[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel V) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 02:54
Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/wanadoo_logo_homebutton.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Wanadoo kan op drie manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van wanadoo zelf (Family pakketten)
  • Over het netwerk van BBned (Direct pakketten)
  • Over het netwerk van KPN-DSL & Casema Kabel (Overig)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Wanadoo leverd is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De livebox fungeerd zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de livebox is ook te vinden op de Wanadoo site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Wanadoo. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem insteld op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Op het moment heeft Wanadoo geen actie, mocht er weer een actie komen staat dit zo snel mogelijk hier. :)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij wanadoo?
  • Ja dat kan:
    Ga naar www.wanadoo.nl/mijnabonnement
    Kies in het linker scherm voor 'Telefonie', 'Instellingen' en 'Blokkeren van gesprekken'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Wanadoo zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij wanadoo.
Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar wanadoo, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Wanadoo middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via wanadoo ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Helaas nog niet. De koperdraden in de grond zijn nog steeds eigendom van KPN. Wil je er dus gebruik van maken, dan moet je betalen. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand. Hoelang het nog zal duren eer dat KPN het alleenrecht verliest over het koperen netwerk in nederland, is nog niet te zeggen, zie OPTA schrapt abonnementenmonopolie KPN
Zie ook Wanadoo helpdesk
Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Wanadoo dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...
Fijn, kan ik voor een paar vragen over mijn nieuwe aansluiting gelijk al gaan dokken, dat is natuurlijk geen service om nieuwe klanten te winnen.
Anoniem: 103367 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:10:
...
btw mensen die nieuw zijn en Wanadoo willen bellen met vragen over een nieuwe aansluiting kunnen dit GRATIS doen!!!
0800-8048

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Wanadoo Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Wanadoo Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
Is het mogelijk om VPN te forwarden over de livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)
Ik hoor vaak dat DHCP ingestelde systemen en Port Forwards niet samen gaan, maar vind het zo'n gedoe om alles handmatig te doen, kan het ook anders?
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

Als je meerdere PC's achter de Livebox hebt hangen en gebruik maakt van port forwarding, is het wenselijk om iedere PC zijn eigen interne IP toe te kennen. Helaas hanteert de ingebouwde DHCP-server normaal gesproken een lease-time van 7 dagen, wat kan betekenen dat een PC na die 7 dagen een ander intern IP krijgt, waardoor de port forwards dus niet meer werken (althans, ze zullen nog wel werken maar gaan naar de verkeerde machine...). Dus wat doen we? We laten de Livebox een IP toekennen aan de hand van het MAC-adres van je PC's. Die verandert niet (*), en dus kan je op die manier een statisch intern IP verkrijgen. Dat kan helaas niet in het webbased admin-panel, maar wel via telnet:

Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!

Vervolgens typ je het volgende commando:
code:
1
host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.5.10

Waarbij je uiteraard het MAC-adres en het IP-adres vervangt door je eigen waarden. Hierna kan je de DHCP-server weer starten:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Server started !!!

En om te checken of het geslaagd is:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ lease list
Lease 192.168.5.10 start 2002/01/10 08:08:39 end 2002/01/17 08:08:39 stamp 2002/01/10 08:08:39 hardware addr = 00:0a:95:a6:09:34 host NA

(note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)

* = deze opmerking is gemaakt met de mierenneukmode uitgeschakeld, natuurlijk is een MAC-adres te veranderen in het OS of door een nieuwe netwerkkaart, maar dat lijkt me hier te verwaarlozen.
Maar hoe weet ik dan wat mijn eigen "MAC" adres is, of wat het MAC adres is van IP 192.168.Y.Z :?
Als je het IP al weet, ga dan naar Manier 2 dan kan je daarna gelijk door de dhcpserver aanpassen.

Manier 1:
Onder windows:
Open een dosprompt (Windows toets + R -> cmd of command) en doe het volgende:
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all
"winipcfg" of "winipconfig" voor de oude win95 bakken onder ons en natuurlijk "ifconfig -a" voor de linux bakken ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x
    >>>>Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-B4-93-D0-10 <<<<
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.5.11
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.5.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
                                            194.134.5.55
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.5.3

C:\Documents and Settings\Administrator>
Je weet nu dat je eigen IP adres 192.168.5.11 is EN wat je MAC adres is 00-00-B4-93-D0-10. Manier 2 kan je nog even overkijken om het desnoods te bevestigen, maar op deze manier weet je zeker dat je het juiste MAC adres te pakken hebt.

Manier 2:
Je weet het IP adres, alleen het mac adres nog niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.1.1
login: root
Password:
[root @ home]$ arp
[root @ arp]$ list
IP Address           MAC Address
85.147.44.1           0:12: 0:9e:d9:3f
85.147.44.80          0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.1           0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.5.3           0:4f:4e: 5:c5:bc
192.168.5.11          0: 0:b4:93:d0:10 <<<<
[root @ arp]$ ..
[root @ home]$
Zoals je ziet zie je in het "list" lijstje onder arp, ook het IP adres ertussen staan, met MAC adres erbij. Dit MAC adres wil je gebruiken!

Je kan nu weer verder gaan bij Wilko2 zijn "dhcpserver" tuning verhaal, en daar beginnen met "dhcpserver" in te tikken :Y)
Leuk, al die DHCP-server tweaks, zijn er nog meer?

[scenario]:
• Ik houd binnenkort een LAN-party, en er komen net iets meer dan 10 PC's aan het netwerk te hangen.• Ik word nu onderhand gek van de DNS server die ik via DHCP ontvang, ik wil helemaal geen DNS proxy, maar een ECHTE DNS server ontvangen via DHCP
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:57:
Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.

Login via Telnet op je livebox als root met wachtwoord 1234 (of als je hem veranderd hebt, met je veranderde wachtwoord)
Tik in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dns <enter>
set -n1 194.134.5.5 <enter>
set -n2 194.134.5.55 <enter>
.. <enter>
dhcpserver <enter>
stop <enter>
subnet vif0 delete <enter>
subnet vif0 add -o -subnet 192.168.5.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.5.10 -endip 192.168.5.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.5.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.5.1 <enter>
start <enter>
.. <enter>
save <enter>

Dit is de config voor de RODE ethernet port, dus niet voor de wireles of gele ethernet port. Je krijgt hierna van de DHCP server een adres toegewezen en de DNS server van de Livebox wordt hierna achterwege gelaten. Je krijgt DIRECT het DNS adres van wanadoo zelf.

Dus uiteindelijk heb je dan het volgende beeld gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 delete
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 add -o -subnet 192.168.5.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.5.10 -endip 192.168.5.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.5.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.5.1
[root @ dhcpserver]$ subnet vif0 list
SUBNET   :      192.168.5.0      NETMASK    :    255.255.255.0
START IP :     192.168.5.10      END IP     :     192.168.5.240
GATEWAY  :      192.168.5.1      BROADCAST  :    192.168.5.255
DNS      :      194.134.5.5      SECOND DNS :     194.134.5.55
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

LEASE TIME : 7
[root @ dhcpserver]$ start

DHCP Server started !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ dns
[root @ dns]$ set -n1 194.134.5.5
[root @ dns]$ set -n2 194.134.5.55
[root @ dns]$ list

Name Server1:  194.134.5.5
Name Server2:  194.134.5.55
[root @ dns]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
Als je het bovenstaande een beetje zit te copy pasten in je console, houd dan wel in je achterhoofd, dat je daarna een DHCP-pool hebt van 230 adressen groot ;)

Aanpassen naar eigen wens/gebruik dus :Y)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Wanadoo?
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Wanadoo?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/rood.gif

Poll: Wat is je max download snelheid na de upgrade?
400 KB/s
600 KB/s
800 KB/s
1000 KB/s
1200 KB/s
1400 KB/s
1600 KB/s
1800 KB/s
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99696&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat is je max upload snelheid na de upgrade
<= 60 KB/s
70 KB/s
80 KB/s
90 KB/s
>= 100 KB/s
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99854&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/7683/FFFFFF/5C5850
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

[ Voor 6% gewijzigd door Lizard op 23-11-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Reserved just in case :Y)
Gaat kennelijk erg hard, hier komt een aanvullende faq: (design moet ik nog voor gaan zitten, evenals een soort indexje)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Kan ik de settings/configuratie van de livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)
Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Upgrades

Er wordt geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Hiep hoi ik ben geupgrade maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie: http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Verder is het handig om je netwerk kaar instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Bedankt voor je mooie topicstarts Linux-TUX. Veel plezier in Italie ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Lizard op 23-11-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:08

vr6-only

Blub Blub

diegene waarbij msn telkens crasht.
firmware al geupdate ?????

