[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel V) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.620 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
nitpicker schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:03:
[...]

Niet waar. Je stelt de juiste waardes in, reset het modem in de DSLAM. Modem wordt getriggered om opnieuw te trainen, en trained op de nieuwe waardes.
Ja don't shoot the messenger :)
heb @mail gehad van wanadoo, om even stroom van livebox af te halen om optimaal van de snelheid gebruik te kunnen maken. en zie.

Upstream 1020 Kb
DownStream 7512 Kb
Afname Dichtbij : 44.2 (dB)
Ver weg : 19.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 4 (dB)
Ver weg : 9 (dB)

downstream iets hoger en snr-marge dichtbij naar beneden.

bron: forum speedtest
Dus het kan blijkbaar ook zonder, aan de andere hand verklaart het dan misschien wel waarom dit bij een andere poster daar niet werkt na de ´update´. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik heb gisteren mn livebox aangesloten.

Ik had eerst Demon 8mbit, zeeeer tevreden daarover.

Maar deze '20mbit' verbinding is zo k*t.
Speedtest:
Download: ca. 4mbit
Upload: 800 con/min
Ping: 53ms

Is dit normaal?
ohja, Wanadoo zegt dat ik vanwege de afstand effectief 15 mbit overhoud.

[ Voor 17% gewijzigd door Heuving op 16-11-2005 15:27 . Reden: kleine toevoeging :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk stel ik geen vraag die al beantwoord staat, maar ik las in de algemene info over dit topic dat je niet PER SE een livebox nodig hebt.
Echter vorige week heb ik Wanadoo Family aangevraagd en nergens was de mogelijkheid aan te geven om te kiezen voor geen dan wel een eigen modem.

Ten slotte voor de Livebox betaal je ook nog een huurbedrag!

Eigenlijk was mijn voorbehoud om Wanadoo te nemen juist die Livebox.. had graag een eigen modem uitgezocht in eigen bezit... maar goed de prijs (22,50 voor 20mbit) was toch van doorslag uiteindelijk!

Maar goed de vraag: weet iemand of ik de Livebox kan inleveren bij Wanadoo (minus huurbedrag) en een eigen ADSL2 modem uitzoeken en aanschaffen?

Grz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:57:
Wil vandaag ook nog gebruik maken van de aanbieding maar als je niet kunt faxen houd het voor mij op.
De Livebox uitzetten bij het verzenden van een fax is geen acceptabele optie voor me.
Schijnt ook niet te werken met een splitter vóór de livebox.

Zou iemand even kunnen bevestigen dat je niet kunt faxen met een livebox in de configuratie?
Neem aan dat het met een ander modem wel mogelijk is te faxen maar dat je dan geen telefonie van wanadoo meer kunt hebben.

:|
Als je KPN telefonie abonnement niet opzegt en gewoon ergens een ADSL splitter regelt (POTS/PSTN) kan je gewoon je KPN telefoonlijn blijven gebruiken exact zoals nu.
the raptor schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:26:

Speedtest:

Is dit normaal?
Lees eerst even voordat je schrijft. Verbindingen zijn nog (op enkele na!) 4096/640 momenteel, upgrade volgt nog.
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:26:
Hopelijk stel ik geen vraag die al beantwoord staat, maar ik las in de algemene info over dit topic dat je niet PER SE een livebox nodig hebt.
Echter vorige week heb ik Wanadoo Family aangevraagd en nergens was de mogelijkheid aan te geven om te kiezen voor geen dan wel een eigen modem.

Ten slotte voor de Livebox betaal je ook nog een huurbedrag!

Eigenlijk was mijn voorbehoud om Wanadoo te nemen juist die Livebox.. had graag een eigen modem uitgezocht in eigen bezit... maar goed de prijs (22,50 voor 20mbit) was toch van doorslag uiteindelijk!

Maar goed de vraag: weet iemand of ik de Livebox kan inleveren bij Wanadoo (minus huurbedrag) en een eigen ADSL2 modem uitzoeken en aanschaffen?
Of je in 't vervolg de 'Groetjes' weg wilt laten.

Of je hem kan inleveren geen idee. Bestellen zonder kan ook niet, dus inleveren zal ook wel niet kunnen tenzij je opzegt. Dan nog blijft het een mooi maandbedrag en het is altijd handig om het door de helpdesk gesupporte modem in huis te hebben. Anders kan en zal niemand je helpen bij problemen en constant je modem als oorzaak gaan aanwijzen.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 16-11-2005 15:32 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:30:
Of je in 't vervolg de 'Groetjes' weg wilt laten.
Wist niet dat deze beleefdheidsvorm niet meer toegestaan is op Tweakers fora! Mijn excuus voor deze zeer overbodige uiting! (nu ben ik nog eens offtopic ook nog... :| )
Of je hem kan inleveren geen idee. Bestellen zonder kan ook niet, dus inleveren zal ook wel niet kunnen tenzij je opzegt. Dan nog blijft het een mooi maandbedrag en het is altijd handig om het door de helpdesk gesupporte modem in huis te hebben. Anders kan en zal niemand je helpen bij problemen en constant je modem als oorzaak gaan aanwijzen.
Je weet het niet. Ik bel wel even een keer met de helpdesk/support van Wanadoo...
Maandbedrag blijft mooi, was ook mijn overweging zoals je hebt kunnen lezen.
Overigens dat helpdesken andere instellingen / modems als oorzaken aanwijzen ken ik al lang. Meeste helpdeskmedewerkers hebben lijstjes met IF ... THEN ... en als je daar iets hebt wat ze niet kennen dan is het EOF. Maar goed beetje Tweaker gaat zelf aan de slag, dus ach als het niet werkt dan heb ik deze site nog en mijn vermogen tot het oplossen van problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoNo79 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:52:
[...]

Mag ik die script van jou?
Daar heb je vast niks aan, een PHP script dat RSS ophaalt met PEAR en in een MySQL database ramt ;) Tenzij je al die meuk ook hebt lopen.
Maar hier draait het om: Ga onder Windows XP naar Control Panel -> Scheduled Tasks --> Add scheduled task. Je kan dan een programma kiezen om af en toe te laten lopen. Kies WINDOWSDIR\system32\ping.exe, en kies ervoor de geavanceerde opties te openen.
Geef dan een argument aan ping.exe, dus een ipadres. Weet ik vveel, www.yahoo.com of zo. Stel bij de Schedule tab in d.m.v. de Advanced.. knop in dat het beestje elke zoveel minuten gaat lopen. Ik gebruik dus iets anders, niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BN schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:04:
[...]

en *33* voor het nummer dan....
Bedankt, heb ze ook opgebeld en kreeg ook de *33* optie te horen.
Maar da's voor uitgaande faxen en of binnenkomende goed doorkomen...
Geeft de in de LB ingebouwde splitter ook inkomende faxen goed door?

