Quadesh schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:43:
Okay, ik zit gewoon een beetje te twijfelen over telefonie van wanadoo. Linux-TUX jij hebt ook telefonie van wanadoo toch? En helemaal geen problemen ermee alleen als de livebox vastloopt? En die loopt dan vast door UPnP?
Ik moet me hier helaas deels van onthouden, aangezien wij wat gerotzooi hebben met KPN zelf ivm overstappen BelBasis naar BelBudget.
Wij hebben hier dus tijdelijk geen KPN nummer meer

Dus of je nog via KPN bereikbaar bent zodra de livebox muurvast zit, durf ik niet met zekerheid te zeggen

(kunnen het niet checken)
Maar voor de rest gaat het hier prima sinds ik op de meeste PC's UPnP heb uit gezet
Gaat wel weer aangezet worden zodra de Livebox native UPnP ondersteund
Alleen de PC van m'n zusje en moeder draaien nog met UPnP services en zodra de livebox vastloopt staat er meestal 1 van de 2 aan.
Een paar keer had het een andere oorzaak ... maar laten we het erop houden dat ik toen behoorlijk zat te prutsen,klungelen,knutselen op de livebox via Telnet, waardoor die keihard onderuit ging
Ik heb die services express aan laten staan, ivm MSN en ander meuk die daarop draait, die gewoon niet zonder kunnen. Tuurlijk zou je voor sommige programma's static port forwards kunnen gebruiken, keerzijde is alleen dat je ze niet kan instellen bij het programma zelf. Dat betekend dus dat er maar 1 van de 2 effectief van die forwards kan genieten.
Op dit punt word ik dus een beetje misselijk van de moeite die ik ervoor moet gaan nemen om tot een "tijdelijke" oplossing te komen. Laat het maar lekker zo, wacht met smart op de nieuwe firmware &
/me LinuX-TUX doet z'n befaamde firmware dansje weer
Gemiddelde vastlooptijd/uitval is eens per 1,5 week ongeveer.
edit:
Ook niet onaardig om erbij te vermelden hoe groot ons digi-parkje hier is

5x PC waarvan 1 Server
3x Laptop
1x X-box
SOMS: Een HP server/workstation voor dev doeleinden (1x HP-3000, apollo etc), vrienden die langskomen met PDA'tjes etc.
Druk netwerkje dus, per dag zitten sowieso wel 3 PC's online, minimaal een beetje mail te checken enzo. De server staat altijd aan en dingen te serveren (waaronder dingen voor GoT)
[
Voor 12% gewijzigd door
LinuX-TUX op 09-10-2005 19:09
]