[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.619 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:18:
Vraagje.
Naast de Family abbo heb je ook nog KPN (Bel Budget) nodig. Is het al bekend wanneer dit niet meer hoeft? Wanadoo zou toch met een eigen netwerk komen of zal het altijd zou blijven dat je KNP nodig hebt.

Nb. heeft iemand het gratis tel.nr. van Wanadoo?
De koperdraden zijn nog altijd het eigendom van KPN (Kadootje van de Nederlandse staat).

Wanneer je ADSL werkend op de lijn hebt, heb je in principe geen BelBudget meer nodig, maar wanneer je BelBudget abonnement verstreken is, kan het zijn dat Wanadoo je 9 euro per maand gaat rekenen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@ Kryz: interessant verhaal :)

Heeft iemand trouwens al uitgevonden hoe je de VoIP settings in de LB kan tweaken? Want het ding zou gewoon SIP ondersteunen dus als je bij de settings kan komen, kan je ook een andere VoIP provider gebruiken dan Wanadoo.

[ Voor 80% gewijzigd door Wortelsoep op 03-11-2005 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

als je bij de voip settings kon komen dan kon je ook gebruik maken van een andere modem.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
@ Kryz _/-\o_ _/-\o_ zeer verhelderend

edit: This is why I O+ Tweakers: want al bel je met alle 0800 en 0900 nummers die er zijn bij KPN en Collega's, zo'n helder antwoord krijg je alleen hier :)

[ Voor 78% gewijzigd door Lanfear28 op 03-11-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:29:
[...]

Dit klinkt misschien even mierenneukerig en technisch, maar wat betekent dit precies? Dit betekent dat jouw koperdraadje, dat door KPN overgezet had moeten worden naar het Wanadoo netwerk, gewoon nog op de KPN DSLAM aangesloten zat. Dus KPN heeft haar werk niet gedaan. Theoretisch had je KPN verbinding nog kunnen werken, maar als Wanadoo het bericht krijgt van KPN dat de verbinding is overgezet, dan zet Wanadoo je login dicht (technisch zou het dan toch al niet meer moeten werken). Maar dit wordt dus alleen gedaan als KPN zegt: ja hoor, het werk is gedaan!

Nou is Wanadoo je provider, en zij moeten er voor zorgen dat het wel goed gaat, en dat als het mis gaat, het ook weer snel wordt opgelost, maar ik vind toch dat het even gezegd mag worden.

[...]

Stuur anders eens een vette brief naar KPN, zij hebben het veroorzaakt.

[...]

Tsja, er zijn nog steeds mensen voor wie dit wat lastig is, als ze geen internet hebben... wat altijd stomtoevallig, alsof de duivel er mee speelt, nog wel eens wil gebeuren als je de helpdesk wilt mailen! :|
Natuurlijk heb ik KPN gebeld toen ik weer een ADSL singnaal had en daar was alles ook omgezet, 1 dag later dan Wanadoo mij had verteld. Wanadoo had al toegeven dat er iets bij hun fout zat maar alleen de tweede-lijn wist hoe en wat er fout zat maar de eerste-lijn kon niet direct doorverbinden met de tweede werd mij verteld??? Bij de helpdesk vertelde ze zelfs dat het wel een maand zou kunnen duren. Dus ik ga geen brief naar KPN sturen. Ik neem aan dat als ze bij Wanadoo zien dat ik een ADSL signaal op mijn lijn zien dat het dan echt bij hun zit en niet bij KPN. Alleen het toewijzen van mijn IP duurde zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:11:
Natuurlijk heb ik KPN gebeld toen ik weer een ADSL singnaal had en daar was alles ook omgezet, 1 dag later dan Wanadoo mij had verteld. Wanadoo had al toegeven dat er iets bij hun fout zat maar alleen de tweede-lijn wist hoe en wat er fout zat maar de eerste-lijn kon niet direct doorverbinden met de tweede werd mij verteld??? Bij de helpdesk vertelde ze zelfs dat het wel een maand zou kunnen duren. Dus ik ga geen brief naar KPN sturen. Ik neem aan dat als ze bij Wanadoo zien dat ik een ADSL signaal op mijn lijn zien dat het dan echt bij hun zit en niet bij KPN. Alleen het toewijzen van mijn IP duurde zo lang.
Dat klinkt aardig, maar zolang jij de oude snelheid op jouw LiveBox zag staan, zat je kabel fysiek gekoppeld aan de KPN DSLAM, en de enige die hier iets aan kon (had moeten) doen was KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:50

iop

het lijkt er hier op dat oosterhout een mooie woonplaats is :Y)

hopen dat deze week meerdere woonplaatsen mooier worden

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
hoe laat ik zo'n lijntest doen? of hoe kom ik achter die gegevens?
(en dan niet die internet site links waar je het zelf kan berekenen, want die verschillen nogal! Wil nu wel exact weten hoeveel het is)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iop tha man schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:19:

Die staan er al wat langer bij. Zullen enkele test gebruikers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Yeeuhh, vanaf vandaag ook Wanadoo internet thuis :) Installatie verliep redelijk soepeltjes, alleen crashde de livebox 3x ofzo bij mij als ik wat exotischere instellingen wou wijzen...en MAC filter voor draadloos werkt niet echt hier...en netwerk pc's benaderen....nouja, nog even verder mee kloten ;)

Wou eerst direct ADSL van KPN maar die zeiden dat de wijkcentrale vol zat...lekker is dat, wanadoo verliep prima

[ Voor 22% gewijzigd door Koetjeboe op 03-11-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou vanaf dinsdag Wanadoo Family moeten hebben, echter bij mij blijft het rode @ lampje knipperen, dus waarschijnlijk heb ik geen adsl signaal (telefoon verbonden aan livebox doet het wel (kpn) dus telefoonsignaal is goed). Resetten en uur wachten ed hielp allemaal niks en alles opnieuw doen ook niet.
Ik heb nu via helpdesk vraag gesteld via mail.
Wordt hier snel op gereageerd of gaan daar dagen over heen, want dan bel ik ze wel?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Stinger_Ventura schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:52:
hoe laat ik zo'n lijntest doen? of hoe kom ik achter die gegevens?
(en dan niet die internet site links waar je het zelf kan berekenen, want die verschillen nogal! Wil nu wel exact weten hoeveel het is)
Oke dan, omdat je het zo vriendelijk vraagt. Je kunt een Viertel meting laten doen (moet je het wel heel vriendelijk vragen) bij 0800-0407 de KPN storingdienst van het vaste net. Of je moet connecties hebben binnen KPN. Maar als je Kryz zijn uitleg goed hebt gelezen zie je staan dat Viertel een betrouwbare meting geeft op de telefonielijnen, en dat dit nog niet alles zegt over de werkelijke afstand voor ADSL .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ben ik scheel, maar ik kan het niet vinden. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel dus het gratis 0800 nummer van wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:36:
Ik zou vanaf dinsdag Wanadoo Family moeten hebben, echter bij mij blijft het rode @ lampje knipperen, dus waarschijnlijk heb ik geen adsl signaal (telefoon verbonden aan livebox doet het wel (kpn) dus telefoonsignaal is goed). Resetten en uur wachten ed hielp allemaal niks en alles opnieuw doen ook niet.
Ik heb nu via helpdesk vraag gesteld via mail.
Wordt hier snel op gereageerd of gaan daar dagen over heen, want dan bel ik ze wel?
Bel je ze toch ook even op hun gratis nummer 0800-8048 (zie startpost) ook voor Chai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen enkele Tweaker op 20 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:51:
[...]

