[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.616 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

LinuX-TUX schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:22:
/me LinuX-TUX gaat voor het koekje

Echt toegevoegde waarde van BT op de livebox NAAST het internet aanbieden voor PDA's en PC's zijn niet echt voor te stellen, maar er zijn er wel een paar:
Photo BLOG en ik DACHT ook de philips media manager. Maar nu ik de pagina gevonden heb, lijkt het toch meer op een WiFi product :/

PS: Het lijkt erop dat livezoom ook mobieltjes ondersteund als bron met BT als medium .... heb ik nu wel m'n koekkie verdiend :9~ ???

PSPS: Nee, (nog) niet in NL verkrijgbaar nee ;)
Lol, ik zat al raar te kijken van een camera aan je modem, maar een alarminstallatie eraan slaat alles 8)7

Mbt dit

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 31-10-2005 10:55 . Reden: (hier ging het over) ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik ben van plan één deze dagen een notebook aan te schaffen. Het is de bedoeling deze draadloos te laten communiceren met de livebox.

Ik weet dat het hier al vaker is gevraagd, maar ik zou het graag nog even met zekerheid weten. Welke merk/type PCMCIA kaarten werken probleemloos met de livebox?

Dank u ;)

Mvg,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:28:
Hallo mensen,

Ik ben van plan één deze dagen een notebook aan te schaffen. Het is de bedoeling deze draadloos te laten communiceren met de livebox.

Ik weet dat het hier al vaker is gevraagd, maar ik zou het graag nog even met zekerheid weten. Welke merk/type PCMCIA kaarten werken probleemloos met de livebox?

Dank u ;)

Mvg,

Erik
Bedoel je een PCMCIA voor in de LiveBox, of een PCMCIA voor in de laptop die samenwerkt met de Wifi-Livebox uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:36:
[...]

Bedoel je een PCMCIA voor in de LiveBox, of een PCMCIA voor in de laptop die samenwerkt met de Wifi-Livebox uitvoering?
Sorry ;) Ik bedoel die in de livebox.. Ik heb gehoord dat niet alle kaartjes probleemloos werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tot nu toe is niemand er nog in geslaagd een ander kaartje erin werkend te krijgen dan die je van Wanadoo huurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Mijn Wanadoo ADSL Family is ook al opgeleverd en geinstalleerd.
Livebox heeft nieuwste firmware.

Mijn ADSL statistieken zijn:
Status ADSL-lijn: Verbonden
ADSL standaard: G992_1_A
Upstream: 640 Kb
DownStream: 4096 Kb
Afname Dichtbij : 22.0 (dB)
Ver weg : 14.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 19 (dB)
HEC-teller: 0
Firmware: 0xe200314
ES-teller van 15 min: 0
CRC-fouten: 0
ES-teller van 1 dag: 0

Kan iemand mij uitleggen of dit goed is want ik snap er niets van 8)7

Speedtest resultaten
Download: 411.7KB/s
Upload: 61.9KB/s
Connection 717.0conn/min
Ping: 23ms

Ping vind ik wel een beetje aan de hoge kant vergeleken met @Home waarbij ik altijd rond de 14 a 17 had. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:47
Kijk ff naar de SP daar staat 't allemaal wel in over de marges en dergelijke.

Maar weet iemand al een oplossing voor mijn probleempje met msn?
't werkt wel zonder router, maar met werkt niet. Terwijl ik toch echt alle poorten heb geforward naar m'n router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb ook altijd last van die hoge ping.
Merkte toen ik het voor het eerst had aangesloten, maar afgedaan op het tijdstip, was middag rond 1800 uur, maar het is gewoon een vast gegeven dus. Overigens heb ik pings van rond de 30 tot 40 ms, omgeving 5041.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Quadesh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:03:
Kijk ff naar de SP daar staat 't allemaal wel in over de marges en dergelijke.

Maar weet iemand al een oplossing voor mijn probleempje met msn?
't werkt wel zonder router, maar met werkt niet. Terwijl ik toch echt alle poorten heb geforward naar m'n router.
LAN menu in je router
IP: 192.168.5.150
DHCP: uitgeschakeld. je houdt nu een dure switch over :*)

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Het moment van aansluiten komt steeds dichterbij.
Afgelopen zaterdag (eigenlijk vrijdag, maar postbode gemist) mn livebox ontvangen, samen met de PCMCIA en usb apparaten.

Wat mij opvalt aan de LB is dat hij heel "plastic" plastic overkomt. Het leek mij een stevig box in de folders en reclame, maar het weegt niks :D

Verder heb ik een monteur besteld omdat ik geen zin heb ik gezeik als het niet meteen werkt. Nu ligt de verantwoordelijkheid bij de monteur. Ik hoop dat het allemaal gaat werken. Ik kwam er in ieder geval al achter dat ik geen stroomaansluiting in de meterkast had, dus dat maar eerst geknutseld.
Nu hopen dat mijn ouderwetse ISRA punt geen problemen oplevert (gewoon een dicht rond doosje met wat draadjes erin).

Oh, en ik hoop dat het draadloos allemaal goed loopt. Spannend spannend..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Euhm ik bedoelde eigenlijks de router om daar een switch van te maken zodat die alles gewoon doorstuurt naar de pc's. En alles ontvangt van de LB. M'n ip van m'n LB is btw geen 150. Das 1, of 5 ofzo.

Maar als je dhcp uitzet heb je dus een switch? :\
Dan zou dat in principe niks uitmaken. Want 't gaat erom dat die poort nog dichtzit ofzoiets.

Dus heeft iemand anders een idee hoe ik die poorten goed kan open krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Hun actie met gratis webcam is al inmiddels afgelopen. Weet er iemand misschien of ze binnenkort weer met een nieuwe actie beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Quadesh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:52:
Euhm ik bedoelde eigenlijks de router om daar een switch van te maken zodat die alles gewoon doorstuurt naar de pc's. En alles ontvangt van de LB. M'n ip van m'n LB is btw geen 150. Das 1, of 5 ofzo.

Maar als je dhcp uitzet heb je dus een switch? :\
Dan zou dat in principe niks uitmaken. Want 't gaat erom dat die poort nog dichtzit ofzoiets.

Dus heeft iemand anders een idee hoe ik die poorten goed kan open krijgen...
ja me oplossing staat er al voor je.

livebox regelt alles en stuurt het door naar je router (waar je switch van kan maken)
nu is het zo dat je 2x je poorten moet open gooien.

daarom is het handig dat je van je router een switch maakt zodat alles opgelost is.

hoe je dat doet dat staat een paar posts hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Oooo zo, ik snap 't. Je zet 't ipadres van je router op 192.168.5.150. En je zet dhcp uit. En dan krijgen de pc's een ipadres van de LB?

Hmmm ik heb 't ipadres zo ingevuld en de dhcpserver uitgezet, maar ik denk dat m'n router gewoon een router wil blijven :P
Ik kreeg geen ipadres. En met vast instellen met de volgende waardes kon ik ook nog niet pingen.
Ipadres: 192.168.5.151
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.5.1 (Moest deze maybe .150 zijn?)

DNS: 192.168.5.1

Ik zal straks ff proberen met 't andere gateway adres.

[ Voor 62% gewijzigd door Quadesh op 31-10-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 15:07
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:15:
Hi,

Hun actie met gratis webcam is al inmiddels afgelopen. Weet er iemand misschien of ze binnenkort weer met een nieuwe actie beginnen?
Ga naar Dixons en sluit daar je Wanadoo Family abbo af. Je krijgt dan een MP3 speler van Packard Bell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik zit te denken om Wanadoo ADSL2 te nemen met telefonie. Ik moet ook een VPN verbinding naar de zaak kunnen opzetten? Ik vraag me af of dit mogelijk is met de Livebox... ik lees er niet veel over. Ik kan zelf niets bedenken waarom het niet mogelijk zou zijn maar oke.. ik heb dingen gehoord dus vandaar.

Verder lees ik zoveel dingen over die LB dat het niet goed zou zijn ofzo.. en dat mensen dan weer hun eigen modem eraan hebben zitten. Is het ook mogelijk om Wanadoo niet te nemen en er zelf een bijvoorbeeld Zyxel Prestige 660HW Wireless ADSL2+ Modem/Router (54Mbps, 4x 10/100Mbps) aan te hangen?

Dat je niet die 1 euro per maand betaald ofzo.. en gewoon zelf een modem koopt voro 133 (pricewatch) voor zekere stabieliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

De LB heb je nodig voor het telefonie gedeelte.

