Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Telefonie opzich.Anoniem: 76345 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:20:
[...]
Ligt eraan; over welke dienst wil je weten wanneer je kan opzeggen? Dat maakt nogal uit.
Jah, maar hij zei wel dat er op alle Wanadoo producten 1 maand opzegtermijn zit, dus dat is ook bs?Lekkere Loempia schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:55:
[...]
Lult uit zijn nek. Je kan binnen 7 dagen jou beslissing intrekken. Daarna zit jij er 12 maanden aan vast. Zeker de verkoopafdeling aan de lijn gehad.
Ver.AMD user schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:20:
Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, maar heb het antwoord niet kunnen vinden en geen zin om een 0900 nummer te bellen. Hoe ver van tevoren mag je bij Wanadoo en een abo aanvragen. Ik zit nu namelijk nog aan een ander abo.
[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 11-11-2005 15:21 ]
Dat kan je zelf ook gewoon even controleren met een laptopje in de meterkast duiken en even aansluiten. (bij sommige scheelt het enorm, bij anderen haast niets)nocalimero schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:49:
*KNIP*
Ik verwacht dat ik dan beter gebruik kan maken van mijn ADSL2+ verbinding (of is dit onzin, weet iemand dit?)
Kijk goed naar je SNR/DNR waardes VOOR en NA je hem heb verplaatst en maak voor jezelf uit of je het de moeite waard vind. (DNR was het toch? Naja, nederlands op de livebox zegt: afname.)
Stukje over wat het inhoud en wat je erop vooruit gaat kan je terug vinden in de algemene vragen
Ctrl+F => nitpicker
[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-11-2005 15:26 ]
Anoniem: 152255
Ik heb eigenlijk nog 1 vraagie.
Is er hier iemand die het WW voor de LB heeft aangepast, naar zijn eigenvoorkeur?
Ik vind het idee dat voor elke LB het WW en Gebruikersnaam het zelfde is een beetje beangstigend, Zijn er mensen die er ervaring meehebben of het al hebben geprobeerd?
Bedankt, bij een andere provider was het max 2 maanden daarom. Dan ga ik het maar zo snel mogelijk aanvragen.MensionXL schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:21:
[...]
Ver.Maakt niet uit, zij houden alles gewoon bij in hun "database", maar je moet wel zorgen voordat Wanadoo wordt geleverd, dat de andere al weg is.
TuurlijkAnoniem: 152255 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:46:
Hallo daar ben ik weer![]()
Ik heb eigenlijk nog 1 vraagie.
Is er hier iemand die het WW voor de LB heeft aangepast, naar zijn eigenvoorkeur?
Ik vind het idee dat voor elke LB het WW en Gebruikersnaam het zelfde is een beetje beangstigend, Zijn er mensen die er ervaring meehebben of het al hebben geprobeerd?
Even inloggen via telnet; tik "auth" dan "changepasswd <user>" en verander het naar keuze
Of dit handig is tijdens upgrades of in de weg zit tijdens de upgrades weet ik eigenlijk niet, volgens mij niet .... weet het niet meer
Volgens mij niet, heeft altijd al anders gestaan bij mij
[ Voor 20% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-11-2005 15:54 ]
Anoniem: 152255
Dat laatste wat je schrijft Tux slaat de spijker op zijn kop, dat was ook de reden dat ik het nog niet gedaan hebLinuX-TUX schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:53:
[...]
Tuurlijkis niet zo moeilijk;
Even inloggen via telnet; tik "auth" dan "changepasswd <user>" en verander het naar keuze
Of dit handig is tijdens upgrades of in de weg zit tijdens de upgrades weet ik eigenlijk niet, volgens mij niet .... weet het niet meer
Volgens mij niet, heeft altijd al anders gestaan bij mij
Maar we gaan het gewoon proberen, en werkt het niet "RESET"
Ik heb mijn pc rechtstreeks in de rode netwerkpoort zitten van de livebox, ip: 192.168.5.10
Op de gele netwerkpoort heb ik mijn wireless router, geconfigureerd als access point. In één van de poorten (Poort 2 van de onboard switch) van de router heb ik mijn xbox aangesloten, deze krijgt netjes een dhcp adres welke 192.168.6.10 is.
Als ik nu een ftp connectie wil maken met de xbox, krijg ik deze vermeldingen in FlashFXP:
Vervolgens staat er onderin beeld.. "Listing Directory", maar deze komt niet tevoorschijn....WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.7g 11 Apr 2005
[R] Connecting to XBox -> IP=192.168.6.10 PORT=21
[R] Connected to XBox
[R] 220 Please enter your login name now.
[R] USER xbox
[R] 331 Password required for xbox.
[R] PASS (hidden)
[R] 230 User xbox logged in , proceed.
[R] SYST
[R] 215 UNIX Type: L8
[R] FEAT
[R] 502 feat is not implemented.
[R] REST 100
[R] 502 rest is not implemented.
[R] This site may not allow file resuming
[R] PWD
[R] 257 "/" is current directory
[R] TYPE A
[R] 200 Type set to ASCII.
[R] PASV
[R] 502 pasv is not implemented.
[R] PORT 192,168,5,10,4,181
[R] 200 Port command ok.
[R] LIST -al
[R] 150 Opening ASCII data connection for ls /.
[R] 226 Transfer finished successfully. Data connection closed.
Wat doe ik fout?

[ Voor 7% gewijzigd door Vince22 op 11-11-2005 16:22 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Probeer is een andere ftp client? Kijken wat je uit kunt sluiten.Vince22 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:20:
Vraagje....
Ik heb mijn pc rechtstreeks in de rode netwerkpoort zitten van de livebox, ip: 192.168.5.10
Op de gele netwerkpoort heb ik mijn wireless router, geconfigureerd als access point. In één van de poorten (Poort 2 van de onboard switch) van de router heb ik mijn xbox aangesloten, deze krijgt netjes een dhcp adres welke 192.168.6.10 is.
Als ik nu een ftp connectie wil maken met de xbox, krijg ik deze vermeldingen in FlashFXP:
[...]
Vervolgens staat er onderin beeld.. "Listing Directory", maar deze komt niet tevoorschijn....
Wat doe ik fout?
FF aangesloten,half uurtje wachten (ding was aant updaten).
PC er aan,ff 3com wireless anders instellen.
HET WERKT
Nu nog ff wachten op een Mbitje of 12 (nu 4)
LOL
Dit zonder dat de computer op het telefoon net is aangesloten, maar alleen toegang heeft tot de livebox via het ethernet netwerk.
Zo ja, hoe zou ik dat dan moeten doen ?
Anoniem: 150806
Zojuist is het mogelijk om in onze woonplaats Wanadoo Telefonie te nemen. Wanadoo Family is nog niet mogelijk.
Ik vraag mij af is het niet onhandig qua aansluiting. Ik heb nu een adsl splitter en een gewone modem, als ik daar ook nog een livebox bij moet zetten moet je volgens mij een beetje omslachtig gaan doen met de telefoon aansluiting aan de livebox? Kan ik dan niet beter wacht totdat er ook een mogelijkheid is om family te nemen. Zodat ik alles in één keer kan aansluiten of maakt dat geen fluit uit??????
Graag jullie advies????
Hehe, ja ik volg de ontwikkelingen nauwgezet. Ik zit nu op het internet via mijn werk via kabel (4 mbit voor 40 euro) en deze Wanadoo stunt spreekt me wel aan. Heb alleen geen KPN, dus dat houdt me nog een beetje tegen.LinuX-TUX schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:49:
Ha schweino, ook interesse in Wanadoo
Xbox aansluiten en gaan met die banaan![]()
Lizard schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:00:
Maar in zijn orginele bericht staat niet of hij een livebox gebruikt. Als hij een speedtouch gebruikt icm de re-use cd staat die standaard in bridged mode.
Blijkbaar kan ik beter lezen dan jijHet probleem is als volgt: Ik krijg wel line-sync, maar géén IP-adres toegewezen. Volgens (de meeste) helpdeskmedewerkers meld de livebox zich wél aan, maar krijg vervolgens dus geen ip van hun DHCPserver toegewezen.
Nu ik hier toch aan het posten ben: Kan je overigens als je een abbo neemt zonder telefonie tegen Wanadoo zeggen dat je de Livebox niet wil hebben en je een eigen modem zal aanschaffen? Of krijg je hoe dan ook die Livebox door je strot geduwd?
[ Voor 12% gewijzigd door Schweino op 11-11-2005 17:41 ]
Oeps, ik had waarschijnlijk nog te weinig koffie opSchweino schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:37:
[...]
Hehe, ja ik volg de ontwikkelingen nauwgezet. Ik zit nu op het internet via mijn werk via kabel (4 mbit voor 40 euro) en deze Wanadoo stunt spreekt me wel aan. Heb alleen geen KPN, dus dat houdt me nog een beetje tegen.
[...]
[...]