Misschien ben ik scheel, maar ik kan het niet vinden. B)
quote:
Cozi schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:10:
...
btw mensen die nieuw zijn en Wanadoo willen bellen met vragen over een nieuwe aansluiting kunnen dit GRATIS doen!!!
0800-8048

B)

edit: Zag dat al meer mensen gereageerd hebben maar kun je als nieuwe klant informatie krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg per waarschijnlijk 11 November Wanadoo Telefonie:

Paar vraagjes, ik krijg een ander telefoonnummer?? voor Wanadoo telefonie?

Ik moet mijn kpn abbo houden, waarom krijg ik dan een wanadoo telefoonnummer.

Kan je met wanadootelefonie naar modem bellen (van zaak) en teruggebeld worden naar eigen modem?

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope nog niemand op 20mbit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iop tha man schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:19:

Nou ik vind Ridderkerk nog mooier :P en dat zit wel erg dicht in mijn buurt(Papendrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n ouders hebben de eerste teleurstelling al achter de rug van Wanadoo. Ze hadden gisteren de Cable 1 monteur op bezoek, alles goed en wel een uur verder kwam de monteur met de telurstellende woorden: Wanadoo heeft u nog niet geactiveerd 8)7.
Terwijl mijn ouders al volgens Wanadoo sinds 24 oktober geactiveerd zijn(gechecked door adsl order status op de site) ;). Monteur bellen naar de helpdesk en die vertelde mijn ouders dat ze inderdaad nog niet waren geactiveerd door Wanadoo, het zou nog 5 werkdagen duren voordat ze(ouders) zijn geactiveerd, goed voor mekaar Wanadoo |:( Monteur vertelde ook dat ze de bestellingen van hun Family abo'tjes nauwelijks aankon en er heel wat mis ging bij ze.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:01:
Ik krijg per waarschijnlijk 11 November Wanadoo Telefonie:

Paar vraagjes, ik krijg een ander telefoonnummer?? voor Wanadoo telefonie?

Ik moet mijn kpn abbo houden, waarom krijg ik dan een wanadoo telefoonnummer.

Kan je met wanadootelefonie naar modem bellen (van zaak) en teruggebeld worden naar eigen modem?

Bram
Lees de startpost nog ff door!

Dat tweede:
Je kan geen dataverkeer hebben zonder afzender. Zo ook telefonie, dus als er een pakketje overvliegt naar de ene kant, moet die kant ook weten waarnaar die moet antwoorden. Is het zo logisch verwoord?

Wanadoo = VoIP
KPN = Analoge telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:51:
[...]

Lees de startpost nog ff door!

Dat tweede:
Je kan geen dataverkeer hebben zonder afzender. Zo ook telefonie, dus als er een pakketje overvliegt naar de ene kant, moet die kant ook weten waarnaar die moet antwoorden. Is het zo logisch verwoord?

Wanadoo = VoIP
KPN = Analoge telefonie
In de startpost zie ik niet iets dat mijn vragen echt beantwoord, eerlijk gezegt begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.........ik begrijp de logica wel maar wat is de praktijk.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:11:
[...]

In de startpost zie ik niet iets dat mijn vragen echt beantwoord, eerlijk gezegt begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.........ik begrijp de logica wel maar wat is de praktijk.........
:|
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:55:

Bellen via wanadoo ... betekend dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Helaas nog niet. De koperdraden in de grond zijn nog steeds eigendom van KPN. Wil je er dus gebruik van maken, dan moet je betalen. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand. Hoelang het nog zal duren eer dat KPN het alleenrecht verliest over het koperen netwerk in nederland, is nog niet te zeggen, zie OPTA schrapt abonnementenmonopolie KPN
Zie ook Wanadoo helpdesk
:?
Conclusie trekken is moeilijk, ik weet het, maar je krijgt dus misschien een nummer voor zodra je KPN loos kan gaan?

Dat is je eerste puntje, gefeliciteerd met de Ctrl+F combo :Y)

Hoef ik ook niet technisch onderbouwend bezig te zijn. Technisch is alles haalbaar, van bellen met de PC naar een vast nummer t/m satelliet verbindinkjes
Over dat naar de zaak inbellen en terug ... zou niet weten waarom het niet zou werken :?

[ Voor 18% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-11-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeld met Wanadoo.

Waarschijnlijk heb je volgende jaar maart 2006 niets meer te maken met KPN.
KPN zal zijn laatste monopolie stukje kwijtraken. Dit zal dus volgend jaar d.m.v. een wetswijziging plaatsvinden. Dus dat scheelt weer de kosten die je nu aan belbudget kwijt bent. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:32:
M'n ouders hebben de eerste teleurstelling al achter de rug van Wanadoo. Ze hadden gisteren de Cable 1 monteur op bezoek, alles goed en wel een uur verder kwam de monteur met de telurstellende woorden: Wanadoo heeft u nog niet geactiveerd 8)7.
Terwijl mijn ouders al volgens Wanadoo sinds 24 oktober geactiveerd zijn(gechecked door adsl order status op de site) ;). Monteur bellen naar de helpdesk en die vertelde mijn ouders dat ze inderdaad nog niet waren geactiveerd door Wanadoo, het zou nog 5 werkdagen duren voordat ze(ouders) zijn geactiveerd, goed voor mekaar Wanadoo |:( Monteur vertelde ook dat ze de bestellingen van hun Family abo'tjes nauwelijks aankon en er heel wat mis ging bij ze.
Dat ben ik dus ook in mijn geval te weten gekomen na behoorlijk doorvragen dat ik nog niet geactiveerd ben, maar later weer glashard ontkennen dat dat de oorzaak is omdat ze willen immers de vuile was niet buiten hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door markmart33 op 05-11-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
Ik heb de family en telefonie ook besteld.
Maar nu moet er nog een netwerkkabel van ong 10 meter naar boven.

