[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.111 views sinds 30-01-2008

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

volgens mij is dat een bug in azureus :X want dat had ik laatst ook. NAT fout maar kreeg wel een groene poppetje en eventjes later 300+ snelheden :D 8)7

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

En trouwens dat IP van de andere pc in ie-explorer intypen gaat niet. Hij doet dan nix. Terwijl ik wel kan pingen naar die pc (ook terug). Ik vind het wel stom dat je 2 ethernet-poorten hebt en dat ze verschillende ranges hebben aangemaakt. Als ze dat nou hadden gedaan of ervoor zorgen dat je het kunt veranderen dan hoefden we geen switch ofzo te kopen.
Is er een andere oplossing voor mijn probleem behalve een switch kopen. Ik wil niet nog meer geld uitgeven aan deze dingen (ook al is het weinig). Heeft iemand dus een andere oplossing en wil die deze uitleggen (wel een beetje uitgebreid als het kan please)?

Alvast bedankt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Amiet01 schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:20:
En trouwens dat IP van de andere pc in ie-explorer intypen gaat niet. Hij doet dan nix. Terwijl ik wel kan pingen naar die pc (ook terug). Ik vind het wel stom dat je 2 ethernet-poorten hebt en dat ze verschillende ranges hebben aangemaakt. Als ze dat nou hadden gedaan of ervoor zorgen dat je het kunt veranderen dan hoefden we geen switch ofzo te kopen.
Is er een andere oplossing voor mijn probleem behalve een switch kopen. Ik wil niet nog meer geld uitgeven aan deze dingen (ook al is het weinig). Heeft iemand dus een andere oplossing en wil die deze uitleggen (wel een beetje uitgebreid als het kan please)?

Alvast bedankt.
2e ethernet poort is helemaal niet bedoeld voor een pc maar voor digitale tv. als je op de franse site kijkt van wanadoo dan zie je dat ze daar hele boel diensten aanbieden. die krijgen wij denk ik uiteindelijk ook. bluetooth zie je niet terug op www.wanadoo.nl maar hij is er wel en is actief.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 18-09-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36

GmR

vr6-only schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:23:
[...]

2e ethernet poort is helemaal niet bedoeld voor een pc maar voor digitale tv. als je op de franse site kijkt van wanadoo dan zie je dat ze daar hele boel diensten aanbieden. die krijgen wij denk ik uiteindelijk ook. bluetooth zie je niet terug op www.wanadoo.nl maar hij is er wel en is actief.
ik heb hier op beide ethernet poorten een pc, kan op beide pcs inetten en kan middels \\ip bij de shares...

heb je niet toevallig nog een firewall draaien amiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het uitschakelen van DNS-relay een oplossing zijn ?--> Standaard configuratie van de DNS en de Livebox --> DNS-Relay : GEACTIVEERD in NIET GEACTIVEERD
BoAC schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:11:
* BoAC heeft al een tijd Family en is er tevreden mee alleen:
Resolving is zo nu en dat (om de week ofzo) bedroevend :'(
Zijn er meer die daar nu last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Idd volgens het boekje kun je gewoon 2 pc's aansluiten. Ik heb op geen van beide pc's een firewall draaien (allemaal uitgeschakeld). Ik zal het zo nog es proberen om te kijken of het lukt.
Dat met die DNS-relay lukt niet want dan zegt ie dat ik een geldige secundaire DNS server moet invullen, maar die is standaard dus ik zou niet weten wat ik moet invullen.

Edit:
Nou het is mij gelukt om via \\IPvandepc in mijn shared dingen te komen. Thnx guys. Alleen nog die poorten met azureus enzo werkt een bettje fokop. Lage snelheden en ik krijg pas hoge snelheden als ik de firewall uitzet op de livebox.

[ Voor 27% gewijzigd door Amiet01 op 18-09-2005 12:33 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft die DNS-servers: standaard-configuratie Livebox: 194.134.5.5 en 194.134.0.97 echter die 194.134.0.97 bestaat niet. Wanadoo geeft zelf aan dat hun DNS-servers zijn: 194.134.5.55 en 194.134.5.5 en deze heb ik ook ingevuld. Alleen die DNS-relay uitzetten werkt alleen tot een volgende herstart van de PC. Ik heb dus weer die DNS-relay geactiveerd met servers 194.134.5.55 en 194.134.5.5 en het merkwaardige is nu dat de proxy ook niet meer nodig is.
Amiet01 schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:51:
Idd volgens het boekje kun je gewoon 2 pc's aansluiten. Ik heb op geen van beide pc's een firewall draaien (allemaal uitgeschakeld). Ik zal het zo nog es proberen om te kijken of het lukt.
Dat met die DNS-relay lukt niet want dan zegt ie dat ik een geldige secundaire DNS server moet invullen, maar die is standaard dus ik zou niet weten wat ik moet invullen.

Edit:
Nou het is mij gelukt om via \\IPvandepc in mijn shared dingen te komen. Thnx guys. Alleen nog die poorten met azureus enzo werkt een bettje fokop. Lage snelheden en ik krijg pas hoge snelheden als ik de firewall uitzet op de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juanita schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:39:
Het is mijn nog steeds niet duidelijk of de telefonie VOIP geen vertrouwen in is of gewoon traditioneel alleen dan zonder kpn?
Het is VOIP. Je krijgt een nummer van Wanadoo naast je nummer van KPN....

edit: naja, als het zo moet.... enig relativeringsvermogen is jullie zeker vreemd :r

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Maar wat is die DNS precies en waar zorgt het voor? Kan ik daardoor betere verbindingen krijgen met torrents/p2p?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:51:
[...]

edit: naja, als het zo moet.... enig relativeringsvermogen is jullie zeker vreemd :r
Daarom wordt het tijd dat er bij jullie op de helpdesk "Optimise Callmonitoring" komt. Dan hoort het managment eindelijk eens wat voor noob antwoorden jullie daar op de helpdesk regelmatig geven, en laat je het wel uit je hoofd om mensen weer opnieuw te laten bellen omdat jullie het zo grappig vinden om ze onnodig te laten resetten.respectloos :(

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 18-09-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nou, weer een "kort lontje" die reageert. Ga zelf eens een jaartje een helpdesk bemannen en de meest stomme en onbenullige vragen beantwoorden ! De meeste mensen denken dat een helpdesk ook een opleidingsinstituut is, maar zo is het even niet !!
Lanfear28 schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:11:
[...]