Maar de druk is van de ketel, wilde me opgeven maar ze hadden door dat m'n lijn pas volgende week werd opgeleverd en toen was het einde verhaal.
Aangezien ik al inet heb kan ik nu de eerstvolgende goede aanbieding afwachten.
Maar ja, zal wel zo'n webcam geval worden waar ik dus nix in zie.
Jammer net langs de pot gepiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stel ik loopback in?, heb alle porten open alleen loopback lukt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
bjck schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:30:

Lees eerst even voordat je schrijft. Verbindingen zijn nog (op enkele na!) 4096/640 momenteel, upgrade volgt nog.
Dan heb ik een hele slechte callcenter medewerker aan de telefoon gehad, want die zei echt dat het al op 20mbit draaide! damn.. mja, ik weet nu iig meer.

Ik had het inderdaad gelezen, maarja, ik dacht ik vraag het toch nog maar even.

[ Voor 40% gewijzigd door Heuving op 16-11-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er ook vaak uitgegooit de laatste dagen. soms gewoon een half uur geen internet.
Ben benieuwd hoelang het nog duurt voor ik hier 20mbit heb (Oosterhout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
bjck schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 07:04:
Mooie startpost!

Ik betwist alleen of je bij afstands berekening aan de hand van signaal afname/demping niet de 'far end' (downastream) en dus in de LiveBox 'ver weg' moet nemen. Je pakt precies de verkeerde zoals het nu in de startpost staat.
Zover ik weet is near end downstream en far end upstream ;)
Verder zegt men dat men moet uitgaan van de hoogste attenuation waarde om de lengte uit te rekenen, en ik neem aan dat dit bij 99% van de gevallen near end is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
ik heb zo'n groot probleem met de livebox ik kan er in komen totdat ik een port open en hem dan wil opslaan. Is mijn livebox gewoon gaar of wat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
the raptor schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:26:

Speedtest:

Is dit normaal?
Het is ook nog geen 20 Mbit. Het is nu nog 4 Mbit. Als je één seconde in dit topic had gelezen had je dat kunnen weten.

offtopic:
*Zucht*
* Wortelsoep sluit zich volledig aan bij Kryz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag via wake on lan via internet een PC achter mn livebox kunnen booten. Ik heb het reeds geprobeerd via deze site maar het werkt niet zonder meer. Een wol is 1 IP pakketje dat verstuurd wordt naar een bepaald MAC adres en daarmee de betreffende PC boot, als dit in de bios is ingesteld. Hoe kan ik de livebox instellen dat ie dergelijke wake on lan pakketjes naar alle achterliggende PC's mag doorsturen? Ik heb het al met een portfoward geprobeerd, maar dat werkt niet wanneer de PC offline is (want dan is het IP natuurlijk ook niet online en werkt de portfoward niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:25
Vannacht is er een verassing voor 37 centrales ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

fiftyfive schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:41:
Bron?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Oeh, inderdaad bronvermelding aub, anders ga ik me verheugen en zit ik er niet bij.

Of ben je van plan 37 centrales in de fik te steken ?? :+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Insider. Hele veilige bron. De upgrade word alfabetisch gedaan. Dus..... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer Zwammerdam en Zwolle :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zal maar in Alkmaar wonen . ;) ;)
greetz
Hexx

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:49

vr6-only

Blub Blub

Nijverdal....whoeiii...almelo is 15 min rijden van nijverdal...duss hee wanadoo knock knock... :D

Linux-Tux is ook al geupgrade toch ??? waar woon je Tuxie ?? als ik vragen mag

[ Voor 30% gewijzigd door vr6-only op 16-11-2005 18:03 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fiftyfive schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:51:
Worden niet eerst de 4 grote steden gedaan? Of gaat Appingedam boven Utrecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:41:
[...]

Wist niet dat deze beleefdheidsvorm niet meer toegestaan is op Tweakers fora! Mijn excuus voor deze zeer overbodige uiting! (nu ben ik nog eens offtopic ook nog... :| )

[...]

Je weet het niet. Ik bel wel even een keer met de helpdesk/support van Wanadoo...
Maandbedrag blijft mooi, was ook mijn overweging zoals je hebt kunnen lezen.
Overigens dat helpdesken andere instellingen / modems als oorzaken aanwijzen ken ik al lang. Meeste helpdeskmedewerkers hebben lijstjes met IF ... THEN ... en als je daar iets hebt wat ze niet kennen dan is het EOF. Maar goed beetje Tweaker gaat zelf aan de slag, dus ach als het niet werkt dan heb ik deze site nog en mijn vermogen tot het oplossen van problemen :)
Hoeft niet eens moedwillig te zijn, meeste instellingen is het probleem nog niet. Maar als een modem steeds zijn signaal verliest weet je niet zeker of het modem of de lijn of apparatuur in de centrale de oorzaak is.

Je aansluiting doorlopen kunnen ze dan wellicht nog wel door je modem direct op je ISRA te laten aansluiten en dan te proberen. Maar was als instellingen goed lijken en je geen IP krijgt? Kan ook een modem zijn dat vreemd doet of niet luistert naar wat je instelt.

Of als modem steeds signaal laat vallen omdat die een foutje in de firmware hebben zitten of gewoonweg de combinatie met de apparatuur van Wanadoo niet lekker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seansan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06-2011
Ik wil graag een openstaande vraag toevoegen (sorry wist niet dat IV gesloten was):

cisco vpn client connect over de livebox. Hoe maken we een correcte verbinding over de livebox met een cisco vpn client versie 6 met een TCP/IPSEC verbinding naar TCP poort 10000. Ik heb de volgende poorten geforward en krijg (less: heel soms) soms een verbinding. Ik heb de volgende poorten forward.

UDP 500
UDP 4500
TCP 10000

Het lijkt er alleen op dat ik mijn netwerk kaart moet resetten iedere keer als ik verbinding wil maken. De poorten zijn nog bezet of willen gewoon soms niet.