Ikzelf heb geen problemen met het opzetten van een VPN verbinding naar 'de zaak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
Ok iig bedankt voor je snelle reactie.. alleen die Zyxel prestige is ook geschikt voor telefonie.. daarom.. Dit is namelijk ongeveer het zelfde modem als wat ze bij Tiscali met telefonie leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik heb sinds kort ook wanadoo family. Ik gebruikte altijd een speedtouch 510 icm een linksys wrt54g router/acces point.

Als ik een kabel vanuit de livebox in de internetpoort van de linksys doe, werkt dit niet. Ik wil mijn linksys gebruiken voor het verdelen van internet door het huis heen (3 pc's (ethernetkabel) en 2 laptop's (draadloos)).

Heeft iemand dezelfde combi wel werkende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 02:06:
[...]

Ik doelde op iets anders, maar dit is al meer een koekje waard - doch nog niet helemaal! ;) Maar ik zeg niets meer!

[...]

PPS is ook goed. ;)
Ik heb hem niet in pps vorm :?

Wel in ppt :Y)
Maar wat is dat andere dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zijlma
  • Laatst online: 01-03-2016
Styno schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:41:
[...]
Had ik ook. Ik haalde met speedtest (laptop rechtstreeks aan LiveBox ongeveer 350 Kb/s) en later niet meer...
Als je een payserver hebt is die snelheid wel merkwaardig, maar of je dat hebt haal ik niet uit je verhaal. Net als bij Tidus_wk overigens. De nieuwsgroepen van Wanadoo zijn behoorlijk geknepen, ik haal met Newsleecher nu zo'n 120 kbps met 9 lijntjes.Meer lukt me niet, maar het schijnt wel mogelijk te zijn. Is behelpen, maar ja... Ik heb nog net geen behoefte aan een payserver en echt hoge snelheden: ik wacht wel ietsje langer op mijn download. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Zijlma schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:47:
[...]

Als je een payserver hebt is die snelheid wel merkwaardig, maar of je dat hebt haal ik niet uit je verhaal. Net als bij Tidus_wk overigens. De nieuwsgroepen van Wanadoo zijn behoorlijk geknepen, ik haal met Newsleecher nu zo'n 120 kbps met 9 lijntjes.Meer lukt me niet, maar het schijnt wel mogelijk te zijn. Is behelpen, maar ja... Ik heb nog net geen behoefte aan een payserver en echt hoge snelheden: ik wacht wel ietsje langer op mijn download. :|
Als je geen behoefte hebt aan een payserver kan je toch ook altijd een aantal testservers erin gooien? heb er nu ook zelf 3 lopen en max snelheid(435) dus ik ben voorlopig niet ontevreden :)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:44
yrew schreef in het vorige topic:
Whoehaa gisteren een brief in de bus gekregen van Wanadoo dat ze mij een iPod Shuffle 512 doen toekomen (tja...ik krijg weleens slechtere brieven binnen) en kijk net ff op de status pagina en zoals ik mijzelf voorspelde wordt de verbinding de 31ste (13e aanvraag) opgeleverd. Tot nu gaat het dus vlekkeloos en durf bijna niet de gedachte uit te spreken dat het gewoon goed gaat. Niets te nadele van Wanadoo overigens, ik ken gewoon mijn capaciteiten op het gebied van geluk.
En jahoor...kijk net op de status pagina...en de oplevering is gedaan..precies op de 31ste. Ben benieuwd of er een pakketje op me ligt te wachten bij thuiskomt, want dat is het enige dat er nog ontbreekt op het moment...de livebox. heb nog een zyxel van demon dus die gaan we anders eerst aansluiten.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi bagger die 'overstap' naar Wanadoo.

28 Oktober ging de oude lijn er af. Zag in modem dat er een verbinding was: Maar die krijt geen ip adres. Helpdesk zet me door naar 2e lijn support, afwachten maar. Hebben 5 dagen responsetijd daar(.....)

Fax gestuurd en ze in gebreke gesteld. Als't een gebed zonder einde wordt dan kan ik er tenminste nog vanaf.

Geen goed begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

LinuX-TUX schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:44:
[...]
[...]
Forwards werken dus wel en mijn script werkt dus wel correct bij jouw op dit moment?
Ja, de scripts werken prima!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoeveel telefoontoestellen je kunt aansluiten op de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
yep dat weet ik. welgeteld 1 ;) Maar werken met verschillende headsets en een basisstation is ook mogelijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:16:
Mooi bagger die 'overstap' naar Wanadoo.

28 Oktober ging de oude lijn er af. Zag in modem dat er een verbinding was: Maar die krijt geen ip adres. Helpdesk zet me door naar 2e lijn support, afwachten maar. Hebben 5 dagen responsetijd daar(.....)

Fax gestuurd en ze in gebreke gesteld. Als't een gebed zonder einde wordt dan kan ik er tenminste nog vanaf.

Geen goed begin!
Dat komt dus door KPN, KPN krijgt die migratie tickets en willen nog wel eens gebruikers op een verkeerde groep of gewoon niet omzetten... KPN wint er namelijk niets bij. Ligt helaas voor jou niet aan Wandoo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

_Guevara_ schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:58:
yep dat weet ik. welgeteld 1 ;) Maar werken met verschillende headsets en een basisstation is ook mogelijk natuurlijk
??

Hier gewoon 4 telefoons aangesloten hoor ? (gewoon gesplitst na output).

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-10-2005 17:43 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:46:
Weet iemand hoeveel telefoontoestellen je kunt aansluiten op de livebox?
max 10 toestellen en hieronder staat het hele verhaal

Klikkerdeklik

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 31-10-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:42:
Ik heb hem niet in pps vorm :?

Wel in ppt :Y)
Maar wat is dat andere dan?
Uhm... je schreef PSPS (post scriptum post scriptum), maar PPS werkt beter (post post scriptum). Maar ik vind de PPT mooi hoor, daar krijg je een bonus koekje bij, vooral ook vanwege je bijdrage op inhoudelijk vlak. :P

Maar het echte koekje is nog steeds niet vergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Hmmm ik heb van alles aangepast aan m'n router om hier een switch van te maken en alle poorten open gezet maar toch kan ik niet snel uploaden. En staat er een melding bij de opties -->Verbinding:
"Je bent verbonden met internet via een getrapte UPnP voor een beperkt NAT.

En ik heb m'n router dit ipadres gegeven 192.168.5.150, en dhcp uitgezet.
En op mijn pctje heb ik dit ingevuld:
ipadres: 192.168.5.151
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.5.150

dns: 192.168.5.150

En nog doet ie 't niet
Oooo zo, ik snap 't. Je zet 't ipadres van je router op 192.168.5.150. En je zet dhcp uit. En dan krijgen de pc's een ipadres van de LB?

Hmmm ik heb 't ipadres zo ingevuld en de dhcpserver uitgezet, maar ik denk dat m'n router gewoon een router wil blijven :P
Ik kreeg geen ipadres. En met vast instellen met de volgende waardes kon ik ook nog niet pingen.
Ipadres: 192.168.5.151
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.5.1 (Moest deze maybe .150 zijn?)

DNS: 192.168.5.1

Ik zal straks ff proberen met 't andere gateway adres.
Hmm ik kan de LB nu niet meer pingen via 192.168.5.1 :\
Of er bij komen...

Owh via 192.168.1.1 wel.
Ik snap 't niet meer :? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Quadesh op 31-10-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Heb vanmiddag IVT Bluesoleil geinstalleerd om m'n MDA Compact. Hij werkt eindelijk stabiel (komt waarschijnlijk door de nieuwe ROM 1.13 TIP !!). Maar goed, ik wil de Bluetooth gebruiken die in de LB gebakken zit.

Het werkt echter niet.

Pairen gaat goed.

Echter heb ik geen flauw idee wat voor IP instelllingen ik moet invoeren. Heb al een hele zwik geprobeerd maar zonder suc6.

In het instelscherm bij NAT staat trouwens "niet geactiveerd' bij BTH0. Ik heb al geprobeerd deze op geactiveerd te zetten echter krijg ik dan de volgende foutmelding.:
Bad Request or Syntax Error/Not able to understand the request
Zoek ik het in goede richting of is dit helemaal niet belangrijk?

