[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Hallo Mensen,

Ik ben bezig om over te stappen van XS4all naar Wanadoo Family. Alleen wil dit nog niet zo lukken :(

30 augustus zou mijn verbinding het moeten doen maar tot verbzaing van Wanadoo (technische helpdesk) zelf deed mijn xs4all verbinding het toen nog gewoon. Deze deed het tot 12 september. Nu heb ik helemaal geen verbinding meer. Heb ondertussen 3 x gebeld en moet zeggen dat ik alleen maar aan het lijntje wordt gehouden... ze zeggen dat ze er mee bezig zijn maar mij wordt niet verteld wanneer de verbinding het doet.. aahhhhhhhh..

Meer mensen die ervaring ? Hoe lang kan dit nog duren ?

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

FicoF schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:39:
Ik heb sinds juli Wanadoo family en ben dus zeer blij dat de snelheid beter wordt.

Het is alleen een beetje vreemd dat de postcode check het opeens niet meer doet in mijn postcode gebied. Zit de lijn dan vol ofzo.

Een vriend van me had zich ook aangemeld en werd even later gebeld dat het toch niet kon :? Heeft iemand hier een verklaring voor?
Misschien zit de Wanadoo apparatuur vol op die locatie??

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:38:
[...]

't Gaat alleen maar om stukje naar modem ;)

Wat nogal veel voorkomt is dat mensen niet een net ISRA hebben, maar een aansluitpunt in de muur als ISRA. En dat daar in die 'doos' een aftakking is bijgezet naar een aansluitpunt elders in de woning. En ook al gebruik je die niet (valt je DSL ook steeds weg!) geeft 't signaal verlies vaak. Openmaken en losgooien. Je hebt maar 2 kabeltjes nodig voor DSL (en telefonie van KPN natuurlijk ook).

Als je een echt ISRA hebt, niet opemaken. Dat mag ook niet!
ik heb idd gewoon 1 ISRA punt in de muur met een kapje erop. tijdens de renovatie gooiden ze een nieuwe kap erop enzo en toen zag ik dat er 4 kabels aangesloten waren. dus er zijn wat aftakkingen.
maar nergens in het huis zie ik nog een telefoonaansluiting.

dus ik trek die andere 2 er mooi uit.

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Op de wanadoo website staat dat, als je de livebox wireless besteld je een USB dongle voor in je PC en een PCMCIA kaartje voor in je Livebox geleverd krijgt. Betekent dit nou dat ik ook zelf een PCMCIA kaartje in een 'gewone' livebox kan stoppen om hem 'wireless' te maken of is het PCMCIA slot niet standaard aanwezig?? Heeft iemand hier ervaring mee?

• nitpicker

nitpicker

uNF

Je kan er zelf eentje in doen.. is standaard aanwezig.. er zijn er nu 2 (lees topic) die het in ieder geval goed doen...

[ Voor 8% gewijzigd door nitpicker op 14-09-2005 11:30 ]

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik wil misschien ook de overstap maken naar family. maar heb een paar vragen

1. Betaal je nou wel of geen abbo geld aan KPN? ik wil hier graag van af omdat ik de vaste tel nooit gebruik en alleen voor adsl is.

2. Hoe werkt die livebox. Ka hij goed en simpel portmappen en hoe draait emule er onder? Kan je ook de constructie maken van livebox(modem) en een router er aan hangen die je netwerk verzorgt?

3. Beetje algemene vraag. Hoe vaak is de internet verbinding down voor storing. Ik heb wanadoo nu al 5 jaar en heb nog nooit down time gehad met die gasten maar omdat 20mbit er aan komt vrees ik veel down time. iemand ee ervaring?

Verwijderd

Je kan er zelf eentje in doen.. is standaard aanwezig.. er zijn er nu 2 (lees topic) die het in ieder geval goed doen...
Hier ben ik dus benieuwd naar...Wie zijn dit en met wat voor apparatuur (lees kaartjes) is dit bereikt.

Trouwens, mijn afstand tot de centrale....(tromgeroffel)......361m!!!! Dat wordt feest straks, nog 6 dagen wachten. Dan maar even een vraag die eigenlijk niet in dit topic thuishoort: wat is de beste payserver prijs/kwaliteitsverhouding gezien? Ik wil straks echt niet dowlaoden met 25 kb/s terwijl ik 2500 kb/s kan halen.....

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:56:
[...]
Ik wil straks echt niet dowlaoden met 25 kb/s terwijl ik 2500 kb/s kan halen.....
2500 KB/s :? Dat ga je echt niet halen hoor, zelfs niet als je de maximale 20Mbit zou halen. Als echt alles meezit haal je misschien 2100.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Het draadloze deel van de livebox is obv. 802.11g protocol en ondersteund wep en wpa. Het is dus het mooiste wanneer je een pcmcia-kaart koopt welke ook obv. 802.11g is en wpa ondersteunt.
Dit heb gevonden op een ander forum. Is het werkelijk zo simpel?

Verwijderd

2500 KB/s Dat ga je echt niet halen hoor, zelfs niet als je de maximale 20Mbit zou halen. Als echt alles meezit haal je misschien 2100.
Oeps... Klein rekenfoutje: gedeeld door 10, ongeveer 2000 kb/s. Maakt me natuurlijk geen r**t uit, als ik maar sneller kan downloaden dan 25 kb/s. Met 1000 kb/s ben ik ook al tevreden...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:56:
[...]

Hier ben ik dus benieuwd naar...Wie zijn dit en met wat voor apparatuur (lees kaartjes) is dit bereikt.

Trouwens, mijn afstand tot de centrale....(tromgeroffel)......361m!!!! Dat wordt feest straks, nog 6 dagen wachten. Dan maar even een vraag die eigenlijk niet in dit topic thuishoort: wat is de beste payserver prijs/kwaliteitsverhouding gezien? Ik wil straks echt niet dowlaoden met 25 kb/s terwijl ik 2500 kb/s kan halen.....
Hoe wil je in hemelsnaam 2500KB/sec uit een 20Mbit lijn persen :?
Vergeet je de overhead niet?! dan haal je dus nog max 2000KB/sec en daarnaast redt je die snelheid alleen als je direct naast de centrale woont! en dat woon je nog steeds niet.
Die 361m is een schatting en gebasseerd op autoroutes! en niet hoe het koper in de grond zit.

