[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.617 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:08
Wep key ingevuld en op het reg knopje gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een succesverhaal, 14 oktober aangevraagd en sinds vandaag over van Demon (bye-bye!!!). ook telefonie werkt perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:11:
Wep key ingevuld en op het reg knopje gedrukt?
Ja, maar de installatie via de wanadoo cd wil niet lukken. Het eindigt steeds met 'De installatie is niet gelukt', het het al meerdere keren geprobeerd. De Wep key klopt en ik druk ook op het reg knopje. Het wil echt niet lukken. Er is wel een draadloze verbinding, maar internet wil niet.. :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 14 oktober wanadoo family aangevraagd + telefonie. Zoals aangegeven zou vandaag de verbinding opgeleverd worden. Vandaag ook het modempakket gekregen, aangesloten en alles werkt prima incl. telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:38:
[...]

Ja, maar de installatie via de wanadoo cd wil niet lukken. Het eindigt steeds met 'De installatie is niet gelukt', het het al meerdere keren geprobeerd. De Wep key klopt en ik druk ook op het reg knopje. Het wil echt niet lukken. Er is wel een draadloze verbinding, maar internet wil niet.. :'(
[rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] Had je al wel doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een (voorlopig) tevreden wanadoo klant. (ex-demon)

14-10 aangevraagd, vandaag opgeleverd.

Met toch wat angst in mijn benen de livebox aangesloten, even firmware update laten doen en browsen maar! Ook telefonie werkt direct perfect zonder problemen. Geen echo's oid.

De bin-file van 100mb van speedtest.bbned.nl kwam met 409KB/s binnen.

vanuit de livebox:

Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 15.5 (dB)
Ver weg : 11.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 24 (dB)

Ik zit volgens de postcode-checker ongeveer 1300 meter van de centrale, dus de rekensom in de topic-start klopt wel ongeveer bij mij.

Kortom: heel tevreden en complimenten voor wanadoo. Ik hoop dat het zo stabiel blijft, vooral met de 20mb migratie in het achterhoofd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 9 weken heb ik eindelijk een werkende internetverbinding. Ik ben blij dat die het eindelijk doet en hoop dat het zo blijft. Bij deze wil ik Nitpicker nog ff bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:50

iop

ok over goed nieuws dan, in een paar weken had ik spullen binnen, gister mn oude i-net offline, lb aangesloten (10 mins offline) en nu weer online

2 klaagpuntjes: ping lijkt echt stuk slechter (UT) en maar twee UTP aansluitingen, maar dat valt te verhelpen

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:02:
Het zal wel incidenteel zijn maar news.wanadoo.nl dendert bij mij met 403 KB/s naar binnen toe als dit een gecapt signaal is word ik ook ongeduldig naar de invoering van 20 Mb/s ;)
Hoe krijg je dit voor elkaar ?
Ik kom niet verder dan 50kB/s...

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
Pings zijn inderdaad (nog) niet geweldig dat is al langer bekend. Ik haal ook pings van ongeveer 20ms, (naar NL-sites) terwijl dat bij Chello op ongeveer 10ms zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

jvhaarst schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:25:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar ?
Ik kom niet verder dan 50kB/s...
Is al vaker besproken: 50K per lijntje... je kan extra email adressen aanmaken en daarmee extra inloggen (als je newsleecher gebruikt) dan kom je in totaal op 160K. Maar geen 400K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het lampje op de Livebox en dongle branden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs2531
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-09 19:22
Ik heb sinds 31-10 ook de livebox aangesloten en werkend!!

Alleen zit ik nog met het probleem dat als ik iets via msn verstuur dit maar met 25kb/s gaat, ook voor geluid of beeld is dit storend aangezien dit schokkerig gaat!!

Al geprobeerd om de verschillende poorten van msn open te zetten, maar dit helpt verder niks!

Iemand hier een idee hoe ik dit op kan lossen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadBear schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:25:
Pings zijn inderdaad (nog) niet geweldig dat is al langer bekend. Ik haal ook pings van ongeveer 20ms, (naar NL-sites) terwijl dat bij Chello op ongeveer 10ms zat..
Pings... err, latency (ik ril nogal bij het woord "pings") voor Wanadoo ADSL is ongeveer 20 ms inderdaad. Dit zal ook niet zomaar veranderen; dit komt voort uit netwerk setup en DSL profiel definities, en ik zie niet in waarom dit zou wijzigen (ADSL2+ zal hier geen verbetering in brengen). Dit is overigens redelijk normaal; bij bbned was de latency als je connected was via een Cisco DSLAM ook rond de 18 - 20 ms, net zoals bij Tiscali. Alleen op Alcatel DSLAM's (KPN en bbned op dit moment) werden gemiddelde round-trip tijden van 9 ms gemeten. Kabel weet ik niet genoeg van, maar blijkbaar komt Chello/UPC hier ook in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom MOET ik toch een vaste telefoonlijn hebben
wanneer ik Wanadoo ADSL Family zonder telefonie bestel ??

Ik had begrepen dat ik juist geen KPN meer nodig had...
Moet ik dus toch geld gaan dokken aan kpn voor aansluiting..... :(

Kan ik net zo goed Wanadoo ADSL Family met telefonie nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 02:18:

De reden daarvoor is eigenlijk heel simpel. Wanadoo kan adsl (2+) leveren op een koperlijntje.
KPN is de enige die dat koperlijntje levert en daarvoor willen ze graag geld hebben, wat je betaald door een telefoonaansluiting te nemen.
De goedkoopste aansluiting is een belbudget abonnement van iets minder dan 10€ per maand, en daar kom je niet onder uit. Ook niet als je Wanadoo ADSL Family met telefonie besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Damn.. die site had ik eerder moeten kennen, al weet ik het meeste al.. maar toch, tnx!
Tis dat ik thuis mn server nog niet heb opgezet, anders had ik hier de firmware ff gepost...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ipod shuffle actie is nu ook weer heel even, nog 1 dag :)

Mijn verbinding zou vandaag opgeleverd moeten worden, nog niks ontvangen though...nouja, zie wel :P

[ Voor 48% gewijzigd door Koetjeboe op 02-11-2005 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:40:
Heb 14 oktober wanadoo family aangevraagd + telefonie. Zoals aangegeven zou vandaag de verbinding opgeleverd worden. Vandaag ook het modempakket gekregen, aangesloten en alles werkt prima incl. telefoon.
Via internet of telefoon aangevraagd? Ik begreep van de verkoper dat als je via internet aanvraagd het langer duurt dan via de telefoon, alleen krijg je als je telefonisch besteld geen welkomstcadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Scheize scheize!
De monteur is langegeweest... Eerst een kapotte livebox die niets deed (alle lampjes bleven constant branden). Nu is alles geinstalleerd.

