[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.521 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
wilko2 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:49:
Ik neem aan dat je met een 'Sitecom wireless systeem' bedoelt dat je een PCI-kaartje (of USB-dongle) van Sitecom in je PC hebt zitten. Dat zou inderdaad gewoon met een draadloze Livebox moeten werken.

Maar als een kabel aanleggen mogelijk is zou ik het zeker doen, ivm snelheid en stabiliteit.
En beiden? Een kabel voor de desktop en wifi voor de laptop, werkt dit probleemloos met alleen de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 18:20
wilko2 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:49:
Ik neem aan dat je met een 'Sitecom wireless systeem' bedoelt dat je een PCI-kaartje (of USB-dongle) van Sitecom in je PC hebt zitten. Dat zou inderdaad gewoon met een draadloze Livebox moeten werken.

Maar als een kabel aanleggen mogelijk is zou ik het zeker doen, ivm snelheid en stabiliteit.
Ja, ik heb inderdaad zo'n usb dongle icm wireless router/modem van Sitecom
Ok, stel ik ga met kabels in de weer, zitten er dan bijv meerdere UTP aansluitingen op de livebox, voor meerdere PC's?? of doen ze er een splitter bij oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

johan12 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:05:
[...]

Ok, stel ik ga met kabels in de weer, zitten er dan bijv meerdere UTP aansluitingen op de livebox, voor meerdere PC's?? of doen ze er een splitter bij oid?
Er zitten er standaard 2 op, maar in de toekomst zal de 2e gebruikt worden voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
ik heb de nieuwe firmware...
De webinterface is ook strakker geworden vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/9025/clipboard018kf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
johan12 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:05:
[...]

Dat is iets wat je best in dit topic kan vinden. Een beetje research van jouw kant wordt hier wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Als ik zo zit te kijken, wordt het niet echt gezellig met die LAN server forwards. Kan er wel zoveel maken als je wilt, maar leuk is het niet :Y)

Check

En aangezien m'n script ook niet werk, betekend het vanavond weer werk aan de bak voor mij :/
Tenzij een geniale mind het even voor mij op kan pikken vanmiddag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Beetje suf van Wanadoo zelf vind ik, als ze nou een optie maken met 1 port doormappen en meerdere porten (ranges) doormappen dan hebben ze toch al het stukje van de software gemaakt om te portmappen? Iedereen happy en Wanadoo krijgt vast en zeker geen rare telefoontjes meer naar de helpdesk van;(Consument:) Meneer, kunt u mij uitleggen wat u bedoeld met Opnieuw georienteerde port? (Helpdesk:) Nee sorry meneer, wij snappen niet alle moeilijke worden, wij zijn ook maar simpele zielen. 8)7 (Niet helemaal precies, maar het komt erop neer :Y))

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 19-10-2005 13:14 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:55:
[...]

Dus als ik bij "Local IP adress" een ander Ip ingeef dan hoef ik dus verder niets aan te passen en werkt het wel stabiel?
Tot nu toe werkt mijn netwerk wel stabiel met die instellingen dus ja.
Op de livebox had ik wel alle poorten geforward naar de linksys router though

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

athlonkmf schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

Tot nu toe werkt mijn netwerk wel stabiel met die instellingen dus ja.
Op de livebox had ik wel alle poorten geforward naar de linksys router though
Hoe heb je dat gedaan dan? Alle poorten geforward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

zoek eens een paar pagina's terug naar mijn posts daarvoor,.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:34

Asphyxion

I am, therefor I think

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:47:
Zijn er meer die zo'n verloop hebben gehad als ik nu heb? :?
Op 12/10 is mijn lijn overgezet naar Wanadoo, maar ik had op 12/10 nog steeds geen Internet, maar kon wel nog gewoon bellen via de KPN. Op 13-10 maar eens gebeld, en op 13-10 was er nog een stap gedaan, maar nog geen Internet. 's Weekends zou Wanadoo ook doorwerken maar ook maandag had ik nog geen internet. Aangezien de lijn niet meer bij BBNed is aangelosten had ik dus helemaal geen internet meer.

Gister weer eens gebeld, nu schijnt/blijkt dat Wanadoo zijn zaakjes in de centrale niet goed in orde heeft. Dit zou wel eens heel lang kunnen gaan duren.... :(

Ik zit nu te kijken of ik tijdelijk Chello kan aansluiten (Try&Buy) op zo toch snel weer een internet aansluiting thuis te hebben.

Wat ook mooi is, is dat ik door een bedrijf *ge-emaild* wordt met daarin de melding dat ze langs komen om eens te kijken naar mijn lijn. Als ik thuis geen internet heb, gaan ze er dus wel van uit dat je je Wanadoo mail controleert... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Asphyxion op 19-10-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Laatst online: 21:36

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ai ai ai,

Net de aanvraag van ADSL Family zonder telefonie bij Wanadoo gedaan. Na 5 jaar een Planet Comfort abbo gehad te hebben ga ik dus switchen. Nooit klachten bij Planet gehad, maar het prijs/snelheids verschil is gewoon veel te groot tov Wanadoo.

Op 1 of andere manier verwacht ik nog enorme adders onder het gras, want hoe kan iets dat meer dan de helft goedkoper en theoretisch ruim 3x sneller is nou beter zijn? Ik ga het meemaken......

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

athlonkmf schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:32:
zoek eens een paar pagina's terug naar mijn posts daarvoor,.
Het was meer bedoeld als grapje, nadat LinuX-TUX die link had neergezet ;)

@Asphyxion: wat is je W-nummer?

[ Voor 14% gewijzigd door nitpicker op 19-10-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Ik heb hetzelfde: al 5 jaar (en een maand) Planet Comfort abbo tot volle tevredenheid.
Alleen is Planet gewoonweg te duur in verhouding tot Wanadoo.
Helaas moet ik nog 11 maandag wachten ivm contractverlenging.

Wel draai ik nu mooi een mail, web en ftp server thuis en ik kan nergens vinden of dat bij Wanadoo ook kan. Misschien dat iemand hier antwoord op kan geven ??

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Alles kan, alleen port 25 staat geblokkeerd, je zal dus via smtp.wanadoo.nl moeten sturen :/

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 19-10-2005 15:26 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Waarom moet je daarom huilen ?
Ik vind het zelf prima dat ze dit doen, nu kunnen ze spambots blokkeren op de plek waar dat logisch is.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel draadloze apparaten kunnen tegelijkertijd een verbinding hebben met de draadloze versie van de Livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jvhaarst schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:05:
Waarom moet je daarom huilen ?
Ik vind het zelf prima dat ze dit doen, nu kunnen ze spambots blokkeren op de plek waar dat logisch is.
Mja huilen is misschien een beetje te veel, maar lijkt me wel grappig om een mailservertje te draaien :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:23:
Hoeveel draadloze apparaten kunnen tegelijkertijd een verbinding hebben met de draadloze versie van de Livebox?
Ik denk 64?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Goede ontwikkeling, die nieuwe firmware update. Het waren irritante kinderziektes, vooral bij de Telefonie had ik er last van. (nummermelding, ruis)

Even wat anders. Nu iedereen zo langzamerhand naar 20Mbit gaat, post iedereen zich hier natuurlijk helemaal suf om te laten zien hoe stoer of zielig hij / zij is. >:)

Misschien is het een idee om een apart topic te openen waarin je je
centrale - woonplaats - snelheid in zet B)

Misschien is er ook wel een Tweakert die daar iets voor kan maken zodat die lijst up-to-date in de OP komt te staan van dat topic. Ik heb daar iig geen tijd voor.

gewoon, een ideetje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:05

iop

nitpicker schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:30:
[...]

