Yep, in augustus.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:48:
Dat is wel vreemd, want als ik als Wanadoo ADSL Direct klant aangeef op hun website dat ik wil overstappen, geeft de website aan dat het nog niet kan, zat hij al aan het einde van zijn jaarcontract eigenlijk?
Hoe zit het met port forwarding op de livebox? Waar doet men dat? Ik vind het een beetje een a-logische interface wat er zit, en waar de bepaalde pagina's zitten.
Ik heb hier in het topic al een site gevonden die het voor je doet ofzo, en die heeft dus nu alle poorten geforward naar mn PC als het goed is, maar ik kan nog niet van buitenaf m'n FTP bereiken :\
Ik heb hier in het topic al een site gevonden die het voor je doet ofzo, en die heeft dus nu alle poorten geforward naar mn PC als het goed is, maar ik kan nog niet van buitenaf m'n FTP bereiken :\
one more thing...
Al eens op een andere port geprobeerd? Een keer een scan erop los gelaten? Al je configuratie van je server gecontroleerd? (deze moet je zeker doen als je hiervoor bij een andere ISP hostemiekd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:23:
Hoe zit het met port forwarding op de livebox? Waar doet men dat? Ik vind het een beetje een a-logische interface wat er zit, en waar de bepaalde pagina's zitten.
Overigens wordt het op prijs gesteld dat je ook zelf wat spit/informatie aanleverd. Ik heb de startpost gemaakt, en daar staan een paar opties in. Daarbij is als LAATSTE (staat dan ook met /me rood aangegeven dat het nieuw is) dat script toegevoegd. Iets daarboven staat een link naar de exacte procedure.
Gewoon klanten service bellen, binnen een paar minuten geregeld.
0900-0244
Knowuse
0900-0244
Knowuse
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:41:
[...]
Jij bent zo dom om te denken dat ik naar Wanadoo mail![]()
KPN mail ik natuurlijk, maar die reageren niet.
Dus wordt iid maar bellen dan.
- Op kpn site staat het niet.
En voor je gaat zeggen, waarom vraag je did hier.
Heeft gewoon met dit onderwerp te maken
Shuttle st20g5
Verwijderd
oh geeft niks, ik heb van deze site ook hulp gekregen toen het bij mij niet wilde lukken. Kan zo dus effe wat terug doen. Bij deze de info:LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:43:
[...]
Hier heintje davids weer![]()
Nee, sorry![]()
Ik heb echt uitgebreide info nodig, mede omdat ik niet specifiek nu de verschillen kan gaan opmerken OF juist te hard van stapel kan lopen
Rechtermuisklik -> Mark(eer) het lapje tekst en rechtermuisklik. Ctrl+V hier of graag naar [afbeelding]. Dan zal ik je weer met rust laten, voordat dit een fulltime job wordt voor je
login: root
Password:
[root @ home]$ show -all
############ Boot version ############
SAGEM F@ST3202Bootloader
Version 1.0.4 (4.0)
############ Running Appli ############
Running appli : App 2
############# App1 version #############
App1 checksum : OK
App1 description : AD6843 application (Sagem3202WNLM_220278)
App1 version : 0
App1 revision : 9
App1 spare[0] : 0x0 (L1 code 1 checksum)
App1 spare[1] : 0x0 (CMV1 checksum)
App1 spare[2] : 0x0
App1 spare[3] : 0x0
################ Dsl1 ################
Dsl1 sequence : 7
Dsl1 checksum = 0xc38abea8 (OK)
Dsl1 description : STRATIPHY ANEXA
################ CMV1 ################
Cmv1 sequence : 10
Cmv1 checksum = 0x2f814b8e (OK)
CMV Set : 8
Group: 5, Address: 13, offset: 0, data: 0x00000001
Group: 5, Address: 0, offset: 0, data: 0x00009104
Group: 5, Address: 3, offset: 0, data: 0x00000100
Group: 3, Address: 60, offset: 0, data: 0x000000b5
Group: 3, Address: 60, offset: 1, data: 0x00004153
Group: 3, Address: 60, offset: 2, data: 0x00004d47
Group: 4, Address: 29, offset: 0, data: 0x00000001
Group: 1, Address: 0, offset: 0, data: 0x00000002
############# App2 version #############
App2 checksum : OK
App2 description : AD6843 application (Sagem3202WNLM_220278)
App2 version : 0
App2 revision : 10
App2 spare[0] : 0x0 (L1 code 2 checksum)
App2 spare[1] : 0x0 (CMV2 checksum)
App2 spare[2] : 0x0
App2 spare[3] : 0x0
################ Dsl2 ################
Dsl2 sequence : 9
Dsl2 checksum = 0x7528f29b (OK)
Dsl2 description : STRATIPHY ANEXA
################ CMV2 ################
Cmv2 sequence : 12
Cmv2 checksum = 0x4b3d9627 (OK)
CMV Set : 6
Group: 5, Address: 13, offset: 0, data: 0x00000001
Group: 5, Address: 0, offset: 0, data: 0x00009104
Group: 3, Address: 60, offset: 0, data: 0x000000b5
Group: 3, Address: 60, offset: 1, data: 0x00004153
Group: 3, Address: 60, offset: 2, data: 0x00004d47
Group: 1, Address: 0, offset: 0, data: 0x00000002
############### DEFLIST ###############
Deflist1 sequence : 1
Deflist1 checksum = 0x68f8e572 (OK)
[root @ home]$
Je kan wel de technische dienst bereiken...Birdie schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:21:
Nou, ik ben net (had gister zo'n call back ingedrukt) teruggebeld door een Wanadoo verkoper en krijg weer precies hetzelfde antwoord. Ik heb gezegd dat bij mijn weten geen enkele ISP e-mail zo bot blokkeerd en dat ik van 5 man, inclusief 1x uitgewerkt voor me zie dat 't anders is en dat ik het spoor dus bijster ben. Ik heb beleefd gevraagd of ze dat uit kunnen leggen, maar daarop verwijzen ze naar de technische dienst - die je volgens hen niet kunt bellen als je geen klant bent - en knallen ze de hoorn erop! Ik ga eerst eens even denken of ik nog wel Wanadoo wil..
[rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
En staat ook in de topicstart.
Dat ziet er echt leuk uitVerwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:45:
[...]
oh geeft niks, ik heb van deze site ook hulp gekregen toen het bij mij niet wilde lukken. Kan zo dus effe wat terug doen. Bij deze de info:
*KNIP*
Nog Bedankt
dan weet ik alvast waar ik me op kan voorbereiden!
Ding heeft al een eigen kernel en IS *ux based ... hoop alleen dat deze versie ongeveer hetzelfde werkt als de Franse.MindedRaptor schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:03:
Misschien leuk om te weten. De eerste in de tabel is de cpu die in de Livebox zit. Draait toch op 200MHZ.
[afbeelding]
Misschien valt er wel een eigen kernel te compilen voor dit beestje.
Lijkt er iig nu enorm op, dubbel geheugen gebruik van de running app versie voor 1 totale firmware, dat is al een overeenkomend stuk met de Franse toen ze "rsh" commando's konden doen.
Dat zou betekenen dat we bepaalde info kunnen trekken uit de livebox op de linux manier / kunnen manipuleren wat er gebeurd op de linux manier / kunnen kijken wat de huidige kernel config is
Als je wil weten wat ik probeer te zeggen, stukjes console output zeggen meer dan 1000 woorden: zie [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
offtopic:
Wie ruikt Apache+PHP hosted website op een Livebox middels USB stick? Of een MP3 speler middels USB op de Livebox?
Zou wel grappig zijn, maar eerst een keer Sprite_TM aan z'n shirtje trekken, zoveel verstand heeft /me LinuX-TUX nou ook niet van Linux Embedded systems
Je kan niet alles hebben
Wie ruikt Apache+PHP hosted website op een Livebox middels USB stick? Of een MP3 speler middels USB op de Livebox?
Zou wel grappig zijn, maar eerst een keer Sprite_TM aan z'n shirtje trekken, zoveel verstand heeft /me LinuX-TUX nou ook niet van Linux Embedded systems
Je kan niet alles hebben
[ Voor 15% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-10-2005 22:56 ]
Ok, dat dan maar gedaan en die man was heel helder: versturen van andere "from" adressen via smtp.wanadoo.nl is geen enkel probleem en er zijn ook geen plannen dit te wijzigen.LinuX-TUX schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:31:
Wanadoo helpdesk
Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?
- Bij de wanadoo helpdesk site
of je belt naar het volgende nummer: 0900-9515
Ik vroeg hem of ik dat beleid nog ergens na kon lezen en hij verwees me naar de algemene voorwaarden. Die zijn daar helaas niet duidelijk over:
(1.19) Wanadoo Diensten: door Wanadoo uit hoofde van de Overeenkomst te leveren diensten, al dan niet tegen betaling, bestaande uit onder meer (I) het verlenen van toegang tot het Internet, [...] (III) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via een persoonlijk E-mailadres, ..
Als ik dit zo lees voldoen ze aan (III) óók indien alleen het door hun toegewezen e-mail adres bruikbaar is. Ten aanzien van (I) is het evenwel wat moeilijker: klinkt alsof er geen beperkingen aan die toegang zijn - tenminste, alleen web of zo is dermate ongebruikelijk dat ze 't niet in hun hoofd zullen halen dat te bedoelen - toch blokkeren tenminste één poort..
Anyway: het werkt nu, blijft vooralsnog werken en in de toekomst zie ik het dan wel weer -> ik heb ingetekend.
