[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.330 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
ALs het goed is krijg ik as dinsdag Wanadoo Family opgelevert. Alleenm ik kom bij Demon vandaag en probeerde dit weekend mn "oude" Zyxel (Prestige nogwat) modem die ik van Demon had gekregen alvast aan te sluiten. En het leek erop dat er idd al een ADSL signaal op de lijn zit. De snelheid e.d. werd (4k om 640) al goed aangegeven en ook de testen (in het modem) waren allemaal ok.
Heb alles bij mijn weten alles insteld (VPI / VCI 8 / 35, Encapsulation RFC1483 Bridged LLC, ATM QoS Type UBR).

Alleen.... hij doet het niet :( Ik kom internet totaal niet op.
Zou ik een instelling zijn vergeten? Ik heb iig nergens een username of password ingevuld. Misschien dat dit ergens moet?
Of moet ik afwachten tot na de opleveringsdatum omdat het dan pas werkt?

Las in de openingspost dat splitters een probleem kunnen oplevering met andere modems, maar dan zou ik toch totaal geen signaal hebben op mn modem?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53

duderuud

Sliden is koel

Lukte mij toendertijd ook niet. De Zyxel startte elke keer simpelweg opnieuw op:(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 28-04 20:28
Dus je hebt ZyXEL ingesteld:

Routing + ENET ENCAP?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Hey ho,

Na fikse problemen en veel gezeik te hebben gehad met mijn smtp server en niet de mogelijk te hebben om iets via mijn eigen server te versturen ben ik maar eens een zoektocht op internet begonnen en wat blijkt, Wanadoo blokt uitgaand verkeer op poort 25. In dit topic wordt er ook meerdere keren over gesproken. Kan iemand mij hier verder iets op toelichten. Volgens mij is dit compleet absurd. Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat een provider je dwingt om over hun mailserver te mailen.

Hebbener hier nog meer mensen problemen met dit fenomeen, en hebben deze mensen al iets kunnen regelen met Wanadoo. En is het blokken van poort 25 een geldige reden om contract ontbinding te eisen? Ik kon niets in hun voorwaarden/VGV's vinden.

Xeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
bjck schreef op maandag 14 november 2005 @ 09:25:
Dus je hebt ZyXEL ingesteld:

Routing + ENET ENCAP?
ik heb het zowel geprobeerd als bridge en router, beiden geen succes.
En dat van ENET ENCAP, is dat hetzelde als waar ik heb geselecteerd: Encapsulation RFC1483 Bridged LLC?
Indien ja; dan heb ik dat idd gedaan..

(edit) ik zie nu wat je bedoeld; je kan bij Encapsulation zowel RFC 1483 als ENET ENCAP kiezen. Maar de startpost zegt dat ik RFC 1483 moet kiezen... Klopt dit niet en moet ik ENET ENCAP gebruiken?(/edit)

[ Voor 23% gewijzigd door Lowroad op 14-11-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47906

Anoniem: 124943 schreef op maandag 14 november 2005 @ 09:45:
Hey ho,

Na fikse problemen en veel gezeik te hebben gehad met mijn smtp server en niet de mogelijk te hebben om iets via mijn eigen server te versturen ben ik maar eens een zoektocht op internet begonnen en wat blijkt, Wanadoo blokt uitgaand verkeer op poort 25. In dit topic wordt er ook meerdere keren over gesproken. Kan iemand mij hier verder iets op toelichten. Volgens mij is dit compleet absurd. Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat een provider je dwingt om over hun mailserver te mailen.

Hebbener hier nog meer mensen problemen met dit fenomeen, en hebben deze mensen al iets kunnen regelen met Wanadoo. En is het blokken van poort 25 een geldige reden om contract ontbinding te eisen? Ik kon niets in hun voorwaarden/VGV's vinden.

Xeper
Hier een quote van een andere gebruiker na een zoektocht op internet waar het dus wel lijkt te lukken (zoek opdracht in google (wanadoo poort 25):
Het lijkt alsof ik een uitzondering ben:

Al JAAAAREN tevreden wanadoo-klant. Eerst Kabel (Casema-Wanadoo), vervolgens ADSL-Basic (MXStream-Wanadoo), en nu, sinds 2 weken, ADSL Family. Die laatste overstap verliep in 1 kwartier. De verbinding was direct in orde, telefonie werkte from scratch.

