[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

2de helaas goede maar onbevredigende antwoord 8)7

Reactie (xxxx) 11-09-2005 14:36:46
Geachte heer,

Poort 25 voor het draaien van mail servers staat bij alle niet-zakelijke Wanadoo ADSL klanten dicht, dit vanwege excessief misbruik van mailservers voor spam in het verleden.
Dit is overigens het geval bij (bijna) elke ISP als daar in het verleden klachten over zijn gekomen. U kunt de aanschaf van een zakelijk (lees: veel duurder) abonnement overwegen of de mail routeren via een andere poort dan 25.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

1ste (foute antwoord) :(
Reactie (xxxxr) 07-09-2005 18:35:52
Geachte heer,

Wanadoo blokkeerd poort 25 niet aangezien dit natuurlijk de standaard poort is voor het smtp protocol. Alleen in de situatie waarin u bewust of onbewust virussen verstuurd, kan er door wanadoo een blokkering volgen. In dit geval krijgt u in uw mailprogramma de volgende melding: blocked by spamchk.euro.net

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Klant (xxxx) 04-09-2005 21:59:27
ik heb een smtp mail server welke poort 25 gebruikt.
Echter poort 25 blijkt geblokkeerd te zijn door Wanadoo
Kunt U poort 25 open zetten dan wel heb u een relay mail server ?

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg kunnen we in dit topic niet bezig houden met problemen met internetprovider wanadoo en hoe we in godsnaam ontervreden familieklanten uit de ratmolen halen.

BIJV: is er iemand die de livebox besteld heeft en dan een retourbox aanvraagt
en daarna wegens wanprestatie juridisch gezien van het abo afkomt
ik zelf ben ook met het b,v rechtshulp bezig na 2wk geen reactie van wanadoo'scircus :+
gehad!

Dat lijkt me beter dan al dat moddergesmijt van bij mij doet ie het en bij mij nie
kortom ik woon ook in winschoten en de verbinding is hier bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

is het jullie niet opgevallen dat er niemand hier 4 mbit haalt ? ik woon welles waar op 2.7 km van de centrale maar een vriend van mij (woont ook in nijverdal) en hij zit op 211 m van de centrale. laten we er 600 m van maken omdat 211 niet zeker is.

ik haal 428 kb/s down en hij haalt 437 kb/s. dit getest met de 10 en 100 mb files wat multikabel aanbiedt 8)

en nee aan de koper ligt het niet want is nieuwbouw en er ligt een verse kabel onder de grond en opstelling is precies het zelfde als bij mij....livebox met een 15 cm kabeltje naar de ISRA punt etc :D

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 12-09-2005 22:20 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooooooooooooooopssss net toch een eerste reset nodig gehad van de livebox (na klein weekie online te zijn) .............. verbinding viel uit ;-((((((((((((((((9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde hier!!! 22.21 tot 22.24 toevallig? geloof er niks van ligt puur aan hun!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Nou, bij mij gaat het echt lekker opeens.
Vanaf 7 uur vanavond al dik 5/6 uitvallen gehad. Lijkt er niet echt beter op te worden :/

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
vr6-only schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:16:
is het jullie niet opgevallen dat er niemand hier 4 mbit haalt ? ik woon welles waar op 2.7 km van de centrale maar een vriend van mij (woont ook in nijverdal) en hij zit op 211 m van de centrale. laten we er 600 m van maken omdat 211 niet zeker is.

ik haal 428 kb/s down en hij haalt 437 kb/s. dit getest met de 10 en 100 mb files wat multikabel aanbiedt 8)

en nee aan de koper ligt het niet want is nieuwbouw en er ligt een verse kabel onder de grond en opstelling is precies het zelfde als bij mij....livebox met een 15 cm kabeltje naar de ISRA punt etc :D
Vind dat mooie 4Mbit specs hoor, wat wil je dan halen? 4096/8 = 512 KB/s down :?

Dan komt hier les 1 netwerken :*) :
TCP/IP protocol: Safe met parity checksum (lees: overhead/extra data). Om hier de snelheden van te calculeren kan je beter delen door 10 dan door 8 (feit)

UDP protocol: Bagger en niet te vertrouwen, maar daarintegen wel handig voor spelletjes. (als een pakketje dropt, dan is die weg en ondervind je het zogenaamde "lag" fenomeen)
Hier zou je wel de volledige 512 KB/s mee kunnen halen. Correct me if I'm wrong

Anyway, kheb nog nooit iemand met 8Mbit in het verleden horen zeggen dat ze met 1 MB/s zaten te downloaden, 830 KB/s was het stabielste wat ik ooit heb gehoord.

Voor de mensen met uitval, ik heb vanavond nergens last van gehad. Centrale Rotterdam-Holy :Y)

Daarnaast heb ik uitgevonden dat familie in Frankrijk ook Wanadoo heeft :X ... even vragen of ze remote desktop aan willen zetten zodat ik wat info van die livebox van hun kan afsnoepen :+

Specs daar zijn: 16Mbit down 1 Up + TV + nog iets vaags wat me even ontschoten is. Desalniettemin klinkt het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

22.37\ 22.44 SCH**TZIEK word je ervan!!!!!! had een hi id bij emule zit ik weer in de wachtrij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

LinuX-TUX schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:47:
[...]

Vind dat mooie 4Mbit specs hoor, wat wil je dan halen? 4096/8 = 512 KB/s down :?

TCP/IP protocol: Safe met parity checksum (lees: overhead/extra data). Om hier de snelheden van te calculeren kan je beter delen door 10 dan door 8 (feit)

UDP protocol: Bagger en niet te vertrouwen, maar daarintegen wel handig voor spelletjes. (als een pakketje dropt, dan is die weg en ondervind je het zogenaamde "lag" fenomeen)

Anyway, kheb nog nooit iemand met 8Mbit in het verleden horen zeggen dat ze met 1 MB/s zaten te downloaden, 830 KB/s was het stabielste wat ik ooit heb gehoord.

Voor de mensen met uitval, ik heb vanavond nergens last van gehad. Centrale Rotterdam-Holy :Y)

Daarnaast heb ik uitgevonden dat familie in Frankrijk ook Wanadoo heeft :X ... even vragen of ze remote desktop aan willen zetten zodat ik wat info van die livebox van hun kan afsnoepen :+

Specs daar zijn: 16Mbit down 1 Up + TV + nog iets vaags wat me even ontschoten is. Desalniettemin klinkt het leuk.
je lijkt me telecom leraar wel :+ maar hij heeft wel 75 kb/s verlies ! aangezien hij zo dichtbij de centrale is had ik eerder verwacht dat het 30 kb/s verlies zou hebben. ik bedoel, het kan toch haast niet beter dan wat hij nu al heeft :X

edit: ook hier geen uitval uhm al sinds 2.5 maand niet. Nijverdal centrum centrale.

