[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.515 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ja ik lees wat jij heb terug geschreven.

ja ik heb dat dns stuk gelezen.

ik gebruik nu vaste ips met wanadoos dns dus geen levebox ervoor en me internet connectie = stabiel.

en ja die lijst is leeg en hij blijf zeuren cannot delte in use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

je moet hem ook eerst bij policies verwijderen. en dan pas bij NAT, daarom kan jij hem niet verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 06-10-2005 19:37 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn ouders hebben ook een abonnement op Wanadoo Family + Telefonie gekozen. Met telefonie en de draadloze livebox zijn ze dan 30,45 per maand kwijt. Dat was eerst 30 euro voor het internet (Versatel Lite) en 18 euro belbasis plus nog eens de telfoonkosten. Ze zijn nu overgegaan inmiddels op Belbudget dus gaan ze er flink op vooruit qua kosten met Wanadoo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

uh... help?

Ik had wanadoo+telefonie aangevraagd een paar weken geleden voor een overstap van demon, na bevestiging van opleverdatum had ik de voorbeeldbrief ter beeindiging van mijn huidige abo opgestuurd naar demon toe.

Vandaag is opeens mijn ADSL lijn verhuist lijkt het wel. Ik kom thuis, demon werkt niet meer en de livebox zat op me te wachten.

Ik dus eens proberen om die aan te sluiten en waarempel, idd wannadoo.

Maar het vreemde nou:

1) Mijn demon abbo zal volgende maan (begin november) pas opgezegd moeten zijn.
2) ik heb nog geen wannadoo telefonie
3) de opleverdatum zal 20 oktober zijn.

Dus... wat is dit nou? Ik kan niet op wanadoo.nl komen voor verificatie. Kan iemand mij vertellen of ie down is, of...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wanadoo.nl is niet down maar er klopt iets idd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:57
Wat zijn de kinderziektes bij wanadoo family + telefoon? Van 't internet is nie zo erg als dat er een paar keer uitligt, maar de telefoon is een ander verhaal. Want m'n vader die is zo iemand als 't werkt wrom dan iets anders, dus als de telefoon nog allemaal kinderziektes vertoont.....
Maar kunnen jullie de kinderziektes eens even op een rijtje zetten voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.wanadoo.nl/ is hier online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:53:
wanadoo.nl is niet down maar er klopt iets idd niet
Wat bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

very strange !
er zijn 2 wanadoo's
62.37.237.15 en 194.134.35.183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Very strange. Ik kan er nu wel op en de opleverdatum is met een paar weken opgeschoven?!

Huidige status is namelijk opgeleverd? ik heb nog niet eens een bevestiging van demon gehad dat de opzegging goedgekeurd is etc.

Snelheid is bedroevend laag... 250kb/s? maar ik heb dan ook nog niks ingesteld (ik had me helemaal niet voorbereid omdat dit zomaar opgeleverd was)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:06:
[...]

very strange !
er zijn 2 wanadoo's
62.37.237.15 en 194.134.35.183
Waarschijnlijk een load-balancer die ertussen zit. Net zoals google ook round-robin dns gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Hmm... het is natuurlijk nog goed mogelijk dat ik op dit moment nog de 4mbps versie heb bedenk ik me nu aangezien het uitrollen van 20mbps tot november kan duren. Is er een manier om te checken welke versie ik nu echt officieel heb?

Als ik nu namelijk 4mbps heb, en nog wel een maandje voor demon moet betalen, wil ik nu liever even mijn 8mbps terug namelijk...

[ Voor 23% gewijzigd door kmf op 06-10-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Open de livebox pagina, daarna informatie en adsl verbinding geloof ik. Daar staat je snelheid.
En ik denk niet dat als je verbinding al is overgezet dat er weer iemand van Demon/bbned weer naar de centrale gaat om voor 2 weken Demon weer terug op je lijn te zetten.
je kan ook bij whatsmyip.org je ip bekijken om te kijken via wie je nu online zit.
Bij Telco-telco migraties is een maand dubbele factuur vrijwel standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

Waarschijnlijk een load-balancer die ertussen zit. Net zoals google ook round-robin dns gebruikt.
Best mogelijk maar 194.134.35.183 heeft 8 hops en een roundtrip van 17ms en 62.37.237.15 heeft
15 hops met een roundtrip van 63 ms (die 7 extra hops gaan over France Telecom).
Morgen maar eens kijken hoe het verkeer dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat hulp nodig...

Moet zeggen dat ik erg tevreden over m'n family abonnement en de livebox, werkt prima. Maar ik zit met een probleem.

Ik heb hier een CS: Source server draaien (Source dedicated server). Probleem is dat ik deze met geen mogelijkheid zichtbaar krijg op de master server. Heb alle benodigde poorten geforward in de livebox, maar ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Het lijkt wel alsof de livebox gewoon iets blokt. Heb trouwens de firewall in de livebox uitgeschakeld, ook dit mag niet helpen.

Iemand die zoiets al wel voor elkaar heeft kunnen krijgen?

Ik heb hier trouwens ook een webserver draaien, deze is prima te benaderen van buitenaf. Maar met een CS: Source server is dit niet het geval.

Bij voorbaat dank voor uw hulp,

Erikkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:00:
Ik heb even wat hulp nodig...

Moet zeggen dat ik erg tevreden over m'n family abonnement en de livebox, werkt prima. Maar ik zit met een probleem.

Ik heb hier een CS: Source server draaien (Source dedicated server). Probleem is dat ik deze met geen mogelijkheid zichtbaar krijg op de master server. Heb alle benodigde poorten geforward in de livebox, maar ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Het lijkt wel alsof de livebox gewoon iets blokt. Heb trouwens de firewall in de livebox uitgeschakeld, ook dit mag niet helpen.

Iemand die zoiets al wel voor elkaar heeft kunnen krijgen?

Ik heb hier trouwens ook een webserver draaien, deze is prima te benaderen van buitenaf. Maar met een CS: Source server is dit niet het geval.

Bij voorbaat dank voor uw hulp,

Erikkje
Denk, traceer je wel even via wanadoo, maar die thinkunique site host je dus niet vanuit huis :)

Voeg me anders ff toe bij MSN, kan ik ff nmap'en en kijken wat er mis gaat in devconsole bij CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:31:
[...]

