[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.106 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:58:
Mijn livebox weigerd de verbinding van mij psp toetelaten, ik heb alles goed ingesteld en ik denk dat het door de MAC-adres komt. Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?
Even denken....

Ga naar Netwerkinstellingen via het Home Menu van de PSP.
Ga dan naar Infrastructuurmodus en druk op X (Openen).
Selecteer Nieuwe Verbinding en druk op X.
Voer de naam in voor de verbinding bijvoorbeeld Wanadoo Wireless.
En druk op Bevestigen

in het volgende scherm druk daar op Scannen.
De PSP zal nu alle beschikbare draadloze netwerken gaan scannen.
Als de PSP klaar is met scannen komt er een lijst in beeld met daarin de beschikbare draadloze netwerken
Kies uit deze lijst de Wanadoo_xxxx (SSID). De xxx staat voor SSID nummers van uw Livebox deze nummers kunt u vinden op de sticker aan de onderkant van uw Livebox.
De naam Wanadoo_xxxx laat u zo staan.
Druk op het pijltje naar Rechts (→).

Instelling WLAN-beveiliging kiest u voor WEP.
Web-Sleutel invoeren. Deze is te vinden op de sticker aan de onderkant van uw Livebox.
Druk op X (Openen) om de Web-Sleutel in te voeren.

Kies bij Adresinstellingen voor Eenvoudig.
Hier ziet u een samenvatting van de instellingen.

Druk om alles te bevestigen op X.
Voor dat u op Verbinding Testen drukt. Druk dan eerst de REG knop van de Livebox (aan de onderkant van de Livebox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:47:
Vanaf 22 augustus heb ik geen normale verbinding meer gehad.
Via de helpdesk word je ook niet wijzer.
Inmiddels ben ik achter het hoofdkantoornummer gekomen.
Volgens het hoofdkantoor hebben ze een probleem, alleen weten ze niet precies waar dit zit.

Ik word niet goed van Wanadoo.

Om de 5 a' 15 min. lig ik van de lijn af pfffff.

Inmiddels een klacht geschreven en gefaxt.
Wanadoo reageert alleen nergens op :(

Ik zou dat nummer van het hoofdkantoor ook wel willen hebben

Cybercop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, ik heb vanaf 8 augustus geen verbinding gehad... we hebben net gebeld.. en er werd ons verteld dat we a.s maandag/dinsdag bericht krijgen wat ze eraan gaan doen.. ze zeiden dat het waarschijnlijk aan de afstand van de centrale naar ons ligt.. er zit dus te weinig kracht op de lijn , en die willen ze dus gaan verhogen. Ik denk dat wanadoo te weinig internet data heeft voor alle mensen met family.. dat de servers van hun het gewoon niet aankunnen om zoveel mensen internet te geven, en dat ze dus meer server of iets anders neer moeten pleuren :p voor de rest kan ik het ook niet anders verzinnen jongens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:11:
ik heb ook sinds 2 weken wanadoo family:

het volgende : internet valt vaak weg (niet zo vaak als ik in dit topic bij sommige anderen lees maar toch )

Daarnaast heb ik last met bepaalde toepassingen: DC ++ werkt het downloaden niet ik krijg "connection time out"

mijn pings bij online gamen zijn 48-50 (rtcw-ET) waren iets lager met lite.
Ik heb vooraal veel last van lagg bursts die ik hiervoor met lite nooit had ???

heeft iemand een idee hoe je download progs zoals emule en DC++ toch aan de praat kan krijgen ?
kan het te maken hebben met poort 25 etc?
reeds geprobeerd:- faqs voor dc plusdplus
- instellen en forwarden poorts in speedtouch modem

oja nn voor degene die actie willen ondernemen : nooit zomaar je je abo niet betalen ....dan trek je als consument aan het kortste eind. (heb ik ook gehad met BEN toendertijd ...ik had gelijk maar zij wilde perse extra abo geld ....niet betaald :> incasso ellende en ik sta nu op een zwarte lijst terwijl het hun fout was!!!!) altijd gewoon betalen en dan later terugvorderen ;)
Tsja... voor iets betalen war ze geen recht op hebben staat mij tegen! En zie maar iest terug te vorderen van Wandoo. Je krijgt geen contact, op brieven en faxen wordt niet gereageerd en terugbellen doen ze al helemaal niet. Wat wel goed werkt: je aan de lijn laten bungelen voor 10 cent per minuut en dan met een l.lantwoord komen. Dat werkt pas goed en verdient lekker. Lijkt een beetje op een sexlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:21:
Wij hebben na de omzetting 26-08 geen internet meer. Al talloze keren de helpdesk gebeld en het enige wat ze me kunnen zeggen is dat ze mij niet kunnen helpen, omdat er al aan het probleem word gewerkt. Ik vroeg aan hen een termijn wanneer de verbinding weer zal kunnen werken, maar daar konden ze mij geen antwoord op geven. Ik heb dus al 2 weken ofzo geen internet. Is het mogelijk om de contract te ontbinden?? Wie heeft ook geen werkende internetverbinding?? Toen we nog ADSL Lite hadden we helemaal geen problemen en nu alleen maar. Heb zelf geen Live Box maar een Speedtouch Alcatel 510.
Join the club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:15
Paul Hewson schreef op woensdag 07 september 2005 @ 07:30:
[...]

Heeft iemand het user42.ini bestand voor mij? Deze staat in de map KIT/NL/TSTETH echter niet op mijn cd die ik bij de livebox heb gekregen. Zou iemand zo vriendelijk zijn om deze mij te emailen? wespijffers AT hotmail DOT com. Mijn dank is groot.

Edit: Email checked. Bedankt!
En het werkt. Alleen heb de user42.ini geupload en nergens een gebruikersnaam en wachtwoord in hoeven te vullen? Kan ook nergens wat in het menu van de Speedtouch hierover terugvinden. Klopt dit? Bij XS4ALL moest ik wel me gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil op dit moment niet het hoofdkantoor nummer op internet zetten.
Hierdoor zou ik mijzelf in de vingers snijden.

Het probleem wordt door Wanadoo erkent. Er zouden problemen zijn in de wijkcentrale's in meerdere steden. Men geeft een hoge prioriteit aan deze problemen. Helaas heb ik geen beter nieuws te melden.

Cybercop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou daar ben ik weer, nu MET family!!

Installatie was een eitje, verbinding werkt als een tierelier..........

nu maar hopen dat ut zo blijft!!!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens dat wanadoo geval lijkt perfect en voor zo ver ik kan nagaan zijn er maar enp paar (stuk of 10) mense die egt problemen hebben! En laat dat dan net mensen zijn die met de livebox klieren en over dichtgetimmerde poorten zeuren! Dus conclusie als je normaal volgens de bedoeling dat ding gebruikt en niet allemaal extra dingen uitprobeert behoort t gewoon te werken!
Ga t toch maar proberen (nu nog niet kan pas eind september vanwege asdat direct abbo lopend hebbende ook bij wanadoo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, Ik heb nu alweer een tijdje ADSL Family maar ik blijf het probleem houden dat de verbinding gewoon soms helemaal weg valt.
Nadat ik de verbinding hersteld heb doet tie het gewoon weer maar toch is dit heel erg vervelend.
Ik werk met de Wifi Livebox! En alles is goed aangesloten!