Hoe het bij mij werkt
Ik onderhoudt hier een redelijk netwerk van 10 netwerkproducten (printers met netwerkinterface, kopieerapparatuur die naar mailserver scant, client-pc's, etc), met o.a. 2 servers, waarvan 1 zowel smtp, http als pop3server, en de 2e alleen http-server. Poort 25 is nóóit geblocked geweest, hoogstens tijdelijk door de livebox na installatie, wat simpelweg door de ingebouwde firewall komt, en dus heb ik de poorten in de livebox eerst maar eens geconfigureerd om te forwarden naar de juiste pc's.
Om er zeker van te zijn dat het altijd bij dezelfde pc aan komt (je koppelt de poort immers aan een ip-adres, niet een pc) heb ik de 2 servers váste ip-adressen gegeven (bijv. 192.168.5.100 en 192.168.5.101). Zodoende loop ik niet de kans dat de DHCP-server van de livebox ze soms andere ip-adressen geeft. Poort 21, 25, 80 en 110 geforward naar de hoofdserver die dus o.a. de maildiensten draait, poort 22 en 82 (als vervanging voor de standaar ftp en http-poorten) naar de tweede server.

Bij mijn "dns-boer" m'n dns-records voor http://www.wifi44.nl aangepast naar het nieuwe ip-adres, en alles werkt naar behoren. Het ip-adres bij Adsl-family is in principe statisch, maar wel anders dan die van het eerdere abbo.

Géén block aan de zijde van wanadoo hier dus, en géén sprake van een speciaal zakelijk abbo hier of wat dan ook. En als wanadoo poort 25 écht 'dicht gooit', dan zou hij dus ook bij mij dicht schieten. Een dergelijke regel wordt automatisch toegepast op alle gebruikers, tenzij expliciet uitgesloten, wat bij mij het geval niet is.

Wat wél kan gebeuren: Als je je smtp-server niet afschermt voor de buitenwereld, waardoor elke onverlaat je smtp-server kan gebruiken voor mailing, of als je een zogenaamde "open-relay"-mailserver draait (die willekeurige mail aanneemt, ongeacht de afzender, en het naar willekeurige adressen doorstuurt), dan blokkeert wanadoo poort 25 wél specifiek bij jou. Dit is een configuratiefout die bij jezelf ligt, en is omdat je dan op spam-blacklists terecht komt (en met jou wanadoo). Let hier op.

(overigens, Bluetooth in de livebox kán wel aan, maar er staat nog geen gatewayserver op aangesloten. Is nog wachten op een software-update, ben benieuwd...)

Het is soms even worstelen met de livebox. Dit komt omdat hij zowel router is als firewall, met vele andere services erbij. Hij kan vrij veel interfaces aan elkaar koppelen, en kan érg nauwkeurig zijn firewall aanpassen. Wat zowieso mis gaat, is als je de livebox op een tweede router aansluit, danwel firewall. In theorie kán het werken, in de praktijk doet dit het zelden.
Ik heb het zelf nog niet kunnen testen maar ik geef wanadoo op dit moment het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Hey ho,

Xeper
Wanadoo is niet de eerste proivder, die 25 afschermt voor 'buitenstaande' smtp servers. Het is beste een simpele reden voor te bedenken: zero-tolerance policy voor wat betreft relaying en spamming. Het is absoluut geen reden om het contract te verbreken. Een ISP behoort namelijk de e-mail en internettoegang aan de gebruiker te voorzien. Dat jij één van deze voorzieningen zelf wilt verzorgen, is hun probleem gewoon niet. Hun zaak is om een fatsoenlijke smtp te leveren, wat lijkt mij ook wel het geval is. Voor sommige is dat vervelend, maar het overgrote deel heeft er toch geen behoefte aan. Dan kan een provider dus zo'n afweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Zie het probleem niet met poort 25.
Heb een Lycos pakket en kan dus idd geen mails meer uitsturen. Gewoon smtp.wanadoo.nl en alles werkt gewoon. Voor de 'gewone' gebruiker is er dus niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-04 21:53

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

@home was volgens mij 5 of 6 jaar geleden een van de eersten die poort 25 is gaan blocken, ook ik had toen net mijn eerste mailservertje opgezet en ook ik was niet blij.