Daarnaast mag je dan ook wel binnen in je eigen huis zeer goede bekabeling gaan plaatsen, want met die standaard crap haal je het ook niet.

Volgens mij is Eweka wel aardig, maar weet dit niet uit eigen ervaring. www.eweka.nl

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 14-09-2005 12:59 ]

Verwijderd

nou las ik net dat wanadoo voor 24 euro 20 mbit gaat leveren, maar nou is mijn vraag wat voor modem krijg je er bij een livebox of kan je ook een linksys modem gebruiken ?

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:11:
nou las ik net dat wanadoo voor 24 euro 20 mbit gaat leveren, maar nou is mijn vraag wat voor modem krijg je er bij een livebox of kan je ook een linksys modem gebruiken ?
Je krijgt er inderdaad een Wanadoo Livebox bij. Uiteraard met de juiste settings zou je daar een andere modem bij kunnen gebruiken.

Waar je wel rekening mee moet houden is, dat je zelf een spliter moet verzorgen. Die zit bij de Wanadoo Livebox namelijk ingebouwd x_x

Verwijderd

Chutney schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:15:
[...]

Je krijgt er inderdaad een Wanadoo Livebox bij. Uiteraard met de juiste settings zou je daar een andere modem bij kunnen gebruiken.

Waar je wel rekening mee moet houden is, dat je zelf een spliter moet verzorgen. Die zit bij de Wanadoo Livebox namelijk ingebouwd x_x
das mooi want die heb ik nog van mijn huidige adsl aansluiting

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
vr6-only schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:14:
[...]

ik heb idd gewoon 1 ISRA punt in de muur met een kapje erop. tijdens de renovatie gooiden ze een nieuwe kap erop enzo en toen zag ik dat er 4 kabels aangesloten waren. dus er zijn wat aftakkingen.
maar nergens in het huis zie ik nog een telefoonaansluiting.

dus ik trek die andere 2 er mooi uit.
Kan zijn dat die andere 2 oranje & wit zijn en op de onderste twee aansluit 'pinnen' zitten. Dat is niet erg en is je 2de aderpaar.

Wat wel vervelend is als op de bovenste twee (die verst van elkaar zitten, A & B staat erbij) er per schroefje/pin een 2de kabel bij zit natuurlijk. Of als er een brugje (beldraad) tussen B & EB zit ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• nitpicker

nitpicker

uNF

Shadowxx schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:37:
Ik wil misschien ook de overstap maken naar family. maar heb een paar vragen

1. Betaal je nou wel of geen abbo geld aan KPN? ik wil hier graag van af omdat ik de vaste tel nooit gebruik en alleen voor adsl is.
Wel abbo geld aan KPN. Je moet een telefoonlijn hebben met een werkend nummer, anders geen ADSL. Dit gaat (ooit) nog veranderen.. verwachting, ergens in 2006. Dan kan je zonder KPN een ADSL lijn aanvragen op een lijntje.. maar huur zal je altijd wel moeten betalen.. die local loops zijn gewoon van hen.
2. Hoe werkt die livebox. Ka hij goed en simpel portmappen en hoe draait emule er onder? Kan je ook de constructie maken van livebox(modem) en een router er aan hangen die je netwerk verzorgt?
Vrij simpel. En de software ontwikkelt zich steeds verder, dus het zal nog wel simpeler worden.
3. Beetje algemene vraag. Hoe vaak is de internet verbinding down voor storing. Ik heb wanadoo nu al 5 jaar en heb nog nooit down time gehad met die gasten maar omdat 20mbit er aan komt vrees ik veel down time. iemand ee ervaring?
Dat is nooit te zeggen. Sinds ik Family heb, nog geen problemen gehad. Centrale: RT-TRB (Rotterdam).

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

@Shadowxx
ad 1:
Je betaalt hoe dan ook een deel aan KPN. Niet voor het ADSL deel maar voor de koperlijn die naar je huis loopt. Dit doe je middels je telefoonabonnement. Indien je KPN volledig opzegt zal KPN de kosten voor de lijn verhalen op Wanadoo en die factureert ze weer door aan jou. Gaat om een bedrag van om en nabij de 9 euri en is evenveel als je KPN aansluiting aanhouden en omzetten naar BelBudget. Daarna wel bellen via Wanadoo, want anders wordt het een leuke rekening....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
x-man schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:50:
Hmmm zit op 2.1 km..nou ben benieuwd. Wel een goeie verassing.

[afbeelding]
als ik dit statje moet geloven mag ik blij zijn als ik 10 mb haal
ik zit namelijk op ongeveer 2.5 km :'(

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:15:
Dat is oud ;) dat had ik al gevonden, dat zegt niets over de huidige situatie. Maar goed paidservers zijn al voor 7.50 per maand te vinden, dus dat zijn de kosten niet ;)

Wat ik mij wel afvraag of ik er verstandig aan doe, om van XS4all naar Wanadoo over te stappen :?
Ik heb al een keer een overstap van XS4all naar Demon gedaan en dat beviel voor geen ene meter.
Ook weet ik niet hoe Wanadoo met de privacy van de klant omgaat zoals XS4all dat doet! ?

En is die livebox nou gelijk geschikt voor ADSL2 en kan je hier mee routen...?
De enige klant die Wandoo heeft is een boze klant

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:40:
Hallo Mensen,

Ik ben bezig om over te stappen van XS4all naar Wanadoo Family. Alleen wil dit nog niet zo lukken :(

30 augustus zou mijn verbinding het moeten doen maar tot verbzaing van Wanadoo (technische helpdesk) zelf deed mijn xs4all verbinding het toen nog gewoon. Deze deed het tot 12 september. Nu heb ik helemaal geen verbinding meer. Heb ondertussen 3 x gebeld en moet zeggen dat ik alleen maar aan het lijntje wordt gehouden... ze zeggen dat ze er mee bezig zijn maar mij wordt niet verteld wanneer de verbinding het doet.. aahhhhhhhh..

