[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.520 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier allemaal van die 'horror' verhalen over de Livebox, maar voor en standaard setup hoef je toch helemaal niets te configureren hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:03:
Heeft iemand al ervaring met VPN bij Wanadoo?
Ik gaat dat dadelijk testen, ik edit mijn bevindingen dadelijk wel even ;)

Oke ik heb het getest, via RDP en via een ICA client, en het werkt perfekt 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:43:
Waarom zitten jullie allemaal niet bij Tiscali vraag ik mij af.

1. Geen problemen met de verbinding
2. Geen gedonder met zo'n debiele eigen livebox
3. Ook 4 Mbit en binnenkort 20 Mbit voor 29,95
4. Gratis telefonie naar vaste nr's in NL met een telefoonnummer met de regiocode waar je in woont (geen 010 nummer), wat ook nog eens een keer ALTIJD werkt en er niet tig keer uit ligt

Waarom bij Wanadoo
Dat woordje 'binnenkort' begint me de keel uit te hangen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
LinuX-TUX schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:36:
[...]
Nee, nog niet, maar daarom ga ik je nu lastig vallen :*) Wil het graag kunnen vergelijken met de firmware van Frankrijk, dus zou je het volgende willen posten/mailen/doen:
Login via telnet op 192.168.1.1 als "root" met wachtwoord "1234" (of als je die veranderd had, met de ander)
En dan laat nu even me geheugen in de steek, dan is het OF "stat -all" of "show -all". Dan krijg je een hele waslijst te zien met boot firmware, geheugen adressen etc. Die zou ik best graag willen hebben. (maakt niet uit, hier of in m'n mailbox)

Dan kan kan ik vanavond/vannacht weer m'n neef lastig vallen in Frankrijk en kijken waar wij nu ongeveer staan. (Alvast voorbereidend werk op de nieuwe kinderziektes EN verbeteringen zeg maar ... en compatibiliteit checken van m'n port script)

PS: Wist je dat die firmware nog niet eens op hun website stond :/ zijn een beetje traag daar :+
Hou er rekening mee dat VOORDAT een nieuwe firmware live gaat dat deze door een groep mensen getest gaat worden in een pilot. Waarschijnlijk krijgt gummbah hier nog een telefoontje over. Dit i.v.m. ervaringen, bugs, etc. Als er dan geen grote showstoppers zijn gaat die voor de grote massa live. Van wat ik er verder van begrepen heb is de Nederlandse firmware een eigen branch vanaf de orginele Franse firmware. Dus versienummers etc. hoeven niet meer overeen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog even een vraagje mbt de telefonie.
Als je Wanadoo telefonie erbij neemt krijg je dus twee telefoonnummers (als je KPN behoudt). Kan je die telefoonnummers ook 'scheiden'? Daar bedoel ik mee, dat je voor elk nummer een aparte telefoon hebt. Want ik heb maar 1 phone out op m'n livebox zitten. Betekent dat dus dat alle telefoons gaan rinkelen als ik word gebeld op of mn wanadoo-nummer, of mn KPN-nummer?

Een workaround is natuurlijk telefoons tussen de livebox en ISRA zetten, zoals ik nu heb, maar daarmee heb ik nogal ruis op mn telefoons (ook met een oude splitter ervoor). De livebox gaat hier dus binnenkort verkassen naar de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Hai,

Ik heb een abonnement genomen op Wanadoo Family. Zit op dit moment op Wanadoo Light. Family wordt ergens rond dit weekend opgeleverd.

Ik bezit zelf momenteel een Draytek 2600 We (met ingebouwd modem). Daar wil ik binnenkort vanaf. Ga waarschijnlijk de Linksys Wrt54Gx (Mimo) router aanschaffen. Zou wel weer voor een nieuwe modem/router kunnen gaan (de Draytek 2800 klinkt interssant - ondersteunt SuperG en Adsl2+ - maar geen MIMO). Maar die zijn doorgaans ietsje duurder dan de modemloze routers. En ik heb nog geen MIMO modem/router gezien.

Zou natuurlijk de draadloze variant van de livebox kunnen nemen. Maar een router met antennes heeft toch een hoger bereik en snelheid - zeker zo'n nieuwe MIMO router (zodat ik bijv. ook op m'n balkon kan werken).

Zou het wel handig vinden wat ik nu het beste hiermee kan doen. Is al een paar keer langs gekomen als post - maar het precieze weet ik er nog steeds niet van. Ik ben systeemontwikkelaar, dus weet m'n weg wel met pc's, maar ben geen beheerder.

Dus: Hoe kun je het beste een configuratie van Livebox met draadloze router opzetten.

Dit zou mijns inziens trouwens ook interessant zijn om in de samenvatting op te nemen, aangezien de vraag vaker voorbij komt.

Groeten,

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:32:
Ik hoor hier allemaal van die 'horror' verhalen over de Livebox, maar voor en standaard setup hoef je toch helemaal niets te configureren hoop ik?
Een kind van 5 kan de Livebox installeren. In principe is het: kabels aansluiten, ff Livebox laten updaten (doet ie zelf) en gaan met die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Nog geen definitieve brief dat ik aangesloten ben gekregen. Volgens de ADSL checker was het 10 okt. Dus gister gewoon die livebox aangezet, met het alom bekende 'fuck it' idee.

Het ding werkte. En ik had 4mbit / 640kbit. Nu nog even uitzoeken hoe het zit met m'n router. Ik wil alle poorten gewoon forwarden naar het IP van de router, maar ik zie nog niet echt waar ik dat kan doen ;)

Straks eens kijken als ik van stage weer thuis ben.
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:18:
[...]

Hoe heb jij het ingesteld op je livebox en je mda? kun je me dat uitleggen misschien?! Ik krijg het nu nog niet voor elkaar vreemd genoeg... ik kan 1x proberen te pairen en daarna kan het niet meer.. dan bant de livebox me ofzo :S
Daar zit ik ook nog even mee :o

[ Voor 33% gewijzigd door miekd op 13-10-2005 11:30 ]

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik maak er maar even een pol van :)

Poll: Heb je het livebox pakket vóór de opleverdatum ontvangen ?
Ja
Nee
Nee, ik heb er voor moeten bellen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=94691&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

offtopic:
Ga we nu voor elke scheet een poll aanmaken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

n00bs schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:14:
offtopic:
Ga we nu voor elke scheet een poll aanmaken :?
Ik wil graag weten of dit bij meerdere mensen het geval is (dat het pakket pas na opleverdatum komt).

