[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.046 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MindedRaptor schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:00:
Ok mensen ik zie het niet terug in het topic. Hoe is de newsserver van wanadoo family? Is die gecapped?
Ja, 3 threads met 16kB/sec per thread, 50kB/sec in totaal dus.

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 26-09-2005 17:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Ok dat wordt dus tweaknews voor 8 euri pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 22:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Eweka 7.50 per maand, 10mbit max en 28 dagen retentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 08:23
Duderuud schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:07:
[...]

Lees mijn replies is in het vorige Wanadoo topic, zoals deze:
[rml]Duderuud in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]

Precies hetzelfde probleem dus.

Ik bleek een modem uit een oude batch te hebben die hitteproblemen hadden, nu heb ik een andere en die werkt perfect.
Probeer voor de gein eens een ventilator op je modem te zetten of zet 'm anders neer zodat 'ie via de gatjes goed kan luchten, kijk of je verbinding sneller wordt (bij mij was dat wel zo).
Ik vermoedde al dat er iets mis is met mijn Livebox, aangezien hij mijn gewijzigde instellingen ook niet kan opslaan. Ik hoop dat Wanadoo mij een nieuwe zal sturen, ga het eens lief vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:33

vr6-only

Blub Blub

Resinman schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:51:
Gefeliciteerd
De volgende Wanadoo ADSL abonnementen zijn beschikbaar op uw adres in combinatie met een standaard telefoonaansluiting:

Waarom zie ik geen Wanadoo Family + Telefonie er tussen staan?

Moet ik dit abbonement via deze url bestellen? link
je hebt op de website ook een bel me terug knopje, laat je gegevens achter en je wordt de zelfde dag terug gebeld.( meerdere mensen wel).

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 26-09-2005 19:24 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die startpost mag nou toch wel eens dringend bijgewerkt worden... staat vrij weinig alleen de basic dingen die iedereen al weet en direct te vinden zijn. Maar er zijn zoveel vragen en antwoorden voorbij gekomen dat nog steeds niet aangevuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

n00bs: Linux-Tux is ermee bezig zoals al eerder gezegd is. heb geduld. als het er niet tussen staat dan vragen ze het toch hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155960

Ik heb sinds kort deze livebox, wat mijn opvalt is dat ik regelmatig deze moet aan/uit zetten omdat de verbinding naar het internet en ook de verbinding naar de livebox zelf verbroken is.
Ik gebruikte hiervoor eerst een etech modem icm wanadoo fam.. en daarmee nooit problemen.
is dit een bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 155960 schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:34:
Ik heb sinds kort deze livebox, wat mijn opvalt is dat ik regelmatig deze moet aan/uit zetten omdat de verbinding naar het internet en ook de verbinding naar de livebox zelf verbroken is.
Ik gebruikte hiervoor eerst een etech modem icm wanadoo fam.. en daarmee nooit problemen.
is dit een bekend iets?
Welkom op GoT,
Ik heb het nog nooit gehoord, waarschijnlijk een livebox met oude firmware erin :?

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 26-09-2005 20:59 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155960

3202ULL_22023F is de software momenteeel.
heb geen idee wat de laatste moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
zijn er al mensen die die 20 mbit / 1 mbit hebben of is er nog niemand geupgrade???

upgrade ze wel gelijk nieuwe abbonees??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nee dat heeft niemand, vanaf oktober beginnen pas. kun je ook duidelijk terug zien op www.wanadoo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 155960 schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:13:
3202ULL_22023F is de software momenteeel.
heb geen idee wat de laatste moet zijn.
is de laatste, medio oktober komt er een nieuwe uit

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 26-09-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152485

UPDATE !!!!

Im back jack!! lekker weg bij wanadoo :+ circus en hun onstabiele kr*ng dat livebox heet!!!
HALLO planet mijn adsl is nog niet afgerond maar ik zal je vertellen kheb mijn oude speedtouch
aangesloten want ik moest nog even wachten op hun multipc modem en RARA!! 2dagen verder geen 1 uitvaller gehad geen reset en al die sh*t gewoon verbinding 8)

voor al die mensen die nog de livebox hebben VEEL sterkte !! { oh and by the way goedkoop is duurkoop} BYE :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

opgeruimd staat netjes, tot sinas.

ja wat verwacht je na zo'n post |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Goedkoop is zeker meestal duurkoop! maar dit is wel een hele aantrekkelijke aanbieding natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 00:41:
opgeruimd staat netjes, tot sinas.

ja wat verwacht je na zo'n post |:(
Dat mensen zich wel 2 keer moet bedenken om met wanadoo in zee te gaan!!!
wel eens een 20mbit server meegemaakt en als het al mogelijk is om met deze snelheid te downloaden WAT moet je ermee !! 20 xvidjes ,16 iso ,per dag!!
laat ze er eerst maar voor zorgen dat ze een stabiele lijn kunnen leveren ,en het is ook zo verdacht dat wanadoo misschien 18% van hun klanten verliezen en paf ze komen met Jawel 20mbit downloadsnelheid mensen even wakker worden :O ik wacht nog even een jaartje wedde dat ik dan ook een beetje op die snelheid zit ,maar dan hoef ik niet resssssseten en capriolen uithalen met poorten en dat soort gedoe ik zou zegge trap er niet in !

oh en doe maar een pilsje!, :7 sinas is voor kids and stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:42
@MindedRaptor: Newsgroupen zijn ruk ....

Zeer korte retentie en gecapped op 50 KB rechtstreeks + 20 KB via Maya.

De truck met username en password lijkt ook al niet meer te werken.....

Ben er nog niet uit wat je er het beste bij kan nemen. D/l zelf nl. heel wisselend. De ene maand totaal 100GB (enorme piek voor mij), de andere maand minder dan 15GB. Vaste prijs per maand is dan misschien wel wat zonde .....

[ Voor 45% gewijzigd door HaZee op 27-09-2005 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Natuurlijk, maar niet iedereen hoeft een 100% stabiele lijn ;) en niet iedereen wil 40 Euro uitgeven voor een 1.6mbit lijntje als die voor 22.50 een 20mbit lijn kan krijgen.

En wat je ermee moet? xvidjes kan mij niets boeien, maar als ik van een newsserver files van 4GB download, vind ik het niet al te fijn om daar 7 uur over te doen. Zoiets doe ik liever in 1 a 2 uur! en als dat doe wil ik ook nog bandbreedte overhouden voor de rest van de pc's. En daarnaast is 1Mbit up toch ook wel fijn om een games te hosten.

Ik vind wel zelf dat er steeds meer mensen negatief zijn in de poll. Maar goed nog niet genoeg mensen hebben gestemd om een echte uitspraak te doen over de kwaliteit van het netwerk van Wanadoo.

Overigens toen ADSL net nieuw was, ging ik naar XS4all... heb het eerste jaar niets anders dan problemen gehad... vreselijk. Gelukkig was KPN wel zo coulant en heb ik vaak geld terug gekregen!!!

PS: PILS? dat is toch voor babies... doe mij maar een Vodka met ijs

Poll: Werkt jou Wanadoo Family abbo goed?
alles werkt 100%
alles heeft gewerkt, maar werkt nu niet meer
het heeft nooit gewerkt!
af en toe problemen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=91446&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:42
BTW iemand een idee over m'n IPv6 vraagje? (vorige pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:19:
Afname dichtbij.

jeroen_78 heeft mogelijk 'betere' en kortere lijn. SNR is ook hoger (ruimter/hoger is beter) op dezelfde snelheid van DSL lijn. Maar dat is echt héél minimaal ruimer in dit geval. Geeft aan hoeveel 'ruimte' er nog over is voor hogere snelheid op huidige ADSL1 techniek.