Meer mensen die ervaring ? Hoe lang kan dit nog duren ?
Ik wacht volgende week 4 weken op verbinding. Zou naadloos worden overgesloten, een half uurtje uitval... Mijn rechtbijsatnd laat het contract ontbinden

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:05:
[...]

De enige klant die Wandoo heeft is een boze klant
Onzin.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
wat heb ik tog een scheit hekel aan die k*t KPN.

krijg net me telefoon rekening of ik even 80 euro wil betalen voor adsl lite en belbasic abbo voor de maand oktober/november terwijl ik alle papieren heb opgestuurd en ingeleverd dat ik per 9 september beldbudget wou en naar wanadoo family overga eind september.

eg kneuzen daaro.

Verwijderd

waarom krijg ik steeds:

'' Er is een technische fout opgetreden waardoor de door u opgevraagde pagina niet kan worden weergegeven.''

Als ik me wil aanmelden?

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-06-2023
BN schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:58:
@Shadowxx
ad 1:
Je betaalt hoe dan ook een deel aan KPN. Niet voor het ADSL deel maar voor de koperlijn die naar je huis loopt. Dit doe je middels je telefoonabonnement. Indien je KPN volledig opzegt zal KPN de kosten voor de lijn verhalen op Wanadoo en die factureert ze weer door aan jou. Gaat om een bedrag van om en nabij de 9 euri en is evenveel als je KPN aansluiting aanhouden en omzetten naar BelBudget. Daarna wel bellen via Wanadoo, want anders wordt het een leuke rekening....
maar hoe zit het dan met het netwerk van wanadoo zelf? ben ik anders 24 plus 9 euro kwijt aan adsl?? schiet ik nog niet echt mee op

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Hoeveel en wat voor een aansluitingen zitten er eigenlijk allemaal op de livebox?
Ik zie het nergens opgesomt staan.
Klopt het dat er
1x Ethernet aansluiting voor internet
1x Ethernet aansluiting voor digitale tv in de toekomst en
2x Telefoon aansluitingen op zitten om met 2 telefoons via wanadoo te bellen?

Of zijn er nog meer/minder/andere aansluitingen?

En kun je op de ethernet aansluiting voor internet gewoon een speedtouch 510 multi pc modem aansluiten zodat je de internet verbinding verdeelt over alle pc's op het netwerk?
Of kan je geen livebox en speedtouch modem achter elkaar zetten?

alvast bedankt :)

PS: alle mensen hier veel suc6 met de 20mbit verbinding binnekort, ik mag toch hopen dat ze daarvoor eerst de boel op orde maken voordat er nóg veel meer mensen op af komen en de boel in de soep loopt :9

• Wortelsoep
  • Niet online
Inderdaad twee Ethernetpoorten,
2 telefoonaansluitingen, één die naar de centrale loopt en één voor de telefoon(s).
Er zitten ook twee usb-poorten op, één geloof ik om met je PC te verbinden (als je 'm als USB-modem zou willen gebruiken), waar de ander voor is, is mij ook een raadsel.
En verder natuurlijk voeding. En een PCMCIA slot voor als je wireless wil.

• Mili
ik had toen mijn liveobx het nog deed deze stats
Afname dichtbij 36.5 db
afname verweg 21.5 db
snr-marge dichtbij 20 db
snr marge verweg 20 db

ik dat slecht,middelmatig of goed?

• Ruben [NL]
Aaah bedankt, maar 1 poort dus naar centrale en 1 voor je telefoon in huis.
Maar als je 2 telefoons wil gebruiken dan?|:(
Kun je daar gewoon iets van een splitter ofzo tussen zetten die het signaal in 2en splitst? Zodat je met beiden kunt bellen en gebelt worden? :)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Atm @ Speedtouch 510 multi pc (goed apparaatje, nog nooit problemen mee gehad dus beetje aan gehecht :P )

Zit er verder nog een firewall in de Livebox?
Wat raden jullie mij aan, een router of een switch erbij halen? (Ik hoorde dat de livebox al als een soort van 'router' functioneerd, is dit waar?)

Grtz, Mension. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Weet iemand ook zo hoeveel ethernet poorten die livebox heeft? Kon er niet achter komen.

• Ruben [NL]
Als je nou nog zelfs de moeite niet neemt om 4/5 posts trug te lezen...jah..dan kunnen wij er ook nix aan doen

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Mili schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:36:
ik had toen mijn liveobx het nog deed deze stats
Afname dichtbij 36.5 db
afname verweg 21.5 db
snr-marge dichtbij 20 db
snr marge verweg 20 db

ik dat slecht,middelmatig of goed?
Als ik me niet vergis is dat middelmatig tot iets minder als middelmatig ;). 20db * 100m ongeveer zou je centrale dus ongeveer of 2km zitten...

Correct me if I'm wrong, weet ook niet helemaal zeker... ;)

• Wortelsoep
  • Niet online
MensionXL schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:42:
Atm @ Speedtouch 510 multi pc (goed apparaatje, nog nooit problemen mee gehad dus beetje aan gehecht :P )

Zit er verder nog een firewall in de Livebox?
Wat raden jullie mij aan, een router of een switch erbij halen? (Ik hoorde dat de livebox al als een soort van 'router' functioneerd, is dit waar?)
Yup, de Livebox functioneert niet als 'een soort' router, maar is ook een router ;)
Dus als je meerdere PC's eraan wil hangen heb je een switch nodig, daar hang je de PC's aan en de Livebox en dan kan je (nadat je je PC's hebt ingesteld) gewoon internetten op alle PC's :)

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bjck schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:21:
[...]

Kan zijn dat die andere 2 oranje & wit zijn en op de onderste twee aansluit 'pinnen' zitten. Dat is niet erg en is je 2de aderpaar.