Misschien hoort dit hier niet thuis maar ik had verhalen gelezen dat sommigen het wel was gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Quadesh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:47:
Hmmm ik heb van alles aangepast aan m'n router om hier een switch van te maken en alle poorten open gezet maar toch kan ik niet snel uploaden. En staat er een melding bij de opties -->Verbinding:
"Je bent verbonden met internet via een getrapte UPnP voor een beperkt NAT.

En ik heb m'n router dit ipadres gegeven 192.168.5.150, en dhcp uitgezet.
En op mijn pctje heb ik dit ingevuld:
ipadres: 192.168.5.151
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.5.150

dns: 192.168.5.150

En nog doet ie 't niet

[...]

Hmm ik kan de LB nu niet meer pingen via 192.168.5.1 :\
Of er bij komen...

Owh via 192.168.1.1 wel.
Ik snap 't niet meer :? 8)7
je moet wel de dhcp van je eigen router uitschakelen en niet van de livebox. misschien dat je er daarom niet in komt ?? reset je livebox en dan kan je wel weer inloggen...
192.168.1.1 is telnet en die is altijd beschikbaar meende ik....
als je geen ip krijgt van de livebox dan kan het komen omdat je de dhcp ervan hebt uitgeschakeld :+

dat hele NAT gedoe van msn kan wel kloppen aangezien de livebox UPnP niet ondersteund

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 31-10-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
De dhcp op de LB is er wel.
Maar als alle poorten openstaan dan hoeft ie toch niet te zeggen dat dat upnp niet werkt?
Of doet ie dat standaard?
En verder de upload snelheid is niet optimaal, zo'n 25 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Nog eens:

Ik heb sinds kort ook wanadoo family. Ik gebruikte altijd een speedtouch 510 icm een linksys wrt54g router/acces point.

Als ik een kabel vanuit de livebox in de internetpoort van de linksys doe, werkt dit niet. Ik wil mijn linksys gebruiken voor het verdelen van internet door het huis heen (3 pc's (ethernetkabel) en 2 laptop's (draadloos)).

Heeft iemand dezelfde combi wel werkende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowMeDown
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb de exact gelijke situatie als jou, ik gebruik nu ook de LiveBox in combinatie met de Linksys wrt54G. Heb hiervoor ook een Speedtouch 510 modem gehad.

Ik kan je niet veel meer melden dan dat ik de kabels heb omgeprikt en alles in 1 keer liep. Aangezien de LiveBox bij mij de nieuwe schakel in het geheel was en ik daar totaal niks aan heb veranderd qua instellingen, zou ik als ik jou was de Linksys eens resetten naar factory defaults en het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
tony72 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:06:
[...]

Ga naar Dixons en sluit daar je Wanadoo Family abbo af. Je krijgt dan een MP3 speler van Packard Bell.
Weet niet of dit al eerder gemeld was, maar tussen 2 nov. en 16 nov. is er een nieuwe actie bij Wanadoo. Een iPod Shuffle van 512 MB cadeau bij Wanadoo Family. Deze krijg je thuisgestuurd 4 weken na oplevering van je ADSL lijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Ibidem op 02-11-2005 11:35 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Hmmm.. ik heb de DHCP-server 'tweak' uitgevoerd zodat de DNS-servers iig goed zouden moeten staan, maar het lijkt erop dat ik de dhcpserver nu heb verkloot :P
Als ik ipconfig -renew doe in windows krijg ik de mededeling dat de dhcp-server timed out is.. en ook met host list zie ik geen entries staan.

Morgen nog maar eens verder kloten.

edit: hmm.. hij krijgt inmiddels wel een goed IP én goede DNS-servers. Alleen ik zie de client niet staan bij 'host list'. Vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door Wortelsoep op 31-10-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,
Dit even nog ter info.
Zoals ik al vaker heb gezegd werkte de Wifi verbinding bij mij heel erg slecht.
Elke keer dacht de klantenservice dat het aan de Livebox lag (niet dus)
Heb inmiddels als mijn 3e Livebox en weer dezelfde problemen. (steeds wegvallen van de internetverbinding+telefonie ook af en toe)

Ik heb nu gewoon alle pctjes via de livebox d.m.v een switch met een doodnormale UTP-kabel aangesloten en dit werkt perfect.

(U bent verbonden gedurende : 51:19 uur ;) )

Alleen begint de klantenservice moeilijk te doen omdat ik het draadloze setje wil terug sturen.
Maarja komt vast wel goed. Ik hoef dat ding niet meer en dat zullen ze weten ook :P
Ben tevreden met m'n internet zoals het nu gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

SlowMeDown schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:58:
Ik heb de exact gelijke situatie als jou, ik gebruik nu ook de LiveBox in combinatie met de Linksys wrt54G. Heb hiervoor ook een Speedtouch 510 modem gehad.

Ik kan je niet veel meer melden dan dat ik de kabels heb omgeprikt en alles in 1 keer liep. Aangezien de LiveBox bij mij de nieuwe schakel in het geheel was en ik daar totaal niks aan heb veranderd qua instellingen, zou ik als ik jou was de Linksys eens resetten naar factory defaults en het nog eens proberen.
Heb je de kabel van de livebox in de internetpoort van de linksys gestoken? Of in een andere poort.. Is de linksys bij jou de dhcp of de livebox

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:09:
[...]

Weet niet of dit al eerder gemeld was, maar tussen 2 nov. en 16 nov. is er een nieuwe actie bij Wanadoo. Een iPod Shuffle van 512 MB cadeau bij Wanadoo Family. Deze krijg je thuisgestuurd 4 weken na oplevering van je ADSL lijn.

Momenteel is de aansluittijd volgens onze accountmanager bij de "keten" waar ik werk max. 2 weken van je ADSL aanvraag. Zeer goed op schema liggen ze daar dus. Nu moet de KPN dan ook wel ff meewerken uiteraard ;)
Dat zou fantastisch zijn. Ik sta op het punt wanadoo aan te vragen, maar was net te laat voor de webcam, omdat mijn telefoonlijn moest worden opgeleverd. Wilde het vandaag of morgen in orde gaan maken, maar dan wacht ik nog wel 2 dagen. Zeker als de aanvraag maximaal 2 weken zou duren. Ik ben benieuwd of je informatie klopt! Vol verwachting klopt mijn hart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gek****t met die LB.
Internet werkt sinds de laatste update stabiel, dus dat heeft waarschijnlijk nog wel perspectief.
Maar internationaal telefoneren via de LB is gewoon dikke shit.
Ik begrijp best dat er nog wat kinderziektes aanzitten voorwat betreft VOIP, maar als je tijdens een gesprek met het buitenland (Portugal) steeds over moet zeggen omdat je elkaar anders niet hoort, dan heb ik toch stellig de indruk, dat full-duplex VOIP op dit moment niet lekker loopt.
Op dit moment zal ik VOIP met Wanadoo zeker niet aanprijzen en als dit gehannes met Wanadoo zo blijf, dan weet ik nu al dat het over 10 maanden exit is voor Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowMeDown
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01-2023
DJH schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:38:
[...]

Heb je de kabel van de livebox in de internetpoort van de linksys gestoken? Of in een andere poort.. Is de linksys bij jou de dhcp of de livebox

Alvast bedankt!
De kabel van de LiveBox is inderdaad aangesloten op de internet poort vande Linksys router. De 4 ethernet poorten zijn ongebruikt. Alle PC's en laptops zijn hier draadloos aangesloten. De Linksys router is DHCP server voor het netwerk.

De livebox is default ingesteld (is geen enkele setting gewijzigd) en is dus DHCP server voor de aangesloten linksys router. De LiveBox en de router zitten in de 192.168.5.* range, terwijl het draadloze netwerk en de Linksys router in de 192.168.1.x range zitten.

Verder heb ik geen ingewikkelde settings gedaan. Alles zoveel mogelijk default. Natuulijk wel wat dingen ingesteld met betrekking tot wireless security, MAC filtering en dergelijke, maar verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem: de DHCP server en de DNS relayserver in de Livebox werken soms niet goed. Daardoor kan je soms niet gebruik maken van het internet.

DHCP: deelt IP adressen aan je (pc) uit, DNS: converteert adressen als www.google.nl naar een IP adres. Zonder DNS kan je niet op basis van www namen webserven en zal je dus IP adressen moeten onthouden van de websites die wilt bezoeken. Zo kan je 66.249.85.99 invoeren daar waar je normaal www.google.nl invoert. Probeer het eens!

