[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 17.441 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 19:00
Hmm. wilde net mijn firmware updaten.. heb ik die al gehad (vond het al vreemd dat internet nog werkte); en blijkbaar werken de postforwardings nog.. emule staat nog vrolijk te grazen..

edit:
Op LOWID dus... ff weer forwarden dan..

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 20-10-2005 19:25 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

JordiFcu schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:53:
ik heb nog ff wat (n00b)vraagjes over linux-tux poort-forward script

Ten eerste, wat is mijn interne ip adres??

Als ik de poorten voor bittorrent wil forwarden (6881-6999) wat moet ik dan invullen bij dat script?

Bij stap 1 -> ''poort waarop het moet aankomen: .. (6881) Tot en met poort: .. (6999)'' zo?
En bij stap 2 -> ''poort aan de buitenkant: .. (6881) Tot en met: .. (6999)'' ook zo?
Interne ip kan je vinden bij start -> uitvoeren -> ipconfig... en dan dat ip wat bij IP-adres staat is je LAN/interne ip.

Je stappen zijn goed, ik heb het ook zo gedaan en het werkt bij mij goed :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 20-10-2005 19:26 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Nieuwe firmware doet ook bridge mode?

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128333

Wij hebben thuis al enige tijd wanadoo basic en zijn daar best tevreden over.
Sinds kort ben ik geintresseert in wanadoo family vanwege de kosten en snelheid.
Wanadoo zegt dat de overstap zo gemaakt is maar ik vraag me af of dat wel zo is.

Even een schets van de situatie zoals die nu is:

ISRA punt (begane grond) -> Splitter -> telefoonlijn naar telefoon begane grond en naar telefoon
1ste verdieping. -> adsl lijn naar smc 7404wbra wireless router op 1ste verdieping.

Computer op zolder met wireless kaart. (vol singaal)
Computer op 1ste verdieping met wireless kaart. (vol signaal)
Computer op begane grond met wireless kaart.(zwak signaal)

Kan ik de smc router gelijk vervangen voor de livebox?
Zou de wanadoo telefonie dan ook gelijk moeten werken?
Kan ik ergere problemen i.v.m. met draadloos bereik krijgen
in vergelijking met de smc router?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 128333 op 20-10-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
MensionXL schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:26:
[...]

Interne ip kan je vinden bij start -> uitvoeren -> ipconfig... en dan dat ip wat bij IP-adres staat is je LAN/interne ip.

Je stappen zijn goed, ik heb het ook zo gedaan en het werkt bij mij goed :Y)
Nou het werkt bij mij dus niet.. eerst haalde ik op ze hoogst 5 kb/s, nu connect ie niet eens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

JordiFcu schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:47:
[...]

Nou het werkt bij mij dus niet.. eerst haalde ik op ze hoogst 5 kb/s, nu connect ie niet eens :'(
Raar, bij mij heb ik een grote range zonder enige problemen doorgemapt :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157991

Ik heb vorige week ook ADSL Family + Telefonie besteld. Nu las ik dat je de Livebox op het hoofd-telefoonstopcontact aan moet sluiten. Wij hebben hier thuis maar één telefoonstopcontact. In de meterkast hangt echter ook een kastje dat volgens mij het ISRA punt is: (het meest linkse kastje)

Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.nl/support/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

In de handleiding van de Livebox die ik heb gedownload, staat dat als er maar één telefoonstopcontact is, je daar de Livebox op moet aansluiten.

Moet ik de Livebox nu op het telefoonstopcontact of op het ISRA kastje in de meterkast aansluiten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
vandaag 3 brieven van Wanadoo gehad
-over de iPod
-over de kosten van telefoneren
-en log in gegevens

wel lekker dat ze je wachtwoord er ook nog een keer bijsturen in plain text :/

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Mijn broer heeft op 10-10 een migratie aangevraagd van Direct ADSL (BBned) naar Family. Rond vandaag zou de lijn opgeleverd worden en dit is vandaag ook daadwerkelijk gebeurd, hulde aan Wanadoo. Installatie verliep vlekkeloos nadat het modem eerst een tijdje druk was met het installeren van de nodige firmware-upgrades. Hieronder de statistieken van de zeer goede lijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn  Verbonden  
ADSL standaard  G992_1_A  
Upstream  640 Kb  
DownStream  4096 Kb  
Afname  Dichtbij : 3.0 (dB)  
Ver weg : 3.5 (dB)  
SNR-marge  Dichtbij : 25 (dB)  
Ver weg : 25 (dB)  
HEC-teller 0  
Firmware  0xe200314  
ES-teller van 15 min  0  
CRC-fouten  0  
ES-teller van 1 dag  0

Helaas nog geen 20 mbit maar toch alvast van 1mbit naar 4 mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Iemand al een page gevonden over die snr en afname waardes?
Kheb al in manual van die livebox gezocht mer daar staat het niet in.
Moet toch ergens een techincal spec zijn die zeg wat voor speed max is bij de DB waarden :?

Zelf beetje middelmatige waardes wat ik zo zie:
Attenuation Near End : 19.0 (dB)
Far End : 12.5 (dB)
SNR margin Near End : 29 (dB)
Far End : 23 (dB)

SNR van 29 is best ok geloof ik, maar die attenuation moet eigenlijk lager, tenminste voor adsl1 las ik dat beter was dat die <10 db waren.. mjah. Zit op rond 1.1km van centrale :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110047

Damn veel nieuwe post alweer... ik heb ze niet allemaal gelezen.

De nieuwe firmware is er idd. Na herstarten van de Livebox door de spanning van de livebox te halen gebeurde er niets, geen automatische firmware update dus...

M.b.v. een "harde reset" (zie instructiemanual blz. 52) lukte het echter wel om de nieuwe firmware automatisch binnen te halen. dit duurde ongeveer 15 minuten. Daarna nog kleine problemen gehad met de draadloze verbinding, maar dit heb ik kunnen oplossen door een nieuwe wifi connectie aan te maken onder XP.

Het lijkt erop dat KPN nummer weergave weer prima werkt... de irritante tik, die ik hoor na uitbellen, is nog wel aanwezig. Maar hier kan ik mee leven.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Anoniem: 157991 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:12:
Ik heb vorige week ook ADSL Family + Telefonie besteld. Nu las ik dat je de Livebox op het hoofd-telefoonstopcontact aan moet sluiten. Wij hebben hier thuis maar één telefoonstopcontact. In de meterkast hangt echter ook een kastje dat volgens mij het ISRA punt is: (het meest linkse kastje)

[afbeelding]

In de handleiding van de Livebox die ik heb gedownload, staat dat als er maar één telefoonstopcontact is, je daar de Livebox op moet aansluiten.

Moet ik de Livebox nu op het telefoonstopcontact of op het ISRA kastje in de meterkast aansluiten? :/
Als dat je enige telefoonstopcontact is in huis en alleen vanaf het ISRA punt naar dat telefoonstopcontact en nergens anders naartoe vertakt wordt, dan kan je het op dat telefoonstopcontact aansluiten.
Zit hier thuis met dezelfde situatie en werkt perfect :)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 11:54
Unique schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:59:
Moet toch ergens een techincal spec zijn die zeg wat voor speed max is bij de DB waarden :?

SNR van 29 is best ok geloof ik, maar die attenuation moet eigenlijk lager, tenminste voor adsl1 las ik dat beter was dat die <10 db waren.. mjah. Zit op rond 1.1km van centrale :S
Dit zijn hele normale waardes eigenlijk voor een goede gemiddelde telefoonlijn/lengte.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157991

IT-Pro schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:22:
[...]