Ik kreeg hier namelijk zonder poll geen antwoord op :)

Laten we alsjeblieft weer gewoon verder gaan in het topic, in plaats van posten dat een post niet ontopic/nutteloos is oid ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-10-2005 12:20 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik kreeg hem op de dag dat m'n verbinding werd opgeleverd :) (maarja die keuze staat er niet bij, dus maar voor nee gekozen)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

ja dat wou ik ook ff bij toevoegen, wat nou als je op de dag van levering hebt ontvangen ? maar goed. gewoon nee.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

McFlipp schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:26:
Zo ik heb sinds vandaag ook wanadoo family. Eerst had ik Xs4all met een Vigor 2200E router.
Nu dus opgescheept met die LiveBox ;) Alles ging lekker lekker, prima prima. Internet werkt ook enzo, allemaal top, meerdere pc's werken (via network places bereikbaar).
Alleen nu heb ik een servertje, en die wil ik graag via remote admin besturen. Dat kon eerst altijd zonder poespas via de Vigor 2200E. Maar nu als ik via RAdmin probeer te connecten mislukt dat (ja ik weet dat ie nu een ander ip heeft ;)).
Hoe zou dit komen en hoe is het op te lossen? (btw er zit geen monitor aan de server en hij staat nu dus te wachten bij het inlog scherm, maar dan kun je al met RAdmin de controle overnemen, mits je kunt connecten, wat nu dus niet werkt. Maar het moet dus allemaal vanaf een andere pc gefixt worden)
Ik had exact hetzelfde probleem, het probleem bevind zich in Windows zelf, schakel de Windows Firewall uit en je kan verbinden, :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 18:56
Zojuist Wanadoo ADSL Family aangesloten, werkt in één keer zonder problemen. Wilde nog ff wat instelling op m'n server gaan maken, blijkt dat de Livebox de DHCP in één keer goed heeft geregeld, beter dan verwacht. (Wel gaat de livebox er denk ik uit, maar dat is dan voor een goede draadloze router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:43:
Waarom zitten jullie allemaal niet bij Tiscali vraag ik mij af.

1. Geen problemen met de verbinding
2. Geen gedonder met zo'n debiele eigen livebox
3. Ook 4 Mbit en binnenkort 20 Mbit voor 29,95
4. Gratis telefonie naar vaste nr's in NL met een telefoonnummer met de regiocode waar je in woont (geen 010 nummer), wat ook nog eens een keer ALTIJD werkt en er niet tig keer uit ligt

Waarom bij Wanadoo
wanneer komt die 20 mb verbinding beschikbaar en is dat dan i.p.v de standaard 4mb verbinding van special+telefonie.?! alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Vraagje ik heb net de bevestiging gekregen voor family + telefonie, maar er staat niets bij over die iPod kan dat kloppen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Toch nog een vraagje: houd je een beetje hetzelfde IP? Ik neem aan dat het niet statisch is, maar blijft het wel in één vaste range? Ik gebruik op het werk nl. een filtering op IP om mezelf toegang te geven, maar niet telkens met tig SSH inlogpogingen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Birdie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:41:
Toch nog een vraagje: houd je een beetje hetzelfde IP? Ik neem aan dat het niet statisch is, maar blijft het wel in één vaste range? Ik gebruik op het werk nl. een filtering op IP om mezelf toegang te geven, maar niet telkens met tig SSH inlogpogingen te zitten.
Het ip adres is statisch via DHCP. Dus jij krijgt 1x een ip adres en daar moet jij het mee doen. Lijkt mij een duidelijk antwoord op jou vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

@ lekkere loempia:

Nee, je DHCP is in je LAN, en hij bedoeld dus een 85.xx.xx.xx reeks die ingekocht is voor het family netwerk. Als hij zijn LAN bedoelde zou hij niet hopen dat het ip ongeveer hetzelfde zou zijn ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
@MensionXL: wat Lekkere Loempia zegt klopt gewoon. Ook je externe IP wordt toegewezen via DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Hmmz het internet valt nog steeds af en toe weg...
Wat betekenen deze gegevens in de router? (ik weet dat ze wat met de kwaliteit van de lijn te maken hebben, maar wat goed is en wat niet weet ik niet. Misschien dat jullie me dat kunnen vertellen :))

Afname
Dichtbij: 14.0 (dB)
Ver weg: 9.0 (dB)

SNR-marge
Dichtbij: 25 (dB)
Ver weg: 22 (dB)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadesh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:37:
Vraagje ik heb net de bevestiging gekregen voor family + telefonie, maar er staat niets bij over die iPod kan dat kloppen??
Je bevestiging wordt in de webpagina gegeven en je krijgt een aparte brief erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Quadesh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:37:
Krijg je een apparte bevestingsbrief voor. (gisteren ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

McFlipp schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:26:
Hmmz het internet valt nog steeds af en toe weg...
Wat betekenen deze gegevens in de router? (ik weet dat ze wat met de kwaliteit van de lijn te maken hebben, maar wat goed is en wat niet weet ik niet. Misschien dat jullie me dat kunnen vertellen :))

Afname
Dichtbij: 14.0 (dB)
Ver weg: 9.0 (dB)

SNR-marge
Dichtbij: 25 (dB)
Ver weg: 22 (dB)
dat je lekker dichtbij de centrale woont :D en SNR ver weg gaf volgens mij aan hoeveel potentie de lijn nog heeft met adsl 1 techniek (zoiets was het toch bjck ?)

PS. iemand anders al een de nieuwe firmware gekregen ?

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 13-10-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Hai,

Voor degenen die het interesseert - integendeel tot wat ik voorheen zei - er is dus wel een MIMO ADSL modem / Router. Naast Belkin, Netgear en Linksys heeft ook D-Link enkele MIMO routers - de modem/router betreft de D-Link DSL-G624M Wireless 108Mbps MIMO ADSL Wireless Router. Leuke aan dat ding is dat hij twee interne en twee externe antennes heeft (Belkin en Linksys hebben alleen externe antennes, de Netgear alleen interne). Deze ondersteunt dus ook ADSL2/2+. Nu weet ik alleen niet meer wat ik moet doen. Of, zoals ik eerst wilde, de Linksys aanschaffen en deze aan de Livebox aansluiten. Of voor die D-Link gaan met zijn intern modem.

Nadelen en voordelen van beide aanpakken zijn me duidelijk. Met de D-Link heb ik alles in een pakket. Voordeel van de gescheiden aanpak (met de Linksys) is dat ik dan later toch van telefonie kan gebruik maken (nu nog niet genomen - te duur voor wat ik op het vaste netwerk bel - en internationaal bellen is te duur) en in de toekomst van de tv faciliteiten. Dat zal met de D-Link niet gaan.

Weet overigens ook nog niet of die D-Link ueberhaupt al op de Europese markt verkrijgbaar is.

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Had net een verkoper van Wanadoo aan de lijn. Voor mij gaat het feest niet door :(

Volgens hem kun je alleen smtp verkeer zenden via smtp.wanadoo.nl en accepteert die server alleen e-mail met je .wanadoo.nl adres als afzender. Andere e-mail adressen zijn dus totaal onbruikbaar. :( Enige uitzondering is als je je wanadoo ook de registratie van je domeinnaam laat overnemen.

Ik vind het een vaag verhaal - nogal overdreven manier van gedwongen koppelverkoop waar ik niet voor ga. Met spam tegengaan heeft zoiets echt niet meer te maken. Maar goed, ik weet 't in ieder geval vóór ik een contract ben aangegaan met alle gezeur vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Birdie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:20:
Had net een verkoper van Wanadoo aan de lijn. Voor mij gaat het feest niet door :(

Volgens hem kun je alleen smtp verkeer zenden via smtp.wanadoo.nl en accepteert die server alleen e-mail met je .wanadoo.nl adres als afzender. Andere e-mail adressen zijn dus totaal onbruikbaar. :( Enige uitzondering is als je je wanadoo ook de registratie van je domeinnaam laat overnemen.