Het blijkt helaas dat er gewoon TE veel mensen niet weten hoe je een mailserver opzet en bijv. open relay toestaan, met als gevolg dat we er weer een spamserver bij hebben.
ik zeg zeker niet dat jij niet weet hoe je een mailserver moet configgen maar dit is natuurlijk wel de reden om gewoon de hele poort 25 dicht te gooien.
Reden voor mij om samen met wat jongens een colocated server te kopen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158145

TWolf schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:38:
Sinds ik overgestapt ben naar Wanadoo, heb ik nu pas telebankieren geprobeerd met Postbank Zakelijk. Inbellen lukt dus niet!
Zowel met als zonder "1331" ervoor (om via KPN te bellen), lukt het me niet om met de server contact te maken. Hij begint wel met het standaard modemgeluid, maar na een tijdje gaat ie raar ruisen en roept ie "geen carrier detected".

Is iemand van jullie het wel gelukt om via de telefoonlijn te telebankieren met Wanadoo?
klopt! Had ik ook last van. Postbank gebelt. Werkt alleen als je op een rechtstreekse analoge lijn zit. Dus je zou een splitter moeten hebben volgens hun. Ik Wanadoo gebelt... De livebox werkt niet met een splitter het ligt aan de postbank... Dus je kan gewoon geen gebruik maken van die service. Of je moet de telefoonkabel die in je adsl aansluiting van je Livebox gaat eruit halen en rechtstreeks in je 56k modem van je computer stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shaodar schreef op maandag 14 november 2005 @ 09:51:
[...]

ik heb het zowel geprobeerd als bridge en router, beiden geen succes.
En dat van ENET ENCAP, is dat hetzelde als waar ik heb geselecteerd: Encapsulation RFC1483 Bridged LLC?
Indien ja; dan heb ik dat idd gedaan..

(edit) ik zie nu wat je bedoeld; je kan bij Encapsulation zowel RFC 1483 als ENET ENCAP kiezen. Maar de startpost zegt dat ik RFC 1483 moet kiezen... Klopt dit niet en moet ik ENET ENCAP gebruiken?(/edit)
ZyXEL noemt als je het apparaat als 'router' hebt staan de encapsulatie ENET ENCAP. Beetje afwijkend en verwarrend inderdaad, maar als je 'router' & RFC1483 selecteert krijg je RFC1483Routed ipv RFC1483Bridged die je moet hebben.

Dus voor ZyXEL:

Mode: Router --> ENET ENCAP
Mode: Bridge --> RFC1483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Oh op die manier, dan ga ik dat eens proberen vanavond. Ben benieuwd, bedankt!
Nog even een laatste vraagje: kán ik überhaubt dit modem als bridge gebruiken met wanadoo?
Aangezien die LB een router is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 16:35
zijn er al mensen die de 20 mbit verhoging hebben gehad?>??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

In mijn woonplaats is nu ook Wanadoo telefonie beschikbaar :*) Helaas nog geen ADSL Family :'(

Nu kan ik alvast de livebox bestellen voor telefonie. Maar kan ik daar dan ook alvast mijn ADSL verbinding op aansluiten zodat ik niet de (KPN) modem hoeft te gebruiken?
Anders zit ik met 2 modems en moet ik er weer een stopcontact bij maken etc.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Dit krijg ik te zien als ik mijn configuration link open:

Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/8168/loginsagem4vz.th.jpg

Ik heb zon vermoeden dat dit niet normaal is ? Ook omdat geen enkel wachtwoord schijnt te werken (admin, 1234 enz)

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Pandemic schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:34:

[afbeelding]

Ik heb zon vermoeden dat dit niet normaal is ? Ook omdat geen enkel wachtwoord schijnt te werken (admin, 1234 enz)

Hoe ziet je netwerk eruit? Zit je nu direct op je livebox aangesloten? Dit lijkt bij lange na niet op een livebox.

