It ain't stupid if it works!
bij mij geeft het metertje 12 tot 20 mbit aan, maar wat wil je met 150 meter van de centrale
[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 15-09-2005 19:33 ]
[ Voor 84% gewijzigd door vr6-only op 15-09-2005 21:26 ]
Lijkt me niet echt rendabel. Dan zouden ze gewoon een gehele dark fiber ring bijvoorbeeld aan moeten leggen.vr6-only schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:25:
gewoon glasvezel. is volgens mij goedkoper dan meer centrales plaatsen of niet ?

Moet je daar weer aparte hardware voor aanschaffen? Zo jah wat dan en wat kost dat geintje?
Ik ben niet helemaal into telefoon techniek, vooral als het daarna ook nog werkend door de livebox moet raak ik de weg kwijt.
hoe had je het hiervoor? ik had een nieuwe telefoon toestel nodig voor thuis omdat de oude de battery ervan telkens leeg raakte na 30 min ofzo in gebruik en nieuwe 44 euro kost.G-SuPRuuB schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:53:
Hoe hebben mensen het hier opgelost met meerdere telefoons in huis en maar 1 aansluiting op de livebox?![]()
Moet je daar weer aparte hardware voor aanschaffen? Zo jah wat dan en wat kost dat geintje?![]()
Ik ben niet helemaal into telefoon techniek, vooral als het daarna ook nog werkend door de livebox moet raak ik de weg kwijt.
motorola telefoon met 3 losse sets. 75 euro bij expert
[ Voor 31% gewijzigd door vr6-only op 15-09-2005 22:26 ]
Nu komt nog gewoon simpel de lijn het huis binnen, wordt in de meterkast in zo'n ISRA punt (ofzowiets dergelijks) in 3en gesplit en heb dus 3 lijnen door het huis...waar gewoon de telefoons op aangesloten zijn.
Simpel
[ Voor 5% gewijzigd door Ruben [NL] op 15-09-2005 22:14 ]
Je vraag wanadoo aan met linesharing op dezelfde lijn (aderpaar) als waar je ook je KPN-telefonie/nummer op hebt. Dus standaard de eerste twee van links zijn het. De rechter twee zijn voor een eventueel tweede telefoonie of DSL lijn en zegmaar 'reserve'.Mili schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:42:
beste mensen ik begin steeds meer te twijvelen of alles bij ons wel goed zit na het isra punt op het volgende plaatje hebben wij de midddelste
[afbeelding]
alleen nu is dus de vraag uit welke uit gang komen de goede draden
want ik heb toen mijn vorige abbo door kpn laten aansluiten(ik had het zelf geprobeerd maar toen lukte het me niet) en die heb alles eruit getrokken en 2 willekeurige kleuren in de eerste 2 aansluitingen gedaan kon ik die gewoon blijven gebruiken of gebruikt wanadoo andere?
Er is nog een derde ISRA variant en dat is de gewone aansluitdoos in de muur waar je direct een telefoonstekker op kan prikken. Deze zijn een beetje 'tricky' omdat hier vaak in de muur al een vertakking is gemaakt naar een extra aansluitpunt inhuis die je dan dus niet juist hebt zitten omdat deze voor je splitter zit.
Openen en even kijken doet dus wonderen. Princiepe is dat je alleen op pin A & B (bovenste twee pinnen die verst uit elkaar staan) maar één draadje per pin/schroef aangesloten nodig hebt van de binnenkomende kabel van KPN.
Misschien zijn ze wel ergens met bezig. Of even een reorganisatie in de IP-blokken. Staat nergens zwart op wit volgenmij dat je een 'vast' (ook wel 'constant dezelfde') IP zou hebben.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:53:
ff kleine update, sommatie loopt en Wanadoo heeft tot volgende week woensdag de tijd om met een adequate oplossing te komen.
Helaas ben ik van het weekend nog eens teleurgesteld door Wanadoo. Ze hebben wij voor ik het abbonement afsloot toegezegd dat ik een vast IP adres zou krijgen. En wat schetst mijn verbazing?? Gisternacht, na 5 dagen online te hebben gestaan, krijg ik opeens een ander IP adres!!!
Dus meteen alles snel omgezet naar het nieuwe adres, maar er zijn meteen talloze VPN netwerken niet meer voor mij bereikbaar aangezien deze met IP filters zijn ingesteld.
Antwoord van helpdesk: Tja meneer, vaste IP adressen zijn duur. U heeft inderdaad een DHCP adres gekregen met een lease tijd van 2 weken, dit kan echter ook vaak 1 week zijn.
Dus niks geen vast IP adres!! Wanadoo, kom je beloftes na!!!!
Meest logische is dat zonder netwerkwijzigingen of IP-blok herverdelingen je gewoon steeds dezelfde krijgt toegewezen natuurlijk. Zijn maar weinig beetje zinnige redenen te bedenken om 't steeds te veranderen bij iedereen ook.
En ook bij een ISP waar je wel een 'vast' IP hebt op je verbinding (die je altijd via DHCP of login/wachtwoord PPPoA (KPN-DSL)) kan deze nog wijzigen door netwerktechnischen noodzaak. Enkel dat je dan misschien vooraf een waarschuwing krijgt dat het gaat/kan gebeuren.
Wil je persé een vast/eigen IP moet je geen consumenten product bestellen of het zwart op wit hebben de belofte. Maar eigenlijk gewoon in de voorwaarden/contract natuurlijk netjes bij product specificaties.