Blijkbaar kan ik beter lezen dan jij
Nu ik hier toch aan het posten ben: Kan je overigens als je een abbo neemt zonder telefonie tegen Wanadoo zeggen dat je de Livebox niet wil hebben en je een eigen modem zal aanschaffen? Of krijg je hoe dan ook die Livebox door je strot geduwd?
Als nieuwe klant krijg je altijd een livebox. tenzij je overstapt van Wanadoo lite,go of basic, dan kan je een re-use cd krijgen.
Ik kan nu nog opzeggen, wat is jullie mening op een schaal van 1-10?
Anoniem: 156763
MensionXL schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:46:
De opzegtermijn voor telefonie is idd 12 maanden.
Anoniem: 96849
Laatst een notebook gekocht en daarom anderhalve week geleden maar zo'n draadloos setje voor m'n livebox besteld. Vandaag ontvangen en het werkt allemaal naar behoren. In het pakketje zat ook zo'n sagem usb dongle. Deze ga ik in eerste instantie niet gebruiken, maar ik wou hem toch eens even testen. Nu kwam ik erachter dat ik er helemaal geen drivers bij heb gekregen voor dat ding
Bij voorbaat dank,
Erikk
Mening waaroverMensionXL schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:46:
De opzegtermijn voor telefonie is idd 12 maanden.
Kwaliteit van telefonie, 8 (nooit problemen hier gehad, vind vond alleen de ruis bij de vorige firmware irritant, is een stuk minder nu)
... sommige mensen zeggen maar uit frustratie 0 (erg zielig)
Je hebt toch wel een CD gehad bij je livebox? Die moet je gebruiken (staan de drivers op)Anoniem: 96849 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:33:
Hallo,
Laatst een notebook gekocht en daarom anderhalve week geleden maar zo'n draadloos setje voor m'n livebox besteld. Vandaag ontvangen en het werkt allemaal naar behoren. In het pakketje zat ook zo'n sagem usb dongle. Deze ga ik in eerste instantie niet gebruiken, maar ik wou hem toch eens even testen. Nu kwam ik erachter dat ik er helemaal geen drivers bij heb gekregen voor dat dingWord er normaal gesproken een driver meegeleverd met dat ding? En zo niet, waar kan ik deze dan wel vandaan halen? Op de website van Sagem kan ik hem niet vinden en Windows XP heeft standaard niet een drivertje voor dat ding.
Bij voorbaat dank,
Erikk
[ Voor 64% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-11-2005 19:38 ]
Anoniem: 96849
Haha, pff.. kben er niet helemaal bij geloof ik..LinuX-TUX schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:37:
[...]
Je hebt toch wel een CD gehad bij je livebox? Die moet je gebruiken (staan de drivers op)
[...]
Even mijn frustratie van me afschrijven
Mening waarover
Kwaliteit van telefonie, 8 (nooit problemen hier gehad, vind vond alleen de ruis bij de vorige firmware irritant, is een stuk minder nu)
[...]
Als de kwaliteit op de inkomende lijn niet meer de kwaliteit geeft die KPN als vanouds gewend is te geven en kwalititeitsverlies op de lijn is opgetreden sinds die fantastische LB er tussen hangt, dan scoort Wanadoo geen punten bij mij.
Ik mag op z'n minst verwachten dat de kwaliteit op de KPN-lijn is wat het hoort te zijn.
Daar komt nog bij dat mensen zeggen dat ze hebben gebeld, maar er aan mijn kant geen oproepsignaal is te horen.
Sterker nog, voordat de LB een binnenkomend gesprek afhandeld, gaat er een relais over waarbij ik diverse keren heb meegemaakt dat ik geen oproepsignaal hoor.
Daar komt ook nog bij dat wanner ik over de Wanadoo-lijk bel, ik diverse keren krijg te horen dat er delen van het gesprek niet over komen, wat bij mij de indruk wekt dat er onderweg data-pakketjes verdwijnen.
Misschien moet je voor de gein ook nog eens een keer een internationaal gesprek gaan voeren met Wanadoo-telefonie, hoop ik dat het allemaal goed gaat.
Dan heb ik het ook nogniet gehad over GSM-gesprekken, die sinds de LB de nodige ruis en echo op de lijn veroorzaken en Wanadoo maar weer vrolijk zeggen dat er een "case" aan wordt gemaakt.
De waardering komt niet voort uit frustratie, maar is gebaseerd op het aanleveren van een dienst en produkt wat de lijnkwaliteit van KPN dusdanig beinvloed, dat ze zelfs nog niet een 1 voor de moeite krijgen en troost je maar met de gedachte dat jij "LINUX_TUX" geen problemen hebt,, want als ik mijn oor in mijn naaste omgeving te luister legt, dan hoor ik voorlopig allen maar negatief nieuws.
Maar ja, ik (Orph) ben nu eenmaal volgens de "expert" een "zielig" persoon.
Nu onderbouw je het eens, als je dat gelijk in een opsomming (list of met [*]) zet, laat ik je met rust. Maar gelijk van "NUUUULL" ... zou je dan niet bij jezelf denken "als ik mensen wil waarschuwen/inlichten, is het misschien wel handig om te zeggen waarom 0?"Anoniem: 156763 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:04:
*KNIP HEEL VERHAAL*
Maargoed, pas je quotes even aan
Ben niet zo kwetsbaar voor flames van beginners hier
Ben wel trots dat je me de expert noemt, had niet anders van je verwacht natuurlijk

@ hieronder:

[ Voor 36% gewijzigd door LinuX-TUX op 12-11-2005 02:39 ]
[...]
Mening waarover
[...]
Anoniem: 156763 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:04:
Als de kwaliteit op de inkomende lijn niet meer de kwaliteit geeft die KPN als vanouds gewend is te geven en kwalititeitsverlies op de lijn is opgetreden sinds die fantastische LB er tussen hangt, dan scoort Wanadoo geen punten bij mij.
Ik mag op z'n minst verwachten dat de kwaliteit op de KPN-lijn is wat het hoort te zijn.
Daar komt nog bij dat mensen zeggen dat ze hebben gebeld, maar er aan mijn kant geen oproepsignaal is te horen.
Sterker nog, voordat de LB een binnenkomend gesprek afhandeld, gaat er een relais over waarbij ik diverse keren heb meegemaakt dat ik geen oproepsignaal hoor.
Daar komt ook nog bij dat wanner ik over de Wanadoo-lijk bel, ik diverse keren krijg te horen dat er delen van het gesprek niet over komen, wat bij mij de indruk wekt dat er onderweg data-pakketjes verdwijnen.
Misschien moet je voor de gein ook nog eens een keer een internationaal gesprek gaan voeren met Wanadoo-telefonie, hoop dat het allemaal goed gaat.
Dan heb ik het ook nog niet gehad over GSM-gesprekken, die sinds de LB de nodige ruis en echo op de lijn veroorzaken en Wanadoo maar weer vrolijk zeggen dat er een "case" aan wordt gemaakt.
De waardering komt niet voort uit frustratie, maar is gebaseerd op het aanleveren van een dienst en produkt wat de lijnkwaliteit van KPN dusdanig beinvloed, dat ze zelfs nog niet een 1 voor de moeite krijgen en troost je maar met de gedachte dat jij "LINUX_TUX" geen problemen hebt,, want als ik mijn oor in mijn naaste omgeving te luister legt, dan hoor ik voorlopig alleen maar negatief nieuws.
Anoniem: 120251
Dan wordt ik gebeld voor een afspraak met de monteur, ( of kies om het zelf aan te sluiten ).
Dat gebeurd dus hopelijk volgende week.
Ik wil graag de Wanadoo ADSL Family + Telefonie bestellen.
Maar heb geen idee hoe lang
het duurt voor het wordt aangesloten. Want ik zit nog met chello classic.
En ik wil het perse voor 16 november bestellen, want ik wil die IPOD Shuffle.
Is het mogelijk ( als ik eenmaal een kpn aansluiting heb ) een adsl family te
hebben en alsnog chello?? anders moet ik chello direct afzeggen en heb geen id
hoelang dat duurt. Of heb ik dan gewoon m'n wanadoo maar dat m'n chello gewoon weg is en blijf door betalen?
Ja ik las net pas deze wanadoo actie.
Anoniem: 120251
Sweet!!!, dan ga ik chello opzeggen. thnx for the quick replyfiftyfive schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:58:
Dan heb je 2 verbindingen. Wanadoo en Chello gaan over twee verschillende platformen, dus dat is geen probleem. Je blijft natuurlijk wel dubbel betalen totdat je Chello hebt opgezegd.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120251 op 11-11-2005 23:33 ]
Anoniem: 83099
De telefoniekwaliteit is heel erg wisselend en alles bijelkaar helaas teleurstellend.
Niet als je gebeld wordt op je analoge nummer.
Dan is alles ok (logisch je gaat dan via de analoge KPN lijn).
Maar als je belt is de vertraging tussen spreker en luisteraar (zender en ontvanger) per gesprek en soms tijdens het gesprek zeer verschillend.
Vertraging (geschat) tot 0,6 seconden is niet vreemd.
