[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.522 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:03:
[...]

Eerst maar eens normaal leren doen tegen anderen, dan pas een afzeikcomment maken.
Ik snap Wimpie wel, even goed lezen kan geen kwaad B)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Swoosh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:04:
Ik heb net met hun service desk gesproken, vertelde dat het bij andere providers wel gewoon kan maar ze zeggen dat het nog gewoon mag volgens de regels, dat "1 jaar extra aansmeren" wat ik het maar noem. Vreemd dat ze nog nooit klachten van de consumentenbond hebben gehad.
Die klachten zijn er wel. Of het echt mag en zo ja, of het dan als nog verboden gaat worden is nog in onderzoek (en dat soort dingen duren wel effe). Persoonlijk verwacht ik dat het verboden zal blijken of worden. In Nederland mogen zulke clausules immers ook niet bij andere contracten voor onbepaalde tijd met consumenten / personen zoals een huurovereenkomst of een arbeidscontract.

Wil je nu van zo'n per jaar opzegbaar contract af dan heb je daar evenwel niets aan. Je kunt erop gokken dat het al verboden blijkt en dus nu stug opzeggen en volhouden, maar dat zal een zware strijd zijn. Mijn Chello liep nog onder de oude voorwaarden = per maand opzegbaar. Ik zal daarmee ca. 3 weken beide hebben. Had iets korter gemogen, maar ok.

Andere vraag: ik heb eigenlijk weinig belangstelling voor die iPod. Al iemand geprobeerd de EUR 49,50 contante korting te krijgen in plaats van dat ding (zoals ze wettelijk verplicht zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:35:
Me ouders hebben de pest in die slechte telefoon verbinding.

- echo naar buiten regio bellen
- 5 sec. na opnemen horen we nog niks.
- net als me ouders willen bellen krijg je geen verbinding.

Over internet ben ik redelijk tevreden, maar weet iemand of ze akkoort gaan, dat ik alleen internet neem en die telefoon laten stoppen, of zit je echt 1 jaar aan je abbo vast :(
Hmm.. je zit er alleen een jaar aan vast als 't werkt natuurlijk. Van zoiets als je telefoon - waar je via de KPN al jaren een bepaalde kwaliteit gewend bent - mag je best het een en ander verwachten. Dat betekent wel dat je een papertrail moet gaan maken: netjes op schrift laten weten dat je niet tevreden bent en verwacht dat ze hun gebreke met een week of twee hebben gefixt en dat het dan goed blijft werken. Lukt dat niet -> dan (wederom schriftelijk) laten weten dat je dat deel van het contract ontbind wegens wanprestatie. Kan effe wat heibel opleveren, maar daar je laat zien dat je het meent zal 't waarschijnlijk wel loslopen; je blijft immers nog 22,50 / mnd klant -> als ze te moeilijk doen raken ze ook dat kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Voor een vriend wil ik Wanadoo ADSL2+ bestellen, maar heb nog een vraagje. Wat is de doorgifte snelheid van de draadloze modem (livebox) die via een USB dongle gaat? Kan de USB dongle wel zulke snelheden aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Nou radar is net afgelopen. Ze waren niet zo tevreden over wanadoo. Maar dat zullen dan wel vooral de mensen zijn die klachten hebben die in 't testpanel zitten :P
Zijn er nog mensen die op de uitzending willen reageren?
En graag met goede berichten wan tik heb wanadoo bestelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb het net ook gezien :D dat belooft wat goeds zeg... van xs4all naar Wanadoo :D
maar goed, hopelijk dat alles in 1x goed werkt, hoef ik ook niet die hersenloze helpdesk op te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versatel en Wanadoo kwamen er idd niet goed vanaf :( En Tiscali zou de afgelopen 2 maanden wel beter zijn geworden qua helpdesk enz. Dus er is nog een hoop werk te doen bij Wanadoo en Versatel, hopelijk gaat het bij mijn ouders wel goed die nu ook Wanadoo krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

heb wanadoo ook via de helpdesk besteld. 1e probleem al zichtbaar. Die miep vroeg of ik nog extra services wilde, ik zeg nog, "Nee, alleen het abo van 22,50".

Krijg ik later een brief met dat ik me heb aangemeld voor een Mailpack, firewall en antivirus ofzo. Direct gebeld, gast zou het uitzoeken of hij het wel mocht veranderen moet ff wachten, na 15min opgehangen. Weer gebeld nu kon het ineens meteen veranderd worden, zou binnen 5 dagen een bevestiging krijgen (vraag tegenwoordig overal bevestigingen van) niet gehad maar heb wel een mailtje gehad waarin staat dat de diensten zijn opgezegd ( dit is toch ook genoeg?)

Verder alles goed, 5oktober aangevraagd, 21e moet het geleverd worden, ze zeggen waarschijnlijk de 21e, hoop niet dat ik dan het hele weekend zonder internet zit. Modem is al binnen, wat een lelijk ding zeg maar die komt toch in de meterkast.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:20:
Hemaworst, kun je aangeven hoe je je MDA in hebt gesteld en welke bluetooth stack je gebruikt voor de verbinding met de Livebox?
He, ik heb de Toshiba stack gedownload van de toshiba site. Ik weet de precieze link niet meer, maar ik heb hem gevonden door met google op "Toshiba" en "bluethooth" en "Pocketpc" te zoeken.

Daarna was het slechts een kwestie van stack installeren op de MDA en draaien maar.
Wat wel een nadeel is, dat je de verbinding naar je Personal Area network (=PAN) wel moet afsluiten voordat je de MDA afsluit, want als je dat niet doet, dan is het ikoontje weg om PAN weer te starten.

Misschien trouwens leuk om bij de startpost toe tevoegen?

[ Voor 27% gewijzigd door hemaworst op 17-10-2005 21:25 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Wat haalt iedereen eigenlijk met het downloaden bij nieuwsgroepen?

