[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.517 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

ADSL Lite gaat via het KPN netwerk en Family via het Wanadoo netwerk.
Als Wanadoo Fam. tot de mogelijkheid behoord in jouw gebied dan zou ik zeker hiervoor gaan... snellere verbinding voor minder geld :) (alleen iets hogere ping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Ik had dit ook al eerder gevraagd maar kreeg nie echt goed antwoord. Maakt 't qua telefoon verbinding iets uit of je kpn hebt of wanadoo? Want 't gaat beide door de livebox toch? Dus als er iets niet klopt dan ligt 't aan de livebox en niet aan de wanadoo telefoon verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Quadesh schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:00:
Ik had dit ook al eerder gevraagd maar kreeg nie echt goed antwoord. Maakt 't qua telefoon verbinding iets uit of je kpn hebt of wanadoo?
Ik begrijp jouw vraag gewoon nauwelijks, en met mij velen anderen, anders had je wel snel antwoord gekregen ;)
Maakt het uit of je met slippers of sandalen achteruit loopt?
Net zo vaag :Y)

Waar doel je nou specifiek op?
Stabiliteit/Bereikbaarheid?
Kwaliteit van de lijn zodra je telefoneerd?
Want 't gaat beide door de livebox toch? Dus als er iets niet klopt dan ligt 't aan de livebox en niet aan de wanadoo telefoon verbinding?
Als wat niet klopt :?

Als de livebox vastloopt, dan hoord de KPN lijn nog gewoon te functioneren, staat in de openingspost. Vaak als er iets mis gaat met het telefonie gedeelte komt dat idd door de livebox zelf (en merk je ook dat internet eruit ligt), daarom zit iedereen met smart te wachten op de nieuwe firmware :Y), omdat we niet de kosten van KPN op ons dak willen krijgen.

Even in het kort:
Als je voor jezelf de afweging probeerd te maken of je zal kiezen tussen Wanadoo Family MET of Wandoo Family ZONDER Telefonie, dan heb ik het volgende te zeggen:
Vraag gewoon of de mensen content zijn met het telefonie gedeelte, en zo nee, wat er dan aan mankeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Ja okay maybe een beetje vaag. Nou ik heb begrepen dat er nog wel eens wat foutjes zijn met de telefonie van wanadoo. Maar komt dit door de livebox of echt door de telefonie. Want als het door de livebox komt dan maakt het toch niets uit of je een telefoonabbonnement hebt van wanadoo of kpn?

En dan nog een vraag zijn er mensen content met het telefonie gedeelte, en zo nee, wat mankeert er dan aan? :P (Wel een serieus vraag btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik heb 'm net een dag en telefonie heeft er 1x uit gelegen, maar dat kan ook liggen omdat ik nog wat heb zitten klooien met de kabels..

Werkt perfect; inkomende lijnen op beide nummers komen goed binnen en nummerweergave doet het ook goed.. hoor weinig verschil met de normale kpn lijn.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij lag ie er net ook af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11
Ik heb zelf al een paar maanden een Livebox (naar alle tevredenheid!) maar nu heb ik een Palm Tungsten T3 gekocht. Deze beschikt evenals de Livebox over Bluetooth, dus nu zou ik graag via Bluetooth met m'n Palm het internet op willen. Ik heb een paar posts gelezen van mensen die het gelukt was, maar dat was allemaal met een PocketPC.

Ik kan m'n Palm prima pairen met de Livebox, wil ik echter een netwerkverbinding opzetten dan krijg ik de volgende melding:

Error: Serial: timeout. Could be bad cable or faulty Modem. (0x0305)

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
de telefonie werkt zeer goed van wanadoo.
bel met dect setjes en hoor het verschil wanadoo/kpn niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

waar zijn de tweakers die altijd problemen hadden met hun verbinding??? tig keer per dag posten dat hun verbinding niet werkte en nu het opgelost is zie je hun niet posten dat alles werkt etc |:( . tjah vind je het gek dat er alleen maar negatieve posts te vinden is hier. :|

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 09-10-2005 01:36 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Maar nu weet ik nog steeds niet of het nou echt wat uitmaakt of je telefonie van wanadoo hebt of van kpn. Zitten er fouten in de telefonie van wanadoo ofkomt dit door de livebox?
En als 't door de livebox komt maakt het dan wat uit als je telefonie van kpn hebt of wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 01:36:
waar zijn de tweakers die altijd problemen hadden met hun verbinding??? tig keer per dag posten dat hun verbinding niet werkte en nu het opgelost is zie je hun niet posten dat alles werkt etc |:( . tjah vind je het gek dat er alleen maar negatieve posts te vinden is hier. :|
Sinds ik die pulserende W niet meer zie en een andere modem/router gebruik, loopt family als een spoortreintje. Met telefonie wacht ik wel tot voip geen kinderziekten meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Tsja, we zijn inmiddels dik 2 maand verder na de opleveringsfouten die hier aan bod kwamen.
In die tijd moet je toch wel zoiets kunnen fixen en dat is gebeurd lijkt het erop.
Hier in Winschoten is iig alles in orde. Al vanaf 13 september geen uitvallen meer gehad...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Wanadoo telefonie is op IP basis, KPN telefonie is 'gewoon' een analoog signaal. Dat is dus het verschil. Ligt je Livebox eruit (dus je kan niet internetten, dan kan je dus ook niet bellen via Wanadoo, omdat je IP verbindingen eruit liggen), dan bel je automatisch via KPN.
Het is me vrijdag gelukt om de Livebox zo erg te laten hangen dat we niet meer bereikbaar waren via Wanadoo en KPN :D
Maar na een resetje deed alles het weer.
Helaas zal ik nooit kunnen genieten van 20 MBit.. zit iets te ver (4330 meter) van de centrale. Hier zal die niet harder gaan dan de getrainde snelheid van 7576 Kb... (zoals het in de LB staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Quadesh schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 09:16:
Maar nu weet ik nog steeds niet of het nou echt wat uitmaakt of je telefonie van wanadoo hebt of van kpn. Zitten er fouten in de telefonie van wanadoo ofkomt dit door de livebox?
En als 't door de livebox komt maakt het dan wat uit als je telefonie van kpn hebt of wanadoo?
Telefonie werkt hier lekker. Soms 2 weken zonder een probleem, soms valt het 3 keer op een dag uit, omdat de livebox 3 keer op een dag vastloopt.

Het enige wat er op die dag gebeurd is dat er meer UPnP programma's draaien dan normaal en de livebox zich verslikt.

Het ligt dus haast nooit aan de telefonie zelf in dit topic. Als er was mis is, dan is de oorzaak meestal de livebox. Trek de stekker van de livebox uit het stopcontact en doe hem weer terug en je kan weer telefoneren.

edit:
Woei, 1K mijlpaal voorbij geschoten zonder er erg in te hebben :X

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-10-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week een ander ADSL modem i.p.v. de Livebox aangesloten en dat werkt wel prima. Geen VoIP en ADSL2(+) mogelijk op die manier, ik wacht nu op een eventuele oplossing van de kant van Wanadoo. Komt die niet dan overweeg ik de Livebox vaarwel te zeggen en wellicht een Alcatel of Draytek aan te schaffen met de gewenste functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik haal hier maar een verbinding van 240 kb/s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

R-Adioactive schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:19:
Ik haal hier maar een verbinding van 240 kb/s :(
Andere router ertussen al geprobeerd?
Hoe lang is de bekabeling vanaf je ISRA punt naar de livebox en wat voor soort bekabeling gebruik je. Zijn al je connectoren goed aangesloten? hoe is de SN/R ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Quadesh schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 09:16:
het maakt niet uit, wanadoo telefonie is stabiel zat maaar het kan soms uitvallen omdat de livebox vast loopt en dat is alles. kwaliteit van gesprek is het zelfde maar duurt ietjes langer om een verbinding te maken nadat je het nummer in hebt getypt maar nieuwe firmware lost dat op

tjah dat de livebox telkens vast loopt, dat komt omdat de firmware niet zo volwassen is want als je bij bbned gebruikers kijkt, zij hebben nergens last van

[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 09-10-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

n00bs schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:25:
[...]

Andere router ertussen al geprobeerd?
Hoe lang is de bekabeling vanaf je ISRA punt naar de livebox en wat voor soort bekabeling gebruik je. Zijn al je connectoren goed aangesloten? hoe is de SN/R ?
afstand tot aan de centrale
is het al officieel opgeleverd?

he IT-PRO leeft nog :P

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 09-10-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je dat alles als een zonnetje draait... Na een paar dagen weer problemen.
Het gebeurt nu zelfs dat en het internet en de kiestoon weg is (ook die van Kpn)

Ik heb Family+Telefonie.. Als het werkt is het een super abbo vind ik zelf.
Alleen wij hebben flink wat problemen al gehad. De helpdesk verzint elke keer weer nieuwe oplossingen maar niks wil helpen... Mensen die nog tips voor mij hebben?
na het resetten van de Livebox werkt alles weer als een zonnetje.. maarja om elke keer te resetten word je ook niet helemaal vrolijk van.

Hoop dat hier iemand is die mij kan helpen?
Anders zal ik toch maar wel 090-9515 moeten bellen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:37:
Denk je dat alles als een zonnetje draait... Na een paar dagen weer problemen.
Het gebeurt nu zelfs dat en het internet en de kiestoon weg is (ook die van Kpn)

Ik heb Family+Telefonie.. Als het werkt is het een super abbo vind ik zelf.
Alleen wij hebben flink wat problemen al gehad. De helpdesk verzint elke keer weer nieuwe oplossingen maar niks wil helpen... Mensen die nog tips voor mij hebben?
na het resetten van de Livebox werkt alles weer als een zonnetje.. maarja om elke keer te resetten word je ook niet helemaal vrolijk van.

