[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Alles doet het,

eerste indruk, sommige sites laden langzaam, maar kan aan het moment liggen.
Snelheid is goed, telefoon doet het ook, alleen nog geen 20Mb :'( (5041) Alles op zijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi blijft bij mij nog steeds niet helemaal soepel.
Morgen maar weer een sproberen met UTP... Ben benieuwd..

Nog meer mensen wat probleempjes met Wifi Livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Probleempje met de livebox?

Na gisteren trots verteld te hebben dat alles na 30 uur nog perfect draaide, kan ik nu vertellen dat ik vanochtend mijn eerste reboot heb moeten doen. ( na ca 50 uur ).

Hele livebox was vastgelopen. We kwamen er pas achter nadat we onze pc's hadden opgestart en het net op wilden. Geen idee wat de reden geweest zou kunnen zijn. Er was geen enkel data of voip verkeer geweest.

Afijn, stekker eruit, water opgezet voor de koffie, stekker erin, koffie gezet, en mijn mail was binnen toen ik aanschoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Damn, loop al de hele avond te kloten. Livebox vanmiddag aangesloten werkt prima.
Maar dan de DHCP ramp, ik heb op de rode ethernet poort m'n pc aangesloten en op de gele poort een Linksys Access Point. Werken allebei prima, ik kan echter vanaf m'n pc de AP niet benaderen. Dit omdat m'n pc van de DHCP server het ip 192.168.5.10 krijgt en het AP 192.168.6.10, ze vinden elkaar dus nooit. Hoe krijg ik die AP in dezelfde range als m'n pc?
Alle pc's die via de AP verbinding maken krijgen ook een IP adres in de 192.168.6.x range en die kunnen dus wel verbinding maken met het AP.

Ik heb nav deze post in de topic start al de dhcpserver van de livebox uitgeschakeld maar dan werkt er helemaal niets meer, kan dan zelfs niet meer op internet komen.
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:57:

Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.
Iemand slimme tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik dacht dat je op die andere Eth port helemaal geen extra pc of wat dan ook kon aansluiten :? (werkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:36

dodo79

witte dikke tonnie

zie een hoop klachten hier......
Maar hier werkt het, het is op de afgesproken dag opgeleverd.
ofwel, nog geen probleem

duurde wel ff voordat de livebox geupdated was

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:09:
Ik dacht dat je op die andere Eth port helemaal geen extra pc of wat dan ook kon aansluiten :? (werkend)
Ja hoor werkt prima, alleen die DHCPserver werkt vrij wazig. Wat ik trouwens ook raar vind, is dat m'n pc door de DHCP als gateway 192.168.5.1 krijgt ipv 192.168.1.1 (wat het dus eigenlijk is), maar dat zal wel want het werkt wel. Nu alleen nog alle in dezelfde range krijgen en ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
DyStiC schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:12:
[...]

Ja hoor werkt prima, alleen die DHCPserver werkt vrij wazig. Wat ik trouwens ook raar vind, is dat m'n pc door de DHCP als gateway 192.168.5.1 krijgt ipv 192.168.1.1 (wat het dus eigenlijk is), maar dat zal wel want het werkt wel. Nu alleen nog alle in dezelfde range krijgen en ik ben tevreden.
Voor meer info over de gateways van de Livebox, check hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
wilko2 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:53:
Hmmm, dat is nieuw voor mij. Een splitter en geen ruis. En uiteraard zit de telefoon aan de eerste splitter :Y)
Heb je ook 'de' splitter die je kreeg bij -zoals het destijds heette- MxStream?
Dat zou gewoon moeten kunnen, doch uit eerdere posts begrijp ik wel dat de LiveBox, zeker met z'n ADSL2, nogal kritisch is over de splitter. Dus, wellicht is de oude MxStream splitter "van toen het allemaal nog wat langzamer ging" niet goed genoeg.

Lijkt me wel; effe zo'n splittertje kopen voor een paar euro; dan kunnen problemen met de LiveBox of stroomuitval tenminste m'n telefoon er niet uit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gelukkig heeft de Livebox een ingebouwde splitter tegenwoordig en mag die oude splitter gewoon wegblijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sebastius schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:46:
Gelukkig heeft de Livebox een ingebouwde splitter tegenwoordig en mag die oude splitter gewoon wegblijven!
En gelukkig levert die situatie nou juist veel problemen op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:01:

Nog meer mensen wat probleempjes met Wifi Livebox?
Ik krijg het hele Wifi gebeuren niet aan de praat. Op het eind van de installatie geeft hij aan dat de installatie mislukt is en dat de computer opnieuw opgestart moet worden. Na verschillende keren wil het nog niet lukken. Weet iemand misschien wat er fout kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Lizard schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:36:
[...]
Voor meer info over de gateways van de Livebox, check hier
Bedankt, hier heb ik het mee op kunnen lossen.
Voorals nog ben ik zeer tevreden over de Livebox, nu bijna een dag in gebruik icm Family. Ging trouwens prima, de Livebox op zolder neerzetten en bij het isra punt de oude kpn splitter gebruiken om hier de telefoons op aan te sluiten. Geen last van ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:03:
[...]

Ik krijg het hele Wifi gebeuren niet aan de praat. Op het eind van de installatie geeft hij aan dat de installatie mislukt is en dat de computer opnieuw opgestart moet worden. Na verschillende keren wil het nog niet lukken. Weet iemand misschien wat er fout kan zijn?
Ok, ff een korte troubleshoot :)
- Brandt het wifi lampje op de Livebox? Nee? dan zit de PCMCIA kaart er niet goed in.
- Is het Lampje op de dongle uit? Dan is waarschijnlijk de driver niet goed geinstalleerd/brakke usb mobo drivers.

dit los je als volgt op:

-Verwijder wifi stick
-Browse naar cd -> Windows -> Wifi -> Utility
-Start setup en deinstalleer alles
-Reboot (belangrijk!)
-Ga weer naar de zelfde locatie en start setup opnieuw
-Als de setup het aangeeft sluit de stick aan.
-Nu zou je via de sagem tool weer het netwerk opnieuw moeten kunnen instellen.
(juiste ssid, shared, 128 bits, web key)

Vergeet de reg knop niet op de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:09:
<knip>
Als je vanaf het ISRA-punt een norm88 kabel gebruikt om het ISRA-punt feitelijk op te lengen is er niks aan de hand voorwat de lengte betreft.
In feite verleng je op deze manier je ISRA-punt en staat er niets een correcte werking in de weg.
De norm 88 kabel is qua impedantie gelijk aan de kabel zoals deze in de grond ligt om het verkeer te verzorgen vanaf de centrale naar het woonhuis.
Als je pur sec gaat kijken naar de eigenschappen van UTP-kabel voorwat betreft het transport voor adsl, dan zal blijken met meetapparatuur dat de UTP-bekabeling lager scoort dan de hierboven omschreven kabel, dit vanwege het feit dat er impedantie verschillen zitten tussen UTP en de simpele 1x4 (norm88) die kpn gebruikt.
Vermijd alleen het gebruik van flat-oval kabel, dat is baggerrrrrrrrrrr
@orph en/of lizard:

Hm, jullie kennis is groot, maar mijn verwarring nu ook helaas :/
Ik kan mijn kabels moeilijk uit de muur trekken en gaan vervangen voor norm88, en ik ga er inmiddels vanuit dat ik de platte variant heb. Door de WandContactDoos open te schroeven zag ik dat ik geen twisted pair heb, maar de platte variant met 4 enkele aders. Kunnen jullie me vertellen wat dat met mijn snelheid doet? (lengte 10-15m) Met 600m naar de centrale verwacht ik een goeie snelheid te halen, maar als die kabels dat dramatisch slecht maken, dan waag ik het niet.

Nou ik erover nadenk: weet iemand of de CableOne monteur die norm88 voor me wil leggen? Maakt het voor mij makkelijker! O-)

Aan anderen: bedankt wat betreft de opmerkingen over bluetooth. Het was kennelijk een loos alarm. Stond ergens op een ander forum iets verkeerds. Zegt dus iets over dit draadje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:46:
[...]