Na wat onverklaarbare problemen waarbij ik mijn pc op de rode Ethernetaansluiting op de Livebox niet aan de praat kreeg (wel de gele) alles maar zelf ter hand genomen. Wellicht dat sommigen van jullie er wat aan hebben. Ik pretendeer niet alles te weten dus vul gerust aan.

Je zou denken dat de livebox een ADSL modem + router/firewall + switch is. Als dat het geval was dan waren alle IP adres reeksen op alle aansluitingen aan de LAN zijde (rood en geel Ethernet, draadloos, Bluetooth, ...) allemaal gelijk. De router zelf heeft adres 192.168.1.1 en als je een pc aansluit op de rode Ethernet aansluitingen krijgt zou deze van de DHCP server (in de livebox) het adres 192.168.1.2 (na 192.168.1.1 de eerst beschikbare)moete krijgen. Als je aan de gele aansluiting nog een pc koppelt zou die dan 192.168.1.3 krijgen. Nou dat blijkt dus niet het geval te zijn. Het bovenstaande in deze alinea klopt dus niet!

De livebox is een router met meerdere aansluitingen. En bij een router geldt dat iedere aansluiting een ander IP adresreeks *moet* hebben (en dus een ander IP adres subnet [IP adres reeks] heeft). In geval van de Livebox geven de eerste drie getallen het subnet aan bijv. 192.168.005.getal.
Mijn eerste versimpelde voorstelling van de livebox, die voor deze situatie voldoet, ziet er als volgt uit (de USB interface heb ik weggelaten):

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/okude/hpbimg/liveboxsml.jpg

Aan de WAN zijde zit de interne router/firewall/webserver aansluiting met het ADSL modem. Het IP adres daarvan wordt bepaald door Wanadoo. Als je zou willen weten welk adres je hebt gekregen kan dat met www.whatismyipaddress.com.

Aan de LAN zijde van de router/firewall/webserver zit een (interne) aansluiting met een aantal andere routers. Het adres van de router/firewall/webserver aan de LAN zijde is 192.168.001.001

Wil je de DHCP en DNS problemen met de Livebox (tot de tijd dat de software wel stabiel is) definitief oplossen, maar de Livebox wel behouden omdat je via de Livebox belt, moet je geen gebruik meer maken van de DHCP en DNSrelay eigenschappen van de Livebox. Dat heeft als consequentie dat je ieder apparaat wat je contact laat maken met de Livebox zelf moet voorzien van een IP adres en moet aangeven wat de IP adressen zijn van de Wanadoo DNS servers. Niet moeilijk maar net iets meer moeite dan met DHCP.

Ik heb begrepen dat de rode Ethernetaansluiting de "normale" Ethernetaansluiting is die je moet gebruiken om je pc('s) op aan te sluiten (de gele is bedoeld voor toekomstig gebruik van multimediadiensten). In dit voorbeeld ga ik dan ook uit van een situatie waarbij je het thuisnetwerk aan de rode aansluiting koppelt.

De rode Ethernetaansluiting is aangesloten op een interne router die aan de gebruikerszijde de IP adressen accepteert tussen 192.168.005.010 en 192.168.005.020. Wanneer je één pc aansluit zou ik die het adres 192.168.005.010 geven. Heb je meerdere pc's dan moet je op de rode aansluiting een hub of switch aansluiten. Alle pc's die je op die hub of switch aansluit moet je dan een uniek IP adres geven in de reeks die begint met 192.168.005.010 en eindigt met 192.168.005.020.

Voor de gele Ethernetaansluiting geldt hetzelfde als voor de rode alleen is het IP adresbereik nu 192.168.006.010 t/m 192.168.006.020. Het is immers een aansluiting op een andere routerpoort dus *moet* andere IP reeks hebben (dat heet een ander subnet; rood 192.168.005.x, geel 192.168.006.x)

Default gateway adres (gateway is een ander woord voor router).
Wanneer je zelf een IP adres vastlegt in een computer moet je het "default gateway adres" instellen. Dat is het adres van de router op *jouw subnet* die je pc uiteindelijk toegang verschaft tot het Wanadoo netwerk (internet dus). Wanneer jouw pc, eventueel via een hub of switch, aan de rode poort is gekoppeld dan moet het default gateway adres 192.168.5.1 zijn. Wanneer je pc aan de gele aansluiting gekoppeld is moet dit adres 192.168.006.001 zijn. Voor het draadloze netwerk is dit 192.168.003.001 en voor bluetooth is dit 192.168.004.001.

Subnetadres
Het subnetadres is in al deze gevallen 255.255.255.0.

DNS adres
Als je zelf een IP adres invoert *moet* je ook de twee DNS adressen invoeren. Dat is mooi want daarmee omzeilen we de DNSrelay functie van de Livebox. Gebruik als eerste adres 192.134.005.055 en als tweede adres 192.134.005.005 (de adressen van de DNS servers bij Wanadoo).

Hoe kan ik op mijn pc het IP en DNS adres instellen?
Start, Control panel, Netwerkconnections, dubbelklik op de LAN verbinding die je wilt instellen, klik op properties, scroll naar het TCP/IP protocol, en dubbelklik op TCP/IP. Dat staat nu op "Obtain an IP adres automatically" (dat is dus als je van DHCP gebruik zou maken) maar je moet nu "Use the following adres" selecteren. Daarna worden de velden daaronder wit en kan je zelf het IP adres invullen. Vul daar bijvoorbeeld in: 192.168.005.010 druk daarna op de TAB toets. Het subnet mask wordt automatisch ingesteld. Druk weer op de TAB toets. Nu moet je het Default gateway adres instellen. Daar moet je het adres instellen van het IP adres van je router *op jouw subnet*. Maar let hier op. Dat is afhankelijk of je op de rode, gele Ethernet aansluiting zit, draadloos of bluetooth. Voor de "rode" moet dit 192.168.005.001 zijn. Geel: 192.168.006.001. WLAN: 192.168.003.001. Bluetooth: 192.168.004.001.

Voor het instellen van de DNS adressen moet je altijd (bij Wanadoo) bij prefered DNS server invullen: 194.134.005.055 en voor "Alternate DNS server" vul je 194.134.005.005 in.
Druk nu twee keer op OK. Je zit nu in het schermpje waarin je het aantal verzonden en ontvangen pakketen ziet. Klik daar op het tabje (bovenaan) "Support". Nu moet je nieuwe IP adres zien, samen met je default gateway. Mocht dat niet het geval zijn: druk op de "repair" toets. Wanneer je op de knop “Details” klikt zie je ook de DNS adressen. Druk daarna op close. Vanaf nu kan je ongestoord werken.

V: ik heb nog een oude modem/router met vier (of ander getal) aansluitingen kan ik die gebruiken als hub of switch en hem op de rode aansluiting van de Livebox koppelen?
A: Ja dat kan. Wat je feitelijk doet is de hub of switch die zich in de modem/router zit gebruiken terwijl je geen gebruik maakt van de modem/router functie. Nadeel is wel dat je één aansluiting minder overhoud. Als je een ADSL modem/router hebt met bijv. vier aansluitingen dan koppel je de Livebox met één van de vier poorten op je modem/router. Op de andere poorten kan je pc's aansluiten. Die moet je allemaal een uniek IP adres geven in de reeks die hoort bij de Livebox aansluiting (rood/geel).

V: ik had tot voorkort na mijn ADSL modem/router een aparte firewall/switch staan. Kan ik die nu ook gebruiken (of: kan ik een router aan de Livebox router koppelen?).
A: Ja dat kan. Ik kan niet precies aangeven hoe je dit uit moet voeren omdat het per fabrikant anders is.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/okude/hpbimg/livebnox_plus_routersml.jpg

Maar met de volgende basisgegevens zou het moeten lukken: configureer de WAN zijde van de firewall/router op 192.168.005.010 (uitgaande van de rode aansluiting, voor geel is het uiteraard 192.168.006.010). Configureer de LAN zijde van de firewall/router op een adres reeks die nog niet gebruikt is (letop dat je niet de standaard reeks van je oude router behoud, deze is meestal 192.168.0.x of 192.168.1.x en zou dus kunnen conflicteren met een reeds gebruikte reeks in de Livebox). Pak dus niet de .003, .004, .005 of .006 reeksen maar bijvoorbeeld de .160 reeks. De LAN aansluitingen moeten dan vallen in de 192.168.160.1 t/m 192.168.160.254 reeks. De firewall/router is meestal 192.168.160.1 (kan ook wel eens .0 zijn en dat heeft gevolgen voor je default gateway adres) dus je eerste pc wordt dan 192.168.160.2. Als in die firewall/router DHCP wel goed werkt dan moet je de DHCP reeks 192.168.160.2 - 192.168.160.254 instellen, het default gateway adres is dan 192.168.160.1 en de DNS serveradressen zijn weer 194.134.005.055 en 194.134.005.005. Wil je alles zelf doen (geen DHCP) dan moet je de pc’s nog voorzien van de default gateway adres en de DNS adressen (192.168.160.1, 194.134.055 en 194.134.005.005). Vergeet niet op de tweede router ook poorten te forwarden en op de Livebox moeten de poorten geforward worden naar het WAN IP adres van de firewall/router: 192.168.005.010 (in geval van rode aansluiting).

