebruik van maak.
Dus bestaat er de mogelijkheid om gewoon een aansluiting bij kpn aan te vragen die eenmalig betaalt word en waarna je een nummer krijgt toegewezen; wat wij vervolgens kunnen gebruiken om adsl mee aan te vragen?

Als de kpn aansluiting er ligt en we hebben internet moet dit ook nog eens gesplits worden naar 3 computers. Er zijn al ethernet kabels doorgetrokken vanuit binnenkomst punt van Kabel/telefoon naar de 3 slaapkamers dus bij voorkeur willen wij gewoon een router die hier gebruik van kan maken.

Misverstand 2: De livebox die wanadoo biedt, kan die fungeren als router ? Of zullen we op zoek moeten naar een andere modem/router? (Ik heb totaal geen verstand van netwerken en weet hier dus echt niks vanaf) Wat zou dan een goede keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
/me LinuX-TUX is nu WAS bezig met het aanmaken van het nieuwe topic ....

@ Pandemic: even nachecken, belbudget is al genoeg. Belbasis is idd rondom de 18 euro per maand.

En die tweede vraag die blijft voorkomen in dit topic, gaat daarom ook maar naar de volgende startpost. Dat ding is gewoon een router! Sluit er een switch op aan en je kan met z'n allen internetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-10-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 22:35

jep

Klopt het dat Wanadoo geen SMTP toestaat naar externe mailservers? Zo ja, kan dat anders?

* jep wil niet dat een ISP beslist wat ik mag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:43
het klopt dat je idd geen andere mailservers kan gebruiken. Je kunt het oplossen door in je mail account in o.a. outlook ipv. je eigen smtp te vervangen door die van wanadoo.
Op de smtp server van wanadoo hoef je je niet aan te melden dus het levert geen conflict op met je inlog gegevens van je eigen pop server.

werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

@ Pandemic

Ik heb de livebox in combinatie met een Linksys 8 port switch. Werkt perfect, kan snelle overdrachten doen (kan met elke switch, maar een sweex wil nog wel is wat problemen geven) etc, dus ik raad deze je ook aan :)

[ Voor 19% gewijzigd door MensionXL op 01-10-2005 16:58 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Dit kwam ik tegen bij KPN direct adsl

Go
800 / 256
€ 30,95

Lite
1600 / 512
€ 35,95

Basic
3200 / 768
€ 52,95

Extra
8000 / 1024
€ 74,95

* snelheden in Kb/s, download / upload
Nog dit jaar worden de snelheden verhoogd.

Het gaat mij vooral om de opmerking: snelheden in Kb/s, download / upload

Je hoeft dit dus niet door 8 te delen om de eigenlijke snelheid te krijgen ?

Ps: Ik snap dat het hier niet echt thuishoort maar t is ook maar een simpele vraag dus hoop ik op een antwoord....

[ Voor 13% gewijzigd door Pandemic op 01-10-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

het klopt wel want Kb is Kilobits en KB is kilobytes dus ja je moet wel door 8 delen.

[ Voor 186% gewijzigd door vr6-only op 01-10-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Klopt, 8 bits is 1 byte. Dus 8000Kbps (kilobit per seconde) is 1000 KBps (kilobyte per seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Beste mensjes, het volgende deel :Y)

[rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III)[/rml]

VR6-only ... jij bent er freaky snel bij zeg :7

[ Voor 21% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-10-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Helemaal toppie _/-\o_

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.