Als dat je enige telefoonstopcontact is in huis en alleen vanaf het ISRA punt naar dat telefoonstopcontact en nergens anders naartoe vertakt wordt, dan kan je het op dat telefoonstopcontact aansluiten.
Zit hier thuis met dezelfde situatie en werkt perfect :)
Heeft dit geen invloed op de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86899

Zo! ik heb tijd gevonden om de LB aan te sluiten. Vanochtend vloog me Planet eruit en heb nu de LB aangesloten. Hij begon meteen heftig de nieuwe firmware op te halen, en alles werkt tot nu toe perfect!

overstappen ging goed dus. Ben benewd hoe de stabiliteit van de lijn is en blijft. tot nu toe alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:30

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 2479 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:51:
Mijn broer heeft op 10-10 een migratie aangevraagd van Direct ADSL (BBned) naar Family. Rond vandaag zou de lijn opgeleverd worden en dit is vandaag ook daadwerkelijk gebeurd, hulde aan Wanadoo. Installatie verliep vlekkeloos nadat het modem eerst een tijdje druk was met het installeren van de nodige firmware-upgrades. Hieronder de statistieken van de zeer goede lijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ADSL standaard  G992_1_A  
Upstream  640 Kb  
DownStream  4096 Kb  
HEC-teller 0  
Firmware  0xe200314  
ES-teller van 15 min  0  
CRC-fouten  0  
ES-teller van 1 dag  0

heb je de waarden veranderd ofzo, want met zulke waarden zit je zowat boven op de centrale :X
Unique schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:59:

die zullen omlaag gaan als je dichter bij de centrale woont maar je huis verplaatst zich jammer genoeg niet of de centrale hehehe :+

Edit:
jajajaja msn audio doet het

net geprobeerd en zonder enige moeite deed ie het perfect. dat was de enige probleem wat ik met de livebox had en dat is nu opgelost :Y) _/-\o_ :D

[ Voor 170% gewijzigd door vr6-only op 21-10-2005 00:41 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 10:12
Anoniem: 155960 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:40:
Hier indertussen ook de nieuwe livebox software ontvangen.. Nu werkt mijn nummermelder weer.
De poortmapping's staan nu onder firewal, dit ging wel wat lastig, de modem bleef een aantal x hangen maar mischien was ik te gehaast.
Ook een Dyndns support aanwezig :-)
DynDNS was altijd al aanwezig. Misschien niet voortreffelijk onder de webinterface, maar console werkte voor mij iig vlekkeloos :Y)
Het heeft ècht onder de geavanceerd menu gezeten van de oude firmware
vr6-only schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:20:
jajajaja msn audio doet het

net geprobeerd en zonder enige moeite deed ie het perfect. dat was de enige probleem wat ik met de livebox had en dat is nu opgelost :Y) _/-\o_ :D
Klinkt goed.
Kan de optie onder Azureus ook niet meer vinden om UPnP te controleren. Zal er wel uit gegooid zijn, maar de optie bestaat nog steeds als alternatief voor portforwardings. Nu nog even controleren met de livebox hoe die reageerd als ik overal weer UPnP activeer onder de clients/PC's })
Unique schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:08:
Jeej dat poortforwarding was inderdaad even raar!
Maar het werkt perfect via normale livebox interface.

Tis beetje onlogisch de eerste keer, maar je moet gewoon onthouden dat je 2 instellingen doet:
- Via Firewall->NAT->Op policies gebaseerde NAT geef je aan waar data heenmoet (dus poort van/naar is een poort range, dus niet extern poort naar intern poort wat ik in begin dacht. Adres van/naar begrijp ik niet)
- Via Firewall>Policies bestuur je de firewall en kun je dus poorten openzetten. (daar stel je ook in waar de data naartoe moet door het juist gemaakte nat config #nr te selecteren)

Bedankt linux-tux voor de screenshots anders zag ik het nog later dat het zo in elkaar zat hehe :D
Nu maar hopen dat die 20 mbit snel komt... dubieuze actie van wanadoo om eerst "uiterlijk november" te zeggen en nu "in november", hele maand erbij gesprokkeld :(
Edit: zie net als je livebox op nederlandse taal heb de vertaling woorden mist.
Bijvoorbeeld als je policies add staat in het engels:
Source Port From : ............ To : ............
Dus dan zie je dat het een range is...(als je 2x kijkt :P je ken het ook fout opvatten als source port van internet to port intern...)
Bij nederlands:
Bron poort : ......... Naar: ..........
Bij die vertaling vatte ik het dus altijd fout op, maar dat zal wel aan mij liggen 8)7
Vertalingen zijn altijd zo brak geweest; en het engels is ook even slecht :(

Leef je uit met m'n script, misschien ben jij wel degene die thuis is in "ajax" en kan je dat script tunen tot uber-l33t script ;)

Javascript heeft zich toch tot ander kwaliteiten ontwikkeld dan dat ik dacht. Vraag me toch af hoe het zit met de globale ondersteuning onder de webbrowsers over het algemeen, is daar ook een soort w3c voor?

offtopic:
Vreemd om te erkennen dat sommige dingen toch anders ontwikkelen dan dat je zou denken. Zit niet eens 5 jaar in dit vakgebied / deze expertise :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Anoniem: 110047 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:10:
Damn veel nieuwe post alweer... ik heb ze niet allemaal gelezen.

De nieuwe firmware is er idd. Na herstarten van de Livebox door de spanning van de livebox te halen gebeurde er niets, geen automatische firmware update dus...

M.b.v. een "harde reset" (zie instructiemanual blz. 52) lukte het echter wel om de nieuwe firmware automatisch binnen te halen. dit duurde ongeveer 15 minuten. Daarna nog kleine problemen gehad met de draadloze verbinding, maar dit heb ik kunnen oplossen door een nieuwe wifi connectie aan te maken onder XP.

Het lijkt erop dat KPN nummer weergave weer prima werkt... de irritante tik, die ik hoor na uitbellen, is nog wel aanwezig. Maar hier kan ik mee leven.

_/-\o_
ik heb dus ook een harde reset moeten doen om een update te krijgen
ik heb ook problemen met mijn wireless verbinding en ik heb nog nooit handmatig een wifi verbinding gemaakt zou iemand kunnen uitleggen hoe dat moet

ook heb ik problemen met het open van de poorten op de livebox
zodra ik in de livebox configuratie open via internet explorer of firefox (maakt niet uit welke ik gebruik het probleem doet zich voor bij beide) en naar de firewall instellingen ga crashed de livebox denk ik
in iedergeval internet ligt er weer volledig uit en dan moet ik em dus weer resetten
is de livebox dan defect?
ik wordt er nu al weer gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 12:03
Vandaag Livebox binnengehad :)
Nou zit ik wel met een probleem. Ik heb momenteel Chello, nog niet eerder ADSL gehad en het zit aardig ingewikkeld in elkaar hier.
Nou komt de telefoonlijn op een heel ongunstige plek binnen en splitst zich meteen na de lasdop naar een aftakking naar de bovenverdieping en eentje voor de begane grond.
Omdat het voor mij vanuit binnenkomstpunt heel onhandig is om de Livebox neer te zetten en aan te sluiten (moet ik een hoop gaten boren voor extra UTP kabel) dacht ik, ik zet m een op de eerste wandcontactdoos op de begane grond, maar dan krijg ik geen ADSL signaal.