Weet iemand wat voor soort netwerkkabel ik nodig heb?
Ik heb namelijk de volgende ontdekt:
- Standaard Netwerkkabel, Patch kabel, Niet afgeschermd, unshielded twisted pair.
- Afgeschermde Netwerkkabel, Patch kabel, Twisted pair met afgeschermde RJ 45 stekkers.
- Afgeschermde Cat6 Netwerkkabel (patch) - voor Gigabit netwerken.

Qua netwerk ben ik een nietsnut, en heb dus geen flauw idee welke kabel ik nu nodig heb.
Gewoon de standaard, niet afgeschermde ? Of wel afgeschermd voor minder storings-gevoeligheid ?

Wie weet een antwoord ?

Kon het in de search niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

MuTTLeYs schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:17:
Ik heb de family en telefonie ook besteld.
Maar nu moet er nog een netwerkkabel van ong 10 meter naar boven.

Weet iemand wat voor soort netwerkkabel ik nodig heb?
Ik heb namelijk de volgende ontdekt:
- Standaard Netwerkkabel, Patch kabel, Niet afgeschermd, unshielded twisted pair.
- Afgeschermde Netwerkkabel, Patch kabel, Twisted pair met afgeschermde RJ 45 stekkers.
- Afgeschermde Cat6 Netwerkkabel (patch) - voor Gigabit netwerken.

Qua netwerk ben ik een nietsnut, en heb dus geen flauw idee welke kabel ik nu nodig heb.
Gewoon de standaard, niet afgeschermde ? Of wel afgeschermd voor minder storings-gevoeligheid ?

Wie weet een antwoord ?

Kon het in de search niet vinden.
ligt eraan wat je doet? beneden de livebox en boven een switch??? zoja: Cat5e straight cable halen. Cat5E is overkill maar niet duurder dan Cat5 (meestal). UTP= Unshielded Twisted Pair.
Een compleet Shielded Cat5e kabel met dus shielded RJ45 stekkers zijn meestal behoorlijk duur en denk niet dat je er winst uit zal halen ;) (maar goed soms heb je ze standaard 10 meter voor ~12 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Niet echt on topic hier, maar als hij door dezelfde buizen moet lopen als je elektriciteitsdraden lopen (dat mag eigenlijk niet!) kan je het beste zoveel mogelijk afscherming nemen. Wat het verschil is tussen de tweede en de derde weet ik niet. Je hebt Cat5(e) (aka UTP), dat is de minst afgeschermde die je kan nemen, Cat6 (dat is de derde die jij noemt, aka FTP) en Cat7 (aka STP).
Als hij niet in de buurt hoeft te komen van mogelijke storingsbronnen kan je best gewoon de standaard kabel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
n00bs schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:20:
[...]

ligt eraan wat je doet? beneden de livebox en boven een switch??? zoja: Cat5e straight cable halen. Cat5E is overkill maar niet duurder dan Cat5 (meestal). UTP= Unshielded Twisted Pair.
Een compleet Shielded Cat5e kabel met dus shielded RJ45 stekkers zijn meestal behoorlijk duur en denk niet dat je er winst uit zal halen ;) (maar goed soms heb je ze standaard 10 meter voor ~12 euro)
Ja beneden in de meterkast komt de Livebox, daarvandaan netwerkkabel van ong 10 meter naar boven rechtstreeks op mijn computer. Dus geen switch. Dat komt in de toekomst als volgende maand mijn vriendin een laptop wil/krijgt.
Op electronica online hebben ze :
Afgeschermde Netwerkkabel ( Patch kabel ) 10 meter.
Twisted pair met afgeschermde RJ 45 stekkers. Cat5e.

Voor 4,60 incl BTW.

Die heb ik dus nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
wilko2 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:24:
Niet echt on topic hier, maar als hij door dezelfde buizen moet lopen als je elektriciteitsdraden lopen (dat mag eigenlijk niet!) kan je het beste zoveel mogelijk afscherming nemen. Wat het verschil is tussen de tweede en de derde weet ik niet. Je hebt Cat5(e) (aka UTP), dat is de minst afgeschermde die je kan nemen, Cat6 (dat is de derde die jij noemt, aka FTP) en Cat7 (aka STP).
Als hij niet in de buurt hoeft te komen van mogelijke storingsbronnen kan je best gewoon de standaard kabel nemen.
Ja het is niet echt on-topic hier, dus wil het kort houden.
Maar hier zitten de Livebox Wanadoo kenners...

De kabel loopt via een aparte goot/buis naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Als het in een aparte goot komt gewoon Cat 5e nemen.

(en twee reacties onder elkaar wordt niet zo gewaardeerd hier, daar is de edit-knop voor (nofi) ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:50:
Sinds vandaag heb ik ook een LiveBox aan de muur hangen. Leuk hoor dat lichtje ;).

Het internet werkt. Momenteel heb ik alleen mijn laptop eraan hangen. Nu wil ik in feite mijn router er aan gaan hangen en wel zo dat voor het lan alles ongewijzigd blijft. Dit betekent dat alles wat statisch en dynamisch geconfigureerd is moet blijven zoals het is. Mijn router geeft IP adressen uit in de 192.168.1.x range (vanaf .100). 192.168.1.1 is de router zelf, vanaf .2 maak ik gebruik van statische adressen (voor mijn servers).
Nu heb ik begrepen dat het moelijkheden kan geven wanneer zowel de LB als de router in hetzelfde segment (192.168.x.x) opereren. Mijn vraag is: wat kan ik hier aan doen? Kan ik bijvoorbeeld in de LB DHCP uitschakelen en alle WAN verkeer (wat natuurlijk LAN verkeer voor de LB is) naar de router doorsturen, zodat aan de LAN kant van de router alles blijft zoals het eerder was icm @Home?
Ehm ik begrijp je bedoelingen niet helemaal, maar ik heb volgens mij een gelijksoortig iets maar dan van de overstap vanaf Demon.

Is het niet wat makkelijker om gewoon je thuisnetwerkje om te zetten naar de 192.168.5.* range? Dat heb ik gedaan en alles werkt prima hier.
Ik weet alleen niet of je de firewall/NAT van de LB kan uitschakelen, dus ik heb al mn poortjes geforward op de LB zelf. Vervolgens gaat het via een kabeltje naar mn WLAN switch (& router, maar dat staat dus uit).

Wat ook zou kunnen denk ik is alles doorgeven naar je router en vanaf daar weer verspreiden met de goeie poorten naar de rest van je LAN.

In beide gevallen moet je dus je IP's even aanpassen maar dat is niet al te veel werk lijkt me.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pozo schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:09:
[...]

Ehm ik begrijp je bedoelingen niet helemaal, maar ik heb volgens mij een gelijksoortig iets maar dan van de overstap vanaf Demon.