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Zeer strak ... wel vreemd om jouw icoontje naast de startpost te zien staan :/ ... maarja, niet alles kan rood wit zijn he :Y)

Zal wel lukken in Italië, beetje sneeuw ... wat netwerkjes ... nog meer sneeuw ... antenne op de berg zetten tijdens onweer ... en wat olympische spelen :Y)

edit:
Word je ook al duizelig van al die UBB-codes :*)
misschien handig om even te plakken in notepad als je grote veranderingen gaat maken, heeft mij iig enorm geholpen om het overzicht te behouden.
edit:
Boehoehoe :'(
zie het nu pas, ksta in de credits :'(

Thank you _/-\o_ :D

[ Voor 36% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-11-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:35
Kan je om een evenwichtig overzicht te hebben ook wat nadelen van Wanadoo opnoemen/in je startpost zetten? De nieuwsservers en al hun beperkingen for starters, verder zijn er nog wel meer volgens mij, want soms dan laat ik me wel eens verleiden tot "hmmm 27,50 is wel goedkoop ja", maar dan gaat er ook automatisch iets knagen in mn achterhoofd "nee, je zult onder géén beding Wanadoo nemen, het is gewoon echt TE ruk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

tjah nadelen:

gecapte nieuwsgroepen
slechte helpdesk (soms krijg je ook hele goede, het hangt dus af van wie je aan de lijn krijgt)
niet overal te krijgen(voor sommige een grote nadeel)
livebox doet niet wat veel tweakers willen dat ie moet doen
poort 25 geblockt( of juist weer niet, ik volg het niet meer :X )

meer kan ik niet bedenken

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 15-11-2005 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Mooie startpost!

Ik betwist alleen of je bij afstands berekening aan de hand van signaal afname/demping niet de 'far end' (downastream) en dus in de LiveBox 'ver weg' moet nemen. Je pakt precies de verkeerde zoals het nu in de startpost staat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
@ Linux-Tux: bedankt voor de SP en al je hulp _/-\o_ (ik weet dat dit niet nodig is maar doe het toch) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Heb nog steeds het probleem dat na het invoeren van MACs en IPs in de DHCP server (zie startpost), mijn clients een time-out krijgen als ik IP opvraag. M.a.w. DHCP server lijkt niet meer te reageren. DHCP server is uiteraard weer gestart na het invoeren van de MACs en IPs...
Zijn er mensen bij wie dit wel naar behoren werkt?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83099

Anoniem: 47906 schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:18:
[...]
Het is soms even worstelen met de livebox. Dit komt omdat hij zowel router is als firewall, met vele andere services erbij. Hij kan vrij veel interfaces aan elkaar koppelen, en kan érg nauwkeurig zijn firewall aanpassen. Wat zowieso mis gaat, is als je de livebox op een tweede router aansluit, danwel firewall. In theorie kán het werken, in de praktijk doet dit het zelden.
[...]
Voor iedereen die een router aan de Livebox (LB) wil koppelen (of een firewall): goed nieuws: het werkt gewoon. Al wil je er 12 achter elkaar plaatsen. Geen probleem. Het hele Internet is een aaneenschakeling van routers. Wil je weten hoe je jouw router en je pc moet instellen die je achter de LB plaatst? Lees dan dit bericht.

Voor iedereen die er achter begint te komen dat de DHCP én de DNSrelay functie van de LB niet goed werkt: lees hetzelfde bericht.
BN schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:09:
Heb nog steeds het probleem dat na het invoeren van MACs en IPs in de DHCP server (zie startpost), mijn clients een time-out krijgen als ik IP opvraag. M.a.w. DHCP server lijkt niet meer te reageren. DHCP server is uiteraard weer gestart na het invoeren van de MACs en IPs...
Zijn er mensen bij wie dit wel naar behoren werkt?
Waarom laat je niet die hele DHCP problematiek achterwege?
Stap over op vaste IP adressen (is thuis geen probleem) of pak een tweede router en plaats die achter de LB die dan wel goed voor DHCP server kan spelen?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 83099 op 15-11-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft soms ook last van vertragingen bij telefonie (als je zelf belt) waardoor de "andere kant" je iets te laat hoort en gesprekken moeizaam verlopen? Uiteraard via de Livebox. Ik meen een relatie te kunnen leggen met piekuren in het Internet.
Voor de duidelijkheid: deze vertragingen ontstaan bij ons ongeacht of van de LB gebruik gemaakt wordt voor surfen/downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 12:51
Ik zie aan de poll dat mensen al 20Mbit hebben? ik heb dit in het vorige topic gemist, is er iets meer bekend over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Het wordt gefaseerd ingevoerd.. in het vorige topic stond dat iedereen voor 't einde van 2005 de nieuwe snelheid heeft..

Nog even geduld dus..

Nog even over telefonie.. ik heb geen last van vertragingen; en ik ben flink aan 't downloaden.

[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 15-11-2005 09:43 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Stoney187 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:32:
Ik zie aan de poll dat mensen al 20Mbit hebben? ik heb dit in het vorige topic gemist, is er iets meer bekend over?
Nou, ik denk het dus niet, vind het wel toevallig allemaal "oude" snelheid stemmen. Misschien dat er wat mensen verkeerd hebben gelezen, weet het ook niet zeker, maar denk dat dat het is :)

Zelf sinds gister 20Mbit :*)
Makkelijk 1,4 MB down en heel stabiel 107 KB/s upstream. Wil alleen nog achterhalen wat er gebeurd als je de VoIP IPQoS settings eruit sloopt. Kijken of dat het downloaden ten goede komt, handig voor de mensen zonder telefonie :+
Mensen die dus zo laag hebben gestemt, kom maar op met die intrainwaarden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124838

LinuX-TUX schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:23:
[...]

Nou, ik denk het dus niet, vind het wel toevallig allemaal "oude" snelheid stemmen. Misschien dat er wat mensen verkeerd hebben gelezen, weet het ook niet zeker, maar denk dat dat het is :)

Zelf sinds gister 20Mbit :*)
Makkelijk 1,4 MB down en heel stabiel 107 KB/s upstream. Wil alleen nog achterhalen wat er gebeurd als je de VoIP IPQoS settings eruit sloopt. Kijken of dat het downloaden ten goede komt, handig voor de mensen zonder telefonie :+
Mensen die dus zo laag hebben gestemt, kom maar op met die intrainwaarden :Y)
Goede waardes! Hoe ver woon je van de tel.centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Anoniem: 2479 schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:53:
Ik wil tijdelijk m'n livebox configureren voor het KPN netwerk. De volgende settings voer ik in:

Bij VCC --> toevoegen
VPI/VCI 8/48
UBR
ppoa
username: user@xs4all.nl
VC

Maar ik krijg de melding: ERROR: User name does not match access provider requirement.
Wat doe ik verkeerd?
help me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 124838 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:30:
[...]

Goede waardes! Hoe ver woon je van de tel.centrale?
Volgens calculatie (die volgens bjck weer net andersom moet) 398 meter (zie startpost) en volgens de kaart zo'n 496 meter.

Daarnaast zit de livebox op zo'n 8 meter afstand van het isra punt zonder shielded/ronde telefoonkabel.