Ik vind het een vaag verhaal - nogal overdreven manier van gedwongen koppelverkoop waar ik niet voor ga. Met spam tegengaan heeft zoiets echt niet meer te maken. Maar goed, ik weet 't in ieder geval vóór ik een contract ben aangegaan met alle gezeur vandien.
Dat is dus inderdaad het geval... ik heb het hier ook ... en ik vind het echt nergens op slaan. Het heeft ook niets met de livebox te maken, ik heb het namelijk ook via mn etech routertje.. ik kan enkel mail ophalen met mn andere accounts :(

Kvoel me nu best machteloos

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-10-2005 16:55 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023

mooi dat ik dit nog op tijd lees. zou het vanavond gaan bestellen, maar bij deze rare praktijken gaat alles in 1 klap niet meer door
in dat artikel staat dat ze begonnen bij de kabel-abonnee's. Maar ik heb vorige week nog via cable wanadoo gewoon mail verstuurd met zowel wanadoo, hotmail, school (hva), en xs4all vanuit outlook en had nergens moeite mee?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Suffie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:40:
[...]

mooi dat ik dit nog op tijd lees. zou het vanavond gaan bestellen, maar bij deze rare praktijken gaat alles in 1 klap niet meer door

[...]

in dat artikel staat dat ze begonnen bij de kabel-abonnee's. Maar ik heb vorige week nog via cable wanadoo gewoon mail verstuurd met zowel wanadoo, hotmail, school (hva), en xs4all vanuit outlook en had nergens moeite mee?
Niet zo suffen suffie :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Suffie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:40:
[...]

[...]

Ik doe het via speedlinq, en via mn eigen domein (gehost door e-dentify). Outlook express geeft beide keren een fout als ik via die servers iets verstuur. Met wanadoo gaat dat wel prima.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
vandaag ben ik overgezet van QuickNet naar Wanadoo ADSL + Telefonie alles werkte in 1x :)

Mochten deze gegevens nog intressant wezen het zegt mezelf niet zoveel maar alstu ;)

Afname Dichtbij: 16.5 (dB)
Ver weg: 11.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 20 (dB)
Ver weg: 19 (dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Lizard schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:52:
[...]
Hou er rekening mee dat VOORDAT een nieuwe firmware live gaat dat deze door een groep mensen getest gaat worden in een pilot. Waarschijnlijk krijgt gummbah hier nog een telefoontje over. Dit i.v.m. ervaringen, bugs, etc. Als er dan geen grote showstoppers zijn gaat die voor de grote massa live. Van wat ik er verder van begrepen heb is de Nederlandse firmware een eigen branch vanaf de orginele Franse firmware. Dus versienummers etc. hoeven niet meer overeen te komen.
Correct, daarom heb ik ook die stats nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een begripsverwarring ! Ik heb wel 10 email-accounts en die verzenden allemaal via de smtp van wanadoo. Waat het om gaat dat je via poort 25 kiest voor smtp.wanadoo.nl De pop3-account kan dus van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik weet niet, vrienden komen bij mij binnen, pakken hun PDA, leggen bluetooth connectie aan met de livebox, vragen om een wachtwoord aan mij, geef ze het, klikken ze OK.

Zijn ze even moeilijk aan het doen om BT als default source in te stellen, wachten ze even op IP en dan gaan ze :?

Zou niet precies weten wat er mis KAN zijn bij jouw. Misschien even de livebox config erop nalopen??? (site mbt enable/disable/encryptie of wat dan ook :?)
Ik heb een MDA Compact en die heeft een kut BT stack van MS waardoor je gebruik MOET maken van iets anders dan de MS BT stack. Aangezien 'hemaworst' het werkend heeft ben ik zeer benieuwd naar de werking :) Dus als er nog mensen zijn die zijn/haar MDA Compact op de livebox aangesloten krijgen... ik wacht met smart af... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Moet je ff in het MDA compact topix kijken. Daar staat welke verschillende stacks er zijn. Ik heb zelf ook een MDA compact en heb wel eens het 1 en ander geprobeerd dmv andere BT stacks. Kwam toen uit op die van Bluesoleil maar daar wordt je compactje niet echt stabieler van. Met je standaard MS stack krijg je het in mijn ogen niet voor mekaar.

Ik koop dat ik ongelijk heb (scheelt een eventueel wifi kaartje:)

[ Voor 7% gewijzigd door Josha872 op 13-10-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:42:
[...]

Er is een begripsverwarring ! Ik heb wel 10 email-accounts en die verzenden allemaal via de smtp van wanadoo. Waat het om gaat dat je via poort 25 kiest voor smtp.wanadoo.nl De pop3-account kan dus van alles zijn.
Dit wil ik dus even bevestigen, ik kan ook via m'n mail adres van Zonnet mail versturen over de wanadoo server. Zolang ik als uitgaande mailserver maar wanadoo gebruik, maar dat is met alle providers zo. Het ophalen is helemaal vrij en bij het versturen is wat achter het @ staat ook niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

[...]

Bedankt

* Tutti-frutti is weer blij :*)

Dit is btw zeker het vermelden waard in de faq van topic start :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-10-2005 20:33 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Hey nog een vraagje, als je een draadloze livebox hebt. Is dan echt alles draadloos? Telefoon, televisie en computers? Of alleen de computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Alleen computers, er gaat alleen PC-Card WiFi kaartje in, verder zijn alle liveboxen identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik wil ook overstappen naar Wanadoo. Maar wat mij tegenhoudt is die brakke livebox. Ik heb nu een Demon verbinding met een BBNED CopperJet 816-2P modem.. Deze heb ik een paar dagen geleden geflashed met de 6.02 firmware die ADSL2+ ondersteuning heeft. Hoeveel oud-demon gebruikers hebben hun CopperJet 816-2P nog in gebruik ?

locatie van de firmware :
ftp://ftp.allieddata.nl/p...xDSL/copperjet_816-2P.htm

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al heel vaak dat af en toe sommige sites offline lijken te zijn, maar gewoon online zijn :(
Zowat alle sites uit me favorieten :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

@low,

gebruik wanadoo's proxy server:

www-proxy.wanadoo.nl

poort: 8080

en mail ze daarover en zet de link in je mail, zo is het bij mij opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:10:
@low,

gebruik wanadoo's proxy server:

www-proxy.wanadoo.nl

poort: 8080

en mail ze daarover en zet de link in je mail, zo is het bij mij opgelost
- Firefox
- Extra, Opties , Algemeen, Proxies instellen, handmatis, http proxy www-proxy.wanadoo.nl, poort 8080.

Bedankt voor de hulp, maar dit werkt niet :(

Azureus en of games werken nog wel, telefoon ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 14-09 16:26
Hebben jullie ook last van als je op de wanadoolijn wordt gebeld en je pakt hem op en zegt direct "met die en die" dat de andere kant niks hoort oftewel de eerste seconde valt weg en met ongeveer 1 seconde wachten voordat ik begin te praten??

[ Voor 18% gewijzigd door Newjersey op 13-10-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:53:
[...]

Ik doe het via speedlinq, en via mn eigen domein (gehost door e-dentify). Outlook express geeft beide keren een fout als ik via die servers iets verstuur. Met wanadoo gaat dat wel prima.
Hmm.. jij zegt dus dat het bij wanadoo WEL gaat en bij speedlinq NIET? (Laat dat nu juist de tweede keuze op mijn lijstje zijn.)
[...]

Ok, laat me dan nog even duidelijk neerzetten wat ik bedoel:

Voor mijn hobby heb ik een adres, zeg: ikke@mijndomein.com. Dit domein loopt NIET via wanadoo, maar wordt (incl. e-mail) elders gehost. Op dit moment stuur ik de e-mail via de bij het domein horende SMTP weg (met passende beveiliging tegen relayen in place bij mijn host). Voor mijn werk en div. andere zaken heb ik ook dit soort adressen en zeer legitiem verkeer (in echt niet spam-lijkende hoeveelheden).

