Promoot Anime, wordt lid van AniWay!
1234

Bedankt!
Promoot Anime, wordt lid van AniWay!
Klein vraagje:
Bij mij valt regelmatig de Wanadoo telefonie verbinding eruit; krijg dan vrolijk de melding dat ik niet aangemeld ben voor telefonie in de livebox config. Na een reset werkt het wel weer (reboot via telnet of resetknopje of stekker uit), maar de helpdesk geeft aan dat ik de stekker eruit moet halen, een minuut moet wachten; vervolgens de resetknop ingedrukt houden en dan de spanning er weer op en na een paar seconden de resetknop loslaten.
Dit is volgens mij een hard reset (naar fab. instellingen); dan ben ik natuurlijk ook al mijn mappings kwijt (zijn er wel wat).. is het mogelijk om de mapping te exporteren en vervolgens weer in te lezen? Anders moet ik dan maar alles weer invoeren..
En zou het uberhaupt werken?
Dat iemand teleurgesteld (of met een 'mooi' woord genaaid) is, valt natuurlijk goed te begrjipen. Helemaal wanneer amper een dag nadat iemand het besteld hebt (al kan je dan alsnog via de cool-off regeling de iPod krijgen) de actie ingaat. Ik denk wel dat Wanadoo de gevolgen voor lief heeft genomen, tijdens het bepalen van deze actie.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:45:
[...]
Met die instelling mag een bedrijf dus nooit een actie ondernemen om klanten binnen te halen. Want altijd is er wel iemand die de dag voor de actie het produkt besteld heeft en dan teleurgesteld is dat hij niet ook van die actie kan profiteren.
Punt is: je hebt een produkt gezien, namelijk Wanadoo Family. Dat leek je wel een erg top produkt gezien de prijs/snelheid verhouding, en hebt dus onder de toen bestaande voorwaarden besteld. Als er nu ineens mensen zijn die er een iPod (en het is wel een Shuffle he, dus waar hebben we het nou eigenlijk over) bij krijgen, wat jij niet had, dan ben je ineens ontevreden met je keuze? Dan raad ik je aan om nooit meer een produkt te kopen alvorens zeker te weten dat de voorwaarden waaronder jij het contract afsluit, de beste ooit zullen zijn. Stukje tekst vrij naar Good Will Hunting: "I think that's a super philosophy, miekd. This way you can go through life without ever really making any decision at all."
[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-10-2005 11:47 ]
Verwijderd
Vertel mij dan eens: wat is het verschil met enige andere actie die providers of leveranciers van welke diensten of produkten dan ook voeren? Wat is hier nou zo speciaal aan dat de klant zich door Wanadoo genaaid voelt, in plaats van door het concept "actie"?Lekkere Loempia schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:46:
Dat iemand teleurgesteld (of met een 'mooi' woord genaaid) is, valt natuurlijk goed te begrjipen. Helemaal wanneer amper een dag nadat iemand het besteld hebt (al kan je dan alsnog via de cool-off regeling de iPod krijgen) de actie ingaat. Ik denk wel dat Wanadoo de gevolgen voor lief heeft genomen, tijdens het bepalen van deze actie.
Verwijderd
Nu weer ontopic?
Het was dus idd iets in de centrale. Kheb nu adsl signaal (adsl1 gok ik, het lijkt me dat een adsl1 modem niet op adsl2 signaal reageert). Nu nog even wachten op de liveboxTutti-frutti schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:52:
Grrr.. ik zou 12 oktober mijn adsl lijn geactiveerd krijgen, maar nu is net vanmiddag mijn signaal op m'n lijn weg.
Met kpn gebeld, en die zegt dat het inderdaad gaat om een storing buiten mijn huis (aan kpn's zijde).
Misschien iets verkeerd gedaan bij het activeren van adsl. Gelukkig heb ik mijn huidige adsl op een andere lijn. Morgen tussen 12 en 14u wordt er naar gekeken
Nope never 8 mbit gehad. max download was 430 kB/s.LinuX-TUX schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:56:
@ fusion.fake: Lijkt wel alsof jij per ongeluk een full-open ADSL lijn hebt(toevallig 8Mbit gehad? ... zou het anders ECHT niet weten
)
Maar niet klagen zou ik zeggen
@ hieronder
Ultieme correcte pad voor 2K & XP:
%SystemRoot%\system32\drivers\etc
maar ik ben bang dat ik geen 20 mbit krijg ofzo nu. mss dat ze een foutje hebben gemaakt ofzo..