Ook nog wisselende echo's.
En dit is zonder dat er maar 1 bit wordt ge- up of download (express een paar keer mee getest) op de LB. De PC's stonden uit.
Ook soms hele vreemde holle pijp effecten met gedeeltelijk wegvallende delen van een gesprek (0,5-1 sec) zoals je dat wel eens op je mobiel hebt.
De kwaliteit is even slecht als met Skype (met en zonder Skype-out).
De huisgenoten zijden in koor Wanadoo telefonie: d'r uit ermee!
Hiermee is niet een normaal gesprek mee te voeren!
Dus de telefonie gaat er eerdaags uit tenzij het op hele korte termijn verbetert.
Het komt mede? dat alle gesprekken via Frankrijk gerouteerd worden (als ik dat goed heb begrepen van een Wanadoo insider).
Ook vindt ik de geluidskwaliteit als een van mijn huisgenoten mij belt op de zaak "zo-zo".
Ik vindt het volume iets te hard en ik vermoed (impressie) dat een codec wordt gebruikt met een sterke compressie (dat neemt weinig capaciteit in beslag=goedkoop voor Wanadoo=beperkt VOIP verkeer op het Wanadoo netwerk).
Zit nu naar een ATA (SIP/VOIP) oplossing te kijken.
Wil een ATA hebben (converterkastje analoge telefoon naar VOIP op een Ethernetaansluiting en een analoge telefoonaansluiting voor binnenkomede gesprekken - eigenlijk een livebox maar dan alleen voor telefonie) waarin ik meerdere SIP's providers kan configureren. Ik begrijp dat de Sipura SPA-3000 dat kan. Afhankelijk van welk nummer wordt gedraaid moet SIP provider X of SIP provider Y worden gebeld.
Waarom? Omdat de ene provider goedkoper is in vast, de ander in mobiel.
Dit kastje sluit ik aan tussen ons LAN en de Livebox.
De ATA geeft de voorkeur aan het VOIP verkeer boven het LAN verkeer (en zo hoort het).
Nadeel van een ATA en een SIP provider dat het altijd duurder is dan de Wanadoo aanbieding.
Maar dat vinden de huisgenoten geen argument.
Een normale "PTT" kwaliteit is wat ze eisen.
Heeft iemand positieve ervaringen met een ATA en een SIP provider?
PS: met Wanadoo internet is niets mis mee. Sinds 31 oktober is de LB niet gereset en draain de nodige p2p programma's tegelijkertijd op m'n pc. Nog geen enkele vastloper.
Ik herken de klachten niet. heb je al andere telefoontoestellen geprobeerd? Ik gebruik zelf een Philips Xalio met 3 handsetjes en dat gaat tot nu toe perfect. Ik heb 1 keer de box moeten resetten (bel ging wel over maar kon hem niet beantwoorden) maar dat was omdat ik zelf een ander rj11 stekkertje eraan had gezet en het daarna niet had getest.Anoniem: 83099 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:38:
"Heb de laatste Livebox firmware"...enz
Anoniem: 150806
Zou iemand s.v.p. op willen antwoorden??Anoniem: 150806 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:09:
![]()
Vraagje?
Zojuist is het mogelijk om in onze woonplaats Wanadoo Telefonie te nemen. Wanadoo Family is nog niet mogelijk.
Ik vraag mij af is het niet onhandig qua aansluiting. Ik heb nu een adsl splitter en een gewone modem, als ik daar ook nog een livebox bij moet zetten moet je volgens mij een beetje omslachtig gaan doen met de telefoon aansluiting aan de livebox? Kan ik dan niet beter wacht totdat er ook een mogelijkheid is om family te nemen. Zodat ik alles in één keer kan aansluiten of maakt dat geen fluit uit??????
Graag jullie advies????![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb ook van mensen die ik belde gehoord dat er soms bitjes wegvielen, maar toe was ik wel zwaar aan het downloaden. Maar daar heb je toch die verbinding voor, niet ?Anoniem: 83099 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:38:
De kwaliteit is even slecht als met Skype (met en zonder Skype-out).
Het komt mede? dat alle gesprekken via Frankrijk gerouteerd worden (als ik dat goed heb begrepen van een Wanadoo insider).
Ik vind dat de kwaliteit gelijk zo niet beter moet zijn dan aan een normale, vaste aansluiting, want qua netwerkverkeer kost VoIP bijna niks, helemaal omdat het het netwerk van Wanadoo niet verlaat.
Als je hier kijkt, dan zie je dat de slechtste (qua bandbreedte) op ongeveer 90kbps zit. Dat is dus 15% van je upload.
Ik denk zelf dat of de LB, of op het netwerk van Wanadoo de instellingen niet helemaal geoptimaliseerd zijn voor VoIP, en dat we daarom soms een stukje missen.
Dat ze verkeer via Frankrijk routeren voor spraak lijkt me onzin, dan moeten ze veel meer kosten maken, internationaal verkeer is erg duur.
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Poll: Heb jij een goede telefoonverbinding via Wanadoo Family + Telefonie?
• Ja, niks op aan te merken
• Nee, maar wel bruikbaar
• Nee, vaak niet bruikbaar
• Nee, ik heb weer een postduif
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 12-11-2005 12:43 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Al bestel je met Wanadoo Telefonie kan je nogsteeds je KPN-telefoonie gebruiken door even een ADSL splitter te halen in de computer winkel (rond €8 a €15 euro) en die voor je LB aan te sluiten.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 151676
Vandaag alles up and running (Internet + Telefonie). Werkte allemaal zonder problemen.
Geen installatie CD nodig.
2 opmerkingen: er zit wat echo op de telefoonlijn
snelheidsverhoging nog niet doorgevoerd. (Den Haag Marnix centrale)
Ik mag dan niet de domste zijn, maar dit zegt mij dus echt allemaal helemaal niks. Hoe zou ik in hemelsnaam de dhcp server van die router uit kunnen zetten ? Ik kan nieteens in de config van mijn eigen livebox komen omdat die om een wachtwoord vraagt wat ik niet heb?LinuX-TUX schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:24:
[...]
Definitie van een router is dat ie netwerken routeerd. Er zijn maar 2 netwerken voor prive gebruik 192.168.0.0 (kan je ook weer onderverdelen) en 10.0.0.0 (kan je NOG verder in stukjes knippen)
en er is nog een 172 netwerk gereserveerd ... maar die heb ik NOG NOOOOOIT gezien op een netwerk
Je vermeld helemaaaaal niet wat die broadcom voor netwerk heeft, maar ik durf bijna te wedden dat die je in de weg zit
Doe eens link en prik de livebox in de LAN kant van de broadcom, gooi die broadcom's DHCP server uit en ga dan nog eens van internet genieten met 1 tot 5 ms minder vertraging
edit:OJA, en als je de dhcp server hebt uitgezet, kun je ons ook vertellen hoe die gateway en alles eruit ziet, welke netwerken die broadcom dus allemaal bevat
Heeft echt niemand enig id wat dit wachtwoord is/kan zijn ????
[ Voor 4% gewijzigd door Pandemic op 12-11-2005 14:05 ]
Ehm... volgens mij staat dit gewoon in de startpost!Pandemic schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:01:
[...]
Ik mag dan niet de domste zijn, maar dit zegt mij dus echt allemaal helemaal niks. Hoe zou ik in hemelsnaam de dhcp server van die router uit kunnen zetten ? Ik kan nieteens in de config van mijn eigen livebox komen omdat die om een wachtwoord vraagt wat ik niet heb?
2x admin
......
pw: 1234
Dit staat ook in de op
Anoniem: 151676
Ik kan wel username invullen, maar bij intoetsen wachtw. gebeurt er niets, ik kan niets invoeren?
ik krijg alleen you are not allowed to login for XX seconds......
Iemand een idee?
Terwijl iemand hier boven op 24 oktober het heeft besteld en het dus nu al wel werkt...
Wat mijn vermoeden dus is, is dat je naar de http van je broadcom zit te connecten ipv de livebox. 192.168.0.0 wordt gewoon heel vaak gebruikt (uitzonderingen daar gelaten).Pandemic schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:01:
[...]
Ik mag dan niet de domste zijn, maar dit zegt mij dus echt allemaal helemaal niks. Hoe zou ik in hemelsnaam de dhcp server van die router uit kunnen zetten ? Ik kan nieteens in de config van mijn eigen livebox komen omdat die om een wachtwoord vraagt wat ik niet heb?
Dus haal die broadcom er tussenuit en probeer het dan nog eens. Zowel http als telnet. 192.168.1.1 kom je altijd in de livebox terecht (zeker als die broadcom er tussenuit is)
Zal alleen werken als je ook http access hebt gegeven aan root. Anders heb je alleen telnet
Bedoel je dat het zwart blijft? Dat kan kloppen. Gewoon blind tikken, hier komen geen sterretjes of wat dan ook te staan. Als je "You are not allowed to log in before 15 secondes" krijgt te zien, heb je een typo gemaakt of is het wachtwoord al lang veranderd. (mits verandering; Reset biedt uitkomst)Anoniem: 151676 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:07:
Ik heb ook een Telnet inlog probleempje:
Ik kan wel username invullen, maar bij intoetsen wachtw. gebeurt er niets, ik kan niets invoeren?
ik krijg alleen you are not allowed to login for XX seconds......
