[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel III) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 17.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:41

vr6-only

Blub Blub

aan het einde, #$(@@*@)$ domme oktober begin november was het en nu in november en nu ook nog aan het einde van het jaar |:(

[ Voor 68% gewijzigd door vr6-only op 21-10-2005 21:33 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Ja erg hè? Ze vern**ken je gewoon met hun mooie praatjes.
En het is ook zo dat de randstad eerder aan de beurt is.
Mensen die bijvoorbeeld op centrale Amsterdam-Noord zaten (aldus helpdeskmedewerker)
hebben al de upgrade ondergaan

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45
als het echt waar is pas eind 2005 iedereen 20Mbit vindt het toch wel een naaierstreek van hun. Eerst was het nog uiterlijk november. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

er staat nog wel in november op hun site maar goed. ik denk dat ze problemen hebben en dat ze niet willen dat hun netwerk ver***kt wordt na upgrade en ik geef ze daarin wel gelijk. ik heb liever 4 mbit maar stabiel dan 20 en elke 10 min eraf geflikkerd te worden. maar ze zijn gewoon te vroeg gekomen met 20 mbit. misschien iets met marketing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

in mijn speurtocht vond ik deze (helaas in gemixed engels/frans) pdf vol telnet commando's v/d livebox
hopelijk kan ik via telnet wel een regel voor het gre protocol toevoegen :?
(gre wordt o.a. gebruikt voor ipv6 tunnels en sommige vpn connecties)

http://www.ammoniac.net/IMG/pdf/Telnet.pdf

hopelijk hebben meer mensen wat aan deze pdf :9

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 21-10-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:26
Ik heb een vraag:

Ik heb Wanadoo incl Livebox Wireless, dus met zo`n USB ding. Nu heb ik Ubuntu geinstalleerd op een andere schijf van me, en, je raad het al, ik wil daarmee ook kunnen surfen.

De CD van Wanadoo is enkel voor Windows. Dus heeft iemand een oplossing? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Tik op de commandline lsusb in, stop de usb stick in je PC, en doe weer lsusb.
Stop de twee codes die je dan ziet achter ID op de veranderde regel in google.

[ Voor 14% gewijzigd door jvhaarst op 21-10-2005 22:06 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02
FicoF schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:49:
Ik heb een vraag:

Ik heb Wanadoo incl Livebox Wireless, dus met zo`n USB ding. Nu heb ik Ubuntu geinstalleerd op een andere schijf van me, en, je raad het al, ik wil daarmee ook kunnen surfen.

De CD van Wanadoo is enkel voor Windows. Dus heeft iemand een oplossing? B)
Misschien met Driverloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
vr6-only schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:42:
er staat nog wel in november op hun site maar goed. ik denk dat ze problemen hebben en dat ze niet willen dat hun netwerk ver***kt wordt na upgrade en ik geef ze daarin wel gelijk. ik heb liever 4 mbit maar stabiel dan 20 en elke 10 min eraf geflikkerd te worden. maar ze zijn gewoon te vroeg gekomen met 20 mbit. misschien iets met marketing ?
Als je je de afgelopen weken hebt aangemeld dan heb je waarschijnlijk in je brief staan dat je uiterlijk in november 2005 omgezet wordt naar 20 Mbit. Als ze dan niet kunnen leveren heb je wel een rechtsgeldige reden om het contract te laten ontbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

zover laat ik het niet komen, ik surf al sinds juni via family

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 21-10-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106648

Ik schreef een weekje terug dat ze bij onze centrale met de snelheid omhoog zijn gegaan. Dit wisselt sterk. Af en toe is er weer een dag van gewone waarden; wlan 10 meter afstand, centrale 800 m. 3200 kpbs = 80% van 4000. Vandaag hebben ze het weer op turbo gezet. zelfde laptop, zelfde afstand van router wifi. Helaas heb ik de techniek van screenshot niet helemaal onder de knie, maar save naar plakbord levert dit op. Ik heb zelfs 45000 zien langs zien komen 10/8 x zou 56.250 kpbs verbinding zijn. kennelijk zijn ze hier aan het klussen.
O ja centrale noord van amsterdam.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Oct 21 2005 om 22:19:29 UTC+0200)

Download : 5084.7 KByte/sec (=40678 kpbs)

(Overgenomen op Fri Oct 21 2005 om 22:20:37 UTC+0200)

Download : 4622.4 KByte/sec (36979 kpbs)

(Overgenomen op Fri Oct 21 2005 om 22:21:32 UTC+0200)

Download : 5649.6 KByte/sec(kpbs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

beetje jammer hoe jullie reageren... je krijgt nergens, en dan ook nergens 4 MBit voor dit geld... dan maakt Wanadoo er opeens tot 20 MBit van... en ze stellen het uit (volgens de helpdesk, sinds wanneer geloven jullie de helpdesk??! :+) en nu opeens vind je het een recht om 20 MBit te hebben?!

Wacht nou rustig tot ze hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben.. ze timmeren gewoon onwijs hard aan de weg. En moeten af en toe een hobbeltje nemen. De laatste berichten die ik gehoord hebben is dat ze de planning ergens in oktober en/of november gaan halen. Dus ze hebben wat mij betreft tot en met 30 november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 106648 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:37:
Ik schreef een weekje terug dat ze bij onze centrale met de snelheid omhoog zijn gegaan. Dit wisselt sterk. Af en toe is er weer een dag van gewone waarden; wlan 10 meter afstand, centrale 800 m. 3200 kpbs = 80% van 4000. Vandaag hebben ze het weer op turbo gezet. zelfde laptop, zelfde afstand van router wifi. Helaas heb ik de techniek van screenshot niet helemaal onder de knie, maar save naar plakbord levert dit op. Ik heb zelfs 45000 zien langs zien komen 10/8 x zou 56.250 kpbs verbinding zijn. kennelijk zijn ze hier aan het klussen.

Ja klopt, dit werd mij verteld. In Amsterdam-Noord waren momenteel werkzaamheden gaande...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

@Nitpicker
van mij ook hoor, maar goed je blijft zulke mensen houden die direct met praatjes komen over contract ontbinden etc met alle respect hoor ik bedoel dat is jullie mening maar dat hoeft van mij echt niet (contract ontbinden). ik surf nu ook lekker :D vooral nu de livebox rete stabiel is bij mij _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 21-10-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
vr6-only schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:46:
@Nitpicker
van mij ook hoor, maar goed je blijft zulke mensen houden die direct met praatjes komen over contract ontbinden etc met alle respect hoor ik bedoel dat is jullie mening maar dat hoeft van mij echt niet (contract ontbinden). ik surf nu ook lekker :D vooral nu de livebox rete stabiel is bij mij _/-\o_
Die opmerking was ook meer bedoeld voor diegene die een abonnement hebben afgesloten omdat ze door Wanadoo lekker zijn gemaakt met 20 Mbit. Ik heb er zelf ook alle vertrouwen in dat ze hun eigen deadline (lees brief) wel gaan halen. enuh belofte maakt schuld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 21-10-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158096

Anoniem: 103367 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:10:
Vaag probleempje: Als ik aan het bellen ben en iemand anders belt mij op:
- Wanadoo nr: krijg je signaal dat aansluiting niet beschikbaar is - tududu ( :Y) klinkt goed he :P)
- KPN nr: Blijft ie overgaan.