Daar ben ik wel geinteresseerd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:58:

Dan snap je me effe verkeerd. Ik snap wel waarom je het apparaat wilt hebben, maar niet waarom je hem zo graag als firewall + NAT router wilt gebruiken. De livebox heeft deze functies nl. ook en laat ze - als ik dit topic zo lees - slechts gedeeltelijk en met flinke en te herhalen moeite uitzetten. Voor zover ik lees komt de ontevredenheid vooral voort uit de moeite die het kost om dit soort speciale instellingen ok te krijgen en na elke firmwareupgrade die wanadoo uitzendt weer ok te krijgen. Een losse wireless router daarentegen kan, zoals ik probeerde aan te geven, doorgaans juist zeer eenvoudig in bridge mode gezet worden en dan heb je, voor zover ik kan nagaan, precies wat je wilt met heel weinig sores.
Ok - dat die firmware upgrade al je instellingen weer verneukt, wist ik niet. Betekent dat wel dat alle portforwardings die je instelt na zo'n upgrade ook weer verdwijnen? Het begrip "bridge" zegt me overigens in deze kontekst dus weinig.
Tja, nofi, maar dit blijf ik logisch en basic vinden. A ) Als je die box toch vanmiddag afhaalt, waarom dan niet effe op die handleiding wachten? Met het simpele stukje wat ik op de wanadoo site vond, zag ik al dat het ding, zoals voor de hand ligt, maar één ethernet poort heeft, dus uiteraard moet je die ene hebben. B ) Als je een een boompje van switches / routers e.d. maakt dan sluit je altijd de
apparaten die je onderaan hangt met de WAN poort aan op wat hoger ligt. Als iemand dat hier anders doet dan zal hij daar behoorlijk bijzondere redenen voor hebben.
Waarom niet wachten? Tja - that's me. Is een beetje ongeduldigheid misschien van mijn kant. Plus beinvloed dat ook mijn keuze van nieuwe router die ik wil aanschaffen. Straks koop ik nog een nieuwe draadloze router en het geheel werkt helemaal niet met die Livebox. Initieel wist ik bijv. niet eens dat het ding router functionaliteit bevat.

Dat je op de WAN poorten aansluit, vind ik ook logisch. Daarom vroeg ik me af waarom ze dan het modem op een van de LAN poorten van een router zouden willen aansluiten.
Voor het overige: succes ermee, maar ik kan het je niet aanraden op basis van het kennisniveau dat je in je posts op dit gebied ten toon spreidt. Jammer dat je dat advies kennelijk als lullig opvat. Het is nl. vriendelijk bedoelt, met name daar ik denk dat je met livebox + bridge perfect uit kunt en je je onbedoeld nodeloze ellende op de hals aan het halen bent.
[/quote]

Mijn excuses dan dat ik je reactie verkeerd heb geinterpreteerd. Overigens ben ik inderdaad geen beheerder. Weet weinig af van het instellen van routers, firewalls etc. Ik ben systeem (web) ontwikkelaar. Ben geen computeranalfabeet. Met enige gedetailleerde tips denk ik wel goed op weg te kunnen.

Ik heb op dit moment gewoon mijn oude Draytek weer aangesloten. En dat werkt. Maar ik wil graag een snellere wireless router aanschaffen. Helaas is er maar eentje met ingebouwd modem van type MIMO. Namelijk eentje van D-Link. Die heeft waarschijnlijk dezelfde hardware configuratie en software aansturing als zijn non-modem varianten (624M en 634M) en die krijgen slechte reviews vanwege instabiliteit. Beste komt tot nu toe de Linksys uit de mand. En die wilde ik eigenlijk gaan aanschaffen. Zo ver ik weet is er overigens geen Wireless Access Point uitvoering van die MIMO routers. Kan ik echter eens naar kijken. Dat zou dan een betere optie zijn, niet?

Edit: Van die Linksys blijkt er dus wel een wireless access point te zijn. Enige nadeel is dan wel dat ik dan ook de 4 poorts switch moet missen die de router wel heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

R-Adioactive schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:28:
Wat haalt iedereen eigenlijk met het downloaden bij nieuwsgroepen?

Daar ben ik wel geinteresseerd naar.
als je de servers van wanadoo zelf gebruikt kom je geloof ik niet boven de 100kb ofzo, zijn per lijn gecapt op 8kb. Als je een betaalde gebruikt hangt het af van je max download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

ff iets heel anders, Krij net een mailtje van Demon dat ik het migratiebewijs schriftelijk moet verzenden/faxen en dat ze dan mijn contract met terugwerkende kracht kunnen stoppen.

Echter heb ik helemaal geen brief van wanadoo gehad over de opleverdag, alleen via de statusaanvrag pagina. Deze pagina heb ik ze als bijlage verzonden maar hier gaan ze dus niet mee akkoord, was echter wel eerder goedgekeurd door een medewerker die ik eerder aan de foon had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
OK ik heb me dus nu verbonden aan kpn en een aansluiting + belbudget aangevragen.
Nou zeggen zij binnen 5 werkdagen mij mn telnummer op te sturen en accepgiro enz. Nu heb ik die aansluiting alleen genomen omdat ik adsl family wil, maar ik vrees serieus dat ik mn nummer niet voor vlgnde week woensdag ga krijgen!

Nu wil ik 2 dingen weten:
1 Kost adsl family 20mbit/1mbit normaal slechts 23.95 per maand, met als enige verschil dat je na 26 oktober wel de aansluitingskosten moet betalen?

Als t antwoord op vraag 1 ja is dan is vraag 2 al overbodig.

2 Blijkt kpn te laat te zijn met het opsturen van mijn aangevragen nummer en ik me dus niet kan aanmelden voor die actie. Kan ik dan onder mijn bij knp aangevragen abbonnement en aansluiting uit? Die aansluiting mag in principe bets blijven liggen het gaat vooral om het abonnement (belbudget)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ps: de poll op de frontpage van mij geeft ongeveer dezelfde uitslag als het panel van Tros Radar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Flipm0de schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:43:
[...]

als je de servers van wanadoo zelf gebruikt kom je geloof ik niet boven de 100kb ofzo, zijn per lijn gecapt op 8kb. Als je een betaalde gebruikt hangt het af van je max download
Het is 16 KB/s per lijn. In praktijk ligt het rond 42-45 KB/s in totaal, max 3 lijnen dus (3x 16) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-10-2005 22:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Pandemic schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:57:
OK ik heb me dus nu verbonden aan kpn en een aansluiting + belbudget aangevragen.
Nou zeggen zij binnen 5 werkdagen mij mn telnummer op te sturen en accepgiro enz. Nu heb ik die aansluiting alleen genomen omdat ik adsl family wil, maar ik vrees serieus dat ik mn nummer niet voor vlgnde week woensdag ga krijgen!