En gelukkig levert die situatie nou juist veel problemen op :Y)
Mis ik nou iets :?

Maar ZEER zelden dat een vastgelopen livebox ervoor zorgt dat je KPN nummer niet bereikbaar is. Daarbij komt nog eens dat je al gezegd hebt dat KPN roet in jouw verbinding heeft gegooid, toch?

Zelf nooit problemen mee gehad :Y)

edit:
Als je wilt tweaken of eigen configuraties werkend zien te krijgen, moet je wel zo mans zijn om mislukkingen niet af te schuiven op theoriën en de livebox hè ;)
Heeft iemand op dit forum een Asus WL-100 kaartje? Zo ja, werkt deze ook als je hem in de livebox steekt?

Kwam hier zelf de vorige keer ook op uit toen ik die kaartjes zat uit te pluizen, maar ben gekapt toen het me duidelijk werd dat dezelfde chipset "toevallig" ook op de USB dongles voorkwam. Ben toen nog eens dit artikel tegengekomen, maar wil nu wel even het fijne ervan weten :Y)
Sneaky Broadcom actie ... Sagem helemaal ingepakt door hen met massa-productie stunts ofzo :)

[ Voor 44% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-10-2005 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cable One monteur zal zeer waarschijnlijk geen Norm 88 kabel in de auto hebben maar UTP-bekabeling.
Voorwat betreft de flat oval cable heb ik eerlijk gezegd geen idee wat deze met je snelheid zal gaan doen, maar hij is zeker niet geschikt voor transmissie voor adsl, laat staan adsl2.

Voor de duidelijkheid: norm 88 kabel is niets meer dan de standaardkabel die KPN voor telefoonaansluitingen gebruikt.
ALs je reeds flat oval in de contactdozen hebt zitten, dan moet het vervangen toch zo klaar zijn.
Je hebt immers al een pracht van een trekdraad in je leidingen zitten.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:17:
[...]

@orph en/of lizard:

Hm, jullie kennis is groot, maar mijn verwarring nu ook helaas :/
Ik kan mijn kabels moeilijk uit de muur trekken en gaan vervangen voor norm88, en ik ga er inmiddels vanuit dat ik de platte variant heb. Door de WandContactDoos open te schroeven zag ik dat ik geen twisted pair heb, maar de platte variant met 4 enkele aders. Kunnen jullie me vertellen wat dat met mijn snelheid doet? (lengte 10-15m) Met 600m naar de centrale verwacht ik een goeie snelheid te halen, maar als die kabels dat dramatisch slecht maken, dan waag ik het niet.

Nou ik erover nadenk: weet iemand of de CableOne monteur die norm88 voor me wil leggen? Maakt het voor mij makkelijker! O-)

Aan anderen: bedankt wat betreft de opmerkingen over bluetooth. Het was kennelijk een loos alarm. Stond ergens op een ander forum iets verkeerds. Zegt dus iets over dit draadje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DyStiC schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:06:
Damn, loop al de hele avond te kloten. Livebox vanmiddag aangesloten werkt prima.
Maar dan de DHCP ramp, ik heb op de rode ethernet poort m'n pc aangesloten en op de gele poort een Linksys Access Point. Werken allebei prima, ik kan echter vanaf m'n pc de AP niet benaderen. Dit omdat m'n pc van de DHCP server het ip 192.168.5.10 krijgt en het AP 192.168.6.10, ze vinden elkaar dus nooit. Hoe krijg ik die AP in dezelfde range als m'n pc?
Alle pc's die via de AP verbinding maken krijgen ook een IP adres in de 192.168.6.x range en die kunnen dus wel verbinding maken met het AP.
Iemand slimme tips?
Dat heeft helemaal niks met de Livebox of een "DHCP ramp" te maken, want die doet z'n werk dan prima. De twee ethernetpoorten horen allebei een andere range te gebruiken. De tweede ethernetpoort gaat in de toekomst gebruikt worden voor (waarschijnlijk) digitale TV en moet dus gescheiden zijn van de rest van het netwerk.

De oplossing? Koop een switch, hang die aan de rode ethernetpoort van de livebox, en hang dan aan de switch je AP en PC('s).

(ook wel iets voor de startpost ;))

Oh ja, dat splitter-gebeuren: waar kan je een goeie splitter kopen? Als het niet teveel kost wil ik het best eens proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wortelsoep op 29-10-2005 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:07
LinuX-TUX schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:42:
[...]

Maar ZEER zelden dat een vastgelopen livebox ervoor zorgt dat je KPN nummer niet bereikbaar is. Daarbij komt nog eens dat je al gezegd hebt dat KPN roet in jouw verbinding heeft gegooid, toch?

Zelf nooit problemen mee gehad :Y)

edit:
Als je wilt tweaken of eigen configuraties werkend zien te krijgen, moet je wel zo mans zijn om mislukkingen niet af te schuiven op theoriën en de livebox hè ;)
Heeft iemand op dit forum een Asus WL-100 kaartje? Zo ja, werkt deze ook als je hem in de livebox steekt?

Kwam hier zelf de vorige keer ook op uit toen ik die kaartjes zat uit te pluizen, maar ben gekapt toen het me duidelijk werd dat dezelfde chipset "toevallig" ook op de USB dongles voorkwam. Ben toen nog eens dit artikel tegengekomen, maar wil nu wel even het fijne ervan weten :Y)
Sneaky Broadcom actie ... Sagem helemaal ingepakt door hen met massa-productie stunts ofzo :)
Kan iemand die genoeg Frans kan, niet even een bericht posten of ze hun kaartje willen uitlezen en de gegevens willen posten. Ik heb er al rondgekeken en er stond nog niets erover zover ik het kon begrijpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fraske op 29-10-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54
Oef, heb nu een dikke week die livebox....Gisteren maar eens voor de eerste keer iets via bittorrent binnen proberen te halen... Sávonds aangezet, smorgens binnen.... dacht ik.
Mooi niet dus, hele f*cking livebox hing vast, geen web interface, geen telnet, geen telefonie.

Sorry, maar wat een waardeloos baggerding is dat. Ik dacht dat het wel zou meevallen maar niet dus. Ik weet dat de gewone routers soms ook bagger zijn, niet veel connecties, trage downloads via p2p etc. Maar die livebox slaat alles, op de eerste plaats erg traag... (kan niet meer dan 100connecties ofzo??) en vervolgens hangt dat rotding zich ook nog geheel op.

Maar goed, ik wacht nog op de volgende firmware update... ik neem aan dat die toch snel eraan komt gezien de vele problemen met oa ook de dhcp server welke af en toe helemaal niet werkt, en anders komt er een ander modem tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

dan doe jij wat verkeerds want ik heb gisteren 1 gedownload en 3 geseed tegelijk. dat is zeker weten meer dan 100 connecties.

Edit: ga er niet vanuit dat je over 1 maand ofzo een nieuwe firmware kan verwachten.

[ Voor 32% gewijzigd door vr6-only op 29-10-2005 13:44 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
vr6-only schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:41:
dan doe jij wat verkeerds want ik heb gisteren 1tje gedownload en 3 geseed. dat is zeker weten meer dan 100 connecties
Tja, dat kan best.... was ook slechts een voorbeeld. Heb azureus al op max 800 gezet ipv de 1200 connecties wat ik normaal gebruik.

Maar dan nog hangt ie zich op. En downloads komen niet sneller binnen dan 200kb/s

Terwijl dit met @home en een AMD K6 linux server gewoon altijd de max bandbreedte van 620KB/s was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

800 per torrent ? zo haal je juist je download snelheid naar beneden. tussen 60 en 150 connecties per torrent is het meest geschikt.... heb hem op 100 en haal altijd 300 + snelheden

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 29-10-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
vr6-only schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:45:
800 per torrent ? zo haal je juist je download snelheid naar beneden. tussen 60 en 150 connecties per torrent is het meest geschikt.... heb hem op 100 en haal altijd 300 + snelheden
Nee, max connecties global, per torrent unlimited. Werkt perfect. Heb ik normaal altijd max snelheid wat @home aankon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
vr6-only schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:45:
Wa boeid deh nu, tgaat erom dat die livebox zich nog steeds ophangt... bagger ding dus.