Iemand ideeen? Ik heb net met de helpdesk gebeld en ik wordt verwezen naar tweakers. Zoek het daar maar uit. Het jammere is dat iemand van wanadoo ooit bij aanschaf wel vertelde dat het zou werken en dat het allemaal ondersteund werd. Dit blijkt nu wel duidelijk bij de helpdesk. Er is blijkbaar een memo rondgegaan over het GRE protocol dat niet ondersteund wordt. want nu wisten ze precies waar ik het over had ....

gr, Seansan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
drachten, zou het zo zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogeveen ;) Zou het misschien kunnen dat Hoogeveen bij de eerste 37 zit? Naja, ik wacht rustig af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:09
fiftyfive schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:41:
en wat zegt jou beste insider over de rest van nl?
- stel dat de eerste 37 goed verlopen, na hoeveel tijd zijn de anderen aan de beurt?

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Ik probeer DynDNS in te stellen, echter zodra ik wil opslaan loopt m'n livebox vast en moet ik 'm resetten; de zojuist ingevoerde gegeven voor DynDNS zijn dan uiteraard weer verdwenen.

Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van de webinterface en dat lukt dus niet. Heeft iemand een oplossing om het wel goed in te stellen. Echter, ik begrijp niets van telnet; als dat de oplossing is, dan is een gebruiksaanwijzing handig!

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
Mouse! schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:51:
Ik probeer DynDNS in te stellen, echter zodra ik wil opslaan loopt m'n livebox vast en moet ik 'm resetten; de zojuist ingevoerde gegeven voor DynDNS zijn dan uiteraard weer verdwenen.

Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van de webinterface en dat lukt dus niet. Heeft iemand een oplossing om het wel goed in te stellen. Echter, ik begrijp niets van telnet; als dat de oplossing is, dan is een gebruiksaanwijzing handig!
zie een paar posts naar boven zodra ik iets in me livebox wil opslaan loopt ie ook vast. Ik kan nog wel internetten maar meer ook niet.
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:29:
Hoogeveen ;) Zou het misschien kunnen dat Hoogeveen bij de eerste 37 zit? Naja, ik wacht rustig af ;)
hehe dan zit Ede er ook bij :) laten we het hopen ;)

Maar ik denk het niet want als je op die lijst van ADSL centrale kijkt dan zijn er wel heel wat meer centrales, En dan vind ik eerlijk gezegt 37 centrales totaal niks op een aantal van meer dan 1000 denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door _avalanche_ op 16-11-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1300A schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:53:
[...]
Maar ik denk het niet want als je op die lijst van ADSL centrale kijkt dan zijn er wel heel wat meer centrales, En dan vind ik eerlijk gezegt 37 centrales totaal niks op een aantal van meer dan 1000 denk ik.
Maar Wanadoo Family is lang niet overal beschikbaar.. ik had begrepen dat wanadoo family beschikbaar is in zo'n 400 centrales? Dan zou het in principe best wel eens kunnen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Als die insider echt goed is zien we morgen dus dit topic vollopen met meldingen van upgrades. Persoonlijk reken ik er nog maar even niet op al zit Groningen in het begin van het alfabet.

Ik heb nog geen problemen met wanadoo what so ever gehad dus ze hebben bij mij wel wat speling

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 21:07
O+ Almelooooooooooooooooooooo!!!! O+ :9 :P :9

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Tilburg :|

Hopen maar dat er morgen iets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Als morgen de upgrade is gedaan post ik wel de hele lijst even. Ik wil namelijk geen valse hoop wekken, stel je voor dat het niet lukt vannacht. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:06
Aadorp! Hmm, heeft iemand een idee of dit kastje een kpn telefoonaansluiting is? Dat scheelt weer in de kosten voor eht aansluiten van family en kpn belbudget namelijk:

http://home.wanadoo.nl/~theo.roos/sebastiaan/kpn/ open dir :) sorry voor de braque kwaliteit, moest met webcam schieten, heb geen digicam :).
edit: hmm wel heel braque, vanaf 21 is het wel duideljiker.. sorry

[ Voor 10% gewijzigd door MoiZie op 16-11-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet je loopback aan? NAT Loopback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

seansan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:10:
Ik wil graag een openstaande vraag toevoegen (sorry wist niet dat IV gesloten was):

cisco vpn client connect over de livebox. Hoe maken we een correcte verbinding over de livebox met een cisco vpn client versie 6 met een TCP/IPSEC verbinding naar TCP poort 10000. Ik heb de volgende poorten geforward en krijg (less: heel soms) soms een verbinding. Ik heb de volgende poorten forward.

UDP 500
UDP 4500
TCP 10000
Even voor mijn beeld: Je hebt toch geen Pix oid achter de livebox staan? Ik neem aan dat je connect naar een remote locatie met een Pix (of andere Cisco VPN server)?

Ik heb hier de versie 4.04 en 4.6.* (verbinding makend naar diverse 1800's/501/506'en) en deze geven geen probleem, daarbij heb ik geen specifieke poorten open hoeven te zetten.

Edit:

Verwijderd in "Livebox"
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:57:
Hoe stel ik loopback in?, heb alle porten open alleen loopback lukt me niet
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:32:
Hoe zet je loopback aan? NAT Loopback
Wat heb je zelf al geprobeerd? Met zo maar de vragen hierheen gooien kom je er denk ik niet hé...

[ Voor 25% gewijzigd door BFS op 16-11-2005 20:42 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nat met mijn IP geprobeerd maar, werkt niet gebruikt interface al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:46:
Heb nat met mijn IP geprobeerd maar, werkt niet gebruikt interface al
:/ je eigen IP natten, das best knap dacht ik zo :Y)

Oplossingen/workarounds:
• Eigen DNS server optuigen en gebruiken• Je hosts bestandjes thuis aanpassen• Last Best: wachten tot het ondersteund wordt op de livebox :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Het kan aan mij liggen maar wat wil je nou uiteindelijk bereiken? Dat je kan connecten op je eigen domeinnaam naar je server toe of iets in die geest?