Ik heb nog geprobeerd daar een datum bij op te geven - en over gebeld - maar dat scheen niet te kunnen: het is altijd "zo snel als het gaat", wat doorgaans 3 weken is. Of ik het wilde annuleren en drie weken tevoren weer invoeren.. tja, wat dan de aanbieding is is maar de vraag.
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt.Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Wanadoo dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
Overigens: geen van deze beide trucks werkten voor mij op het andere helpdesknummer (wat onterecht onderaan het aanmeldformulier staat). Het lukt me niet daar iemand te spreken te krijgen en ik heb de hoorn er onverrichterzake na ca. 55 eurocent weer opgelegd.
Dan snap je me effe verkeerd. Ik snap wel waarom je het apparaat wilt hebben, maar niet waarom je hem zo graag als firewall + NAT router wilt gebruiken. De livebox heeft deze functies nl. ook en laat ze - als ik dit topic zo lees - slechts gedeeltelijk en met flinke en te herhalen moeite uitzetten. Voor zover ik lees komt de ontevredenheid vooral voort uit de moeite die het kost om dit soort speciale instellingen ok te krijgen en na elke firmwareupgrade die wanadoo uitzendt weer ok te krijgen. Een losse wireless router daarentegen kan, zoals ik probeerde aan te geven, doorgaans juist zeer eenvoudig in bridge mode gezet worden en dan heb je, voor zover ik kan nagaan, precies wat je wilt met heel weinig sores.Perenor schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:46:
@Birdie:
Waarom een wireless router? Dat lijkt me toch wel erg duidelijk. Aangezien ik wireless wil werken. En het bereik van zo'n pcmcia kaartje in die Livebox niet echt opzienbarend is. Daarom schaf ik me ook een MIMO router aan. Kan ik ook fatsoenlijk op het balkon werken. Wat ik zo lees is men sowieso niet erg tevreden over de werking van die Livebox.
Tja, nofi, maar dit blijf ik logisch en basic vinden. A ) Als je die box toch vanmiddag afhaalt, waarom dan niet effe op die handleiding wachten? Met het simpele stukje wat ik op de wanadoo site vond, zag ik al dat het ding, zoals voor de hand ligt, maar één ethernet poort heeft, dus uiteraard moet je die ene hebben. B ) Als je een een boompje van switches / routers e.d. maakt dan sluit je altijd de apparaten die je onderaan hangt met de WAN poort aan op wat hoger ligt. Als iemand dat hier anders doet dan zal hij daar behoorlijk bijzondere redenen voor hebben.Enne - voor wat betreft de handleiding. Ten eerste heb ik die nog niet. Moet de livebox vanmiddag afhalen (trouwens - ik zit voor mijn werk in Duitsland). Ten tweede hebben ook in dit topic mensen geschreven dat ze de livebox op een van de poorten van de switch van hun router hadden aangesloten. Vandaar die vraag.
Voor het overige: succes ermee, maar ik kan het je niet aanraden op basis van het kennisniveau dat je in je posts op dit gebied ten toon spreidt. Jammer dat je dat advies kennelijk als lullig opvat. Het is nl. vriendelijk bedoelt, met name daar ik denk dat je met livebox + bridge perfect uit kunt en je je onbedoeld nodeloze ellende op de hals aan het halen bent.
Verwijderd
Nope werkt dus ook niet. Heb hier eerst geprobeerd met het username/password wat ik zelf heb veranderd in de Livebox. Maar krijg dan gelijk de melding dat ik 1000 seconden niet kan kan inloggen. Heb het volgens mij ook al geprobeerd met de info die in het starttopic staat root/1234.LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:16:
[...]
Klopt, je ziet ze niet, maar het staat er wel(alles wat je bij wachtwoord tikt zie je niet)
Kon je ook uit de referentie voorbeeldje halen van wat je dan ziet. Zou je nog eens willen proberen
Alvast bedankt
Verwijderd
nee nix over Ipod gehoord maar verw8 ik ook niet aangezien ik buiten die actie zatVerwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:11:
[...]
Hey! Mooi. Denk dat dat voor mij morgen postkantoor wordt.
Ipod is maar even afwachten of heb je daar wel brief over gekregen?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:50:
[...]
Nope werkt dus ook niet. Heb hier eerst geprobeerd met het username/password wat ik zelf heb veranderd in de Livebox. Maar krijg dan gelijk de melding dat ik 1000 seconden niet kan kan inloggen. Heb het volgens mij ook al geprobeerd met de info die in het starttopic staat root/1234.
Je hebt het geprobeerd met het username/password wat je zelf hebt veranderd. Dan werkt 1234 idd niet als password. Met andere woorden, het werkte wel totdat je wat eraan had veranderd
Recoveren (alles kwijt) kan alleen nog door hem een total reset te geven. Uit mijn hoofd gaat dat door: Stroom eruit -> Reset knop + Stroom erop -> X seconde wachten -> Knop loslaten. Zou het anders ook niet weten, zeker niet als je ook Firmware versie "3202ULL_22023F" hebt.
offtopic:
Maar als je het zelf hebt veranderd ... kan je dan niet beter bij jezelf nadenken of JIJ ergens wat vergeten bent? Een save is minimaal nodig om je "wachtwoord" te behouden als root. Kweet niet, maar zelfgeknutsel aanspreken op dit topic/mij vind ik toch zeker zelf background checking waard.
Bedoel het absoluut niet persoonlijk of aanvallend!
Maar als je het zelf hebt veranderd ... kan je dan niet beter bij jezelf nadenken of JIJ ergens wat vergeten bent? Een save is minimaal nodig om je "wachtwoord" te behouden als root. Kweet niet, maar zelfgeknutsel aanspreken op dit topic/mij vind ik toch zeker zelf background checking waard.
Bedoel het absoluut niet persoonlijk of aanvallend!
PS: Dacht dat hij begon met 15 seconde
code:
1
| You are not allowed to log in before 15 secondes |
[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-10-2005 03:36 ]
Verwijderd
Weet ook echt niet wat ik nog meer/anders kan instellen via telnet ofzo? via me browser kom ik er namelijk wel in. Maar kan het gewoon niet hebben dat het niet werkt:) Maar als ik dus via telnet dezelfde username/pass gebruik als in het starttopic word vermeld kom ik er gewoon niet in (daar heb ik trouwens nog nooit wat veranderd aangezien ik er niet in kom). Ik zie trouwens ook de cursor nog niet eens verspringen als ik het wachtwoord intyp? En ja ik denk dat hij bij mij ook met 15 seconden is begonnen:) Kan je nagaan hoe vaak ik het al geprobeerd heb. Maar nogmaals heb al me programma's wel werkend via die livebox en de poorten die ik open moest zetten staan ook goed.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 04:31 ]
Verwijderd
Mijn ouders hebben dus ook Family genomen en hebben het de 6e oktober besteld (eerste dag van de actie Ipod Shuffle
) en het zal de 24 ste worden opgeleverd
Toch netjes
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 09:53 ]
Wat is het verschil tussen Wanadoo ADSL Family + telefonie en Wanadoo ADSL Direct + telefonie?
Ze zijn n.l. even duur, dus mag ik hier uit concluderen dat de ADSL2 verbinding die het family pakket biedt dus niets duurder is, maar je dit abonnement domweg niet kunt afsluiten wanneer ADSL2 niet geschikt is in je omgeving?
20 MB v.s. 1024 KB zit wel een groot verschil in voor dezelde prijs.
Als je ADSL Direct neemt met telefonie, zouden ze die dan "automatisch" overzetten naar ADSL Family + telefonie, wanneeer blijkt dat je regio geschikt gemaakt is voor ADSL2, is zo'n overstap direct te realiseren ????
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, maar het topic is zo groot geworden, dat ik het wellicht over het hoofd heb gezien. Excuses daarvoor, als dit zo mocht zijn
Ze zijn n.l. even duur, dus mag ik hier uit concluderen dat de ADSL2 verbinding die het family pakket biedt dus niets duurder is, maar je dit abonnement domweg niet kunt afsluiten wanneer ADSL2 niet geschikt is in je omgeving?
20 MB v.s. 1024 KB zit wel een groot verschil in voor dezelde prijs.
Als je ADSL Direct neemt met telefonie, zouden ze die dan "automatisch" overzetten naar ADSL Family + telefonie, wanneeer blijkt dat je regio geschikt gemaakt is voor ADSL2, is zo'n overstap direct te realiseren ????
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, maar het topic is zo groot geworden, dat ik het wellicht over het hoofd heb gezien. Excuses daarvoor, als dit zo mocht zijn
Verwijderd
Tot mijn verrassing merkte ik vanmorgen dat Wanadoo ADSL family in mijn centrale geswitched was naar 20 mbits.
Mijn sitecom wl108 met nwe adsl2 software had er geen enkele moeite mee. een bestand van 8 MB (symantic virusdefs) kwam wireless in 2 sec binnen. Het verschil merk ik alleen met downloaden, het binnenhalen van website-pagina's lijkt niet sneller te gaan.
Mijn sitecom wl108 met nwe adsl2 software had er geen enkele moeite mee. een bestand van 8 MB (symantic virusdefs) kwam wireless in 2 sec binnen. Het verschil merk ik alleen met downloaden, het binnenhalen van website-pagina's lijkt niet sneller te gaan.
Verwijderd
Aha dan ben je een van de eerste denk ikVerwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:17:
Tot mijn verrassing merkte ik vanmorgen dat Wanadoo ADSL family in mijn centrale geswitched was naar 20 mbits.
