[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.514 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:53

vr6-only

Blub Blub

nee en zo ja dan is je DHCP gaar, dus nieuwe livebox

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ok, je moet dus vaste lijn kpn voor Family. Goedkoopste vaste lijn bij kpn is belbudget.

Een letterlijke quote uit beschrijving van dit abonnement:
- U betaalt zeer lage abonnementskosten maar een hoger gesprekstarief en een hoger internet-inbeltarief

Heb ik te maken met dit inbel tarief als ik gebruik van adsl Family ?

Ik neem aan van niet, maar even voor zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
oke ik heb dat vase ip en internet werkend gekregen nu heb ik dus me poorten geforward maar ja werkt natuurlijk weer niet dit heb ik gedaan is dit goed?
http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/nat.JPG

192.168.5.21 is mijn pc daar waar de poorten hene moeten

die andere van 192.168.5.1 naar 192.168.5.1 van poort 1 tot 65535 heb ik niet toegevoegd die zat er al in

firewall in livebox is uit.

toen probeerde ik dit ook nog want alleen bovenstaande werkt niet.

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/firewall.JPG

maar heb geen idee welke ip's er aan de andere kant moeten al wat dingen gedaan maar het werkte maar niet iemand enig idee??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

klein vraagje, wordt de beloofde 20mbit reeds geleverd door wanadoo (aan nieuwe klanten) ?? ken namelijk 2 kameraden die nog steeds huppelen op hun 4mbit lijn terwijl de 20mbit hun is beloofd.

(ja ik weet, 20mbit haal je nooit in theorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Die 20Mbps is hun nogsteeds beloofd hoor :+

Niet zo ongeduldig moeten ze zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

begin november is 20 mbit voor iedereen beschikbaar. tis nog maar 5 oktober :/ damn duurt nog zo lang he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
jorisw86 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:44:
oke thnx iedereen nu vast ip dat werkt.

maar dan nog 1 vraag waarom valt me tcp steeds weg??

msn website kijken kan dan ineens niet meer maar css en teamspeak wel udp namelijk
Joh, even checken hoor:
Je MSN valt uit maar je kan wel gewoon CSS en teamspeak door blijven doen? Denk je dan dat er wat mis is met je verbinding?
Zonder dollen, meen het oprecht
Of hele extreem hoge storing, of wat mis met MSN

Als vaste IP instellingen voor binnenshuis het al een stuk stabieler maken, dat kan kloppen, mijn buurman had er ook last van. Kreeg dan van XP een 16 nogwat adres van Windows XP. Gewoon een bug van de huidige Livebox firmware mbt de DHCP server vermoed ik.

Kan je ook niet normaal surfen over internet als je MSN (trillian of ander alternatief toevallig?) wegvalt?
jorisw86 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:44:
oke ik heb dat vase ip en internet werkend gekregen nu heb ik dus me poorten geforward maar ja werkt natuurlijk weer niet dit heb ik gedaan is dit goed?

192.168.5.21 is mijn pc daar waar de poorten hene moeten

die andere van 192.168.5.1 naar 192.168.5.1 van poort 1 tot 65535 heb ik niet toegevoegd die zat er al in

firewall in livebox is uit.

toen probeerde ik dit ook nog want alleen bovenstaande werkt niet.

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/firewall.JPG

maar heb geen idee welke ip's er aan de andere kant moeten al wat dingen gedaan maar het werkte maar niet iemand enig idee??

alvast bedankt
Wil je heel even de startpost doorspitten naar "LAN servers" onder "Algemene Vragen" ???

Bij voorbaat dank, dan kan ik weer verder van mijn nachtrust genieten en morgen opmaken of ik een grafische tutorial moet maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Pandemic schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:13:
Ok, je moet dus vaste lijn kpn voor Family. Goedkoopste vaste lijn bij kpn is belbudget.

Een letterlijke quote uit beschrijving van dit abonnement:
- U betaalt zeer lage abonnementskosten maar een hoger gesprekstarief en een hoger internet-inbeltarief

Heb ik te maken met dit inbel tarief als ik gebruik van adsl Family ?

Ik neem aan van niet, maar even voor zekerheid!
Dat hogere tarief heb je als je met BelBudget inbeld met Wanadoo Free.. inbellen met analoog modem dus. Je KPN abonnement (BelBudget,Basis,BelPlus) heeft niets te maken met je ADSL abonnement.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik zal ook weer eens wat van mij laten horen ;)
Bij mij werkt alles nog steeds vlekkenloos, na alle aanloop problemen :)
Sterker nog ik werd gisteren gebeld door wanadoo, ja echt zonder dollen, ik nam de telefoon op en ik viel gewoon even stil, dit had ik eigenlijk niet meer verwacht na alle loose beloften van de helpdesk.
De jonge man aan de andere kant van de lijn vroeg "Zijn alle problemen nu verholpen?", ik antwoord "Sinds jullie die lijn meting hebben gedaan draaid alles goed bij mij, ik ben erg tevreden nu."
Waarna de helpdesk medewerker antwoord, "Dat dacht ik al meneer ik had het hier ook op papier staan.", toen moest ik een beetje lachen en dacht bij me zelf "Nou durven ze wel tebellen nu het probleem opgelost is." ,maar ja hoe dan ook het werkt nu alweer 2 weken vlekkenloos bij mij.
Maar nu komt het leukste, houd je goed vast, De eerste 3 maanden hoef ik niet tebetalen, en ik krijg 1 maand telefonie gratis op proef, kijk das nou nog eens een aardig gebaar van wanadoo _/-\o_
Nou ik wens iedereen die nog problemen met hun connectie hebben veel geluk, het is bij mij in elk geval helemaal goed gekomen! , ben nu een "Happy Wanadoo klant" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Nou zeg......... Mij was beloofd dat vandaag mijn lijn geleverd zou worden. En ja hoor vanaochtend om 08:15 uur viel opeens mijn demon internetweg en trainde mijn modem opeens in op 4096/640. Dus ik meteen de Livebox aansluiten en ik kan meteen het internet op. Ik ben precies 0 seconden offline geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik hoop dat ik vandaag mijn zooi krijg; morgen zou alles opgeleverd moeten worden.

Vandaag de meterkast maar eens onder handen nemen, wat extra stroom aansluitingen maken, alvast mijn WL500g plaatsen en de externe antenne aan beugeltjes hangen.

* Krypt duimpt

Kaleido: Fijn dat het toch goed is gekomen, en handig die vrije maanden.

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 05-10-2005 09:11 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
[quote]LinuX-TUX schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 02:44:
[...]

Joh, even checken hoor:
Je MSN valt uit maar je kan wel gewoon CSS en teamspeak door blijven doen? Denk je dan dat er wat mis is met je verbinding?
Zonder dollen, meen het oprecht
Of hele extreem hoge storing, of wat mis met MSN

Als vaste IP instellingen voor binnenshuis het al een stuk stabieler maken, dat kan kloppen, mijn buurman had er ook last van. Kreeg dan van XP een 16 nogwat adres van Windows XP. Gewoon een bug van de huidige Livebox firmware mbt de DHCP server vermoed ik.

Kan je ook niet normaal surfen over internet als je MSN (trillian of ander alternatief toevallig?) wegvalt?

ja linux tux dat bedoel ik precies kan wel css en teamspeak maar msn en surfen op het web werkt niet

want css en ts gaan via udp en de rest tcp nu vaste ips zonder dhcp nu nog maar een testen of het stabiel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Wordt eens tijd dat Wanadoo hun dekking gaat vergroten.

Betaal nu echt veel te veel aan telefoon en inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:22:
begin november is 20 mbit voor iedereen beschikbaar. tis nog maar 5 oktober :/ damn duurt nog zo lang he.
Er is zeker nergens een lijstje beschikbaar met de wijkcentrale's die al aangepast zijn??
Ik neem aan dat ze al begonnen zijn met de operatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:01:
[...]