Ik heb de instellingen van de topic start gebruikt.. maar helaas krijg ik geen ipadres toegewezen.
Er zit in ieder geval adsl signaal op de lijn.
Deze instellingen gebruik ik:
Heb zelf ook al eens 10min lang gezocht en zag toen mijn fout.
Tja, etech...
[ Voor 9% gewijzigd door KBDE op 11-10-2005 16:29 ]
Ik post dit nu via de 4mbit lijn
Tja, dat kan je aan de mensen die zich zo voelen (die hebben zich al op het forum reeds uitgesproken over de actie) navragenVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:59:
[...]
Vertel mij dan eens: wat is het verschil met enige andere actie die providers of leveranciers van welke diensten of produkten dan ook voeren? Wat is hier nou zo speciaal aan dat de klant zich door Wanadoo genaaid voelt, in plaats van door het concept "actie"?
Blijf ik wel met een klein raadseltje over.
In de brief staat dat de lijn binnen vier weken wordt opgeleverd, tevens staat er vermeld dat ik moet wachten met opzeggen van de abo bij mijn recente provider (demon) totdat ik een definitieve datum heb verkregen van Wanadoo. De opzegtermijn bij Demon is een maand.
Kom/kan ik hier nu door in de problemen raken als demon niet "op tijd" is opgezegd?
En is de ervaring er dat dit goed op elkaar aansluit?
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
1. Die E-tech wil nog wel eens het een en ander vasthouden en ineens een dag later blijkt het WAN-IP adres wel ingevuld.Tutti-frutti schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:19:
Oke.. ik heb nu mijn tijdelijke modem (e-tech modemrouter geval, die blauwe ja) ingesteld.
Ik heb de instellingen van de topic start gebruikt.. maar helaas krijg ik geen ipadres toegewezen.
Er zit in ieder geval adsl signaal op de lijn.
Deze instellingen gebruik ik:
[afbeelding]
2. Ook zeker de DNS-namen opgeven 194.134.5.55 en .5 (maar eerst natuurlijk punt 1.)
Die factuur sturen is een automatisch proces. Maar zodra je gemeld hebt dat je nu geen internet hebt, maar wel facturen krijgt, hoef je die niet te betalen (krijg je terug gestort of je krijgt straks een aantal maanden geen factuur.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:29:
[...]
Nog steeds geen verbinding.
Via via gehoord dat er een portje stuk is in de centrale (waar ik op zit)
Kunnen mij niet zeggen wanneer ik internet krijg.
Ze zijn wel zo onbeschoft om een factuur te sturen......
Wordt even met de bank bellen om het bedrag terug te laten storten.![]()
Slechte dienst , ik mag mijn abbo niet eens opzeggen van ze.
Ik wil graag terug gezet worden naar lite maar ook dat is niet mogelijk..
Ik blijf benieuwd naar de snelheden van de usenet-pay-servers via wanadoo.BugBoy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:47:
Twee weken geleden mijn Wanadoo abbo aangevraagd en mijn @Home (kabel) abbo opgezegd per 1 november.
...
Ik zit nog op een 3200kbps download en 450kbps upload, maar dat is al meer dan ik had via @Home en voor nog minder geld ook. Het grootste nadeel is de beperkte snelheid van de Wanadoo news server voor een Family account. Ik heb hierover de helpdesk gebeld (staat ook online, maar wou ff zieken). Helpdesk was snel bereikbaar (0.10ct/min) en gaf zelf ook aan verbaasd te zijn dat het zo traag was. Oplossing is om elders een usenet abbo te nemen. Hij refereerde naar PFCorner, maar ook Eweka is een redelijk alternatief. Blijft natuurlijk stompzinnig dat een 20Mbps abbo een geknepen Usenet toegang geeft, maar voor 23 euro/mnd vind ik het wel te vergeven. Denk alleen niet dat ik 7 euro/mnd wil gaan betalen voor een Usenet abbo.