Is het niet wat makkelijker om gewoon je thuisnetwerkje om te zetten naar de 192.168.5.* range? Dat heb ik gedaan en alles werkt prima hier.
Ik weet alleen niet of je de firewall/NAT van de LB kan uitschakelen, dus ik heb al mn poortjes geforward op de LB zelf. Vervolgens gaat het via een kabeltje naar mn WLAN switch (& router, maar dat staat dus uit).

Wat ook zou kunnen denk ik is alles doorgeven naar je router en vanaf daar weer verspreiden met de goeie poorten naar de rest van je LAN.

In beide gevallen moet je dus je IP's even aanpassen maar dat is niet al te veel werk lijkt me.
Nja in mijn geval is dat nogal wat werk.. ik heb nogal een rammel virtuele servers draaien die ik voor allerhande (test) doelen etc gebruik en het omztten van al die IPs (en links ernaar!) gaat me nogal wat tijd kosten.... niet dat ik het niet kan, maar ik heb er eigenlijk weinig zin in...

Wat ik in feite wil is dat de livebox puur als modem fungeert. Dus mijn router een statisch IP geven (bijv 192.168.5.2) op de WAN poort (welke dan weer verbonden is met de LB) en verder alles door de router laten afhandelen (dus ook de routering, nat, firewall etc, zoals het nu met @home ook is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:56:
Gebeld met Wanadoo.

KPN zal zijn laatste monopolie stukje kwijtraken. Dit zal dus volgend jaar d.m.v. een wetswijziging plaatsvinden. Dus dat scheelt weer de kosten die je nu aan belbudget kwijt bent. :*)
Dat is op zich interessant, maar zou je dan ook je KPN nummer mee kunnen nemen naar Wanadoo? Dus dat bijv het Wanadoo nummer komt te vervallen en dat je oude KPN nummer je Wanadoo nummer gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:35:
[...]

Nja in mijn geval is dat nogal wat werk.. ik heb nogal een rammel virtuele servers draaien die ik voor allerhande (test) doelen etc gebruik en het omztten van al die IPs (en links ernaar!) gaat me nogal wat tijd kosten.... niet dat ik het niet kan, maar ik heb er eigenlijk weinig zin in...

Wat ik in feite wil is dat de livebox puur als modem fungeert. Dus mijn router een statisch IP geven (bijv 192.168.5.2) op de WAN poort (welke dan weer verbonden is met de LB) en verder alles door de router laten afhandelen (dus ook de routering, nat, firewall etc, zoals het nu met @home ook is).
Eh ik kan wel wat voor je bedenken, maar bij mij zou het ook een beetje trial and error zijn... Heb je nog niet gewoon geprobeerd of het werkt? :)
Maw gewoon gedaan wat je hierboven beschrijft, LB in de WAN pluggen & gateway van je router op het IP van de livebox, en kijken of het werkt?

Het kan moeilijkheden opleveren betekent niet per se dat het ze ook opleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door Pozo op 03-11-2005 17:47 ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:21:
[...]

Dat klinkt aardig, maar zolang jij de oude snelheid op jouw LiveBox zag staan, zat je kabel fysiek gekoppeld aan de KPN DSLAM, en de enige die hier iets aan kon (had moeten) doen was KPN.
Dat klopt ook maar die oude snelheid was dus 21 ipv 20 oktober weg. En met 1 dag verschil heb ik geen probleem maar dan 13 dagen later nog geen internet hebben vind ik vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:37:
[...]

Dat is op zich interessant, maar zou je dan ook je KPN nummer mee kunnen nemen naar Wanadoo? Dus dat bijv het Wanadoo nummer komt te vervallen en dat je oude KPN nummer je Wanadoo nummer gaat worden?
Ik hoop dat dat wel mogelijk wordt.
Anders moet ik weer iedereen gaan vertellen/inlichten dat mijn nummer is gewijzigd.
Maar goed, we zien het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:23
Iemand ervaring betreffende hoe Wanadoo reageerd op klachtbrieven? Heb namelijk 2 weken geleden brief gestuurd met een rijtje klachten en het verzoek tot restitutie maar tot op heden geen enkel bericht. Is wel 100% zeker bij hun aangekomen, namelijk aangetekend verzonden en aangenomen volgens track&trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

2e upgrade geval op speedtest (ridderkerk), denk dat het allemaal wel gaat lukken in november :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik gebeld wordt op mijn KPN nummer, werkt de nummermelder van wanadoo niet. Werkt dit alleen voor het Wanadoo nummer of is dit een uitzondering dat het hier niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een http servertje draaien en nu vroeg ik me af of ik ook via externe xp op de site kan komen. met 192.186 enz lukt het wel maar met mijn wlan ip 85.. lukt het niet. Ik moet dan een wachtwoord invullen. ik doe dan het wachtwoord van de livebox maar dan geeft hij een foutmelding.

Nu zullen jullie misschien wel denken waarom wil hij ook via zijn externe ip op z'n site komen. Nou om deze reden: slechts een gedeelte draait op mijn webserver. Ik kan daarom niet altijd zien of alles naar de volle 100% werkt.

Weet iemand dus of het mogelijk is om ook via je externe ip op je site te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik denk dat je de startpost even moet lezen ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:08
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:51:
Als ik gebeld wordt op mijn KPN nummer, werkt de nummermelder van wanadoo niet. Werkt dit alleen voor het Wanadoo nummer of is dit een uitzondering dat het hier niet werkt?
Je hebt wel nog steeds nummerweergave bij KPN?
KPN 'sloopt' soms ook de nummerweergave als je overstapt van bel basis naar bel budget.
Test het eens of nummerweergave werkt zonder livebox ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Iemand een idee of je nog iets aparts moet instellen voor MAC adres filtering bij draadloos internet? Ik voeg een paar MAC adresjes in die ik toegang wil geven maar ze komen er niet op. Met de filter uit is er geen enkel probleem......

Verder heb ik hier nog een toshiba tekra laptop (oouud) met een build in wifi kaart die zo'n mooie 'no or limited connectivity' error krijgt (microsoft patch, winsockxpfix ding geprobeerd, werkt allemaal niet). Standaard meegeleverde usb stick werkt prima, iemand toevallig een one line fixje?

4 andere (allemaal verschillende type's) laptops werken wel prima

[ Voor 8% gewijzigd door Koetjeboe op 03-11-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Gebeld met Wanadoo.

Fingers crossed zou ik zeggen. Als dat het geval is ga ik misschien ook eens over adsl nadenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1 november in bezit van Family incl. telefonie. Alles lijkt prima te werken echter met Bit Torrent (via Burst!) lijkt het t.o.v. van Demon (waar ik 2048 down had) veel minder te zijn. Ik kom niet meer boven de 45 kb/s. Iemand daar ook last van dan wel de oplossing voor?
Thanks
Lizard schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:33:
[...]