Alleen werkt het wireless verhaal niet zo goed. Die UB stick maakt mn computer nogal instabiel en hij geeft een vreselijk langzame verbinding. Mn laptop in dezelfde kamer geeft wel de volledige snelheid van 4mbit (395kbps) terwijl ik op mn pc max 175 haal :(

Hoe is jullie ervaring met die usb stick? Zal een insteek PCI van linksys ALTIJD betere resultaten halen?

Overigens geeft de utility een signal strength van 65 procent (excellent)..

Kleine tegenvaller, maar ik heb in ieder geval connectie!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
Ik wil dit geneuzel vandaag aanvragen, omdat ik de hoge rekeningen van kpn zat ben. Heb tevens Adls van KPN (Direct dsl)
Ik zit bij kpn sinds Augustus, en zit stiekem vast een één jarig contract.
Nu wil ik dus gewoon eigenwijs wanadoo aanvragen, maar levert dit geen problemen op met kpn?
Zo ja? hoe kom ik dan zo snel mogelijk af van kpn ?

[ Voor 6% gewijzigd door Willson op 02-11-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 20 oktbober wanadoo family. snelheid enzo zijn goed. Alleen zit ik met een probleem ik wil mijn eigen webserver (apache) in de lucht hebben. Met me oude abbo werkte dit gewoon. Nu als ik mijn ip adres(extern) in typ zou ik op die webserver moeten komen tenminste dit was zo met me oude router. Heb poort 80 geforward naar mijn interne ip, maar kom nog steeds op de livebox terecht.
iemand enig idee hoe dit kan en wat ik eraan zou kunnen doen?

by the way ftp server werkt ook niet alleen intern. Als ik van buitenaf wil inloggen zegt ie" kan geen verbinding maken met server" verder zelfde verhaal met vorige router en internet abbo werkte het zonder problemen. Ook deze port is geforward

weet iemand wat ik zou kunnen doen aan deze problemen.

alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:33
Willson schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:24:
Ik wil dit geneuzel vandaag aanvragen, omdat ik de hoge rekeningen van kpn zat ben. Heb tevens Adls van KPN (Direct dsl)
Ik zit bij kpn sinds Augustus, en zit stiekem vast een één jarig contract.
Nu wil ik dus gewoon eigenwijs wanadoo aanvragen, maar levert dit geen problemen op met kpn?
Zo ja? hoe kom ik dan zo snel mogelijk af van kpn ?
Nope, helaas kan je niet overgaan naar Wanadoo. Het kan wel maar..... dan moet je het resterende abbonnements geld voor een jaar betalen aan de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
Bummer....

Iemand anders nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 02:18:

Soms ... echt heel soms raak ik hier dus depri van :|
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:55:
Bellen via wanadoo ... betekend dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Helaas nog niet. De koperdraden in de grond zijn nog steeds eigendom van KPN. Wil je er dus gebruik van maken, dan moet je betalen. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand. Hoelang het nog zal duren eer dat KPN het alleenrecht verliest over het koperen netwerk in nederland, is nog niet te zeggen, zie OPTA schrapt abonnementenmonopolie KPN
Zie ook Wanadoo helpdesk
Wist je niet dat ADSL over telefoonlijnen gaat? (als transport-medium) Is het mijn spelling? Is het de gemakzucht? Is het wat anders?
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 01:57:
@linux-tux of een andere tweaker natuurlijk :D

ik krijg mijn modem maar niet geupgrade, harde resets, stroom erop en eraf
niets werkt.. |:(
ik vond hier een guide met uitleg hoe je een firmware download
als iemand zo vriendelijk wil zijn het laaste firmware te leechen uit zijn modem
en deze ergens online te zetten voor mij zou ik (en anderen?) daar heel blij mee zijn. _/-\o_
misschien is een soort van backup archief ergens niet een verkeerd idee?

ps: het tftp progje kan je hier direct leechen.
Aaaah, sorry. Wilde het gisteravond al doen (was ook voor iemand hier). Kreeg alleen bezoek en heb het veel te laat gemaakt met CSS online :Y)

Nu zit ik op m'n werk en kwa mogelijkheden zit je gewoon in een fort, kan geen enkele kant op :( Misschien dat Nitpicker nu even los kan gaan op dit onderwerp :Y)?
Nee :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Even een dingetje wat me opvalt van de telefonie.

Als ik een 0900 nummer bel.. dan hoor ik hem een aantal keer over gaan (4x ofzo), maar ik krijg niet te horen hoeveel het informatie nummer kost.

Dit is in ieder geval bij de upc helpdesk zo (09001580). Zo ver ik me kan herinneren hoorde ik altijd dat het 10ct/minuut kostte. Het lijkt me dat dit niet het enige nummer is, maar ik vind het niet zo handig, dat we dit niet meer te horen krijgen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Wij hebben hier sinds vanochtend dan ook eindelijk de adsl family van 20mbit. We zitten nu nog effectief op de 4mbit, terwijl wanadoo in een brief van vorige week het tegendeel beweerde. Maar goed dat is het probleem niet.
Wat het probleem wel is, we hebben een belabberde ping. Met speedtest.nl halen we met ping test als laagste 110ms. Een potje call of duty spelen resulteert in een ping tussen de 220-280. (en dat op de snelste servers...)

Waar kan dit mee te maken hebben? Settings van de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:24:
Wij hebben hier sinds vanochtend dan ook eindelijk de adsl family van 20mbit. We zitten nu nog effectief op de 4mbit, terwijl wanadoo in een brief van vorige week het tegendeel beweerde. Maar goed dat is het probleem niet.
Wat het probleem wel is, we hebben een belabberde ping. Met speedtest.nl halen we met ping test als laagste 110ms. Een potje call of duty spelen resulteert in een ping tussen de 220-280. (en dat op de snelste servers...)

Waar kan dit mee te maken hebben? Settings van de livebox?
Dat is inderdaad wel erg hoog! Ik ben er juist op vooruit gegaan toen ik vorige week Wanadoo nam.

"De snelheid van uw Wanadoo ADSL Family verbinding wordt uiterlijk in november verhoogd naar maximaal 20 Mbit/s."
Vreemd er staat UITERLIJK en er is nog niemand verhoogd! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Volgens mijn kalender is het net 2 november dus hebben ze nog wel een aantal dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

In november.. het is pas de 2e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:34:
"De snelheid van uw Wanadoo ADSL Family verbinding wordt uiterlijk in november verhoogd naar maximaal 20 Mbit/s."
Hoezo is dat vreemd? Uiterlijk in november = nog 28 dagen over om dat te halen.
edit:
spuit 3

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:34:
[...]