Kan iemand hier eens wat reactie opgeven? Graag de snelheid en de betreffende payserver.
dank
Edit
Minimale contractsduur, ik zie daar niks over staan. Ik neem aan dat je een contract tekent voor 1 jaar? (dus niet voor een half jaar en daarna een prijsverhoging?)
/Edit
[ Voor 8% gewijzigd door omitz op 11-10-2005 21:34 ]
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
EWEKA, 4 threads +/- 420-430 kB/sec[b]omitz schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:16:
Ik blijf benieuwd naar de snelheden van de usenet-pay-servers via wanadoo.
Kan iemand hier eens wat reactie opgeven? Graag de snelheid en de betreffende payserver.
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Waarom ben je daar naar benieuwdomitz schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:16:
[...]
dank
Edit
Minimale contractsduur, ik zie daar niks over staan. Ik neem aan dat je een contract tekent voor 1 jaar? (dus niet voor een half jaar en daarna een prijsverhoging?)
/Edit
Pay servers is een ander topic... en de bandbreedte van Wanadoo is al zo vaak opgesomt.
Minimale contractsduur staat gewoon op de site

Dit is inderdaad al tienduizend keer uiteengezet. Nogmaals: eerst zoeken, dan pas vragen!omitz schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:16:
[...]
dank
Edit
/Edit
Ik vind die van Wanadoo een beetje brak, er staan lompe dingen op.
(Ik weet het offtopic maar nu we het er toch over hebben
Betere dingen??? wat bedoel je daarmee ?MensionXL schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:42:
Staan er betere dingen op Eweka newsservers dan op die van Wanadoo?
Ik vind die van Wanadoo een beetje brak, er staan lompe dingen op.
(Ik weet het offtopic maar nu we het er toch over hebben)
verder check www.eweka.nl
Nu maar eens zien of Wanadoo Demon kan doen vergeten.
Ja, gewoon nieuwere spellen, nieuwere films, nieuwere software. Wat nu op de nieuwsserver staat is Bamby, Need for speed high stakes, en Armageddon

@Muse
Ik heb geen nachtmerries gehad om mijn oude Lite abbo van Wanadoo om te ruilen voor het Family abbo. Het is in verhouden wel een goede zaak. Alleen ligt de ping 4 tot 8 ms hoger dan bij BabyXL (Family telt 18 ms naar www.wanadoo.nl)
Ik heb btw ook al 5 weken geen downtime
------------------------------------------------------------------------
Hoe is het met de rest??? Iemand nog downtime?
[ Voor 19% gewijzigd door MensionXL op 11-10-2005 23:48 ]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
Ze hebben meer dan 125.000 nieuwsservers dan staat op hun website, dus beetje onzinnig om die vraag hier te stellen als je het zelf had kunnen nalezen en daarnaast hoort dit niet thuis in het Wanadoo topic. Beetje eigen initiatief mag ook wel! En verder zoek op FTD etc
Heeft iemand al ervaring met de overstap en de daarbij horende facturen? ik vraag mij echt sterk af of bv het KPN gedeelte direct stopt bij de aanleg van Wanadoo
Ook dit is niet boeiend, op de Eweka site staan de specs.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:58:
eweka 442 kb
kan alleen maar leuker worden na de update.
Mensen dit topic gaat NIET over Eweka! maar over Wanadoo ervaringen!!!
geen snelheids opsommingen, staat duidelijk in de startopic. iedereen weet dat je met een redelijke payserver altijd je max snelheid haaltVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:58:
eweka 442 kb
kan alleen maar leuker worden na de update.
je krijgt een gewone netnummer. in mijn geval 0548xxxxxxxSuffie schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:56:
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met dat 2e telefoonnummer dat je van Wanadoo krijgt? Want we gaan het zo-goed-als-zeker doen, maar dat was nog ff iets wat ik me afvroeg. is dat dan "ook" een "020" nummer, of iets compleet anders zoals 067...etc . Dit ook ivm dat je in de toekomst waarschijnlijk ook zonder kpn-aansluiting kan, maar ik wel een "gewoon" net nummer wil houden.