Er zitten er standaard 2 op, maar in de toekomst zal de 2e gebruikt worden voor TV.
hoe moet ik dan mij 3 apparaten aan de utp hangen, als er maar 2 gaten voor zijn? of later met tv zelfs 4??

[ Voor 50% gewijzigd door iop op 19-10-2005 16:00 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
iop tha man schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:59:
[...]

hoe moet ik dan mij 3 apparaten aan de utp hangen, als er maar 2 gaten voor zijn? of later met tv zelfs 4??
Daar hebben ze de switch voor uitgevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilko2 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:07:
[...]

Daar hebben ze de switch voor uitgevonden..
Maakt het dan verder nog uit of je een Sweex switch van 12 Euro plaatst, of is dat vragen om problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:23:
Ik ben zelf niet echt into wireless, maar volgens de theorie moet het toch wel tot 253 kunnen clients kunnen.

Instellingen van de livebox zullen standaard werken met een stuk of 10 clients. Standaar DHCP lease pool grote. Deze kan je overigens wel aanpassen!
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier indertussen ook de nieuwe livebox software ontvangen.. Nu werkt mijn nummermelder weer.
De poortmapping's staan nu onder firewal, dit ging wel wat lastig, de modem bleef een aantal x hangen maar mischien was ik te gehaast.
Ook een Dyndns support aanwezig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Heeft iemand dit bericht ook al gekregen (paar weken geleden ontvangen)
Betreft: Snelheidsverhoging

Geachte heer x-man,

Enkele weken geleden informeerden wij u per e-mail dat de snelheid van uw Wanadoo ADSL Family-abonnement zou worden verhoogd naar maximaal 20Mbit/s. De snelheidsverhoging heeft op 20 september j.l. plaatsgevonden.

Omdat de prestaties na de snelheidsverhoging nog niet voldeden aan onze kwaliteitseisen, hebben wij uw aansluiting tijdelijk teruggezet naar de oude snelheid van 4Mbit/s.

Op dit moment werken wij hard aan de noodzakelijke verbeteringen. U zult van deze werkzaamheden geen hinder ondervinden.

Wij brengen u op de hoogte zodra wij uw snelheid definitief naar maximaal 20Mbit/s verhogen.

Met vriendelijke groet,

Dhr. Wanadoo
Manager Customer Marketing

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

Maakt het dan verder nog uit of je een Sweex switch van 12 Euro plaatst, of is dat vragen om problemen?
Ook daar is eerder in dit topic aandacht aan besteed, maar ik zou toch liever een Linksys-switch nemen. Ook niet duur maar kwalitatief zeer goed in orde. Voor ervaringen met producten van Sweex kan je het beste even de GoT-search gebruiken, de resultaten daarvan spreken voor zich :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
x-man schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:58:

[...]
Nee, heb ik niet ontvangen. Ik heb zelfs geen brief ontvangen dat er uberhaupt een snelheidsverhoging zou plaatsvinden.
Dat heb ik meegekregen omdat ik geregeld in dit topic kijk...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
FicoF schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:57:
Even wat anders. Nu iedereen zo langzamerhand naar 20Mbit gaat, post iedereen zich hier natuurlijk helemaal suf om te laten zien hoe stoer of zielig hij / zij is. >:)

Misschien is het een idee om een apart topic te openen waarin je je
centrale - woonplaats - snelheid in zet B)

Misschien is er ook wel een Tweakert die daar iets voor kan maken zodat die lijst up-to-date in de OP komt te staan van dat topic. Ik heb daar iig geen tijd voor.

gewoon, een ideetje. :/
Zoiets mag op tweakers forum niet geloof ik, misschien ideetje om http page te maken met scriptje om alles makkelijk toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20
wilko2 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

Ook daar is eerder in dit topic aandacht aan besteed, maar ik zou toch liever een Linksys-switch nemen. Ook niet duur maar kwalitatief zeer goed in orde. Voor ervaringen met producten van Sweex kan je het beste even de GoT-search gebruiken, de resultaten daarvan spreken voor zich :Y)
Nou ik heb nu ongeveer 2 jaar een Sweex draadloos modem/routertje (CC400010) en het ding werkt echt 100% prima, NOOIT enig probleem gehad! Ook draadloos een prima verbinding, ook op verschillende verdiepingen. Draaide eerst via Demon, nu via Wanadoo Family. Het is wel erg makkelijk Sweex in een negatieve hoek te zetten. Ik zeg heus niet dat alles van Sweex geweldig is, maar het is ook niet waar dat het allemaal troep is...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na wat afzeikmomenten en "ter leeringh ende vermaeck" opmerkingen in dit topic nu mijn eigen, persoonlijke ervaringen met Wanadoo Family. Ik heb de aanvraag gedaan, en de oplevering ging eigenlijk als geplanned - doorlooptijd klopte, communicatie klopte, LiveBox kwam binnen op dezelfde dag als wanneer de oplevering geplanned stond. Installatie kon gedaan worden door mijn vriendinnetje, dus het moet wel heel simpel zijn. :)

Maar, geen verbinding. Omdat mijn KPN lijn pas recent opgeleverd was, en ik een dag later nog een monteur over de vloer ging krijgen, heb ik niet direct een storing aangemeld. Echter, de volgende dag wist de monteur mij te melden dat de kruisdraden getrokken hadden moeten zijn, en dat de bon netjes afgemeld was (wat ook klopte, want Wanadoo bestempelde mijn verbinding ook als volledig opgeleverd).

Toch maar even gemeld, en nu op woensdag nog steeds niets. Een lijnmeting wees uit dat de lijn geheel "schoon" was; maar dat betekent ook dat de meting geen enkele kruisdraad uitwees. Dus, geheel volgens mijn verwachting: KPN heeft gewoon niets getrokken (of op zo'n compleet ongerelateerde SIP dat het totaal geen effect op mijn lijn heeft). Maandag heeft KPN hier al een melding van ontvangen, maar ze hebben nog niets ondernomen (of in ieder geval niet iets dat enige impact op mijn ADSL verbinding heeft).

