[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.051 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 153773

Voor het gelijk maken van je subnetten heb je dus ook een vast IP-adres nodig. Dit heb je dus niet standaard met de liveBox.

Kan iemand mij een heldere omschrijving geven hoe 2 compu's verbonden aan de rode en gele ethernetpoort op de LiveBox elkaar in een netwerk kunnen zien? Eerder antwoord was subnetten gelijk maken, mijn antwoord, kan alleen met vast IP-adres, dus niet mogelijk... Iig, niet met de kennis die ik heb..

Maar ik ben echt een leek... Welke getalletjes vul ik in bij de TCP/IP instellingen van zowel m'n laptop als m'n desktop om elkaar te kunnen zien in een netwerk?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 153773 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:33:
Voor het gelijk maken van je subnetten heb je dus ook een vast IP-adres nodig. Dit heb je dus niet standaard met de liveBox.

Kan iemand mij een heldere omschrijving geven hoe 2 compu's verbonden aan de rode en gele ethernetpoort op de LiveBox elkaar in een netwerk kunnen zien? Eerder antwoord was subnetten gelijk maken, mijn antwoord, kan alleen met vast IP-adres, dus niet mogelijk... Iig, niet met de kennis die ik heb..

Maar ik ben echt een leek... Welke getalletjes vul ik in bij de TCP/IP instellingen van zowel m'n laptop als m'n desktop om elkaar te kunnen zien in een netwerk?
Lees de FAQ eens van FAQ - Network Troubleshooting
Daar staan standaard netwerk probleempjes gewoon duidelijk uitgelegd.

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Hilco schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:11:
Moet ik al die mensen hier heen sturen? ;)
zijn we wel paar paginas verder
laat ze daan ok zeggen waar ze wonen
want al die gasten zonder woonplaats zegt me niet zoveel
ik denk dat de meeste klachten voortkomen uit algemene problemen in de wijkservers
dus als de mensen die twijvelen daar inzicht in kunnen krijgen zou het fijn zijn

we weten inmiddels dat het probleem in winschoten lijkt opgelost
maar hier in heerhugowaard heb ik nog niks gehoord

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:11
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:23:
[...]

Had ik ook al gezegd, omdat ze pas in 2006 een volledig eigen netwerk hebben zonder tussenkomst van KPN. Maar goed toen ik dat zei werd ik afgezeken :Z

Anyway ook deze informatie hoort in de startposting thuis die naar mijn idee verre van compleet is.
offtopic:
De topic starter heeft al vermeld de topic start te wijzigen, zeur dan niet verder er over en wacht even tot hij het heeft gedaan. Op de laatste pagina's kom ik telkens jou tegen en dan vooral in negatieve sfeer.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Paul Hewson schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:41:
[...]

offtopic:
De topic starter heeft al vermeld de topic start te wijzigen, zeur dan niet verder er over en wacht even tot hij het heeft gedaan. Op de laatste pagina's kom ik telkens jou tegen en dan vooral in negatieve sfeer.
thnx :) probeer ook mijn steentje bij te dragen :>

offtopic:
als je niet tegen een beetje kritiek en adviezen kunt, zal het bedrijfsleven je nog zwaar vallen

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-06 08:30

vr6-only

Blub Blub

Mili schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:37:
[...]

laat ze daan ok zeggen waar ze wonen
want al die gasten zonder woonplaats zegt me niet zoveel
ik denk dat de meeste klachten voortkomen uit algemene problemen in de wijkservers
dus als de mensen die twijvelen daar inzicht in kunnen krijgen zou het fijn zijn

we weten inmiddels dat het probleem in winschoten lijkt opgelost
maar hier in heerhugowaard heb ik nog niks gehoord
overijssel, nijverdal= 3 mensen zonder problemen. 8)

It ain't stupid if it works!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 153773 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:33:

vaste ip kun je wel krijgen ....gewoon dhcp uitzetten maar de dhcp deelt gewooon telkens de zelfde ip's uit maar je kan het zelf ook vast zetten.

TCP/IP configuratie
ip: 192.168.5.10 ofzo
subnet:255.255.255.0
dns:192.168.5.1

zo geef je dus aan je pc een vaste ip.

het is veel moeite om vanaf 2 verschillende subnetten verbinding te maken zodat je elkaar ziet.
koop een simpele switch van 12 euro van sweex en je problemen zijn voorbij

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb gevonden wat de tweakers nodig hebben voor telefoonkabel tussen de splitter en hun modem/livebox.

Een Shielded Twisted Pair CAT5 kabel. Heb helaas alleen nog bij de lokale electroboer TP CAT5 gevonden, dus zonder shielding. Nu vind ik die shielding wel zo belangrijk met ADSL2, aangezien elke invloed van buitenaf een veel grotere impact zal hebben dan bij een verbinding op een lagere snelheid.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:24:
Ik heb gevonden wat de tweakers nodig hebben voor telefoonkabel tussen de splitter en hun modem/livebox.

Een Shielded Twisted Pair CAT5 kabel. Heb helaas alleen nog bij de lokale electroboer TP CAT5 gevonden, dus zonder shielding. Nu vind ik die shielding wel zo belangrijk met ADSL2, aangezien elke invloed van buitenaf een veel grotere impact zal hebben dan bij een verbinding op een lagere snelheid.
Ik heb 2 bestellocaties kunnen vinden
http://stores.ebay.nl/yagoda-nl
http://www.beverplaza.nl/shopping/catalogus/beamers.htm

Het staat vermeld als STP

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 22-09-2005 14:44 ]

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 08:23
Ik heb een probleem met het instellen van de primaire en secundaire DNS server in de livebox: ik kan ze wijzigen en opslaan, maar als ik de livebox reset dan zijn de DNS servers ook weer op hun default waarde ingesteld. Ik kan ze dus wijzigen wat ik wil, maar na iedere reset zijn de wijzigingen ongedaan gemaakt :/

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Stel je die DNS adressen toch lokaal in (op je pc dus)

Anoniem: 36785

sorry maar bij mij werkt de telefonie niet en de wanadoo crew doet geen aanstalten om na twee weken klagen ook maar enige aktie te ondernemen, men heeft het van de eerste naar de tweede en de derde lijn support verplaatst maar er is nog steeds niets ondernomen en ik bel elke dag de helpdesk waar men mij verteld dat er aan gewerkt wordt, maar na goed informeren blijkt dat er nog niks is gedaan/
problemen:
1 mijn oude kpn nummer is niet bereikbaar via livebox, telefoon gaat niet over livebox zegt wel klik.
2 livebox telefonie valt elke dag uit en met stroomstekker uittrekken is dit te behelpen, wanadoo vindt dit een oplossing, ik vind echter als ik ga bellen iedere keer het modem uittrekken en wachten tot hij opnieuw gestart is geen oplossing.
3 kwaliteit van bellen is rampzalig, internetsnelheid is down 380 en up 40.

wees verstandig neem geen family en telefonie van wanadoo, ik kan het contract niet verbreken omdat dat alleen binnen een week mogelijk was maar toen was ik nog aan het wachten op mijn tweede livebox en dacht dat het opgelost kon worden.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:31:
[...]

Dat is best gaar dan... aangezien nu mijn router/modem en switch allemaal op zolder staan en de netwerkkabels al door het huis getrokken liggen. De telefoonkabel vanaf mijn splitter nu naar mn modem is een meter of 15 en zit zelfs nog een koppelstukje tussen :X

Als het dus werkelijk noodzaak is dat die kabel max 1.5 meter is, zou ik al geen Wanadoo kunnen nemen met livebox :( omdat het gewoon niet mogelijk is de bekabeling anders te leggen (daarnaast is het gewoon lelijk om die livebox in je huiskamer te hebben liggen... liever alles weggestopt in een kast :Y) ).
Neuh hoor. Die 1,5 meter wordt (denk ik) als maximum opgegeven omdat ze bij langere kabels geen support willen geven omdat er dan 'mogelijkerwijs' problemen 'zouden kunnen' kunnen ontstaan. Ik heb zelf analoge telefoon en ADSL door één lijn lopen (beide gebruiken maar 2 van de 4 aders, dus een beetje creatief RJ-11 plugjes knippen) vanaf de meterkast naar de Livebox op de eerste verdieping. Compleet tegen de regels in dus (alles in één draad, aparte splitter ervoor, lange kabels) maar het werkt als een zonnetje.
Wellicht dat ik ga overwegen om de Livebox toch in de meterkast te zetten als de boel geupgrade wordt, als het dan veel verschil maakt. Op dit moment haal ik de normale snelheden van 420 kbps down en 62 a 63 up.