Verwijderd
Nou, zoals ik al eerder aangaf heb ik er 2* over gebeld en mijn werd verzekerd dat iedereen die vanaf de maandag had gebeld in aanmerking komt.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 02:13:
[...]
nee nix over Ipod gehoord maar verw8 ik ook niet aangezien ik buiten die actie zat
Verwijderd
Ik zit eraan te denken om een family pakket te nemen met een snelheid van 20Mbit (+kpn belbudget). Echter heb ik ooit van iemand gehoord dat het belbudget pakket van KPN een max. datastroom doorlaat van 10Mbit. Dit zou betekenen dat de snelheid wordt gehalveerd tenzij ik een belbasis pakket neem.
Weet iemand hier meer van?
Verwijderd
Dat is gewoon harstikke onzin, klopt niet. Check op de site van Wanadoo wat voor snelheid je kan halen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:55:
Echter heb ik ooit van iemand gehoord dat het belbudget pakket van KPN een max. datastroom doorlaat van 10Mbit. Dit zou betekenen dat de snelheid wordt gehalveerd tenzij ik een belbasis pakket neem.
Wat is je locatie? En op welke wijkcentrale zit je? Dat is misschien wel handig om te vermelden...Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:17:
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Ik heb zonet ook wanadoo aangevraagd 
Als ik de livebox binnenkrijg probeer ik dat ding lekker in zijn doos te houden. Ik wil mijn copperjet modem en linksys wireless router blijven gebruiken. IK hoop dat de upload een beetje naar zin is. download kan mij niet zoveel schelen. Als ik nu met mijn demon 512/256 iets ging downloaden ging ik lekker iets anders doen . Al dat gehaast is niets voor mijn leeftijd. Maar ik hoop nu wel dat de VPN en remotedesktop wel wat beter gaat werken. Dat gebruik ik dagelijks vanaf school om bestanden op mijn werkstation thuis te benaderen.
Als ik de livebox binnenkrijg probeer ik dat ding lekker in zijn doos te houden. Ik wil mijn copperjet modem en linksys wireless router blijven gebruiken. IK hoop dat de upload een beetje naar zin is. download kan mij niet zoveel schelen. Als ik nu met mijn demon 512/256 iets ging downloaden ging ik lekker iets anders doen . Al dat gehaast is niets voor mijn leeftijd. Maar ik hoop nu wel dat de VPN en remotedesktop wel wat beter gaat werken. Dat gebruik ik dagelijks vanaf school om bestanden op mijn werkstation thuis te benaderen.
Ik kreeg gisteren de brief binnen over de iPod. 
Nu maar afwachten wanneer het opgeleverd gaat worden. Ik heb het afgelopen dinsdag aangevraagd. Als het even kan ga ik de livebox niet gebruiken, want ik heb hier een Linksys wag54g staan en anders heb ik weer 2 apparaten staan. Daarbij komt nog dat die livebox echt héél erg lelijk is.
Nu maar afwachten wanneer het opgeleverd gaat worden. Ik heb het afgelopen dinsdag aangevraagd. Als het even kan ga ik de livebox niet gebruiken, want ik heb hier een Linksys wag54g staan en anders heb ik weer 2 apparaten staan. Daarbij komt nog dat die livebox echt héél erg lelijk is.
Die Copperjet modem moet wel voorzien zijn van ADSL2+ ondersteuning, anders kan jij de 20mbit/s wel vergeten. Let daar wel even op.4POX schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:38:
Ik heb zonet ook wanadoo aangevraagd
Ik zit nu wat aan te klooien met die procedures enzo en ik merk al dat deze interface/firmware echt het meest zwakke stukje software is dat ik ooit voor ogen gekregen heb.LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:43:
[...]
Al eens op een andere port geprobeerd? Een keer een scan erop los gelaten? Al je configuratie van je server gecontroleerd? (deze moet je zeker doen als je hiervoor bij een andere ISP hoste)
Overigens wordt het op prijs gesteld dat je ook zelf wat spit/informatie aanleverd. Ik heb de startpost gemaakt, en daar staan een paar opties in. Daarbij is als LAATSTE (staat dan ook met /me rood aangegeven dat het nieuw is) dat script toegevoegd. Iets daarboven staat een link naar de exacte procedure.
one more thing...
1) Je hebt wel een Sagem F@st 3202?Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 04:11:
Weet ook echt niet wat ik nog meer/anders kan instellen via telnet ofzo? via me browser kom ik er namelijk wel in. Maar kan het gewoon niet hebben dat het niet werkt:) Maar als ik dus via telnet dezelfde username/pass gebruik als in het starttopic word vermeld kom ik er gewoon niet in (daar heb ik trouwens nog nooit wat veranderd aangezien ik er niet in kom). Ik zie trouwens ook de cursor nog niet eens verspringen als ik het wachtwoord intyp? En ja ik denk dat hij bij mij ook met 15 seconden is begonnen:) Kan je nagaan hoe vaak ik het al geprobeerd heb. Maar nogmaals heb al me programma's wel werkend via die livebox en de poorten die ik open moest zetten staan ook goed.
2) Je hebt wel een idee van hoe consoles werken?
3) Je wilt (nog steeds) een keer spelen met de console?
4) Je bent bereid om waarschijnlijk al je forwards er weer opnieuw in te zetten?
Dan, uit de manual:
- ste STAP:
- Trek de voedingskabel uit de PWR-ingang.
- de STAP:
Reset de Livebox:- Wacht ongeveer één minuut.
- Sluit de voedingskabel weer aan.
- Druk de RST-knop onderop de Livebox in en houdt deze ingedrukt.
- De lampjes aan de bovenkant van de Livebox gaan eerst één voor één
- branden en vervolgens allemaal tegelijk.
- Wacht tot de buitenste lampjes en het middelste lampje gaan branden.
- Laat de RST-knop los.
offtopic:
Houd het spannend en je type-vaardigheden scherp midden in de nacht
Houd het spannend en je type-vaardigheden scherp midden in de nacht
Kan het ook niet helpen dat er zo slecht is vertaaldmiekd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:15:
[...]
Ik zit nu wat aan te klooien met die procedures enzo en ik merk al dat deze interface/firmware echt het meest zwakke stukje software is dat ik ooit voor ogen gekregen heb.
Klinkt cliché, maar ze hadden het beter door een Belg kunnen laten doen die op de grens woont van de taalstreken. Zou vele malen begrijpbaarder zijn dan nu idd.
Software zelf vind ik best begrijpbaar, al hoewel ik nog steeds voor ben voor een console manual ... zeker met de nieuwe firmware op komst
Ik heb vernomen dat daar ook een fijne gewone bridge mode in zit, waarmee ik alle poorten kan doorgooien naar m'n router, dus dat is wel fijn enzo. Ik zag wel in de console een bridge command staan, maar volgens mij werkt dat ook voor geen meterLinuX-TUX schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:38:
[...]
Software zelf vind ik best begrijpbaar, al hoewel ik nog steeds voor ben voor een console manual ... zeker met de nieuwe firmware op komst
one more thing...
Verwijderd
Werkt nu:) Maar goed nu nog maar eens gaan leren wat je ermee kan natuurlijk? Het lag niet aan me typen trouwens,maar gewoon slecht lezen:)
Zie mijn eerste post in dit topicLekkere Loempia schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:47:
[...]
Die Copperjet modem moet wel voorzien zijn van ADSL2+ ondersteuning, anders kan jij de 20mbit/s wel vergeten. Let daar wel even op.
Nou mijn verbinding doet nog steeds raar. Heel vaak dat ik geen websites weer kan bekijken, terwijl downloaden uit newsgroups dan nog wel werkt (gewoon met 400kb/sec). Dan weer doet niets het (terwijl in de router gewoon 'verbonden' staat) dan weer doet alles het wel even, etc etc.
Ik vraag me echt af waar dit aan ligt, de livebox, de verbinding naar ons huis, de bekabeling binnenshuis of andere dingen. Als dit niet snel opgelost wordt ga ik Wanadoo maar eens bellen. Mochten zij ook van niets weten (of zeggen dat ze er niets aan kunnen doen) dan hoop ik maar dat ik snel naar 20mbit wordt omgezet en de problemen dan misschien opgelost zijn.
Dan die livebox. Ik vind het echt een vreselijk ding. En dan heb ik het alleen over de software kant, de hardware kant is prima. Althans voor zover ik kan oordelen, en dit is voornamelijk gebaseerd op het gebruikersgemak. Slechts 2/3 draadjes erin en alles werkt
Nu kwam het ook in mij op dat misschien wel de livebox de oorzaak is van de problemen. Samen met die a-logische en omslachtige ramp interface, zijn dat redenen voor mij op zoek te gaan naar een andere router/modem.
Mijn oog was gevallen op de Alcatel SpeedTouch 546. Ik kan namelijk van Linksys en Draytek niet echte alternatieven vinden
Nu een vraagje, zijn er al mensen die dit apparaatje gebruiken i.c.m. Wanadoo Family? Zo ja, bevalt het? En wat ik mij afvroeg, dan heb je natuurlijk weer een splitter nodig, want die zit toch niet ingebouwd in die Speedtouck 546? Kan je die dingen ook los kopen?
Ik vraag me echt af waar dit aan ligt, de livebox, de verbinding naar ons huis, de bekabeling binnenshuis of andere dingen. Als dit niet snel opgelost wordt ga ik Wanadoo maar eens bellen. Mochten zij ook van niets weten (of zeggen dat ze er niets aan kunnen doen) dan hoop ik maar dat ik snel naar 20mbit wordt omgezet en de problemen dan misschien opgelost zijn.