Prachtig systeem: een opdracht krijgen, die gewoon als uitgevoerd terugmelden, maar niets doen. Nou ben ik niet bang dat het erg lang gaat duren, en ik kan wel een weekje zonder (zit al 3 weken zonder internet, dus de grootste ontwenningsverschijnselen heb ik al gehad), dus ik zal er niet wakker van liggen. Maar amusant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x-man schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:58:

[...]
Ziet eruit alsof jij een proefkonijn geweest bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

ik wordt wel een beetje bang van alle berichten hier, als het goed is krijg ik vrijdag de lijn, nu nog Demon.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Flipm0de schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:36:
ik wordt wel een beetje bang van alle berichten hier, als het goed is krijg ik vrijdag de lijn, nu nog Demon.
Dat hoeft niet hoor. Bij het merendeel gaat het gewoon prima. Kijk eens bij topics over andere providers, daar worden net zo veel problemen besproken.

En ja, als het werkt kom je hier niet zo snel. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

ik heb het idee dat de interface van de modem het beter doet met internet explorer dan met firefox.. hoe zit het bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
frogger3d schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:30:
ik heb het idee dat de interface van de modem het beter doet met internet explorer dan met firefox.. hoe zit het bij anderen?
Bij die andere firmware vond ik em trager in firefox dan in internet explorer.
Dat is nu niet meer het geval
Heb nu firmware:

3202WNLM_220278

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Zo, script is weer gefixed (voor degene met nieuwe firmware)
Veel plezier ermee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De nieuwe firmware is hier veilig en wel aangekomen :7

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 19-10-2005 21:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep gelukt

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

zo net terug van parijs (school) ff lezen en firmware update uitgevoerd. allemaal leuk en aardig maar ik word er nu om de zoveel minuten eraf gegooid :( als ik torrents aan het downloaden ben. aantal maakt niet uit

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
Asphyxion schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:39:
[...]

-Knip

Ik zit nu te kijken of ik tijdelijk Chello kan aansluiten (Try&Buy) op zo toch snel weer een internet aansluiting thuis te hebben.

Wat ook mooi is, is dat ik door een bedrijf *ge-emaild* wordt met daarin de melding dat ze langs komen om eens te kijken naar mijn lijn. Als ik thuis geen internet heb, gaan ze er dus wel van uit dat je je Wanadoo mail controleert... 8)7
ben bang dat try en buy niet veel nut heeft
die actie loopt zeg maar per maand
als je nu aanvraagt krijg je binnen 2 weken een set toegestuurd maar je abbo gaat pas lopen op 1 nov
(ik had de optie ook ff overwogen)
je kan het doen maar het lijkt mij zonde je zit toch zonder internet tot 1 nov
en misschien heeft wanadoo het dan al lang weer voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:10:
zo net terug van parijs (school) ff lezen en firmware update uitgevoerd. allemaal leuk en aardig maar ik word er nu om de zoveel minuten eraf gegooid :( als ik torrents aan het downloaden ben. aantal maakt niet uit
Had ik ook, je moet het modem wel ff rustig z'n gang laten gaan :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ai ik kan geen enkel BT apparaat meer pairen met de Livebox met die nieuwe firmware..... Iemanda andes ook probs met BT?

Edit gevonden.
In console

bt
install
pair
pair -o 1

en gaan met de banaan

[ Voor 27% gewijzigd door Sayko op 19-10-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Druk eens op het REG knopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

MensionXL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:17:
[...]

sorry

[ Voor 17% gewijzigd door vr6-only op 19-10-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

MensionXL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:17:
[...]

oh ok, hij is nu wel stabiel in ieder geval maar goed ik heb het ook niet uitvoerig getest en msn audio ook niet want diegene waarmee ik problemen heb is niet online

edit: ik had gehoopt dat er nu wel UPnP werd ondersteund maar dat is niet het geval, Linux-Tux weet jij daar meer over ??

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 20-10-2005 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:07:
Zo, script is weer gefixed (voor degene met nieuwe firmware)
Veel plezier ermee :Y)
Helemaal geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeWaanzin schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:51:
Ai ai ai,

Net de aanvraag van ADSL Family zonder telefonie bij Wanadoo gedaan. Na 5 jaar een Planet Comfort abbo gehad te hebben ga ik dus switchen. Nooit klachten bij Planet gehad, maar het prijs/snelheids verschil is gewoon veel te groot tov Wanadoo.

Op 1 of andere manier verwacht ik nog enorme adders onder het gras, want hoe kan iets dat meer dan de helft goedkoper en theoretisch ruim 3x sneller is nou beter zijn? Ik ga het meemaken......
En je gaat het meemaken, in mijn geval ben ik met een noodgang weer terug gegaan naar planet
situatie1: wanadoo livebox 3mnd gehad om de 20A30 MIN offline
situatie2:planet standard nu 1mnd geen uitvaller meer gehad!
yep this een 80/20 chance dat wanadoo bij jouw stabiel draait.

hopen voor je dat je niet in dat 20%komt, ik wil planet niet ophemelen ofzo maar in mijn geval met wanadoofamilie circus :+ was het 1en al ergenis en die livebox hebben ze nooit weer terug gevraagd,
met andere woorden kheb van hun nooit meer iets vernomen trouwens die oplichtende W staat wel leuk in de tuin , ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Aangezien de upgrade naar 20mbit hopelijk binnenkort plaatsvind hier in Rotterdam vroeg ik me eigenlijk af hoe ik dat ga merken.

Ik heb de Livebox niet aangesloten maar gebruik gewoon mijn Draytek 2600. Heb ik dan na de upgrade;

a - geen verbinding meer tot dat ik Livebox aansluit
b - 8mbit verbinding (harder loopt de Draytek niet)
c - nog steeds 4mbit en weet ik van niets afgezien van het feit dat inet er uit heeft gelegen

Iemand het goeie antwoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
antwoord b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik gok op optie b :)
edit:
spuit11

btw.. kheb ook de nieuwe firmware.. ik snap er niets van.. en maar beweren dat hij vrijdag uitgerold wordt..?!