[ Voor 29% gewijzigd door vr6-only op 12-10-2005 00:31 ]
Ik speel geen online FPS, dus ik ga er denk ik niet zoveel van merken. Nu ping ik rond de 10-12 ms naar www.tweakers.net. Ach, ik ga wel zien hoe het loopt. Ik dan in ieder geval mijn Eweka-abo ook eens op volle snelheid gebruiken.MensionXL schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:46:
@Muse
Ik heb geen nachtmerries gehad om mijn oude Lite abbo van Wanadoo om te ruilen voor het Family abbo. Het is in verhouden wel een goede zaak. Alleen ligt de ping 4 tot 8 ms hoger dan bij BabyXL (Family telt 18 ms naar www.wanadoo.nl)
Ik heb btw ook al 5 weken geen downtime
Verwijderd

p.s. idd, het netnummer blijft hetzelfde.
Je krijgt een normaal geografisch nummer. Vooralsnog biedt Wanadoo alleenmaar een 'tweede' lijn aan. De livebox (deathbox voor sommigen) fungeert als splitter waardoor beide lijnen (het PSTN KPN lijntje en de VODSL lijn) gedeelt worden.Suffie schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:56:
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met dat 2e telefoonnummer dat je van Wanadoo krijgt? Want we gaan het zo-goed-als-zeker doen, maar dat was nog ff iets wat ik me afvroeg. is dat dan "ook" een "020" nummer, of iets compleet anders zoals 067...etc . Dit ook ivm dat je in de toekomst waarschijnlijk ook zonder kpn-aansluiting kan, maar ik wel een "gewoon" net nummer wil houden.
Voor de rest probeer ik nu weer iets moeilijks geregeld te krijgen van wanadoo, dus dat zal leuk worden (mijn emailadres is hoofdemailadres van mn moeder's kabelwanadoo verbinding, die wil ik veranderen in die van haar, zodat ik die van mij kan overzetten op een inbelverbinding, en vervolgens kan gebruiken voor de adsl aanvraag
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
Verwijderd
zelfde voor line in trouwens wat is t plugje daarvan?
logisch zou rj11 zijn maar alle foto's lijken op rj45
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 11:16 ]
Mijn probleem is echter dat het voor mij niet mogelijk is om de livebox bij het israpunt aan te sluiten. Wel kan ik dat ding direct na mijn eerste wandcontactdoos aansluiten. Deze bevindt zich op circa een meter of tien kabel van het israpunt. Kan dit problemen op gaan leveren?
intergalactic.fm
rj11Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:25:
is de plugin van de uitgang van telefoon op de livebox een rj11 of rj45 plugje? tis me niet echt duidelijk
zelfde voor line in trouwens wat is t plugje daarvan?
logisch zou rj11 zijn maar alle foto's lijken op rj45
1x RJ11 - line in
1x RJ11 - phone uit
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
probeer het een met 1 lijntje
ik heb tweaknews
en zelf met 1 lijntje trek ik em nog vol (tussen de 400 en 410)
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Verwijderd
Welke datum had je het dan besteld? Zo snel vind ik het namelijk niet..Flipm0de schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:30:
wow vandaag wanadoo aan de telefoon gehad, ze willen 25oktober al leveren !! Vorige week besteld. Best snel, zit nu nog bij demon.
In ieder geval handig om hier wat ervaringen te kunnen lezen
Flickr PSN ID= cheironnl
nou het kan sneller, bij mij was het in 16 dagen.Flipm0de schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:30:
wow vandaag wanadoo aan de telefoon gehad, ze willen 25oktober al leveren !! Vorige week besteld. Best snel, zit nu nog bij demon.
[ Voor 81% gewijzigd door vr6-only op 12-10-2005 12:59 ]
als je daarvoor geen apparatuur hebt dan is het geen punt. meestal gaat het dan wel goed.yrew schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:36:
Ik zit er over te twijfelen om een wanadoo abonnement af te sluiten. Nu lees ik van een aantal mensen dat ze problemen hebben met hun livebox. Van een aantal mensen hoor ik ook dat die problemen verdwenen waren nadat ze de livebox bij het israpunt aangesloten hadden.