Dat is inderdaad wel erg hoog! Ik ben er juist op vooruit gegaan toen ik vorige week Wanadoo nam.

Ga lekker bij je moeder uithuilen :P Heb jij al 4mbit voor 23/24 euro per maand gezien? Dalijk 20mbit dus dan worden we wel weer ff verwend voor die prijs. :7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het allemaal om de twee minuten zeggen, dan zijn we over een paar maanden wel klaar 8)7

In onze brief stond dat het internet eind oktober de 20 mbit speedbump zou krijgen, dus zodoende waarschijnlijk ook de bovenstaande posts. Het probleem van de ping blijft nu echter nog steeds ontstaan, zijn wij de enige die hier last van hebben, of is er mogelijk een oplossing voor? De livebox wordt doorgelinked naar een switch waar 7 computers op staan aangesloten, atm 3 actief, kan dit ermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhhh... dit is bij KPN ook zo hoor mensen, die geven hun upgrade ook 10 maanden van te voren aan en dat je ergens rond die maanden wordt geupgrade... en kijk naar Demon die beweerde dat je toen in sep. een upgrade kreeg, die pas 6 maanden voor bestaande gebruikers werd doorgevoerd!

Dus als Wanadoo november kan waarmaken! dan vind ik Wanadoo op dat gebied top!
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:16:
Laten we het allemaal om de twee minuten zeggen, dan zijn we over een paar maanden wel klaar 8)7

In onze brief stond dat het internet eind oktober de 20 mbit speedbump zou krijgen, dus zodoende waarschijnlijk ook de bovenstaande posts. Het probleem van de ping blijft nu echter nog steeds ontstaan, zijn wij de enige die hier last van hebben, of is er mogelijk een oplossing voor? De livebox wordt doorgelinked naar een switch waar 7 computers op staan aangesloten, atm 3 actief, kan dit ermee te maken hebben?
Wat is jouw exacte probleem en wanneer doet dit zich voor? (tijden) wat doe je en hoe heb het alles getest?

[ Voor 51% gewijzigd door n00bs op 02-11-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:16:

Probeer je pc is als enigste direct aan de livebox te koppelen?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:25:
Ik heb sinds 20 oktbober wanadoo family. snelheid enzo zijn goed. Alleen zit ik met een probleem ik wil mijn eigen webserver (apache) in de lucht hebben. Met me oude abbo werkte dit gewoon. Nu als ik mijn ip adres(extern) in typ zou ik op die webserver moeten komen tenminste dit was zo met me oude router. Heb poort 80 geforward naar mijn interne ip, maar kom nog steeds op de livebox terecht.

by the way ftp server werkt ook niet alleen intern. Als ik van buitenaf wil inloggen zegt ie" kan geen verbinding maken met server" verder zelfde verhaal met vorige router en internet abbo werkte het zonder problemen. Ook deze port is geforward

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
De mensen die lopen te janken over de snelheidsverhoging, waarvoor Wanadoo nog ruim 28 dagen heeft: Ga iets nuttigs doen! Leer begrijpend lezen, ga iemand anders lastigvallen met jou 'wereldproblematiek'. Sommige mensen kunnen dan wel moe worden van de provider, maar ik wordt nu moe van dat gezeik van dat soort types. Post aub nuttige info dan comments waar niemand wat mee opschiet. Zo...das weer gezegd

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 02-11-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Had ik al gemeld dat ik op 4 mbit ben aangesloten :P

Maar serieus, hebben jullie een gefundeerd advies wat ik kan doen om mn signaal beter te krijgen. Het is echt hemelsbreed 15 meter zonder muren ertussen (trapgat omhoog, afslag naar rechts).

Zal een andere wireless kaart beter werken?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:07
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:25:

Je servers werken gewoon hoor. Ik heb hetzelfde als met mijn ftp-servertje. Laat een buitenstaander het maar testen :). De reden dat je niet kan inloggen is dat je inlogt op de FTP van de LB. Probeer maar met je LB-wachtwoord. Ik heb ook wanadoo gemaild en dit was het antwoord:
Geachte Fraske,

Het klopt dat als u uw eigen IP-adres intypt u uitkomt op de livebox, de livebox fungeert als de gateway voor het internet en alle hierop aangesloten computers krijgen dan ook een 'intern' IP-adres in de 192.168.x range toegewezen en zijn dus vanaf internet niet te benaderen.
U kunt dit zien als een hardwarematige firewall, niemand kan direct uw computer portscannen en dit is dan ook een zeer veilige manier van werken.

U zou eventueel een FTP-server kunnen draaien door portmaps in te stellen, u dient hem dan natuurlijk niet op poort 21 te draaien omdat hier de 'interne' ftp0-server al zit die bijvoorbeeld zorgt voor upgrades van de firmware.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Volgens mij kun je gewoon je ftp op poort 21 laten draaien, alleen goed in de gaten houden wanneer er een firmware update komt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Fraske schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:29:
[...]
[...]

Volgens mij kun je gewoon je ftp op poort 21 laten draaien, alleen goed in de gaten houden wanneer er een firmware update komt :P.
Poort 21 staat bij mij al een lange tijd open zonder problemen tijdens de firmware update. :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je servers werken gewoon hoor. Ik heb hetzelfde als met mijn ftp-servertje. Laat een buitenstaander het maar testen :). De reden dat je niet kan inloggen is dat je inlogt op de FTP van de LB. Probeer maar met je LB-wachtwoord. Ik heb ook wanadoo gemaild en dit was het antwoord

thnx, mijn "gewone http server is idd online".

ftp moet ik nog even gaan testen, ik laat het nog weten. Maar wat zou de beste poort zijn voor ftp naast poort 21?
of maakt het niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

n00bs schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:16:
Uhhh... dit is bij KPN ook zo hoor mensen, die geven hun upgrade ook 10 maanden van te voren aan en dat je ergens rond die maanden wordt geupgrade...
Neehoor, meestal een maandje of twee en dan ook dat het dit jaar nog geupgrade wordt en dat wordt dan ook gewoon gehaald :). Hier: 8/9 sept is het doorgegeven, deze maand wordt getest en voor eind dit jaar is de upgrade klaar, net als alle vorige keren in etappes, sommige mensen gelijk al, sommige later en sommige het laatst.

Als je al een voorbeeld wil geven, neem dan casema en wanadoo (toevallig? :+) cable. Die kondigden in september ook de verhoging aan die het 1e kwartaal van 2006 geregeld zou zijn, de vorige verhoging hebben ze dat inderdaad gehaald bij mij en vele anderen, maar dan wel op het aller allerlaatste moment. En niet omdat ik toevallig de laatste was in een serie, nee omdat ze het gewoon maximaal uitgesteld hadden :o.