Bij hogere snelheid zal dat zakken tot ongeveer 6dB en dan zit je lijn aan maxsnelheid. Lager zou ruis 'harder' worden dan DSL signaal wat niet lekker werkt ;)

Overigens kunnen Afname (hoger) en SNR (lager) worden door slechte bekabeling thuis tussen KPN aansluiting (ISRA) en modem. Lange platte kabels, nutteloze aftakkingen, slecht geknepen stekkers, overbodige koppelingen etc etc verstoren signaal.
zat net ff topic door te kijken en toen las ik dit weer, ik keek en me waarden zijn veranderd !

SNR was:
dichtbij: 27
ver weg: 21

nu:
26
22

bjck weet jij waar het aan kan liggen. of is dit normaal ?

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 27-09-2005 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:54
Begin vorige week een dag geen verbinding gehad, dacht dat het aan mij lag maar dag erop weer verbinding. Nu lig ik sinds vorige week vrijdag eraf, geen adsl signaal meer. Aantal telefoontjes gisteravond verder, van weekend ziek geweest dus geen zin gehad om toen te bellen, met de helpdesk krijg ik nu de komende 5 werkdagen een lijnmeting en moet ik daar dus geduldig op wachten.
Vind het wel een slechte helpdesk wat betreft hun kennis van zaken. Eerst was het het verhaal dat ik me Speedtouch 516 moest resetten, geen resultaat. Toen moest en zou ik de Livebox gebruiken van hun dus zogezegd zogedaan maar rara nog steeds geen adsl signaal. Livebox had ik ook al gereset. En nu dus 5 werkdagen wachten op bericht van hun kant. Maar telkens als je iets vraagt is het van "heeft u een moment, dan vraag ik mijn collega om hulp." Alsof er 1 met de touwtjes in de handen zit en die zijn marionetten moet sturen.
Al met al wel vriendelijke medewerkers op de helpdesk maar echt verstand van zaken hebben ze niet of het beleid is om eerst je af te schepen met niet werkende oplossingen. Echter blijkt dat vriendelijkheid en gewoon netjes de instructies volgen werkt en ze je voorthelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 11:54
vr6-only schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 03:14:
[...]

zat net ff topic door te kijken en toen las ik dit weer, ik keek en me waarden zijn veranderd !

SNR was:

nu:
26
22

Dit schuift wel meer een beetje (beetje schommellen), niet druk om maken. Als je een adapter langs je bekabeling legt kan dit al gebeuren. Of er is een ISDN30 lijn geactiveerd in dezelfde grondkabel als jou lijn doorheen loopt bijvoorbeeld.

Of simpel door vocht wat in de kabel zit misschien na heftige regen. Kan morgen weer de andere kant op schommellen.

Hier is wel een duidelijke/mooie uitleg van de techniek en waardes van ZyXEL.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 27-09-2005 07:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Anoniem: 152485 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 01:10:
Dat mensen zich wel 2 keer moet bedenken om met wanadoo in zee te gaan!!!
wel eens een 20mbit server meegemaakt en als het al mogelijk is om met deze snelheid te downloaden WAT moet je ermee !! 20 xvidjes ,16 iso ,per dag!!
De grap is natuurlijk dat het een kip/ei verhaal is. Als er geen mensen zijn die snel kunnen downloaden, zullen servers en (internationale) backbones er ook niet op ingericht worden. Er komt steeds meer streaming content beschikbaar, en het is ook steeds meer een trend om meerdere dingen tegelijkertijd te doen met je internet verbinding. Als 20 Mbit snelheden ineens gemeengoed worden, dan zul je ook zien dat er binnen afzienbare tijd stapels diensten zijn om dat ten volste te benutten.
laat ze er eerst maar voor zorgen dat ze een stabiele lijn kunnen leveren ,en het is ook zo verdacht dat wanadoo misschien 18% van hun klanten verliezen en paf ze komen met Jawel 20mbit downloadsnelheid mensen even wakker worden :O ik wacht nog even een jaartje wedde dat ik dan ook een beetje op die snelheid zit ,maar dan hoef ik niet resssssseten en capriolen uithalen met poorten en dat soort gedoe ik zou zegge trap er niet in !
18% van hun klanten verliezen? Natte vingerwerk denk ik? En hoezo denk je dat dat 20 Mibt produkt gelieerd is aan eventueel verloop? Denk je dat je even in een middagje kan beslissen om dat produkt aan te bieden? Of ben je nog wel zo slim om te begrijpen dat daar vanaf het begin van het bouwen van hun eigen netwerk al bij stil hebben moeten staan om het nu direct in de markt te kunnen zetten? Je denkt toch niet echt dat in Nederland ISP's denken "Hmm, ik verkoop wat weinig, laat ik maar een 20 Mbit produkt voor 22,50 in de markt zetten, misschien dat het dan beter gaat"?!? Daar moet een business case voor zijn, daar moet voor geinvesteerd worden, en daar moet van alles gereed voor gemaakt worden.

En dan over "laat ze er eerst maar voor zorgen dat ze een stabiele lijn kunnen leveren". Kortzichtig / oogkleppen verhaal. In de poll zie je dat meer dan 80% van de mensen die naar dit topic komt kijken geen enkel probleem heeft met de verbinding. Daarbij weet je dat er altijd meer mensen met problemen geneigd zijn in een topic als deze komen kijken en vervolgens te stemmen dan mensen zonder problemen. Maar nee, jouw verbinding deed het niet, dus Wanadoo kan geen enkele stabiele lijn leveren! Fantastisch stukje conclusiewerk, geen speld tussen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Anoniem: 76345 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 07:50:
Fantastisch stukje conclusiewerk, geen speld tussen te krijgen.
_/-\o_

* nitpicker is zeer blij met zijn rete stabiele Wanadoo lijn
* nitpicker zn vriendin is zeer blij met de Wanadoo telefonie (ik ook, scheelt bakken met geld ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153872

Ik ben nog steeds niet blij met Wanadoo, heb namelijk nog steeds geen internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarbij weet je dat er altijd meer mensen met problemen geneigd zijn in een topic als deze komen kijken en vervolgens te stemmen dan mensen zonder problemen. Maar nee, jouw verbinding deed het niet, dus Wanadoo kan geen enkele stabiele lijn leveren! Fantastisch stukje conclusiewerk, geen speld tussen te krijgen.
oh daarom Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) ik kan haast niet wachten op part3 ik voel me wel vereerd _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 27-09-2005 23:30 . Reden: quote fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 152485 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:42:
Daarbij weet je dat er altijd meer mensen met problemen geneigd zijn in een topic als deze komen kijken en vervolgens te stemmen dan mensen zonder problemen. Maar nee, jouw verbinding deed het niet, dus Wanadoo kan geen enkele stabiele lijn leveren! Fantastisch stukje conclusiewerk, geen speld tussen te krijgen.

oh daarom Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) ik kan haast niet wachten op part3 ik voel me wel vereerd _/-\o_
Als die poll op de frontpage staat, zal er wel een beter beeld van komen denk ik dan nu. Het zou idd. nu kunnen zijn dat er meer mensen stemmen die wel problemen hebben. Maar ook dit blijft een gok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Waarom is het niet mogelijk om van Wanadoo ADSL Direct (BBned) over te stappen op Wanadoo Family ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 2479 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:50:
Waarom is het niet mogelijk om van Wanadoo ADSL Direct (BBned) over te stappen op Wanadoo Family ?
Waar staat dat? hoe lang heb je Wanadoo ADSL Direct? heb je de postcodecontrole gedaan of je wel via Wanadoo Family kan internetten

(je mag wel wat meer informatie geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153773

Fantastisch stukje conclusiewerk, geen speld tussen te krijgen.
Hé, iemand die de spijker op z'n kop slaat!!!

Zelf vind ik dat de gebruikers zelf ook moeten nadenken: voor dat geld 4Mbit (en straks 10 Mbit) internet en telefoon, zo kort op de markt, daar kan je gewoon kinderziektes verwachten.... Ja over de hele linie: geen verbinding thuis, problemen in wijkcentrale, gekloot tussen Wanadoo en KPN en een miserabele, maar alles in het werk stellende helpdesk...