Daarom wordt het tijd dat er bij jullie op de helpdesk "Optimise Callmonitoring" komt. Dan hoort het managment eindelijk eens wat voor noob antwoorden jullie daar op de helpdesk regelmatig geven, en laat je het wel uit je hoofd om mensen weer opnieuw te laten bellen omdat jullie het zo grappig vinden om ze onnodig te laten resetten.respectloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Hoor jezelf nu eens. Echt een totaal gebrek aan respect voor de klant. Als de rest bij jullie er ook zo over denkt wordt het tijd dat jullie ander werk gaan zoeken. Doe ons en jezelf een plezier AUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:51:
[...]

Wat is dat voor triest gedoe dan daar bij Wanadoo :r

Naja goed dat je het hebt gemeld, weet ik in ieder geval ZEKER dat ik NOOIT bij Wanadoo ga en lekker bij XS4all blijf. (zat nog te twijfelen om naar Wanadoo over te stappen)

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 18-09-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho ! Ho ! Ik ben ook maar gewoon klant bij Wandoo en bel nimmer met de helpdek en vind alle vragen met een oplossing op de helpdesk-pagina ! Dus m.a.w. eerst daar kijken en dan pas bellen en vooraf goed het probleem even op papier zetten. Je gaat ook niet naar de dokter met een of ander vaag verhaal. (kan ook niet want hij heeft maar 10 minuten voor elke klant)
Lanfear28 schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:53:
Hoor jezelf nu eens. Echt een totaal gebrek aan respect voor de klant. Als de rest bij jullie er ook zo over denkt wordt het tijd dat jullie ander werk gaan zoeken. Doe ons en jezelf een plezier AUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
:? :? Reageer dan niet alsof je er al jaren werkt. Zo'n reply kun je dan verwachten, niet dan.
Of werkt Skin ook niet op de helpdesk 8)7
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:40:
Ho ! Ho ! Ik ben ook maar gewoon klant bij Wandoo en bel nimmer met de helpdek en vind alle vragen met een oplossing op de helpdesk-pagina ! Dus m.a.w. eerst daar kijken en dan pas bellen en vooraf goed het probleem even op papier zetten. Je gaat ook niet naar de dokter met een of ander vaag verhaal. (kan ook niet want hij heeft maar 10 minuten voor elke klant)

Nou, nou, weer een "kort lontje" die reageert. Ga zelf eens een jaartje een helpdesk bemannen en de meest stomme en onbenullige vragen beantwoorden ! De meeste mensen denken dat een helpdesk ook een opleidingsinstituut is, maar zo is het even niet !!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:18:
:? :? Reageer dan niet alsof je er al jaren werkt. Zo'n reply kun je dan verwachten, niet dan.
Of werkt Skin ook niet op de helpdesk 8)7

[...]
En nee ik werk er niet, ken wel mensen die er werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:11:
[...]

Uit mijn hart gegrepen, helemaal gelijk, ik hoor mijzelf praten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister beste tweakers: zelf heb ik jarenlang derde-lijns ondersteuning gegeven aan de helpdesk en ik heb echt medelijden met helpdeskmedewerkers. De onzin die klanten uitkramen kent geen grenzen. En weten jullie de definitie van een manager ? "die verschijnt terwijl niemand daarom vraagt en stelt een vraag waar niemand op zit te wachten en wordt betaald voor het antwoord dat iedereen al weet". Dus laten wij elkaar hier nu helpen voor de ECHTE problemen en in geen geval elkaar afzeiken.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:30:
[...]

Uit mijn hart gegrepen, helemaal gelijk, ik hoor mijzelf praten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09
Zijn er hier mensen die hun Wanadoo Family in combinatie gebruiken met een andere router als de Livebox? Ik heb een Belkin router met ingebouwde modem, en gebruikte deze met een Planet ADSL abo. Sinds kort ben ik overgestapt op Family inc livebox, maar ik wil mijn oude router eens testen. Zijn er bij Wanadoo dingen die anders moeten worden ingesteld als bij Planet? Ik doel dan op zaken naast de gebruikersnaam en wachtwoord, wat die heb ik natuurlijk aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Cinner schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:03:
Zijn er hier mensen die hun Wanadoo Family in combinatie gebruiken met een andere router als de Livebox? Ik heb een Belkin router met ingebouwde modem, en gebruikte deze met een Planet ADSL abo. Sinds kort ben ik overgestapt op Family inc livebox, maar ik wil mijn oude router eens testen. Zijn er bij Wanadoo dingen die anders moeten worden ingesteld als bij Planet? Ik doel dan op zaken naast de gebruikersnaam en wachtwoord, wat die heb ik natuurlijk aangepast.
ja hoor, voordat ik de livebox in gebruik nam, probeerde ik het met mijn oude router/modem.
E-tech RTB02 is de type volgens mij, maar goed. ja hij deed het perfect. precies zelfde prestaties behaald als de livebox. daarna heeft ie een tijdje als een switch zijn werk gedaan en nu is die vervangen door een gewone switch. instellingen van wanadoo adsl family vind je in de startpost.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 18-09-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09
vr6-only schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:36:
[...]

ja hoor, voordat ik de livebox in gebruik nam, probeerde ik het met mijn oude router/modem.
E-tech RTB02 is de type volgens mij, maar goed. ja hij deed het perfect. precies zelfde prestaties behaald als de livebox. daarna heeft ie een tijdje als een switch zijn werk gedaan en nu is die vervangen door een gewone switch. instellingen van wanadoo adsl family vind je in de startpost.
Ah, die instellingen had ik niet gezien ;) Helaas helpen ze niet, en ATM QoS kan ik nergens instellen. De Belkin router detecteert wel de ADSL lijn, maar kan helaas niet connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Cinner schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:03:
Ik maak gebruik van de Speedtouch 510, werkt heel simpel want voor de Speedtouch 510 is er een ini bestand wat je kunt uploaden en dan werkt het. Btw, gebruikersnaam en wachtwoord hoef je niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Paul Hewson schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:30:
[...]