Dan die livebox. Ik vind het echt een vreselijk ding. En dan heb ik het alleen over de software kant, de hardware kant is prima. Althans voor zover ik kan oordelen, en dit is voornamelijk gebaseerd op het gebruikersgemak. Slechts 2/3 draadjes erin en alles werkt
Nu kwam het ook in mij op dat misschien wel de livebox de oorzaak is van de problemen. Samen met die a-logische en omslachtige ramp interface, zijn dat redenen voor mij op zoek te gaan naar een andere router/modem.
Mijn oog was gevallen op de Alcatel SpeedTouch 546. Ik kan namelijk van Linksys en Draytek niet echte alternatieven vinden
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Dit zou ook best eens in de wijkcentrale kunnen liggen. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, mijn internet viel steeds uit. Nadat men ongeveer een week in de wijkcentrale 'onderhoud' gedaan heeft, was het opgelost.McFlipp schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:44:
...verhaaltje...
En ja, splitters kan je gewoon los kopen. Bij de Primafoon ofzo... of een gewone pc-boer.
[ Voor 7% gewijzigd door IT-Pro op 15-10-2005 22:01 ]
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Verwijderd
hoe zit het met de wireless functie? we hebben 4 gebruikers in het huis..
de router komt op overloop te hangen met 2 gebruikers ieder op zo'n 2 tot 4 meter afstand
en 2 andere gebruikers op zo'n 3 tot 5 meter
zal ik dan gewoon goede snelheid behalen?
de router komt op overloop te hangen met 2 gebruikers ieder op zo'n 2 tot 4 meter afstand
en 2 andere gebruikers op zo'n 3 tot 5 meter
zal ik dan gewoon goede snelheid behalen?
wifi signaal zit tussen de 10 en 20 m dus ja je zult goede snelheden halen.
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Das goed nieuws IT-pro. Is het uiteindelijk toch allemaal goed gekomen.IT-Pro schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:51:
[...]
Dit zou ook best eens in de wijkcentrale kunnen liggen. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, mijn internet viel steeds uit. Nadat men ongeveer een week in de wijkcentrale 'onderhoud' gedaan heeft, was het opgelost.
En ja, splitters kan je gewoon los kopen. Bij de Primafoon ofzo... of een gewone pc-boer.
Jazeker. Alles werkt zoals het moet, geen enkele uitval meer gehad, alleen de livebox die een keer dom deed, maar dat was eenmalig...Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:32:
[...]
Das goed nieuws IT-pro. Is het uiteindelijk toch allemaal goed gekomen.Je hebt er lang op moeten wachten. Werkt het nu allemaal zoals het hoort??
Hmmz, nou als het over een week nog steeds dramatisch is ga ik eens klagen bij WanadooIT-Pro schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:51:
[...]
Dit zou ook best eens in de wijkcentrale kunnen liggen. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, mijn internet viel steeds uit. Nadat men ongeveer een week in de wijkcentrale 'onderhoud' gedaan heeft, was het opgelost.
Merk nu dat ik een tijdje goede verbinding heb, daarna gaat de connectie weer raar doen (soms na 10 min, soms na half uur, soms na halve dag), als ik vervolgens de Livebox restart, doet alles het weer. Dan weer een bepaalde tijd goede verbinding, dan brak, livebox reset en weer goed. Dus lijkt me toch aan de livebox te liggen
[ Voor 26% gewijzigd door McFlipp op 16-10-2005 01:10 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
dat is niet je livebox maar idd een fout in de centrale want daar had IT-Pro ook al last van dat om de zoveel tijd de verbinding eruit lag. maar probeer het met een andere modem zou ik zeggen om zeker van te zijn dat het niet aan de livebox ligt.
[ Voor 28% gewijzigd door vr6-only op 16-10-2005 03:39 ]
ow dan heb jij nog een sociale helpdesk medewerker gehadIT-Pro schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:51:
[...]
degene die ik sprak wijde het probleem volledig aan mij lag
ik zou spyware hebben of en virus
of ik zou me niet aan het installeren met de firewall uit hebben gehouden
ik heb me heel erg moeten in houden om die vent niet verot te schelden
en gewoon stellig volhouden dat er niks mis is met de livebox omdat hun test dat zegt
en vervolgens laat ie me een ping test doen en wat denk je. 4x timed out 100% verlies
en wat denk je dat zijn antwoord is. helemaal niks hij bleef maar zeggen he dat kan niet dat moet het altijd doen om vervolgens het gesprek te beindigen omdat er een 6 weken oude case nog open staat
de verbinding was een week lang redelijk oke. op dat reseten na dan. dus ik denk nou kan ik wel bellen om dat probleem ook op te lossen
maar na al die testen die ik moest doen van die medewerker is de verbinding weer brak. het lijkt wel of er weer extra mensen op de centrale zijn aangesloten en dat mijn signaal daardoor weer verzwakt is
nou Wanadoo wordt voor mij weer steeds meer WanaBOE!
ik geef je weinig kansMcFlipp schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:03:
[...]
Hmmz, nou als het over een week nog steeds dramatisch is ga ik eens klagen bij Wanadoo
Merk nu dat ik een tijdje goede verbinding heb, daarna gaat de connectie weer raar doen (soms na 10 min, soms na half uur, soms na halve dag), als ik vervolgens de Livebox restart, doet alles het weer. Dan weer een bepaalde tijd goede verbinding, dan brak, livebox reset en weer goed. Dus lijkt me toch aan de livebox te liggen
(zie bovenstaand bericht)
[ Voor 46% gewijzigd door Mili op 16-10-2005 04:15 ]
Ik ga nu de 10e week in zonder internet...
3 Weken geleden hebben we een brief gestuurd met daarin een intrekking van de voordering. Daar werk op gereageer door de administratie, een vriendelijke meneer belde terug om meer te horen over het probleem, hij is er ook gelijk achteraan gegaan en de tweede lijn belde nog geen half uur later. Het probleem zit um nu toch in de wijk centrale "waarscheinlijk" waar ze nu nog steeds mee bezig zijn.
Ik baal echt van dit probleem en zit met 2 dingen in m'n maag:
- Blijven of weggaan bij wanadoo?
- Waar vind ik deze sneheid (20MB ADSL2+)
Als laatste heb ik nog een vraag:
Als ik een draadloos kaartje krijg van wanadoo kan mijn iBook met ingebouwde airtport kaart dan draadloos interneten?
3 Weken geleden hebben we een brief gestuurd met daarin een intrekking van de voordering. Daar werk op gereageer door de administratie, een vriendelijke meneer belde terug om meer te horen over het probleem, hij is er ook gelijk achteraan gegaan en de tweede lijn belde nog geen half uur later. Het probleem zit um nu toch in de wijk centrale "waarscheinlijk" waar ze nu nog steeds mee bezig zijn.
Ik baal echt van dit probleem en zit met 2 dingen in m'n maag:
- Blijven of weggaan bij wanadoo?
- Waar vind ik deze sneheid (20MB ADSL2+)
Als laatste heb ik nog een vraag:
Als ik een draadloos kaartje krijg van wanadoo kan mijn iBook met ingebouwde airtport kaart dan draadloos interneten?
Verwijderd
Durf het bijna niet te typen maar ik heb nu al ruim een week mijn livebox niet hoeven te resetten.
enigste wat ik heb veranderd is mijn buurman kicken (deelde internet met hem) en de dns adressen handmatig in de pc's gezet, dus niet meer het gateway adres gebruikt.
Tja mischien komt het dan toch allemaal goed.. ik ben toch wel behoorlijk tevreden over wanadoo dat mag ook wel eens gezegd worden.
grts Merlin
enigste wat ik heb veranderd is mijn buurman kicken (deelde internet met hem) en de dns adressen handmatig in de pc's gezet, dus niet meer het gateway adres gebruikt.
Tja mischien komt het dan toch allemaal goed.. ik ben toch wel behoorlijk tevreden over wanadoo dat mag ook wel eens gezegd worden.
grts Merlin
Verwijderd
Dit modem gaat zeker werken. Je hoeft niet eens handmatig te configureren.McFlipp schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:44:
Mijn oog was gevallen op de Alcatel SpeedTouch 546. Ik kan namelijk van Linksys en Draytek niet echte alternatieven vindenNu een vraagje, zijn er al mensen die dit apparaatje gebruiken i.c.m. Wanadoo Family? Zo ja, bevalt het? En wat ik mij afvroeg, dan heb je natuurlijk weer een splitter nodig, want die zit toch niet ingebouwd in die Speedtouck 546? Kan je die dingen ook los kopen?
Verwijderd
Ik wil me hier wel even bij aansluiten. Ik heb met uitzondering van wat kleine probleempjes in het begin niks aan te merken op Wanadoo internet. Het werkt echt perfect bij mij. Ik krijg goeie snelheden en hoef nauwelijks tot nooit te resetten. Daar ben ik dan ook erg blij om, want ik ben het ook eens met de mensen de klagen over de helpdesk van wanadoo; die is echt bagger slecht. Ik het begin had ik wat vragen over vrijgeven van poorten e.d. en daar werd nogal bot op gereageerd. Toen heb ik dus een kwartier lang op de ethische verantwoordelijkheden van een helpdeskmedewerker zitten in praten, zodat ik toch nog wat plezier eraan beleefde. Maar: als het werkt, dan werkt het ook perfect. En bovendien: noem me 1 telecomaanbieder waarbij de helpdesk NIET bagger is??Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:01:
Durf het bijna niet te typen maar ik heb nu al ruim een week mijn livebox niet hoeven te resetten.
grts Merlin
Verwijderd
Als een ISP ook mag: Demon en/of XS4ALL. Maarja, daar betaal je ook gewoon voor. Ik bedoel, 22,50 voor 20mbit en dan ook nog eens de beste helpdesk van Nederland... dat zou natuurlijk niet kunnen.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:54:
[...]