Nou kan dat laaste best eens kloppen maar als ik wanadoo bel moet ik toch de voicemail krijgen, dit was eerst wel zo
Soort gelijke problemen heb ik ook.
Ik heb dit gemeldt aan de helpdesk, zij hebben drie datums, tijden en telefoonnummers nodig waarbij dit ook geldt. Ik heb ze gezegd dat ze het wanadoo-nummer maar moeten proberen.
Ik dacht eerst dat het lag aan m'n livebox maar mijn buurman heeft hetzelfde ook.

Zijn er mensen met ervaringen hoe dit is op te lossen, mijns inziens zit er ergens in de wanadoo-centrale iets fout. En hebben ze het nog niet onder de knie.

Eerst had ik de voicemail aan staan, hierop kwam ook een bericht, maar deze heb ik uitgezet.
Nu krijg ik ook een ta-da-da toon.

Ik heb ook software versie 258 in mijn livebox zitten, krijg 278 er niet ik wat ik ook reset.

Wie heeft hierin ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151023

vandaag mooi de livebox binnen gekregen, gisteren is de adsl-lijn geactiveerd.
alles netjes aangesloten en geïnstalleerd,
livebox hangt op de 1e etage boven de meterkast (daar zit het israpunt) afstand 2 meter ofzo.
Telefonie werkt, heel prima zelfs, geen echo, ruis, vetraging of wat dan ook voor evils.

wel een groot probleem is dit:
Heb netjes als eerste mijn PC voorzien van de installatie-CD. Installatie goed gelukt volgens de boodschappen. Als ik ipconfig doe, krijg ik netjes een ip dat ook klopt. Mn firewall (zonealarm pro) herkent een nieuw netwerk, netjes doorgelaten.

Echter als ik mn browser opstart (zowel FF als IE) met bijv. startpagina google.nl, krijg ik in mn statusbalk te zien: website gevonden, bezig met laden.... en vervolgens niets!
Pingen naar google werkt wel, iets van 102ms per pakket.
Zelfs tracert google.nl werkt in mn command line.

Heel raar is ook als ik het livebox icoon aanklik, wordt de website (livebox configuration) wel gevonden, maar er wordt niets op het scherm getoond.

Nog raarder: mijn laptop in de 2e ethernetgat van de Livebox geprikt, na de installatie van de wanadoo-CD. Hop wel meteen nieuwe verbinding! Dan kan ik opeens wel speedtest.nl openen, en beter nog: mn livebox configuratie-checken.
Nog een stapje malliger: In de configuratie bleef IE even hangen met laden. IE dichtgeklikt en opnieuw het icoon Livebox aangeklikt. Nu opeens hetzelfde probleem als mn PC, wel gevonden, niet geladen. Maar ik kan gelukkig wel op tweakers-forum

Iemand enig idee what's wrong??
Volgens mij is de lijn en alle ethernetkabels die ik gebruikt heb, in goede staat.
Begrijp er nu niets meer van :(

ps. (edit) livebox heeft tijdens aansluiten wel automatisch software upgrade gedaan, getuige de versie 287 in livebox configinfo...(alwaar ik nu met mn laptop wél weer inkan)...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 151023 op 21-10-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even aanvullend:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 9.5 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 22 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314

Is dit een beetje normaal (dB waarden zeggen mij effe op dit moment niets... )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 151023 op 21-10-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
eind van jaar pas 20 mbit ?? AARGH
ik bedoel ik moet wel blij zijn 20 mbit zo goedkoop maar als je het aanprijst en dan helemaal enthousiast bent en dan paar maande moet w8en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

20 mbit muaaa niet echt nodig maar 1 mbit up wil ik wel graag. ik cam heel vaak met mensen uit de midden oosten dus hoe hoger hoe beter....en als er 2 mensen samen een cam aan hebben hier thuis dan is 640 net niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

nitpicker schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:40:
beetje jammer hoe jullie reageren... je krijgt nergens, en dan ook nergens 4 MBit voor dit geld... dan maakt Wanadoo er opeens tot 20 MBit van... en ze stellen het uit (volgens de helpdesk, sinds wanneer geloven jullie de helpdesk??! :+) en nu opeens vind je het een recht om 20 MBit te hebben?!
Verdraai jij de boel nu niet een beetje? Het is Wanadoo die zoveel mogelijk abonnee's loopt te paaien door een 20Mbit lijn te beloven, en wel op korte termijn (eind oktober/begin november werd mij uitdrukkelijk vermeldt tijdens mijn aanmelding 5 weken geleden). Ik heb me aangemeld
omdat ik die (tot) 20mbit lijn wil, en geen 4mbit.
Als ze ook maar de geringste twijfel hadden dat ze de termijn niet zouden gaan redden hadden ze de termijn ruimer moeten nemen. Wat ze nu doen is valse voorlichting geven. Als ze je eenmaal binnengehengeld hebben wordt plotseling de overgangstermijn verlengd. Ja maar zo zijn we niet getrouwd.

Ik heb hard getwijfeld tussen Wanadoo en Versatel, en heb tot nu toe nog geen spijt gehad van mijn keuze voor Wanadoo, alles liep en loopt perfect. Als ik echter nog tot bijv. 15 december moet wachten op 20mbit dan had ik echter zondermeer voor Versatel gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-10-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
nitpicker schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:40:

Wacht nou rustig tot ze hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben.. ze timmeren gewoon onwijs hard aan de weg. En moeten af en toe een hobbeltje nemen. De laatste berichten die ik gehoord hebben is dat ze de planning ergens in oktober en/of november gaan halen. Dus ze hebben wat mij betreft tot en met 30 november...
Ik ben het met nitpicker eens. Gewoon afwachten en na de deadline pas erover praten. De discussie is nu werkelijk waar zinloos. Lopen speculeren en over gevolgen zeiken schiet niemand nu iets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156307

Ik vind de vergelijking tussen Versatel en Wanadoo danwel kiezen tussen deze twee nogal onzinnig, Versatel bied immers geen 20Mbit voor €22,50 aan en daarbij wat kun je nu niet met je 4mb verbinding dat je straks wel met 20Mb kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Ik heb het zelfs letterlijk in mijn abonnements bevestiging staan "De snelheid van uw Wanadoo ADSL Family verbinding wordt uiterlijk in november verhoogd naar maximaal 20 Mbits" dus ik wacht dat dan ook geduldig af. Over 2 weken wordt de lijn opgeleverd.

ps ik heb getwijfeld tussen KPN en Wanadoo. Hoop maar dat goedkoop niet duurkoop wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Lanfear28 op 21-10-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156307 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:32:
Ik vind de vergelijking tussen Versatel en Wanadoo danwel kiezen tussen deze twee nogal onzinnig, Versatel bied immers geen 20Mbit voor €22,50 aan
Voor het verschil (17,50) heb je eredivisievoetbal, is ook niet verkeerd als je dat leuk vind. Eredivisie
voetbal via de satteliet (kanaal digitaal) kost 20 euro per maand, dus die 17,50 is zeker gerechtvaardigd.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-10-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Tsjee, waarom ben je Nederlander?
Juist, omdat je zoveel mogelijk voor zo weinig geld wilt en het liefst zelfs gratis.
Is toch logisch dat Wanadoo's acties dit soort reacties opwekken.
En geef nou toe, Wanadoo had het best ruimer kunnen aangeven, dan wek je tenminste geen valse hoop bij mensen.
Mensen houden gewoon niet van valse hoop of loze beloftes.
Mehja, nu weet neem ik aan iedereen dat ongeveer rond het eind v.d. jaar de volledige upgrade rond moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm very strange dit... zoals hierboven gepost door mij daarnet, kan ik wel volledig internetten met mn laptop (verbonden met ethernet op geel-livebox) maar mn PC weigert nog steeds enige vorm van verkeer. Alleen pingen en tracert werkt (af en toe wel 1 pakketje verlies door time-out).