Hoop dat hier iemand is die mij kan helpen?
Anders zal ik toch maar wel 090-9515 moeten bellen.. :(
kun je ff wat meer info geven over hoe je opstelling nu is ?
er was hier iemand die ook problemen had omdat hij het niet volgens de handleiding alles had aangesloten maar nadat hij dat had gedaan waren zijn problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of telefonnie van wanadoo of kpn hebt, dan hangt het echt af van de livebox of de verbinding weg is of niet. Als het niet werkt zul je die dus moeten resetten en is alles weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Quadesh schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:43:
Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of telefonnie van wanadoo of kpn hebt, dan hangt het echt af van de livebox of de verbinding weg is of niet. Als het niet werkt zul je die dus moeten resetten en is alles weer klaar.
Jep :Y)

Je kan het grotendeels vermijden door gewoon UPnP proggies te ontwijken. Maar het is zo ingeburgerd hier, dat sommige tweakers OF niet weten hoe ze ze moeten vermijden OF gewoon niet op zitten te letten :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 14:20
Wat is dan de reden dat de livebox specifiek door deze programmatjes down gaat?

Kan hij de capaciteit niet aan of zo? En hoe zit dat dan als iedereen straks naar 20mb gaat? Gaat dat ding dan nog vaker hangen omdat hij die hoge snelheid niet aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
erwtje123 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:42:
Wat is dan de reden dat de livebox specifiek door deze programmatjes down gaat?
Tja, als dat algemeen bekend was, had iedereen al een patch opgestuurd naar Sagem/Wanadoo met de vraag of ze dat even wilde implementeren, denk je niet?

UPnP wordt (nog) niet/slecht ondersteund in de huidige versie. In de Franse fora komt het ook vaak naar voren, bij zowel de Inventel als de Sagem, zie [google=UPnP Livebox]. Work arounds zijn wel te vinden, gewoon deactiveren van de UPnP service in windows scheelt. Maar dit is alleen maar verplaatsen van een probleem, beter is gewoon wachten totdat het gefixed wordt met de nieuwe firmware.
Kan hij de capaciteit niet aan of zo? En hoe zit dat dan als iedereen straks naar 20mb gaat? Gaat dat ding dan nog vaker hangen omdat hij die hoge snelheid niet aankan?
Geen ID. Denk niet echt dat het aan de capaciteit ligt van de livebox. Draai toch een stevige torrent server die mijn oude e-tech vaak onderuit liet gaan. Daardoor heb ik noodgedwongen het aantal connecties dat de server mocht leggen naar beneden gehaalt.

Sinds de livebox heb ik hem juist GROTER kunnen zetten als standaard, zonder dat de livebox volliep en onderuit ging. Dus met het geheugen capaciteit en connection handling zit het wel snor .... op UPnP na dan :D
Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.

Login via Telnet op je livebox als root met wachtwoord 1234 (of als je hem veranderd hebt, met je veranderde wachtwoord)
Tik in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dhcpserver <enter>
stop <enter>
subnet vif0 delete <enter>
subnet vif0 add -o -subnet 192.168.5.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.5.10 -endip 192.168.5.20 -leasetime 7 -broadcast 192.168.5.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.5.1 <enter>
start <enter>
.. <enter>
dns <enter>
set -n1 194.134.5.5 <enter>
set -n2 194.134.5.55 <enter>
.. <enter>
save <enter>

Dit is de config voor de RODE ethernet port, dus niet voor de wireles of gele ethernet port. Je krijgt hierna van de DHCP server een adres toegewezen en de DNS server van de Livebox wordt hierna achterwege gelaten. Je krijgt DIRECT het DNS adres van wanadoo zelf.

Toch wel beter dus ... ben benieuwd of iemand dit kan testen ivm stabiliteit. Wordt het er beter op of merk je geen verschil. (jorisw ;) ?)

Dus uiteindelijk heb je dan het volgende beeld gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 delete
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 add -o -subnet 192.168.5.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.5.10 -endip 192.168.5.20 -leasetime 7 -broadcast 192.168.5.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.5.1
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 list
SUBNET   :      192.168.5.0      NETMASK    :    255.255.255.0
START IP :     192.168.5.10      END IP     :     192.168.5.20
GATEWAY  :      192.168.5.1      BROADCAST  :    192.168.5.255
DNS      :      194.134.5.5      SECOND DNS :     194.134.5.55
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

LEASE TIME : 7
[root @ dhcpserver]$ start

DHCP Server started !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ dns
[root @ dns]$ set -n1 194.134.5.5
[root @ dns]$ set -n2 194.134.5.55
[root @ dns]$ list

Name Server1:  194.134.5.5
Name Server2:  194.134.5.55
[root @ dns]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.

[ Voor 55% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-10-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:39:
[...]

kun je ff wat meer info geven over hoe je opstelling nu is ?
er was hier iemand die ook problemen had omdat hij het niet volgens de handleiding alles had aangesloten maar nadat hij dat had gedaan waren zijn problemen opgelost.
Livebox beneden aangesloten volgens de handleiding van Wanadoo.
Binnenkoment telefooncontact vervangen door de meegeleverde contactdoos van Wanadoo.
Onderin de contactdoos met meegeleverde kabeltje naar de Livebox.
Phone uitgang naar de telefoon.. De pc's aangesloten dmv Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Hoidy all,

Het ziet er wel erg mooi uit die aanbieding met ipod shuffle.. Voordat ik me aanmeld wil ik nog 2 specifieke vragen stellen en een algemene.

1) Ik zit nu bij Demon, gebruik mijn Zyxel modem nu in bridged mode en heb er een Belkin wifi router achterstaan. (Een router waar ik erg tevreden over ben.) Kan ik de LiveBox ook gewoon aansluiten op de Belkin router? ( Ik kan me een paar scenarios voorstellen dat ik de Belkin in de DMZ moet zetten en de FW uit.. maar gewoon als bridged zou erg gemakelijk zijn.)

2) Voor het bellen binnen NL is de livebox erg leuk, maar is er ook een mogelijkheid om via de KPN te bellen als je dat wil? ( Net zoals je nu een andere provider middels een 16xx code kunt selecteren) De internationale tarieven zijn redelijk hoog.. 5 cent naar de UK bijv. ipv 1 cent met ander providers.

En dan de algemene vraag... Als ik deze aanbieding zie dan is ie eigenlijk te mooi om waar te zijn.. wat is de catch?

Txs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koriel schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:53:
En dan de algemene vraag... Als ik deze aanbieding zie dan is ie eigenlijk te mooi om waar te zijn.. wat is de catch?
Nja, 20Mbit werkt nog niet. ;) Maar even zonder gekheid, ik ben nu sinds 9 dagen aangesloten en de lijn is tot nu toe geweldig, nog geen seconde downtime gehad.
Het aanmelden bij Wanadoo, de aansluiting, het internetten op zich, alles is vlekkeloos en zeer vlot gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Koriel schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:53:
1) Ik zit nu bij Demon, gebruik mijn Zyxel modem nu in bridged mode en heb er een Belkin wifi router achterstaan. (Een router waar ik erg tevreden over ben.) Kan ik de LiveBox ook gewoon aansluiten op de Belkin router? ( Ik kan me een paar scenarios voorstellen dat ik de Belkin in de DMZ moet zetten en de FW uit.. maar gewoon als bridged zou erg gemakelijk zijn.)
Echte DMZ of Bridge mode is tot op heden alleen te simuleren ivm telefonie gedeelte op de livebox. Gewoon full range portforwarding kan wel :Y)
2) Voor het bellen binnen NL is de livebox erg leuk, maar is er ook een mogelijkheid om via de KPN te bellen als je dat wil? ( Net zoals je nu een andere provider middels een 16xx code kunt selecteren) De internationale tarieven zijn redelijk hoog.. 5 cent naar de UK bijv. ipv 1 cent met ander providers.
Zit ik die start-post voor jan-joker te onderhouden ofzo :'(

Kijk even naar het laatste puntje van de FAQ aka "Frequently Asked Questions" aka "Vaak gestelde vragen"

Txs
Weet ik niet :? ... nog niet gevonden :+

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-10-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
Tijdje geleden wanadoo adsl family besteld en ze gevraagd of ik 3 pc's kan aansluiten op ethernet
Maar het ziet er nu naar uit dat dit niet kan.. er zijn zowieso maar 2 ethernet poorten op de livebox..

Er zit ook een usb aansluiting op, kan daar ook internet over? Zo zou ik toch op 3 pc's aankomen.
(Die kabel zal wel flink lang moeten wezen :S)

Of moet ik er soms een switch tussendoen oid?

[edit]Hmm ik ben al dagen lang bezig met adsl dingen uitzoeken omdat ik dus wil overstappen van chello naar adsl..
Kan zijn dat ik een beetje gemakzuchtig ben geworden hehe..
Maargoed ik bekijk wel even de installatiehandleiding van die livebox.
[edit2] Oke.. 2 pc's op ethernet en eentje via usb.. (waarbij de kabel liever niet langer mag zijn dan 5 meter..)

[ Voor 35% gewijzigd door Amdk6II op 09-10-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Amdk6II schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:07:
Tijdje geleden wanadoo adsl family besteld en ze gevraagd of ik 3 pc's kan aansluiten op ethernet
Maar het ziet er nu naar uit dat dit niet kan.. er zijn zowieso maar 2 ethernet poorten op de livebox..

Er zit ook een usb aansluiting op, kan daar ook internet over? Zo zou ik toch op 3 pc's aankomen.
(Die kabel zal wel flink lang moeten wezen :S)

Of moet ik er soms een switch tussendoen oid?
Dan krijg jij bij deze OOK een SCHOP naar de startpost, met name naar het gedeelte "Modem"

Wat is het met de tweakers? Halfjaarlijkse Opticien controle gemist ofzo :? :Y)
Amdk6II schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:07:[edit]Hmm ik ben al dagen lang bezig met adsl dingen uitzoeken omdat ik dus wil overstappen van chello naar adsl..
Kan zijn dat ik een beetje gemakzuchtig ben geworden hehe..
Maargoed ik bekijk wel even de installatiehandleiding van die livebox.
[edit2] Oke.. 2 pc's op ethernet en eentje via usb.. (waarbij de kabel liever niet langer mag zijn dan 5 meter..)
En het stukje achter de opsomming van de verschillende liveboxes? Daar was je op uit namelijk. De zin begint met "De livebox fungeerd zelf" en is hier te vinden :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-10-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Okay, ik zit gewoon een beetje te twijfelen over telefonie van wanadoo. Linux-TUX jij hebt ook telefonie van wanadoo toch? En helemaal geen problemen ermee alleen als de livebox vastloopt? En die loopt dan vast door UPnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Quadesh schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:43:
Okay, ik zit gewoon een beetje te twijfelen over telefonie van wanadoo. Linux-TUX jij hebt ook telefonie van wanadoo toch? En helemaal geen problemen ermee alleen als de livebox vastloopt? En die loopt dan vast door UPnP?
Ik moet me hier helaas deels van onthouden, aangezien wij wat gerotzooi hebben met KPN zelf ivm overstappen BelBasis naar BelBudget.