Je hebt wel nog steeds nummerweergave bij KPN?
KPN 'sloopt' soms ook de nummerweergave als je overstapt van bel basis naar bel budget.
Test het eens of nummerweergave werkt zonder livebox ertussen.
KPN gaf bij mij aan dat nummerweergave bij BelBudget niet mogelijk is..... helaas

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:35:

[...]

KPN gaf bij mij aan dat nummerweergave bij BelBudget niet mogelijk is..... helaas
Dat is echt onzin, ik heb ook bel budget met nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:41:
[...]

Volgens die dame bij KPN echt geen onzin dus. Ze verzekerde me afgelopen 1 november dat dit niet mogelijk zou zijn.Ik zal het eens bij een andere medewerker navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Met behulp van de "walkthrough" van Stimey heb ik dan nu ook bluetooth op de Livebox aan de praat gekregen.
Het viel me echter op dat zodra je een verbinding maakt via bluetooth dat dan de wireless interface terug valt van 11g (54Mb) naar 11b (11Mb). Ook nadat de bluetooth verbinding wordt verbroken blijft het WiFi gedeelt op 11b snelheid draaien.
Op het moment is dit niet zo'n probleem aangezien de internet snelheid toch maar 4 Mb is, maar straks met 20 Mb kan dit vervelend worden.
Iemand enig idee wat eraan te doen valt?

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:46:
[...]

Volgens die dame bij KPN echt geen onzin dus. Ze verzekerde me afgelopen 1 november dat dit niet mogelijk zou zijn.Ik zal het eens bij een andere medewerker navragen.
Sja, KPN beweert soms ook dat je geen bel budget abonnement met Wanadoo telefonie kan hebben.
Wat ook gewoon kan omdat Wanadoo telefonie geen carrier preselect is.

En op deze pagina vind ik ook niets over beperkingen van nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zag ik ook inderdaad, toch raar dat ze dit dan aangaf aangezien ze met nummerweergave toch wat extra kunnen verdienen....

BTW, iemand?
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:35:
Sinds 1 november in bezit van Family incl. telefonie. Alles lijkt prima te werken echter met Bit Torrent (via Burst!) lijkt het t.o.v. van Demon (waar ik 2048 down had) veel minder te zijn. Ik kom niet meer boven de 45 kb/s. Iemand daar ook last van dan wel de oplossing voor?
Thanks

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeld met Wanadoo.

Uhm, interessant, maar dan vraag ik me wel af met wie je gesproken hebt. De OPTA heeft wel wat dingen aangekondigd, maar hoe zich dat naar de praktijk gaat vertalen is een tweede. Misschien dat de kosten voor ontbundeling naar beneden gaan (op dit moment ongeveer gelijk aan abonnementskosten BelBudget), of misschien wordt het anders verrekend, maar het lijkt me sterk dat die kosten ineens helemaal weg gaan vallen. Punt van aandacht: misschien handig om zoiets niet als blind feit neer te zetten; even jezelf afvragen wat de waarde is van wat je zonet gehoord hebt kan geen kwaad.
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:37:
Dat heeft daar helemaal niets mee te maken. Het enige wat hiervoor moet gebeuren is dat Wanadoo nummerportering gaat ondersteunen. Dit zullen ze ook vast wel gaan doen, maar het is een klote proces, waar je dus erg goed op moet ontwikkelen om geen fouten te maken. Want als dat mis gaat dan ben je zo je telefoonnunmmer kwijt of zo, wat toch erg vervelend is.
Lizard schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:10:
Sja, KPN beweert soms ook dat je geen bel budget abonnement met Wanadoo telefonie kan hebben. Wat ook gewoon kan omdat Wanadoo telefonie geen carrier preselect is.
Dat is gewoon onwetendheid van een KPN medewerk(st)er, net zoals het melden dat je altijd een telefonie abonnement moet hebben om ADSL af te kunnen nemen (geldt/gold voor MxStream, maar dat wil niet perse zeggen dat dat voor alle ADSL providers geldt, integendeel), en zo ken ik er nog wel een paar.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:41:
[...]

Dat sprookje is echt onzin. Mij was dit ook verteld. Ik ben echter vandaag gewoon op BelBudget overgestapt zonder verdere consequenties wat nummermelding betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:29:

[...]

Dat is gewoon onwetendheid van een KPN medewerk(st)er, net zoals het melden dat je altijd een telefonie abonnement moet hebben om ADSL af te kunnen nemen (geldt/gold voor MxStream, maar dat wil niet perse zeggen dat dat voor alle ADSL providers geldt, integendeel), en zo ken ik er nog wel een paar.
Dat je ADSL altijd vanzelf mee verhuist is ook zo'n mooie die nogsteeds verteld wordt. Geldt misschien voor de KPN-DSL (mxstream) ISP's als je telefonie laat verhuizen, maar weer niet voor alle ISP's (telco's en niet voor ADSL-direct omdat je dan geen telefonie hoeft te hebben persé).

En als je belt blijven ze dat zeggen :?

Ze kunnen niet alles weten wellicht, maar op den duur zou je toch wel verwachten ..

offtopic:
En je zal maar een echtscheiding hebben en je vrouw gaat elders wonen en neemt telefoonnummer mee, ben jij je DSL kwijt....

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 04-11-2005 00:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Paul Hewson schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:32:
Iemand ervaring betreffende hoe Wanadoo reageerd op klachtbrieven? Heb namelijk 2 weken geleden brief gestuurd met een rijtje klachten en het verzoek tot restitutie maar tot op heden geen enkel bericht. Is wel 100% zeker bij hun aangekomen, namelijk aangetekend verzonden en aangenomen volgens track&trace.
Je bent, helaas, niet de enige die dat soort brieven stuurt. Ze worden allemaal behandeld, of ze ook daadwerkelijk allemaal beantwoord worden weet ik niet. Heel veel wel, telefonisch en/of geschreven. Restitutie doen ze niet moeilijk over. Geen internet, niet betalen. Meerdere mensen (hier) zouden dat moeten kunnen beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renechaos
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 19:34
Ja hoor weer iemand met port-forward problemen.... ik.
Ik heb geprobeerd wat Linux-TUX heeft geschreven, maar het mag niet baten, port 80 blijft dicht.
Ik heb de livebox met firmware versie 3202WNLM_220278 (firmware sinds vorige week vrijdag 28 okt) en heb dat ding uitgezet, kwartier zonder stroom, reset naar factory defaults (knopje), en volgens de beschrijvingen in dit forum de portforwards geprobeerd aan te krijgen, maar het mag niet baten.
Zijn er nog speciale stappen te nemen met deze firmware?

met de vorige firmware (geen idee welke) werkte het wel..