Hoe wanadoo het gaat doen weet ik niet, maar als ze eerst oktober beloven en dan november doen, is het niet veel hulde voor hun schema. Verder uiteraard een prima prijs voor 4mbit en al helemaal voor 20mbit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:35:
@nitpicker & linux-tux en andere geintereseerden

alvast bedankt voor de moeite bij het leechen van het firmware :D
heb hier zelf ook niet stil gezeten en maar eens een scriptje gemaakt
die geautomatiseerd mijn livebox insteld na een reset/upgrade/act of god
check dit om te zien hoe het werkt :+
als er mensen belangstelling bij hebben gooi ik het scriptje online zodra alles werkt
het is trouwens een erg simpel scripje, zo aangepast voor evt. specifieke wensen :9
Dit zou wel erg handig zijn, zo hoeven we niet contineu mappings aan te maken, en aangezien ik weinig van de webinterface snap is dit wel erg handig om erbij te hebben.

Zet maar online dus :D

BTW. ik krijg vandaag /morgen nieuwe livebox omdat mijn webinterface er steeds uitklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 09:11
Zo!
Ik ga ook over van demon naar wanadoo.
Het lijkt wel alsof alle demon klanten naar wanadoo overstappen :)

Hopelijk blijft die ping wel beneden de 20ms.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Stinger_Ventura schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:12:

Nope althans ik vrees van niet, ik zit op 24 :'( de meesten rond de 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

ik zit op 23 ms maar dat is ie ook altijd met uizondering van als ik ga downloaden of uploaden natuurlijk

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JvS>

10 maanden was ook bij wijze van spreke ;) ik heb lang genoeg bij KPN gezeten om te weten hoe het werkt :)

Anyway Demon maakt er helemaal een mess van en Wanadoo... tja daar zit ik pas net bij. In ieder geval was mij de upgrade nooit in oktober belooft en heb ik dit ook nooit ergens gelezen op hun site. Ik denk dat iemand in de war is of er ergens een typos is gemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hier ook maar ADSL Family besteld. We hadden het Planet abo'tje al ruim van te voren opgezegd en dat eindigt op 1 december. Gaat dat nog problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

SayWhatAgain! schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:30:
Hier ook maar ADSL Family besteld. We hadden het Planet abo'tje al ruim van te voren opgezegd en dat eindigt op 1 december. Gaat dat nog problemen geven?
nope, zolang je op tijd op heb gezegd en hier bevestiging van hebt gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 20:47
Hey hoe zit dat nou, de ene keer wordt er gebruikt gemaakt van de interface vif0 de andere keer mer0. Wat ist verschil tussen deze 2. Want bij mij is vif0 niet geactiveerd en mer0 wel.

Ooo w8 ik zie 't al. Mer0 is je wan aansluiting en vif0 je rode aansluiting. Maar moet je de poorten van Mer0 dan niet forwarden naar je vif0 aansluiting? Want dit is wat ik nu forward klopt dit dan wel??

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jfdejong/GOT/forwards.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Lanfear28 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:17:
[...]

Nope althans ik vrees van niet, ik zit op 24 :'( de meesten rond de 20
ik zit op 23ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:35:
@nitpicker & linux-tux en andere geintereseerden

alvast bedankt voor de moeite bij het leechen van het firmware :D
heb hier zelf ook niet stil gezeten en maar eens een scriptje gemaakt
die geautomatiseerd mijn livebox insteld na een reset/upgrade/act of god
check dit om te zien hoe het werkt :+
als er mensen belangstelling bij hebben gooi ik het scriptje online zodra alles werkt
het is trouwens een erg simpel scripje, zo aangepast voor evt. specifieke wensen :9
Hier is mijn firmware:

http://home.wanadoo.nl/teunisse/3202WNLM_220278.bin

Ik volg al een tijdje dit topic, maar ik heb nog niet echt de nood gevoeld wat te zeggen (als ik niets nuttig te melden heb, houd ik me hoofd wel dicht). Ik heb alleen problemen wanneer ik mijn laptop met de livebox via bluetooth verbind. Alles gaat goed, alleen worden er geen paketten verzonden.
Nu licht dit aan dat ik het reg knopje nog moet indrukken, denk ik, maar wanneer moet je dit doen, voor het pairen, tijdens het pairen of na het pairen (ik kan het moeilijk testen omdat ik de kamer van me zusje overhoop moet halen om bij de livebox te kunnen).

Ik ga, als ik klaar ben met leren vandaag, testen of ik het scriptje van Stimey ook onder windows kan laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Stinger_Ventura schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:12:
Zo!
Ik ga ook over van demon naar wanadoo.
Het lijkt wel alsof alle demon klanten naar wanadoo overstappen :)

Pingen met de livebox naar Nederlandse servers gaat bij mij met 18/19 ms met de Livebox en met mijn speedtouch komt ie op 22/23 ms neer.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Quadesh schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:13:
Hey hoe zit dat nou, de ene keer wordt er gebruikt gemaakt van de interface vif0 de andere keer mer0. Wat ist verschil tussen deze 2. Want bij mij is vif0 niet geactiveerd en mer0 wel.

Ooo w8 ik zie 't al. Mer0 is je wan aansluiting en vif0 je rode aansluiting. Maar moet je de poorten van Mer0 dan niet forwarden naar je vif0 aansluiting? Want dit is wat ik nu forward klopt dit dan wel??

[afbeelding]
vif0 is ook geen nat interface, mer0 wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Met speedtouch naar xs4all avg: 22ms. Pingen naar wanadoo: 30ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

-nvm...

[ Voor 100% gewijzigd door MensionXL op 02-11-2005 15:17 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:23:
[...]

edit:
ik moest om mijn bluetooth dongle te laten pairen via telnet
de boel aanzetten eerst, en ook pair -o oid. uitvoeren in het "bt" gedeelte
toen ging alles goed, haalde max van 70kb/s, met een belkin dongle
zal als ik straks mijn firmware heb geupgrade mnijn bluetooth instellen
en mijn stappen hier posten natuurlijk :P

[...]
Aha, dan heeft dit toch zin gehad :P, ik had dit eerst ook geprobeerd, maar ik wist niet meer of dit een verschil had veroorzaakt. Het mac-adres van mijn bluetooth adaptertje stond wel in de lijst met verbonden bluetooth aparaten op de livebox, en alle tcp/ip instellingen klopte (192.168.4.* range) (dhcp werkte niet).
Dus bij jou werkt bluetooth, zonder op het reg-knopje van de livebox te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:30:
Ligt eraan: wil je telco migreren? In dat geval: Ja natuurlijk gaat dat problemen geven!

http://www.wanadoo.nl/overstappen/info.html :
Wij raden u aan uw huidige ADSL-abonnement niet op te zeggen voordat u van ons een bevestiging hebt ontvangen van de geplande opleverdatum van uw nieuwe abonnement. Als de opzegging door uw huidige provider namelijk wordt verwerkt voordat Wanadoo de overname van uw verbinding heeft gerealiseerd, dan wordt uw verbinding afgesloten en kan er geen overname meer plaatsvinden. Houdt u bij het opzeggen van uw abonnement wel rekening met de geldende opzegtermijn (meestal 1 maand voor het einde van uw jaarcontract) om automatische verlenging met een nieuw jaarcontract te voorkomen.
En wat gebeurt er als Planet opzegt voordat Wanadoo aanvraagt? Dan gaat de opzegging van Planet voor, en moet de lijn eerst geheel opgeheven worden, en vrijgegeven worden alvorens je de nieuwe lijn aan moet vragen. Dat kan zo 6 weken downtijd van je ADSL lijn betekenen.