Nu wil ik 2 dingen weten:
1 Kost adsl family 20mbit/1mbit normaal slechts 23.95 per maand, met als enige verschil dat je na 26 oktober wel de aansluitingskosten moet betalen?

Als t antwoord op vraag 1 ja is dan is vraag 2 al overbodig.

2 Blijkt kpn te laat te zijn met het opsturen van mijn aangevragen nummer en ik me dus niet kan aanmelden voor die actie. Kan ik dan onder mijn bij knp aangevragen abbonnement en aansluiting uit? Die aansluiting mag in principe bets blijven liggen het gaat vooral om het abonnement (belbudget)?
1. adsl family 20mbit/1mbit kost met de livebox 23.95 zonder dus 22.95 en de livebox wireless kost 26.90 en dan kan je er voor 5 of 6 euro nog het telefoniepakket bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Laatst online: 14-09 06:25
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:17:
Tot mijn verrassing merkte ik vanmorgen dat Wanadoo ADSL family in mijn centrale geswitched was naar 20 mbits.
Mijn sitecom wl108 met nwe adsl2 software had er geen enkele moeite mee. een bestand van 8 MB (symantic virusdefs) kwam wireless in 2 sec binnen. Het verschil merk ik alleen met downloaden, het binnenhalen van website-pagina's lijkt niet sneller te gaan.
Op welke centrale zit jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 12-09 13:22
fiftyfive schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:34:
[...]

Op welke centrale zit jij dan?
Op een Centrale die 40Mbit ondersteund natuurlijk :+

Nee, er zijn een paar over geswitched al, maar de bijdrage om dat te weten snap ik niet :? Pak je snel je livebox en ga je dan in die woonplaats zitten om er ook van te genieten :)?

Vorige keer ook al meegemaakt met de Demon upgrades, er zit haast geen logica in upgrades/is moeilijk te voorspellen. En als (hint ... nitpicker?) een medewerker het los zou laten, zou dat een stuk meer duidelijkheid brengen dan erover te speculeren over in welke volgorde ze zullen gaan plaats vinden :Y)

Tenzij je op de naastliggende centrale zit ... misschien dat je dan kan spreken van hoop dat je de volgende bent ... maar zelfs DAN hoeft het echt nog niet zo te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een hoop gelezen te hebben is het mij nog niet duidelijk, Ik stap binnen kort over naar Wanadoo Family maar wil graag het volgende weten:

Ik heb nu een modem en die is aangesloten op een Linksys WRT54G. Die heeft als IP 192.168.1.1
Daaraan zijn de computers gekoppeld met als vast IP 192.168.1.100 - 192.168.1.101 enz.
Ook heb ik de div. poorten via de linksys doorgemapt.

Als de lifebox er is kan ik dan de Linksys direct op de lifebox aansluiten zonder instellingen te veranderen? Of moeten er instellingen in de Lifebox of Linksys aangepast worden?

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:59:
Na een hoop gelezen te hebben is het mij nog niet duidelijk, Ik stap binnen kort over naar Wanadoo Family maar wil graag het volgende weten:

Ik heb nu een modem en die is aangesloten op een Linksys WRT54G. Die heeft als IP 192.168.1.1
Daaraan zijn de computers gekoppeld met als vast IP 192.168.1.100 - 192.168.1.101 enz.
Ook heb ik de div. poorten via de linksys doorgemapt.

Als de lifebox er is kan ik dan de Linksys direct op de lifebox aansluiten zonder instellingen te veranderen? Of moeten er instellingen in de Lifebox of Linksys aangepast worden?

Alvast bedankt voor de reacties
ja, het zal even werken. Stabiel niet. Dat is namelijk dezelfde IP als de livebox. Ik heb mijn linksys maar even een andere IP gegeven

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de hing de telefonie voor het eerst. Ouders in de stress :). Heb ze toen de voeding uit de livebox laten halen, effe laten wachten en er weer in. Toen deed ie het weer. Is dit de eenvoudigste manier om de livebox opnieuw te starten? gelet op het feit dat mijn ouders nou niet echt technisch zijn?

Daarnaast hoorde ik gisteren voor het eerst ook de piepjes (om de 10 min. ongeveer). Het is nu echt wachten op de nieuwe firmware!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Misschien een tip voor mensen die een abbo zijn aangegaan, en die misschien na een jaar willen opzeggen.. :) Houd wel rekening met de opzegtermijn!!!

http://www.abonnementenopzeggen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:42
Enver schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:42:
Voor een vriend wil ik Wanadoo ADSL2+ bestellen, maar heb nog een vraagje. Wat is de doorgifte snelheid van de draadloze modem (livebox) die via een USB dongle gaat? Kan de USB dongle wel zulke snelheden aan?
Dat vind ik ook nog wel een interessante vraag. USB1 gaat in ieder geval die 54 mbit (jaja, overhead enzo, zeg 20 mbit) niet trekken. Heeft iedereen hier een PCI adapter aangesloten ipv de meegeleverde usb stick?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
cheiron schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:23:
[...]