[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 12-09-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:47:

Klopt. Een nauwkeuriger berekening laat je op zo'n 9.23 Kbit = 1 Kbyte uitkomen (dus delen door 9.23), maar dat kan nog groter zijn, afhankelijk van TCP/IP headers (timestamps bijv.).
Ook niet volledig, want ook UDP heeft headers, en ook al hoef je geen return packages te sturen, het heeft toch overhead. Daarbij gaan ook de UDP pakketjes over een ATM layer, die ook voor 5 bytes op de 53 bytes aan overhead zorgt.
vr6-only schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:51:
je lijkt me telecom leraar wel :+ maar hij heeft wel 75 kb/s verlies ! aangezien hij zo dichtbij de centrale is had ik eerder verwacht dat het 30 kb/s verlies zou hebben. ik bedoel, het kan toch haast niet beter dan wat hij nu al heeft :X
4096 / 9.23 = 444.095 Kbyte/sec. Hij haalt 437 Kbyte/sec. Da's 7 Kbyte/sec verlies. Met alle schakels die er op je verbinding zitten, hoe marginaal is dat? Dat is nog geen 2% lager dan de specs zeggen (en dan is 9.23 nog de meest magere berekening; als de TCP/IP headers timestamps oid bevatten dan is het al een groter getal). Ik denk dat hij geen enkele reden tot klagen heeft. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

jongens jongens jongens..ik ben een beginner...ik kan ook een fout maken...maar het is idd nu wel helder. danke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:55:

[...]

Ook niet volledig, want ook UDP heeft headers, en ook al hoef je geen return packages te sturen, het heeft toch overhead. Daarbij gaan ook de UDP pakketjes over een ATM layer, die ook voor 5 bytes op de 53 bytes aan overhead zorgt.

[...]

4096 / 9.23 = 444.095 Kbyte/sec. Hij haalt 437 Kbyte/sec. Da's 7 Kbyte/sec verlies. Met alle schakels die er op je verbinding zitten, hoe marginaal is dat? Dat is nog geen 2% lager dan de specs zeggen (en dan is 9.23 nog de meest magere berekening; als de TCP/IP headers timestamps oid bevatten dan is het al een groter getal). Ik denk dat hij geen enkele reden tot klagen heeft. :)
Stom, zat deels terug te rekenen van m'n SVCD kennis en vergeet dat UDP ook headers heeft 8)7
Zeer fout voor iemand die cisco heeft gehad :( ... achja, kan niet altijd alles blijven onthouden.

As for vr6-only, wilde je niet afkraken hoor ;) nu weet je waar je die laatste paar KB/s aan verliest. Als je je verdiept in CD standaarden, kan je binnenkort patsen tegenover die vriend van je dat je wel 780 MB op een 700MB cd kan zetten :*)
Daartegenover: 1 krasje en je data is down the drain :'( ... tenzij het een genuine SVCD is, dan slikken de meeste DVD spelers hem nog wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is die helpdesk van Wanadoo toch moeilijk te bereiken. Ik kreeg gisteren elke keer de melding "wegens overweldigende verkeersdata zijn de medewerkers niet te bereiken". Eindelijk kreeg ik gisteren na 2 weken te horen wat het probleem is waarom ik geen internet, het blijkt dat bij mijn wijkcentrale de draden verkeerd waren waardoor ik geen verbinding heb. Op de vraag wanneer ze die draden weer goed doen, kreeg ik als antwoord dat het actieteam of iets dergelijks ermee bezig waren. Het is voor mij dus weer afwachten. Begin dat wachten een beetje beu te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 07:55:
Wat is die helpdesk van Wanadoo toch moeilijk te bereiken. Ik kreeg gisteren elke keer de melding "wegens overweldigende verkeersdata zijn de medewerkers niet te bereiken". Eindelijk kreeg ik gisteren na 2 weken te horen wat het probleem is waarom ik geen internet, het blijkt dat bij mijn wijkcentrale de draden verkeerd waren waardoor ik geen verbinding heb. Op de vraag wanneer ze die draden weer goed doen, kreeg ik als antwoord dat het actieteam of iets dergelijks ermee bezig waren. Het is voor mij dus weer afwachten. Begin dat wachten een beetje beu te worden.
beuh ??????
hoe lang moest je totaal wachten dan ???
ging het probleem naar de 3de lijn toe ??
pfff ik moet 1 maand en 3weken wachten, en nu nog steeds geen internet }) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 20x ofzo de helpdesk gebeld en rond 8:55 nog een keer gebeld en toen kwam ik er door heen. Mijn probleem is bevestigd door de 2e lijn ofzo iets en nu zal het actieteam de kabels weer goed moeten zetten. Wanneer dit gebeurd kon die mij niet vertellen. Ik wacht maar weer af zoals altijd. Kon ik wel om resistutie vragen aangezien ik nog geen werkende internetverbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij was ie ook bij de 2de lijn voor 1,5 week. en toen ging ie naar de 3de lijn :S
ik heb bijna elke dag gebeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bel ook bijna dagelijks, ik heb soms weleens het idee dat ik zomaar van de lijn wordt gegooid omdat ze mij "kennen". Ze zijn trouwens wel erg lang bezig met jouw probleem. Wat zeggen ze bij jou dan? Dat ze het niet weten wanneer die weer gereed is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:42:
Ik bel ook bijna dagelijks, ik heb soms weleens het idee dat ik zomaar van de lijn wordt gegooid omdat ze mij "kennen".
dat vermoeden heb ik ook! nadat ik verleden vrijdag een stuk of 8 keer had gebeld werd mijn klantnummer OPEENS niet meer herkend. Toen werd het voor mij onmogelijk om de technische helpdesk te spreken.
Vervolgens mijn klantnummer -/- 1 ingetoest en ik werd weer herkend.......mmm, zouden ze niet alleen poort 25 maar bij veelvuldig bellen ook mijn klantnummer blokkeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
ik kreeg net een brief binnen waarin staat dat de snelheden worden verhoogd. (tussen de 4 en 20 mbit afhankelijk van de kwaliteit van de lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 08:24:
[...]

beuh ??????
hoe lang moest je totaal wachten dan ???
ging het probleem naar de 3de lijn toe ??
pfff ik moet 1 maand en 3weken wachten, en nu nog steeds geen internet }) :(
Na veel gelezen te hebben toch ook maar reageren.
Ik wacht ook al 4 weken ondertussen.
De eerste keer ging het fout, ik had geen kiestoon meer op mijn analoge lijn.
Storing gemeld bij KPN, die waarschijnlijk alles weer terug gezet.