Ik gebruik daarvoor over mijn eigen DNS server of Hosts file

Spuit 11

[ Voor 23% gewijzigd door BFS op 16-11-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel loopback, dat ik op me eigen ip kan connecten... Heb ik nodig voor server, via hostfile werkt t niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den Haag nou moet lukken dan
is een groote stad en DE moet goed komen..
als de bron te vertrouwen is dan :P
zal wel niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:21:
ik bedoel loopback, dat ik op me eigen ip kan connecten... Heb ik nodig voor server, via hostfile werkt t niet.
Je geeft ook lekker veel info, WAT wil je nou bereiken? Welke poort? Welke service? Waarom moet het persé op je WAN-Ipadres enz enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:21:
De volgende keer kan je beter iets meer tijd in de post steken en zoveel mogelijk gegevens in de eerste post die je maakt zetten. Je hebt nu drie posts nodig gehad om een beetje duidlijk te maken wat je wil (weet het nog niet zeker)

Als jij een server in je lokale netwerk wil gebruiken achter de livebox dan zal je dat met je lokale ip adressen moeten gaan doen. Zoals eerder al verteld is wat de opties zijn.
LinuX-TUX schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:50:
[...]
:/ je eigen IP natten, das best knap dacht ik zo :Y)

Oplossingen/workarounds:
• Eigen DNS server optuigen en gebruiken• Je hosts bestandjes thuis aanpassen• Last Best: wachten tot het ondersteund wordt op de livebox :?
iets meer effort aub, en mocht je er nog niet uitkomen en je hebt Het Grote Poortmappingsverhaal doorgelezen kan je alle netwerk vragen in Network Troubleshooting kwijt, je hebt dan het meeste kans een antwoord te krijgen, maar dan zal je iets meer effort er in moeten steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier
UDP - 500
TCP - 1723
UPD - 4500

voor een VPN openzet en dat werkt perfect
BFS schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:39:
[...]

Even voor mijn beeld: Je hebt toch geen Pix oid achter de livebox staan? Ik neem aan dat je connect naar een remote locatie met een Pix (of andere Cisco VPN server)?

Ik heb hier de versie 4.04 en 4.6.* (verbinding makend naar diverse 1800's/501/506'en) en deze geven geen probleem, daarbij heb ik geen specifieke poorten open hoeven te zetten.

Edit:

Verwijderd in "Livebox"

[...]

[...]

Wat heb je zelf al geprobeerd? Met zo maar de vragen hierheen gooien kom je er denk ik niet hé...

Verwijderd

En jawel het is zo ver!! :)

Zit in Breda, circa 2 km. van de centrale en de lijn traint nu op 10Mbit ipv. 4. Heb na lang meelezen tevens maar eens besloten om te registreren op Tweakers.

Hoefde niet eens de LB te restarten. Dit ga ik straks nog maar even doen voor de zekerheid. Ben meteen gaan testen door wat van giganews binnen te harken en dat ging heel stabiel met 1100Kbps!
  • Status ADSL-lijn Verbonden
  • ADSL standaard G992_5_A
  • Upstream 1020 Kb
  • DownStream 10496 Kb
  • Afname Dichtbij : 37.5 (dB)
  • Ver weg : 16.1 (dB)
  • SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
  • Ver weg : 12 (dB)
  • HEC-teller 4472
  • Firmware 0xe200314
  • ES-teller van 15 min 0
  • CRC-fouten 291
  • ES-teller van 1 dag 0

Verwijderd

Hier ook :P

Amsterdam oud-zuid rond 4 uur begon ik opeens boven de 4mbit te komen met bittorent.
Snel ff een testje gedaan en ja hoor 14Mbit!
Zit ongeveer 1450 meter van de central af..

Thumbs up @wanadoo en insider :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 04:50 ]

• bjck
Nou voor deze keer (omdat het de eerste en enige keer is voor Wanadoo een massale verhoging) zijn status updates toegestaan.

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Zoals je kon zien, had die bron het goed. Maar weet die bron ook hoe het met de andere centrales/abonnees is?
Daar ben ik namelijk wel nieuwsgierig naar, maar aangezien ik in Winschoten woon verwacht ik dat ik nog wel even moet wachten...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• fiftyfive
Dit zijn dus de centrales die ge-upgrade zijn, als het goed is.

ah-c Arnhem-Centrum
ah-psh Arnhem-Presikhaaf
al-c Alphen aan den Rijn-Centrum
al-rid Alphen aan den Rijn-Ridderveld
alr-bo Almere-Buiten Oost
alr-bw Almere-Buiten West
alr-hvn Almere-Haven
alr-sc Almere-Stad Centrum
alr-shk Almere-Stad Hollandse Kant
amf-c Amersfoort-Centrum
amf-hld Amersfoort-Hoogland
amf-kkp Amersfoort-Kruiskamp
amf-leu Amersfoort-Leusden
amf-zlh Amersfoort-Zielhorst
aml-c Almelo-Centrum
amr-c Alkmaar-Centrum
amr-dmr Alkmaar-Daalmeer
ap-c Apeldoorn-Centrum
ap-z Apeldoorn-Zuid
ap-zvhz Apeldoorn-Zevenhuizen
asd-asv Amsterdam-Amstelveen
asd-blm Amsterdam-Bijlmer
asd-btv Amsterdam-Buitenveldert
asd-c Amsterdam-Centrum
asd-dim Amsterdam-Diemen
asd-kad Amsterdam-Kadoelen
asd-n Amsterdam-Noord
asd-o Amsterdam-Oost
asd-osdp Amsterdam-Osdorp
asd-slod Amsterdam-Sloterdijk
asd-slom Amsterdam-Slotermeer
asd-slov Amsterdam-Slotervaart
asd-w Amsterdam-West
asd-z Amsterdam-Zuid
bd-c Breda-Centrum
bd-dnbs Breda-Doornbos
bnv-c Barneveld-Centrum

Zodra ik meer weet over nog een upgrade zal ik die hier posten.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 21:07
Almelo is geupgrade!!! 20 mbit hiero!!!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• _avalanche_
ahh nee he barneveld stom klein dorp en Ede dan niet ;)

naja komt dan ook wel denk ik snel

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
1300A schreef op donderdag 17 november 2005 @ 08:04:

Lijkt wel op alfabet te gaan xD...

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

@Chutney blaat :P

[ Voor 135% gewijzigd door nitpicker op 17-11-2005 08:38 ]

Verwijderd

1300A schreef op donderdag 17 november 2005 @ 08:04:

ahum, rustig aan he? :)

Hier centrale 37 (oftewel barneveld centrum)

volgens postcode checks ongeveer 1300m vanaf de centrale

livebox config Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17180 Kb
Afname Dichtbij : 25.1 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)

Ter vergelijking: oude waardes livebox (voor de upgrade)

Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 15.5 (dB)
Ver weg : 11.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 24 (dB)

de 100Mb file van speedtest.bbned.nl komt met 1,6MB/sec binnen!

zo, nu de nieuwsgroepen (eweka) eens testen!