Dat vind ik ook nog wel een interessante vraag. USB1 gaat in ieder geval die 54 mbit (jaja, overhead enzo, zeg 20 mbit) niet trekken. Heeft iedereen hier een PCI adapter aangesloten ipv de meegeleverde usb stick?
Mooie USB porten heb jij :/ Ha, heb nu pas m'n koffie op, gelijk heb je :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.picotech.com/images/speed.png

Even op het I-net kijken geeft wat reëeler beeld. Er staat ook nog een handleiding in de startpost over de livebox, en het valt me steeds meer op dat mensen EERST vragen en dan als niemand antwoord geeft, pas google of die handleiding raadplegen :|

Ik weiger daarom ook om antwoord te geven nu :Y)

edit:
Ok een hint dan maar: 24 / 140

edit:
EDIT 2:
De beredenatie hierboven gaat over een USB dongle in de livebox ...
Zie beneden ... [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] voor andersom :+

[ Voor 22% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-10-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik vreemd vind dat bij mij de opleverdatum nog steeds niet bekend is. Het is nu 11 dagen geleden dat ik het heb aangevraagd. Andere mensen in mijn omgeving die hadden na 1 week de opleverdatum. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:34:
Wat ik vreemd vind dat bij mij de opleverdatum nog steeds niet bekend is. Het is nu 11 dagen geleden dat ik het heb aangevraagd. Andere mensen in mijn omgeving die hadden na 1 week de opleverdatum. :?
Toevallig. Bij mij is het nu ook 11 dagen geleden dat ik het heb aangevraagd en heb ook nog steeds geen datum (officieel..ze zeiden de 26e bij de helpdesk).
Nog steeds dit:

Het technische leveringsproces n.a.v. uw ADSL-aanvraag is in gang gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:51:
[...]

Toevallig. Bij mij is het nu ook 11 dagen geleden dat ik het heb aangevraagd en heb ook nog steeds geen datum (officieel..ze zeiden de 26e bij de helpdesk).
Nog steeds dit:

Het technische leveringsproces n.a.v. uw ADSL-aanvraag is in gang gezet.
Ik zie in al die 4 stappen niet die zin bij mij staan die jij net quote :?
Bij mij staat die op stap 2 "Uw overstapverzoek is in behandeling"

Ik kan nergens het mail adres van Wanadoo vinden mbt abonnements aanvragen... weet iemand die? ik ga namelijk geen dure 0900 nummers bellen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 18-10-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:34:
Nou, ik heb het op 30/09 aangevraagd en ik heb ook nog geen enkele update. Staat nog steeds op in behandeling. Na bellen met het 0900 nummer werd mij verteld dat ze vandaag gingen testen.
Ook nog geen Livebox binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gelukkig maar dat je niet zonder internet komt te zitten zoals altijd gebruikelijk was. Hanteren eigenlijk andere ADSL aanbieders ook deze overstap mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vol verwachting; 20-10 zou m'n Family + Telefonie lijn via Wanadoo actief moeten zijn (aangevraagd: 30-9).
Ik zit op ongeveer 900meter van de Centrale (Hilversum), zou dus bijna fullspeed moeten zijn. Ik woon in een appartement in een huis op de 1e verdieping, het ISRA punt is in de meterkast op de begane grond. * Ik vermoed dat ik de splitter en livebox in de meterkast moet installeren, om zo de kwaliteit van de lijn te behouden, klopt dit?

* Heb echter nog geen LiveBox binnen, via welke postleverancier komt dit meestal binnen?

Ik houd al 3 weken dit forum dagelijks goed in de gaten, en zie dat met een 'makkelijke' setup eea goed werkt en zonder al te veel problemen fatsoenlijk te internetten en te bellen is.
Nu is wel mijn vraag, waar ik nog niet echt een volledig antwoord op heb gevonden:

* Ik heb niet de draadloze versie van de Livebox genomen, omdat ik dat later misschien wil doen met een wireless-router of switch achter de livebox. Is dat mogelijk, en zo ja wat moet ik dan aanpassen in de Livebox?

De situatie is: ik heb 1 pc en 1 laptop die ik allebei (voorlopig) met kabel wil verbinden aan de livebox. Met gedeelde mappen wil ik de PC's aan elkaar 'koppelen'. Deze computers staan in mn huiskamer, de telefooncontactdoos (niet de ISRA) hangt in de slaapkamer. Ik heb genoeg UTP-kabel (iets van 15-20m) langs de plinten om in de woonkamer de boel aan te sluiten.
* Levert dit problemen op?

* Als ik het goed begrijp, is het beste om je PC een statisch IP-adres te geven (niet publiekelijk, beginnend met 192.xx.etc) en daarbij ook de DNS op de PC in te stellen ipv in de Livebox, klopt dit?

* Ik begrijp dat VOIP bellen bij de ontvanger nogal wat problemen oplevert mbt kwaliteit (ruis, echo, vertragin) en dat daar nieuwe firmware voor zou komen. Is de kwaliteit zo dramatisch dat men beter nog even via KPN zou moeten bellen?
(edit: gevonden op wanadoo site: )
Nieuwe Livebox Software

Op 18 oktober 2005 is de nieuwe software geactiveerd voor alle ADSL-klanten die gebruik maken van de Wanadoo Livebox. Met deze update zijn een aantal onderdelen van de Livebox verbeterd.
Heb zelf wel wat ervaring in het opzetten van netwerkjes, maar als ik de problemen rond Wanadoo / Livebox / beveiliging en reset's lees, wordt ik niet vrolijk, of moet het allemaal wel te doen zijn?

Dank in ieder geval voor de moeite om mij eventueel te helpen met mn vragen.
Ben heel erg benieuwd naar de verbinding en de kwaliteit en hoop dat ik bij de gelukkigen mag horen bij wie het allemaal wel meevalt... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

krijg je van wanadoo een brief waarin ze de oplevertermijn bekend maken? Op de site staat 21-10 maar Demon vraagt een schiftelijke notificatie om mijn contract af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

@cyppher2: Beste om de lijn tussen ISRA punt en Livebox zo kort mogelijk te houden. Splitter zit ingebouwd in LB.

Postleverancier: Mijne via TPG

Gewoon switch of wireless router achter een poort van de LB aansluiten, al het verkeer forwarden naar die poort.

Vanaf de LB moet(en) dus de UTP kabel(s) naar je pc lo(o)p(en).

Statisch IP en DNS instellen in pc's, is idd beste.

VoIP bel ik altijd mee.. wel wat problemen, maar niet super dramatisch ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door nitpicker op 18-10-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 07:34:
[...]

ja, het zal even werken. Stabiel niet. Dat is namelijk dezelfde IP als de livebox. Ik heb mijn linksys maar even een andere IP gegeven
Dus als ik bij "Local IP adress" een ander Ip ingeef dan hoef ik dus verder niets aan te passen en werkt het wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
LinuX-TUX schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:15:
[...]