( ook al is dat plaatje miniscuul, dat herken ik dus weer net wel ;) )

PS: Kheb twee keer antwoord op je gegeven, je zit alleen maar blind te staren op inloggen maar ... kijk je wel naar de replies of geloof je het wel en doe je toch wat je zelf leuk vind :?
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] <> die toch even over lezen, dit plaatje bevestigd weer driedubbel mijn vermoedens

Nog leuker, zit zo eens naar dat plaatje te kijken (wat overigens mijn ogen niet ten goede komt) maar wil jij die URL eens volledig posten die daar in het adres balkje staat :D ... zullen wij livebox gebruikers eens kijken of die html pagina wel voorkomt op een livebox :Y)

@ hieronder:
Kennelijk gaat linux-tux voor de wasmachine door :+
Wel vervelend dat ik 3 keer moet suggereren dat er zoiets aan de hand is voordat het erkend wordt :/
Hoe spam ik het topic vol :+

[ Voor 50% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-11-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 23:31
Pandemic schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:34:

[afbeelding]

Dat is het loginscherm van je router (toevallig heb ik er ook zo een :) ) en standaard heeft deze geen wachtwoord, gewoon op login drukken dus..
Je moet ff kijken op welke gateway je router zit, dat is dan het IP-adres waar je in het configscherm van je livebox kan komen (bij mij was dat 192.168.5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Nou linux, Ik lees je post's wel degelijk. Alleen omdat ik in t weekend niet echt actief ben geweest omdat ik thuis was en niet op mijn kamer waar de modem staat heb ik niet alles gevolgd. Dat was ik dus van plan om nu in te gaan halen.

Je hulp word in iedergeval wel gewaardeerd!

Ik zal zo eens die router ertussenuit halen en opnieuw proberen!

Url in plaatje: http://192.168.1.1/login.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Pandemic op 14-11-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Anoniem: 158145 schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:15:
[mijn girotel verhaal]
klopt! Had ik ook last van. Postbank gebelt. Werkt alleen als je op een rechtstreekse analoge lijn zit. Dus je zou een splitter moeten hebben volgens hun. Ik Wanadoo gebelt... De livebox werkt niet met een splitter het ligt aan de postbank... Dus je kan gewoon geen gebruik maken van die service. Of je moet de telefoonkabel die in je adsl aansluiting van je Livebox gaat eruit halen en rechtstreeks in je 56k modem van je computer stoppen
Heb je mijn post daarna niet gezien? Daar staat dat Wanadoo zelf zegt dat je er een splitter tussen moet zetten. Oftewel, de Livebox werkt (volgens Wanadoo zelf) wel met splitter ervoor.

Wanadoor zegt dus:
Geachte heer xxxx,

Sluit het inbel modem rechtstreeks aan op de kpn lijn. Voor de livebox maar na het isra punt. Een andere oplossing is er niet tenzij u contact opneemt met de postbank en zij u een andere oplossing kunnen bieden.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
MadBear schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:10:
[...]

Dat is het loginscherm van je router (toevallig heb ik er ook zo een :) ) en standaard heeft deze geen wachtwoord, gewoon op login drukken dus..
Je moet ff kijken op welke gateway je router zit, dat is dan het IP-adres waar je in het configscherm van je livebox kan komen (bij mij was dat 192.168.5.1)
Geniaal, je hebt volkomen gelijk. Als ik gewoon op login druk kom ik in mijn router! En kan ik netwerk-soort enz configureren. Als router ertussenuit haal kom ik met die link wel degelijk in mn wanadoo modem!

Probleem opgelost zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
bjck schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:30:
[...]

ZyXEL noemt als je het apparaat als 'router' hebt staan de encapsulatie ENET ENCAP. Beetje afwijkend en verwarrend inderdaad, maar als je 'router' & RFC1483 selecteert krijg je RFC1483Routed ipv RFC1483Bridged die je moet hebben.

Dus voor ZyXEL:

Mode: Router --> ENET ENCAP
Mode: Bridge --> RFC1483
Nou super het werkt perfect! Dit is vanaf wanadoo, dus ik ben helemaal in de gloria. Thanks a lot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 23:06

KabalA!