Maar nee hoor, Nederlanders leren gewoon niet!! Een nieuw mobieltje is ook vaak niet storingsvrij, een nieuw model auto heeft ook kinderziektes, een net opgeleverd huis is altijd net niet ok, waarom dan anders verwachten bij dit soort zaken???

Kortom, neem het risico en betaal weinig voor een goede en snelle lijn of een tijd lang gezeik òf betaal veel, krijg een stabiele doch trage verbinding...(en krijg misschien ook gezeik....)

Het zit er gewoon ingebakken: voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten...

En ja ik ben een tevreden Wanadoo-klant: 1,5 jaar ADSL-lite gehad, geen enkel probleem, nu Family, direct verbinding en 0 (ja nul...) uitvallen, al een week.... Ik had echter het ergste verwacht en vooral kunnen verwachten, daar was ik mij volledig van bewust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

n00bs schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:57:
[...]

Waar staat dat? hoe lang heb je Wanadoo ADSL Direct? heb je de postcodecontrole gedaan of je wel via Wanadoo Family kan internetten

(je mag wel wat meer informatie geven)
Het is voor m'n broer. Volgens de postcode-check is het op zijn adres beschikbaar.

Zie http://www.adslwinkel.nl/transfer/default.asp?sid=1174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152485 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:42:
Ah ja, als we zo gaan redeneren! Er is ook een Versatel thread gaande, nu in zijn 4e deel al. Even kleine rekensom:

Versatel: +/- 4250 postings, sinds 15 april 2005 => 4250 / 165 dagen = 25,76 postings per dag
Wanadoo: +/- 2000 postings, sinds 14 juni 2005 => 2000 / 105 dagen = 19,05 postings per dag

Oftewel, Wanadoo doet het, vanuit het oogpunt dat mensen vooral vanuit een negatieve ervaring gaan posten, minder slecht dan Versatel; er vanuit gaande dat die redenering inderdaad klopt. Voor de rest zijn er weinig andere ADSL produkten die nieuw in de markt gezet zijn op de schaal zoals Versatel en Wanadoo dat gedaan hebben, dus meer vergelijkingsmateriaal is er op dit moment niet.

Maar goed, zie je dat je een beetje alleen staat in je tirade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Mijn broer die heeft op dit moment ook Wandoo via BBNED, en er is daar ook Family beschikbaar. Vanaf oktober gaat Wanadoo de BBNED-Wanadoo-ers migreren naar hun eigen netwerk. Daarom 'kan' het nu nog niet.. maar wacht rustig af..
Denk maar niet dat Wanadoo hun eigen klanten op een ander netwerk laten draaien, das veel duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:50:
Het overstappen is meer dan alleen maar een nieuwe lijn aanvragen. Je hebt een bestaand abonnement via Wanadoo, dus Wanadoo moet zelf zorgen dat zowel je oude lijn goed afgesloten wordt, en je nieuwe goed opgeleverd wordt. Vooral met betrekking tot communicatie en billing is dat nog wat ontwikkeling, natuurlijk. Dat resulteert in de vreemde situatie dat je wel kan overstappen naar Family als je een klant bent van BBned via een provider anders dan Wanadoo, maar niet als je een BBned klant via Wanadoo zelf bent. Maar dat komt vast wel goed, zoals nitpicker al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Kan iemand mij vertellen wat het telefoonnummer van Wanadoo is? Ik zie op hun site wel een aantal telefoonnummers staan echter heb je daarvoor wel een klantnummer voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wat wil je doen dan? product info of iets bestellen of ben je al een klant maar je hebt je klantnummer niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Product info en met zekerheid weten of ik nu wel of geen family kan krijgen. Ik neem aan dat ze gewoon een nummer hebben waar je geen klantnummer voor nodig moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

08008048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Bedankt, helaas niet beschikbaar bij mij. Dan maar een jaartje verlengen bij mijn huidige provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

09001480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
vr6-only schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 03:14:
[...]

SNR was:

nu:
26
22

Hier schommelen de SNR margin waarden heel de dag. :o

Dichtbij: 22-26
Ver weg: 18-20

En dan in elke mogelijke willekeurige selectie uit de gegeven verzamelingen. Wellicht te maken met belasting in de centrale, of invloeden op mijn lijn van buitenaf.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

waar ik bang voor ben is dat als 20 mbit er is dat mijn verbinding niet meer stabiel zal zijn. hoop het niet en denk het ook niet eigenlijk. zullen ze vast wel rekening mee hebben gehouden.
maar de kans dat het gebeurd is er wel :/

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 27-09-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151742

Ik wacht nu al 4 weken op een goede verbinding de verbinding valt steedsd weg, en na resetten van de livebox werkt het weer even maar het heeft nog nooit stabiel gewerkt zonder te resetten.

En de helpdesk is inderdaad het minst goede opgeleide helpdesk die ik ooit ben tegengekomen. Ze
zeggen steeds iets anders en je betaald steeds 10cent per minuut en je hebt er niks aan ze zijn nu al 3 weken lang aan het lijntesten, en heb al 12x gebeld, en nog steeds hoor ik ze zijn nog steeds bezig met de lijntest en de case is doorgeleid naar de 2de lijns afdeling daar heb ik wat aan.

Afwachten en afwachten het is gewoon zwaar piep als je zo'n internet hebt waar je niet eens stabiel kunt internetten, ik wil eerst een stabiel netwerk hebben voor dat ze ook nog eens naar 20mbit gaan overstappen.

Liever langzamere en stabiel dan snel en geen constante verbinding.

Dolby out...
:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volledig mee eens !!! ben dus niet zo alleen als ik dacht in deze topic.
oh dolby wel even stemmen op hun pol dat vinden ze fijn hiero :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
he weer iemand met de zelfde problemen als ik

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
Anoniem: 151742 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:15:
Ik wacht nu al 4 weken op een goede verbinding de verbinding valt steedsd weg, en na resetten van de livebox werkt het weer even maar het heeft nog nooit stabiel gewerkt zonder te resetten.

En de helpdesk is inderdaad het minst goede opgeleide helpdesk die ik ooit ben tegengekomen. Ze
zeggen steeds iets anders en je betaald steeds 10cent per minuut en je hebt er niks aan ze zijn nu al 3 weken lang aan het lijntesten, en heb al 12x gebeld, en nog steeds hoor ik ze zijn nog steeds bezig met de lijntest en de case is doorgeleid naar de 2de lijns afdeling daar heb ik wat aan.

Afwachten en afwachten het is gewoon zwaar piep als je zo'n internet hebt waar je niet eens stabiel kunt internetten, ik wil eerst een stabiel netwerk hebben voor dat ze ook nog eens naar 20mbit gaan overstappen.

Liever langzamere en stabiel dan snel en geen constante verbinding.

Dolby out...
:( :( :(
ik had het zelfde... en nog langer als jou zelfs...
als het werkt is het top als het niet werkt ben je zwaar de lul.

bij mij deed ie het vorige week ineens. na een paar maanden geen interent sprong ik bijna mijn raam uit :P je enige choice is nog een maand te wachten als hij het dan neit doet mag je um opzeggen

Anoniem: 106648

Ja, bij mij ook zo, eindeloos resetten, soms als je een goede dag hebt, valt de verbinding niet elke 15 minuten maar om de twee uur weg. Het schijnt dat onze normen t.a.v. it en telefoon aanbieders veranderen, we accepteren het gewoon, dat er wanprestatie wordt geleverd.
Naar aanleiding van de poll waaruit blijkt dat 20% problemen zijn, worden vergoelijke opmerkingen gemaakt dat dus 80% wel tevreden is.
Vertaal dat eens naar gasleverantie, in een stad met 100000 woningen levert het gasbedrijf de prima prestatie dat 80% van hun afnemers normaal zonder problemen worden voorzien van gas, dat betekent dus wel dat in een koude winter 20000 huisgezinnen door leveringsproblemen bijna bevriezen, dat zou geen samenleving accepteren. Internet en telefonie wordt door velen ook gezien als een eerste levensbehoefte.
Natuurlijk zal je juridisch uiteindelijk onder je contract uit kunnen komen, als je behoorlijk documenteert dat er een slecht product wordt geleverd, zal elke kantonrechter je in het gelijk stellen, ondanks dat de leveringsvoorwaarden geheel eenzijdig het belang van de leverancier dienen. De meeste afnemers hebben echter geen zin in die romslomps van incasso intimidatie.