Tweede keer wel kiestoon, maar de oude snelheid. Niet goed dus.
Dat is nu al 4 weken zo })

Helpdesk om de dag bellen, maar het enige wat ze kunnen melden is dat ze er mee bezig zijn en dat ik af moet wachten, Yah right
Maar dat geloof ik ondertussen ook niet meer.

Iemand al gelukt om van het contract af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Bron: http://www.webwereld.nl/articles/37244
Ook Wanadoo pompt snelheid adsl op: 20 Mbps voor 24 euro

Dinsdag 13 september 2005, 11:50 - Na KPN gaat ook concurrent Wanadoo de snelheden van zijn belangrijkste adsl-pakket opvoeren. Dankzij adsl2+ kan een flinke winst worden geboekt.

Klanten van Wanadoo zijn deze week op de hoogte gesteld van de nakende snelheidsverhogingen. "De snelheid van Wanadoo Family wordt binnenkort enorm opgevoerd", zo hebben zij te horen gekregen. De huidige Family-verbinding biedt een bandbreedte tot 4 Mbps.

Dankzij de snellere adsl2+-technologie wordt dit binnenkort 'naar verwachting' tussen de 4 en 20 Mbps, afhankelijk van de afstand van de wijkcentrale. De prijs van het pakket blijft ondertussen gelijk, zo benadrukt de provider, die gebruikmaakt van een eigen netwerk.

ADSL Family kost bijna 24 euro per maand. Onlangs maakte KPN bekend de snelheden van al zijn pakketten te verhogen.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 12:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Gaaf is dat zeg. Ik heb nog geen maand 4 MB en er komt alweer een verhoging. Dat is zeker goed nieuws.

En laat ze nu maar wat meer tijd stoppen in het telecom gebeuren zodat het stabieler wordt. Heb al een paar keer gehad dat deze uitvuil tijdens een gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
wat ik wel vreemd vind is dat ze gewoon in een keer de maximale snelheid gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
1300A schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:22:
wat ik wel vreemd vind is dat ze gewoon in een keer de maximale snelheid gaan >:)
Of ze nu een 4Mb abonnement verkopen of 20Mb lijn voor zelfde geld. Maakt als enige verschil dat je netwerk ruimte genoeg moet hebben voor de hogere pieken qua snelheid en de misschien grotere hoeveelheid data. Niet gezegd dat er (nog) meer gedownload zal worden bij hogere snelheid persé natuurlijk, maar waarschijnlijk wel.

Blijft één lijn, één poortje één klant, één alles zegmaar verder natuurlijk. En wel zo gemakkelijk om gewoon 1 abonnement met één snelheid te verkopen.

Dit zal bij meer ISP's straks komen wellicht. Toegevoegde waarde/prijs/kosten liggen straks in de extra diensten die je wilt afnemen bij de (IP)verbinding zoals telefonie, televisie, film-on-demand etc etc.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:19:
ik liep gisteren binnen bij T for telecom in zwolle omdat me telefoon niet meer deed.

Ik zag daar een advertentie hangen van Wanadoo ADSL Family 20Mbit Down en 1Mbit Up voor
€ 22.50,- :D er stond beneden wel connected by KPN dus het gaat niet over hun eigen netwerk en op www.wanadoo.nl is er ook niets over te vinden.

ik vroeg dus hoe het zat en enige wat ie mij kon vertellen was dat ze het geleidelijk introduceren.
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:26:
Ben ik dan de enige die, als hij over snelheidsverhogingen leest, nadenkt over iets wat eerder in de thread gezegd is? Is volgens mij nog steeds niet verklaard...
bjck schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:20:
'k Vermoed een bord met meerdere aanbiedingen en dat een aantal dingen zijn samengevoegd die niet bij elkaar horen.
Altijd leuk om even terug te lezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:02
Als de upstream nou ook wat hoger werd zou het helemaal goed zijn. Vind 640 toch wel aan de karige kant maar ja, een verhoging is altijd leuk als de kosten hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
dat zou gewoon vet zijn xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN ~12 Mbit - 79,95 per maand
Wanadoo ~20 Mbit - 24 euro per maand

rofl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een brief van Wanadoo ontvangen waarin ik dit nieuws las. Kan het bijna niet geloven... 20 MBit/s ! Nou zal ik die snelheid nooit halen met 3 km van de centrale, maar we gaan er toch met z'n allen maar weer een stuk op vooruit..

Fantastisch nieuws in ieder geval! Ik kan niet wachten tot het zover is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
http://www.wanadoo.nl/snelheidsverhoging/

In de brief staat dat t rond oktober/november de nieuwe snelheid in werking treed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:42:
[...]

[...]

[...]

Altijd leuk om even terug te lezen... ;)
Tja... 't klinkt onwaarschijnlijk eigenlijk ook ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:32:
Ik heb net een brief van Wanadoo ontvangen waarin ik dit nieuws las. Kan het bijna niet geloven... 20 MBit/s ! Nou zal ik die snelheid nooit halen met 3 km van de centrale, maar we gaan er toch met z'n allen maar weer een stuk op vooruit..

Zwart op wit dus al vanaf Wanadoo? Staat niet eens op de site (nog).....
Paul Hewson schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:42:
Als de upstream nou ook wat hoger werd zou het helemaal goed zijn. Vind 640 toch wel aan de karige kant maar ja, een verhoging is altijd leuk als de kosten hetzelfde blijven.
Zal vast wel ook 'gewoon' wide-open gaan. 1024 tot 1280Kbps upstream zou maximaal kunnen. Zal wel effectief gemiddeld ergens ~1024 komen te liggen als ze die ook opengooien.

Misschien dat downstream (net als bij Versatel) ook gewoon tot maximaal 24Mbps gaat en niet gelimiteerd wordt op 20Mbps.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:02:
KPN ~12 Mbit - 79,95 per maand
Wanadoo ~20 Mbit - 24 euro per maand

rofl 8)7
't Klinkt inderdaad belachelijk bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:51:
[...]

Zwart op wit dus al vanaf Wanadoo? Staat niet eens op de site (nog).....

[...]
Yupz, ik heb het hier zwart op wit voor m'n neus liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33

Deze brief:

Wanadoo heeft goed nieuws voor u: binnenkort kunt u nog sneller internetten! Wij gaan de snelheid van uw Wanadoo ADSL Family-abonnement namelijk verhogen. Uw abonnementsprijs blijft daarbij gelijk.