[ Voor 8% gewijzigd door nitpicker op 20-10-2005 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Rayzman

+31 Rayzman

Zet 's avonds m'n pc aan en ook die livebox, begint ie die firmware te updaten. Ik gewacht tot het @ lampje weer brande en toen crashte die meteen na een minuut. Na een aantal keer opnieuw starten doet ie het weer. Alleen al m'n port mappings zijn weg :(

[ Voor 6% gewijzigd door Rayzman op 20-10-2005 08:48 ]

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:38
Whoehaa gisteren een brief in de bus gekregen van Wanadoo dat ze mij een iPod Shuffle 512 doen toekomen (tja...ik krijg weleens slechtere brieven binnen) en kijk net ff op de status pagina en zoals ik mijzelf voorspelde wordt de verbinding de 31ste (13e aanvraag) opgeleverd. Tot nu gaat het dus vlekkeloos en durf bijna niet de gedachte uit te spreken dat het gewoon goed gaat. Niets te nadele van Wanadoo overigens, ik ken gewoon mijn capaciteiten op het gebied van geluk.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik hoop dat alles hier goed gaat.. moest de helpdesk bellen want toevoegsels van huisnummers kent de website niet (handig voor studenten....) en nu is pakket aangevraagd..

echter geen Ipod Shuffle maar een webcam :( damnit...

hoe je de router kan beveiligen.. dat is gewoon makkelijk uitgelegd? aangezien toen ik de huidige router ging doorspitten/instellen kwam ik al paar vuile meelifters tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
nitpicker schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 07:55:
Ik gok op optie b :)
edit:
spuit11

btw.. kheb ook de nieuwe firmware.. ik snap er niets van.. en maar beweren dat hij vrijdag uitgerold wordt..?!
Denk dat vrijdag de deadline is OM ze verspreidt te hebben :? En dat daarna nog mensen updaten, niet aande orde is, als het maar op alle centrales voor vrijdag aangeboden wordt?

@ VR6-Only:
Ik heb nog niet echt de tijd gehad om dat ding uitvoerig te checken, maar kan niets vinden over Universal Plug&Pray :/

Iemand die het wel al heeft kunnen checken? Azureus zonder portforwarding en dan klikken op test UPnP ofzo?
Rayzman schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 08:48:
...
Alleen al m'n port mappings zijn weg :(
Dat heb je hè, met data over andere data heen flashen ... het verdwijnt :Y)
Kheb m'n script al geupdate. Ondanks de 8 LAN server limiet nu weg hoord te zijn ( :? ) zit ik er niet op te wachten 200+ mappings 1 voor 1 toe te voegen.
yrew schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 08:59:
Whoehaa gisteren een brief in de bus gekregen van Wanadoo dat ze mij een iPod Shuffle 512 doen toekomen (tja...ik krijg weleens slechtere brieven binnen) en kijk net ff op de status pagina en zoals ik mijzelf voorspelde wordt de verbinding de 31ste (13e aanvraag) opgeleverd. Tot nu gaat het dus vlekkeloos en durf bijna niet de gedachte uit te spreken dat het gewoon goed gaat. Niets te nadele van Wanadoo overigens, ik ken gewoon mijn capaciteiten op het gebied van geluk.
ROFL
:D :D :D

[ Voor 50% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-10-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

azureus poort 6881 geprobeerd en nee hij deed het niet, dus UPnP is er niet of moet ingeschakeld worden maar ik heb overal gekeken maar niets over gevonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... volgens status-checker zou vandaag (20e) m'n verbinding (family+telefonie) opgeleverd worden. Heb nog helemaal niets binnen gekregen, geen pakketje met Livebox of whatever info dan ook... ok ok 'rond 20-10-05' moet ik natuurlijk iets ruimer nemen, maar 30-9 aangevraagd zou nu toch wel íets binnen moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 14-09 14:24
Hier hetzelfde cyppher2, ik wacht nog even af. Heb de hele maand nog @home. Dus zolang de 20mbit nog niet actief is maakt het niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
vr6-only schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:22:
azureus poort 6881 geprobeerd en nee hij deed het niet, dus UPnP is er niet of moet ingeschakeld worden maar ik heb overal gekeken maar niets over gevonden ;(
Nee, das goed, die port moet ook juist niet werken. DAN kan je pas als alternatief kiezen voor UPnP en weet je zeker dat ie niet stiekem terugvalt op de portforward ;)

Je kan het ergens onder checken of UPnP werkt in jouw situatie. Denk onder Plug-ins ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-10-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Heb je dan wel een bevestigings brief gekregen van de aansluit datum?
Ik heb die gisteren binnen gekregen en als je die krijgt dan kan je er volgens mij van uit dat het op de geplande dag ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:40:
Heb je dan wel een bevestigings brief gekregen van de aansluit datum?
Ik heb die gisteren binnen gekregen en als je die krijgt dan kan je er volgens mij van uit dat het op de geplande dag ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
De enige brief die ik van Wanadoo gekregen heb, is mijn account-bevestiging, vrijwel direct na de aanvraag van de diensten. Goed om dit te weten, dan zal ik vandaag de 'klantenservice' gaan nabellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:25:
hmm... volgens status-checker zou vandaag (20e) m'n verbinding (family+telefonie) opgeleverd worden. Heb nog helemaal niets binnen gekregen, geen pakketje met Livebox of whatever info dan ook... ok ok 'rond 20-10-05' moet ik natuurlijk iets ruimer nemen, maar 30-9 aangevraagd zou nu toch wel íets binnen moeten zijn toch?
Kan je die vraag niet beter bv per email voorleggen aan Wanadoo dan aan ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik kreeg hem ook pas op de dag van levering en rond half 6 dus het kan nog wel
LinuX-TUX schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:39:
[...]

Nee, das goed, die port moet ook juist niet werken. DAN kan je pas als alternatief kiezen voor UPnP en weet je zeker dat ie niet stiekem terugvalt op de portforward ;)

Je kan het ergens onder checken of UPnP werkt in jouw situatie. Denk onder Plug-ins ofzo.
nope, doet het niet..ach ja het boeit me ook niet zo maar ik was er wel benieuwd naar

[ Voor 33% gewijzigd door vr6-only op 20-10-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat wordt toch gewoon heel even geduld hebben. Ik was ook bang dat het bij mij te laat zou zijn (vrijdag de 14e) maar om half 5 die dag stond er een lieftallige dame van de pakketdienst van tpg op de stoep met de livebox. Even de livebox tussen het israpunt en de kabel naar de woonkamer plaatsen, utp kabel in linksys router die ingesteld stond voor chelle en hoppa alles werkte. stelt echt niks voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik kreeg de doos ook op de dag van levering; heb 'm de dag later op moeten halen bij het postkantoor.. Dus nog even rustig wachten..

Vanavond mijn Livebox ook maar eens resetten... Dan ding hing gisteravond weer; reset knopje werkte niet, telefonie niet (ook de kpnlijn was dood)... dus hij was echt gecrasht. Even kijken of die firmware goed doet, en anders laat ik een nieuwe livebox komen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne wordt ook vandaag opgeleverd. Heb LB week geleden al binnen gekregen, me Planet ligt er nu wel uit want ik kan me ip niet pingen. Kan alleen Wanadoo niet aansluiten want zit op stage ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:49:
Ik kreeg de doos ook op de dag van levering; heb 'm de dag later op moeten halen bij het postkantoor.. Dus nog even rustig wachten..