Anoniem: 76345 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:13:
[...]

Ah ja, als we zo gaan redeneren! Er is ook een Versatel thread gaande, nu in zijn 4e deel al. Even kleine rekensom:

Versatel: +/- 4250 postings, sinds 15 april 2005 => 4250 / 165 dagen = 25,76 postings per dag
Wanadoo: +/- 2000 postings, sinds 14 juni 2005 => 2000 / 105 dagen = 19,05 postings per dag

Oftewel, Wanadoo doet het, vanuit het oogpunt dat mensen vooral vanuit een negatieve ervaring gaan posten, minder slecht dan Versatel; er vanuit gaande dat die redenering inderdaad klopt. Voor de rest zijn er weinig andere ADSL produkten die nieuw in de markt gezet zijn op de schaal zoals Versatel en Wanadoo dat gedaan hebben, dus meer vergelijkingsmateriaal is er op dit moment niet.

Maar goed, zie je dat je een beetje alleen staat in je tirade?
Heee!! op dit moment niet 8)

Anoniem: 106648 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:26:
Ja, bij mij ook zo, eindeloos resetten, soms als je een goede dag hebt, valt de verbinding niet elke 15 minuten maar om de twee uur weg. Het schijnt dat onze normen t.a.v. it en telefoon aanbieders veranderen, we accepteren het gewoon, dat er wanprestatie wordt geleverd.
Naar aanleiding van de poll waaruit blijkt dat 20% problemen zijn, worden vergoelijke opmerkingen gemaakt dat dus 80% wel tevreden is.
Vertaal dat eens naar gasleverantie, in een stad met 100000 woningen levert het gasbedrijf de prima prestatie dat 80% van hun afnemers normaal zonder problemen worden voorzien van gas, dat betekent dus wel dat in een koude winter 20000 huisgezinnen door leveringsproblemen bijna bevriezen, dat zou geen samenleving accepteren. Internet en telefonie wordt door velen ook gezien als een eerste levensbehoefte.
Natuurlijk zal je juridisch uiteindelijk onder je contract uit kunnen komen, als je behoorlijk documenteert dat er een slecht product wordt geleverd, zal elke kantonrechter je in het gelijk stellen, ondanks dat de leveringsvoorwaarden geheel eenzijdig het belang van de leverancier dienen. De meeste afnemers hebben echter geen zin in die romslomps van incasso intimidatie.
Volg mijn topic !

Je kunt van je provider afkomen als ze technisch gezien je probleem niet kunnen verhelpen
wel zou ik naar het b,v,rechtshulp gaan dan sta je wat sterker in je schoenen .
binnen 1wk werd ik gebeld door wanadoo met de vraag wat ik verder wou, ik heb ze te kennen gegeven dat ik met onmiddelijke ingang van mijn contract afwou , dat is ook gebeurd!
wk verder stond mijn adsl lijn open, ben nu dus overgestapt naar planet draai nu 4 dagen
met adsl lijn is nog niet helemaal opgeleverd maar ik zou je wat vertellen ondanks dat nog geen 1 uitvaller gehad , wat een verademing als je bedenkt dat ik met de livebox om de 20min eruit ligt

kortom betaal even die paar eurie,s meer en je hebt al een hoop gez*ik van je afgeschut
en dit jaar word mijn snelheid ook nog verhoogt!!!!!! _/-\o_

• jorisw86
dat is bij sommige gevallen maar hier draait het goed bij vrienden en ik hoop vrijdag ook bij my

jij hebt gewoon pech gehad dus haal een product niet onderuit alleen omdat jij er last mee hebt gehad.

al dat gezeik hier om nix.

het is lullig dat iets niet werkt snap ik helemaal maar zeik het niet af want bij 10000 andere werkt het wel na behoren

jorisw86 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:52:
dat is bij sommige gevallen maar hier draait het goed bij vrienden en ik hoop vrijdag ook bij my

jij hebt gewoon pech gehad dus haal een product niet onderuit alleen omdat jij er last mee hebt gehad.

al dat gezeik hier om nix.

het is lullig dat iets niet werkt snap ik helemaal maar zeik het niet af want bij 10000 andere werkt het wel na behoren
Je hebt helemaal gelijk maar dit gaat over Wanadoo ADSL Family+Telefonie ervaringen
mag ik de 2000 andere WAAR HET NIET WERKT!! mijn ervaringen delen, kortzichtig als je denkt dat het om nix gaat :X

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41
Hoe weet je dat het 2000 mensen zijn? Feiten? Of ga je af op de forums waar soms dezelfde mensen soms onder verschillende nicks posten?
Of heeft Wanadoo je dat verteld nadat je erom gevraagd hebt? :+

• jorisw86
mijn verbinding wordt de 30 opgeleverd kan ik het die avond al instaleren of moet ik er echt een dag mee wachten??

• nitpicker

nitpicker

uNF

Bij meerdere mensen deed hij het al iets eerder.. maar.... doe jij een migratie of een connect?

• jorisw86
ga van wanadoo adsl lite naar wanadoo adsl family dus jah zeg jij het maar

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

gewoon wachten tot het 30e want dan weet je het zeker. tot die tijd kun je gewoon verder met je adsl lite en als adsl lite het niet meer doet dan weet je dat je verbinding van wanadoo adsl family op is geleverd. na 5 dagen ofzo is het ook nog is officieel.

Anoniem: 156093

MensionXL schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:23:
[...]

Ja, 3 threads met 16kB/sec per thread, 50kB/sec in totaal dus.
Maar dit is ook nog eens per E-mail adres, dus...
Bij de meeste abonnementen kun je 4 mailadressen aanmaken
4 mailadressen * 3 threads/mailadres * 16 kB/sec = 192 kB/sec :)

Werkt perfect hoor !!!

Maar dit is ook nog eens per E-mail adres, dus...
Bij de meeste abonnementen kun je 4 mailadressen aanmaken
4 mailadressen * 3 threads/mailadres * 16 kB/sec = 192 kB/sec

Werkt perfect hoor !!!
Hoe doe jij dit dan? Welke nieuwsreader gebruik je? Newsleecher? Ik zit nu met Grabit, kan idd meerdere servers toevaggen door toevoeggen van verschillende e-mailadressen, echter maar 3 threads per server tegelijkertijd. Dat betekent dus dat je je bestanden "strategisch" moet downloaden (2 of 3 files van de ene server, de volgende 2 of 3 files van de andere server enz...)

Kan jij per server meer dan 3 threads laten lopen of werkt Newsleecher (of een andere nieuwsreader) gewoon geniaal?

Graag antwoord, ik denk dat een heleboel mensen dit echt interessant vinden. De lage snelheid bij de newsgroups is voor velen een reden om óf niet voor Family te kiezen óf een payserver erbij te nemen...

Trouwens, voor de diehard topic-volgers: ik heb maar een switch (E-tech, 19,95 E) gekocht om m'n twee compu's elkaar te laten zien in een netwerk. Geen snelheidsverlies iig, prima dus. Kostte wel wat tijd, af en toe ben ik geneigd om Norton 2005 direct te uninstallen....

Anoniem: 153773 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:08:
[...]

Hoe doe jij dit dan? Welke nieuwsreader gebruik je? Newsleecher? Ik zit nu met Grabit, kan idd meerdere servers toevaggen door toevoeggen van verschillende e-mailadressen, echter maar 3 threads per server tegelijkertijd. Dat betekent dus dat je je bestanden "strategisch" moet downloaden (2 of 3 files van de ene server, de volgende 2 of 3 files van de andere server enz...)