-> Dat kan dus via wanadoo niet, daar is hun FAQ ook duidelijk over: je MOET smtp.wanadoo.nl gebruiken. Dat is op zich jammer, want sommige spamfilters bij de ontvanger zeggen dan wanadoo.nl <> mijndomein.com en gooien de mail bij de SPAM. Toch kan ik er denk ik nog wel mee leven.

-> Niet duidelijk: kan ik smtp.wanadoo.nl uberhaupt gebruiken voor een e-mail die als afzender zegt van ikke@mijndomien.com afkomstig te zijn? Indien dit kan / schijnt te kunnen: hoe krijg ik daar zekerheid over, want dit is wel heel essentieel voor mij en kan ik niet aan toeval / kans overlaten (en die verkoper leek me toch goed te begrijpen en deed alsof hij wist waarover hij sprak).

Overigens zal ik om eerstgenoemde reden waarschijnlijk proberen via andere poorten (er is een extra poort voor e-mail en er is ook nog inloggen via SSL) proberen toch mijn eigen SMTPs te gebruiken, maar ik moet wel ergens op terug kunnen vallen mocht dat ook allemaal geblokkeerd blijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 13-10-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Optie nr. 2 is sowieso geen probleem, 1 weet ik niet. Misschien dat iemand anders het weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
laat mijn eerdere verwarring maar zitten. Ik was een beetje druk dus er helemaal niet over nagedacht dat je natuurlijk wel van xs4all of wat dan ook kan mailen, als het maar via de smtp van wanadoo gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Birdie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:38:
[...]

Hmm.. jij zegt dus dat het bij wanadoo WEL gaat en bij speedlinq NIET? (Laat dat nu juist de tweede keuze op mijn lijstje zijn.)

[...]

Ok, laat me dan nog even duidelijk neerzetten wat ik bedoel:

Voor mijn hobby heb ik een adres, zeg: ikke@mijndomein.com. Dit domein loopt NIET via wanadoo, maar wordt (incl. e-mail) elders gehost. Op dit moment stuur ik de e-mail via de bij het domein horende SMTP weg (met passende beveiliging tegen relayen in place bij mijn host). Voor mijn werk en div. andere zaken heb ik ook dit soort adressen en zeer legitiem verkeer (in echt niet spam-lijkende hoeveelheden).

-> Dat kan dus via wanadoo niet, daar is hun FAQ ook duidelijk over: je MOET smtp.wanadoo.nl gebruiken. Dat is op zich jammer, want sommige spamfilters bij de ontvanger zeggen dan wanadoo.nl <> mijndomein.com en gooien de mail bij de SPAM. Toch kan ik er denk ik nog wel mee leven.

-> Niet duidelijk: kan ik smtp.wanadoo.nl uberhaupt gebruiken voor een e-mail die als afzender zegt van ikke@mijndomien.com afkomstig te zijn? Indien dit kan / schijnt te kunnen: hoe krijg ik daar zekerheid over, want dit is wel heel essentieel voor mij en kan ik niet aan toeval / kans overlaten (en die verkoper leek me toch goed te begrijpen en deed alsof hij wist waarover hij sprak).

Overigens zal ik om eerstgenoemde reden waarschijnlijk proberen via andere poorten (er is een extra poort voor e-mail en er is ook nog inloggen via SSL) proberen toch mijn eigen SMTPs te gebruiken, maar ik moet wel ergens op terug kunnen vallen mocht dat ook allemaal geblokkeerd blijken.
Ik dacht dat het ook anders werkte, maar ik verstuur mijn emails van info@mijndomein.nl nu dus via smtp.wanadoo.nl , gewoon met de gebruikersnaam en w8woord van het domein (wordt ook volledig ergens anders gehost). Het lijkt er op dat voor emails verzenden er helemaal geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig is, dat wist ik niet...

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/images/wanadoo/mailenviawanadoo.PNG

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:14:
[...]

Ik dacht dat het ook anders werkte, maar ik verstuur mijn emails van info@mijndomein.nl nu dus via smtp.wanadoo.nl , gewoon met de gebruikersnaam en w8woord van het domein (wordt ook volledig ergens anders gehost). Het lijkt er op dat voor emails verzenden er helemaal geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig is, dat wist ik niet...

[afbeelding]
Het is nimmer anders geweest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:31:
[...]

Bedankt

* Tutti-frutti is weer blij :*)

Dit is btw zeker het vermelden waard in de faq van topic start :)
Het verbaasd mij eigenlijk dat hier misverstand over is want bij alle providers werkt dit al jaren zo. Het is dus niet iets vreemds of bijzonders, dus daarom geen extra vermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het komt denk ik, omdat ik nooit met dit probleem te maken heb gehad. Maargoed.. denk niet dat het voor iedereen vanzelfsprekend is.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Nee, nog niet, maar daarom ga ik je nu lastig vallen :*) Wil het graag kunnen vergelijken met de firmware van Frankrijk, dus zou je het volgende willen posten/mailen/doen:
Login via telnet op 192.168.1.1 als "root" met wachtwoord "1234" (of als je die veranderd had, met de ander)
En dan laat nu even me geheugen in de steek, dan is het OF "stat -all" of "show -all". Dan krijg je een hele waslijst te zien met boot firmware, geheugen adressen etc. Die zou ik best graag willen hebben. (maakt niet uit, hier of in m'n mailbox)

Dan kan kan ik vanavond/vannacht weer m'n neef lastig vallen in Frankrijk en kijken waar wij nu ongeveer staan. (Alvast voorbereidend werk op de nieuwe kinderziektes EN verbeteringen zeg maar ... en compatibiliteit checken van m'n port script)

PS: Wist je dat die firmware nog niet eens op hun website stond :/ zijn een beetje traag daar :+

[...]

Ik weet niet, vrienden komen bij mij binnen, pakken hun PDA, leggen bluetooth connectie aan met de livebox, vragen om een wachtwoord aan mij, geef ze het, klikken ze OK.

Zijn ze even moeilijk aan het doen om BT als default source in te stellen, wachten ze even op IP en dan gaan ze :?

Zou niet precies weten wat er mis KAN zijn bij jouw. Misschien even de livebox config erop nalopen??? (site mbt enable/disable/encryptie of wat dan ook :?)
Uh ik wil je best helpen, maar van telnet en zo heb ik geen verstand. Kun je dat meer uitleggen, of heb je een andere optie om die info te achterhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

euhm dit gaat een crosspostje worden maar ik heb dus sindskort wanadoo met de livebox en tot mijn verbazing zit er bleutooth in :9 na veel geklooi heb ik hem dus aan de praat gekregen zodat ik met mijn MDA compact het internet op kan. hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de Toshiba BT stack drivers. Helaas zijn deze alles behalve stabiel op de mda, met gevolg dat ik vele vastlopers heb :(

iemand hier die het wel is gelukt met stabiele BT drivers voor de MDA???

ps. heb zonet ook de bluesoleil bt stack driver geprobeerd, deze is nog erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Hai,

Probeer het nog eens. Kan iemand mij uitleggen hoe je het beste een draadloze router achter de Livebox hangt? Er zijn er hier vast die dat al helemaal uitgedokterd hebben en al voldoende geexperimenteerd hebben met allerlei configuraties. Heb het volgende allemaal opgevangen in de drie delen van dit topic.