Ik maak gebruik van de Speedtouch 510, werkt heel simpel want voor de Speedtouch 510 is er een ini bestand wat je kunt uploaden en dan werkt het. Btw, gebruikersnaam en wachtwoord hoef je niet meer te gebruiken.
Maar de ini bestanden worden alleen voor Speedtouch modems geleverd. Je kan de .ini wel aanpassen, maar dan moet de modem het nog wel pakken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
he ik heb 1 pc in de ''gele aansluiting'' zitten. In de ''rode aansluiting'' heb ik een switch hangen, in de switch heb ik 1 pc hangen en een draadloos AP, waarmee een laptop connect. Alle 3 de computers heb ik nu op internet.

Is het mogelijk dat deze computers elkaar in een netwerk gaan zien?? Zoja, wat is de makkelijkste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:07
Je zou pc 1 ook in de switch kunnen stoppen, ik neem aan dat er in een switch gewoon 4 aansluitingen zitten. Zit je met alledrie de pc's in het zelfde subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

JordiFcu schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:19:
he ik heb 1 pc in de ''gele aansluiting'' zitten. In de ''rode aansluiting'' heb ik een switch hangen, in de switch heb ik 1 pc hangen en een draadloos AP, waarmee een laptop connect. Alle 3 de computers heb ik nu op internet.

Is het mogelijk dat deze computers elkaar in een netwerk gaan zien?? Zoja, wat is de makkelijkste manier?
als je nou vanuit de gele aansluitpunt naar een switch gaat en vanaf je switch naar andere pc's want dan is je probleem opgelost. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
maar dan zouden de laptop en de pc die nu in de switch zit elkaar toch al moeten zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:20:
Luister beste tweakers: zelf heb ik jarenlang derde-lijns ondersteuning gegeven aan de helpdesk en ik heb echt medelijden met helpdeskmedewerkers. De onzin die klanten uitkramen kent geen grenzen. En weten jullie de definitie van een manager ? "die verschijnt terwijl niemand daarom vraagt en stelt een vraag waar niemand op zit te wachten en wordt betaald voor het antwoord dat iedereen al weet". Dus laten wij elkaar hier nu helpen voor de ECHTE problemen en in geen geval elkaar afzeiken.
[...]
Mee eens!
Het is voor helpdeskmedewerkers ook erg frustrerend om mensen te moeten helpen die het woord 'handleiding' niet in hun woordenboek hebben staan.
Als deze zelfde klanten dan ook nog eens de pc-kennis van een goudvis hebben, wordt het echt een ramp om instellingen aan te passen.

Dat soort mensen moeten het gewoon allemaal door een monteur laten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:43:
Ik ben ook van plan om over te stappen naar Wanadoo Adsl Family. Ik heb op dit moment een chello classic abbonement met een linksys wrt54g dradloos router. Ik heb 2 pc's die gebruik maken van de wifi verbinding i.c.m met de draadloze router. Als ik nu dus overstap naar adsl family moet ik dan gebruik maken van de usb-ontvanger die wanadoo levert of kan ik gewoon gebruik maken van mijn eigen draadloze netwerkkaart i.c.m. met de Livebox. Kan ik ook deze router dan i.c.m. met de livebox gebuiken, want volgens mij kan deze router alleen overweg met een kabel aansluiting.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Router kan je gebruiken, maar Livebox is ook al een router. Router achter router is niet eenoptimale situatie. Je kan wel je WRT54G als Accespoint gebruiken achter je Livebox, heb je geen wireless versie van de Livebox nodig verder.

Elke wireless netwerkkaart is prima, geen noodzaak om een usb-ontvanger aan te schaffen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dat had ik allang beantwoord mate, ff vorige topic(s) bekijken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 25-08 11:29
[offtopic]

Hej Paul Hewson is het goed als ik je even wat vraag over die Speedtouch 510 via je email?

[/offtopic]

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben [NL] op 19-09-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:50:
wat betreft die DNS-servers: standaard-configuratie Livebox: 194.134.5.5 en 194.134.0.97 echter die 194.134.0.97 bestaat niet. Wanadoo geeft zelf aan dat hun DNS-servers zijn: 194.134.5.55 en 194.134.5.5 en deze heb ik ook ingevuld. Alleen die DNS-relay uitzetten werkt alleen tot een volgende herstart van de PC. Ik heb dus weer die DNS-relay geactiveerd met servers 194.134.5.55 en 194.134.5.5 en het merkwaardige is nu dat de proxy ook niet meer nodig is.
[...]
Ah dan gaf dus die 194.134.0.97 bij mij problemen (timeout oid in de Livebox)
De 2e/3e request ging wel goed :|

Wil je je reactie onder de quotes typen? Leest anders zo lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam ook van Chello Classic, heb nu een paar maanden family. By Chello had ik een SMC draadloos routertje erachter hangen, die heb ik nu gewoon achter mijn Livebox (met zonder draadloos optie dat extra kost) gekwakt. Een en ander instellen in de webinterfaces en alles werkte. Ik draai Remote Desktop, een ftp en een web server, en heb er nu een eigen domein aan gekoppeld aangezien dat IP nummer nog steeds hetzelfde is (das geen garantie maar mocht het ooit veranderen dan neem ik een dag of wat dns problemen voor lief). Down heb ik zo'n 450KB, up 60KB. Dat laatste had ik net even ietsje hoger gezien voor web server en remote desktop, maar dat gaat dus omhoog naar 1Mbit de komende maanden, dan ben ik voorlopig weer ff tevreden ;) Verbinding verder retestabiel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:42
Goedendag,

ik heb even een vraagje over het Wanadoor Family + Telefonie. Want gratis naar vaste nummers bellen en een 20 Mbit/s lijntje zie ik wel zitten :9.

Op dit moment is het zo:
- Ik heb @home internet
- Ik heb aan het modem van @home een Belkin draadloze router gehangen
- Ik heb een analoge telefoonlijn

Wat en hoe gaat het in zijn werking? Want ik hoor aan de ene kant dat je nog wel een KPN abonnement, maar een ander zegt weer dat dat niet meer nodig is. En kan ik nog mijn Belkin draadloze router gebruiken?