Al met al best goed, eerst kijken of het scheelt als ik telefonie eruit gooi, daarna kijken wat die 8 meter scheelt, wil natuurlijk wel vlekkeloos kunnen video conferencen met m'n ouders als ik in Italië zit :'(
Anoniem: 2479 schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:53:
Ik wil tijdelijk m'n livebox configureren voor het KPN netwerk. De volgende settings voer ik in:

Bij VCC --> toevoegen
VPI/VCI 8/48
UBR
ppoa
username: user@xs4all.nl
VC

Maar ik krijg de melding: ERROR: User name does not match access provider requirement.
Wat doe ik verkeerd?
:/

Is het de "tijdelijke" moeite nog wel waard :?
Anyway, je hebt het over VCC toevoegen, maar is het niet juist de bedoeling dat je de huidige eerst moet weggooien (aanpassen desnoods) voordat het kan gaan werken :?
Heb nog nooit meerdere low-level protocollen (basis communicitie) over dezelfde interface gezien bij ADSL
Kan het niet correct verwoorden, maar je snapt wel wat ik bedoel :Y)
Lanfear28 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 08:34:
@ Linux-Tux: bedankt voor de SP en al je hulp _/-\o_ (ik weet dat dit niet nodig is maar doe het toch) :)
Thnx :Y)

Je weet dat je echte steunbetuigingen hier kwijt kan hè ;) :
GoT verkiezingen 2005: nominaties en categorieën *hint *HOEST*<behulpzame user>*HOEST* hint* :*)

[ Voor 64% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-11-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125170

Geachte abonnee,

...
"Wij wensen u nóg meer internetplezier met de nieuwe snelheid!"
die is al een maand 0 mbit/s
Ik heb de meest debiele gesprekken met de helpdesk. Probeer erachter te komen hoe ik kan zorgen dat ik iemand spreek die wél iets kan doen. Zou het zinvol zijn die gesprekken op te nemen? kan ik ze online zetten }) Zijn namenlijk erg grappig af en toe, dat bedrijf is zelf een 'case'. Moet je de helpdeskmedewerker daarover informeren? Lijkt me wel zo vriendelijk in ieder geval..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125170 op 15-11-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07

4POX

Everybody is wired

[offtopic]

Als het klopt moet deze week wanadoo beginnen met het versturen van de ipods. Veel mensen hebben 2 weken geleden hun verbinding opgeleverd gekregen.

Wie van de eerste lichting heeft zijn ipod inmiddels al ontvangen ?

* 4POX denkt dat die volgende week of over 2 weken aan de beurt is om de ipod te ontvangen. 2 nov. is de lijn opgeleverd en vanaf 8 nov. is Wanadoo gaan factureren

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156709

Anoniem: 125170 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:17:
[...]

die is al een maand 0 mbit/s
Ik heb de meest debiele gesprekken met de helpdesk. Probeer erachter te komen hoe ik kan zorgen dat ik iemand spreek die wél iets kan doen. Zou het zinvol zijn die gesprekken op te nemen? kan ik ze online zetten }) Zijn namenlijk erg grappig af en toe, dat bedrijf is zelf een 'case'. Moet je de helpdeskmedewerker daarover informeren? Lijkt me wel zo vriendelijk in ieder geval..
idd , ik heb er ook over gedacht om alles te gaan tapen omdat ze niets kunnen en niets willen.

zit zelf inmiddels ook al 2 weken zonder i-net maar heb nog helemaal geen wanadoo line gehad, zit nog steeds met een oud bbned signaal maar dat is ook alles, gelukkig werkt het oude inbel spul.

overigens heb ook ik te horen gekregen dat je hun vinden dat je 60 dagen moet wachten vanaf aanvraag terwijl er toch echt 30 dagen on de voorwaarden staan.

* Anoniem: 156709 gaat een brief opstellen welke aangetekend verstuurd wordt daar ik nu ook al 46 dagen wacht.
ook mogen ze mijn gemaakte telefoonkosten betalen en een vergoeding voor het niet functioneren van hun dienst. (welke dienst/ welke service)

ze kunnen / mogen niet doorverbinden , een manager krijgt men niet te spreken maar wel 20 cent pm betalen.er is zit goed wat fout bij wanadoo. voor de mensen die wonder boven wonder wel goed het proces doorlopen zijn. boffen jullie even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:59
31 october is mijn lijn opgeleverd en heb nog niks mogen ontvangen.
Ik wacht rustig af.

Alleen zit mij wel te verheugen op de nieuwe snelheid :)
Ik woon in purmerend en zit in op de centrale in het centrum, prmd-ctrm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Uit de startpost:
Bellen via wanadoo ... betekend dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Helaas nog niet. De koperdraden in de grond zijn nog steeds eigendom van KPN. Wil je er dus gebruik van maken, dan moet je betalen. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand. Hoelang het nog zal duren eer dat KPN het alleenrecht verliest over het koperen netwerk in nederland, is nog niet te zeggen, zie OPTA schrapt abonnementenmonopolie KPN
Zie ook Wanadoo helpdesk
Minder belangrijk: betekend met een d, rillingen over mijn rug
Ten eerste werkt de link voor mij niet, maar ik denk dat er verwezen wordt naar:
Vraag
Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Wanadoo Telefonie neem?

Antwoord
Indien u Wanadoo Telefonie hebt, is opzeggen van het telefoonabonnement bij KPN niet mogelijk. Wanadoo Telefonie is een zogenaamde 'tweede lijn', die erop is gebaseerd dat u ook een KPN telefoonlijn hebt.

Een van de redenen waarom u KPN niet kunt opzeggen, is dat 112-gesprekken via het KPN netwerk en niet via het Wanadoo Telefonie-netwerk worden afgehandeld. Als u uw KPN abonnement opzegt, betekent dit dus dat u 112 niet meer kunt bellen. Zodra Wanadoo met een aanbieding komt waarbij een KPN telefoonabonnement niet meer noodzakelijk is, wordt dit bekend gemaakt via de website.
Ten tweede: het verhaal over dat KPN het alleenrecht heeft en dat je dus BelBudget moet hebben is niet waar. De beperking van het opzeggen van telefonie zit niet bij KPN, maar bij Wanadoo, omdat Wanadoo nog geen ontbundelde lijnen aanbieden, simple as that. Ontbundeling is een "service" van KPN (als je het droog bekijkt is het juist het gebrek aan service van KPN, simpelweg dat ze geen telefonie aanbieden op de koperdraad) waar Wanadoo tot nu toe geen gebruik van maakt.

Andere DSL providers doen dit al wel - dit is al mogelijk sinds 1999. Wat je KPN misschien wel kan verwijten is het volgende: KPN berekent, als er geen linesharing gedaan wordt, zo'n 7 1/2 euro aan de DSL provider door, wat normaal gesproken uiteindelijk weer aan de eindgebruiker doorberekend wordt. Dit is effectief ongeveer net zo duur als het hebben van een BelBudget lijn. Het is financieel dus totaal niet interessant om je lijn op te zeggen - je betaalt in het geval van ontbundeling net zoveel maar je hebt een telefoonlijn minder.

Dan vervolgens het verhaal over het alleenrecht van KPN: dat behoudt KPN natuurlijk altijd, ze zijn kopernetwerkbeheerder, en ik zie dat voorlopig niet veranderen. Idealiter zou dit een overheidspartij moeten zijn die dit kan doen, maar ik geloof niet dat er concrete plannen zijn om het netwerk terug te kopen van KPN en hier een overheidsonderdeel van te maken.

Conclusie: KPN is misschien wel monopolist, maar laten we KPN niet overal de schuld van geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 17:06
Ik heb een probleem met mijn Livebox en ik oop dat iemand daar antwoord op geven.

Ik heb achter mijn LiveBox een websterver, alles werkt prima alleen na verloop van tijd is mijn webserver niet meer toegangelijk als er langere tijd geen data meer verzonden wordt. Een soort van slaapmode of zo. Zodra ik lokaal een webbrowser open is mijn webpagina buitenaf weer bereikbaar.

Nu luid de vraag: Hoe zet ik die slaapmode uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
MoNo79 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:57:
Ik heb een probleem met mijn Livebox en ik oop dat iemand daar antwoord op geven.

Ik heb achter mijn LiveBox een websterver, alles werkt prima alleen na verloop van tijd is mijn webserver niet meer toegangelijk als er langere tijd geen data meer verzonden wordt. Een soort van slaapmode of zo. Zodra ik lokaal een webbrowser open is mijn webpagina buitenaf weer bereikbaar.