Kan jij per server meer dan 3 threads laten lopen of werkt Newsleecher (of een andere nieuwsreader) gewoon geniaal?

Graag antwoord, ik denk dat een heleboel mensen dit echt interessant vinden. De lage snelheid bij de newsgroups is voor velen een reden om óf niet voor Family te kiezen óf een payserver erbij te nemen...

Trouwens, voor de diehard topic-volgers: ik heb maar een switch (E-tech, 19,95 E) gekocht om m'n twee compu's elkaar te laten zien in een netwerk. Geen snelheidsverlies iig, prima dus. Kostte wel wat tijd, af en toe ben ik geneigd om Norton 2005 direct te uninstallen....
Ik werkt ook met GrabIt en door de beperking van GrabIt gebruik ik max 8 threats.
Ik heb 3 dezelfde wanadoo-servers toegevoegd: Wanadoo1, 2 en 3 waarbij ik bij elke 'server' een ander emailadres gebruik.
Wanneer je dus meer dan 3 bestanden wil downen kun je de bestanden die in de wachtrij staan toewijzen aan de verschillende servers.
Strategisch downen dus, maar uiteindelijk wel meer dan 3 threads op dezelfde server.

Anoniem: 150528

Misschien even een tip voor bij wie de verbinding van internet & telefonie regelmatig wegvalt.
Ik had namelijk zelf dit probleem ook.

De telefooncontactdoos waar de telefoonlijn je huis binnenkomt, die moet je echt vervangen door de contactdoos die Wanadoo levert.. Je moet dan de rode en de blauwe draad aansluiten.(staat in de handleiding ook beschreven)

Hierna ga je met een heel kort UTP kabeltje (ook bijgeleverd) naar de Livebox.

Dit heb ik uitgevoerd en sindsdien geen enkele uitval meer gehad.
Dus ik denk dat je de contactdoos die wanadoo levert (met een UTP aansluiting aan de onderkant) echt moet gebruiken. De lengte van de kabel is ook erg belangrijk. Die moet zo kort mogelijk zijn.

Succes ;)

Ik werkt ook met GrabIt en door de beperking van GrabIt gebruik ik max 8 threats.
Ik heb 3 dezelfde wanadoo-servers toegevoegd: Wanadoo1, 2 en 3 waarbij ik bij elke 'server' een ander emailadres gebruik.
Wanneer je dus meer dan 3 bestanden wil downen kun je de bestanden die in de wachtrij staan toewijzen aan de verschillende servers.
Strategisch downen dus, maar uiteindelijk wel meer dan 3 threads op dezelfde server.
Ja, hier ben ik natuurlijk bekend mee... Maar jij blijft lekker achter je compu'tje zitten kijken naar de groene threads? Leuke bezigheid, NOT..... Ik wil m'n compu aanzetten, files aanklikken, computer aanlaten en tukken... En dat met veel groene lijntjes... Dat is dus simpelweg nog niet mogelijk.

Ach, die paar uur dat het nu langer duurt, daar merk ik 's nachts ook niet heel veel van trouwens...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 153773 op 28-09-2005 16:28 ]

• Paul Hewson
Anoniem: 153773 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:27:
[...]

Ja, hier ben ik natuurlijk bekend mee... Maar jij blijft lekker achter je compu'tje zitten kijken naar de groene threads? Leuke bezigheid, NOT..... Ik wil m'n compu aanzetten, files aanklikken, computer aanlaten en tukken... En dat met veel groene lijntjes... Dat is dus simpelweg nog niet mogelijk.

Ach, die paar uur dat het nu langer duurt, daar merk ik 's nachts ook niet heel veel van trouwens...
Als je nou een film download die bestaat uit 2 cd's pak je cd1 van server1 en cd2 van server2. Dan hoef je ook niet er bij te blijven zitten maar heb je wel 2x zo snel alles binnen. Zo zal hij het ook wel doen denk ik.

Als je nou een film download die bestaat uit 2 cd's pak je cd1 van server1 en cd2 van server2. Dan hoef je ook niet er bij te blijven zitten maar heb je wel 2x zo snel alles binnen. Zo zal hij het ook wel doen denk ik.
Moet je eerst de files in een juiste volgorde in de batch gaan zetten: 2 files van de ene server, 2 files van de andere server... Het kan maar is omslachtig.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dit topic gaat niet over Grabit!

Anoniem: 80529

Anoniem: 150528 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:52:
Misschien even een tip voor bij wie de verbinding van internet & telefonie regelmatig wegvalt.

De telefooncontactdoos waar de telefoonlijn je huis binnenkomt, die moet je echt vervangen door de contactdoos die Wanadoo levert.. Je moet dan de rode en de blauwe draad aansluiten.(staat in de handleiding ook beschreven)

Dus ik denk dat je de contactdoos die wanadoo levert (met een UTP aansluiting aan de onderkant) echt moet gebruiken. De lengte van de kabel is ook erg belangrijk. Die moet zo kort mogelijk zijn.
Je hebt in principe gelijk maar niet helemaal ;) Het ligt aan je type ISRA punt (hoofd telefoonaansluiting) hoe je de boel moet aansluiten dus het is niet altijd zoals jij het beschrijft. Kijk voor een uitgebreide uitleg over verschillende type ISRA punten en hoe je deze moet aansluiten in de handleiding of de online helpdesk.

De kern klopt in ieder geval wel, je moet zorgen dat de afstand echt kort is (< 1,5 m). Gebruik
gewoon de bijgeleverde kabel dan zit je altijd goed.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 80529 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:12:
[...]

Je hebt in principe gelijk maar niet helemaal ;) Het ligt aan je type ISRA punt (hoofd telefoonaansluiting) hoe je de boel moet aansluiten dus het is niet altijd zoals jij het beschrijft. Kijk voor een uitgebreide uitleg over verschillende type ISRA punten en hoe je deze moet aansluiten in de handleiding of de online helpdesk.

De kern klopt in ieder geval wel, je moet zorgen dat de afstand echt kort is (< 1,5 m). Gebruik
1,5 meter? ik doe al 4 jaar met 30 meter en tot nu toe (4mbit) geen problemen, ping bij ADSL Lite was 8 ms. Of ben ik nou gek :*)

*Was wel een dure ronde Alcatel kabel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 28-09-2005 20:39 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nee je begrijpt het wel goed, maar je kan wel problemen ondervinden dat hoeft niet en dat is ook meerdere malen gezegd.

Anoniem: 80529 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:12:
[...]

Okeej dank u.
Ik zal me eens wat meer gaan verdiepen in de ISRA punten ;)
Bij mij was trouwens de kabellengte eerst een meter of 10 :P
Dit werkte bij mij voor geen meter.

Dus bij deze : "Al mijn commentaar over Wanadoo neem ik bij deze weer terug, het was mijn eigen schuld ;) Had beter de gebruiksaanwijzing moeten lezen"

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ga me ook aan het avontuur dat wanadoo heet wagen, hopelijk gaat het allemaal goed.
Maar daar heb ik alle vertrouwen in; de groep die hier rondkijkt is namelijk niet bepaald een waarheidsgetrouwe steekproef uit alle wannadoo klanten.
Ik had eerst chello, maar toen kwam ik deze mooie aanbieding van (binnenkort) 20 mbit tegen. ik zat gelukkig nog in de eerste maand, zodat ik chello kostenloos op kon zeggen.
Nu heb ik alleen een tijdje geen eigen internet aansluiting (buurman wel, dus ik overleef het wel }:O )
alles bijelkaar heb ik dalijk ruim een maand geen eigen internet.
eerst chello afgezegd (had ik niet zo veel tijd meer voor) vervolgens een vaste lijn aangevraagd bij kpn.
Na een week was die opgeleverd, dus toen (vandaag) kon ik de aanvraag bij wanadoo indienen. aanvraag ingediend en nu is de verwachte wachttijd 4!!! weken.
1 troost, dan is het wel al bijna november, dus hopelijk zit ik dan al meteen op 20 mbit.
maarja, tot die tijd toch maar aardig tegen mijn buurman doen :+

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

4 weken zal het echt niet duren hoor dat heb ik nog niet meegemaakt. ik was na 16 dagen online :Y)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 11:54
ISRA naar modem en kabel van 10 meter kan opzich prima. Hangt van je 'koppel' kunsten en methode af en wat voor kabel je gebruikt.