En heeft Wanadoo nu al wel goede kwaliteits-producten? Want ik hoor nogal wat negatieve verhalen namelijk. Ik wil niet dat mijn internet af en toe wegvalt, want ik heb elke dag internet wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

supercrazy schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:41:
Goedendag,

ik heb even een vraagje over het Wanadoor Family + Telefonie. Want gratis naar vaste nummers bellen en een 20 Mbit/s lijntje zie ik wel zitten :9.

Op dit moment is het zo:
- Ik heb @home internet
- Ik heb aan het modem van @home een Belkin draadloze router gehangen
- Ik heb een analoge telefoonlijn

Wat en hoe gaat het in zijn werking? Want ik hoor aan de ene kant dat je nog wel een KPN abonnement, maar een ander zegt weer dat dat niet meer nodig is. En kan ik nog mijn Belkin draadloze router gebruiken?

En heeft Wanadoo nu al wel goede kwaliteits-producten? Want ik hoor nogal wat negatieve verhalen namelijk. Ik wil niet dat mijn internet af en toe wegvalt, want ik heb elke dag internet wel nodig.
Die vraag over KPN is al vaak zat voorbij gekomen in dit topic, dus ff zoeken.
Betreffende je Belkin router, die kun je nog gewoon gebruiken, uiteraard gebruik je hem dan gewoon als switch/ap en niet meer als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Heel veel standaardvragen zijn al beantwoord door Wanadoo zelf. Het is vervelend als dezelfde vraag 10x gesteld wordt in dezelfde topic. Voordat je post kan hier of op http://www.wanadoo.nl/helpdesk/ zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Hehe eindelijk eens positieve berichten uit Winschoten.
Wanadoo is vorige week bezig geweest in de wijkcentrale, althans heeft daartoe opdracht gegeven (Jaja, eindelijk maar toch) En sinds vrijdagmiddag 17.00 uur geen internetuitvallen meer gehad.
Het is dus opgelost, alleen jammer dat je daarvoor eerst 1,5 maand moet wachten.

De mensen die nog wel met problemen kampen; Heel veel succes en probeer beetje druk te zetten als het allemaal niet zo wil vlotten.
Ik heb namelijk ook met de goede wil van een helpdeskmedewerker een oplossing tevoorschijn getoverd.
Aangezien die medewerker zo aardig was om direct iemand van een andere lijnsupport de opdracht te geven ermee aan de slag te gaan.
Anders had het misschien nog wel weken kunnen duren

Ps. ik zeg niet dat het mijn toedracht was waarom het opgelost is, maar ik denk zeker dat het een aanleiding ervoor zou kunnen zijn.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
nou omdat de adsl zo goed beviel, ook maaar telefonie erbij genomen.. Was direct geregeld. Lampje op livebox brand.. Alleen nu kan ik helemaal niks meer bellen.. krijg telkens te horen ''u bent niet bevoegd dit nummer in te toetsen..'' gaat weer lekker dus.. Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Ik kan het niet bij de helpdesk van Wanadoo zelf vinden, dus stel ik mijn vraag maar hier:

Als ik Wanadoo Family + Telefonie neem, kan ik dan nog steeds met mijn analoge modem via Wanadoo telebankieren?

Met modem bedoel ik dus niet het ding om je internet te geven, maar echt het oude vertrouwde analoge modempje dat in je pc zit om naar een telefoonnummer in te bellen zodat dat telebankierprogramma het doet.

Iedere zoekopdracht bij Wanadoo Helpdesk neemt nl aan dat je je internetmodem bedoelt...

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

JordiFcu schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:09:
nou omdat de adsl zo goed beviel, ook maaar telefonie erbij genomen.. Was direct geregeld. Lampje op livebox brand.. Alleen nu kan ik helemaal niks meer bellen.. krijg telkens te horen ''u bent niet bevoegd dit nummer in te toetsen..'' gaat weer lekker dus.. Iemand een oplossing??
Helaas maar waar is dit een Bug in de nieuwe FW 258 mbt intelligent dialing. Wachten op de volgende FW update maar.

Edit:
Met *33* of 1331 kun je dan alsnog gewoon via kpn bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sayko op 19-09-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
TWolf schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:19:
Ik kan het niet bij de helpdesk van Wanadoo zelf vinden, dus stel ik mijn vraag maar hier:

Als ik Wanadoo Family + Telefonie neem, kan ik dan nog steeds met mijn analoge modem via Wanadoo telebankieren?

Met modem bedoel ik dus niet het ding om je internet te geven, maar echt het oude vertrouwde analoge modempje dat in je pc zit om naar een telefoonnummer in te bellen zodat dat telebankierprogramma het doet.

Iedere zoekopdracht bij Wanadoo Helpdesk neemt nl aan dat je je internetmodem bedoelt...
Dat is gewoon mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
MindedRaptor schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:32:
[...]

Helaas maar waar is dit een Bug in de nieuwe FW 258 mbt intelligent dialing. Wachten op de volgende FW update maar.

Edit:
Met *33* of 1331 kun je dan alsnog gewoon via kpn bellen.
Nou lekker dan.. Wanneer is deze te verwachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
en waar kan ik zien welke FW ik heb? kan het zo snel niet vinden..

:X kon net de edit knop niet vinden, maar ik heb de software versie gevonden volgens mij!
Software versie 3202ULL_22023F Is dit goed??

[ Voor 52% gewijzigd door JordiFcu op 19-09-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 25-08 11:29
ff nog 2 vraagjes die de gewaagde overstap nog beïnvloeden;

1 Wat is de bandbreedte die nodig is voor Digitale Tv in de toekomst? :/ Ik haal hier namelijk waarschijnlijk maar 4 Mbit, is dat wel genoeg om dikke tv uitzendingen door te jagen? :|

2 Stel ik wil op 23 November als mijn HetNet Abonnement afloopt Wanadoo internet hebben.
Moet ik dan als mijn gewenste aansluitdatum 23 Nov. opgeven? Wanneer komt dan de monteur als ik die ook bestel, 1 dag of 3 weken later? :? Anders zit ik natuurlijk een hele tijd zonder internet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
Maar hoe is de kwaliteit van de verbinding tegenwoordig bij Wandoo van het internet en telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Wat is dat Internet Routing eigenlijk? Hij staat bij mij standaard op niet geactiveerd. Betekent dat dat ie niet als firewall functioneert dan? Welke instelling raden jullie aan?