Hoe snel wordt uw verbinding?
De nieuwe downloadsnelheid van uw verbinding zal naar verwachting uitkomen tussen de 4 Mbit/s en maximaal 20Mbit/s. De snelheid die u op uw verbinding zult halen is afhankelijk van een aantal factoren, zoals:
- de afstand tussen uw huis en de telefooncentrale (de lengte van de koperen telefoonlijn)
- de kwaliteit van de telefoonlijn
- lengte en kwaliteit van de gebruikte bekabeling in huis
- instellingen van uw computer of netwerk
- het gebruikte modem*

* De beste resultaten worden behaald met de Livebox. Met andere modems zult u wel een snelheidsverhoging merken, maar haalt u niet de optimale snelheid.

Wanneer?
De snelheidsverhogingen zullen in de loop van de maanden oktober en november plaatsvinden. Uw verbinding zal korte tijd worden verbroken, waarna deze automatisch start met de nieuwe snelheid. U hoeft hier niets voor te doen. Voor al uw vragen over de nieuwe snelheid verwijzen wij u graag naar www.wanadoo.nl/snelheidsverhoging.

Wij wensen u alvast veel plezier met de nieuwe snelheid van uw Wanadoo ADSL Family-abonnement
!

Het gaat dus al in de nabije toekomst gebeuren, wat goed nieuws is voor de breedband markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Na de snelheidsverhogingen komt daarna dus nog tv doorgave bij.. en over niet al te lange tijd kan je KPN (echt) opzeggen en dus zonder KPN adsl-en, tv kijken, belluh! nice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

nitpicker schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:30:
Na de snelheidsverhogingen komt daarna dus nog tv doorgave bij.. en over niet al te lange tijd kan je KPN (echt) opzeggen en dus zonder KPN adsl-en, tv kijken, belluh! nice. :)
Maar voorlopig zit je nog wel aan het belbudget pakket van KPN van ongeveer 10 euro per maand vast, toch?
Ik begrijp echt niet dat mensen nu nog ADSL van KPN nemen. Als mijn abonnement afloopt weet ik wel naar wie ik overstap! :P
Lang leve de Franse revolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat gaan jullie doen? (Indien je geen livebox hebt)
Ik heb nu een speedtouch 510 multi user en die werkt perfect op deze verbinding, raden jullie mij aan om een livebox te nemen? Ik heb zelf liever nog een nieuwe speedtouch die met ADSL2+ overweg kan, of zal ik dat in de snelheid merken?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd FANTASTISCH! misschien kunnen die slome duikelaars van wanadoo beter eerst iedereen aan een verbinding helpen voordat ze gaan verhogen.. pffff.. lekker dan.. beetje gaan verhogen terwijl 1/4 nog zonder goed internet zit.. ( of die verhoging moet ook de mensen helpen, die slechte verbinding hebben.. maar denk het niet :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

waar baseer jij die 1/4 op??? volgens mij gaat er "maar" een paar procent fout van alle opleveringen!

ps. supported modems:

Speedtouch USB POTS 3.01 Green fish look
Speedtouch ST330 3.01 Red/silver mouse look
Speedtouch Home POTS, R3.7 1.1 Ethernet modem (oldest version), both 1-eth and 4 eth port versions
Speedtouch 510 R3.7 versie 1.0 Ethernet modem
Speedtouch 510 R4.0 versie 2.0 Ethernet modem
Speedtouch 510 R4.2 CSC release 1.0 Ethernet modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
MensionXL schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:06:
Ik heb nu een speedtouch 510 multi user en die werkt perfect op deze verbinding, raden jullie mij aan om een livebox te nemen? Ik heb zelf liever nog een nieuwe speedtouch die met ADSL2+ overweg kan, of zal ik dat in de snelheid merken?
Heb de Livebox wel maar nog niet gebruikt, heb pas 2 weken ADSL van Wanadoo. Ik gebruik dan ook nog steeds met Speedtouch 510. Die kan geloof ik toch tot 8192?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Op de wanadoo site staat "Nu een vaste maandprijs voor het eerste jaar: € 22,50 p/m" weet iemand nou al wat het kost na het eerste jaar? Niet dat ze straks ineens met een rekening van 50 euro p/m aan komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Newjersey op 13-09-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Newjersey schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:39:
Op de wanadoo site staat "Nu een vaste maandprijs voor het eerste jaar: € 22,50 p/m" weet iemand nou al wat het kost na het eerste jaar? Niet dat ze straks ineens met een rekening van 50 euro p/m aan komen.
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family.html

Normaal tarief €. 23.95 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Gebeurt er met die aangekondigde snelheidsverhoging ook nog iets aan de upload snelheid, kan er namelijk niks over vinden op de site over de snelheidsverhoging?
Neem aan dat dit dan 20mbit / 1mbit up wordt?
Mijn lijn wordt iig morgen opgeleverd dus wel goed nieuws dat het nog sneller wordt dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al iets bekend is over kabel verhoging. Want anders lijkt me dat wanadoo cable niet echt concurreren met adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik kreeg net een briefje van wanadoo

adsl family gaat naar 20 mbit :D _/-\o_ _/-\o_ :D ...verhoging wordt doorgevoerd in de maanden oktober en november :D oooh bloody hell i can't wait...

Edit: oeps, ik wist niet dat topic 14 er al was hahaha....maar idd fantastisch nieuws dit. ik heb een kut dag achter de rug en ik zag wanadoo liggen dus ik dacht ohh factuur maar DAT WAS HET NIET NATUURLIJK hahaha

[ Voor 39% gewijzigd door vr6-only op 13-09-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:42:
Ik bel ook bijna dagelijks, ik heb soms weleens het idee dat ik zomaar van de lijn wordt gegooid omdat ze mij "kennen". Ze zijn trouwens wel erg lang bezig met jouw probleem. Wat zeggen ze bij jou dan? Dat ze het niet weten wanneer die weer gereed is??
we kunnen niets anders zeggen dan nog effe geduld te hebben:S
volgende week zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:15:
idd FANTASTISCH! misschien kunnen die slome duikelaars van wanadoo beter eerst iedereen aan een verbinding helpen voordat ze gaan verhogen.. pffff.. lekker dan.. beetje gaan verhogen terwijl 1/4 nog zonder goed internet zit.. ( of die verhoging moet ook de mensen helpen, die slechte verbinding hebben.. maar denk het niet :D )
1/4? Beschik jij over gedetailleerde statistieken betreffende problemen van Wanadoo klanten? Of probeer je te voldoen aan de stelling "There are three types of lies - lies, damn lies, and statistics" van Benjamin Disraeli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Paul Hewson schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:29:
[...]