[ No-Life ]

Woei... heb vanmiddag ook het Family pakket aangevraagd :P
Ben nu alleen nog op zoek naar de 'voorbeeld overstapbrief' die op de site stond. Maar nu ze de site hebben 'vernieuwd' kan ik hem niet meer vinden :/

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
wilko2 schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:30:
Jongens, ik word een beetje leip van de dhcp-server in de livebox. Ik heb nota bene zelf een handleiding geschreven over hoe je statische IP's kan toekennen dmv DHCP, nu werkt het bij mij zelf niet eens meer :(

Ik heb een MAC-adres: 00:30:65:53:68:2e. Dat adres verschijnt ook in de lease list, zoals het hoort. Ik voeg hem toe aan de hosts, met het volgende als resultaat:
code:
1
2
3
4
MAC ADDR :  00:30:65:53:68:2e    IP ADDRESS :     192.168.5.12
GATEWAY  :      192.168.1.1      BROADCAST  :    192.168.1.255
DNS      :      194.134.5.5      LEASE TIME :                7
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

Geheel naar wens, tot nu toe. Maaaar: nu wil ik met die een IP leasen, dat lukt ook wel maar ik krijg doodleuk 192.168.5.11 toegewezen! aaarrgghhh :( ik wil 192.168.5.12 op die machine.

code:
1
Lease 192.168.5.11 start 2002/01/10 12:46:38 end 2002/01/17 12:46:38 stamp 2002/01/10 12:46:38 hardware addr = 00:30:65:53:68:2e host NA

Wie helpt? :?
Mag ik even kicken? ;)

En zijn er misschien insiders die kunnen vertellen of er na de snelheidsophoging nieuwe centrales ge'Wanadoo'd zullen worden? M'n ma wil ook ADSL op haar werk alleen ze leveren op die centrale geen Family :/ (Voorschoten, 2251)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 150806 schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:54:
In mijn woonplaats is nu ook Wanadoo telefonie beschikbaar :*) Helaas nog geen ADSL Family :'(

Nu kan ik alvast de livebox bestellen voor telefonie. Maar kan ik daar dan ook alvast mijn ADSL verbinding op aansluiten zodat ik niet de (KPN) modem hoeft te gebruiken?
Anders zit ik met 2 modems en moet ik er weer een stopcontact bij maken etc.

Weet iemand dit?
Dat is gewoon mogelijk met de Livebox. De nieuwe firmware is daarvoor ook deels voor bedoeld: je kan in de interface namelijk kiezen welk abonnement je hebt. Vervolgens trapt hij dan zelf de juiste configuratie erin. Uiteraard zal het met de meegeleverde cd ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145068

Krijg je bij adsl familiy zonder telefonie/mobiel nou wel een ipod shuffle of niet :S kan er niet echt meer wijs uit worden...

en op welke manier kan ik het beste kenbaar maken bij wanadoo dat me verbinding niet stabiel is?! per mail of telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
KabalA! schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:00:
Ben nu alleen nog op zoek naar de 'voorbeeld overstapbrief' die op de site stond. Maar nu ze de site hebben 'vernieuwd' kan ik hem niet meer vinden :/
Overstapbrief? Waarvoor heb jij die nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22

vr6-only

Blub Blub

Birdie schreef op maandag 14 november 2005 @ 03:03:
[...]

Met dikke letters nog wel! Wit op wit dan of zo? >:) Misschien vanzelfsprekend als je het al langere tijd hebt, maar daarom gelijk maar gaan schreeuwen dat iemand niet kan lezen.. lekker bezig.

Ik heb het net nog nagekeken op m'n print. In het aanbod waar ik 16 oktober op ingegaan ben stond dit:
"-> snelheid 20 Mbit/s / 1024 Kbit/s*
We wijzen u erop dat momenteel de snelheid van ADSL Family wordt verhoogd van 4 Mbit/s naar maximaal 20 Mbit/s. In november 2005 zal deze verhoging voor iedereen doorgevoerd zijn.
*controleer hier de maximum snelheid op uw adres"

Helemaal niets dus over een aanvankelijk lagere upload, ook niet elders in de details. Maar goed; November is zo voorbij, dus 't komt wel goed. :)
ik heb het hier op zwart en wit staan 4 mbit en 640 up en later nog een brief waarin het weer stond vermeld maar daarbij ook dat we naar 20 mbit en 1 mbit gaan

maar ik kan me voorstellen dat hij dat dacht want dat er staat op wanadoo.nl inderdaad dat we van 4 naar 20 gaan en up wordt er niet vermeld.

maar als diegene ook een beetje mee had gelezen op GOT dan kon hij ook duidelijk zien dat het 640 is. dat staat namelijk in je OP O-)

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 14-11-2005 18:27 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Lekkere Loempia schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:26:
[...]