Btw: op speedtest staan nu wa hogere snelheden, volgens mij zijn ze bezig met upgraden.
http://www.speedtest.nl/D...9&ReportID=1&TestTypeID=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nee dat boeit wel want wat jij verkeerd doet daar kan de livebox niets aan doen. mijn linksys modem/router hangt dan zelfs nog

speedtest klopt voor geen ene fuck. ik haal op het eind bij speedtest 389 kb/s (zoals altijd) en in de grafiek staat bij nijverdal 321 |:(

eerst schommelt ie tussen 410 en 420 en op het eind zakt ie terug naar 389 |:(

[ Voor 91% gewijzigd door vr6-only op 29-10-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:42:
[...]

Maar ZEER zelden dat een vastgelopen livebox ervoor zorgt dat je KPN nummer niet bereikbaar is.
Als je, zoals mij, die Wanadoo telefonie gestolen kan worden dan is "zeer zelden" toch nog altijd het introduceren van een volkomen onnodige oorzaak van storingen. -> Die zie ik liever niet. Daarnaast is het bij stroomstoring altijd ook niet meer bellen (aldus Wanadoo; heb mijn LiveBox nog niet in huis). Zou toch handig zijn even je energiebedrijf te kunnen laten weten dat er iets fout is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Als de LB uit staat kan je nog gewoon met KPN bellen...

edit: en het lijkt hier wel een LB-bash-topic te worden zeg :/ Echt alles is inmiddels de schuld van de livebox 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Wortelsoep op 29-10-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wilko2 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:02:

edit: en het lijkt hier wel een LB-bash-topic te worden zeg :/ Echt alles is inmiddels de schuld van de livebox 8)7
ja omdat er mensen hier rond lopen die zomaar roepen dat iets bagger is of troep :( :( :( wordt er werkelijk niet goed van, je hoort dat er een aantal kinderziektes aanwezig zijn/waren dus waarom neem je dan wanadoo adsl family. loop lekker naar je planet of xs4all provider....
kinderziektes gingen ook over telefonie en UPnP programma's die ervoor zorgden dat de livebox soms vast liep en niet over torrents |:(

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 29-10-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
vr6-only schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:06:
[...]

ja omdat er mensen hier rond lopen die zomaar roepen dat iets bagger is of troep :( :( :( wordt er werkelijk niet goed van, je hoort dat er een aantal kinderziektes aanwezig zijn/waren dus waarom neem je dan wanadoo adsl family. loop lekker naar je planet of xs4all provider....
kinderziektes gingen ook over telefonie en UPnP programma's die ervoor zorgden dat de livebox soms vast liep en niet over torrents |:(
Exactly, en daar de fimrware update de problemen met de telefonie + upnp heeft opgelost (door upnp er dan maar helemaal uit te slopen, ook mooie manier van een oplossing) ging ik ervan uit dat op zijn minst alledaagse zaken zoals het af en toe downloaden van een file werkt.

Helaas blijkt dit niet het geval, vindt het jammer, want als ze dat probleem zouden oplossen zou er niks aan de hand zijn. Ik vermoed dat 95% van de storingen bij wanadoo te maken hebben met de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wordt as dinsdag de lijn opgeleverd. Ik heb echter nog geen livebox ontvangen.
Is dit normaal? Ik heb hier namelijk ook al gelezen dat mensen de box zo ongeveer 6 dagen van tevoren ontvangen.
Bezorgen ze trouwens ook op zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:51:
Bij mij wordt as dinsdag de lijn opgeleverd. Ik heb echter nog geen livebox ontvangen.
Is dit normaal? Ik heb hier namelijk ook al gelezen dat mensen de box zo ongeveer 6 dagen van tevoren ontvangen.
Die vraag is al best vaak gesteld ;)
Gewoon afwachten en anders Wanadoo mailen en je kan ze ook gratis bellen als je nog geen klant bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik had mijn livebox op de dag van levering gekregen rond 5 uur dus maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:51:
Probleem is dat er niet meer gelezen wordt maar dat iedereen alleen nog maar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:47
Nou ik heb 't allemaal voor mekaar. Ik zat eerst wat te kloten had perongeluk de dhcp server van de LB uitgezet en wist niet welke range 't was 8)7
Dus toen de LB ff gereset en nu werkt alles. Heb m'n routertje er tussen en was net aan 't downloaden met 400kb/s :D
Dus ik vind 't super. Nu nog ff afwachten hoe ohog die upload snelheid ongeveer is.
En telefonie nog ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Unique schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:50:
[...]

Wa boeid deh nu, tgaat erom dat die livebox zich nog steeds ophangt... bagger ding dus.

Btw: op speedtest staan nu wa hogere snelheden, volgens mij zijn ze bezig met upgraden.
http://www.speedtest.nl/D...9&ReportID=1&TestTypeID=8
Jeuj! >:)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 18:29
Na afgelopen week weer met wanadoo aan de lijn te hebben gehangen is er nu toe gezegt dat het gemaakt word binnen 11 werkdagen waarvan er al 6 voorbij zijn. Als het dan niet is gelukt gaan we naar kassa of iets dergelijkt toe, dat vonden ze niet leuk en hebben toen gelijk gezegt dat als het niet te doen is wij weer kontact op moesten nemen en ze een andere "financieele" oplossing zouden aanbieden.

De sukkels kunnen geen verbinden krijgen maar als het niet werkt wel met geld smijten..
Ik wacht nu al 13 weken op wanadoo. Als het niet lukt wil ik en mijn ma inderdaad een schadevergoeding. Maar ik het geen idee in welke richting dat bedrag moet gaan lopen... Iemand enig idee? bel kosten zijn denk ik €50,- en dan per week een eurotje of €75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Hallo, ik heb nu toch ff een vraagje is het handig om alle poorts te forwarden van de livebox naar m'n router? Of werkt upnp ook wel als er ook nog een router tussen zit? Of heeft iemand een makkelijkere oplossing?

De opstelling ziet er dus zo uit: Livebox --> Router --> 2 pc's
Owh ja en nog een telefoon maar dat maakt niks uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Zo, ook bij 400 connecties vliegt de livebox eruit, wederom compleet vast... nu maar op 200 gezet.
Het zal me benieuwen... bovendien is momenteel de dns omzeep, telefonie is omzeep, de webinterface werkt niet meer en telnet kom ik ook niet meer in. (alleen nog maar een knipperende cursor.)

Fijn ding die livebox... Zucht
Resetten helpt niet. Vermoedelijk firmware corrupt....

Waar kan ik die firmware downloaden? En vervolgens rechtstreeks flashen?

edit: En de DHCP server werkt ook niet meer merk ik net...
En dat nadat de livebox een hele week zonder problemen heeft gedraaid... download je een file via P2P en alles is dood. Wat een ongelooflijke baggerzooi. Liefste gooi ik die livebox al het raam uit. :r

[ Voor 25% gewijzigd door KBDE op 29-10-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Ik denk toch echt dat 't dan aan jou ligt. Want ik heb er echt geen last van. Zo net nog gedownload met 400 kb/s ook een torrent. Ik moet alleen nog ff de poorten openen maar dat heb ik hierboven al gevraagt :P Dus als iemand daar antwoord op wil geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Ja het ligt vast en zeker aan mij, ik denk dat ik eerst drie rondjes met mijn bureau stoel naar de rechter zijde moet draaien, drie keer in mijn handen moet klappen en nog een keer hardop moet wensen dat het werkt als ik op een link klik...

Stelletje flapdrollen. Hebben jullie die livebox ontworpen of waarom voelen jullie je aangevallen?
Desnoods stel ik in dat ie 100000 connecties tegelijk moet maken, het hoort gewoon te werken. Het werkt met een COM21 modem, een MOTOROLA, en zelfs met billige ETECH en DLINK, Linksys modem/routers.