*DHCP uitschakelen van de Wireless Router? Hoe doe je dat trouwens?
*Alle ports forwarden van de Livebox naar de Wireless Router? En dan de routing je wireless router laten doen? (heeft ook mijn voorkeur).
*Kun je je PC's fixed IP adressen geven (heb er 2 - desktop en laptop van werk - ene wired, andere draadloos, of course)? En werkt dat dan nog met de Livebox? Is namelijk handiger voor het instellen van je port forwards. Mag/Kan je ook de DHCP van de Livebox uitschakelen, dan?
*Wat doe je met de firewall van de Livebox? Uitschakelen? Heb al gezien dat dat kan, namelijk.
*Op welke poort sluit je het beste de Wireless Router aan bij de Livebox, en op welke de Livebox bij de Router? Voor wat betreft dat laatste hoorde ik zowel een van de poorten van de switch als de WAN poort?

Heb ik nog iets gemist?

Twijfel trouwens nog steeds of ik voor m'n nieuwe router voor een met of een zonder ingebouwd modem ga. Heb D-Link een mail gestuurd om info over hun nieuwe MIMO router/modem.

Al vast bedankt voor de info,

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:56:
[...]

Het verbaasd mij eigenlijk dat hier misverstand over is want bij alle providers werkt dit al jaren zo. Het is dus niet iets vreemds of bijzonders, dus daarom geen extra vermelding.
Nee hoor, Chello (wat ik nu heb) doet 't bijvoorbeeld anders. Bij Chello kun je wel van een smtp buiten hun netwerk gebruik maken (geen poort blokkades), maar kun je via smtp.chello.nl alleen mail versturen met je Chello account als afzender = from adres (tenminste, dat hebben ze in een nieuwsbrief gemaild, ik heb dat niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Perenor schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:26:
Hai,

Probeer het nog eens. Kan iemand mij uitleggen hoe je het beste een draadloze router achter de Livebox hangt? Er zijn er hier vast die dat al helemaal uitgedokterd hebben en al voldoende geexperimenteerd hebben met allerlei configuraties. Heb het volgende allemaal opgevangen in de drie delen van dit topic.

*DHCP uitschakelen van de Wireless Router? Hoe doe je dat trouwens?
*Alle ports forwarden van de Livebox naar de Wireless Router? En dan de routing je wireless router laten doen? (heeft ook mijn voorkeur).
*Kun je je PC's fixed IP adressen geven (heb er 2 - desktop en laptop van werk - ene wired, andere draadloos, of course)? En werkt dat dan nog met de Livebox? Is namelijk handiger voor het instellen van je port forwards. Mag/Kan je ook de DHCP van de Livebox uitschakelen, dan?
*Wat doe je met de firewall van de Livebox? Uitschakelen? Heb al gezien dat dat kan, namelijk.
*Op welke poort sluit je het beste de Wireless Router aan bij de Livebox, en op welke de Livebox bij de Router? Voor wat betreft dat laatste hoorde ik zowel een van de poorten van de switch als de WAN poort?

Heb ik nog iets gemist?

Twijfel trouwens nog steeds of ik voor m'n nieuwe router voor een met of een zonder ingebouwd modem ga. Heb D-Link een mail gestuurd om info over hun nieuwe MIMO router/modem.

Al vast bedankt voor de info,
Waarom een router, de livebox is al een router + firewall? Op mijn werk hebben we een soortgelijke constructie, al is het achter een ander ADSL modem/router. Daar heb ik de router + firewall functies van het draadloze accesspoint uitgezet, oftewel: die staat in bridge mode. Ben je van al dat gezeur met forwarden van poorten / manipuleren van de livebox firewall af.

Hoe? Meestal heeft zo'n ding een web interface hiervoor.
Aansluiten? Dat kan maar op één manier. Livebox LAN aan wireless router's WAN poort. Lees hiervoor effe de gebruiksaanwijzingen zeg!

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Birdie schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:50:
[...]

Waarom een router, de livebox is al een router + firewall? Op mijn werk hebben we een soortgelijke constructie, al is het achter een ander ADSL modem/router. Daar heb ik de router + firewall functies van het draadloze accesspoint uitgezet, oftewel: die staat in bridge mode. Ben je van al dat gezeur met forwarden van poorten / manipuleren van de livebox firewall af.

!
Waarschijnlijk omdat de livebox niet al te lekker werkt als router + firewall. In ieder geval doet mijn Linksys het heel wat beter. Met de livebox die voor router speelde kreeg ik veel pieken en dalen in mijn netwerkverkeer. Vooral films die ik draai vanaf mijn sambaserver leed daar onder. En o wee als de livebox even gereset moet worden (zoals gisteren, toen ik wel gebeld en kan bellen, maar de andere partij niks hoorde) dan was ik mijn netwerk voor 2 minuten kwijt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Birdie schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:44:
[...]

Nee hoor, Chello (wat ik nu heb) doet 't bijvoorbeeld anders. Bij Chello kun je wel van een smtp buiten hun netwerk gebruik maken (geen poort blokkades), maar kun je via smtp.chello.nl alleen mail versturen met je Chello account als afzender = from adres (tenminste, dat hebben ze in een nieuwsbrief gemaild, ik heb dat niet getest).
Geen idee wat ze in hun nieuwsbrief zetten, maar dat is niet waar. Heb een flink aantal jaren Chello gehad, tot gisteren. En heb altijd mail verstuurt via mail.chello.nl met als afzender en reply-to m'n zonnet adres. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Nou, ik ben net (had gister zo'n call back ingedrukt) teruggebeld door een Wanadoo verkoper en krijg weer precies hetzelfde antwoord. Ik heb gezegd dat bij mijn weten geen enkele ISP e-mail zo bot blokkeerd en dat ik van 5 man, inclusief 1x uitgewerkt voor me zie dat 't anders is en dat ik het spoor dus bijster ben. Ik heb beleefd gevraagd of ze dat uit kunnen leggen, maar daarop verwijzen ze naar de technische dienst - die je volgens hen niet kunt bellen als je geen klant bent - en knallen ze de hoorn erop! Ik ga eerst eens even denken of ik nog wel Wanadoo wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Newjersey schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:34:
Hebben jullie ook last van als je op de wanadoolijn wordt gebeld en je pakt hem op en zegt direct "met die en die" dat de andere kant niks hoort oftewel de eerste seconde valt weg en met ongeveer 1 seconde wachten voordat ik begin te praten??
Ja, heb ik ook "last" van, ik wacht gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:58:
[...]

Ja, heb ik ook "last" van, ik wacht gewoon even.
Hier hebben wij ook last van, bij ons hoor je ook veel echo. bij jullie ook?? Denk/hoop dat dit in de nieuwe firmware verbeterd is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:29:
[...]

Hier hebben wij ook last van, bij ons hoor je ook veel echo. bij jullie ook?? Denk/hoop dat dit in de nieuwe firmware verbeterd is. O-)
Ja, die echo schijnt wel opgelost te zijn.. Sneller verbinden ook, maar ik weet eigenlijk niet dat als je opneemt en meteen praat, of dat opgelost is.

brb.. zal ff vragen

21 oktober (planning) nieuwe firmware, nu loopt er een pilot onder 120 Wanadoo gebruikers. Bovenstaand probleem is in onderzoek.

[ Voor 15% gewijzigd door nitpicker op 14-10-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
@Birdie:
Waarom een wireless router? Dat lijkt me toch wel erg duidelijk. Aangezien ik wireless wil werken. En het bereik van zo'n pcmcia kaartje in die Livebox niet echt opzienbarend is. Daarom schaf ik me ook een MIMO router aan. Kan ik ook fatsoenlijk op het balkon werken. Wat ik zo lees is men sowieso niet erg tevreden over de werking van die Livebox.