Dussss... veel succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
mensen met adsl+telefonie

hebben jullie ook soms als je belt dat je een soort schel geluid hoort voordat je die wanadoo piep hoort??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jorisw86 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:59:
mensen met adsl+telefonie

hebben jullie ook soms als je belt dat je een soort schel geluid hoort voordat je die wanadoo piep hoort??
Nope
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:23:
[...]

mijn dank is groot! _/-\o_

edit:
ik moest om mijn bluetooth dongle te laten pairen via telnet
de boel aanzetten eerst, en ook pair -o oid. uitvoeren in het "bt" gedeelte
toen ging alles goed, haalde max van 70kb/s, met een belkin dongle
zal als ik straks mijn firmware heb geupgrade mnijn bluetooth instellen
en mijn stappen hier posten natuurlijk :P
Hoop dat het lukt, laat het ASAP weten. Hoop dat het de running app is die die heeft gekopieerd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of je er wat aan hebt maar ik had in het begin ook die problemen dat je vanaf intern wel kon inloggen. Ik heb via got deze site gekregen zodat ik dus ook van buitenaf kan controleren of me ftp te bereiken is. Het werkt bij mij gewoon onder poort 21
http://www.net2ftp.com./
Als dat nog niet lukt en je gebruikt toevallig het programma serv-U dan moet je deze pagina even door lezen. En dan vooral even letten op de poorten die je moet forwarden in je LB.
http://www.dslwebserver.c...tml?/main/sbs-serv-u.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
wel leuk om te weten:

Als iemand belt hoor je van te voren een klikje in de livebox, 2 sec daarna gaat de telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:58:
[...]

Ligt eraan: wil je telco migreren? In dat geval: Ja natuurlijk gaat dat problemen geven!

http://www.wanadoo.nl/overstappen/info.html :

[...]

En wat gebeurt er als Planet opzegt voordat Wanadoo aanvraagt? Dan gaat de opzegging van Planet voor, en moet de lijn eerst geheel opgeheven worden, en vrijgegeven worden alvorens je de nieuwe lijn aan moet vragen. Dat kan zo 6 weken downtijd van je ADSL lijn betekenen.

Dussss... veel succes. ;)
Ik heb even gegoogled op dat telco migreren, maar wat er nou werkelijk mee bedoeld wordt, snap ik niet. We (studentenhuis) hadden altijd Planet ADSL Comfort maar dat is naar onze mening te weinig bang voor je bucks. Dus dat hebben we opgezegd, en dat gebeurt 1 december. We behouden wel onze telefoonlijn. Aangezien de aanbiedingen van ADSL zeer regelmatig veranderen, en vroeg een nieuw abo uitkiezen ons daarom onzinnig leek, hebben we ongeveer vandaag besloten voor Wanadoo ADSL Family te gaan. De aanvraagstatus staat op: Uw overstapverzoek is in behandeling. Maar dat zal wel niet veel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:55:
Wist je niet dat ADSL over telefoonlijnen gaat? (als transport-medium) Is het mijn spelling? Is het de gemakzucht? Is het wat anders?
Ik dacht dat die regel alleen op ging als je Wanadoo Family met telefonie nam.
Aangezien dit topic: [Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) heet

En omdat ik dit in de opening las.

ADSL door Wanadoo kan op drie manieren geleverd worden, namelijk:

* Over het eigen netwerk van wanadoo zelf (Family pakketten)
* Over het netwerk van BBned (Direct pakketten)
* Over het netwerk van KPN-DSL & Casema Kabel (Overig)

Gewoon verkeerd geinterpeteerd. Maar bedankt voor het ophelderen :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb voordat ik overging naar Wanadoo mijn analoge telefoonlijn (zonder ADSL) door KPN laten meten (Viertel), en de afstand van mijn huis tot de OTFC was 1730 meter. Na de overstap naar Wanadoo heb ik de lijn opnieuw door laten meten en is de afstand van mijn huis tot de OTFC 1980 meter :? Weet iemand wat de verklaring kan zijn voor het verschil van 250 meter met of zonder ADSL.
Ik heb zelf ook al wat rondgevraagd en de OC waar ik opzit is een volgens KPN begrippen een vrij grote centrale, echter niet zo groot dat deze een omlegging naar de DSLAM van 250 meter rechtvaardigt. Ik heb de lijn van mijn buurman ook laten testen (Planet) en deze zit op 1750 meter.
Ik heb geen verbindingsproblemen maar ik ben gewoon benieuwd of iemand hier een verklaring voor heeft? "Misschien een vraag voor de KPN’rs die meelezen in dit topic?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:59:
[...]

Ik heb even gegoogled op dat telco migreren, maar wat er nou werkelijk mee bedoeld wordt, snap ik niet. We (studentenhuis) hadden altijd Planet ADSL Comfort maar dat is naar onze mening te weinig bang voor je bucks. Dus dat hebben we opgezegd, en dat gebeurt 1 december. We behouden wel onze telefoonlijn. Aangezien de aanbiedingen van ADSL zeer regelmatig veranderen, en vroeg een nieuw abo uitkiezen ons daarom onzinnig leek, hebben we ongeveer vandaag besloten voor Wanadoo ADSL Family te gaan. De aanvraagstatus staat op: Uw overstapverzoek is in behandeling. Maar dat zal wel niet veel zeggen.
Ik heb mijn oude tiscali abonnement al in juni opgezegd, en dat liep af per 21 oktober. Op 26 september Wanadoo besteld en op de 11e of 13e oktober was het geheel online. Bij mij leverde het geen problemen op....succes met je aanvraag iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyrio
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 03:59
Bij mij ook geen problemen met telco-telco migratie. Ging perfect. Mijn tip zou zijn: vraag 5 a 6 weken voor het einde van je oude contract Wanadoo aan. Dan zit je misschien 2-3 weken met dubbele kosten, maar dan heb je wel een vlekkeloze overgang zonder maar een moment zonder internet te zitten. En je loopt ook niet het risico dat je oude provider de sloop van je lijn al heeft gestart. Want dan lukt een telco-telco migratie niet meer.