Er is zeker nergens een lijstje beschikbaar met de wijkcentrale's die al aangepast zijn??
Ik neem aan dat ze al begonnen zijn met de operatie....
Het is vandaag 5 oktober, begin november is de omzetting klaar, dus rustig aan het kan elke dag gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja dat neem ik aan van wel. maar ga zo door met nette reacties want het ziet eruit dat wanadoo bijna alles onder controle heeft!!! bij mij heeft het vanaf dag 1 vlekkeloos gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Hier hetzelfde verhaal, van Tiscali Family naar Wanadoo Family zonder problemen.

Nou nog ff 20 MBit maar dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:57
Maar hebben jullie dan alleen internet of ook telefoon van wanadoo? Want ik hoor dat daar nog wel eens wat foutjes in zitten. Hoe zit dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MindedRaptor schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:06:
Nou zeg......... Mij was beloofd dat vandaag mijn lijn geleverd zou worden. En ja hoor vanaochtend om 08:15 uur viel opeens mijn demon internetweg en trainde mijn modem opeens in op 4096/640. Dus ik meteen de Livebox aansluiten en ik kan meteen het internet op. Ik ben precies 0 seconden offline geweest.
Zelfde verhaal hier.

Speedlinq via BabyXL. Was vanochtend aan het browsen opeens was verbinding en telefoon weg. Nog geen kwartier later was alles weer up. Nog even zitten pielen om m'n WAG54Gv2 als modem te laten werken ipv de Livebox en toen was alles geregeld.

Nu nog wachten op de omzetting naar ADSL2+, want zowel de LiveBox als de WAG54Gv2 konden nog geen ADSL2+ signaal bespeuren.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Quadesh schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:21:
Maar hebben jullie dan alleen internet of ook telefoon van wanadoo? Want ik hoor dat daar nog wel eens wat foutjes in zitten. Hoe zit dat nou?
Ik heb ook telefoon via Wanadoo. De problemen die ik heb, zijn opgelost in de firmware versie die halverwege oktober wordt uitgerold. Die is namelijk al wel uitgerold op de Liveboxen via het BBNED-netwerk.
Wat zijn de foutjes?
  • De andere kant hoort piepjes (net of je een toets induwt, 1x per 5 minuten ofzo)
  • Beetje echo op de lijn, vooral als je hard praat
Verder heb ik geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

kan je ook zonder problemen over msn praten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is benieuwd wat de gemiddelde tijd is tussen aanvraag en oplevering van Wanadoo adsl family.

Ik heb Wanadoo hierover gebeld, ben uiterstvriendelijk tewoord gestaan maar helaas konden ze hier geen uitspraak over doen.

Hopenlijk kunnen mensen die reeds het proces doorlopen zijn hier wat meer over vertellen door bv aamelddatum , opleverdatum en bijzonderheden te melden?

Alvast hartelijk dank.

Cheers heeft zelf 30-9 de aanvraag gedaan en 5-10 de bevestigingsbrief gehad

Het betreft bij mij een migratie van een bbned adsl lijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb 20-9 aangevraag; 6-10 is de oplevering. Iets meer dan 2 weken dus bij mij..

[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 05-10-2005 13:56 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

vr6-only schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:15:
kan je ook zonder problemen over msn praten ?
praten met mic, of msn-en in de zin van berichtjes versturen en bestanden versturen enzo?

@Cheers & @Krypt, waren dat migraties, of orders op een ADSL-vrije lijn?

[ Voor 14% gewijzigd door nitpicker op 05-10-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:52:Cheers is benieuwd wat de gemiddelde tijd is tussen aanvraag en oplevering van Wanadoo adsl family.
Aanvraag (nieuwe adsl-verbinding) via adslwinkel.nl op vrijdag 30-9 uitgevoerd, op maandag 4 okt bevestigingsbrief (+kosten vermelding) ontvangen. Via adslwinkel te weten gekomen dat oplevertijd 'gemiddeld 3 á 4 weken' is.
Erm.. op Wanadoo staat bij ADSL Family + Telefonie dat de kosten EUR 27,50 p/m (actietarief) zijn, maar in de brief staat dat ik 28,50 p/m ga betalen..... ehh?

Ben zelf ook heel erg benieuwd wanneer ik kan internetten via Wanadoo, aangezien mijn gratis internetaccount bij Versatel met inbellen @ 56K icm KPN's BelBudget toch wel prijzig begint te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nitpicker schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:59:
[...]

praten met mic, of msn-en in de zin van berichtjes versturen en bestanden versturen enzo?

ja praten (audio) over msn met iemand anders uit je lijst!! is dat mogelijk want nu crasht ie vaak. niet bij iedereen trouwens maar bij heel veel wel (uit mijn lijst dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jorisw86 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:45:
[...]

ja linux tux dat bedoel ik precies kan wel css en teamspeak maar msn en surfen op het web werkt niet

want css en ts gaan via udp en de rest tcp nu vaste ips zonder dhcp nu nog maar een testen of het stabiel blijft
Wil je even het lijstje met DNS servers posten die je NU hebt?

Heb jouw probleem hier even zitten simuleren en vind zelf dat ik het verdacht veel bij het goede uiteinde KAN hebben. Ik heb alle DNS servers weggegooid en wat gebeurd er?
1) Internet en MSN werken NIET.
2) Teamspeak en CSS werken gewoon wel.

Hoe kan dat nou :?
Heel simpel, ze maken geen gebruik van DNS servers. Alles zit er keihard in geconfigureerd of staat nog in de cache wat het IP is.
Als proef op de som kan je gewoon een traceroute geven naar een IP adres, of naar http://213.239.154.35 surfen.

Onderbouwing:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/DNSs.jpg
Mijn secundaire DNS servers op een rijtje, na deze screenshot gelijk verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/DNS-loos.jpg
Ook de primaire DNS servers geschrapt.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/small-verbindingloos.jpg
Resulteerd in dit als ik op internet wil komen

MAAR als ik Steam start:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/steam-blijft-werken.jpg
Haalt hij het toch op een of andere manier wel. Let wel, dit MOET wel TCP verkeer zijn!!!

Volgende stap, Teamspeak RC2
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/teamspeek-ook.jpg
Hee ... das raar, blijft het gewoon doen :Y)

Start CSS dan maar :*) en wat denk je :D
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/counterstrikeook.jpg
Let niet op de bovenste server, heb ik niet verzonnen, zie ik nu pas :X :o

Naar aanleiding van dit gepluis van mij, denk ik toch echt serieus dat je het probleem bij de DNS servers moet gaan zoeken. Oja, gebruik de DNS server van de Livebox nou niet, dies prut!

PS: Wil je je quotes aanpassen? Staat zo slordig en leest daarna ook wat makkelijker, klik op je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje en voeg [/quote] toe voordat jouw tekst begint. Bedankt alvast :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-10-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
nitpicker schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:59:
[...]

bij mij was het een order op een ADSL vrije lijn. Heb nu @Home

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nitpicker

Het betreft bij mij een migratie van een bbned adsl lijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een blond vraagje: Ik heb Family aangevraagd, maar mijn huidige Versatel/zonnet-abo loopt tot 20 december. Ik snap dat ik dan een maand of twee dubbel betaal (afhankelijk van wanneer Wanadoo oplevert) en na oplevering zelf nog mijn Versatel-abo moet opzeggen, maar is dit technisch geen probleem? Signaal kan gewoon worden overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk een Windows 2003 server aangesloten in een netwerk en via de LiveBox te benaderen van buiten dat netwerk (via ftp bijvoorbeeld)? Dus thuis bestanden kunnen zien op de server op kantoor? En de problemen met een eigen webserver icm de LiveBox, zijn die al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:25:
Is het mogelijk een Windows 2003 server aangesloten in een netwerk en via de LiveBox te benaderen van buiten dat netwerk (via ftp bijvoorbeeld)? Dus thuis bestanden kunnen zien op de server op kantoor? En de problemen met een eigen webserver icm de LiveBox, zijn die al opgelost?
Welke problemen HEB je het over doel je op :|?