Dingen die al snel fataal zijn:

• Lang plat snoer gebruiken. Geeft veel signaal verlies op langere lengtes en werkt als antenne. Is gevoelig(er) voor storingsbronnen van buitenaf. (is niet twisted)
• Kabels door pijpjes en gootjes trekken. Kabels leg je, die trek je niet. Anders trek je ze kapot van binnen soms.
• Koppelingen. Gebruik/maak er zo min mogelijk. Elke is een 'stootpunt' in je signaal.
• Platsnoer strippen en onder schroefjes/klemmetjes vastzetten. Daar is het niet voor bedoeld dat snoer. Je ziet het al aan de vezeltjes als je hem probeert te strippen. De helft breekt al af als je er naar kijkt. Platsnoer is bedoeld voor RJ11 plugjes, meer niet.
• Juiste kabel gebruiken (telefonie snoer met harde/massieve kern of UTP/CAT5), maar dan niet een paar gebruiken dat twisted is. In telefonie snoer bijv rood+blauw of bij UTP blauw+blauwwit.
• Tussen ISRA en modem (bij ISRA als wandcontactdoos in de muur vooral) een ongebruikte aftakking hebben naar ander aansluitpunt. Dit geeft signaal verlies vaak.
• Denken dat je direct bij ISRA zit, maar het is niet je ISRA maar gewoon 'een aansluitpunt'.
• Een vorige bewoner, eigenaar van het pand dat heeft lopen 'doe-het-zelven' al.

Zijn er vast nog meer ;)

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 28-09-2005 23:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Och tijsco, na een paar weekies lach je net als de meesten (!) in je vuistje als je denkt wat je je bespaart! Was zelf altijd een groot voorvechter van XS4ALL tot ik eens ging uitrekenen hoe groot mijn sponsoring voor deze club wel niet was. Toen was de overstap snel gemaakt. Even paar issues tackelen en je bent weer in de lucht! Laat je niet gek maken door alle klachten want de mensen bij wie alles in orde is die hoor je meestal niet....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 14:14

Amiet01

Master_A

Ff een vraagje over de newsserver. Ik heb nu in totaal 3 emailadressen en heb bij grabit en newsleecher 2 servers gemaakt (voor elke emailadres 1). Hoe moet ik er nou voor zorgen dat als ik een NZB open dat ie de 1ste drie bij de eerste sever downt, de 4e t/m 6e op server 2 en de 7e t/m de 9e op de derde? Dat zou handig zijn, want dan kun je een hoge snelheid halen nl. 3x3x16=144 KB/s. Kan iemand me hiermee helpen. En ik ben trwns nogal een noob met newsservers.

Master_A

Anoniem: 80529

Amiet01 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:13:
blaat over van alles en nog wat behalve wanadoo adsl family
Ander topic mischien?

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Amiet01 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:13:
Ff een vraagje over de newsserver. Ik heb nu in totaal 3 emailadressen en heb bij grabit en newsleecher 2 servers gemaakt (voor elke emailadres 1). Hoe moet ik er nou voor zorgen dat als ik een NZB open dat ie de 1ste drie bij de eerste sever downt, de 4e t/m 6e op server 2 en de 7e t/m de 9e op de derde? Dat zou handig zijn, want dan kun je een hoge snelheid halen nl. 3x3x16=144 KB/s. Kan iemand me hiermee helpen. En ik ben trwns nogal een noob met newsservers.
amen, dat zeg ik dus ook altijd. laat xs4all lekker veel diensten aanbieden. enige wat ik nodig ben is een snelle stabiele verbinding en dat heb ik nu ook. goede administratie ook natuurlijk maar ik zit bijna 3 jaar bij wanadoo en nog geen spookrekeningen gezien dus.

• Mili
Anoniem: 150528 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:52:

Succes ;)
en dan doe je dus dingen die niet mogen
kpn heeft namelijk de meeste isra punten verzegeld
verbreek je die zegel en kpn komt erachter op wat voor manier dan ook dan kost het je 40 euro voor een nieuwe. ik had het 4 jaar geleden ook gedaan en ik kon 100 gulden extra dokken voor het herstelen van he isra punt

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik probeer toch de knoop door te hakken komende zaterdag.
Ik stap over op wanadoo family en nu wil ik dus geen livebox maar een linksys/cisco modem/router welke ADSL2+ ondersteund/
Deze zijn nu bij Dixons 69,95 euro in de aanbieding en gaan tot max 25 m/bit
zou dit een betere keuze zijn dan de livebox?
Mischien dat er hier mensen zijn die deze combo of in ieder geval deze modem/router al in gebruik hebben en hun ervaringen even kunnen delen.

Ik neem er geen telefonie bij wegens de vele problemen die ik hoor en telefonie blijft toch een iets te belangrijk item om mee te stunten.

@ gast12345
Bij mijn ouders zat er dus ook een israpunt met een rj11 aansluiting
Ik heb deze moeten verbreken toen ik daar adsl aan moest sluiten vanwege de 3 lijnen die hier opgesplitst waren.
Hij was niet verzegeld maar ik krijg hem niet meer dicht.
Ik moest hem openmaken om de betreffende lijnen achter de splitter te krijgen.Ik weet niet hoe dat gaat maar bij hun account was het van 12move en ik denk niet dat hiervoor een kpn monteur komt die de boel aan komt sluiten omdat het via het Tiscalinetwerk loopt.
Dus in alle gevallen zit ik dan fout wanneer er problemen ontstaan.
Voorlopig werkt het en ik hoop hiermee dat mijn ouders dit topic niet lezen om ellende naar mij toe te voorkomen :P

[ Voor 52% gewijzigd door Edwin van Cleef op 29-09-2005 04:49 ]

computer voor alle werkzaamheden

• Paul Hewson
Anoniem: 153773 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:15:
[...]

Moet je eerst de files in een juiste volgorde in de batch gaan zetten: 2 files van de ene server, 2 files van de andere server... Het kan maar is omslachtig.
Lees eens goed wat ik zei. Je pakt als een film bijvoorbeeld uit 2 cd's bestaat alle files van cd1 met server1 en alle files van cd2 met server2. Wat moet je dan nog in de juiste volgorde neerzetten? Je pakt de beide cd's gewoon tegelijkertijd van 2 verschillende servers.
n00bs schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:33:
Maar wel over ADSL Family waar de newsserver een onderdeel van is. Zijn vast mensen die er baat bij hebben.

offtopic:
Draag je ook nog wat positiefs bij naast opmerkingen over de start post en andere zaken?

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Edwin van Cleef schreef op donderdag 29 september 2005 @ 04:42:
Ik probeer toch de knoop door te hakken komende zaterdag.
Ik stap over op wanadoo family en nu wil ik dus geen livebox maar een linksys/cisco modem/router welke ADSL2+ ondersteund/
Deze zijn nu bij Dixons 69,95 euro in de aanbieding en gaan tot max 25 m/bit
zou dit een betere keuze zijn dan de livebox?
Mischien dat er hier mensen zijn die deze combo of in ieder geval deze modem/router al in gebruik hebben en hun ervaringen even kunnen delen.

Ik neem er geen telefonie bij wegens de vele problemen die ik hoor en telefonie blijft toch een iets te belangrijk item om mee te stunten.