En bovendien: noem me 1 telecomaanbieder waarbij de helpdesk NIET bagger is??
Das niet eerlijk, jij hebt de nieuwe firmwareVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:54:
[...]
Ik wil me hier wel even bij aansluiten. Ik heb met uitzondering van wat kleine probleempjes in het begin niks aan te merken op Wanadoo internet. Het werkt echt perfect bij mij. Ik krijg goeie snelheden en hoef nauwelijks tot nooit te resetten. Daar ben ik dan ook erg blij om, want ik ben het ook eens met de mensen de klagen over de helpdesk van wanadoo; die is echt bagger slecht. Ik het begin had ik wat vragen over vrijgeven van poorten e.d. en daar werd nogal bot op gereageerd. Toen heb ik dus een kwartier lang op de ethische verantwoordelijkheden van een helpdeskmedewerker zitten in praten, zodat ik toch nog wat plezier eraan beleefde. Maar: als het werkt, dan werkt het ook perfect. En bovendien: noem me 1 telecomaanbieder waarbij de helpdesk NIET bagger is??
Mag ik je nog 1 keer lastig vallen met iets te checken? De firmware die je nu hebt begint duidelijk te lijken op de 2 laatste firmwares van Frankrijk, wat een goed teken is. Maar ik zou graag willen weten of ze de linux interface hebben overgenomen/geïmplementeerd of niet.
Dus mocht je zin / tijd hebben, zou je het volgende willen doen voor me:
C:\Documents and Settings\>[u]telnet 192.168.1.1[/u] ([b]alweer[/b] inloggen op de livebox) login: root Password: [root @ home]$ [u]arp[/u] [root @ arp]$ [u]list[/u] IP Address MAC Address 85.147.44.1 **:**:**:**:**:** (gateway van jouw WAN connectie, kan anders zijn) 85.147.44.80 **:**:**:**:**:** (IP van jouw internet verbinding) 192.168.1.1 **:**:**:**:**:** (main interface van de livebox) 192.168.5.3 **:**:**:**:**:** 192.168.5.5 **:**:**:**:**:** 192.168.5.6 **:**:**:**:**:** 192.168.5.9 **:**:**:**:**:** 192.168.5.10 **:**:**:**:**:** 192.168.5.25 **:**:**:**:**:** [root @ arp]$
Anwoorden waar ik op uit ben:
- Zijn alle interface subnets/netwerken bij jouw 192.168.1.* ? Rode ethernet port, Gele ethernet port, (Wireless) en USB? Simpele controle zou zijn "ipconfig /all" in je dos-prompt. Als je geen 192.168.1.* adres hebt, is dit dus een nee.
- Staat er een gekke uitzondering tussen, iets wat eruit ziet als 192.168.70.* ? Een interface waarbij het derde getal dus GROTER is dan 10. Dus 192.168.(groter dan 10).(nog wat) ?
[root @ arp]$ .. (twee puntjes, enter, dan ga je een dir omhoog) [root @ home]$ rsh -o -u root [u]192.168.(groter dan 10).(nog wat)[/u] dmesg
Mocht het werken, dan krijg je een waslijstje. Alleen al die waslijst zou me blij maken
Snap zelf niet dat die Fransen dat ding niet beginnen te hacken
Heb je een nationale trots op IT gebied, laten ze niet eens zien tot wat die allemaal in staat zou kunnen zijn
@ VR6-only:
Die gebruiken een Bi OS. Wij waarschijnlijk ook al, maar die staat dicht/is weggewerkt/nog niet actief.
VxWorks icm VxLinux. Nou is vxworks niet echt super/pretje om mee te werken, linux daarintegen wel. Voor verdere uitbreidingsmogelijkheden zie Routerhacking - Deel 2. Dat zou je dan uiteindelijk kunnen doen met je livebox, zodra het beestje kwa werking in kaart is gebracht.
Brainstorm zegt: usb printer aansluiten op livebox? Radio/MP3 speler
Ik heb nu een cramfs liggen van onze zuidervrienden, lijkt erop dat ze steeds meer over geven aan linux en vxworks zelf ook steeds meer vermijden als het even kan.
[ Voor 12% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-10-2005 16:31 ]
@ Linux-Tux,
je hebt de hele tijd over de franse firmware maar wat is er nou zo bijzonder eraan?
wat is er veranderd aan?
je hebt de hele tijd over de franse firmware maar wat is er nou zo bijzonder eraan?
wat is er veranderd aan?
Verwijderd
Ik lees veel verhalen van mensen dat ze de gateway etc standaard in het systeem zetten.
Kan iemand vertellen hoe dat in z'n werk gaat?
Dan ga ik dat maar eens proberen.
Heb namelijk nu nog steeds regelmatige uitval
Of misschien een andere optie die ik kan gebruiken?
Heb de livebox+telefonie Wifi
Heb namelijk nu nog steeds regelmatige uitval
voor de mensen die een speedtouch 546 willen kopen:
Indien er niet direct een verbinding tot stand kan komen dan dien je eerst eventjes het configuratie tooltje van de speedtouch site af te halen voor deze modem.
Hiermee kun je het wel instellen en werkent krijgen.
Indien er niet direct een verbinding tot stand kan komen dan dien je eerst eventjes het configuratie tooltje van de speedtouch site af te halen voor deze modem.
Hiermee kun je het wel instellen en werkent krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door CaVeFiSh op 16-10-2005 16:31 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Standaard dingen instellen is afhankelijk van je systeem, denk niet dat je linux commando's wil hebben onder je XP laptopVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:21:
Ik lees veel verhalen van mensen dat ze de gateway etc standaard in het systeem zetten.
Heb namelijk nu nog steeds regelmatige uitval![]()
Zijn overigens dingen die met je systeem te maken hebben.
Start -> Configuratie scherm -> Netwerkverbindingen -> Dubbelklik de verbinding waarop je internet doet -> Properties -> TCP/IP -> Properties -> Kies voor statisch ipv DHCP en vul het hele riedeltje in met DNS1: 194.134.5.5 DNS2: 194.134.5.55.
Bij wireless houd het voor mij weer op, weet niet in welk netwerk deze draait
Nog een optie die WEL betrekking heeft op dit topic zou [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] zijn. Hiermee configureer je je DHCP server op de livebox, dat hij gewoon de echte DNS servers moet doorgeven ipv zichzelf.
Alleen is die speciaal voor de LAN versie en niet de wireless. Weet niet welke interface naam die heeft NOCH het netwerk waarop die draait.
[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-10-2005 16:46 ]
Hallo, ik heb een vraagje.
Ik wil binnenkort van internetprovider overstappen (van Chello Classic naar die Wanadoo 20mbit aanbieding). Ik zit alleen met een probleem. Wij hebben reeds een router staan, een Draytek vigor 2300. het probleem is dat we deze router als router willen gebruiken, en niet die router die in de livebox zit gebakken. Dit mede omdat er vpn en alles inzit. Is het mogelijk de router in de livebox uit te schakelen, en de Draytek router al het werk te laten doen ???
Alvast bedankt
Marco
Ik wil binnenkort van internetprovider overstappen (van Chello Classic naar die Wanadoo 20mbit aanbieding). Ik zit alleen met een probleem. Wij hebben reeds een router staan, een Draytek vigor 2300. het probleem is dat we deze router als router willen gebruiken, en niet die router die in de livebox zit gebakken. Dit mede omdat er vpn en alles inzit. Is het mogelijk de router in de livebox uit te schakelen, en de Draytek router al het werk te laten doen ???
Alvast bedankt
Marco
hand·te·ke·ning (de ~ (v.))
Verwijderd
Demon????!!!!!!!Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:16:
[...]
Als een ISP ook mag: Demon en/of XS4ALL. Maarja, daar betaal je ook gewoon voor. Ik bedoel, 22,50 voor 20mbit en dan ook nog eens de beste helpdesk van Nederland... dat zou natuurlijk niet kunnen.

Nou maar hopen dat mijn overstap naar Wanadoo een succes gaat zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 18:38 ]
pluspunt van demon is dat hun helpdesk gratis te bereiken is, maar als je er vaak heen moet bellen dan is het ook niets waard. heb liever een stabiele verbinding dan een gratis helpdesk
Als je zo vaak moet bellen, dan zou je toch echt ook vraagtekens moeten zetten bij hoe goed zij jou dan daadwerkelijk 'helpen'. Ik bel ook liever niet, ook al is het gratis.vr6-only schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:39:
pluspunt van demon is dat hun helpdesk gratis te bereiken is, maar als je er vaak heen moet bellen dan is het ook niets waard. heb liever een stabiele verbinding dan een gratis helpdesk
dat bedoel ik dus ook, liever 10 cent per min maar dat je wel een stabiele lijn en dat heb ik bij wanadoo al bijna 3 jaar.
Verwijderd
Dit is was ik eruit krijg (heb de mac addressen even gewist en de laatste cijfers van de IP)):LinuX-TUX schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:40:
[...]
