[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.114 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

koentjek schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:08:
Ik heb nu al 4 weken geen internet... bij wanadoo hebben ze het nu naar de tweede hulp door gegeven.

Ik gebruik mijn oude speedtouch 510 nog steeds. De verbinding staan ingesteld op 8mb/s.

Ik heb alles nu al geprobeerd... ik denk dat het aan het mec adres ligt omdat ik niet meer het modem gebruik wat wanadoo geleverd heeft, kan dit kloppen??!

Is het probleem opgelost als ik een Livebox aanvraag??

graag hulp! :(
Nope, gewoon cd installeren van het Family paket voor je ST 510. Indien je het niet hebt ontvangen, zeg het dan even dan kopier ik mijn cd naar een webserver en kan je de cd downloaden.

Ik heb nu de ST510 en de Livebox, Livebox geeft iets lagere pings.
Pings naar www.wanadoo.nl @ ST510: 22ms
Pings naar www.wanadoo.nl @ Livebox: 18ms

Dus het is zowieso een verbetering als je de Livebox aanvraagt.

Ik wil een switch kopen maar ik merk, nu ik 2 computers heb aangesloten ze niet kan berijken in mijn lan via de Livebox. Misschien komt een router dan toch beter uit? (Graag een reply _/-\o_ )

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 20-09-2005 16:41 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koentjek, ik heb ook al 3 weken geen internet, na die omzetting van Lite naar Family is het helemaal misgegaan. Na weken gebeld te hebben, bleek het probleem te zitten in de wijkcentrale. Ze hebben er een derde partij naar toe gestuurd om het op te lossen. Tot op heden nog niks van gehoord. Bij mij brandt het DSL lampje van de modem niet....Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
MensionXL schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:32:
[...]
Ik wil een switch kopen maar ik merk, nu ik 2 computers heb aangesloten ze niet kan berijken in mijn lan via de Livebox. Misschien komt een router dan toch beter uit? (Graag een reply _/-\o_ )
Ik volg je niet helemaal, ga je omdat de PC's elkaar niet kunnen bereiken een switch kopen? Dat de PC's elkaar niet kunnen bereiken is logisch, aangezien ze beide op een eigen subnet zitten (rood & geel, respectievelijk 192.168.5.0 en 192.168.6.0 netwerk)

Een switch zou helpen ja. Prik je op 1 van de 2 porten en de PC's sluit je aan op de switch, dan zitten ze in hetzelfde netwerk.

In Frankrijk is dat probleem al helemaal weg, daar zitten ze integraal op een 192.168.1.0 netwerk naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:36:
@Koentjek, ik heb ook al 3 weken geen internet, na die omzetting van Lite naar Family is het helemaal misgegaan. Na weken gebeld te hebben, bleek het probleem te zitten in de wijkcentrale. Ze hebben er een derde partij naar toe gestuurd om het op te lossen. Tot op heden nog niks van gehoord. Bij mij brandt het DSL lampje van de modem niet....Ik hoop dat het snel wordt opgelost.
Dat hele gebeuren van 3e lijns support. En dan mensen naar wijkcentrale sturen neemt minimaal een week in beslag.
Althans, dat was bij mij het geval...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het ongeveer een week duurt, klopt wel. Tegen mij zeiden ze aan de lijn dat het ongeveer een klein weekje zal duren. Waarom duurt het eigenlijk een week?? Het is toch een kwestie om naar die wijkcentrale te gaan en de draden goed te doen?? Of komt daar meer bij kijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

LinuX-TUX schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:42:
[...]

Ik volg je niet helemaal, ga je omdat de PC's elkaar niet kunnen bereiken een switch kopen? Dat de PC's elkaar niet kunnen bereiken is logisch, aangezien ze beide op een eigen subnet zitten (rood & geel, respectievelijk 192.168.5.0 en 192.168.6.0 netwerk)

Een switch zou helpen ja. Prik je op 1 van de 2 porten en de PC's sluit je aan op de switch, dan zitten ze in hetzelfde netwerk.

In Frankrijk is dat probleem al helemaal weg, daar zitten ze integraal op een 192.168.1.0 netwerk naar mijn weten.
Oke bedankt, een switch gaat dan dus alles verhelpen _/-\o_ .
Ik had geen idee van de situatie, maar alles is me nu duidelijk. Nu je het over kleurtjes hebt, gaat er een lampje branden. Maar ik wist niet dat het verschillende subnets waren. _/-\o_ ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 20-09-2005 16:57 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:32

ja3

Paar weken geleden heb ik overstap aangevraagd van wanadoo basic (KPN 3200/768) naar wanadoo family. 5 september is dit zoals ik in een brief van wanadoo te horen kreeg gebeurd.

Vervolgens kon ik op 7 september helemaal niet meer internetten waarna ik wanadoo heb gebeld. Zij vermelden mij dat het administratief nog niet helemaal goed was en dat het ong 5 dagen kon duren.

Op 9 september heeft mijn internetverbinding het precies 3 minuten (jaja) gedaan en er stond toen in de adsl status meter van wanadoo: Oplevering voltooid. Ik weer bellen naar wanadoo, livebox krijgt geen ip van de wijkcentrale en dat kan weer 5 dagen duren.

Inmiddels zijn we al op 20 september en mijn internet verbinding werkt nog steeds niet, bellen naar de helpdesk helpt toch niet want die zeggen toch het kan nog enkele dagen duren maar daar heb ik dus geen ***** aan. Ze hebben het dan over resultaten van metingen die ze nog moeten krijgen.

Gelukkig heb ik van die aardige buren waar ik mijn wireless routertje mag neerzetten zodat ik toch nog kan internetten, had beter gewoon via KPN kunnen blijven want dit schiet echt niet op. Hebben jullie misschien nog tips wat ik nu kan doen, wordt hier toch aardig moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij geldt precies hetzelfde verhaal, maar dan uitgestrekt over een paar maanden. Tot op vandaag nog steeds geen internet. Ja, de eerste paar dagen na oplevering deed het 't. Nu dus maanden niks, en een aantal cases verder. Het frustrerende is dat je geen kant op kunt. Je zit er aan vast voor je contractperiode en als je de voorwaarden erop naleest hoeven ze je in die periode niet eens wat te leveren. Je hebt totaal geen rechten, alleen 1 plicht: je abonnementsgeld betalen. Ik check al niet eens meer dagelijks of het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
Ik zit met het volgende probleem, en vraag mij af of andere Wanadoo klanten hier ook last van hebben:

Ik kan slechts de maximale snelheid uit mijn 4Mbit verbinding halen wanneer de livebox net is opgestart/gereset. Wanneer ik op dat moment een bestand download van een zeer snelle server, gaat dit gepaard met een constante snelheid van 420 kbs. Echter, een kwartier later zakt de hele snelheid in elkaar en download ik, met geluk, met 250 kbs. Na een paar uur na de reset heb ik nog max 100 kbs. Dit blijft zo traag totdat de livebox opnieuw wordt opgestart. Mijn buren hebben ook jullie ADSL Family (zonder telefonie), maar hebben dit probleem niet. Firewalls staan uit, en er zijn geen switches of routers aanwezig (op de livebox na).

Ik heb de livebox geïnstalleerd volgens het boekje, en geen instellingen aangepast. Bellen werkt, internetten ook, maar ik kan dus allesbehalve normaal gebruik maken van die snelle 4 Mbit verbinding, en dat bevalt me allerminst. Voorheen hadden we ADSL van Planet, en daar is nog nooit iets fout gegaan, dus aan de verbinding zelf zal het niet liggen?

Ik heb gemailed met de Wanadoo helpdesk, en die ontkennen doodleuk dat er een probleem is! "Uw snelheid ligt erg dichtbij de maximum snelheid die er te halen is met uw abonnement." Jaja, dus met een verbinding van 4 Mbs mag je dus een downloadsnelheid van 100 kbs verwachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cinner schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:03:
Ik zit met het volgende probleem, en vraag mij af of andere Wanadoo klanten hier ook last van hebben:

Ik kan slechts de maximale snelheid uit mijn 4Mbit verbinding halen wanneer de livebox net is opgestart/gereset. Wanneer ik op dat moment een bestand download van een zeer snelle server, gaat dit gepaard met een constante snelheid van 420 kbs. Echter, een kwartier later zakt de hele snelheid in elkaar en download ik, met geluk, met 250 kbs. Na een paar uur na de reset heb ik nog max 100 kbs. Dit blijft zo traag totdat de livebox opnieuw wordt opgestart. Mijn buren hebben ook jullie ADSL Family (zonder telefonie), maar hebben dit probleem niet. Firewalls staan uit, en er zijn geen switches of routers aanwezig (op de livebox na).

