Eruit halen. Vast IP instellen voor je Linksys. DHCP server van de livebox is "buggy".
Statisch instellen dus, plus (als die ook DNS server relay doet en alles) DNS servers instellen op "194.134.5.5" en "194.134.5.55".
Server die aan de linksys hangt heeft ip 192.168.0.100
De livebox heb ik met die script van jou geconfigureerd dat poort 5900-5905 + 6000-11000 naar 192.168.5.10 worden verwezen met udp/tcp.
poort 20-25 en 80 met tcp ook naar 192.168.5.10
Port 25 mag je helaas al schrappen ... of kan jij WEL email ontvangen

???
Op de linksys heb ik zo ingesteld dat die poorten weer naar de server op 192.168.0.100 moeten worden doorgesluisd
Nou kan ik al gaan syncen, ssh, ftp van buitenaf (even remote desktop naar mijn werk gedaan)
Die volg ik niet helemaal. Naar buiten hoord remote desktop altijd te werken, hebben forwards niets mee te maken toch

Maar ik krijg nog steeds problemen met VNC en apache.
Heb je een *ux bak beschikbaar? Even een nmap erop loslaten terwijl de servers aanstaan.
Kwam bij iemand (noem geen namen) een server tegen, waar nog de OUDE IP host settings op stonden van de vorige provider. Misschien iets om te controleren?
ALs ik binnen de lokale netwerk naar x.domein.nl ga (mijn webdomein voor thuis) krijg ik de liveboxconfiguratie te zien.
Buiten het lokale netwerk krijg ik de main pagina te zien.
Klopt. De Livebox heeft geen local/NAT loopback. Oplossing zou zijn je hosts file (jaha, die heb je ook onder windows) aan te passen OF een andere DNS te pakken die je intern host

Virtual hostsfile pakt ie niet meer

Daar ben ik niet zo bekend mee. Dit is pure configuratie specialiteiten van jouw. Ik heb zelf wel virtual hosts draaien, op port 85 433 en 443. Nergens last van tot op heden

(als je me website kan zien vanaf de buitenkant, ZIT je al op een virtual host)
Een VNC-tunnel opzetten lukt me ook niet.Een dag geleden met demon maak ik een Putty-tunnel (ssh) naar thuis toe voor port 5901. Maar nu komt die request nergens aan lijkt het.
Ook hier zou ik eens kijken of je beveiliging en andere settings kloppen. Desnoods herconfigureren van de SSH server.
Net zoals Putty en SSH-client een server opeens rejecten zodra die een andere ID string heeft, kan ik me ook voorstellen dat de server alles reject, zodra deze in een andere omgeving geplaatst wordt met ander extern IP adres.
Zelfde verhaal dat je IP masquerading moet toepassen bij passive FTP servers. Dit is een wilde gok, maar zou die dingen wel even nakijken.