[off the record]
voor de gein nog de helpdesk gebeld gisteravond, ik moest mijn frustratie toch ergens kwijt..
"Sorry meneer, aanpassingen in de livebox is geavanceerd gebruik en daar mogen we u geen support bij leveren"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

renechaos schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:33:
Ik heb geprobeerd wat Linux-TUX heeft geschreven, maar het mag niet baten, port 80 blijft dicht.
Ik heb de livebox met firmware versie 3202WNLM_220278 (firmware sinds vorige week vrijdag 28 okt) en heb dat ding uitgezet, kwartier zonder stroom, reset naar factory defaults (knopje), en volgens de beschrijvingen in dit forum de portforwards geprobeerd aan te krijgen, maar het mag niet baten.

[off the record]
voor de gein nog de helpdesk gebeld gisteravond, ik moest mijn frustratie toch ergens kwijt..
"Sorry meneer, aanpassingen in de livebox is geavanceerd gebruik en daar mogen we u geen support bij leveren"..
Heb je toevallig externe toegang tot de livebox? dan wordt port 80 al intern gerouteerd naar 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renechaos
I wish...
wel geprobeerd aan te zetten, maar gaf geen resultaat.
antwoord is dus nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Heb al gezocht naar BT problemen, maar geen oplossing gevonden in de topics.

BT staat aan in de livebox, en als ik het reg knopje indruk kan ik wel pairen met m'n ingegeven code. Doe ik dat niet, dan wil ie niet eens pairen. Maar na het pairen en ik zet de BT op m'n PDA uit, en na een tijdje weer aan wil ie niet weer de verbinding maken. Dan moet ik weer het reg knopje indrukken. Niet echt makkelijk aangezien ik gewoon op de bank wil zitten en ff m'n mail bekijken zonder bij de modem te klooien. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18 oktober aangevraagd.. vandaag de modem binnen.. echter kan ik mijn lijn niet testen omdat het een rommel hier is met de bekabeling..

weet iemand een goedkope monteur in Groningen? we moeten namelijk even de bekabeling netjes weg werken en overtollig spul weg halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een kennis aangesloten. Zit op zeker 3,5km lijnlengte.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Status ADSL-lijn  GEACTIVEERD 
ADSL standaard  G992_1_A 
Upstream  640 Kb 
DownStream  4096 Kb 
Afname  Dichtbij: 47.0 (dB) 
Ver weg: 27.0 (dB) 
SNR-marge  Dichtbij: 9 (dB) 
Ver weg: 15 (dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:01:
[...]

dat vind ik wel raar
in principe pair je een apparaat 1x met de livebox
en alleen weer pairen als je apparaat niet meer in de lijst staat

ook kan je kan via telnet pairing aanzetten en aanlaten
telnet naar livebox, bt -> pair -o 1 -> .. -> save -> exit

zolang je apparaat in de lijst staat hoef niet nog maals te pairen
ik heb b.v. mijn laptop gepaired onder windows
en kan nu als ik de laptop in linux start kan ik gewoon connecen met de livebox over bt
hoef niet nogmaals te pairen, hopelijk helpt dit bij je probleem
Hij komt bij mij niet in de lijst te staan, da's helemaal wazig. Hij paired wel als ik het knopje op de livebox in druk (naast de stroomadapter, richting de binnenkant zeg maar), en dan doet ie het ook. Hij checked de mail prima, surfen loopt zonder problemen. Maar daarna is het over met de pret. Ook als ie gepaired is komt ie niet in de lijst te staan als de verbinding nog wel actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
renechaos schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:33:

[off the record]
Ok, wat heb je zelf al gedaan om het te controleren? Ik ben er zelf niet echt happig meer op geworden om mensen "even" te helpen, omdat ze vaak zelf configuraties vergeten aan te passen (hetzij server/hetzij tweede router (met toevallig ook een 192.168.1.1 IP bv))

Even situatie schets graag :Y)
(opstelling & software +OS's)

Als we hier op dit forum er niet uit komen mag je me pas toevoegen op MSN :p
CertLog schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:48:
bla bla bla
echter op dat zodra je een verbinding maakt via bluetooth dat dan de wireless interface terug valt van 11g (54Mb) naar 11b (11Mb).
bla bla bla
Toevallig ergens een PCMCIA slot vrij op een laptop en SiSoft / Knoppix bij de hand :*) ???

Het liefst knoppix, dan zou ik ook graag de inhoudelijke firmware van die kaart willen hebben als dat kan. Mocht je het willen proberen/tijd voor vrij willen maken maar je weet niet hoe, mail even :Y)

BVD _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door LinuX-TUX op 04-11-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:46:
[...]

Inderdaad onzin, want ik heb het ook, belbudget met nummerweergave. Heb overigens Tiscali Telefonie erbij ipv Wanadoo, maar dat maakt niks uit voor dit verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb handleiding doorgebladerd en het lijkt alsof je een usb dongle moet hebben voor draadloze verbinding? kan toch ook met gewone wifi kaart?

+ wat een omslachtige manier om verbinding te maken met de livebox? moet ik nu in dit studentenhuis elke computer af om livebox apart te installeren? waarom doen ze niet gewoon zoals gewone router DHCP en dat de computer automatisch het herkent?

moet ik dat ook nog gaan doen weer.. word er echt gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:24:
ik heb handleiding doorgebladerd en het lijkt alsof je een usb dongle moet hebben voor draadloze verbinding? kan toch ook met gewone wifi kaart?

+ wat een omslachtige manier om verbinding te maken met de livebox? moet ik nu in dit studentenhuis elke computer af om livebox apart te installeren? waarom doen ze niet gewoon zoals gewone router DHCP en dat de computer automatisch het herkent?

moet ik dat ook nog gaan doen weer.. word er echt gek van
Sowieso moet dat toch voor die SIP codes? Of kunnen ze dat zelf doen?

Als je het geen ene moer uitmaakt of er andere mensen mee zitten te surfen, dan moet iemand even kijken naar de mogelijkheden om de beveiliging een tandje lager/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het niet anders kan dan moet het maar..

maar ik heb op moment al een wifi kaart in me pc zitten... ik kan die toch gewoon gebruiken neem ik aan? toch niet perse die usb dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook hier belbudget + nummerweergave van KPN. Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:54:
als het niet anders kan dan moet het maar..

maar ik heb op moment al een wifi kaart in me pc zitten... ik kan die toch gewoon gebruiken neem ik aan? toch niet perse die usb dongle?
Dat is idd te hopen van niet! Ik heb niet voor niks een built-in wifi kaartje in m`n acertje..
Kan het nu zelf niet testen omdat ik pas verhuisd ben en het een grote puinbak is maar zodra ik de kans krijg pak ik m`n eigen lappie en die van mn werk en gaan we dat ff bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het werkt gewoon met een kaartje , maakt niet uit waar je wirelesscontroler in/op zit ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:47:
[...]

no or limited connectivity = meestal dhcp problematiek
om dat te testen kan je proberen je wifi statisch in te stellen
zet je b.v. op ip 192.168.3.100 en gateway 192.196.3.1
dat is als je livebox;s wifi op 192.168.3.x staat :P
anders is het misschien de livebox in combi met je oude wifi kaartje
Had ik ook al geprobeerd :) Hij geeft dan wel aan dat er een goede verbinding is maar doet niks... Is al veel over te vinden op GoT maar dat hielp allemaal niet...morgen eens sp2 eraf halen, misschien werkt het dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Koetjeboe op 04-11-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:34:
[...]