• Sayko
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Het zit denk ik zo. Om bekabelingsproblemen uit te skuiten wordt gevraagd de livebox aan te sluiten zo dicht mogelijk bij het isra punt. Want als de kabel van goede kwaliteit is kan je de livebox ook gewoon 15 meter van het isra punt plaatsen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit trouwens met nog een groot probleem. Wij hebben namelijk hier geen ISRA punt maar een vertakte kabel die uit de muur komt en op het wandcontact zit.

Ik heb toendertijd ADSL kwam die kabels zo gedaan dat signaal niet meer verbroken werd (was standaard klote aangelegd door KPN).

Nu heb ik beneden dus een kabeltje (20cm uit de muur) naar de splitter en 1 kabel naar zolder naar de modem en beneden 1 kabel naar de telefoon.

Nu begrijp ik tot mijn grote spijt dat de splitter in de livebox zit! hoe onhandig kan je het verzinnen! daardoor ben ik gelijk noodgedwongen om de Livebox beneden aan de muur te hangen :( want zoals gezegd komt er maar een kabeltje van 20CM uit de muur zetten (hoofdkabel). Ik kan natuurlijk een koppelstukje hier tussen zetten, maar dat zal zeker niet ten goede van het signaal komen!
Daarnaast willen wij hier in het hele huis telefonie hebben dan zal ik dus ook gebruik moeten maken van de 2e kabel die in het wandcontact gemonteerd zit.

Dus ik kom er gewoon niet onderuit om de livebox direct beneden te plaatsen :(
Tenzij het mogelijk is mijn huidige splitter te laten zitten inc. de telefonie verbinding. De telefoonlijn die op dit moment naar boven loopt vanaf de splitter naar mijn huidge modem vervangen door een Shielden Twisted Pair kabel en daar in de Livebox prikken... en hopen dat het werkt!

of ik zou 2 koppelstukjes op de lijnkabel en telefoonlijn moeten plaatsen en dan op de livebox aansluiten en dan een netwerkkabel naar zolder trekken... maar beide opties zijn helaas geen mooie oplossingen! maar graag advies

Als je Wanadoo Family neemt inc. telefonie en je behoudt je KPN telefoonlijn, waar sluit je dan al die telefoonlijnen op aan :? want de livebox heeft toch maar 1 lijn uitgang? want stel iemand belt je op je KPN nr en jij wil nog bellen met je Wanadoo nr :?

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 22-09-2005 17:26 ]

Anoniem: 153872

@Freddammer, jij bent niet de enige die problemen heeft met Wanadoo hoor. Bij mij is het al bijna een maand aan de gang. Jij hebt het geluk dat je nog wel een werkende internetverbinding hebt, ik heb helemaal geen internetverbinding. Volgens Wanadoo ligt de fout in de wijkcentrale, omdat ze niet in de wijkcentrale mogen komen hebben het ze uit handen gegeven aan een derde partij. Tot op heden nog steeds niks van gehoord. Mocht ik dit weekend geen internet hebben dan verbreek ik het contract, want ik begin de situatie een beetje zat te worden. Is er trouwens iemand die eerst problemen had en nu wel een werkende internetverbinding heeft??

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja IT-Pro en nog iemand anders zijn nu tevreden over hun verbinding.

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Juist, bij de mensen hier in Winschoten, die dat hier gemeld hebben, is het iig opgelost (3 of meerdere mensen)
Dus appeltjee, het probleem wordt wel degelijk opgelost. Ik had er na ongeveer 1,5 maand ook een hard hoofd in. Maar er was mij verzekerd, bij laatste keer bellen, dat het ongeveer in een weekje opgelost zou zijn. En dat was ook zeer zeker het geval.
Probeer gewoon beetje druk te zetten bij Wanadoo, dat zij die mensen die in de centrale moeten werken maar een beetje pushen.
Want voorheen was het 1,5 maand niet mogelijk om ook maar enige oplossing te garanderen, en toen ik laatste keer gebeld had opeens wel. Toch beetje raar, maargoed. Het is opgelost, dat is het voornaamste en belangrijkste.

Iedereen die nog problemen heeft: veel succes en heb nog een beetje geduld.
Bij beetje denk ik dan aan hoogstens 2 tot 3 weken, veel langer is niet reeël meer namelijk.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• Wortelsoep
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:38:
Dus ik kom er gewoon niet onderuit om de livebox direct beneden te plaatsen :(
Tenzij het mogelijk is mijn huidige splitter te laten zitten inc. de telefonie verbinding. De telefoonlijn die op dit moment naar boven loopt vanaf de splitter naar mijn huidge modem vervangen door een Shielden Twisted Pair kabel en daar in de Livebox prikken... en hopen dat het werkt!
2 posts hierboven kan je lezen dat een oude splitter gewoon werkt samen met de livebox...

Anoniem: 36785

ik ga fijn het abbonement opzeggen dat kan als je een maand lang ze hun gang hebt laten gaan, maar ze gaan hun gang helemaal niet, er is nog steeds niets gedaan en al twee weken beloven ze het te behelpen en "er wordt aan gewerkt" is hier een wanadoo medewerker die hier meedoet, probeer me dan eens te helpen, ik wordt langzaam leip, wat een ongelofelijke slechte service, en iedere keer dat U MOET RESETTEN en U MOET FIRMWARE UPDATEN, moeten ze daar ook eens afleren dat zijn geen oplossingen die je iedere dag aan een klant geeft die al twee weken problemen heeft.
zucht.
:( nog 2 weken dan ben ik er hopelijk vanaf, :(

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 19:00
Jammer dat je dit mag meemaken...

Ik heb net de papieren binnen, alleen viel me gelijk iets op.
Er stond bij telefonie dat dat 6 euro per maand kost onder normale prijs, en 6 euro ging kosten in actie prijs.

Lekker; dat klopt dus niet want het is 5 euro tijdens de actie periode. Heb meteen gebeld, is melding van gemaakt en moest even terugbellen als alles aangesloten was. Tja, dan doen we dan maar braaf.

Pvouput live

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Eigenlijk op de startpost ff een poll maken over de kwaliteit van Wanadoo Family
Als voorbeeld:

Poll: Werkt jou Wanadoo Family abbo goed?
alles werkt 100%
alles heeft gewerkt, maar werkt nu niet meer
het heeft nooit gewerkt!
af en toe problemen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=91446&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik heb nog een paar brandende vragen
Stel ik sluit dus de Livebox als volgende aan:

Ik laat mijn huidige splitter beneden aangesloten, 1 lijn is het gesplitte KPN telefoonsignaal en gaat naar mijn telefoon de andere gaat naar de zolder naar de livebox, dan hopen dat dit werkt.
Maar ik neem bv ook nog eens telefonie erbij, ik sluit nog een extra telefoon aan op de livebox.

Heb ik dan nu niet de mogelijkheid om op 2 telefoonlijnen tegelijk gebeld te worden? aangezien ik het KPN signaal en ADSL signaal in het begin al gesplit heb?

Normaal is het toch zo dat je telefoontjes op je KPN nr OF van je Wanadoo nr uit 1 poort komt op je Livebox? en als je uitbelt dus altijd zolang VOIP werkt via Wanadoo gaan :? (maar als dat zo is hoe zit het dan met 112 :? )

Werkt nummerweergave bij Wanadoo? kan je dus je abbo van KPN opzeggen mbt nummerweergave? of heb je geen nummerweergave meer?

ps: kom er net achter dat mijn huidge splitter 10mbit is! dus helaas werkt het nooit goed om de livebox achter je huidge spliter te hangen!!!