Klinkt meer als een webserver probleem dan LB probleem. Kan WEL zijn dat de livebox zit te tukken en je server geen IP geeft. Iedereen weet nu onderhand dat het DHCP systeem niet helemaal te vertrouwen is van de LB.

Heb er overigens geen last van, maar hee, iedereen van GoT sleurt iig mijn icoontje van m'n server ... soort van keep-a-live maybe ;)

edit:
Misschien een idee om gewoon eens een NMAP er overheen te laten draaien zodra die "ogenschijnlijk" de porten niet forward.

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-11-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjvdberg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 12:22
Is het ook mogenlijk om via de computer te bellen, met wanadoo telefonie, met bijvoorbeeld een SIP softphone ?
Dit zonder dat de computer op het telefoon net is aangesloten, maar alleen toegang heeft tot de livebox via het ethernet netwerk.

Zo ja, hoe zou ik dat dan moeten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Anoniem: 83099 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:14:
[...]

Voor iedereen die een router aan de Livebox (LB) wil koppelen (of een firewall): goed nieuws: het werkt gewoon. Al wil je er 12 achter elkaar plaatsen. Geen probleem. Het hele Internet is een aaneenschakeling van routers. Wil je weten hoe je jouw router en je pc moet instellen die je achter de LB plaatst? Lees dan dit bericht.

Voor iedereen die er achter begint te komen dat de DHCP én de DNSrelay functie van de LB niet goed werkt: lees hetzelfde bericht.
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste mijn indeling zo maken:

Internet => LB => (Draadloze) Router => 4 PC's.

En dan de DHCP van de LB uitzetten, Vast IP naar Router en de DHCP van de Router gebruiken?

Of kan ik in plaats van de Router een switch gebruiken. Is die DHCP echt zo erg? Ik heb nog geen LB. Ik zit nu op TweakDSL (Surf) voor 40/maand. Dan maar 17,50/maand minder betalen en veel sneller Internet.

Ik ben alleen bang dat de snelheden mij gaan teleurstellen. Volgens de site van Wanadoo krijg ik een snelheid van tussen de 8 en de 15 Mbit. Ik heb nu 1 Mbit. Dus sneller wordt het wel, en goedkoper ook. Ga er zoieso op vooruit. Maar ik zit wel 1700 meter van de centrale (Middelburg Centrum). De site zegt wel dat de laatste bijwerking over de centrales in 2003 was. Weet er iemand of er ondertussen in Middelburg Zuid een tweede Centrale is geplaatst of dat die situatie is gewijzigd? Eén centrale voor de hoofdstad van Zeeland vind ik van weinig zeg maar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
tjvdberg schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:16:
Is het ook mogenlijk om via de computer te bellen, met wanadoo telefonie, met bijvoorbeeld een SIP softphone ?
Dit zonder dat de computer op het telefoon net is aangesloten, maar alleen toegang heeft tot de livebox via het ethernet netwerk.

Zo ja, hoe zou ik dat dan moeten doen ?
Ik gebruik geen DHCP dus daarom vind ik het raar. Ik heb als tijdelijke oplossing e-mule draaien op 1 kb up :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Weet iemand waar je kunt opvragen wanneer het mogelijk is in je dorp?
Ik ga namelijk verhuizen, en daar is het nog niet beschikbaar, maar kan nergens vinden wanneer het eventueel wel beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Anoniem: 28603 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:45:
Weet iemand waar je kunt opvragen wanneer het mogelijk is in je dorp?
Ik ga namelijk verhuizen, en daar is het nog niet beschikbaar, maar kan nergens vinden wanneer het eventueel wel beschikbaar wordt.
Misschien bij de helpdesk? Kpn?
Bij mij was het heel raar. Ik had de reclame gezien op tv en dacht: "Hmm, eventjes kijken wat het is"
dus ik pc aangezet maarnee, helemaal niet beschikbaar.
En toen keek ik de volgende dag (weet niet waarom, maargoed) weer en toen opeens wel :o

[ Voor 3% gewijzigd door IT-Pro op 15-11-2005 15:02 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLADEZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-04 10:44
Hey, hebben nog meer mensen (Omgeving Baarn) last van uitvallend internet? Ik heb al een tijdje wanadoo adsl family en nooit problemen gehad, maar sinds een paar dagen is het internet steeds even niet te gebruiken omdat mijn ip als het ware wordt ingetrokken. Ik heb géén livebox, maar het zal niet aan mijn modem liggen (Speedtouch 546) aangezien die nog redelijk nieuw is en een vriend van me (ook Baarn, ook adsl Family, ook 546) op exact dezelfde momenten als ik ook even geen internet heeft.

Wanadoo helpdesk zal wel gaan zeuren dat het aan mijn modem ligt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149865

Had gisteren ook last van uitvallend internet, woon in Roosendaal (West-Brabant), heb ook al een tijdje Family en dit was de eerste keer dat internet uitviel. Kon connecten naar Livebox, maar niet naar buiten toe..

Op het moment dat ik de helpdesk belde deed internet het opeens..
Echter ik was rond half elf gisterenavond eindelijk ingelogd op een WoW realm, en toen knalde wanadoo er wederom uit...(2e keer op een avond..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLADEZZ
Net tweede keer in half uur internet eruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjvdberg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 12:22
MoNo79 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:25:
[...]

Ik gebruik geen DHCP dus daarom vind ik het raar. Ik heb als tijdelijke oplossing e-mule draaien op 1 kb up :D
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
BLADEZZ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:26:
Heb je dat vaker? :o

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLADEZZ
Zie mijn berichtje hierboven, normaal gesproken nooit, maar laatste paar dagen af en toe. Vandaag is het het ergst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
BLADEZZ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:33:
[...]

Zie mijn berichtje hierboven, normaal gesproken nooit, maar laatste paar dagen af en toe. Vandaag is het het ergst :/
Oh sorry, had ik niet gelezen :X
Maar als je er een ander modem aan hangt dan? Heb je dan nog dezelfde problemen?
En het kan ook misschien liggen aan werkzaamheden die gedaan zijn in de wijkcentrale en dat daar iets fout gegaan is ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLADEZZ
IT-Pro schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:38:
[...]

Oh sorry, had ik niet gelezen :X
Maar als je er een ander modem aan hangt dan? Heb je dan nog dezelfde problemen?
En het kan ook misschien liggen aan werkzaamheden die gedaan zijn in de wijkcentrale en dat daar iets fout gegaan is ofzo :X
Heb alleen maar een Speedtouch 510 modem liggen voor analoge lijn. Ik weet niet of het wel nut heeft, aangezien andere Baarnaar hetzelfde probleem heeft. Zal het straks ff proberen, eerst ff proberen downloadje af te maken :)

edit:

Afbeeldingslocatie: http://roy.test.baarnschlyceum.nl/troep/wannadoei.PNG

[ Voor 11% gewijzigd door BLADEZZ op 15-11-2005 16:48 . Reden: Plaatje ge-add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 11:37
Anoniem: 149865 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:15:
Had gisteren ook last van uitvallend internet, woon in Roosendaal (West-Brabant), heb ook al een tijdje Family en dit was de eerste keer dat internet uitviel. Kon connecten naar Livebox, maar niet naar buiten toe..

Op het moment dat ik de helpdesk belde deed internet het opeens..
Echter ik was rond half elf gisterenavond eindelijk ingelogd op een WoW realm, en toen knalde wanadoo er wederom uit...(2e keer op een avond..)
Ey mede-Roosendaler, was vorige week ookal raak, misschien zijn wij de volgende die naar 20mbit gaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door TafkaT op 15-11-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLADEZZ
Weer downtime gehad.. :( zal de update dan toch komen :9~ ?

[ Voor 4% gewijzigd door BLADEZZ op 15-11-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
BLADEZZ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:10:
Ja, zou op zich best kunnen. Alhoewel het me wel wat onwaarschijnlijk lijkt dat daarvoor je internet zo vaak uitvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bobje schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:22:
[...]
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste mijn indeling zo maken:

Internet => LB => (Draadloze) Router => 4 PC's.

En dan de DHCP van de LB uitzetten, Vast IP naar Router en de DHCP van de Router gebruiken?