Zou het misschien aan de installatie van de WanadooCD kunnen komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

Nou net twinner (kabel telefoon) laten omzetten naar KPN en direct maar Family+ aangevraagt en het loopt.
Ben benieuwd wanneer het klaar is,@home is ookal opgezegt dus moet goed komen :)

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het allemaal technisch zo gladjes verloopt, enkele uren na de rollercoaster snelheid van 45 mb probeer ik eenzelfde bestand van zo'n 12 mb te downloaden kostte me nu 1 minuut i.p.v 2,? seconden daarvoor, metingen zijn nu:

(Overgenomen op Sat Oct 22 2005 om 00:08:50 UTC+0200)

Download : 158.2 KByte/sec (=1141 kbps)

(Overgenomen op Sat Oct 22 2005 om 00:09:52 UTC+0200)

Download : 157.2 KByte/sec (=1258 kbps)

Ik heb een visie van een monteur met een waterpomptang , die dit gereedschap in de de hoek van de centrale gooit onder het slaken van de kreet: verdomme, het lukt niet!!!.

Ik begin te vermoeden dat de rest van Nederland aanzienlijk langer moet wachten op z'n 20 mb., en dat zoals altijd (UMTS, dig.tv, versatel voetbal), de ingenieurs weer te snel innovaties aankondigen.

zoals eerder.. noord van amsterdam zijn ze aan het hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

mooi dan zijn wij tenminste geen proefkonijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 13:35
Speedtest pagina moet je niet zoveel waarde aan hechten.... Ook die waardes van 45Mbit, dit kan simpelweg niet.

Download een file van een snelle 100mbit server en je krijgt tenminst betrouwbare resultaten.
Speedtest is leuk als indicatie (heb je 10kb/s of evt >100kb/s).. maar meer dan dit ook echt niet.
Haal momenteel overigens ook niet meer dan 150kb/s bij speedtest. Verbinding is echter niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 17:05

Sayko

Knowledge Is Power

http://speedtest.bbned.nl is zeker wel een betrouwbare speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb sinds ik bij wanadoo zit het rare probleem dat ik qik.nl niet meer kan bereiken (host not found) terwijl het toch echt up and running is. Op mijn eigen server (colo) die ook mijn dns server is kan ik het prima bereiken.
Dit is redelijk vervelend, iemand met wanadoo het zelfde probleem ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik haal 418kB/s gemiddeld als ik het 32mb bestand download
dat is met de livebox in de computerkamer (+/- 20 meter telefoon kabel)
en volgens bbnet zit ik op ongeveer 1412 meter v/d centrale
adsl stats (weet niet of dit goed of slecht is):

Attenuation Near End : 18.5 (dB)
Far End : 12.5 (dB)
SNR margin Near End : 31 (dB)
Far End : 22 (dB)

firmware: 3202WNLM_220278

alles werkt prima, geen problemen gehad met de livebox/verbinding
afgezien van de tijd die de livebox nodig heeft voor een firmware upgrade :P

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 22-10-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 19:45
Hey, kort vraagje:

In de startpost staat dat 'Family' over het netwerk van Wanadoo zelf geleverd word. Is er ergens waar ik een schatting vd afstand van mijn huis de centrale kan vinden? Volgens de bbned test zat ik op 380 meter van hun centrale, of zegt dat nogal weinig?

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Pim. schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:01:
Ik heb sinds ik bij wanadoo zit het rare probleem dat ik qik.nl niet meer kan bereiken (host not found) terwijl het toch echt up and running is. Op mijn eigen server (colo) die ook mijn dns server is kan ik het prima bereiken.
Dit is redelijk vervelend, iemand met wanadoo het zelfde probleem ?
Ik kan em goed bereiken. Is er nog een bepaalde melding die je krijgt ofzo?
Btw, probeer anders eens de dns servers van wanadoo in je netwerkkaart instellingen in Windows in te stellen:

primary: 194.134.5.55
secondary 194.134.5

Dat heb ik iig wel en op die manier werkt het goed...
Pozo schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:08:
Hey, kort vraagje:

In de startpost staat dat 'Family' over het netwerk van Wanadoo zelf geleverd word. Is er ergens waar ik een schatting vd afstand van mijn huis de centrale kan vinden? Volgens de bbned test zat ik op 380 meter van hun centrale, of zegt dat nogal weinig?
De bbned test is goed betrouwbaar hoor dus reken maar dat je op ongeveer 400 meter zit, kan iets meer of iets minder zijn
Zijn immers schattingen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door IT-Pro op 22-10-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155286

vr6-only schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:52:
elke dsl aanbieder maakt gebruik van kpn telefoon lijnen. dus het is niet wanadoo's schuld ofzo

bbned
tiscali (babyxl)
wanadooo
versatel

mis ik nog wat ?
ja xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ja idd, even een kleine aanvulling.
Een aantal providers leveren nu op eigen kracht een internetverbinding voor de consument.
Hierbij wordt alleen nog gebruik gemaakt van de zogenaamde 'local loop' die in handen is van KPN
voor de rest neemt de ISP dit voor eigen rekening.
xs4all is overigens een onderdeel van kpn als ik me niet vergis.
Wisten jullie trouwens dat xs4all de beste helpdesk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:19
IT-Pro schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:19:
[...]

Ja idd, even een kleine aanvulling.
Een aantal providers leveren nu op eigen kracht een internetverbinding voor de consument.
Hierbij wordt alleen nog gebruik gemaakt van de zogenaamde 'local loop' die in handen is van KPN
voor de rest neemt de ISP dit voor eigen rekening.
xs4all is overigens een onderdeel van kpn als ik me niet vergis.
Wisten jullie trouwens dat xs4all de beste helpdesk heeft?
Wist jij trouwens dat xs4all adsl2 aanbied voor 100 euro per maand, in vergelijking met de 22,50 van wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 19:45
IT-Pro schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:11:

De bbned test is goed betrouwbaar hoor dus reken maar dat je op ongeveer 400 meter zit, kan iets meer of iets minder zijn
Ghehe bedankt maar misschien was ik wat onduidelijk: die afstand naar bbned klopt wel aardig idd weet ik (ik weet waar het gebouwtje staat waar ze centrale is :) ) maar het ging er om:

Krijg ik nu adsl via die lijn (nieuw 20 mbit abbo) of via een 'wanadoo lijn' die wellicht naar een andere centrale gaat?

Of zitten die twee zeer waarschijnlijk bij elkaar in het gebouw?

Thx

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
fiftyfive schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:41:
[...]