[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 15-09-2005 22:36 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Als je overstapt van een Wanadoo KPN lijn naar Family heb je de mogelijkheid om je eigen modem te houden. Ben je nieuwe klant van Wanadoo, dan is de LiveBox een vast onderdeel van het produkt.SgtStrider schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:54:
Even een ADSL2+ specifiek vraagje; heeft iemand ervaring met de Linksys AG241? Livebox hoef je toch niet perse te huren als je eigen modem hebt (niet verplicht)?
Verwijderd
Maar op de lange termijn is fiber to the home toch wel een veel betere investering dan om op iedere vierkante kilometer een wijkcentrale te plaatsen. De impact die een dergelijk project op de infrastructuur heeft is behoorlijk, en dat terwijl je op de lange termijn toch weer met beperkingen te maken krijgt, die je bij fiber minder snel tegen zult komen.Lekkere Loempia schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:48:
Lijkt me niet echt rendabel. Dan zouden ze gewoon een gehele dark fiber ring bijvoorbeeld aan moeten leggen.
En al die losse projectjes overal. Worden allemaal aparte eiland/netwerkjes vast....vr6-only schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:54:
kabelboeren zeuren dat hun netwerk nog heel veel potentie heeft etc..bullshit. 100 mbit ofzo ooid...glasvezel is DE toekomst naar mijn mening. alleen moet je alles open halen wil je het voor elkaar hebben en dat is een prijzig iets.
Bouw dan gewoon één netwerk in één keer overal
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 16-09-2005 06:59 ]
Dus een netwerk MET internet op elke pc.
Plaatje.
http://home.hetnet.nl/~d.wesselink/510icmlivebox.jpg
De livebox ethernet poort dus met een utp kabel naar de eerste ethernet poort van de speedtouch, zodat je op de andere 3 ethernet poorten met computers online kunt?
PS: Moet die kabel (als het werkt) tussen livebox en speedtouch crossed of gwoon zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Ruben [NL] op 16-09-2005 13:42 ]
Verwijderd
ik heb sinds 6 augustus geen internet.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:13:
OKE JONGENS, het heeft even geduurt.. we zijn hier al vanaf 8 augustus (!!!!) aant klote om internet goed te fixxe.. en dan.. is het eindelijk gelukt !
stabiele ping.. stabiele lijn.. wanadoo heeft de server nagekeken en onze wijkcentrale nagekeken.. er zat in beide een kleine fout
en dat is nu goed gezet.. dus ik klaag niet meer.. goeie lijn..goeie snelheid.. ik zit 800 meter van de centrale.. kom maar op met die 20 m/bit !:D
werdt je ook naar de 3de lijn gezet ?
Verwijderd
Op die manier zorgt KPN er dan voor dat Wanadoo van ons de schuld krijgt terwijl zij het niet kunnen helpen dat KPN op zo'n lakse manier te werk gaat.
Bij mij zijn ze vanaf maandag bezig om de verbinding opnieuw te configureren en metingen in de wijkcentrale uit te voeren, aldus de helpdeskmedewerker...
Dus ik verwacht vandaag of morgen wel een telefoontje eigenlijk, ik wacht nu al ongeveer 1,5 maand op een STABIELE verbinding, en tot op heden is daar niet veel aan gedaan om dat te realiseren.
Alhoewel, gisteren heb ik nadat ik thuis was om 17.00 uur geen uitvallen meer gehad. Terwijl ik normaaal 's avonds ongeveer 5/6 uitvallen moet hebben. Als je het gemiddelde nagaat iig.
Dus wie weet is er nu dus eindelijk maar toch verbetering, want het schiet niet op natuurlijk anders.
Ik hou jullie op de hoogte zodra er iets meer bekend wordt....
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Onzin als het een kruisdraad is verhelpt KPN dat binnen 8 kantooruren (verplichting opgelegd door de Opta)nitpicker schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:36:
De meeste fouten liggen bij KPN, 'vergeten' kruisdraadje te trekken en dat soort meuk...
Meestal zit het in het Telcodomein en dan moet KPN eerst toestemming krijgen van de andere ISP om er iets aan te mogen doen (is dus meestal een centen kwestie providers wachten vaak tot ze meerdere storingen hebben voor een centrale)
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Dat wil nog niet zeggen dat 70 tot 80% van de storingen de schuld is van KPNnitpicker schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:43:
ik zal je vertellen... 70 tot 80% van de gevalletjes die nu helemaal geen verbinding hebben, wordt uiteindelijk opgelost door KPN. De rest is inderdaad telco domein, die duren helaas een stuk langer...