Enne - voor wat betreft de handleiding. Ten eerste heb ik die nog niet. Moet de livebox vanmiddag afhalen (trouwens - ik zit voor mijn werk in Duitsland). Ten tweede hebben ook in dit topic mensen geschreven dat ze de livebox op een van de poorten van de switch van hun router hadden aangesloten. Vandaar die vraag.

Ik weet overigens heus wel dat je de router via een webinterface kunt aansluiten. Als je m'n vorige post had gelezen, had je gezien dat ik al een draadloze router bezit.

Ik wil gewoon van mensen hier duidelijke instructies hebben hoe je op een fatsoenlijke manier je draadloze router aansluit op de livebox en het hele zaakje configureert. Is dat te veel gevraagd? Ik wil die router functionaliteit van de livebox overigens helemaal niet. Had veel liever een simpel ethernet modem gehad, zonder toeters en bellen (firewall, routerfunctionaliteit, dhcp).

Dus - voor mensen die hun router achter de livebox hebben aangesloten. Wat hebben jullie gedaan om dit werkend te krijgen? Waarbij je, indien mogelijk, zoveel mogelijk door de wireless router laat doen, voor wat betreft routing, firewall, etc.

Greetz, Perenor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Volgens mij doet iedereen dat weer wat anders, maar wat maybe handig is is gewoon de poorten forwarden van je livebox naar je router toe gewoon alles. En dat je dan de router verder configureerd. Neem aan dat je wel weet hoe je dat moet doen..

En hier is trouwens de handleiding, die kunje online lezen op de wanadoo site. Maybe ff zoeken volgende keer: Handleiding wanadoo

Greetz

[ Voor 3% gewijzigd door Quadesh op 14-10-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:45:
[...]

Krijg je een apparte bevestingsbrief voor. (gisteren ontvangen)
Wanneer had je aanvraag gedaan dan?

Ik heb namelijk 2 dagen voor actie aanvraag gedaan, maar wel na twee keer bellen 2 keer beloofd gekregen dat het in orde zou zijn met ipod, maar geen brief of wat dan ook gekregen tot op heden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Zondagavond aanvraag gedaan.
Het komt ook wel goed maar ik denk dat het op het ogenblik een beetje storm aan het lopen is bij Wanadoo, dus mogelijk dat het wat langer duurt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:35
Ik loop tegen een probleem op bij Wanadoo ADSL Family.

Was al sinds ruim 1,5 jaar Wanadoo Light abonnee en heb eind september een overstap aangevraagd naar ADSL Family (zonder telefonie). Ik heb wel gekozen voor een Livebox, omdat mijn oude Speedtouch 510 geen ADSL 2+ snelheden aan gaat kunnen. Ik wacht wel nog even met het aansluiten van de LB, ik moet eerst nog even besluiten waar ik de LB neer ga zetten: in de meterkast of op de 1e verdieping bij mijn pc, dit in verband met het trekken/leggen van telefoon- dan wel ethernetkabels ...
Voorlopig doe ik het dus nog even met de Speedtouch 510.

De omzetting van Light naar Family zou afgelopen woensdag 12 oktober gebeuren en halverwege die dag kon ik ook zien dat mijn oude ADSL signaal weg was.

Helaas had ik pas gisteravond (een na de overzetting) tijd om de Speedtouch in te stellen voor het Wanadoo Family netwerk. Ik heb dat gedaan via het tooltje op de speedtouch.nl site.

Helaas is de verbinding erg instabiel, had erg veel uitval en heel vaak zelfs geen xDSL signaal (gecheckt in de modem). Sinds vanochtend lijkt de verbinding wel stabiel, maar de snelheid is wel erg laag.
Volgens de stats in de Speedtouc zijn de up/down waarden van de verbinding: 384/3104 Dat zijn bij lange na geen Family snelheden.
Bij Wanadoo Light had ik altijd de volledige snelheid (512/1600).

Heeft iemand enig idee hoe dit kan, en of het verholpen kan worden?

Overigens woont ik in de Kruidenwijk, Nijverdal en zit ik op de Nijverdal-Centrum centrale en ik heb hier al verschillende Wanadoo Family abonnees gezien waar blijkbaar wel alles correct werkt?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
om nog ff terug te komen op dat firmware gebeuren
ik heb (volgens mij al sinds het begin)
als firmware versie 0xa040b19
en als software versie 3202ULL_22023F

is dit actueel of niet

ik heb tevens ook het zelfde probleem als
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:07:
Ik heb nu al heel vaak dat af en toe sommige sites offline lijken te zijn, maar gewoon online zijn :(
Zowat alle sites uit me favorieten :(
ik heb de wireless variant van de livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Zonder hiervoor nou een speciaal topic te gaan openen hier maar ff de vraag.

Ik gebruik op dit moment Wanadoo ADSL Lite in combinatie met de overbekende speedtouch510 en een Linksys WRT-54G router.

Nu heb ik na een telefoontje aan de helpdesk van Wanadoo te horen gekregen dat uiterlijk 1e kwartaal 2006 het abonnement van dit topic ook bij mij beschikbaar komt. Mijn vraag is of die router van mij de hoge ADSL2-snelheden wel aankan, dus maw of hier geen limiet aan is? In dat geval kan ik me alvast orienteren op een ander model.

Dus als iemand hier iets over weet, of mss zelf deze router gebruikt dan ben ik er erg mee geholpen om dat ff te weten. Bedankt alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wanadoo heeft er zin in !!!

U had reeds een ADSL-verbinding (al dan niet bij Wanadoo) en hebt Wanadoo verzocht deze om te zetten naar een (ander type) Wanadoo ADSL-verbinding. De omzetting vindt waarschijnlijk rond 21-10-2005 plaats. Voor deze datum zult u het installatiepakket thuis ontvangen. U ontvangt hierover een brief of hebt die reeds ontvangen. Totdat de omzetting een feit is, kunt u gewoon gebruik blijven maken van uw huidige ADSL-verbinding.

de 5e besteld. Ben benieuwd wanneer ze de livebox brengen. Ga gewoon van 1024kb/512kb Demon naar 2MB/0,1MB dat zal een verschil zijn en betaal ook nog 7,50 minder !!. Al ben ik al blij als ik 1MB haal O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Flipm0de op 14-10-2005 12:44 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:49:
[...]

Uh ik wil je best helpen, maar van telnet en zo heb ik geen verstand. Kun je dat meer uitleggen, of heb je een andere optie om die info te achterhalen...
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] had ik al wat uigeschreven.
Open een DOS-PROMPT
manier 1) In windows: Windows toets + R -> tik in "cmd" enter
manier 2) Start -> Run/Uitvoeren -> "cmd" enter

telnet 192.168.1.1
login: root
wachtwoord: 1234
commando: show -all
om af te sluiten, commando: exit

Output doorgeven en dan ben ik blij :Y)
Als je de serie nummer eruit wil slopen, mag van mij, heeft niemand wat aan. Gaat me meer om de running apps, boot, CMV's en de deflist

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-10-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
ik hoor net dat "we" vandaag besteld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipm0de schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:40:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wanadoo heeft er zin in !!!