• cheiron
  • Laatst online: 08:42
Wat de **** ? Vanochtend heb ik even snel speedtest.bbned geprobeerd, maar die bleef op 4 mbit steken. Ook de 32mb download ging niet verder..

Nou ja, ik zit nu toch op het werk...

Moeten jullie eigenlijk de livebox opnieuwe opstarten?

Flickr PSN ID= cheironnl

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 21:54
Ok, ik ben op het moment aardig desperate :'( aan het worden dus ik vroeg mij af of iemand een andere manier weet om bij Wanadoo iets gedaan te krijgen dan via de helpdesk. Ik zal even toelichten in welke situatie ik nu zit:

- ooit in een ver geleden Wanadoo Lite genomen, altijd tevreden over geweest
- in juli/augustus dit jaar overgestapt op Family, snel aangesloten, bijna geen Livebox resets, oftewel: tevreden klant! _/-\o_ (zelfs mijn vader over laten stappen naar Wanadoo)

En toen begon de shit...
- begin oktober bij KPN en Wanadoo aangegeven dat ik ging verhuizen, brief thuis gehad dat dit ging gebeuren
- half oktober ineens een brief thuis dat mijn adsl LITE (LITE?!?!?!) aanvraag niet doorging door blabla probleem
- toch maar even de helpdesk gebeld: maakt u zich geen zorgen, u heeft family dus beschouw als niet verzonden. Toch maar even gevraagd om mijn verhuizing te checken, en wat bleek: ook stopgezet.... maar de medewerker zou het weer opstarten en alles zou goedkomen...
- eind oktober: oude huis afgesloten, verhuist, kpn lijn was aangesloten, wanadoo echter niet.
- gebeld met de helpdesk: er was geprobeerd de lijn te verhuizen op 15 oktober, maar er was geen KPNlijn aanwezig dus boel weer stopgezet: JA NATUURLIJK WAS ER NOG GEEN KPNlijn..... :? Maar ze gingen het weer proberen: over anderhalve week werkt het!
- anderhalve week later: geen internet.... gebeld: tjsa, weer iets mis, dus weer proberen
- 5 werkdagen later/gisteren: geen internet... gebeld: tjsa, weer iets mis, dus weer proberen

Ondertussen kom ik niet toe aan mijn World of Warcraft shot! :'(

Wat mij de laatste tijd echt verbaast heeft is dat ik zelf moet regelen dat de boel weer in gang wordt gezet. Als iets toch niet lukt, dan ga je toch zelf regelen dat het wel werkt en dan informeer je de klant toch even over de vertraging? Of is dat teveel gevraagd??? :(

Om terug te komen op mijn vraag: weet iemand een andere manier om bij Wanadoo iets gedaan te krijgen dan via de helpdesk of ben ik gedoemd tot iedere keer weer 5 werkdagen hoop tot in de eeuwigheid?

PS
Ik heb al een klacht/verzoek tot compensatie klaarliggen (die dus maar blijft groeien). Natuurlijk wil ik mijn abogeld terug, maar ook mijn abogeld voor WoW en alle kosten die ik moet maken voor de helpdesk (a 20 cent per minuut: gisteren dus al weer 3 euri). Iemand hier ervaring mee bij Wanadoo?

• nitpicker

nitpicker

uNF

je abbo geld voor wanadoo krijg je vrijwel zeker wel gecompenseerd, wow kan je op je buik schrijven.

wat is je w-nummer?

• bjck
Verhuizen van DSL als je Wanaoo Family hebt gebeurt niet automatisch door KPN bij verhuizen van je telefonie! Je moet eerst je telefoonlijn verhuizen en dan kan Wanadoo je DSL lijn verhuizen. Je zal dus bijna altijd even zonder DSL zitten nog als je telefonie is verhuisd.

Alleen bij KPN-DSL is verhuizen gekoppeld aan je telefonie abonnement en wordt het bijna altijd tegelijk aangelegd op nieuwe adres.

Is je KPN telefonie al verhuisd naar nieuwe adres ondertussen? Anders kan Wanadoo niets beginnen immers met aanleggen op dat adres van DSL (verhuizen DSL is niets meer dan opheffen oude adres en aanleggen nieuwe adres).

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 17-11-2005 09:19 ]

Verwijderd

Vreemd ik heb bijna dezelfde db-waardes alleen toch een stuk lagere download (almelo)

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9572 Kb
Afname Dichtbij : 24.6 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)

Verwijderd

Hoe weten jullie onder welke centrale je valt?

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 08:27:
[...]

-knip-

zo, nu de nieuwsgroepen (eweka) eens testen!
Ik krijg hier morgen Wanadoo Family als het goed is (lijn wordt 18-11 opgeleverd staat er)
Maar voor Eweka heb je wel een 2e abo nodig om de lijn dicht te trekken :X, 10MBit max.

• Crabro
@ BJCK
De KPN lijn was gelijk de dag dat ik verhuisd was werkende. (28 oktober) Daarna is het nog 2 keer misgegaan bij Wanadoo

@ Nitpicker
W-nummer: *******

(post graag even als je hem gelezen hebt, want dan verwijder ik daarna dit nummer weer)

[ Voor 3% gewijzigd door Crabro op 17-11-2005 09:40 ]

• nitpicker

nitpicker

uNF

gelezen

• IT-Pro
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:26:
Hoe weten jullie onder welke centrale je valt?
offtopic:
zucht

Dat staat in de SP toevallig ;)
Maargoed, hier heb je link: klik -> postcode en huisnummer invoeren, et voila... :)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• nitpicker

nitpicker

uNF

@Jerryt: 24/11/2005 wordt het opgeleverd als het goed is.

postcode 9746AR ?

[ Voor 16% gewijzigd door nitpicker op 17-11-2005 09:55 ]

• Crabro
nitpicker schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:49:
@Jerryt: 24/11/2005 wordt het opgeleverd als het goed is.

postcode 9746AR ?
Klopt, dat is de goede postcode, maar ik blijf nog een beetje sceptisch want dat het op een bepaalde datum goed zou moeten komen heb ik al 4 keer gehoord :)

Of is dit informatie die meer zekerheid geeft?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:25:
Vreemd ik heb bijna dezelfde db-waardes alleen toch een stuk lagere download (almelo)

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9572 Kb
Afname Dichtbij : 24.6 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
Hmm vreemd idd, misschien dat meer mensen straks deze gegevens kunnen posten, kunnen we kijken of mijn snelheid of de jouwe afwijkt met deze waarden.
SayWhatAgain! schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:32:
[...]