[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 16-09-2005 10:58 ]
Verwijderd
Dan heeft KPN bij het eerste contact al geconstateerd dat het in de Telco zit en heeft je waarschijnlijk middels een bypass toch weer aan een telefoonverbinding geholpen. Daarna wordt Wanadoo ingelicht dat er een probleem zit in de Telco en dan begint mijn eerder genoemde betoog. Dus een Wanadoo probleem!!Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:03:
Bij mij lag de fout volgens mij wel bij KPN. Na de omzetting geen problemen gehad met Wanadoo Family, maar toen hadden we ineens geen telefoonverbinding meer. En als iemand naar ons belde dan kreeg diegene totaal iemand anders aan de lijn. Nadat we KPN gebeld hadden, hadden we via een centrale geregeld dat we weer een telefoonverbinding hadden. Maar daarna hadden we geen internet meer en daar wacht ik na 2 1/2 week nog steeds op. Kreeg pas maandag te horen van Wanadoo dat er iets niet klopte bij mijn wijkcentrale. Ze hebben het doorgespeeld naar KPN en KPN zal een monteur sturen naar mijn wijkcentrale. Tot op heden nog niet gebeurd en ik weet ook niet of die monteur ermee bezig is. Kunnen jullie de helpdesk na zessen makkelijk bereiken?? Ik krijg elke keer de melding van "wegens overweldigende verkeersdata zijn de medewerkers op dit moment niet bereikbaar". Of ben ik soms de enige die dit heeft??
edit: Ik zal het nog wat specifieker uitleggen. Waarschijnlijk had Wanadoo in jou geval een capaciteitsprobleem en daarom duurt het ook zo lang voor er weer een internetverbinding is en daarna verzuimt Wanadoo waarschijnlijk ook nog om KPN weer te informeren dat de Bypass er weer afmoet waardoor het uiteindelijk nog weer langer duurt voordat je weer gelijktijdig kunt bellen en internetten
[ Voor 15% gewijzigd door Lanfear28 op 16-09-2005 11:25 ]
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=LRSL02&#tecData
Ik weet namenlijk niks van hoe het zal gaan functioneren als het achter de livebox hangt.
Indien er betere routers zijn, zou ik je erg dankbaar zijn als je mij die laat zien.
Mijn budget gaat tot 60 euro en ik heb hier 4 pc's staan.
Alvast bedankt voor je reactie.
Verwijderd
een switch is een switch, je kan lekker duur gaan doen net als mij maar dat is totaal niet nodig.MensionXL schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:29:
Weet iemand misschien of dit een goede keuze is om achter de livebox te hangen:
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=LRSL02&#tecData
Ik weet namenlijk niks van hoe het zal gaan functioneren als het achter de livebox hangt.![]()
Indien er betere routers zijn, zou ik je erg dankbaar zijn als je mij die laat zien.
Mijn budget gaat tot 60 euro en ik heb hier 4 pc's staan.
Alvast bedankt voor je reactie.
ik had eerst een linksys switch terwijl ik de zelfde prestaties haalde met een sweex switch wat 12 euro koste. dus linksys weer verkocht en sweex gehaald. werkt prima hier.
voor routers gelden andere regels, dan moet je idd een goede kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 16-09-2005 12:13 ]
Verwijderd
SgtStrider schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:54:
Even een ADSL2+ specifiek vraagje; heeft iemand ervaring met de Linksys AG241? Livebox hoef je toch niet perse te huren als je eigen modem hebt (niet verplicht)?
nou lekker ben ik daar mee
zit sinds 17-08 bij de family maar heb nooit een goede verbinding gehad en sinds 6-9 geen internet en telefoon meer
het begint zo aardig in de centen te lopen
als het zo door gaat is straks adls family duurder dan adsl basic
Verwijderd
Wat is eigenlijk de taak van de switch dan volgens jou? Gewoon van meerdere aansluitingen voorzien en de Livebox zorgt voor de lan ip's en daar ga je mee portmappen?
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 16-09-2005 13:38 ]
Iemand?G-SuPRuuB schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 08:09:
Weet er hier iemand zeker of dit mogelijk is met de Speedtouch en Livebox?
Dus een netwerk MET internet op elke pc.
Plaatje.
http://home.hetnet.nl/~d.wesselink/510icmlivebox.jpg
De livebox ethernet poort dus met een utp kabel naar de eerste ethernet poort van de speedtouch, zodat je op de andere 3 ethernet poorten met computers online kunt?
PS: Moet die kabel (als het werkt) tussen livebox en speedtouch crossed of gwoon zijn?

Uh hoe wil je dat gaan doen dan
je snapt mij volgens mij niet, ik bedoel dat een switch niets bijzonders doet vergeleken met een router. je betaald 45 euro omdat je er linksys op staat. voor 12 euro heb je ook een sweex switch.MensionXL schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:37:
@VR6-only
Wat is eigenlijk de taak van de switch dan volgens jou? Gewoon van meerdere aansluitingen voorzien en de Livebox zorgt voor de lan ip's en daar ga je mee portmappen?
ik geef alleen maar een tip
[ Voor 28% gewijzigd door vr6-only op 16-09-2005 14:01 ]
Nee idd, van routers en switches heb ik geen verstandvr6-only schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:57:
[...]
je snapt mij volgens mij niet, ik bedoel dat een switch niets bijzonders doet vergeleken met een router. je betaald 45 euro omdat je er linksys op staat. voor 12 euro heb je ook een sweex switch.
ik geef alleen maar een tip
Dus een sweex dingetje zou dezelfde mogelijkheden geven?
maarja mensen willen voor een dubeltje tegenwoordig op de eerste rang zitten.
Bedankt voor jullie hulp.
EDIT:
Problemen gelezen, ga toch maar de Linksys aanschaffen.
[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 16-09-2005 15:09 ]
Verwijderd
ADSL2 = 13 Mbit/sec, ADSL (ADSL1) = 8 Mbit/sec.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:01:
Dit is een ADSL2-modem en geen ADSL2+ dus max. 8mbps
[...]