De livebox is simpelweg nog steeds niet stabiel, en zou dus eigenlijk helemaal niet verkocht mogen worden, laat staan dat ze je verplichten om dat gare rotding aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Het is helemaal nie verplicht om em aan te laten schaffen :\
Hoe kom je daar nou weer bij? :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Quadesh schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:06:
Het is helemaal nie verplicht om em aan te laten schaffen :\
Hoe kom je daar nou weer bij? :\
Nee, ok daar geef ik je gelijk in.. ik had natuurlijk bij mijn oude provider kunnen blijven of ik had een andere provider kunnen kiezen.

Maarja, eigenlijk ga je ervan uit dat ze het modem wat ze aan alle klanten leveren wel getest is. Daar het modem nu al jaren op de markt is (zie frankrijk) kan er geen sprake meer zijn van kinderziektes.

/Edit na tich keer hard resetten kan ik dan eindelijk weer bij telnet inloggen... veel heb ik er echter niet aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
login: root
Password:
[root @ home]$ ls
Command not found.
[root @ home]$ show
Command not found.
[root @ home]$ help
Command not found.
[root @ home]$ ?

LIST

DESCRIPTION
Help not available
USAGE
Usage not available

Command not found.
[root @ home]$

[ Voor 28% gewijzigd door KBDE op 29-10-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 06:30
Weet iemand een goed alternatief voor de livebox als je tevens telefonie wilt hebben van Wanadoo?
Ik heb er namelijk nog geen kunnen vinden.

Eigenlijk ben ik nogal onder de indruk van de hoeveelheid problemen die worden gemeld met de livebox. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:13:
[...]
Waar kan ik die firmware downloaden? En vervolgens rechtstreeks flashen?
op je wanadoo cd in de "rescue" folder
programma genaamd RouterUpgrade.exe uitvoeren en rustig afwachten
doe het wel via een netwerk kabel of usb met een statisch ip!
na de flash zal je modem het laaste firmware downloaden
suc7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
koenie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:04:
Weet iemand een goed alternatief voor de livebox als je tevens telefonie wilt hebben van Wanadoo?
Ik heb er namelijk nog geen kunnen vinden.

Eigenlijk ben ik nogal onder de indruk van de hoeveelheid problemen die worden gemeld met de livebox. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.
Ik heb 21 oktober de aanvraag ingediend voor deze abbo dus ben me ook aan het inlezen. Hoe zit het eigenlijk met die 61% waarbij alles werkt "precies zoals het hoort"? Kunnen die mensen tegelijkertijd prima telefoneren, emulen met bv. max 800 connections en ook nog 's soepeltjes downen ergens tussen 4-20Mbit/s? Of desintegreert die livebox dan ter plekke tot deadbox? Of moet ik "precies zoals het hoort" lezen als "kwaliteit is gelijk aan het geluid wat uit de livebox komt?" 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal er ook nog even op terug komen.

Het is "echt waar" dat als de livebox uitvalt OOK de Kpn lijn dood is.
Klantenservice stond er ook van te kijken trouwens.
Maar ik heb het zelf al een aantal keren meegemaakt.

Wifi wertkte bij mij voor geen meter. Sinds vandaag alles weer met UTP aangesloten. Werkt tot nu toe uitstekend. Switch tussen livebox en pc's en gaaaaaaaaaaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
livebox sucks idd ja.

ik kon ineens niet meer bellen kreeg harde ruis ensow hun gebeld alles gedaan en getest zou nieuwe modem krijgen na 1 week bellen meneer er is helemaal nix voor u klaargezet hoorde ik.
hij zou alsnog 2e keer een nieuwe modem opsturen afijn ik weer 1 week later gebeld waar die modem bleef zelfde liedje meneer er is nix voor u klaargezet.

maar wonderbaarlijk werkte me telefonie ineens weer na die firmware update.
en ineens 2 uur later na ingebruik weer telefonie dood.

voor de 3e keer hebben ze me nu een nieuwe modem toegezegd en als die er maandag niet is bel ik wel weer.

voor de 6000x

ben inmiddels al bijna 4 weken niet te bereiken op me huistelefoon leuk he zo'n livebox maar het internet werkt toppie zonder troubles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
vr6-only schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:54:
nee dat boeit wel want wat jij verkeerd doet daar kan de livebox niets aan doen. mijn linksys modem/router hangt dan zelfs nog
Wat ik verkeerd doe? :X
Ik doe helemaal niks verkeerd.. ik internet gewoon, de service waar dat apparaat voor ontworpen is.
Als hij dat niet kan dan is er dus iets fundamenteels mis met dat ding.
Dat apparaat zou dus helemaal niet op de markt mogen zijn, tis meer een beta versie van iets wat nog in ontwikkeling is.... en het is gewoonweg absurd dat men eindgebruikers als beta testers laat fungeren...

Maargoed dat er problemen zouden zijn wist ik van te voren, en gezien de prijs en de beloofde snelheid heb ik die overweging genomen. De livebox is onstabieler als ik verwacht had, maargoed zolang ik mn ~15 mbit 1 november heb valt daar misschien nog wel mee te leven, want JA dat werd mij beloofd toen ik bestelde.

De enige reden waarom ik dan ook repliede op jou is omdat ik het niet eens ben op de manier hoe jij wanadoo/sagem verdedigd door simpelweg de problemen van de livebox bij de gebruiker te gooien.
We weten allemaal (inclusief wanadoo) dat die problemen veroorzaakt worden door dat onding.

Oh ja en op die reply:
"speedtest klopt voor geen ene fuck. ik haal op het eind bij speedtest 389 kb/s (zoals altijd) en in de grafiek staat bij nijverdal 321 |:( "
hou ik maar aan dat |:( bedoeld was voor speedtest of jezelf en niet mij. Zou het niet zo zijn: speedtest bevat gemiddelden, dus nogal logisch dat het niet met jou test overeen komt (waarschijnlijk moet je zelfs eerst inloggen wil je in die stats komen want hoe wil speedtest anders weten welke stad je vandaan komt) }:O

[ Voor 7% gewijzigd door Unique op 30-10-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

hehe, goede morgen

ik ben ingelogd.
enige gebruiker in nijverdal die speedtest heeft uitgeprobeerd toen ik het melde na die tijd naar me buurman toegegaan en daar ook uitgeprobeerd je ziet nu ook 2 gebruikers staan. beiden van ons halen ruim 380 kb/s op het eind (in het begin van de test ruim 420 maar goed) dus ik snap niet waarom er ineens 320 ofzo staat :? ik snap ook dat speedtest en indicatie is dus dat hoef je ook niet voor te schotelen

ik verdedig niemand hier, ik kijk gewoon naar mijn eigen ervaring en ik heb hier samen met me buurman nergens last van. daarom zeg ik het je. er lopen nou eenmaal zoveel mensen rond die direct roepen dat iets niet werkt terwijl het aan hun ligt. voorbeeld ervan kun je hier zelfs nog terug vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door vr6-only op 30-10-2005 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Okay ik zal 't nog maar een keer vragen want 't forum wordt steeds overspoelt met klachen (waar ik geen last van heb gelukkig :P :D)
Maar ik heb deze opstelling: Livebox --> Router --> 2 computers
Maar ik kan niet goed uploaden omdat de poorten op de livebox nog dicht zitten. Is het dan verstandig om gewoon alle poorten open te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Quadesh schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:59:
Okay ik zal 't nog maar een keer vragen want 't forum wordt steeds overspoelt met klachen (waar ik geen last van heb gelukkig :P :D)
Maar ik heb deze opstelling: Livebox --> Router --> 2 computers
Maar ik kan niet goed uploaden omdat de poorten op de livebox nog dicht zitten. Is het dan verstandig om gewoon alle poorten open te gooien?
Ik weet niet of het verstandig is, maar ik heb het gedaan, en het werkte meteen uit de box.

Mijn situatie was:

Demon -> zyxel adsl modem (doorgeefluik (?) -> Belkin wifi router.