U had reeds een ADSL-verbinding (al dan niet bij Wanadoo) en hebt Wanadoo verzocht deze om te zetten naar een (ander type) Wanadoo ADSL-verbinding. De omzetting vindt waarschijnlijk rond 21-10-2005 plaats. Voor deze datum zult u het installatiepakket thuis ontvangen. U ontvangt hierover een brief of hebt die reeds ontvangen. Totdat de omzetting een feit is, kunt u gewoon gebruik blijven maken van uw huidige ADSL-verbinding.

de 5e besteld. Ben benieuwd wanneer ze de livebox brengen. Ga gewoon van 1024kb/512kb Demon naar 2MB/0,1MB dat zal een verschil zijn en betaal ook nog 7,50 minder !!. Al ben ik al blij als ik 1MB haal O-)
Nu is het zeker! Allemaal geautomatiseerd!
Ik 4e besteld en 20ste oplevering dus ze nemen gewoon 16 dagen - 7 dagen bedenktijd = 9 dagen om het te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, was het allemaal maar geautomatiseerd. Ik heb op 30/09 besteld en er is nog steeds geen status verandering zichtbaar on-line.
Na het bellen met ze krijg ik te horen dat ze de 18e wat gaan testen en een paar dagen daarna moet het dan opgeleverd zijn.

Schiet niet echt op dus. (voor mij) En dat terwijl ik nu steeds moet inbellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:52:
[...]

[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] had ik al wat uigeschreven.
Open een DOS-PROMPT

telnet 192.168.1.1

Als je de serie nummer eruit wil slopen, mag van mij, heeft niemand wat aan. Gaat me meer om de running apps, boot, CMV's en de deflist
Kan jij voor mij dan ook nog even oplossen waarom mijn toetsenbord niet meer werkt als ik het password moet invullen? Kan geen letter of cijfer intoetsen via telnet.Heb het ook via hyperterminal gedaan precies hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:08:
[...]

Kan jij voor mij dan ook nog even oplossen waarom mijn toetsenbord niet meer werkt als ik het password moet invullen? Kan geen letter of cijfer intoetsen via telnet.Heb het ook via hyperterminal gedaan precies hetzelfde probleem?
Klopt, je ziet ze niet, maar het staat er wel :D (alles wat je bij wachtwoord tikt zie je niet)

Kon je ook uit de referentie voorbeeldje halen van wat je dan ziet. Zou je nog eens willen proberen :Y)

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-10-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nocalimero schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:21:
(...)

Helaas is de verbinding erg instabiel, had erg veel uitval en heel vaak zelfs geen xDSL signaal (gecheckt in de modem). Sinds vanochtend lijkt de verbinding wel stabiel, maar de snelheid is wel erg laag.
Volgens de stats in de Speedtouc zijn de up/down waarden van de verbinding: 384/3104 Dat zijn bij lange na geen Family snelheden.

(...)
Waar staat de speedtouch dan? Direct bij het ISRA punt middels een korte kabel (totale afstand ISRA -> splitter -> speedtouch kleiner dan 1,5 meter)? Zo niet, ga dat eerst doen en kijk dan of je signaal wel goed is. Werkt dat ook niet, sluit middels een korte kabel (< 1,5 m) je speedtouch direct aan op de buitenlijn (dus geen splitter) en kijk of dat wel werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suffie schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:43:
ik hoor net dat "we" vandaag besteld hebben :)
`
Ik ook zojuist, bye bye Demon........... Hello Wanadoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:07:
Nou, was het allemaal maar geautomatiseerd. Ik heb op 30/09 besteld en er is nog steeds geen status verandering zichtbaar on-line.
Na het bellen met ze krijg ik te horen dat ze de 18e wat gaan testen en een paar dagen daarna moet het dan opgeleverd zijn.

Schiet niet echt op dus. (voor mij) En dat terwijl ik nu steeds moet inbellen. :(
wordt jij ook overgezet van een ander abo? Bij mij nemen ze de Demon lijn gewoon over, misschien dat het daarom sneller gaat.

Moet ik Demon nu opzeggen? Wanadoo zei dat hun dat zouden doen.....

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanadoo stelt Demon op de hoogte dat ze de lijn gaan overnemen. Toch is het verstandig zelf ook even op te zeggen nadat de bevestiging van Wanadoo binnen is. Zo ben je ook juridisch ingedekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nocalimero schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:21:
Ik loop tegen een probleem op bij Wanadoo ADSL Family.

Was al sinds ruim 1,5 jaar Wanadoo Light abonnee en heb eind september een overstap aangevraagd naar ADSL Family (zonder telefonie). Ik heb wel gekozen voor een Livebox, omdat mijn oude Speedtouch 510 geen ADSL 2+ snelheden aan gaat kunnen. Ik wacht wel nog even met het aansluiten van de LB, ik moet eerst nog even besluiten waar ik de LB neer ga zetten: in de meterkast of op de 1e verdieping bij mijn pc, dit in verband met het trekken/leggen van telefoon- dan wel ethernetkabels ...
Voorlopig doe ik het dus nog even met de Speedtouch 510.

De omzetting van Light naar Family zou afgelopen woensdag 12 oktober gebeuren en halverwege die dag kon ik ook zien dat mijn oude ADSL signaal weg was.

Helaas had ik pas gisteravond (een na de overzetting) tijd om de Speedtouch in te stellen voor het Wanadoo Family netwerk. Ik heb dat gedaan via het tooltje op de speedtouch.nl site.

Overigens woont ik in de Kruidenwijk, Nijverdal en zit ik op de Nijverdal-Centrum centrale en ik heb hier al verschillende Wanadoo Family abonnees gezien waar blijkbaar wel alles correct werkt?
grootlochter hiero :) willkomme, maar goed, je zit wel ver van de centrale he...ik zit op 2 km (bbned meting) of woon je helemaal aan het begin van kruidenwijk en ja alles werkt hier correcto

overigens is je download snelheid wel in orde maar upload is idd een beetje aan de lage kant

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 14-10-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Het is helemaal niet in orde, waarschijnlijk ruis op de lijn of een de orginele cd van wanadoo draaien voor je speedtouch 510, ik heb die cd hier, als je hem wilt dan zet ik hem op een webservertje voor je, alles werkte meteen goed bij mij met mijn speedtouch 510.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb ook nog steeds facturen van KPN van mijn Lite abbo, ik heb gebelt naar Wanadoo, ze zeiden dat ze het zouden verekenen bij de volgende afschrift :7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je kpn moet omzetten naar budget?
Heb al 3x gemaild, maar ze geven geenr reactie =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:35
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:49:
[...]
Waar staat de speedtouch dan? Direct bij het ISRA punt middels een korte kabel (totale afstand ISRA -> splitter -> speedtouch kleiner dan 1,5 meter)? Zo niet, ga dat eerst doen en kijk dan of je signaal wel goed is. Werkt dat ook niet, sluit middels een korte kabel (< 1,5 m) je speedtouch direct aan op de buitenlijn (dus geen splitter) en kijk of dat wel werkt.
De Speedtouch staat op de 1e verdieping, recht boven de meterkast. De kabel zal net zo'n beetje 1,5 meter zijn denk ik. Ik verwacht niet dat het aan de kabel ligt (want lengte is OK en het is dezelfde kabel die ik ook gebruikte met Wanadoo Light), maar ik ga vanavond jou tip eens proberen (ik zit nu op mijn werk).
vr6-only schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:59:
[...]

grootlochter hiero :) willkomme, maar goed, je zit wel ver van de centrale he...ik zit op 2 km (bbned meting) of woon je helemaal aan het begin van kruidenwijk en ja alles werkt hier correcto

overigens is je download snelheid wel in orde maar upload is idd een beetje aan de lage kant
Ik woon in het centrum van de Kruidenwijk (aan de Vederkruid) en de afstand is zo'n 2,5 km. Het lijkt me niet dat de afstand zo'n invloed zal hebben (op vooral de upload). En daarbij: bij Wanadoo Light had ik wel de volle snelheid.
MensionXL schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:07:
Het is helemaal niet in orde, waarschijnlijk ruis op de lijn of een de orginele cd van wanadoo draaien voor je speedtouch 510, ik heb die cd hier, als je hem wilt dan zet ik hem op een webservertje voor je, alles werkte meteen goed bij mij met mijn speedtouch 510.
Dank je voor het aanbod. Ik neem aan dat de Wanadoo cd ongeveer dezelfde standaard instellingen zal geven als het Speedtouch-bestandje, maar niet niet geschoten is altijd mis ..