Mooie USB porten heb jij :/ Ha, heb nu pas m'n koffie op, gelijk heb je :Y)

Even op het I-net kijken geeft wat reëeler beeld. Er staat ook nog een handleiding in de startpost over de livebox, en het valt me steeds meer op dat mensen EERST vragen en dan als niemand antwoord geeft, pas google of die handleiding raadplegen :|

Ik weiger daarom ook om antwoord te geven nu :Y)

edit:
Ok een hint dan maar: 24 / 140
Lees net op Wanadoo dat de USB dongle de USB 2 variant is, dat zou dan betekenen dat hij ADSL2+ met gemak kan doorgeven. Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Flipm0de schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:43:
[...]

Als je een abbo hebt bij eweka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

R-Adioactive schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:10:
[...]

Als je een abbo hebt bij eweka?
dan zal het wel de max snelheid van eweka zijn he, vanuitgaand dat je family heb en straks 2MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Enver schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:58:
[...]

Lees net op Wanadoo dat de USB dongle de USB 2 variant is, dat zou dan betekenen dat hij ADSL2+ met gemak kan doorgeven. Nu
Overal waar ik kijk op internet wordt aangegeven dat de livebox toch echt USB 1.1 heeft.

Kan je wel een USB2.0 apparaat erop aansluiten, maar dat is hetzelfde als een brandweerslang8+ CM diameter aansluiten op jouw kraan1,5CM diameter die uit de muur komt, krijg je nog steeds niet de gewenste resultaten ;)

edit:
Ter onderbouwing:
Ik weet (denkik) over welke pagina je het hebt, maar je leest het niet correct of je hebt het over een pagina die specifiek gaat over de dongle zelf.
Op de VIA site staan alle drie de USB standaarden uitgestippeld.
USB supports three transmission rates:
USB1.0 - 1.5Mbps
USB1.1 - 12Mbps
USB2.0 - 480Mbps
Als we dan de andere pagina van wanadoo erbij slepen, zeggen ze niets anders dan wanneer je USB1.0 gebruikt, je langzamere resultaten zal hebben.

d0h ... dus:
12
1,5 -
_____
10,5 Mbit aan snelheid loop je dan mis.

Ze zeggen dus NIET dat je USB2.0 nodig hebt om volledig 20Mbit te kunnen benutten, alleen maar dat als je USB1.0 gebruikt, je langzamer uit bent.

Als je andere bronnen hebt, please, post ze :Y)

edit:
EDIT 2:
De beredenatie hierboven gaat over een USB dongle in de livebox ...
Zie beneden ... [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] voor andersom :+

[ Voor 54% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-10-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Flipm0de schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:28:
[...]

dan zal het wel de max snelheid van eweka zijn he, vanuitgaand dat je family heb en straks 2MB
Dat hoop ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

- Bullshit 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door MensionXL op 18-10-2005 13:14 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Zo, heb zondag 16/10 me ook ingeschreven op Wanadoo. Nog net op tijd om die Ipod Shuffle mee te pakken.
Ik ga migreren vanaf een Demon DSL-account (2Mb/1Mb) en ben zeer benieuwd of de kwaliteit van Wanadoo die van Demon benadert.
De prijs zal in ieder geval wel scherp zijn voor Wanadoo, want als je al moet bijbetalen voor spamfilter, virusscan etc., kan er blijkbaar niet veel meer vanaf. Terwijl ze bij minder spam toch ook zelf baat hebben. :)

Ff een paar vraagjes:
- nou lees ik dat de nieuwsgroepen zijn gecapt. Capt Wanadoo ook de nieuwsgroepen bij gebruik van een extern nieuwsgroep account (bijv Eweka) of haal je dan wel de volle snelheid van je abbo?
- krijg je wanadoo echt maar 1 mailadres? Geen mogelijkheid tot een maildomein (zoals bijv. bij Demon)?

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tuurlijk is het niet gecapt als je bij Eweka wat download,
Je kan 4 mailadressen aanmaken (Geen aliassen, 20mb box PER adres)
Nee je krijgt geen maildomein, (Ik neem aan dat je bedoeld van: (http://)hallo.demon.nl < die redirect ook naar je ip adres)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 18-10-2005 13:23 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
LinuX-TUX schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:46:
[...]
Overal waar ik kijk op internet wordt aangegeven dat de livebox toch echt USB 1.1 heeft.

Kan je wel een USB2.0 apparaat erop aansluiten, maar dat is hetzelfde als een brandweerslang8+ CM diameter aansluiten op jouw kraan1,5CM diameter die uit de muur komt, krijg je nog steeds niet de gewenste resultaten ;)

[...]

Als je andere bronnen hebt, please, post ze :Y)
Je haalt 2 dingen door elkaar denk ik.
De USB dongle (Voor Wifi op de PC) is een USB2 device.
De USB aansluitingen op de Livebox zelf zijn 1.1.
Dus via Wifi zou je wel hogere snelheden moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
|:(

Dat kan natuurlijk ook nog :+
Sorry zat met m'n kop de andere kant op te denken, dongle naar wifi kaart op livebox gaat idd makkelijk 20Mbit halen

/me LinuX-TUX rent weer naar de koffiezetapparaat ... gaat niet goed zo 8)7 8)7 8)7

En ik maar denken: /me wat is er toch mis met de wereld vandaag :/
:o

Thnx for the wake up call Lizard :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-10-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Is er al iemand die wifi op de livebox aan de praat heeft met een ander kaartje dan van Wanadoo ?
Ik heb gezocht, maar niet gevonden naar successverhalen.
De startpost zegt "54Mbit wireless kaart merk X", volgens deze fransen zou het GemTek kunnen zijn.
Kan iemand hier dat bevestigen ? Helemaal fijn zou zijn als iemand een typenummer kan geven, dan is het makkelijker om uit te zoeken welke chipset een alternatief kaartje zou moeten hebben.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvhaarst schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:42:
Is er al iemand die wifi op de livebox aan de praat heeft met een ander kaartje dan van Wanadoo ?
Ik
daarop aansluitend wil ik vragen of het mogelijk is, om bij een geleverde Livebox zónder wifi dan zélf een wifi-kaartje ergens te kopen, in te pluggen en mbv livebox-config in te stellen?
Of ben ik nu aan het dromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:46:
[...]

daarop aansluitend wil ik vragen of het mogelijk is, om bij een geleverde Livebox zónder wifi dan zélf een wifi-kaartje ergens te kopen, in te pluggen en mbv livebox-config in te stellen?
Of ben ik nu aan het dromen?
Ik meen mij te herinneren dat iemand hier @ GoT dat een keer geprobeerd heeft en dat dat gewoon werkt, maar don't blame me als het fout gaat. Ik weet het niet meer 100% zeker :?