De belkin stond (staat) op automatisch ip verkrijgen. Bij Demon was dat dus mijn WAN ip, en nu hij achter de livebox hangt is het 192.168.5.10

Ik heb op alle pc's alleen de dns veranderd naar 194.134.5.55 / 5

Huidige situatie is nu dus:

85.146.176.xxx [Livebox]192.168.5.1 -> 192.168.5.10 -> [Belkin] 192.168.1.2 -> PC's met range 192.168.1.4 en hoger.

In de livebox gewoon onder standaard geconfigureerd, onder "Firewall" 2 poortforwardings geconfigureerd, 1 t/m 65535 UDP, en zelfde range TCP.

Belkin fungeert als firewall, en daar heb ik mijn poorten geconfigureerd.

Zowel de Belkin als de livebox zijn gewoon toegankelijk vie de browser. Ik heb DHCP op de LB gewoon aanstaan daar er maar en device achterhangt.

Een keer een vastloper gehad op de LB zonder aanwijsbare reden. ( er was geen inet of tel verkeer ).

[ Voor 48% gewijzigd door Koriel op 30-10-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK HEB EEN supers trage verbinding. HOe kan dat nou? op speedtest.nl zegt ie dat ik een download snelheid heb van 411 kb, maar het downloaden van films/muziek en dergelijke gaat maar 60 kb!! Jongens, wat is er aan de hand? Zelfs het downloaden via nieuwsgroepen gaat maar 60 kb per seconde! HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan of niet? Alles wat je download komt ergens anders ook van een computer/server af en dat moet ook aan die kant door een internet verbinding heen. Dat houdt in dat je niet altijd en overal vandaan de snelheid krijgt die maximaal is voor jou verbinding natuurlijk.

Probeer eens iets te downloaden uit azië ofzo, zal je zien dat het door de grote afstand en vele netwerken waar je doorheen moet ook lang niet altijd 400KByte/s haalt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even maar eens een positief berichtje. Mijn livebox werkt voor 90% uitstekend. Ik heb verscheidene p2p programma's tegelijk lopen, en de livebox loopt bijna nooit vast. Krijg uitstekende snelheden. Mijn wifi verbinding werkt ook zonder problemen. Telefonie heb ik niet, dus daar kan ik niks over melden.

Punt bij deze forums is natuurlijk dat vooral mensen die klachten hebben er in posten. Ze geven dus niet altijd een juist beeld van de situatie. Dus mocht je willen overstappen: gewoon doen en kijken hoe het in jouw geval werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:16:
Even maar eens een positief berichtje. Mijn livebox werkt voor 90% uitstekend. Ik heb verscheidene p2p programma's tegelijk lopen, en de livebox loopt bijna nooit vast. Krijg uitstekende snelheden. Mijn wifi verbinding werkt ook zonder problemen. Telefonie heb ik niet, dus daar kan ik niks over melden.
Euhm...

Positief?

Voor mij zou 99%+ goed zijn.. Ik ben willens en wetens overgestapt, wetende dat er problemen waren. Ik ga ervan uit dat het inderdaad kinderziektes zijn, die in de loop van de komende maanden wel zullen moeten orden opgelost door Wanadoo. Het argument dat je voor 27,50 ( met VOIP) wel een hele goeie deal hebt wil niet zeggen dat Wanadoo het zich kan veroorloven om de problemen die er echt wel zijn niet fundamenteel te verhelpen en voorkomen. Het zal de komende periode nog niet allemaal goed gaan, en de problemen worden verergerd doordat verschillende mensen blijkbaar ook nog eens door de KPN "gedwarsboomd" worden.
Het is zaak de problemen die er zijn te splitsen in de installatie hoek ( waar de kpn dus vaak een rol speelt ) en de problemen met vastlopers in de livebox.
Dat laatste is een verantwoordelijkheid van Wanadoo waarop je hen kunt aanspreken igv problemen.

Is er een Wanadoo gebrikers groep trouwens? Iemand een idee?
Punt bij deze forums is natuurlijk dat vooral mensen die klachten hebben er in posten. Ze geven dus niet altijd een juist beeld van de situatie. Dus mocht je willen overstappen: gewoon doen en kijken hoe het in jouw geval werkt.
Mee eens, maar dit forum wordt natuurlijk ook gebruikt door mensen die er veel uit willen halen, tweakers nietwaar? ;) En dan loop je wat sneller tegen de limieten van van de LB aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Koriel op 30-10-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:09:
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan of niet? Alles wat je download komt ergens anders ook van een computer/server af en dat moet ook aan die kant door een internet verbinding heen. Dat houdt in dat je niet altijd en overal vandaan de snelheid krijgt die maximaal is voor jou verbinding natuurlijk.

Probeer eens iets te downloaden uit azië ofzo, zal je zien dat het door de grote afstand en vele netwerken waar je doorheen moet ook lang niet altijd 400KByte/s haalt.
Ik heb van alles geprobeerd. speedtest.nl zegt dat ik 400 kb haal, maar dat heb ik dus nog nooit gehad. Hoe kan het dan dat ik zelfs met newsleecher maar 60 kb haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowMeDown
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01-2023
Laat ik ook maar een positief geluid horen dan. Heb een half jaar geleden de snelheid door Wanadoo laten verhogen, toen nog via het KPN netwerk. Sinds een maand of twee ben ik overgestapt naar Wanadoo Family. In het begin werkte ADSL hier via een Speedtouch modem, nu via de LiveBox. Beide keren met daarop aangesloten een Linksys wireless router.

Aantal problemen tot nu toe: 0.0

Het is niet zo dat ik 24 uur per dag download, maar vanwege de ontwikkeling van een software applicatie die NZB bestanden (althans de parts) download uit newsservers en het vele testen dat daarbij komt kijken, durf ik te zeggen dat de verbinding probleemloos werkt. Ik kan de volledige 4096kbit gebruiken. Nu nog wachten op de verhoging naar 20mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:29:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd. speedtest.nl zegt dat ik 400 kb haal, maar dat heb ik dus nog nooit gehad. Hoe kan het dan dat ik zelfs met newsleecher maar 60 kb haal?
Welke usenetserver gebruik je dan?
Die van Wanadoo is brak. hele lage snelheid en retentie.
probeer deze file eens?
ftp://ftp.knoppix.nl/pub/...4.0.2CD-2005-09-23-EN.iso
Komt bij mij vaak erg snel binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Moet je maybe ook poorten open zetten?

Euhm en nog een vraagje voor mezelf.
Hoe zet ik alle poorten open :?

[ Voor 51% gewijzigd door Quadesh op 30-10-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:37:
Ik zal er ook nog even op terug komen.

Het is "echt waar" dat als de livebox uitvalt OOK de Kpn lijn dood is.
Klantenservice stond er ook van te kijken trouwens.
Maar ik heb het zelf al een aantal keren meegemaakt.

Wifi wertkte bij mij voor geen meter. Sinds vandaag alles weer met UTP aangesloten. Werkt tot nu toe uitstekend. Switch tussen livebox en pc's en gaaaaaaaaaaan ;)
Heb ik ook gehad, laatste firmware geinstalleerd en toe was het weg.
Livebox loopt soms alleen nog vast als je in het configuratie menu kijkt

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Quadesh schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:25:
Moet je maybe ook poorten open zetten?

Euhm en nog een vraagje voor mezelf.
Hoe zet ik alle poorten open :?
Mensen zijn te lui om even de startpost door te lezen? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Ik krijg woensdag mijn adsl verbinding opgeleverd, is dat meteen 20mbit, of begin ik alsnog met 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Ik heb de starters post wel gelezen. Maar je kunt dan kiezen uit 2 opties zeg maar met dat scriptje van Linux_Tux. En ik weet niet helemaa hoe 't werkt. Dus een korte uitleg als 't kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Koriel schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:05:
[...]

Ik weet niet of het verstandig is, maar ik heb het gedaan, en het werkte meteen uit de box.

Mijn situatie was:

Demon -> zyxel adsl modem (doorgeefluik (?) -> Belkin wifi router.