Of kan ik in plaats van de Router een switch gebruiken. Is die DHCP echt zo erg? Ik heb nog geen LB. Ik zit nu op TweakDSL (Surf) voor 40/maand. Dan maar 17,50/maand minder betalen en veel sneller Internet.

Ik ben alleen bang dat de snelheden mij gaan teleurstellen. Volgens de site van Wanadoo krijg ik een snelheid van tussen de 8 en de 15 Mbit. Ik heb nu 1 Mbit. Dus sneller wordt het wel, en goedkoper ook. Ga er zoieso op vooruit. Maar ik zit wel 1700 meter van de centrale (Middelburg Centrum). De site zegt wel dat de laatste bijwerking over de centrales in 2003 was. Weet er iemand of er ondertussen in Middelburg Zuid een tweede Centrale is geplaatst of dat die situatie is gewijzigd? Eén centrale voor de hoofdstad van Zeeland vind ik van weinig zeg maar :P.
Het lijkt me niet dat ze opeens je telefoon op een andere centrale hebben aangesloten.

Je kan in plaats van een router een switch gebruiken, dan gebruik je gewoon de routermogelijkheden van de livebox zelf. Als je liever je eigen router gebruikt kan dat ook. Dan moet alleen wel de DHCP-server van de livebox uit, anders krijg je een ip-soep en dat wil je niet, is niet lekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik weet bijna zeker van niet,
afgelopen middag ook twee keer uitgelegen, en ik kom uit Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 10:43
ok, zou iemand mij een beetje simpel kunnen uitleggen, hoe ik nou het beste 2 pc's aan de livebox op internet krijg, het staat niet echt in de startpost vermeld (en al helemaal niet in de handleiding). Ik weet dat ik een switch hiervoor moet kopen, ik dacht aan een linksys etherfast 4 hubs.
Ik bedoel is het switch tussen livebox en 2 pc's knallen, bekabelen en voila, of moet er met software gekloot gaan worden?

Maar is dit de beste/snelste om dit te realiseren?, zou het ook niet kunnen dat je 1 pc op de ethernet aansluit van de livebox en de andere op de usb aansluiting? Ik ben een redelijke leek op dit gebied. Maar wil het graag leren.

[ Voor 12% gewijzigd door johan12 op 15-11-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120251

Ik belde net wanadoo om te vragen of ik alsnog kon inschrijven ook al had ik nog geen kpn.
Helaas niet, maar het goede nieuws is dat er meteen op donderdag 17 november een nieuwe
actie komt. Ze weten nog niet wat, want dat krijgen ze zelf ook pas de donderdag te horen.
Misschien een psp of een ipod nano :-) (joke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
johan12 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:35:
ok, zou iemand mij een beetje simpel kunnen uitleggen, hoe ik nou het beste 2 pc's aan de livebox op internet krijg, het staat niet echt in de startpost vermeld (en al helemaal niet in de handleiding). Ik weet dat ik een switch hiervoor moet kopen, ik dacht aan een linksys etherfast 4 hubs.
Ik bedoel is het switch tussen livebox en 2 pc's knallen, bekabelen en voila, of moet er met software gekloot gaan worden?

Maar is dit de beste/snelste om dit te realiseren?, zou het ook niet kunnen dat je 1 pc op de ethernet aansluit van de livebox en de andere op de usb aansluiting? Ik ben een redelijke leek op dit gebied. Maar wil het graag leren.
Welkom op GoT :)

Hoe je internet kan delen over meerdere computers, is terug te vinden in één van de FAQ's.

Om precies te zijn: Hoe deel ik Internet ?

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb toch maar even die enquete over telefonie ingevuld (kreeg ik via mijn wanadoo email). Nu heb ik aangegeven dat ik het telefoonsignaal niet zuiver vind, er is te veel ruis.

Wordt dit met een adsl2+ verbinding beter ? Of hebben diegenen nog steeds last van veel ruis op de telefoon ? Of hebben jullie uberhaupt weinig last van ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
bjck schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 07:04:
Mooie startpost!

Ik betwist alleen of je bij afstands berekening aan de hand van signaal afname/demping niet de 'far end' (downastream) en dus in de LiveBox 'ver weg' moet nemen. Je pakt precies de verkeerde zoals het nu in de startpost staat.
Linux-TUX heeft deze berekening gemaakt, ik zal er nog eens naar kijken.
Verder verdien ik nog geen credits voor de SP, dit is bijna alleen maar C/P met minimale wijzigingen.

offtopic:
Het oude topic mag wel dicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119335

johan12 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:35:

Je hoeft er helemaal niks bij te kopen.
De Livebox heeft namelijk 2 UTP uitgangen,daarmee kan je 2 pc's zonder tussenkomst van een switch of router van internet voorzien.
Gewoon kabels aansluiten klaar,zo heb ik het tenminste gedaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 19:53
Iblies schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:26:
[...]

Ik weet bijna zeker van niet,
afgelopen middag ook twee keer uitgelegen, en ik kom uit Tilburg.
Breda gisteravond ook hoor!
Zo rond 19.30 om 21.00 uur was het zeker al opgelost. Roosendaal, Breda en Tilburg ligt wel lekker op een ongeveer rechte geografische lijn(waarschijnlijk heeft dat er weinig mee te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 10:43
Anoniem: 119335 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:43:
[...]

Je hoeft er helemaal niks bij te kopen.
De Livebox heeft namelijk 2 UTP uitgangen,daarmee kan je 2 pc's zonder tussenkomst van een switch of router van internet voorzien.
Gewoon kabels aansluiten klaar,zo heb ik het tenminste gedaan :*)
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?? Nou ok dan koop ik gelijk morgen 2 kabels. Ik dacht dat die 2de aansluiting alleen voor extra diensten (voor de toekomst) was zoals TV. Heb je zo ook weinig snelheidsverlies als je met z'n 2en tegelijk op internet zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160453

Ontmaagdingspost 8)

Heb sinds 04-11 Family + Telefonie laten installeren met het draadloos pakket van Wanadoo. Sindsdien 1x het modem moeten resetten en voor de rest geen noemenwaardige problemen.

Niet noemenswaardige problemen, toch ff noemen :P
- duurt langer voor telefoon verbinding maakt
- degene aan de andere kant van de lijn hoort soms tikjes tijdens bellen

Verder wat slecht bereik van het draadloos netwerk, maar moet ook 2 verdiepingen van gewapend beton door. Hier moet ik nog wat aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Hoi, heb al een tijdje perfectloos, op af en toe een uitval na, wanadoo family. In het begin ging de bestandsoverdracht met msn gewoon goed snel, maar sinds een week is het echt niet normaal zoooo traag , weet iemand waar het aan kan liggen?? LB al aantal keer gereset, helpt niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe weet je de nummer van je upc telefoonmodem?

Dan kan ik nl upc opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Nog 2 weken voordat alle Wanadoo klanten op ADSL2 zouden moeten zitten. Waarom heb ik nou toch zo'n voorgevoel dat ze deze tijdspanne niet gaan redden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:48:
Nog 2 weken voordat alle Wanadoo klanten op ADSL2 zouden moeten zitten. Waarom heb ik nou toch zo'n voorgevoel dat ze deze tijdspanne niet gaan redden? :X
Nou, vertel het ons...
Ik kan moeilijk je gevoelens gaan raden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

het lijkt me stug dat ze in 2 weken tijd iedereen overgezet hebben

ze moeten elke centrale langs en hoeveel zijn dat er nou ??? 100 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
vr6-only schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:21:
het lijkt me stug dat ze in 2 weken tijd iedereen overgezet hebben