[ Voor 52% gewijzigd door n00bs op 22-09-2005 19:22 ]

Anoniem: 24015

Eindelijk is de connectie na 1 maand opgelost :)

Groetjes

Cybercop

Anoniem: 153330

Anoniem: 36785 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:57:
sorry maar bij mij werkt de telefonie niet en de wanadoo crew doet geen aanstalten om na twee weken klagen ook maar enige aktie te ondernemen, men heeft het van de eerste naar de tweede en de derde lijn support verplaatst maar er is nog steeds niets ondernomen en ik bel elke dag de helpdesk waar men mij verteld dat er aan gewerkt wordt, maar na goed informeren blijkt dat er nog niks is gedaan/
problemen:
1 mijn oude kpn nummer is niet bereikbaar via livebox, telefoon gaat niet over livebox zegt wel klik.
2 livebox telefonie valt elke dag uit en met stroomstekker uittrekken is dit te behelpen, wanadoo vindt dit een oplossing, ik vind echter als ik ga bellen iedere keer het modem uittrekken en wachten tot hij opnieuw gestart is geen oplossing.
3 kwaliteit van bellen is rampzalig, internetsnelheid is down 380 en up 40.

wees verstandig neem geen family en telefonie van wanadoo, ik kan het contract niet verbreken omdat dat alleen binnen een week mogelijk was maar toen was ik nog aan het wachten op mijn tweede livebox en dacht dat het opgelost kon worden.
Kan wel hoor. Je moet ze schrijven (liefst) aangetekend dat wanadoo een wanprestatie levert en stel ze in de gelegenheid, 14 dagen of zo, de zaak voor elkaar te krijgen. Als je een rechtsbijstand hebt laat je die ook een briefje schrijven.
Als ze niet reageren: schrijven, mailen en faxen en eisen dat ze antwoord geven. Hoe meer je je klacht vastlegt, des te sterker sta je bij een incassoprocedure of zelfs uiteindelijk de rechter.
Fax desnoods elke dag.

Hou vol, criminelen verliezen uiteindelijk altijd

• IT-Pro
Vanavond ff naar Wanadoo gebeld, kreeg ik te horen dat de oplevering pas 12 september was :O (vanaf 5 september Family, weliswaar met uitvallen, maargoed) En 5 dagen daarna start de zogenaamde 'bailing' (dan wordt het pas echt in rekening gebracht)
En dat bleek 1 dag te zijn nadat de uitvallen opgelost waren :P

Heb dus de hele maand augustus gratis internet gehad :P
Weliswaar met uitvallen, ok. Maar wel gratis :)
Maarja, mag ook wel na al die belkosten...

[ Voor 6% gewijzigd door IT-Pro op 22-09-2005 21:28 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

IT-Pro schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:27:
Vanavond ff naar Wanadoo gebeld, kreeg ik te horen dat de oplevering pas 12 september was :O (vanaf 5 september Family, weliswaar met uitvallen, maargoed) En 5 dagen daarna start de zogenaamde 'bailing' (dan wordt het pas echt in rekening gebracht)
En dat bleek 1 dag te zijn nadat de uitvallen opgelost waren :P

Heb dus de hele maand augustus gratis internet gehad :P
Weliswaar met uitvallen, ok. Maar wel gratis :)
Maarja, mag ook wel na al die belkosten...
Eigenwijsie :P Ik zei toch geduld is een schone zaak O-) of was dat tegen een andere Tweaker? :P >:)

Ik merkte dat ik maar 8 porten kan doormappen bij de Livebox, er is hier een programma voor om dit aantal te vergroten, het stond in dit topic of Deel 1, ik kan het alleen niet meer terugvinden 8)7 . Kan iemand mij helpen? :? _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door MensionXL op 22-09-2005 21:32 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MensionXL schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:31:
[...]

Eigenwijsie :P Ik zei toch geduld is een schone zaak O-) of was dat tegen een andere Tweaker? :P >:)

Ik merkte dat ik maar 8 porten kan doormappen bij de Livebox, er is hier een programma voor om dit aantal te vergroten, het stond in dit topic of Deel 1, ik kan het alleen niet meer terugvinden 8)7 . Kan iemand mij helpen? :? _/-\o_
Een maand wachten is toch vrij lang voor het oplossen van 1 enkel probleem ;) bij KPN ging dat allemaal altijd een stuk sneller en belde het personeel gewoon de klant tig keer op om te helpen.

Verder ff nog dit stukje aanhalen omdat ik deze vragen echt snel beantwoord moet hebben, voor mijzelf en namens een aantal "losers" die zich maar niet registreren op tweakers ;)
[rml]n00bs in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Nog een handige link voor de startpost: http://www.wanadoo.nl/livebox/handleidingadslfamily.pdf
Check eens: punt 1.3 stap 5 blz 20 :? telefoon op het wandcontact :?

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 22-09-2005 22:20 ]

• Wortelsoep
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:06:
ps: kom er net achter dat mijn huidge splitter 10mbit is! dus helaas werkt het nooit goed om de livebox achter je huidge spliter te hangen!!!
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een splitter van 10 Mbit. Het enige wat zo'n ding doet is 2 frequenties van elkaar scheiden.

Anoniem: 80673

wat doet zo'n livebox nou allemaal? is het een modem/router? of alleen een modem? ik heb nu ook al wlan hier, kan ik mn router weer aan de livebox hangen?

Anoniem: 155181

Het lukt mij maar niet om meer dan 8 servers toe te voegen in de livebox, zoals hier beschreven staat: [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]

Vooral het gedeelte waar ik de bronpagina moet kopieren etc. Daar begrijp ik niets van. Is het iemand anders wel gelukt?

Thanks.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:35:
[...]

Een maand wachten is toch vrij lang voor het oplossen van 1 enkel probleem ;) bij KPN ging dat allemaal altijd een stuk sneller en belde het personeel gewoon de klant tig keer op om te helpen.

Verder ff nog dit stukje aanhalen omdat ik deze vragen echt snel beantwoord moet hebben, voor mijzelf en namens een aantal "losers" die zich maar niet registreren op tweakers ;)
[rml]n00bs in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Op het moment dat je het VOOR de Livebox al splitst, heb je inderdaad 2 lijnen 1 voor de KPN en 1 voor Wanadoo. Echter moet je dan niet de helpdesk gaan lastig vallen als je een KPN factuur krijgt ;)
Hoe het met 112 zit durf ik eigenlijk niet te zeggen, misschien iemand anders die Wanadoo telefonie heeft?

Volgens de handleiding op http://www.wanadoo.nl/mij...efonie/telefoniehome.html
Kan je altijd 112 bellen.

Verder heb je als je op je KPN nummer nummerweergave wilt hebben nog steeds een abonnement bij de KPN nodig. Als de KPN niets meestuurt kan het ook niet getoond worden. :)
Nummerweergave op het Wanadoo nummer is gratis.
Nog een handige link voor de startpost: http://www.wanadoo.nl/livebox/handleidingadslfamily.pdf
Check eens: punt 1.3 stap 5 blz 20 :? telefoon op het wandcontact :?
Die had ik ook al hier gepost :)
[rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Stap 5 is meer een controle of je de een kiestoon krijgt, sommige mensen wisselen de Line en de Phone om. En sommige toestellen werken niet goed met de Livebox samen, die staan ook op eerder genoemde url.

[ Voor 13% gewijzigd door Lizard op 22-09-2005 23:35 . Reden: extra toevoeging ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 12:58
Als je een toestel voor je livebox wilt aansluiten op je KPN-telefoon lijn moet je wel een ADSL-splitter gebruiken. Anders klapt je DSL lijn d'r steeds uit of hoor je geruis van je DSL lijn op je telefoon ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 155181 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:23:
Het lukt mij maar niet om meer dan 8 servers toe te voegen in de livebox, zoals hier beschreven staat: [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]

Vooral het gedeelte waar ik de bronpagina moet kopieren etc. Daar begrijp ik niets van. Is het iemand anders wel gelukt?