Das niet eerlijk, jij hebt de nieuwe firmware![]()
Mag ik je nog 1 keer lastig vallen met iets te checken? De firmware die je nu hebt begint duidelijk te lijken op de 2 laatste firmwares van Frankrijk, wat een goed teken is. Maar ik zou graag willen weten of ze de linux interface hebben overgenomen/geïmplementeerd of niet.
Dus mocht je zin / tijd hebben, zou je het volgende willen doen voor me:
Dat is ongeveer wat je eruit moet krijgen, MAAR hopelijk zit er bij jouw lijstje een uitzondering. Twee eigenlijk, maar dat heeft geen invloed op elkaar.C:\Documents and Settings\>[u]telnet 192.168.1.1[/u] ([b]alweer[/b] inloggen op de livebox) login: root Password: [root @ home]$ [u]arp[/u] [root @ arp]$ [u]list[/u] IP Address MAC Address 85.147.44.1 **:**:**:**:**:** (gateway van jouw WAN connectie, kan anders zijn) 85.147.44.80 **:**:**:**:**:** (IP van jouw internet verbinding) 192.168.1.1 **:**:**:**:**:** (main interface van de livebox) 192.168.5.3 **:**:**:**:**:** 192.168.5.5 **:**:**:**:**:** 192.168.5.6 **:**:**:**:**:** 192.168.5.9 **:**:**:**:**:** 192.168.5.10 **:**:**:**:**:** 192.168.5.25 **:**:**:**:**:** [root @ arp]$
Anwoorden waar ik op uit ben:Stel dat je een 192.168.(groter dan 10).(nog wat) interface ziet staan hè
- Zijn alle interface subnets/netwerken bij jouw 192.168.1.* ? Rode ethernet port, Gele ethernet port, (Wireless) en USB? Simpele controle zou zijn "ipconfig /all" in je dos-prompt. Als je geen 192.168.1.* adres hebt, is dit dus een nee.
- Staat er een gekke uitzondering tussen, iets wat eruit ziet als 192.168.70.* ? Een interface waarbij het derde getal dus GROTER is dan 10. Dus 192.168.(groter dan 10).(nog wat) ?
zou je dan dit er nog aan toe willen voegen:
[root @ arp]$ .. (twee puntjes, enter, dan ga je een dir omhoog) [root @ home]$ rsh -o -u root [u]192.168.(groter dan 10).(nog wat)[/u] dmesg
Mocht het werken, dan krijg je een waslijstje. Alleen al die waslijst zou me blij maken
Snap zelf niet dat die Fransen dat ding niet beginnen te hacken
Heb je een nationale trots op IT gebied, laten ze niet eens zien tot wat die allemaal in staat zou kunnen zijn
@ VR6-only:
Die gebruiken een Bi OS. Wij waarschijnlijk ook al, maar die staat dicht/is weggewerkt/nog niet actief.
VxWorks icm VxLinux. Nou is vxworks niet echt super/pretje om mee te werken, linux daarintegen wel. Voor verdere uitbreidingsmogelijkheden zie Routerhacking - Deel 2. Dat zou je dan uiteindelijk kunnen doen met je livebox, zodra het beestje kwa werking in kaart is gebracht.
Brainstorm zegt: usb printer aansluiten op livebox? Radio/MP3 speler? Mailserver op de LB zelf? IPTables (hoef je niet meer afhankelijk te zijn van de brak vertaalde web interface, kan je gewoon zelf 1 bouwen met FWbuilder)?
Ik heb nu een cramfs liggen van onze zuidervrienden, lijkt erop dat ze steeds meer over geven aan linux en vxworks zelf ook steeds meer vermijden als het even kan.
login: root
Password:
[root @ home]$ arp
[root @ arp]$ list
IP Address MAC Address
85.145.--.- ---------------------------
85.145.--.-- -------------------------
192.168.1.1 --------------------------
192.168.3.10 -----------------------
[root @ arp]$
Meer kwam er niet uit...
Welke toetscombinatie zorgt er ook al weer voor dat ik via KPN bel in plaats van VOIP ?
Op de website van Coax (http://www.coax.nl/) staat een artikel over Wanadoo's online fotoalbum. Ze lijken wel aardig aan de weg te timmeren met vanalles en nogwat

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 16-10-2005 22:57 ]
Ik heb Demon nog nooit hoeven bellen voor problemen, op 1 keer/week navr6-only schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:39:
ik had op 24 december 's avonds (toen ik thuis kwam) geen internet meer... het heeft tot 2 januari geduurd voordat ik de helpdesk uberhaupt te pakken kreeg... (of ik had 3 uur moeten willen wachten.......)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
Vanavond (maandag dus)
in Radar om 20:30 op nederland 2
ADSL Providers aan de tand gevoeld
Versatel, Wanadoo en Tiscali beloofden na een regen van klachten begin dit jaar beterschap, maar hoe staat het nu met de ADSL-diensten? Van sommige providers is de helft van de klanten ontevreden. Maandag geven in Radar de providers tekst en uitleg.
ik ga zeker kijken en de videorecorder staat klaar
in Radar om 20:30 op nederland 2
ADSL Providers aan de tand gevoeld
Versatel, Wanadoo en Tiscali beloofden na een regen van klachten begin dit jaar beterschap, maar hoe staat het nu met de ADSL-diensten? Van sommige providers is de helft van de klanten ontevreden. Maandag geven in Radar de providers tekst en uitleg.
ik ga zeker kijken en de videorecorder staat klaar
Dat is niet eens nodig. Staan gewoon op de website van ze www.trosradar.nl.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Alleen de uitslag van het verhaal nog niet. Dus daarvoor is het wel aardig om naar te kijken. Je kan natuurlijk ook wachten totdat de uitzending online staat op hun website.bjck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 06:26:
[...]
Dat is niet eens nodig. Staan gewoon op de website van ze www.trosradar.nl.
Verwijderd
Voor LinuX-TuX's:
Hmmm volgens mij werkt met de nieuwe firmware je script voor het openen van poorten niet meer
Ik krijg de foutmelding: Error : no STATIC_ADDR_FROM
Ik begrijp natuurlijk dat je dat niet meteen kan fixen, tis maar dat je het weet...
Hmmm volgens mij werkt met de nieuwe firmware je script voor het openen van poorten niet meer
Ik begrijp natuurlijk dat je dat niet meteen kan fixen, tis maar dat je het weet...
Wanadoo & VDSL (?): http://www.webwereld.nl/articles/37844
Voor de mensen die niet weten waar VDSL voor staat:
VDSL is de afkorting van de Engelse term Very high-speed Digital Subscriber Line. Dit is een nog snellere verbinding dan bijvoorbeeld ADSL en ADSL2+. VDSL maakt downloadsnelheden mogelijk van 52 megabit per seconde (Mbps) en uploadsnelheden tot 13 Mbps. De afstand tussen de VDSL-centrale en een gebruiker mag hooguit 1,2 kilometer bedragen. Er zijn daarom vaak aanpassingen aan het telefonienetwerk nodig om VDSL mogelijk te maken. Dit is een kostbare aangelegenheid en de verwachting is daarom dat het nog enige tijd zal duren voordat VDSL in Nederland beschikbaar komt (bron: kenniswijk.nl).
Voor de mensen die niet weten waar VDSL voor staat:
VDSL is de afkorting van de Engelse term Very high-speed Digital Subscriber Line. Dit is een nog snellere verbinding dan bijvoorbeeld ADSL en ADSL2+. VDSL maakt downloadsnelheden mogelijk van 52 megabit per seconde (Mbps) en uploadsnelheden tot 13 Mbps. De afstand tussen de VDSL-centrale en een gebruiker mag hooguit 1,2 kilometer bedragen. Er zijn daarom vaak aanpassingen aan het telefonienetwerk nodig om VDSL mogelijk te maken. Dit is een kostbare aangelegenheid en de verwachting is daarom dat het nog enige tijd zal duren voordat VDSL in Nederland beschikbaar komt (bron: kenniswijk.nl).
[ Voor 85% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-10-2005 09:32 ]
kHeb er hier nog niets over gehoord, maar als je het leest, zie je dat De Pins er ook nog niet aan denkt.. Jammer dat de prijs van ADSL2+ niet klopt in het artikel..
Even een newbie vraag: ik zie in dit topic veel vragen over andere configs voor de livebox, maar is dat nodig? Ik heb nu een edimax switch/routertje achter @home breedband hangen. Ik moet toch gewoon wanadoo family+telefonie met dat switch/routertje kunnen draaien zonder allerlei dingen in te stellen? En die monteur van wanadoo: regelt die dat dan gewoon bij de installatie?
Oh, 2e vraagje: klopt die levertijd van 3 weken een beetje?
[ Voor 9% gewijzigd door teake op 17-10-2005 11:17 . Reden: typefaudtjes :) ]
Als jij er een switch achter plaatst, hoef jij niks in te stellen in de Livebox. Kwestie van 'plug&pray'. Wanadoo levert geen monteurdienst, maar besteedt deze uit aan Cable1 (http://www.cable1.nl/). Cable1 installeert alleen de Livebox voor jou, de rest mag je zelf doen. De oplevertijd klopt gewoon qua indicatie.teake schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:06:
Even een newbie vraag: ik zie in dit topic veel vragen over andere configs voor de livebox, maar is dat nodig? Ik heb nu een edimax switch/routertje achter @home breedband hangen. Ik moet toch gewoon wanadoo family+telefonie met dat switch/routertje kunnen draaien zonder allerlei dingen in te stellen? En die monteur van wanadoo: regelt die dat dan gewoon bij de installatie?