Wie kan mij helpen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Voor dit probleem moet je toch echt contact met Wanadoo zelf opnemen.
Een aantal mensen in Winschoten (waaronder ik) hebben namelijk allemaal hetzelfde probleem...
Probleem ligt momenteel bij de 3e lijns support heb ik gisteren gehoord dus het is even afwachten...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook triple play-problemen @Home en Wanadoo

Gepubliceerd op donderdag 04 augustus 2005

(P7) Behalve Scarlet kunnen ook @Home en Wanadoo niet voldoen aan de beloften van het aanbod van het trio internet-tv-telefonie.
Vara's consumentenprogramma Kassa maakte in mei melding van problemen met de Livebox waarmee Wanadoo behalve internettoegang ook tv en telefonie wilde bieden.

Technische problemen
Wanadoo werd overvallen door de grote aantallen nieuwe abonnees en de technische problemen met de livebox, die aan het licht kwamen, luidde de verklaring. Dat is opvallend, want eerder al had Wanadoo in Frankrijk problemen met de Livebox. Daar ging zelfs een helpdesk in staking wegens de niet meer te verhelpen woede van klanten.

De woordvoerster van Wanadoo zegt nu dat de problemen nagenoeg zijn opgelost. Wanadoo hoopt in september opnieuw haar Livebox te kunnen aanbieden.

En ik maar sleutelen achter mijn knutselmodempje met de hulp van hun circuswanadoo's :+
helpdesk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Leuk dat het bericht wat je quote over ADSL Direct gaat (in mei bestond ADSL Family nog niet eens).
En dat ADSL Direct en Family over 2 verschillende netwerken gaan.
Behalve de Livebox 2 totaal verschillende producten.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Lekkere Loempia schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:59:
[...]

Die reclame zag ik ook een keer in de krant. Maar het bleek om Versatel te gaan.
dat ging toch echt over wanadoo adsl family. voor 22.50 maar wel over het kpn netwerk.

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

IT-Pro schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:49:
Voor dit probleem moet je toch echt contact met Wanadoo zelf opnemen.
Een aantal mensen in Winschoten (waaronder ik) hebben namelijk allemaal hetzelfde probleem...
Probleem ligt momenteel bij de 3e lijns support heb ik gisteren gehoord dus het is even afwachten...
Ben terug van vakantie, en mijn internet verbinding is iets verbetert valt nu nog maar 2 a 3 keer op een dag weg :/
Ze gaan de aankomende 5 dagen de lijn doormeten, de technische dienst van wanadoo vertelde mij dat ze het probleem hebben gevonden en het gaan oplossen, dus er is hoop voor ons 8)

Verwijderd

Ik heb nu enkele weken ADSL Family(zonder telefonie) te Overveen en kan zeggen dat ik tevreden ben van de snelheid :) Hiervoor had ik op een ander adres Wanadoo Cable en ook dit ging prima.

[edit] Ik zie dat mensen een probleem hebben met wegvallende verbinding:
zelf had ik dit in het begin ook, maar nu niet meer. Ik herinnerde me onlangs dat het "@" LEDje knipperde tijdens het vasthangen en las onlangs dat dit knippert tijdens een firmware upgrade (staat op wanadoo site). Als die update plaatsvindt, dan gaat deze ook je modem disconnecten en dus je verbinding verbreken. Dit is vermoedelijk wat er bij de meeste mensen fout gaat lijkt me?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 11:11 ]

Verwijderd

Gisteren overgegaan van lite naar family. Dit met een speedtouch 510. Update via cd ging even stroef maar uiteindelijk alles werken.
Na een avond gamen... Geen uitval en de snelheid is ongeveer 3Mb. Afstand centrale is 3074 meter.
Dus al met al alles in orde. Een verdubbeling van de snelheid een lager maand bedrag en (nog) geen problemen. _/-\o_ Zelfs de ping is OK.

Dus het kan wel...

Iedereen met probs.. Sterkte

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:44:
Jongens dat wanadoo geval lijkt perfect en voor zo ver ik kan nagaan zijn er maar enp paar (stuk of 10) mense die egt problemen hebben! En laat dat dan net mensen zijn die met de livebox klieren en over dichtgetimmerde poorten zeuren! Dus conclusie als je normaal volgens de bedoeling dat ding gebruikt en niet allemaal extra dingen uitprobeert behoort t gewoon te werken!
Ga t toch maar proberen (nu nog niet kan pas eind september vanwege asdat direct abbo lopend hebbende ook bij wanadoo)
Ik klier verrekte graag met die livebox, maar weet wel wat ik doe en heb dus geen last van vastlopers die veroorzaakt zijn door mijn handelingen :Y)

Het UPnP vastloopprobleem kan gewoon bij iedereen voorkomen, maar als niet iedereen UPnP applicaties gebruikt, dan hoor je niet iedereen erover. Voor de gein maar eens testen met een mede-wanadoo family eigenaar. Gewoon een MSN-audio gesprek beginnen.

Destijds met vr6-only gedaan, eerst knikkerde mijn verbinding eruit, toen ik weer online was en we het weer probeerde, knikkerde zijn verbinding eruit. In beide gevallen stond de livebox gewoon muur en muurvast.

Zelf lig ik er ook niet zo wakker van, ben niet eens een voorstander van UPnP en mis het nu door omstandigheden als kiespijn :+
Het is daarintegen wel irritant dat telefonie ook gelijk wegvalt als het zover is.

/me LinuX-TUX doet daarom nog een firmwaredansje in de hoop een goede firmware te mogen ontvangen ASAP :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:53:
Ik heb nu enkele weken ADSL Family(zonder telefonie) te Overveen en kan zeggen dat ik tevreden ben van de snelheid :) Hiervoor had ik op een ander adres Wanadoo Cable en ook dit ging prima.

zelf had ik dit in het begin ook, maar nu niet meer. Ik herinnerde me onlangs dat het "@" LEDje knipperde tijdens het vasthangen en las onlangs dat dit knippert tijdens een firmware upgrade (staat op wanadoo site). Als die update plaatsvindt, dan gaat deze ook je modem disconnecten en dus je verbinding verbreken. Dit is vermoedelijk wat er bij de meeste mensen fout gaat lijkt me?
Als je even terug leest in dit topic en het vorige zul je zien dat dit niet het geval is :P

Verwijderd

heb me bij rollernet een account gemaakt.
maar hoe moet ik nu bij mijn DNS boer alles instellen ??
op mijn mailserver krijg ik wel post de deur uit, als ik via de smtp van wanadoo ga werken.
maar post ontvangen is nada..
ik neem aan ,dat de relay van rollernet is, om toch post te krijgen ?
of gaat het hier voor post de wereld in te zetten ??

kan een rollernet user hier wat licht in duisternis brengen ?

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

als de livebox update dan knipperen alle lampen en niet alleen de @ lampje
laat staan dat het pas na 1 uur s'nacht plaats vindt

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 08-09-2005 12:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:18:
[...]