Als een ADSL-provider van een andere provider het verzoek krijgt om een aansluiting te migreren, zijn ze verplicht om daar mee in te stemmen. Ook al heb je niet opgezegd. Ze mogen je dan natuurlijk wel blijven factureren, maar je verbinding gaat in ieder geval altijd over naar de nieuwe provider. Zo heb ik het begrepen in ieder geval.

Nou nog even wachten op de iPod :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om te kunnen telnetten, hebben jullie daar iets ingesteld, want als ik telnet en type dhcpserver of bt dan zegt ie dat ie dit niet kent 8)7 ( ben uiteraard wel ingelogd en dat gaat dus wel goed)

Snap er weinig meer van, en met opslaan loopt mijn livebox ook steeds vast. En dat terwijl dit net een nieuwe is grr.r...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hilco schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:43:
wel leuk om te weten:

Als iemand belt hoor je van te voren een klikje in de livebox, 2 sec daarna gaat de telefoon :P
Jah idd :P mijn broertje denkt nu dat ik helderzient ben ofzo omdat ik altijd de telefoon oppak voordat die overgaat 8)7 :+

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03 09:03
Heb nu ook wanadoo family, zonder telefonie. Helaas niet meteen 20mbit gekregen, maar dat terzijde.

Mijn probleem is de livebox denk ik. Ik heb namelijk al een paar keer gehad dat ik op beide computers te zien krijg dat de netwerkkabel unplugged is. Vervolgens kan ik de livebox niet meer bereiken, en moet ik hem resetten voordat alles weer werkt. Hoe krijg ik dit opgelost, want ik wil de livebox wel gebruiken wanneer het verhoogt wordt (kan nu eventueel me oude modemrouter nog gebruiklen)

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithius
  • Laatst online: 31-03 20:58
Ik zit net wat te downloaden met de nieuwsgroepen van wanadoo en ik zie tot mijn grote verbazing dat ik snelheden haal tot 300 kb/s. Normaal word het gecapt tot 45 kb/s ofzo. Is het bij jullie ook weg? of is dit gewoon een bug oid? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Okay, het komt vast wel goed. Het enige probleem is nog dat de telefoonlijn niet op mijn naam staat, maar op die van een oud-huisgenoot. Bij Wanadoo staat dat dat niet kan/mag, Planet deed er niet moeilijk over... KPN rekent volgens mij een belachelijk tarief voor het veranderen van een naam, daarom hebben we het altijd zo gelaten.

Edit: cappen ze ook als je een payserver hebt? Of alleen de Wanadoo newsserver?

[ Voor 12% gewijzigd door SayWhatAgain! op 02-11-2005 21:47 . Reden: en nog een vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Misschien een domme vraag, maar als je op je reset knopje van je Livebox duwt, gooit ie dan je settings weg?

Ineens doet me ftp het neit meer, en daarnaast kom ik niet op me livebox :-\

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou..... eindelijk! Ook family.... maar wel 13 dagen zonder internet gezeten door onze vrienden van Wanadoo. Ze zouden mijn Basic omzetten naar Family, dit zou 20 oktober gebeuren en ik zou ongeveer 1 uur mijn verbinding kwijt zijn! 20 oktober was ik even mijn verbinding kwijt, dus ik mijn Livebox aansluiten en ja hoor het @ lampje bleef gewoon netjes branden maar geen internet en geen IP toegewezen gekregen. Bij mijn ADSL snelheid stond ook nog gewoon mijn Basic snelheid en niet Family! 21 oktober was mijn lampje aan het knipperen en dit bleef zo doorgaan tot verleden week donderdag... 1 week later dus. Toen nog steeds geen IP en een Downstream van 752 en een up van 292 maar dus niet kunnen internetten. Pas sinds vandaag dus weer internet! :)
Ik heb bijna elke dag met de helpdesk gebeld maar die kunnen je gewoon niet verder helpen. Ze maken een case aan en dan is het maar afwachten. Echt super slechte service van Wanadoo. :(
Ik heb inmiddels ook maar een vette brief naar ze gestuurd, nu maar FF afwachten hoe snel ze zijn met hun reactie.

Ow ja... ik had voor een vriend van mij ook Family aangevraagd (zelfde dag als ik), hij woont hier 3 straten van mij vandaan. Hij had dus precies dezelfde problemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Ik snap die liveboxinstellingen echt niet gewoon. Hoe de fuck moet ik poorten forwarden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nee alleen met een harde reset dan verdwijnt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Pffffff,,

eindelijk heb ik mijn copperjet 816-2p aan de praat.. Linksys wrt54g erachter als router.. De livebox kan ik weer terug drukken in de doos..

Maar het heeft best lang geduurd voordat ik een IP kreeg.. Dus ik vraag me af hoe Wanadoo dat regelt met IP adressen.. Mij werkstation kreeg een IP. Maar mijn router niet. Nadat ik het Mac adres van mij werkstation in de router had gecloned kreeg de router pas een IP.

Wat ik me de hele avond afvraag ? Hoe weet Wanadoo mijn werkstation mac adres ? en waar kan ik het mac adres van mijn router invoeren? Voor het geval ik in de toekomst een andere router aanschaf

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil af en toe iemand anders helpen die ook een Livebox heeft,
Als ik in de firewall setting Port 5900,5800 en 5500 forward naar het interne IP adres.
Gaat Real VNC dan werken of moet ik nog meer doen.

Zijn er mensen met ervaring hiermee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

vr6-only schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:08:
nee alleen met een harde reset dan verdwijnt alles
Reset via het knopje op de livebox?

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
mdj84nl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:08:
Ik snap die liveboxinstellingen echt niet gewoon. Hoe de fuck moet ik poorten forwarden ?
Laat maar, heb het al gevonden, zat in advanced settings, maar zat gewoon in basic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
mdj84nl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:08:
Startpost een keer "begrijpend" lezen en wat rustiger intepreteren/evalueren?
mdj84nl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:27:
[...]

Laat maar, heb het al gevonden, zat in advanced settings, maar zat gewoon in basic :)
Dan nog steeds dezelfde riedel :Y)
voor in de toekomst zal ik maar zeggen ;)
miekd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:20:
[...]