Wist jij trouwens dat xs4all adsl2 aanbied voor 100 euro per maand, in vergelijking met de 22,50 van wanadoo?
Nee, wist ik niet. Ik zat ook geen reclame te maken voor xs4all ofzo, is gewoon gebasseerd op feiten.
Las het vandaag in de krant.
Pozo schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:43:
[...]

Ghehe bedankt maar misschien was ik wat onduidelijk: die afstand naar bbned klopt wel aardig idd weet ik (ik weet waar het gebouwtje staat waar ze centrale is :) ) maar het ging er om:

Krijg ik nu adsl via die lijn (nieuw 20 mbit abbo) of via een 'wanadoo lijn' die wellicht naar een andere centrale gaat?

Of zitten die twee zeer waarschijnlijk bij elkaar in het gebouw?

Thx
Ok, ik zal het even uitleggen.
Er loopt gewoon de standaard telefoonlijn van KPN onder de grond door naar de wijkcentrale toe.
Dit noemt met de zogenaamde 'local loop', de overbruggingsafstand tussen centrale en eindgebruiker.
Alle ADSL loopt gewoon over dezelfde lijn richting diezelfde centrale
Pas IN de wijkcentrale zelf wordt het verkeer gesplitst

[ Voor 55% gewijzigd door IT-Pro op 22-10-2005 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Anoniem: 106648 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:37:

Dat kan natuurlijk nevernooit wat je hier ziet staan. Dat zijn waardes voor 100Mbit Half Duplex ofzo, maar geen 20Mbit.

Even ter calculatie:
5084.7 KByte/s = +/- 5MB/s (mag echt blij zijn en jezelf gelukkig prijzen als je met 2.2MB/s download met 20Mbit ADSL)

Is leuk als er idd een cache wordt geleegd in de speedtest, maar dat bewijst wel dat een klein bestandje niet de echte waarden laat zien. Neem een 100 MB download van een goede server en neem daar de gemiddelde tijd van, veel preciezer dan dit.
offtopic:
Sterker nog, WTF is kpbs ???
Kilo Per Bits Second? Wat is dan een Bit Second? Afgeleide van Split Second ofzo :+
Lekker amateuristisch imho :/ ... of ik heb een afkorting misgelopen afgelopen tijd :Y)
IT-Pro schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:11:
[...]

Ik kan em goed bereiken. Is er nog een bepaalde melding die je krijgt ofzo?
Btw, probeer anders eens de dns servers van wanadoo in je netwerkkaart instellingen in Windows in te stellen:

primary: 194.34.5.55
secondary 194.34.5

Dat heb ik iig wel en op die manier werkt het goed...

[...]

Je bent een "1" tje ergens vergeten denkik ;)
194.134.5.5
194.134.5.55
:Y)
Kga morgen een nieuwe start-post in elkaar flansen ... hoog tijd :Y)

Op en aanmerkingen kan je nog altijd kwijt in dit topic, neem ik morgen mee als ik dit topic evalueer voor de FAQ & Tips voor in de Start Post
wilko2 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:47:
Als je nog hulp nodig hebt bij het maken van een nieuwe startpost hoor ik het wel :)
Ja ... voeg me toe bij MSN of stuur even een mailtje :Y)
Heb je toegevoegd met MSN ;)

edit:
@Hieronder
:? Snap de toerenteller akkefietje niet echt ... misschien wat voor over
offtopic:
gedeelte dan maar :Y)
edit:
Snap hem nog steeds niet na de edit :+

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-10-2005 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

altijd weer xs4all. f*ck xs4all...lekker voor hun dat ze beter zijn. sorry hoor maar ik begin het zat te worden, wil je bij xs4all zitten dan ga je er toch lekker heen joh. wie houd je tegen ?????
duurder is niet altijd beter zeker weten niet.

offtopic
we hebben hier een bmw uit 2004 en een honda uit 2001 ...bmw is al 3x terug geweest voor een reperatie omdat de abs en digitale toerenteller projector op de voorruit niet meer functioneerden laat staan de afstelling |:( terwijl de honda niets mankeerd..bmw 32000 km gereden en honda 139000 km
honda full option 42000 euro (afgerond)
bmw full option 112000 euro (afgerond)
offtopic

@linux-tux

je toerenteller plus snelheids etc worden geprojecteerd op de voorruit net boven de dashbord zodat je niet naar beneden hoeft te kijken

Edit2: probeer http://speedtest.quicknet.nl . vanaf daar kun je 1, 10 en 100 mb bestanden downloaden van ams-ix en alkmaar servers

[ Voor 37% gewijzigd door vr6-only op 22-10-2005 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Had hier altijd @home internet maar omdat dit de laatste maanden bedroevend was heb ik op 30 sept wanadoo aangevraagd, gisteren werd de lijn opgeleverd en heb ik de livebox aangesloten eerst werd de nieuwe firmware geladen en daarna werkte alles in 1x perfect :)
Even wat poorten open gezet en dit ging ook prima zonder problemen.

Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

citaat: offtopic:
Sterker nog, WTF is kpbs ???
Kilo Per Bits Second? Wat is dan een Bit Second? Afgeleide van Split Second ofzo
Lekker amateuristisch imho ... of ik heb een afkorting misgelopen afgelopen tijd

Hier nog even wat amateuristische info, ik vond het zelf ook belachelijke getallen die ik vrijdag op speedtest te lezen kreeg, maar om te voorkomen dat het een eenmalig foutje was heb ik gedurende een uur deze download test gedaan, die naar ik nu begrijp geen enkele waarde heeft en omdat dit forum over wanadoo ervaringen gaat, meende ik ze te moeten vertellen. Nu is alles weer back to normal. Wel is het zo dat tijdens die (kennelijk niet betrouwbare speedtest) hoge download ik een paar keer upload geprobeerd heb, die kwam bijna niet terug zo langzaam. Wat kpbs betreft dat staat op het resultaat van speedtest, zal ook wel niet goed zijn, maar als er tsddt had gestaan (toch sneller dan de trekschuit) had ik het ook overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o ja je begrijpt als jij imho gebruikt, ik bij kpbs blijf ipv kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Als u ervoor kiest gebruik te maken van een draadloze verbinding, dan ontvangt u van Wanadoo een WLAN-kaart (PCMCIA) voor in de Livebox en een WLAN-USB adapter voor uw pc of laptop. De WLAN-USB adapter in uw pc of laptop en de WLAN-kaart in uw Livebox 'communiceren' draadloos met elkaar via een beveiligde verbinding. Wilt u meerdere pc’s draadloos aansluiten, dan kunt u bij Wanadoo ook extra verbindingssets bestellen.
Dit las ik op de wanadoo site, ben je dan verpicht als je extra wifi kaart wil bij hun te moeten kopen? En als je toch toevallig wifi kaart hebt in je laptop, werkt het ook gewoon zonder hun "speciale" wifi kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Anoniem: 12592 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:05:
[...]