Denk, traceer je wel even via wanadoo, maar die thinkunique site host je dus niet vanuit huis :)

Voeg me anders ff toe bij MSN, kan ik ff nmap'en en kijken wat er mis gaat in devconsole bij CSS.
Hehe, nee idd, die draait ergens anders :)

Voeg je zo wel even toe op msn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:47:
[...]

Klopt inderdaad. Ik ben zelf ook overgestapt van Versatel naar Wanadoo sinds vorige week vrijdag. Mijn abbo bij Versatel loopt nog door tot 16 november. Ik heb begin september mijn abbo bij Versatel opgezegd en bij Wanadoo aangemeld. Vorige week kreeg ik in mijn modem thuis en sinds vrijdag internet ik via Wanadoo. Ik moet nu enkel tot 16 november mijn abbogeld aan Versatel betalen.
Thanks! Wel balen van die Ipod :(, ik zit op zich nog in mijn cool off periode, dus ik zou kunnen annuleren en daarna opnieuw kunnen bestellen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraag:

bij ons thuis bellen we met isdn van kpn, op onze postcode 4814 he nr 45 (breda dus) is wanadoo familie met isdn nog niet beschikbaar, maar wel zonder isdn.
dus als ik nu mijn isdn abo opzeg kan ik wel een adsl familie bestellen, isdn is dan ook niet meer nodig, want als je met telefonie doet kan je sowieso bellen toch? }:O of ben ik nu heel stom bezich in mijn gedachten? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Even over de portforwarding. Ik merk nu dat torrents heel traag zijn of helemaal niet connecten, rsync-protocol werkt ook niet meer (nodig voor gentoo)

Mijn netwerk ziet er nu zo uit

LIVEBOX->Linksys WR54G->server+2e Linksys->workstations.

Ik heb in de livebox gewoon aangegeven dat port 1-9999 naar 192.168.5.1 (waar de 1e linksys aan hangt) doorgestuurd moet worden, Deze zal de poorten weer moeten doorverdelen naar het netwerk.

Maar blijkbaar werkt dit dus niet. Iemand een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
athlonkmf schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:37:
Even over de portforwarding. Ik merk nu dat torrents heel traag zijn of helemaal niet connecten, rsync-protocol werkt ook niet meer (nodig voor gentoo)

Mijn netwerk ziet er nu zo uit

LIVEBOX->Linksys WR54G->server+2e Linksys->workstations.

Ik heb in de livebox gewoon aangegeven dat port 1-9999 naar 192.168.5.1 (waar de 1e linksys aan hangt) doorgestuurd moet worden, Deze zal de poorten weer moeten doorverdelen naar het netwerk.

Maar blijkbaar werkt dit dus niet. Iemand een betere oplossing?
Hoe kan je dat in GODSNAAM naar dat IP forwarden :|

Je praat nu over het ip van je rode Ethernet port van de Wanadoo livebox

En dus niet over het IP van je Linksys router :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-10-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

192.168.5.10 bedoel ik :P

SSH vanuit extern naar huis lukt iig weer, zo ook torrents op deze manier. Maar rsync nog steeds niet :(

[ Voor 69% gewijzigd door kmf op 06-10-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:47:
[...]

Dank je wel LinuX-TUX, voor het meehelpen om mijn CS:Source server te maken :Y)
En alweer een tevreden klant :9
Even wat meer specs, hoe heb je ze geforward (mijn script of met wat geknutsel op de livebox)
Wat heb je p'cies geforward? TCP/UDP? Beide?

Voeg mij maar weer toe bij MSN mocht je er niet uitkomen :)

Over & Over again :7

/me LinuX-TUX gaat volgende week maandag solliciteren bij Wanadoo als dat zo doorgaat :Y) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:02:
[...]

En alweer een tevreden klant :9

[...]
Hehe, u word heel vriendelijk bedankt voor uw hulp ;) Eindelijk m'n CS:S servertje online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb alle poorten geforward en draaien nu thnx linux-tux

maar idd me css server wilt niet hoe hebben jullie dat pcies opgelost?

behalve udp/tcp 27015 forwarden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
CounterStrike: Source Server
1200 UDP
27000 t/m 27015 UDP
27020 t/m 27050 TCP

Forwarden naar je server en het werkt :Y)

Overigens zijn dit HL2 + Steam forwards. Misschien zijn de daadwerkelijke forward ranges iets smaller, maar deze werken gewoon. (smaller, omdat ze de ranges van CS:S voorbeelden overlappen ... maar niet ZO bijzonder veel dat je geen Emule/passive FTP server meer kan draaien ofzo ;))

oja, en sv_lan 0 (maar neem aan dat je die al wist :+)

[ Voor 43% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-10-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Is het zo dat je met je mobiele telefoon via bluetooth een verbinding kunt maken met je LIVEBOX, waardoor je gratis kunt internetten met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
lazrambo schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:32:
Is het zo dat je met je mobiele telefoon via bluetooth een verbinding kunt maken met je LIVEBOX, waardoor je gratis kunt internetten met je telefoon?
Als je telefoon bluetooth verkeer ondersteunt als bron voor internetverkeer, dan wel. In dit forum is iig al iemand naar voren gekomen die dat via z'n PDA kan. Een vriend van mij heeft hier ook vrolijk zitten surfen op z'n HP PDA'tje.

Mijn mobiel (6210i) kan wel vrolijk "pairen" met de livebox (dus authenticeren) maar ik kan het mobieltje NIET instellen dat hij de livebox als gateway gebruikt voor WAP of andere surf doeleinden :'(
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Die weet ik, zal hem morgen even in de startpost mergen (thnx, voor ons is die info peanuts, maar anderen hebben er misschien wel baat bij)

DONE

Stond alleen geen CS:S bij, en je kan niet beredeneren dat CS port forwardings automatisch ook gelden voor CS:S port forwardings.

[ Voor 34% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-10-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
LinuX-TUX schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:43:
[...]