Wat wel vervelend is als op de bovenste twee (die verst van elkaar zitten, A & B staat erbij) er per schroefje/pin een 2de kabel bij zit natuurlijk. Of als er een brugje (beldraad) tussen B & EB zit ;)
oh dan laat ik hem erin zitten, want ze zijn idd oranje en wit en boven maar 1 draad per pin

Verwijderd

G-SuPRuuB schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:58:
Als je nou nog zelfs de moeite niet neemt om 4/5 posts trug te lezen...jah..dan kunnen wij er ook nix aan doen
zucht, ok. daar had ik overheen gelezen

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:13:
[...]

zucht, ok. daar had ik overheen gelezen
zucht, er zijn ook tweakers die je wel willen helpen. de livebox heeft 2 ehternet poorten.
1 gebruik je voor je pc en de andere is voor in de toekomst om digitale tv op aan te sluiten.
verder is er ook nog een usb en nog een poort wat nog niet gebruikt wordt en uiteindelijk ook een PCMCIA voor draadloos

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 14-09-2005 19:27 ]

• BN

BN

vr6-only schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:26:
[...]

zucht, er zijn ook tweakers die je wel willen helpen. de livebox heeft 2 ehternet poorten.
1 gebruik je voor je pc en de andere is voor in de toekomst om digitale tv op aan te sluiten.
verder is er ook nog een usb en nog een poort wat nog niet gebruikt wordt en uiteindelijk ook een PCMCIA voor draadloos
Als ik me niet vergis kun je beide poorten ook voor PCs inzetten middels config in de Livebox, maar ze zitten wel op gescheiden subnetten....

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dat kan idd maar ze kunnen elkaar dus niet zien in een netwerk omdat zoals jij dat al zei ze allebei verschillende subnetten hebben maar voor internet kan het wel

Verwijderd

Ah, ok. Bedankt voor de verduidelijking.
Op dit moment gebruik ik een Sweex Annex-a modem/router voor Internet. Hierop zijn 2 computers aangesloten.

De livebox kan dus waarschijnlijk wel 2 computers tegelijk het internet op helpen, maar dan werkt dus allen het internet tussen die 2 pc's.
Misschien kan ik mijn modem/router wel achter de Livebox hangen en instellen als switch, en daar de 2 computers op aansluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 20:36 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dat was wel mogelijk met mijn oude e-tech router/modem

wat ik toen deed, LAN ip 192.168.5.150 en DHCP uitschakelen en toen werd het een switch :9

• Ruben [NL]
Dus kan ik op de ethernet ingang (voor internet) van de livebox gewoon mij oude
Speedtouch 510 multi pc modem aansluiten als router om een netwerk thuis te maken en zodat elke computer toegang tot internet heeft? :*)

En bij die telefoon ingang, kun je daar gewoon iets van een splitter of zo tussen zetten
die het signaal in 2en splitst? Zodat je met 2 telefoons kunt bellen en gebelt worden via de livebox? :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
vr6-only schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:10:
[...]

oh dan laat ik hem erin zitten, want ze zijn idd oranje en wit en boven maar 1 draad per pin
Die twee pinnen ( A & B ) komen uit op de middelste twee draadjes/pinnetjes van een RJ11 stekkertje/kabeltje. Als je naar stekkergat kijkt op een splitter zie je ook dat alleen de middelste twee en poortje hebben ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

idd bjck dat klopt maar ik heb ook wel kabels met 4 draden erin...eigenlijk zijn ze allemaal 4 aderig op die van wanadoo na volgens mij want die weet ik niet zeker .

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

G-SuPRuuB schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:52:
Dus kan ik op de ethernet ingang (voor internet) van de livebox gewoon mij oude
Speedtouch 510 multi pc modem aansluiten als router om een netwerk thuis te maken en zodat elke computer toegang tot internet heeft? :*)

En bij die telefoon ingang, kun je daar gewoon iets van een splitter of zo tussen zetten
die het signaal in 2en splitst? Zodat je met 2 telefoons kunt bellen en gebelt worden via de livebox? :)
speedtouch weet ik zo niet zeker maar je kan ze altijd mailen daarover natuurlijk.

uff splitter tjah het moet wel mogelijk zijn maar je het maar nooit met de livebox.
1 ding weet ik zeker en dat is als je bij de muur al split en de 2e lijn rechtstreeks van de muur naar een telefoon laat lopen dat je last zult hebben van ruis maar dat lijkt me logisch.

ik heb hier nog wel een goedkoop plastic splitter liggen wat ik vroeger gebruikte bij adsl lite.
ik probeer het wel en laat het je weten wat de uitkomst ervan is.

Edit: als je vanaf de livebox splits dan is er geen enkel probleem. namelijk geen ruis etc etc.

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 14-09-2005 21:52 ]

Verwijderd

Ik heb nu net een week ADSL Family met zo'n "geweldige" Livebox. Nu had ik vorige week steeds dat ik ineens niet meer kon internetten. Als ik dan in de router keek was er wel verbinding, maar alleen na een handmatige disconnect en connect werkte het weer. Gisterenavond deed het internet het ook ineens niet, maar na een uur kloten deed ik eindelijk een reset van de Livebox en toen deed ie het weer. Vandaag weer hetzelfde.

Dat ding lijkt het gewoon geen 24 uur vol te kunnen houden. Als ik dit van tevoren had geweten had ik zelf wel een stabiele modem+router gekocht dan was ik tenminste van het gezeik af geweest.

Iemand een idee waar het aan kan liggen???

Alvast bedankt.

• Ruben [NL]
@ VR6-Only

Okej alvast bedankt, ik hou het hier in de gaten.
Maar als dat niet lukt met 2 tels op die ene livebox aansluiting, moet ik dan meteen weer aan dure nieuwe apparatuur? :? |:(

Of heeft er nog iemand anders een oplossing om goedkoop met 2 tels via de ene livebox aansluiting te belle?