Dit las ik op de wanadoo site, ben je dan verpicht als je extra wifi kaart wil bij hun te moeten kopen? En als je toch toevallig wifi kaart hebt in je laptop, werkt het ook gewoon zonder hun "speciale" wifi kaart?
er zijn opdit moment maar heel weinig wifi kaarten die het doen in de livebox
dus als je wireless zou ik die van wanadoo meebestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sinds 20-10 de omzetting (van ADSL Direct (ook Wanadoo) ) naar Family.
Allemaal in één keer perfect werken, op Bluetooth na (maar ik vernam dat de services nog niet available zijn?)
Ik kan met mn Acer PDA niet pairen met de Livebox, ook al geef ik de juiste PIN in, krijg ik een authentication error. Mn Samsung D-500 vind hem ook, maar geeft aan dat ik er geen verbinding mee kan maken.
Das nog even jammer, had graag al Bluetooth werkende gehad :)

Voor de rest niets dan lof over Wanadoo, ik wacht dan ook met smart op de verhoging naar 20 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Als je de nieuwe firmware hebt moet je ook daarvoor op het reg knopje drukken om te pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lizard schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:14:
Als je de nieuwe firmware hebt moet je ook daarvoor op het reg knopje drukken om te pairen.
-Edit- Blind, al gevonden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 22-10-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157991

Het reg-knopje zit onder op de livebox:

Afbeeldingslocatie: http://img460.imageshack.us/img460/2931/regknopje6xo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156307

Het lukt mij vreemd genoeg maar niet om de laatste firmware op te halen, zelfs een harde reset helpt niets, ik dacht dat het in elk geval vanaf 21 okt. voor iedereen met de Livebox beschikbaar was, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Soms als ik een tijdje wat torrents heb lopen (Met weinig verbindingen) dan raken alle pc's opeens de gateway kwijt (Msn messenger gaf dat aan). IE en Firefox werken niet meer, pingen lukt ook niet, maar de downloads gaan wel blij door :? Heeft iemand anders hier ook last van? Na een modem reboot is alles weer opgelost. Ik heb dit sinds de nieuwe firmware.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:31
Lizard schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:14:
Maar kan je de bluetooth functies dan ook gebruiken, zoals internetten via bluetooth ofzo? Dit zu ideaal zijn, kreeg ik bij de oude firmware niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

@mension
Ja dat heb ik ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 22-10-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156307 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:31:
Het lukt mij vreemd genoeg maar niet om de laatste firmware op te halen, zelfs een harde reset helpt niets, ik dacht dat het in elk geval vanaf 21 okt. voor iedereen met de Livebox beschikbaar was, meer mensen met dit probleem?
Heb ik ook ik heb nog steeds versie 3202WNL_220258 .
Bij mij helpt ook een harde reset niet.
Bij mij kunnen ze ook niet naar het wanadoo telefoonnr bellen.
Zijn er ook nog andere met dit probleem????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Hoe kan je zien welke versie je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het livebox scherm, onder informatie. Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Op de livebox pagina aan de linkerkant informatie kiesen en dan software. de laatste 3 cijfers geven de versie aan. Voor Family gebruikers is dit 23F of 278

sneller typen

[ Voor 10% gewijzigd door Lizard op 22-10-2005 15:27 . Reden: spuit 11 ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Anoniem: 158096 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:03:
[...]

Heb ik ook ik heb nog steeds versie 258.
Bij mij helpt ook een harde reset niet.
Bij mij kunnen ze ook niet naar het wanadoo telefoonnr bellen.
Zijn er ook nog andere met dit probleem????
258 is een ADSL Direct firmware, Vanwege de wat grotere bbned storing is de release van de nieuwe firmware uitgesteld t/m maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lizard schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:26:
Op de livebox pagina aan de linkerkant informatie kiesen en dan software. de laatste 3 cijfers geven de versie aan. Voor Family gebruikers is dit 23F of 278
Ik heb ADSL Direct +Telefonie, Kan dit het verschil uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Blue-Bird schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:47:
[...]

Maar kan je de bluetooth functies dan ook gebruiken, zoals internetten via bluetooth ofzo? Dit zu ideaal zijn, kreeg ik bij de oude firmware niet werkend.
Als het goed is wel, ik heb zelf alleen geen BT pda/telefoon om het te testen. Anderen hebben dit al wel werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Hoe kan ik zien welke software versie mijn Livebox heeft?

Voor Windows-gebruikers:
Dubbelklik op het icoon [Livebox Configuration] op uw bureaublad. Klik op [Informatie] en [Software]. Vervolgens ziet u bij Software versie het versienummer van de software van uw Livebox.

Voor Mac OS-gebruikers:
Open de internet-browser en voer het voer het adres van de Livebox in. Klik op [Informatie] en [Software]. Vervolgens ziet u bij Software versie het versienummer van de software van uw Livebox.

Het meest recente versienummer is 3202_220278.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 22-10-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

trouwens, we zijn er snel doorheen gegaan of niet met deel 3..puhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367

Anoniem: 158096 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:08:
[...]

Soort gelijke problemen heb ik ook.
Ik heb dit gemeldt aan de helpdesk, zij hebben drie datums, tijden en telefoonnummers nodig waarbij dit ook geldt. Ik heb ze gezegd dat ze het wanadoo-nummer maar moeten proberen.
Ik dacht eerst dat het lag aan m'n livebox maar mijn buurman heeft hetzelfde ook.

Zijn er mensen met ervaringen hoe dit is op te lossen, mijns inziens zit er ergens in de wanadoo-centrale iets fout. En hebben ze het nog niet onder de knie.

Eerst had ik de voicemail aan staan, hierop kwam ook een bericht, maar deze heb ik uitgezet.
Nu krijg ik ook een ta-da-da toon.

Ik heb ook software versie 258 in mijn livebox zitten, krijg 278 er niet ik wat ik ook reset.

Wie heeft hierin ervaring?
Ik heb de 278 software in de livebox. Inmiddels is bij KPN de bezet toon terug, maar het doorschakelen naar de voicemail bij ingesprek werkt niet. Er staat "Er is een technische fout opgetreden. Probeert u het later nog eens. " (dit is op de pagina waar je doorschakelen kunt instellen voor telefonie.)

Mijn wanadoo nummer is mometeel helemaal niet bereikbaar!
Meer mensen hier last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 103367 op 22-10-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:36:
[...]

Ik heb de 278 software in de livebox. Inmiddels is bij KPN de bezet toon terug, maar het doorschakelen naar de voicemail bij ingesprek werkt niet. Er staat "Er is een technische fout opgetreden. Probeert u het later nog eens. " (dit is op de pagina waar je doorschakelen kunt instellen voor telefonie.)

Ik heb inmiddels de voicemail uitgezet in Mijn abbo scherm.
Dan krijg je na een aantal seconden ruis een ta-da-da toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 17:27
Anoniem: 103367 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:36:
[...]

....

Werkt prima hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zucht..
ik had mijn vraag ook effe aan de helpdesk gesteld
had beter moeten weten
alsof portforward.com weet waarom de livebox mij verteld dat GRE een onbekend protocol is
wat een amateurs daar op de helpdesk.. |:(

Communicatie Overzicht
Reactie (Peter van Eerbeek) 22-10-2005 13:54:35
Geachte heer,

Meer informatie kunt u vinden op de site: www.portforward.com

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Klant (ik dus) 22-10-2005 04:08:04
Hallo,
Sinds ik internet via mijn livebox werken mijn vpn en ipv6 tunnel niet meer.
Dit heeft te maken met het feit dat de livebox het GRE protocol niet doorlaat.
Nu kan ik via het geavanceerde menu wel een regel toevoegen die GRE verkeer toelaat.
Maar de livebox zegt gewoon dat het een onbekend protocol is.
Als ik mijn oude (zyxel) modem aansluit werken vpn en de ipv6 tunnel wel.
Hieruit trek ik de conclusie dat de livebox het probleem veroorzaakte.
Nu wil ik natuurlijk graag weten hoe ik ik toch op de livebox aan het werk krijg.
Komen er in de toekomst nieuwe firmware updates die dit probleem misschien verhelpen ?
Alvast bedankt voor uw antwoord.