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
"Helaas, uw postcode valt nog niet in het dekkingsgebied van Wanadoo ADSL Family. Wij adviseren u een ander Wanadoo ADSL product te selecteren."
Dit ga je toch niet menen?????
Iemand enig idee wanneer Wanadoo een betere dekking gaat krijgen?
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Volgens mij is het wel mogelijk, hoe verzend je anders data van de ene pc naar de andere via een netwerk?MensionXL schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:57:
[...]
Uh hoe wil je dat gaan doen danalle porten op de ST zijn voor verkeer naar de computers en niet om van andere modems naar de ST te sturen. Gewoon een switch kopen zoals ik ga doen.
Verwijderd
Wat mij opvalt is dat er zo weinig info is over welke modem/routers wel willen werken met family.
Ik heb een draadloos modem/router sitecom WL108, die altijd feilloos met lite overweg kon. Mijn vraag: werkt deze sitecom ook met family?
De livebox heb ik voor alle zekerheid erbij genomen, hoewel er na het lezen van al het leed waarschijnlijk weinig zekerheid is.
Wat denk je wat iedereen bij Wanadoo en Versatel doet...preciesn00bs schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:42:
maarja mensen willen voor een dubeltje tegenwoordig op de eerste rang zitten.

Jah maar hoe wordt het dan gerout? 1 zo'n port is niet bedoeld om er internet in te laten binnekomen voor zover ik weet.Fraske schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:27:
[...]
Volgens mij is het wel mogelijk, hoe verzend je anders data van de ene pc naar de andere via een netwerk?
routers:Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:28:
Ook ik heb een lite contract omgezet naar family, heb zojuist livebox ontvangen en ben na het lezen van de vorige 22 pagina's in angstige afwachting van mijn verbinding.
Wat mij opvalt is dat er zo weinig info is over welke modem/routers wel willen werken met family.
Ik heb een draadloos modem/router sitecom WL108, die altijd feilloos met lite overweg kon. Mijn vraag: werkt deze sitecom ook met family?
De livebox heb ik voor alle zekerheid erbij genomen, hoewel er na het lezen van al het leed waarschijnlijk weinig zekerheid is.
misschien omdat bijna alles gewoon werkt ? anders had je wel gehoord dat dit of dat het niet deed.
Verwijderd
aangezien ik niet gebruik wil maken van de optie wireless bij de livebox kost namelijk €2,95 de maand + 30 euro aanschafkosten per usb ontvanger..
werkt het aansluiten van de livebox op een router gewoon nog hetzelfde als de "ouderwetse" adslmodem>> router of moet er meer ingesteld worden nu?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 21:17 ]
Jah ik dacht dat ik ergens gelezen had dat dat kon, daarom vroeg ik het hier...MensionXL schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:36:
[...]
Jah maar hoe wordt het dan gerout? 1 zo'n port is niet bedoeld om er internet in te laten binnekomen voor zover ik weet.
Maarja dat is dus ook niet echt zeker

En Fraske weet jij er niet toevallig nog iets meer van af?

Ik heb echter de laatse dagen problemen met dce verbinding. De livebox zegt dat alles gewoon goed is maar ik heb vandaag al 3 keer de box moeten opstarten. Iemand die deze problemen vandaag en afgelopen dagen ook heeft gehad?
Verwijderd
Ik krijg namelijk elke x een technische fout...
bvd dank
Verwijderd
Situatie op dit moment;
-geen kabel (ook niet in de buurt bij de buren)
-wel adsl, op dit moment KPN adsl direct (of nu dus Go) a 21,95 euro p.m.
We zijn hier wel tevreden over, want na ervaringen bij hccnet dat de server daar wel eens uitknalt en geen internet meer heeft, hebben wij dit in een jaar bij KPN dus nog niet gehad
-bij KPN hebben we nog een ISDN abbo a 26,13 p.m. met een hele oude duo vox zodat we geen nummerweergave hebben
-mijn moeder verbelt ong. 15 a 20 euro per maand naar vaste nummers
netwerk;
-adsl isdn modem/router met daaraan vast weer een draadloze analoge modem/router waarbij de modem en router functie is uitgeschakeld en nu werkt in huis als acces point en switch
Nu hebben we al bijna een jaar ons KPN adsl abbo, waar we dus niet klagen over de levering van adsl, internet heeft aardige snelheid, geen datalimiet en ligt er niet uit als wij het nodig hebben (en ja, mijn moeder zit 24/7 ong. online en ik dan in het weekend).
Maar goed, iets minder jaar geleden wilden we dus van onze ISDN af, vandaar de analoge adsl modem (draadloos), maar goed, we hadden dus toen al net ons abonnement net aangesloten bij KPN en het kon niet meer worden omgezet naar analoog ofzo en we zouden dan zo'n 6 weken geen internet hebben. Dit hebben we toen dus maar niet gedaan.
Nu een jaar later staan we dus voor de volgende keuzes;
-nieuw adsl abbo of blijven we bij KPN met ISDN2?
-nieuw adsl abbo of we blijven bij KPN met een omzetting van ISDN2 naar ISDN1, wat eenmalig 28,83 kost maar dan 5 euro per maand goedkoper uit bent ivm ISDN2. Dus dat heb je er in 6 maanden uit.