Ik heb de livebox geïnstalleerd volgens het boekje, en geen instellingen aangepast. Bellen werkt, internetten ook, maar ik kan dus allesbehalve normaal gebruik maken van die snelle 4 Mbit verbinding, en dat bevalt me allerminst. Voorheen hadden we ADSL van Planet, en daar is nog nooit iets fout gegaan, dus aan de verbinding zelf zal het niet liggen?

Ik heb gemailed met de Wanadoo helpdesk, en die ontkennen doodleuk dat er een probleem is! "Uw snelheid ligt erg dichtbij de maximum snelheid die er te halen is met uw abonnement." Jaja, dus met een verbinding van 4 Mbs mag je dus een downloadsnelheid van 100 kbs verwachten??
Lol, ruil de livebox om en dan is het probleem denk ik verholpen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Ik wil misschien overstappen.. Ik zit nu via iPact met een 4Mbit verbinding en het werkt allemaal prima, geen uitval en 2x zo duur dan Wanadoo. Vroeger zat ik op het Casema(Wanadoo) netwerk met die kabelmodems die in de praktijk niet sneller gingen dan 2kb/s en veel last van uitval hadden. Hoe staat het er nu mee met het ADSL2 netwerk in Delft, is de overstap al veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

frogger3d schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:27:
Ik wil misschien overstappen.. Ik zit nu via iPact met een 4Mbit verbinding en het werkt allemaal prima, geen uitval en 2x zo duur dan Wanadoo. Vroeger zat ik op het Casema(Wanadoo) netwerk met die kabelmodems die in de praktijk niet sneller gingen dan 2kb/s en veel last van uitval hadden. Hoe staat het er nu mee met het ADSL2 netwerk in Delft, is de overstap al veilig?
Ik heb nog geen ADSL2+, maar de verbinding is behoorlijk stabiel. Ik heb deze week geen 1x downtime gehad O-)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:44:
[...]

Voor mij geldt precies hetzelfde verhaal, maar dan uitgestrekt over een paar maanden. Tot op vandaag nog steeds geen internet. Ja, de eerste paar dagen na oplevering deed het 't. Nu dus maanden niks, en een aantal cases verder. Het frustrerende is dat je geen kant op kunt. Je zit er aan vast voor je contractperiode en als je de voorwaarden erop naleest hoeven ze je in die periode niet eens wat te leveren. Je hebt totaal geen rechten, alleen 1 plicht: je abonnementsgeld betalen. Ik check al niet eens meer dagelijks of het is opgelost.
Sorry hoor maar als je dit pikt ben je zelf toch behoorlijk naief!!!

Je stuurt ze gewoon een aangetekende brief en stelt ze in gebreken! Dan EIS je dat ze dit binnen 2 weken op een fatsoenlijke manier hebben opgelost (dit is een redelijke termijn) en eist compensatie voor de geleden schade!

SIM-PEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
MensionXL schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:20:
[...]

Denk je dat ze makkelijk een nieuwe Livebox sturen? Ik probeerde al mijn oude router aan de praat te krijgen, maar dat werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

gewoon zeggen dat de lampen niet branden als je de livebox aanzet en dat er geen verbinding is. O-)

natuurlijk deed ie het eerst prima ;)

[ Voor 34% gewijzigd door vr6-only op 20-09-2005 19:57 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
R-Adioactive schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:57:
[...]

Whut :?

[afbeelding]

Dat blijft dus hun dekkingsgebied? Gaan ze niet verder uitbreiden?
Hiermee dekken ze misschien wel 40% van de NL huishoudens. Zijn totaal 1300 telefooncentrales in nederland, met ongeveer in 200 apparatuur plaatsen heb je al 50% van de huishoudens. Dan krijg je wel zo'n kaart natuurlijk alleen, maar is niet gelijk 'weinig' ofzo.
koentjek schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:08:
Ik heb nu al 4 weken geen internet... bij wanadoo hebben ze het nu naar de tweede hulp door gegeven.

Ik gebruik mijn oude speedtouch 510 nog steeds. De verbinding staan ingesteld op 8mb/s.

Ik heb alles nu al geprobeerd... ik denk dat het aan het mec adres ligt omdat ik niet meer het modem gebruik wat wanadoo geleverd heeft, kan dit kloppen??!

Is het probleem opgelost als ik een Livebox aanvraag??

graag hulp! :(
Als je een overstap hebt gedaan, en je had 8Mbps bij je vorige ISP/dsl-netwerk kan dit. Dan is je lijn administratief wel opgeleverd maar lijkt het dat fysiek KPN vergeten is op verzoek van Wanadoo de lijn ook om te prikken misschien?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

MensionXL schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:20:
[...]

Heb je al geprobeerd om handmatig dns servers in te vullen en te kijken wat ie dan doet?

194.134.5.55
194.134.5.5

Oeps deze was voor Cinner

[ Voor 7% gewijzigd door Sayko op 20-09-2005 23:46 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand als je overstapt van een provider zoals xs4all naar Wanadoo Family via http://www.wanadoo.nl/overstappen/ hoe lang de overstap normaal duurt op dit moment? en hoe lang je zonder internet komt te zitten... ?

En waar kan je firmwareupdates vinden voor de Livebox? want ik kan ze wel op de buitelandse wanadoo sites vinden :?

Hoe zijn de pingtijden bij Wanadoo? naar de wandoo webserver en gameservers
Als ik namelijk op dit moment vanaf xs4all naar wanadoo ping kom ik op 7~8ms uit.

[ Voor 42% gewijzigd door n00bs op 21-09-2005 00:29 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

1: je hebt een bepaalde contract met je huidige provider. zeg maar 1 maand opzeg termijn.
je geeft een datum aan en vanaf dan surf je verder op wanadoo

2:firmware gaat full automatisch

3: ja kpn netwerk is idd 8 ms maar wanadoo niet, eerder 20 ms

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

vr6-only schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:51:
1: je hebt een bepaalde contract met je huidige provider. zeg maar 1 maand opzeg termijn.
je geeft een datum aan en vanaf dan surf je verder op wanadoo

2:firmware gaat full automatisch

3: ja kpn netwerk is idd 8 ms maar wanadoo niet, eerder 20 ms
20ms? gaat het gamen dan wel met Wanadoo?

• LinuX-TUX
n00bs, jij bent toch nu lid van de Demon club?

Bij ons hier (ex demon'er) duurde het nauwelijks een maand. Telco-Telco migratie gedaan, we dachten dat we de maand Augustus nog rond zouden komen op Demon, omdat we het rond 20 Juli hadden aangevraagd, maar 13 Augustus was wanadoo al een feit, best snel dus.

Tevens zijn de ping-tijden hier (Centrale R'dam-Holy) wel om mee te leven. Speel makkelijk een potje Q3:RA (of klinkt dat nu al nostalgisch :?) met pingtijden tussen 18 en 30ms.

edit:
Over de full-automagische firmware updates. Frankrijk loopt VER voor op ons, maar wij kunnen de laatste paar firmwares niet meer "rippen" van hen, omdat ze iets aangepast hebben in de structuur van de firmware.
Zoals ik het begrijp, zijn er 2 segmenten van geheugen in de livebox, misschien met de achterliggende gedachte dat als 1 zou crashen, de ander het op zou vangen. Maar de laatste paar firmwares in Frankrijk gebruiken BEIDE segmenten voor opslag van hun applicaties/router-functionaliteiten. Daardoor werken de "firmware-rip" programmaatjes niet meer naar behoren volgens hen en al zouden ze werken, dan wilde ze me die firmware niet eens aanbieden wegens gevaar dat het de livebox om zeep zou helpen.
Even afwachten tot de getestte&stabiele rip-programmaatjes dan maar :Y)

[ Voor 46% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-09-2005 01:58 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben een EX demon klant :D (ik was zwaar ontevreden met Demon, mail wat slecht werkte, vaak traag internetverkeer, homepage ultratraag en ik 6 maanden lang het dubbele betalen dan anderen die net klant waren).

Nu zit ik bij XS4all (weer back) en ik had iets van 3 weken geen internet (en echt VEELS te lang) nu vraag ik mij af of het goed te regelen is van XS4all naar Wandoo zonder te lang zonder internet te komen.

Ik betaal namelijk nu 40 euro /mnd voor straks 3000/512bytes met een redelijke nieuwsserver. Maar bij Wandoo heb ik voor 22.50/mnd 20/1mbit, dan daarnaast Eweka voor 7.50 per maand en heb ik voor 30 Euro een veel snellere verbinding en een betere nieuwsserver :)

En was het nou zo dat je standaard niet die livebox full kon configgen? en dat er op internet bepaalde wachtwoorden ronddwalen om wel volledige controle over die livebox te krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 21-09-2005 02:03 ]

• LinuX-TUX
n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 02:01:
[...]