BTW als ik em activeer gaat het niet eens verder. Internet balkje gaat laden, maar er gebeurt nix.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

JordiFcu schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:47:
en waar kan ik zien welke FW ik heb? kan het zo snel niet vinden..

:X kon net de edit knop niet vinden, maar ik heb de software versie gevonden volgens mij!
Software versie 3202ULL_22023F Is dit goed??
Dat is dus niet de laatste versie. Als je je Livebox reset en opnieuw configureert zul je zien dat ie direct gaat updaten. Alle lampjes behalve telefoon gaan knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Firmware update voor de livebox-en op het BBNED netwerk of op hun eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
MindedRaptor schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:10:
[...]

Dat is dus niet de laatste versie. Als je je Livebox reset en opnieuw configureert zul je zien dat ie direct gaat updaten. Alle lampjes behalve telefoon gaan knipperen.
Wat kan ik opnieuw configureren dan?? Heb hem wel een aantal keer gereset.. Maar blijft hetzelfde hoor.

// Volgens wanadoo is dit ook de nieuwste versie..

Als u een ADSL Direct abonnement hebt, dan is 3202_220258 het meest recente versienummer.
Als u een ADSL Family abonnement hebt, dan is om 3202_22023F het meest recente versienummer.

[ Voor 24% gewijzigd door JordiFcu op 19-09-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

JordiFcu schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:22:
[...]

Wat kan ik opnieuw configureren dan?? Heb hem wel een aantal keer gereset.. Maar blijft hetzelfde hoor.

// Volgens wanadoo is dit ook de nieuwste versie..

Als u een ADSL Direct abonnement hebt, dan is 3202_220258 het meest recente versienummer.
Als u een ADSL Family abonnement hebt, dan is om 3202_22023F het meest recente versienummer.
Dat bedoel ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb de livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
Zo, jij doet veel moeite :)
Kijk hier eens KLIK

edit:
@ hieronder:
NP, staat nu ook in de startpost ... van die simpele dingen. Moet eerst gevraagt worden eer dat dat in mij opkomt om bij de algemene vragen te zetten :Y).

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-09-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

LinuX-TUX schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:05:
[...]

Zo, jij doet veel moeite :)
Kijk hier eens KLIK
8)7 Ik heb net ook de site geraadpleegd maar waarschijnlijk te snel erover heen gekeken. :? |:(

Maar bedankt dat jij het wel zag! _/-\o_

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag zal al vaker gesteld zijn, maar wellicht dat met de tijd die verstrijkt Wanadoo beter gaat presteren:

1. Hoe is de stabiliteit van de verbinding/internet an sich? Veel uitval/downtime of juist niet? Snelheid die men beloofd of juist niet? (wel rekening houdende met de afstand naar de ADSL centrale)

2. Is de telefonie VoIP een beetje in orde of brak? Geluidskwaliteit? Constant in de lucht of ligt dit er regelmatig uit? Aparte zaken zoals echo of uitvallen van de verbinding als je belt?

3. Overige op- of aanmerkingen?

Deze vraag heb ik omdat ikzelf Tiscali 4 Mbit VoIP heb, maar mijn ouders binnenkort ook een ADSL abo met telefonie willen aanschaffen. Wanadoo is nu de goedkoopste (scheelt niet bijster veel, maar toch, 27,50 p/m Wanadoo en Tis 29,95 p/m. Tiscali's newsserver kapt ermee, dus in dat opzicht heeft Wanadoo een voordeel, ook al is de snelheid brak te noemen. Wanadoo werkt echter met Livebox waar ik ook de nodige verhalen over lees, Tiscali verkoopt voor 30 EUro (geen verdere huur p/m) een Zyxel 2602 VoIP modem/router die goed stabiel is ook met telefonie. Ben dus benieuwd wat jullie als Wanadoo Livebox gebruikers kunnen vertellen.

Hopelijk zijn er wat gebruikers die hun ervaringen kunnen posten, zodat ik m'n ouders hierin ff kan adviseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of je telefoon (die aan de livebox hangt) ook overgaat als je gebeld word op je KPN-nummer? Als je ook telefonie van Wanadoo hebt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had deze vraag al eerder gesteld, maar volgens mij heb ik problemen met mijn Livebox. Het nl. zo dat als ik mijn Livebox via Ethernet aansluit op mijn computer ik wel een IP adres ontvang, maar ik de Livebox niet kan pingen (timed out). Volgens die gasten van de helpdesk komt dit door een firewall die ik zgn. aan zou hebben staan maar ik nog nooit een firewall aangezet. Saillant detail is dat ik met WiFi wel verbinding krijg, wat het firewall verhaal een beetje onwaarschijlijk maakt, me dunkt. Ik heb het nu met 3 "computers" geprobeerd:
PC -> win2k (geen firewall), WiFi werkt
Laptop -> XP pro (vlgns. mij geen firewall), WiFi werkt
Xbox -> zeker geen firewall (sorry meneer dat ondersteunen wij niet :( )

Kan het zijn dat de ethernetpoort van de Livebox kapot is en daarom alleen traffic naar mijn computer kan sturen.

Wanadoo is zeker dat het niet aan de Livebox ligt, maar aan mijn computers (!). Jullie zullen begrijpen dat ik hier geen r**t van geloof. Dit lijkt me het beste topic om dit te vragen, maar als het beter ergens anders kan vragen hoor ik het graag.

TIA

P.S. Ervaringen:
Internet heeft het altijd gedaan.
Telefoon is een keer vastgelopen, verder nog niet
Service (voor de non-digibeet) = 0,0
Als je alleen je computer erop aan wilt sluiten en geen rare dingen doet lijkt me het een goed abo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Kun je de LB op beide eth poorten niet pingen of alleen op 1 poort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
sinds ik de livebox heb , kan ik btw niet meer naar alle online radios luiteren... Soms doet ie het wel, maar dan na 2 minuten stopt het met als foutmelding: Kan geen verbinding maken met de server. Mogelijk is de servernaam onjuist, is de server niet beschikbaar of zijn de proxy-instellingen onjuist.