Iemand een idee?
PS: Je kan default niet met "admin" daar inloggen, alleen met "root".
Nog 50 Posts te gaan, wie wil het fakkeltje overnemen van /me LinuX-TUX?
Hij gaat namelijk 3 maanden naar italië
/me LinuX-TUX hoopt een tussenstop te kunnen maken in Zuid-Frankrijk voor een leukere firmware
[ Voor 15% gewijzigd door LinuX-TUX op 12-11-2005 16:44 ]
Ik wil de SP best van je overnemen, alhoewel ik daar niet super veel ervaring mee hebLinuX-TUX schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:35:
Nog 50 Posts te gaan, wie wil het fakkeltje overnemen van /me LinuX-TUX?
Hij gaat namelijk 3 maanden naar italiëen zal dus niet continu meer aanwezig zijn om dit forum een beetje te onderhouden en te updaten.
/me LinuX-TUX hoopt een tussenstop te kunnen maken in Zuid-Frankrijk voor een leukere firmware
En ik betwijfel of een nieuwe firmware uit Frankrijk in jouw NL livebox gaat werken.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de firmware in nl een aparte branch is. Verbeteringen worden daardoor uiteindelijk wel in de NL firmware opgenomen, maar het telefonie systeem in Frankrijk schijnt toch wel flink anders te zijn.
Het hoeft niet persé op exact 1000 posts of bij 1001 gedaan te worden. Als er nog 20 te gaan zijn kan ook prima, maar niet te vroeg en niet te-laat.
[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 12-11-2005 17:05 ]
Volgens mij hoef je die brief niet perse te ontvangen, wij hebben donderdag modem gekregen en deze werkte meteen. Terwijl we diezelfde dag nog naar wanadoo gebeld hadden om t vragen wanneer de lijn geactiveerd zou worden; hun gaven aan dat dat nog enkele dagen zou duren.spawnkamikaze schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:27:
weet iemand hoe het komt dat ik 18 oktober het aanvroeg.. vorige week vrijdag de livebox ontving maar nog steeds geen brief van dat de lijn geactiveerd is?
Terwijl iemand hier boven op 24 oktober het heeft besteld en het dus nu al wel werkt...
Nu hebben wij dus wel internet, maar nogsteeds geen brief van activering van de lijn ontvangen.
Ik zou zeggen plug je modem voor de gein een keer in en als t rode lampje blijft branden heb je verbinding (dit gebeurde bij mij dus al na ongeveer 30 seconde).
heb je geen briefje ontvangen maar wel een livebox, dan moet je het gewoon aansluiten en kijken of die het doet.
als je een brief hebt ontvangen, tjah dan staat het erin wanneer het opgeleverd wordt
[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 12-11-2005 18:27 ]
It ain't stupid if it works!
leuke is.. vorige "studenten" in het huis hebben de ISA kabel aardig verkracht.. er zat een box aan waar je zo een stekker in kon steken.. wat er nu ligt/hangt/staat.. is nogal zielig dus moeten we op monteur van makelaar wachten
kan niet wachten op me snelle internet
ik had wanadoo family aangevraagd, van de actie met iPod Shuffle.... 1november zou de lijn geleverd worden.... idd hebben ze per 1 november Demon eraf gegooid, maar de lijn is tot op de dag van vandaag nog niet opgeleverd.... de eerste week wisten ze niet wat het was, vanaf vorige week vrijdag werd duidelijk dat ik geen IP adres kreeg (@ router ding), dat was opgelost donderdag, en nu.... heb ik 2 ipadressen ofzo die ze over 1 lijn willen pompen.... geen idee wat die helpdesk allemaal brabbelt daar, maar feit blijft dat het @-lampje blijft knipperen (dus geen inkomend ADSL signaal)
De helpdesk kan je dus NIET helpen, en ze kunnen nix veranderen aan het feit dat ik geen internet heb op dit moment

Om het niveau van de helpdesk aan te geven: vorige week had ik een medewerker aan de lijn die voor zijn thuisverbinding een monteur (betaald) had laten komen om "internet aan te sluiten"
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
En het niveau van de helpdesk is (helaas) zeer verschillend, hangt er net vanaf wie je aan de lijn krijgt.
Anoniem: 7175
Maar sjezus wat een irritant frusty ding zeg die LB.
Volgens de OP zijn er nog steeds problemen bij het gebruik van andere modems.
Als iemand daar nog wat over op te merken heeft dan graag.
Op de 2e utp poort wordt de verbinding telkens disconnected, wellicht dan toch maar beter een switch op de eerste poort en daar de rest dan maar aan te hangen?
Ergens een pdfje voor de telnet commands?
Wat telefonie betreft komt het inkomende verkeer dus via KPN en dus ook de nummerherkenning van KPN hetgeen dus weer een specifiek toestel vergt of iig een losse nummermelder met aanvullende dienst van kpn, right?
Al een en ander over gevonden maar echt duidelijk helaas nog niet:
is DMZ mogelijk of zijn alleen maar een zwik portranges open te zetten?
Is er een instelling om de LB als Bridge in te stellen?
Ik begrijp dat je dan de wanadoo telefonie kwijt raakt maar daar maal ik niet zo om omdat m'n router wat fxs poorten heeft.
Echt Bridge mogelijk of is het ook buiten port 25 ook nog behelpen?
En is een portforwarding van udp packets naar bijv. het 192.168.6.255 subnet mogelijk en werkt dat ook?
Naja, wellicht toch maar een paar centen meer uitgeven maar tis wel een heel erg leuk bedrag voor een 20Mbit lijntje
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 13-11-2005 01:00 ]
Hmm, maarja dat wordt er natuurlijk niet bij gezegd...fiftyfive schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:36:
De helpdesk kan opzich ook niks doen als er iets in de centrale mis is. Enige wat ze doen is een case aanmaken en daarna is het gewoon geduld hebben voor de klant. Het heeft ook geen zin om steeds te bellen als er eenmaal een case is aangemaakt.
"Ja meneer, als het probleem morgen niet opgelost is kan u morgen weer bellen"
Ik heb toen heel vaak moeten bellen want mijn "case" was zogenaamd ergens verloren geraakt ofzo :x
En dan zeggen ze dat je een belletje terugkrijgt als het opgelost is; nooit een belletje teruggekregen!
En dat met die wijkcentrale zut is gewoon te wijten aan KPN. KPN beheert die wijkcentrales en voor zover ik weet mogen medewerkers van Wanadoo daar niet komen. Je bent dus min of meer afhankelijk van KPN als er iets in de wijkcentrale fout zit...
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Wanadoo moet een afspraak met een KPN monteur maken om in de centrale een probleem op te lossen. En aangezien KPN en Wanadoo in een klein oorlogje zitten met elkaar wilt KPN niet echt meewerken. Waardoor het wel is heel lang kan duren voordat je verbinding werkt, als er iets mis is in de centrale.
maar wij hier in nederland hebben het zo slecht nog niet. kijk maar is naar belgie, totaal geen concurrentie daar en wie lijdt daar eronder, juist de consumenten
4 mbit lijn maar 10 gb download limiet

[ Voor 48% gewijzigd door vr6-only op 13-11-2005 04:59 ]
Klopt ook geen barst van dat KPN niet mee wil werken omdat het Wanadoo zou zijn.vr6-only schreef op zondag 13 november 2005 @ 04:56:
het is toch te gek voor woorden dat KPN zulke dingen kan flikken. mij is het nog niet overkomen (ff afkloppen) maar mensen waar ineens de telefoon het niet meer deed etc ....dat moet gewoon niet kunnen.
maar wij hier in nederland hebben het zo slecht nog niet. kijk maar is naar belgie, totaal geen concurrentie daar en wie lijdt daar eronder, juist de consumenten
4 mbit lijn maar 10 gb download limiet![]()
![]()
Het is eerder zo dat Wanadoo eerst wacht tot ze meerdere storingsmeldingen krijgen op een wijkcentrale en dan pas KPN inschakelen. Een centen kwestie dus!! En ja goedkoop kan dan soms duurkoop zijn.
Hmmja, heb je gelijk in volgens mij.Lanfear28 schreef op zondag 13 november 2005 @ 08:09:
[...]
Klopt ook geen barst van dat KPN niet mee wil werken omdat het Wanadoo zou zijn.
Het is eerder zo dat Wanadoo eerst wacht tot ze meerdere storingsmeldingen krijgen op een wijkcentrale en dan pas KPN inschakelen. Een centen kwestie dus!! En ja goedkoop kan dan soms duurkoop zijn.
Toen ik namelijk heb aangegeven dat meerdere mensen hier uit de buurt hetzelfde probleem hadden, kwam er opeens schot in de zaak.