Ja, mits je goed de porten forward, hoord het gewoon te werken. Dingen die ik NOG niet heb kunnen testen zijn VPN servers en iets met een GRE protocol wat in het vorige topic naar voren kwam.

VPN ga ik dit weekend aan sleutelen en wat dat met het GRE protocol is is mij een raadsel. Volgens mij is dat niet eens nodig sinds je toch maar IPv4 adressen krijgt van Wanadoo. Dus als je naar een IPv6 adres wil connecten hoord er naar mijn weten niet eens een probleem te zijn.
Ik heb degene met die vraag niet meer gezien, maar zou wel willen weten of hij het al opgelost heeft :Y)

edit:
Webserver is geen probleem, mailserver wel ;)
Check mijn webserver :*) ... kaal he :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-10-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Volgens de site zijn ze al aan het omzetten naar 20mbit .. maar volgens mij is er nog niemand met een family adsl2+ lijn
We wijzen u erop dat momenteel de snelheid van ADSL Family wordt verhoogd van 4 Mbit/s naar maximaal 20 Mbit/s. Vanaf begin november 2005 zal deze verhoging voor iedereen doorgevoerd zijn.
Mijn lijntje wordt rond 12 oktober opgeleverd, ik denk dat ik ook gewoon nog met 4 mbit begin.

Ik ben trouwens wel benieuwd of de ping van het adsl2+ netwerk iets beter is. Deze is met de normale 4mbit lijn hier ongeveer 20 ms (week geleden 2 huizen verder geinstalleerd). Zelf zit ik nu op een tiscali lijn die 10 ms geeft.

Aan de andere kant.. fuck die ping, merk ik toch niets van ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-10-2005 15:34 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke problemen HEB je het over
Het gesloten zijn van poort 25?

Wat is het geval? Op kantoor (7-15 computers) willen we een nieuwe internetverbinding. Centrum R'dam gelegen. Thuis, ook Centrum Rotterdam, heb ik sinds 2 weken ook Wanadoo Family met de LiveBox, tot nu toe geen enkel probleem, gewoon een stabiele verbinding. Verwachting is dan ook dat op kantoor de verbinding ook stabiel zal zijn omdat van dezelfde wijkcentrale gebruik zal worden gemaakt.

Eisen aan de nieuwe verbinding op kantoor:
- de Windows 2003 server moet vanaf buiten het kantoor te benaderen zijn
- de verbinding moet veilig zijn (Ik dacht gelezen te hebben dat er geen Firewall in de LiveBox zit, is dat iid waar??
- een eigen mailserver moet gedraaid kunnen worden.

Wat zeggen jullie? Het onderste uit de kan willen halen en dus voor Family gaan of gewoon het zekere voor het onzekere nemen en XS4all nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

vr6-only schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:20:
[...]

ja praten (audio) over msn met iemand anders uit je lijst!! is dat mogelijk want nu crasht ie vaak. niet bij iedereen trouwens maar bij heel veel wel (uit mijn lijst dan)
Sorry.. ik praat nooit met iemand in msn... ik tik alleen maar.. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:47:
[...]

Het gesloten zijn van poort 25?

Wat is het geval? Op kantoor (7-15 computers) willen we een nieuwe internetverbinding. Centrum R'dam gelegen. Thuis, ook Centrum Rotterdam, heb ik sinds 2 weken ook Wanadoo Family met de LiveBox, tot nu toe geen enkel probleem, gewoon een stabiele verbinding. Verwachting is dan ook dat op kantoor de verbinding ook stabiel zal zijn omdat van dezelfde wijkcentrale gebruik zal worden gemaakt.

Eisen aan de nieuwe verbinding op kantoor:
- de Windows 2003 server moet vanaf buiten het kantoor te benaderen zijn
- de verbinding moet veilig zijn (Ik dacht gelezen te hebben dat er geen Firewall in de LiveBox zit, is dat iid waar??
- een eigen mailserver moet gedraaid kunnen worden.

Wat zeggen jullie? Het onderste uit de kan willen halen en dus voor Family gaan of gewoon het zekere voor het onzekere nemen en XS4all nemen?
Ben je snel klaar, port 25 wordt geblocked. Beter zou zijn om gewoon even de helpdesk op te bellen om het te vragen. Neem het telefoongesprek op, zodra ze zeggen dat ze port 25 niet blokkeren en je toch geen mail kan sturen/ontvangen heb je wat in je zak om hun te laten forceren de port open te maken of het contract te ontbinden.

Het mailserver verhaal is al ZO vaak naar voren gekomen. Staat dicht. Potdicht.

Daarnaast, je zegt dat je thuis ook een livebox hebt staan. Waarom weet je dan niet dat er een firewall inzit :?
• Ja er zit een firewall in :Y)
Als je weer thuis zit: Klik. Username & Pwd zijn beide "admin". 4e knopje is waar je naar zocht ;)

edit:
BTW is dit ADSL Family, denk niet dat je veel kans maakt als je zegt dat je een zaak hebt en dus ook mail nodig hebt, dat ze dat dan voor je regelen tegen die prijs. :/
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

Type maar in: www.wanadoo.nl/zakelijk.... is echt hetzelfde verhaal

Maar bedankt voor je antwoord, wanadoo valt dus af, dat is duidelijk.
Damn ... heb jij weer gelijk in. Maken ze een mooi onduidelijk verhaal van op die websites van hun zeg :/ ...

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-10-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW is dit ADSL Family, denk niet dat je veel kans maakt als je zegt dat je een zaak hebt en dus ook mail nodig hebt, dat ze dat dan voor je regelen tegen die prijs.
Type maar in: www.wanadoo.nl/zakelijk.... is echt hetzelfde verhaal

Maar bedankt voor je antwoord, wanadoo valt dus af, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 13-09 21:59
weet iemand hoe ik dmz instel? gewoon ip van de gewenste dmz pc bij default gateway of iets anders?

en hoe sluit ik de boel aan als ik en m'n kpn nummer op een toestel wil en me wanadoo nummer op een ander? FAQ vraagje :P

[ Voor 6% gewijzigd door rewind. op 05-10-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:20:
[...]

Aanvraag (nieuwe adsl-verbinding) via adslwinkel.nl op vrijdag 30-9 uitgevoerd, op maandag 4 okt bevestigingsbrief (+kosten vermelding) ontvangen. Via adslwinkel te weten gekomen dat oplevertijd 'gemiddeld 3 á 4 weken' is.
Erm.. op Wanadoo staat bij ADSL Family + Telefonie dat de kosten EUR 27,50 p/m (actietarief) zijn, maar in de brief staat dat ik 28,50 p/m ga betalen..... ehh?

Ben zelf ook heel erg benieuwd wanneer ik kan internetten via Wanadoo, aangezien mijn gratis internetaccount bij Versatel met inbellen @ 56K icm KPN's BelBudget toch wel prijzig begint te worden.
IDEM HIER!

Heb me aangemeld voor 27,50, en nu mag ik 28,50 gaan betalen?!
Moet ik nu veel zeik gaan maken voor die 12euro, of is dit een bekende fout en gaat de facturatie dalijk wel gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

LinuX-TUX

Ik heb de stappen gevolgd van de 1e pagina om meer dan 8 porten te forwarden, maar ik snap er uiteindelijk nog niks van :/. Zou je het aub nog een keer kunnen uitleggen, maar dan iets rustiger en met plaatjes _/-\o_.

Hier loop ik vast:

Klik op "Toevoegen/Add". Kopieer de bron van deze website naar je eigen PC en open hem in notepad. Vervang de javascriptjes die je ervan weerhouden de ontvangst interface aan te kunnen passen. Deze moet je namelijk veranderen in de interface waar ADSL op zit. In mijn geval is dat mer0.