Terwijl die het bij andere mensen wel doet.. iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MindedRaptor schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:42:
Kun je de LB op beide eth poorten niet pingen of alleen op 1 poort niet.
Op beide poorten niet, maar krijg op beide poorten wel een IP adres.

Dat suggereert dat het aan mij ligt en niet aan LB. Zou het misschien aan de bekabeling kunnen liggen. Ik heb al een aantal verschillende kabels geprobeerd. Ik wil alleen eerst alle optie uit putten voordat ik CableOne laat komen (en er een vrije dag aan opoffer).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Heb je misschien een switch of hub tussen je Livebox en de computers hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Laatst online: 22-03-2024
nu die wanadoo family verbinding opgeschroeft wordt 20 Mb UP (max) en 1 Mb DOWN vindt het deze deal wel interressant worden.

mijn vraagt rest alleen nog : kan ik mijn Speedtouch 570 modem/router gewoon blijven gebruiken ?? (heb hier echt nix over kunnen vinden!)

en zo ja, wat zijn dan de instellingen ?

mijn dank zal groot zijn, medetweakers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:49:
[...]

Op beide poorten niet, maar krijg op beide poorten wel een IP adres.

Dat suggereert dat het aan mij ligt en niet aan LB. Zou het misschien aan de bekabeling kunnen liggen. Ik heb al een aantal verschillende kabels geprobeerd. Ik wil alleen eerst alle optie uit putten voordat ik CableOne laat komen (en er een vrije dag aan opoffer).
Al een keer met vaste IP adressen geprobeerd? Dus non-dhcp? Buurman hiernaast had last van een slecht functionerende DHCP server, statisch adres ingevoerd, geen problemen meer :)

Hier in huis gebruiken we uitsluitend statische adressen. Servers, Skype je kent het, word gekkenwerk om via DHCP te doen ook al krijg je 9 van de 10 keer hetzelfde adres. Geef een keer een lanparty, DHCP-pool is verzadigt geweest met mac-adressen en je krijgt weer een keer een ander adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvt.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben diegene die problemen hebben met ADSL Family nog steeds problemen?? Ik heb vorige week donderdag weer gebeld en ze zeiden tegen mij dat het binnen een week opgelost zal zijn. Ik ben benieuwd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Over wat voor soort problemen ging het?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:19:
[...]

Al een keer met vaste IP adressen geprobeerd? Dus non-dhcp? Buurman hiernaast had last van een slecht functionerende DHCP server, statisch adres ingevoerd, geen problemen meer :)

Hier in huis gebruiken we uitsluitend statische adressen. Servers, Skype je kent het, word gekkenwerk om via DHCP te doen ook al krijg je 9 van de 10 keer hetzelfde adres. Geef een keer een lanparty, DHCP-pool is verzadigt geweest met mac-adressen en je krijgt weer een keer een ander adres ;)
Ik ga het proberen. Maar met WiFi werkt het wel, klopt dat wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:14:
De vraag zal al vaker gesteld zijn, maar wellicht dat met de tijd die verstrijkt Wanadoo beter gaat presteren:

1. Hoe is de stabiliteit van de verbinding/internet an sich? Veel uitval/downtime of juist niet? Snelheid die men beloofd of juist niet? (wel rekening houdende met de afstand naar de ADSL centrale)

2. Is de telefonie VoIP een beetje in orde of brak? Geluidskwaliteit? Constant in de lucht of ligt dit er regelmatig uit? Aparte zaken zoals echo of uitvallen van de verbinding als je belt?

3. Overige op- of aanmerkingen?

Deze vraag heb ik omdat ikzelf Tiscali 4 Mbit VoIP heb, maar mijn ouders binnenkort ook een ADSL abo met telefonie willen aanschaffen. Wanadoo is nu de goedkoopste (scheelt niet bijster veel, maar toch, 27,50 p/m Wanadoo en Tis 29,95 p/m. Tiscali's newsserver kapt ermee, dus in dat opzicht heeft Wanadoo een voordeel, ook al is de snelheid brak te noemen. Wanadoo werkt echter met Livebox waar ik ook de nodige verhalen over lees, Tiscali verkoopt voor 30 EUro (geen verdere huur p/m) een Zyxel 2602 VoIP modem/router die goed stabiel is ook met telefonie. Ben dus benieuwd wat jullie als Wanadoo Livebox gebruikers kunnen vertellen.

Hopelijk zijn er wat gebruikers die hun ervaringen kunnen posten, zodat ik m'n ouders hierin ff kan adviseren!
Mijn verbinding is nu 4 dagen up zonder enige downtime.
Hierbij een screenshotje om het wat geloofwaardiger te maken: http://home.wanadoo.nl/r.pack/uptime.JPG

Ik haal gewoon 440kB/sec down en up 70kB/sec
Ik heb geen telefonie (zit op de speedtouch 510)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je aan de ethernetport een hub c.q. switch koppelt dan kan je aan alle poorten van de hub een PC aansluiten, dus ruim voldoende.
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:39:
Weet iemand hoeveel pc's er op een Livebox kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.
Ik betaal nu 30euro voor 120kb's download. 30kb's upload
Zoals ik zie is die 20mb versie 30euro.
Zijn er nou redenen waarom ik niet hier voor kan gaan?
Ik bedoel natuurlijk wil ik sneller internet, maar zit er nergens een adder(tje) onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:45:
Ik heb een vraagje.
Ik betaal nu 30euro voor 120kb's download. 30kb's upload
Zoals ik zie is die 20mb versie 30euro.
Zijn er nou redenen waarom ik niet hier voor kan gaan?
Ik bedoel natuurlijk wil ik sneller internet, maar zit er nergens een adder(tje) onder het gras?
Tot nu toe heb ik nog niks ontdekt net als alle andere Wanadoo leden >:)
Ik heb verder ook geen kleine lettertjes gezien dus het zal allemaal wel goed zijn.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat kan niet ! Lees even goed het verhaal op de Wanadoo site !!
mieg_1981 schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:18:
nu die wanadoo family verbinding opgeschroeft wordt 20 Mb UP (max) en 1 Mb DOWN vindt het deze deal wel interressant worden.

mijn vraagt rest alleen nog : kan ik mijn Speedtouch 570 modem/router gewoon blijven gebruiken ?? (heb hier echt nix over kunnen vinden!)