V: moet ik nu de DHCP server in de Livebox stoppen (om te voorkomen dat dubbele IP adressen uitgedeeld worden)?
A: Ja dat lijkt me wel verstandig. Realiseer je wel dat je iedere nieuwe pc een IP adres moet geven. Een neefje die met zijn laptop even langskomt moet jij dus een uniek IP adres geven, het default gateway adres instellen en de IP adressen van de DNS servers invoeren.

V: Hoe kan ik de DHCP server stoppen?
A: Druk op de Start toets (links onderin), run, type "cmd" en druk op OK, type "telnet" in en druk op enter. Type "open 192.168.1.1" en druk op enter.
De username is: "root" en het password is "1234" (letop: je ziet niets van het invoeren van je password).
Type: dhcpserver (en druk op enter)
Type: stop (en druk op enter)
Type: save (en druk op enter)

V: Ik heb draadloos Ethernet wat doe ik dan?
A: op alle draadloze aansluitingen de IP adressen zetten in het bereik van 192.168.3.10 t/m 192.168.3.20. Subnet adres is altijd 255.255.255.0. Het default gateway adres is: 192.168.3.1 en de DNS servers moeten staan op 194.134.5.55 en 194.134.5.5.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Zo he, dat ziet er errug goed uit _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mijn complimenten. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:44:
*knip ... heel verhaal*
Configureer de LAN zijde van de firewall/router op een adres reeks die nog niet gebruikt is. Pak dus niet de .003, .004, .005 of .006 reeksen maar bijvoorbeeld de .255 reeks
*knip ... heel verhaal*
Ziet er echt FANTASTISCH uit!

Zou hem ook GRAAG willen opnemen in de startpost, op dat kleine puntje na. Weet je dat je nu een "Broadcast" range aangeeft? Of doe je dat expres zodat alle 192.168.X adressen hem zullen ontvangen?
Wat dus indirect ook weer zal zorgen voor extra load?

Hoe dan ook, kga morgen even copy pasten (ben nu echt :Z ... en), vind afraffelen voor dit stuk niet terecht, nice work! _/-\o_
Tweakers met handige ideëen zijn er dus nog wel, stelt mij ook weer gerust/op m'n gemak :7
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:27:
[...]

Uhm... je schreef PSPS (post scriptum post scriptum), maar PPS werkt beter (post post scriptum). Maar ik vind de PPT mooi hoor, daar krijg je een bonus koekje bij, vooral ook vanwege je bijdrage op inhoudelijk vlak. :P

Maar het echte koekje is nog steeds niet vergeven...
Niet dat andere, maar hetgeen waar je op doelt ;)

Weet wat ps inhoud :D had gewoon ff niets te doen tussen de middag :Y)

offtopic:
Nee, zelf geen VWO/GYM gedaan, de andere 80% van het gezin wel. Ga maar modaal uitrekenen en je weet hoe groot het gezin is waaruit ik kom :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:11:
[...]Ik was net te laat voor de Ipod Shuffle.
Ik hoef geen Webcam dus ik wacht nog ff 3 dagen voor een nieuwe actie.
Ben benieuwd wat dat gaat worden...
Wanadoo komt vanaf 2 november tot en met 16 november met een nieuwe aanbieding.
Namelijk een iPod Shuffle cadeau bij je nieuwe aanvraag van een Family pakket.

Moest iets langer wachten, maar krijg uiteindelijk toch nog een ipod shuffle _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

benieuwd wanneer ze met 20 mbit komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:35:
[...]

Wanadoo komt vanaf 2 november tot en met 16 november met een nieuwe aanbieding.
Namelijk een iPod Shuffle cadeau bij je nieuwe aanvraag van een Family pakket.

Moest iets langer wachten, maar krijg uiteindelijk toch nog een ipod shuffle _/-\o_
2 November aangevraagt heb je met een beetje geluk 5 December je aansluiting wel hahaha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Je hoeft niet perse (als je de DHCP server uit hebt gezet) adressen van 5.10 t/m 5.20 toe te wijzen. kHeb mijn router achter de LB een 5.100 gegeven, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Ik zit nu ook sinds de nacht van vrijdag op zaterdag zonder internet, de overgang is dus niet gegaan zoals door Wanadoo belooft wordt.
Er staat geen DSL signaal op de modem.
Of het nou aan Wanadoo ligt of de KPN kan mij niet veel schelen, wel dat Wanadoo iets belooft, en gezien de berichten ook in dit forum ,dit vaak niet na kan komen, daar heb ik wel grote moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:53:
[...]

Zou hem ook GRAAG willen opnemen in de startpost, op dat kleine puntje na. Weet je dat je nu een "Broadcast" range aangeeft? Of doe je dat expres zodat alle 192.168.X adressen hem zullen ontvangen? Wat dus indirect ook weer zal zorgen voor extra load?
Je vereerd me.

Ik ben vrij zeker dat x.x.x.255 (bij klasse C netwerkten) een broadcastadres is op laag 3. De adressen 192.168.255.2 t/m 192.168.255.254 leveren (volgens mij) geen broadcast op (anders dan bij ARP) maar ik kan het fout hebben. Voor de zekerheid heb ik het subnetadres in mijn verhaal aangepast van x.x.255.x naar x.x.160.x. Ook hier en daar wat tekstuele aanpassing gemaakt (en de reeks die eerst liep tot x.x.x.255 aangepast naar x.x.x.254) aangepast verder maar niets fundamenteel gewijzigd.

ARP: de techniek om van een bepaald IP adres het MACadres van de bijbehorende netwerkkaart te achterhalen. Een zender wil weten wat het MAC adres (=laag 2 adres =physical adres) is van 192.16.255.2 en zal met een *laag 2 broadcast* een ARP request (laag 3) sturen "Wie heeft op dit subnet het adres 192.168.255.2? Degene met dat adres zal dan reageren met "Ik" (de ARP reply). In die reactie zit een laag 2 adres (=MAC adres) van de afzender waardoor de zender van de ARP request nu weet welke MAC adres hij voortaan moet gebruiken wanneer hij 192.168.255.2 moet bereiken. Het antwoord plaats hij vervolgens in zijn ARP cache (waar het na enige tijd weer verdwijnt als het niet gebruik wordt). Geef maar eens het commando ARP -a in een dos window en je ziet de MAC adressen die horen bij de door jouw gebruikte IP adressen (alle IP adressen buiten je subnet worden afgehandeld door je router (default gateway) en zijn daardoor niet in je ARP cache te vinden).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

wilko2 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:16:
Hmmm.. ik heb de DHCP-server 'tweak' uitgevoerd zodat de DNS-servers iig goed zouden moeten staan, maar het lijkt erop dat ik de dhcpserver nu heb verkloot :P
Als ik ipconfig -renew doe in windows krijg ik de mededeling dat de dhcp-server timed out is.. en ook met host list zie ik geen entries staan.

Morgen nog maar eens verder kloten.

edit: hmm.. hij krijgt inmiddels wel een goed IP én goede DNS-servers. Alleen ik zie de client niet staan bij 'host list'. Vreemd.
Heb nog immer het probleem dat na het invoeren van 7 MAC addresses met IP de DHCP na het opstarten geen sjoege geeft. Alle clients zoeken tot ze een time-out krijgen waarna ze die fijne MS IP range nemen...... Zie echter wel met Host list dat alle entries in de tabel staan.....
Kom er maar niet achter wat het nu is...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:11:
[...]

Je hoeft niet perse (als je de DHCP server uit hebt gezet) adressen van 5.10 t/m 5.20 toe te wijzen. kHeb mijn router achter de LB een 5.100 gegeven, werkt prima.
Ik denk dat ik je niet goed begrijp.
Heb je achter de LB een router geplaatst die aan de LAN (niet LB) zijde o.a. het adres 192.168.5.100 gebruikt?