(Bedoel je dan als html ofzo opslaan? Ik begrijp je niet helemaal)

Ik zal waarschijnlijk niet de enigste zijn, maar alvast bedankt als je de moeite ervoor neemt. 8)

(edit: De puntjes op de i)

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 05-10-2005 18:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
KBDE schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:49:
[...]

IDEM HIER!

Heb me aangemeld voor 27,50, en nu mag ik 28,50 gaan betalen?!
Moet ik nu veel zeik gaan maken voor die 12euro, of is dit een bekende fout en gaat de facturatie dalijk wel gewoon goed?
Heb ik ook; heb ik al 2x voor gemaild en gebeld. En iedereen zegt wat anders. Heb een screendump gemaakt van de aanbieding en ik wacht de eerste facturatie wel af.

Nog een nadeel is dat ik vandaag nog geen modempakket binnen heb gehad; morgen wordt de lijn opgeleverd en als het meezit heb ik vrijdag het modem. Grrr. Maar goed, 1 dagje is ook niet erg.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Die ene euro is toch voor de huur van de livebox ?
€ 27,50 inclusief gebruik Livebox!

[ Voor 38% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-10-2005 19:15 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Tutti-frutti schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:14:
Die ene euro is toch voor de huur van de livebox ?

[...]
Nee,die wordt nog eens appart erbij geteld

/Edit: Heb ze ook maar even een mailtje gestuurd.... ben benieuwd.
Zou het geen stijl vinden als ze nu moeilijk hierover gaan doen.

[ Voor 23% gewijzigd door KBDE op 05-10-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
MensionXL schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:50:
LinuX-TUX

Ik heb de stappen gevolgd van de 1e pagina om meer dan 8 porten te forwarden, maar ik snap er uiteindelijk nog niks van :/. Zou je het aub nog een keer kunnen uitleggen, maar dan iets rustiger en met plaatjes _/-\o_.

Hier loop ik vast:

Klik op "Toevoegen/Add". Kopieer de bron van deze website naar je eigen PC en open hem in notepad. Vervang de javascriptjes die je ervan weerhouden de ontvangst interface aan te kunnen passen. Deze moet je namelijk veranderen in de interface waar ADSL op zit. In mijn geval is dat mer0.

(Bedoel je dan als html ofzo opslaan? Ik begrijp je niet helemaal)

Ik zal waarschijnlijk niet de enigste zijn, maar alvast bedankt als je de moeite ervoor neemt. 8)

(edit: De puntjes op de i)
ZO, eerst ff een bakkie koffie en dan ga ik hem herschrijven. Was toen die nacht ECHT moe :Z
En maar hopen dat ik het niet voor janl*l doe en dat overmorgen de nieuwe firmware de oude forwardings eruit haalt en WEER een andere GUI heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=24318305,noline]LinuX-TUX schreef op woensdag 05 oktober 2005 @

edit:
Webserver is geen probleem, mailserver wel ;)
Check mijn webserver :*) ... kaal he :Y)
is het echt niet mogelijk om een mailserver te draaien? Ik weet niet of het mogelijk is, maar kun je niet de poort van je mailserver aanpassen of zeg ik nu iets heel stoms? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
LinuX-TUX schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:28:
[...]

ZO, eerst ff een bakkie koffie en dan ga ik hem herschrijven. Was toen die nacht ECHT moe :Z
En maar hopen dat ik het niet voor janl*l doe en dat overmorgen de nieuwe firmware de oude forwardings eruit haalt en WEER een andere GUI heeft :+
Hehe, tja, zul je net hebben idd. :)

Maar goed, denk wel dat velen hier iets aan hebben...

Ik heb overigens ook gelezen dat het mogelijk moet zijn op fullrange portforwarding uit te voeren... om zodoende een soort bridge modes te creeren zonder VOIP omzeep te helpen. Misschien dat iemand dit ook kan omschrijven als ie weet hoe het werkt? Persoonlijk zou ik daar erg veel aan hebben, portforwarding via linux werkt toch altijd wel beter dan via zo'n hardware router geval.

In het franse forum staat dit volgens alles omschreven, maar me frans is dermate slecht.... en met vertalers kom ik al helemaal niet verder, dan slaat de tekst echt helemaal nergens meer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Beste vrijwilligers,

Jullie zijn bij deze uitgenodigd om het volgende "Port-Forwarding"-script te testen:
http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/livebox.html

Ik zou zeggen, leef je uit en laat me even weten wat er wel en niet goed aan is. Als je zelf er verder op wil klussen, mag dat natuurlijk ook :Y)

GreeTZ,

/me LinuX-TUX

PS: Merk dat hij iets tegenstribbelt met laden, paar keer op F5 rammen helpt wel ;)

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:29:
[...]

is het echt niet mogelijk om een mailserver te draaien? Ik weet niet of het mogelijk is, maar kun je niet de poort van je mailserver aanpassen of zeg ik nu iets heel stoms? :D
Ja, kan wel, alleen moet je dan tegen ALLE mailservers op internet gaan zeggen dat ze je op port =! 25 een mailtje kunnen sturen. Onbegonnen werk dus.

Dan heb je nog een mail relay service van rollernet, daar zat ik ook niet op te wachten :Y)
Die doet idd een service verlenen om van port te wisselen

KBDE schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:33:
[...]

Persoonlijk zou ik daar erg veel aan hebben, portforwarding via linux werkt toch altijd wel beter dan via zo'n hardware router geval.
Wat denk je dat er op de livebox draait :+

In de Franse Firmware gebruiken ze alle twee de geheugen modules. (Running app1 & 2)
Daar kunnen ze al helemaal los gaan met rsh commando's en alles en ik moet hier nog maar lijdzaam toe zien hoe zij daar zitten te feesten met z'n allen :'(

Strakste zou natuurlijk zijn dat je via FWbuilder gewoon ff een IPtables scriptje in elkaar flanst en van alle zooi af zou zijn voor eens en altijd :*)

[ Voor 30% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-10-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
LinuX-TUX schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:04:

Wat denk je dat er op de livebox draait :+
Aaaaaah :D

Dan is er nog hoop, wist helemaal niet dat die livebox linux based was... Waar zijn alle hacked firmware's dan GVD. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb de LIVEBOX ontvangen :D
(Ik heb 20mb + telefonie besteld)

Ik vraag jullie om hulp omdat ik het liever gelijk goed doe en ik een beetje twijvel over het volgende:

In het boekje (blz. 15) wordt verteld dat je voor optimale snelheid geen telefoons, faxen etc. niet voor de Livebox moet aansluiten maar op de Livebox.
Het punt waar de telefoonlijn uw huis binnenkomt wordt ook wel het ISRA-punt genoemd. Dit punt bevind zich in de meterkast. Bepaal welke soort ISRA-punt in uw huis voorkomt en volg de bijbehordende instructies.