Ik betaal namelijk nu 40 euro /mnd voor straks 3000/512bytes met een redelijke nieuwsserver. Maar bij Wandoo heb ik voor 22.50/mnd 20/1mbit, dan daarnaast Eweka voor 7.50 per maand en heb ik voor 30 Euro een veel snellere verbinding en een betere nieuwsserver :)

En was het nou zo dat je standaard niet die livebox full kon configgen? en dat er op internet bepaalde wachtwoorden ronddwalen om wel volledige controle over die livebox te krijgen
Ja idd, daar gaat demon de plank misslaan. FLexpress ook nog eens, hoor een hoop mensen daar tegen stribbelen. Zelfde had ik ook, heb MAANDEN moeten wachten destijds voor m'n upgrade naar 8Mbit. Hoop dat wanadoo daad bij het woord voegd en voor December 20Mbit leverd :Y)

Livebox is "full" te configgen, wachtwoorden staan in de startpost. Nadeel is alleen dat je ietsjes moet hacken als je meer dan 8 servers/port(ranges) wil forwarden. Maar meer dan 8 is gewoon mogelijk, alleen hebben de vertalers van de webinterface wel een schop onder hun hol nodig :( niet normaal gewoon.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Woei das wel vervelend dan... maarja hopelijk zal dat spoedig verbeteren?

Verwijderd

De dekking voor Wanadoo Family is vooralsnog beperkt. Wanadoo heeft echter wel plannen om uit te breiden tot maximale dekking..

Een bepalende factor is ook de vraag naar ADSL2+ wanneer er in een afgelegen dorp bijna niemand ADSL heeft of wil, dan zal Wanadoo er niet gauw Family introduceren.

Maar dat geld voor elke ISP.

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:27:
De dekking voor Wanadoo Family is vooralsnog beperkt. Wanadoo heeft echter wel plannen om uit te breiden tot maximale dekking..

Een bepalende factor is ook de vraag naar ADSL2+ wanneer er in een afgelegen dorp bijna niemand ADSL heeft of wil, dan zal Wanadoo er niet gauw Family introduceren.

Maar dat geld voor elke ISP.
Hoe weten ze nou of er vraag naar is als je nog niet eens een e-mail adres kunt vinden op de site van wanadoo :P

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Dat is nog niet helemaal waar.. in een gedeelte van de liveboxen zit een firmware waar dat voor geldt, maar bij andere moet ie stroomloos gemaakt worden, voordat hij kijkt of er updates zijn.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn er mensen die er spijt van hebben overgestapt te zijn van een provider zoals XS4all naar Wanadoo?

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:45:
Zijn er mensen die er spijt van hebben overgestapt te zijn van een provider zoals XS4all naar Wanadoo?
geen seconde en de telco-telco migratie ging vlekkeloos in enkele minuten !

Verwijderd

Zou er iemand uitleg kunnen over het volgende?

Ik heb zojuist Wanadoo Family + telefonie besteld en heb de bevestigings brief gehad.

Ik heb speciaal voor telefonie gekozen omdat ik dacht dat je de kosten kwijt bent van kpn wat dus niet blijkt.

Je moet dus de kosten van KPN blijven betalen, maar de belminuten zijn gratis?

Dus dan betaal je
- 30euro wanadoo
- kosten KPN
- bellen is gratis

Ik zit te twijvelen of ik telefonie alsnog stop zal zetten, want wat daar nou de voordelen van zijn?
Ik en me moeder bellen redelijk weinig met de thuistelefoon. Wel redelijk van 06 nummers. (daarom leek me niet handig omdat je die maandelijkse kpn moet betalen)

Weet iemand of het nou verstandig is wel of niet die telefonie te gebruiken.

Op de Wanadoo site staat dat voor mij nogal slecht uitgelegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 12:20 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

loW>

Je betaalt in totaal aan Wanadoo: 27.50 inc. telefonie en livebox.
Je mag dan onbeperkt bellen naar vaste nummers in NL. Mobiele nummers zijn voor weinig geld te bellen, alleen buiteland tarieven vind ik tegenvallen vs www.bel1649.nl

Jouw KPN abbonement kan je omzetten naar het goedkoopste Budget abbonement iets van 8.50 als ik mij niet vergis. Je bespaart dan al direct op je KPN kosten als je nu aan normaal KPN abbonement hebt.

Je kan natuurlijk ook zonder telefonie nemen (Wanadoor) als je toch voornamelijk mobiel belt... dan is die 5 Euro weer overbodig.

Verwijderd

een 20 mbit lijn van Xs4all (zonder VOIP) is ook geen € 22.50 per maand. Xs4all staat er om bekend gewoon de beste te zijn. Maar daar betaal je ook voor. Wanadoo en Xs4all vergelijken is onzin. Wie overstapt van Xs4all naar Wanadoo doet dit voor het geld.

Wanadoo levert een geweldige lijn voor bijna niets.
Men verteld vaak alleen de problemen. Maar degenen die er geen problemen mee hebben hoor je bijna nooit. Veel van onze mensen hebben zelf ook Family en hebben nergens last van.

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:45:
een 20 mbit lijn van Xs4all (zonder VOIP) is ook geen € 22.50 per maand. Xs4all staat er om bekend gewoon de beste te zijn. Maar daar betaal je ook voor. Wanadoo en Xs4all vergelijken is onzin. Wie overstapt van Xs4all naar Wanadoo doet dit voor het geld.

Wanadoo levert een geweldige lijn voor bijna niets.
Men verteld vaak alleen de problemen. Maar degenen die er geen problemen mee hebben hoor je bijna nooit. Veel van onze mensen hebben zelf ook Family en hebben nergens last van.
Jij bent zelf van Wanadoo.. en jij zegt nu dus zelf dat Wanadoo dus niet echt kwaliteit levert? Lekkere boel is dat...
Of zeg je dat xs4all de beste is, maar wanadoo ook zeer goed?! ik snap je niet.

[ Voor 7% gewijzigd door nitpicker op 21-09-2005 13:11 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom zou je die 2 providers niet kunnen vergelijken?
Ik bedoel met de kwaliteit, de lijnkwaliteit. Percentage uitval, packet loss, latency...
En dat is iets wat meetbaar is en vergeleken kan worden tussen de ISP's

Xs4all is natuurlijk duurder:
- betere nieuwsserver
- meer mail mogelijkheden en 500MB mail capaciteit
- meer webspace
- helpdesk bereikbaar onder gewoon lokaal telnr.
- vele experimentele diensten
- vast IP adres
- gratis firewall, MCafee Virusscan (laatste versie) en nog meer software
- Unix Shell toegang
- aanpasbare hostnaam

TJA natuurlijk is xs4all dan duurder! er is geen enkele provider dat ZOveel extra geeft!!!
Maar goed, vroeger vond ik dat leuk en nu boeit mij dat niet meer. Het enige wat ik nu wil is een snelle, stabiele lijn met een lage latency

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb me nu ook aangemeld bij Wannadoo om over te stappen van Demon.
Nou iks het zo dat mijn jaarcontract bij demon op 20 november stopt, moet ik dan nog een brief opsturen om deze te annuleren?
Ik weet dat de FAQ zegt dat dit officieel wel aan te raden is, maar wat zijn de ervaringen en wanneer moet ik dan opzeggen (na ontvangst van bevestiging van Wannadoo, maar dat zal weer net te laat zijn waarschijnlijk)

Enne.. ik lees hier tegenstrijdige verhaaltjes. Als de livebox een gewone router is, kan ik dan hierachter nog gewoon mijn WTR54G's hangen?

Krijg je bij wannadoo nou wel een vast IP?

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 21-09-2005 13:25 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

athlonkmf schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:25:
Ik heb me nu ook aangemeld bij Wannadoo om over te stappen van Demon.
Nou iks het zo dat mijn jaarcontract bij demon op 20 november stopt, moet ik dan nog een brief opsturen om deze te annuleren?
Ik weet dat de FAQ zegt dat dit officieel wel aan te raden is, maar wat zijn de ervaringen en wanneer moet ik dan opzeggen (na ontvangst van bevestiging van Wannadoo, maar dat zal weer net te laat zijn waarschijnlijk)

Enne.. ik lees hier tegenstrijdige verhaaltjes. Als de livebox een gewone router is, kan ik dan hierachter nog gewoon mijn WTR54G's hangen?

Krijg je bij wannadoo nou wel een vast IP?
Ik wil ook nu wel eens exact weten hoe die overstap in detail gaat, want het staat overal te vaag omschreven... in het Demon topic was het toen heel duidelijk en had ik een duidelijk rekenvoorbeeld geplaatst met de meest effectieve manier van opzeggen om zo, zo min mogelijk tijd zonder internet te komen te zitten. Maar nu :? geen idee.