De belkin stond (staat) op automatisch ip verkrijgen. Bij Demon was dat dus mijn WAN ip, en nu hij achter de livebox hangt is het 192.168.5.10

Ik heb op alle pc's alleen de dns veranderd naar 194.134.5.55 / 5

Huidige situatie is nu dus:

85.146.176.xxx [Livebox]192.168.5.1 -> 192.168.5.10 -> [Belkin] 192.168.1.2 -> PC's met range 192.168.1.4 en hoger.

In de livebox gewoon onder standaard geconfigureerd, onder "Firewall" 2 poortforwardings geconfigureerd, 1 t/m 65535 UDP, en zelfde range TCP.

Belkin fungeert als firewall, en daar heb ik mijn poorten geconfigureerd.

Zowel de Belkin als de livebox zijn gewoon toegankelijk vie de browser. Ik heb DHCP op de LB gewoon aanstaan daar er maar en device achterhangt.

Een keer een vastloper gehad op de LB zonder aanwijsbare reden. ( er was geen inet of tel verkeer ).
de configuratie heb ik ook zoals jij het hebt gedaan.
alleen ik heb de poorten niet geforwared.
moet ik ze dan forwarden naar 192.168.5.10 ??
of helpt het ook om firewall uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In november 2005 zal deze verhoging voor iedereen doorgevoerd zijn.

ik mag hopen begin november >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Staat er toevallig een planning van wanneer wat? Lijkt me stug dat heel Nederland binnen vier weken wordt geupgrade. Zoveel mensen kunnen ze nooit tot hun beschikking hebben.

Of zijn alle centrales al aangepast en hoeft er alleen een knop worden omgedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

mdj84nl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:30:
Ik krijg woensdag mijn adsl verbinding opgeleverd, is dat meteen 20mbit, of begin ik alsnog met 4?
Waarschijnlijk 4 mbit.
Iblies schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:17:
Staat er toevallig een planning van wanneer wat? Lijkt me stug dat heel Nederland binnen vier weken wordt geupgrade. Zoveel mensen kunnen ze nooit tot hun beschikking hebben.

Of zijn alle centrales al aangepast en hoeft er alleen een knop worden omgedraait.
Als een bedrijf slim is geven ze dit soort planningen niet vrij. Als het in realiteit anders verloopt dan de planning, dan denk ik dat de helpdesk behoorlijk gek wordt van mensen die gaan bellen, omdat hun lijntje niet geupgrade is.
Ik wacht gewoon lekker af tot eind november :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-10-2005 15:07 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Okay ik heb i think alle poorten geforward naar m'n router. Maar hoe weet ik nou of 't werkt of niet? Kan ik dat ergens testen? Want ik doe nu op internet zo'n portcheck maar daar staat dat ze allemaal stealth zijn en een paar closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb een livebox met een switch erachter, ik map het door en dan staan ze op stealth bij mij...
Als ik een server draai dan staan de porten die op stealth stonden gewoon open.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Vaag probleem met de livebox hier;
Ik wilde hem weer aansluiten dus ik sluit alles goed aan en doe de stekker erin...
Hij initialiseerd maar het @ lampje blijft maar knipperen en ik hoor continu geklik.
Ik kan niet internetten met het modem, ik heb hem al gereset.

Als ik mijn Speedtouch weer aansluit dan werkt alles weer naar behoren...

Heeft iemand idee wat het probleem kan zijn?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hmm dus begin november wordt 4mbit 20mbit en de Speedtouch 510 kan de 20mbit niet aan..
Volgens dit draadje gaat de 510 maar tot 8mbit :( We moeten dus verplicht aan die yoko Livebox... :(

[ Voor 88% gewijzigd door Peedy op 30-10-2005 17:21 . Reden: Antwoorden zelf al gevonden 8)7 Dom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pEeDy16 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:15:
Ik lees hier alles over Speedtouch/Livebox, maar kan je met de Speedtouch 510 ook echt de 20mbit halen of is deze niet 20mbit compatible? Want het antwoord daarop heb ik nog niet gevonden..en is de 4mbit al verhoogd naar de 20mbit of nog niet? Zo niet, wanneer gaat dat gebeuren? Ik las het net..
Je zal maar 8mbit halen met de 510.
Daarom heeft iedereen ook een 20mbit compatible modem of de Livebox besteld.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
MensionXL schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:18:
[...]

Je zal maar 8mbit halen met de 510.
Daarom heeft iedereen ook een 20mbit compatible modem of de Livebox besteld.
Welke modems zijn 20mbit en hoe duur zijn deze? Is dat het geld waard? Want die Livebox huur je voor €1 per maand...

[ Voor 3% gewijzigd door Peedy op 30-10-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pEeDy16 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:20:
[...]

Welke modems zijn 20mbit en hoe duur zijn deze? Is dat het geld waard? Want die Livebox huur je voor €1 per maand...
Er zijn ook een paar Speedtouches met ADSL2+ compatibiliteit te verkrijgen als je die zoekt, ik zelf heb liever ook de Speedtouch maar ga misschien in de toekomst naar telefonie van Wanadoo en dan heb ik niks meer aan mijn Speedtouch. Wat ook wel een voordeel is met de Livebox is dat als die kapot lijkt te zijn, je hem terug kan sturen en het jouw zorg niet is of die echt kapot is of niet, Wanadoo heeft het tenslotte gekocht. :P

Speedtouch producten

Ik schat zo dat de gemiddelde Speedtouch modems rond de 80 a 100 euro zitten dus reken maar uit.
1 jaar = 12 euro
5 jaar = 70 euro
8 jaar = 106 euro

Binnen 8 jaar zal jij heus wel weer een ander modem hebben omdat dan ADSL3+ zeg maar al weer uit is. :7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
pEeDy16 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:15:
We moeten dus verplicht aan die yoko Livebox... :(
Niemand verplicht dat. Je kan ook gewoon je SpeedTouch gebruiken. Die traint dan alleen op 8 Mbit max.
En een andere ADSL2+ modem kan je best zelf vinden met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
wilko2 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:29:
[...]

Niemand verplicht dat. Je kan ook gewoon je SpeedTouch gebruiken. Die traint dan alleen op 8 Mbit max.
En een andere ADSL2+ modem kan je best zelf vinden met Google.
Heb je gelijk in, maar misschien was er een ADSL2+ modem die de GoT'ers mij aanraadden..
Maar ok, we gaan dus voor de Livebox met alle problemen van dien :Y) Ik zal jullie de komende weken nog wel veel spreken * Peedy Lacht als een boer met kiespijn * *
murata schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:31:
je hebt de e-tech adsl2 modem router al voor 45 euro
Ik denk dat ik eerst de Livebox even ga proberen, wie weet doet hij het zomaar opeens goed. Als ik er téveel problemen mee ga krijgen zal ik me hier eens in verdiepen.

[ Voor 81% gewijzigd door Peedy op 30-10-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Laatst online: 12-09 12:46
je hebt de e-tech adsl2 modem router al voor 45 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Dit lijkt me wel een leuke modem:
http://www.speedtouchdsls...ls.php?artCode=dslgp693aa

ADSL2+ (duh :P) en 2x VOIP. Geen Wanadoo-telefonie, maar er zijn genoeg andere aanbieders waarmee je ook gratis kan bellen. Alleen even zoeken naar een aanbieder waarbij je ook nog een NL telefoonnummer krijgt. Maar dat is offtopic hier ;)

Ik heb het ook wel een beetje gehad met die Livebox. Niet dat ik nou elke dag klachten heb ofzo, maar de boel instellen en zo is gewoon brak^2. De antieke SpeedTouch Home->Pro vond ik fijner.

[ Voor 22% gewijzigd door Wortelsoep op 30-10-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pEeDy16 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:20:
[...]
linksys ag241, adsl2, geen wireless tussen 50-60 euro, met wireless (wag54g) tussen 90-100 euro
ook het alcatel modem (546i) met wireless voor rond de 70 euro's lijkt me wel wat
de e-tech (adwg02) heb ik weinig ervaring mee, kan best goed ding zijn voor 50 euro
zodra ik een nieuw modem hebt uitgekozen en gekocht zal ik laten weten hoe die het doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Inderdaad ziet er leuk uit.. en ik heb het gevoel dat bijna alles beter is dan die livebox.. :). Er is in ieder geval een alternatief.