Mijn probleem is echter dat het voor mij niet mogelijk is om de livebox bij het israpunt aan te sluiten. Wel kan ik dat ding direct na mijn eerste wandcontactdoos aansluiten. Deze bevindt zich op circa een meter of tien kabel van het israpunt. Kan dit problemen op gaan leveren?
[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 12-10-2005 13:01 ]
Nope, ik woon boven een garage en de meterkast is binnen hun beveiligd gebied. Ik kan er na vijf uur niet meer bij. Lijkt me dus ook niet handig om dan mijn livebox bij het israpunt te zetten.vr6-only schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:00:
[...]
als je daarvoor geen apparatuur hebt dan is het geen punt. meestal gaat het dan wel goed.
intergalactic.fm
Geef enkel aan dat je met 4 threads mag connecten.....Mili schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:11:
[...]
probeer het een met 1 lijntje
ik heb tweaknews
en zelf met 1 lijntje trek ik em nog vol (tussen de 400 en 410)
precies een week geleden. Vandaag zal het proces echt beginnen lijkt me, hiervoor kon ik nog opzeggen binnen 7 dagen.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:40:
[...]
Welke datum had je het dan besteld? Zo snel vind ik het namelijk niet..
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
heel soms wilt dat niet, kom je gewoon weg niet in de webbased configuratiewilko2 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:36:
Waarom zou je er bij moeten dan? Resetten en/of rebooten kan gewoon via de webinterface.
edit:n00bs schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:58:
[...]
Waarom ben je daar naar benieuwd
Pay servers is een ander topic... en de bandbreedte van Wanadoo is al zo vaak opgesomt.
Minimale contractsduur staat gewoon op de site

Tja, ik zie het staan
...

[ Voor 65% gewijzigd door omitz op 12-10-2005 14:03 ]
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Verwijderd
Ook maar eens met Wanadoo gebeld. Vrijdag had ik het aangevraagd en de 26e is het waarschijnlijk pas geleverd... duurt wel lang zeg, bij Tiscali duurde het nog geen 2 weken (KPN)Flipm0de schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:41:
[...]
precies een week geleden. Vandaag zal het proces echt beginnen lijkt me, hiervoor kon ik nog opzeggen binnen 7 dagen.
Bedankt voor je goede reactie n00bs, maar leef je volgende keer maar uit op je moedern00bs schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:02:
[...]
Ook dit is niet boeiend, op de Eweka site staan de specs.
Mensen dit topic gaat NIET over Eweka! maar over Wanadoo ervaringen!!!

Maar dit terzijde, ik heb last van als ik een paar torrents start dat ik van msn wordt af gegooid, heeft dit ook te maken met de firmware die uPnP niet ondersteunt?

Edit:
Hmm low id bij emule en een redelijke verbinding bij limewire, dit was toch echt altijd een high id en supersnelle verbinding. Misschien dat er nog iets verkeerd zit bij de instellingen?
[ Voor 17% gewijzigd door richy t op 12-10-2005 15:19 ]
Verwijderd
jaVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:20:
Nog een vraagje: blijft nummermelding gewoon werken wanneer je gebruik maakt van Wanadoo telefonie?
Verwijderd

Is het handig om te gaan bellen of is dit normaal om na 12 dagen nog geen verandering te zien in de status?
poorten vrijgeven, 4662 voor edonkey en limewire ook volgens mij maar bij limewire kun je de poort wijzigen in 49170 bijvoorbeeld. TCP en UDP en dan is alles in orderichy t schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:09:
Edit:
Hmm low id bij emule en een redelijke verbinding bij limewire, dit was toch echt altijd een high id en supersnelle verbinding. Misschien dat er nog iets verkeerd zit bij de instellingen?
hmm ff bellen om het na te vragen maar het kan net zo goed dat er morgen de status ineens 3 plaatsen opschuiftVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:35:
Ik heb het op 30/09 aangevraagd via internet, maar tot op heden is de status nog niet veranderd. Ik moet nu dus al weken internetten via een inbel verbinding![]()
Is het handig om te gaan bellen of is dit normaal om na 12 dagen nog geen verandering te zien in de status?
[...]
poorten vrijgeven, 4662 voor edonkey en limewire ook volgens mij maar bij limewire kun je de poort wijzigen in 49170 bijvoorbeeld. TCP en UDP en dan is alles in orde
[...]