Heb de Livebox wel maar nog niet gebruikt, heb pas 2 weken ADSL van Wanadoo. Ik gebruik dan ook nog steeds met Speedtouch 510. Die kan geloof ik toch tot 8192?
Jah,
Down gaat ie 8mbit = 8192kbit
En up 896kbit

Word de upload trouwens nog verhoogd naar 1mbit? Of weten jullie daar ook niks van?

Nitpicker, bedankt voor je lijstje.
Wordt dan toch maar een livebox voor mij :/
Iemand nog aanraders over routers? Ik heb alleen wired nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 13-09-2005 16:16 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

er zijn wel linksys adsl2+ routers plus modem. ff zoeken dus en het lijkt me niet logisch dat de upload niet naar 1 mbit wordt verhoogd.

enne bjck:kpn snelheidsverhoging, je dacht dat ze niet mee gingen haha :+ maar zo neck je kpn wel. _/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door vr6-only op 13-09-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws inderdaad ;) Leuk op de brief van Wanadoo te lezen!

Heb ik even een vraagje over Wanadoo Telefonie:
"Ik heb nu een tijdje Wanadoo ADSl Family en ik wil misschien ook overstappen op Telefonie van Wanadoo, is dit slim?

Ik hoor een heleboel verhalen dat je gewoon je Kpn abbo nog door moet betalen?
Hoe zit dit precies?
En hoeveel ben ik precies kwijt (heb nu Livebox Wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

ik heb een kpn bel budget abbo. kost 8 of 9 nog wat in de maand.

daarnaast heb ik een telefonie abbo van wanadoo.. zeer tevreden over.. [Consumentengids, September
Bel beter
De Consumentenbond made a comparison of the Internet telephony costs and gave a 2 pages overview. Good news: Wanadoo Telephony is mentioned as the cheapest offer for people who call a lot (on average 30 hours per month)!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb twee vragen mbt de Livebox:

1. Is er al een hack bekend waarmee je de telefonie-aansluiting ook kan gebruiken als een ATA? Dus dat je bijvoorbeeld via Voipbuster (zie [rml]Gratis bellen met VoipBuster [ deel 2][/rml]) kan bellen zonder dat je 6 euro per maand aan Wanadoo betaalt. Zou in theorie toch wel mogelijk moeten zijn lijkt me :)

2. Kan ik ergens die oplichtende W definitief uitzetten? Ik vind 'm erg irritant, 's nachts haal ik altijd de stroom eraf en als hij weer stroom krijgt staat de W dus weer aan. Ik zet 'm nu altijd met het knopje achter-/onderop uit maar het zou fijner zijn als ik 'm gewoon voor altijd de nek om kan draaien.

edit: nog iets: wat voor netnummer krijg je als je telefonie erbij neemt van Wanadoo?

[ Voor 9% gewijzigd door Wortelsoep op 13-09-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
wilko2 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:19:

2. Kan ik ergens die oplichtende W definitief uitzetten? Ik vind 'm erg irritant, 's nachts haal ik altijd de stroom eraf en als hij weer stroom krijgt staat de W dus weer aan. Ik zet 'm nu altijd met het knopje achter-/onderop uit maar het zou fijner zijn als ik 'm gewoon voor altijd de nek om kan draaien.

edit: nog iets: wat voor netnummer krijg je als je telefonie erbij neemt van Wanadoo?
2x op het w knopje drukken en de W staat uit.
Als je een voip nummer neemt hou je gewoon je eigen netnummer.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laryx schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:55:
[...]

2x op het w knopje drukken en de W staat uit.
Ja, dat weet ik, maar als de stroom er af is geweest staat ie weer vrolijk aan.
Laryx schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:55:Als je een voip nummer neemt hou je gewoon je eigen netnummer.
OK, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je ergens kunt opvragen hoe ver je van een centrale af zit?

Met welke afstand zou je die 20mbit kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:32:
er zijn wel linksys adsl2+ routers plus modem. ff zoeken dus en het lijkt me niet logisch dat de upload niet naar 1 mbit wordt verhoogd.

enne bjck:kpn snelheidsverhoging, je dacht dat ze niet mee gingen haha :+ maar zo neck je kpn wel. _/-\o_
Jep, de Linksys ADSL2MUE (http://www1.linksys.com/international/product.asp?coid=28&ipid=604)

Staat voor 69,99 bij de Dixons.

Maar is dat nu echt verstandig? het duurt 5 jaar tot je dat hebt terugverdiend, of is ie echt beter? De Live Box heeft wel meer opties dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:26:
Weet iemand of je ergens kunt opvragen hoe ver je van een centrale af zit?

Met welke afstand zou je die 20mbit kunnen halen?
Al gevonden: http://pcdb.bbned.nl/
Mijn afstand is 937 meter. Is dat te ver voor een goede verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54

fjs

PSN: ftltc

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:29:
[...]

Jep, de Linksys ADSL2MUE (http://www1.linksys.com/international/product.asp?coid=28&ipid=604)

Maar is dat nu echt verstandig? het duurt 5 jaar tot je dat hebt terugverdiend, of is ie echt beter? De Live Box heeft wel meer opties dacht ik zo.
Ik heb er nog een liggen die ik een week gebruikt heb i.v.m. wachten op mijn bestelde modem.
Voor een schappelijk prijsje wil hem wel wegdoen. Heb de bon er nog bij.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:36:
[...]

Al gevonden: http://pcdb.bbned.nl/
Mijn afstand is 937 meter. Is dat te ver voor een goede verbinding?
dat is een mooi afstand hoor. maar dat is wel een bbned locatie dus als je in een grote stad woont kan het zijn dat wanadoo's apparatuur ergens anders staat maar ga er maar van uit dat het rond de 937 is.

20 mbit zul je nooit halen. maar ik denk dat jij wel een kans maakt op 15 a 16 mbit. :9
maar stel dat je 10 mbit zou hebben, dat is toch ook prima of niet ? voor 22.50 is dat een prima verbinding. maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:01:
[...]

dat is een mooi afstand hoor. maar dat is wel een bbned locatie dus als je in een grote stad woont kan het zijn dat wanadoo's apparatuur ergens anders staat maar ga er maar van uit dat het rond de 937 is.