En dan nu een vraag over de adsl2+ chipset voor de livebox.. zou die ook tot 3mbit up kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Laatst online: 12-09 10:26
Hallo allemaal!
Ik hield mijn hart vast met al de commentaren op wanadoo en de livebox, maar tot nu toe ben ik erg tevreden. Ik ben donderdag jl overgegaan van xs4all naar wanadoo en alles liep in 1 keer. Ik moet wel zeggen dat ik niets exotisch heb lopen (server oid ;) ).M'n grootste drijfveer was toch wel het financiële plaatje. Ik verwacht namelijk dat m'n maandelijkse kosten met zo'n €50 zakken >:) . Wel zo prettig!
Er is één "maar": ik heb m'n bluetooth nog niet werkend. Ik heb een pincode ingesteld, maar m'n PDA wil niet "pairen". De melding op m'n PDA is "unable to establish a connection. Please make sure the device is enabled and in range. Also verify that the requested divice is available."
Heeft iemand enig idee? Moet er nog iets ingesteld worden in de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Zettie schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:26:
Hallo allemaal!
Ik hield mijn hart vast met al de commentaren op wanadoo en de livebox, maar tot nu toe ben ik erg tevreden. Ik ben donderdag jl overgegaan van xs4all naar wanadoo en alles liep in 1 keer. Ik moet wel zeggen dat ik niets exotisch heb lopen (server oid ;) ).M'n grootste drijfveer was toch wel het financiële plaatje. Ik verwacht namelijk dat m'n maandelijkse kosten met zo'n €50 zakken >:) . Wel zo prettig!
Er is één "maar": ik heb m'n bluetooth nog niet werkend. Ik heb een pincode ingesteld, maar m'n PDA wil niet "pairen". De melding op m'n PDA is "unable to establish a connection. Please make sure the device is enabled and in range. Also verify that the requested divice is available."
Heeft iemand enig idee? Moet er nog iets ingesteld worden in de livebox?
REG knoppie onder de LB even indrukken voor het pairen...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding werkt nu, anderhalve week later dan de geplande opleverdatum. Reden: KPN had gezegd: ja hoor, het draadje is omgestoken! In werkelijkheid was er helemaal niets omgestoken. Het is ook niet dat ze het fout gedaan hadden, ze hadden het gewoon niet gedaan. Wanadoo heeft dit op zich prima op tijd bij KPN aangemeld, maar voordat het verholpen was duurde dit dus nog anderhalve week.

Daarna: LiveBox aan, en dan moet dat ding natuurlijk firmware ophalen - 20 minuten voor 2x firmware upgraden! Dat vond ik zelf vrij irritant, want in die periode weet je eigenlijk niet of het ding nou wel echt werkt. De handleiding vond ik ook niet echt super wat dat aangaat, daar hadden ze best wel iets duidelijker over kunnen zijn.

Maar, als het eenmaal werkt, werkt het. Geen enkel probleem hier. Zal nu mijn netwerk een beetje in moeten richten, even wat poortjes hier en daar openen en sluiten en wat port-forwarding instellen, en dan is het wel mooi. Moet ik even voor gaan zitten, nu nog geen zin in.

Dan nog even over de LoveBox waar hier zoveel om te doen is: ja, je kan een ander modem/routerding kopen. Zal ook wel werken, ook op 20 Mbit. Maar daar zitten ook wat nadelen aan:
  • Alle value added services die je middels de LiveBox kan krijgen (nu of in de toekomst), denk aan VoIP, televisie, en nog meer spannends (wie mij een nuttige toepassing voor de bluetooth optie kan noemen krijgt een koekje), werken niet met andere modems/routers
  • Als je support wilt krijgen op een slechte verbinding op DSL niveau moet je een LiveBox gebruiken
Ik noem maar wat. Als je dan ziet dat die LiveBox eigenlijk wel alles kan wat je zou willen (incl. WiFi), en 12 euri per jaar kost, dan zie ik niet hoe je het ooit financieel rond kan breien om het interessant te maken om een ander modem te gebruiken. Maar goed, iedereen is vrij in zijn keuze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kryz>

Ik heb ook helaas moeten vernemen dat KPN roet in het eten gooit! Ik snap wel dat Wanadoo de volle laag krijgt en hierdoor een slechte reputatie en dat is ook de intentie van KPN. Die wil namelijk zoveel mogelijk klanten op haar eigen netwerk behouden.

Ik zeg verder niet dat Wanadoo totaal geen schuld heeft... maar in ieder geval mogen ze die brakke Livebox wel eens afschaffen en een volwassen product ervoor in de plaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
n00bs schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:00:
Ik zeg verder niet dat Wanadoo totaal geen schuld heeft... maar in ieder geval mogen ze die brakke Livebox wel eens afschaffen en een volwassen product ervoor in de plaats zetten.
Misschien heb je gelijk, óf we zijn de afgelopen tijd verwend doordat we de aan te sluiten apparatuur zelf konden (én moesten!) kopen. Hierdoor had je keuzevrijheid. Maar wanneer je problemen had kom je ook niet op ondersteuning rekenen als je niet voor de aangeraden en dus verplichte apparatuur had gekozen. Aan de andere kant is het doordat VOIP en extra diensten nog niet wijd en zijd verspreid zijn ook moeilijk voor aanbieders om goede appparatuur te kiezen. Als ik de ellende op het forum over Internetplusbellen lees (KPN) ben ik nog niet zo ontevreden met Wanadoo en de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
BN schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:30:
[...]
REG knoppie onder de LB even indrukken voor het pairen...
Yep! dat was het! :)
Dank ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:00:
Kryz>

Ik heb ook helaas moeten vernemen dat KPN roet in het eten gooit! Ik snap wel dat Wanadoo de volle laag krijgt en hierdoor een slechte reputatie en dat is ook de intentie van KPN. Die wil namelijk zoveel mogelijk klanten op haar eigen netwerk behouden.
Ach, dat weet ik niet zo. Vergeet niet dat op monteurniveau weinig nagedacht wordt over dat soort politieke spelletjes. Wat ik wel ooit tegengekomen ben is dat monteurs werkbonnen krijgen waarin KPN ADSL (toen nog MxStream) duidelijk een voorkeursbehandeling kreeg boven werk van andere providers (als je niet meer aan die bbned/Tiscali/Versatel opdrachten toekomt doe je ze maar morgen of zo). Ook is het natuurlijk zo dat Wanadoo het gevecht dat de andere telco's al lang gevoerd hebben (en nog steeds voeren) weer opnieuw moet leveren, want KPN kan alle oude trucjes weer uit de doos halen om te kijken hoe snel ze bij Wanadoo zijn. Maar toch denk ik dat dit wel meevalt; het gaat echt om hele kleine percentages waar problemen ontstaan.
De LiveBox is helemaal niet zo brak. Er zijn een hoop zaken mis met de firmware, maar daar wordt een hoop aan verbeterd; je ziet al aan mensen die ADSL Direct hebben via Wanadoo met de LiveBox (de bbned klanten dus) dat daar veel minder problemen zijn. De verbeteringen die daar gemaakt zijn zullen vast wel beschikbaar gesteld worden op het Wanadoo eigen netwerk, dus ik denk dat het allemaal nog wel meevalt.

Wat mij aardig lijkt is om te horen wat mensen er aan het einde van hun eerste jaar Family van het produkt vinden. Eens kijken hoeveel mensen er dan willen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:49:
(wie mij een nuttige toepassing voor de bluetooth optie kan noemen krijgt een koekje)
Internetten op PDA's en smartphones.

Kom maar op het dat koekje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Hoe zit het eigenlijk met de dekking van wanadoo adsl family, gaat wanadoo over op landelijke dekking, of zullen alleen bepaalde gebieden gaan bedienen?

Overigens zou 't opzich niet verkeerd zijn als wanadoo een alternatief bied voor de livebox, er zijn namelijk ook klanten die graag hun adsl modem in bridge mode willen hebben, en geen interesse hebben in bijvoorbeeld VOIP.