ze moeten elke centrale langs en hoeveel zijn dat er nou ??? 100 ofzo...
Tsja, ze zeggen niet voor niks vóór het eind van dit jaar.
Kortom, dat hoeft niet eens IN november te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:48:
Grappig, deze vraag is zo retorisch dat ik zeker weet dat je niet verwacht een antwoord te krijgen, maar ik denk dat dat toch wel kan. Twee redenen:
  1. Je hebt intussen, na 6 jaar breedband internet in Nederland, totaal geen vertrouwen meer in internetbedrijven, en met name in Wanadoo, gezien de problemen van het afgelopen jaar
  2. Je hebt niet exact een idee van wat er moet gebeuren, maar het klinkt als een hele klus, waarvan je verwacht dat het tijdsbestek te kort is om de planning nu nog te halen als er nog niet een substantieel deel van het klantenbestand overgezet is naar ADSL2+, waarbij je verwacht dat de tweaker-abonnees die hier posten een bruikbare afspiegeling van het Wanadoo klantenbestand is
1 kan ik je natuurlijk alleen maar gelijk in geven, maar 2 heb ik, wat je al enigszins in mijn bewoordingen kan lezen, mogelijk wat twijfels bij. :) Dat wil overigens niet zeggen dat je twijfels ongegrond zijn; maar, zoals ik al vaker gezegd heb, denk ik dat het minder nuttig is om voor het einde van de maand hier uitspraken over te doen. Dat vind ik persoonlijk behoorlijk op de zaken vooruitlopen.
IT-Pro schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:29:
Tsja, ze zeggen niet voor niks vóór het eind van dit jaar.
Kortom, dat hoeft niet eens IN november te zijn.
Op zich is dat blijkbaar nu de stelling van Wanadoo, maar veel mensen kunnen zwart op wit aantonen dat Wanadoo duidelijk beloofd heeft dat het in november ging gebeuren, en ook al staat er nu misschien iets anders op de website, zolang Wanadoo dit niet netjes per brief/mail of andere directe communicatie naar de klanten die hier hinder van ondervinden toe laat weten, ben ik van mening dat 30 november 23:59:59 toch wel het laatste moment is waarop alle klanten overgezet moeten zijn. Misschien gaat het voor een aantal mensen niet helemaal vlekkeloos en gaan die over de maand heen, maar het gros moet toch zeker geupgrade zijn, wat mij betreft.

Dus vanuit dat oogpunt zou het kunnen zijn, als Apple's twijfels gegrond blijken, dat er op 01-12-2005 00:00:00 een flink aantal scheldkannonades in dit topic gedumped gaan worden. Niet wenselijk misschien, maar dan geheel begrijpelijk. Maar ook alleen dan! :)
Echt waar? Zeker weten?
en hoeveel zijn dat er nou ??? 100 ofzo...
Volgens mij nog wel ietsje meer (toch jammer dat spike.oli.tudelft.nl/adsl niet meer bijgewerkt wordt en Wanadoo hier ook niet in opgenomen is).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 16-11-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

met 200 centrales dek je heel nederland. dat poste bjck nog een tijdje geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Zo zal ik het vast niet geschreven hebben.

Met 200 (van de totaal 1300!) telefooncentrales geschikt maken voor ADSL heb je iets meer dan 50% van de huishoudens binnen je dekkings gebied. Met 400 centrales (verdubbeling!) zo'n ongeveer 70% van de huishoudens.

De overige 900 zijn dus dermate (relatief) 'klein' qua hoeveelheid aansluitingen die vanaf die centrales zijn aangesloten.
Anoniem: 76345 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:01:
[...]

(toch jammer dat spike.oli.tudelft.nl/adsl niet meer bijgewerkt wordt en Wanadoo hier ook niet in opgenomen is).
De pagina van Roger Hünen is wel up-to-date qua dekking en centrales. Aantal aansluitingen/huishoudens per centrale is wel gedateerd (uit 2002 of 2003) en helemaal correct is het dus niet ivm nieuwbouwwijken bijvoorbeeld.

En Wanadoo + Versatel dekking mist (nog).

Zelfs foto's van alle centrales in Noord Brabant en Limburg om een beeld te geven. Misschien iets starten om gezamelijk met de GoT'ers de rest op de foto te zetten en dekking van Wanadoo in kaart te krijgen.

[ Voor 90% gewijzigd door bjck op 16-11-2005 01:06 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Over telefonie van Wanadoo,

ze geven aan dat dat alleen mogelijk zou zijn met de livebox.
Wordt er gebruik gemaakt dan van een eigen protocol?

Je zou toch zeggen dat mits ze SIP gebruiken je met de juiste instellingen gewoon een voip adapter of een router met voip poorten zou kunnen gebruiken.
Moet je natuurlijk wel de instellingen weten.

Iemand een idee hierover?
Kan ik mijn fax blijven gebruiken in combinatie met de Wanadoo Livebox?
Ja, dit kan. Hiervoor is het nodig dat u Livebox uitzet terwijl u de fax uitstuurt.
Zoals vermeld op: http://www.wanadoo.nl/mij...elefonie/handleiding.html

Tsja, da's ook zowat, telkens dat ding uit gaan lopen zetten
8)7
Iemand daar ervaring mee?
Meen toch ergens wat anders gelezen te hebben met een splitter voor de livebox of zo.
Wellicht dat ze een fax bedoelen die op de livebox is aangesloten?
Nee, dat slaat natuurlijk ook nergens op :?
Mooi balen dan als je dat ding telkens uit moet zetten :(

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 16-11-2005 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Ik heb sinds gisteren Wanadoo Family+telefonie, echter mijn snelheden zitten net onder de 4 Mbit, terwijl de wanadoo livebox toch al een update heeft uitgevoerd... Klopt dat nou? Volgens de grafieken zou ik toch op minstens 10 moeten zitten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voxie2 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 07:18:
Ik heb sinds gisteren Wanadoo Family+telefonie, echter mijn snelheden zitten net onder de 4 Mbit, terwijl de wanadoo livebox toch al een update heeft uitgevoerd... Klopt dat nou? Volgens de grafieken zou ik toch op minstens 10 moeten zitten.......
Je LB is wel geüpdatet (firmware) maar de ADSL lijn nog niet. Kwestie van wachten...

Voor alle mensen met opmerkingen over het "metertje"

Ik hoop niet dat ik veel mensen ga teleurstellen: de snelheidsmeter op de Wanadoo site die aangeeft wat voor snelheid je in de toekomst mag verwachten is NIET gebaseerd op jou situatie. Op het moment dat je naar die "meter" kijkt wordt er niets gemeten. Het is een animatiefilmpje. Iedereen ziet dus hetzelfde. Hoe kan die webpagina nou via jou huidige ADSL modem (waar je ook heel veel typen van hebt met allemaal andere commando's) een meting doen? Sorry voor de teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Anoniem: 83099 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 07:40:
[...]

Je LB is wel geüpdatet (firmware) maar de ADSL lijn nog niet. Kwestie van wachten...

Ik hoop niet dat ik veel mensen ga teleurstellen: de snelheidsmeter op de Wanadoo site die aangeeft wat voor snelheid je in de toekomst mag verwachten is NIET gebaseerd op jou situatie. Op het moment dat je naar die "meter" kijkt wordt er niets gemeten. Het is een animatiefilmpje. Iedereen ziet dus hetzelfde. Hoe kan die webpagina nou via jou huidige ADSL modem (waar je ook heel veel typen van hebt met allemaal andere commando's) een meting doen? Sorry voor de teleurstelling.
Hoewel me dit enigszins verbaasd kon ik dat natuurlijk ook wel weten. Echter, ik heb het hier over de grafieken waarop staat wat je zou moeten halen i.c.m. de afstand tot de centrale.
Is er geen site ofzo waar staat wanneer wie geupdate zijn of worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Alle centrales van Wanadoo zijn ADSL2+ ready. 2 drukken op de knop, en een klant draait op ADSL2+. Of een scriptje.. en dan zit iedereen op ADSL2+...

kwestie van een half nachie...

[ Voor 4% gewijzigd door nitpicker op 16-11-2005 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey!
Ik hoop het. Gisteren wederom rond 23:15 raak. Ff lag internet eruit. daarna na reset kon ik gelukkig weer connecten. ga vanmiddag ff bellen om opheldering. wordt lache..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54
nitpicker schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:06:
Alle centrales van Wanadoo zijn ADSL2+ ready. 2 drukken op de knop, en een klant draait op ADSL2+. Of een scriptje.. en dan zit iedereen op ADSL2+...

En waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Anoniem: 149865 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:13:
[...]
Hey!
Ik hoop het. Gisteren wederom rond 23:15 raak. Ff lag internet eruit. daarna na reset kon ik gelukkig weer connecten. ga vanmiddag ff bellen om opheldering. wordt lache..
Welke centrale? En hebben meerdere mensen er last van?
Insider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nitpicker schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:45:
[...]

Welke centrale? En hebben meerdere mensen er last van?

[...]
Centrale is Roosendaal-Centrum.

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 16-11-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 83099 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 07:40:
[...]

je hebt een postcode in moeten voeren, dus het lijkt mij dat dat metertje gebaseerd is op de afstand naar de wijkcentrale. natuurlijk kunnen ze dan geen garanties doen, maar wel een grove indicatie (en dat metertje is behoorlijk grof)
edit:
zelfs met de postcode van de wijkcentrale kom je op 8-15 uit, denk dus toch dat het behoorlijk random is
(al denk ik dat het met mkijn 686 meter toch wel goed gaat komen)

[ Voor 11% gewijzigd door tijsco op 16-11-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49705

nitpicker schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:06:

Leuk dat jij dit weet ;)
En hoe gaan "ze" het doen, 2 drukken per klant of met een scriptje?

Weet die Insider soms ook nog welk half nachtje dat word >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

vr6-only schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 01:55:
tjah nadelen:

gecapte nieuwsgroepen
slechte helpdesk (soms krijg je ook hele goede, het hangt dus af van wie je aan de lijn krijgt)
niet overal te krijgen(voor sommige een grote nadeel)
livebox doet niet wat veel tweakers willen dat ie moet doen
poort 25 geblockt( of juist weer niet, ik volg het niet meer :X )

meer kan ik niet bedenken
Uhm, wat dacht je van veel gebruikers met een livebox die er vaak uit ligt, telefonie met veel kinderziektes, snelheden die niet gehaald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik ook slecht vind bij Wanadoo is dat je nergens storingen kunt opzoeken, of ik kan ze niet vinden, dat kan ook natuurlijk ;)

vooral de laatste tijd is het nogal raak en dan wil weten wat er aan de hand is. Bij Xs4all heb je een mooi meldingen venster wat je kunt checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

tijsco schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:50:
[...]

je hebt een postcode in moeten voeren, dus het lijkt mij dat dat metertje gebaseerd is op de afstand naar de wijkcentrale. natuurlijk kunnen ze dan geen garanties doen, maar wel een grove indicatie (en dat metertje is behoorlijk grof)
edit:
zelfs met de postcode van de wijkcentrale kom je op 8-15 uit, denk dus toch dat het behoorlijk random is
(al denk ik dat het met mkijn 686 meter toch wel goed gaat komen)
En dat is nu juist de grap, ze bedonderen je gewoon. Ze laten je de postcode intypen zodat je denkt: zo zeg ik haal die snelheden toch maar aardig! Iemand die 600 meter en iemand die 6.000 meter van de ADSL centrale af zit, ontvangt dezelfde snelheid op de meter, apart he?!

Geen garantie, geen indicatie, puur bedrog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Lizard schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:27:
[...]

Linux-TUX heeft deze berekening gemaakt, ik zal er nog eens naar kijken.
Verder verdien ik nog geen credits voor de SP, dit is bijna alleen maar C/P met minimale wijzigingen.
Nou nou nou, heb hem ook schaamteloos gejat. Maar het is wel jammer dat ik gewoon heb zitten copy pasten zonder het even te controleren.

Wie heeft de goede oplossing?!?
( niet stemmen op KDBE en bjck omdat je denkt dat dat het goede is, want geloven doe je in de kerk en hopen op de WC. Op dit forum willen we het graag houden bij feiten :Y) )
offtopic:
Het oude topic mag wel dicht. ;)
neee :'(
BLADEZZ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:26:
Kennelijk zit je op dat moment ook achter een scherm. Kan je ons dan vertellen wat er precies gebeurd met je "line-sync"? Dus niet de knopjes op de livebox, maar de waardes waarmee die is ingetraint. Als die er opeens uitklappen, heb je best kans dat ze lopen te klungelen in de centrale :o

Als dat het niet is ... moet je echt andere specifieke kenmerken hier posten waarmee het gepaard gaat.
Welkom :Y)
Hoe voelt dat nou :o

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-11-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152601

Ik zou op 1 november aangesloten worden en zit sindsdien op een lijnmeting te wachten die maximaal binnen 5 werkdagen afgewerkt zou moeten zijn. Ik zit inmiddels op werkdag 10 na melding storing.
Dus dan weten jullie dat als ze bij de helpdesk zeggen dat het 5 werkdagen kan duren, vermenigvuldig dat maar met 2 en dan is het nog afwachten. Telefoontjes en mails hierover helpen niks, krijg alleen maar standaardantwoorden en nutteloze informatie dat het doorgegeven is aan de technische dienst en dat ze geen zicht hebben op de indeling van de werkzaamheden enz.....bla, bla, bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

kHeb dan wel meerdere klantnummers nodig, die dezelfde problemen ondervinden.

Er is sinds 11/11 een nieuw ADSL2+ profiel, dat wordt nu getest. Tot nu toe is deze super stabiel met hoge snelheden en weinig errors. Vooralsnog geen definitieve datum, voor eind van deze maand gaat lukken... denk ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nitpicker schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:49:
[...]

kHeb dan wel meerdere klantnummers nodig, die dezelfde problemen ondervinden.

Er is sinds 11/11 een nieuw ADSL2+ profiel, dat wordt nu getest. Tot nu toe is deze super stabiel met hoge snelheden en weinig errors. Vooralsnog geen definitieve datum, voor eind van deze maand gaat lukken... denk ik zelf.
Ik wil je best mijn klantnummer geven. Maar heb net al gebeld naar Wanadoo. Er is een notitie gemaakt, verder is mijn lijn en Livebox gecheckt, die stonden goed....

Nu had die betreffende helpdeskwerker het over dat misschien de wijkcentrale overbelast was omdat iemand grote bestanden aan het downloaden was, en dat dat de reden was van mijn uitval...

VOnd ik maar een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 27-05 23:12
Anoniem: 142179 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:28:
[...]

En dat is nu juist de grap, ze bedonderen je gewoon. Ze laten je de postcode intypen zodat je denkt: zo zeg ik haal die snelheden toch maar aardig! Iemand die 600 meter en iemand die 6.000 meter van de ADSL centrale af zit, ontvangt dezelfde snelheid op de meter, apart he?!

Wat bedoel je eigenlijk met "iedereen krijgt hetzelfde te zien"? Want ik heb toch bij bepaalde postcodes lage waarden gezien (4-8 mbit) en bij sommmige postcodes hoge waarden (15-20 mbit). En deze snelheden leken een relatie te hebben met de afstand naar de centrale (gechekd op de site). Ik vraag mij dus wel af of je het verhaal kan bewijzen..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81394

MoNo79 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:57:

Ik heb een zelfde probleem. Maar dit merkte ik pas toen ik een scriptje had uitgezet dat iedere 10 minuten nieuwe rss feeds binnenhaalt. Toen kon ik er van buiten niet meer in. De oplossing luidt dus: laat je computer iedere 10 minuten even naar buiten pingen of zo. Zou toch wel willen weten hoe dit komt. het lijkt te maken te hebben met veiligheid. Alsof de Livebox denkt, die PC doet niks, dat maak ik 'em ook niet zichtbaar. Of misschien een Windows Vuurmuur optie die ik heb gemist bij een update. Ben er nog niet verder ingedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoNo79
Anoniem: 81394 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:11:
[...]

Ik heb een zelfde probleem. Maar dit merkte ik pas toen ik een scriptje had uitgezet dat iedere 10 minuten nieuwe rss feeds binnenhaalt. Toen kon ik er van buiten niet meer in. De oplossing luidt dus: laat je computer iedere 10 minuten even naar buiten pingen of zo. Zou toch wel willen weten hoe dit komt. het lijkt te maken te hebben met veiligheid. Alsof de Livebox denkt, die PC doet niks, dat maak ik 'em ook niet zichtbaar. Of misschien een Windows Vuurmuur optie die ik heb gemist bij een update. Ben er nog niet verder ingedoken.
Mag ik die script van jou?