Vanavond mijn Livebox ook maar eens resetten... Dan ding hing gisteravond weer; reset knopje werkte niet, telefonie niet (ook de kpnlijn was dood)... dus hij was echt gecrasht. Even kijken of die firmware goed doet, en anders laat ik een nieuwe livebox komen.
Goed om te horen dat ik niet de enige ben bij wie ook de KPN lijn soms helemaal dood is.
Bij de klantenservice werd mij verteld dat ik nooit eerder was voorgekomen.

Mijn Livebox schijnt kapot te zijn en er is al ene nieuwe onderweg.
Nieuwe software is hier wel goed aangekomen.
Na de nieuwe software (nog) geen problemen gehad.
Maar ik wacht het even af met de nieuwe Livebox.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik snap dan ook werkelijk niet waarom ze kiezen voor een modem/router en splitter in 1 doos!
Als die splitter gewoon extern blijft heb je ook niet dat je KPN eruit kan liggen... echt een zeer ondoordachte keuze van Wanadoo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
waarom krijgt hij wel een nieuwe
ik loop al tijden met problemen en ik krijg niks :(
en hij krijgt zo van de een op de andere dag een nieuwe 8)7
slaat gewoon helemaal nergens op :(
n00bs schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:53:
Ik snap dan ook werkelijk niet waarom ze kiezen voor een modem/router en splitter in 1 doos!
Als die splitter gewoon extern blijft heb je ook niet dat je KPN eruit kan liggen... echt een zeer ondoordachte keuze van Wanadoo |:(
lijkt mij dat dat te maken heeft met het telefonie deel
ik denk dat die livebox er voor zorgt dat je met wanadoo belt ipv met kpn
als je dat extern gaat doen dan moeten daar ook iedere keer weer updates voor komen wordt een beetje omslachtig lijkt mij

[ Voor 62% gewijzigd door Mili op 20-10-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

wanneer komt die 20 mb verbinding beschikbaar en is dat dan i.p.v de standaard 4mb verbinding van special+telefonie.?! alvast bedankt!
Tot aan het eind van het jaar vinden er testen plaats op diverse plaatsen. Op dit moment is in de regio Zwolle het e.e.a. iig voorbereidt, wat gecommuniceerd is door Tiscali per brief. Begin volgend jaar de 4 Mbit naar 20 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:48:
[...]

1) Tiscali is ook niet probleemloos, net als geen enkele andere ISP (dus geen verkooppraatjes hier die niet op de waarheid berusten)
2) Mag zo zijn, maar andere el cheapo routers hebben ook zo hun problemen met bepaalde firmware
3) Het is dus duurder en daarnaast wordt dat 4mbit abbo komende veel maanden niet omgezet in ADSL2
4) Niet gratis, want Tiscali is 7,50 duurder dan Wanadoo. Bij Wanadoo kan je apart kiezen om voor 5 euro extra telefonie te kiezen.

Ik snap echt niet wat jouw posting voor toegevoegde waarde is in een topic dat gaat over ERVARINGEN van Wandoo Family!!!

ik ga toch ook niet in elk AMD topic lamen, ik snap niet waarom jullie geen Intel kopen!!! |:(

offtopic:
Waarom is het toch zo dat al die nieuwe GOTTERS zo dom posten!
1. Vanzelfsprekend, geen enkele provider is probleemloos. Echter, hier ligt de verbinding of modem er niet dagelijks uit en ik lees ook niet van zoveel mensen als hier dat er dergelijke problemen zijn.
2. Tiscali heeft Zyxel routers, met eigen firmware. Toch iets meer naam dan een eigen geproduceerde Livebox die aanzienlijk meer problemen oplevert
3. Als je de kosten voor Telefonie bij die 22,50 Euro optelt, is het maandbedrag om en nabij hetzelfde. Daarnaast, de 4 Mbit wordt de komende maanden wel omgezet naar 20 Mbit. Tests tot eind van het jaar, voorbereidingen worden nu getroffen gezien de brieven die verstuurd zijn, begin volgend jaar omzetting
4. dus met telefonie een verschil van een paar Euro, maar wel stabieler. 't is wat je belangrijker vindt.

Eigenlijk was de post om de reacties te zien met hoe instabiel Wanadoo nu eigenlijk is. Een aantal vrienden heeft ook Wanadoo en andere bekenden willen kiezen tussen Tiscali en Wanadoo. Evenals mijn ouders. Ben dus benieuwd hoe het wel presteert. Heb zelf Tiscali en niet dit soort klachten, dan wel er zoveel over gehoord, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17
Ik heb 4-10 Wanadoo Family + Telefonie aangevraagd en de oplevering staat voor vandaag gepland.
Nog geen Livebox ontvangen, maar goed me Chello loopt nog een maandje door dus echt haast heeft het. Als ie deze week nog komt vind ik het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadBear schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:19:
Ik heb 4-10 Wanadoo Family + Telefonie aangevraagd en de oplevering staat voor vandaag gepland.
Nog geen Livebox ontvangen, maar goed me Chello loopt nog een maandje door dus echt haast heeft het. Als ie deze week nog komt vind ik het best :)
Same here, nah ja here.. bij mn broer. Telco - telco BBned -> Wanadoo. Staat ook voor 'rond 20-10' in de planning. 10-10 besteld, Livebox en alle papieren waren na 2 dagen binnen. Netjes imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Mili schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:57:
ik denk dat die livebox er voor zorgt dat je met wanadoo belt ipv met kpn
Wanadoo wil helemaal van KPN af.. dus zodra dat zover is.. is alles in 1 box inderdaad handiger.. en dan heb je ook niet dat 'de KPN lijn dood is', want die heb je helemaal niet meer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
n00bs schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:53:
Nou ben ik 1 van de gelukkige die 2 inputs heeft op de huis-centrale, hoeveel mensen ken jij om je heen met een huiscentrale die dat kan?

Dat zou betekenen dat al die andere mensen als ze goedkoop willen bellen naar beneden moeten rennen, en als de KPN lijn over gaat, naar boven moeten rennen ofzo :?

Snap je hem ;)

Als je echt wil, kan je altijd nog een splitter erbij hangen om jouw ideale situatie te maken, andere mensen kunnen niet even de livebox openschroeven en er 1 in integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:15:
[...]

Goed om te horen dat ik niet de enige ben bij wie ook de KPN lijn soms helemaal dood is.
Bij de klantenservice werd mij verteld dat ik nooit eerder was voorgekomen.

Mijn Livebox schijnt kapot te zijn en er is al ene nieuwe onderweg.
Nieuwe software is hier wel goed aangekomen.
Na de nieuwe software (nog) geen problemen gehad.
Maar ik wacht het even af met de nieuwe Livebox.
Succes!
Net de helpdesk weer aan de lijn gehad (is goedkoper bellen vanaf werk :))
Bij mij hebben ze alles weer nagevraagd.
1. Afstand ISRA en Livebox => 10 cm max (meegeleverd kabeltje) + 3CM ISRA naar geleverde verdeeldoos.
2. Hard Reset => Doe ik al telkens voor alle zekerheid en modem ca uur uit laten staan
3. Goed aangesloten => Foto via de aansluiting via email verstuurd (zie 1)
4. Signaal meten => Screenshot ADSL statistieken gemaild

Laatste agent heeft nu alles ingevoerd zodat ze me dat iig niet meer vragen. Als internet of telefonie er nu nog uitligt moet ik direct even bellen, kunnen ze de loggings bekijken (blijkbaar hebben ze een retention van een paar uur).