Goed, je krijg dat 4 plaatjes met ISRA punten, maar ik twijvel of ik deze in me meterkast zie.
Het enige wat er een beetje (!!!) op lijkt is het volgende:
http://img379.imageshack....5/dsc008321024x7681nu.jpg
en anders deze (dat onderste ding)
http://img379.imageshack....9/dsc008311024x7682cg.jpg

Je kan kiezen uit
Enkele of dubble wandcontactdoos.
ISRA punt 1
ISRA punt 2
Lasdop

Kan iemand bevestigen wat mijn ISRA punt is
Misschien dat het helpt, ons huis is 16 jaar oud. (misschien dat dit helpt :P)

Kan iemand die dit eerder heeft aangesloten mij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Begon heel even te twijfelen, kon het artikel even niet meer vinden. Maar hij is terecht :)
quote: babelfished
Ik heb een nieuw Telnet gevonden: Linux 2.4.18 (vxlinux.livebox)
(ttyp0) vxlinux login:
Daarentegen weet ik de identificatie niet noch het wachtwoord
})
En nog wat dmesg info voor de tweakers die zich alvast ECHT willen gaan voorbereiden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
[root @ home]$ rsh -o -u root 192.168.70.2 dmesg
Loading LX4189 MMU routines.
CPU revision is: 0000c401
Primary instruction cache 16kb, linesize 32 bytes
Primary data cache 16kb, linesize 32 bytes
Linux version 2.4.18 (delizy@VZY08001) (gcc version 2.95.3 20010315 (release/MontaVista)) #93 Mon Jun 6 13:42:05 CEST 2005
Detected 16MB of memory
System clock is 100 MHz
Determined physical RAM map:
memory: 01800000 @ 00000000 (reserved)
memory: 00002000 @ 01800000 (reserved)
memory: 007fe000 @ 01802000 (usable)
memory: 00800000 @ 1f800000 (ROM data)
On node 0 totalpages: 8192
zone(0): 8192 pages.
zone(1): 0 pages.
zone(2): 0 pages.
Kernel command line: auto debug rw root=/dev/mtdblock2
Timers are getting initalized
Calibrating delay loop... 75.36 BogoMIPS
Memory: 5916k/8184k available (1446k kernel code, 2268k reserved, 137k data, 44k init)
Dentry-cache hash table entries: 4096 (order: 3, 32768 bytes)
Inode-cache hash table entries: 2048 (order: 2, 16384 bytes)
Mount-cache hash table entries: 512 (order: 0, 4096 bytes)
Buffer-cache hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
Page-cache hash table entries: 8192 (order: 3, 32768 bytes)
Checking for 'wait' instruction... unavailable.
POSIX conformance testing by UNIFIX
Starting idle task
Linux NET4.0 for Linux 2.4
Based upon Swansea University Computer Society NET3.039
Initializing RT netlink socket
Starting kswapd
JFFS2 version 2.1. (C) 2001 Red Hat, Inc., designed by Axis Communications AB.
block: 64 slots per queue, batch=16
RAMDISK driver initialized: 16 RAM disks of 512K size 1024 blocksize
loop: loaded (max 8 devices)

ethvl: net device ethvl0 registered.
physmap flash device: 800000 at 1f800000
Amd/Fujitsu Extended Query Table v1.3 at 0x0040
number of CFI chips: 1
AD6843 Residential Gateway flash probe(0x1f800000,8388608,2): 800000 at 1f800000
Amd/Fujitsu Extended Query Table v1.3 at 0x0040
number of CFI chips: 1
Creating 8 MTD partitions on "Analog Devices AD6843 Residential Gateway":
0x00000000-0x00030000 : "Base"
0x00030000-0x00130000 : "App1Rescue"
0x00130000-0x00130100 : "Header"
0x00130100-0x00380000 : "Root"
0x00380000-0x00430000 : "DSL1"
0x00430000-0x00700000 : "App2"
0x00700000-0x00780000 : "Jffs2"
0x00780000-0x00800000 : "DSL2"
ad6843_mtd_init Root partition found at : mtd->index(5)
NET4: Linux TCP/IP 1.0 for NET4.0
IP Protocols: ICMP, UDP, TCP
IP: routing cache hash table of 512 buckets, 4Kbytes
TCP: Hash tables configured (established 2048 bind 2048)
NET4: Unix domain sockets 1.0/SMP for Linux NET4.0.
VFS: Mounted root (cramfs filesystem).
Freeing unused kernel memory: 44k freed
Sagem init : /etc/sagem_release present, root filesystem seems ok ...
Sagem Release is : Sagem RG1V1 raynaud@VZY08001 17062005_16H54

Warning: unable to open an initial console.
Running /sbin/init

Werd gedaan vanuit telnet :)
Kan niet wachten totdat het zover is :Y)

Bron
Moet je lid voor zijn van het forum, sorry ... oja, en het is Frans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:46:
Ok ik heb de LIVEBOX ontvangen :D
(Ik heb 20mb + telefonie besteld)

Ik vraag jullie om hulp omdat ik het liever gelijk goed doe en ik een beetje twijvel over het volgende:

In het boekje (blz. 15) wordt verteld dat je voor optimale snelheid geen telefoons, faxen etc. niet voor de Livebox moet aansluiten maar op de Livebox.
Het punt waar de telefoonlijn uw huis binnenkomt wordt ook wel het ISRA-punt genoemd. Dit punt bevind zich in de meterkast. Bepaal welke soort ISRA-punt in uw huis voorkomt en volg de bijbehordende instructies.

Goed, je krijg dat 4 plaatjes met ISRA punten, maar ik twijvel of ik deze in me meterkast zie.
Het enige wat er een beetje (!!!) op lijkt is het volgende:
http://img379.imageshack....5/dsc008321024x7681nu.jpg
en anders deze (dat onderste ding)
http://img379.imageshack....9/dsc008311024x7682cg.jpg

Je kan kiezen uit
Enkele of dubble wandcontactdoos.
ISRA punt 1
ISRA punt 2
Lasdop

Kan iemand bevestigen wat mijn ISRA punt is
Misschien dat het helpt, ons huis is 16 jaar oud. (misschien dat dit helpt :P)

Kan iemand die dit eerder heeft aangesloten mij helpen?
Vind beide plaatjes verdacht veel op COAX kabels voor je TV lijken. Als je de hoofd-ader eruit trekt, werkt de TV dan nog in de kamer?

Bij m'n broer hebben ze ook niet een "Officieel" ISRA punt. Komt gewoon een Grijze dikke kabel de grond uit, zit een metalen ring omheen en steken 2 draadjes uit na de isolatie. Misschien moet je die even proberen te localiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje ik ben ook een beetje aan het kijken naar een adsl aanbieder icm met voip nu is wanadoo best wel goedkoop maar hoe zit het met die prijzen na het eerste jaar......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:55:
ff vraagje ik ben ook een beetje aan het kijken naar een adsl aanbieder icm met voip nu is wanadoo best wel goedkoop maar hoe zit het met die prijzen na het eerste jaar......
Zie website bij normale tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:53:
[...]

Vind beide plaatjes verdacht veel op COAX kabels voor je TV lijken. Als je de hoofd-ader eruit trekt, werkt de TV dan nog in de kamer?

Bij m'n broer hebben ze ook niet een "Officieel" ISRA punt. Komt gewoon een Grijze dikke kabel de grond uit, zit een metalen ring omheen en steken 2 draadjes uit na de isolatie. Misschien moet je die even proberen te localiseren.
Als ik deze eruit haal, valt me tv weg en telefoon verbinding niet. Je kan dus wel eens gelijk hebben.
Alleen ik zie nergens een grijze draad.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, m'n vader denkt dat er nog iemand op onze Livebox verbinding zit mee te genieten ;)
We hebben draadloos via de livebox.. Dus was mijn vraag zou dat kunnen?
En hoe kan ik zien welke pc's op dit moment verbinding hebben met mijn livebox?

En zou ik op de één of andere manier toch nog mijn draadloos internet moeten beveiligen? Nee toch? Want daar heb je de WEP-key toch voor? Thanks a lot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:05:
[...]

Als ik deze eruit haal, valt me tv weg en telefoon verbinding niet. Je kan dus wel eens gelijk hebben.

Iemand tips?
Volg de lijn van je telefoon toestel, kom je bij een grijs wit kastje aan de muur? Goed, dan heb je het isra of whatever ze het noemen punt gevonden
Evt eff uit elkaar halen om te kijken of er niet nog meerdere draaden zijn aangesloten, die moeten naderhand via de livebox.