[ Voor 23% gewijzigd door Ruben [NL] op 14-09-2005 21:50 ]

• BN

BN

G-SuPRuuB schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:48:
@ VR6-Only

Maar als dat niet lukt met 2 tels op die ene livebox aansluiting, moet ik dan meteen weer aan dure nieuwe apparatuur? :? |:(

Of heeft er nog iemand anders een oplossing om goedkoop met 2 tels via de ene livebox aansluiting te belle?
Je kunt gewoon al je telefoons aan de Livebox hangen, zolang je er maar niets voor prikt. Heb hier de hele bubs van twee hoofdstations en 3 draadloze handsets achter de LB hangen en alles doet het gewoon, including 3 modems in verschillende PCs (moet wel over KPN door *33* voor nummer te plaatsen)

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

G-SuPRuuB schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:48:
@ VR6-Only

ja ik heb hier een heel goedkoop ding. 2 uitgangen en 1 ingang. dus ingang (mond als ware) gaat in de livebox en de 2 uitgangen (achterwerk :+ ) naar de telefoons. toendertijd voor 2 gulden ofzo gekocht haha. maar er zijn vast wel goedkope en kwalitatief betere telefoon splitters te vinden waar je ook meerdere telefoons kan aansluiten

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 14-09-2005 21:55 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:38:
Ik heb nu net een week ADSL Family met zo'n "geweldige" Livebox. Nu had ik vorige week steeds dat ik ineens niet meer kon internetten. Als ik dan in de router keek was er wel verbinding, maar alleen na een handmatige disconnect en connect werkte het weer. Gisterenavond deed het internet het ook ineens niet, maar na een uur kloten deed ik eindelijk een reset van de Livebox en toen deed ie het weer. Vandaag weer hetzelfde.

Dat ding lijkt het gewoon geen 24 uur vol te kunnen houden. Als ik dit van tevoren had geweten had ik zelf wel een stabiele modem+router gekocht dan was ik tenminste van het gezeik af geweest.

Alvast bedankt.
probeer is zonder router en gewoon met je livebox rechtstreeks naar een pc en kijk of je verbinding stabiel is. zo niet bellen en mailen naar wanadoo. anders install je de livebox opnieuw volgens de handleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 14-09-2005 21:58 ]

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
de gene die family aangevraagd hebben hoelang duurde het voordat de modem bij jullie werd thuisbezorgt de livebox dus??

• BN

BN

jorisw86 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:40:
de gene die family aangevraagd hebben hoelang duurde het voordat de modem bij jullie werd thuisbezorgt de livebox dus??
Was bij mij een week of zo, moest daarna nog ruim een week wachten op de verbinding...

Verwijderd

jorisw86 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:40:
Ik ontving hem op de dag van activatie.
BN schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:42:
[...]

Was bij mij een week of zo, moest daarna nog ruim een week wachten op de verbinding...
Maar anderzijds sturen ze hem meestal meer dan 2 dagen eerder dan de activatie en betaal je de eerste 5 dagen na de activatie niet. Dat compenseert dan wel een beetje.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 22:51 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dag van activatie gekregen en 5 dagen daarna lijn officieel opgeleverd. maar daarvoor deed ie het ook prima :*)

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:38:Dat ding lijkt het gewoon geen 24 uur vol te kunnen houden. Als ik dit van tevoren had geweten had ik zelf wel een stabiele modem+router gekocht dan was ik tenminste van het gezeik af geweest.

Alvast bedankt.
De eerste serie LB-en die waren niet al te best.. maybe heb je eentje gekregen waarvan ze dachten dattie al gerepareerd was? kZou bij de helpdesk een swap aanvragen.. of vragen of ze de lijn willen doormeten omdat je lijn er elke keer uitklapt...

Verwijderd

Ik heb even een vraag over ADSL Family. Ik heb nog eens wat onderzoek gedaan.
1. Ik woon nu 824 meter van de centrale af volgens. Hoe betrouwbaar is dat volgens http://pcdb.bbned.nl/.

2. Haal ik een redelijke snelheid. Volgens tweakers wel.(nieuws: Snelheid ADSL2+ is loze belofte voor groot deel Nederland) Zijn hier al ervaringen over? Volgens wanadoo maar 8-15 MBit maar volgens tweakers dus anders.

3. Is 24 euro echt een vaste prijs voor 20 Mbit. Ik kan me namelijk goed indenken dat je na een half jaar 40 euro gaat betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 09:51 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik ga waarschijnlijk vanmiddag de LB bestellen. (Draai nu onder een Speedtouch 510)
Ik weet eigenlijk helemaal niks af van switches en routers, (8)7) vandaar mijn vraag:
Als ik een switch achter de livebox gooi, is het dan ook mogelijk om verbinding te maken met mijn andere computer hier? Dus verbinden in m'n lan en bestanden overzetten met 10mB/sec?

Goedkoop bellen via VoIP

• nitpicker

nitpicker

uNF

De Speedtouch werkt gewoon hoor.. bij Wanadoo!

[ Voor 27% gewijzigd door nitpicker op 15-09-2005 09:48 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

nitpicker schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:47:
De Speedtouch werkt gewoon hoor.. bij Wanadoo!
Nu nog wel, maar niet als ik dalijk met 15 mbit wil gaan downloaden. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• nitpicker

nitpicker

uNF

Grmbls.. vergeten... |:(

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Np, tis nog vroeg :P ;)
Maar iemand een idee over de switch? Functioneerd het gewoon als een router?

Goedkoop bellen via VoIP

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

MensionXL schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:10:
[...]

Np, tis nog vroeg :P ;)
Maar iemand een idee over de switch? Functioneerd het gewoon als een router?
een router kan het internet delen over meerdere pc's maar daarmee heeft ie wel hulp nodig van een switch zodat ie meerdere pc's kan aansluiten.

als jij achter de livebox een switch aansluit dan kunnen alle pc's wat op de switch zijn aangesloten internetten en elkaar zien in een netwerk.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:29:
Ik heb even een vraag over ADSL Family. Ik heb nog eens wat onderzoek gedaan.
1. Ik woon nu 824 meter van de centrale af volgens. Hoe betrouwbaar is dat volgens http://pcdb.bbned.nl/.

2. Haal ik een redelijke snelheid. Volgens tweakers wel.(nieuws: Snelheid ADSL2+ is loze belofte voor groot deel Nederland) Zijn hier al ervaringen over? Volgens wanadoo maar 8-15 MBit maar volgens tweakers dus anders.