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een maand ADSL Family van Wanadoo. Na opstart problemen (mijn pakket ging zoek, en later de livebox kapot) niet geheel ontevreden over wanadoo. Alhoewel nummerweergave van KPN doet het niet meer en het duurt erg lang voordat de telefoon overgaat, als ik wegbel (dit gaat gepaard met een harde tik).

Ik gebruik een extern kastje van Profoon voor nummerweergave (pas nieuw gekocht), maar ook nummerweergave op een draadloze telefoon doet het niet meer.

De livebox heeft firmware 3202ULL_22023F. Weet iemand of er een nieuwe firmware versie komende is? Zodat nummerweergave van KPN het gewoon weer doet? Iemand anders dezelfe problemen ervaren en kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Als het goed is, is er nieuwe firmware komende i.v.m. de upgrades e.d.
Ik meen hier gelezen te hebben dat die zo rond half oktober moest uitkomen die nieuwe firmware...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jvhaarst schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:42:
Ik heb gezocht, maar niet gevonden naar successverhalen.
De startpost zegt "54Mbit wireless kaart merk X", volgens deze fransen zou het GemTek kunnen zijn.
Kan iemand hier dat bevestigen ? Helemaal fijn zou zijn als iemand een typenummer kan geven, dan is het makkelijker om uit te zoeken welke chipset een alternatief kaartje zou moeten hebben.
Dat is een inventel livebox :+

Ik heb het ook zitten zoeken en proberen, maar kom ook tot niets uit. En ik heb nog de sweex 54Mbit 802.11b/g geprobeerd, werkte niet :)

Betere uitkomsten zouden toch SiSoft Sandra / lspci specificaties zijn, dan kunnen we er naar op zoek gaan, in welke WiFi kaartjes die hardware nog meer voor komt.

Dus: Mensen met een WiFi kaartje voor de livebox, verenigd u en geef ons deze informatie :Y) !

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-10-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Laatst online: 07:48
IT-Pro schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:16:
Als het goed is, is er nieuwe firmware komende i.v.m. de upgrades e.d.
Ik meen hier gelezen te hebben dat die zo rond half oktober moest uitkomen die nieuwe firmware...
http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/telefonie/firmware.html ;)
http://www.wanadoo.nl/mij...fonie/firmwareupdate.html

:? dat is toch de nieuwe?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:15:
De livebox heeft firmware 3202ULL_22023F. Weet iemand of er een nieuwe firmware versie komende is? Zodat nummerweergave van KPN het gewoon weer doet? Iemand anders dezelfe problemen ervaren en kunnen oplossen?
Op de telefonie-pagina op wanadoo.nl staat dat er sinds vandaag (18okt) een nieuwe firmware versie is waarbij nummerweergave het in veel gevallen wel doet. Bekijk zelf die pagina even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Laatst online: 14-09 06:25
Iedereen livebox opnieuw opstarten voor de nieuwe firmware dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Waardoor de update voor iedereen langer gaat duren... ;)

(Het is niet voor niets dat de livebox 1x in de 10 dagen controleert op een update :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

LinuX-TUX schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:22:
[...]
Dus: Mensen met een WiFi kaartje voor de livebox, verenigd u en geef ons deze informatie :Y) !
Als ik m'n livebox heb zal ik alle kaartjes (3) die ik heb erin proppen, en de resultaten melden.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik moet regelmatig mijn livebox resetten; het kloterige ervan is dat ik mijn portforwardings steeds opnieuw moet instellen.

Ik heb nu een WL500g in WDS/AP mode op de livebox hangen (het enige wat aan de livebox hangt) om het signaal naar zolder te krijgen.

Ik ben nu aan 't bedenken om de WL500g in de meterkast op routerstand te zetten, en de livebox alle poorten naar de WL500g te sturen, welke vervolgens alles goed routeerd naar de betreffende pcs. Handige daaraan is natuurlijk ook dat ik de DHCP server van de WL500g kan gebruiken.

Nu ga ik NATen over NAT; weet dat er problemen mee kunnen komen, maar wie heeft zo'n soort opstelling draaien, en draait het stabiel?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Krypt schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:43:
Ik moet regelmatig mijn livebox resetten; het kloterige ervan is dat ik mijn portforwardings steeds opnieuw moet instellen.

Ik heb nu een WL500g in WDS/AP mode op de livebox hangen (het enige wat aan de livebox hangt) om het signaal naar zolder te krijgen.

Ik ben nu aan 't bedenken om de WL500g in de meterkast op routerstand te zetten, en de livebox alle poorten naar de WL500g te sturen, welke vervolgens alles goed routeerd naar de betreffende pcs. Handige daaraan is natuurlijk ook dat ik de DHCP server van de WL500g kan gebruiken.

Nu ga ik NATen over NAT; weet dat er problemen mee kunnen komen, maar wie heeft zo'n soort opstelling draaien, en draait het stabiel?
Sla je wel je instellingen op? Want ik reset hem ook vaak zat.. en verlies alleen mn instellingen als ik 'terug naar fabrieksinstellingen' doe.

@ een hoop anderen. De nieuwe firmware versie lost inderdaad de meeste nummermelder problemen op, en de piepjes, en de echo op telefonie gebied. Verder zou de LB stabieler moeten zijn. En niet zoals op de site op 18 oktober, maar voor alsnog op 21 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Livebox net opnieuw opgestart, geen nieuwe firmware want ik kon direct weer internetten na 30 sec gewacht te hebben op de standaard opstarttijd :'(

Andere mensen met de nieuwe firmware al?