Die weet ik, zal hem morgen even in de startpost mergen (thnx, voor ons is die info peanuts, maar anderen hebben er misschien wel baat bij)

DONE

Stond alleen geen CS:S bij, en je kan niet beredeneren dat CS port forwardings automatisch ook gelden voor CS:S port forwardings.
Maar Steam staat er wel bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:29:
nog een vraag:

bij ons thuis bellen we met isdn van kpn, op onze postcode 4814 he nr 45 (breda dus) is wanadoo familie met isdn nog niet beschikbaar, maar wel zonder isdn.
dus als ik nu mijn isdn abo opzeg kan ik wel een adsl familie bestellen, isdn is dan ook niet meer nodig, want als je met telefonie doet kan je sowieso bellen toch? }:O of ben ik nu heel stom bezich in mijn gedachten? |:(
sorry voor de dubbelpost, maar ik wil dit zsm weten, ivm opzeggen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze snelle versie van ADSL zal nooit beschikbaar komen op ISDN. Volgens mij haalt ISDN niet eens de 8 mbit.
Je zal dus inderdaad over moeten stappen naar analoog. Dit kan relatief snel (ik dacht iets van een week) en je kunt dan gewoon blijven bellen daarna. (kosten dacht ik 74 euro)
Het enige wat je moet doen is alles wat met isdn te maken heeft (NT1, Isdn centrale etc.) verwijderen en je belt weer analoog.

Was dat je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja bijna,

maar als je alles verwijdert van de isdn enzo betaal je natuurlijk nog je isdn kosten, en jij zegt nu dat het opzeggen daarvan €74 kost? pff das best veel :( maar i i g bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Gisteren overgegaan van Mycom ADSL naar Wanadoo Family.

Zoals ik al eerder gemeld had, vroeg ik me alleen af hoe het met de Linux server zou gaan. De rest van de PC's hangt nl aan deze server via NAT. Ik hoefde niets te veranderen aan mijn server, want die stond al ingesteld op DHCP. Internet werkte dan ook direct na aansluiting van de Livebox.

Wat me enigszins verbaasde was het DNS gebeuren. Ik moest inderdaad, zoals ik gelezen had, op mijn eigen desktop de dns settings veranderen. Die krijg ik schijnbaar niet meer automatisch van Wanadoo doorgegeven.

Op 1 ding na werkt alles nu iig vlekkeloos. Dat ene ding is de toegang tot de door mijzelf gehoste site...

Op de Linux bak draait Apache en ftp e.d. Als je nu van 'buitenaf' naar mijn domeinnaam/url gaat, kom je mooi uit op de apache van mijn eigen Linux bak. Echter, wanneer ik van 'binnenuit' naar datzelfde domein ga, kom ik uit op de Livebox settings... Ik heb nog geen idee hoe ik dat met settings kan veranderen. Wel al het een en ander geprobeerd.
Ik ga nu dan maar naar het interne ip van de Linux server, maar ik zou liever de url van mijn eigen site gebruiken.

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

TWolf schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:17:
Ik ga nu dan maar naar het interne ip van de Linux server, maar ik zou liever de url van mijn eigen site gebruiken.
Geloof dat NAT loopbak door de LB niet wordt ondersteund. Enige middel is de proxy van wanadoo aanzetten als je je eigen site via zijn domeinnaam wilt benaderen...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net maar eens Wanadoo gebeld over die iPod actie.

Sorry meneer, u bent 1 dag over uw cool-off periode heen.

Nu een vraag, is de wet kopen op afstand hierbij van toepassing. Dat is toch 30 dagen cool-off?

X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf

TWolf

www.AniWay.nl

Geloof dat NAT loopbak door de LB niet wordt ondersteund. Enige middel is de proxy van wanadoo aanzetten als je je eigen site via zijn domeinnaam wilt benaderen...
OK, ik zal het uitproberen.
Het is ook mogelijk het al een stap eerder op te lossen door op de linux server in te stellen dat mijn domein op zijn interne ip uit moet komen.

Ik heb btw bij de Livebox bij LAN Servers ingesteld dat tcp port 1 t/m 65535 naar de linux server geforward moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:42:
Net maar eens Wanadoo gebeld over die iPod actie.

Sorry meneer, u bent 1 dag over uw cool-off periode heen.

Nu een vraag, is de wet kopen op afstand hierbij van toepassing. Dat is toch 30 dagen cool-off?

X
7 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Nou, het is overgezet bij mij, werkt prima. Wat is die livebox trouwens groot en lelijk!! en die oplichtende W, kom op zeg.. Het moet maar bij je interieur passen. Ik heb nog maar 4Mbit kennelijk en deze waarden:
Afname Dichtbij: 27.5 (dB)
Ver weg: 16.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 22 (dB)
Ver weg: 21 (dB)

Nu ik nog 4Mbit heb werkt het trouwens nog steeds met mijn huidige splitter..

[ Voor 12% gewijzigd door frogger3d op 07-10-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik heb een mooi TPG bonnetje gekregen dat ik het pakket op kan komen halen vandaag.
Is van BNS Data Logistics.. hoop dat dat de livebox is, heb nl. nog wel wat meer rommel via inet gekocht.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je die W uitzetten, check de geleverde manual of anders op de wanadoo site.
En heb je die geluidsmeting zelf uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:14:
Volgens mij kun je die W uitzetten, check de geleverde manual of anders op de wanadoo site.
Interessant, er zit een knopje met een W erbij op de onderkant, die zet de lamp uit.
En heb je die geluidsmeting zelf uitgevoerd?
Dat heeft ie zelf gemeten, het is namelijk de hoeveelheid ruis in de lijn.

[ Voor 9% gewijzigd door frogger3d op 07-10-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
LinuX-TUX schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:43:
[...]

Als je telefoon bluetooth verkeer ondersteunt als bron voor internetverkeer, dan wel. In dit forum is iig al iemand naar voren gekomen die dat via z'n PDA kan. Een vriend van mij heeft hier ook vrolijk zitten surfen op z'n HP PDA'tje.

Mijn mobiel (6210i) kan wel vrolijk "pairen" met de livebox (dus authenticeren) maar ik kan het mobieltje NIET instellen dat hij de livebox als gateway gebruikt voor WAP of andere surf doeleinden :'(

[...]