[ Voor 93% gewijzigd door MoNo79 op 16-11-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Zou gelijk antwoorden, zo'n BS :)

Gast probeerde grappig te doen met zijn stijl van BOFH ... die niet eens grappig is :/
Overbelasting IS mogelijk, maar niet door 2 kiddo's die een paar speedtests runnen, misschien een paar kiddo's die wegrende voor de politie en in de centrale zitten ... :+

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-11-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

cheiron schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:08:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met "iedereen krijgt hetzelfde te zien"? Want ik heb toch bij bepaalde postcodes lage waarden gezien (4-8 mbit) en bij sommmige postcodes hoge waarden (15-20 mbit). En deze snelheden leken een relatie te hebben met de afstand naar de centrale (gechekd op de site). Ik vraag mij dus wel af of je het verhaal kan bewijzen..
Je hebt gelijk. De verdeling is ongeveer als volgt:

< 500m 12-20 mbit
500m ~ 2500m 8-15 mbit
2500m ~ 3000m 4-8 mbit
> 3000m tot 4mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151676

Ik zit op de GV MX centrale in Den Haag, is volgens mij de op 2 na grootste centrale van nederland met bijna 40000 aansluitingen. Je zou toch verwachten dat ze de grootste centrales eerst upgraden naar 20Mb! Stille hoop uiteraard........ ;)

Ik zit nu op gem. dwnld snelhied van 365kb en 2,3Km van centrale, ik zaal de 1Mb wwel net niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan je zien hoever je van de centrale woont??? Want bij die postcode check krijg ik alleen te zien: Gefeliciteerd, ADSL2 is beschikbaar bij u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 120251 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:20:
Hoe kan je zien hoever je van de centrale woont??? Want bij die postcode check krijg ik alleen te zien: Gefeliciteerd, ADSL2 is beschikbaar bij u.
Even de vaak Algemene Vragen erop naslaan :| ????

En dan met name bij dat plaatjedaar vlak boven over "over welke afstanden je welke snelheden" je ongeveer kan halen, succes :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-11-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Anoniem: 120251 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:20:
Kijk hier even
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
http://www.speedtest.nl/adsl/

dan kom je er wel uit.

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 17:31

iop

moet je nog iets doen om die snelheids verhoging te halen, ik zie op speedtest dat er al mensen zijn die flinke verhogingen hebben, moet ik firmware upgraden ofzo?

//edit ik heb mij LB begin oktober gekregen

[ Voor 13% gewijzigd door iop op 16-11-2005 13:51 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 28-05 06:56
Dit leek me wel een goeie plek om dit te vragen. De situatie is als volgt:

een studentenhuis zonder enige aansluiting, tv, radio, internet, telefoon, helemaal niets. Nu zijn er 2 opties:

kpn belbudget €9,67
wanadoo family na 12 maanden €29,95
casema tv en radio €8,23
totaal €47,85

casema tv en radio €8,23
casema kabel na 12 maanden €37,90
totaal €46,13

De eerste spreekt me aan omdat je dan gratis zou kunnen bellen via voip (toch, dat begrijp ik uit de site?). Komen er nog extra kosten? Aansluitkosten van kpn belbudget? Hoe werkt dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Laatst online: 24-01-2024
iop tha man schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:42:
moet je nog iets doen om die snelheids verhoging te halen, ik zie op speedtest dat er al mensen zijn die flinke verhogingen hebben, moet ik firmware upgraden ofzo?

//edit ik heb mij LB begin oktober gekregen
Volgens mensen op speedtest krijg je een mail waarna je je LB moet resetten en dan zou je het gelijk moeten hebben zo ver mij bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Laatst online: 22-12-2022
JordiFcu schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:30:
Hoi, heb al een tijdje perfectloos, op af en toe een uitval na, wanadoo family. In het begin ging de bestandsoverdracht met msn gewoon goed snel, maar sinds een week is het echt niet normaal zoooo traag , weet iemand waar het aan kan liggen?? LB al aantal keer gereset, helpt niks..
kick :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
MoiZie schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:55:
Dit leek me wel een goeie plek om dit te vragen. De situatie is als volgt:

een studentenhuis zonder enige aansluiting, tv, radio, internet, telefoon, helemaal niets. Nu zijn er 2 opties:

kpn belbudget €9,67
wanadoo family na 12 maanden €29,95
casema tv en radio €8,23
totaal €47,85

casema tv en radio €8,23
casema kabel na 12 maanden €37,90
totaal €46,13

De eerste spreekt me aan omdat je dan gratis zou kunnen bellen via voip (toch, dat begrijp ik uit de site?). Komen er nog extra kosten? Aansluitkosten van kpn belbudget? Hoe werkt dit precies?
Volgens deze url op de KPN site kost een nieuwe aansluiting €47,55. Je kan inderdaad gratis bellen via voip, maar alleen naar vaste nummers. (lokaal en interlokaal) Voor de rest verwijs ik je naar de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 13:25

d-Frag

74% completed

Anoniem: 151676 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:03:
Ik zit op de GV MX centrale in Den Haag, is volgens mij de op 2 na grootste centrale van nederland met bijna 40000 aansluitingen. Je zou toch verwachten dat ze de grootste centrales eerst upgraden naar 20Mb! Stille hoop uiteraard........ ;).
Of de Marnix wordt juist één van de laatste centrale's >:) ,mijn indruk is dat Wanadoo zijn dslnetwerk nog niet helemaal onder contrôle heeft.
Dan begin je zeker niet met de grotere centrale's, mochten er problemen ontstaan dan heb je meteen een groter percentage van je klanten die de helpdesk plat gaan bellen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151676

d-Frag schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:13:
[...]

Of de Marnix wordt juist één van de laatste centrale's >:) ,mijn indruk is dat Wanadoo zijn dslnetwerk nog niet helemaal onder contrôle heeft.
Dan begin je zeker niet met de grotere centrale's, mochten er problemen ontstaan dan heb je meteen een groter percentage van je klanten die de helpdesk plat gaan bellen.
Wie weet........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:28:

Jij laat je totaal niet hinderen door je gebrek aan kennis over dit onderwerp geloof ik? De lijncheck geeft wel degelijk andere indicaties als je een andere (geschatte) lijnlengte hebt. Sterker nog, is je lijnlengte volgens de postcode check langer dan 4 km, dan krijg je Family niet eens aangeboden.

Even generiek: ik verbaas me steeds meer over de hoeveelheid bullshit uitspraken die er in dit topic gedaan worden van mensen zonder enige kennis van zaken. Waar komt dat toch vandaan? Willen mensen zo graag belangrijk lijken door net te doen alsof ze ergens iets vanaf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Wil vandaag ook nog gebruik maken van de aanbieding maar als je niet kunt faxen houd het voor mij op.
De Livebox uitzetten bij het verzenden van een fax is geen acceptabele optie voor me.
Schijnt ook niet te werken met een splitter vóór de livebox.

Zou iemand even kunnen bevestigen dat je niet kunt faxen met een livebox in de configuratie?
Neem aan dat het met een ander modem wel mogelijk is te faxen maar dat je dan geen telefonie van wanadoo meer kunt hebben.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Damien schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:57:
Volgens mensen op speedtest krijg je een mail waarna je je LB moet resetten en dan zou je het gelijk moeten hebben zo ver mij bekend.
Niet waar. Je stelt de juiste waardes in, reset het modem in de DSLAM. Modem wordt getriggered om opnieuw te trainen, en trained op de nieuwe waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Anoniem: 7175 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:57:
Wil vandaag ook nog gebruik maken van de aanbieding maar als je niet kunt faxen houd het voor mij op.
De Livebox uitzetten bij het verzenden van een fax is geen acceptabele optie voor me.
Schijnt ook niet te werken met een splitter vóór de livebox.

Zou iemand even kunnen bevestigen dat je niet kunt faxen met een livebox in de configuratie?
Neem aan dat het met een ander modem wel mogelijk is te faxen maar dat je dan geen telefonie van wanadoo meer kunt hebben.

:|
en *33* voor het nummer dan....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147332

MoNo79 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:52:
[...]

Mag ik die script van jou?
DAT script?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.