Ik krijg hier morgen Wanadoo Family als het goed is (lijn wordt 18-11 opgeleverd staat er)
Maar voor Eweka heb je wel een 2e abo nodig om de lijn dicht te trekken :X, 10MBit max.
Officieel wel ja maar kijk eens:
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/3081/wanadooadsl23ke.th.jpg

dit is van 1 uur geleden met 1 abo!
cheiron schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:01:
Wat de **** ? Vanochtend heb ik even snel speedtest.bbned geprobeerd, maar die bleef op 4 mbit steken. Ook de 32mb download ging niet verder..

Nou ja, ik zit nu toch op het werk...

Moeten jullie eigenlijk de livebox opnieuwe opstarten?
Nope livebox niet zelf opnieuw opgestart, ik zie overigens nu wel dat deze op afstand opnieuw is gestart om 02:30 vannacht, misschien zelf eens handmatig proberen?

Oja, ik heb ook telefonie, wat goed werkte en voor zover ik kan zien nu nog steeds goed werkt.

Verwijderd

IT-Pro schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:44:
[...]

offtopic:
zucht

Dat staat in de SP toevallig ;)
Maargoed, hier heb je link: klik -> postcode en huisnummer invoeren, et voila... :)
Thx,

Ik wist niet dat je daar ook de centrale kon zien ;)

Switch: Ddt-Ppd
The distance from your location to the switch is about 828 meter

D dus.......... wanneer is de volgende omzetting>>>>>>> Yehaw!!!!!!!!!!!

828mtr dat is ook wel gunstig denk ik?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 10:14 ]

• nitpicker

nitpicker

uNF

Jerryt schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:58:
Klopt, dat is de goede postcode, maar ik blijf nog een beetje sceptisch want dat het op een bepaalde datum goed zou moeten komen heb ik al 4 keer gehoord :)

Of is dit informatie die meer zekerheid geeft?
Sceptisch mag je altijd zijn, maar nu zeg ik het.. Vraag voor de gein LinuX-TUX naar de betrouwbaarheid van mijn info ;)

[ Voor 1% gewijzigd door nitpicker op 17-11-2005 10:15 . Reden: typo ]

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

iop

is het niet raar dat ik vanuit arnhem, een afstand van 990 meter deze resultaten maar haal:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Nov 17 2005 om 10:25:19 UTC+0100)

Download : 500.5 KByte/sec
Upload : 96.0 KByte/sec
Connection : 729.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

het is wel 'meer' maareh, lang geen 15 Mbit zoals voorspel, en anderen halen met grotere afstanden.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Verwijderd

iop tha man schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:26:
is het niet raar dat ik vanuit arnhem, een afstand van 990 meter deze resultaten maar haal:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Nov 17 2005 om 10:25:19 UTC+0100)

Download : 500.5 KByte/sec
Upload : 96.0 KByte/sec
Connection : 729.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

het is wel 'meer' maareh, lang geen 15 Mbit zoals voorspel, en anderen halen met grotere afstanden.
troost je, ik haal dezelfde resultaten terwijl mijn snelheid echt hoger ligt. Ik denk dat speedtest.nl nog niet in alle gevallen lekker om kan gaan met adsl2.

download hier: http://speedtest.bbned.nl/ het 100mb bestand en je hebt een betrouwbare meting!

• Chutney
Post als je post, niet alleen z'n result van speedtest.. maar ook de lijn waardes. Speedtest is niet echt te vertrouwen met zo'n snelheid. De testbestanden zijn te klein om een goede meting te verrichten.

• iop
  • Laatst online: 10:43

iop

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:31:
[...]

troost je, ik haal dezelfde resultaten terwijl mijn snelheid echt hoger ligt. Ik denk dat speedtest.nl nog niet in alle gevallen lekker om kan gaan met adsl2.

download hier: http://speedtest.bbned.nl/ het 100mb bestand en je hebt een betrouwbare meting!
:7 sexy! dank u, schrok me rot, dacht al: heb ik weer dit :7 (nu dus 1,5 mb/s)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• nitpicker

nitpicker

uNF

sjonge.. dat ik dat mag meemaken.. allemaal positieve reacties.. zijn er eigenlijk nog wel mensen met klachten?

*just kidding*

• Sypher
  • Laatst online: 13-09 12:39
fiftyfive schreef op donderdag 17 november 2005 @ 07:10:
Dit zijn dus de centrales die ge-upgrade zijn, als het goed is.

**lijstje**

Zodra ik meer weet over nog een upgrade zal ik die hier posten.
BaRneveld wel en BaArn niet? Lekker op alfabet...Of is Baarn (BRN) wel geuppet?

• MoNo79
  • Laatst online: 18-08 13:13
nitpicker schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:53:
sjonge.. dat ik dat mag meemaken.. allemaal positieve reacties.. zijn er eigenlijk nog wel mensen met klachten?

*just kidding*
Ja die nieuwe filmware van de livebox dit een slaap funtie in daardoor is mijn webserver niet bereikbaar als er een tijdje geen traffic is.

• Chutney
netvisions schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:53:
[...]

BaRneveld wel en BaArn niet? Lekker op alfabet...Of is Baarn (BRN) wel geuppet?
Nummercentrale Baarn (Brn)

Ja dus..Barneveld-Centrum heet nl. (Bnv-C)

Volgt vast in de volgende batch

[ Voor 38% gewijzigd door Chutney op 17-11-2005 11:02 ]

• IT-Pro
nitpicker schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:53:

*just kidding*
Klachten blijf je toch wel houden, denk ik persoonlijk
Maar werk jij bij Wanadoo ofzo? Jullie mochten hier toch geen support meer geven? :o

• Sypher
  • Laatst online: 13-09 12:39
Chutney schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:57:
[...]

Nummercentrale Baarn (Brn)

Ja dus..Barneveld-Centrum heet nl. (Bnv-C)
Ow het ging op afkorting.. Damn.. Nog wachten voor Baarn dus :/

• Flash3d
  • Laatst online: 31-08 18:36
Hoi,

even wat zaken/vragen die me opvallen:

*De db waardes van voor en na de upgrade naar 20 mbit zijn niet gelijk?
(zie voorgaande post van Wietfried)

*Als ik toch besluit mijn LB niet dicht bij het ISRA punt te plaatsen, en de DB waardes
verschillen niet van waarde: db waardes LB dicht en veraf van isra (12 mtr kabel) zijn gelijk.
en de training van snelheden is ook gelijk, dan heeft dat toch geen invloed? en kan ik
dus mijn LB gewoon boven plaatsen?