Wij hebben hier dus tijdelijk geen KPN nummer meer :(
Dus of je nog via KPN bereikbaar bent zodra de livebox muurvast zit, durf ik niet met zekerheid te zeggen :/ (kunnen het niet checken)

Maar voor de rest gaat het hier prima sinds ik op de meeste PC's UPnP heb uit gezet :Y)
Gaat wel weer aangezet worden zodra de Livebox native UPnP ondersteund

Alleen de PC van m'n zusje en moeder draaien nog met UPnP services en zodra de livebox vastloopt staat er meestal 1 van de 2 aan.
Een paar keer had het een andere oorzaak ... maar laten we het erop houden dat ik toen behoorlijk zat te prutsen,klungelen,knutselen op de livebox via Telnet, waardoor die keihard onderuit ging :+

Ik heb die services express aan laten staan, ivm MSN en ander meuk die daarop draait, die gewoon niet zonder kunnen. Tuurlijk zou je voor sommige programma's static port forwards kunnen gebruiken, keerzijde is alleen dat je ze niet kan instellen bij het programma zelf. Dat betekend dus dat er maar 1 van de 2 effectief van die forwards kan genieten.
Op dit punt word ik dus een beetje misselijk van de moeite die ik ervoor moet gaan nemen om tot een "tijdelijke" oplossing te komen. Laat het maar lekker zo, wacht met smart op de nieuwe firmware & /me LinuX-TUX doet z'n befaamde firmware dansje weer

Gemiddelde vastlooptijd/uitval is eens per 1,5 week ongeveer.

edit:
Ook niet onaardig om erbij te vermelden hoe groot ons digi-parkje hier is :+
5x PC waarvan 1 Server
3x Laptop
1x X-box
SOMS: Een HP server/workstation voor dev doeleinden (1x HP-3000, apollo etc), vrienden die langskomen met PDA'tjes etc.

Druk netwerkje dus, per dag zitten sowieso wel 3 PC's online, minimaal een beetje mail te checken enzo. De server staat altijd aan en dingen te serveren (waaronder dingen voor GoT)

[ Voor 12% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-10-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:04:

Zit ik die start-post voor jan-joker te onderhouden ofzo :'(

Kijk even naar het laatste puntje van de FAQ aka "Frequently Asked Questions" aka "Vaak gestelde vragen"
Blijkbaar.. :)

Ik had er wel naar gekeken, maar bij het scannen over dat gedeelte viel me "voicemail" op, dus verder gelezen. (Gebruik nooit voicemail.. bellen ze maar weer terug.)

En om er toch nog even op voor te borduren..

Stel dat ik veel naar het buitenland bel, ik wil gebruik blijven maken van belbasis met een andere telecomprovider voor internationale gesprekken. ( dat werkt dus niet via budget ). Dan moet ik dus " *33* " of "1331" intoetsen om via de KPN lijn te bellen... en dan? de 16xx code?

Of is er een mogelijkheid om voordat de LiveBox geplaatst wordt een splitter aan te brengen die kan worden gebruikt om standaard via de KPN ( en andere provider ) te bellen?

De livebox even ontkoppelen is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar errugg onhandig.

???

[ Voor 4% gewijzigd door Koriel op 09-10-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Voor de mensen die de Livebox nu hebben, wat is de max upload die jullie hebben?

Ik heb ergens een manual van die Sagem gedownload, en die geeft aan dat de max upload 896 kbit/s is.

Dit geintje heb ik dus ook nu met Demon, 8mbit / 1mbit cnx.. en maar 86k up ipv de gehoopte 110-115k. ( Ik woon bijna OP de centrale, download altijd wel erg goed ).

Tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje, Woensdag 12/10 wordt mijn ADSL + Telefonie abbo opgeleverd. Ik zag dat het mogelijk was om een switch achter je livebox te hangen, maar moet daar dan de bijgeleverde cross kabel bij of een gewone UTP kabel.

Ik dacht een gewone, maar dan zal et wel een cross zijn :P
thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Koriel schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:08:
Voor de mensen die de Livebox nu hebben, wat is de max upload die jullie hebben?

Ik heb ergens een manual van die Sagem gedownload, en die geeft aan dat de max upload 896 kbit/s is.

Dit geintje heb ik dus ook nu met Demon, 8mbit / 1mbit cnx.. en maar 86k up ipv de gehoopte 110-115k. ( Ik woon bijna OP de centrale, download altijd wel erg goed ).

Tia
Ik kan het even niet zo snel meer terug vinden op de Site van Analog devices, maar denk wel dat het meer is dan 1Mbit sinds ADSL2+ meer dan 1Mbit upload ondersteund. Dat zou dus betekenen dat de chip die er NU op zit niet ADSL2+ compatible is.

Misschien nog wel leuk om even te kijken bij LinuX-TUX in "Routerhacking"
Ook leuk voor de mensen die zich afvragen wat er nou in dat witte kastje zit ... heb hem speciaal voor dat topic open geschroeft en een piccie geschoten :+
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:15:
Ik heb een klein vraagje, Woensdag 12/10 wordt mijn ADSL + Telefonie abbo opgeleverd. Ik zag dat het mogelijk was om een switch achter je livebox te hangen, maar moet daar dan de bijgeleverde cross kabel bij of een gewone UTP kabel.

Ik dacht een gewone, maar dan zal et wel een cross zijn :P
thnks
In Cisco theorie boekjes behoor je het netjes aan te sluiten middels een cross-cable op je Uplink portje van je switch. Helaas hebben vele huis/tuin/keuken switches die niet :+

In praktijk hebben vele huis/tuin/keuken switches Auto MDI/MDX, wat inhoud dat ze zelf aanvoelen of ze de port moeten beschouwen als cross of straight, om er functionaliteit uit te kunnen halen.
Kijk dus even naar de eigenschappen van je switch, als deze "Autosensing" of "Auto MDI/MDX" heeft, zou ik er niet eens wakker van liggen welke kabel je gaat gebruiken :Y)

Zie volgende post, hoord geen *** uit te maken als we de livebox manual mogen geloven :*)

edit:
@ loW:
Ja .... en dan :?

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-10-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn upload komt niet hoger dan 60.
Download gaat met 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:37:

In Cisco theorie boekjes behoor je het netjes aan te sluiten middels een cross-cable op je Uplink portje van je switch. Helaas hebben vele huis/tuin/keuken switches die niet :+
Een crosskabel op de uplinkpoort? Dat geeft toch hetzelfde resultaat als een normale kabel op een normale poort? :? Of ben ik nu dom bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
wilko2 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:03:
[...]

Een crosskabel op de uplinkpoort? Dat geeft toch hetzelfde resultaat als een normale kabel op een normale poort? :? Of ben ik nu dom bezig?
Achja, niet van die moeilijke vragen stellen op de zondagavond hoor ;)

Volgens mij ontleent uplink niet specifiek z'n eigenaardigheden aan cross/straight dingen, maar is het eerder in het leven geroepen als een high-load port voor het doorvoeren naar andere netwerken.

Misschien heeft die livebox wel self MDI/MDX support, maakt het er nog irritanter op, maar wel makkelijk :Y)

ACHJA, weet je wat, maakt echt geen F*CK uit of je een cross of straight aansluit op je switch uit de prehistorie of van het modernste van het modernste die met MDI/MDX uitgerust is. Dus Cozi, leef je lekker uit met wat je wil :D

Livebox porten zelf hebben al MDI/MDX ondersteuning :+

Zie pagina 30 van de 140 uit de livebox manual van de TopicStart :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-10-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:37:
[...]

Ik kan het even niet zo snel meer terug vinden op de Site van Analog devices, maar denk wel dat het meer is dan 1Mbit sinds ADSL2+ meer dan 1Mbit upload ondersteund. Dat zou dus betekenen dat de chip die er NU op zit niet ADSL2+ compatible is.

Misschien nog wel leuk om even te kijken bij LinuX-TUX in "Routerhacking"
Ook leuk voor de mensen die zich afvragen wat er nou in dat witte kastje zit ... heb hem speciaal voor dat topic open geschroeft en een piccie geschoten :+

[...]

In praktijk hebben vele huis/tuin/keuken switches Auto MDI/MDX, wat inhoud dat ze zelf aanvoelen of ze de port moeten beschouwen als cross of straight, om er functionaliteit uit te kunnen halen.
Kijk dus even naar de eigenschappen van je switch, als deze "Autosensing" of "Auto MDI/MDX" heeft, zou ik er niet eens wakker van liggen welke kabel je gaat gebruiken :Y)

Zie volgende post, hoord geen *** uit te maken als we de livebox manual mogen geloven :*)

edit:
@ loW:
Ja .... en dan :?
Ach ik heb nu al 1 mbit upload (serieus)
wel 4 mbit down maar wel 1 mbit up (vreemd) khad in deel 1 nog screenshot gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ linux, dat vroeg die boven jou toch ;x

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Tja, laat ik ook maar even opschrijven hoe m'n weekje met W-D is verlopen.

Zoals eerder vermeld, de overstap van demon naar wd verliep zonder problemen, althans, het was eerder overgestapt dan ik had verwacht.

Maandag kreeg ik m'n livebox en vrijdag lag demon eruit. Even livebox aangesloten zoals het schema aan de telefoonlijn. Maar ipv direct een computer aan de livebox hangen, had ik de netwerkkabel van mijn linksys router er op gegooid.
Minuutje of twee wachten tot ie goed is opgestart en even checken of ik weer online ben.

Hmm.... veel sites konden niet opgevraagd worden, tweakers, demon, wd... Alleen mijn websites en een paar amerikaanse wel. Dus verbinding had ik wel. Even gecheckt op welke netwerk ik zat, en idd WD.