Toevallig ergens een PCMCIA slot vrij op een laptop en SiSoft / Knoppix bij de hand :*) ???

Het liefst knoppix, dan zou ik ook graag de inhoudelijke firmware van die kaart willen hebben als dat kan. Mocht je het willen proberen/tijd voor vrij willen maken maar je weet niet hoe, mail even :Y)

BVD _/-\o_
Ik heb ook de wifi versie + een laptop met pcmcia slotje, ik wil je wel helpen :) Maar kun je me iets meer vertellen over Knoppix? 8)7

Edit: Ik heb Knoppix gedownload, maar ik krijg het niet op een cd :X Is er geen andere manier om dat kaartje uit te lezen? :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wanadoo gemailt met de vraag wanneer ik naar 20Mb zou gaan.
En ik moet zeggen dat ik vrij snel antwoord had(1dag), maar niet het antwoord dat ik hoopte ;-)

De snelheidsveroging is inderdaad gefaseerd en wordt volgens de huidige berichten uitgevoerd over de periode november en december. Een precieze datum is voor u helaas (nog) niet te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:32:
Ik heb wanadoo gemailt met de vraag wanneer ik naar 20Mb zou gaan.
En ik moet zeggen dat ik vrij snel antwoord had(1dag), maar niet het antwoord dat ik hoopte ;-)

De snelheidsveroging is inderdaad gefaseerd en wordt volgens de huidige berichten uitgevoerd over de periode november en december. Een precieze datum is voor u helaas (nog) niet te geven.
Ik verwacht ook niet dat ze een precieze datum gaan geven. Er bestaat nu 1 product op het Wanadoo eigen netwerk. Dit gaan ze integraal upgraden naar 20 Mbit. Om dan te gaan tracken wanneer welke klant geupgrade zal worden is een beetje onzin - geef een einddatum aan, en dan moet iedereen over zijn.

Maar goed, belangrijker: patience is a virtue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Overigens is die newsserver van Wanadoo echt een lachertje. Leuk dat ze de service bieden, maar functioneel is het niet echt voor binaries :P

Erg positief (*afklopt*) sinds de installatie op woensdag een compleet stabiele verbinding hier! (buiten het feit dat het wireless erg zwak is)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

ach, je hebt nu toch 4 mbit voor 22.50. Da's ook niet duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:26:
[...]

in de brief die ik heb schrijft wanadoo dat uiterlijk november de upgrade een feit is
en nu verteld de helpdesk dan ze toch ook maar effe december erbij pakken ?
lekker is dat, straks wordt het medio zomer 2007 eer iedereen geupgrade is :D
Ik heb ook gebeld en mij is verteld dat alle aansluitingen voor het eind van dit jaar zijn geüpgrade ;)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 13:13
Sick Nick schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:43:
Dat is ook niet duur, alleen zij adverteren al wel met 20 mbit, eigenlijk zouden ze daat mee moeten wachten tot hen netwerk klaar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
Sick Nick schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:43:
Idd, maar nu zit ik wel aan mn 640 kbit uploadje vast voor langer dan gepland (terug van 1 mbit).
Liever wat langer wat meer betalen dan dat eigenlijk, dus wel een beetje een kutstreek van Wanadoo.

En daarbij gebruikte ik die 6,5 mbit die ik haalde op mn lijn ook nog wel zo af en toe...

Nouja ik woon in Utrecht, en met een beetje geluk geven ze de randstad voorrang :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pozo op 04-11-2005 23:22 ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Pozo schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:21:
[...]

Idd, maar nu zit ik wel aan mn 640 kbit uploadje vast voor langer dan gepland (terug van 1 mbit).
Liever wat langer wat meer betalen dan dat eigenlijk, dus wel een beetje een kutstreek van Wanadoo.

En daarbij gebruikte ik die 6,5 mbit die ik haalde op mn lijn ook nog wel zo af en toe...

Nouja ik woon in Utrecht, en met een beetje geluk geven ze de randstad voorrang :)
Ja randstad geven ze idd voorrang, volgens mij.
Beetje flauw streek imo, iedereen betaalt immers hetzelfde bedrag en dan moet de een op de ander wachten omdat die toevallig in de '''randstad'' woont? :|

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:09:
Ja randstad geven ze idd voorrang, volgens mij.
Hoe komt iemand er uberhaupt op. I hear my fair share of bullshit everyday, maar dit is weer een nieuwtje.
Beetje flauw streek imo, iedereen betaalt immers hetzelfde bedrag en dan moet de een op de ander wachten omdat die toevallig in de '''randstad'' woont? :|
Dude, wat denk je dat ze gaan doen? Langs de centrales rijden en de 2+ knop indrukken? De turboboost aanzetten? Een deeltjesversneller aanzwengelen? Dit gebeurt gewoon softwarematig, en dat doen ze DSLAM voor DSLAM vermoed ik. Maar de woonplaats zelf is op hooguit een manier belangrijk: waar je plaatsnaam in alfabetische volgorde voorkomt op de lijst van centrales.

Maar nu even serieus: ik heb het al eerder voorzichtig proberen te hinten, maar nu begint het echt vervelend te worden. Waarom klagen mensen over een mogelijke vertraging die er nog helemaal niet is?!?! Ik stel dit voor: op 1 december mag iedereen die nog geen geupgrade lijn heeft hier komen klagen (wel 1 klacht per persoon aub). Tot die tijd: kappen met dat gezeik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:48:
[...]

Hoe komt iemand er uberhaupt op. I hear my fair share of bullshit everyday, maar dit is weer een nieuwtje.

[...]

Dude, wat denk je dat ze gaan doen? Langs de centrales rijden en de 2+ knop indrukken? De turboboost aanzetten? Een deeltjesversneller aanzwengelen? Dit gebeurt gewoon softwarematig, en dat doen ze DSLAM voor DSLAM vermoed ik. Maar de woonplaats zelf is op hooguit een manier belangrijk: waar je plaatsnaam in alfabetische volgorde voorkomt op de lijst van centrales.