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:26:
Voor LinuX-TuX's:
Hmmm volgens mij werkt met de nieuwe firmware je script voor het openen van poorten niet meer![]()

Je kan me toevoegen bij MSN, dan sleur ik vanavond even alle pagina's die portforwarding mogelijk maken van je livebox, draai ik weer een script in elkaar en mag jij die "Beta" testen
OF je stuurd gewoon de pagina's op ... mag ook, maar betwijfel of dat goed gaat werken. Een programmaatje zoals "wget" should do the trick.
[ Voor 36% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-10-2005 12:42 ]
Ok.... ik ben óm.Lekkere Loempia schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:42:
[...]
Als jij er een switch achter plaatst, hoef jij niks in te stellen in de Livebox. Kwestie van 'plug&pray'. Wanadoo levert geen monteurdienst, maar besteedt deze uit aan Cable1 (http://www.cable1.nl/). Cable1 installeert alleen de Livebox voor jou, de rest mag je zelf doen. De oplevertijd klopt gewoon qua indicatie.
Het is stom om jezelf te quoten, maar dit leek me de snelste manier ..nocalimero schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:32:
[...]
De Speedtouch staat op de 1e verdieping, recht boven de meterkast. De kabel zal net zo'n beetje 1,5 meter zijn denk ik. Ik verwacht niet dat het aan de kabel ligt (want lengte is OK en het is dezelfde kabel die ik ook gebruikte met Wanadoo Light), maar ik ga vanavond jou tip eens proberen (ik zit nu op mijn werk).
[...]
Ik woon in het centrum van de Kruidenwijk (aan de Vederkruid) en de afstand is zo'n 2,5 km. Het lijkt me niet dat de afstand zo'n invloed zal hebben (op vooral de upload). En daarbij: bij Wanadoo Light had ik wel de volle snelheid.
[...]
Dank je voor het aanbod. Ik neem aan dat de Wanadoo cd ongeveer dezelfde standaard instellingen zal geven als het Speedtouch-bestandje, maar niet niet geschoten is altijd mis ..
Dus als je me even kunt mailen dan
Even een korte update van mij. Helaas heb ik nog steeds een erg instabiele internet verbinding. Afgelopen vrijdag heeft de verbinding het overdag de hele tijd gedaan (met lage snelheden, maar toch), sindsdien doet de verbinding het vaker niet dan wel.
Op dit moment (ik internet vanuit mijn werk) lijkt de verbinding er weer eens helemaal uit te liggen. Ik heb als de verbinding het doet ook bepaald geen Family snelheden: ca. 2500/384 voor down/up (deze waarden haal ik uit de Speedtouch 510).
Van MensionXL heb ik (na veel problemen ivm uitvallende verbindingen) de Wanadoo Speedtouch-cd kunnen downloaden. Superbedankt nog! De cd heb ik gedraaid, maar helaas heeft dat geen effect gehad.
Ook het uitsluiten van de splitter helpt helaas niks.
Ik ga vanavond het nog een keer proberen met de Livebox, maar ik denk eigenlijk dat er iets mis is met de aansluiting op het Family netwerk. Of heeft iemand andere ideeen?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Kan je niet een ander modem proberen? Is het niet mogelijk een nieuwe kabel tussen ISRA punt en modem te plaatsen (liefst een ronde niet zo een goedkope platte kabel), zijn de connectoren misschien niet goed op de kabel gezet?
Ik heb net belbudget abbo aangevragen bij kpn. En nu moet ikw achten totdat ik mijn tel-nummer krijg toegstuurd. Dit word waarschijnlijk ergens volgende week maandag.
Die actie van wanadoo adsl-family is dan nog wel geldig neem ik aan???? Want ik kan hem nu nog niet aanvragen omdat ik dus een knp-telnummer moet invullen om bij wanadoo internet aan te kunnen vragen!
Die actie van wanadoo adsl-family is dan nog wel geldig neem ik aan???? Want ik kan hem nu nog niet aanvragen omdat ik dus een knp-telnummer moet invullen om bij wanadoo internet aan te kunnen vragen!
Welke actie? de IPOD actie is al voorbij...Pandemic schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:56:
Ik heb net belbudget abbo aangevragen bij kpn. En nu moet ikw achten totdat ik mijn tel-nummer krijg toegstuurd. Dit word waarschijnlijk ergens volgende week maandag.
De wanadoo adsl family actie. Adsl2+ van 22,95 per maand (20mbit/1mbit).
[ Voor 14% gewijzigd door Pandemic op 17-10-2005 13:10 ]
Verwijderd
Hemaworst, kun je aangeven hoe je je MDA in hebt gesteld en welke bluetooth stack je gebruikt voor de verbinding met de Livebox?
Ik lees dat er velen zijn die met de nieuwe actie abonnee zijn geworden.
Ik wil ook wel overstappen naar Wanadoo, maar hadden jullie (toevallig) al je abo opgezegd bij je vorige provider..of kwam je van inbel-internet...of liep je abo net nu af, dat je makkelijk kon overstappen? Want normaal zit je toch iedere per heel jaar vast aan een abo en kan je alleen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn opzeggen?
Vind dit nogal irritant. Als ik een 1 jarig abo heb voor m'n mobiel dan kan ik na dat jaar gewoon opzeggen met 2 maand opzegtermijn....maar bij internet-abo's wordt je dus lekker genaait en steeds met een heel jaar eraan vast gezet? Kan iemand me hierin wat meer duidelijkheid geven?
Ik wil ook wel overstappen naar Wanadoo, maar hadden jullie (toevallig) al je abo opgezegd bij je vorige provider..of kwam je van inbel-internet...of liep je abo net nu af, dat je makkelijk kon overstappen? Want normaal zit je toch iedere per heel jaar vast aan een abo en kan je alleen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn opzeggen?
Vind dit nogal irritant. Als ik een 1 jarig abo heb voor m'n mobiel dan kan ik na dat jaar gewoon opzeggen met 2 maand opzegtermijn....maar bij internet-abo's wordt je dus lekker genaait en steeds met een heel jaar eraan vast gezet? Kan iemand me hierin wat meer duidelijkheid geven?
21e wordt het geleverd, vandaag Demon gebeld of wanadoo al iets had doorgegeven mbt de opzegging. Niks dus. Dus zelf maar opgezegd nu per mail.
Dus mensen let op, zeg ook zelf voor de zekerheid je lopende abo op.
Ik had ook iets gehoord dat Demon het bedrag wat je teveel betaald terugstort?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Verwijderd
bij xs4all kan je gewoon naar een 1 jaar je abbo opzeggen... je hebt dan wel 1 maand opzegtermijnSwoosh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:36:
Wanadoo zegt jou KPN ADSL abonnement op en het teveel betaalde geld wordt met de eerstvolgende KPN factuur verrekend. Dit geldt dus alleen als iemand van een KPN ADSL abonnement migreert naar ADSL Family.Flipm0de schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:41:
21e wordt het geleverd, vandaag Demon gebeld of wanadoo al iets had doorgegeven mbt de opzegging. Niks dus. Dus zelf maar opgezegd nu per mail.
Wanadoo geeft alleen contract op basis van 12 maanden uit met opzegtermijn van 1 maand. Als je niet reageert wordt het automatisch met 12 maanden verlengt. Als jij naar Wanadoo wilt overstappen, kan jij een migratie aanvragen. Wanadoo zal echter niet de opzegging bij jouw huidige provider regelen, dat moet zelf gedaan worden. Dus jij moet even nagaan of het contractueel gezien mogelijk is, om over te stappen naar ADSL Family.Swoosh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:36:
Mja, die opzeg termijn van 1 maand is niet meer dan logisch.... maar eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat wanadoo je na het eerste jaar meteen weer een heel jaar vastpint.
Nu krijg ik wanadoo nu toevallig rond mijn verjaardag, dus ik denk er dan na een jaar wel aan hoop ik... maar anders ben je wel mooi de zak natuurlijk.
Eigenlijk zouden ze dit soort praktijken wettelijk moeten verbieden... tis dat het aanbod van wanadoo gunstig is...
Wat dit aangaat was het opzeggen bij @home mooi geregeld. Maarja, daar is dan ook alles mee gezegd.
Nu krijg ik wanadoo nu toevallig rond mijn verjaardag, dus ik denk er dan na een jaar wel aan hoop ik... maar anders ben je wel mooi de zak natuurlijk.
Eigenlijk zouden ze dit soort praktijken wettelijk moeten verbieden... tis dat het aanbod van wanadoo gunstig is...
Wat dit aangaat was het opzeggen bij @home mooi geregeld. Maarja, daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik vind het ook bizar dat dit nog kan. Zit zelf bij Planet en ik kan niet zomaar opzeggen omdat ze je leuk weer voor een volledig jaar eraan vastpinnen als je niet precies aan denkt om op te zeggen. Zo kan je vrijwel nooit op een goede actie van een concurrent ingaan.
Ik heb net met hun service desk gesproken, vertelde dat het bij andere providers wel gewoon kan maar ze zeggen dat het nog gewoon mag volgens de regels, dat "1 jaar extra aansmeren" wat ik het maar noem. Vreemd dat ze nog nooit klachten van de consumentenbond hebben gehad.