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Dat ze het op marketing en management niveau niet helemaal eens zijn met elkaar staat daar gewoon los van.
[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 13-11-2005 10:39 ]
Goed dan zal ik het iets anders formuleren:bjck schreef op zondag 13 november 2005 @ 10:37:
Wanadoo heeft eigen apparatuur (DSLAM) in de telefooncentrales staan die ze zelf beheren. Alleen het koppelen van lijnen daar op wordt door KPN engineers gedaan. Als Wanadoo een fout in de bekabeling heeft zitten kan het gebeuren dat je kpn-telefonie kwijt bent op je lijn. KPN zal dit herstellen door de verbinding naar Wanadoo toe los te maken weer. Of bij het aanleggen wordt dit vaak opgemerkt al en wordt je DSL verbinding dus gelijk weer los gemaakt.
Dat ze het op marketing en management niveau niet helemaal eens zijn met elkaar staat daar gewoon los van.
Het is eerder zo dat Wanadoo eerst wacht tot ze meerdere storingsmeldingen krijgen op een wijkcentrale en dan pas in aktie komen. Een centen kwestie dus!! En ja goedkoop kan dan soms duurkoop zijn.
En hoe weet jij dat?Lanfear28 schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:07:
[...]
Goed dan zal ik het iets anders formuleren:
Het is eerder zo dat Wanadoo eerst wacht tot ze meerdere storingsmeldingen krijgen op een wijkcentrale en dan pas in aktie komen. Een centen kwestie dus!! En ja goedkoop kan dan soms duurkoop zijn.
Anoniem: 76345
Nou, dat lijkt me sterk, dat KPN vanwege ruzie met Wanadoo niets meer voor Wanadoo doet; daar zou de OPTA van smullen, aangezien Wanadoo een conflict had met KPN Business Unit ADSL, en de uitvoering van de lijnporteringen gedaan wordt door KPN BU Carrier Services. Dat zou dan een bewijs zijn van machtsmisbruik waar de honden geen brood van lusten.fiftyfive schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:06:
Dat is ook het lastige als er iets mis is in de centrale.
Wanadoo moet een afspraak met een KPN monteur maken om in de centrale een probleem op te lossen. En aangezien KPN en Wanadoo in een klein oorlogje zitten met elkaar wilt KPN niet echt meewerken. Waardoor het wel is heel lang kan duren voordat je verbinding werkt, als er iets mis is in de centrale.
Ik heb eerder het gevoel dat er gewoon een hele lange lijn zit tussen de persoon die jij aan de lijn hebt bij Wanadoo, en de persoon die de KPN monteur moet aansturen. Maar goed, als daar 1 week overheen gaat, dan is het probleem in 2 weken wel opgelost. Tenzij de KPN monteur het niet goed doet. Dan moet eerst de case weer gesloten worden, dan ga je vervolgens bellen dat het nog niet werkt, en dan moet er een nieuwe case komen... En dan wordt het spannend.
Zozo, da's leuke inside knowledge. Is dat echt waar, of zuig je dat keihard uit je dikke duim? Ik vermoed dat het optie 2 is.Lanfear28 schreef op zondag 13 november 2005 @ 08:09:
Klopt ook geen barst van dat KPN niet mee wil werken omdat het Wanadoo zou zijn.
Ik denk dat dit een gevalletje "ik heb de kok horen fluiten want hij weet niet waar de lepel hangt" betreft.fiftyfive schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:33:
En hoe weet jij dat?
Begint al minder te worden, volgende Start Post zal het eruit gehaalt worden/specifiek zeggen welke modems met die problemen kampen. (ADSL2+ modems bv heb ik nog niets over gehoord)Anoniem: 7175 schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:33:
...
Volgens de OP zijn er nog steeds problemen bij het gebruik van andere modems.
Als iemand daar nog wat over op te merken heeft dan graag.
??? Gele ethernet portOp de 2e utp poort wordt de verbinding telkens disconnected, wellicht dan toch maar beter een switch op de eerste poort en daar de rest dan maar aan te hangen?
Hier nergens last van, zit je zelf zwaar BitTorrent te doen op dat moment???
N0pe, veranderd per firmware en mensen die een beetje om kunnen gaan met een console hebben dat niet eens nodig. Kan je dat niet, dan is dat voor je eigen veiligheid beterErgens een pdfje voor de telnet commands?
Aan de andere kant, log gewoon in en speel er wat mee, het is ux based en er zijn maar 3 commando's die je hoeft te weten:
- ls
- ..
- help -o <commando>
Tenzij je op je Wanadoo nummer wordt gebeltWat telefonie betreft komt het inkomende verkeer dus via KPN en dus ook de nummerherkenning van KPN hetgeen dus weer een specifiek toestel vergt of iig een losse nummermelder met aanvullende dienst van kpn, right?
Nee, alleen een work around tot op heden. Aan de andere kant, DMZ is toch gewoon full-range port forwardingAl een en ander over gevonden maar echt duidelijk helaas nog niet:
is DMZ mogelijk of zijn alleen maar een zwik portranges open te zetten?
Vele mensen willen dit, ik heb me gek gezocht op de Franse fora's, ik gooi het bijltje erbij neerIs er een instelling om de LB als Bridge in te stellen?
Ik begrijp dat je dan de wanadoo telefonie kwijt raakt maar daar maal ik niet zo om omdat m'n router wat fxs poorten heeft.
Echt Bridge mogelijk of is het ook buiten port 25 ook nog behelpen?
Forwards gaan er met gemak in, zonder klagen. Of ze daadwerkelijk werkenEn is een portforwarding van udp packets naar bijv. het 192.168.6.255 subnet mogelijk en werkt dat ook?
Zou eerder willen weten waarom je UDP zou willen broadcasten over je "tweede" slecht functionerende ethernet portje
Wie nietNaja, wellicht toch maar een paar centen meer uitgeven maar tis wel een heel erg leuk bedrag voor een 20Mbit lijntje
Vertel mij anders eens waarom het 'als er een case is aangemaakt' soms nog weken duurt voordat een verbinding hersteld is? Daar komt bij dat ik van een bron binnen KPN weet dat als KPN wordt ingehuurt voor bepaalde herstelwerkzaamheden sommige Telco's (met name genoemd BBned) wachten tot er meerdere cases zijn ivm de kosten. Je gelooft toch werkelijk zelf niet dat als er iets niet goed zit in de centrale dat Wanadoo de capaciteit heeft om er direct iemand naar toe te sturen.Anoniem: 76345 schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:19:
[...]
Nou, dat lijkt me sterk, dat KPN vanwege ruzie met Wanadoo niets meer voor Wanadoo doet; daar zou de OPTA van smullen, aangezien Wanadoo een conflict had met KPN Business Unit ADSL, en de uitvoering van de lijnporteringen gedaan wordt door KPN BU Carrier Services. Dat zou dan een bewijs zijn van machtsmisbruik waar de honden geen brood van lusten.
Ik heb eerder het gevoel dat er gewoon een hele lange lijn zit tussen de persoon die jij aan de lijn hebt bij Wanadoo, en de persoon die de KPN monteur moet aansturen. Maar goed, als daar 1 week overheen gaat, dan is het probleem in 2 weken wel opgelost. Tenzij de KPN monteur het niet goed doet. Dan moet eerst de case weer gesloten worden, dan ga je vervolgens bellen dat het nog niet werkt, en dan moet er een nieuwe case komen... En dan wordt het spannend.
[...]
Zozo, da's leuke inside knowledge. Is dat echt waar, of zuig je dat keihard uit je dikke duim? Ik vermoed dat het optie 2 is.
[...]
Ik denk dat dit een gevalletje "ik heb de kok horen fluiten want hij weet niet waar de lepel hangt" betreft.
KPN heeft die capaciteit wel sterker nog ze zitten er meestal al.
Zozo, da's leuke inside knowledge. Is dat echt waar, of zuig je dat keihard uit je dikke duim? Ik vermoed dat het optie 2 is...... Hiermee bedoel ik Kryz dat je erg veel weet en zeker ook erg behulpzaam bent met je antwoorden , maar niet gelijk moet veronderstellen dat anderen derhalve geen kennis van bepaalde zaken kunnen hebben.Kryz wrote: Ik heb eerder het gevoel dat er gewoon een hele lange lijn zit tussen de persoon die jij aan de lijn hebt bij Wanadoo, en de persoon die de KPN monteur moet aansturen. Maar goed, als daar 1 week overheen gaat, dan is het probleem in 2 weken wel opgelost. Tenzij de KPN monteur het niet goed doet. Dan moet eerst de case weer gesloten worden.
Zoals de waard is vertrouwd ie zijn gastenIk denk dat dit een gevalletje "ik heb de kok horen fluiten want hij weet niet waar de lepel hangt" betreft.
[ Voor 11% gewijzigd door Lanfear28 op 13-11-2005 13:33 ]
Da's dan iig goed nieuws.LinuX-TUX schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:32:
[...]