Als je even terug leest in dit topic en het vorige zul je zien dat dit niet het geval is :P
Deel I + 9 pagina's Deel II?
/me past wel en gelooft je op je woord :P

Verwijderd

Hallo allemaal. Mij heeft Wanadoo ook al te pakken. Kreeg mooi een brief dat de lijn voor adsl family op 16 augustus opgeleverd was. Maar helaas tot op heden geen adsl signaal op mijn lijntje. De 19de augustus helpdesk gebeld. Probleem zit 'm volgens helpdesk in de wijkcentrale (dit na een lijnmeting) in Roosendaal. Ondertussen meerdere malen met helpdesk gebeld maar nog steeds is er niets aan mijn probleem gedaan en niemand kan mij zeggen wanneer dit gaat gebeuren. Ze weigeren gewoon weg mij terug te bellen!! Nu al drie weken zonder internet :'(

Eigenlijk hebben ze op 16 augustus een hoop lucht opgeleverd want als ze de lijn hadden doorgemeten hadden ze toen ook al gezien dat er iets niet in orde was.

Ondertussen hebben ze wel al geld van mijn rekening afgeschreven voor iets wat ze niet leveren. Ongelooflijk dat dit zomaar kan. Misschien tijd om juridische stappen te ondernemen.

Wordt vervolgt.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
De loovveeebox........lalala lalala lala

Hmmm.zou een goed nummer zijn als parodie op die van de Loveboat theme zijn. Het brengt de mensen hier in ieder geval 'wat dichter bij elkaar'...maar meer uit frustratie denk ik toch 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 08-09-2005 16:20 ]

Verwijderd

kletsverhaal jongen, je weet niet waar je over praat. Let op: binnenkort bij een van de consumentenprogramma's: PROBLEMEN WANADOO

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:04:
Ook triple play-problemen @Home en Wanadoo

Gepubliceerd op donderdag 04 augustus 2005

(P7) Behalve Scarlet kunnen ook @Home en Wanadoo niet voldoen aan de beloften van het aanbod van het trio internet-tv-telefonie.
Vara's consumentenprogramma Kassa maakte in mei melding van problemen met de Livebox waarmee Wanadoo behalve internettoegang ook tv en telefonie wilde bieden.

Technische problemen
Wanadoo werd overvallen door de grote aantallen nieuwe abonnees en de technische problemen met de livebox, die aan het licht kwamen, luidde de verklaring. Dat is opvallend, want eerder al had Wanadoo in Frankrijk problemen met de Livebox. Daar ging zelfs een helpdesk in staking wegens de niet meer te verhelpen woede van klanten.

De woordvoerster van Wanadoo zegt nu dat de problemen nagenoeg zijn opgelost. Wanadoo hoopt in september opnieuw haar Livebox te kunnen aanbieden.

En ik maar sleutelen achter mijn knutselmodempje met de hulp van hun circuswanadoo's :+
helpdesk!!

Niks opgelost bij mij; een groet bak ellende en tot overmaat van ramp een slecht functionerende helpdesk en niet nakomen van afspraken

Verwijderd

L

Lijkt mij stug want dan zou de firmware upgrade bij bij nu al 3 weken duren

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:21:
Hallo allemaal. Mij heeft Wanadoo ook al te pakken. Kreeg mooi een brief dat de lijn voor adsl family op 16 augustus opgeleverd was. Maar helaas tot op heden geen adsl signaal op mijn lijntje. De 19de augustus helpdesk gebeld. Probleem zit 'm volgens helpdesk in de wijkcentrale (dit na een lijnmeting) in Roosendaal. Ondertussen meerdere malen met helpdesk gebeld maar nog steeds is er niets aan mijn probleem gedaan en niemand kan mij zeggen wanneer dit gaat gebeuren. Ze weigeren gewoon weg mij terug te bellen!! Nu al drie weken zonder internet :'(

Eigenlijk hebben ze op 16 augustus een hoop lucht opgeleverd want als ze de lijn hadden doorgemeten hadden ze toen ook al gezien dat er iets niet in orde was.

Ondertussen hebben ze wel al geld van mijn rekening afgeschreven voor iets wat ze niet leveren. Ongelooflijk dat dit zomaar kan. Misschien tijd om juridische stappen te ondernemen.

Wordt vervolgt.

Hetzelfde bij ij! Ik kan je nu nog niets over de manier vertellen over hoe ik het met wanadoo geregeld heb . Zodra ik definitief van wanadoo af ben zal ik ier uitleggen hoe je het moet aanpakken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:29:
[...]

kletsverhaal jongen, je weet niet waar je over praat. Let op: binnenkort bij een van de consumentenprogramma's: PROBLEMEN WANADOO
het zou kunnen dat ze idd wat problemen hebben, maar ik kreeg toch de indruk dat er alleen hier maar over livebox ed werd gezeurd. (je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar dan komt er in de volgende aflevering vast : WANADOO LOST PROBLEMEN GROTENDEELS OP). :P
LinuX-TUX schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:12:
[...]

Ik klier verrekte graag met die livebox, maar weet wel wat ik doe en heb dus geen last van vastlopers die veroorzaakt zijn door mijn handelingen :Y)

knip
Het is daarintegen wel irritant dat telefonie ook gelijk wegvalt als het zover is.
dan kan je toch tijdelijk je kpn aansluiting gebruiken!
/me LinuX-TUX doet daarom nog een firmwaredansje in de hoop een goede firmware te mogen ontvangen ASAP :*)
Die komt binnenkort!(gaan geruchten over)

Verwijderd

Paul Hewson schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:32:
[...]

En het werkt. Alleen heb de user42.ini geupload en nergens een gebruikersnaam en wachtwoord in hoeven te vullen? Kan ook nergens wat in het menu van de Speedtouch hierover terugvinden. Klopt dit? Bij XS4ALL moest ik wel me gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Klopt, als je per se je gebruikersnaam en wachtwoord in wilt vullen doe je dat (na verbinding gemaakt te hebben met je modem - http://10.0.0.138/index.htm - onder: Advanced, Easy Setup - 3x op next klikken en je kunt hier je gegevens invullen.
Of je verbinding hiermee beter wordt is mij ook niet helemaal duidelijk.
Als er namelijk niets staat, gaat het ook goed!

• Paul Hewson
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:21:
[...]

Klopt, als je per se je gebruikersnaam en wachtwoord in wilt vullen doe je dat (na verbinding gemaakt te hebben met je modem - http://10.0.0.138/index.htm - onder: Advanced, Easy Setup - 3x op next klikken en je kunt hier je gegevens invullen.
Of je verbinding hiermee beter wordt is mij ook niet helemaal duidelijk.
Als er namelijk niets staat, gaat het ook goed!
Ok, maar zolang ik geen problemen ondervind verander ik niks. Nooit aan een pc knutselen wat goed werkt. Enigste minpunt aan de overstap van XS4ALL Comfort naar Wanadoo Family is dat me ping 10-15 hoger ligt maar dat weegt niet op tegen het financieele voordeel, kick nog steeds ass :Y)

Verwijderd

Gasten,

Ik heb hier een Alcatel 510 modem + een Livebox liggen. Beiden hebben hetzelfde probleem, de lijn valt gewoon weg. Zelfs medewerkers van Wanadoo hebben dit probleem :(....
Ik merk zelfs dat de pingtijden iets beter zijn met Livebox.