WTR54G kan je volgens mij er wel achter hangen, maar het zal er allemaal niet sneller van worden, dan kan je toch beter direct die Wireless Livebox geval halen voor iets meer per maand?

Wanadoo heeft dynamic IP

Verwijderd

Ik zou even op de site van Demon kijken wat hun adviseren.
Ik stuurde bv. een mailtje naar Multikabel en die zij dat het moest omdat anders gewoon wordt door betaald.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nou wil ik nog naast de kwaliteit [rml]n00bs in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] van de lijn van Wandoo ook nog weten wat de max. lengte is van de telefoonkabel naar de Livebox? en bestaan er ook hoge kwaliteits telefoonkabels? zo jaar welke?
En hoe zit het nou met het overstappen [rml]n00bs in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

En hoe zit het nu precies met de telefonie?
Ik neem aan dat je een splitter krijgt? 1 lijn gaat direct naar je KPN telefoon en de andere lijn naar de Livebox en op de Livebox kan je dan ook een telefoon aansluiten over VOIP? je hebt dus 2 nummers en bent op beiden bereikbaar. Als VOIP uitvalt schijn je over KPN te bellen :? hoe zit dat precies je hebt toch nog je andere lijn... dus beetje vaag.

[ Voor 61% gewijzigd door n00bs op 21-09-2005 13:52 ]

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:23:
Waarom zou je die 2 providers niet kunnen vergelijken?
Ik bedoel met de kwaliteit, de lijnkwaliteit. Percentage uitval, packet loss, latency...
En dat is iets wat meetbaar is en vergeleken kan worden tussen de ISP's

Xs4all is natuurlijk duurder:
- betere nieuwsserver
- meer mail mogelijkheden en 500MB mail capaciteit
- meer webspace
- helpdesk bereikbaar onder gewoon lokaal telnr.
- vele experimentele diensten
- vast IP adres
- gratis firewall, MCafee Virusscan (laatste versie) en nog meer software
- Unix Shell toegang
- aanpasbare hostnaam

TJA natuurlijk is xs4all dan duurder! er is geen enkele provider dat ZOveel extra geeft!!!
Maar goed, vroeger vond ik dat leuk en nu boeit mij dat niet meer. Het enige wat ik nu wil is een snelle, stabiele lijn met een lage latency
-Ook de XS4ALL-helpdesk kan problemen in de wijkcentrale niet oplossen en verwijst je gewoon door naar KPN (en dat kan soms heel lang duren) Dus wat dit betreft zijn ze niet beter dan welke andere provider ook.
- ze hebben nog steeds geen factuur "on-line".
- je betaalt een abonnement aan twee bedrijven n.l. KPN en XS4ALL
- ze bieden geen VOIP zoals Wanadoo, Tiscali, en andere providers.
- de adminstratie van XS4ALL is ronduit slecht.
- het is een KPN-bedrijf waar uiteindelijk de aandeelhouders het beleid bepalen.
- wie heeft er behoefte aan een Unix Shell ? 98% van de internetters heeft geen idee waar het over gaat.
- Die "gratis" virusscanner en firewall zitten al dubbel en dwars verrekend in het abonnement.

• MIG
  • Laatst online: 08:29

MIG

Voor mij was het nog niet helemaal duidelijk of je nu wel een kpn abbonement nodig had voor wannadoo family. Of dat je aan wannadoo gewoon 10 euro moest betalen die hun dan weer aan de kpn af dragen. Had vanmorgen een vrouw aan de lijn en die vertelde dat je per se aan kpn de abbonements kosten moet betalen en niet aan wannadoo. Nu schijnt het alleen zo te zijn dat je begin volgend jaar de kpn niet meer nodig hebt volgens een andere medewerker van wannadoo.
Misschien hebben sommige mensen hier nog wat aan aangezien ik dit niet zo snel terug kon vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door MIG op 21-09-2005 14:30 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sitesite>

Waarom reageer je en reageer je op die manier op mijn posting!?
Als je goed leest, zal duidelijk zijn dat ik redenen opsom waarom XS4all DUURDER is! dit is dus geen PRO ISP praatje!!!
daarnaast slaat je uitleg totaal nergens op :Z

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MIG schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:25:
Voor mij was het nog niet helemaal duidelijk of je nu wel een kpn abbonement nodig had voor wannadoo family. Of dat je aan wannadoo gewoon 10 euro moest betalen die hun dan weer aan de kpn af dragen. Had vanmorgen een vrouw aan de lijn en die vertelde dat je per se aan kpn de abbonements kosten moet betalen en niet aan wannadoo. Nu schijnt het alleen zo te zijn dat je begin volgend jaar de kpn niet meer nodig hebt volgens een andere medewerker van wannadoo.
Misschien hebben sommige mensen hier nog wat aan aangezien ik dit niet zo snel terug kon vinden.
Het is voor alle providers zo dat ze instandhouding van de lijn moeten betalen aan KPN die evenhoog is als een KPN budget abbonement. Dus je abbo opzeggen bij KPN is niet slim!

Volgend jaar rolt Wanadoo hun eigen netwerk uit en dan maken ze geen gebruik meer van KPN en kan je volledig je abbo van KPN opzeggen! of dat een slim iets is... ik vind van niet ;)

• nitpicker

nitpicker

uNF

n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:33:
[...]Volgend jaar rolt Wanadoo hun eigen netwerk uit en dan maken ze geen gebruik meer van KPN en kan je volledig je abbo van KPN opzeggen! of dat een slim iets is... ik vind van niet ;)
Family IS hun eigen netwerk..

• MIG
  • Laatst online: 08:29

MIG

Of het slim is of niet is voor ieder persoon verschillend. Ik heb al jaren geen kpn meer omdat ik altijd mobiel bel en een tevreden @home gebruiker ben. Alleen leek het mij zinnig naar alternatieven te kijken aangezien ik nu 48 euro per maand kwijt ben voor mijn internet. Dat is toch een enorm verschil met 22,50 bij wannadoo. Ik ga alleen nu niet meer kpn aanvragen om er dan achter te komen dat ik over als het goed is een paar maanden de kpn niet meer nodig heb.
Dus voor mij is het nog even afwachten wanneer ze het echt voor elkaar hebben dat ik zonder kpn naar wannadoo kan.
[...]

Het is voor alle providers zo dat ze instandhouding van de lijn moeten betalen aan KPN die evenhoog is als een KPN budget abbonement. Dus je abbo opzeggen bij KPN is niet slim!

Volgend jaar rolt Wanadoo hun eigen netwerk uit en dan maken ze geen gebruik meer van KPN en kan je volledig je abbo van KPN opzeggen! of dat een slim iets is... ik vind van niet ;)

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

uhm noobs, waar maken we nu gebruik van dan ? kpn's netwerk |:(

edit: damn, moet sneller typen :|

[ Voor 61% gewijzigd door vr6-only op 21-09-2005 15:13 ]

• kmf
  • Niet online

kmf

n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:29:
[...]

Ik wil ook nu wel eens exact weten hoe die overstap in detail gaat, want het staat overal te vaag omschreven... in het Demon topic was het toen heel duidelijk en had ik een duidelijk rekenvoorbeeld geplaatst met de meest effectieve manier van opzeggen om zo, zo min mogelijk tijd zonder internet te komen te zitten. Maar nu :? geen idee.
Gelukkig is het wel zeker dat je bij Demon op elk moment kan opzeggen als je jaarcontract is afgelopen...
WTR54G kan je volgens mij er wel achter hangen, maar het zal er allemaal niet sneller van worden, dan kan je toch beter direct die Wireless Livebox geval halen voor iets meer per maand?
Tja, niet sneller, maar trager zal het ook niet worden natuurlijk. En het is natuurlijk belachelijk om extra te betalen als ik zelf al de wifi-routers heb.
Het gaat er vooral om dat de livebox op de plaats komt waar de huidige modem zit, namelijk in de meterkast. Wifi gaat daar dan absoluut niet uit. Ik heb nu een UTP lopen richting 2e etage, en daar zit een van de WTR54Gs (de 2e zit als router in de meterkast voor mijn server daar en verzorgt de wifiverkeer richting toilet, tegenover de meterkast... De 54G op de 2e verzorgt voor de rest van het huis.)
Wanadoo heeft dynamic IP
Dat is niet fijn.. moet ik al mijn SSH-verkeer weer anders instellen....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

nitpicker schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:07:
[...]