Kan het zijn dat ik dan sowieso nog geen signaal heb of moet ik de Livebox voor de splitsing tussen boven en onderverdieping aansluiten om uberhaupt een signaal te krijgen?

Volgens Wanadoo zou vandaag mijn lijn opgeleverd worden en heb dus dezelfde dag de box gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hmm.. bij de abonnementsspecificatie adverteer Wanadoo met Helpdesk, 0900 nummer (10 cent per minuut). In de eerste brief die ik nu heb ontvangen staat dat die per 1 november - dus nog ruim voordat ze opleveren - 20 cent per minuut wordt. Kan dat zomaar? Die advertentie is dan toch niet juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

volgens mij is je lijn niet opgeleverd want je zult zoiezo signaal hebben maar misschien met problemen opdat ie niet op de ISRA punt zit maar dat denk ik niet. dus ff wachten tot morgen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

LinuX-TUX schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:42:

Klinkt goed.
Kan de optie onder Azureus ook niet meer vinden om UPnP te controleren. Zal er wel uit gegooid zijn, maar de optie bestaat nog steeds als alternatief voor portforwardings. Nu nog even controleren met de livebox hoe die reageerd als ik overal weer UPnP activeer onder de clients/PC's })
goed bezig, laat het ons weten. ik ga ook aan de gang.

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 21-10-2005 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

vr6-only schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:20:
[...]

heb je de waarden veranderd ofzo, want met zulke waarden zit je zowat boven op de centrale :X
Dat nog net niet maar volgens de postcode-check 458 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Heb Wanadoo sinds gister (20/10) en livebox al afgelopen vrijdag ontvangen en aangesloten en prima connectie!

Ben dus dik tevreden. Ping ok, speedtest waarden ook goed.

Prima! (alleen lage dl snelheid bij usenet, maar bekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148530

Anoniem: 16697 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:22:
Heb Wanadoo sinds gister (20/10) en livebox al afgelopen vrijdag ontvangen en aangesloten en prima connectie!

Ben dus dik tevreden. Ping ok, speedtest waarden ook goed.

Prima! (alleen lage dl snelheid bij usenet, maar bekend)
Wanneer heb je het aangevraagd? Ik zit al sinds 30/09 te wachten en heb nog niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151023

g*dver... tpg post is de zwakste schakel in de hele bestelling bij wanadoo...
had speciaal gisteren iemand de hele dag thuis laten blijven, is net dat die persoon ff 5 minuutjes (begin vd middag) weg, kan pakkettenchauffeur het pakketje niet bezorgen.
kortom, na een hoop gebel met tpg over waarom ze dan niet een net briefje achterlaten, blijkt dat ze het vandaag weer gaan proberen langs te brengen.
... ben alleen nu op mn werk, dus dat schiet weer lekker op!... hopelijk vindt de bezorger mn vriendelijke briefje om mij ff te bellen, zit toch maar 10min. fietsen van mn huis vandaan....

ik hoop dat dit geen slechte voorboden zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 21:00

Flipm0de

geen

vanochtend pc opgestart, ff kijken of er nog iets gepopd was, hattrick he. Geen connectie.

Wanadoo aangesloten, 10 min laten knipperen, geinstald. en het werkt op me lappie en de pc beneden. Snelheid 442Kb met payserver :)

5e aangevraagd, alles netjes op tijd

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152255

Nu ruim 3 weken telefonie via wanadoo, en het werkt als een speer heb alleen ff voor de firmware update de LB moeten resetten.

Kort om ben een tevreden klant :)

P.S. dat een deck telefoon niet zou werken via de LB is een broodje aap verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Anoniem: 148530 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:25:
[...]

Wanneer heb je het aangevraagd? Ik zit al sinds 30/09 te wachten en heb nog niets....
4/10 aangevraagd en als het goed is krijg ik toch nog een Ipod. (was overstap voor mij en vlekkeloos verlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152255 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:20:
Nu ruim 3 weken telefonie via wanadoo, en het werkt als een speer heb alleen ff voor de firmware update de LB moeten resetten.

Kort om ben een tevreden klant :)

P.S. dat een deck telefoon niet zou werken via de LB is een broodje aap verhaal.
zou ook een beetje raar zijn. Net lag telefonie er wel uit, beetje raar maar goed

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 86899 op 21-10-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148530

Anoniem: 16697 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:35:
[...]

4/10 aangevraagd en als het goed is krijg ik toch nog een Ipod. (was overstap voor mij en vlekkeloos verlopen)
Dat is waarschijnlijk mijn probleem, het was geen overstap, maar een schone lijn.
Dit alles komt omdat ik adsl via Isdn had en de lijn heb om laten zetten naar analoog, met alle problemen van dien. Ik had dus adsl van Tiscali en dacht zonder problemen de lijn om te kunnen laten zetten bij Kpn. Niet dus. Tiscali wil verder niet meewerken en vind dat ik maar een nieuwe aanvraag moet doen voor adsl over een analoge verbinding. Dit terwijl ik nog 5 maanden moet betalen voor de adsl verbinding via isdn, terwijl ik geen isdn meer heb.
Dit is natuurlijk wel mijn eigen fout, maar helaas ook niet gewaarschuwd voor de gevolgen door Kpn.
Vanwege het niet mee willen werken van Tiscali maak ik maar meteen de overstap naar Wanadoo.
Ik zit helaas maar te wachten en wachten en wachten, terwijl mensen die het na mij hebben aangevraagd al vrolijk kunnen internetten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

MadBear schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:08:
Vandaag Livebox binnengehad :)
Nou zit ik wel met een probleem. Ik heb momenteel Chello, nog niet eerder ADSL gehad en het zit aardig ingewikkeld in elkaar hier.
Nou komt de telefoonlijn op een heel ongunstige plek binnen en splitst zich meteen na de lasdop naar een aftakking naar de bovenverdieping en eentje voor de begane grond.
Omdat het voor mij vanuit binnenkomstpunt heel onhandig is om de Livebox neer te zetten en aan te sluiten (moet ik een hoop gaten boren voor extra UTP kabel) dacht ik, ik zet m een op de eerste wandcontactdoos op de begane grond, maar dan krijg ik geen ADSL signaal.

Kan het zijn dat ik dan sowieso nog geen signaal heb of moet ik de Livebox voor de splitsing tussen boven en onderverdieping aansluiten om uberhaupt een signaal te krijgen?

Volgens Wanadoo zou vandaag mijn lijn opgeleverd worden en heb dus dezelfde dag de box gehad.
Als je hem aan de 1st contactdoos zet, moet je alle andere telefoon (op andere contact dozen eraf halen) anders krijg je geen adsl verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 21:00

Flipm0de

geen

Anoniem: 2479 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:51:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ADSL standaard  G992_1_A  
Upstream  640 Kb  
DownStream  4096 Kb  
HEC-teller 0  
Firmware  0xe200314  
ES-teller van 15 min  0  
CRC-fouten  0  
ES-teller van 1 dag  0

waar kan je die waarden zien?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 18:38

parpes

I know things

Ik heb nu drie maanden internet via wanadoo en ben zeer tevreden en na de firmware upgrade is boel alleen maar stabieler geworden. Ik denk er dan ook over om er telefonie van wanadoo bij te nemen, alleen hoe zijn de ervaringen hiermee en dan denk ik vooral aan de (geluid)kwaliteit, stabiliteit, bruikbaarheid enz.