Het vreemde is dat ik gisteravond om de 30 min. van de lijn werd gegooid.
Normaal is dit om de 5 min..

Volgens Wanadoo zijn er problemen met de wijkcentrale's. Laat dit nou van KPN zijn !!!
Mmm Wanadoo had toch een conflict met KPN ?

Cybercop

Verwijderd

precies!!! kickt ass!!! :)

nu 24 uur online geweest met family, geen uitval en een constant hoge dl snelheid..... ;)

komop mensen, laat ook de positieve geluiden eens horen!!!!!!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:34

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:13:

nu 24 uur online geweest met family, geen uitval en een constant hoge dl snelheid..... ;)

Same here, al 2 weken een probleemloze verbinding en al tig gigabytes geleeched. Het valt mij ook op dat de mensen die wel veel problemen hebben in dit topic zich euhm, iets minder goed uit kunnen drukken op een forum. Om het maar netjes te zeggen :P

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik ga morgen me abbo bevestigen bij wanadoo dan is eindelijk me jaar contract van adsl afgelopen:D

[ Voor 3% gewijzigd door jorisw86 op 08-09-2005 22:51 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

al vanaf begin juni een rete stabiele lijn....niets te klagen hier...ga zo door wanadoo.

Verwijderd

BIJ MIJ OOK ! ALLEMAAL DIK IN ORDE !!
vr6-only schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:10:
al vanaf begin juni een rete stabiele lijn....niets te klagen hier...ga zo door wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nou dat zijn er al in idergeval 4 mensen hier op got tevreden haha :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:08:
haha, ik heb vanaf 8 augustus geen verbinding gehad... we hebben net gebeld.. en er werd ons verteld dat we a.s maandag/dinsdag bericht krijgen wat ze eraan gaan doen.. ze zeiden dat het waarschijnlijk aan de afstand van de centrale naar ons ligt.. er zit dus te weinig kracht op de lijn , en die willen ze dus gaan verhogen. Ik denk dat wanadoo te weinig internet data heeft voor alle mensen met family.. dat de servers van hun het gewoon niet aankunnen om zoveel mensen internet te geven, en dat ze dus meer server of iets anders neer moeten pleuren :p voor de rest kan ik het ook niet anders verzinnen jongens :D
ik kreeg gisteren ongeveer het zeflde te horen
een onverwacht groot aantal aanmeldingen zorgt voor een zwakke server en die server gooit de mensen die het langst connected zijn eraf
althans dat is bij mij zo
want ik ken nog iemand met een livebox een die zet iedere keer zijn pc uit en ik laat em 's nachts wel eens aan en dan ben ik er 's middag's uit school afgegooit en hij die zijn pc 's morgens had aangezet niet
dus dat is mijn ervaring
sorry maar zon bericht kan ik echt niet on aangemerkt laten passeren
het zijn niet 10 mensen die problemen hebben het zijn er wel honderden
niet alleen dit forum staat vol met klachten
en ik heb buiten het open gooien van de poort voor irc niks veranderd en het heeft hier nooit goed gewerkt
met de poort dicht of open het maakt geen bal uit
en als somige mensen al bijna een maand moeten wachtte wil dat toch echt zeggen dat ze het zelf ook gewoon niet weten

sorry maar mooi weer spelen doe ik niet aan mee
het is gewoon op veel plaatsen in nederland niet goed voor mekaar ze hebben het gewoon niet goed getest. en dat heeft eigenlijk maar 2 reden kpn met zijn bijdehante bel-actie en geld
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:32:
Mensen, Ik heb nu alweer een tijdje ADSL Family maar ik blijf het probleem houden dat de verbinding gewoon soms helemaal weg valt.
Nadat ik de verbinding hersteld heb doet tie het gewoon weer maar toch is dit heel erg vervelend.
Ik werk met de Wifi Livebox! En alles is goed aangesloten!

Wie kan mij helpen?????
nou dat heb ik dus ook bereid je maar vast voor want de livebox op zich werkt al beneden niveau maar draadloos is helemaal dramatisch
ik heb er al 3 weken ellende, bloed, zweet en tranen in zitten om het maar ff zo te zeggen(bloed en zweet trouwens echt)
ik zou ze morgen gelijk bellen
en zaterdag weer en maandag weer
ik denk dat er een productie fout is in de huidige serie en als je snel bent dan heb je kans dat je er niet helemaal af vliegt net zoals ik
maar bij mij is het wifi signaal ook dus nooit goed geweest
vr6-only schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:40:
[...]

als de livebox update dan knipperen alle lampen en niet alleen de @ lampje
laat staan dat het pas na 1 uur s'nacht plaats vindt
hmm bij mij hebben nooit alle lampjes geknipperd ik begin steeds meer te geloven dat die live"pain-in-the-ass"box gewoon helemaal nooit heeft geupdate en dus gewoon stuk is
Gasten,

Ik heb hier een Alcatel 510 modem + een Livebox liggen. Beiden hebben hetzelfde probleem, de lijn valt gewoon weg. Zelfs medewerkers van Wanadoo hebben dit probleem :(....
Ik merk zelfs dat de pingtijden iets beter zijn met Livebox.

Het vreemde is dat ik gisteravond om de 30 min. van de lijn werd gegooid.
Normaal is dit om de 5 min..

Volgens Wanadoo zijn er problemen met de wijkcentrale's. Laat dit nou van KPN zijn !!!
Mmm Wanadoo had toch een conflict met KPN ?

Cybercop
in die wijcentrales staat denk ik zowel een server van wanadoo en van kpn
althans dat lijkt mij wel anders is het geen eigen service
vr6-only schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:02:
nou dat zijn er al in idergeval 4 mensen hier op got tevreden haha :X
dat zou dan 10 procent zijn :P (of is het nog minder?)

[ Voor 255% gewijzigd door Mili op 09-09-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:19:
BIJ MIJ OOK ! ALLEMAAL DIK IN ORDE !!
[...]
Jij bent een mol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb vandaag me family abbo aangevraagd als ik de modem heb zou het allemaal al gelijk werken want ik zit al bij wanadoo adsl lite:D

volgens de medewerker die ik sprak zijn de problemen met livebox vastlopen al opgelost met de nieuwe firmware.