-nieuw adsl abbo of we blijven bij KPN met omzetting van ISDN 2 naar Analoog, wat eenmalig 75 euro kost, kans op een paar weken zonder internet, maar dan 8 euro goedkoper uitzijn dan het voormalige ISDN2 abbo.
-dat internet telefonie is ook wel heel intressant... maar bij Wanadoo heb je dus daar een analoge lijn voor nodig en kan dit niet met ISDN dus omzetten naar Analoog, wat 75 euro kost, daarnaast betaal je dan de 27,50 p.m. aan Wanadoo en nog een zo'n 17 euro p.m. erbij voor een KPN belbudget abbonnement, zodat je toch kan bellen en gebeld worden als de internettelefonie er perongeluk uit ligt...
-Internet telefonie nemen van Tiscali van 29,95 p.m. (incl. adsl van Tiscali) waarbij je dan 2 telefoonnummers hebt (1 van Tiscali en je oude netnummer) Zij raden aan eerst nog een belbudget abbo van KPN erbij te nemen van ong. 17 euro p.m. erbij dus en als internet telefonie erg bevalt, abonnement van KPN opzeggen en alleen nog maar 'hanggeld' van het koperdraadje a 9,95 euro p.m.erbij nemen... geen idee of dit ook icm met ISDN kan (kon het niet vinden op www.tiscali.nl)
-blijven bij de oude situatie en wachten tot VoIP een beetje intressanter wordt
Gos, verhaal, maar wat zouden jullie doen met jullie ervaring ivm Wanadoo ADSL family + telefonie
Wat mij een beetje tegen staat ook van Wanadoo dat ik 2,95 p.m. meer moet betalen als ik draadloos internet heb, terwijl ik dus nu al een wanabe wlan accespoint heb...
Mijn vraag is ook valt dat een beetje te combineren???
want je moeder belt voor ongeveer 30 euro per maand naar vast.
super snel internet wat goedkoop is.
eenmalig 75 euro maar daarna heb je vaste kosten van afgerond 30 euro per maand en afgerond 10 euro voor kpn belbudget of wat het ook is.
gewoon livebox zonder wireless bestellen want je oude accespoint werkt wel. denk ik dan tenminste
[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 16-09-2005 23:54 ]
[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 17-09-2005 00:24 ]
Een belbuget abonnement bij KPN kost € 9,67.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:13:
-dat internet telefonie is ook wel heel intressant... maar bij Wanadoo heb je dus daar een analoge lijn voor nodig en kan dit niet met ISDN dus omzetten naar Analoog, wat 75 euro kost, daarnaast betaal je dan de 27,50 p.m. aan Wanadoo en nog een zo'n 17 euro p.m. erbij voor een KPN belbudget abbonnement, zodat je toch kan bellen en gebeld worden als de internettelefonie er perongeluk uit ligt...
nee oke maar de vaste telefoon doet het ook niet en ik heb hierdoor mijn opgebouwde beltegoed van orange a 55euro er doorheen gebeld deze maand terwijl ik normaal moeite moet doen om de 22,50 op te krijgen getuigen het feit dat ik al 32.50 had opgebouwVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:25:
@Mili, de tijd dat je geen internet hebt kan je je geld terugkrijgen. Dat heb ik me laten vernemen door de klantenservice. Jij bent niet de enige die geen internetverbinding heeft.
krijg je die kosten ook terug? acht de kans zeer klein
en al die telefoontjes naar hun helpdesk a 10 cent + de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon? nee ook waarschijnlijk niet
als ze dat wel zouden doen dan krijg ik als het zo door gaat een half jaar een gratis abo
maar die krijg ik niet hoor ik krijg alleen die 2 maandjes die ik niet kan internetten
terwijl de echte kosten die dit geintje meebrengen veel hoger zijn
misschien is erbij jouw wijkcentrale problemen of is ie volUndeclinable schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:48:
Krijg nou wat.........
"Helaas, uw postcode valt nog niet in het dekkingsgebied van Wanadoo ADSL Family. Wij adviseren u een ander Wanadoo ADSL product te selecteren."
Dit ga je toch niet menen?????
Iemand enig idee wanneer Wanadoo een betere dekking gaat krijgen?
en heeft wanadoo tijdelijk een stop
[ Voor 20% gewijzigd door Mili op 17-09-2005 01:04 ]
Dan hadden ze je net zogoed tot de 13de van internet kunnen voorzien tot de kabels fysiek losgingen en je lijn administratief vrij was pas.vr6-only schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:23:
5 werkdagen ja was het maar zo, 20e geen internet. 30e contract stop gezet en 13 pas lijn vrij van dsl
is dat mogelijk dan ? ik zat hiervoor ook bij wanadoo en had toen een adsl lite abbo.bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:03:
[...]
Dan hadden ze je net zogoed tot de 13de van internet kunnen voorzien tot de kabels fysiek losgingen en je lijn administratief vrij was pas.
ik zat dus vanaf 20 april t/m 30 mei zonder internet.
wou eerst overstappen naar Demon, daarom opgezegd.
[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 17-09-2005 01:32 ]
Je had waarschijnlijk ook gewoon een DSL sync op je lijn tot de laatste dag tot je lijn vrij was? Dan stond je login alleen al dicht bij Wanadoo.vr6-only schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:31:
[...]
is dat mogelijk dan ? ik zat hiervoor ook bij wanadoo en had toen een adsl lite abbo.
ik zat dus vanaf 20 april t/m 30 mei zonder internet.
wou eerst overstappen naar Demon, daarom opgezegd.