DONE

De livebox heeft een Bluetooth interface waarbij het basis IP verkeer geroute kan worden naar elk van de netwerk punten (intern voor filesharing, maar ook surfen) Dus skypen moet mogelijk zijn via PDA of zo'n geavanceerd mobieltje)
Echter CTP wordt nog niet ondersteund, met CTP wordt de livebox eigenlijk een verdeelstation voor Voice. Maar ben bang dat dit nog verre toekomst muziek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Als je geen telefonie van wanadoo neemt en wel family, hoe zit het dan met de telefoonkabel? Gaat die zowieso via de livebox? En wat is dan 't verschil met als je gewoon bij kpn blijft ipv wanadoo want die kinderziektes blijven dan toch?

Of liggen die kinderziektes voor de telefoon niet aan de livebox?

[ Voor 14% gewijzigd door Quadesh op 07-10-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Quadesh schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:29:
Of liggen die kinderziektes voor de telefoon niet aan de livebox?
Eentje zou je nog last van kunnen hebben, en dat is bij bepaalde types telefoon heb je dan geen nummerweergave meer (als je die bij KPN al had ingeschakeld). Maar, de firmware update heeft dat opgelost, bij Livebox gebruikers via het BBNED-netwerk. Dus bij Family zal dat halverwege oktober ook wel opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

LinuX-TUX schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:02:
[...]

Even wat meer specs, hoe heb je ze geforward (mijn script of met wat geknutsel op de livebox)
Wat heb je p'cies geforward? TCP/UDP? Beide?

Voeg mij maar weer toe bij MSN mocht je er niet uitkomen :)
OK. de specs:

Livebox
Direct aan de livebox hangt de linksys. Van de livebox krijgt ie 192.168.5.10 als ip aangewezen.
Zelf heeft de linksys 192.168.0.1

Server die aan de linksys hangt heeft ip 192.168.0.100

De livebox heb ik met die script van jou geconfigureerd dat poort 5900-5905 + 6000-11000 naar 192.168.5.10 worden verwezen met udp/tcp.
poort 20-25 en 80 met tcp ook naar 192.168.5.10

Op de linksys heb ik zo ingesteld dat die poorten weer naar de server op 192.168.0.100 moeten worden doorgesluisd

Nou kan ik al gaan syncen, ssh, ftp van buitenaf (even remote desktop naar mijn werk gedaan)

Maar ik krijg nog steeds problemen met VNC en apache.

ALs ik binnen de lokale netwerk naar x.domein.nl ga (mijn webdomein voor thuis) krijg ik de liveboxconfiguratie te zien.
Buiten het lokale netwerk krijg ik de main pagina te zien. Virtual hostsfile pakt ie niet meer :?

Een VNC-tunnel opzetten lukt me ook niet.Een dag geleden met demon maak ik een Putty-tunnel (ssh) naar thuis toe voor port 5901. Maar nu komt die request nergens aan lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Wat is die modem trouwens ontzettend langzaam bij bepaalde opties. Als ik een lan server wil toevoegen kan ik tot sint juttemis wachten, die pagina verschijnt niet eens. Ligt dat aan een instelling misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

frogger3d schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:10:
Nou, het is overgezet bij mij, werkt prima. Wat is die livebox trouwens groot en lelijk!! en die oplichtende W, kom op zeg.. Het moet maar bij je interieur passen. Ik heb nog maar 4Mbit kennelijk en deze waarden:
Afname Dichtbij: 27.5 (dB)
Ver weg: 16.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 22 (dB)
Ver weg: 21 (dB)

Nu ik nog 4Mbit heb werkt het trouwens nog steeds met mijn huidige splitter..
Hoe groot is die exact? ik moet hem ook gewoon wegwerken achter het TV meubel of iets dergelijks... snap ook niet waarom mensen dit "cool" vinden in hun interieur :D

Maar werkt de verbinding op volledige snelheid met jouw huidige splitter ervoor? probleem is namelijk dat ik toendertijd geen ISRA punt had en de telefoonlijn al in de wand opgesplitst werd naar boven en beneden. Dus heb ik zelf die kabels doorgeknipt en de binnenkomende lijn uit de muur getrokken en op de plitter aangesloten en van de splitter naar mn modem en naar de kabel weer terug in de muur (ja heel erg handig van KPN om nooit een goede hoofdlijn te plaatsen). Als ik dus die splitter er tussen uit zou halen heb ik te korte kabels en wordt het echt 1 ramp om alles aan te sluiten.

Echter weet ik niet al zou het werken of het ook juist werkt met ADSL2, ik weet namelijk niet welke frequenties die splitter opdeeld en of dit exact dezelfde frequenties zijn die gebruikt worden voor ADSL2. En levert de splitter misschien extra signaal verlies op?

(ik heb nog die hele oude Speedtouch splitter die je vroeger bij MXstream kreeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

n00bs schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:55:
[...]
Hoe groot is die exact? ik moet hem ook gewoon wegwerken achter het TV meubel of iets dergelijks... snap ook niet waarom mensen dit "cool" vinden in hun interieur :D
Ongeveer 1.5 keer zo breed en diep als je oude speedtouch. (21x27)
Maar werkt de verbinding op volledige snelheid met jouw huidige splitter ervoor?
Ik krijg dezelfde SNR waardes..
Echter weet ik niet al zou het werken of het ook juist werkt met ADSL2, ik weet namelijk niet welke frequenties die splitter opdeeld en of dit exact dezelfde frequenties zijn die gebruikt worden voor ADSL2. En levert de splitter misschien extra signaal verlies op?
Geen idee of dat gaat werken. ADSL is ADSL en dat is waarschijnlijk de reden dat mijn oude splitter ervoor niet uitmaakt. Iemand die het uit kan proberen met ADSL2? Ik ben bang dat je een lange telefoonkabel van en naar je modem zal moeten leggen vanaf je opengebroken muur, maar misschien zullen er ADSL2 splitters verkocht worden in de nabije toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Niemand heeft nog ADSL2+, er is een testje geweest in Amsterdam, maar die ging nog niet helemaal goed.. dus het is toch wachten tot november, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:44:
Niemand heeft nog ADSL2+, er is een testje geweest in Amsterdam, maar die ging nog niet helemaal goed.. dus het is toch wachten tot november, denk ik.
en hoe kom je aan die wijsheid? wat is je bron van deze toch wel 'feitelijke' uitspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

I work @. Maar over november is een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

domme, straks krijgen ze dat niet voor elkaar. zit je maar te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
athlonkmf schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:37:
[...]