Als dat het geval is klopt er iets niet of ik begrijp iets niet. Naar mijn mening moet het subnet aan de LAN zijde van je router toch een andere zijn dan het subnet van LAN zijde van de LB? Hoe kan een router anders routeringsbeslissingen nemen als hij aan beide kanten dezelfde subnetten gebruikt worden? (tenzij je je subnet anders kiest dan 255.255.255.0 want dan is het weer wel mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:44:
Ik zit nu ook sinds de nacht van vrijdag op zaterdag zonder internet, de overgang is dus niet gegaan zoals door Wanadoo belooft wordt.
Er staat geen DSL signaal op de modem.
Of het nou aan Wanadoo ligt of de KPN kan mij niet veel schelen, wel dat Wanadoo iets belooft, en gezien de berichten ook in dit forum ,dit vaak niet na kan komen, daar heb ik wel grote moeite mee.
/me zit al vanaf de 24e te wachten op zn lijn, wordt er ook niet goed van.

(6 Oktober aangemeld)

Krijgt zojuist te horen van wanadoo dat hun alles hebben gedaan en dat het niet aan hun ligt dat ik nog mijn oude bbned lijn heb terwijl ik toch echt een overstap heb aangevraagt.

.... wordt vervolgd

zoals belooft,

Na Wanadoo , mijn oude bbned provider (tweakdsl) ,en kpn gebeld te hebben weer wanadoo gebeld . Dit omdat niemand je wilt of kan helpen. Wordt ik dan toch eindelijk geholpen door iemand van wanadoo. Iemand die in het keuze menu staat bij wanadoo voor technische vragen. Eindelijk wordt er een case aangemaakt. Dit moet omdat KPN verschillende fouten heeft gemaakt waardoor ik nog enkele dagen op mijn nieuwe lijn moet wachten.

Opsomming:

24 Oktober: (opleverdatum)

Status bij Wanadoo: Telco confert.

Adslverbinding kwijt, en na onderzoek ook zomaar een telefoonnummer van iemand anders.
KPN storings dienst gebeld (0800 0407)
Aan het einde van de middag weer mijn eigen nummer en oude adsl lijn terug.

26 Oktober:

Status bij Wanadoo: Telco completed.

28 Oktober:

Satus bij Wanadoo: ....Intern

31 Oktober:

Status bij Wanadoo: Lijn compleet opgeleverd en bij klant status staat dat de facturatie is gestart.
Maar wordt er verteld dat het kan zijn dat de lijn pas in verloop van de dag ook daadwerkelijk omgezet kan worden.

1 November:

Nog steeds geen Wanadoo, nog wel oude bbned lijn.
Case aangemaakt en nu maar weer 3 dagen wachten.
Ook wordt er mij verteld dat ik een brief of fax mag sturen voor restitutie van de dagen waarop ik geen wanadoo internet had. Het begint er op te lijken. En er zijn dus nog wel mensen die hun werk goed doen. Dit ook medegedeeld aan de persoon die ik gesproken heb. Ook nog de eerste die mij als klant serieus genomen heeft van het hele Wanadoo verhaal.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Maar maakt het nou iets uit of je van ej lan netwerk een 192.168.5.100 neerzet of 10.0.0.1?? Want je moet bij beide gevallen altijd via je router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:05:
[...]

Ik denk dat ik je niet goed begrijp.
Heb je achter de LB een router geplaatst die aan de LAN (niet LB) zijde o.a. het adres 192.168.5.100 gebruikt?

Als dat het geval is klopt er iets niet of ik begrijp iets niet. Naar mijn mening moet het subnet aan de LAN zijde van je router toch een andere zijn dan het subnet van LAN zijde van de LB? Hoe kan een router anders routeringsbeslissingen nemen als hij aan beide kanten dezelfde subnetten gebruikt worden? (tenzij je je subnet anders kiest dan 255.255.255.0 want dan is het weer wel mogelijk).
Ik het het zo:
WAN - LB - WLAN/Router - PC
85.147.*.* - 192.168.5.1 - 192.168.5.100 - 192.168.1.*

Al moet ik die DHCP range van mn WLAN/Router nog ff aanpassen :)

[ Voor 5% gewijzigd door nitpicker op 01-11-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
nitpicker schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:31:
[...]

Ik het het zo:

Dan werkt mijn script toch niet :'(

Anyway, internet weer wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, het is 1 november, kom maar op met die 20MBIT! :P

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
nitpicker schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:31:
[...]

Ik het het zo:

Moeten je pc's niet een ip hebben van 192.168.5.*??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Quadesh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:41:
[...]
Nee, dat hoeft niet.. die WLAN/Router die verzorgt het verkeer weer.. dus ik mag daar elke range gebruiken die ik zelf wil.. dus ik denk dat ik daar een 10.*.*.* inzet ofzo.
LinuX-TUX schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:37:
[...]
Dan werkt mijn script toch niet :'(
Klopt.. kheb hem al aangepast.. maar ik vul hem nu gewoon zelf in via de web-interface.. is er al iemand die het via telnet doet?

[ Voor 31% gewijzigd door nitpicker op 01-11-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Quadesh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:41:
[...]

Nee, een router kan z'n werk niet doen als je dezelfde netwerken en subnets aan beide interfaces geeft. Raakt ie een beetje van slag met de routes. Nitpicker kan ook alle devices in de "Lan" kant van de router prikken, dan heb je gewoon een dure switch :Y)

Hij routeerd dus van 192.168.5.100 naar 192.168.1.*
Maar in de Livebox gaat het precies andersom, daar gaat het van <extern IP> 192.168.1.1 naar een 192.168.(2-6).1 netwerk.

Mijn script zal dus niet werken als die naar 192.168.1.1 de forwards wilt declareren, omdat de router dat pakketje onderschept en dus niet bij de livebox aankomt :'(

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-11-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Maar dan moet 't lokale ip adres van je router toch ook 10. *.*.* zijn?
Anders krijg je nooit verbinding, lijkt mij :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ding moet duidelijk zijn als we uitgaan van klasse C adressen met een subnetmask van 255.255.255.0:

1. De subnetadressen (IP adresreeksen) aan beide zijde van een router *moeten* anders zijn.
2. In je netwerk (ik noem het even voor het gemak je NAT domein) moet je geen subnetadressen dubbel gebruiken.

Omdat de interne router van de LB een 192.168.1.1 adres gebruikt moet je dit adres (of adressen in die reeks) niet op een ander subnet (router aansluiting) gebruiken.
Stel dat je dit toch doet aan de LAN zijde van de router achter je LB. Dan krijg je bijv:
x.x.x.x (WAN) - 192.168.1.1 (intern LB) - 192.168.5.1 (rode interface LB) -192.168.5.10 (WAN zijde router) - 192.168.1.1 (LAN zijde router). Je geeft bijvoorbeeld je PC het adres 192.168.1.2 en je wilt de LB box configureren (dan moet je 192.168.1.1 benaderen) dan denkt de router achter de LB dat dat adres op *dat* (LAN zijde router achter LB) subnet zit en zal hij dat adres proberen te resolven (en dus niet routeren naar de LB). Dat adres blijkt de router achter de LB te zijn. De LB is dus niet meer benaderbaar. Zelfs niet als je de routerinterface (van de router achter de LB) een ander adres geeft bijv.: 192.168.1.9. Alle IP pakketten die namelijk geadresseerd zijn aan IP adressen die beginnen met 192.168.1 worden per definitie niet door de router (achter de LB) gerouteerd omdat dat "lokale" adressen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:50

iop

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Nov 1 2005 om 10:34:03 UTC+0100)

Download : 402.0 KByte/sec
Upload : 63.1 KByte/sec
Connection : 698.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms

wanneer gaat de lijn om naar 20 mbit?

ik heb nu 2 apparaten aan de livebox hangen, wil een 3e, hiervoor wilde ik mijn oude e-tech adsl router gebruiken, hoe sluit ik deze aan?

en laatste vraagje, ik heb de livebox vorige week gekregen, moet ik firmware flashen, of zit dat wel goed?