Na een kwartiertje of zo kan ik weer op tweakers komen om mijn eerste hulp-post te posten. WD kon ik nog niet bereiken.
Een uur later liep alles normaal. Was dus iets met de DNS.

De volgende dagen had ik besteed om de configuratie goed in elkaar te zetten van de livebox.

Al met al:

Snelheid is OK (voor zover 4mbps ok is vs mijn oude 8mbps)

Telefonie. Volume lijkt lager, geluidskwaliteit goed, verbinding naar vaste lijnen is vrij snel 5-10secondes, verbinding naar mobiel 10-30 secondes voordat het overgaat. Zolang ik geen netnummer had ingevuld op de livebox kreeg ik wel rare nummers op de nummerweergave.

Livebox: configuratie, zo verwarrend als het maar kan. Duurt een tijdje voordat de juiste instellingen gevonden waren. Livebox is ook niet helemaal stabiel bij mij. Tenminste, als ik de beide UTP-poorten gebruikte. De 2e (gele) poort krijgt dan vaak geen connectie, DNS-resolven lukt bijna niet.
Mijn server die direct op de 1e poort staat vraagt waarschijnlijk teveel aandacht met alle bittorrentconnecties. Zo erg dat gewoon lokaal (samba) verkeer niet goed meer verlopen. En als livebox gereset wordt, ben ik mijn connectie met de server ook kwijt... voor 2 minuten..
Oplossing was om oude netwerkconfiguratie aan te houden. Servers en workstation aan de linksys router, de router aansluiten op de livebox (rode poort). Alle poorten forwarden naar de linksysrouter vanuit de livebox. En daarna gewoon via linksys router poorten weer goed doorsluizen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Athlonkmf als je niet afhankelijk wil blijven van de huidige instellingen van de livebox, zou je dan [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] willen bekijken en proberen?

Dan verander je je DNS naar de ECHTE dns servers van wanadoo en ben je niet meer afhankelijk van de semi proxy achtige DNS der liveboxen.

Andere oplossing zou natuurlijk zijn, zelf statisch IP adressen invoeren & DNS servers invoeren.
loW, hij vraagt hoe hoog de upload in de praktijk kan intrainen. Vele ADSL modems (zoals hij al zei) hebben een bovengrens van 896Kb/s, waardoor je de 1Mbit upload noooooit kon halen. Met intrainen zelfs niet. Nu meent hij het ook gelezen te hebben dat de livebox dezelfde misleidende en afwijkende hardware in zich heeft.

Een antwoord met de gegevens is correct, maar schiet hij ook niets mee op :Y) Omdat wij allemaal een 4Mbit/640Kbit verbinding hebben. Een gecapte upload, dus heeft hij niets aan die informatie :D
fusion.fake zou jij je intrain statistieken willen posten, dan heeft iedereen ongeveer een idee van wat hij of zij kan verwachten :Y) bvd.

PS: Deze is op deze pagina te vinden :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-10-2005 21:58 . Reden: Typo & jullie hebben helemaal geen http://wanadoo =) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb een 'probleem'
Alles werkt, maar ik wil graag 2 telefoons thuis gebruiken. Zo gauw ik de 2e telefoon aansluit is mijn ADSL verbinding kwijt.

Ik zal even toelichten waarom ik voor onderstaande opstelling heb gekozen.

In me meterkast zit niet direct een telefoon verbinding, alleen draden, en zoals ik begreep van de handleiding, is het geen probleem zolang je niks voor de Livebox hebt. [ ook snapte ik niet hoe ik het zo ging aansluiting, via de gewone telefoon aansluiting is veel makkelijker]
De 1e telefoon aasluiting zit in de woonkamer, me ouders hebben liever niet de Livebox in de woonkamer, dus die staat op de 2e etage, naast de 2e telefoonaansluiting.
Op de 2e telefoonaansluiing gaat een draad naar beneden, voor de telefoon van de woonkamer.
Nu hebben we op de 2etage een andere telefoon, die sluit ik achter de 1e, maar dan is me verbinding weg.
Voor de duidelijkheid. telefoon 2 zit op telefoon 1 door die ze allebei aan die 2e telefoonaansluiting aangesloten zijn, (telefoon 1 onder, daarna telefoon 2)
En dan gewoon de telefoondraad van telefoon 1 naar de 1e etage.

Mijn vraag, hoe lost ik het op, dat ik 2 telefoons kan gebruiken :)

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is en dat iemand me kan helpen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/3030/test575x5193qn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
fusion.fake schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:30:
[...]

Ach ik heb nu al 1 mbit upload (serieus)
wel 4 mbit down maar wel 1 mbit up (vreemd) khad in deel 1 nog screenshot gepost
Ik hoop dat je hiermee bedoelt dat je daadwerkelijk hoger dan 110k zou kunnen uploaden. Ik wacht nog even op andere ervaringen, maar mijn keuze wordt hier niet door beinvloed. Wel bedankt voor je reply.

de manual die ik had bekeken heb ik hier vandaan. Deze gaat waarschijnlijk nog over de oude (niet ADSL2 compatibele) versie.

Even resumerend:
  • Een ADSL splitter voor de LiveBox is mogelijk zodat je direct met de KPN of ander provider kunt bellen.
  • geen rare addertje onder het gras.
  • LiveBox heeft problemen met Udnp, verwachten fix met upgrade firmware.
  • Gewoon alles doorlussen naar wifi router en huidige netwerk intact laten. (mss DNS aanpassen)
  • Usenet van Wanadoo is k**, payservertje nemen.
  • Poort 25 is blocked.
  • Vrouwtje wil de Shuffle..
  • Zal maar bestellen..
Txs all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

@ Linux-Tux,

kan je niet ff in de startpost zetten dat de livebox nu problemen heeft met UPnP programma's
en dat het wordt opgelost dmv een firmware update !

linkje naar www.wanadoo.nl/mijn abbonement voor telefonie klanten zodat zij daar al hun opties kunnen bekijken zoals voicemail en nummer blokkeren etc !!
ben je ook gelijk af van vragen zoals kan ik met kpn bellen of nummer blokkeren etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Koriel schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:36:
[...]

Ik hoop dat je hiermee bedoelt dat je daadwerkelijk hoger dan 110k zou kunnen uploaden. Ik wacht nog even op andere ervaringen, maar mijn keuze wordt hier niet door beinvloed. Wel bedankt voor je reply.

de manual die ik had bekeken heb ik hier vandaan. Deze gaat waarschijnlijk nog over de oude (niet ADSL2 compatibele) versie.

Even resumerend:
  • Een ADSL splitter voor de LiveBox is mogelijk zodat je direct met de KPN of ander provider kunt bellen.
  • Gewoon alles doorlussen naar wifi router en huidige netwerk intact laten. (mss DNS aanpassen)
  • Poort 25 is blocked.
  • Zal maar bestellen..
Txs all.
poort 25 is toch weer open of las ik dat verkeerd in de vorige topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

loW>

Ik snap echt de logica niet van jouw tekening nog van jouw beschrijving. Volg de handleiding gewoon. En als jij in de meterkast een ISRA punt hebt, moet je simpelweg de handleiding volgen. Jij hebt het over "draden" ja dat zegt natuurlijk helemaal niets. Zoek uit of je een ISRA punt hebt. ZO NIET:

Sluit de Livebox aan op de 1e etage op de eerste telefoonaansluiting VOORDAT die naar de 2e etage doorsplit (bij mij thuis heb ik geen ISRA punt en is de telefoon op de 1e etage en op de 2e etage gesplit IN de wand!!! hierdoor heb ik dus de kabel uit de wand moeten halen en moeten omleiden om ADSL te kunnen hebben en overal telefoon te kunnen gebruiken).

Hoe zit dus FYSIEK de 2e telefoonaansluiting geregeld??? zit die OP de wandcontactdoos van de 1e etage OF vanaf de meterkast/grond direct naar boven :?

Verder moet je de afstand van Livebox naar de ISRA punt zo kort mogelijk houden... dat is dus nu zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Koriel schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:36:
[...]

Even resumerend:
  • Poort 25 is blocked.
  • Zal maar bestellen..
Txs all.
Correct ... op de poort 25 na, die is net open gegooid -> Zie de poll bij de startpost + vorige pagina (of 2 terug)

Maaruh ... die manual is toch PRECIES hetzelfde als de manual uit de startpost ???

Zie nu ook dat daar max upload 896Kb/s staat, maar daaronder staat ook MAX download 8160 ... gaat er dan geen belletje rinkelen dat dat misschien foutieve waarden zijn :?

Denk dat dit idd ten tijde van ADSL zelf is geschreven, zou het anders ook niet weten. Nog steeds niet de echte waarden gevonden op de site van AnalogDevices.com, leuke benoemingswaardigheden wat ze kunnen, maar ze vergeten te vermelden wat de die-hard specs van de chips zelf zijn :(

Veel plezier met de iPod shuffle :+

PS: Ben niet zo'n newsserver freak, zou dat absoluut niet weten. Weet wel dat je met een paar extra e-mail aliassen vaker kan inloggen en dus meer kan downloaden tegelijk :Y) Retentie is daarintegen wel weer laag, als dat je criteria is voor slechte usenet/newsserver.

PSPS: UPnP is nu nog een oorzaak dat de livebox rigoureus vastloopt ja, hopelijk zal dat snel veranderen en hoef je niet van die extreme maatregelen te nemen :Y)
vr6-only: er is een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje om snel nog wat toe te voegen mbt tot anderen he :Y)

Daarnaast kan er alleen maar gespeculeerd worden dat het in onze VOLGENDE firmware opgelost zou worden. Dat Frankrijk er nu niet meer over te horen is, omdat zij geen problemen meer ondervinden, wil niet met zekerheid zeggen dat het bij ons OOK opgelost wordt tijdens de eerst VOLGENDE firmware upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-10-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Die kunnen niet posten omdat ze geen internet meer hebben :+ Bijvoorbeeld ik. Ik wacht nu al 2 precies weken op een lijnmeting. Zou uiterlijk vorige week maandag uitgevoerd zijn maar ik had geen bericht gekregen dus toen ik erachteraan belde bleek dat ze niks hadden uitgevoerd en moest ik weer 5 werkdagen wachten. Dat is vandaag dus ik hang vanavond na werktijd meteen aan de telefoon en ik vrees het ergste. Dat ik weer een week zonder internet zit. En dat na eerst 2 weken vlekkeloos te hebben gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag dus toch maar online besteld, aangezien de aardige mevrouw mij niet terug heeft gebeld maar bij mn vriendin besteld, jammer, minpuntje 1 voor Wanadoo...