OK. de specs:

Livebox
Direct aan de livebox hangt de linksys. Van de livebox krijgt ie 192.168.5.10 als ip aangewezen.
Zelf heeft de linksys 192.168.0.1
Eruit halen. Vast IP instellen voor je Linksys. DHCP server van de livebox is "buggy".
Statisch instellen dus, plus (als die ook DNS server relay doet en alles) DNS servers instellen op "194.134.5.5" en "194.134.5.55".
Server die aan de linksys hangt heeft ip 192.168.0.100

De livebox heb ik met die script van jou geconfigureerd dat poort 5900-5905 + 6000-11000 naar 192.168.5.10 worden verwezen met udp/tcp.
poort 20-25 en 80 met tcp ook naar 192.168.5.10
Port 25 mag je helaas al schrappen ... of kan jij WEL email ontvangen :*)???
Op de linksys heb ik zo ingesteld dat die poorten weer naar de server op 192.168.0.100 moeten worden doorgesluisd

Nou kan ik al gaan syncen, ssh, ftp van buitenaf (even remote desktop naar mijn werk gedaan)
Die volg ik niet helemaal. Naar buiten hoord remote desktop altijd te werken, hebben forwards niets mee te maken toch :?
Maar ik krijg nog steeds problemen met VNC en apache.
Heb je een *ux bak beschikbaar? Even een nmap erop loslaten terwijl de servers aanstaan.

Kwam bij iemand (noem geen namen) een server tegen, waar nog de OUDE IP host settings op stonden van de vorige provider. Misschien iets om te controleren?
ALs ik binnen de lokale netwerk naar x.domein.nl ga (mijn webdomein voor thuis) krijg ik de liveboxconfiguratie te zien.
Buiten het lokale netwerk krijg ik de main pagina te zien.
Klopt. De Livebox heeft geen local/NAT loopback. Oplossing zou zijn je hosts file (jaha, die heb je ook onder windows) aan te passen OF een andere DNS te pakken die je intern host :Y)
Virtual hostsfile pakt ie niet meer :?
Daar ben ik niet zo bekend mee. Dit is pure configuratie specialiteiten van jouw. Ik heb zelf wel virtual hosts draaien, op port 85 433 en 443. Nergens last van tot op heden :Y) (als je me website kan zien vanaf de buitenkant, ZIT je al op een virtual host)
Een VNC-tunnel opzetten lukt me ook niet.Een dag geleden met demon maak ik een Putty-tunnel (ssh) naar thuis toe voor port 5901. Maar nu komt die request nergens aan lijkt het.
Ook hier zou ik eens kijken of je beveiliging en andere settings kloppen. Desnoods herconfigureren van de SSH server.

Net zoals Putty en SSH-client een server opeens rejecten zodra die een andere ID string heeft, kan ik me ook voorstellen dat de server alles reject, zodra deze in een andere omgeving geplaatst wordt met ander extern IP adres.

Zelfde verhaal dat je IP masquerading moet toepassen bij passive FTP servers. Dit is een wilde gok, maar zou die dingen wel even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Vandaag mijn livebox gekregen en de gegevens, het is mischien onvoorstelbaar maar alles werkt in één keer en ik heb geen klachten what so ever :)

Nu even wachten op de 20 Mbit upgrade over een maand :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

fijn dat ook nog mensen zijn die ook melden dat hun verbinding wel in keer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maat van me heeft het vorige week aangelgd. tot mijn grote verbazing werkte bij hem ook alles in 1 keer. tot nu toe heeft ie totaal geen klachten... zo kan het dus ook (de uitzondering op de regel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:54:
Een maat van me heeft het vorige week aangelgd. tot mijn grote verbazing werkte bij hem ook alles in 1 keer. tot nu toe heeft ie totaal geen klachten... zo kan het dus ook (de uitzondering op de regel?)
Neuh hoor, hij is geen uitzondering, getuige de poll die hier een paar dagen geleden is langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf

TWolf

www.AniWay.nl

Port 25 mag je helaas al schrappen ... of kan jij WEL email ontvangen :*)???
Jazeker, ik kan dat wel. Enkele minuten na de aansluiting van Wanadoo kwam bij mij al over poort 25 de emails al binnen.

Voor de duidelijkheid mijn opstelling:

ISRA -> Livebox -> Linux Server -> Draadloos hub -> rest van de pc's.

De linux server heeft postfix, sendmail, apache, ftp en ssh. Alle services werken, inclusief emails ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

TWolf schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:28:
[...]

Jazeker, ik kan dat wel. Enkele minuten na de aansluiting van Wanadoo kwam bij mij al over poort 25 de emails al binnen.

De linux server heeft postfix, sendmail, apache, ftp en ssh. Alle services werken, inclusief emails ontvangen.
via pop dan zeker? :?

[ Voor 4% gewijzigd door nitpicker op 07-10-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Krypt schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:13:
Ik heb een mooi TPG bonnetje gekregen dat ik het pakket op kan komen halen vandaag.
Is van BNS Data Logistics.. hoop dat dat de livebox is, heb nl. nog wel wat meer rommel via inet gekocht.
Dan is het inderdaad de Livebox, die op jou staat te wachten. BNS zorgt voor de versturing van de Livebox.

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 07-10-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
[...]

E-mail kwam over poort 25 binnen? Das knap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nu al maanden, elke dag kijk ik op de Wanadoo website of Family in mijn woonpaats beschikbaar is. En niemand van Wanadoo kan mij zeggen wanneer die beschikbaar komt in mijn woonplaats, heel vreemd.
Ik wacht nog 1 maand en dan zal ik moeten overstappen naar Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maat van mij is zonet overgestapt van xs4all naar Wanadoo... 1 uur geen verbinding daarna werkte alles goed.

Alleen heeft KPN een fout gemaakt! zijn KPN nummer is onbereikbaar door een storing op zijn lijn, veroorzaakt door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

klasgenoot van mij hoorde ik net, dat ie sinds 5-10 ook op wanadoo zit en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
[...]