Family IS hun eigen netwerk..
Wanadoo werkt momenteel aan het uitrollen van haar eigen netwerk. Naar verwachting is het Wanadoo netwerk in de zomer van 2005 actief. Zodra het netwerk is geactiveerd kunt u uw KPN abonnement opzeggen.
Daar zijn ze dus nog niet mee klaar. spuit 11 :O

Verwijderd

Als Wanadoo net zo goed zou zijn als Xs4all zou Xs4all deze maand nog verdwijnen.
De prijs kwaliteitsverhouding is toch duidelijk?

Het is het verschil tussen Albert Heijn en Aldi.

Beide leveren een goed product, maar de keuze is verschillend. Wanadoo is een goed netwerk. Maar niet de allerbeste. Dat is bewezen, lees de tests maar. Wanadoo probeert wel zo veel mogelijk te geven voor zo weinig mogelijk geld.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sagem80211G > Onzin zie: [rml]n00bs in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Verder zou ik nog graag een goed en feitelijk antwoord op mijn vragen krijgen uit [rml]n00bs in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Ik neem aan dat hier mensen zijn die al Wanadoo hebben of net overgestapt zijn die deze vragen correct kunnen beantwoorden.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik vind het netwerk tot nu toe best wel goed, alleen de ping tijden zouden beter kunnen zijn.
Ik heb nu een livebox, als ik dan een paar torrents aanzet dan schiet mijn ping al gauw naar de 150ms terwijl die maar verbonden is met 10 peers. De snelheid is rond de 50kB/sec down en up 0kB/sec. Dit zou toch niks mogen uitmaken met de ping? Met mijn vorige modem (Speedtouch 510) kon ik torrents aanhebben tot 300peers en 300kB/sec down en up 20kB/sec en dan pas werd mijn ping iets (30ms ipv 20ms) hoger. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik ben de enigste die op de livebox zit aangesloten hier thuis en heb geen Wireless setje erbij besteld.

Wie weet het antwoord op dit probleem? Het is zeer irritant, je kan niet downloaden en online gamen tegelijk want dan is je ping weer 'te hoog' :'( |:( ;(

[ Voor 24% gewijzigd door MensionXL op 21-09-2005 16:13 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• nitpicker

nitpicker

uNF

n00bs, ik stop met reageren tegen jou.. je behandelt niemand hier met respect.

ik zeg het nog 1x. Wanadoo is klaar met het uitrollen van zn netwerk.

In de toekomst zullen ze nog wel uitbreiden, maar voor NU komen er GEEN nieuwe centrales meer bij.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

nitpicker schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:14:
n00bs, ik stop met reageren tegen jou.. je behandelt niemand hier met respect.

ik zeg het nog 1x. Wanadoo is klaar met het uitrollen van zn netwerk.

In de toekomst zullen ze nog wel uitbreiden, maar voor NU komen er GEEN nieuwe centrales meer bij.
Dit gedeelte wat ik poste ging over telefonie niet over ADSL :z
Dit heb ik van de Wanadoo site gehaald :)

En ja ik heb zeker respect voor mensen, vooral als ze lezen wat ik schrijf!

offtopic:
ik vind het gewoon triest om te zien hoe GOT in niveau omlaag het laatste jaar is gegaan door "zogenaamde" tweakers die alleen maar BS hier verkondingen en met helpdeskvragen komen en niets ook maar niets toevoegen aan het forum, alleen maar extra dataverkeer

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 21-09-2005 16:18 ]

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:23
n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:29:
[...]

Ik wil ook nu wel eens exact weten hoe die overstap in detail gaat, want het staat overal te vaag omschreven... in het Demon topic was het toen heel duidelijk en had ik een duidelijk rekenvoorbeeld geplaatst met de meest effectieve manier van opzeggen om zo, zo min mogelijk tijd zonder internet te komen te zitten. Maar nu :? geen idee.W
http://www.wanadoo.nl/overstappen/

Als je dat exact volg zit je geen dag zonder. Dus opzeggen huidige ADSL abonnement zodra je een brief het gekregen van Wanadoo met de datum wanneer je overgezet word. Dan merk je op die dag, of wat later want het is namelijk een beoogde datum en kan dus iets afwijken, dat je internet het niet meer doet. Dan is het een kwestie van opnieuw instellen en aansluiten en je hebt weer internet. En of ik er ervaring mee heb, ja want ik ben van XS4ALL naar Wanadoo gegaan zonder problemen.
Echter had je dit allemaal uit het vorige topic al kunnen halen dus mijn advies is dan ook spit de Wanadoo pagina en het vorige topic eens door en al je vragen zijn voor 99% beantwoord.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Paul Hewson> thnx voor het antwoord! :)
Ik heb het vorige topic niet gelezen over Wanadoo Family.

Overigens zijn dit soort antwoorden en vragen, zaken die in de startpost thuis horen

• Cinner
MindedRaptor schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:45:
[...]

Heb je al geprobeerd om handmatig dns servers in te vullen en te kijken wat ie dan doet?

194.134.5.55
194.134.5.5

Oeps deze was voor Cinner
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen ;)

• kmf
  • Niet online

kmf

Paul Hewson schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:32:
[...]

http://www.wanadoo.nl/overstappen/

Als je dat exact volg zit je geen dag zonder. Dus opzeggen huidige ADSL abonnement zodra je een brief het gekregen van Wanadoo met de datum wanneer je overgezet word. Dan merk je op die dag, of wat later want het is namelijk een beoogde datum en kan dus iets afwijken, dat je internet het niet meer doet. Dan is het een kwestie van opnieuw instellen en aansluiten en je hebt weer internet. En of ik er ervaring mee heb, ja want ik ben van XS4ALL naar Wanadoo gegaan zonder problemen.
Echter had je dit allemaal uit het vorige topic al kunnen halen dus mijn advies is dan ook spit de Wanadoo pagina en het vorige topic eens door en al je vragen zijn voor 99% beantwoord.
Ik had die pagina ook gelezen. Sterker nog, ik had BIJNA via die pagina m'n abbo aangevraagd. Had ik bijna een abbo zonder telefonie (de abbo-selectie tijdens de 2e stap toont namelijk alleen W-Family (zonder telefonie) :(

Gelukkig had ik dat toch opgemerkt en gewoon via de normale link de abbo aangevraagd met optie van overstappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:36:
Ik denk het niet!

Verwijderd

ja3 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:22:
Paar weken geleden heb ik overstap aangevraagd van wanadoo basic (KPN 3200/768) naar wanadoo family. 5 september is dit zoals ik in een brief van wanadoo te horen kreeg gebeurd.

Vervolgens kon ik op 7 september helemaal niet meer internetten waarna ik wanadoo heb gebeld. Zij vermelden mij dat het administratief nog niet helemaal goed was en dat het ong 5 dagen kon duren.

Op 9 september heeft mijn internetverbinding het precies 3 minuten (jaja) gedaan en er stond toen in de adsl status meter van wanadoo: Oplevering voltooid. Ik weer bellen naar wanadoo, livebox krijgt geen ip van de wijkcentrale en dat kan weer 5 dagen duren.

Inmiddels zijn we al op 20 september en mijn internet verbinding werkt nog steeds niet, bellen naar de helpdesk helpt toch niet want die zeggen toch het kan nog enkele dagen duren maar daar heb ik dus geen ***** aan. Ze hebben het dan over resultaten van metingen die ze nog moeten krijgen.

Gelukkig heb ik van die aardige buren waar ik mijn wireless routertje mag neerzetten zodat ik toch nog kan internetten, had beter gewoon via KPN kunnen blijven want dit schiet echt niet op. Hebben jullie misschien nog tips wat ik nu kan doen, wordt hier toch aardig moedeloos van.
Hetzelfde verhaal als bij mij. Ik zit al vanaf 19 augustus !!!! zonder internet en Wanadoo doet helemaal niks behalve loze beloften doen

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:05:
Weet iemand als je overstapt van een provider zoals xs4all naar Wanadoo Family via http://www.wanadoo.nl/overstappen/ hoe lang de overstap normaal duurt op dit moment? en hoe lang je zonder internet komt te zitten... ?

En waar kan je firmwareupdates vinden voor de Livebox? want ik kan ze wel op de buitelandse wanadoo sites vinden :?

Hoe zijn de pingtijden bij Wanadoo? naar de wandoo webserver en gameservers
Als ik namelijk op dit moment vanaf xs4all naar wanadoo ping kom ik op 7~8ms uit.
Naadloos overstappen werkt niet bij wanadoo. Je loopt grote kans om net als ik zonder internet te zitten.

Bezint eer gij begint

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:59:
[...]

geen seconde en de telco-telco migratie ging vlekkeloos in enkele minuten !
Hee molletje, ben je er weer=

Modbreak:check je mail

[ Voor 7% gewijzigd door Korakal op 23-09-2005 10:36 ]

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:12:
[...]