Of KPN had je administratief al afgesloten maar de lijn nog niet vrij gemaakt, dat is zonde.
Verwijderd
Aan het begin van de oplevering flink wat uitval gehad. Maar nu is de verbinding erg stabiel!
Zo stabiel dat we ook maar hebben besloten op Wanadoo telefonie te nemen.
Dus we zijn benieuwd hoe dat gaat lopen en hoelang het ongeveer duurt
Veel succes allemaal met jullie verbinding.
Afstand tot centrale: 940 meter. Dus nieuwe snelheid zit ook goed.
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:04:
[...]
ADSL2 = 13 Mbit/sec, ADSL (ADSL1) = 8 Mbit/sec.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:23:
Dat is het theoretische verhaal. Praktisch moet je ervan dat ADSL2 als resultaat max. 8Mbps oplevert en ADSL2+ max. 15Mbps. Overigens supersnel waar zelfs de meeste fervente leecher zeer tevreden over zal zijn (en zeker voor die prijs).
[...]
1. Bestanden delen van pc1 naar pc2
2. Firewall goed instellen.
Dat met dat bestanden delen kan ik de pc's niet in dezelfde range zetten. Op de livebox kun je dat ook niet veranderen. Hebben jullie hier een oplossing voor?
Met de firewall. Ik gebruik bijv. azureus. De poorten worden goed geforward en alle softwarematige firewalls staan uit. Ik heb beide TCP en UDP op de livebox geforward. Als ik de NAT/firewall test doe in azureus geeft ie aan dat er geen problemen zijn en ik heb ook een groene smiley. Hij download echter erg langzaam. Ik gebruik de poort 10004 of 10001.
Wanneer ik de firewall uitdoe op de livebox gaat ie opeens wel snel. Op dit moment haal ik ongeveer 120 kb/s met een torrent. Weet iemand wat ik verkeerd doe ofzo? Op mijn andere pc werkt ie gewoon wel goed. De pc waar het niet zo goed gaat heeft de IP 192.168.6.10 en ik heb de poorten ook laten forwarden naar die IP. Verder staat azureus goed ingesteld en ik heb em ook al opnieuw geïnstalleerd.
Kan iemand me met deze 2 problemen helpen?
Edit:
Ow ja de torrent heeft btw 400 seeders ofzo dus daar ligt het niet aan en ik heb meerdere torrents geprobeerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Amiet01 op 17-09-2005 13:44 ]
Master_A
Ik zou gewoon en el cheapo switch aan poort 1 op de LB hangen en dan hierop al je PCs aansluiten....Amiet01 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:41:
Ok jongens. Ik zit met die @#$%@#$% livebox in de problemen. Wat is dat een rotding zeg. Ik heb jullie hulp nodig met:
Dat met dat bestanden delen kan ik de pc's niet in dezelfde range zetten. Op de livebox kun je dat ook niet veranderen. Hebben jullie hier een oplossing voor?
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Wat ik zo lees is dat je de poorten hebt geforward naar een range dat niet binnen het DHCP gebied ligt. Volgens mij was de range 192.168.6.x bedoeld voor blauwe tanden en de 192.168.5.x range bedoeld voor netwerk verkeer.Amiet01 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:41:
Ok jongens. Ik zit met die @#$%@#$% livebox in de problemen. Wat is dat een rotding zeg. Ik heb jullie hulp nodig met:
2. Firewall goed instellen.
Met de firewall. Ik gebruik bijv. azureus. De poorten worden goed geforward en alle softwarematige firewalls staan uit. Ik heb beide TCP en UDP op de livebox geforward. Als ik de NAT/firewall test doe in azureus geeft ie aan dat er geen problemen zijn en ik heb ook een groene smiley. Hij download echter erg langzaam. Ik gebruik de poort 10004 of 10001.
Wanneer ik de firewall uitdoe op de livebox gaat ie opeens wel snel. Op dit moment haal ik ongeveer 120 kb/s met een torrent. Weet iemand wat ik verkeerd doe ofzo? Op mijn andere pc werkt ie gewoon wel goed. De pc waar het niet zo goed gaat heeft de IP 192.168.6.10 en ik heb de poorten ook laten forwarden naar die IP. Verder staat azureus goed ingesteld en ik heb em ook al opnieuw geïnstalleerd.
Kan iemand me met deze 2 problemen helpen?
Edit:
Ow ja de torrent heeft btw 400 seeders ofzo dus daar ligt het niet aan en ik heb meerdere torrents geprobeerd.
Zelf gebruik ik zelf ook Azureus, de pc waarnaar geforward is is 192.168.5.2 (handmatig vastgezet) en port 8787. Hiermee behaal ik prima snelheden van 200+.
Dus ik denk echt dat het aan je instellingen ligt. Al deze instellingen hoefde ik alleen bijde LAN-servers kopje in te vullen.
Hopelijk heb je hier wat aan. Ben nu niet thuis anders had ik een printscreen kunnen maken voor je...............suc6
P.S. Ik gebruik een Sweex ADSL router, als switch achter de Livebox. Met routerfunctie uit natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door profweirdo op 17-09-2005 14:22 . Reden: xtra info ]
E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT
Edit:
Bij "Naam interface" staat er mer0. Is dit wel goed? Het is iig de standaard van de livebox.