Begint al minder te worden, volgende Start Post zal het eruit gehaalt worden/specifiek zeggen welke modems met die problemen kampen. (ADSL2+ modems bv heb ik nog niets over gehoord)
Heb hier nu een "nieuwe" Xincom 502 twin wan router.??? Gele ethernet port
Hier nergens last van, zit je zelf zwaar BitTorrent te doen op dat moment???
Met de oude 402 was dit een bekend probleem maar de "fix" daarvoor heeft op mijn 502 blijkbaar ook geholpen.
Met m'n Draytek had ik er geen last van dus...
Als ik een en ander zo lees is het te hopen dat ze nog een poosje doorgaan met de firmware updates.N0pe, veranderd per firmware en mensen die een beetje om kunnen gaan met een console hebben dat niet eens nodig. Kan je dat niet, dan is dat voor je eigen veiligheid beter
Je weet nooit niet maar voor een kennis van me wel handig om te weten dat Wanadoo zelf een meer gebruikelijk nummerweergave protocol gebruikt.Aan de andere kant, log gewoon in en speel er wat mee, het is ux based en er zijn maar 3 commando's die je hoeft te weten:Voorbeeld van dat het veranderd per firmware: Vorige firmware had nog een commando "dirfs" in http, huidige heeft maar 1 commando in de http dir ipv 3, worden er dus gewoon uitgeknipt
- ls
- ..
- help -o <commando>
[...]
Tenzij je op je Wanadoo nummer wordt gebelt... (maar zo te zien ga je die niet gebruiken
...)
Naja, da's wel te doen dan[...]
Nee, alleen een work around tot op heden. Aan de andere kant, DMZ is toch gewoon full-range port forwarding
Hopelijk in een volgende firmware...Vele mensen willen dit, ik heb me gek gezocht op de Franse fora's, ik gooi het bijltje erbij neerKan het NIET vinden.
Voor Wake on Wan.[...]
Forwards gaan er met gemak in, zonder klagen. Of ze daadwerkelijk werkenkan het niet 123 meten met nmap en iptraf
Zou eerder willen weten waarom je UDP zou willen broadcasten over je "tweede" slecht functionerende ethernet portje
[...]
Wie niet 8)[/quote]
Samengevat is een en ander al wel en andere nog niet mogelijk met de LB.
Aangezien het ernaar uitziet dat de LB toch al een heel eind gekomen is na een aantal firmware releases er is dus nog hoop zou je denken.
Ondertussen klooi ik aan met de LB bij een kennis van me die nu die discoverlichting uit wil krijgen.
is daar ook een fix voor of moet de box daarvoor open?
Als die verlichting nu aan ging bij een inkom,end telefoontje zou je zeggen ja, daar kun je nog wat aan hebben maar zoals het nu is

Bedankt foor de feedback
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 13-11-2005 13:43 ]
Dat zeg ik net! Het staat zelfs in het stuk dat je quote.Lanfear28 schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:19:
Vertel mij anders eens waarom het 'als er een case is aangemaakt' soms nog weken duurt voordat een verbinding hersteld is?
De kosten voor het aansturen van een KPN monteur voor standaard herstelwerkzaamheden (de zaken waar we het hier over hebben dus, zoals geen linesync direct na portering) zijn onafhankelijk van hoeveel herstelorders je per dag per centrale instuurt naar KPN, dus wat zou het nut hiervan zijn? Daarbij kan ik je van iets dichterbij dan "een bron bij KPN" zeggen dat bbned dit niet doet.Daar komt bij dat ik van een bron binnen KPN weet dat als KPN wordt ingehuurt voor bepaalde herstelwerkzaamheden sommige Telco's (met name genoemd BBned) wachten tot er meerdere cases zijn ivm de kosten.
En waarom niet? Leg mij eens uit hoe de on-site support van Wanadoo eruit ziet om die uitspraak te kunnen staven.Je gelooft toch werkelijk zelf niet dat als er iets niet goed zit in de centrale dat Wanadoo de capaciteit heeft om er direct iemand naar toe te sturen.
What's your point? Heb ik ergens een uitspraak gedaan waaruit je kan lezen dat er een capaciteitsprobleem bij KPN zit?KPN heeft die capaciteit wel sterker nog ze zitten er meestal al.
Als je met me wilt discussieren over de manier waarop ik reageer kan je me mailen, maar inhoudelijk gaat het mij erom dat je verhaal gewoon niet klopt. Straks staat er in de startpost: Wanadoo lost je probleem alleen op als er maar genoeg anderen zijn op een locatie met hetzelfde probleem, gebaseerd op jouw reactie. Daarom zeg ik: hoe kom je aan die inside information? Als je dat kan vertellen, dan kunnen we misschien kijken of het klopt, maar tot die tijd is het aardig als er geen spookverhalen gaan ronddwalen in dit topic.Zozo, da's leuke inside knowledge. Is dat echt waar, of zuig je dat keihard uit je dikke duim? Ik vermoed dat het optie 2 is...... Hiermee bedoel ik Kryz dat je erg veel weet en zeker ook erg behulpzaam bent met je antwoorden , maar niet gelijk moet veronderstellen dat anderen derhalve geen kennis van bepaalde zaken kunnen hebben.
Situatie = 3 pc's, 2 standaard draadloos en 1tje standaard via een crosscable op de livebox aangesloten. Alledrie hebben ze internet en kunnen ze de livebox bereiken.
pc1 & pc2 = draadloos
pc3 = draad
pc1 en pc2 kunnen elkaar via draadloos benaderen (\\pcnaam) maar niet pc3 (ook niet andersom)
Als ik een van de draadloze pc's in het andere netwerk slot van de livebox duw en draadloos uitzet kan deze prima internetten maar net zoals pc3 is deze nu ook niet meer bereikbaar (kortom, het ligt blijkbaar niet aan de instellingen op de pc zelf?)
[edit]
Pingen naar ip-adress van die pc gaat wel, benaderen via dat ip niet, pingen naar naam werkt ook niet
[ Voor 12% gewijzigd door Koetjeboe op 13-11-2005 14:08 ]
Ik probeer juist te voorkomen dat men jouw verhaal aanneemt, dat is het hele punt. Je zegt dingen die niet kloppen - als je het niet weet, zeg dan niets!Lanfear28 schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:06:
Verder moet je niet veronderstellen dat ik een verhaal uit mijn duim zuig, je kent mij niet en mijn bron ook niet. Laat ieder voor zichzelf beslissen
Als een probleem lastig is kunnen beide partijen uiteindelijk ook samen gaan kijken om het op te lossen uiteindelijk. En als het zo ver komt kan er best een ruime week overheen gegaan zijn. En dan nogsteeds kan het soms niet opgelost zijn.
Los van een individuele lijn die niet correct is opgeleverd heb je ook nog storingen. Lijnen zijn wel goed gekoppeld maar DSL functioneert. Hier heb je erg veel varianten en onderdelen waar de oorzaak kan liggen of meerdere oorzaken (toevallig) tegelijk. Als er een centrale is met storing kan ook een deel van de aansluitingen hier hinder van hebben of allemaal. Natuurlijk zal een ISP gaan (laten) onderzoeken wat er loos is voor jouw melding. En als er meerdere dezelfde meldingen komen gekeken wat daarvan de oorzaak is.
Opgelost wordt het sowieso, alleen niet verwachten altijd dat het binnen enkele dagen iedereen voor jou lijnprobleem bezig is en met zwaailichten en sirenes op pad gaat.
[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 13-11-2005 14:23 ]
Als je eruit bent hoe je die lamp eruit kan slopen hoor ik het ook graag! Word d'r helemaal leip van.Anoniem: 7175 schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:41:
Ondertussen klooi ik aan met de LB bij een kennis van me die nu die discoverlichting uit wil krijgen.
is daar ook een fix voor of moet de box daarvoor open?
Als die verlichting nu aan ging bij een inkom,end telefoontje zou je zeggen ja, daar kun je nog wat aan hebben maar zoals het nu is
Dat ben ik helemaal met je eens BJCK en dat verwacht ik ook niet. Wanadoo is een prijsvechter en zolang als het goed gaat heb je bij prijsvechters de meeste bang for je bug. Als het niet goed gaat en het komt aan op service zijn de meeste prijsvechters (let op ik zeg niet alle) daar vaak wat minder in. Als een bedrijf voor een product veel vraagt zul je ook sneller zorgen dat het bij een storing snel wordt opgelost, gewoon omdat ze anders een boel geld mislopen.bjck schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:20:
Kryz probeert alleen duidelijk te maken dat je een compleet verkeerde perceptie hebt van de gang van zaken en de situatie in een telefooncentrale. Wie welke verandwoordelijkheden heeft bij welke delen daarbinnen.
Als een probleem lastig is kunnen beide partijen uiteindelijk ook samen gaan kijken om het op te lossen uiteindelijk. En als het zo ver komt kan er best een ruime week overheen gegaan zijn. En dan nogsteeds kan het soms niet opgelost zijn.