Maar goed, ik heb dus de 7e besteld, wanneer zou ik dan een pakketje mogen verwachten en wanneer zou de lijn dan ongeveer actief kunnen zijn? Ik weet dat je dat online kunt bekijken maar zou graag een indicatie willen hebben van de gebruikers hier ivm verhuizing. ;)

Hoe groot is de kans dat de lijn dan wordt opgeleverd met een 20Mbit verbinding? Zijn er uberhaupt al users die 20Mbit hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:23:
[...]

Dat doet een KPN-monteur heel snel hoor. Sommige (grotere) centrales iets langer door de omvang van de kabels (lengtes) die omgezet moeten worden. Overstappen van DSL-netwerk gaat heel vlot (telco-telco) en je telefonie is even een 5 a 15 minuutjes onderbroken en je DSL signaal is omgezet van netwerk.

Echter als blijkt dat na het omzetten je telefonie kiestoon niet meer op je lijn zit zullen ze DSL weer losmaken. Dan zit er blijkbaar een probleem in de kant/bekabeling/apparatuur van Wanadoo. Bij linesharing gaat het telefonie signaal eerst naar de apparatuur van de DSL-telco en dan tesamen naar je huis toe.

Blijkt er een probleem/fout(je) bij Wanadoo te zitten moeten ze dit herstellen/opzoeken en KPN weer vragen de lijn aan te leggen op de centrale. Dit zijn dus allemaal monteurs handelingen die even een paar dagen per keer kunnen kosten.
Nog steeds geen verbinding.
Via via gehoord dat er een portje stuk is in de centrale (waar ik op zit)
Kunnen mij niet zeggen wanneer ik internet krijg.
Ze zijn wel zo onbeschoft om een factuur te sturen......

Wordt even met de bank bellen om het bedrag terug te laten storten. :|

Slechte dienst , ik mag mijn abbo niet eens opzeggen van ze.
Ik wil graag terug gezet worden naar lite maar ook dat is niet mogelijk..
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:23:
Ik heb vrijdag dus toch maar online besteld, aangezien de aardige mevrouw mij niet terug heeft gebeld maar bij mn vriendin besteld, jammer, minpuntje 1 voor Wanadoo...

Maar goed, ik heb dus de 7e besteld, wanneer zou ik dan een pakketje mogen verwachten en wanneer zou de lijn dan ongeveer actief kunnen zijn? Ik weet dat je dat online kunt bekijken maar zou graag een indicatie willen hebben van de gebruikers hier ivm verhuizing. ;)

Hoe groot is de kans dat de lijn dan wordt opgeleverd met een 20Mbit verbinding? Zijn er uberhaupt al users die 20Mbit hebben?
Kans is niet goed in te schatten, maar ik de kans is reëel. Op http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/ kan je zelf een schatting maken, van wat jij op de lijn kan verwachten. Het lijkt mij niet dat iemand daadwerkelijk 20mbit gaat halen (tenzij diegene direct naast of in de wijkcentrale woont) ;). Oplevering beslaat 2/3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Over het algemeen ben ik wel tevreden over de overstap naar Wanadoo, maar die kleine dingen kosten stiekem best veel tijd om op te lossen...

[fixed] DHCP server
De DHCP server is idd brak. Het was zelfs zo erg dat de Livebox zichzelf 'ophing' na een bepaalde tijd, meestal al na een paar uur. Kreeg ik gewoon geen verbinding meer. Dus kon ik er ook niet naar http-en om te resetten en moest de stekker van de Livebox uit het stopcontact.
De oplossing voor mij was idd gewoon een fixed ip instellen. Tot nu toe draait het allemaal nog, het langste tot nu toe, dus ik neem aan dat het ook de oplossing was.

[fixed, maar kan beter] DNS server
De DNS methodiek van Wanadoo blijft vaag. Ik heb maar op mijn eigen PC DNS servers ingesteld.
Vraagje: wanneer ik telnet naar de livebox en daar die dns servers instel, worden die dan ook doorgegeven/gebroadcast aan de verbonden PC's?

[fixed, maar weird] Email ontvangen op port 25
Port 25 is dus tegenwoordig open en het is mogelijk om een mailserver te draaien. Ik kwam alleen iets geks tegen, niet alle servers kunnen er mail naar toe sturen...
Mail van Yahoo en mijn beide werkgevers komt gewoon aan, maar ik heb nog een andere mailserver op een andere locatie staan (via Chello verbonden) en daar komt de mail niet van aan. In de logs ervan zie ik dat wel het goede ip is gebruikt, maar de connectie 'timed out'. Ik heb nog geen idee waarom dat is. Jullie wel?

[todo] Eigen webserver: connectie van binnenuit is anders dan van buitenaf
Ik draai ook een eigen webserver (Apache2). Wanneer ik van buitenaf mijn naar de urlnaam/ip ga, krijg ik mooi de webserver van de (server) pc die met de Livebox verbonden is.
Echter, wanneer ik vanuit het interne netwerk naar mijn urlnaam/ip ga, krijg ik de settings van de Livebox te zien. Schijnbaar vangt de Livebox dat ip op en gebruikt ie dan zijn eigen webserver ipv het door te routen naar mijn eigen webserver.
De workaround is om bij het interne netwerk de Livebox ip (85.x.x.x) naar het ip van de eigen webserver (192.168.0.1) te laten omzetten via Windows eigen settings. De Livebox is nog steeds bereikbaar via 192.168.1.1.

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Lekkere Loempia schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:19:

Kans is niet goed in te schatten, maar ik de kans is reëel. Op http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/ kan je zelf een schatting maken, van wat jij op de lijn kan verwachten. Het lijkt mij niet dat iemand daadwerkelijk 20mbit gaat halen (tenzij diegene direct naast of in de wijkcentrale woont) ;). Oplevering beslaat 2/3 weken.
Wazig tooltje wel die snelheidscontrole, bij mij loopt de waarde heen en weer tussen de 10-15 Mbit, het lijkt wel een WiFi meter ;)

Ik vraag mij af of het de moeite waard zal zijn om mijn Speedtouch te vervangen gezien de nogal sterke fluctueringen in de meting.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vroeg mij ook af hoe zij die snelheidsmeting doen?

Ik denk dat ze nr 1 rekening houden met de afstand, om de maximale snelheid te kunnen bepalen en misschien ook de minimale snelheid???
Maar welke afstandsmeting gebruiken ze dan hierbij? die overal op internet staat??? zoja die is namelijk niet juist, die werkt via autoroutes.

En verder, waarom schommelt de meting? daardoor zou ik denken dat routering en de belasting van de centrale meegenomen wordt in de berekening :?
Maar als dit zo is, houden ze dan wel rekening met het feit dat de belasting met ADSL2+ totaal anders is??? zo niet, dan kan het wel zo zijn dat je werkelijke snelheid nog een stuk lager komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ff voor de zekerheid wil niet lang zonder internet zitten vandaar :P

Ik heb net wanadoo family + telefonie aangevraagd. Wanneer ik een brief van hun ontvang met de geplande opleverdatum, neem ik contact op met xs4all met het verzoek dat ze mijn abonnement opzeggen maar dat ze het ADSL-signaal niet van mijn lijn moeten verwijderen voordat deze door Wanadoo is overgenomen.

Zo moet het toch allemaal goed gaan ??:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maat van mij kwam van XS4all en heeft NOOIT een brief naar XS4all gestuurd. Vergeet echter niet dat Wanadoo alleen jouw KPN lijn omzet en daar machtiging voor heeft. Jouw XS4all gedeelte (homepage, mailboxen etc) blijft gewoon doorlopen totdat je dit telefonisch opzegt met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok dat klopt je moet bellen naar xs4all geen brief sturen :)

nou dan wacht ik maar rustig af op de brief van wanadoo wanneer ik alles binnen krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:07
Tijger schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:56:
[...]

Wazig tooltje wel die snelheidscontrole, bij mij loopt de waarde heen en weer tussen de 10-15 Mbit, het lijkt wel een WiFi meter ;)

Ik vraag mij af of het de moeite waard zal zijn om mijn Speedtouch te vervangen gezien de nogal sterke fluctueringen in de meting.
Je moet toch je modem vervangen?! ADSL2+ is toch een ander protocol dan (gewoon) ADSL?
Trouwens Fraske is nu ook online met Family, eerst effetjes met Livebox getest werkt prima. Nu online via SMC modem/router. De livebox ga ik pas echt gebruiken totdat het juiste gaatje is geboord in het plafond(het bestaande gaatje was NET te klein voor een utpkabeltje :X). Verder geen last gehad van de omzetting. En de snelheid is :).
Conclusie: goed product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik download gemiideld met 430 kb en upload tussen de 63 en 70 kb in zit ongeveer 1209 meter van de adsl centrale.

Gebruik me eigen straight kabel die op een switch zit en weer 3 pc op die switch.

msn audio opstarten = vastloper maar msn video dus beeld en audio werkt perfect.

verder nergens vastlopers mee en dat na 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:04:
Ik vroeg mij ook af hoe zij die snelheidsmeting doen?

Ik denk dat ze nr 1 rekening houden met de afstand, om de maximale snelheid te kunnen bepalen en misschien ook de minimale snelheid???
Maar welke afstandsmeting gebruiken ze dan hierbij? die overal op internet staat??? zoja die is namelijk niet juist, die werkt via autoroutes.

En verder, waarom schommelt de meting? daardoor zou ik denken dat routering en de belasting van de centrale meegenomen wordt in de berekening :?
Maar als dit zo is, houden ze dan wel rekening met het feit dat de belasting met ADSL2+ totaal anders is??? zo niet, dan kan het wel zo zijn dat je werkelijke snelheid nog een stuk lager komt te liggen.
Dit resultaat geeft een ruwe indicatie van de snelheid die op uw adres haalbaar is.