P.s. wordt er per seconde of per minuut afgerekend, want dat kan ik nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124838

parpes schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:04:
P.s. wordt er per seconde of per minuut afgerekend, want dat kan ik nergens vinden
Het bellen naar vaste nummers binnen Nederlands is gratis ;) Naar mobiele nummers en buitenland bellen kost wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124838 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:06:
[...]
Het bellen naar vaste nummers binnen Nederlands is gratis ;) Naar mobiele nummers en buitenland bellen kost wel geld.
per minuut, zie prijslijst / tarieven op wanadoo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat houden die snr en afname waardes in eik?

des te hoger des te...?

bij mij:
Afname
Dichtbij : 13.5 (dB)
Ver weg : 10.0 (dB)
SNR-marge
Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

edit: heeft te maken met ruis op de lijn kwam ik achter :P dus des te hoger des te slechter?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 86899 op 21-10-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Mili schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:57:
[...]

ik heb dus ook een harde reset moeten doen om een update te krijgen
ik heb ook problemen met mijn wireless verbinding en ik heb nog nooit handmatig een wifi verbinding gemaakt zou iemand kunnen uitleggen hoe dat moet

ook heb ik problemen met het open van de poorten op de livebox
zodra ik in de livebox configuratie open via internet explorer of firefox (maakt niet uit welke ik gebruik het probleem doet zich voor bij beide) en naar de firewall instellingen ga crashed de livebox denk ik
in iedergeval internet ligt er weer volledig uit en dan moet ik em dus weer resetten
is de livebox dan defect?
ik wordt er nu al weer gek van
Ik had hetzelfde probleem en ontdekte dat de Kerio-firewall de boosdoener is. Kerio handelt bepaalde
java-scripts die van de HTML's-pagina's uit de Livebox webserver komen niet goed af. Gevolg is dat hetzij de explorer, firefox, netscape, etc. een hangup-status veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152255

parpes schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:04:
Ik heb nu drie maanden internet via wanadoo en ben zeer tevreden en na de firmware upgrade is boel alleen maar stabieler geworden. Ik denk er dan ook over om er telefonie van wanadoo bij te nemen, alleen hoe zijn de ervaringen hiermee en dan denk ik vooral aan de (geluid)kwaliteit, stabiliteit, bruikbaarheid enz.

-onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland!
-geen tarief per minuut én geen starttarief naar vaste
telefoonnummers binnen Nederland!
-voordelige gesprekstarieven naar mobiele en internationale nummers.
-u kunt uw huidige toestel gewoon blijven gebruiken
-u behoudt uw KPN abonnement waarop u bereikbaar blijft, maar krijgt ook
een tweede Wanadoo telefoonnummer waarmee u zelf goedkoper kunt bellen

En uit ervaring kan ik melden dat het bij mij goed werkt, geluid is goed, berijkbaarheid is goed, maar dat had ik al gezegd ;)
Je moet alleen belbudget van knp houden voor nummers in het buitenland of mobile nummers te kunnen bellen.( 0900- nummers gaan ook via kpn btw )

Correct me if i am wrong 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 157991 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:00:
[...]

Heeft dit geen invloed op de snelheid?
Als jij er geen andere vertakkingen voor hebt komt het allemaal goed en is het niet nadelig voor de snelheid.
Grote factoren die wel invloed op hebben zijn de afstand tot de wijkcentrale en de kwaliteit bekabeling naar jouw huis maar daar kun je zelf geen invloed op uitoefenen.
Maar sluit het gewoon eerst aan op de eenvoudige manier, en kijk hoe het werkt.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het in dezelfde situatie als bij mij thuis niet werkt.
Succes ermee ;)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Laatst online: 10-03 18:38

parpes

I know things

Maar hoe is geluidskwaliteit ? bv. echo, ruis, enz
En is dit verbeterd sinds de laatste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14892

Zag dit nergens staan maar een tip voor degene die ook een alarm hebben met doormelding naar een alarm centrale is namelijk dat dit niet meer werkt via wanadoo telefoon dienst aangezien het digitaal signaal is plus kiestoon ook anders is en er zijn sommige meldkamers die het wel leveren via een voorschakel kast, maar weet dat dit niet goedgekeurd is en als er wat misgaat je pech hebt als je ook verzekert bent. dus als er dan wat gebeurt op het gebied inbraak en je hebt je alarm opgenomen in de verzekering voorwaarden en je deze situatie hebt dat de verzekering kan zeggen dat je het kan bekijken en niks vergoed om dat het niet voldoet aan de eisen die wettelijk wordt gesteld aan de verbinding naar een meldkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Anoniem: 146704 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:11:
[...]

Ik had hetzelfde probleem en ontdekte dat de Kerio-firewall de boosdoener is. Kerio handelt bepaalde
java-scripts die van de HTML's-pagina's uit de Livebox webserver komen niet goed af. Gevolg is dat hetzij de explorer, firefox, netscape, etc. een hangup-status veroorzaken.
en hoe kom ik er dan vanaf
(ik heb mcafee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

iemand al zijn ipv6 tunnel aan de praat met het nieuwe firmware ?
ik probeer al tijden een regel toe te voegen die GRE doorlaat
maar bij mij zegt de livebox nog steeds dat GRE een unknown protocol is
ik wil mijn ipv6 tunneltje terug !
iemand advies of tips om dit toch weer aan de gang te krijgen
met mijn oude zyxel werkt het uit de kunst (met en zonder bridge)
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:25:
alvast bedankt
heeft dit oa. te maken met VPN-verbindingen? Ben wel geïnteresseerd in de mogelijkheden vs. Livebox-issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Mili schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:34:
[...]

en hoe kom ik er dan vanaf
(ik heb mcafee)
Eerst even checken of McAfee bij jou de oorzaak is en wel als volgt: Haal het RJ11-stekkertje uit de ADSL-line-ingang zodat de Livebox geen ADSL-verbinding meer heeft. Je kan nu rustig de McAfee-firewall uitzetten (alle processen geheel de nek omdraaien). Nu weer de Livebox met een browser benaderen en kijken of het wel lukt. Blijkt McAfee nu de oorzaak dan het beveiligingsniveau naar beneden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 09:34
Anoniem: 152255 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:15:
[...]

-onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland!
-geen tarief per minuut én geen starttarief naar vaste
telefoonnummers binnen Nederland!
-voordelige gesprekstarieven naar mobiele en internationale nummers.
-u kunt uw huidige toestel gewoon blijven gebruiken
-u behoudt uw KPN abonnement waarop u bereikbaar blijft, maar krijgt ook
een tweede Wanadoo telefoonnummer waarmee u zelf goedkoper kunt bellen

En uit ervaring kan ik melden dat het bij mij goed werkt, geluid is goed, berijkbaarheid is goed, maar dat had ik al gezegd ;)
Je moet alleen belbudget van knp houden voor nummers in het buitenland of mobile nummers te kunnen bellen.( 0900- nummers gaan ook via kpn btw )

Correct me if i am wrong 8)7
Zoals ik het heb begrepen bel je altijd via wanadoo, ook buitenlandse nummers... Anders zou je natuurlijk nooit KPN naar belbeudget kunnen omzetten daar 1x bellen naar het buitenland dan al meteen het voordeel teniet zou doen.

Enigste wanneer je nog van de kpn lijn gebruik maakt is als je gebeld wordt op oude kpn nummer en als je naar je KPN voicemail belt (dus altijd en alleen wanneer je via 1331 of *33* belt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 26-06 22:57

n00bs

Het is weer Zomer!