20 mbit zul je nooit halen. maar ik denk dat jij wel een kans maakt op 15 a 16 mbit. :9
maar stel dat je 10 mbit zou hebben, dat is toch ook prima of niet ? voor 22.50 is dat een prima verbinding. maar dat is mijn mening
Ja 10mbit zou ook prima zijn hoor, maar was even benieuwd.
Ik heb ook al een andere site gevonden, die hetzelfde geeft: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
Dus ik denk niet dat het een speciale BBned locatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja dan zit alles bijelkaar...bij mij is het niet zo. bij een kpn locatie is een 2.7 km en bij een bbned is het 2 km :? .

als het maar stabiel is dat is echt het belangrijkst voor mij. ik hoef heus geen 18 mbit te halen.
met 10 ben ik ook dik tevreden als het maar stabiel is :*) dus zoals nu.

Edit om half 7 een mailtje gestuurd of ze al wisten wat de upload snelheid is bij de 20 mbit abbo! kreeg net een mail terug :D . het is nog niet doorgegeven aan hun maar het zal waarschijnlijk 1 mbit worden. snel antwoord.

[ Voor 74% gewijzigd door vr6-only op 13-09-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Laatst online: 28-05 10:31
MensionXL schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:06:
Je kunt in ieder geval nog een livebox bestellen als je er nog geen hebt:
Wilt u alsnog een Livebox bestellen? Neem dan contact op met de ADSL Helpdesk: 0900-9515 (€ 0,10/min).
Kost je natuurlijk wel 1 euro per maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Hmmm zit op 2.1 km..nou ben benieuwd. Wel een goeie verassing.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door x-man op 13-09-2005 19:51 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Hee jongens?
Waar is al dat gezeik nou gebleven over die mail port blokkades?
En dat gezeur over slecht worden behandeld door de helpdesk?
En ZEKER "mijn lijn is nog niet opgeleverd, ik vind dit blaaaaaaaaaaat" dat soort kreten gebleven?
Ik word hier dus niet goed van hè!

Zijn jullie ....

OOOO, ik zie het al }) 20Mbit is toch wel erg verleidelijk ja :Y) Misschien loont het wachten wel :Y)
Ga gelijk ff een workaround vinden voor die mailserver, baal er wel een beetje van, maar dat nieuws van vandaag is sw3333t :*)

Jammer dat ik eind november weer 3 maanden naar Italië ga en het dus weer zal moeten missen :(

edit:
@ hierboven:
/me LinuX-TUX zit zo'n 496 meter vanaf de centrale ... en kan niet wachten tot het zover is :9~ :9~

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-09-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:01:
[...]

Dus de koperlijn is dan opeens op een andere centrale aangesloten ofzo :?

Tuurlijk niet, elke telefoonlijn gaat naar een nummercentrale van KPN. Hier hebben Wanadoo, Tiscali, BBNed, KPN & Versatel (en nog een paar soms) apparatuur staan. Soms gewoon rek tegen rek naast elkaar de concurenten gewoon ;)

vr6-only: yup ik zat er naast....

Genoemd grafiekje duikt iets te snel naar beneden misschien. En afstanden op postcode checks zijn niet zaligmakend en kunnen in sommige gevallen (heel)fors afwijken van werkelijke koperlijnlengtes.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, kom ik aan met 2800 meter van de centrale..

Denk dat ik al blij moet zijn als ik 8 MBit/s haal (je hoort me niet klagen hoor). Baal alleen een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wowwwwwwwwww das goed nieuws........ ennuhhhhhhhhhh ........ 539 metertjes van de centrale........... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:29:
[...]

Dat niet alleen, maar wanadoo gaat (als het zo doorgaat) ook TV en allerlei andere extra's aanbieden. Als je daar ook gebruik van wil maken, is het weer voordeliger om gewoon aan de livebox te blijven zitten. Denk niet dat je een decoder zomaar aan die router kan hangen en dat het werkt. IPQoS ed zitten op de livebox, vraag me af of je dat 1) uberhaupt kan instellen 2) hoe makkelijk dat dan wel niet in te stellen is op die linksys

Daarnaast verwacht ik bijna gewoon een firmware update voor/rondom de ADSL2+ upgrade. Kan me niet voorstellen dat de livebox NU al 100% gereed is voor de verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:00:
[...]

Maar voorlopig zit je nog wel aan het belbudget pakket van KPN van ongeveer 10 euro per maand vast, toch?
Ik begrijp echt niet dat mensen nu nog ADSL van KPN nemen. Als mijn abonnement afloopt weet ik wel naar wie ik overstap! :P
Lang leve de Franse revolutie.
Mooi die snelheidsvergoging. Maar dan moet de verbinding het wel doen, en het niet om de haverklap uitvallen. Zit al 4 weken zonder internet, technische problemen etc, je kent het wel.
Waarom denk je dat we hier al aan deel II zijn begonnen. De delen III, IV en V komen er aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:53
ik ga ook overstappen naar een wanadoo ADSL. nu heb ik chello classic

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 587 meter. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE!!!!!!!!!!

Goh! wanadoo heeft me gebeld mijn abo word over 2 wk beindigd wegens technisch falen :*)
heeft het toch nog vruchten afgeworpen om de b,v rechtshulp in te schakelen
krijg binnenkort een bevestiging van schrijven.
hoi hoi hoi !!! _/-\o_

eindelijk van het wanadoocircus :+ AF met hun befaamde live in a box and not outside
en die 20mbit mogen ze ook houden bellen dee ik al met voipbuster.

en nu naar een provider MET stabiele lijn iemand nog tips!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:09:
[...]

Dus de koperlijn is dan opeens op een andere centrale aangesloten ofzo :?

Tuurlijk niet, elke telefoonlijn gaat naar een nummercentrale van KPN. Hier hebben Wanadoo, Tiscali, BBNed, KPN & Versatel (en nog een paar soms) apparatuur staan. Soms gewoon rek tegen rek naast elkaar de concurenten gewoon ;)

vr6-only: yup ik zat er naast....

Genoemd grafiekje duikt iets te snel naar beneden misschien. En afstanden op postcode checks zijn niet zaligmakend en kunnen in sommige gevallen (heel)fors afwijken van werkelijke koperlijnlengtes.
kun je mij dan uitleggen waarom ik via bbned check op 2 km zit en de andere site op 2.7 ?

bij bbned staat er dat de centrale in nijverdal centrum staat en bij de andere in kruidenwijk 8)7
en hoe zit het dan met als je in een grote stad woont dat er meerdere centrales zijn.
waarom zijn er dan meerdere centrales als er alle kabels toch naar 1 centrale gaan |:(

[ Voor 17% gewijzigd door vr6-only op 13-09-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mogelijk dat tabellen niet kloppen voor je postcode bij één van de twee.