en dat uitval is echt maar in bepaalde regio's mid nederland heeft nergens last van zover als ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn vorige reacties heb al aangegeven dat problemen in de wijkcentrale buiten de competentie van welke provider dan ook omgaan. Zelfs de beste providers (XS4ALL, Cistron) laten het afweten en verwijzen je gewoon door naar KPN. Om nu Wanadoo te stigmatiseren al zijnde een stelletje kaffers dat kan gewoon niet. Problemen met een provider moet je gewoon schriftelijk afhandelen of desnoods via een advocaat. Maar om hier nu publiekelijk je gram te halen is niet netjes. BIJ MIJ LOOPT ALLES PRIMA.Verder "no hard feelings".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JorisW86, ik heb wel degelijk problemen met ADSL Family en ik woon in de regio van Apeldoorn. Sinds de omzetting op 26-08 heb ik geen internet meer ondanks dat ik gewoon mijn Speedtouch Alcatel 510 heb behouden. Na talloze keren de helpdesk gebeld te hebben en elke keer zeggen ze dat ze er mee bezig zijn, omdat ze niet weten waar het probleem ligt. Dus Joris ik zal maar niet te vroeg juichen. Mocht ik volgende week weer geen internet hebben dan ben ik van plan om het contract te laten ontbinden. Weet iemand misschien waarom mijn @lampje op de modem niet brandt?? Waar zal dit aan kunnen liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds twee weken Family (overgestapt van Wanadoo lite). Ik heb niet de Livebox genomen, maar heb de instellingen in mijn E-tech ADWG02 veranderd. De eerste twee dagen wat problemen gehad, waarschijnlijk omdat de verbinding nog niet (geheel) was opgeleverd. Sindsdien draaide het soepel, tot enkele dagen geleden. Nu duurt het enkele minuten tot een uur voordat mijn modem kan inloggen. Eerst dacht ik dat het aan de splitter lag, maar ook een directe verbinding leek het probleem niet echt op te lossen. Omdat ik geen standaardmodem heb kan de helpdesk helaas ook niet helpen. Zondag krijg ik een nieuwe splitter, hopelijk ligt het toch daaraan. Over de up en downloadsnelheid en ping ben ik verder zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik heb inmiddels contact gehad met Wanadoo. Ze zeggen dat ze in hun systeem niks bijzonders kunnen zien.
Mijn verbinding blijft nog steeds ongeveer 2 á 3 keer per dag wegvallen. na het herstellen van de verbinding doet tie het gewoon weer maar toch vind ik het heel erg vervelend.

Waanadoo gaf mij als advies:
1. Schakel Norton Ativirus uit.
2. Download HitmanPro (want er staat spyware op mijn pc????? :( volgens mij niet maarja)

Als dit niet werkt, weer contact opnemen met de heldesk..
Weet nu al dat dit alles echt niet gaat helpen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:21:
Mensen, ik heb inmiddels contact gehad met Wanadoo. Ze zeggen dat ze in hun systeem niks bijzonders kunnen zien.
Mijn verbinding blijft nog steeds ongeveer 2 á 3 keer per dag wegvallen. na het herstellen van de verbinding doet tie het gewoon weer maar toch vind ik het heel erg vervelend.

Waanadoo gaf mij als advies:
1. Schakel Norton Ativirus uit.
2. Download HitmanPro (want er staat spyware op mijn pc????? :( volgens mij niet maarja)

Als dit niet werkt, weer contact opnemen met de heldesk..
Weet nu al dat dit alles echt niet gaat helpen.!
Heb je toevallig ook ZoneAlarm geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komen de delen 3 en 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

als deze vol is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nergens iets gelezen over de usenet ondersteuning, hoe deze is... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

niet geweldig te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:07:
Ik heb nog nergens iets gelezen over de usenet ondersteuning, hoe deze is... iemand?
Hetzelfde als bij andere Wanadoo-abonnementen, zeer langzaam.
Alleen de twee duurste abonnementen hebben geen snelheidslimiet naar de newsserver van Wanadoo.
De retentie is ook niet hoog (1 tot 2 dagen).
Met een payserver heb je geen download-snelheidslimiet.
Snelheid is dan afhankelijk van wat de payserver ter beschikking stelt, en de snelheid van Wanadoo-Family ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gratis bellen ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

KPN snelheidsverhoging...ADSL lite komt gevaarlijk dichtbij ADSL Family....Hup wanadoo, opschroeven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

vr6-only schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:31:
KPN snelheidsverhoging...ADSL lite komt gevaarlijk dichtbij ADSL Family....Hup wanadoo, opschroeven :*)
Waar heb je dat gelezen over de snelheidsverhoging van KPN?

Oeps~! Ik zie het al ;)
KPN Snelheidsverhogingen

[ Voor 14% gewijzigd door GoTyce op 09-09-2005 22:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:46:
[...]

Heb je toevallig ook ZoneAlarm geinstalleerd?
Nope ik heb geen ZoneAlarm ingeschakeld.
Ik werk met Windows XP Prof + Service pack 2
En verder alleen Norton Antivirus.

Nog mensen die eventueel hetzelfde probleem hebben gehad?
Of iemand die me kan helpen? Alles is in ieder geval goed aangesloten!
Woon trouwens in buurt van Rdam!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:10:
[...]

Nope ik heb geen ZoneAlarm ingeschakeld.
Ik werk met Windows XP Prof + Service pack 2
En verder alleen Norton Antivirus.

Nog mensen die eventueel hetzelfde probleem hebben gehad?
Of iemand die me kan helpen? Alles is in ieder geval goed aangesloten!
Woon trouwens in buurt van Rdam!
Het zou kunnen dat de ingebouwde Firewall in Windows XP niet goed afgesteld is.
Als Norton Antivirus dan automatisch wil updaten, vindt de Firewall dat niet goed en zou best wel eens de verbinding kunnen verbreken. Let wel: zou kunnen!
Misschien eens proberen met de Firewall van Windows XP uitgeschakeld?
Of de automatische update van Norton Antivirus (tijdelijk) uitschakelen.
Baat het niet, dan schaadt het niet!

Verwijderd

Hmm, KPN komt dit jaar nog met een FLINKE snelheidsverhoging.. Ben erg benieuwd of Wanadoo hier met haar Family abo op in gaat. Lijkt me toch dat ze nu niet achter kunnen blijven. Niet dat ik niet tevreden ben met m'n 4 mbit family abo, maar sneller is natuurlijk altijd mooi mee genomen! :)

Afwachten...

Verwijderd

Komende vrijdag wordt er Wanadoo ADSL Family (wireless) + telefonie bij me geinstalleerd. Ik heb de modem reeds ontvangen, daarbij zit een Sagem draadloos netwerkkaart en nog wat accessoires waaronder een USB-stick-achtig-iets (voor de data-overdracht neem ik aan). Het is de bedoeling dat er 4 pc's aangesloten gaan worden. Ik mis dus nog drie netwerkkaarten + ...? Gezien ik totaal groen ben op het gebied van wireless is mijn vraag wat ik nog aan moet schaffen. Wat is er op dit gebied verkrijgbaar, zijn er complete setjes, wat moet ik wel of juist niet hebben? Tnx already!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je moet gewoon wat wifi kaarten hebben of wifi usn dongles...dat is die usb apparaat voor wat je nu al hebt. je moet dus nog 3 van die dingen hebben of het nou om pci varianten gaat of usb dat moet je zelf beslissen.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:58:
Hmm, KPN komt dit jaar nog met een FLINKE snelheidsverhoging.. Ben erg benieuwd of Wanadoo hier met haar Family abo op in gaat. Lijkt me toch dat ze nu niet achter kunnen blijven. Niet dat ik niet tevreden ben met m'n 4 mbit family abo, maar sneller is natuurlijk altijd mooi mee genomen! :)

Afwachten...
ik denk dat ze eerder met tiscali meegaan, als je kijkt dan heeft wanadoo family het zelfde snelheid als de abbo van tiscali maar je weet maar nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Waarom zou Wanadoo 'mee' moeten gaan eigenlijk? Family kost €22.50 nu en levert je 4Mbps op. KPN-DSL komt bij 3Mbps voor ~€30 per maand of 6Mbps voor ~€50 per maand.