KBDE schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:10:
[...]

Zoals ik het heb begrepen bel je altijd via wanadoo, ook buitenlandse nummers... Anders zou je natuurlijk nooit KPN naar belbeudget kunnen omzetten daar 1x bellen naar het buitenland dan al meteen het voordeel teniet zou doen.

Enigste wanneer je nog van de kpn lijn gebruik maakt is als je gebeld wordt op oude kpn nummer en als je naar je KPN voicemail belt (dus altijd en alleen wanneer je via 1331 of *33* belt)
Of als VOIP eruit ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
KBDE schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:10:
Waar haal je deze informatie vandaan?

Ik heb het een keer nagerekend en als je per maand 20 minuten naar Frankrijk belt kun je nog beter een belbudget abbo nemen. ;)
* FicoF zoekt de berekening

kosten abbo kosten p/m belminuten kosten bellen totale kosten

€ 18.16 € 0,0827 20 € 1,654 € 19.81
€ 9.67 € 0.45485 20 € 9.097 € 18.77
verschil: € 1.04 :o

belbasis vs belbudget

[ Voor 51% gewijzigd door FicoF op 21-10-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 10:12
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:25:
alvast bedankt
Ik wil er best een avondje voor gaan zitten, heb alleen geen accounts op IPv6 hosts ergens. Moeilijk testen dus.
Anoniem: 151023 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

heeft dit oa. te maken met VPN-verbindingen? Ben wel geïnteresseerd in de mogelijkheden vs. Livebox-issues...
Wat is het nou :?
IPv6 OF VPN. Of zit je aan VPN te denken omdat je VPN over IPv6 doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Teredo een idee misschien ?
En mijn frans is slecht, dus ik kom niet zover, maar http://www.ipv6.wanadoo.fr/mxBB/ al eens doorgespit ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Even vertaald

Welkom op het portaal van het experiment IPv6 van Wanadoo

Dit experiment is in Juni 2005 gestart en zich tijdens het jaar verlengd.

Het experiment IPv6 is gereserveerd voor de klanten eXtense Wanadoo ADSL die met Windows XP SP2 worden uitgerust, als u Kits van Aansluiten gebruiken wilt die op deze plaats worden geleverd.

Zij wordt in 2 aspecten gesneden:

- Een aspect "Toegang IPv6" die in Juin2005 is begonnen
- Een aspect "Accès+Services IPv6" die eind oktober met 2005 zal beginnen

Het doel van het eerste aspect "Toegang IPv6" is 2 technologieën van overgang te testen die het mogelijk maken om een connectivité IPv6 te vervoeren tot de eindgebruiker Wanadoo.

Twee technologieën van overgang kunnen momenteel getest worden. Een experimentele geboortetoegang met IPv6 op PPP zal lopend oktober voorgesteld worden.

U bent vrij die te kiezen dienaar u verlangt:

- Experiment Teredo (dynamique)(Mise adres IPv6 in dienst in 1 bewerkte dag)
- Experiment Tunnel Wisselagent (fixe)(Mise adres IPv6 in dienst in 7 bewerkte maximumdagen)

U zult het experiment kunnen kiezen waaraan u eens wilt deelnemen het beëindigde inschrijvingsproces (inscription+activation)

Hoe deelnemen?

Controleert eerst uw configuratie. U moet beschikken over:

- Aansluiten ADSL Wanadoo eXtense
- Windows XP met de Dienst Pack 2

Gaat vervolgens tot deze verschillende etappes in volgorde over:

De etappe 1: Schrijft u in op dit portal door hier te klikken

Vergeet niet om uw identificaties juist op de hoogte te brengen en biedt Wanadoo in de aangewezen velden aan.

U moet uw inschrijving valideren door op de band te klikken die zich in mail van bevestiging bevindt dat u eens deze beëindigde etappe 1 zult ontvangen.

De etappe 2: Choississez uw technologie van overgang IPv6:

- Om aan het experiment Teredo deel te nemen, klikt hier en choississez "naar de Groep" terugkeren

Teredo: Dynamisch adres IPv6, tijd van inzet in dienst 1 bewerkte dag.

- Om aan het experiment Tunnel Wisselagent deel te nemen, klikt hier en choississez "naar de Groep" terugkeren

De tunnel Wisselagent: Adres IPv6 Vast, maximumtijd van inzet in dienst 7 bewerkte dagen.

De behandeling van uw vraag kan tot 7 bewerkte dagen nemen. U zult per e-mail verwittigd worden wanneer de behandeling van uw vraag zal beëindigd worden. Eens ontvangen mail van bevestiging, kunt u tot de etappe Download overgaan. De band "Download" van het menu blijkt slechts eens uw deelname die door de Beheerder wordt gevalideerd.

De etappe 3: Uw kit van installatie downloaden

Eens uw aanvaarde en bevestigde kandidatuur, kunt u adequate kit van installatie in de rubriek Download downloaden door hier te klikken

De configuratie Tunnel Wisselagent:

Als u testeur Tunnel Wisselagent bent, zijn de identificatie/het wachtwoord die bij de configuratie moet gebruikt worden, die die u in uw profiel bij de oprichting van uw rekening op de hoogte hebt gebracht (Identificatie FTI en wachtwoord dat u hebt gekozen).

Eens geplaatste Kit van Aansluiten, "Activering Tunnel Wisselagent IPv6" in Démarrer->Wanadoo IPv6 uitvoeren.

Deze verrichting is noodzakelijk slechts één keer: bij het volgende opnieuw starten van Windows XP, zal de klant Tunnel Wisselagent zich automatisch als dienst in fundamentele taak zonder enige tussenkomst van uw kant lanceren.

De configuratie Teredo:

Teredo vraagt geen identificatie noch van wachtwoord, geen enkele configuratie is noodzakelijk. Teredo activeert zich automatisch aan de start.

De steun:

In geval van twijfel, aarzelt niet om vragen te stellen over het forum.

Gebruiker Linux, MacOSX, FreeBSD: Het experiment TunnelBroker is u toegankelijk maar wij kunnen, in dit stadium, geen steun of van geautomatiseerde kits van aansluiten leveren. Stelt u uit tot het forum om de details van configuration.[/b] te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Jammer dat ze in Nederland niet zo'n experiment aan het doen zijn.. Ik wil er best wel een keer mee gaan pielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Dank aan linux-tux en alle anderen die in dit topic over port forwarding hebben gediscussieerd c.q. dus mij geholpen.

Nieuwe firmware, poorten naar m'n linksys toe geforward en alles werkt zo te zien :D

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Ik heb net mijn Livebox binnen gekregen, en nu vroeg ik me het volgende af:
Kan ik de box nu alvast aan mijn Demon aansluiting hangen, de VPI/VCI, encapsulation enzo pas ik dan natuurlijk (als dat kan) aan.
Waarom ik dit wil ?
Mijn aansluiting gaat woensdag om, en ik pruts liever in het weekend dan woensdag na m'n werk.
Ik gok dat het wel wil, maar als iemand dit al een keer heeft gedaan is dat natuurlijk fijn om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Nog helemaal niemand die wide open heeft (tot 20 Mbit) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96849

Anoniem: 74137 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:39:
Nog helemaal niemand die wide open heeft (tot 20 Mbit) :?
Volgens mij zijn er een aantal mensen overgezet naar de 20 Mbit verbinding, maar ik krijg het idee dat wanadoo iets te snel is geweest met het versturen van die brieven ;) Naja, we wachten rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367

Vaag probleempje: Als ik aan het bellen ben en iemand anders belt mij op:
- Wanadoo nr: krijg je signaal dat aansluiting niet beschikbaar is - tududu ( :Y) klinkt goed he :P)
- KPN nr: Blijft ie overgaan.