en zo ja, wat zijn dan de instellingen ?

mijn dank zal groot zijn, medetweakers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de reacite van Wanadoo voor een bestelling.
Er wordt aangeraden te wachten met het opzeggen totdat je een bevesteging hebt van Wanadoo.
Alleen mij Multikabel abbo moet voor een eind van de maand worden opgezegt anders betaal ik een maand extra. Hoelang duurde dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de overstap van Wanadoo Lite naar Family heb ik al 4 weken geen normaal internet gehad.
Elke 2 min. soms om de 15 min. valt mijn verbinding weg.
Wanadoo heeft toegegeven dat dit aan hun ligt. Tevens vertelden ze mij dat vele honderden en misschien duizenden Wanadoo Family gebruikers hier last van hebben :(
Er is iets fout in de centrale's. Tot op heden weten ze niet waar het aan ligt !!!!!
Wanneer ik iets wil downloaden ben ik vrij snel mijn verbinding kwijt.

Mijn advies aan mensen die de overstap naar wanadoo willen maken:

Wacht eerst eens af of de klachten afnemen, daarna kun je altijd nog beslissen over te stappen.
Wanneer Wanadoo family stabiel is dan is het natuurlijk een mooie en snelle verbinding voor een goede prijs.

De Helpdesk van Wanadoo is vrij slecht (dit was vroeder zeker een stuk beter).
Ik was altijd erg tevreden over Wanadoo en de helpdesk. Nu wordt dat steeds minder.

Volgens mij zitten de problemen niet echt in de Livebox :+

Ik hoop snel weer een stabiele verbinding te krijgen.

Groetjes

Cybercop

Ps. ik verbaas mij erover dat er nog steeds mensen kiezen voor Wanadoo Family.
Wanneer je problemen met je verbinding wilt is de overstap een goede keus. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:14:
Heeft er iemand ervaring met de reacite van Wanadoo voor een bestelling.
Er wordt aangeraden te wachten met het opzeggen totdat je een bevesteging hebt van Wanadoo.
Alleen mij Multikabel abbo moet voor een eind van de maand worden opgezegt anders betaal ik een maand extra. Hoelang duurde dit bij jullie?
Heb gewoon geduldig afgewacht, duurde bij mij ongeveer anderhalve week. Heb ook een maand dubbel abonnement betaald, zowel XS4ALL als Wanadoo maar dat moet dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
Waar ben je beter mee af, met Wanadoo of met Versatel? Want bij Versatel heb ik (als ik het goed las) gezien dat je geen abo van KPN meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het zo toch goed ofniet?

- Wanadoo incl telefonie bestellen
- Brief krijgen van Wanadoo
- Andere provider opzeggen (Multikabel)
- KPN opzeggen??!

Vooral dat laatste vind ik wat onduidelijk weet iemand hoe dat precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
KPN opzeggen kan (nog) niet.

Zie ook: Kan ik mijn telefonie-abonnement bij KPN opzeggen als ik Wanadoo Telefonie neem?

[ Voor 37% gewijzigd door Lizard op 19-09-2005 23:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

eind dit jaar is het waarschijnlijk wel mogelijk

bron: helpdesk wanadoo

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 19-09-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
vr6-only schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:34:
eind dit jaar is het waarschijnlijk wel mogelijk

bron: helpdesk wanadoo
er is hier idd een juridisch gevecht over gaande
zover ik weet heb je met versatel ook nog steed kpn omdat die wijkcentrales gewoon was hun zijn
zij hebben jaren lang het netwerk aangelegd en onderhouden. vind het wel logisch dat ze zeggen he wacht ff dit gaat zo maar niet
maar we wachtte af
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:43:
Sinds de overstap van Wanadoo Lite naar Family heb ik al 4 weken geen normaal internet gehad.
Wanadoo heeft toegegeven dat dit aan hun ligt. Tevens vertelden ze mij dat vele honderden en misschien duizenden Wanadoo Family gebruikers hier last van hebben :(
Er is iets fout in de centrale's. Tot op heden weten ze niet waar het aan ligt !!!!!

Wacht eerst eens af of de klachten afnemen, daarna kun je altijd nog beslissen over te stappen.
Wanneer Wanadoo family stabiel is dan is het natuurlijk een mooie en snelle verbinding voor een goede prijs.

Ik was altijd erg tevreden over Wanadoo en de helpdesk. Nu wordt dat steeds minder.

Groetjes

Cybercop

ik weet niet hoe het is met de helpdesk
zover is ik weet heeft family een eigen helpdesk
dus misschien is de oude nog wel in orde
niet te snel conclusies trekken
ik ben er ook niet blij mee maar generaliseren is fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat kan al jaren, je telefonie bij KPN opzeggen als je DSL hebt op je lijn. De telco (in dit geval dus Wanadoo, maar ook Tiscali, BBned, Versatel, KPN-DSL etc) krijgt gewoon bericht dat telefonie is opgezegd. Hangt er vanaf wat je met dat bericht doen. Tiscali & BBned laten DSL liggen, die blijft dan gewoon functioneren alleen op de koperlijn.

Echter als je DSL hebt via het KPN-DSL netwerk wordt ook je DSL opgezegd op dat moment automatisch. Wat Wanadoo doet, geen idee.

Je kan immers ook als telco DSL laten aanleggen op een ongebruikte koperlijn (waar dus geen KPN telefonie op zit).

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 20-09-2005 07:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

(...) Elke 2 min. soms om de 15 min. valt mijn verbinding weg.
Wanneer ik iets wil downloaden ben ik vrij snel mijn verbinding kwijt. (...)
Tis een known issue. Het is een probleem tussen de router en de dslam. De fabrikanten van de hardware gaven elkaar de schuld, Wanadoo heeft er intussen voor gezorgd dat er zeer binnenkort een oplossing komt. Er is een workaround, maar die is nog niet volledig getest.