Los van een individuele lijn die niet correct is opgeleverd heb je ook nog storingen. Lijnen zijn wel goed gekoppeld maar DSL functioneert. Hier heb je erg veel varianten en onderdelen waar de oorzaak kan liggen of meerdere oorzaken (toevallig) tegelijk. Als er een centrale is met storing kan ook een deel van de aansluitingen hier hinder van hebben of allemaal. Natuurlijk zal een ISP gaan (laten) onderzoeken wat er loos is voor jouw melding. En als er meerdere dezelfde meldingen komen gekeken wat daarvan de oorzaak is.
Opgelost wordt het sowieso, alleen niet verwachten altijd dat het binnen enkele dagen iedereen voor jou lijnprobleem bezig is en met zwaailichten en sirenes op pad gaat.
Wanadoo biedt hetzelfde product aan tegen een veel lagere prijs (nu even de Opta buiten beschouwing gelaten). Dit betekent in de regel altijd dat ze dit kunnen bereiken door de overheadkosten zo laag mogelijk te houden. Dit resulteert soms in mindere service.
zie: een slechte HD, langer dan gemiddelde doorlooptijden bij storingen, betalen voor alle mogelijke extra’s.
Enne ik zit ook gewoon bij deze prijsvechter en neem het risico voor lief als het per ongeluk een keer niet helemaal goed zou gaan
[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear28 op 13-11-2005 14:49 ]
Niemand snapt de vraag en niemand reageerd ... dat is het enigeAnoniem: 150806 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:09:
![]()
Vraagje
Graag jullie advies????![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Met name dit stukje:
Wat voor ADSL abo heb je dan al lopen? Bij Wanadoo of bij iemand anders? Hoe wil je eigenlijk 2 modems op 1 lijn aansluiten?Ik heb nu een adsl splitter en een gewone modem, als ik daar ook nog een livebox bij moet zetten moet je volgens mij een beetje omslachtig gaan doen met de telefoon aansluiting aan de livebox?
Komt er gewoon op neer, zodra je ADSL hebt en je kan ook nog Wanadoo Telefonie nemen, dat je dan met een livebox komt te zitten die fungeerd als modem. Want IN dat modem zit telefonie verwerkt ... duidelijk?
Dus die oude modem kan je rustig het huis uit smijten/als back-up gebruiken/doneren aan het grote routerhacking topic deel II
@ discussie hierboven:
Ik neem alles met een korreltje zout totdat er aanleiding begint te vormen om er serieus een poll over te houden. Als er 1 of 2 zijn die een uitgesproken mening hebben over telefonie, tsja, lig ik ook niet zo wakker van, maar dan komt er een poll en dan valt alles toch best mee. (90% kan ermee leven volgens de ruwe uitkomsten)
We zitten hier op een forum dat op het scherpst van de snede is op IT gebied, dus dan krijg je ook de meest kritische dingen op je dak. Een paar slechte woorden over hoe het gaat en er volgen gelijk nog meer vragen.
Zelf heb ik een paar kennissen, zowel in de stad als daar ver buiten ( tot in zuid-frankrijk
Kortom: sh*t kan gebeuren, ben zelf geen wanadoo sales-man, ook geen afkraker, vind het een leuk product en heb er veel profijt van
En heb in het verleden ongeveer dezelfde problematiek gehad met KPN ten tijde van ISDN en alle rompslomp daar omheen, die jullie vergelijkbaar nu ondervinden met wanadoo.
Hebben we het nou over de livebox of een router van jezelfAnoniem: 7175 schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:41:
[...]
Heb hier nu een "nieuwe" Xincom 502 twin wan router.
Met de oude 402 was dit een bekend probleem maar de "fix" daarvoor heeft op mijn 502 blijkbaar ook geholpen.
[...]
Hoe dat zit met dat de tweede port van een router niet werkt ... vooral van een ander merk, zouden we hier niet weten, misschien handig om dat gelijk bij de vraag erbij te zetten
/me LinuX-TUX z'n glazen bol is gister van de trap gestuiterd
[ Voor 18% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-11-2005 14:59 ]
Dat weet ik, en die wordt ook veelvuldig gebruiktvr6-only schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:36:
druk 2x op het knopje en het gaat uit .....
Ik zet 's nachts alles uit, dus ook LB en switch, en de volgende ochtend staat die **-W weer irritant te doen. Ik zoek een meer permanente oplossing.
Livebox openschroeven en het kabeltje gewoon doorknippen of het soldeer voorzichtig losmaken... ik vind het ook irritant en voor mij hoeft op zich ook niet dat alle spullen in huis 24/h per dag aanstaan... nergens voor nodig. Alleen maar zonde van de energie, slijtage en stabiliteit.wilko2 schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:49:
[...]
Dat weet ik, en die wordt ook veelvuldig gebruikt
Ik zet 's nachts alles uit, dus ook LB en switch, en de volgende ochtend staat die **-W weer irritant te doen. Ik zoek een meer permanente oplossing.
Anoniem: 134215
Bedoelen jullie de W die dan zo paars oplicht en dan weer uitgaat ofzo?
Ik zag dat vorige week ook bij GTST, daar stond zo'n livebox op tafel...
Dat zag er wel mega irritant uit zeg
Na uitgebreid testen bleek de enige oplossing die ik hiervoor gevonden heb gebruik te maken van een stenen terras en een appartement drie-hoog.wilko2 schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:49:
Dat weet ik, en die wordt ook veelvuldig gebruikt
Maar er zijn wat mensen geweest die de LiveBox opengemaakt hebben; misschien kan Google hier iets over zeggen? Ik kon zelf niet 1 2 3 een geschikte bron vinden.
Heb zelf nog een paar hi-res pic's liggen van het bord, ziet er in mijn ogen simpel uit
Denk dat met een zwarte stift er overheen stiften niet zal werken, aardig felle ledjes, misschien een paar laagjes tape???
Hi-Res pic: *KLIK* 1 MB!!!
Zoek de 4 gele puntjes
Erm, volgens mij huur je het modem van Wanadoo. Of tik jij de koplampen van je huurauto ook altijd in?LinuX-TUX schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:07:
Waarom zou je gewoon niet die ledjes in kunnen tikken? Naald erbij, hamertje, *tik*, klaar???
Heb zelf nog een paar hi-res pic's liggen van het bord, ziet er in mijn ogen simpel uit
Denk dat met een zwarte stift er overheen stiften niet zal werken, aardig felle ledjes, misschien een paar laagjes tape???
Hi-Res pic: *KLIK* 1 MB!!!
Zoek de 4 gele puntjes
En mijn livebox doet nog steeds irritant. Gebruik nu me oude (niet adsl2+, daarom moet ik de livebox werkende krijgen binnenkort)
Hij doet het in principe prima, maar om de zoveel tijd valt de verbinding tussen de pc's en de livebox uit. De lampjes bij de ethernetpoorten gaan dan ook uit, en pas na resetten werkt het allemaal weer.
Bij een maatje van mij bij een migratie binnen 2 weken.WarPuppy schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:57:
Ik ben een beetje laks, maar heb het even vlug-vlug doorgebladerd, maar wat is de gemiddelde levertijd van de aansluiting vanaf het moment van aanvraag?
Beetje wazig ja maar het ziet ernaar uit dat de Xincom router met standaard instellingen last heeft van disconnects.quote:
mietde schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:41:
[...]
Heb hier nu een "nieuwe" Xincom 502 twin wan router.
[...]
Hebben we het nou over de livebox of een router van jezelf (waarvan de 2e ethernet port niet werkt)
Hoe dat zit met dat de tweede port van een router niet werkt ... vooral van een ander merk, zouden we hier niet weten, misschien handig om dat gelijk bij de vraag erbij te zetten
Van de Xincom support site:
Deze (firmware fix) voor de 402 werkt blijkbaar ook voor mijn 502.ICMP Echo Reply packets can now be disabled. When your connection is disconnected after it temporarily connects disable Health Check in order to stay connected. Added to Port Options.
Evengoed vreemd dat de probleemveroorzaker een Health Check blijkt te zijn

Ik wist bij het plaatsen van de vraag niet waar het probleem hem in zat en wilde graag zekerheid mbt de 2e ethernet poort op de LB.
Nog steeds te vroeg om te zeggen dat het nu goed is maar de vooruitzichten zijn iig goed
Opmerkelijk trouwens:
LB->Xincom router->Draytek 2900VG
voipbuster op de Draytek werkt gewoon.
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 13-11-2005 16:16 ]
Definitieve doorvoerdatum is er nietIs er al een datum bekent over de snelheidverhoging.?
Wanadoo zelf meldt dat iedereen voor het eind van 2005 is overgezet.
Je moet nagaan dat nu eerst de centrales+apparatuur die daar staat geschikt gemaakt gaat worden (zijn ze al mee bezig)
En dan op een gegeven moment zal de Livebox (of ander modem) zien dat de linesync is aangepast naar de nieuwe snelheden maar óf je er ook dan gebruik van zal kunnen maken is de vraag.