:D :D :D KRIJG NOU WAT :D :D :D

Je hebt gelijk :D :D :D

Val jij ff met je neus in de boter, was vorige week nog niet zo. Kijk maar terug in dit en het vorige topic ... nu maar hopen dat het zo blijft :Y)

Gelijk ff testen hoor, nmap gaf het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
root@klinux3:~# nmap -sT gidelux.homelinux.org -p20-30,79-140

Starting nmap 3.81 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2005-10-07 19:18 CEST
Interesting ports on s55932c50.adsl.wanadoo.nl (85.147.44.80):
(The 68 ports scanned but not shown below are in state: closed)
PORT    STATE    SERVICE
21/tcp  open     ftp
23/tcp  open     telnet
25/tcp  open     smtp
80/tcp  open     http
135/tcp filtered msrpc

Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 0.616 seconds

Tevens staan er ook weer porten open van de Livebox zelf. Zowel Telnet als FTP :|

Dat vind ik minder, had toen ik net de livebox binnen kreeg ook datzelfde. En op een dag kon ik hem niet meer bereiken. Lijkt wel alsof Wanadoo alles remote kan beheren, maar via welke port ze dat dan presteren :/ ... voor mij een raadsel. Of de livebox triggerd het zelf eens in de 10 dagen (automatische update check).

Even een mail er overheen om te controleren of port 25 echt open staat en.....
Return-path: <gideon@klingu.nl>
Envelope-to: gideon@gidelux.homelinux.org
Delivery-date: Fri, 07 Oct 2005 19:19:50 +0200
Received: from [82.170.193.206] (helo=klingu.nl)
by gidelux.homelinux.org with esmtp (Exim 4.52)
id 1ENvsb-0006ja-0M
for gideon@gidelux.homelinux.org; Fri, 07 Oct 2005 19:19:33 +0200
Received: from localhost ([127.0.0.1] helo=www.klingu.nl)
by klingu.nl with esmtp (Exim 4.50)
id 1ENvvz-00009O-7O
for gideon@gidelux.homelinux.org; Fri, 07 Oct 2005 19:23:03 +0200
Received: from 85.147.44.80
(SquirrelMail authenticated user gideon)
by www.klingu.nl with HTTP;
Fri, 7 Oct 2005 19:23:03 +0200 (CEST)
Message-ID: <3270.85.147.44.80.1128705783.squirrel@www.klingu.nl>
Date: Fri, 7 Oct 2005 19:23:03 +0200 (CEST)
Subject: Testing Mail
From: gideon@klingu.nl
To: gideon@gidelux.homelinux.org
User-Agent: SquirrelMail/1.4.5
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3 (Normal)
Importance: Normal
X-klingu-MailScanner: Found to be clean
X-klingu-MailScanner-From: gideon@klingu.nl
X-Aware-MailScanner: Found to be clean
X-Aware-MailScanner-SpamCheck: geen spam, SpamAssassin (score=0.228,
vereist 6, FORGED_RCVD_HELO 0.05, NO_REAL_NAME 0.18)
X-Aware-MailScanner-From: gideon@klingu.nl
Y A H O O O O mail-server kan in gebruik genomen worden })

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-10-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24
Da's zeer mooi idd...
PS: Je telnet staat idd open, je hebt wel de wachtwoorden gewijzigd... niet geheel onverstandig lijkt me zo.

Zou me niks verbazen als driekwart van de gebruikers hier nog een standaard wachtwoord op heeft staan.
Heb je trouwens al eens geprobeerd om telnet en ftp poort te forwarden naar een intern ip wat niet bestaat?
Als het goed is wordt de poort dan stealth.. Tenminste zo heb ik het tot nu toe altijd opgelost bij die gare hardware routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
KBDE schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:33:
Da's zeer mooi idd...
PS: Je telnet staat idd open, je hebt wel de wachtwoorden gewijzigd... niet geheel onverstandig lijkt me zo.

Zou me niks verbazen als driekwart van de gebruikers hier nog een standaard wachtwoord op heeft staan.
Heb je trouwens al eens geprobeerd om telnet en ftp poort te forwarden naar een intern ip wat niet bestaat?
Als het goed is wordt de poort dan stealth.. Tenminste zo heb ik het tot nu toe altijd opgelost bij die gare hardware routers.
Blijf er zelf liever met m'n tengeltjes vanaf, voor het geval het voor een firmware update nodig is ...

Heb al een keer meegemaakt dat m'n wachtwoord gereset was. En toen deed telnet het ook gelijk niet meer aan de buitenkant. Nog even m'n ouders onder een grote bouwlamp/spot gezet om te ondervragen wie er met z'n handjes aan de Reset knop had gezeten, maar ze ontkenden beide stug iets gedaan te hebben met de livebox :7

(ergens wel logisch, webserver en andere dingen functioneerden nog gewoon)

Hoop niet dat dit van korte duur is. IEDEREEN die dus een mailserver gaat draaien, configureer hem goed, relay hem het liefst via wanadoo's smtp server (gelijk wat meer kans dat hij niet in de junkmail-box van hotmail terecht komt), gooi er een vette virus en spam controle overheen voor je hem de deur uit doet, etc etc :Y)
Kortom: Beschaam wanadoo's vertrouwen NIET :D

En nee, was niet zo dom om mijn dingen NIET te saven oid. Dat leer je wel af in IT-land :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Maar nog ff een vraagje over de telefoon want kreeg er hiervoor niet echt een antwoord op. Maakt 't iets uit of je kpn hebt of gewoon wanadoo? Want als de livebox problemen heeft dan maakt 't toch niets uit of je belt met wanadoo of met kpn of heb ik dat nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Quadesh schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:53:
Maar nog ff een vraagje over de telefoon want kreeg er hiervoor niet echt een antwoord op. Maakt 't iets uit of je kpn hebt of gewoon wanadoo? Want als de livebox problemen heeft dan maakt 't toch niets uit of je belt met wanadoo of met kpn of heb ik dat nou fout?
Technisch gezien is het een wereld van verschil. Maar voor het gebruik is het niet anders ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
LinuX-TUX schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:22:
[...]