8)7

Zijn er andere reset mogelijkheden dan buiten de reset via de http interface?
Reset is Reset, even de definitie ervan opzoeken :Y)
Overigens is het dan meestal zo dat je dan je settings kwijt bent. Maakt niet uit wat voor device je voor je neus hebt, een simpele bios of een router

[ Voor 69% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-11-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Hey, het eerder genoemde uitvalprobleem lijkt nuweg te zijn. Het enige wat veranderd is, is dat er nu maar 1 PC aanstaat. Zal het hieraan kunnen liggen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

miekd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:20:
[...]

ja daarmee voer je geen harde reset uit.

harde reset is als volgt:

stroomstekker eruit
reset knop indrukken en ingedrukt houden
stroomstekker erweer in en wachten tot dat de buitenste lampen + de middelste branden en dan is die terug naar fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxie2 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:31:
[...]

Via internet of telefoon aangevraagd? Ik begreep van de verkoper dat als je via internet aanvraagd het langer duurt dan via de telefoon, alleen krijg je als je telefonisch besteld geen welkomstcadeau.
Ik heb via internet besteld, ik krijg dan ook een ipod shuffle als het goed is. De twee weken vind ik niet lang, en kwam ook precies goed uit, op 1 november liep namelijk mijn cable wanadoo abbo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou graag in de startpost willen hebben staan dat je de vragen bij Wanadoo beter niet telefonisch kan afhandelen maar per Email

Deze vragen worden namelijk wel goed en correct afgehandeld. Het probleem bij Wanadoo is dat hun ticketsysteem niet toelaat om gesprekken te loggen of de gebruikers van het systeem doen dit niet. Hierdoor ontstaat miscommunicatie en krijgen users altijd eerst het advies te resetten en te wachten... MAAR als jij per mail duidelijk jouw probleem omschrijft en hetgeen wat jij al gedaan hebt, dan zal je zien dat je problemen in no-time zijn opgelost.

Daarom is het gewoon onverstandig en geldverspilling om de helpdesk te bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 02-11-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs2531
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-09 19:22
Gijs2531 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:01:

Alleen zit ik nog met het probleem dat als ik iets via msn verstuur dit maar met 25kb/s gaat, ook voor geluid of beeld is dit storend aangezien dit schokkerig gaat!!

Al geprobeerd om de verschillende poorten van msn open te zetten, maar dit helpt verder niks!
Sorry voor het vele vragen maar weet iemand al hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:37:
[verhaal ]

MAAR als jij per mail duidelijk jouw probleem omschrijft en hetgeen wat jij al gedaan hebt, dan zal je zien dat je problemen in no-time zijn opgelost.

Daarom is het gewoon onverstandig en geldverspilling om de helpdesk te bellen.
JA dit is waar maar het ligt er maar net aan wie je treft, ik heb van die newbies gehad die alleen het voorgaande bericht lazen en niet de rest. das wel irri.

Wat me wel opvalt is dat de wachttijd bij de helpdesk de laatste tijd erg weinig is. binnen 1 a 2 minuten wordt je geholpen. Hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Gijs2531 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:48:
[...]

Sorry voor het vele vragen maar weet iemand al hoe ik dit kan oplossen??
de livebox is al standaard geconfigureerd voor msn+ msn transfer en FTP dus je kan er niets aan veranderen. je kan de poorten nogmaals toevoegen maar ik denk niet dat het wat uitmaakt

probeer het toch is:

TCP: 1863,6891-6900,6901
UDP: 6901

succes

betrouwbare snelheidstest site gevonden, vergeleken met speedtest is het wel betrouwbaar :D

http://www.abeltronica.co.../pt/?idioma=uk&newlang=uk

[ Voor 24% gewijzigd door vr6-only op 03-11-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:05:
Nou..... eindelijk! Ook family.... maar wel 13 dagen zonder internet gezeten door onze vrienden van Wanadoo. Ze zouden mijn Basic omzetten naar Family, dit zou 20 oktober gebeuren en ik zou ongeveer 1 uur mijn verbinding kwijt zijn! 20 oktober was ik even mijn verbinding kwijt, dus ik mijn Livebox aansluiten en ja hoor het @ lampje bleef gewoon netjes branden maar geen internet en geen IP toegewezen gekregen. Bij mijn ADSL snelheid stond ook nog gewoon mijn Basic snelheid en niet Family!
Dit klinkt misschien even mierenneukerig en technisch, maar wat betekent dit precies? Dit betekent dat jouw koperdraadje, dat door KPN overgezet had moeten worden naar het Wanadoo netwerk, gewoon nog op de KPN DSLAM aangesloten zat. Dus KPN heeft haar werk niet gedaan. Theoretisch had je KPN verbinding nog kunnen werken, maar als Wanadoo het bericht krijgt van KPN dat de verbinding is overgezet, dan zet Wanadoo je login dicht (technisch zou het dan toch al niet meer moeten werken). Maar dit wordt dus alleen gedaan als KPN zegt: ja hoor, het werk is gedaan!

Nou is Wanadoo je provider, en zij moeten er voor zorgen dat het wel goed gaat, en dat als het mis gaat, het ook weer snel wordt opgelost, maar ik vind toch dat het even gezegd mag worden.
21 oktober was mijn lampje aan het knipperen en dit bleef zo doorgaan tot verleden week donderdag... 1 week later dus. Toen nog steeds geen IP en een Downstream van 752 en een up van 292 maar dus niet kunnen internetten. Pas sinds vandaag dus weer internet! :)
Ik heb bijna elke dag met de helpdesk gebeld maar die kunnen je gewoon niet verder helpen. Ze maken een case aan en dan is het maar afwachten. Echt super slechte service van Wanadoo. :(
Ik heb inmiddels ook maar een vette brief naar ze gestuurd, nu maar FF afwachten hoe snel ze zijn met hun reactie.

Ow ja... ik had voor een vriend van mij ook Family aangevraagd (zelfde dag als ik), hij woont hier 3 straten van mij vandaan. Hij had dus precies dezelfde problemen. 8)7
Stuur anders eens een vette brief naar KPN, zij hebben het veroorzaakt.
n00bs schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:37:
Ik zou graag in de startpost willen hebben staan dat je de vragen bij Wanadoo beter niet telefonisch kan afhandelen maar per Email
Tsja, er zijn nog steeds mensen voor wie dit wat lastig is, als ze geen internet hebben... wat altijd stomtoevallig, alsof de duivel er mee speelt, nog wel eens wil gebeuren als je de helpdesk wilt mailen! :|