Wanadoo neemt niet eens de tijd om mijn email te lezen. :(
Laat staan een duidelijk antwoord te formuleren.
Ook hebben ze mijn ticket direct op "opgelost" gezet.
Alsof er ook nog maar iets is opgelost.
Gooi lekker mijn oude zyxel modem er wel weer tussen tot 20mbit losbarst.
En dan maar hopen dat de livebox tegen die tijd wel basis internet protocollen support. :(

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 22-10-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probleem deels opgelost: heb een nieuwe 10/100mbit ethernetkaart (3com) in mn PC (win XP pro)gedaan, heb nu volledige verbinding voor mijn pc.

Echter: snelheid (gemeten met speedtest.nl en die van bbned) is voor de PC niet hoger dan 80 kB/s (kilobyte per sec). Weg ADSL-snelheid dus. Laptop kan wél gewoon met 4MBit downloaden.

firewall uit/aan gezet, netwerkkaart in ander slot gezet, ip dynamisch en statisch in gesteld... geen enkele wijziging brengt een positieve verandering!

What to do??
(heb al 4 posts geplaatst over dit onderwerp maar discussies over prijs en concurrentie overschaduwen mn probleem ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=24436181,noline]IT-Pro schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:11
Ik heb sinds ik bij wanadoo zit het rare probleem dat ik qik.nl niet meer kan bereiken (host not found) terwijl het toch echt up and running is.
Mij is opgevallen dat ik al 2 dagen http://www.driverheaven.net niet kan bereiken (sinds de firmwareupgrade??), terwijl niet Wanadoo abonnee's er blijkbaar gewoon op kunnen komen. Voor de rest heb ik geen problemen.
Kunnen jullie er wel op komen?

primary: 194.34.5.55
secondary 194.34.5
Als ik deze dns'en handmatig instel dan kan ik helemaal niet meer 't internet op.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 22-10-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:23:
[...]

Mij is opgevallen dat ik al 2 dagen http://www.driverheaven.net niet kan bereiken (sinds de firmwareupgrade??), terwijl niet Wanadoo abonnee's er blijkbaar gewoon op kunnen komen. Voor de rest heb ik geen problemen.

[...]

Als ik deze dns'en handmatig instel dan kan ik helemaal niet meer 't internet op.
Kijk dan naar mijn reactie daarop, staat 5 posts verder ofzo, tis 194.134

Maargoed, kga weer verder met de nieuwe startpost, geef me even de tijd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 17:20

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan nog wel meer DSN adressen toevoegen en ik zou ook je gateway eraan toevoegen, mocht dit nog steeds niet werken probeer dan de DNS van xs4all erbij te zetten (al weet ik niet of die bereikbaar is buiten het xs4all netwerk) 194.109.104.104 194.109.6.66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:23:
[...]

Ja ik kom er gewoon op. Ik heb wel dat af en toe de paginas van de livebox niet laden. maar dat is denk ik weer een heel ander verhaal. (ligt iig niet aan de dns.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx, dat gaat idd beter. Driverheaven.net is echter nog steeds onbereikbaar hier. :? 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 22-10-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:37:
[...]

Ja ik kom er gewoon op. Ik heb wel dat af en toe de paginas van de livebox niet laden. maar dat is denk ik weer een heel ander verhaal. (ligt iig niet aan de dns.)
ik heb dat ook nog steeds, en ook nog steeds dat mn PC niet hoger komt dan 80 kByte/sec, maar mn laptop (ethernetkabel uit pc, in laptop) haalt dan wel netjes 400kByte/sec.

Anyone?

--edit--
Bij het openen van Livebox configuratie middels het icoontje op bureaublad, krijg ik de foutmelding dat de Livebox niet verbonden is met de computer.
Echter, bij het openen van het ip-adres van de livebox in IE kan ik wél in de configuratie...
Er moet iets mis zijn met mn netwerkverbindings-instellingen in Windows XP, maar wat??

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 151023 op 22-10-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
LinuX-TUX schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:35:
[...]

Maargoed, kga weer verder met de nieuwe startpost, geef me even de tijd :Y)
Ja idd het moest 134 zijn ipv 34. Sorry daarvoor. Echt onhandig om de onjuiste info door te geven.
Zet gewoon die dns servers erin en het is waarschijnlijk opgelost
Iig bij staan ze erin en ik kan gewoon op Driverheaven.net komen.

edit: Post nog gewijzigd naar 134. Maarja leed is al geleden :o

[ Voor 7% gewijzigd door IT-Pro op 22-10-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Anoniem: 151023 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:41:
[...]

ik heb dat ook nog steeds, en ook nog steeds dat mn PC niet hoger komt dan 80 kByte/sec, maar mn laptop (ethernetkabel uit pc, in laptop) haalt dan wel netjes 400kByte/sec.

Anyone?

--edit--
Bij het openen van Livebox configuratie middels het icoontje op bureaublad, krijg ik de foutmelding dat de Livebox niet verbonden is met de computer.
Echter, bij het openen van het ip-adres van de livebox in IE kan ik wél in de configuratie...
Er moet iets mis zijn met mn netwerkverbindings-instellingen in Windows XP, maar wat??
Die Livebox configuratie shortcut heeft soms het verkeerde adres. Daar zou ik me niet te veel zorgen om maken.
Misschien staat de netwerk kaart of full of juist half duplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Geeft nie, blijf gewoon de draad volgens hoor :)

Het heeft me wel de oplossing gebracht, er bleek nog een verkeerde slave zone in mijn DNS server te staan :)

Thanks

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zet gewoon die dns servers erin en het is waarschijnlijk opgelost
Iig bij staan ze erin en ik kan gewoon op Driverheaven.net komen.
Zoals ik al zei kan ik met de nieuwe dns'en nog steeds niet op Drheaven komen, heel vreemd dit. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 22-10-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lizard schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:44:
[...]

Die Livebox configuratie shortcut heeft soms het verkeerde adres. Daar zou ik me niet te veel zorgen om maken.
Misschien staat de netwerk kaart of full of juist half duplex?
Netwerkkaart (EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)) instellingen bij mediatype staat op automatische selectie. Kan daarin kiezen tussen een hoop waarden waaronder ook de door jou genoemde. Automatische selectie laten staan?

Vaak kan ik nu met de PC ook de Livebox niet vanuit de browser benaderen. Als ik de laptop op dezelfde kabel aansluit, heb ik geen problemen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Automatische selectie zou gewoon moeten werken. Ergens iets van een firewall, netlimiter geinstalleerd? Of spyware? Moet echt wel pc specifiek zijn. HD die op pio staat?

Altijd lastig dit soort performance issues te troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lizard schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:10:
Automatische selectie zou gewoon moeten werken. Ergens iets van een firewall, netlimiter geinstalleerd? Of spyware? Moet echt wel pc specifiek zijn. HD die op pio staat?