3. Is 24 euro echt een vaste prijs voor 20 Mbit. Ik kan me namelijk goed indenken dat je na een half jaar 40 euro gaat betalen.
1. redelijk maar ga er maar van uit dat je verder dan 824 m zit. het is een mooie afstand hoor.
2. ja je zult een redelijke snelheid halen, hoeveel dat kan niemand precies zeggen want dat hangt af van teveel factoren.
3. 22.50 voor het eerste jaar en daarna 23.95 dus ja het is een vaste prijs.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nieuwe upload snelheid is bekend.

1Mbit

bron: www.wanadoo.nl

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:42:
[...]

een router kan het internet delen over meerdere pc's maar daarmee heeft ie wel hulp nodig van een switch zodat ie meerdere pc's kan aansluiten.

als jij achter de livebox een switch aansluit dan kunnen alle pc's wat op de switch zijn aangesloten internetten en elkaar zien in een netwerk.
Oke bedankt, ik ga zo even Wanadoo bellen om de LiveBox te bestellen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik denk dat ik toch ook maar Wanadoo ga bestellen, maar eerst Chello opzeggen. Hoe kan ik dat t beste doen en hoelang zit ik er nog aan vast?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

ADSL Family met VOIP is nu € 27,50 voor het eerste jaar. Deze prijs is vast en zal pas NA dat jaar verhoogd worden naar € 29,95 voor het tweede jaar.

Het derde jaar zal nog een vraag zijn. Maar deze bedragen zijn inclusief huur Livebox, en zullen niet wijzigen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GGS_106 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:33:
Ik denk dat ik toch ook maar Wanadoo ga bestellen, maar eerst Chello opzeggen. Hoe kan ik dat t beste doen en hoelang zit ik er nog aan vast?
Bij Chello is het 1 jaar,
Wat ik zou doen als ik jou was is, Wanadoo nu bestellen en een week nadat de lijn technisch opgeleverd is, moet je Chello abbo zijn afgelopen.
Kabel en ADSL storen elkaar niet, dus je kan makkelijk al bestellen mits je al langer dan een jaar bij Chello zit, anders ga je voor Wanadoo en Chello betalen en dat schiet niet op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 15-09-2005 11:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik denk niet dat het zal stijgen....willen ze klanten trekken dan moeten ze het zeker niet doen.

denken jullie dat als de snelheden voor iedereen verhoogd is dat wanadoo een massale reclame campagne zal voeren ? ze zijn verreweg de goedkoopste aanbieder van adsl2+

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:46:
ADSL Family met VOIP is nu € 27,50 voor het eerste jaar. Deze prijs is vast en zal pas NA dat jaar verhoogd worden naar € 29,95 voor het tweede jaar.

Het derde jaar zal nog een vraag zijn. Maar deze bedragen zijn inclusief huur Livebox, en zullen niet wijzigen.
staat toch vaste prijs 23.95 :? dus 3e jaar is het gewoon 23.95 euro :D

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:49:
ik denk niet dat het zal stijgen....willen ze klanten trekken dan moeten ze het zeker niet doen.

denken jullie dat als de snelheden voor iedereen verhoogd is dat wanadoo een massale reclame campagne zal voeren ? ze zijn verreweg de goedkoopste aanbieder van adsl2+
Zal vast wel, ff lekker KPN pesten :P

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:29:

Dat kunnen ze simpelweg niet maken.
Als ze aangeven dat het na een jaar 24 euro kost, kunnen ze dat niet 'zomaar' omhoog gooien naar 40,-.

Bovendien worden dit soort verbindingen gewoon steeds goedkoper.
Andere aanbieders zullen ook de prijzen/snelheden gaan aanpassen.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wat ik denk is dat kpn er heel lang over zal doen om een 20 mbit abbo aan te bieden want ze melken alle volledig uit. ik denk dat als versatel en bbned niet de hielen zaten van kpn dat we over 3 jaar nog vast zaten met max 8 mbit over adsl

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
MensionXL schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:48:
[...]

Bij Chello is het 1 jaar,
Wat ik zou doen als ik jou was is, Wanadoo nu bestellen en een week nadat de lijn technisch opgeleverd is, moet je Chello abbo zijn afgelopen.
Kabel en ADSL storen elkaar niet, dus je kan makkelijk al bestellen mits je al langer dan een jaar bij Chello zit, anders ga je voor Wanadoo en Chello betalen en dat schiet niet op ;)
Ik heb al meer dan 4 jaar Chello en toen was de opzegtermijn een maand. Ik neem aan dat voor oudere abonnementen van Chello nog steeds die opzegtermijn geldt van een maand.

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van een oud(meer dan drie jaar oud o zo) Chello abonnement en dan m.n. over de opzegtermijn?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:51:
wat ik denk is dat kpn er heel lang over zal doen om een 20 mbit abbo aan te bieden want ze melken alle volledig uit. ik denk dat als versatel en bbned niet de hielen zaten van kpn dat we over 3 jaar nog vast zaten met max 8 mbit over adsl
Bij KPN betaal je je wel scheel aan de abbo kosten maar dan had je ook wat, lagere pings enzo. BBNed, Versatel, BabyXL (Tiscali Wholesale) hadden geen van allen net zo'n lage ping als van KPN. als Wanadoo dat zou kunnen waarmaken, dan zouden ze helemaal toppie zijn. 8)

Goedkoop bellen via VoIP

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kheb Chello Classic al meer dan 3 jaar, dus dat moet geen probleem zijn dan? Moet ik t aangeven op hun site ofzo dat ik er mee stoppen wil of via de winkel van hun ofzo?

‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Grappig metertje : http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/

Ik kom op 8-15 Mbit ..

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik ook 8-15

maar die meter gaat tussen 10-15

[ Voor 76% gewijzigd door GGS_206 op 15-09-2005 12:07 ]

‹(◕‿◕)›

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GGS_106 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:59:
Kheb Chello Classic al meer dan 3 jaar, dus dat moet geen probleem zijn dan? Moet ik t aangeven op hun site ofzo dat ik er mee stoppen wil of via de winkel van hun ofzo?
Ik stuurde 2 jaar geleden een brief toen ik het wilde opzeggen maar bellen kan ook.