Maar nu even serieus: ik heb het al eerder voorzichtig proberen te hinten, maar nu begint het echt vervelend te worden. Waarom klagen mensen over een mogelijke vertraging die er nog helemaal niet is?!?! Ik stel dit voor: op 1 december mag iedereen die nog geen geupgrade lijn heeft hier komen klagen (wel 1 klacht per persoon aub). Tot die tijd: kappen met dat gezeik!
Ja meneer...
Hoe komt het eigenlijk dat je hier zoveel van af weet? :o

[ Voor 3% gewijzigd door IT-Pro op 05-11-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Trouwens in Zweden :p hebben ze 100mbit down en 100mbit up!!! voor maar 27,50 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

ja wat is het nou ??? tweakers en helpdesk december en wanadoo.nl november :r 8)7

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toegeven dat ik ook nu wel graag die 20mbit wil hebben.

Maar ik geef ook toe dat ik net als elke man een klein kind ben die graag zijn nieuwe speeltje nu will hebben. :+
Laten we hopen dat wanadoo zich aan zijn beloofte houd anders zullen veel mensen dat niet waarderen en zo snel mogenlijk weer een andere provider zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Tja,

De kids moeten toch iets op het schoolplein te doen hebben." Mijn pappie heeft lekker 8Mbit."
Ander kind; " Nou, mijn pappie heeft anders 20Mbit. " enz enz enz

Ik ben echt dolblij met mijn 4Mbit. Mag van mij wel zo blijven. Ik heb een jaar lang 19,95 per maand betaald voor 512 Kbit.. Dus voor die kleine drie euro per maand meer een 4 Mbit verbinding. Ik kan mijn lol op.

Ik heb helaas nog geen antwoord op een eerdere vraag. Hoe bepaalt wanadoo welk IP welke klant krijgt? Dit in verband dat mijn Copperjet modem in bridge mode staat. Mijn werkstation krijgt wel een IP..Maar als ik mijn router er tussen zet niet. Ik heb daarom maar het mac adres van mijn werkstation gecloned in mijn router.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
4POX schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:41:
Tja,

De kids moeten toch iets op het schoolplein te doen hebben." Mijn pappie heeft lekker 8Mbit."
Ander kind; " Nou, mijn pappie heeft anders 20Mbit. " enz enz enz
Of om je vriendin te imponeren 'de mijne is 20Mbit ;) '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 08:50:
Ik moet toegeven dat ik ook nu wel graag die 20mbit wil hebben.

Maar ik geef ook toe dat ik net als elke man een klein kind ben die graag zijn nieuwe speeltje nu will hebben. :+
Laten we hopen dat wanadoo zich aan zijn beloofte houd anders zullen veel mensen dat niet waarderen en zo snel mogenlijk weer een andere provider zoeken.
80% mee eens, ik wil graag de 20 Mbit, zit er als een klein kind op te wachten.
Maar ben wel zo realistisch dat ik nog geen moment gezeur heb gehad bij wanadoo en dat is ook veel waard.
Bij Tdsl hadden ze het meteen ingevoerd met het gevolg dat er weken van storing en outages achteraan komen.
Ik wacht dan net zo leuk 2 weken zodat de upgrade zonder problemen gaat.
We heb ik in mijn achterhoofd dan de angt dat het wel erg lang zou kunnen gaan duren :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoXP
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 18:04

NeoXP

There are no dumb questions...

Voor de mensen in Leeuwarden die twijfelen. Ik heb op 23-10-2005 aangevraagd en ben sinds 2-11-2005 online. :+

Na alles aangesloten te hebben en het wifi-gedeelte geinstalleerd te hebben (wat probleemloos ging) ben ik zonder problemen of wegvallende verbindingen online. _/-\o_

Helaas nog op een 4 Mbit verbinding maar hopelijk zo snel mogelijk op 20 Mbit. :P

Nu alleen nog wachten op de iPod.

Just learnin' to tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Laatst online: 07:22

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Nou ik heb het (=ADSL Family zonder telefoon) ook draaiend hiero.
Installeren ging redelijk vlot, wilde alleen die live-box op een usb-poort aansluiten, maar daar ging het mis. M'n pc starte trager op en programmas blijven hangen.
Vanochtend maar snel de ethernetkabel op een netwerkkaart gebruikt en alles draait nu goed.

En wat is die newsserver van Wanadoo gecapt zeg !!!!!!!! Max. 50kb/s das wel ff wat anders dan max 350kb/s bij Planet. Eweka here we come.

Het enige wat dus niet goed gegaan is mn oude telefoonnr. De KPN (ja ja, wie anders) hebben mijn nr dus geswitched met dat van iemand anders. Erg fijn...........
Storingsdienst gebelt, en het wordt hopelijk voor het eind van de middag opgelost. We zullen het meemaken.

En het enige waar ik van baal is dat ik ook liever die IPod shuffle had gehad ipv zo'n stomme webcam, waar ik toch nix mee doe.......... Tja life sucks

[ Voor 10% gewijzigd door DeWaanzin op 05-11-2005 11:45 ]

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renechaos
LinuX-TUX schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:34:
[...]

Ok, wat heb je zelf al gedaan om het te controleren? Ik ben er zelf niet echt happig meer op geworden om mensen "even" te helpen, omdat ze vaak zelf configuraties vergeten aan te passen (hetzij server/hetzij tweede router (met toevallig ook een 192.168.1.1 IP bv))

Even situatie schets graag :Y)
(opstelling & software +OS's)

Als we hier op dit forum er niet uit komen mag je me pas toevoegen op MSN :p
situatie schets:
livebox - switch - server (linux) (ip: fixed op 192.168.5.9)
- workstation (winxp) (ip: dhcp op 192.168.5.10)

gedaan om te controleren:
ik heb de poorten open gezet (met die pagina van jou)(80 om te beginnen) en aan iemand (per telefoon) gevraagd om te controleren of hij van buitenaf mijn server kon benaderen. dat lukte dus niet.
ook niet na restarts van de LB.
op de server in de firewall port 80 dichtgezet, server was niet meer te bereiken, ook niet vanaf mijn workstation. port 80 weer opengezet, server was weer wel te bereiken.. oke die staat dus gewoon open.
Ik heb ook port 23 geforward naar mijn winxp bak, waar ik kerio firewall draai die bij elke onbekende bit over de lijn begint te zeuren, maar die zei niets (telnet service draaide uiteraard wel), kerio gestopt. nog steeds geen goed resultaat.

begin een beetje te geloven dat ik een brakke livebox heb..
kan ik nog meer testen?? doe het met alle plezier..

viel me trouwens wel op dat portforward in basis menu dezelfde nat en policy toevoegd als jou pagina. maar gaf ook geen goed resultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door renechaos op 05-11-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
never mind...

[ Voor 94% gewijzigd door mad_dog op 05-11-2005 13:55 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.