@ gast12345
Bij mijn ouders zat er dus ook een israpunt met een rj11 aansluiting
Ik heb deze moeten verbreken toen ik daar adsl aan moest sluiten vanwege de 3 lijnen die hier opgesplitst waren.
Hij was niet verzegeld maar ik krijg hem niet meer dicht.
Ik moest hem openmaken om de betreffende lijnen achter de splitter te krijgen.Ik weet niet hoe dat gaat maar bij hun account was het van 12move en ik denk niet dat hiervoor een kpn monteur komt die de boel aan komt sluiten omdat het via het Tiscalinetwerk loopt.
Dus in alle gevallen zit ik dan fout wanneer er problemen ontstaan.
Voorlopig werkt het en ik hoop hiermee dat mijn ouders dit topic niet lezen om ellende naar mij toe te voorkomen :P
je kan natuurlijk zelf kiezen wat je wilt maar als telefonie over een tijd volwassen is etc en je wilt digitale televisie enzo dan moet je wel een livebox hebben. die kun je welles waar later ook aanschaffen maar je bent dan wel 69 euro kwijt. terwijl je maar 1 euro per maand voor de livebox betaald (non wifi versie)

Bij mij doet het na meer dan een maand het internet nog steeds niet. Ik heb gevraagd of ik het contract kan ontbinden, waarop ik als antwoord kreeg van Wanadoo dat dat niet mogelijk was. Wie heeft er gelijk?? Ik heb namelijk nog steeds geen werkend product gekregen. Mijn probleem ligt nog steeds bij de derde partij, maar die hebben nog geen terugkoppeling ofzo gehad. Ik vind het echt lang duren.

• nitpicker

nitpicker

uNF

Anoniem: 153872 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:06:
Bij mij doet het na meer dan een maand het internet nog steeds niet. Ik heb gevraagd of ik het contract kan ontbinden, waarop ik als antwoord kreeg van Wanadoo dat dat niet mogelijk was. Wie heeft er gelijk?? Ik heb namelijk nog steeds geen werkend product gekregen. Mijn probleem ligt nog steeds bij de derde partij, maar die hebben nog geen terugkoppeling ofzo gehad. Ik vind het echt lang duren.
Volgens mij staat er dat je mag ontbinden als de andere partij (Wanadoo in dit geval) in gebreke blijft. Meerdere mensen hebben het voor elkaar gekregen. Dus waarom jij niet?

Anoniem: 153872 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:06:
OK!! nog 1keer dan Bureau Van RECHTSHULP!!! ;)
Werkte bij mij!! 8)

Ik zal vanavond nog maar eens bellen..........

• Mili
Anoniem: 153872 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:45:
Ik zal vanavond nog maar eens bellen..........
een heel sociaal mailtje sturen naar wanadoo via deze link is denk ik ook een goede optie
http://eresponse.wanadoo....g/php/enduser/std_alp.php
en dan op de link mijn vragen klikken en dan wijst het zich vanzelf
volgens ook wel ik kreeg een heel sociaal duidelijk mailtje terug
lijkt wel of deze man die em heeft beantwoord zomaar er verstand van had

want dit was het antwoord

Geachte meneer, mevrouw,

Wij hebben zojuist de zogeheten RT-ticket die voor dit onderzoek is aangemaakt bekeken en hebben hier wat concrete informatie uit te halen om u een idee te geven van hetgeen er aan de hand kan zijn.

Tussen al de technische gegevens die wij hebben kunnen vinden zag ik dat de afstand tot de wijkcentrale 3910 meter is. Dit is heel erg veel en kan zeker de oorzaak zijn van de problematiek die u ondervindt.

Logischerwijs tracht men nu een centrale te vinden dichter bij u in de buurt, maar als hier capaciteitsproblemen zijn kan het zijn dat u op een wachtlijst bent geplaatst tot er een plek vrij is.

In het uiterste geval kan het zijn dat de voltages van het signaal worden verhoogd zodat het signaal voldoende bij u binnen komt, maar dit is een dure en vooral tijdrovende ingreep, daar er aparatuur voor vervangen moet worden in de centrale.

De technische partij die met uw probleem bezig is zal hier zich over moeten buigen en wij kunnen hier geen uitspraak over doen voordat wij uitsluitsel van deze hebben.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

petje af voor degene die mij dit antwoord gaf
nu weet ik tenminste wat er aan de hand is
ik ondertussen voor 40 euro aan telefoontje naar de telefonisch helpdesk verbelt met als resultaat 0 en een mailtje naar deze helpdesk en ik weet ineens veel meer.
dit soort mensen horen het viervoudige te verdienen van die gasten van de telefonisch helpdesk :9 , echt super dit soort mensen, wou dat er meer van dit soort mensen bij wanadoo werkte
mijn vertrouwen in wanadoo is als een komeet omhoog geschoten
ik ga nu geduldig afwachte :P
uiteraard hou ik jullie op de hoogte

quote:
jkalenstra schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:15:
[...]

Lees eens goed wat ik zei. Je pakt als een film bijvoorbeeld uit 2 cd's bestaat alle files van cd1 met server1 en alle files van cd2 met server2. Wat moet je dan nog in de juiste volgorde neerzetten? Je pakt de beide cd's gewoon tegelijkertijd van 2 verschillende servers.
Lees jij wel goed? Heb je weleens van Batch volgorde gehoord? Als je cd1 download van server1 en cd2 van server2 dan probeer je dus echt 8 threads (bij Grabit) op server1 te laten draaien: dat gaat dus niet. Dus "strategisch" downloaden (lees: het zo zetten van de files in de batch volgorde dat er nooit meer dan 3 threads per server tegelijkertijd downloaden) is wel zeker vereist....
quote:
n00bs schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:33:

Maar wel over ADSL Family waar de newsserver een onderdeel van is. Zijn vast mensen die er baat bij hebben.
Helemaal mee eens. Is gerelateerd aan Wanadoo Family en mag dus best, maar dat is weer mijn mening. Ik denk alleen dat er mensen bij gebaat zijn, ook in dit topic en daar gaat het dus om. Als je je eraan stoort moet je iets sneller scrollen...

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja je zit wel erg ver van de centrale maar zeker een nette antwoord

[ Voor 29% gewijzigd door vr6-only op 29-09-2005 14:13 ]

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik zit verder van de centrale (4330 meter) en ik heb geen problemen.. vlgs mij ligt de grens bij 5000 meter....

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41
Het is niet alleen de afstand maar ook de kwaliteit van het koper die problemen kunnen veroorzaken.

Anoniem: 153773 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:13:
[...]

Lees jij wel goed? Heb je weleens van Batch volgorde gehoord? Als je cd1 download van server1 en cd2 van server2 dan probeer je dus echt 8 threads (bij Grabit) op server1 te laten draaien: dat gaat dus niet. Dus "strategisch" downloaden (lees: het zo zetten van de files in de batch volgorde dat er nooit meer dan 3 threads per server tegelijkertijd downloaden) is wel zeker vereist....

[...]

Helemaal mee eens. Is gerelateerd aan Wanadoo Family en mag dus best, maar dat is weer mijn mening. Ik denk alleen dat er mensen bij gebaat zijn, ook in dit topic en daar gaat het dus om. Als je je eraan stoort moet je iets sneller scrollen...
Wat ik bedoelde met strategisch is dat je een gelijke hoeveelheid (aantal Mb's) verdeeld over je threads.
Als je er even vanuit gaat dat je 1 Wanadoo Family hebt en 2 emailadressen hebt aangemaakt:
Je maakt dan een server aan met emailadres 1 en geeft hem een naam, bv. Wanadoo1.
Nu maak je nog een server aan met emailadres 2 en geeft deze een andere naam, bv. Wanadoo2.

Je hebt nu 2 servers (Wanadoo1 en 2) waarvan beide een verschillende gebruikers heeft naar de newsserver van Wanadoo lopen. Fysiek 1 Wanadoo server maar dan met 2 gebruikers.

Wanneer je dus Cd1 van Wanadoo1 laat downen en Cd2 van Wanadoo2 zal GrabIt of andere progs met 2 * 3 threads gaan downen. Cd1 gaat via gebruiker 1 naar Wanadoo en Cd 2 gaat via gebruiker 2 naar Wanadoo. Elke GEBRUIKER mag 3 threads naar de newsserver van Wanadoo laten lopen.