[ Voor 15% gewijzigd door Amiet01 op 17-09-2005 14:30 ]
Master_A
Idd er zijn 2 netwerkpoorten.Amiet01 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:27:
Maar je hebt 2 netwerkpoorten. Op die ene poort waar pc 2 op is aangesloten (die moeilijk doet) loopt de range volgens de livebox van 192.168.6.10-20. En op die poort kan ik geen IP van 192.168.5.2 instellen, omdat het internet em dan niet doet. Vage shit die livebox. Wat moet ik exact doen?
Edit:
Bij "Naam interface" staat er mer0. Is dit wel goed? Het is iig de standaard van de livebox.
Hebben beide pc's internet?
Probeer te pingen vanaf pc 1 naar pc 2 en andersom. Ping eens naar www.wanadoo.nl ofzo. Uitkomst?
Wanneer je de IP handmatig vast wil zetten, vul de rest ook goed in? Denk: subnet, gateway?
De gemakkelijkste oplossing: ren even naar de lokale pc boer, koop daar een simpele 4 poorts switch en sluit deze aan achter de LB. Dan heb je alles getackeld. Ook wanneer je even tussendoor een 3de pc wil aansluiten.
Maar de naam van de interface is idd goed. Zo staat het bij mij ook.
Master_A
ga nou niet lopen lullen dat het een kutding.. het is een prima apparaat. maar jij gebruik 2 verschillende interfaces dus daarom zie je elkaar niet. neem een switch en je probleem is opgelost.Amiet01 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:45:
Dat handmatig vastzetten lukt wel, maar het werkt voor geen meter. Inet werkt wel en pingen lukt allemaal. Ik weet het echt niet meer met dat kutding.
wat betreft azureus als je een groene poppetje hebt dan is alles in orde. dat er toevallig de download snelheid hoger is nadat je de firewall uit hebt geschakeld heeft er niets mee te maken.
ik download nu een bestand waar ruim 800 seeders en 2000 leechers erop zitten en toch haal ik maar 99 kb/s.
dat diegene er niet meer om kan gaan is niet de lievebox's schuld. sorry hoor maar ik word er zo zat van dat iedereen zit te lullen over de livebox. niet alleen op GOT maar ook mensen die ik ken etc.

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 17-09-2005 15:22 ]
Verwijderd
Nu probeer ik net zoals voorheen mijn MP3 Streaming radio stationnetje weer op te zetten, en maak daarbij gebruik van wwwinamp. Deze maakt een webpagina aan (in mijn geval op poort 5501) waarop je requests e.d. kan doen. Nu lukt het me voor geen meter om deze pagina bereikbaar te maken.
Hetzelfde geldt voor Remote Desktop van windows (poort 3389). Ik krijg met geen mogelijk contact met de pc achter de livebox...
Ik heb beide poorten als lan server opgegeven in de livebox, maar zonder succes.
Het lukt me wel om P2P programma's bereikbaar te hebben. Geen enkel probleem in Azureus of Emule (High ID).
Weet iemand een oplossing, of heeft hetzelfde probleem??
Thanks.
ik kan me de frustratie van vr6-only goed begrijpen. de livebox is een primaapparaat maar het vereist gewoon wat inspanning, tijd en geduld. het apparaat gewoon z'n werk!vr6-only schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:14:
[...]
dat diegene er niet meer om kan gaan is niet de lievebox's schuld. sorry hoor maar ik word er zo zat van dat iedereen zit te lullen over de livebox. niet alleen op GOT maar ook mensen die ik ken etc.
Sorry maar wat heb je zelf al geprobeerd?Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:41:
Ik heb sinds kort dus ook de Livebox met Wanadoo Family (overgestapt van Wanadoo Lite).
Nu probeer ik net zoals voorheen mijn MP3 Streaming radio stationnetje weer op te zetten, en maak daarbij gebruik van wwwinamp. Deze maakt een webpagina aan (in mijn geval op poort 5501) waarop je requests e.d. kan doen. Nu lukt het me voor geen meter om deze pagina bereikbaar te maken.
Hetzelfde geldt voor Remote Desktop van windows (poort 3389). Ik krijg met geen mogelijk contact met de pc achter de livebox...
Ik heb beide poorten als lan server opgegeven in de livebox, maar zonder succes.
Het lukt me wel om P2P programma's bereikbaar te hebben. Geen enkel probleem in Azureus of Emule (High ID).
Weet iemand een oplossing, of heeft hetzelfde probleem??
Thanks.
Iig kan ik melden dat ik al bij 2 personen, RD, WinampRadioStation, Emule, Azreus en alle aanverwanten achter een LB werkend heb gekregen. Dus het is wel degelijk mogelijk. Doe wat onderzoek!
Verwijderd
Maar ik heb dus al wat onderzoek gedaan. Ik ben geen super tech of zo, maar weet over het algemeen wel een netwerk aan het draaien te krijgen.
Ik heb de poorten 3389 en 5501 dus als lan server open gezet (zowel tcp als udp), maar dat helpt niet (hetgeen wel helpt voor de p2p programma's). Ik heb zelfs alle poorten van 1 tot 65000 open gezet, zonder succes.
Als je me enige tips kunt geven, graag!!