Overstapbrief? Waarvoor heb jij die nodig dan?
Die heb ik nodig om naar m'n huidige ISP te sturen als ik de bevestiging van Wanadoo binnen heb, zodat de lijn wordt overgenomen door wanadoo en je dus (als het goed is) geen downtime hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
KabalA! schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:31:
[...]

Die heb ik nodig om naar m'n huidige ISP te sturen als ik de bevestiging van Wanadoo binnen heb, zodat de lijn wordt overgenomen door wanadoo en je dus (als het goed is) geen downtime hebt ;)
Is niet nodig. Als de telco door Wanadoo is bevestigd, kan jou andere ISP niks meer doen. Kwestie van opzeggen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:00

Apie!

Newer, better & confusinger

KabalA! schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:00:
www.wanadoo.nl -> Helpdesk -> Zoeken op "voorbeeldbrief" ->
http://www.wanadoo.nl/overstappen/voorbeeldbrief.html

fjoew, dat was moeilijk ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Apie! op 14-11-2005 19:06 . Reden: verkeerde gequote :X ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Apie! schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:05:
[...]

www.wanadoo.nl -> Helpdesk -> Zoeken op "voorbeeldbrief" ->
http://www.wanadoo.nl/overstappen/voorbeeldbrief.html

fjoew, dat was moeilijk ;)
damn dat meen je niet, ik had me echt dood gezocht en dus ook op die helpdesk site, maar niet op 'voorbeeldbrief' :X

Iig bedankt _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:44
LinuX-TUX: Wil je nou nog de SP uit handen geven? Of pas na het volgende deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 09:20
Heb weer lekker zitten puzzelen de afgelopen dagen. Op de site van Wanadoo / sectie helpdesk zijn documenten mbt de livebox niet te openen. O.a. hoe poorten te forwarden document krijg ik een melding dat er geen rechten zijn ................. Op de 1e pagina van deze thread staan ook links naar de helpdesk site van Wanadoo, deze werken dus niet meer.

Ik lijk het voor elkaar te hebben. Maar wat zit er een #X#@## menu in die livebox. Als ze dat nu eens goed op kunnen zetten (o.a. vertalen).

ps. volgens mij is het menu ook weer veranderd sinds de laatste firmware update van afgelopen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 16:44

BFS

Rude awakening

Hey ho,

Xeper
Heb het hier net even getest en mail kan gewoon ontvangen en verstuurd worden (SBS2003+Wanadoo Family)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Lizard schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:50:
LinuX-TUX: Wil je nou nog de SP uit handen geven? Of pas na het volgende deel?
Je mag hem nu al overnemen (doe het met view ipv quote, dan blijven plaatjes code en alles nog staan)

Denk dat we deel V niet volgespammed krijgen voordat ik in Italië zit :)
(en om jou nou mijn w8w00rd te geven om die SP te onderhouden ... niet zo'n goed plan :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Ik wil tijdelijk m'n livebox configureren voor het KPN netwerk. De volgende settings voer ik in:

Bij VCC --> toevoegen
VPI/VCI 8/48
UBR
ppoa
username: user@xs4all.nl
VC

Maar ik krijg de melding: ERROR: User name does not match access provider requirement.
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120251

Ik probeerde in te schrijven voor wanadoo adsl family+telefonie, maar m'n telefoonnummer
was onbekend toen ik op verzenden drukte. Dat komt ook omdat ik nog geen kpn aansluiting heb.
Is het mogelijk om in te schrijven ook al heb je geen kpn aansluiting. Ik heb de kpn aanvraag al vrijdag verstuurd. De kpn aansluiting heb ik wel voor de wanadoo aansluiting komt.

Want ik wil voor donderdag inschrijven vanwege de ipod actie.

Iemand enig idee hoe ik alsnog kan inschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 120251 schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:19:
Ik probeerde in te schrijven voor wanadoo adsl family+telefonie, maar m'n telefoonnummer
was onbekend toen ik op verzenden drukte. Dat komt ook omdat ik nog geen kpn aansluiting heb.
Is het mogelijk om in te schrijven ook al heb je geen kpn aansluiting. Ik heb de kpn aanvraag al vrijdag verstuurd. De kpn aansluiting heb ik wel voor de wanadoo aansluiting komt.

- internet
- Sales bellen
- winkel

kies maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 16:35
ik heb nog steeds dat me msn crasht als ik een audio gesprek afsluit.

iemand anders dit ook met de livebox??

krijg dit in me sys logboeken te zien.