Geef mij maar een nieuwe livebox :)
Vanavond kijken of ie stabieler is met de nieuwe versie. Verder ga ik m'n netwerk volledig scheiden van de Livebox; gooi er m'n router weer tussen die alles voor me afhandeld. Misschien dat dat ook wel helpt.

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 20-10-2005 12:38 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:10:
[...]

1. Vanzelfsprekend, geen enkele provider is probleemloos. Echter, hier ligt de verbinding of modem er niet dagelijks uit en ik lees ook niet van zoveel mensen als hier dat er dergelijke problemen zijn.
2. Tiscali heeft Zyxel routers, met eigen firmware. Toch iets meer naam dan een eigen geproduceerde Livebox die aanzienlijk meer problemen oplevert
3. Als je de kosten voor Telefonie bij die 22,50 Euro optelt, is het maandbedrag om en nabij hetzelfde. Daarnaast, de 4 Mbit wordt de komende maanden wel omgezet naar 20 Mbit. Tests tot eind van het jaar, voorbereidingen worden nu getroffen gezien de brieven die verstuurd zijn, begin volgend jaar omzetting
4. dus met telefonie een verschil van een paar Euro, maar wel stabieler. 't is wat je belangrijker vindt.

Eigenlijk was de post om de reacties te zien met hoe instabiel Wanadoo nu eigenlijk is. Een aantal vrienden heeft ook Wanadoo en andere bekenden willen kiezen tussen Tiscali en Wanadoo. Evenals mijn ouders. Ben dus benieuwd hoe het wel presteert. Heb zelf Tiscali en niet dit soort klachten, dan wel er zoveel over gehoord, vandaar
Bij wanadoo ligt de verbinding ook niet dagelijks uit... Ik heb zo het vermoeden dat jij alleen maar wilt wilt lezen wat jij hoopt zo te zijn. Ik heb zelf namelijk van Tiscali vaak genoeg vreselijke verhalen gehoord, erger dan Wanadoo. En ik zelf ben hier objectief in, ik heb nu XS4all.

Zyxel routers zijn echt crap dingen, super yoko kwaliteit en kan zich goed meten met Sweex. Dus ik zie niet wat hier beter aan zou zijn. Daarnaast is die Livebox niet jouw bezit en kan je altijd ook een andere router ertussen gooien. Ik zeg niet dat die Livebox probleemloos is, maar met de laatste firmware lijken de problemen opgelost te zijn (zover ik lees).

Tiscali is 2,50 meer per maand, scheelt niet veel, maar elk beetje is mooi meegenomen. Daarnaast kreeg je bij Wanadoo een IPod cadeau van 100 Euro in de pricewatch.

Verder is er nog geen uitsluiting wanneer Tiscali ADSL2 levert, begin volgend jaar... tja dat kan dus nog gewoone een half jaar duren. Reken maar dat de uitrol gefaseerd gaat en dat er in het begin veel kinderziektes zullen zijn. Ik verwacht zelf dat ze pas rond April 2006 gaan upgraden en het is maar de vraag wat er dan met de maandkosten gaat gebeuren. Wanadoo levert in november 2005 al ADSL2.

Dus naar mijn mening heb je geen sterke argumenten om mij te overtuigen. Uit onderzoek blijkt ook zeker niet dat Tiscali stabieler is dan Wanadoo. Ze komen redelijk gelijkmatig op met elkaar. Het blijven budget ISP's. Vergelijken met XS4all slaat dan ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet vandaag ook omgezet worden van ADSL Basic (Wanadoo) naar Family+Tel maar ik zit nu gewoon nog te internetten via ADSL Basic. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren vandaag. Ik heb de LB wel verleden week al gehad.
Als ik over ben gezet kan ik dan ook gelijk gebruik maken van telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:37:
[...]

Bij wanadoo ligt de verbinding ook niet dagelijks uit... Ik heb zo het vermoeden dat jij alleen maar wilt wilt lezen wat jij hoopt zo te zijn. Ik heb zelf namelijk van Tiscali vaak genoeg vreselijke verhalen gehoord, erger dan Wanadoo. En ik zelf ben hier objectief in, ik heb nu XS4all.

Zyxel routers zijn echt crap dingen, super yoko kwaliteit en kan zich goed meten met Sweex. Dus ik zie niet wat hier beter aan zou zijn. Daarnaast is die Livebox niet jouw bezit en kan je altijd ook een andere router ertussen gooien. Ik zeg niet dat die Livebox probleemloos is, maar met de laatste firmware lijken de problemen opgelost te zijn (zover ik lees).

Tiscali is 2,50 meer per maand, scheelt niet veel, maar elk beetje is mooi meegenomen. Daarnaast kreeg je bij Wanadoo een IPod cadeau van 100 Euro in de pricewatch.

Verder is er nog geen uitsluiting wanneer Tiscali ADSL2 levert, begin volgend jaar... tja dat kan dus nog gewoone een half jaar duren. Reken maar dat de uitrol gefaseerd gaat en dat er in het begin veel kinderziektes zullen zijn. Ik verwacht zelf dat ze pas rond April 2006 gaan upgraden en het is maar de vraag wat er dan met de maandkosten gaat gebeuren. Wanadoo levert in november 2005 al ADSL2.

Dus naar mijn mening heb je geen sterke argumenten om mij te overtuigen. Uit onderzoek blijkt ook zeker niet dat Tiscali stabieler is dan Wanadoo. Ze komen redelijk gelijkmatig op met elkaar. Het blijven budget ISP's. Vergelijken met XS4all slaat dan ook nergens op.
Vanzelfsprekend zijn er altijd erge verhalen te vinden bij elke provider. Kom zelf van @ruk af, dus weet er voldoende van. Wat ik kan constateren is dat ik nog geen enkele keer een downtime heb gehad bij Tiscali vanaf april van dit jaar nu. En de verbinding staat hier zo'n btje de hele dag open. Telefonie heeft ook nog nooit storing gehad vanuit Tiscali. Binnen de diverse Tiscali fora lees ik hier gemiddeld gewoon minder over dan in dit forum.

Zyxel routers zijn toch aardig premium in prijs tov andere merken en zeker zoals Sweex e.d. Lijkt me dat ze ook van iets betere kwaliteit zijn dan jij doet voorkomen. Ik neem aan dat je voor Tiscali telefonie de livebox nodig hebt of kan dit ook via andere router? Dan is dat een optie. Dan nog blijven de vele berichten van downtime bij Wanadoo me tegenhouden dit voor m'n ouders te adviseren. M.n. op het gebied van Telefonie wat vele kinderziektes heeft.