Naadloos overstappen werkt niet bij wanadoo. Je loopt grote kans om net als ik zonder internet te zitten.
Wat een verschrikkelijke onzin weer. Er zijn met mij vele anderen waarbij de overstap volledig naadloos is gegaan.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Als ik het goed begrijp is het op dit moment dus nog zo dat je een kpn abo nodig hebt (b.v. belbudget) om wanadoo family te kunnen gebruiken.

is er al enige duidelijkheid over wanneer wanadoo zijn eigen netwerk gaat gebruiken en je dus geen kpn meer nodig hebt?

ik wil volgende maand overstappen naar adsl, en ik twijfel tussen kpn direct adsl basic en tussen wanadoo family.
Wanadoo is sneller en goedkoper (37,5 met belbudget tegenover 50 euro voor kpn). Echter kpn zal stabieler zijn (wat ook duidelijk wordt uit de eerdere vergelijkingen in dit topic met xs4all).

Op zich vind ik een beetje onstabiliteit niet zo erg, maar problemen met mensen die een maand geen internet hebben en slechte oplossingen van wanadoo uit lijken met niet erg leuk.

Zijn er andere tweakers die dit abo hebben in Almere en hoe is de kwaliteit daar?

Mijn rig

• Wortelsoep
  • Niet online
Een kleine groep gebruikers zit een tijd lang zonder internet, jammer genoeg hoor je bijna alleen maar over de problemen, terwijl er een veel grotere groep mensen is die zeer tevreden is over Wanadoo.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Bij deze roep ik de mensen op die wél goede ervaringen hebben om ervaringen te posten!

het topic heet immers niet het 'slechte ervaringen' topic he :)

Mijn rig

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
Moet ik al die mensen hier heen sturen? ;)
zijn we wel paar paginas verder

Verwijderd

wilko2 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:56:
Een kleine groep gebruikers zit een tijd lang zonder internet, jammer genoeg hoor je bijna alleen maar over de problemen, terwijl er een veel grotere groep mensen is die zeer tevreden is over Wanadoo.
Ik ben een tevredenklant _/-\o_
De omzetting was in minder dan 3 weken afgerond en tot nu toe loopt alles super.
Omdat ik nog steeds de speedtouch 510 had heb ik de livebox maar aangevraagt...
Ik belde rond 12 uur gelijk iemand aan de lijn en het gesprek duurde in totaal 2 minuten (incl dat voorkeuzegedoe).
De livebox zou normalitair binnen 5 werkdagen geleverd worden, maar de beste man zei dat het wel eens een paar dagen later zou kunnen worden....daar was dus niets van waar want ik had hem 2 dagen later al binnen :Y)
Net de livebox aangesloten en alles gaat nog prima, ik kreeg eerst geen verbinding maar dat kwam, omdat ik er nog een oude splitter voor had zitten.(eigen schuld dus)
Nu nog wachten op de snelheidsverhoging >:)

Verwijderd

Zo, weer even tijd voor het quote festival geloof ik. Over het eigen netwerk van Wanadoo:
Even tussendoor: dit is dus correct.
vr6-only schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:11:
uhm noobs, waar maken we nu gebruik van dan ? kpn's netwerk |:(
Ah, interessante vraag. Er zijn 3 niveaus bij ADSL providing. van boven naar beneden (in het OSI model):

1) De ISP die zorgt voor de connectie tussen jou en het wereldwijde computernetwerk genaamd internet, bijvoorbeeld via aansluiting op de AMSIX (voorbeelden: Planet Internet, XS4ALL, Demon, Wanadoo, Tiscali, KPN (met KPN Direct))
2) De DSL provider die zorgt voor een koppeling tussen de KPN wijkcentrale en het koppelpunt van de ISP, vaak in de buurt van de AMSIX (voorbeelden: bbned, Tiscali (het oude BaByXL), Wanadoo, KPN (Business Unit BSA, het oude MxStream)), en de signaalverwerking over het koper tussen wijkcentrale en eindgebruiker
3) De beheerder van het fysieke kopernetwerk in Nederland (KPN (Business Unit Carrier Services))

Dus, wil je ADSL in Nederland, dan zit je altijd aan de KPN vast. Maar bij Family maak je dus geen gebruik van het DSL netwerk van KPN. En dat is waar het hier om draait, zou ik zo zeggen.
n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:19:
Daar zijn ze dus nog niet mee klaar. spuit 11 :O
Niet waar. Ze zijn klaar met dit netwerk. Wat jij bedoelt is dat er in de toekomst een mogelijkheid zal komen om je telefonie op te zeggen, als je gebruik maakt van het Wanadoo DSL netwerk. Als je het zo zou stellen, was het wel waar.

Het zit zo: om Wanadoo Family te kunnen krijgen, moet je een werkende telefoonlijn hebben. Het telefoonnummer wordt namelijk gebruikt om KPN te vertellen op welk koperpaar er exact geleverd moet worden; dat is de makkelijkste manier. Na de oplevering blijft de KPN telefonie gewoon werken. Dit heet linesharing (omdat 2 verschillende partijen samen op 1 koperpaar verschillende diensten leveren; KPN met telefonie, en Wanadoo met ADSL). Technisch wordt deze splitsing gedaan op frequentieniveau: het lage frequentiespectrum voor POTS telefonie wordt gefilterd en naar KPN doorgelust, en het hogere frequentiespectrum wordt naar Wanadoo doorgelust.

In de toekomst wordt het zo dat je ook met andere unique identifiers kan aankomen om te zeggen: daar wil ik ADSL (adres + een IS/RA benaming, bijvoorbeeld). Een andere optie zal zijn om na aanmelding je telefonie bij KPN op te zeggen. Het resultaat heet in beide gevallen "full unbundling" [1]. Dit wil simpelweg zeggen dat er geen splitsing meer nodig is, omdat de draad nu alleen nog maar in Wanadoo's apparatuur aanwezig is. Omdat KPN dan ineens geen inkomsten meer heeft rechtstreeks van de klant voor de telefoniedienst, rekenen ze kosten door aan Wanadoo om de gederfde inkomsten terug te krijgen. Die zal Wanadoo dan ook weer doorberekenen aan de eindgebruiker.

Ik hoop dat dit alles weer in perspectief brengt. En n00bs, als je het eigenlijk niet zeker weet, dan is het toch vriendelijker om mensen niet voor spuit 11 uit te maken.

[1] De term unbundling komt van het loskoppelen (ontbundelen) van het koperpaar en de leverancier van de dienst, die van oudsher altijd dezelfde partij waren (de oude incumbents (staatstelecombedrijven), zoals KPN).

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

marko77 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:05:
Bij deze roep ik de mensen op die wél goede ervaringen hebben om ervaringen te posten!

Tja, waar moet je dan op reageren. Reacties als: bij werk het gewoon wel is ook niemand mee geholpen en leidt mogelijk slecht tot meer frustratie....
Maar ze zijn er hoor, tevreden mensen met Family. Ik had een zeer gladde overgang van XS4ALL naar Wanadoo, geen downtime gehad, alleen wat config issues met wat server-toepassingen...
My 2 cts

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

* BoAC meldt zich :)

Gaat allemaal prima hier. Ook bij overgang geen downtime gehad (Wanadoo-basic naar Family).
Alleen de telefoon is soms (2 keer gehad) weg sinds we de verbinding hebben gekregen (1 maand) maar dat was te verwachten bij zoiets nieuws ;)

/edit
Woonplaats Tiel :)

[ Voor 6% gewijzigd door BoAC op 22-09-2005 14:22 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik ben de tel kwijt van hoe vaak ik het al heb gemeld dat het hier prima werkt.
ik neem ook de stemmen van me buurmannen mee :9 :*) in totaal dus 3 stemmen muhahaha

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 21-09-2005 23:03 ]

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:23
athlonkmf schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:12:
[...]

Ik had die pagina ook gelezen. Sterker nog, ik had BIJNA via die pagina m'n abbo aangevraagd. Had ik bijna een abbo zonder telefonie (de abbo-selectie tijdens de 2e stap toont namelijk alleen W-Family (zonder telefonie) :(

Gelukkig had ik dat toch opgemerkt en gewoon via de normale link de abbo aangevraagd met optie van overstappen.
Dat was me niet opgevallen. Maar de procedure staat er wel duidelijk uitgelegd dus dan kan het bijna niet meer misgaan lijkt me.

Had alleen gisteravond geen internet. Kwam thuis en geen internet, beetje gerommeld maar had geen werking. Kwam vanavond weer thuis en ik had weer internet. Vaag maar dat was het enigste in 4 weken tijd ongeveer.