(Zo is het hier tenminste, niks officieel aansluit punt, gewoon een kabel uit de kruipruimte in contact doos.... waarbij opgemerkt moet worden dat er bij mij thuis minstens 10m kabel in de kruipruimte opgerolt ligt... ben benieuwd wat dit doet met het adsl signaal, maarja, zien we wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:12:
Mensen, m'n vader denkt dat er nog iemand op onze Livebox verbinding zit mee te genieten ;)
We hebben draadloos via de livebox.. Dus was mijn vraag zou dat kunnen?
En hoe kan ik zien welke pc's op dit moment verbinding hebben met mijn livebox?

En zou ik op de één of andere manier toch nog mijn draadloos internet moeten beveiligen? Nee toch? Want daar heb je de WEP-key toch voor? Thanks a lot _/-\o_
Denk dat je moet gaan broadcasten zodra je het vermoeden hebt dat iemand op je wireless verbinding zit. Gewoon kijken wie er allemaal reageerd.

Zelf heb ik geen wireless, dus kan moeilijk zeggen dat dit volgende programmaatje uitkomst bied, maar ik denk wel dat je er baat bij hebt:
Net Stumbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:57
Hmmm volgens mij komt bij ons de het israpunt gewoon meteen uit de muur. Niks geen kastje of wat dan ook. Gewoon 1 telefoonaansluiting in de muur, en ik denk dat dat mijn israpunt is. Kan dat kloppen of moet ik toch ergens anders gaan zoeken. Ik heb zelf nog geen wanadoo maar ben wel van plan om 't te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

linux-tux, is het niet handig om je portforwarding uitleg op te nemen in start topic.

Edit: op reguest van linux-tux geprobeerd of het ook werkte. werkt prima. paar poorten open gegooid etc en alles werkt naar behoren.

Edit2: na stekker eruit te hebben getrokken zijn de poorten niet meer opgeslagen. terwijl op de gewone manier de instellingen wel worden opgeslagen! misschien een bug maar misschien ligt het aan mij.

[ Voor 77% gewijzigd door vr6-only op 05-10-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag overgegaan naar Wanadoo Family.
Omzettting is probleemloos gegaan, ongeveer 10 minuten uit de lucht geweest.

Nu ben je min of meer gedoemd om de livebox te blijven gebruiken vanwege de koppeling met VOIP.
Ben wel op zoek geweest naar de settings m.b.t. de juiste telefonie-instellingen als je wil over stappen naar een ander modem, maar heb deze nog niet kunnen vinden.
Zijn er gebruikers op dit forum die bekend zijn met deze instellingen, zodat ik kan overstappen op een ander modem en de livebox de deur uit kan gooiën.
Ik heb inmiddels begrepen dat Wanadoo deze gegevens niet verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie ik baal ervan.
Zaals ik al zijn heb ik ook telefonie, maar omdat ik die aansluiting niet kan vinden dacht ik, laat ik alvast het internet aanleggen.
Na het te hebben geinstaleerd dmv die cd rom start ik me pc opniew op en internet doet het niet :(((
Op me Livebox knipper het lichtje dat aangeeft of er een adsl verbinding is. Dit is dus niet het geval.
Het licht dat er data transport knippert af en toe.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen :((((((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

als de @ lampje knippert dan heb je geen adsl signaal. misschien kapotte livebox? misschien is die niet opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vroeger ook wel werd gedaan in nieuwbouwwoningen, was dat de stamkabel niet op een ISRA-punt in de meterkast werd afgemonteerd, maar rechtstreeks werd ingevoerd en afgemonteerd in een zogenaamde U2-doos.
In deze U2-doos zit een staandaard aansluitpunt van de KPN waarop je invoer is afgemonteerd.
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:05:
[...]

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
linux tux server script het werkt krijg nu alleen dit:

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/policies.JPG

en

zoals je ziet zet die er geen ips bij van waar naar waar het moet

en het werkt nog niet

waarom staat die ene regel erbij 192.168.5.1 naar 192.168.5.1 poort 1-65535 mag die weg of heb ik dan geen internet meer ofsow??

[ Voor 27% gewijzigd door jorisw86 op 06-10-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jorisw86 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:42:
linux tux server script het werkt krijg nu alleen dit:

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/policies.JPG

en

zoals je ziet zet die er geen ips bij van waar naar waar het moet

en het werkt nog niet

waarom staat die ene regel erbij 192.168.5.1 naar 192.168.5.1 poort 1-65535 mag die weg of heb ik dan geen internet meer ofsow??
hohoho, die heb je toch echt zelf eens in het verleden toegevoegt.

Grappige is dat je hem als eerste hebt toegevoegd bij (ter vergelijking in mijn script) Stap 1 en pas als laatste hebt doorgevoert bij Stap 2.

Als je als eerste dat ding weghaalt van poort 1 t/m 65k van je 2e plaatje, en dan regel ID 1 weghaalt van je eerste plaatje, is er niets aan de hand, en gaat de rest vanzelf weer werken. Doe een Save zodat de regels/forwards daarna altijd blijven staan, voor het geval dat de Livebox een keer vastloopt of er een stroomstoring is :Y)

Zou me niets verbazen dat ID 1 de rest blocked. Waardoor je CSS server niet werkt.

Had je btw nog naar mijn opmerking gekeken?
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
PS: Steam inloggen IS gewoon TCP basis. Te belangrijk om het via UDP te verzenden, zeker de authenticatie.

PS PS: Je schrijft 2 keer een IP op, die ik nergens kan vinden en zou duiden op je livebox zelf. Zou dus dubbel een belletje moeten doen rinkelen bij jezelf.
vr6-only schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:39:
...
Edit2: na stekker eruit te hebben getrokken zijn de poorten niet meer opgeslagen. terwijl op de gewone manier de instellingen wel worden opgeslagen! misschien een bug maar misschien ligt het aan mij.
Geen bug, gewoon saven voordat je de stekker eruit trekt, tis geen Microsoft Word :+

Zal het er wel bij zetten op de pagina met een linkje ;)
Done

[ Voor 22% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-10-2005 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

aha, daar dacht ik zelf ook aan maar goed nu is het zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Ik heb gezocht in dit topic, maar kon het niet vinden.... dus stel ik mijn vraag maar even ;)

De aansluiting van de LiveBox snap ik allemaal prima, het gaat mij om de _eerste_ connectie met de pc. In het boekje staat dat je de CD-Rom moet draaien en bla bla en dan pas je netwerkkabel erin moet stoppen. Dat werkt prima voor Windows, alleen die heb ik niet draaien, ik draai Linux. Zonder GUI.

Kijk ik in het boekje voor de Mac, dan hoeven die helemaal geen CD te gebruiken, maar alleen hun internetverbinding op DHCP te zetten. That's it. Geldt dat nu ook voor de Linux gebruikers?

Hoef ik dus niet meer te doen dan de Linux bak op DHCP te zetten en de netwerkkabel erin te stoppen?

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ook onder windows hoef je eigenlijk niets te isntalleren.. gewoon aansluiten en je pc krijgt een ip. en het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 08:11

Lightah

Strikes Again

Ik gebruik dat script nu om porten te forwarden, omdat LAN-servers niet werkte.

Maar als ik een port zowel udp als tcp naar 1 ip adres wil forwarden zegt ie dat de port er al instaat

<h3>Web server error : <br>Duplicate of action id 4

1234 tcp bijvoorbeeld naar 192.168.5.8

en dan doe ik 1234 udp maar dan krijg je bovenstaande error ?

Of moet ik protocol op "Alle" (leeg) laten staan??

edit: alle kan dus niet want het moet tcp/udp zijn. handmatig proberen te doen oid?
edit2: oowzo ja daar had ik niet aan gedacht, ff proberen

[ Voor 33% gewijzigd door Lightah op 06-10-2005 11:37 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
TWolf schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:22:
Ik heb gezocht in dit topic, maar kon het niet vinden.... dus stel ik mijn vraag maar even ;)

De aansluiting van de LiveBox snap ik allemaal prima, het gaat mij om de _eerste_ connectie met de pc. In het boekje staat dat je de CD-Rom moet draaien en bla bla en dan pas je netwerkkabel erin moet stoppen. Dat werkt prima voor Windows, alleen die heb ik niet draaien, ik draai Linux. Zonder GUI.