8)

P.S bij mij schommelt hij ook tussen de 8-15 mb, ik denk dat het bijna bij iedereen gelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:48:
[...]

Dit resultaat geeft een ruwe indicatie van de snelheid die op uw adres haalbaar is.

8)

P.S bij mij schommelt hij ook tussen de 8-15 mb, ik denk dat het bijna bij iedereen gelijk is.
Bij mij geeft hij 12-20mbit waarbij de grafische weergave tussen de 14 en 19mbit blijft schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

TWolf schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:53:
Ik draai ook een eigen webserver (Apache2). Wanneer ik van buitenaf mijn naar de urlnaam/ip ga, krijg ik mooi de webserver van de (server) pc die met de Livebox verbonden is.
Echter, wanneer ik vanuit het interne netwerk naar mijn urlnaam/ip ga, krijg ik de settings van de Livebox te zien. Schijnbaar vangt de Livebox dat ip op en gebruikt ie dan zijn eigen webserver ipv het door te routen naar mijn eigen webserver.
De workaround is om bij het interne netwerk de Livebox ip (85.x.x.x) naar het ip van de eigen webserver (192.168.0.1) te laten omzetten via Windows eigen settings. De Livebox is nog steeds bereikbaar via 192.168.1.1.
Zou je deze procedure eens willen uitleggen ?
Ik irriteer mij daar ook mateloos aan namelijk, en ik kan jou "workaround" niet helemaal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Grrr.. ik zou 12 oktober mijn adsl lijn geactiveerd krijgen, maar nu is net vanmiddag mijn signaal op m'n lijn weg :(.

Met kpn gebeld, en die zegt dat het inderdaad gaat om een storing buiten mijn huis (aan kpn's zijde).

Misschien iets verkeerd gedaan bij het activeren van adsl. Gelukkig heb ik mijn huidige adsl op een andere lijn. Morgen tussen 12 en 14u wordt er naar gekeken :O

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-10-2005 16:53 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Weet iemand hoe je de DNS server in de DHCP settings van de livebox kunt instellen? Het is bijzonder irritant om overal je dns te moeten instellen. Uitschakelen van dhcp van de livebox zou nog beter zijn! Wat een waardeloos ding zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:39:
ja ok dat klopt je moet bellen naar xs4all geen brief sturen :)

nou dan wacht ik maar rustig af op de brief van wanadoo wanneer ik alles binnen krijg
Even compleet ter verduidelijking. Je zoekt via de site het telefoonnummer op dat je moet bellen wanneer je wilt opzeggen, je krijgt dan per email (emailadres naar keuze) een link van een website waar je kunt opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
@ linux

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedropbox.com/images/fusionxt2/livebox.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedropbox.com/images/fusionxt2/lv2.jpg

ik heb wel gewoon 4 mbit down en 1 mbit up. zijn er meer mensen die dit hebben ?>
mijn internet deed het eerst een paar weken in een keer deed ie het was 20 september ofzo rond die datum en toen had ik gelijk 1 mbit up daarvoor niet. ?? raar
btw is die snr waardes niet laag ? ik had de helpdeskt van wanadoo benaderd ik schreef dat ik 1 mbit up had en download 9600 kbps stond in settings terwjl diet niet zo was.

ze zeiden dat dit door lage snr waardes komt / ruis.

ik begreep er iig niet veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Zou je deze procedure eens willen uitleggen ?
Ik irriteer mij daar ook mateloos aan namelijk, en ik kan jou "workaround" niet helemaal volgen.
Zowel Windows als Linux hebben een zogenaamde hosts file. Bij Win 2K/XP staat die in je windows\system32\drivers\etc directory.
Dit is een gewone textfile waar je namen aan ip nummers kunt koppelen, een soort dns file ipv dns server. Door er bijvoorbeeld

216.239.57.99 google.com

in te zetten, wordt je wanneer je in je browser google.com intypt doorgestuurd naar dat ip, zonder dat er een dns server is aangesproken. (Dat is btw google's ip). Voor de namen die niet in de hosts file staan, gebruikt hij wel de dns server. Zo kun je uiteraard ook

<je Wanadoo ip> mijnsite.nl

erin zetten, maar gezien de gekke kuren van de Livebox krijg je bij je interne network dan de settings van de Livebox te zien ipv van de gewenste webserver.
Dus je dient er het ip van je webserver van je interne netwerk neer te zetten, zodat je direct naar je webserver gaat, zoiets als:

192.168.0.1 mijnsite.nl

File saven, rebooten en uittesten ;)

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Laatst online: 12-09 15:11
Vorige maand ook maar de gok genomen en Wanadoo family + telefonie aangevraagd. Zit nog bij planet maar kreeg keurig bericht dat per 1nov. mijn abo zou worden beëindigd. Mijn modem van Wanadoo is opgestuurd en ligt hier al klaar, 12-10 zal ik worden aangesloten, dus alles liep voorspoedig. Krijg ik vorig week ineens een mailtje van planet.

Geachte heer ,

Onlangs heeft u ons gevraagd om de opzegging van uw ADSL-abonnement in te trekken.
Wij hebben uw verzoek verwerkt.

Het doet ons genoegen te horen dat u uw ADSL-abonnement wilt voortzetten en zo gebruik kunt blijven maken van uw ADSL-abonnement bij Planet Internet.

???????????????????????????

Ik heb dus planet helemaal niks gevraagd, dus meteen maar naar de helpdesk van planet gebeld.
Blijkt dat mijn opzegging is geweigerd. Hier snap ik dus helemaal niks van, maar goed de dame aan de telefoon zegt dat ze wederom mijn abo zal opzeggen. Ik vandaag nog maar es gebeld naar de helpdesk, blijkt dat mijn opzegging nog wordt nagekeken. Ik hoop dus dat dit allemaal goed gaat komen en dat ik niet straks dubbel ga betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
fusion.fake schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:15:
@ linux

[afbeelding]
[afbeelding]

ik heb wel gewoon 4 mbit down en 1 mbit up. zijn er meer mensen die dit hebben ?>
mijn internet deed het eerst een paar weken in een keer deed ie het was 20 september ofzo rond die datum en toen had ik gelijk 1 mbit up daarvoor niet. ?? raar
btw is die snr waardes niet laag ? ik had de helpdeskt van wanadoo benaderd ik schreef dat ik 1 mbit up had en download 9600 kbps stond in settings terwjl diet niet zo was.

ze zeiden dat dit door lage snr waardes komt / ruis.

ik begreep er iig niet veel van
Zijn waarschijnlijk bezig met upgrade procedures en/of testen, waardoor jij enigzins 'last' ondervindt. Als jij daadwerlijk die 20mbit lijn ingetraind krijgt, dan merk je dat vanzelf wel. Om nou allerlei zaken te gaan speculeren of wat dan ook, dat schiet echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
richy t schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:28:
Vorige maand ook maar de gok genomen en Wanadoo family + telefonie aangevraagd. Zit nog bij planet maar kreeg keurig bericht dat per 1nov. mijn abo zou worden beëindigd. Mijn modem van Wanadoo is opgestuurd en ligt hier al klaar, 12-10 zal ik worden aangesloten, dus alles liep voorspoedig. Krijg ik vorig week ineens een mailtje van planet.

Geachte heer ,

Onlangs heeft u ons gevraagd om de opzegging van uw ADSL-abonnement in te trekken.
Wij hebben uw verzoek verwerkt.

Het doet ons genoegen te horen dat u uw ADSL-abonnement wilt voortzetten en zo gebruik kunt blijven maken van uw ADSL-abonnement bij Planet Internet.

???????????????????????????

Ik heb dus planet helemaal niks gevraagd, dus meteen maar naar de helpdesk van planet gebeld.
Blijkt dat mijn opzegging is geweigerd. Hier snap ik dus helemaal niks van, maar goed de dame aan de telefoon zegt dat ze wederom mijn abo zal opzeggen. Ik vandaag nog maar es gebeld naar de helpdesk, blijkt dat mijn opzegging nog wordt nagekeken. Ik hoop dus dat dit allemaal goed gaat komen en dat ik niet straks dubbel ga betalen.
Wat een onzin van Planet. Op basis waarvan hebben ze dan jou opzegging geweigerd? Als jij de contractuele verplichting bent nagekomen en binnen aangesteld termijn hebt opgezegd, dan hoef jij echt geen zorgen te maken. Zullen zij daar voor jou moeten rechtzetten en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richy t schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:28:
Ik zou eerst eens naar mijn status van mijn Family aanvraag kijken als ik jou was. De aanvraag van Wanadoo naar KPN voor het omzetten van de lijn, wordt ook naar Planet gestuurd. Planet mag deze zelf niet weigeren, maar Wanadoo kan hem eventueel cancellen als het niet lukt om een of andere reden.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat Planet zit te fokken, maar ik zou eerst even naar de "leidende" partij kijken in deze, en dat is in beginsel Wanadoo, niet Planet.
Zou je deze images aan willen passen zoals in hun frames te lezen valt, inclusief verwijzing naar FAQ? Thanks.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Opzegging is geweigerd omdat ze de lijn niet kunnen opzeggen bij KPN-DSL. Dit kan niet omdat er een telco-telco (overname door Wanadoo) op de lijn loopt.

@ Kryz

Het is niet Planet die bericht krijgt van Wanadoo, maar KPN-DSL krijgt bericht als telco van Wanadoo als telco. Dat KPN-DSL dit aan Planet meldt kan (en is vrij logisch).

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 10-10-2005 18:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Planet is gewoon een K.U.T. ISP en doet wel vaker van dit soort geintjes... lees het fora er maar op na.

Verder is KPN volgens mij ook totaal NIET blij met deze aktie van Wanadoo, want zoals ik al meldde dat een maat van mij de overstap van XS4all naar Wanadoo onlangs had gemaakt en alles op de Wanadoo kan perfect werkt.

Echter had KPN zijn telefoonlijn eruit gesloopt en was hij dus niet meer bereikbaar onder zijn gewone kpn nummer en kon daarmee ook niet bellen alleen via Wanadoo. Hierop had hij contact opgenomen met KPN en zouden dit vandaag herstellen.
Wat ze hebben gedaan: zijn Wanadoo lijn totaal afgekoppeld!!! en hij heeft dus nu geen internet en geen telefoonlijn van Wanadoo |:(

Alles loopt weer via KPN!!!

Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat de problemen die in dit topic voorbij komen opzettelijk door KPN veroorzaakt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
frogger3d schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:03:
Weet iemand hoe je de DNS server in de DHCP settings van de livebox kunt instellen? Het is bijzonder irritant om overal je dns te moeten instellen. Uitschakelen van dhcp van de livebox zou nog beter zijn! Wat een waardeloos ding zeg.
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
TWolf schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:53:
...
[fixed, maar kan beter] DNS server
De DNS methodiek van Wanadoo blijft vaag. Ik heb maar op mijn eigen PC DNS servers ingesteld.
Vraagje: wanneer ik telnet naar de livebox en daar die dns servers instel, worden die dan ook doorgegeven/gebroadcast aan de verbonden PC's?
...
Zou zeggen, jij ook: checkit out ;)
Of het er stabieler op wordt ... geeeeeeeen ID. Te groot netwerk al met vaste IP's ingesteld, en af en toe zo'n laptopje of PDA loopt ie hier niet bij vast. Ze zijn nu wel wat vlotter met DNS recieving.
Sinds je toch bezig bent met je Linux bakkie, gooi er dan gelijk een DNS proxy op en stel hem in als gateway. Zou er niet in geloven dat de livebox "local loopback" of "NAT loopback" gaat ondersteunen binnenkort.

@ fusion.fake: Lijkt wel alsof jij per ongeluk een full-open ADSL lijn hebt :/ (toevallig 8Mbit gehad? ... zou het anders ECHT niet weten :?)
Maar niet klagen zou ik zeggen :Y)
@ hieronder
Ultieme correcte pad voor 2K & XP:
%SystemRoot%\system32\drivers\etc

[ Voor 30% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-10-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

TWolf schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:31:
[...]

Zowel Windows als Linux hebben een zogenaamde hosts file. Bij Win 2K/XP staat die in je windows\system32\drivers\etc directory.
Dit is een gewone textfile waar je namen aan ip nummers kunt koppelen, een soort dns file ipv dns server. Door er bijvoorbeeld

216.239.57.99 google.com

in te zetten, wordt je wanneer je in je browser google.com intypt doorgestuurd naar dat ip, zonder dat er een dns server is aangesproken. (Dat is btw google's ip). Voor de namen die niet in de hosts file staan, gebruikt hij wel de dns server. Zo kun je uiteraard ook

<je Wanadoo ip> mijnsite.nl

erin zetten, maar gezien de gekke kuren van de Livebox krijg je bij je interne network dan de settings van de Livebox te zien ipv van de gewenste webserver.
Dus je dient er het ip van je webserver van je interne netwerk neer te zetten, zodat je direct naar je webserver gaat, zoiets als:

192.168.0.1 mijnsite.nl

File saven, rebooten en uittesten ;)
rebooten hoeft niet, gewoon je browser afsluiten en opnieuw openen is genoeg :).

Voor de zekerheid. je windows hosts-file zit in windows/system32/drivers oid, je komt daarmee wel goed op weg

En als je linux hebt dan weet je ook waar die hostfile zit :Y)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Laatst online: 12-09 15:11
Maar als het echt komt door telco van wanadoo, waarom krijg ik dan een mailtje dat ik dit zelf heb ingetrokken? Misschien een standaard mail dat kan. Toch bel ik 2x met de helpdesk van planet en niet een van beide werknemers van planet heeft het over een eventuele telco gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door richy t op 10-10-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 16:14
Misschien is deze vraag reeds gesteld maar ik kon t zo 1 2 3 niet vinden.

Ik wil Wanadoo ADSL Family (zonder telefonie) aanvragen, nou heb ik momenteel een draadloos netwerkje met een Linksys WRT54G. Kan ik deze straks ook weer achter de livebox hangen net zoals achter een kabelmodem van Chello bijvoorbeeld?

Of ben ik verplicht om een draadloze livebox te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
mijn probleem is nog steeds niet opgelost
en ik denk dat ik niet de enige ben
ook denk ik dat de meeste het gal spuwen een beetje zat raken
mensen negeren de negatieve berichten toch omdat het percentage gewoon vrij laag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
dizzie schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:08:
Misschien is deze vraag reeds gesteld maar ik kon t zo 1 2 3 niet vinden.

Ik wil Wanadoo ADSL Family (zonder telefonie) aanvragen, nou heb ik momenteel een draadloos netwerkje met een Linksys WRT54G. Kan ik deze straks ook weer achter de livebox hangen net zoals achter een kabelmodem van Chello bijvoorbeeld?

Of ben ik verplicht om een draadloze livebox te nemen?
Je kan het er gewoon achter hangen. Je zou eventueel wat instellingen aan moeten passen, als hij de juiste instellingen niet automatisch oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Je krijgt er nu een ipod bij.. 2 weken geleden besteld, maar er valt niets te regelen. foei foei foei wanadoo.

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
miekd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:35:
Je krijgt er nu een ipod bij.. 2 weken geleden besteld, maar er valt niets te regelen. foei foei foei wanadoo.
Hoezo foei? Niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 27-08 09:44
wilko2 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:38:
[...]

Hoezo foei? Niet meer dan logisch.
Juist heel slim! Eerst verlengen ze de actie met 5 dagen, zodat iedereen nog snel even kan bestellen. De grote stroom mensen hebben ze nu al binnen. De laatste mensen die twijfelen halen ze nu nog over met een leuke mp3 speler.
/me is blij dat KPN wat traag was met het activeren van z'n telefoonlijn, anders had hij die mp3 speler gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Nou we zijn er hier bij mij thuis uit :)
Eindelijk :P
We nemen internet en telefonie van Wanadoo. Ik ga 't morgen bestellen via hun website en gaan chello classic opzeggen, en die brief gaan we morgen ook opsturen. Het duurt 1 kalendermaand dus chello hebben we tot eind november maar dat is niet erg, als wanadoo nog niet werkt kan ik toch nog internetten :P
Maar ik ga er vanuit dat ik het allemaal wel kan fixen en als 't me niet lukt kunnen jullie me altijd nog helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Flydesign.nl schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:45:
[...]

Juist heel slim! Eerst verlengen ze de actie met 5 dagen, zodat iedereen nog snel even kan bestellen. De grote stroom mensen hebben ze nu al binnen. De laatste mensen die twijfelen halen ze nu nog over met een leuke mp3 speler.
/me is blij dat KPN wat traag was met het activeren van z'n telefoonlijn, anders had hij die mp3 speler gemist
Ik vind het een beetje asociaal tegenover de klant.

Ik ben bij @home weggegaan omdat ik vond dat ik daar niet goed behandeld werd als klant. natuurlijk ben ik een zeikerd m.b.t. dit gedoe, maar ik kijk nu echt niet blij het komende jaar wanadoo tegemoet..

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

na veel reacties te hebben gelezen hier ga ik het ook bestellen. Ik wil gewoon internetten en af en toe wat downloaden dus de Livebox moet geen probleem zijn.
Maar hoeveel pc's kan je eigenlijk aansluiten op de livebox? Niet de draadloze...

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Je hebt 2 utp poorten en een usbpoort. Dus volgens mij 3. Maar ja met een router, switch of hub natuurlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

he?

we hebben nu een modem/router in 1 in de meterkast. Hier kunnen 4 pc's aan. Deze wordt toch vervangen door de Livebox? Of moet de Livebox aan de router/modem gekoppeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
te vroeg gejuigd dat alles goed en snel werkte me wanadoo livebox is de telefonie kant overleden krijg binnen 2 tot 3 werkdagen een neiuwe thuisgestuurd.

kan niet bellen/gebeld worden

maar als ik me huis tel op isra punt doe kan ik weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Flipm0de schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:14:
na veel reacties te hebben gelezen hier ga ik het ook bestellen. Ik wil gewoon internetten en af en toe wat downloaden dus de Livebox moet geen probleem zijn.
Maar hoeveel pc's kan je eigenlijk aansluiten op de livebox? Niet de draadloze...
Daar gaan we, in de situatie van ongetweakte DHCP pool leases:

Ethernet rood: 10*
Ethernet geel: 10*
USB: 1
Bluetooth: 10*
*Onder voorbehoud van een aangesloten SWITCH. Kan nog groter zijn, maar dan moet je de rest, dus de IP adressen die de livebox device/adapter niet uitgeeft, statisch configureren bij de clients

Dekt dat een beetje jouw netwerk? Zo niet, dan gaan we tweaken tot de max boundary.

Aangepaste DHCP pools:

Ethernet rood: 252
Ethernet geel: 252
USB: 1 (geen ID of je dit kan rekken mbv een USB switch)
Bluetooth: 252

Onderbouwing:
Ze zitten allemaal vast aan een subnet, waar nog ruimte is voor 255 adressen. Helaas is 1 van die adressen een broadcast, de ander het netwerk zelf en nog 1 gereserveerd door de livebox zelf.