Ze lopen nogsteeds voor qua prijs per Kbps op KPN.

Zouden ze KPN een echte klap willen uitdelen kunnen ze ook net als Versatel doet voor €49.95 bijvoorbeeld wide-open ADSL2+ aanbieden met gemak. Of ze dan financieel hun eigen graf graven laat ik in 't midden, je kan 't voor elk bedrag aanbieden immers.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 11-09-2005 01:08 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik dan de enige die, als hij over snelheidsverhogingen leest, nadenkt over iets wat eerder in de thread gezegd is?
vr6-only schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:19:
ik liep gisteren binnen bij T for telecom in zwolle omdat me telefoon niet meer deed.

Ik zag daar een advertentie hangen van Wanadoo ADSL Family 20Mbit Down en 1Mbit Up voor
€ 22.50,- :D er stond beneden wel connected by KPN dus het gaat niet over hun eigen netwerk en op www.wanadoo.nl is er ook niets over te vinden.

ik vroeg dus hoe het zat en enige wat ie mij kon vertellen was dat ze het geleidelijk introduceren.
Is volgens mij nog steeds niet verklaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bjck schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:06:
Waarom zou Wanadoo 'mee' moeten gaan eigenlijk? Family kost €22.50 nu en levert je 4Mbps op. KPN-DSL komt bij 3Mbps voor ~€30 per maand of 6Mbps voor ~€50 per maand.

Ze lopen nogsteeds voor qua prijs per Kbps op KPN.

Zouden ze KPN een echte klap willen uitdelen kunnen ze ook net als Versatel doet voor €49.95 bijvoorbeeld wide-open ADSL2+ aanbieden met gemak. Of ze dan financieel hun eigen graf graven laat ik in 't midden, je kan 't voor elk bedrag aanbieden immers.
ik denk dat als tiscali wel een snelheidsverhoging doorvoert dat wanadoo zeker mee gaat.

natuurlijk hoeven ze niet mee te gaan want kpn kan wanadoo's aanbieding niet overtreffen zeker weten niet. ga nou niet zeuren dat het wel kan omdat zij een stabiele verbinding leveren blabla....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
ja mar ik heb drie en half jaar zonder problemen adsl basic gehad en als wanadoo niet snel wat gaat doen hier ga ik terug naar basic
dan betaal ik maar weer wat meer maar dan heb ik wle een werkenden en snellere verbinding
met name de lage upload snelheid van family stoort mij

beinvloed toch weer het online gamen
(merkte met WoW dat het toch wel wat langzamer ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:26:
Ben ik dan de enige die, als hij over snelheidsverhogingen leest, nadenkt over iets wat eerder in de thread gezegd is?

[...]

Is volgens mij nog steeds niet verklaard...
'k Vermoed een bord met meerdere aanbiedingen en dat een aantal dingen zijn samengevoegd die niet bij elkaar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen een handige tip van mij :P
Via www.adslwinkel.nl (http://www.adslwinkel.nl/...pare.asp?aff_id=&sid=1174) is Wanadoo Family tot 15 september maar 19,95 per maand ;) :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik denk dat het niet veel uit maakt want iedereen die hier kijkt begint toch te twijvelen of ze family moeten nemen of niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Laatst online: 11-09 13:21
of niet, zijn maar een paar. Hier loopt alles perfect. Ik heb wanadoo family nu ongeveer 3/4 maand en nog nooit uitgevallen xD plus een goeie snelheid en een goeie ping. Wat wil je meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

hier ook hoor niets geen problemen maar goed ...sommige mensen hebben problemen en moeten dat elke dag melden dat het niet opgelost is. daardoor krijg je veel meer negatieve berichten wat dus telkens herhaald wordt.

natuur begrijp ik dat je boos bent. maar elke dag of week melden dat het niet beter is...daar word het niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN ZO IS HET !
vr6-only schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:28:
hier ook hoor niets geen problemen maar goed ...sommige mensen hebben problemen en moeten dat elke dag melden dat het niet opgelost is. daardoor krijg je veel meer negatieve berichten wat dus telkens herhaald wordt.

natuur begrijp ik dat je boos bent. maar elke dag of week melden dat het niet beter is...daar word het niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het is werkelijk van de zotten te noemen. Ik krijg de Speedtouch 716G voor geen meter draaiende met een Wanadoo Family verbinding.

VPI/VCI: 8/35
Protocol: PPPoA
Encapsulation: LLC snap

Deze instelling klop ik in de webinterface. Ik heb wel een DSL link maar krijg geen verbinding. PPP-verbinding blijft plat. Ik heb wanadoo aan de lijn gehad, ja kunnen we je niet mee helpen. We hebben geen helpdesk ondersteuning voor dit apparaat. Maar deze instelliingen zouden het moeten doen.

De verbinding doet het wel via een Speedtouch 330 en 510, maar die 716G wil het gewoon niet doen. Er is totaal geen info over te vinden in combinatie met Wanadoo Family. Gek wordt ik ervan! |:(

Kan iemand mij opweg helpen?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

Ik ben nu overgestapt van Wanadoo ADSL Lite naar Wanadoo ADSL Family. Ik heb op dit moment een Sweex Modem/Router Annex A in gebruik. Mijn lijn wordt morgen overgezet, maar we hebben nog geen Livebox ontvangen. Ik vraag me dus af of Wanadoo ADSL Family wel werkt met mijn modem. De Wanadoo medewerker zei dat ie niet supported is, maar dat lijkt mij bullshit. Ik vraag het nu toch even hier; gaat mijn Sweex modem/router werken?

En dan ook nog een vraag over de livebox; wat is het voordeel ervan en kun je er meerdere pc's op aansluiten?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:03:
Mensen een handige tip van mij :P
Via www.adslwinkel.nl (http://www.adslwinkel.nl/...pare.asp?aff_id=&sid=1174) is Wanadoo Family tot 15 september maar 19,95 per maand ;) :)
Werkt och niet die Wanadoo, wel leuke aanbieding, voor de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is de mol weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de verbinding goed. Ben alleen niet zo te spreken over de hulpvaardigheid van de helpdesk medewerkers.

Ik heb nl. het probleem dat ik alleen via WiFi kan internetten. Als ik mijn computer via Ethernet aansluit op de Livebox dan kan ik niet internetten. Mijn computer krijgt wel een IP adres toegewezen, maar ik kan de gateway niet pingen. Iemand toevallig eerder van dit probleem gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_Stealth_I schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:27:
Het is werkelijk van de zotten te noemen. Ik krijg de Speedtouch 716G voor geen meter draaiende met een Wanadoo Family verbinding.