[ Voor 1% gewijzigd door nitpicker op 20-09-2005 10:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Michnov, doet jouw internetverbinding het al?? Ze hebben mijn probleem aan een derde partij uitgegeven omdat de fout ergens in de wijkcentrale zit. Hoe zit het nou bij jou?? Het is weer afwachten aangezien ze zeiden dat het binnen een week opgelost moet zijn. Maar die derde partij schijnt een beetje langzaam te zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zij hebben jaren lang het netwerk aangelegd en onderhouden
Correctie: de belastingbetaler hebben jaren het netwerk aangelegd en onderhouden. En sinds KPn privaat is, vragen zijn de hoofdprijs en misbruiken ze hun positie en bruidschat op elke mogelijke manier en tot de laatste snik, OPTA of niet. Foute figuren, altijd al geweest en nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Is het iemand gelukt om family telefonie en de livebox zo op te zetten dat het KPN nummer en het Wanadoo nummer wat je hebt ook daadwerkelijk naar 2 verschillende telefoons gaan (goedkope vorm van ISDN als het ware)? Ik krijg het niet voor elkaar zonder dat de boel ruist dan wel gewoon niet fatsoenlijk werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Sovereign>

Ik heb geen livebox, maar kan je niet een normale splitter voor delivebox plaatsen en de ene kabel naar je livebox en de ander naar je vaste telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

bjck schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 07:07:
Dat kan al jaren, je telefonie bij KPN opzeggen als je DSL hebt op je lijn. De telco (in dit geval dus Wanadoo, maar ook Tiscali, BBned, Versatel, KPN-DSL etc) krijgt gewoon bericht dat telefonie is opgezegd. Hangt er vanaf wat je met dat bericht doen. Tiscali & BBned laten DSL liggen, die blijft dan gewoon functioneren alleen op de koperlijn.

Echter als je DSL hebt via het KPN-DSL netwerk wordt ook je DSL opgezegd op dat moment automatisch. Wat Wanadoo doet, geen idee.

Je kan immers ook als telco DSL laten aanleggen op een ongebruikte koperlijn (waar dus geen KPN telefonie op zit).
Je schiet er alleen niet veel mee op want de provider berekent de kosten aan jou door voor de opgezegde kpn lijn.
Dus betaal je nu voor bijv. een budget lijn aan de kpn betaal je straks aan de provider hetzelfde bedrag voor je opgezegde budget lijn.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
n00bs schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:47:
Sovereign>

Ik heb geen livebox, maar kan je niet een normale splitter voor delivebox plaatsen en de ene kabel naar je livebox en de ander naar je vaste telefoon?
Dat heb ik geprobeerd, maar dan krijgt de livebox geen internetsignaal. ;(

Edit: Volgens mij heb ik het opgelost door de oorspronkelijke splitter te plaatsen waar de telefoon het huis in komt, althans ik heb geen last van ruis meer. Zit de splitter (te) dicht bij de livebox dan werkt het kennelijk niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Sovereign op 20-09-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch gewoon op de ouderwetse manier door weer een splitter ervoor en daar het KPN-toestel op en op de Livebox het andere toestel ? Maar wat is de grap hiervan ?
Sovereign schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:44:
Is het iemand gelukt om family telefonie en de livebox zo op te zetten dat het KPN nummer en het Wanadoo nummer wat je hebt ook daadwerkelijk naar 2 verschillende telefoons gaan (goedkope vorm van ISDN als het ware)? Ik krijg het niet voor elkaar zonder dat de boel ruist dan wel gewoon niet fatsoenlijk werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bestaat niet, dan heb je de splitter niet goed aangesloten ! Sovereign schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:56:
[...]
Dat heb ik geprobeerd, maar dan krijgt de livebox geen internetsignaal. ;(

Edit: Volgens mij heb ik het opgelost door de oorspronkelijke splitter te plaatsen waar de telefoon het huis in komt, althans ik heb geen last van ruis meer. Zit de splitter (te) dicht bij de livebox dan werkt het kennelijk niet.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, je slaat de spijker op z'n kop !!!!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:54:
[...]

Correctie: de belastingbetaler hebben jaren het netwerk aangelegd en onderhouden. En sinds KPn privaat is, vragen zijn de hoofdprijs en misbruiken ze hun positie en bruidschat op elke mogelijke manier en tot de laatste snik, OPTA of niet. Foute figuren, altijd al geweest en nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:58:
[...]
en ook zo goed onderbouwd.

[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear28 op 20-09-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:58:
[...]
OMG, gebruik de edit knop! drie reacties onder elkaar! e plaats je reactie onder de quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een D of T ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
lol, in elk geval niet in HOOFDLETTERS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Heeft iemand enig id wanneer wanadoo wat aan de dekking van ADSL Family gaat werken?

Of dat ze hier al mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Vooralsnog zijn ze klaar met hun dekkingsgebied. Ik weet niet of ze bij houden welke checks er allemaal gedaan worden op hun site, maar alle sites die ze in gedachten hadden zijn actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
nitpicker schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:51:
Vooralsnog zijn ze klaar met hun dekkingsgebied. Ik weet niet of ze bij houden welke checks er allemaal gedaan worden op hun site, maar alle sites die ze in gedachten hadden zijn actief.
Whut :?

Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/map-adslfamily.gif

Dat blijft dus hun dekkingsgebied? Gaan ze niet verder uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Wanadoo is wel degelijk bewust van het probleem en heeft ook wel een oplossing.
Ik had bijna dezelfde klachten...
Bij mij viel het internet godzijdank niet om de 15 minuten weg maar wel vaak. Op één dag toch wel 5 of meer keren...
En deze fout lag idd in de centrale. Ze zijn toen de hele week bezig geweest (na 1,5 maand iedere keer gebeld te hebben) En aan het einde van de week was het probleem opgelost...

Natuurlijk kan ik niet zeggen of dat ook echt de oorzaak is bij jou maar het lijkt wel vrij veel op mijn probleem...

Groetjes

Cybercop

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 18:29
Ik heb nu al 4 weken geen internet... bij wanadoo hebben ze het nu naar de tweede hulp door gegeven.

Ik gebruik mijn oude speedtouch 510 nog steeds. De verbinding staan ingesteld op 8mb/s.

Ik heb alles nu al geprobeerd... ik denk dat het aan het mec adres ligt omdat ik niet meer het modem gebruik wat wanadoo geleverd heeft, kan dit kloppen??!

Is het probleem opgelost als ik een Livebox aanvraag??

graag hulp! :(
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.