• LinuX-TUX
n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:53:
Paul Hewson> thnx voor het antwoord! :)

Overigens zijn dit soort antwoorden en vragen, zaken die in de startpost thuis horen
Oja, krijg ik het weer op m'n dakje :9

Mag ik je even herinneren aan:
n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:16:
[...]
offtopic:
ik vind het gewoon triest om te zien hoe GOT in niveau omlaag het laatste jaar is gegaan door "zogenaamde" tweakers die alleen maar BS hier verkondingen en met helpdeskvragen komen en niets ook maar niets toevoegen aan het forum, alleen maar extra dataverkeer
Oja, en for the record: Wanadoo geeft je een vast IP, komt bij uitzondering voor dat iemand switched hier in dit topic, maarja, vliegtuigen vallen ook uit te lucht terwijl dat niet de bedoeling is ;)

edit:
Kga morgen de startpost verder aanvullen met de n00b FaQ, ben er nu te moe voor :O . In ieder geval een goede tip van je ;)
Zal het gelijk aanvullen met hoe dat met dat belbudget zit. ( die heb je bv nodig om je KPN nummer te behouden, via wanadoo regeling dat je niets meer met KPN te maken hebt, vervalt die gewoon :( ... of er is aan mijn zijde iets serieus verkeerd gegaan :? )

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-09-2005 00:42 ]

• nitpicker

nitpicker

uNF

n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:16:(...)
offtopic:
n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:53:
(...)
(...)
My 2 cents .

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Goed je hebt een punt, maar vergeet echter niet dat met elk nieuw topic (opeenvolgend deel) er ook een opbouw in de topics hoort te zitten. Dat houdt dus in dat je de meest samengestelde vragen gaat bundelen en een mooie samenvatting van het geheel maakt zodat er een zeer overzichtelijk nieuw deel komt, zonder dat elke gebruiker 1000 postings opnieuw hoeft te lezen

My 2 Cents ;)

• nitpicker

nitpicker

uNF

hebben we samen gelijk ;)

Laten we weer ontopic gaan, want de helft is hier iig niet ontopic... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door nitpicker op 22-09-2005 08:06 ]

Verwijderd

Wij willen hier ook ADSL famly aan gaan vragen, maar klopt t dat de meeste (wireless) routers een WAN-poort van 8mbit hebben? wij hebben een asus wl-500g. zijn er eigenlijk goede routers die dat al hebben? wederom wireless!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:20:
Wij willen hier ook ADSL famly aan gaan vragen, maar klopt t dat de meeste (wireless) routers een WAN-poort van 8mbit hebben? wij hebben een asus wl-500g. zijn er eigenlijk goede routers die dat al hebben? wederom wireless!
Op de site van asus lees ik het volgende:
Maak verbinding met een extern ADSL / kabelmodem via één 10/100Base-T auto-crossover (MDI/MDI-X) Ethernet poort
Dan is dat toch meer dan 8 mbit? Al is het waarschijnlijk één van de switch poorten die ze hier bedoelen...?!

[ Voor 6% gewijzigd door nitpicker op 22-09-2005 08:29 ]

Verwijderd

Hier nog een tevreden Wanadoo Family klant! Gisteren de LiveBox ontvangen en 20 minuten later had ik de boel draaiende. 420 kb/s down en 62 kb/s up. Nog even wachten op de snelheidsverhoging dus. Nog geen enkele uitval, het zit dus wel goed denk ik. Op de website van Wanadoo schommelt mijn toekomstige snelheid tussen 12 en 20 Mbit, ben benieuwd.

Nu heb ik wel de meest simpele opstelling: geen wireless, met ethernetkabels zijn een desktop en een laptop aangesloten op de "rode" en de "gele" poort van de LiveBox.

Nu las ik echter dat met deze opstelling de computers elkaar niet in een netwerk kunnen zien. Is daar een oplossing voor? Behalve het kopen van een switch en daar de twee computers aanhangen. Handmatig dingen invoeren? Excuses als dit al genoemd is....

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja je kan een switch halen of de opstelling zo laten en via start en dan uitvoeren gewooon dit in te typen bijvoorbeeld. \\192.168.6.10\

zo kom je dus in je andere client. 8)

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nitpicker schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:27:
[...]

Op de site van asus lees ik het volgende:

[...]

Dan is dat toch meer dan 8 mbit? Al is het waarschijnlijk één van de switch poorten die ze hier bedoelen...?!
dit is dus een router zonder adsl modem dus dat hele 8mbit is overbodig. sluit hem gewoon zo aan achter de livebox.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 22-09-2005 10:29 ]

Verwijderd

Hallo,
Ik wil even kwijt dat mijn problemen met mijn verbinding zijn opgelost _/-\o_
Ik ben heel happy nu, en zeker na de aangekondigde snelheids verhoging 8)
Dus mensen er is hoop geef wanadoo de tijd om hun dingen op orde tekrijgen, het komt wel goed, alleen de helpdesk blijft belabberd.
Ik ben van wanadon`t naar wanahappy gegaan ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:15:
Zo, weer even tijd voor het quote festival geloof ik. Over het eigen netwerk van Wanadoo:

[...]

[...]

Even tussendoor: dit is dus correct.

[...]

Ah, interessante vraag. Er zijn 3 niveaus bij ADSL providing. van boven naar beneden (in het OSI model):

1) De ISP die zorgt voor de connectie tussen jou en het wereldwijde computernetwerk genaamd internet, bijvoorbeeld via aansluiting op de AMSIX (voorbeelden: Planet Internet, XS4ALL, Demon, Wanadoo, Tiscali, KPN (met KPN Direct))
2) De DSL provider die zorgt voor een koppeling tussen de KPN wijkcentrale en het koppelpunt van de ISP, vaak in de buurt van de AMSIX (voorbeelden: bbned, Tiscali (het oude BaByXL), Wanadoo, KPN (Business Unit BSA, het oude MxStream)), en de signaalverwerking over het koper tussen wijkcentrale en eindgebruiker
3) De beheerder van het fysieke kopernetwerk in Nederland (KPN (Business Unit Carrier Services))

Dus, wil je ADSL in Nederland, dan zit je altijd aan de KPN vast. Maar bij Family maak je dus geen gebruik van het DSL netwerk van KPN. En dat is waar het hier om draait, zou ik zo zeggen.

[...]

Niet waar. Ze zijn klaar met dit netwerk. Wat jij bedoelt is dat er in de toekomst een mogelijkheid zal komen om je telefonie op te zeggen, als je gebruik maakt van het Wanadoo DSL netwerk. Als je het zo zou stellen, was het wel waar.

Het zit zo: om Wanadoo Family te kunnen krijgen, moet je een werkende telefoonlijn hebben. Het telefoonnummer wordt namelijk gebruikt om KPN te vertellen op welk koperpaar er exact geleverd moet worden; dat is de makkelijkste manier. Na de oplevering blijft de KPN telefonie gewoon werken. Dit heet linesharing (omdat 2 verschillende partijen samen op 1 koperpaar verschillende diensten leveren; KPN met telefonie, en Wanadoo met ADSL). Technisch wordt deze splitsing gedaan op frequentieniveau: het lage frequentiespectrum voor POTS telefonie wordt gefilterd en naar KPN doorgelust, en het hogere frequentiespectrum wordt naar Wanadoo doorgelust.

In de toekomst wordt het zo dat je ook met andere unique identifiers kan aankomen om te zeggen: daar wil ik ADSL (adres + een IS/RA benaming, bijvoorbeeld). Een andere optie zal zijn om na aanmelding je telefonie bij KPN op te zeggen. Het resultaat heet in beide gevallen "full unbundling" [1]. Dit wil simpelweg zeggen dat er geen splitsing meer nodig is, omdat de draad nu alleen nog maar in Wanadoo's apparatuur aanwezig is. Omdat KPN dan ineens geen inkomsten meer heeft rechtstreeks van de klant voor de telefoniedienst, rekenen ze kosten door aan Wanadoo om de gederfde inkomsten terug te krijgen. Die zal Wanadoo dan ook weer doorberekenen aan de eindgebruiker.

Ik hoop dat dit alles weer in perspectief brengt. En n00bs, als je het eigenlijk niet zeker weet, dan is het toch vriendelijker om mensen niet voor spuit 11 uit te maken.

[1] De term unbundling komt van het loskoppelen (ontbundelen) van het koperpaar en de leverancier van de dienst, die van oudsher altijd dezelfde partij waren (de oude incumbents (staatstelecombedrijven), zoals KPN).
Kijk dit is nou nutige info 8)

Verwijderd

ja je kan een switch halen of de opstelling zo laten en via start en dan uitvoeren gewoon dit in te typen bijvoorbeeld. \\192.168.6.10\

zo kom je dus in je andere client.
Ok, en dan kan je bestanden overzetten van de éne naar de andere computer? Met welke snelheid? Ik heb geen vast IP-adres, welk adres moet ik gebruiken om m'n andere computer te zien?