Dus als je me even kunt mailen (nocalimero bij wanadoo.nl) dan _/-\o_

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Poeh, hoe zijn je h4ck skillz? Het is wel mogelijk, alleen kom je er als leek gewoon NIET bij. Bij latere versies misschien meer geluk :Y)

Niet dat ik erbij kom hoor. Maar uitgaande van de basis waarop de livebox draait, moet je ergens gewoon een forwardingsset hebben staan in een bestandje/register. Met huidige firmware kom je niet eens te weten hoe de structuur eruit ziet, maar in Frankrijk zien ze al de helft van de linux ondergrond waarop het draait.

Ter vergelijking: Je staat in de bib, je hebt een PC met IExplorer om te zoeken naar boeken en te surfen. Zo handig als je bent vind je een manier om fullscreen weg te halen en kom je tot de conclusie dat er gewoon geen explorer shell draait en alle tips&tricks mbt windows niet werken. Dan zal je toch echt de kennis nodig hebben van de shell bouwer, om vervolgens patience te kunnen starten of naar C:\ te kunnen browsen :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-10-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:11:
bellen naar de klantenservice, en met behulp van de juiste menu-keuzes (een wijziging doorgeven in particulier) wordt je snel doorverbonden met de juiste medewerker.
piece of cake, heb t zelf ook tijdje geleden gedaan met het doorgeven van een verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:52:
[...]

Open een DOS-PROMPT

telnet 192.168.1.1

Nou het duurde even, maar hier komt het dan:

Boot version: 1.0.4 (4.0)
Running Appli: App 2
App1 Description: AD6843
CMV1 sequence: 10
App2 version: 0
App2 revision: 10
CMV2 sequence: 12
Deflist sequence: 1

Heb niet alles overgetypt, dat was een beetje veel. Heb je heir voldoende aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:11:
Dan kan je ongetwijfeld op de KPN-site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:50:
[...]

Nu is het zeker! Allemaal geautomatiseerd!
Ik 4e besteld en 20ste oplevering dus ze nemen gewoon 16 dagen - 7 dagen bedenktijd = 9 dagen om het te regelen.
ik heb ook de 4e besteld en ze zeggen dat t de 20ste wordt opgeleverd. Heb wel vandaag de LB mogen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Oe, oe, ik krijg ook IPod. Had helemaal niet in de gaten dat je een IPod kon krijgen totdat ik vandaag tot mijn verbazing nog een brief van Wanadoo zag ik dat ik ook zon ding zou krijgen. Heb zelf pas geleden op 11-10 gereageerd na een foldertje.

Overigens weet ik nog steeds niet of de verbinding gerealiseerd kan worden, mijn huidig abbo loopt af op 31 oktober, en ik heb nergens een startdatum moeten geven. Webmail doet het al wel. Op statuschecker staat nog steeds in behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:41:
[...]

ik heb ook de 4e besteld en ze zeggen dat t de 20ste wordt opgeleverd. Heb wel vandaag de LB mogen ontvangen :)
Hey! Mooi. Denk dat dat voor mij morgen postkantoor wordt.

Ipod is maar even afwachten of heb je daar wel brief over gekregen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:11:
Heb al 3x gemaild, maar ze geven geenr reactie =/[/quote

Dat kan je dan ook beter aan kpn vragen he. Ipv als een blinde te mailen naar wanadoo. Bel 09000244 en zet je abo om.
Op de site van kpn kijken is ook wel eens handig.

Sommige mensen zijn soms ook zo d#m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je dan ook beter aan kpn vragen he. Ipv als een blinde te mailen naar wanadoo. Bel 09000244 en zet je abo om.
Op de site van kpn kijken is ook wel eens handig.

Sommige mensen zijn soms ook zo d#m
Jij bent zo dom om te denken dat ik naar Wanadoo mail 8)7
KPN mail ik natuurlijk, maar die reageren niet.
Dus wordt iid maar bellen dan.

- Op kpn site staat het niet.

En voor je gaat zeggen, waarom vraag je did hier.
Heeft gewoon met dit onderwerp te maken :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:35:
[...]

Nou het duurde even, maar hier komt het dan:

Boot version: 1.0.4 (4.0)
Running Appli: App 2
App1 Description: AD6843
CMV1 sequence: 10
App2 version: 0
App2 revision: 10
CMV2 sequence: 12
Deflist sequence: 1

Heb niet alles overgetypt, dat was een beetje veel. Heb je heir voldoende aan?
Hier heintje davids weer :+
Nee, sorry ;(
Ik heb echt uitgebreide info nodig, mede omdat ik niet specifiek nu de verschillen kan gaan opmerken OF juist te hard van stapel kan lopen :)

Rechtermuisklik -> Mark(eer) het lapje tekst en rechtermuisklik. Ctrl+V hier of graag naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/89537/FFFFFF/000000. Dan zal ik je weer met rust laten, voordat dit een fulltime job wordt voor je :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:41:
[...]

Jij bent zo dom om te denken dat ik naar Wanadoo mail 8)7
KPN mail ik natuurlijk, maar die reageren niet.
Dus wordt iid maar bellen dan.

- Op kpn site staat het niet.

En voor je gaat zeggen, waarom vraag je did hier.
Heeft gewoon met dit onderwerp te maken :)
Aiai zet er dan even bij dat je KPN mailt. Nu loop ik hier weer met een schuldgevoel. Maar het nummer is dus 09000244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:17:
[...]
Mijn broer die heeft op dit moment ook Wandoo via BBNED, en er is daar ook Family beschikbaar. Vanaf oktober gaat Wanadoo de BBNED-Wanadoo-ers migreren naar hun eigen netwerk. Daarom 'kan' het nu nog niet.. maar wacht rustig af..
Denk maar niet dat Wanadoo hun eigen klanten op een ander netwerk laten draaien, das veel duurder!
Mijn broer heeft op de site van Wanadoo aangegeven dat hij over wil stappen naar Family. Hiervoor moest hij inloggen en de aanvraag (overstap) procedure doorlopen. Hij heeft een brief gehad met de geplande opleverdatum en ook de livebox is vandaag bezorgd. Het lijkt er dus op dat het inmiddels wel kan. Toen ik onlangs de helpdesk belde zei men echter nog van niet en ook op de site van Wanadoo staat nu nog expliciet vermeld dat overstappen nog niet kan. Beetje vaag allemaal, afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel vreemd, want als ik als Wanadoo ADSL Direct klant aangeef op hun website dat ik wil overstappen, geeft de website aan dat het nog niet kan :'( , zat hij al aan het einde van zijn jaarcontract eigenlijk? Inmiddels is het half oktober dusben benieuwd of er al BBNED-abonnee's over zijn gezet of dat ik sowieso mijn jaarcontract af moet wachten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 18:50 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.