VPI/VCI: 8/35
Protocol: PPPoA
Encapsulation: LLC snap

Deze instelling klop ik in de webinterface. Ik heb wel een DSL link maar krijg geen verbinding. PPP-verbinding blijft plat. Ik heb wanadoo aan de lijn gehad, ja kunnen we je niet mee helpen. We hebben geen helpdesk ondersteuning voor dit apparaat. Maar deze instelliingen zouden het moeten doen.

De verbinding doet het wel via een Speedtouch 330 en 510, maar die 716G wil het gewoon niet doen. Er is totaal geen info over te vinden in combinatie met Wanadoo Family. Gek wordt ik ervan! |:(

Kan iemand mij opweg helpen?
Misschien omdat Wanadoo Family niet met PPPoA werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

idd je moet pptp hebben.

trouwens, voorwaarden zijn veranderd bij wanadoo. na 1 jaar word je contract auto met 1 jaar verlengd en niet zoals vroeger met 1 maand :r straks vergeet je het of zie je een leuke aanbieding en zit je nog iets van 9 maanden vast aan wanadoo bijv.

[ Voor 85% gewijzigd door vr6-only op 11-09-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Dit is altijd al een langere tijd zo geweest bij Wanadoo (altijd?), alleen providers zoals Demon of Xs4all hebben een maand opzegtermijn na het 1e jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bjck schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:59:
[...]

Misschien omdat Wanadoo Family niet met PPPoA werkt :?
Het staat namelijk wel op hun webiste
http://eresponse.wanadoo....W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

Bij bridge krijg ik geen IP assigned van DHCP. Waardeloze boel. Terwijl het met een 510 wel lukt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
vr6-only schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:08:
idd je moet pptp hebben.

trouwens, voorwaarden zijn veranderd bij wanadoo. na 1 jaar word je contract auto met 1 jaar verlengd en niet zoals vroeger met 1 maand :r straks vergeet je het of zie je een leuke aanbieding en zit je nog iets van 9 maanden vast aan wanadoo bijv.
Sinds wanneer zijn die veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja ik denk onlangs want ongeveer 3 maanden geleden zat ik nog bij adsl lite van wanadoo.
ik wou toen eerst overstappen naar demon dus eerst opgezegd en ik zat toen net 2 jaar bij wanadoo.
gewoon 1 maand opzegtermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Hewson schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:29:
[...]

Sinds wanneer zijn die veranderd?
Waarschijnlijk sinds kort, want dit staat op hun website:

Opzeggen van uw ADSL-abonnement
Voor het opzeggen van uw abonnement verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met de Wanadoo Klantenservice. Bij opzegging vervallen ook services zoals uw e-mailadres(sen) en homepage. Het abonnement wordt aangegaan voor een termijn van minimaal twaalf maanden, eindigend op de laatste dag van de maand waarin twaalf maanden verstreken zijn. Na afloop van deze termijn wordt het abonnement telkens met een jaar verlengd, tenzij het abonnement door u met inachtneming van een opzegtermijn van één maand tegen het einde van het eerste jaar is opgezegd (telefonisch, via Wanadoo Klantenservice). Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

U hoeft de opzegging van een ADSL abonnement alleen aan Wanadoo door te geven.
Heeft de opzegging betrekking op een ADSL Go, Lite, Basic of Plus abonnement, dan zorgen wij ook voor beëindiging van uw ADSL contract met KPN.

Waneer u gebruik maakt van de Wanadoo Livebox, dient u deze binnen twee weken na de beëindiging van uw abonnement inclusief bijbehorende materialen in ongeschonden staat te retourneren naar het adres op de retourbox. Hierbij brengt Wanadoo een bedrag van € 12,50 (twaalf euro vijftig cent) in rekening ter dekking van porto kosten. Wanneer u een ander modem in gebruik heeft, blijft dat modem na beëindiging van het abonnement uw eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou eens afgelopen met die onzinnige opmerkingen tegen mensen die niet negatief genoeg over Wanadoo doen naar jouw smaak? Ik word helemaal ziek van dat opruierige gedrag van je. Omdat jouw verbinding het niet goed doet, en je niet goed geholpen wordt / meent te worden, moet je maar de hele tijd galbakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:40:
[...]

Is het nou eens afgelopen met die onzinnige opmerkingen tegen mensen die niet negatief genoeg over Wanadoo doen naar jouw smaak? Ik word helemaal ziek van dat opruierige gedrag van je. Omdat jouw verbinding het niet goed doet, en je niet goed geholpen wordt / meent te worden, moet je maar de hele tijd galbakken?
amen, goed gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik ook maar ff iets positiefs over Wanadoo zeggen:

Maand geleden Livebox ontvangen, aangesloten en sindsdien nog geen enkele uitvaller gehad!!!!!!!
Dat er bij sommige mensen wel problemen zijn is niet vreemd, er bestaat geen enkele aanbieder die iedereen probleemloos kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

een ding weet ik zeker en dat is dat ik nooit van me leven een helpdesk medewerker zal worden.

op mijn stage moest ik soms een telefoontje aannemen als het te druk was, nou wat een gescheld en ze laten je niet eens uitpraten. ik wou gewoon zeggen meneer ik haal ff mijn collega want hij kan u helpen.

ik zit hier gvd dit en dat en ik koop nooit meer wat bij jullie etc en toen opgehangen :| :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi,

zit voor een buurman die Family wil nemen met een Sagem F@st 3202 even te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Voorlopig is 1 PC op ADSL even voldoende, maar het is de bedoeling dat er ook andere PC's bijkomen. Is het eenvoudig om t.z.t er een switch aan te hangen zodat andere PC's ook via de DHCP server een adres krijgen of werkt dat alleen al je hem wireless maakt ??
Als ik het manual lees zou zowel wired (via switch) als wireless moeten werken ??

bvd !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

livebox met een simpele switch werkt probleemloos hier.

dus ja is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

Heeft wanadoo nog steeds die kl*te downloadcap gezet op hun nieuwsserver? Zou wel minder zijn als dat nog steeds nog zo is. Gaat het anders ook nog weg?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Amiet01 schreef op maandag 12 september 2005 @ 07:19:
Heeft wanadoo nog steeds die kl*te downloadcap gezet op hun nieuwsserver? Zou wel minder zijn als dat nog steeds nog zo is. Gaat het anders ook nog weg?
Nog steeds gecapped. Maar ja, voor dat geld neem ik wel een betaal account ergens. Zijn volgens mij ook maar weinig providers die een goede newsserver hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

mede dankzij jullie hulp ben ik afgelopen vrijdag zonder problemen in ongeveer 30 minuten over gestapt naar Family + telefonie.

Ik heb het daarbij zelfd voor elkaar mijn Linksys WAG54G om te toveren tot gewone router zodat mijn hele netwerkje nu via de linksys contact maakt met de Livebox.

Ook de telefoon werkt perfect. Nu alleen nog zien dat KPN mijn abonnement aanpast van basis naar budget, daar schijnen ze nogal moeilijk over te doen (kost ze geld ).