Nou kan dat laaste best eens kloppen maar als ik wanadoo bel moet ik toch de voicemail krijgen, dit was eerst wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Anoniem: 103367 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:10:
- Wanadoo nr: krijg je signaal dat aansluiting niet beschikbaar is - tududu ( :Y) klinkt goed he :P)

Nou kan dat laaste best eens kloppen maar als ik wanadoo bel moet ik toch de voicemail krijgen, dit was eerst wel zo
Moet je even in je instellingen kijken op de Wanadoo portal en dan Mijn abbo.

Ps. ik doe mee met pilot 20 MBit.. zit alleen ver van de centrale (4330 meter).. Traint op 7900 KBit en download met ruim 600 Kbyte per seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 96849 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:45:
[...]

Volgens mij zijn er een aantal mensen overgezet naar de 20 Mbit verbinding, maar ik krijg het idee dat wanadoo iets te snel is geweest met het versturen van die brieven ;) Naja, we wachten rustig af...
Ik heb gebeld naar de helpdesk. Aan het eind van dit jaar zijn alle bestaande en komende aansluitingen voorzien van een 20 Mbit verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

aan het einde, #$(@@*@)$ domme oktober begin november was het en nu in november en nu ook nog aan het einde van het jaar |:(

[ Voor 68% gewijzigd door vr6-only op 21-10-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ja erg hè? Ze vern**ken je gewoon met hun mooie praatjes.
En het is ook zo dat de randstad eerder aan de beurt is.
Mensen die bijvoorbeeld op centrale Amsterdam-Noord zaten (aldus helpdeskmedewerker)
hebben al de upgrade ondergaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:57
als het echt waar is pas eind 2005 iedereen 20Mbit vindt het toch wel een naaierstreek van hun. Eerst was het nog uiterlijk november. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

er staat nog wel in november op hun site maar goed. ik denk dat ze problemen hebben en dat ze niet willen dat hun netwerk ver***kt wordt na upgrade en ik geef ze daarin wel gelijk. ik heb liever 4 mbit maar stabiel dan 20 en elke 10 min eraf geflikkerd te worden. maar ze zijn gewoon te vroeg gekomen met 20 mbit. misschien iets met marketing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in mijn speurtocht vond ik deze (helaas in gemixed engels/frans) pdf vol telnet commando's v/d livebox
hopelijk kan ik via telnet wel een regel voor het gre protocol toevoegen :?
(gre wordt o.a. gebruikt voor ipv6 tunnels en sommige vpn connecties)

http://www.ammoniac.net/IMG/pdf/Telnet.pdf

hopelijk hebben meer mensen wat aan deze pdf :9

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 21-10-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
Ik heb een vraag:

Ik heb Wanadoo incl Livebox Wireless, dus met zo`n USB ding. Nu heb ik Ubuntu geinstalleerd op een andere schijf van me, en, je raad het al, ik wil daarmee ook kunnen surfen.

De CD van Wanadoo is enkel voor Windows. Dus heeft iemand een oplossing? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Tik op de commandline lsusb in, stop de usb stick in je PC, en doe weer lsusb.
Stop de twee codes die je dan ziet achter ID op de veranderde regel in google.

[ Voor 14% gewijzigd door jvhaarst op 21-10-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 22:41
FicoF schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:49:
Ik heb een vraag:

Ik heb Wanadoo incl Livebox Wireless, dus met zo`n USB ding. Nu heb ik Ubuntu geinstalleerd op een andere schijf van me, en, je raad het al, ik wil daarmee ook kunnen surfen.

De CD van Wanadoo is enkel voor Windows. Dus heeft iemand een oplossing? B)
Misschien met Driverloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
vr6-only schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:42:
er staat nog wel in november op hun site maar goed. ik denk dat ze problemen hebben en dat ze niet willen dat hun netwerk ver***kt wordt na upgrade en ik geef ze daarin wel gelijk. ik heb liever 4 mbit maar stabiel dan 20 en elke 10 min eraf geflikkerd te worden. maar ze zijn gewoon te vroeg gekomen met 20 mbit. misschien iets met marketing ?
Als je je de afgelopen weken hebt aangemeld dan heb je waarschijnlijk in je brief staan dat je uiterlijk in november 2005 omgezet wordt naar 20 Mbit. Als ze dan niet kunnen leveren heb je wel een rechtsgeldige reden om het contract te laten ontbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

zover laat ik het niet komen, ik surf al sinds juni via family

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 21-10-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106648

Ik schreef een weekje terug dat ze bij onze centrale met de snelheid omhoog zijn gegaan. Dit wisselt sterk. Af en toe is er weer een dag van gewone waarden; wlan 10 meter afstand, centrale 800 m. 3200 kpbs = 80% van 4000. Vandaag hebben ze het weer op turbo gezet. zelfde laptop, zelfde afstand van router wifi. Helaas heb ik de techniek van screenshot niet helemaal onder de knie, maar save naar plakbord levert dit op. Ik heb zelfs 45000 zien langs zien komen 10/8 x zou 56.250 kpbs verbinding zijn. kennelijk zijn ze hier aan het klussen.
O ja centrale noord van amsterdam.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Oct 21 2005 om 22:19:29 UTC+0200)

Download : 5084.7 KByte/sec (=40678 kpbs)

(Overgenomen op Fri Oct 21 2005 om 22:20:37 UTC+0200)

Download : 4622.4 KByte/sec (36979 kpbs)

(Overgenomen op Fri Oct 21 2005 om 22:21:32 UTC+0200)

Download : 5649.6 KByte/sec(kpbs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

beetje jammer hoe jullie reageren... je krijgt nergens, en dan ook nergens 4 MBit voor dit geld... dan maakt Wanadoo er opeens tot 20 MBit van... en ze stellen het uit (volgens de helpdesk, sinds wanneer geloven jullie de helpdesk??! :+) en nu opeens vind je het een recht om 20 MBit te hebben?!

Wacht nou rustig tot ze hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben.. ze timmeren gewoon onwijs hard aan de weg. En moeten af en toe een hobbeltje nemen. De laatste berichten die ik gehoord hebben is dat ze de planning ergens in oktober en/of november gaan halen. Dus ze hebben wat mij betreft tot en met 30 november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 106648 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:37:
Ik schreef een weekje terug dat ze bij onze centrale met de snelheid omhoog zijn gegaan. Dit wisselt sterk. Af en toe is er weer een dag van gewone waarden; wlan 10 meter afstand, centrale 800 m. 3200 kpbs = 80% van 4000. Vandaag hebben ze het weer op turbo gezet. zelfde laptop, zelfde afstand van router wifi. Helaas heb ik de techniek van screenshot niet helemaal onder de knie, maar save naar plakbord levert dit op. Ik heb zelfs 45000 zien langs zien komen 10/8 x zou 56.250 kpbs verbinding zijn. kennelijk zijn ze hier aan het klussen.
O ja centrale noord van amsterdam.