[ Voor 13% gewijzigd door iop op 01-11-2005 10:39 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iop tha man schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:38:
wanneer gaat de lijn om naar 20 mbit?
Ja, er staat op hun site dat er deze maand zal geupgrade worden.
Ze moeten nu wel eens gaan beginnen lijkt me, ik gok denk ik dat ze deze maand alles goed gaan testen en dan iedereen eind november de upgrade heeft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht, ach laat ik die livebox weer eens proberen om te zien of we al 20mbit hebben
ging die daar toch niet weer een firmware upgrade doen
na 20 min wachten blijkt het dat ik nu weer een oude versie heb? :?
van de laaste versie ben ik nu weer terug bij 3202_22014F :(
en ook mijn forwards werken niet meer :X

als ik een forward add via de webinterface staat alles op ppp0 ipv mer0
als ik deze forwards via telnet toevoeg op mer0 werken ze wel weer
heb nu onder tussen dat ding 5x gerest en 5x van het stroom gehad
maar nog steeds geen nieuw firmware voor mijn modem beschikbaar
dit schiet anders niet op, mag ik zeker 10 dagen wachten en hopen dattie zichzelf upgrade ? 8)7

heeft iemand toevalig een .bin van het laaste firmware zodat ik hem zelf kan upgraden ?
of een nieuwer firmware dan 3202_22014F

edit: ook de W lamp lijkt nu meer op een kapotte TL buis dan een fade in-fade out lampje

@ linux-tux: ja, heb hem meer dan een uur zonder stroom gehad.. in theory checkt ie bij elke start of er nieuw firmware is toch ? een simpele reboot via de webinterface zou dus genoeg moeten zijn zou je denken. :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
iop tha man schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:38:
[...]
ik heb nu 2 apparaten aan de livebox hangen, wil een 3e, hiervoor wilde ik mijn oude e-tech adsl router gebruiken, hoe sluit ik deze aan?

en laatste vraagje, ik heb de livebox vorige week gekregen, moet ik firmware flashen, of zit dat wel goed?
Als dit al je instelling/kennis is, zou ik stoppen bij: DHCP server uit zetten van je E-tech en een UTP kabeltje tussen je E-tech en livebox stoppen :Y)

Heb je opeens 4 connecties, waarvan 1 op het 192.168.6.0 netwerk (de gele ethernet port) en 3 op de rode ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:58:
ik dacht, ach laat ik die livebox weer eens proberen om te zien of we al 20mbit hebben
ging die daar toch niet weer een firmware upgrade doen
na 20 min wachten blijkt het dat ik nu weer een oude versie heb? :?
van de laaste versie ben ik nu weer terug bij 3202_22014F :(
en ook mijn forwards werken niet meer :X

als ik een forward add via de webinterface staat alles op ppp0 ipv mer0
als ik deze forwards via telnet toevoeg op mer0 werken ze wel weer
heb nu onder tussen dat ding 5x gerest en 5x van het stroom gehad
maar nog steeds geen nieuw firmware voor mijn modem beschikbaar
dit schiet anders niet op, mag ik zeker 10 dagen wachten en hopen dattie zichzelf upgrade ? 8)7

heeft iemand toevalig een .bin van het laaste firmware zodat ik hem zelf kan upgraden ?
of een nieuwer firmware dan 3202_22014F
:/

Echt een volle minuut uit de stroom gehaalt, erin geprikt en dat ding blijft deze firmware houden? Je hebt wel een family pakket en geen adsl direct?

Heb thuis nog de vorige firmware liggen, maar niet de allerlaatste. Ik weet niet of dat ook 22014F is eigenlijk :?
Wil hem wel proberen te rippen voor je, maar kan niets beloven :Y)
Hier op het net is alles potdicht, dus kan niets doen nu

[ Voor 52% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-11-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Ik snap 't niet bij msn haal ik maar een upload van 25kb/s. Niet meer en ook niet minder. Hoe kan dit ik heb alle poorten open gezet op de livebox en m'n router die fixed de upnp.
Bij speedtest haal ik 60 kb/s upload. Rara hoe kan dit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:50

iop

msn is altijd langzaam geweest met transfers

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Ja maar dit is wel errug langzaam, en bij m'n vorige provider als ik m'n poorten open had dan deed ie 't gewoon op fullspeed. Maar hebben meer mensen hier last van? Of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
yrew schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:08:
[...]

En jahoor...kijk net op de status pagina...en de oplevering is gedaan..precies op de 31ste. Ben benieuwd of er een pakketje op me ligt te wachten bij thuiskomt, want dat is het enige dat er nog ontbreekt op het moment...de livebox. heb nog een zyxel van demon dus die gaan we anders eerst aansluiten.
Nog geen livebox binnen, maar internet werkt naar behoren. Constande download snelheid van 400+. Tot dusver geen klachten. Hudle voor wanadoo voor het houden aan zijn levertijd. Ik had me op ergere scenario's voorbereid.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
yrew schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:18:
[...]

Nog geen livebox binnen, maar internet werkt naar behoren. Constande download snelheid van 400+. Tot dusver geen klachten. Hudle voor wanadoo voor het houden aan zijn levertijd. Ik had me op ergere scenario's voorbereid.
Dan mag je inderdaad van geluk spreken want als het niet werkt merk ik dat je aan de goden bent overgeleverd bij Wanadoo.
Opzich als je de juiste persoon te spreken krijg zijn ze best behulpzaam en begripvol, maar er zitten er een paar bij die zich alleen maar aan het standaard verhaal en procedures vasthouden helaas.

[ Voor 50% gewijzigd door markmart33 op 01-11-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
ik heb livebox met telefonie.
na een tijdje werkt de telefoon niet meer, ik moet dan de livebox van stroom afhalen en weer op stroom doen. en dan werkt alles weer normaal.

is dit een bekend probleem wat kan ik eraan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

LinuX-TUX:

Misschien snap jij hier iets van? Of is dit gewoon een vastgelopen Livebox?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.pack/got/wtftumb.PNG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.pack/got/hersteltumb.PNG

Dit heb ik telkens 8)7

Na een verse reboot van de Livebox lijkt dit te zijn opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 01-11-2005 12:31 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Ja zat ik ook aan te denken aan de dns. Want bitcomet gaat via ip's als ik me niet vergis en maakt geen gebruik van dns toch?

Maar hebben meer mensen problemen met msn dat die zo traag verzend? (upload)

Komt 't maybe hierdoor:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jfdejong/GOT/msnprobleem.JPG

En zo ja, hoe kan ik dat fixen? Want 25 kb/s upload vind ik wat weinig :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Quadesh op 01-11-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
hier nog iemand die trage upload heeft met msn
begint bij 25 en maximaal 50 en dat laat in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:41:
Zo, het is 1 november, kom maar op met die 20MBIT! :P

Iemand?
Inderdaad! 1 November! 20 Mbit.... Komm schon! Schnell schnell!!
ik dus nog niet in ieder geval... helpdesk zei vorige week.... iedereen 20 mbit vanaf de 1ste..

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince22 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:09:
[...]

Inderdaad! 1 November! 20 Mbit.... Komm schon! Schnell schnell!!
ik dus nog niet in ieder geval... helpdesk zei vorige week.... iedereen 20 mbit vanaf de 1ste..
Hmm, ff livebox aan/uit?

Maar even tussen ons: Je denkt toch niet echt dat iedere Wanadoo gebruiker 20MBIT krijgt vandaag... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Even met betrekking tot de startpost! : Ik heb getracht de helpdesk te bellen zonder Wanadoo klantnummer en dat kan dus niet (meer). Beide methodes die in de startpost staan werken niet (meer)... Inmiddels heb ik wel een klantnummer dus hoef ik me er geen zorgen meer om te maken, maar ik dacht ik meld het ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Laatst online: 00:33
Ik ben vanmorgen net overgezet van Demon naar Wanadoo. Aanvraag gedaan op 16 oktober. Dus dat is allemaal lekker vlot gegaan. In totaal iets maar van 10 minuten offline geweest. En dat was alleen maar omdat ik nog even de Livebox moest aansluiten.

Vanmorgen ook meteen telefonie via de website aangevraagd. Even de box resetten en ook dat is klaar.

Alleen dus geen 20mbit lijn :-( nahja, het abo scheelt een hoop geld met de 65 euro die ik eerst voor demon betaalde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:25:
[...]
Hmm, ff livebox aan/uit?

Maar even tussen ons: Je denkt toch niet echt dat iedere Wanadoo gebruiker 20MBIT krijgt vandaag... :'(
Nee niet echt, ik kom niet uit een ei :P

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

TokkieB schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:34:
Ik ben vanmorgen net overgezet van Demon naar Wanadoo. Aanvraag gedaan op 16 oktober. Dus dat is allemaal lekker vlot gegaan. In totaal iets maar van 10 minuten offline geweest. En dat was alleen maar omdat ik nog even de Livebox moest aansluiten.