Groeten
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Eventjes ter aangave over die opzegtermijn van wanadoo.
Ik heb 2 weken terug te horen gekregen dat mijn contract loopt tot maart 2006 en deze gewoon uit moet zitten.
Ben al ruim 5 jaar aangesloten bij wanadoo met mijn adsl.
Zodra ik met zekerheid kan vaststellen dat ik het op kan zeggen (dit jaar nog) hoor ik het graag maar heb er mijn twijfels over.
Het word gewoon ieder jaar verlengt met een jaar vor zover ik weet.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Dat is ook zo lekker dan hè dat je eerst vanaf 5 augustus moet wachten voordat men eindelijk een keer met je probleem aan de slag gaat.
Als Wanadoo zijn zaakjes wat beter op orde zou hebben dan zouden dit soort dingen helemaal niet hoeven gebeuren.
Ok, je hebt gelijk geen enkel ISP is in staat om alle verbindingen vlekkeloos te leveren en ze ook stabiel laten zijn, etc..
Maar het is toch wel typisch dat er alleen in Winschoten al 3 mensen zijn die een probleem hebben.
En dat ik dan bij kaleido (woonachtig in Winschoten als ik me niet vergis) zie dat bij hem het probleem gevonden is en opgelost wordt, en als ik dan zelf naar Wanadoo bel en vraag hoe dat zit dat ze dat dan weer niet weten...
Maargoed, ik ben waarschijnlijk ook beetje té negatief geweest over Wanadoo maar ik denk dat het op zich ook wel begrijpelijk is als je dit soort problemen hebt en het duurt weken voordat er een keer notie van genomen wordt, en ze iedere keer maar weer zeggen dat ze moeten wachten op de 2e, 3e lijns support..
Nou ik heb iig beetje goed nieuws van mijn kant, ze gaan er iets aan doen. De komende week gaat er een monteur een kijkje in de centrale nemen. Gelukkig :)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik overgestapt ben van wanadoo adsl lite naar wanadoo family.
heb ik meer dan 1 maand geen internet. (ik heb ook al de livebox die niet werkt). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit en vorig topic zijn er wat gebruikers die net als ik geen port 25 kunnen gebruiken en deze hard voor hun mailserver nodig hebben.

Er werd toen gespeculeerd dat dit in de livebox zit en ook de helpdesk zegt maar al te graag dat het aan de instellingen in de livebox zit en dat wij, als gebruikers, de boel gewoon niet goed kunnen configureren.

Nu heb ik vandaag mijn oude setup (speedtouch home + linksys WRT54G) aan de praat gekregen met Wanadoo ADSL Family ipv die rotte livebox en ik heb nog steeds hetzelfde probleem port 25, zowel ingaand als uitgaand, zit potdicht. Behalve natuurlijk naar smtp.wanadoo.nl.

Dus, geen block in de livebox waar gewoon een block (filter) op het netwerk.

Ik ben nu bezig met het nemen van juridische stappen om de poort 25 vrij te geven OF om mijn contract te laten ontbinden wegens wanprestatie. I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:44:
In dit en vorig topic zijn er wat gebruikers die net als ik geen port 25 kunnen gebruiken en deze hard voor hun mailserver nodig hebben.

Er werd toen gespeculeerd dat dit in de livebox zit en ook de helpdesk zegt maar al te graag dat het aan de instellingen in de livebox zit en dat wij, als gebruikers, de boel gewoon niet goed kunnen configureren.

Nu heb ik vandaag mijn oude setup (speedtouch home + linksys WRT54G) aan de praat gekregen met Wanadoo ADSL Family ipv die rotte livebox en ik heb nog steeds hetzelfde probleem port 25, zowel ingaand als uitgaand, zit potdicht. Behalve natuurlijk naar smtp.wanadoo.nl.

Ik ben nu bezig met het nemen van juridische stappen om de poort 25 vrij te geven OF om mijn contract te laten ontbinden wegens wanprestatie. I'll keep you posted.
Even ter indicatie voor iedereen wat betreft poort 25
Bij de meeste providers zit poort 25 DICHT!!
Dit is al meerdere malen naar voren gekomen in diverse topics en geldt niet alleen voor de livebox.
Wanadoo is hiermee echt geen uitzondering dit is om het medium spam of zombieservers die spam versturen tegen te gaan.
Lees hier op GOT maar eens wat revieuws en dan zal je er achter komen dat je niet de enigste bent.
Mijn hostingprovider waar ik mijn domein gehost hebt heeft zelf ook een inkomende en uitgaande mailserver beschikbaar voor de domeinen maar ik kan geen mail versturen via mijn eigen domeinnaam omdat Wanadoo dit gecapped heeft.
Helaas voor ons zal je dan toch voor een andere oplossing moeten zorgenwil je je eigen mailserver draaiende hebben.
Hier op GOT is genoeg over dit probleem te vinden en ook eventuele oplossingen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:44:

Doe met je mee, heb al een mailtje geschreven met bewijs (nmap scans) dat er geen reet van klopt en de eis neergelegt dat ze "servers toegestaan" weghalen van hun site, OF port 25 open moeten gooien.

Vond het in het begin niet zo erg, maar begin me er nu wel mateloos aan te irriteren :r

Voor de rest ben ik wel tevreden met de livebox en internet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor degenen die de Franse Livebox forums, genoemd in de start-post, ook niet zo goed kunnen volgen :

Broadbandbuyer Forums : Wanadoo LIVEBOX
http://forums.broadbandbuyer.co.uk/forum_topics.asp?FID=22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:04:
[...]

Even ter indicatie voor iedereen wat betreft poort 25
Bij de meeste providers zit poort 25 DICHT!!
Dit is al meerdere malen naar voren gekomen in diverse topics en geldt niet alleen voor de livebox.
Wanadoo is hiermee echt geen uitzondering dit is om het medium spam of zombieservers die spam versturen tegen te gaan.
Prima, dat kan dan wel zo zijn. maar waar ik vandaan kom, versatel en xs4all, staat port 25 gewoon open.

Laat het de verantwoording zijn van de abbonee, als hun server wordt gebruikt als spamserver (open relay). Net zoals de verantwoording bij de abbonee ligt voor het aanbieden van illegale content.

Ik denk dat ik wel degelijk een zaak heb. Voor ik het abbonement aanvroeg heb ik meerdere keren een bevestiging van de sales en technische afdeling gekregen dat er geen block zit op poort 25. Helaas kreeg ik dit niet zwart op wit.

Nog steeds houden ze bij wanadoo stug vol dat ze niks blocken, terwijl ze verleden jaar toch iets heel anders aan de wereld benekend maakten http://www.security.nl/article/7406

En zaterdag kreeg ik weer een andere Wanadoo wijsneus aan de tel die mij vertelde dat ik dan maar een zakelijk abbonement bij Wanadoo had moeten nemen, dan is er helemaal geen probleem met poort 25. En wat denk je wat meteen bovenaan de pagina wanadoo.nl/zakelijk staat?? JUIST, ADSL FAMILY.

Ik sta volgens mijn advocaat heel sterk en ze hebben 2 keuze's......poort 25 vrijgeven (al dan niet per account individueel) OF mijn contract ontbinden.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:05:
Sinds ik overgestapt ben van wanadoo adsl lite naar wanadoo family.
heb ik meer dan 1 maand geen internet. (ik heb ook al de livebox die niet werkt). :(
Join the (live)family, zou ik zeggen
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.