(Overgenomen op Fri Oct 21 2005 om 22:19:29 UTC+0200)

Download : 5084.7 KByte/sec (=40678 kpbs)

(Overgenomen op Fri Oct 21 2005 om 22:20:37 UTC+0200)

Download : 4622.4 KByte/sec (36979 kpbs)

(Overgenomen op Fri Oct 21 2005 om 22:21:32 UTC+0200)

Download : 5649.6 KByte/sec(kpbs)
Ja klopt, dit werd mij verteld. In Amsterdam-Noord waren momenteel werkzaamheden gaande...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

@Nitpicker
van mij ook hoor, maar goed je blijft zulke mensen houden die direct met praatjes komen over contract ontbinden etc met alle respect hoor ik bedoel dat is jullie mening maar dat hoeft van mij echt niet (contract ontbinden). ik surf nu ook lekker :D vooral nu de livebox rete stabiel is bij mij _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 21-10-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
vr6-only schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:46:
@Nitpicker
van mij ook hoor, maar goed je blijft zulke mensen houden die direct met praatjes komen over contract ontbinden etc met alle respect hoor ik bedoel dat is jullie mening maar dat hoeft van mij echt niet (contract ontbinden). ik surf nu ook lekker :D vooral nu de livebox rete stabiel is bij mij _/-\o_
Die opmerking was ook meer bedoeld voor diegene die een abonnement hebben afgesloten omdat ze door Wanadoo lekker zijn gemaakt met 20 Mbit. Ik heb er zelf ook alle vertrouwen in dat ze hun eigen deadline (lees brief) wel gaan halen. enuh belofte maakt schuld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 21-10-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158096

Anoniem: 103367 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:10:

Soort gelijke problemen heb ik ook.
Ik heb dit gemeldt aan de helpdesk, zij hebben drie datums, tijden en telefoonnummers nodig waarbij dit ook geldt. Ik heb ze gezegd dat ze het wanadoo-nummer maar moeten proberen.
Ik dacht eerst dat het lag aan m'n livebox maar mijn buurman heeft hetzelfde ook.

Zijn er mensen met ervaringen hoe dit is op te lossen, mijns inziens zit er ergens in de wanadoo-centrale iets fout. En hebben ze het nog niet onder de knie.

Eerst had ik de voicemail aan staan, hierop kwam ook een bericht, maar deze heb ik uitgezet.
Nu krijg ik ook een ta-da-da toon.

Ik heb ook software versie 258 in mijn livebox zitten, krijg 278 er niet ik wat ik ook reset.

Wie heeft hierin ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag mooi de livebox binnen gekregen, gisteren is de adsl-lijn geactiveerd.
alles netjes aangesloten en geïnstalleerd,
livebox hangt op de 1e etage boven de meterkast (daar zit het israpunt) afstand 2 meter ofzo.
Telefonie werkt, heel prima zelfs, geen echo, ruis, vetraging of wat dan ook voor evils.

wel een groot probleem is dit:
Heb netjes als eerste mijn PC voorzien van de installatie-CD. Installatie goed gelukt volgens de boodschappen. Als ik ipconfig doe, krijg ik netjes een ip dat ook klopt. Mn firewall (zonealarm pro) herkent een nieuw netwerk, netjes doorgelaten.

Echter als ik mn browser opstart (zowel FF als IE) met bijv. startpagina google.nl, krijg ik in mn statusbalk te zien: website gevonden, bezig met laden.... en vervolgens niets!
Pingen naar google werkt wel, iets van 102ms per pakket.
Zelfs tracert google.nl werkt in mn command line.

Heel raar is ook als ik het livebox icoon aanklik, wordt de website (livebox configuration) wel gevonden, maar er wordt niets op het scherm getoond.

Nog raarder: mijn laptop in de 2e ethernetgat van de Livebox geprikt, na de installatie van de wanadoo-CD. Hop wel meteen nieuwe verbinding! Dan kan ik opeens wel speedtest.nl openen, en beter nog: mn livebox configuratie-checken.
Nog een stapje malliger: In de configuratie bleef IE even hangen met laden. IE dichtgeklikt en opnieuw het icoon Livebox aangeklikt. Nu opeens hetzelfde probleem als mn PC, wel gevonden, niet geladen. Maar ik kan gelukkig wel op tweakers-forum

Iemand enig idee what's wrong??
Volgens mij is de lijn en alle ethernetkabels die ik gebruikt heb, in goede staat.
Begrijp er nu niets meer van :(

ps. (edit) livebox heeft tijdens aansluiten wel automatisch software upgrade gedaan, getuige de versie 287 in livebox configinfo...(alwaar ik nu met mn laptop wél weer inkan)...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 151023 op 21-10-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even aanvullend:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 9.5 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 22 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314

Is dit een beetje normaal (dB waarden zeggen mij effe op dit moment niets... )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 151023 op 21-10-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
eind van jaar pas 20 mbit ?? AARGH
ik bedoel ik moet wel blij zijn 20 mbit zo goedkoop maar als je het aanprijst en dan helemaal enthousiast bent en dan paar maande moet w8en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

20 mbit muaaa niet echt nodig maar 1 mbit up wil ik wel graag. ik cam heel vaak met mensen uit de midden oosten dus hoe hoger hoe beter....en als er 2 mensen samen een cam aan hebben hier thuis dan is 640 net niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

nitpicker schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:40:
beetje jammer hoe jullie reageren... je krijgt nergens, en dan ook nergens 4 MBit voor dit geld... dan maakt Wanadoo er opeens tot 20 MBit van... en ze stellen het uit (volgens de helpdesk, sinds wanneer geloven jullie de helpdesk??! :+) en nu opeens vind je het een recht om 20 MBit te hebben?!
Verdraai jij de boel nu niet een beetje? Het is Wanadoo die zoveel mogelijk abonnee's loopt te paaien door een 20Mbit lijn te beloven, en wel op korte termijn (eind oktober/begin november werd mij uitdrukkelijk vermeldt tijdens mijn aanmelding 5 weken geleden). Ik heb me aangemeld
omdat ik die (tot) 20mbit lijn wil, en geen 4mbit.
Als ze ook maar de geringste twijfel hadden dat ze de termijn niet zouden gaan redden hadden ze de termijn ruimer moeten nemen. Wat ze nu doen is valse voorlichting geven. Als ze je eenmaal binnengehengeld hebben wordt plotseling de overgangstermijn verlengd. Ja maar zo zijn we niet getrouwd.

Ik heb hard getwijfeld tussen Wanadoo en Versatel, en heb tot nu toe nog geen spijt gehad van mijn keuze voor Wanadoo, alles liep en loopt perfect. Als ik echter nog tot bijv. 15 december moet wachten op 20mbit dan had ik echter zondermeer voor Versatel gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-10-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
nitpicker schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:40:

Wacht nou rustig tot ze hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben.. ze timmeren gewoon onwijs hard aan de weg. En moeten af en toe een hobbeltje nemen. De laatste berichten die ik gehoord hebben is dat ze de planning ergens in oktober en/of november gaan halen. Dus ze hebben wat mij betreft tot en met 30 november...
Ik ben het met nitpicker eens. Gewoon afwachten en na de deadline pas erover praten. De discussie is nu werkelijk waar zinloos. Lopen speculeren en over gevolgen zeiken schiet niemand nu iets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156307

Ik vind de vergelijking tussen Versatel en Wanadoo danwel kiezen tussen deze twee nogal onzinnig, Versatel bied immers geen 20Mbit voor €22,50 aan en daarbij wat kun je nu niet met je 4mb verbinding dat je straks wel met 20Mb kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Ik heb het zelfs letterlijk in mijn abonnements bevestiging staan "De snelheid van uw Wanadoo ADSL Family verbinding wordt uiterlijk in november verhoogd naar maximaal 20 Mbits" dus ik wacht dat dan ook geduldig af. Over 2 weken wordt de lijn opgeleverd.