Kijk ik in het boekje voor de Mac, dan hoeven die helemaal geen CD te gebruiken, maar alleen hun internetverbinding op DHCP te zetten. That's it. Geldt dat nu ook voor de Linux gebruikers?

Hoef ik dus niet meer te doen dan de Linux bak op DHCP te zetten en de netwerkkabel erin te stoppen?
CD is gewoon zinloos imho. Gewoon je netwerkkaart configureren in een 192.168.5.255 netwerk, 192.168.5.1 als gateway zetten en 194.134.5.5 & 194.134.5.55 toevoegen in /etc/resolv.conf, /etc/init.d/network restart en klaar :Y)

Oja, IP moet groter zijn dan 192.168.5.1, kleiner dan 192.168.5.10 en groter zijn dan 192.168.5.20. Dit ivm DHCP pool & IP livebox zelf :Y)

Dit geld voor de Rode wanadoo port!

Lightah schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:28:
Ik gebruik dat script nu om porten te forwarden, omdat LAN-servers niet werkte.

Maar als ik een port zowel udp als tcp naar 1 ip adres wil forwarden zegt ie dat de port er al instaat

<h3>Web server error : <br>Duplicate of action id 4

1234 tcp bijvoorbeeld naar 192.168.5.8

en dan doe ik 1234 udp maar dan krijg je bovenstaande error ?

Of moet ik protocol op "Alle" (leeg) laten staan??
Wat je doet, is hem 2 keer apart toevoegen bij stap 2. Je hebt al een route gedefinieerd, die kan je niet 2 keer definieren. (logisch, dan zou ik ook in de war raken als je 2 keer dezelfde port definieerd)

Dus 1x TCP toevoegen bij stap 2 en 1x UDP toevoegen bij stap 2.

edit:

Iedereen op F5 drukken die van mijn script gebruik heeft gemaakt! Dank u :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-10-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Ok, even een update mbt de verkeerde telefonie abbo kosten... (zie paar berichten terug)
Ik heb zojuist het volgende antwoord ontvangen: (gister avond de vraag verstuurd)
Geachte meneer, mevrouw,

Het betreft hier een standaard brief die niet was aangepast.
De aktietarieven zijn op u van toepassing.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Dus ik ga er vanuit dat dit voor iedereen geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 08:11

Lightah

Strikes Again

Oke ik heb de porten geforward, opgeslagen en geherstart, maarr....

het werkt niet dus

mensen connecten wel in m'n ftp maar ze kunnen niet listen en data connectie werkt niet.

ideeën?

LAAT MAAR!

passive ip vergeten te veranderen naar m'n nieuwe ip

[ Voor 19% gewijzigd door Lightah op 06-10-2005 12:21 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Extra actievoordeel: nu met gratis iPod Shuffle!

Als je nu een Wanadoo Family abbo afsluit. Teringzooi dat ik net 2 dagen geleden het heb aangevraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:17:
* Extra actievoordeel: nu met gratis iPod Shuffle!

Als je nu een Wanadoo Family abbo afsluit. Teringzooi dat ik net 2 dagen geleden het heb aangevraagt :P
)(*#%&#()*%&#%(&* &%#&#%(&*(%(%&* :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:50:
Ok, even een update mbt de verkeerde telefonie abbo kosten... (zie paar berichten terug)
Ik heb zojuist het volgende antwoord ontvangen: (gister avond de vraag verstuurd)

[...]

Dus ik ga er vanuit dat dit voor iedereen geld ;)
ik zal ze ook een mail sturen, maar straks krijgen we nog meer brieven die niet 'voor ons aangepast' waren.... (settings, prijzen, abo, contract)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:18:
Even een blond vraagje: Ik heb Family aangevraagd, maar mijn huidige Versatel/zonnet-abo loopt tot 20 december. Ik snap dat ik dan een maand of twee dubbel betaal (afhankelijk van wanneer Wanadoo oplevert) en na oplevering zelf nog mijn Versatel-abo moet opzeggen, maar is dit technisch geen probleem? Signaal kan gewoon worden overgenomen?
zag ff niet zo snel een andwoord dus ik beantwoord em ff voor je
ja kan voor 20 dec geen wanadoo family(+telefonie) nemen
tot die tijd is de lijn bezet door je versatel verbinding
je kan hooguit versatel vragen of ze de lijn willen vrijgeven als je gewoon blijft betalen
maar ik denk dat ze dat niet doen ik denkt dat je gewoon tot 20 dec aan versatel vast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Mili schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:57:
[...]

je kan hooguit versatel vragen of ze de lijn willen vrijgeven als je gewoon blijft betalen
maar ik denk dat ze dat niet doen ik denkt dat je gewoon tot 20 dec aan versatel vast zit
Het kan opzich wel. Als Wanadoo een telco migratie voor jou kan aanvragen, is het verder geen probleem. Wanadoo geeft dan opdracht om de lijn fysiek over te zetten naar hun toe. Je zou dan niet al te lang zonder internet moeten zitten. Kan je het beste naar de Sales afdeling bellen, die zullen dat maar al te graag willen regelen (ze moeten immers verkopen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:14
Mili schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:57:
[...]

Mijn ervaring is dat XS4ALL er geen probleem van maakt. Ik zat in het eerste jaar van me contract met XS4ALL en moest nog 1 maand dubbel betalen, de 12e maand van het contract omdat ik in de 11e maand een overstap naar Wanadoo aanvroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Paul Hewson schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:07:
[...]

Mijn ervaring is dat XS4ALL er geen probleem van maakt. Ik zat in het eerste jaar van me contract met XS4ALL en moest nog 1 maand dubbel betalen, de 12e maand van het contract omdat ik in de 11e maand een overstap naar Wanadoo aanvroeg.
Als de resterende maanden aan de provider wordt betaald, zullen ze daar ook geen probleem van moeten maken. Het gaat hun toch alleen om jou geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen vanaf heden heeft Wanadoo ook de volgende actie:

Extra actievoordeel: nu met gratis iPod Shuffle!

/me heeft contact opgenomen met Wanadoo over deze actie.

Maar mensen die zich net voor de actie aangemeld hebben ik in dit geval 30-9 , hebben geen recht op de iPod Shuffle.

Wel erg jammer dat mensen die zich net aangemeld hebben via het web buiten de boot vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

Als de resterende maanden aan de provider wordt betaald, zullen ze daar ook geen probleem van moeten maken. Het gaat hun toch alleen om jou geld.
Klopt inderdaad. Ik ben zelf ook overgestapt van Versatel naar Wanadoo sinds vorige week vrijdag. Mijn abbo bij Versatel loopt nog door tot 16 november. Ik heb begin september mijn abbo bij Versatel opgezegd en bij Wanadoo aangemeld. Vorige week kreeg ik in mijn modem thuis en sinds vrijdag internet ik via Wanadoo. Ik moet nu enkel tot 16 november mijn abbogeld aan Versatel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:17:
Nou mensen vanaf heden heeft Wanadoo ook de volgende actie:

Extra actievoordeel: nu met gratis iPod Shuffle!

/me heeft contact opgenomen met Wanadoo over deze actie.

Maar mensen die zich net voor de actie aangemeld hebben ik in dit geval 30-9 , hebben geen recht op de iPod Shuffle.