Thanks.
typ: 192.168.5.1

klik geavanceerd linksboven
ga naar firewall
ga naar nat
ga naar op policies gebaseerde NAT
klik op toevoegen
selecteer opnieuw geöriënteerde adres
vul de gegevens in. bijv. 192.168.5.10 en daaronder 192.168.5.10
selecteer Opnieuw geöriënteerde poort
vul de gegevens in. bijv. poort 6881 tot en met 6881
klik op toepassen
kijk even wat voor ID is toegewezen aan de net door jouw toegevoegde poort en onthoud dat.

livebox menu gedeelte is klaar :*)

nu de pagina wat Linux-Tux gemaakt heeft _/-\o_
http://gidelux.homelinux.org/~gideon/add.html

vul alleen de velden in die ik hieronder aangeef

Séquence : 2
Du port destination : 6881 Jusqu'à : 6881
Protocole: TCP ( dit moet je zelf weten, in dit geval is voor torrent TCP en UDP)
Action du firewall : permettre
ID de l'action NAT : 2 ( 2 is dus een voorbeeld, kijk ff zoals ik al zei wat voor een ID er wordt toegewezen nadat je op toepassen drukt in de livebox menu !!!!!!!)

klik op appliquer

en je bent klaar.

thnx to linux-Tux voor de aangepaste pagina _/-\o_ klasse :Y)

PS: binnenkort deel 3 :D we zijn hard op weg in ieder geval gheghe

[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 23-09-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155181

Hmmm het wil nog niet werken. Mogelijk probleem is dat ik draadloos ben, en daarom niet verbindt met 192.168.5.1, maar met 192.168.3.1

Ik heb in de html gezocht naar 192.168.5.1 en kwam 1 referentie tegen. Die heb ik veranderd in 192.168.3.1, maar zonder succes. Ik blijf een Low-Id houden in Shareaza in dit geval.

Edit: nevermind, het is gelukt. In tegenstelling tot wat hierboven is vermeld moet je bij Du port Source en Jusqu'à (naast Du port source) NIETS invullen.

In elk geval wederom bedankt voor de goeie tips!!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 155181 op 23-09-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Laatst online: 24-05 11:59
deze vraag staat nog steeds open
juanita schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:39:
Het is mijn nog steeds niet duidelijk of de telefonie VOIP geen vertrouwen in is of gewoon traditioneel alleen dan zonder kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@IT-Pro, ik heb ze al lopen pushen hoor. Maar de kwaliteit van de helpdesk blijft slecht, die mensen geven alleen maar standaard antwoorden. Ik heb gisteren nog een keer gebeld over dat probleem in de wijkcentrale en vroeg wanneer ze nou eens dat probleem gingen oplossen. Kreeg ik als antwoord dat ze er nog steeds mee bezig waren en dat ze nog geen terugkoppeling hadden ontvangen van de derde partij. Ik vroeg van haal dan even je chef waarop hij zei dat dat niet mogelijk was. Het enige wat die voor mij kon doen was een notitie maken zodat ze me sneller zouden helpen. En als het daadwerkelijk opgelost is, dan zouden ze mij bellen. Ze zeiden vorige week dat het binnen een week opgelost moest zijn, maar vandaag is het precies een week geleden. Wie is in hemelsnaam die derde partij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
juanita schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:42:
deze vraag staat nog steeds open

[...]
Staat volgens mij in de openingspost, en anders wel op de Wanadoo site.. UTFS! ;)

Maar het is inderdaad VoIP, werkt hier perfect. Volume is ietsjes zachter, maar mocht je een toestel hebben waarop je dat in kan stellen is dat ook geen probleem meer.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 10:12
Anoniem: 155181 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 08:10:
Hmmm het wil nog niet werken. Mogelijk probleem is dat ik draadloos ben, en daarom niet verbindt met 192.168.5.1, maar met 192.168.3.1

Ik heb in de html gezocht naar 192.168.5.1 en kwam 1 referentie tegen. Die heb ik veranderd in 192.168.3.1, maar zonder succes. Ik blijf een Low-Id houden in Shareaza in dit geval.

Edit: nevermind, het is gelukt. In tegenstelling tot wat hierboven is vermeld moet je bij Du port Source en Jusqu'à (naast Du port source) NIETS invullen.

In elk geval wederom bedankt voor de goeie tips!!
Gewoon helemaal niets invullen bij source, alleen de destination in belangrijk. Je vult de destination op je mer0 kant in (dus op welk portje er wordt geklopt bij je ADSL kant) en die koppel je weer aan een toegevoegde policy (dan weet die ook weer de destination voor het interne netwerk)

Anyway, ik ga die pagina aanpassen + startpost, geef me even en alle wireless/ik zit op port geel/ik zit op port rood netwerk problemen zijn opgelost :Y)
Ja noobs, ook jouw deel gaat er toch echt bijkomen .... vandaag nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Anoniem: 153872 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:05:
@IT-Pro, ik heb ze al lopen pushen hoor. Maar de kwaliteit van de helpdesk blijft slecht, die mensen geven alleen maar standaard antwoorden. Ik heb gisteren nog een keer gebeld over dat probleem in de wijkcentrale en vroeg wanneer ze nou eens dat probleem gingen oplossen. Kreeg ik als antwoord dat ze er nog steeds mee bezig waren en dat ze nog geen terugkoppeling hadden ontvangen van de derde partij. Ik vroeg van haal dan even je chef waarop hij zei dat dat niet mogelijk was. Het enige wat die voor mij kon doen was een notitie maken zodat ze me sneller zouden helpen. En als het daadwerkelijk opgelost is, dan zouden ze mij bellen. Ze zeiden vorige week dat het binnen een week opgelost moest zijn, maar vandaag is het precies een week geleden. Wie is in hemelsnaam die derde partij??
achter in de lijn aansluiten denk ik
ik heb ook dar soort beloftes gekregen ben onder tussen 3 weken verder
dus je zal geduld moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld, ben al bijna een maand aan het wachten...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Anoniem: 153872 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:25:
Mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld, ben al bijna een maand aan het wachten...........
wat is je w-nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is een w-nummer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het eigenlijk erg als ik mijn klantnummer hier nerzet? Er kan toch niks mee gebeuren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Anoniem: 153872 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:37:
Is het eigenlijk erg als ik mijn klantnummer hier nerzet? Er kan toch niks mee gebeuren toch?
mail je hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120217

Bij mij wil het niet echt lukken met de livebox...
Ik wil een server maken voor battlefield 2, dus ik heb even de instructies hierboven gevolgt dat ging allemaal opzich wel goed, maar nu zien de mensen aan wie ik het vraag de server nog niet.
op www.grc.com staat dat de poorten closed zijn, wat volgens mij klopt want eerst was het stealth.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Bij de speedtouch 510 stond overigens ook op grc.com dat het closed was maar als ik dan een server opstarte vloog hij automatisch naar open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nitpicker, ik heb net mijn klantennummer naar jou toegemaild. Houd me op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 10:12
Anoniem: 120217 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:17:
Bij mij wil het niet echt lukken met de livebox...
Ik wil een server maken voor battlefield 2, dus ik heb even de instructies hierboven gevolgt dat ging allemaal opzich wel goed, maar nu zien de mensen aan wie ik het vraag de server nog niet.
op www.grc.com staat dat de poorten closed zijn, wat volgens mij klopt want eerst was het stealth.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Bij de speedtouch 510 stond overigens ook op grc.com dat het closed was maar als ik dan een server opstarte vloog hij automatisch naar open...
Even heel kinderachtig hoor, maar WAT heb je gevolgd? Welke porten gooi je open? Ik ga niet zeggen dat het porten open trekken op de livebox een makkelijke manier is, eerder omslachtig, maar kennelijk is mijn tutorial of andere tutorial die je volgt niet duidelijk / correct genoeg.