Nijverdal-Centrum Constantijnstraat 4 7442 ME Nijverdal
Nijverdal-Hellendoorn Kerkekampstraat 2 7447 HW Hellendoorn

Zijn er twee daar. Je hangt aan één van de twee uiteindelijk ;)

Die tudelft link heeft oudere gegevens van jaren terug, mogelijk dat hij ernaast zit en er veranderingen zijn geweest na die tijd. Maar ook BBned kan d'r naast zitten in de postcode tabel/check natuurlijk.

En nu een handigheidje met dank aan Wanadoo ;) Kijk hier (of hier) eens naar de traceroute van buitenaf naar je IP. Dan zie je als 1-na laatste 'hop' V674.ar1-Nv-C.nl.euro.net [194.134.154.70]. Rara waar hang je aan als de afkorting van Nijverdal-Centrum Nv-C is ;)

[ Voor 76% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:28:
[...]

kun je mij dan uitleggen waarom ik via bbned check op 2 km zit en de andere site op 2.7 ?

bij bbned staat er dat de centrale in nijverdal centrum staat en bij de andere in kruidenwijk 8)7
en hoe zit het dan met als je in een grote stad woont dat er meerdere centrales zijn.
waarom zijn er dan meerdere centrales als er alle kabels toch naar 1 centrale gaan |:(
Tips? Ja!
Wanadoo schijnt wel goed te werken. Althans, bij mij. Nog NOOIT een uitvaller gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nou ik hoop bij die van nijverdal centrum.. is idd dichterbij dan hellendoorn

maar je kon het toch ook uitrekenen met de dB waarden of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:53:
[...]

Tips? Ja!
Wanadoo schijnt wel goed te werken. Althans, bij mij. Nog NOOIT een uitvaller gehad!
Edit: foutje :X

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 13-09-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:53:
nou ik hoop bij die van nijverdal centrum.. is idd dichterbij dan hellendoorn

maar je kon het toch ook uitrekenen met de dB waarden of niet ?
Zie m'n edit :P

dB waarde zou je een schatting op kunnen maken. Elke dB downstream attenuation is 100m + beetje vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:28:
[...]

Omdat een grote plaats/stad niet met één centrale de hele stad kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:50:
Mogelijk dat tabellen niet kloppen voor je postcode bij één van de twee.

Nijverdal-Centrum Constantijnstraat 4 7442 ME Nijverdal
Nijverdal-Hellendoorn Kerkekampstraat 2 7447 HW Hellendoorn

Zijn er twee daar. Je hangt aan één van de twee uiteindelijk ;)

Die tudelft link heeft oudere gegevens van jaren terug, mogelijk dat hij ernaast zit en er veranderingen zijn geweest na die tijd. Maar ook BBned kan d'r naast zitten in de postcode tabel/check natuurlijk.

En nu een handigheidje met dank aan Wanadoo ;) Kijk hier eens naar de traceroute van buitenaf naar je IP. Dan zie je als 1-na laatste 'hop' V674.ar1-Nv-C.nl.euro.net [194.134.154.70]. Rara waar hang je aan als de afkorting van Nijverdal-Centrum Nv-C is ;)
ja ja ...NV-C...mooi zo...danke

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 13-09-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:55:
[...]

Omdat een grote plaats/stad niet met één centrale de hele stad kan bedienen.
Dan worden ze een beetje lang/onbetrouwbaar ook voor telefonie. En zou hij ook onnoemelijk groot worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: foutje :X[/quote]

Ja sorry!
Was voor BOMBER-22, maar dat zal je begrepen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:59:
[...]

Dan worden ze een beetje lang/onbetrouwbaar ook voor telefonie. En zou hij ook onnoemelijk groot worden ;)
Haha, ja, een compleet flatgebouw.
Ik heb trouwens geen idee hoe zo'n ding eruit ziet, zal er morgen eens langs rijden, is toch maar 937 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:55:
[...]

Zie m'n edit :P

dB waarde zou je een schatting op kunnen maken. Elke dB downstream attenuation is 100m + beetje vaak.
Zegt dit iets dan:
Afname Dichtbij: 11.0 (dB)
Ver weg: 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 27 (dB)
Ver weg: 23 (dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij: 27.5 (dB)
Ver weg: 16.0 (dB)
Ver weg: 21 (dB)

nou dat zijn pas mooi waarden :r ;(

[ Voor 131% gewijzigd door vr6-only op 13-09-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:07:
640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij: 27.5 (dB)
Ver weg: 16.0 (dB)
Ver weg: 21 (dB)

nou dat zijn pas mooi waarden :r ;(
Maar welke waarde moet je nu bekijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Afname dichtbij.

jeroen_78 heeft mogelijk 'betere' en kortere lijn. SNR is ook hoger (ruimter/hoger is beter) op dezelfde snelheid van DSL lijn. Maar dat is echt héél minimaal ruimer in dit geval. Geeft aan hoeveel 'ruimte' er nog over is voor hogere snelheid op huidige ADSL1 techniek.

Bij hogere snelheid zal dat zakken tot ongeveer 6dB en dan zit je lijn aan maxsnelheid. Lager zou ruis 'harder' worden dan DSL signaal wat niet lekker werkt ;)

Overigens kunnen Afname (hoger) en SNR (lager) worden door slechte bekabeling thuis tussen KPN aansluiting (ISRA) en modem. Lange platte kabels, nutteloze aftakkingen, slecht geknepen stekkers, overbodige koppelingen etc etc verstoren signaal.

[ Voor 73% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

aan de bekabeling thuis ligt het bij mij niet. wel platte kabel maar is 15 cm lang van ISRA naar de Livebox en aftakking naar 1 tel vanaf de livebox etc. maar goed, we zien wel wat het word. hoop dat ik wel boven de 10 kom of 10 mbit en niet lager. ja ik mag niet zeuren voor zo'n prijs maar 10 mbit of hoger is natuurlijk mooier en aangezien ik gebruik maak van een payserver trek ik dat ook zo vol

[ Voor 25% gewijzigd door vr6-only op 13-09-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:19:
Afname dichtbij.

jeroen_78 heeft mogelijk 'betere' en kortere lijn. SNR is ook hoger (ruimter/hoger is beter) op dezelfde snelheid van DSL lijn. Maar dat is echt héél minimaal ruimer in dit geval. Geeft aan hoeveel 'ruimte' er nog over is voor hogere snelheid op huidige ADSL1 techniek.