Die Ipod wordt wel mee gestunt, maar lees dat mensen tegenwoordig een webcam ontvangen ipv de aangekondigde Ipod... 2,50 per maand minder betalen zegt me niks als ik meerdere malen m'n verbinding of telefonie niet kan gebruiken overigens

En is Wanadoo in november niet gefaseerd bezig? Hele land in 1 x dekking?
Ik verwacht dat Tiscali in januari of februari reeds een aanzienlijk deel heeft voorzien van ADSL2. Duidelijk natuurlijk dat Wanadoo en Tiscali elkanders grootste concurrenten zijn op gebied van prijs en aanbod. Daar laten ze echt geen half jaar overheen gaan. Medio 2006 verwacht ik eerder de digitale televisie via ADSL te worden gelanceerd, zeker gezien de aankomende voetbalgekte in de zomer

Ik vergelijk niks met Xs4all. Dan spreek je ook over een premium prijsstelling. Je hebt het over onderzoek m.b.t. de stabiliteit van Wanadoo en Tiscali. Kun je dit onderbouwen door het geven van een link? Ben nl. uitermate benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Laatst online: 21:36

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Mmmmmmm toch een beetje pijn in m'n buik.

Heb net telefonisch m'n Planet comfort abbo opgezegt. Die helpdesk medewerker vroeg me waarom (ofcourse), ik natuurlijk zeggen dat ik naar Wanadoo overstap, en hij me direct 100 euro aanbieden om maar niet over te gaan. Dat mag hij vast aanbieden omdat ik al 5 jaar klant bij hun ben. Jammer genoeg heb ik gister eerst m'n abbo bij Wanadoo besteld.........

Hij wist me ook te vertellen dat er bij Planet ook heel veel gaat veranderen qua snelheid en abbo vormen etc.

Nou ja, als Wanadoo niet bevalt stap ik volgend jaar gewoon weer over naar Planet.
Uiteindelijk had ik ook veel liever bij Planet gebleven, nooit geen problemen of wat dan ook mee gehad. Maar ze kunnen me nu nog niet bieden wat Wanadoo me kan bieden qua prijs en snelheid. Jammer jammer jammer.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeWaanzin schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:02:

Heb net telefonisch m'n Planet comfort abbo opgezegt. Die helpdesk medewerker vroeg me waarom (ofcourse), ik natuurlijk zeggen dat ik naar Wanadoo overstap, en hij me direct 100 euro aanbieden om maar niet over te gaan. Dat mag hij vast aanbieden omdat ik al 5 jaar klant bij hun ben. Jammer genoeg heb ik gister eerst m'n abbo bij Wanadoo besteld.........

Hij wist me ook te vertellen dat er bij Planet ook heel veel gaat veranderen qua snelheid en abbo vormen etc.

Nou ja, als Wanadoo niet bevalt stap ik volgend jaar gewoon weer over naar Planet.
Uiteindelijk had ik ook veel liever bij Planet gebleven, nooit geen problemen of wat dan ook mee gehad. Maar ze kunnen me nu nog niet bieden wat Wanadoo me kan bieden qua prijs en snelheid. Jammer jammer jammer.
Je hebt 8 dagen bedenktijd voordat je bestelling bij Wanadoo wordt aangenomen.
De zogenaamde afkoelperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
DeWaanzin schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:02:

Snap wel wat je bedoelt, maar niet zo soft zijn hoor ;)

KPN & Planet hebben in het verleden smerige truucjes uitgehaalt op dat vlak, wij werden ook opgebelt met zo'n lulverhaal over overstappen op bepaalde producten van KPN & Dochter, dat hebben we leuk afgeslagen omdat we al Wanadoo hadden besteld.

Ging zelfs zo ver dat ze ons de eerste 4 maanden gratis aanboden. Keerzijde van de medaille is hier wel in het verleden besproken, als je op dat aanbod in zou gaan, zou de lijn bezet zijn en wanadoo zijn product niet kunnen leveren.

Dat ze het nu op het schuld gevoel proberen te spelen door te gaan stunten, dat vind ik dan wel eerlijk. Ze zijn open en geven je de gelegenheid om er over na te denken en je weet waar je dadelijk staat :Y)

Veel plezier met Wanadoo iig, we horen nog wel van je .... positief hopelijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Net Wanadoo aangesloten (Family + Telefonie), werkte perfect na wat gepiel met de aansluitingen. Nou heb ik toch nog een vraag, ikzelf zit op een laptop met een draadloze verbinding. Mijn ouders zitten op onze 'thuis pc' met een gewone kabelverbinding, dit was makkelijker omdat de kabel naar de computer nog onder de grond lag van onze oude abbonoment van @Home, maar goed nu wil ik bestanden en printers delen. Is dat ook mogelijk via deze configuratie, of moet ik misschien een aanpassing maken in de Livebox configuratie ? Want als het zo zou werken zou het ideaal zijn !

Met vriendelijke groet,
- aLex3305 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanadoo is snel zowel in de administratie van nieuwe abonnees als met de uitvoering.

10 okt. aangemeld
11 okt. schriftelijke bevestiging abonnementsgegevens
11 okt. schriftelijke bevestiging abonnementsgegevens Wanadoo telefonie
12 okt. schriftelijke bevestiging iPod Shuffle 512
18 okt. schriftelijke aankondiging oplevering Wanadoo ADSL Family
20 okt. BNS Data Logistics bezorgt LiveBox (is it alive?)

Demon is nog sneller, maar dan met het beeindigen van het lopende abonnement.

19 okt. e-mail dat Wanadoo contact heeft gehad met Demon en dat mijn abonnement word beeindigd met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.

Klasse! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex3305 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:37:
maar goed nu wil ik bestanden en printers delen. Is dat ook mogelijk via deze configuratie, of moet ik misschien een aanpassing maken in de Livebox configuratie ? Want als het zo zou werken zou het ideaal zijn !
erm, staat dat niet al hier(helpdesk Wanadoo - Hoe stel ik een thuisnetwerk in via de Livebox?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:09:
[...]

Je hebt 8 dagen bedenktijd voordat je bestelling bij Wanadoo wordt aangenomen.
De zogenaamde afkoelperiode.
7 dagen toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
*Excuses* niet gelezen :$

Maar goed, nog een vraagje dan, als ik die Sagem Utility uitschakel valt ook in een keer mijn verbinding weg, is het ook mogelijk te internetten zonder dat programmatje ?
Ik denk ook dat ie wegvalt omdat ie geen SSID sleutel kan doorgeven of zo ?

