You can do better than that. WiFi doet dit al prima. Iets spannender denken!
Landelijk lijkt me niet echt voor de hand liggend; geen enkele DSL provider die dat doet. KPN komt het verst, maar is dan ook de enige partij op de nederlandse markt die daar het geld voor heeft. Maar als het produkt goed loopt kan er vast een uitbreiding komen, denk ik zo.
Overigens zou 't opzich niet verkeerd zijn als wanadoo een alternatief bied voor de livebox, er zijn namelijk ook klanten die graag hun adsl modem in bridge mode willen hebben, en geen interesse hebben in bijvoorbeeld VOIP.
VoIP misschien niet, maar misschien wel andere zaken? Hoever kan jij in de toekomst kijken wat dat betreft?
Daarnaast vind ik het wel enigszins vreemd om te constateren dat mensen mensen er vrede mee hebben dat een product, zoals bijvoorbeeld de livebox, niet 100% is. Van software zijn we het inmiddels wel gewend, maar het verbaast me dat deze trend zich ook steeds meer verplaats naar het hardware front. Fouten kunnen natuurlijk altijd gemaakt worden, maar ik krijg soms de indruk dat men dit ook doelbewust doet (zie ook versatel) om een product maar zo vroeg mogelijk op de markt te krijgen.
Als ik het zo lees zeg je dat men doelbewust fouten maakt om maar dingen snel op de markt te zetten; dat is een wel erg aparte redenering. Maar als je bedoelt dat er veel half-uitontwikkelde produkten gelanceerd worden, om te zorgen dat men de boot niet mist mbt klanten binnen halen, dan ben ik het geheel met je eens. Op dit moment hebben bbned, Versatel, KPN, Tiscali en Wanadoo allemaal een VoIP/DSL dienst op hun DSL netwerk. bbned had ontzettend veel problemen met stabiliteit (kijk naar Scarlet), en dat produkt loopt veel minder storm dan gehoopt. KPN VoIP vertoont blijkbaar ook behoorlijk wat kuren, Versatel is nog wat nieuw, en Wanadoo is bekend. Van Tiscali weet ik het niet zo, maar ik hoor hier en daar dat dat nog allemaal wel te doen is (correct me if I'm wrong). Dus 1 uit 5 die het wel aardig doet - ik krijg het gevoel dat de telco's elkaar allemaal hebben zitten opjutten om maar snel met iets te komen, en geen enkele is het echt gelukt een goed, "af" produkt neer te zetten. Dus ja, dit is absoluut een trend.
En uiteindelijk heeft niemand er natuurlijk vrede mee dat een produkt niet helemaal goed werkt. Er is alleen een acceptatie-niveau. Bepaalde dingen trek je wel, anderen helemaal niet. De problemen die er een half jaar geleden waren met de LiveBox trokken veel mensen absoluut niet. Nu zijn er flink wat verbeteringen geweest, en het is nog niet 100%, maar de kwaliteit is nu duidelijk boven het acceptatie-niveau uitgestegen. Ik denk niet dat Wanadoo dan nu maar stopt met verbeteren, dus het kan alleen maar beter worden. Wat ik eerder zei geldt hier dus ook: eens zien hoeveel mensen aan het einde van hun eerste contractsjaar direct willen overstappen. Dat is een cruciaal moment voor de kwaliteitsmeting. Als het dan nog niet goed is, ja, dan wordt het moeilijk voor Wanadoo om klanten te behouden (en die klanten dus winstgevend te laten zijn, want meestal moeten ze wel iets meer dan slechts 1 jaar op je netwerk blijven wil je er aan gaan verdienen).
[
Voor 87% gewijzigd door
Verwijderd op 30-10-2005 21:30
]