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik krijg de LiveBox binnenkort binnen, zou dit een goede switch zijn: http://www.alternate.nl/h...rue&artno=LGSL11&#tecData
Mijn budget is 100euro, ik wil er ook lang mee kunnen doen en zoals we allemaal weten is goedkoop duurkoop.

[ Voor 26% gewijzigd door MensionXL op 15-09-2005 12:11 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Ik ook 8-15....
Lekker gemiddeld, zal wel overal zijn.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:14:
[...]

Ik ook 8-15....
Bij mij ook 8-15

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:50:
[...]

staat toch vaste prijs 23.95 :? dus 3e jaar is het gewoon 23.95 euro :D
Die prijs is voor ADSL Family zonder VOIP.
Het eerste jaar € 22.50, en dan de volgende jaren € 23.95.

Of de prijzen gewijzigd worden in het derde jaar kan ik helaas nergens iets over vinden.

Verwijderd

Hallo,

+- Over 5 dagen komt mijn LiveBox binnen. Ga eerst kijken of de Wanadoo Family verbinding stabiel is en de desktop dus verbinden met de LB (verbonden aan de hoofdtelefoonaansluiting) via een kabel . Daarna echter zo snel mogelijk de boel draadloos maken. Ik ben daar niet zo in thuis, wat is de beste deal?

Mijn situatie:
- 360 m van wijkcentrale (volgens Bbned)
- te verbinden: één laptop en een desktop
- geen verdiepingen in huis, woonachtig in appartement op 6 hoog
- één muur tussen kamer met (meest gebruikte) desktop en hoofdtelefoonaansluiting, laptop zal gebruikt worden in de ruimte met de hoofd telefoonaansluiting en dus ook LB.

Mijn vragen: Moet ik....
1 Router kopen voor achter LB en PCI-kaartje voor desktop en PCMCIA-kaartje voor laptop? Òf
2 PCMCIA-kaartjes kopen voor in de LB en in laptop en PCI-kaartje voor in desktop?

Verdere gerelateerde vragen:
3 Wat is een betrouwbare/goedkope router voor achter de LB icm met betrouwbare/goedkope kaartjes (en die de nieuwe snelheden aankan...)?
4 Wat is een LB compatible PCMCIA-kaartje (voor in de LB dus...) icm met PCI-kaartje in desktop en PCMCIA-kaartje in laptop (en ook die moeten de nieuwe snelheden aankunnen)?

Ik dank u alvast voor de antwoorden...

Groet,

Karel

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:14:
[...]

Ik ook 8-15....
Bij mij 4-8, dus niet overal hetzelfde. :)

Divide and conquer.

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:21:
1 Router kopen voor achter LB en PCI-kaartje voor desktop en PCMCIA-kaartje voor laptop? Òf
2 PCMCIA-kaartjes kopen voor in de LB en in laptop en PCI-kaartje voor in desktop?

3 Wat is een betrouwbare/goedkope router voor achter de LB icm met betrouwbare/goedkope kaartjes (en die de nieuwe snelheden aankan...)?
Wireless is vooralsnog sneller dan de internet snelheid die Wanadoo gaat aanbieden... dus je krijgt alleen maar winst bij de 2 pc's onderling.. is dat wat je wil?
4 Wat is een LB compatible PCMCIA-kaartje (voor in de LB dus...) icm met PCI-kaartje in desktop en PCMCIA-kaartje in laptop (en ook die moeten de nieuwe snelheden aankunnen)?
Ergens in dit of vorig topic worden al 2 PCMCIA kaartjes genoemd, die goed werken. De enige eis is in ieder geval dat ze WEP en WPA compatible zijn.

• Mili
beste mensen ik begin steeds meer te twijvelen of alles bij ons wel goed zit na het isra punt op het volgende plaatje hebben wij de midddelste

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/7378/isra15kf.th.gif

alleen nu is dus de vraag uit welke uit gang komen de goede draden
want ik heb toen mijn vorige abbo door kpn laten aansluiten(ik had het zelf geprobeerd maar toen lukte het me niet) en die heb alles eruit getrokken en 2 willekeurige kleuren in de eerste 2 aansluitingen gedaan kon ik die gewoon blijven gebruiken of gebruikt wanadoo andere?

Verwijderd

quote:
jkalenstra schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:21:

Wireless is vooralsnog sneller dan de internet snelheid die Wanadoo gaat aanbieden... dus je krijgt alleen maar winst bij de 2 pc's onderling.. is dat wat je wil?
Ik snap het niet helemaal: bedoel je dat met een router achter de LB en twee kaartjes voor in de desktop en laptop een hogere snelheid te behalen is tussen de twee computers dan wanneer ik kies voor 2 PCMCIA-kaartjes (voor LB en in laptop) en een PCI-kaartje? Snelheid tussen de computers onderling maakt me niks uit.

Ik heb de twee topics die over Wanadoo Family + Telefonie gaan redelijk doorgespit (middels zoekopdrachten PCMCIA en PCI) en ik heb geen merken en types PCMCIA-kaarten compatible in de LB voorbij zien komen..... Moet ik beter zoeken of kan iemand me direct helpen?

• Mili
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:38:

Alvast bedankt.
ik denk niet dat de livebox het probleem is
denk dat jouw probleem ook in de centrale van wanadoo zit
ik heb er dan wel geen router acht maar het probleem lijkt het zelfde
dus is zou zeggen join the family :P
ik ook helaas maar 4-8

Verwijderd

ff kleine update, sommatie loopt en Wanadoo heeft tot volgende week woensdag de tijd om met een adequate oplossing te komen.

Helaas ben ik van het weekend nog eens teleurgesteld door Wanadoo. Ze hebben wij voor ik het abbonement afsloot toegezegd dat ik een vast IP adres zou krijgen. En wat schetst mijn verbazing?? Gisternacht, na 5 dagen online te hebben gestaan, krijg ik opeens een ander IP adres!!!