Altijd lastig dit soort performance issues te troubleshooten.
Firewall (zonealarm + windows firewall) uitgezet --> geen verbetering
netlimiter is nooit geïnstalleerd
spyware check: 1 spy-coockie gevonden --> geen verbetering
viruscheck: niets gevonden --> geen verbetering
update drivers van 3com netwerkkaart --> geen verbetering

Wat bedoel je precies met HD op pio? HD's staan op Ultra DMA mode 4...

Het vreemde is, dat ik vóór mijn wanadoo aansluiting op deze pc en vóór de verhuizing altijd een 100mbit netwerkaansluiting had (surfnet UU), compleet probleemloos.
Netwerkkaart vervangen, 3Com er in gezet waardoor ik nu wél verbinding heb, heel traag weliswaar (gemiddelde gaat meer naar 11kbyte/sec ?!?)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 151023 op 22-10-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Firewalls kunnen wel eens van slag raken als je van netwerk/nic veranderd. Al eens geprobeerd om zonealarm helemaal te verwijderen? (Is een gok vanaf mijn kant, zou het verder ook niet durven zeggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lizard schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:35:
Firewalls kunnen wel eens van slag raken als je van netwerk/nic veranderd. Al eens geprobeerd om zonealarm helemaal te verwijderen? (Is een gok vanaf mijn kant, zou het verder ook niet durven zeggen.)
zonealarm ook al helemaal uitgezet (geen enkel proces in het geheugen aanwezig), maar zelfs dan geen verbetering van de snelheid...

ik zie wel af en toe dat symantec netdetect wil connecten met het internet, terwijl ik norton av en systemworks al had gedeïnstalleerd.

hmm... begin te denken dat ik maar eens een nieuwe windows installatie moet gaan doen, en daar baal ik van gezien het groot aantal (gecustomizede) geïnstalleerde programma's... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158157

Gisteren, exact 3 weken na de aanvraag, de overstap gemaakt van Wanadoo Lite naar Family. Ik had me de afgelopen weken al behoorlijk ingelezen, o.a. op dit topic.
Ik had met Lite nog geen Livebox, maar een Sweex wireless modem-router (de CC400010). Ik wilde mijn wireless netwerkje houden, maar het leek me wat overdreven om elke maand 2,95 voor een PCMCIA kaartje neer te leggen. De Sweex heb ik nu ingesteld als switch (DHCP uit en IP en Subnet in de Livebox-range) achter de Livebox en dat werkt prima!
Ik had gisteren de hele dag vrij om wat te kunnen klooien, maar het aansluiten van de Livebox was een fluitje van een cent. Eerst werd nog nieuwe firmware geladen en daarna draaide het gelijk, incl. telefonie.
Via Winipcfg moest ik nog even de instelingen op de PC's aanpassen (adressen vrijgeven en vernieuwen), en toen kwam Google gelijk op het scherm.
Daarna in Zonealarm de nieuwe IPs van de netwerkpc's op trusted gezet, en in de Livebox de poorten voor Bittorrent en Limewire geopend.
Alles werkt nu al zonder onderbrekingen gedurende 35 uur en lekker snel. Na alle rampspoed |:( die je wel eens leest op dit topic, is het me alles meegevallen. Ik ben hartstikke tevreden. :*)
Ik ben benieuwd welke snelheid ik haal als de 20Mb upgrade komt. Ik zit op zo'n 2,5 km van de centrale, dus de verwachting is dat het net over de 10Mb gaat. Nu staat ie keurig op de 4096/640 met een SNR-marge van 18 resp. 19dB. Er is dus nog wel wat ruimte om sneller te gaan.
Ik heb overigens helemaal geen gebruik gemaakt van de installatie-cd. Ik heb eigenlijk geen idee wat die toevoegt. Misschien is ie wel handig als je Family installeert op een PC waar nog helemaal geen netwerk op draait oid, maar ik heb niet de noodzaak kunnen ontdekken.
Vandaag ook nog even KPN gebeld om mijn abo om te zetten naar Belbudget. Niet vergeten om dat te doen, want dat is pas echt voordeel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158163

Ik ben sinds een paar dagen over van Wanadoo Direct naar Wanadoo Family. Ik heb een Sitecom Home Station DC-214 router/modem (wat bij Direct altijd perfect werkte). Ik heb de modem/router geconfigureerd volgens de specificacties van Wanadoo (VCI=8, VPI=35, 1483 Bridged LLC). In principe werkt het, maar het probleem is dat deze internetverbinding vaak uitvalt. Resetten van het modem etc. werkt dan niet. Het lijkt compleet random te gebeuren; na enkele uren zonder internet is de verbinding er opeens weer. Op mijn pc's heb ik alles zo ingesteld dat IP-adressen automatisch worden toegekend. Ik heb de Wanadoo helpdesk gebeld, maar die zeggen dat de lijn ok is en dat mijn modem niet ondersteund wordt, dus dat ik het zelf mag uitzoeken :'(

Als ik mijn modeminstellingen bekijk via 192.168.1.254 lijk ik ook gewoon verbinding te hebben als ik bij mijn ADSL-status kijk. Ik heb dan een Downstream van 4096 en een Upstream van 640 kbps. Als ik echter een Diagnostic Test doe loopt hij als ik geen verbinding met internet krijg vast bij "Test Ethernet connect to ATM". Wie weet raad??

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 158163 op 23-10-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
Die ATM test dingen geven normaal wel allemaal "Passed" aan als je online bent? Sommige telco's komen niet alle tests Passed maar werkt het altijd prima. Hangt beetje af van wat ze toelaten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158163

Als ik online ben (zoals nu) zijn alle tests PASSED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kan het dan ik wél verbinding heb (weliswaar nog steeds maar met ca 80 kbyte/sec) maar níet mn livebox kan benaderen (zowel ip-adres in IE als livebox-icoontje?
Ik kan wel de livebox pingen, < 1 ms...

Hoe moet ik dan nu in mn livebox komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
MensionXL schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:31:
Soms als ik een tijdje wat torrents heb lopen (Met weinig verbindingen) dan raken alle pc's opeens de gateway kwijt (Msn messenger gaf dat aan). IE en Firefox werken niet meer, pingen lukt ook niet, maar de downloads gaan wel blij door :? Heeft iemand anders hier ook last van? Na een modem reboot is alles weer opgelost. Ik heb dit sinds de nieuwe firmware.
had ik al voor de nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Anoniem: 151023 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 02:03:
hoe kan het dan ik wél verbinding heb (weliswaar nog steeds maar met ca 80 kbyte/sec) maar níet mn livebox kan benaderen (zowel ip-adres in IE als livebox-icoontje?
Ik kan wel de livebox pingen, < 1 ms...

Hoe moet ik dan nu in mn livebox komen??
Kan je hem wel met Telnet bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:36:
[...]