Waarschijnlijk een beetje een noob vraag maar eh, zou je me misschien ff kunnen vertellen hoe je die poorten vrij geeft.

Verwijderd
Even een ander vraagje..
Zijn er meerdere mensen die hun modempakket pas ná hun opleverdatum ontvangen ?
Vandaag is mijn lijn officieel opgeleverd, maar er is nog geen tpg aan de deur geweest. (nu tijdelijk andere modem eraan hangen).
http://eresponse.wanadoo....W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=vr6-only schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:39:
[...]
poorten vrijgeven, 4662 voor edonkey en limewire ook volgens mij maar bij limewire kun je de poort wijzigen in 49170 bijvoorbeeld. TCP en UDP en dan is alles in orde
[...]
Waarschijnlijk een beetje een noob vraag maar eh, zou je me misschien ff kunnen vertellen hoe je die poorten vrij geeft.
lees ff door, is heel makkelijk
Dat denk ik niet, de firmwares die er nu in zitten zijn al lang adsl2 compatible. Het zou beetje raar zijn als je die dag de livebox niet aan hebt en daardoor niets meer kan (geen firmware upgrade, want het is al een adsl2 signaal dan), en je modem zou dan niet adsl2 compatible zijn.Mili schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:06:
ik denk dat iedereen in 1 keer gaat d.m.v. een firmware update van de livebox
Dank u, is idd heel makkelijk.richy t schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:37:
[...]
http://eresponse.wanadoo....W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=
lees ff door, is heel makkelijk
Verwijderd
4 okt overstap aangevraagd en per 20 okt connected volgens Wanadoo. Niet slecht hoor.
Verwijderd
Verwijderd
Kon ik weer alle poorten opnieuw instellen
Wel een beetje irritant dat dat allemaal vanzelf kan/gaat... maar ja voor de rest werkt het goed dus ik zal niet klagen.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 19:49 ]
Joh, welke versieVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:49:
Vandaag nieuwe firmware gekregen....
Kon ik weer alle poorten opnieuw instellen
Wel een beetje irritant dat dat allemaal vanzelf kan/gaat... maar ja voor de rest werkt het goed dus ik zal niet klagen.
Zijn wij heel benieuwd naar
Verwijderd
Tot nog toe erg tevreden, kijken wanneer het uitvalt
Verwijderd
Bij software versie staat: 3202WNLM_220278LinuX-TUX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:52:
[...]
Joh, welke versie
Zijn wij heel benieuwd naar
Heb je daar iets aan?
he dat is idd een nieuwe, zit je op wanadoo's netwerk en niet bbned? want ik heb net 1 min eruit gehaald en gecheckd maar niets gebeurdVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:01:
[...]
Bij software versie staat: 3202WNLM_220278
Heb je daar iets aan?
Verwijderd
Ja ik zit op wanadoo's netwerk!vr6-only schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:04:
[...]
he dat is idd een nieuwe, zit je op wanadoo's netwerk en niet bbned? want ik heb net 1 min eruit gehaald en gecheckd maar niets gebeurd
Verwijderd
Hoe heb jij het ingesteld op je livebox en je mda? kun je me dat uitleggen misschien?! Ik krijg het nu nog niet voor elkaar vreemd genoeg... ik kan 1x proberen te pairen en daarna kan het niet meer.. dan bant de livebox me ofzohemaworst schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:46:
Net wanadoo aangesloten bij mij thuis.
Werkte meteen goed. telefoneren, internetten alles doet het precies.
Volgens speedtest.nl heb ik 451 kB/sec.
Bluetooth in livebox werkt ook prima, ik kan nu met mijn telefoon (mda compact) overal internetten, skypen en msnen-> cool hoor!