*Traint een adsl1 modem gewoon tot zijn max kunnen op een adsl2 lijn? (bijv 8mbit)
(heb nu namelijk even een Zyxel 650 er aan hangen, vrijdag is me oplevering pas en heb de LB nog niet binnen, Staat wel al signaal op, en ik heb nu een 4mbit verbinding)

Xander

• nitpicker

nitpicker

uNF

MoNo79 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:55:
[...]

Ja die nieuwe filmware van de livebox dit een slaap funtie in daardoor is mijn webserver niet bereikbaar als er een tijdje geen traffic is.
kHeb daar zelf geen last van.. ik heb gewoon mijn poorten geforward naar mn laptop voor rdp, en gewoon kunnen werken?! Altijd... en dat is toch in principe zelfde als webserver?!
IT-Pro schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:58:
[...]

Klachten blijf je toch wel houden, denk ik persoonlijk
Maar werk jij bij Wanadoo ofzo? Jullie mochten hier toch geen support meer geven? :o
ssht.

[ Voor 24% gewijzigd door nitpicker op 17-11-2005 11:20 ]

Verwijderd

netvisions schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:01:
[...]

Ow het ging op afkorting.. Damn.. Nog wachten voor Baarn dus :/
helaas ik moet dus ook w8en voor baarn :P

Verwijderd

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Ut-W
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 304 meter.

de U zit zeker redeljk ver achteraan in het alfabet...

• IT-Pro
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:21:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Ut-W
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 304 meter.

de U zit zeker redeljk ver achteraan in het alfabet...
Als je het alfabet kent dan wel ja ;)

Verwijderd

Flash3d schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:16:
Hoi,

even wat zaken/vragen die me opvallen:

*De db waardes van voor en na de upgrade naar 20 mbit zijn niet gelijk?
(zie voorgaande post van Wietfried)

*Als ik toch besluit mijn LB niet dicht bij het ISRA punt te plaatsen, en de DB waardes
verschillen niet van waarde: db waardes LB dicht en veraf van isra (12 mtr kabel) zijn gelijk.
en de training van snelheden is ook gelijk, dan heeft dat toch geen invloed? en kan ik
dus mijn LB gewoon boven plaatsen?

*Traint een adsl1 modem gewoon tot zijn max kunnen op een adsl2 lijn? (bijv 8mbit)
(heb nu namelijk even een Zyxel 650 er aan hangen, vrijdag is me oplevering pas en heb de LB nog niet binnen, Staat wel al signaal op, en ik heb nu een 4mbit verbinding)

Xander
*1. Klopt, viel mij ook al op, vandaar dat ik dus de oude en nieuwe waardes heb gepost. Op zich niet zo gek ook, DB zijn dacht ik geen aboslute waarden maar - in verhouding tot- (hier is vast een intelligente term voor). Dus met een nieuwe techniek ook volledig nieuwe begin-waarden. (of zwam ik nu heel erg uit mijn nek?)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:30:
DB zijn dacht ik geen aboslute waarden maar - in verhouding tot- (hier is vast een intelligente term voor).
Men noemt dat relatief, zeg maar......

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

BN schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:35:
[...]

Men noemt dat relatief, zeg maar......
o shit ja, relatief, altijd lastige term 8)7 , ik kom wel weer terug als ik wakker ben....

@nitpicker. 2 weken geleden met angst en beven een migratie gehad van mijn altijd stabiele Demon lijn, maar tot nog toe onterecht en dus heel erg tevreden. Ja ok, die livebox wil wel een vast lopen als je met policies aan de gang gaat maar ach...even restten met telnet en we gaan weer vrolijk verder. Met behulp van de pagina van Linux-tux gaat dat ook prima eigenlijk. (ik heb het hier dus over het mappen van meer dan 8 poorten).

En nu met deze soepele migatie mag ik wel zeggen super tevreden!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 11:43 ]

• nitpicker

nitpicker

uNF

Zodra je modem sync heeft, gaat hij trainen. Soort van overleggen met de apparatuur aan de andere kant (dus in de co-locatie/centrale) hoe snel hij kan. Hoe hoger/sneller het modem traint, hoe meer fouten er voor kunnen komen, de SNR marge wordt minder.
Als je SNR marge onder de 5 db komt, is er bijna niet meer normaal te communiceren over de lijn door het modem, dan is er heel veel ruis, dus veel fouten.
Dus traint het modem zo hoog, dat de SNR marge nog op 6 a 7 db zit. Dan heb je een snelle stabiele verbinding voor jouw lijn.

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Hier ook een upgrade gehad (Amsterdam-Noord), maar het valt me toch wel een beetje tegen hoor :(

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6520 Kb
Afname Dichtbij : 43.8 (dB)
Ver weg : 18.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 239
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0

Nou zit ik wel 2,9KM van de centrale, maar die SNR-marge is opeens een stuk lager.. denk dak da ding zo nog maar es een keer reset :P

• nitpicker

nitpicker

uNF

kdenk dat je gewoon niet zo'n goeie lijn hebt liggen, helaas (van je huis naar de centrale). Want je afname is behoorlijk groot.

[ Voor 9% gewijzigd door nitpicker op 17-11-2005 11:45 ]

Verwijderd

Goeimorguhh :O ,

Als ik het goed begrijp (correct me if i'm wrong) streeft wanadoo ernaar om alle aansluitingen vandaag om te zetten? Of zijn de aansluitingen die vandaag zijn omgezet de enigste voor deze dag?

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Afgelopen maandag met wanadoo gebeld om een family abo te nemen die de huidige wanadoo lite moet vervangen. De dag erna bleek dat internetten via de oude lite verbinding niet meer mogelijk was. Ik heb gebeld met de helpdesk en die konden me alleen vertellen dat ze de aanvraag voor het family abo zagen in de computer en dat er dus aan gewerkt wordt. Dat een dag na de aanvraag internet het niet meer doet,... "tjah niets aan te doen".
Nu kan ik dus 4 weken gaan zitten wachten tot ze me aan hebben gesloten op family en dat ik de livebox binnen heb. Dat betekent dus ook 4 weken geen internet
Wanadoo: "Het is een kwestie van geduld", "Het is niet terug te draaien dat u nu geen internet heeft", "Het is een uitzonderingsgeval en voor compensatie komt u niet in aanmerking"

Via de administratie heb ik later wel te horen gekregen dat ik de factuur voor de periode waarin internet niet beschikbaar was terug mocht sturen om dat deel van het factuurbedrag niet te hoeven betalen.......

topservice bij wanadoo,..... NOT!! :X :X :(

Strix (Skullflame)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

@ Wietfried: Gaat Eweka daar niet moeilijk over doen?