Val jij ff met je neus in de boter, was vorige week nog niet zo. Kijk maar terug in dit en het vorige topic ... nu maar hopen dat het zo blijft :Y)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

PORT    STATE    SERVICE
21/tcp  open     ftp
23/tcp  open     telnet
25/tcp  open     smtp
80/tcp  open     http
135/tcp filtered msrpc

Tevens staan er ook weer porten open van de Livebox zelf. Zowel Telnet als FTP :|

Dat vind ik minder, had toen ik net de livebox binnen kreeg ook datzelfde. En op een dag kon ik hem niet meer bereiken. Lijkt wel alsof Wanadoo alles remote kan beheren, maar via welke port ze dat dan presteren :/ ... voor mij een raadsel. Of de livebox triggerd het zelf eens in de 10 dagen (automatische update check).

[...]

Zijn er meerdere die dit voor elkaar hebben gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 07-10-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Speciaal voor deze gelegenheid:

Poll: Werkt jouw mailserver bij je Wanadoo Family(+Telefonie) abo?
Eerst niet, nu wel
Heeft het nooit gedaan
Heeft het altijd gedaan
Eerst wel, nu niet meer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=93712&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
PS: Lizzard, weet jij de openingstijden van de helpdesk :? Wilde ze de vorige keer toevoegen, maar toen was de wanadoo site weer eens tijdelijk uit de lucht :( ... zo blijf je bezig, misschien dat jij ze bij de hand heb liggen :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-10-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
LinuX-TUX schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:42:
[...]

Blijf er zelf liever met m'n tengeltjes vanaf, voor het geval het voor een firmware update nodig is ...

Heb al een keer meegemaakt dat m'n wachtwoord gereset was. En toen deed telnet het ook gelijk niet meer aan de buitenkant. Nog even m'n ouders onder een grote bouwlamp/spot gezet om te ondervragen wie er met z'n handjes aan de Reset knop had gezeten, maar ze ontkenden beide stug iets gedaan te hebben met de livebox :7

(ergens wel logisch, webserver en andere dingen functioneerden nog gewoon)
Hou er rekening mee dat de Livebox na een firmware update weer terug KAN springen naar de standaard instellingen. Dus iedereen die ermee rommelt, wel je settings opslaan ;)

@LinuX-TUX:

ma-vr van 9- 21 uur.
za en zo 10-16 uur

[ Voor 6% gewijzigd door Lizard op 07-10-2005 21:41 . Reden: gevraagde info toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Dus als ik 't goed begrijp maakt 't geen f*ck uit of je telefoon van kpn hebt of wanadoo, want 't hangt zowieso af van de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:03:
Maat van mij is zonet overgestapt van xs4all naar Wanadoo... 1 uur geen verbinding daarna werkte alles goed.

Alleen heeft KPN een fout gemaakt! zijn KPN nummer is onbereikbaar door een storing op zijn lijn, veroorzaakt door KPN.
NOOB! (;)) hoe heb je dat opgelost dan?
Ik kan al vanaf 5okt niet verbinding krijgen.
Die @ blijft maar knipperen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:31:
[...]

Toch niet een keer de stroom eruit getrokken terwijl die z'n firmware aan het updaten was he ... ???

Gewoon in beide gevallen vragen om een nieuwe modem of een lijn-check.

Al eens met een andere modem geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Schreeuwt van de daken

HIJ DOET HET!!1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:31:
[...]

n00bs is het! niet N00B ;)

Ik heb niets opgelost. Het betreft niet mijn verbinding. Maar hij heeft de storingsdienst van KPN opgebeld. Die hebben een lijnmeting gedaan en maandag zullen zij het probleem verhelpen. (0800 0402). Maar hij kan dus wel via VOIP bellen en heeft gewoon een stabiele internet verbinding (met de oude splitter er nog tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Bij mij ook alles aangesloten. Nog flink wat geprigel in de meterkast bij ons;maar alles hangt mooi en netjes aan elkaar.

ISRA -> Verdeeldoos van Wanadoo-> Livebox -> WL500g in Hybrid mode -> WDS -> WL500g in Hybrid mode -> clients

Status ADSL-lijn GEACTIVEERD
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij: 15.5 (dB)
Ver weg: 10.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 27 (dB)
Ver weg: 22 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xa040b19
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

ADSL statistieken.. is dit een beetje goed eigenlijk?
Zie bij afname regelmatig 27dB voorkomen hier op GoT

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

LinuX-TUX schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:22:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

PORT    STATE    SERVICE
21/tcp  open     ftp
23/tcp  open     telnet
25/tcp  open     smtp
80/tcp  open     http
135/tcp filtered msrpc

[...]

Ik had ergens in de handleiding gelezen dat als je de livebox reset hij automatisch checkt naar een nieuwe updates en deze uitvoert?

ik heb nog niet alle services werkend gekregen (vnc), maar ik kijk er later wel naar. Op dit moment niet helemaal belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Hier even mijn adsl status:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij: 17.5 (dB)
Ver weg: 11.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 31 (dB)
Ver weg: 23 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0x170f060f
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Afstand naar centrale=1200 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:59
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij: 5.0 (dB)
Ver weg: 4.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 27 (dB)
Ver weg: 24 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0x170f060f
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

mijn afname ver weg en dicht bij is wel erg laag? heb alleen geen idee wat het inhoud. (600M van centrale)

[ Voor 3% gewijzigd door rewind. op 08-10-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dat moet ook laag zijn als je zo dichtbij de centrale woont, ik woon op +- 2 km van de centrale en bij mij is het 16 dB

SNR marge ver weg moet wel hoog zijn want dat geeft aan hoeveel potentie het nog heeft op adsl1 en bij jouw is dat strak in orde. ik heb hier 23 dB. als er adsl2+ geactiveerd is bij jouw dan zal dat gaan zakken maar onder de 6 dB krijg je ruis en dat moet je uiteraad niet hebben :P

[ Voor 60% gewijzigd door vr6-only op 08-10-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
is er een nieuwe firmware uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Weet niemand te zeggen idd.

Iedereen zit wel te patsen dat "kennissen" van hen 20Mbit hebben, maar dat vergeten ze er altijd bij te vermelden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Werd aangegeven dat deze rond mid oktober beschikbaar gesteld wordt. Dus ik denk dat volgende week ergens iets verwacht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb gemerkt dat er iets flink mis is met de DNS-servers van wanadoo. Tenminste, voor mij.