Enig idee hoeveel porten je officieel moet openen voor BF2 ? Ik zit zo eens te kijken naar dat lijstje, ik zou gelijk geen HTTP server meer kunnen draaien :| (of is dat een add-on om je server te kunnen adminnen vanaf internet :?)

Probeer anders deze tutorial eens. Als deze wel werkt, meld het dan hier INCLUSIEF je Firmware versie.
Sterker nog, als dat wel werkt, bewijst het eens te meer hoe brakkig en frustrerend die vertalingen kunnen zijn ... langleve de console op de LiveBoX :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 153872 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:05:
Dat bellen doen ze niet hoor. Althans mij hadden ze ook beloofd te bellen, hebben ze ook niet gedaan.
Dus op een telefoontje hoef je echt niet gaan rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120217

LinuX-TUX schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:17:
[...]

Even heel kinderachtig hoor, maar WAT heb je gevolgd? Welke porten gooi je open? Ik ga niet zeggen dat het porten open trekken op de livebox een makkelijke manier is, eerder omslachtig, maar kennelijk is mijn tutorial of andere tutorial die je volgt niet duidelijk / correct genoeg.

Enig idee hoeveel porten je officieel moet openen voor BF2 ? Ik zit zo eens te kijken naar dat lijstje, ik zou gelijk geen HTTP server meer kunnen draaien :| (of is dat een add-on om je server te kunnen adminnen vanaf internet :?)

Probeer anders deze tutorial eens. Als deze wel werkt, meld het dan hier INCLUSIEF je Firmware versie.
Sterker nog, als dat wel werkt, bewijst het eens te meer hoe brakkig en frustrerend die vertalingen kunnen zijn ... langleve de console op de LiveBoX :Y)
Ik heb de tutorail van jou geprobeerd EN ook nog die van portforward.com.
Het is inderdaad een hele waslijst met poorten, maar daar zitten ook bijvoorbeeld teamspeak poorten etc bij en die heb ik toch niet nodig...
Het rare is wel dat het alleen niet bij bf2 werkt en bij bijvoorbeeld extern bureaublad wel en nog een aantal andere programma's.
Ik ga zo even met een ander spel een server maken kijken of het dan wel wil...

Naam F@st3202
Software versie 3202ULL_22023F
Referentie 3202ULL_22023F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 14:55

Amiet01

Master_A

Ff vraagje over ADSL2+. Ik gebruik nu de livebox met ervoor mijn oude splitter van m'n ADSL lite verbinding. Mijn vraag is of ik die nog kan gebruiken met ADSL2+ om de volledige snelheid te halen. Waar kan ik trouwens checken of ADSL2+ bij ons al is opgewaardeerd?

Ik had nog een andere vraag. Mijn livebox staat niet in de meterkast, maar die staat op de 1ste etage op mijn bureau. Hij is dus aangesloten op de splitter net zoals mijn telefoon. Ik hoor echter met de kabel van mijn ADSL in de splitter ruis over de telefoon. Als ik em weghaal hoor je dat niet meer. Wat is de oorzaak hiervan. De livebox lijkt mij niet aangezien ie op de eerste etage staat. Is 15 -18 meter voor de telefoonkabel mss belemmerend voor mijn internetsnelheid? Ik haal nu 425 kbps. En zal dit met ADSL2+ een nog grotere invloed hebben?

Alvast bedankt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150528

Ik heb een vraagje over Wanadoo Telefonie.
Alles is goed aangesloten maar het gebeurt regelmatig (bijna altijd) dat als ik wil gaan bellen dat ik dan gewoon de kiestoon van Kpn hoor.
Wanadoo zegt tegen mij: 'Livebox resetten'

Dit klopt helemaal, want hierna doet tie het gewoon weer, alleen na een tijdje is de wanadoo kiestoon weer weg. Dus ik blijf maar resetten :(
Iemand ervaring mee? Oplossing?

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Amiet01 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:47:
Ff vraagje over ADSL2+. Ik gebruik nu de livebox met ervoor mijn oude splitter van m'n ADSL lite verbinding. Mijn vraag is of ik die nog kan gebruiken met ADSL2+ om de volledige snelheid te halen. Waar kan ik trouwens checken of ADSL2+ bij ons al is opgewaardeerd?

Ik had nog een andere vraag. Mijn livebox staat niet in de meterkast, maar die staat op de 1ste etage op mijn bureau. Hij is dus aangesloten op de splitter net zoals mijn telefoon. Ik hoor echter met de kabel van mijn ADSL in de splitter ruis over de telefoon. Als ik em weghaal hoor je dat niet meer. Wat is de oorzaak hiervan. De livebox lijkt mij niet aangezien ie op de eerste etage staat. Is 15 -18 meter voor de telefoonkabel mss belemmerend voor mijn internetsnelheid? Ik haal nu 425 kbps. En zal dit met ADSL2+ een nog grotere invloed hebben?

Alvast bedankt.
ik zou gewoon de oude splitter weghalen dan is je ruis ook weg. langere afstand vanaf je ISRA punt naar je livebox kan problemen veroorzaken maar het hoeft niet.
je snelheid kun je checken op www.speedtest.nl maar je weet niet wanneer je opgewaardeerd wordt!
tevens is speedtest een indicatie van wat je snelheid, zo kun je tenminste zien of je al opgewaardeerd bent of niet. het beste is om gewoon 10 of 100 mb files te downloaden. check xs4all site voor de link.

je moet na de livebox splitten over meerdere telefoons, anders krijg je ruis

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 24-09-2005 00:09 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 150528 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:58:
Ik heb een vraagje over Wanadoo Telefonie.
Alles is goed aangesloten maar het gebeurt regelmatig (bijna altijd) dat als ik wil gaan bellen dat ik dan gewoon de kiestoon van Kpn hoor.
Wanadoo zegt tegen mij: 'Livebox resetten'

Dit klopt helemaal, want hierna doet tie het gewoon weer, alleen na een tijdje is de wanadoo kiestoon weer weg. Dus ik blijf maar resetten :(
Iemand ervaring mee? Oplossing?
livebox software verwijderen van je pc en livebox resetten naar fabrieksinstelling en opnieuw beginnen, zo was het opgelost bij een vriend van mij. vergeet je netnummer niet in te vullen want anders pakt ie automatisch KPN volgens wanadoo

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 24-09-2005 00:24 ]

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
ik had egt ontieglijk veel problemen met de live box....

Sinds 22 juni is mijn internet opgelevered. hij deed het voor 3 dagen. toen na een maand bellen en etcetera eindelijk zeggen ze dat de livebox kapot is. dus sturen ze een nieuwe. alles doet het maar 2 weken later weer geen verbinding. en van toen tot 2 dagen geleden deed hij het niet

hij doet het nu voor 2 dagen dus ik ben nu echt blij ik kon het niet meer aan :P

maar wat ik wel heb gemerkt is dat de upload bij mij nu 1024kbps dus al 1 mbit.
en de download staat in de livebox menu dat ie 9600kbps is maar dat klopt niet hij is nog steeds 4 mbit.

maar iig de helpdesk van wanadoo is ontieglijk dom en niemand weet wat todat je moet betalen.

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
Hoi,

Ik heb sinds afgelopen maandag Family met telefonie en tot nog toe werkt alles (bijna) probleemloos. De verbinding werkte direct en ik heb nog geen uitvallers gehad. Ik zeg overigens "bijna" omdat ik wel een heel klein probleempje heb. Ik weet alleen niet zeker of dat aan de livebox toe te schrijven is. Na installatie van de livebox moest de firewall ook wat kleine aanpassingn doorvoeren (norton internet security 2005). Het probleem is nu echter dat ik met outlook geen mail meer kan verzenden en ontvangen. Dat lukt slechts weer als ik de firewall uitschakel. Ik heb in norton echter alles (wat ik weet) geprobeerd. Outlook op alles toestaan gezet, of op automatisch configureren, maar niets lijkt te helpen. Als ik het programma in de lijst van norton verwijder, dan vraagt norton de eerst volgende keer dat ik outlook opstart netjes wat er met het programma moet gebeuren, maar ondanks dat ik op alle verbindingen toestaan druk, gebeurt er niks. Outlook geeft blijft dan staan op "verbinding maken" en geeft na 60 seconden aan dat de pop3 niet reageert. Nogmaals, als ik de firewall uitzet dan doet ie het probleemloos.