Dus meteen alles snel omgezet naar het nieuwe adres, maar er zijn meteen talloze VPN netwerken niet meer voor mij bereikbaar aangezien deze met IP filters zijn ingesteld.

Antwoord van helpdesk: Tja meneer, vaste IP adressen zijn duur. U heeft inderdaad een DHCP adres gekregen met een lease tijd van 2 weken, dit kan echter ook vaak 1 week zijn.

Dus niks geen vast IP adres!! Wanadoo, kom je beloftes na!!!!

Verwijderd

wimpie schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:52:
[...]

Bij mij 4-8, dus niet overal hetzelfde. :)
Bij mij maar tot 4... :'(
maar in de straat ernaast halen ze 4-8 (20 meter) :?

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:55:
[...]

Bij mij maar tot 4... :'(
maar in de straat ernaast halen ze 4-8 (20 meter) :?
Het is een ruwe, conservatieve schatting. Waarschijnlijk enkel gebaseerd op de afstand van de centrale naar het adres.
Veel factoren worden niet meegenomen, die zeker bepalend zijn bij de uiteindelijk te behalen snelheid. Dus er kan lang of kort over worden gespeculeerd, eerst zien dan verder praten. :)

Persoonlijk vind ik 4 Mb al leuk, maar meer is altijd beter. Dus ik zie wel wat het wordt. Dat de upload naar 1 Mb gaat is ook fijn.
Daarnaast is mijn verbinding nu al zeker twee weken up and running stabiel, VoIP werkt altijd. :>

Divide and conquer.

Verwijderd

De verbinding is ook stabiel. En ik kan nu downloaden met een snelheid van ongeveer 400kb.
Dus ik klaag niet. Wacht alleen af of ik die 8 mb kan halen met mijn speedtouch.
Anders ga ik niet over naar de livebox of een andere ADSL2+ modem als ik de 8mb al niet kan halen.
Maar goed mijn vebinding is tot nu toe 100% en geen uitvallers. ;)

Verwijderd

Hoe zit het met de mensen die net als ik nog steeds geen internetverbinding hebben?? Is het bij jullie al opgelost?? Bij mij doet die het nog steeds niet. Ik ben benieuwd wanneer die actieteam nou eindelijk eens zijn werk doet. Ik denk dat ik vanavond nog maar eens ga bellen. Mochten de problemen van andere mensen al opgelost, laat het dan ff weten.

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:53:Dus niks geen vast IP adres!! Wanadoo, kom je beloftes na!!!!
Ik kan je verzekeren.. je hoort een vast IP adres te hebben.. op het eigen netwerk van Wanadoo... het is wel middels DHCP geregeld, maar je krijgt elke keer hetzelfde ip adres...

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:46:
[...]Ik snap het niet helemaal: bedoel je dat met een router achter de LB en twee kaartjes voor in de desktop en laptop een hogere snelheid te behalen is tussen de twee computers dan wanneer ik kies voor 2 PCMCIA-kaartjes (voor LB en in laptop) en een PCI-kaartje? Snelheid tussen de computers onderling maakt me niks uit.
De livebox is al een router.. en als je daar een Wireless kaartje instopt, heb je een access point met 54 MBit.. als je daar 2 pc's "op aansluit" deel je in principe de snelheid over die 2 pc's, grofweg dus voor elk 27 MBit. Dat is natuurlijk nog steeds sneller dan je inet verbinding. Dus is het zat als je 2x PCMCIA kaartjes koopt (1 voor lt en 1 voor de LB), en een PCI versie voor je desktop.

Verwijderd

nitpicker schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:21:
[...]

Ik kan je verzekeren.. je hoort een vast IP adres te hebben.. op het eigen netwerk van Wanadoo... het is wel middels DHCP geregeld, maar je krijgt elke keer hetzelfde ip adres...
jaja, en daarom heb ik een ander adres gekregen..... :O

• nitpicker

nitpicker

uNF

Op welke site zit je? Heb je een ander modem geprobeerd?

Verwijderd

De livebox is al een router.. en als je daar een Wireless kaartje instopt, heb je een access point met 54 MBit.. als je daar 2 pc's "op aansluit" deel je in principe de snelheid over die 2 pc's, grofweg dus voor elk 27 MBit. Dat is natuurlijk nog steeds sneller dan je inet verbinding. Dus is het zat als je 2x PCMCIA kaartjes koopt (1 voor lt en 1 voor de LB), en een PCI versie voor je desktop.
Maar het vinden van een compatible PCMCIA kaart voor in LB is me nog niet gelukt. Alleen de specificaties van een Sagem PCMCIA-kaart voor in de (Sagem) LiveBox...Het origineel dus die Wanadoo ook gebruikt.

Denk dus dat een router aangesloten op de ethernet uitgang van de LB meer garantie gaat geven op een werkend geheel....

Verwijderd

Zijn er inmiddels mensen die de verhoging naar 20mbit al werkend hebben?

Heb me gisteren ook opgegeven voor Family en ga m'n Chello Classic opzeggen, Family is ruim
2 maal goedkoper en (hopelijk) véél sneller qua download. Deze aanbieding kun je gewoon niet laten leggen. :9
Ben benieuwd of ik al direct op een snelle ADSL2 lijn kom of dat ik het nog eerst een paar weken moet doen met de oude Family snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 18:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:28:
Ben benieuwd of ik al direct op een snelle ADSL2 lijn kom of dat ik het nog eerst een paar weken moet doen met de oude Family snelheid.
Je zult het eerst nog even met 4 MBit/s moeten doen :)

"Let op: Als u nu Wanadoo ADSL Family bestelt wordt uw verbinding geleverd met een snelheid tot 4Mbit/s. De snelheid van uw Wanadoo ADSL Family verbinding wordt uiterlijk in november verhoogd naar maximaal 20 Mbit/s."

Trouwens, metertje geeft hier ook 4 tot 8 MBit/s :( Beetje jammer, ik ga er toch stiekem vanuit dat ik wel rond de 10 MBit/s kom te zitten...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 18:33 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.