Vastgelopen toepassing: msnmsgr.exe, versie: 7.5.311.0, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

Fout-bucket 237798785.

heb het met allerlei versie dus ligt niet aan msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 120251 schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:19:

Als je van KPN nieuwe telefoonnummer hebt kan je waarschijnlijk gewoon inschrijven al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120251

Lekkere Loempia schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:48:
[...]

- internet
- Sales bellen
- winkel

kies maar :p
Ik ga gewoon dat "bel mij" functie gebruiken. Morgen als ik thuis ben laat ik hun me binnen een uur bellen.
bjck schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:58:
[...]

Als je van KPN nieuwe telefoonnummer hebt kan je waarschijnlijk gewoon inschrijven al.
Ja maar dat heb ik niet, daarom geeft hij ook een melding van nummer onbekend.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 120251 op 15-11-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
vr6-only schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:26:
[...]
ik heb het hier op zwart en wit staan 4 mbit en 640 up en later nog een brief waarin het weer stond vermeld maar daarbij ook dat we naar 20 mbit en 1 mbit gaan

maar ik kan me voorstellen dat hij dat dacht want dat er staat op wanadoo.nl inderdaad dat we van 4 naar 20 gaan en up wordt er niet vermeld.
Dan hebben ze die eerste kennelijk wegbezuinigd of bij mij vergeten: ik heb drie brieven: bevestiging gegevens (noemt upload niet), iPod, oplevering. Toch zou het ook met die brief nog onzorgvuldig zijn dat pas na aanvraag te laten weten.
Anoniem: 120251 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:00:
[...]

Ik ga gewoon dat "bel mij" functie gebruiken. Morgen als ik thuis ben laat ik hun me binnen een uur bellen.
Dat "uur" duurde bij mij anderhalve dag - was toevallig thuis. Misschien makkelijker het 0800 nummber uit de startpost ter hand te nemen?

Port 25 block:
-> Geldige reden voor contractontbinding? Ik weet het niet zeker. Daar ondertussen 50% van de NL-providers het doet zouden ze kunnen zeggen dat je deze wens zelf tevoren had moeten checken. Hun FAQs doen er niet echt geheimzinnig over.
-> Maar wil je dat? Kun je je mailserver niet gebruiken met SSL op poort 465? Niet geblocked en bijna elke e-mail client ondersteunt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Het was me een genoegen, misschien dat ik in de toekomst nog eens de eer mag hebben om
/me [Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel MMVII)
te onderhouden ofzo :Y)

Voor ik weg ga naar Italië heb ik nog 2 projectjes:jaja, jullie zijn NOG niet van me af :*)
1) Meerde USB connecties werkend krijgen middels usb-hub mogelijk?
Heb al een hubje liggen, alleen nog geen tijd :o
2) Kijken hoeveel "Default VoIP IPQoS settings" in de weg zitten bij downloads. Extreem interessant voor mensen die alleen ADSL Family hebben. (zonder telefonie dus :Y))

Maar dat zien jullie wel terug in: [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel V)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seansan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06-2011
Ik wil graag een openstaande vraag toevoegen:

cisco vpn client connect over de livebox. Hoe maken we een correcte verbinding over de livebox met een cisco vpn client versie 6 met een TCP/IPSEC verbinding naar TCP poort 10000. Ik heb de volgende poorten geforward en krijg (less: heel soms) soms een verbinding. Ik heb de volgende poorten forward.

UDP 500
UDP 4500
TCP 10000

Het lijkt er alleen op dat ik mijn netwerk kaart moet resetten iedere keer als ik verbinding wil maken. De poorten zijn nog bezet of willen gewoon soms niet.

Iemand ideeen? Ik heb net met de helpdesk gebeld en ik wordt verwezen naar tweakers. Zoek het daar maar uit. Het jammere is dat iemand van wanadoo ooit bij aanschaf wel vertelde dat het zou werken en dat het allemaal ondersteund werd. Dit blijkt nu wel duidelijk bij de helpdesk. Er is blijkbaar een memo rondgegaan over het GRE protocol dat niet ondersteund wordt. want nu wisten ze precies waar ik het over had ....

gr, Seansan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zal ik deze maar sluiten omdat we verder zijn gegaan in nieuw deel :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.