Sim-Pel :Y)
Flipm0de schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:38:
he?

we hebben nu een modem/router in 1 in de meterkast. Hier kunnen 4 pc's aan. Deze wordt toch vervangen door de Livebox? Of moet de Livebox aan de router/modem gekoppeld worden?
Tja ....
Simpel rekensommetje laat nog UITERLIJK 4 connecties over :Y) (als je de clients alleen aansluit via UTP kabels, en niet via BT of Wireless)

OF je prikt 2 UTP kabels in de livebox. (de rode en de gele, geen 4 PC's kunnen aansluiten maar wel de oude "modemrouter" er tussenuit)

OF je prikt 3 UTP kabels in je al bestaande routermodem en prikt een kabel tussen de livebox en je modemrouter + je prikt een directe UTP kabel in de overgebleven gele interface van de livebox.
(De client van de gele port zal vele problemen ondervinden met het zoeken naar de clients die indirect vastzitten aan de rode interface ... andere subnets ;))

Sim-Pel

Let wel: je moet je DHCP server dan UITSCHAKELEN en zorgen dat de interface/gateway op een ander subnet staat van die "modemrouter" die ertussen zit, anders werkt internet niet ;)
Wat je dan EIGENLIJK doet, is je modemrouter ombouwen tot dure switch :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-10-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 13-09 09:01
Twee weken geleden mijn Wanadoo abbo aangevraagd en mijn @Home (kabel) abbo opgezegd per 1 november. Vorige week kreeg ik de livebox al binnen en eergisteren in 5 minuten geinstalleerd. Gewoon in de meterkast geplugged en telefoon achter de livebox gehangen (DECT en een vast toestel). Internet werkte zonder enige aanpassing. Het meeste werk was nog het uitzoeken hoe ik dat Wanadoo logo kon uitzetten :)

Ik heb een LinkSys wireless router en die haalde altijd via DHCP bij @Home zijn IP adres op. Deze zit dus nu achter de LiveBox. Dit heeft als voordeel dat ik geen WiFi kaartje hoefde te bestellen. Om de LiveBox wat transparanter te maken heb ik de LinkSys een statisch IP adres gegeven 192.168.6.2 en alle poorten (TCP en UDP) geforward naar dit IP adres. Daarna werken eMule e.d. ook weer naar behoren. Alle overige configuratie kan ik prima via de LinkSys regelen.

Ik zit nog op een 3200kbps download en 450kbps upload, maar dat is al meer dan ik had via @Home en voor nog minder geld ook. Het grootste nadeel is de beperkte snelheid van de Wanadoo news server voor een Family account. Ik heb hierover de helpdesk gebeld (staat ook online, maar wou ff zieken ;)). Helpdesk was snel bereikbaar (0.10ct/min) en gaf zelf ook aan verbaasd te zijn dat het zo traag was. Oplossing is om elders een usenet abbo te nemen. Hij refereerde naar PFCorner, maar ook Eweka is een redelijk alternatief. Blijft natuurlijk stompzinnig dat een 20Mbps abbo een geknepen Usenet toegang geeft, maar voor 23 euro/mnd vind ik het wel te vergeven. Denk alleen niet dat ik 7 euro/mnd wil gaan betalen voor een Usenet abbo.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
miekd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:02:
[...]

Ik ben bij @home weggegaan omdat ik vond dat ik daar niet goed behandeld werd als klant. natuurlijk ben ik een zeikerd m.b.t. dit gedoe, maar ik kijk nu echt niet blij het komende jaar wanadoo tegemoet..
Ik vind het helemaal niet asociaal tegenover de klant, ze mogen van mij part meer stunten met dat soort acties. In dit geval gaat het om een gewilde iPod, maar als het een B-merk broodrooster was......niemand die zich daarover zou bekommeren. Dat mensen nou net achter het net vissen, dat is dan inderdaad jammer. Om daar helemaal een 'case' van te maken, is dan een persoonlijk probleem. Wel respect dat jij jezelf al erkent als enigzins een zeikerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

LinuX-TUX schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:43:
[...]

Daar gaan we, in de situatie van ongetweakte DHCP pool leases:

Ethernet rood: 10*
Ethernet geel: 10*
USB: 1
Bluetooth: 10*
*Onder voorbehoud van een aangesloten SWITCH. Kan nog groter zijn, maar dan moet je de rest, dus de IP adressen die de livebox device/adapter niet uitgeeft, statisch configureren bij de clients

Dekt dat een beetje jouw netwerk? Zo niet, dan gaan we tweaken tot de max boundary.

Aangepaste DHCP pools:

Ethernet rood: 252
Ethernet geel: 252
USB: 1 (geen ID of je dit kan rekken mbv een USB switch)
Bluetooth: 252

Onderbouwing:
Ze zitten allemaal vast aan een subnet, waar nog ruimte is voor 255 adressen. Helaas is 1 van die adressen een broadcast, de ander het netwerk zelf en nog 1 gereserveerd door de livebox zelf.

Sim-Pel :Y)

[...]
Tja ....
Simpel rekensommetje laat nog UITERLIJK 4 connecties over :Y) (als je de clients alleen aansluit via UTP kabels, en niet via BT of Wireless)

OF je prikt 2 UTP kabels in de livebox. (de rode en de gele, geen 4 PC's kunnen aansluiten maar wel de oude "modemrouter" er tussenuit)

OF je prikt 3 UTP kabels in je al bestaande routermodem en prikt een kabel tussen de livebox en je modemrouter + je prikt een directe UTP kabel in de overgebleven gele interface van de livebox.
(De client van de gele port zal vele problemen ondervinden met het zoeken naar de clients die indirect vastzitten aan de rode interface ... andere subnets ;))

Sim-Pel

Let wel: je moet je DHCP server dan UITSCHAKELEN en zorgen dat de interface/gateway op een ander subnet staat van die "modemrouter" die ertussen zit, anders werkt internet niet ;)
Wat je dan EIGENLIJK doet, is je modemrouter ombouwen tot dure switch :Y)
ok ik snap het , denk ik. Op de laatste manier kan ik me 2 pc's en me ps2 kwijt.
Bedankt !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Ik wil ADSL Family bestellen met telefonie. Als ik de postcode check doe op de site staat dit abbo er niet tussen. Twee weken geleden heb ik gebelt met de wanadoo helpdesk en diegene vertelde mij dat het niet leverbaar was. Hij deed waarschijnlijk dezelfde postcode check op internet als ik deed. Een vriend van mij die 2 kilometer hiervandaan woont krijgt dezelfde melding, niet leverbaar volgens de site.

Nu komt het rare. Mijn hele buurt (volgens mij heel den haag) krijgt nu een reclame folder binnen met aan de voorkant grote letters: Wanadoo ADSL Family + Telefonie. Ik kan het meteen bestellen.

Ik snap hier nu niks meer van. Is het er nu wel of niet? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Resinman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:59:
Ik wil ADSL Family bestellen met telefonie. Als ik de postcode check doe op de site staat dit abbo er niet tussen. Twee weken geleden heb ik gebelt met de wanadoo helpdesk en diegene vertelde mij dat het niet leverbaar was. Hij deed waarschijnlijk dezelfde postcode check op internet als ik deed. Een vriend van mij die 2 kilometer hiervandaan woont krijgt dezelfde melding, niet leverbaar volgens de site.

Nu komt het rare. Mijn hele buurt (volgens mij heel den haag) krijgt nu een reclame folder binnen met aan de voorkant grote letters: Wanadoo ADSL Family + Telefonie. Ik kan het meteen bestellen.

Ik snap hier nu niks meer van. Is het er nu wel of niet? :(
Kans op 2 situaties:
1) Database is niet up2date mbt postcode check

2) PR loopt vooruit op wat er komen gaat. Net zoals je van tevoren al weet dat Xbox360 en PS3 zullen gaan komen. (hoogstwaarschijnlijk)

Als beide niet aan de orde zijn, zijn ze bezig met "misleidende"/"valse" reclame ... volgens mij nog strafbaar ook. (ondanks het niet verder gaat dan "kijk eens, dis beschikbaar elders in nederland, maar niet voor jouw :+ ")

Misleidend as in: Jaha, we hebben u enthousiast mogen maken met de diverse Family abo's, maar helaas, we hebben voor u het 2e rangs pakket in petto, een ADSL light zonder telefonie mogelijkheden .... oid

Zou zelf NOG een keer opbellen naar wanadoo met de vraag om opheldering. Leg de situatie uit en (als ze er zelf nog niet van op de hoogte waren) stel ze voor om je terug te laten bellen zodra ze concreet antwoord hebben, sinds je best wel veel interesse hebt voor het product.

Beetje paaien, diegene die je aan de lijn hebt aanspreken met zijn naam, dat soort geintjes/onderliggende psychologie wil best werken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-10-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
LinuX-TUX schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:09:
[...]

Zou zelf NOG een keer opbellen naar wanadoo met de vraag om opheldering. Leg de situatie uit en (als ze er zelf nog niet van op de hoogte waren) stel ze voor om je terug te laten bellen zodra ze concreet antwoord hebben, sinds je best wel veel interesse hebt voor het product.[/small]
Ik ga dat meteen morgenochtend doen. Als het niet beschikbaar is (of wel) zal ik dit meteen hier posten want dat schiet natuurlijk helemaal niet op. Jullie horen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
DenHaag bestaat uit 13 telefooncentrales. Wellicht hebben ze folder in heel 'DenHaag' laten verspreiden en dekken ze een centrale niet met hun DSL-netwerk.

Als je filders laat verspreiden kan je dat per regio of stad doen kan ik mij voorstellen. Maar wil je het per postcode gaan doen waar je dsl-netwerk dekking hebt zal je het per adres moeten versturen als bedrijf misschien. Die keuze zullen ze (financieel) niet gemaakt hebben waarschijnlijk.

Woon je bijvoorbeeld in Leidscheveen val je onder DenHaag, maar voor die wijk is er een aparte telefooncentrale gebouwd waar bij mijn weten alleen KPN-DSL op verkrijgbaar is bijvoorbeeld.

Beetje hetzelfde dat je op TV een reclame ziet voor Chello kabelinternet. Dat is ook niet leverbaar in DenHaag (kabel van UPC/Chello) omdat het Casema netwerk gebied is.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 11-10-2005 07:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:02:

Met die instelling mag een bedrijf dus nooit een actie ondernemen om klanten binnen te halen. Want altijd is er wel iemand die de dag voor de actie het produkt besteld heeft en dan teleurgesteld is dat hij niet ook van die actie kan profiteren.

Punt is: je hebt een produkt gezien, namelijk Wanadoo Family. Dat leek je wel een erg top produkt gezien de prijs/snelheid verhouding, en hebt dus onder de toen bestaande voorwaarden besteld. Als er nu ineens mensen zijn die er een iPod (en het is wel een Shuffle he, dus waar hebben we het nou eigenlijk over) bij krijgen, wat jij niet had, dan ben je ineens ontevreden met je keuze? Dan raad ik je aan om nooit meer een produkt te kopen alvorens zeker te weten dat de voorwaarden waaronder jij het contract afsluit, de beste ooit zullen zijn. Stukje tekst vrij naar Good Will Hunting: "I think that's a super philosophy, miekd. This way you can go through life without ever really making any decision at all."
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.