Kan je hem wel met Telnet bereiken ?
In mn CMD telnet kan ik wel connecten, maar bij het invullen van het password (1234, onveranderd) zegt telnet dat ik niet mag inloggen voor resp 15, 30, 45, 60 seconden :S ?
edit: I'm stupid! login moest root zijn :)

output van show -all:
[root @ home]$ show -all

######## Product Serial Number ########
PSN : 3105277DPG00820

############ Boot version ############
SAGEM F@ST3202Bootloader
Version 1.0.4 (4.0)

############ Running Appli ############
Running appli : App 2

############# App1 version #############
App1 checksum : OK
App1 description : AD6843 application (Sagem3202WNLM_220278)
App1 version : 0
App1 revision : 9
App1 spare[0] : 0x0 (L1 code 1 checksum)
App1 spare[1] : 0x0 (CMV1 checksum)
App1 spare[2] : 0x0
App1 spare[3] : 0x0

################ Dsl1 ################
Dsl1 sequence : 7
Dsl1 checksum = 0xc38abea8 (OK)
Dsl1 description : STRATIPHY ANEXA

################ CMV1 ################
Cmv1 sequence : 10
Cmv1 checksum = 0x2f814b8e (OK)
CMV Set : 8
Group: 5, Address: 13, offset: 0, data: 0x00000001
Group: 5, Address: 0, offset: 0, data: 0x00009104
Group: 5, Address: 3, offset: 0, data: 0x00000100
Group: 3, Address: 60, offset: 0, data: 0x000000b5
Group: 3, Address: 60, offset: 1, data: 0x00004153
Group: 3, Address: 60, offset: 2, data: 0x00004d47
Group: 4, Address: 29, offset: 0, data: 0x00000001
Group: 1, Address: 0, offset: 0, data: 0x00000002

############# App2 version #############
App2 checksum : OK
App2 description : AD6843 application (Sagem3202WNLM_220278)
App2 version : 0
App2 revision : 10
App2 spare[0] : 0x0 (L1 code 2 checksum)
App2 spare[1] : 0x0 (CMV2 checksum)
App2 spare[2] : 0x0
App2 spare[3] : 0x0

################ Dsl2 ################
Dsl2 sequence : 9
Dsl2 checksum = 0x7528f29b (OK)
Dsl2 description : STRATIPHY ANEXA

################ CMV2 ################
Cmv2 sequence : 12
Cmv2 checksum = 0x4b3d9627 (OK)
CMV Set : 6

############### DEFLIST ###############
Deflist1 sequence : 1
Deflist1 checksum = 0x68f8e572 (OK)

--

heb je hier wat aan?

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 151023 op 23-10-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152882

Ik heb een vraagje:

Sinds ik de Livebox hebt kan ik intern geen verbinding meer maken via Remote Desktop.
Ook pingen naar een andere pc in mijn netwerk lukt niet meer.

Moet ik iets instellen in de livebox ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155181

Op de een of andere manier lukt het me niet meer om extra poorten open te zetten, dus ook niet met het script van LinuX-TUX. Bij stap 2 kreeg ik telkens te zien: insufficient memory. Ook bij het toevoegen van een extra poort op de standaard wijze van de livebox krijg ik dat te zien. Weet misschien iemand waar dat aan ligt?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 152882 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:40:
Ik heb een vraagje:

Sinds ik de Livebox hebt kan ik intern geen verbinding meer maken via Remote Desktop.
Ook pingen naar een andere pc in mijn netwerk lukt niet meer.

Moet ik iets instellen in de livebox ofzo?
Zou wel zo handig zijn om de juiste porten te forwarden? Zie startpost.
Al gedaan?
Anoniem: 155181 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:47:
Op de een of andere manier lukt het me niet meer om extra poorten open te zetten, dus ook niet met het script van LinuX-TUX. Bij stap 2 kreeg ik telkens te zien: insufficient memory. Ook bij het toevoegen van een extra poort op de standaard wijze van de livebox krijg ik dat te zien. Weet misschien iemand waar dat aan ligt?

Thanks.
Weird ... zal je dadelijk in [rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] om meer info vragen.

Dus mensjes, deel IV:
[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV)

[ Voor 28% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-10-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Anoniem: 151023 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:38:
[...]

In mn CMD telnet kan ik wel connecten, maar bij het invullen van het password (1234, onveranderd) zegt telnet dat ik niet mag inloggen voor resp 15, 30, 45, 60 seconden :S ?
edit: I'm stupid! login moest root zijn :)

output van show -all:
[root @ home]$ show -all

######## Product Serial Number ########
PSN : 3105277DPG00820

############ Boot version ############
SAGEM F@ST3202Bootloader
Version 1.0.4 (4.0)

############ Running Appli ############
Running appli : App 2

############# App1 version #############
App1 checksum : OK
App1 description : AD6843 application (Sagem3202WNLM_220278)
App1 version : 0
App1 revision : 9
App1 spare[0] : 0x0 (L1 code 1 checksum)
App1 spare[1] : 0x0 (CMV1 checksum)
App1 spare[2] : 0x0
App1 spare[3] : 0x0

################ Dsl1 ################
Dsl1 sequence : 7
Dsl1 checksum = 0xc38abea8 (OK)
Dsl1 description : STRATIPHY ANEXA

################ CMV1 ################
Cmv1 sequence : 10
Cmv1 checksum = 0x2f814b8e (OK)
CMV Set : 8
Group: 5, Address: 3, offset: 0, data: 0x00000100
Group: 4, Address: 29, offset: 0, data: 0x00000001

############# App2 version #############
App2 checksum : OK
App2 description : AD6843 application (Sagem3202WNLM_220278)
App2 version : 0
App2 revision : 10
App2 spare[0] : 0x0 (L1 code 2 checksum)
App2 spare[1] : 0x0 (CMV2 checksum)
App2 spare[2] : 0x0
App2 spare[3] : 0x0

################ Dsl2 ################
Dsl2 sequence : 9
Dsl2 checksum = 0x7528f29b (OK)
Dsl2 description : STRATIPHY ANEXA

################ CMV2 ################
Cmv2 sequence : 12
Cmv2 checksum = 0x4b3d9627 (OK)
CMV Set : 6

############### DEFLIST ###############
Deflist1 sequence : 1
Deflist1 checksum = 0x68f8e572 (OK)

heb je hier wat aan?
Ik had na de nieuwe firmware ook het probleem dat de Livebox HTTP-server vast liep en dit werd veroorzaakt door mijn Kerio-firewall die fouten aangaf in HTML-pagina's. Het Telnet-probleem dat je pas weer mag inloggen na aan n-aantal seconden is opgelost als je de Livebox instelt op portforwarding voor Telnet voor port 23. Ik zou eerst even het RJ11-stekkertje uit de ADSL-ingang halen en dan weer opstarten zonder firewall middels een internet-browser de portforwarding instellen en daarna kan je met telnet-commando's alles zien en doen wat ook met de internet- browser kan.
Het andere probleem van een hangup (eigenlijk een browser-timeout) zou ook bij jou door de firewall veroorzaakt kunnen worden. Het is verder een zaak van trial-and-error en op een gegeven moment loopt alles weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Blue-Bird schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:47:
[...]

Ik heb op mn PDA (een Acer n30, Windows CE) nu een Bluetooth Internet verbinding met mn Livebox.
Zodra ik ze met elkaar wilde pairen inderdaad op de REG knop drukken, en daarna kon ik direct het wereld wijde web op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:26
IT-Pro schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:34:
[...]

Ja erg hè? Ze vern**ken je gewoon met hun mooie praatjes.
En het is ook zo dat de randstad eerder aan de beurt is.
Mensen die bijvoorbeeld op centrale Amsterdam-Noord zaten (aldus helpdeskmedewerker)
hebben al de upgrade ondergaan
Hmm.. dat zou wel mooi zijn.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.