Wie weet raad?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Een goede raad: deinstalleer Norton meuk. Dit is niet bedoeld als flame, maar Norton wordt wel door veel mensen gedownload, zelfs door tweakers (geen flauw idee waarom), maar als je vele fora naleest of tests ziet: dan scoort Norton nooit goed.

Ik zou zelf voor ZA Pro 5 gaan (niet voor versie 6). en MCafee Virusscan (laatste versie) installeren.

• Lekkere Loempia
kadoendra schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:51:
Hoi,

Ik heb sinds afgelopen maandag Family met telefonie en tot nog toe werkt alles (bijna) probleemloos. De verbinding werkte direct en ik heb nog geen uitvallers gehad. Ik zeg overigens "bijna" omdat ik wel een heel klein probleempje heb. Ik weet alleen niet zeker of dat aan de livebox toe te schrijven is. Na installatie van de livebox moest de firewall ook wat kleine aanpassingn doorvoeren (norton internet security 2005). Het probleem is nu echter dat ik met outlook geen mail meer kan verzenden en ontvangen. Dat lukt slechts weer als ik de firewall uitschakel. Ik heb in norton echter alles (wat ik weet) geprobeerd. Outlook op alles toestaan gezet, of op automatisch configureren, maar niets lijkt te helpen. Als ik het programma in de lijst van norton verwijder, dan vraagt norton de eerst volgende keer dat ik outlook opstart netjes wat er met het programma moet gebeuren, maar ondanks dat ik op alle verbindingen toestaan druk, gebeurt er niks. Outlook geeft blijft dan staan op "verbinding maken" en geeft na 60 seconden aan dat de pop3 niet reageert. Nogmaals, als ik de firewall uitzet dan doet ie het probleemloos.

Wie weet raad?
Ligt aan Norton. Heb hetzelfde probleem bij iemand gehad icm Speedtouch modem. Je hebt sowieso de Norton Firewall niet meer nodig en zoals je ziet brengt het nog eens problemen met zich mee.

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Paar vragen waar ik nog niet echt een eenduidig antwoord op heb gevonden:
  1. Wat is de kwaliteit van de wireless verbinding van een livebox? Is het signaal (matig/redelijk/sterk)?
  2. Zijn er geen betere alternatieven (thomson, linksys, 3com) voor de livebox+wireless.
  3. Klopt het dat ik software moet installeren om livebox te kunnen instellen? Hoe zit dan met bijvoorbeeld linux gebruikers... geen webbased control panel?
  4. Ik heb zelf een Thomson 510i met daarbij een cdrom die de instellingen installeert op dit modem. Waar kan ik eigenlijk de settings vinden voor het wanadoo netwerk, zodat je ook zelf handmatig de instellingen kunt invoeren?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

mmedia>

punt 4 staat in de startpost!

• fusion.fake
YES !!

ik heb net mijn sweex router op de rode eth aangesloten, de 1e pc deed internet het meteen.
op de 2e pc niet, na veel geklooi doet de file share het. na een beetje zoeken heb ik de DNS adress van wanadoo ingesteld in de router en windows internet deed het meteen ;)

nu heb ik internet/file/printer server in combinatie met live box heheh

• Mili
mmedia schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:58:
Paar vragen waar ik nog niet echt een eenduidig antwoord op heb gevonden:
  1. Wat is de kwaliteit van de wireless verbinding van een livebox? Is het signaal (matig/redelijk/sterk)?
mijn ervaring is dat het signaal zwak is (in de windows taakbalk zeer laag/laag tussen de 1 en 6 mbps)
ik heb de livebox in de meterkast en de pc staat op zolder(2e verdieping)

• Wortelsoep
  • Niet online
mmedia schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:58:
• Klopt het dat ik software moet installeren om livebox te kunnen instellen? Hoe zit dan met bijvoorbeeld linux gebruikers... geen webbased control panel?
Er is inderdaad een Windows-programma meegeleverd om de boel in te stellen, maar er is ook een webbased control panel. Dus dat levert geen enkel probleem op, ik gebruik zelf een Mac (daar draait dat prog dus ook niet op) maar je kan gewoon alles instellen via dat control panel.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Mili schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:15:
[...]

mijn ervaring is dat het signaal zwak is (in de windows taakbalk zeer laag/laag tussen de 1 en 6 mbps)
ik heb de livebox in de meterkast en de pc staat op zolder(2e verdieping)
livebox wifi signaal is matig maar jij hebt hem helemaal de grond in geboord.
als je nou een pc op de begaande grond zet. wat is de signaal sterkte dan ?

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wilko2 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:33:
[...]

Er is inderdaad een Windows-programma meegeleverd om de boel in te stellen, maar er is ook een webbased control panel. Dus dat levert geen enkel probleem op, ik gebruik zelf een Mac (daar draait dat prog dus ook niet op) maar je kan gewoon alles instellen via dat control panel.
software is wel geschikt voor mac

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
ik heb dus me livebox al ontvangen en de brief waarin staat dat me verbinding de 30 opgeleverd wordt.

als ik hem nu al aansluit doet die het dan al??

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
jorisw86 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:57:
ik heb dus me livebox al ontvangen en de brief waarin staat dat me verbinding de 30 opgeleverd wordt.

als ik hem nu al aansluit doet die het dan al??
Nee :+

Anoniem: 24015

Kan wanadoo via de Livebox zien hoeveel PC's er over de verbinding lopen ?

Groetjes

Cybercop

ps. Mijn dlink router kan slecht samenwerken met de Livebox. Ik heb de router nu zo aangesloten dat het een switch is.

Anoniem: 74137

Zijn er al abonnee's van wanadoo die daadwerkelijk een 20 mbit verbinding hebben, op speedtest.nl staat ook nog dat het abbonement maar 4Mbit is :?

• Lekkere Loempia
Anoniem: 74137 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:56:
Zijn er al abonnee's van wanadoo die daadwerkelijk een 20 mbit verbinding hebben, op speedtest.nl staat ook nog dat het abbonement maar 4Mbit is :?
Voor de zoveelste keer: Lees eerst de vorige posts, voordat je er zelf één plaatst. Het antwoord hierop is ook al zelf door Wanadoo gegeven! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 24015 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:03:
Kan wanadoo via de Livebox zien hoeveel PC's er over de verbinding lopen ?

Groetjes

Cybercop

ps. Mijn dlink router kan slecht samenwerken met de Livebox. Ik heb de router nu zo aangesloten dat het een switch is.
ook al zagen ze dat, geen punt want je mag een netwerk draaien thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
Anoniem: 74137 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:56:
volgens mij heeft niemand nog een download hoger dan 4mbit. maar ik iig heb wel 1mbit upload (verhoogd dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
De hele upgrade wordt gefaseerd doorgevoerd. Uiterlijk 1 november moeten alle verbindingen geüpgrade zijn.
Dus het is wel raar als je nu al 1 mbit upload hebt eigenlijk.
Btw, ik zal het ook eens checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
vr6-only schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:00:
[...]

livebox wifi signaal is matig maar jij hebt hem helemaal de grond in geboord.
als je nou een pc op de begaande grond zet. wat is de signaal sterkte dan ?
ik weet niet waar degene die de vraag stelde zijn pc heb staan als dat ook op zolder isdan lijkt mij dit nutige info
als jij een betere verbinding heb met de live box wireless op zolder zeg het me dan dan bel ik mrogen wanadoo en dan krijgen ze hem terug omdat ie defect is
simpel

ik ben toch van plan een eigen wireless router/modem te kopen. en als je goed wireless multipc wilo draaien kan ik dat ook iedereen aanraden want de problemen die ik er mee heb wens ik niemand toe. en het is in mijn ogen slechts een kleine in vestering. het kost me nu €120,- maar dat is 30x€4 die ik voor de livebox betaal dus heb je em na 2,5 jaar terug verdiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 20:21

duderuud

Sliden is koel

Cinner schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:03:
Ik zit met het volgende probleem, en vraag mij af of andere Wanadoo klanten hier ook last van hebben:

Ik kan slechts de maximale snelheid uit mijn 4Mbit verbinding halen wanneer de livebox net is opgestart/gereset. Wanneer ik op dat moment een bestand download van een zeer snelle server, gaat dit gepaard met een constante snelheid van 420 kbs. Echter, een kwartier later zakt de hele snelheid in elkaar en download ik, met geluk, met 250 kbs. Na een paar uur na de reset heb ik nog max 100 kbs. Dit blijft zo traag totdat de livebox opnieuw wordt opgestart. Mijn buren hebben ook jullie ADSL Family (zonder telefonie), maar hebben dit probleem niet. Firewalls staan uit, en er zijn geen switches of routers aanwezig (op de livebox na).