Wel erg jammer dat mensen die zich net aangemeld hebben via het web buiten de boot vallen.
Je hebt wel degelijk nog de mogelijkheid om aanspraak te maken op die actie. Je hebt wettelijk gezien altijd 7 dagen bedenktijd bij Wanadoo. Dus dan moet je nog vandaag bellen om de huidige aanvraag te annuleren en opnieuw aanvragen met die actie. Dat moet je dus wel vandaag doen, want het is de laatste kans, als jij op 30-09 hebt aangemeld. Hurry! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat leuk! Toevallig wordt ik morgen door Wanadoo gebeld (duim duim) om mijn abo te regelen, komt mooi uit!
Morgen is pas de kpn-lijn actief in mijn nieuwe huis vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:17:
[...]

Je hebt wel degelijk nog de mogelijkheid om aanspraak te maken op die actie. Je hebt wettelijk gezien altijd 7 dagen bedenktijd bij Wanadoo. Dus dan moet je nog vandaag bellen om de huidige aanvraag te annuleren en opnieuw aanvragen met die actie. Dat moet je dus wel vandaag doen, want het is de laatste kans, als jij op 30-09 hebt aangemeld. Hurry! ;)
Zoals Lekkere Loempia voorstelde, heb ik wederom de klantenservice gebeld. Ditmaal de keuzes ingetoetst voor het anuleren van een contract. Het verhaal verteld aan de dame van wanadoo. Welke mij direct begreep, mijn bestelling anuleerde en met de mededeling dat ik hem gelijk weer kon aanvragen en zo dan wel in aanmerking zou komen voor de ipod.

En nu maar hopen dat ik ook daadwerkelijk die iPod Shuffle krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb even een vraag over de livebox, hoeveel aansluitingen (ethernet) zitten er op de livebox zelf?
en ik meen ook een usb poort toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:07
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:22:
Wat leuk! Toevallig wordt ik morgen door Wanadoo gebeld (duim duim) om mijn abo te regelen, komt mooi uit!
Morgen is pas de kpn-lijn actief in mijn nieuwe huis vandaar
Moet je wel via internet bestellen! Het is nl. een webactie!

edit: Wat kun btw met de USB ACC poort? In de handleiding staat dat het momenteel niet gebruikt wordt!

de livebox is er, nu nog wachten tot maandag wanneer het opgeleverd zou worden.]

[ Voor 23% gewijzigd door Fraske op 06-10-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het betreft idd een webactie:

Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/bestel_ipod.jpg

Geldig van 6 tot 16 oktober.

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo`n aardige mevrouw gesproken die mij morgen belt dat ik die Ipod er echt wel bijlul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:59:
heb even een vraag over de livebox, hoeveel aansluitingen (ethernet) zitten er op de livebox zelf?
en ik meen ook een usb poort toch?
Je kan er in totaal 3 op de Livebox zelf tegelijkertijd aansluiten: 2 via ethernet en 1 via usb. Wil je meer, dan moet je toch echt iets van een switch erachter plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Lekkere Loempia op 06-10-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Lekkere Loempia schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:17:
[...]

Je kan er in totaal 3 op de Livebox zelf tegelijkertijd aansluiten: 2 via ethernet en 1 via usb. Wil je meer, dan moet je toch echt iets van een switch erachter plaatsen.
Is die andere USB connector dood? Dacht dat er zowel een USB-A als USB-B connector op zaten :?
Is inderdaad dood volgens de manual. USB-ACC
"Master" USB type A female connector (USB interface) - /me Not used in the
current version.
En natuurlijk een PCMCIA slot (waarvan we nog niet weten of er kaartjes van derden op werken :Y))

Ik ruik firmware flash mogelijkheden ... of ik heb teveel met e-techs modem-routers lopen sleutelen :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-10-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Krijg je die IPOD alleen als je Wanadoo Family neemt MET telefonie? of maakt het niet uit als je zonder telefonie neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:07
LinuX-TUX schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:23:
[...]

Is die andere USB connector dood? Dacht dat er zowel een USB-A als USB-B connector op zaten :?
Is inderdaad dood volgens de manual. USB-ACC

[...]

En natuurlijk een PCMCIA slot (waarvan we nog niet weten of er kaartjes van derden op werken :Y))

Ik ruik firmware flash mogelijkheden ... of ik heb teveel met e-techs modem-routers lopen sleutelen :Y)
Dus die USB-ACC is alleen te gebruiken met een geflashte livebox(moet er wel een firmware flash zijn natuurlijk), of bij een volgende nieuwe functie voor de livebox van wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Lekker handig zo'n ingebouwde splitter, moet ik weer allemaal extra kabels gaan aanleggen. Is het echt niet mogelijk om mijn huidige adsl splitter te blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:39:
Krijg je die IPOD alleen als je Wanadoo Family neemt MET telefonie? of maakt het niet uit als je zonder telefonie neemt?
Ook zonder telefonie. Hang nu aan de lijn bij Wanadoo om te zien of ik nog Ipod kan krijgen.
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family.html

Anders idd cancellen en opnieuw aanvragen :)

Ok, net gebeld en die aardige meneer aan de lijn zei dat ik daar gewoon recht op heb, ondanks mijn aanmelding op 4 okt. en dat dit in de bevestigingsbrief zal staan. Indien ik die brief dus niet heb binnen 7 dagen dan annuleer ik mijn aanvraag en her-nieuw ik die weer :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
frogger3d schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:01:
Lekker handig zo'n ingebouwde splitter, moet ik weer allemaal extra kabels gaan aanleggen. Is het echt niet mogelijk om mijn huidige adsl splitter te blijven gebruiken?
In combinatie met de Livebox niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Potverdorie. Mijn verbinding is maar 52 kbps........ Wel lekker snel dacht ik zo voor een bluetooth stick van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
welke moet ik nu allemaal activeren??

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/eth.JPG

alleen mer0 en eth0 tog hijs via ethernet aangesloten op een switch.

op de livebox heet dat eth1 en eth2 moet ik dan tog maar eth1 activeren omdat die op de livebox ook zo heet???

ik kan bepaalde nat entries by policy based niet eens weghalen zegt die in gebruik wat is dit man

[ Voor 16% gewijzigd door jorisw86 op 06-10-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het @ lichtje knippert na het instaleren, is dan de verbinding nog niet ingevoerd of kan ik ook wat verkeerd doen? (http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/ staat op 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:35:
Als het @ lichtje knippert na het instaleren, is dan de verbinding nog niet ingevoerd of kan ik ook wat verkeerd doen? (http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/ staat op 4)
Er zijn een aantal mogelijkheden:

-Verbinding nog niet helemaal opgeleverd
-Te lange/slechte bekabeling (probeer eens rechtstreeks op isra)
-Kabel op de phone ipv de line aansluiting
-Splitter voor de livebox
-Verkeerde/kapotte Livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Fraske schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:44:
[...]

Dus die USB-ACC is alleen te gebruiken met een geflashte livebox(moet er wel een firmware flash zijn natuurlijk), of bij een volgende nieuwe functie voor de livebox van wanadoo?
Nee, is pure speculatie van mij. Maar vermoed dat het wel iets van een Serial console of flash aangelegenheid zal zijn.
jorisw86 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:29:
welke moet ik nu allemaal activeren??

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/eth.JPG

alleen mer0 en eth0 tog hijs via ethernet aangesloten op een switch.

op de livebox heet dat eth1 en eth2 moet ik dan tog maar eth1 activeren omdat die op de livebox ook zo heet???

ik kan bepaalde nat entries by policy based niet eens weghalen zegt die in gebruik wat is dit man
1) Heb je je DNS servers nou al eens nagekeken? Of heb ik dat voor janjoker uit zitten pluizen? Zie [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
2) Lees je mijn replies uberhaubt wel, of vind je ze te onduidelijk? EEEERST verwijder je ze van deze pagina, dan pas kan je ze uit de lijst van "Policy based NAT"/"Op policies gebaseerde NAT" verwijderen.

Wat dat plaatje van jouw ermee te maken heeft weet ik echt niet :/ heb ik nog NOOIT naar verwezen in geen enkel stuk wat ik geschreven heb
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.