Wat ik bedoelde met strategisch is dat je een gelijke hoeveelheid (aantal Mb's) verdeeld over je threads.
Als je er even vanuit gaat dat je 1 Wanadoo Family hebt en 2 emailadressen hebt aangemaakt:
Je maakt dan een server aan met emailadres 1 en geeft hem een naam, bv. Wanadoo1.
Nu maak je nog een server aan met emailadres 2 en geeft deze een andere naam, bv. Wanadoo2.

Je hebt nu 2 servers (Wanadoo1 en 2) waarvan beide een verschillende gebruikers heeft naar de newsserver van Wanadoo lopen. Fysiek 1 Wanadoo server maar dan met 2 gebruikers.

Wanneer je dus Cd1 van Wanadoo1 laat downen en Cd2 van Wanadoo2 zal GrabIt of andere progs met 2 * 3 threads gaan downen. Cd1 gaat via gebruiker 1 naar Wanadoo en Cd 2 gaat via gebruiker 2 naar Wanadoo. Elke GEBRUIKER mag 3 threads naar de newsserver van Wanadoo laten lopen.
Volgens mij begin ik het te snappen... Excuses aan diegenen die ik, niet terecht, heb tegengesproken...(maar die misschien wel een betere uitleg hadden kunnen geven ;)

Je kan toch in GrabIt het aantal threads per server toewijzen? Dus door bijv. server1 3 stuks (zeg in GrabIt thread 1, 2 en 3) en server2 ook 3 stuks (in GrabIt 4, 5 en 6) te geven? Ik geef nu aan beide servers 8 threads (het maximale...) en dat gaat dus niet goed.

Misschien gaat het dan wel werken. Ga ik eens proberen.... Ik wacht af....

Anoniem: 153773 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:21:
[...]

Volgens mij begin ik het te snappen... Excuses aan diegenen die ik, niet terecht, heb tegengesproken...(maar die misschien wel een betere uitleg hadden kunnen geven ;)

Je kan toch in GrabIt het aantal threads per server toewijzen? Dus door bijv. server1 3 stuks (zeg in GrabIt thread 1, 2 en 3) en server2 ook 3 stuks (in GrabIt 4, 5 en 6) te geven? Ik geef nu aan beide servers 8 threads (het maximale...) en dat gaat dus niet goed.

Misschien gaat het dan wel werken. Ga ik eens proberen.... Ik wacht af....
YEP, dan gaat het pas werken, die was ik ff vergeten |:( . Wanneer je die beperking er niet opzet en je zet een zooi files in de batch, gaan thread 1, 2 en 3 aan de gang en 4 t/m 8 blijven proberen verbinding te maken. Dus dan zijn al je threads in gebruik. Wanneer je dan via server2 wil downen zijn er geen threads beschikbaar. Per serverinstelling max 3 threads toewijzen en dan is het probleem verholpen.

Nog een tip! Wanneer je dus 4 emailadressen hebt maak je dus 4 serverinstellingen.
GrabIt kan maar max 8 threads, dusss... 2x GrabIt starten en server1 en 2 via de 1 gebruiken en server3 en 4 via de andere O-)
Zo heb je dus 4 * 3 threads naar de Wanadoo News Server lopen >:)
Met de nieuwste versie van GrabIt gaat dat niet werken geloof ik, die kijkt of er al een andere draait :( en kun je dus niet 2x opstarten O-)

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Laat ik eens een positieve reactie schrijven :)

Heb hier nu sinds drie weken ADSL Family en ben zeer tevreden. Heel stabiel en vrij snel voor een zeer redelijke prijs. En straks als het goed is 20 Mb/s, kan niet beter! :D

Alleen de eigen popserver laat nog wat te wensen over, die is niet zo snel. Maar ach, heb toch een ander primair e-mailadres vanwaar m.b.v. pop3 wel snel post is op te halen.

Mili schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:41:
[...]

verbreek je die zegel en kpn komt erachter op wat voor manier dan ook dan kost het je 40 euro voor een nieuwe. ik had het 4 jaar geleden ook gedaan en ik kon 100 gulden extra dokken voor het herstelen van he isra punt
Als dit niet zou mogen.. Waarom word er door de wanadoo handleiding dan gezegd dat je dit "moet"doen? Dat is dus Bullshit

OK !!! what the f*ck is wrong whit this topic :(
men neme 1 livebox sluit men aan aan de isra punt liefst 10cm
bekijk hoever je bent van de centrale 3a4km te ver?
je kunt zo technisch en software matig er over spreken
voor mij blijft gewoon 1 ding hij werkt of hij werkt NIET.

Kan iemand mij uitleggen waarom de livebox niet bij mij werkt en de multipc modem van planet
die ik nu gekregen heb over de post formidable werkt!

situatie isra punt+ haspel 15 meter en toch een stabiele lijn
kijk we kunnen er wel steeds om heen draaien op technisch gebied van zit mijn signaal wel goed
is mijn afstand niet te ver en dat soort sh*t

maar een modem behoort gewoon z,n werk te doen net als een telefoon
heb ik verbinding of niet en ok ik ben nu bij planet maar het is een verademing om deze topic
genaamd Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) niet meer hoeft te raadplegen

draai nu 4dg zonder uitvallers met haspel en zo moet internet ook zijn VERBINDEN en ik bepaal zelf of ik het verbreek en niet wanadoo,s server :(

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Zo ik had de 18e van deze maand aangevraagd en vandaag mn Livebox binnen. Nu wachten op de verbinding welke 5 oktober wordt gerealiseerd.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 152485 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:26:

Kan iemand mij uitleggen waarom de livebox niet bij mij werkt en de multipc modem van planet

kijk we kunnen er wel steeds om heen draaien op technisch gebied van zit mijn signaal wel goed

heb ik verbinding of niet en ok ik ben nu bij planet maar het is een verademing om deze topic
genaamd Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) niet meer hoeft te raadplegen

draai nu 4dg zonder uitvallers met haspel en zo moet internet ook zijn VERBINDEN en ik bepaal zelf of ik het verbreek en niet wanadoo,s server :(
zo jij bent op je tenen getrapt. doe is rustig man. dat het bij jouw niet werkte tjah daar kunnen wij niets aan doen, volgens mij ben je gewoon pist omdat hij het niet deed want nu zit je bij planet met een dure abbo

Anoniem: 152485 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:26:

Dude, als je niets van de techniek begrijpt, ga dan ergens anders heen. Dit is tweakers.net, niet alsiemandeentechnischverhaalbegintdanpisikinmijnbroek.nu. Don't ask what tweakers can do for you, but what you can do for tweakers.

En als je toch echt een antwoord op je vraag wilt horen: ik heb sterk het vermoeden dat je lijn van Wanadoo het niet deed omdat KPN simpelweg de draadjes niet goed had aangesloten. Om de een of andere vreemde reden gebeurt dit soort foutjes minder bij Planet Internet... Zou het toeval zijn dat dit een dochter van KPN is? Overigens is het dan nog steeds Wanadoo's verantwoordelijkheid om die storing op te pakken, door te geven aan de juiste partij en netjes opgelost te krijgen, binnen redelijke termijn. Dat dit bij jou niet gebeurd is zal niemand ontkennen. Maar hoe vaak wil je je zeikverhaal hier rondstrooien, simpelweg omdat je een of andere haat tegen Wanadoo koestert?

Sta er eens bij stil dat deze link behoorlijk op jou van toepassing is.

Mili schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:41:
Wacht even! Deze persoon had het over het vervangen van de wandcontactdoos waar de lijn huis binnen komt. Ik lees niet per definitie hieruit dat deze persoon aan het IS/RA punt gezeten heeft. Daarbij hebben sommige huizen niet eens een "echt" IS/RA punt. Ga nou geen paniek zaaien, want wat je zegt hoeft lang niet voor iedereen op te gaan.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.