Oh ja, de tips van PortForward heb ik al opgevolgd, maar zonder succes.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 15:53 ]
heb je een switch achter de LB?Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:49:
Als je me enige tips kunt geven, graag!!
loopt alles binnen je netwerk goed?
staat RD wel aan op de desbtreffende pc?
als ik me niet vergis staat er wanneer je de tcp en/of udp poort gaat toevoegen een knopje in de trend van "toelaten via firewall"(ben nu niet thuis dus kan het niet sjekken voor je)
ik heb dit wel eens over het hoofd gezien.
Verwijderd
Er zit volgens mij geen switch (al weet ik niet precies wat je bedoelt).
Remote desktop staat aan op de betreffende pc.
Je moet bij het openzetten van de poorten de toegang expliciet activeren in een drop-down menutje, bedoel je dat? Dat heb ik wel gedaan in elk geval.
Verwijderd
Nou ben blij dat het opgelost.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 16:39 ]
Zoals je het hier opschrijft, is dit niet waar. Je kunt wel degelijk RD'en naar een andere pc binnen je eigen netwerk. Zou (simpele) beheer moeilijk maken.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:38:
Blijkbaar kun je niet met een pc vanuit het netwerk zelf de remote desktop van een andere pc binnen het netwerk bereiken.
Wat jij bedoeld is denk ik dat je test of het van buiten je eigen netwerk (dus naar je eigen externe IP) werkt. En dat klopt dan weer wel, je router wil dan een loopback maken (is mij ooit verteld)
Verwijderd
als je bestanden wilt delen wel ja maar gewoon internet dan heb je genoeg aan de livebox.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:54:
als ik meer dan 2 pcs wil aansluiten op de Livebox moet ik dan simpel weg een switch (of switches) eraan hangen of een router?
je kan ook gewoon een wifi pakket bestellen.
Moet je bij een Wanadoo ADSL Family + Telefonie abonnement een KPN Belbasis (€ 18,16) abonnement hebben of mag je ook een KPN Belbudget € 9,67. Of zijn er nog meer (goedkopere) opties?
Ik heb dus hetzelfde probleem, ik draai thuis een linux server die mijn mail afhandelt. Nu heb ik een laptop en moet ik steeds het mailserveradres in mijn email-client wijzigen als ik thuis of ergens anders internet (van het lokale ip van de server naar het internet ip).Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:38:
Arghhhh!! Ik heb het opgelost. Blijkbaar kun je niet met een pc vanuit het netwerk zelf de remote desktop van een andere pc binnen het netwerk bereiken. Hetzelfde geldt voor de website van wwwinamp. Ik kwam daarachter door een VPN verbindingen aan te leggen naar mijn werk (waardoor je dus vanuit een ander netwerk gaat werken). Toen kon ik verbindingen maken. Overigens kon dit wel met mijn vorige modem (SMC barricade).
Nou ben blij dat het opgelost.
Is hier geen simpele oplossing voor?
Verwijderd
je kunt gewoon de belbudget nemen.Resinman schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:14:
Ik zit eraan te denken om een Wanadoo ADSL Family + Telefonie te nemen. Op dit moment heb ik via KPN een BelBasis abonnement.
Moet je bij een Wanadoo ADSL Family + Telefonie abonnement een KPN Belbasis (€ 18,16) abonnement hebben of mag je ook een KPN Belbudget € 9,67. Of zijn er nog meer (goedkopere) opties?
greetz
Hexx
Verwijderd
Yep dat bedoel ik: RD'en naar je externe IP werkt dus niet van binnenuit je netwerk. Zou het wel moeten werken naar je interne IP (dus 192.168.blahblah) ?profweirdo schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:47:
[...]
Zoals je het hier opschrijft, is dit niet waar. Je kunt wel degelijk RD'en naar een andere pc binnen je eigen netwerk. Zou (simpele) beheer moeilijk maken.
Wat jij bedoeld is denk ik dat je test of het van buiten je eigen netwerk (dus naar je eigen externe IP) werkt. En dat klopt dan weer wel, je router wil dan een loopback maken (is mij ooit verteld)
Resolving is zo nu en dat (om de week ofzo) bedroevend
Zijn er meer die daar nu last van hebben?
Verwijderd
ik dacht dat de livebox maar 2 uitgangen had dus moet dan zowieso switches er aan hangen als ik 4 pcs wil?vr6-only schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:14:
[...]
als je bestanden wilt delen wel ja maar gewoon internet dan heb je genoeg aan de livebox.
je kan ook gewoon een wifi pakket bestellen.
wifi pakket .. ik weet niet of dat goed werkt in mijn studentenhuis met de vloeren en alles
als je die wifi kaart erin hebt zitten bij de livebox.. en je hebt alle 4 zo'n usb ontvanger, kan dat allemaal via die ene wifi kaart?
ja als je meerdere bedrade aansluitingen wilt dan moet je een switch etc nemen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:16:
[...]
ik dacht dat de livebox maar 2 uitgangen had dus moet dan zowieso switches er aan hangen als ik 4 pcs wil?
wifi pakket .. ik weet niet of dat goed werkt in mijn studentenhuis met de vloeren en alles
als je die wifi kaart erin hebt zitten bij de livebox.. en je hebt alle 4 zo'n usb ontvanger, kan dat allemaal via die ene wifi kaart?
ja dat kan allemaal met 1 wifi kaartje
[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 17-09-2005 19:51 ]
Verwijderd
Master_A
Dit topic is gesloten.