Nu maar afw8ten op de verhoging naar 20 mbit!
en je woont in de randstad of ? ik krijg hier echt niets binnen
Verwijderd
Nee in Eindhoven. Maar gaat dat niet landelijk dan in een keer?vr6-only schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:23:
[...]
en je woont in de randstad of ? ik krijg hier echt niets binnen
edit: op wanadoo staat er ook niets over. hmm
[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 12-10-2005 21:36 ]
Verwijderd
1. Geen problemen met de verbinding
2. Geen gedonder met zo'n debiele eigen livebox
3. Ook 4 Mbit en binnenkort 20 Mbit voor 29,95
4. Gratis telefonie naar vaste nr's in NL met een telefoonnummer met de regiocode waar je in woont (geen 010 nummer), wat ook nog eens een keer ALTIJD werkt en er niet tig keer uit ligt
Waarom bij Wanadoo
1: geen problemen met me verbinding
2: livebox werkt naar behoren
3: 20 mbit maar voor 22.50
4: zelfde als bij tiscali en livebox problemen zijn ze mee bezig.
[ Voor 50% gewijzigd door vr6-only op 12-10-2005 21:48 ]
Omdat tiscali niet beschikbaar is???Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:43:
Waarom zitten jullie allemaal niet bij Tiscali vraag ik mij af.
4. Gratis telefonie naar vaste nr's in NL met een telefoonnummer met de regiocode waar je in woont (geen 010 nummer), wat ook nog eens een keer ALTIJD werkt en er niet tig keer uit ligt
Waarom bij Wanadoo
omdat het kan!
1) Tiscali is ook niet probleemloos, net als geen enkele andere ISP (dus geen verkooppraatjes hier die niet op de waarheid berusten)Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:43:
Waarom bij Wanadoo
2) Mag zo zijn, maar andere el cheapo routers hebben ook zo hun problemen met bepaalde firmware
3) Het is dus duurder en daarnaast wordt dat 4mbit abbo komende veel maanden niet omgezet in ADSL2
4) Niet gratis, want Tiscali is 7,50 duurder dan Wanadoo. Bij Wanadoo kan je apart kiezen om voor 5 euro extra telefonie te kiezen.
Ik snap echt niet wat jouw posting voor toegevoegde waarde is in een topic dat gaat over ERVARINGEN van Wandoo Family!!!
ik ga toch ook niet in elk AMD topic lamen, ik snap niet waarom jullie geen Intel kopen!!!

Waarom is het toch zo dat al die nieuwe GOTTERS zo dom posten!
[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 12-10-2005 21:49 ]
Verwijderd
- er zijn geen nieuwsservers bij tiscali
- 25 euro voor 1,5 mbit
- mail komt niet of dagen later aan!!!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 22:04 ]

Verwijderd
Omdat ik al jaren naar volle tevredenheid bij Wanadoo zit, en nog NOOIT een uitvaller heb gehad met de Livebox... het bevalt prima.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:43:
Waarom bij Wanadoo
Tiscali levert een modem die de 2 tellijnen niet tot 1 bundeld... er zijn wel apparaatjes voor , maar daar heb ik geen zin inVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:43:
Waarom bij Wanadoo
Ik krijg trouwens gewoon een 078 nummer (dordrecht)
[ Voor 52% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-10-2005 22:21 ]
Verwijderd
Hoewel ik geen problemen heb gehad met Demon toch maar overgestapt naar Wanadoo voor kostenbeheersing, ADSL2 en onbeperkt bellen.
Momenteel gaat er met de livebox 1x per dag iets mis, meestal iets met de telefonie maar met een reset werkt het weer. Internet deed het alleen zondag niet.
Alles is aangesloten in de meterkast met bekabeling die er bij zat.
Is dit gewoon zo'n probleempje met de livebox of kan ik er nog wat aan doen.
Nu dus opgescheept met die LiveBox
Alleen nu heb ik een servertje, en die wil ik graag via remote admin besturen. Dat kon eerst altijd zonder poespas via de Vigor 2200E. Maar nu als ik via RAdmin probeer te connecten mislukt dat (ja ik weet dat ie nu een ander ip heeft
Hoe zou dit komen en hoe is het op te lossen? (btw er zit geen monitor aan de server en hij staat nu dus te wachten bij het inlog scherm, maar dan kun je al met RAdmin de controle overnemen, mits je kunt connecten, wat nu dus niet werkt. Maar het moet dus allemaal vanaf een andere pc gefixt worden)
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
heb je die servertje een handmatige IP adres gegeven?McFlipp schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:26:
Zo ik heb sinds vandaag ook wanadoo family. Eerst had ik Xs4all met een Vigor 2200E router.