Misschien toch maar een switch aanschaffen, prijs voor een switch zegt toch niet zoveel? Een switch van 15 euro doet toch dezelfde dingen als een switch van 45 euro (met hetzelfde aantal poorten natuurlijk...). Lengte van de bedrading belangrijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:13:
[...]

Ok, en dan kan je bestanden overzetten van de éne naar de andere computer? Met welke snelheid? Ik heb geen vast IP-adres, welk adres moet ik gebruiken om m'n andere computer te zien?

Misschien toch maar een switch aanschaffen, prijs voor een switch zegt toch niet zoveel? Een switch van 15 euro doet toch dezelfde dingen als een switch van 45 euro (met hetzelfde aantal poorten natuurlijk...). Lengte van de bedrading belangrijk?
Als je slim bent, (en mischien heb je het al gedaan), hang je de beide PC`s in een werkgroep, dan kun je doormiddel van "bestand en printer deling" gewoon bij de andere pc en vice versa.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand al wat de maximale lengte is tussen het ISRA punt en de livebox?
(je krijgt toch wel een splitter erbij?).
Weet iemand misschien ook wat een goede kwaliteits telefoonkabel is met afscherming?

Verwijderd

quote:
jkalenstra schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:13:
[...]

Als je slim bent, (en mischien heb je het al gedaan), hang je de beide PC`s in een werkgroep, dan kun je doormiddel van "bestand en printer deling" gewoon bij de andere pc en vice versa.
Dus wanneer de computers op de verschillende ethernetpoorten (de rode en de gele) zijn aangesloten met verschillende subnetten?

Ik heb niet heel veel verstand hiervan, ik ga het straks eens proberen met file and printersharing in dezelfde werkgroep, ik hoop dat het werkt. Bedankt voor de antwoorden!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:08
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:21:
Weet iemand al wat de maximale lengte is tussen het ISRA punt en de livebox?
(je krijgt toch wel een splitter erbij?).
Weet iemand misschien ook wat een goede kwaliteits telefoonkabel is met afscherming?
De afstand ISRA -> livebox wordt aangeraden zo kort mogelijk te houden. liefst de meegeleverde kabels, en maximaal 1.5 meter. De splitter zit in de livebox ingebouwd.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Lizard schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:27:
[...]

De afstand ISRA -> livebox wordt aangeraden zo kort mogelijk te houden. liefst de meegeleverde kabels, en maximaal 1.5 meter. De splitter zit in de livebox ingebouwd.
Dat is best gaar dan... aangezien nu mijn router/modem en switch allemaal op zolder staan en de netwerkkabels al door het huis getrokken liggen. De telefoonkabel vanaf mijn splitter nu naar mn modem is een meter of 15 en zit zelfs nog een koppelstukje tussen :X

Als het dus werkelijk noodzaak is dat die kabel max 1.5 meter is, zou ik al geen Wanadoo kunnen nemen met livebox :( omdat het gewoon niet mogelijk is de bekabeling anders te leggen (daarnaast is het gewoon lelijk om die livebox in je huiskamer te hebben liggen... liever alles weggestopt in een kast :Y) ).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:24:
[...]

Dus wanneer de computers op de verschillende ethernetpoorten (de rode en de gele) zijn aangesloten met verschillende subnetten?

Ik heb niet heel veel verstand hiervan, ik ga het straks eens proberen met file and printersharing in dezelfde werkgroep, ik hoop dat het werkt. Bedankt voor de antwoorden!
Nog even een aanvulling, als je 2 verschilende subnetten gebruikt gaat het niet werken, dan zul je met routering moeten gaan werken.
Dus ik zou zeggen probeer de subnetten gelijk temaken, dan is het zo gefixed.

• Lizard
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:31:
[...]

Dat is best gaar dan... aangezien nu mijn router/modem en switch allemaal op zolder staan en de netwerkkabels al door het huis getrokken liggen. De telefoonkabel vanaf mijn splitter nu naar mn modem is een meter of 15 en zit zelfs nog een koppelstukje tussen :X

Als het dus werkelijk noodzaak is dat die kabel max 1.5 meter is, zou ik al geen Wanadoo kunnen nemen met livebox :( omdat het gewoon niet mogelijk is de bekabeling anders te leggen (daarnaast is het gewoon lelijk om die livebox in je huiskamer te hebben liggen... liever alles weggestopt in een kast :Y) ).
Die afstand is vooral belangrijk als je telefonie neemt. Anders zou het ook wel op zolder moeten werken. Alleen hamert de helpdesk bij problemen wel op een correcte aansluiting. Om bekabeling issues uit te sluiten.

[ Voor 68% gewijzigd door Lizard op 22-09-2005 11:36 . Reden: typo + toevoeging ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat snap ik ;) anders moet ik de gok maar wagen... ik ga wel op zoek naar een goede kwaliteitskabel (mocht iemand goed advies hebben ? :) )

• Lizard
Trouwens misschien nog een handige link voor de startpost: http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/livebox/livebox.html

Daar staat ook de handleiding van family als pdf en nog wat andere info.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Zo; heb ook maar eens Wanadoo aangevraagd. Mooi dat meteen je mailadres al werkt, en dat je al meerdere kunt aanmaken (handig voor berichtgeving ed)

Volgende week maar eens de meterkast in duiken.. kijken of ik alles daar naartoe kan verhuizen.. Mijn @Home zooi ligt nu mooi onder de kast geschoven, wat niet echt zo mooi is.

Even een vraagje over dat Wireless; Je kan dus gewoon een compatible PCMCIA kaartje erin douwen en zou het dan moeten werken? Is er ergens een lijst met compatible PCMCIA kaartjes?

Pvouput live

Verwijderd

quote:
jkalenstra schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:24:
[...]

Nog even een aanvulling, als je 2 verschilende subnetten gebruikt gaat het niet werken, dan zul je met routering moeten gaan werken.
Dus ik zou zeggen probeer de subnetten gelijk temaken, dan is het zo gefixed.
Hoe maak ik de subnetten gelijk? Is dat te doen (voor een leek....)

Ik begin het al een beetje door te krijgen, toch maar een switch kopen....

Verwijderd

Subnetten veranderen doe je bij je netwerk opties onder TCP/IP, en al zou je een switch aanschaffen dan nog moeten die subnetten gelijk zijn. ( b.v. 255.0.0.0 of 255.255.255.0 <---subnet range )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 13:07 ]

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik heb gisteren chello de deur gewezen, ik was eigenlijk van plan om telebyte te pakken voor 25 euro maar dit ziet er eigenlijk beter uit, op de helpdesk na maar die bel je toch niet zoveel als het goed is.

Ik heb alleen de grote pech dat de maximale snelheid tussen de 2 en 4 mbit ligt terwijl ik toch midden in de stad woon :/ is er een beter vooruitzicht ? of zal dit altijd zo blijven ? met zo'n snelheid is tv kijken en flink downloaden onmogenlijk lijkt mij zo.

Onbeperkt internet is ook echt onbeperkt of heeft iemand al nare ervaringen ?, zo heel veel download ik ook niet, zo rond de 100gb pm.

Dus voor de snelheid hoef ik het niet te doen op dit moment maar ik wil ook van het dure kpn telefoon abo af dus dat is dan wel weer interessant, kan ik kpn helemaal stopzetten of moet ik het goedkoopste abonnement aanhouden ?

• nitpicker

nitpicker

uNF

Vooralsnog moet je KPN belbudget houden. Maar ergens eind dit jaar, maar eerder begin volgend jaar, kan je KPN opzeggen.

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ok, bedankt voor deze informatie.

Hmm schaam schaam, ik lees 't nu bij de meest gestelde vragen op hun site. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Sunrise op 22-09-2005 13:23 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

nitpicker schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:07:
Vooralsnog moet je KPN belbudget houden. Maar ergens eind dit jaar, maar eerder begin volgend jaar, kan je KPN opzeggen.
Had ik ook al gezegd, omdat ze pas in 2006 een volledig eigen netwerk hebben zonder tussenkomst van KPN. Maar goed toen ik dat zei werd ik afgezeken :Z

Anyway ook deze informatie hoort in de startposting thuis die naar mijn idee verre van compleet is.

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Hoe maak ik de subnetten gelijk? Is dat te doen (voor een leek....)
Als het niet lukt, kun je het programma Hamachi gebruiken. Dit werkt zekerder dan een Microsof netwerk, en trekt zich niets aan van subnetten. Gewoon installeren op je computers, een netwerk naam opgeven, en het werkt.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.