Ik heb de livebox geïnstalleerd volgens het boekje, en geen instellingen aangepast. Bellen werkt, internetten ook, maar ik kan dus allesbehalve normaal gebruik maken van die snelle 4 Mbit verbinding, en dat bevalt me allerminst. Voorheen hadden we ADSL van Planet, en daar is nog nooit iets fout gegaan, dus aan de verbinding zelf zal het niet liggen?

Ik heb gemailed met de Wanadoo helpdesk, en die ontkennen doodleuk dat er een probleem is! "Uw snelheid ligt erg dichtbij de maximum snelheid die er te halen is met uw abonnement." Jaja, dus met een verbinding van 4 Mbs mag je dus een downloadsnelheid van 100 kbs verwachten??
Lees mijn replies is in het vorige Wanadoo topic, zoals deze:
[rml]Duderuud in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]

Precies hetzelfde probleem dus.

Ik bleek een modem uit een oude batch te hebben die hitteproblemen hadden, nu heb ik een andere en die werkt perfect.
Probeer voor de gein eens een ventilator op je modem te zetten of zet 'm anders neer zodat 'ie via de gatjes goed kan luchten, kijk of je verbinding sneller wordt (bij mij was dat wel zo).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Poll: Werkt jou Wanadoo Family abbo goed?
alles werkt 100%
alles heeft gewerkt, maar werkt nu niet meer
het heeft nooit gewerkt!
af en toe problemen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=91446&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153132

Yes, wanadoo ADSL family gaat van 4 naar 20mbits :D

http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
rofl wordt er een wakker

ik heb me livebox alles nu in huis nu nog geduld bewaren tot de 30 dan aansluiten:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

welkom ik ben de mens en jij bent ? geintje hoor :+

hoe werkt het nou eigenlijk, moet er een monteur naar de centrales en iets aanpassen of kan dat op afstand gedaan worden? ik heb het nu over snelheid verhogen

[ Voor 24% gewijzigd door vr6-only op 25-09-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als ik nu naar die poll kijk, valt toch op dat 12% op dit moment problemen heeft!!! dat is toch best een groot aantal :? en vraag mij af of de overstap naar ADSL2 iets positiefs hierin gaat bijdragen :? ik denk eerder namelijk dat die averechts zal werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 28-06 12:58
Of het nu ADSL (G.DMT) of ADSL2+ is maakt niet uit, de stabiliteit zou alleen maar beter moeten worden met de ADSL2+ techniek. Ook als je bijvoorbeeld 'maar' 10Mbps uit de lijn haalt.

Er vanuit gaande dat zowel de DSLAM kant als de modem kant (livebox) juist omgaat met de nieuwe techniek en geen software fouten aanwezig zijn.

De mensen die 'problemen' hebben gaat meer over niet juist opgeleverde lijnen, hardware defecten, netwerk problemen bij Wanadoo of fouten in het 'doe-het-zelf' gedeelte van het pakket.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 25-09-2005 17:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
n00bs schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:02:
Als ik nu naar die poll kijk, valt toch op dat 12% op dit moment problemen heeft!!!
88% niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Even een vraagje over de voordelen van adsl2+ zoals die zo mooi voorgeschilderd worden op de Wanadoo site...
Is dat echt zo, zoals het daar staat of is dat de dikste onzin/propaganda?
Ik hoor namelijk van verschillende mensen dat het helemaal niet klopt of maar voor een gedeelte.
Hoe zit het nu precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

IT-Pro schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:41:
Even een vraagje over de voordelen van adsl2+ zoals die zo mooi voorgeschilderd worden op de Wanadoo site...
Is dat echt zo, zoals het daar staat of is dat de dikste onzin/propaganda?
Ik hoor namelijk van verschillende mensen dat het helemaal niet klopt of maar voor een gedeelte.
Hoe zit het nu precies? :)
Is wat echt zo, en is wat de dikste onzin/propaganda? Een beetje concreter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ok, ik was in de veronderstelling dat iedereen op de hoogte was van dat wat er op deze pagina staat...
Maar blijkbaar is dat niet het geval. Ik zal het dus een beetje duidelijker maken:

De voordelen

ADSL2+ is energiebesparender dan een gewone ADSL-verbinding. Wanneer het modem niet in gebruik is, staat deze in een sluimerstand. Een ander voordeel van ADSL 2+ is dat de afstand tussen de telefooncentrale en de aansluiting thuis minder van invloed is dan bij “gewoon” ADSL. Dat is natuurlijk gunstig voor mensen die wonen in afgelegen gebieden. Ten slotte is Wanadoo met ADSL2+ beter in staat de kwaliteit van de verbinding te controleren.

Kijk, dit stukje bedoel ik dus. Aangezien ik van een heleboel mensen hoor dat wat hier staat onzin is of het in de praktijk niet op die manier werkt, wil ik het wel eens wat duidelijker voorgesteld hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door IT-Pro op 25-09-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

vr6-only schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:36:
[...]

welkom ik ben de mens en jij bent ? geintje hoor :+

hoe werkt het nou eigenlijk, moet er een monteur naar de centrales en iets aanpassen of kan dat op afstand gedaan worden? ik heb het nu over snelheid verhogen
Er wordt gewoon t.z.t. nieuwe livebox-software gedownloaded die de G992-5 modulatie ondersteunt
zodat de DSLAM en de Livebox-modem middels handshaking op ADSL2+ zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IT-Pro schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:51:
De voordelen

ADSL2+ is energiebesparender dan een gewone ADSL-verbinding. Wanneer het modem niet in gebruik is, staat deze in een sluimerstand. Een ander voordeel van ADSL 2+ is dat de afstand tussen de telefooncentrale en de aansluiting thuis minder van invloed is dan bij “gewoon” ADSL. Dat is natuurlijk gunstig voor mensen die wonen in afgelegen gebieden. Ten slotte is Wanadoo met ADSL2+ beter in staat de kwaliteit van de verbinding te controleren.

Kijk, dit stukje bedoel ik dus. Aangezien ik van een heleboel mensen hoor dat wat hier staat onzin is of het in de praktijk niet op die manier werkt, wil ik het wel eens wat duidelijker voorgesteld hebben.
Duidelijk. Wat je allereerst moet begrijpen is hoe dit soort teksten tot stand komen: een marketeer / salespersoon wil van een technicus horen waarom dat nieuwe protocol nou eigenlijk zo goed is, en wat voor voordelen het eigenlijk biedt, zodat hij een goed verhaal naar de (potentiele) klant heeft om de zooi aan de man te brengen. Dus wordt er diep gegraven, en komen er een aantal dingen op tafel. De marketeer pakt die, overdrijft schromelijk, en vraagt aan de technicus: klopt dit? Die zegt: uhm, dat zou ik iets anders formuleren, anders lieg je. Dan wordt het zo aangepast dat het nog steeds heel mooi eruit ziet, en er niet (echt) gelogen wordt, en als resultaat krijg je iets als bovenstaande.