Naja alvast weer bedankt,
- Alex3305 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Alex3305 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:59:
*Excuses* niet gelezen :$

Maar goed, nog een vraagje dan, als ik die Sagem Utility uitschakel valt ook in een keer mijn verbinding weg, is het ook mogelijk te internetten zonder dat programmatje ?
Ik denk ook dat ie wegvalt omdat ie geen SSID sleutel kan doorgeven of zo ?

Naja alvast weer bedankt,
- Alex3305 -
Je hebt het over je draadloze verbinding? Je kan (in ieder geval) onder WinXP ook de SSID instellen... misschien is dat voldoende voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
nitpicker schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:45:
[...]

Je hebt het over je draadloze verbinding? Je kan (in ieder geval) onder WinXP ook de SSID instellen... misschien is dat voldoende voor je?
Als ik ook wist waar, dan wel maar dat weet ik dus niet ? Ik moet namelijk een WEP code met SSID instellen maar waar, al sla je me dood, ik weet het egt niet !!

Dus als iemand daar een antwoord op heeft - vast wel - dan hoor ik dat graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Software voor WLAN kaartjes zetten de Wireless Zero Configuration Service uit; Even die software van je wlan kaart deinstalleren en dubbelklikken op je wireless netwerk verbinding. Die geeft dan een overzichtje van beschikbare wifi netwerken en kun je connecten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Alex3305 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:59:
[...]

Als ik ook wist waar, dan wel maar dat weet ik dus niet ? Ik moet namelijk een WEP code met SSID instellen maar waar, al sla je me dood, ik weet het egt niet !!

Dus als iemand daar een antwoord op heeft - vast wel - dan hoor ik dat graag ;)
bureau-assicsoires en dan communicatie en daar kun je kiezen voor draadloos netwerk instellen, ik neem aan dat het daar kan maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Jeej dat poortforwarding was inderdaad even raar!
Maar het werkt perfect via normale livebox interface.

Tis beetje onlogisch de eerste keer, maar je moet gewoon onthouden dat je 2 instellingen doet:
- Via Firewall->NAT->Op policies gebaseerde NAT geef je aan waar data heenmoet (dus poort van/naar is een poort range, dus niet extern poort naar intern poort wat ik in begin dacht. Adres van/naar begrijp ik niet)
- Via Firewall>Policies bestuur je de firewall en kun je dus poorten openzetten. (daar stel je ook in waar de data naartoe moet door het juist gemaakte nat config #nr te selecteren)

Bedankt linux-tux voor de screenshots anders zag ik het nog later dat het zo in elkaar zat hehe :D
Nu maar hopen dat die 20 mbit snel komt... dubieuze actie van wanadoo om eerst "uiterlijk november" te zeggen en nu "in november", hele maand erbij gesprokkeld :(
Edit: zie net als je livebox op nederlandse taal heb de vertaling woorden mist.
Bijvoorbeeld als je policies add staat in het engels:
Source Port From : ............ To : ............
Dus dan zie je dat het een range is...(als je 2x kijkt :P je ken het ook fout opvatten als source port van internet to port intern...)
Bij nederlands:
Bron poort : ......... Naar: ..........
Bij die vertaling vatte ik het dus altijd fout op, maar dat zal wel aan mij liggen 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Unique op 20-10-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Nu maar hopen dat die 20 mbit snel komt... dubieuze actie van wanadoo om eerst "uiterlijk november" te zeggen en nu "in november", hele maand erbij gesprokkeld :(
Hmm, fraai is dat. Ze vern**ken je ook waar je bij staat, ff snel het zinnetje veranderen..
Dat is het typische beleid van Wanadoo. Like, bij mij gaven ze mijn manier van aansluiten de schuld (constant, ook nadat al bijna vaststond dat dat niet het geval was) dat het internet niet werkte :|
Ook weer slechte reclame voor Wanadoo dus, achja het is alsof ze het aantrekken.

Sorry voor deze negatieve tekst maar ik vind dat ze als ze iets meedelen ze ook wel een beetje consequent mogen zijn..

[ Voor 8% gewijzigd door IT-Pro op 20-10-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

IT-Pro schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:37:
[...]

Hmm, fraai is dat. Ze vern**ken je ook waar je bij staat, ff snel het zinnetje veranderen..
Dat is het typische beleid van Wanadoo. Like, bij mij gaven ze mijn manier van aansluiten de schuld (constant, ook nadat al bijna vaststond dat dat niet het geval was) dat het internet niet werkte :|
Ook weer slechte reclame voor Wanadoo dus, achja het is alsof ze het aantrekken.

Sorry voor deze negatieve tekst maar ik vind dat ze als ze iets meedelen ze ook wel een beetje consequent mogen zijn..
zal over een par weken dan wel 'na november' worden

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een helpdeskmedewerker zou 20mbit nu voor mij beschikbaar moeten zijn. Heb de modem
op zijn aanwijzing een harde reset gegeven voor de firmwareupgrade, vervolgens naar speedtest.nl gesurft om met rode koontjes het resultaat te mogen aanschouwen, maar helaas is er niets veranderd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal over een paar weken dan wel 'na november' worden
Als dit zo zou zijn, dan weet ik dit liever vandaag nog dan morgen want dan lever ik direct m'n livebox in. Ik heb tijdens de aanvraag van Family uitdrukkelijk gevraagd wanneer 20mbit beschikbaar kwam, en er werd met klem beantwoord dat uiterlijk eind oktober/begin november de nieuwe snelheid beschikbaar is. Als dit nu vervolgens december gaat worden of nog erger dan had ik liever voor Versatel ofzo gegaan. :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
verkeerde topic sorry

[ Voor 86% gewijzigd door Suffie op 20-10-2005 18:11 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:04:
[...]

Als dit zo zou zijn, dan weet ik dit liever vandaag nog dan morgen want dan lever ik direct m'n livebox in. Ik heb tijdens de aanvraag van Family uitdrukkelijk gevraagd wanneer 20mbit beschikbaar kwam, en er werd met klem beantwoord dat uiterlijk eind oktober/begin november de nieuwe snelheid beschikbaar is. Als dit nu vervolgens december gaat worden of nog erger dan had ik liever voor Versatel ofzo gegaan. :|
Heb het voor de zekerheid even nagevraagd bij de helpdesk.
Eind dit jaar is het voor alle adsl family aansluitingen beschikbaar. Gebieden in de randstad zullen ook eerder aan de beurt zijn dan bijvoorbeeld de gebieden in het noorden...
Dat wordt dus voor sommigen (waaronder ik) nog even een tijdje langer wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
ik heb nog ff wat (n00b)vraagjes over linux-tux poort-forward script

Ten eerste, wat is mijn interne ip adres??

Als ik de poorten voor bittorrent wil forwarden (6881-6999) wat moet ik dan invullen bij dat script?

Bij stap 1 -> ''poort waarop het moet aankomen: .. (6881) Tot en met poort: .. (6999)'' zo?
En bij stap 2 -> ''poort aan de buitenkant: .. (6881) Tot en met: .. (6999)'' ook zo?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.