Ze cappen (vastzetten) eerst alle snelheden en als alles gereed is dan ga je over op de nieuwe snelheid
(Beetje globlaal uitgelegd zo...)
Als hij na een harde reset nog steeds dit probleem geeft, zal je toch een nieuwe Livebox aan moeten vragen. Betekent gewoon dat jou exemplaar defecten vertoond.mdj84nl schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:01:
Is er al een datum bekent over de snelheidverhoging.?
En mijn livebox doet nog steeds irritant. Gebruik nu me oude (niet adsl2+, daarom moet ik de livebox werkende krijgen binnenkort)
Hij doet het in principe prima, maar om de zoveel tijd valt de verbinding tussen de pc's en de livebox uit. De lampjes bij de ethernetpoorten gaan dan ook uit, en pas na resetten werkt het allemaal weer.
Ik heb een MAC-adres: 00:30:65:53:68:2e. Dat adres verschijnt ook in de lease list, zoals het hoort. Ik voeg hem toe aan de hosts, met het volgende als resultaat:
1
2
3
4
| MAC ADDR : 00:30:65:53:68:2e IP ADDRESS : 192.168.5.12 GATEWAY : 192.168.1.1 BROADCAST : 192.168.1.255 DNS : 194.134.5.5 LEASE TIME : 7 SERVER : 0.0.0.0 FILENAME : NA |
Geheel naar wens, tot nu toe. Maaaar: nu wil ik met die een IP leasen, dat lukt ook wel maar ik krijg doodleuk 192.168.5.11 toegewezen! aaarrgghhh
1
| Lease 192.168.5.11 start 2002/01/10 12:46:38 end 2002/01/17 12:46:38 stamp 2002/01/10 12:46:38 hardware addr = 00:30:65:53:68:2e host NA |
Wie helpt?
Hmmkay, ik heb het nml de 7e aangevraagd, en nogsteeds in behandeling?Anoniem: 7175 schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:01:
[...]
Bij een maatje van mij bij een migratie binnen 2 weken.
[...]
Anoniem: 158302
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een livebox + wireless toebehoren.
Nu probeer ik de wireless beveiliging te veranderen naar wpa, maar elke keer als ik dit probeer hetzij via het livebox configuratie menu, hetzij via windows dan wordt de verbinding met de livebox verbroken. Ik heb dit ook geprobeerd met en zonder firewall (zonealarm) maar niets helpt.
Heeft iemand een idee om dit op te lossen?
Je hebt een cool-off periode van 7 werkdagen. De eerste 7 werkdagen na het plaatsen van je order gebeurt er qua orderproces helemaal niets.WarPuppy schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:35:
Hmmkay, ik heb het nml de 7e aangevraagd, en nogsteeds in behandeling?
Wat bedoel je met een harde reset? Gewoon uitzetten, paar minuten wachten, aanzetten, reset knop in gedrukt houden en wachten tot de buitenste en het binnenste lampje gaan branden ?Lekkere Loempia schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:33:
[...]
Als hij na een harde reset nog steeds dit probleem geeft, zal je toch een nieuwe Livebox aan moeten vragen. Betekent gewoon dat jou exemplaar defecten vertoond.
stekker eruit
reset knop indrukken en ingedrukt houden
stekker er weer in
wachten tot dat de middelste en 2 buitenste weer branden
Ook ik haal de beste snelheid met m'n netwerkkaart op half-duplex: ca. 3300kbps down en 430kbps up. Ik zit dus nog op de 'oude' snelheden. Daarvan dacht ik dat ze 4/1Mbit waren, maar hij blijkt maar op 640kbps te gaan staan. Dat valt me dus effe tegen, want ik heb speciaal naar een ADSL abonnement gezocht dat nog een beetje bij Chello's 1Mbit (echt 1 Mbit) up in buurt zou blijven. Overigens: het betreft een oud 10Mbps kaartje, dat zal dus straks waarschijnlijk de bottleneck gaan vormen, maar ach, 10Mbps down is ook leuk zat.
De signaalwaarden waren evenwel erg mooi, dus hopelijk komt er snel 20/1 hier, waarna alles (weer) jofel zou moeten zijn. Alles? Nou ja.. die webinterface geeft inmiddels niet meer thuis.
Hoe het met poort 25 zit heb ik uiteindelijk niet getest; het blijkt dat mijn mailserver ook verbinden via SSL ondersteunt, wat op poort 465 zit en dus zondermeer goed gaat.
Nog open vraagjes: kan ik bluetooth ook uitzetten? (Nog niet gevonden.) Kan indien het aanstaat iemand het 'zo maar' gaan gebruiken, of uitsluitend kort nadat die knop onderop de LB is ingedrukt?
Welke BT profielen worden ondersteund? D.w.z. zou ik er op een of andere manier m'n headsetje mee kunnen gebruiken, wat nu beneden te ver van de BT-dongle in mijn PC af is om te werken, maar wel vlakbij de LiveBox.
[ Voor 6% gewijzigd door Gwaihir op 13-11-2005 23:52 ]
Het gaat inderdaad van 4 mbit/ 640 kbit naar 20 mbit/1 mbit. Dus snap ook niet zo goed, waar jij 4/1 vandaan hebt gehaald.vr6-only schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:05:
ik snap niet hoe je erbij komt dat het een 4/1 abbonement is ....stond toch echt met dikke letters 640 up
Ehm, niet zo slim dat je dat geknipper onderbroken hebt, dat is namelijk de firmware update. (staat ook in de handleiding). Dat kan met de nieuwste firmware makkelijk 2x een half uur duren (piekmomenten).De kans bestaat dat je nu je modem om zeep hebt geholpen.Birdie schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:43:
Chello stopt er morgen mee, dus me er toch maar eens toe gezet de telefoonaansluiting open te schroeven en dat LiveBox ding ertussen te zetten. De eerste ervaringen zijn wat matig. Dat ding hield een heel circus van geknipper wat ook met veel geduld niet ophield. Na de stekker er even uit gehad te hebben kwam het - weer na enkele minuten geknipper - als nog goed.
[...]
De signaalwaarden waren evenwel erg mooi, dus hopelijk komt er snel 20/1 hier, waarna alles (weer) jofel zou moeten zijn. Alles? Nou ja.. die webinterface geeft inmiddels niet meer thuis.Aanvankelijk was hij al schuw langzaam en nog voor ik zo'n beetje heb rondgekeken om er vertrouwd mee te raken geeft hij al helemaal niet thuis meer.
[...]
Misschien dat een harde reset nog uitkomst biedt.
(Als alle lampjes continu aan blijven is die 95% zeker dood.)
Met dikke letters nog wel! Wit op wit dan of zo?vr6-only schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:05:
ik snap niet hoe je erbij komt dat het een 4/1 abbonement is ....stond toch echt met dikke letters 640 up
Ik heb het net nog nagekeken op m'n print. In het aanbod waar ik 16 oktober op ingegaan ben stond dit:
"-> snelheid 20 Mbit/s / 1024 Kbit/s*
We wijzen u erop dat momenteel de snelheid van ADSL Family wordt verhoogd van 4 Mbit/s naar maximaal 20 Mbit/s. In november 2005 zal deze verhoging voor iedereen doorgevoerd zijn.
*controleer hier de maximum snelheid op uw adres"
Helemaal niets dus over een aanvankelijk lagere upload, ook niet elders in de details. Maar goed; November is zo voorbij, dus 't komt wel goed.
Stap 2.3 Zet de LiveBox aan zegt hierover: "Dit kan tot 20 minuten duren." In de FAQ achterin worden deze 20 minuten nogmaals genoemd. Geen idee waar jij 2x een half uur vandaan haalt.Lizard schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:39:
[...]
Ehm, niet zo slim dat je dat geknipper onderbroken hebt, dat is namelijk de firmware update. (staat ook in de handleiding). Dat kan met de nieuwste firmware makkelijk 2x een half uur duren
Overigens vind ik dat van die 20 minuten ook bijzonder dunnetjes in de handleiding staan. Dit hoort zwaar aangezet te zijn en voorzien van een tekst "zet 'm gedurende deze tijd niet uit" met waarschuwingsteken o.i.d. Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen schrikken van al dat geknipper (inclusief het logo en het "pas op" lichtje) en gelijk de stekker eruit trekken. Het is dat ik bekend ben met het concept van "firmware flashen" en zowel de handleiding als heel wat van dit forum tevoren had doorgelezen..
Anyway: mijn modem stond na krap een uur nog te knipperen en was vervolgens bij poging twee binnen vijf minuten klaar. Uiteraard is het allerminst dood, anders had ik ook niet hier kunnen posten over net uitgelezen signaalwaarden, etc, right?
Waarom de webinterface zo lui was heb ik geen idee van. Na een reboot via telnet is hij er weer en flink rapper ook.
Hopelijk reageren er nog wat bluetooth experimenteerders..
[ Voor 6% gewijzigd door Gwaihir op 14-11-2005 17:48 ]
Dit topic is gesloten.