Maar goed, zal niet meer off-topic gaan ook al is het wel iets om aan te denken als je dus wilt overstappen. Ik zal me voorlopig dus niet bij jullie Wanadoo-ers voegen...ik blijf een Wannabe
Ik heb net met hun service desk gesproken, vertelde dat het bij andere providers wel gewoon kan maar ze zeggen dat het nog gewoon mag volgens de regels, dat "1 jaar extra aansmeren" wat ik het maar noem. Vreemd dat ze nog nooit klachten van de consumentenbond hebben gehad.
Maar goed, zal niet meer off-topic gaan ook al is het wel iets om aan te denken als je dus wilt overstappen. Ik zal me voorlopig dus niet bij jullie Wanadoo-ers voegen...ik blijf een Wannabe
Opzeggen kan niet zomaar, dan zit je er idd nog een jaar aan vast bij planet. Overstappen daarintegen kan wel dan heb je ook gewoon een maand opzegtermijn als je je eerste jaar er al op hebt zitten. Dit is wat een Wanadoo helpdesk medewerker tegen mij zei. Misschien toch es aan de helpdesk van planet vragen.Swoosh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:04:
Ik vind het ook bizar dat dit nog kan. Zit zelf bij Planet en ik kan niet zomaar opzeggen omdat ze je leuk weer voor een volledig jaar eraan vastpinnen als je niet precies aan denkt om op te zeggen. Zo kan je vrijwel nooit op een goede actie van een concurrent ingaan.
Maar goed, zal niet meer off-topic gaan ook al is het wel iets om aan te denken als je dus wilt overstappen. Ik zal me voorlopig dus niet bij jullie Wanadoo-ers voegen...ik blijf een Wannabe![]()
Verwijderd
Die klachten zijn er misschien wel, maar wettelijk is dit gewoon toegestaan. Het is net zoiets als van die boekenclub abonnementen: je neemt een abonnement voor 2 jaar, en na 2 jaar mag je alleen opzeggen tussen 3 en 1 maand voor het einde van het contract, anders wordt het abonnement weer met een jaar verlengd.Swoosh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:04:
Er wordt nu over gesproken om hier wat aan te gaan doen vanuit de wetgeving, maar hoe dat precies gaat werken is voor zover ik weet nog onbekend. De PvdA heeft hier het volgende over te zeggen:
http://www.pvda.nl/render...d/45531/instanceId/37907/
Verwijderd
Tegenwoordig kunnen en weten ze alles, je kan met een raket naar de maan, we weten dat de aarde rond is, we kunnen van olie benzine maken, we leggen olieleidingen van Tokio tot aan Amerika.
Maar Wanadoo kan mijn niet vertellen wanneer ADSL Family in mijn woonplaats (Vleuten) beschikbaar komt. Het lijkt mij toch dat iemand bij Wanadoo een planning moet hebben wanneer welke plaats wordt opgeleverd???? De helpdesk weet niets en zegt alleen dat ze dit jaar een landelijke dekking hebben, het is nu al 17 oktober. Ik zie het in ieder geval niet gebeuren!!
Maar Wanadoo kan mijn niet vertellen wanneer ADSL Family in mijn woonplaats (Vleuten) beschikbaar komt. Het lijkt mij toch dat iemand bij Wanadoo een planning moet hebben wanneer welke plaats wordt opgeleverd???? De helpdesk weet niets en zegt alleen dat ze dit jaar een landelijke dekking hebben, het is nu al 17 oktober. Ik zie het in ieder geval niet gebeuren!!
Net een storing gehad volgens de helpdesk. Maar nu werkt het weer. Kreeg alleen de vraag om de gegevens bij WAN setup te controleren. Alleen daar staat bij mij niets.

Wat staat daar bij jullie; of is dat ook gewoon leeg?
Komt bij ons ook regelmatig voor dat telefonie er spontaan uitligt; ben toch benieuwd wat er aan de hand is. De waardes zijn wel veranderd
Afname Dichtbij: 15.5 (dB) -> 15 (dB)
Ver weg: 10.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 27 (dB) -> 30 (dB)
Ver weg: 22 (dB) -> 24 (dB)
Misschien dat het daar aan ligt..

Wat staat daar bij jullie; of is dat ook gewoon leeg?
Komt bij ons ook regelmatig voor dat telefonie er spontaan uitligt; ben toch benieuwd wat er aan de hand is. De waardes zijn wel veranderd
Afname Dichtbij: 15.5 (dB) -> 15 (dB)
Ver weg: 10.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 27 (dB) -> 30 (dB)
Ver weg: 22 (dB) -> 24 (dB)
Misschien dat het daar aan ligt..
[ Voor 34% gewijzigd door Krypt op 17-10-2005 17:52 ]
Krypt het klopt dat er niets staat want je hoeft geen username en password te gebruiken Gelukkig maar...........
Verwijderd
Owja hoor, 400 MBit/sMindedRaptor schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:01:
He he eindelijk heb ik mijn snelheidsupgrade.
[afbeelding]
Dan vrees ik dat Vleuten het voorlopig zonder Wanadoo ADSL Family moet doenVerwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:29:
Tegenwoordig kunnen en weten ze alles, je kan met een raket naar de maan, we weten dat de aarde rond is, we kunnen van olie benzine maken, we leggen olieleidingen van Tokio tot aan Amerika.
Eindelijk is de storing hier opgelost. Nu alleen volgend probleem. Ik heb een Speedtouch 516. Voordat mijn verbinding er mee op hield maakte ik gebruik van een Speedtouch 510, deze had ik geconfigureerd door middel van het user42.ini bestand en werkte vlekkeloos. Nu heb ik mijn Speedtouch 510 verkocht tijdens de storing en een Speedtouch 516 gekocht met het oog op de snelheidsverhoging. Nu wil ik de Speedtoudch 516 ook door het user42.ini bestand configureren maar dat slikt ie niet. En met de hand de in de startpost genoemde waardes instellen pakt ie ook niet. Ook de configuratie tool van Speedtouch.nl werkt niet.
Kan iemand mij hiermee voort helpen? Ik maak nu gebruik van de Livebox met een losse kabel over de trap en door de kelder maar dat is niet de ideale situatie natuurlijk.
Kan iemand mij hiermee voort helpen? Ik maak nu gebruik van de Livebox met een losse kabel over de trap en door de kelder maar dat is niet de ideale situatie natuurlijk.
Verwijderd
Is er iemand van de hoogte van een *binnen 2 maanden een andere abbo nemen* o.i.d ?
Me ouders hebben de pest in die slechte telefoon verbinding.
- echo naar buiten regio bellen
- 5 sec. na opnemen horen we nog niks.
- net als me ouders willen bellen krijg je geen verbinding.
Over internet ben ik redelijk tevreden, maar weet iemand of ze akkoort gaan, dat ik alleen internet neem en die telefoon laten stoppen, of zit je echt 1 jaar aan je abbo vast
Over internet ben ik redelijk tevreden, maar weet iemand of ze akkoort gaan, dat ik alleen internet neem en die telefoon laten stoppen, of zit je echt 1 jaar aan je abbo vast
Verwijderd
Eindelijk aangesloten (4 weken na reg.). Download snelheid valt erg tegen 350KB/s, volgens Wanadoo zou dit, met betrekking tot de afstand van de centrale 8-15MBIT moeten zijn. Iemand anders hier ervaring mee.
Verwijderd
Helaas jammer voor jou, maar Wanadoo ondersteund de Speedtouch 516 (nog?) niet.Paul Hewson schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:53:
Eindelijk is de storing hier opgelost. Nu alleen volgend probleem. Ik heb een Speedtouch 516. Voordat mijn verbinding er mee op hield maakte ik gebruik van een Speedtouch 510, deze had ik geconfigureerd door middel van het user42.ini bestand en werkte vlekkeloos. Nu heb ik mijn Speedtouch 510 verkocht tijdens de storing en een Speedtouch 516 gekocht met het oog op de snelheidsverhoging. Nu wil ik de Speedtoudch 516 ook door het user42.ini bestand configureren maar dat slikt ie niet. En met de hand de in de startpost genoemde waardes instellen pakt ie ook niet. Ook de configuratie tool van Speedtouch.nl werkt niet.
De user42.ini werkt alleen maar met de Speedtouch 510.
Je zit echt een jaar gebonden aan het abonnement.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:35:
Is er iemand van de hoogte van een *binnen 2 maanden een andere abbo nemen* o.i.d ?
Eerst maar eens leren lezen, dan zeiken. Die indicator heeft betrekking op de komende upgrade van ADSL naar ADSL2+. Op dat moment zal jij een snelheid tussen de 8 en 15 Mbit halen. Op dit moment heb je 4 Mbit.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:42:
Eindelijk aangesloten (4 weken na reg.). Download snelheid valt erg tegen 350KB/s, volgens Wanadoo zou dit, met betrekking tot de afstand van de centrale 8-15MBIT moeten zijn. Iemand anders hier ervaring mee.
Divide and conquer.
Die snelheidscontrole geldt pas nadat jij geupgrade bent, maar dat is nog niet het geval. Dus je moet het nog even afwachten.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:42:
Verwijderd
Eerst maar eens normaal leren doen tegen anderen, dan pas een afzeikcomment maken.wimpie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:59:
[...]
Eerst maar eens leren lezen, dan zeiken. Die indicator heeft betrekking op de komende upgrade van ADSL naar ADSL2+. Op dat moment zal jij een snelheid tussen de 8 en 15 Mbit halen. Op dit moment heb je 4 Mbit.
Dit topic is gesloten.