Daarnaast vind ik het wel enigszins vreemd om te constateren dat mensen mensen er vrede mee hebben dat een product, zoals bijvoorbeeld de livebox, niet 100% is. Van software zijn we het inmiddels wel gewend, maar het verbaast me dat deze trend zich ook steeds meer verplaats naar het hardware front. Fouten kunnen natuurlijk altijd gemaakt worden, maar ik krijg soms de indruk dat men dit ook doelbewust doet (zie ook versatel) om een product maar zo vroeg mogelijk op de markt te krijgen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilko2 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:57:
Internetten op PDA's en smartphones.

Kom maar op het dat koekje :+
You can do better than that. WiFi doet dit al prima. Iets spannender denken!
Defiant schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:06:
Hoe zit het eigenlijk met de dekking van wanadoo adsl family, gaat wanadoo over op landelijke dekking, of zullen alleen bepaalde gebieden gaan bedienen?
Landelijk lijkt me niet echt voor de hand liggend; geen enkele DSL provider die dat doet. KPN komt het verst, maar is dan ook de enige partij op de nederlandse markt die daar het geld voor heeft. Maar als het produkt goed loopt kan er vast een uitbreiding komen, denk ik zo.
Overigens zou 't opzich niet verkeerd zijn als wanadoo een alternatief bied voor de livebox, er zijn namelijk ook klanten die graag hun adsl modem in bridge mode willen hebben, en geen interesse hebben in bijvoorbeeld VOIP.
VoIP misschien niet, maar misschien wel andere zaken? Hoever kan jij in de toekomst kijken wat dat betreft?
Daarnaast vind ik het wel enigszins vreemd om te constateren dat mensen mensen er vrede mee hebben dat een product, zoals bijvoorbeeld de livebox, niet 100% is. Van software zijn we het inmiddels wel gewend, maar het verbaast me dat deze trend zich ook steeds meer verplaats naar het hardware front. Fouten kunnen natuurlijk altijd gemaakt worden, maar ik krijg soms de indruk dat men dit ook doelbewust doet (zie ook versatel) om een product maar zo vroeg mogelijk op de markt te krijgen.
Als ik het zo lees zeg je dat men doelbewust fouten maakt om maar dingen snel op de markt te zetten; dat is een wel erg aparte redenering. Maar als je bedoelt dat er veel half-uitontwikkelde produkten gelanceerd worden, om te zorgen dat men de boot niet mist mbt klanten binnen halen, dan ben ik het geheel met je eens. Op dit moment hebben bbned, Versatel, KPN, Tiscali en Wanadoo allemaal een VoIP/DSL dienst op hun DSL netwerk. bbned had ontzettend veel problemen met stabiliteit (kijk naar Scarlet), en dat produkt loopt veel minder storm dan gehoopt. KPN VoIP vertoont blijkbaar ook behoorlijk wat kuren, Versatel is nog wat nieuw, en Wanadoo is bekend. Van Tiscali weet ik het niet zo, maar ik hoor hier en daar dat dat nog allemaal wel te doen is (correct me if I'm wrong). Dus 1 uit 5 die het wel aardig doet - ik krijg het gevoel dat de telco's elkaar allemaal hebben zitten opjutten om maar snel met iets te komen, en geen enkele is het echt gelukt een goed, "af" produkt neer te zetten. Dus ja, dit is absoluut een trend.

En uiteindelijk heeft niemand er natuurlijk vrede mee dat een produkt niet helemaal goed werkt. Er is alleen een acceptatie-niveau. Bepaalde dingen trek je wel, anderen helemaal niet. De problemen die er een half jaar geleden waren met de LiveBox trokken veel mensen absoluut niet. Nu zijn er flink wat verbeteringen geweest, en het is nog niet 100%, maar de kwaliteit is nu duidelijk boven het acceptatie-niveau uitgestegen. Ik denk niet dat Wanadoo dan nu maar stopt met verbeteren, dus het kan alleen maar beter worden. Wat ik eerder zei geldt hier dus ook: eens zien hoeveel mensen aan het einde van hun eerste contractsjaar direct willen overstappen. Dat is een cruciaal moment voor de kwaliteitsmeting. Als het dan nog niet goed is, ja, dan wordt het moeilijk voor Wanadoo om klanten te behouden (en die klanten dus winstgevend te laten zijn, want meestal moeten ze wel iets meer dan slechts 1 jaar op je netwerk blijven wil je er aan gaan verdienen).

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Niet iedere PDA heeft WiFi. Bluetooth is toch iets meer standaard. En BT zit standaard al in de LB, WiFi niet. :)

Mag ik dan nú een koekje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik word er nog steeds niet warm van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:29:Ik heb van alles geprobeerd. speedtest.nl zegt dat ik 400 kb haal, maar dat heb ik dus nog nooit gehad. Hoe kan het dan dat ik zelfs met newsleecher maar 60 kb haal?
Had ik ook. Ik haalde met speedtest (laptop rechtstreeks aan LiveBox ongeveer 350 Kb/s) en later niet meer. Hoe kwam dat nou? Nadat bleek dat alles werkte, heb ik mijn uiteindelijke netwerk in gebruik genomen met een Asus WL-500g router tussen de LiveBox en de rest van mijn pc's. Die router stond dus als DHCP client/server ingesteld, waardoor alles wel werkte maar ook zeer traag. Ik gebruik nu de WL-500g niet meer als router maar als dure switch en nu zijn de snelheden weer perfect. Dus de moraal: Een tweede, serieel geschakelde, router in je thuisnetwerk kan je snelheid behoorlijk schaden.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Okay ik heb een probleempje. Naja niet echt een probleem maar 't is wel irri :P
Bij msn ben ik online maar sommige mensen zien me niet. En als ik bij de opties kijk en dan verbinding staat er "Je bent verbonden met internet via een getrapte UPnP voor een beperkt NAT.".

Ik heb alle poorten vanaf de Livebox geforward naar m'n router. En m'n router regelt de rest. Iemand enig idee wat de fout is? Of hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

volgens mij is msn weer vaag aan het doen. check ff met de livebox alleen aangesloten zodat je zeker weet dat het niet aan je opstelling ligt

[ Voor 103% gewijzigd door vr6-only op 31-10-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
/me LinuX-TUX gaat voor het koekje

Echt toegevoegde waarde van BT op de livebox NAAST het internet aanbieden voor PDA's en PC's zijn niet echt voor te stellen, maar er zijn er wel een paar:
Photo BLOG en ik DACHT ook de philips media manager. Maar nu ik de pagina gevonden heb, lijkt het toch meer op een WiFi product :/

PS: Het lijkt erop dat livezoom ook mobieltjes ondersteund als bron met BT als medium .... heb ik nu wel m'n koekkie verdiend :9~ ???

PSPS: Nee, (nog) niet in NL verkrijgbaar nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:22:
/me LinuX-TUX gaat voor het koekje

Echt toegevoegde waarde van BT op de livebox NAAST het internet aanbieden voor PDA's en PC's zijn niet echt voor te stellen, maar er zijn er wel een paar:
Photo BLOG en ik DACHT ook de philips media manager. Maar nu ik de pagina gevonden heb, lijkt het toch meer op een WiFi product :/

PS: Het lijkt erop dat livezoom ook mobieltjes ondersteund als bron met BT als medium .... heb ik nu wel m'n koekkie verdiend :9~ ???
Ik doelde op iets anders, maar dit is al meer een koekje waard - doch nog niet helemaal! ;) Maar ik zeg niets meer!
PSPS: Nee, (nog) niet in NL verkrijgbaar nee ;)
PPS is ook goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Zonder m'n router werkt 't allemaal wel goed.
Maar bij msn heb je tegenwoordig zo'n test voor je verbinding. Maar hij zegt dat ie de poorten niet kan openzetten ofzo. Maar op m'n router staan ze al open en in de livebox staat alles open.

Kan ik maybe ook m'n router zo instellen dat ie werkt als een switch zodat ie alles gewoon doorstuurt naar m'n LB en dat de LB gewoon m'n router is met firewall? Tsja of dat andere moet simpel op te lossen zijn natuurlijk :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.