Vanmorgen ook meteen telefonie via de website aangevraagd. Even de box resetten en ook dat is klaar.

Alleen dus geen 20mbit lijn :-( nahja, het abo scheelt een hoop geld met de 65 euro die ik eerst voor demon betaalde..
euh.... ok

[ Voor 4% gewijzigd door Voxie2 op 01-11-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Voxie2 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:52:
[...]

Je hebt al 20 MBit voor 30 euro p/maand!
Uhh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
ja welke internet is dat dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
ja waar kan ik die internet downloaden

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

never mind...... :9

[ Voor 86% gewijzigd door Voxie2 op 01-11-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met de livebox (uitgaande van een goed werkende ADSL verbinding)?
Probeer de volgende tips (en ik schat dat in veel gevallen de problemen opgelost zijn):
  • Maak geen gebruik meer van de webinterface om de LB te configureren. Gebruik Telnet. Regelmatig hangt de LB als je de webinterface gebruikt.
  • Maak geen gebruik van uPNP (de LB ondersteund dit niet). Je moet dus porten forwarden.
  • Maak geen gebruik van DHCP maar leg zelf IP adressen vast op je pc's én je default gateway adres. Lees hier hoe.
  • Maak geen gebruik van de DNSrelay service, configureer in iedere pc de twee DNS adressen van wanadoo. Staat ook op deze link.
  • Reboot je LB.
  • Werk je met een router (en/of firewall) achter de livebox? Lees in ditzelfde bericht hoe je de router/firewall moet instellen.
  • Wireless gebruikers: gebruik dit linkje om je TCP/IP instellingen van je draadloze netwerkkaart in je pc te wijzigen als je het idee krijgt dat je niet de maximum snelheid uit de draadloze verbinding haalt. Zelf niet getest (ik ben "wired") maar anderen waren razend enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:15:
Probleem met de livebox (uitgaande van een goed werkende ADSL verbinding)?
Probeer de volgende tips (en ik schat dat in veel gevallen de problemen opgelost zijn):
  • Maak geen gebruik meer van de webinterface om de LB te configureren. Gebruik Telnet. Regelmatig hangt de LB als je de webinterface gebruikt.
  • Maak geen gebruik van uPNP (de LB ondersteund dit niet). Je moet dus porten forwarden.
  • Maak geen gebruik van DHCP maar leg zelf IP adressen vast op je pc's én je default gateway adres. Lees hier hoe.
  • Maak geen gebruik van de DNSrelay service, configureer in iedere pc de twee DNS adressen van wanadoo. Staat ook op deze link.
  • Reboot je LB.
  • Werk je met een router (en/of firewall) achter de livebox? Lees in ditzelfde bericht hoe je de router/firewall moet instellen.
  • Wireless gebruikers: gebruik dit linkje om je TCP/IP instellingen van je draadloze netwerkkaart in je pc te wijzigen als je het idee krijgt dat je niet de maximum snelheid uit de draadloze verbinding haalt. Zelf niet getest (ik ben "wired") maar anderen waren razend enthousiast.
Het gekke is dat met de Firefox-browser de kans op hangups minder is. Ook de Windows Hyperterminal loopt nogal eens vast daarom is het beter om de Putty Telnetclient te gebruiken www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/
Ook lijkt het mij verstandig om bij het zelf toekennen van IP-adressen buiten de range te blijven die de DHCP van Livebox gebruikt, dus gebruik 192.168.5.2-192.168.5.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 oktober aangevraagd
21 oktober opgelevert
Installatie verliep probleemloos
eigen bridge moest worden gereset / udp blokkade verwijderd om de netwerkprinters te herkennen
sindsdien draait het netwerk (en de printers) als een tierelier

Wellicht geeft enige berichtgeving van wat Wanado presteerd in postieve zin een wat genuanceerder beeld op dit forum. Er zijn wel heel veel klagers, met naar het lijkt een enigzins overtrokken verwachtingspatroon. Wees tevreden met wat je nu al krijgt voor €22,50 resp. €27,50 per maand.

Het zal wel incidenteel zijn maar news.wanadoo.nl dendert bij mij met 403 KB/s naar binnen toe als dit een gecapt signaal is word ik ook ongeduldig naar de invoering van 20 Mb/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:02:
10 oktober aangevraagd
21 oktober opgelevert
Installatie verliep probleemloos
eigen bridge moest worden gereset / udp blokkade verwijderd om de netwerkprinters te herkennen
sindsdien draait het netwerk (en de printers) als een tierelier

Wellicht geeft enige berichtgeving van wat Wanado presteerd in postieve zin een wat genuanceerder beeld op dit forum. Er zijn wel heel veel klagers, met naar het lijkt een enigzins overtrokken verwachtingspatroon. Wees tevreden met wat je nu al krijgt voor €22,50 resp. €27,50 per maand.

Het zal wel incidenteel zijn maar news.wanadoo.nl dendert bij mij met 403 KB/s naar binnen toe als dit een gecapt signaal is word ik ook ongeduldig naar de invoering van 20 Mb/s ;)
Ik ben er ook moe van geworden hoor, mensen die telkens wat te meuken hebben te helpen. Te lui om er zelf even achteraan te gaan en als er als de kippen bij zijn als het gaat om goedkoop snel internet. Niet zo zeuren, maar lezen, klaar!

Mag alweer melden dat ik alweer een kleine 13 dagen uptime heb met m'n livebox :Y)
En voor de rest geniet ik wel van m'n verbindinkje, bittorrent zorgt er niet voor dat m'n livebox ondersteboven gaat/hangt. Ook geen problemen met andere dingen, nette snelheden.

[zeikmodus]Weet alleen nog niet hoe ik de IPQoS settings manipuleer, zou BT & vooral CSS extra prioriteit willen geven.[/zeikmodus] :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Vraag

Als ik een standaard adsl modem ga gebruiken op een adsl2+ verbinding ? Gaat het dan helemaal niet werken of traint de modem naar 8Mbit.

Het gaat mij helemaal niet om die download. Het gaat mij alleen om de upload. 20 mbit is leuk. Maar het mag van mij ook wel op die 4Mbit blijven.. Ik wil alleen die 1 Mbit upload :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
4POX schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:47:
Vraag

Als ik een standaard adsl modem ga gebruiken op een adsl2+ verbinding ? Gaat het dan helemaal niet werken of traint de modem naar 8Mbit.

Het gaat mij helemaal niet om die download. Het gaat mij alleen om de upload. 20 mbit is leuk. Maar het mag van mij ook wel op die 4Mbit blijven.. Ik wil alleen die 1 Mbit upload :P
*kuch*
Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Wanadoo. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Wanadoo, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Laatste firmware installeren ;)
murata schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:28:
ik heb livebox met telefonie.
na een tijdje werkt de telefoon niet meer, ik moet dan de livebox van stroom afhalen en weer op stroom doen. en dan werkt alles weer normaal.

is dit een bekend probleem wat kan ik eraan doen.

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:02:
[...]

2 November aangevraagt heb je met een beetje geluk 5 December je aansluiting wel hahaha :+
wachten wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Laatst online: 12-09 08:43
lazrambo schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:53:
Ping: 23ms
Ping vind ik wel een beetje aan de hoge kant vergeleken met @Home waarbij ik altijd rond de 14 a 17 had. :'(
Dat valt me ook tegen, ping is een stuk hoger hier (14ms bij @home -> 25ms nu?). Gelukkig loopt @home nog een maandje door, en ik hoop dat Wanadoo hier nog wat aan kan doen.

Verder werkt alles prima zo te zien, ik heb het net aangesloten. Mijn telefoonaansluiting heeft wel afwijkende kleuren maar werkt wel gelukkig. Voor de rest was het gewoon inpluggen & refresh network!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Weet iemand nu al hoe je die upload van msn omhoog kunt krikken? Als je de livebox hebt en dan een router. En alle poorten op de livebox zijn geforward naar de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn draadloze verbinding niet werkend..
Ik gebruik de volgende instellingen:

IP: 192.168.3.10
Subnetmask: 255.255.255.0
Default-gateway: 192.168.3.1
DNS adressen: 194.134.5.55 en 194.134.5.5

M'n laptop heeft wel verbinding met de livebox, maar ik kan niet op internet. Weet iemand wat er niet goed gaat..?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.