[ Voor 61% gewijzigd door MensionXL op 18-10-2005 15:13 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ze zijn wel snel bij Wanadoo als ze geld kunnen verdienen ;)
Ik hield rekening met een opleveringstermijn van 4 weken, maar nu zijn ze zo snel dat ik een maand met een dubbel adsl-abonnement zit. Maar veel gratis bellen, dan hebben we die extra kosten er zo weer uit ;)

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

MensionXL schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:12:
Livebox net opnieuw opgestart, geen nieuwe firmware want ik kon direct weer internetten na 30 sec gewacht te hebben op de standaard opstarttijd :'(

Andere mensen met de nieuwe firmware al?
is het al 21 oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Nee, het is 18 oktober

"Op 18 oktober 2005 is de nieuwe software geactiveerd voor alle ADSL-klanten die gebruik maken van de Wanadoo Livebox. Met deze update zijn een aantal onderdelen van de Livebox verbeterd."

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:17
Ik zit nou nog met mijn oude modem een Speedtouch 510 welke dus geen adsl2/2+ ondersteund.
Ik wil dus eigenlijk alsnog overstappen naar de livebox is dit een verstandige keus of kan ik beter voor een ander modem gaan kijken.

Edit: nog wat extra info
Ik heb hier ook een server staan die ik voor schoolwerk enzo gebruikt, daarom moet het portmappen wel goed werken.

Daarnaast heb ik met het huidige modem nooit problemen met de verbinding hij is er eigenlijk nog nooit (merkbaar) uitgevallen door een storing of iets dergelijks.

[ Voor 44% gewijzigd door Iceszz op 18-10-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

nitpicker schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:07:
@ een hoop anderen. De nieuwe firmware versie lost inderdaad de meeste nummermelder problemen op, en de piepjes, en de echo op telefonie gebied. Verder zou de LB stabieler moeten zijn. En niet zoals op de site op 18 oktober, maar voor alsnog op 21 oktober.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik vind de livebox wel goed werken op dit na, als ik een torrent ga downloaden en hij verbind naar meer dan 30 peers, dan wordt continu mijn msn verbinding eruit gegooid, waarschijnlijk zal dit worden verholpen met de nieuwe firmware. Portmappen is ook niet helemaal lekker gemaakt, maar dit valt te overzien :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15
Paul Hewson schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:53:
Eindelijk is de storing hier opgelost. Nu alleen volgend probleem. Ik heb een Speedtouch 516. Voordat mijn verbinding er mee op hield maakte ik gebruik van een Speedtouch 510, deze had ik geconfigureerd door middel van het user42.ini bestand en werkte vlekkeloos. Nu heb ik mijn Speedtouch 510 verkocht tijdens de storing en een Speedtouch 516 gekocht met het oog op de snelheidsverhoging. Nu wil ik de Speedtoudch 516 ook door het user42.ini bestand configureren maar dat slikt ie niet. En met de hand de in de startpost genoemde waardes instellen pakt ie ook niet. Ook de configuratie tool van Speedtouch.nl werkt niet.
Kan iemand mij hiermee voort helpen? Ik maak nu gebruik van de Livebox met een losse kabel over de trap en door de kelder maar dat is niet de ideale situatie natuurlijk.
Iceszz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:33:
Ik zit nou nog met mijn oude moedem een Speedtouch 510 welke dus geen adsl2/2+ ondersteund.
Ik wil dus eigenlijk alsnog overstappen naar de livebox is dit een verstandige keus of kan ik beter voor een ander modem gaan kijken.
Ben zelf voor de Speedtouch 516 gegaan maar krijg het geval nog niet aan de praat. Dus iemand? Topic gaat zo snel dat mijn reactie al paar pagina's terug staat dus vandaar dat ik mezelf quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbinding blijft bij mij regelmatig wegvallen.
Contact met de centrale schijnt wel goed te zijn.

Nu heeft wanadoo maar besloten om een nieuwe livebox op te sturen.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
nitpicker schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:07:
[...]

Sla je wel je instellingen op? Want ik reset hem ook vaak zat.. en verlies alleen mn instellingen als ik 'terug naar fabrieksinstellingen' doe.

Het resetten mbt het reset knopje is 'niet de juiste manier' volgens Wanadoo helpdesk.. ik doe dat wel regelmatig als ik weer snel internet nodig heb, maar als ik de helpdesk weer bel dan doe ik een hardreset voordat ik bel want ik weet zeker dat ze voorstellen om dat eerst te doen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
De nieuwe firmware is dan eindelijk daar: http://www.wanadoo.nl/mij...fonie/firmwareupdate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Iets wat blijkbaar nog een vraag voor jou is...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 uur eerder ook al voorbij gekomen :z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:43:
[...]

2 uur eerder ook al voorbij gekomen :z :Z
Owwww..dus ik ben een beetje scheel 8)7 . Ik zeg niks meer..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Dat is gek, die van mij update niet. Wat verstaan jullie onder resetten? Ik heb hem gereset via de webinterface en daarna nog de stroom eraf gehaald, maar ik heb nog steeds de oude versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frogger3d schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:23:
Dat is gek, die van mij update niet. Wat verstaan jullie onder resetten? Ik heb hem gereset via de webinterface en daarna nog de stroom eraf gehaald, maar ik heb nog steeds de oude versie...
Als je nou even een stukje naar boven gaat en even goed leest, dan staat daar dat het niet helemaal klopt en dat die update pas vrijdag komt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een vraagje,

Hoe kan ik exchange mijn mail laten versturen via de wanadoo smtp server? Het lijkt erop alsof hij dat niet wil pikken :S of kan dit helemaal niet? Uit de poll blijkt dat het bij velen wel werkt... kan iemand me hierbij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is precies het probleem? Dit is een beetje onduidelijk. In principe zou je al je mail via de wanadoo smtp server kunnen verzenden zolang je dat maar doet via een wanadoo verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als smart host ingesteld dat alle mail via smtp.wanadoo.nl verstuurd moet worden. Ik krijg nu de volgende vage melding :
Dit bericht is geweigerd vanwege het huidige beheerbeleid van de doelserver. Probeer het later opnieuw. Als ook deze poging mislukt, neemt u contact op met de systeembeheerder.
<mijndomeinnaam.nl #4.3.2>
Kun je hier iets mee?! heb trouwens me goede domeinnaam ingesteld...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hierover even de helpdesk bellen. Vreemde melding. Je kunt wel gewoon "normaal" email versturen (outlook express met je wanadoo account bv)?