Nu dus opgescheept met die LiveBoxAlles ging lekker lekker, prima prima. Internet werkt ook enzo, allemaal top, meerdere pc's werken (via network places bereikbaar).
Alleen nu heb ik een servertje, en die wil ik graag via remote admin besturen. Dat kon eerst altijd zonder poespas via de Vigor 2200E. Maar nu als ik via RAdmin probeer te connecten mislukt dat (ja ik weet dat ie nu een ander ip heeft).
Hoe zou dit komen en hoe is het op te lossen? (btw er zit geen monitor aan de server en hij staat nu dus te wachten bij het inlog scherm, maar dan kun je al met RAdmin de controle overnemen, mits je kunt connecten, wat nu dus niet werkt. Maar het moet dus allemaal vanaf een andere pc gefixt worden)
zo nee: kijk in je livebox naar welke IP deze heeft afgegeven (DHCP)
zo ja: leg een cross-cable of utp verbinding aan direct tussen servertje en jou pc, anders komt servertje nooit op het netwerk zodat je deze kunt bereiken.
E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT
Btw is wanadoo altijd zo vaak down? Verbinding valt de hele tijd weg enzo... Daartussen kan ik wel gewoon met 4Mbit downloaden overigens...
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
misschien verbinding niet officieel opgeleverd. jouw centrale wordt gereed gemaakt voor adsl2+ snelheden of je opstelling thuis is niet in orde. livebox te ver van de ISRA punt
[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 13-10-2005 01:53 ]
- Poort 25 is dus (weer) open? Dat is ook de poort die ik nodig heb om een externe SMTP server te benaderen, toch? Is hier officieel iets over bekend of kan hij ook volgende week weer dicht zijn?
- Ik behoud KPN telefonie. Kan ik dan ook nog bellen bij stroomuitval - net als met een 'gewone' ADSL splitter?
- Wat doet die (Windows) software van hun? Kan ik die evt. gewoon weglaten?
- Inkomende mail op mijn domein goed gaat, dus je kunt wel weer zelf mail op 25 ontvangen.
- Uitgaande mail echter wordt nog altijd geblokkeerd bij mij, ik kan nog steeds enkel via smtp.wanadoo.nl verzenden. Iemand betere ervarigen?
Nee, nog niet, maar daarom ga ik je nu lastig vallenVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:01:
[...]
Bij software versie staat: 3202WNLM_220278
Heb je daar iets aan?
Login via telnet op 192.168.1.1 als "root" met wachtwoord "1234" (of als je die veranderd had, met de ander)
En dan laat nu even me geheugen in de steek, dan is het OF "stat -all" of "show -all". Dan krijg je een hele waslijst te zien met boot firmware, geheugen adressen etc. Die zou ik best graag willen hebben. (maakt niet uit, hier of in m'n mailbox)
Dan kan kan ik vanavond/vannacht weer m'n neef lastig vallen in Frankrijk en kijken waar wij nu ongeveer staan. (Alvast voorbereidend werk op de nieuwe kinderziektes EN verbeteringen zeg maar ... en compatibiliteit checken van m'n port script)
PS: Wist je dat die firmware nog niet eens op hun website stond

Ik weet niet, vrienden komen bij mij binnen, pakken hun PDA, leggen bluetooth connectie aan met de livebox, vragen om een wachtwoord aan mij, geef ze het, klikken ze OK.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:18:
[...]
Hoe heb jij het ingesteld op je livebox en je mda? kun je me dat uitleggen misschien?! Ik krijg het nu nog niet voor elkaar vreemd genoeg... ik kan 1x proberen te pairen en daarna kan het niet meer.. dan bant de livebox me ofzo
Zijn ze even moeilijk aan het doen om BT als default source in te stellen, wachten ze even op IP en dan gaan ze
Zou niet precies weten wat er mis KAN zijn bij jouw. Misschien even de livebox config erop nalopen??? (site mbt enable/disable/encryptie of wat dan ook
Ben jij van Tiscali marketing ofzo? lolVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:43:
Waarom bij Wanadoo
Dit topic is gesloten.