Bij hogere snelheid zal dat zakken tot ongeveer 6dB en dan zit je lijn aan maxsnelheid. Lager zou ruis 'harder' worden dan DSL signaal wat niet lekker werkt ;)

Overigens kunnen Afname (hoger) en SNR (lager) worden door slechte bekabeling thuis tussen KPN aansluiting (ISRA) en modem. Lange platte kabels, nutteloze aftakkingen, slecht geknepen stekkers, overbodige koppelingen etc etc verstoren signaal.
Bedankt voor de info!

Ik heb de modem direct aan het ISRA-punt gehangen (1 meter kabel ofzo) dus daar zit het idd wel goed.
Ben benieuwd wat voor snelheid ik straks haal. 10mbit vind ik prima en alles wat daar boven zit is helemaal fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

zijn je waarden ook veranderd of niet ? nadat je de livebox dichterbij de ISRA punt hebt aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog: Hij deed het helemaal niet toen ik 'm aansloot op de plaats waar de oude USB modem zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:32:
aan de bekabeling thuis ligt het bij mij niet. wel platte kabel maar is 15 cm lang van ISRA naar de Livebox en aftakking naar 1 tel vanaf de livebox etc. maar goed, we zien wel wat het word. hoop dat ik wel boven de 10 kom of 10 mbit en niet lager. ja ik mag niet zeuren voor zo'n prijs maar 10 mbit of hoger is natuurlijk mooier en aangezien ik gebruik maak van een payserver trek ik dat ook zo vol
't Gaat alleen maar om stukje naar modem ;)

Wat nogal veel voorkomt is dat mensen niet een net ISRA hebben, maar een aansluitpunt in de muur als ISRA. En dat daar in die 'doos' een aftakking is bijgezet naar een aansluitpunt elders in de woning. En ook al gebruik je die niet (valt je DSL ook steeds weg!) geeft 't signaal verlies vaak. Openmaken en losgooien. Je hebt maar 2 kabeltjes nodig voor DSL (en telefonie van KPN natuurlijk ook).

Als je een echt ISRA hebt, niet opemaken. Dat mag ook niet!

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:55:
[...]

Hmm, daar zou ik graag wat meer informatie over hebben. Zou je een schatting kunnen maken aan de hand van de volgende gegevens? Dank u ;)

Attenuation
Near End: 35.5 (dB)
Far End: 20.5 (dB)

SNR Margin
Near End: 23 (dB)
Far End: 19 (dB)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe is de newsserver van Wanadoo?

En is die livebox ook een router? want het ontgaat mij nu wat die livebox exact is. En waar sluit je je al bestaande telefoon op aan? want ik begrijp als je een abbo inc. telefonie kiest je 2 telefoonnumers hebt.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is oud ;) dat had ik al gevonden, dat zegt niets over de huidige situatie. Maar goed paidservers zijn al voor 7.50 per maand te vinden, dus dat zijn de kosten niet ;)

Wat ik mij wel afvraag of ik er verstandig aan doe, om van XS4all naar Wanadoo over te stappen :?
Ik heb al een keer een overstap van XS4all naar Demon gedaan en dat beviel voor geen ene meter.
Ook weet ik niet hoe Wanadoo met de privacy van de klant omgaat zoals XS4all dat doet! ?

En is die livebox nou gelijk geschikt voor ADSL2 en kan je hier mee routen...?

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
n00bs schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:15:

Wat ik mij wel afvraag of ik er verstandig aan doe, om van XS4all naar Wanadoo over te stappen :?
Ik heb al een keer een overstap van XS4all naar Demon gedaan en dat beviel voor geen ene meter.
Ook weet ik niet hoe Wanadoo met de privacy van de klant omgaat zoals XS4all dat doet! ?
Zie Buma/Stemra: Xs4all hypocriet; Wanadoo weigert verzoeken
En is die livebox nou gelijk geschikt voor ADSL2 en kan je hier mee routen...?
Ja, de livebox ondersteunt ADSL2 en is ook een router. Misschien voor tweakers wel een beetje afgeschermd, maar op een ethernet poort een switch hangen en meerdere pc's erop gaat gewoon.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
vr6-only schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:36:
zijn je waarden ook veranderd of niet ? nadat je de livebox dichterbij de ISRA punt hebt aangesloten
Voorbeeldje, Livebox zit direct op ISRA.

Platte telefoonkabel 2 meter.
Afname
Dichtbij: 33.5 (dB)
Ver weg: 19.5 (dB)

SNR-marge
Dichtbij: 26 (dB)
Ver weg: 18 (dB)

Platte telefoonkabel 20 centimeter.
Afname
Dichtbij: 33.5 (dB)
Ver weg: 19.5 (dB)

SNR-marge
Dichtbij: 26 (dB)
Ver weg: 20 (dB)

Toch een kleine winst op SNR.

Divide and conquer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:37:
Sterker nog: Hij deed het helemaal niet toen ik 'm aansloot op de plaats waar de oude USB modem zat...
SUCCES en nou maar hopen he! ach hij zal het vast wel doen ,of toch maar de helpdesk >:)

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:11:
Pff, kom ik aan met 2800 meter van de centrale..

Denk dat ik al blij moet zijn als ik 8 MBit/s haal (je hoort me niet klagen hoor). Baal alleen een beetje ;)
Ik zit op 4330 meter vanaf de centrale (gemeten met een MIP7). Dan is mijn "Max Attainable Rate (kb/s): 8412". Dus dat ziet er goed uit voor je! :)

[ Voor 5% gewijzigd door nitpicker op 14-09-2005 08:14 ]

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:46:
[...]

Hmm, daar zou ik graag wat meer informatie over hebben. Zou je een schatting kunnen maken aan de hand van de volgende gegevens? Dank u ;)

Attenuation
Near End: 35.5 (dB)
Far End: 20.5 (dB)

SNR Margin
Near End: 23 (dB)
Far End: 19 (dB)
2500 a 2800 meter koperlijn zo ruwe schatting. Maar elke lijn is anders qua kwaliteit en daar kan je weinig over zetten aan deze waardes. Wordt gewoon afwachten wat iedereen op z'n lijn kan halen.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Ik heb sinds juli Wanadoo family en ben dus zeer blij dat de snelheid beter wordt.

Het is alleen een beetje vreemd dat de postcode check het opeens niet meer doet in mijn postcode gebied. Zit de lijn dan vol ofzo.

Een vriend van me had zich ook aangemeld en werd even later gebeld dat het toch niet kon :? Heeft iemand hier een verklaring voor?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.