ps ik heb getwijfeld tussen KPN en Wanadoo. Hoop maar dat goedkoop niet duurkoop wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Lanfear28 op 21-10-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Anoniem: 156307 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:32:
Ik vind de vergelijking tussen Versatel en Wanadoo danwel kiezen tussen deze twee nogal onzinnig, Versatel bied immers geen 20Mbit voor €22,50 aan
Voor het verschil (17,50) heb je eredivisievoetbal, is ook niet verkeerd als je dat leuk vind. Eredivisie
voetbal via de satteliet (kanaal digitaal) kost 20 euro per maand, dus die 17,50 is zeker gerechtvaardigd.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-10-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Tsjee, waarom ben je Nederlander?
Juist, omdat je zoveel mogelijk voor zo weinig geld wilt en het liefst zelfs gratis.
Is toch logisch dat Wanadoo's acties dit soort reacties opwekken.
En geef nou toe, Wanadoo had het best ruimer kunnen aangeven, dan wek je tenminste geen valse hoop bij mensen.
Mensen houden gewoon niet van valse hoop of loze beloftes.
Mehja, nu weet neem ik aan iedereen dat ongeveer rond het eind v.d. jaar de volledige upgrade rond moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm very strange dit... zoals hierboven gepost door mij daarnet, kan ik wel volledig internetten met mn laptop (verbonden met ethernet op geel-livebox) maar mn PC weigert nog steeds enige vorm van verkeer. Alleen pingen en tracert werkt (af en toe wel 1 pakketje verlies door time-out).

Zou het misschien aan de installatie van de WanadooCD kunnen komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

Nou net twinner (kabel telefoon) laten omzetten naar KPN en direct maar Family+ aangevraagt en het loopt.
Ben benieuwd wanneer het klaar is,@home is ookal opgezegt dus moet goed komen :)

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106648

Ik weet niet of het allemaal technisch zo gladjes verloopt, enkele uren na de rollercoaster snelheid van 45 mb probeer ik eenzelfde bestand van zo'n 12 mb te downloaden kostte me nu 1 minuut i.p.v 2,? seconden daarvoor, metingen zijn nu:

(Overgenomen op Sat Oct 22 2005 om 00:08:50 UTC+0200)

Download : 158.2 KByte/sec (=1141 kbps)

(Overgenomen op Sat Oct 22 2005 om 00:09:52 UTC+0200)

Download : 157.2 KByte/sec (=1258 kbps)

Ik heb een visie van een monteur met een waterpomptang , die dit gereedschap in de de hoek van de centrale gooit onder het slaken van de kreet: verdomme, het lukt niet!!!.

Ik begin te vermoeden dat de rest van Nederland aanzienlijk langer moet wachten op z'n 20 mb., en dat zoals altijd (UMTS, dig.tv, versatel voetbal), de ingenieurs weer te snel innovaties aankondigen.

zoals eerder.. noord van amsterdam zijn ze aan het hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

mooi dan zijn wij tenminste geen proefkonijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Speedtest pagina moet je niet zoveel waarde aan hechten.... Ook die waardes van 45Mbit, dit kan simpelweg niet.

Download een file van een snelle 100mbit server en je krijgt tenminst betrouwbare resultaten.
Speedtest is leuk als indicatie (heb je 10kb/s of evt >100kb/s).. maar meer dan dit ook echt niet.
Haal momenteel overigens ook niet meer dan 150kb/s bij speedtest. Verbinding is echter niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

http://speedtest.bbned.nl is zeker wel een betrouwbare speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb sinds ik bij wanadoo zit het rare probleem dat ik qik.nl niet meer kan bereiken (host not found) terwijl het toch echt up and running is. Op mijn eigen server (colo) die ook mijn dns server is kan ik het prima bereiken.
Dit is redelijk vervelend, iemand met wanadoo het zelfde probleem ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik haal 418kB/s gemiddeld als ik het 32mb bestand download
dat is met de livebox in de computerkamer (+/- 20 meter telefoon kabel)
en volgens bbnet zit ik op ongeveer 1412 meter v/d centrale
adsl stats (weet niet of dit goed of slecht is):

Attenuation Near End : 18.5 (dB)
SNR margin Near End : 31 (dB)
Far End : 22 (dB)

firmware: 3202WNLM_220278

alles werkt prima, geen problemen gehad met de livebox/verbinding
afgezien van de tijd die de livebox nodig heeft voor een firmware upgrade :P

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 22-10-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 18:33
Hey, kort vraagje:

In de startpost staat dat 'Family' over het netwerk van Wanadoo zelf geleverd word. Is er ergens waar ik een schatting vd afstand van mijn huis de centrale kan vinden? Volgens de bbned test zat ik op 380 meter van hun centrale, of zegt dat nogal weinig?

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Pim. schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:01:
Ik heb sinds ik bij wanadoo zit het rare probleem dat ik qik.nl niet meer kan bereiken (host not found) terwijl het toch echt up and running is. Op mijn eigen server (colo) die ook mijn dns server is kan ik het prima bereiken.
Dit is redelijk vervelend, iemand met wanadoo het zelfde probleem ?
Ik kan em goed bereiken. Is er nog een bepaalde melding die je krijgt ofzo?
Btw, probeer anders eens de dns servers van wanadoo in je netwerkkaart instellingen in Windows in te stellen:

primary: 194.134.5.55
secondary 194.134.5

Dat heb ik iig wel en op die manier werkt het goed...
Pozo schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:08:
Hey, kort vraagje:

In de startpost staat dat 'Family' over het netwerk van Wanadoo zelf geleverd word. Is er ergens waar ik een schatting vd afstand van mijn huis de centrale kan vinden? Volgens de bbned test zat ik op 380 meter van hun centrale, of zegt dat nogal weinig?
De bbned test is goed betrouwbaar hoor dus reken maar dat je op ongeveer 400 meter zit, kan iets meer of iets minder zijn
Zijn immers schattingen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door IT-Pro op 22-10-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155286

vr6-only schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:52:
elke dsl aanbieder maakt gebruik van kpn telefoon lijnen. dus het is niet wanadoo's schuld ofzo

bbned
tiscali (babyxl)
wanadooo
versatel

mis ik nog wat ?
ja xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ja idd, even een kleine aanvulling.
Een aantal providers leveren nu op eigen kracht een internetverbinding voor de consument.
Hierbij wordt alleen nog gebruik gemaakt van de zogenaamde 'local loop' die in handen is van KPN
voor de rest neemt de ISP dit voor eigen rekening.
xs4all is overigens een onderdeel van kpn als ik me niet vergis.
Wisten jullie trouwens dat xs4all de beste helpdesk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 22:14
IT-Pro schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:19:
[...]

Ja idd, even een kleine aanvulling.
Een aantal providers leveren nu op eigen kracht een internetverbinding voor de consument.
Hierbij wordt alleen nog gebruik gemaakt van de zogenaamde 'local loop' die in handen is van KPN
voor de rest neemt de ISP dit voor eigen rekening.
xs4all is overigens een onderdeel van kpn als ik me niet vergis.
Wisten jullie trouwens dat xs4all de beste helpdesk heeft?
Wist jij trouwens dat xs4all adsl2 aanbied voor 100 euro per maand, in vergelijking met de 22,50 van wanadoo?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.