En in het algemeen: we gaan van Planet naar Wanadoo. Op de Wanadoo site en in het installatie pakket staat dat de datum van overzet 18-11 is. Kan je er van uit gaan dat dat ook de 18e zal gebeuren?
Of zit hier wat ruimte in? En valt gewoon je Planet verbinding ineens weg?

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:46:
Goeimorguhh :O ,

Als ik het goed begrijp (correct me if i'm wrong) streeft wanadoo ernaar om alle aansluitingen vandaag om te zetten? Of zijn de aansluitingen die vandaag zijn omgezet de enigste voor deze dag?
De eerste batch van 37 centrales is nu gedaan.. maar dr zijn er wel wat meer dan 37.. dus w8 maar rustig af
SayWhatAgain! schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:55:
@ Wietfried: Gaat Eweka daar niet moeilijk over doen?

En in het algemeen: we gaan van Planet naar Wanadoo. Op de Wanadoo site en in het installatie pakket staat dat de datum van overzet 18-11 is. Kan je er van uit gaan dat dat ook de 18e zal gebeuren?
Of zit hier wat ruimte in? En valt gewoon je Planet verbinding ineens weg?
Je verbinding wordt letterlijk omgestoken.. dus lijnen van de Planet verbinding, worden verplaatst naar Wanadoo apparatuur, dus als je zit te internetten of bellen, valt het ff weg. Hoeft niet langer dan een paar minuten te duren. Maar, het komt helaas voor, dat KPN of Wanadoo zn werk niet goed heeft gedaan.. en dan is of bellen niet meer mogelijk, maar kan je wel internetten, of andersom, of beide niet...

Om je ff bang te maken ;)

[ Voor 51% gewijzigd door nitpicker op 17-11-2005 11:58 ]

Verwijderd

Chutney schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:33:
Post als je post, niet alleen z'n result van speedtest.. maar ook de lijn waardes. Speedtest is niet echt te vertrouwen met zo'n snelheid. De testbestanden zijn te klein om een goede meting te verrichten.
Waar kan ik die test vinden dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 11:56 ]

• Martijno2000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 15:59
Ik zit in Apeldoorn en zit op de apeldoorn-zuid centrale. Heb dus sinds vanochtend ook een hogere snelheid naja 'hoger' . Volgens de livebox zit ik op 5884 Kb down 1020 Kb up. Nu kan ik bevestigen die up die gaat als een trein 97K/sec maar m'n download pff 27K/sec :Z. Het kost me zelfs moeite om op dit forum te komen...Trouwens getest met Mordax.nl en tjah wilde ook Linux iso downloaden maar daar ben ik maar mee gestopt omdat het scherm niet verder ging...

5884 Kb 1020 Kb op afstand van 3.6KM

Ps. speedtest komt er niet doorheen zelfs...om maar de zwijgen over die BBNED variant...

Maar goed ik ben wakker genoeg om ook te weten dat ze 'misschien' nog bezig zijn met de lijn maar tis wel apart...97K/sec up gaat als een trein en download ONDER de 27K/sec

En ja livebox heb ik al es opnieuw opgestart....+ stekker eruit gehad...
So people tell me what's happening :)

Edit:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5884 Kb
Afname Dichtbij : 46.5 (dB)
Ver weg : 20.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
HEC-teller 62484
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 54371
ES-teller van 1 dag 0

Zien jullie wat ik zie? CRC fouten? das net van een paar minuten tijd....

En speedtest...
Download
Nederland Wachtend.... Gegevens opgeslagen ? 2.3 KByte/sec
(=18 kbps)
Upload
Gegevens opgeslagen ? 77.9 KByte/sec
(=623 kbps)

Aardig gek zo te zien...

[ Voor 28% gewijzigd door Martijno2000 op 17-11-2005 12:05 ]

Verwijderd

Martijno2000 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:59:
Ik zit in Apeldoorn en zit op de apeldoorn-zuid centrale. Heb dus sinds vanochtend ook een hogere snelheid naja 'hoger' . Volgens de livebox zit ik op 5884 Kb down 1020 Kb up. Nu kan ik bevestigen die up die gaat als een trein 97K/sec maar m'n download pff 27K/sec :Z. Het kost me zelfs moeite om op dit forum te komen...Trouwens getest met Mordax.nl en tjah wilde ook Linux iso downloaden maar daar ben ik maar mee gestopt omdat het scherm niet verder ging...

5884 Kb 1020 Kb op afstand van 3.6KM

Ps. speedtest komt er niet doorheen zelfs...om maar de zwijgen over die BBNED variant...

Maar goed ik ben wakker genoeg om ook te weten dat ze 'misschien' nog bezig zijn met de lijn maar tis wel apart...97K/sec up gaat als een trein en download ONDER de 27K/sec

En ja livebox heb ik al es opnieuw opgestart....+ stekker eruit gehad...
So people tell me what's happening :)
even apeldoorn bellen....

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

MadBear schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:42:
Hier ook een upgrade gehad (Amsterdam-Noord), maar het valt me toch wel een beetje tegen hoor :(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6520 Kb
Afname Dichtbij : 43.8 (dB)
Ver weg : 18.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 239
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0

Nou zit ik wel 2,9KM van de centrale, maar die SNR-marge is opeens een stuk lager.. denk dak da ding zo nog maar es een keer reset :P
SNR-marge... Dit is de marge die nog op je lijn zit. Hoe hoger de modem intraint , hoe minder marge deze uiteraard overhoudt. Hierbij is een marge van 6dB het minimum waar meestal vanuit wordt gegaan.

4015Wp west (Dordrecht)

• Pim.

Pim.

nitpicker schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:56:
[...]

De eerste batch van 37 centrales is nu gedaan.. maar dr zijn er wel wat meer dan 37.. dus w8 maar rustig af
Mooi dat je toch wat info verstrekt hier, scheelt wanadoo toch ook weer een beetje belasting op de servicedesk.
Ik heb nog wel een vraagje, hoe gaat het normaal gesproken bij jullie, wordt er elke nacht gewerkt ?? :P

* Pim. zit in Groningen centrum O-)

Verder wil ik graag van iedereen die liep te roepen dat het HELEMAAL niet zou lukken even horen dat ze voorlopig ongelijk hadden :P

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.