Dan de punten stuk voor stuk:

- Sluimerstand: lijkt me sterk. Misschien is het protocol tov ADSL wel geoptimaliseerd om keepalive (een systeem om de verbinding levend te houden als er geen gebruik van gemaakt wordt) zuiniger te laten zijn mbt energieverbruik, maar het modem zelf (in dit geval de LiveBox) is in principe eenzelfde apparaat als het ADSL modem, alleen de ADSL modulatie technologie verschilt. En dan zou je iets krijgen dat als je na een uur je internet weer wilt gebruiken, dat je dan tien seconden moet wachten omdat je modem "wakker" moet worden. Daarnaast gaan er superframes, controlepakketjes, DHCP lease pakketjes en andere zaken over de verbinding heen waarvan het modem niet kan onderscheiden of het "gebruik" is of niet, terwijl jij die dingen niet echt initieert, dus ik zou de bullshit factor van dit verhaal op heel hoog zetten, met een verwijzing naar een zeer klein technisch foefje wat de kern van waarheid in dit geval bevat.
- Afstand: dat is op zich makkelijk, daar zijn plaatjes voor:

http://www.internode.on.net/adsl2/graph/index.htm
http://adsl.xandrios.net/index.php

Jammer met die eerste is dat je het groene deel op de lange lijnlengtes niet kan zien, maar gezien de ontwikkelingen van de protcollen lijkt het me dat de kwaliteit van ADSL2+ vrijwel gelijk zal lopen met ADSL2 op de langere lijnen. Het verschil met ADSL is wel beperkt. ReADSL2 is er beter in, maar dat gebruikt Wanadoo niet.
- Controleren kwaliteit verbinding: dit is giswerk van mijn kant, maar ik verwacht dat er betere errorcontrol in het protocol verwerkt zit, waardoor retrainen effectiever is, en slechte frequentiebanden beter uitgefilterd worden. Er zal misschien ook betere error correction gebruikt worden, al vraag ik me af of daar nog ruimte voor verbetering in zat. De DSLAM voert dit alles echter geheel op zichzelf uit, en het is niet zo dat er een Wanadoo medewerker mee zit te kijken op jouw lijn of alles nog wel OK is. Kern van waarheid, maar klinkt mooier dan het is, denk ik.

Disclaimer: kies uit een of meer van de volgende opties: bovenstaande is hypothetisch, een persoonlijke mening, schrijver is niet gehinderd door enige vorm van kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 146704 schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:41:
[...]

Er wordt gewoon t.z.t. nieuwe livebox-software gedownloaded die de G992-5 modulatie ondersteunt
zodat de DSLAM en de Livebox-modem middels handshaking op ADSL2+ zitten.
waarom duurt het zo lang dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:42
@Linux-Tux: ik heb je "worst tutorial ever" in het 1e deel van dit topic gevolgd, en dat viel best wel mee, als je zelf maar gelijk de schermen voor je hebt. Wel een vraagje (en ieder ander die wat zinnigs weet mag natuurlijk ook reageren): heb je enig idee waarom kan ik wel protocol GRE selecteren, maar krijg ik vervolgens een foutmelding dat het protocol TCP/UDP moet zijn?

Reden waarom ik het vraag: ik wil proberen de nieuwsgroepen via Newszilla (via IPv6) weer te gebruiken, met behoud van de Livebox. Met m'n oude Zyxel 630 werkte het prima toen ik bij Demon zat. Nu bij Wanadoo nog niet aan de praat gekregen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De firmware aanpassen is niet het enige dat moet gebeuren. Per klant moet ook het profiel aangepast worden. Dat kan heel snel gaan, mar dat moet je wel goed gecontroleerd/gefaseerd doen, want je wil natuurlijk niet dat zoiets een negatieve impact op de klant heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Gefeliciteerd
De volgende Wanadoo ADSL abonnementen zijn beschikbaar op uw adres in combinatie met een standaard telefoonaansluiting:

Waarom zie ik geen Wanadoo Family + Telefonie er tussen staan?

Moet ik dit abbonement via deze url bestellen? link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Resinman schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:51:
Gefeliciteerd
De volgende Wanadoo ADSL abonnementen zijn beschikbaar op uw adres in combinatie met een standaard telefoonaansluiting:

Waarom zie ik geen Wanadoo Family + Telefonie er tussen staan?

Moet ik dit abbonement via deze url bestellen? link
Omdat die dus niet voor jou beschikbaar is! dat verloopt niet via KPN en blijkbaar zijn alleen verbindingen via KPN en mogelijk BBned bij jou beschikbaar. Dus helaas voor jou geen 20mbit voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
IT-Pro schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:34:
De hele upgrade wordt gefaseerd doorgevoerd. Uiterlijk 1 november moeten alle verbindingen geüpgrade zijn.
Dus het is wel raar als je nu al 1 mbit upload hebt eigenlijk.
Btw, ik zal het ook eens checken...
mja het is raar maar ik heb gister al zo'n 6 uur met 100KB/s geupped via bittorent.
ook al via speedtest gedaan en andere spul. in me router staat ook gewoon 1024kb/s en dit wisselt soms naar 1088 en soms 926.

hier pic: (ik zweer op mn moeder dat dit niet gephotoshopped etc. is)

download is gewoon 4 mbit
http://img121.imageshack.us/img121/306/wanadooadsl0zw.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door fusion.fake op 26-09-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
n00bs schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:03:
[...]

Omdat die dus niet voor jou beschikbaar is! dat verloopt niet via KPN en blijkbaar zijn alleen verbindingen via KPN en mogelijk BBned bij jou beschikbaar. Dus helaas voor jou geen 20mbit voor weinig geld.
Das lekker zeg, hebben ze het niet eens in een grote stad als Den Haag? Wat ik wel vreemd vind is dat ik wel mijn snelheid voor ADSL2 kan nakijken op de Wanadoo site. Daar geeft hij gewoon 15Mbit + aan voor Wanadoo Family. Als ze het niet kunnen leveren op mijn postcode waarom geven ze daar dan ook geen melding van tijdens de snelheidstest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76543

Wat ik vreemd vind is dat velen moeten wachten tot ze de LiveBox kunnen inschakelen. Wachten tot oude ADSL-signaal weg is bedoel ik dan... Ik heb Family ook aangevraagd en heb uit een brief van Wanadoo begrepen dat zodra het opgeleverd wordt het ook direct zou moeten werken en je dus geen dag zonder inet zit. Iemand een idee hoe dit in elkaar steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Resinman schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:34:
[...]

Das lekker zeg, hebben ze het niet eens in een grote stad als Den Haag? Wat ik wel vreemd vind is dat ik wel mijn snelheid voor ADSL2 kan nakijken op de Wanadoo site. Daar geeft hij gewoon 15Mbit + aan voor Wanadoo Family. Als ze het niet kunnen leveren op mijn postcode waarom geven ze daar dan ook geen melding van tijdens de snelheidstest?
Ik durf het niet exact te zeggen, maar er zijn wel meer steden waarbinnen Wanadoo Family beschibaar is, maar bepaalde straten weer niet!
Die snelheidstest is denk ik alleen maar tot de DSLAM ergens in Den Haag die wordt weergegeven.

Anders gewoon contact opnemen met Wanadoo en vragen of het werkelijk niet beschikbaar is en zoniet met welke termijn het wel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 19:00
Gebruik tijdens het aanvragen/checken/snelheids controle ook gewoon IE ipv Firefox.
Met Firefox kon ik de snelheid de ene keer wel en de andere keer niet raadplegen; check werkte totaal niet in Firefox en aanvragen weer wel.

Heb het hele zooitje maar gecheckt met IE.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

n00bs schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:03:
[...]

Hij vraagt dus waarom ie Wannadoo Familie+Telefonie niet kan zien, maar WEL Wanadoo Family.

Dat is gewoon een fout van de website, als ie gewoon via die family+telefonie link gaat aanvragen, dan lukt het wel.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Ok mensen ik zie het niet terug in het topic. Hoe is de newsserver van wanadoo family? Is die gecapped?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.