Ik heb hier ook geen ervaring mee dus mischien kan het wel gewoon niet. Maar goed, daar ben je snel genoeg achter als je de helpdesk belt. Ik kan wel gewoon mijn @hccnet adres gebruiken via de wanadoo smtp server.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail versturen in outlook gaat wel. Verstuur dat vanaf mijn tiscali account... Ik denk dat het eerder aan de configuratie van mijn exchange server ligt :S... toch bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14
Ik wil ook graag 20mbit verbinding met telefonie van wanadoo,
echter zit ik nog aan mijn huidige adsl provider vast.

ik heb in inmiddels al een jaar via Myadsl internet, men vertelde mij daar
dat ik het 3 maanden van te voren moest opzeggen...
dit ben ik helaas vergeten nu vertelde ze mij dat ik er gewoon weer een jaar aan vast zit.

ik was altijd in de veronderstelling dat ik na dat ene jaar maandelijks kon opzeggen.

is dit uberhaupt wel rechtsgeldig nog een jaar er aan vast zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, dat heet stilzwijgende verlenging en dat zal dan ongetwijfeld in de algemene voorwaarden staan (waarmee je bij het aangaan van het contract akkoord bent gegaan). De regeling waar je op doelt (maandelijks opzeggen NA de eerste contract termijn met dank aan Anubis801) wordt geloof ik alleen door KPN gehanteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Demon doet ook aan maandelijks opzeggen NA het eerste contract termijn.
Dat stilzwijgend verlenging met telkens een jaar zou verboden moeten worden! :(

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het ongeveer om aangesloten te worden als je overstapt van @Home kabel naar wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:47:
Hoe lang duurt het ongeveer om aangesloten te worden als je overstapt van @Home kabel naar wanadoo?
@home staat buiten je overstap :) aanvragen tot opleveren: ongeveer 16 dagen.. dat is bij de meeste mensen zo, bij mij zelf was het ook 16 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die 16 dagen is kalenderdagen? Geen werkdagen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:57:
En die 16 dagen is kalenderdagen? Geen werkdagen neem ik aan?
idd, kalenderdagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

heeft iemand nou een email adres van wanadoo... kan het dus niet vinden op hun website :?
Ik vraag mij af waarom ik nu al 11 dagen wacht en nog steeds zoals het begin op stap 2 sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Geen direct e-mail adres, maar de volgende methode zou moeten werken:

Ga naar www.wanadoo.nl/helpdesk zoek op iets (of klik wat aan, maakt niet uit wat.)
Dan verschijnt er een extra tab 'Stel een vraag'
Zo kan je de helpdesk mailen.

Beetje omslachtig, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
tje zo zoekt de klant tenminste eerst zelf :)
maat als je alleen die optie zoekt kan ik me voorstellen dat je dat niet zomaar vindt.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Laryx schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:12:
tje zo zoekt de klant tenminste eerst zelf :)
maat als je alleen die optie zoekt kan ik me voorstellen dat je dat niet zomaar vindt.
Idd. vreemde constructie. Naja als ik gemaild ben, heb ik natuurlijk wel hun email adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
-Knip- iets te voorbarige reactie

[ Voor 95% gewijzigd door Mili op 19-10-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:55:
Ik heb als smart host ingesteld dat alle mail via smtp.wanadoo.nl verstuurd moet worden. Ik krijg nu de volgende vage melding :

[...]

Kun je hier iets mee?! heb trouwens me goede domeinnaam ingesteld...
Probleem is opgelost... wizard nog eens doorlopen en wat zaken goed ingesteld... werkt nu perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet te veel op 16 dagen rekenen. Ik zit nog steeds te wachten vanaf 30/09. Nog geen status verandering te zien op internet. Na bellen met de helpdesk werd mij verteld dat het 18/10 opgeleverd zou moeten worden, maar ik heb nog niets, geen eens de livebox.
Gisteren maar weer gebeld, maar ze konden niets doen. Ik moet nog 2 dagen wachten en als er nog niets is gebeurd, dan kunnen ze pas de technische dienst weer inschakelen.

Ik word gek van dat wachten.... |:(

Zijn er meer die zo'n verloop hebben gehad als ik nu heb? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet net m'n livebox aan. Heb net de nieuwe firmware mogen ontvangen. En ik moet zeggen, ziet er goed uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:21:
Zet net m'n livebox aan. Heb net de nieuwe firmware mogen ontvangen. En ik moet zeggen, ziet er goed uit..
Wat ziet er goed uit dan, hoeveel haal je met 3Dmark? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:42
De 12 de aanvraag gedaan. Na 3 dagen alle informatie via de post gekregen en vandaag het bericht (via de statuschecker) dat de verbinding rond de 28e wordt opgeleverd. best rap

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb 'm ook binnen, het webbased control panel ziet er iig een stuk beter uit! Of het ook daadwerkelijk beter werkt is nog de vraag, maar dat ga ik de komende tijd uitvinden :)

Nog geen 20Mbit though :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 18:20
ok ik ben van plan om ook Wanadoo family te nemen, maar zonder telefonie, dus 22,50 per maand.
mijn situatie is met 2 pc's. Nu vraag ik mij af aangezien ik in mijn huidige situatie een Sitecom Wireless systeem heb werken, deze ook gaat werken als je de wireless optie neemt van de Livebox?? (m.a.w. compatible)
En kan er bij de 2de pc dan ook net zo makkelijk een usb dongle in en hup internetten maar??

Of is het slimmer om het toch allemaal met kabels te doen? ivm snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je met een 'Sitecom wireless systeem' bedoelt dat je een PCI-kaartje (of USB-dongle) van Sitecom in je PC hebt zitten. Dat zou inderdaad gewoon met een draadloze Livebox moeten werken.

Maar als een kabel aanleggen mogelijk is zou ik het zeker doen, ivm snelheid en stabiliteit.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.