Een paar keer per dag kan er geen domeinnamen geresolved worden. Tweakers, xs4all, demon en mijn sites kan ik niet bereiken via normale url's.
Gebruik ik gewoon de ip-addressen voor mijn sites, dan kan ik er wel bij.

Wat hebben jullie ingesteld als DNS-servers? ik heb 194.134.5.5 als 1 en 55 als 2.

Deze heb ik ingesteld per router en hard ingeklopt in mijn linuxbak. (die dan weer wel goed kan resolven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

athlonkmf schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:13:
Ik heb gemerkt dat er iets flink mis is met de DNS-servers van wanadoo. Tenminste, voor mij.

Een paar keer per dag kan er geen domeinnamen geresolved worden. Tweakers, xs4all, demon en mijn sites kan ik niet bereiken via normale url's.
Gebruik ik gewoon de ip-addressen voor mijn sites, dan kan ik er wel bij.

Wat hebben jullie ingesteld als DNS-servers? ik heb 194.134.5.5 als 1 en 55 als 2.

Deze heb ik ingesteld per router en hard ingeklopt in mijn linuxbak. (die dan weer wel goed kan resolven)
Zelfde probleem hier, inmiddels de XS4all nameservers ingesteld.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf

TWolf

www.AniWay.nl

Ik heb nu als probleem dat mijn Livebox zich iedere keer/dag 'ophangt'. Heb ik dus geen verbinding meer en moet ik de stekker eruit trekken. Daarna doet ie het weer voor een onbepaalde tijd, maar minder dan een dag.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op mij desktop op Livebox Configuration druk, moet ik inloggen, maar als ik me email adres + wachtwoord geef kom ik er niet in, is dit een andere wachtwoord?

Er staat wel voer voor login (....) en wachtwoord hetzelfde in, maar dan doet ie niks :S

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:59
username: admin
password: admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
Ik wil graag overstappen naar Wanadoo, raden jullie aan om nog even te wachten... of zeggen jullie, kom er bij, gooi je servers online en je zult geen problemen onder vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Willson schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:28:
Ik wil graag overstappen naar Wanadoo, raden jullie aan om nog even te wachten... of zeggen jullie, kom er bij, gooi je servers online en je zult geen problemen onder vinden ?
Ik heb zelf gisteren de knoop doorgehakt nadat ik van een maat van mij hoorde en zag dat alles goed werkte en hij maar 1 uur downtime had met de overstap van XS4all naar Wanadoo.

Ik zelf kom ook van XS4all. Hartstikke goede ISP! maar goed, het wordt mij te duur voor zo een relatief trage verbinding. Het enige wat ik zag dat de pint tijden via Wanadoo iets hoger liggen. Als je een tracert uitvoert vanaf xs4all duurt het zo een 9ms om vanaf mijn pc naar het xs4all netwerk te komen. Bij Wanadoo zorgt dit gedeelte voor de grootste vertraging. Vanaf je eigen pc naar het Wanadoo netwerk kost ongeveer 18ms.

Sites gingen verder wel snel open op zijn PC, sneller dan bij XS4all. Het enige grote minpunt is de Livebox zelf... wat een gare interface en heel anders dan andere mainstream routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
idd het dns gebeuren in de livebox = brak

voor gewoon hard de dns servers in op elke pc en het probleem is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
Hoe zit dit dan met de telefoon, ze zeggen dat je een extra nummer krijgt om goedkoper te bellen.
Dit houd dan dus ook in dat je je eigen kpn abbo houd, en blijft dokken of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Klopt. Maar als je een belbudget abbo neemt is dat ongeveer gelijk aan de kosten van de lease van een 'lege' lijn. (Wat op dit moment nog niet overgenomen kan worden door Wanadoo.)
Waarom mensen alles op 1 factuur willen hebben snap ik niet.
Ik heb liever een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Idd. dat zeg ik ook constant... lekker als Wanadoo down is omdat er een backbone kapot is of een core switch etc. Heb je gelijk geen internet EN geen telefonie...

Nee KPN er tussen uit halen is naar mijn mening dom. KPN heeft zich bewezen in de laatste X jaar en heeft 1 van werelds beste netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 14:20
Krijg je eigenlijk wel een nummer in je eigen netnummergebied? Zijn er ook mensen die Optibel gebruiken via wanadoo, daar zit ik namelijk nog een half jaar aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb jullie advies even hard nodig, ik heb momenteel Wanadoo ADSL Lite, en ik zag op de site dat er nu ook Wanadoo ADSL Family is, ik zie dat dit veel goedkoper en veel sneller is, dus ik dacht dat er iets niet klopte, aangezien Lite veel minder snel enzo is, maar toch veel duurder? Dat is mijn eerste vraag.

Mijn tweede vraag is of ik zal overstappen op ADSL Family, ik zie er alleen maar voordelen in, maar ik ben dan ook redelijk naief, dus misschien zijn er ook wel nadelen, misschien dat jullie mij daarbij zouden kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:18:
Hey,

Ik heb jullie advies even hard nodig, ik heb momenteel Wanadoo ADSL Lite, en ik zag op de site dat er nu ook Wanadoo ADSL Family is, ik zie dat dit veel goedkoper en veel sneller is, dus ik dacht dat er iets niet klopte, aangezien Lite veel minder snel enzo is, maar toch veel duurder? Dat is mijn eerste vraag.
Om iets te promoten, moeten ze wel stunten. Win je klantjes mee, zie hier dit topic :Y) (en wat n00bs zegt op volgende pagina)
Mijn tweede vraag is of ik zal overstappen op ADSL Family, ik zie er alleen maar voordelen in, maar ik ben dan ook redelijk naief, dus misschien zijn er ook wel nadelen, misschien dat jullie mij daarbij zouden kunnen helpen?
De kinderziektes. Alle nieuwe dingen hebben gewoon kinderziektes, ken geen producten die dat niet hebben in IT-land.

Main irritatie bij de klanten/ons:
Stabiliteit: Livebox wil nog wel eens vastlopen met de HUIDIGE firmware, komt wel een nieuwe aan.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.