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:18:
Ik heb voordat ik overging naar Wanadoo mijn analoge telefoonlijn (zonder ADSL) door KPN laten meten (Viertel), en de afstand van mijn huis tot de OTFC was 1730 meter. Na de overstap naar Wanadoo heb ik de lijn opnieuw door laten meten en is de afstand van mijn huis tot de OTFC 1980 meter :? Weet iemand wat de verklaring kan zijn voor het verschil van 250 meter met of zonder ADSL.
Ik heb zelf ook al wat rondgevraagd en de OC waar ik opzit is een volgens KPN begrippen een vrij grote centrale, echter niet zo groot dat deze een omlegging naar de DSLAM van 250 meter rechtvaardigt. Ik heb de lijn van mijn buurman ook laten testen (Planet) en deze zit op 1750 meter.
Ik heb geen verbindingsproblemen maar ik ben gewoon benieuwd of iemand hier een verklaring voor heeft? "Misschien een vraag voor de KPN’rs die meelezen in dit topic?"
250 meter is op zich lang, maar het kan wel. Een verklaring:

Een kabel voor een analoge telefoonverbinding zonder ADSL komt vanaf de eindgebruiker de MDF (Main Distribution Frame, KPN centrale) binnen in een grote bundel. Deze bundel is al voorbekabeld op een zogenaamde hoofdverdeler (HVD). In ieder centrale zijn er echter twee "zijden" aan een hoofdverdeler, een horizontale en een verticale. Op de horizontale zijde komen de kabels van buitenaf (klanten) binnen, en vanaf de verticale zijde wordt alles (wederom voorbekabeld) afgeleverd op verschillende apparatuur: switches van KPN, switches van andere vaste telefonie leveranciers, DSLAM's van allerlei telco's, etc. De voornoemde kabel zit dus al afgemonteerd op de horizontale zijde. Als er dus analoge telefonie op moet, dan zegt KPN's ordersysteem: welke poort op onze switch hebben we nog vrij? Die kennen we toe. Van die poort af ligt al een kabel naar de verticale zijde. Het enige dat de KPN monteur moet doen is een zogenaamde "kruisdraad" trekken; een draad tussen de horizontale zijde en de verticale zijde van de hoofdverdeler. Dit sluit de telefoonkabel aan op de juiste poort van de telefonieswitch, en voila, telefonie is daar.

Nu ADSL met linesharing (dus met analoge telefonie). Het is vanaf de klant nog steeds 1 kabel, diezelfde telefoonkabel. Daarover gaan twee diensten: telefonie en ADSL. Om die twee elkaar niet te laten bijten (frequenties die interfereren etc.) wordt er een splitter geplaatst aan beide kanten van de lijn, die de juiste delen van het signaal de juiste kant op stuurt - telefonie naar de telefonieswitch, en ADSL naar de DSLAM. KPN heeft in den beginne van ADSL in Nederland gezegd: de splitter moet geplaatst worden door de ADSL provider. Wat je natuurlijk het liefst zou doen is splitten op de horizontale zijde van de HVD. Het voordeel is dan dat je het signaal gewoon twee kanten op stuurt; twee kruisdraden, en klaar.

Zo is het nu echter niet. Het volledige signaal (telefonie+ADSL) moet nu eerst naar de ADSL provider. Dus: kruisdraad vanaf horizontale zijde HVD naar verticale zijde, op een poort die bedoeld is voor de ADSL provider. Vandaar gaat een zogenaamde B-kabel naar de SIP (Service Interconnectie Punt, het kastje wat het scheidingspunt is tussen KPN domein en ADSL provider domein) kast, alwaar weer een kabel naar de splitterkast gaat (dit is allemaal voorbekabeld, we hoeven nog steeds alleen de kruisdraad tussen horizontale en verticale zijde HVD te trekken). Vanuit de splitterkast gaat het ADSL signaal naar de DSLAM, en het telefoniesignaal terug naar de HVD horizontale zijde over een zogenaamde D-kabel. Dan wordt er op het punt waar die lijn weer binnenkomt een kruisdraad getrokken tussen horizontale en verticale zijde, maar nu naar de telefonieswitch, en voila, we hebben een prachtige opstelling gebouwd waarin je zowel telefonie als ADSL hebt.

Zoals gezegd: 250 meter extra is erg veel. Let wel: de 4tel meting is prima, maar niet heilig, en meerdere contactpunten kunnen wat vertroebeling opleveren in de afstand. Daarnaast hoor je wel aan de extra kruisdraden, B-kabels, D-kabels, SIP kasten etc. dat er ook ineens echt wel wat kabellengte bij komt.

Opmerking: een 4tel meting wordt gedaan vanuit de KPN telefoniecentrale - hier kunnen ze een aantal signalen op de lijn plaatsen waarbij ze allerlei metingen verrichten op de signalen die weer terug komen. Andere belangrijke conclusie: de 4tel meting is dus langer na het aansluiten van je ADSL lijn, maar het kabeldeel wat gebruikt wordt om je ADSL signaal te dragen is korter dan degene die je telefonie signaal draagt. Dus het zal allemaal best mee vallen. :)

Jammer dat ik hier niet kan tekenen, dat was een stuk makkelijker geweest. Misschien in de toekomst eens een duidelijk visueel schema. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik ook een LiveBox aan de muur hangen. Leuk hoor dat lichtje ;).

Het internet werkt. Momenteel heb ik alleen mijn laptop eraan hangen. Nu wil ik in feite mijn router er aan gaan hangen en wel zo dat voor het lan alles ongewijzigd blijft. Dit betekent dat alles wat statisch en dynamisch geconfigureerd is moet blijven zoals het is. Mijn router geeft IP adressen uit in de 192.168.1.x range (vanaf .100). 192.168.1.1 is de router zelf, vanaf .2 maak ik gebruik van statische adressen (voor mijn servers).
Nu heb ik begrepen dat het moelijkheden kan geven wanneer zowel de LB als de router in hetzelfde segment (192.168.x.x) opereren. Mijn vraag is: wat kan ik hier aan doen? Kan ik bijvoorbeeld in de LB DHCP uitschakelen en alle WAN verkeer (wat natuurlijk LAN verkeer voor de LB is) naar de router doorsturen, zodat aan de LAN kant van de router alles blijft zoals het eerder was icm @Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.
Naast de Family abbo heb je ook nog KPN (Bel Budget) nodig. Is het al bekend wanneer dit niet meer hoeft? Wanadoo zou toch met een eigen netwerk komen of zal het altijd zou blijven dat je KNP nodig hebt.

Nb. heeft iemand het gratis tel.nr. van Wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:18:
Staat in de startpost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:18:
Vraagje.
Naast de Family abbo heb je ook nog KPN (Bel Budget) nodig. Is het al bekend wanneer dit niet meer hoeft? Wanadoo zou toch met een eigen netwerk komen of zal het altijd zou blijven dat je KNP nodig hebt.

Ze hopen in het eerste kwartaal van 2006 eraf te zijn.. maar ja.. ligt ook aan KPN en misschien wel aan de OPTA hoe snel ze ervan af zijn...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.