[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.614 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw op het fora hier

Van Demon over gestapt op Wanadoo, wegens prijs verschil en slechte verbinding laatste 4 maanden van Demon (verbinding verbrak regelmatig een paar keer per dag)

Ik ben maandag aangesloten door wanadoo, en dit ging goed, modempje aan, en tot dinsdag verbinding gehad, toen begon de gevaren driehoekje te knipperen maar bleef wel verbinding houden.
Ik dacht nog slim te wezen en de modem even uit te zetten en dan weer aan.
En natuurlijk zoals jullie al raden, na het aan zetten alle lampje's bleven branden geen i-net signaal.
Zelfs na resetten, nog geen signaal.
Volgende dag helpdesk gebeld, en gelukkig voor mij, kreeg ik iemand met iets meer verstand, werd zelf terug gebeld op mijn mob. en alleen geprobeerd te ressten, toen was het duidelijk kapot.
Mijn zyxel 600 er tussen gezet, enige aanpassingen via telnet, en online again >:) .
Vreemd is wel dat mijn verbinding nu beter werkt dan met de LB :+

Iedergeval bedankt voor alle info die ik hier heb kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50

iop

iop tha man schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:13:
ik heb een e-tech router (van mijn huidige abbo: tweakdsl) kan ik deze ook gebruiken om meerdere pc'c aan de livebox te hangen? of is deze te lanzaam voor +/- 15Mbit
LinuX-TUX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:37:
[...]
Wel handig als je specificeerd WELKE je hebt, wordt anders zo'n giswerk.
ik heb de eerste in dit rijtje
verder kan ik geen specs vinden

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Nou ik ben sinds dit weekend ook aangesloten, niet helemaal gegaan zoals het hoort.
Zat bij planet, abbo loopt 31 dec af. Wanadoo heeft mij verzekerd dat ze niet voor die tijd de lijn zouden overnemen en ook niet zouden gaan factureren... Dat klopt dus niet bepaald :) Maargoed ook mijn eigen domme fout, had ik het maar zwart op wit willen hebben..

Voor de rest nog geen fout gehad, had hem eerst aangesloten via USB waarmee ik om het uur een disconnect had.
Overgezet naar ethernet en nergens meer last mee gehad, continu volledige snelheid dus ik ben wel blij :)

Volgens mij zijn de volgende waardes ook niet verkeerd:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 2.0 (dB)
Ver weg : 3.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 24 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

Nou dat was het voor nu wel :)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:47
Hey als 't goed is wordt vandaag m'n wanadoo ding aangesloten. Maar ik heb nog geen livebox ontvangen. Krijg ik die dan nog of moet ik er even achteraan bellen? Of gewoon deze week wachten want 't is rond de 27ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadesh schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:20:
Hey als 't goed is wordt vandaag m'n wanadoo ding aangesloten. Maar ik heb nog geen livebox ontvangen. Krijg ik die dan nog of moet ik er even achteraan bellen? Of gewoon deze week wachten want 't is rond de 27ste.
Er achteraan bellen, je had namelijk de livebox al in huis moeten hebben.
Overigens hoef je er niet vanuit te gaan dat je vandaag ook daadwerkelijk je verbinding al ter beschikking hebt. Dit kan namelijk nog wel een aantal dagen duren.
(Mijn persoonlijke ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

Verhaal....
Hmm, leek de optie waar ik al sinds de overstap van mijn gehackte SpeedTouch Home op zat te wachten. Gaat hier om een NICje of zeven die ik wil invoeren....
Keurig de entries door getelnet en DHCP weer gestart. Met Host List even de entries gechecked en ze staan er inderdaad in. Hierna telnet afgesloten en de PCs laten zoeken, maar ze krijgen geen IP alsof ze de DHCP server niet kunnnen vinden? Hij is echt gestart, ook in de LB webinterface staat DHCP gemarkeerd als geactiveerd.
Vreemd, of zie ik iets over het hoofd? Gaat de server over de zeik van wel zeven MAC adressen?!?!
Ben helaas weer terug naar handmatig IPtjes inkloppen.....maar sta open voor suggesties!

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
iop tha man schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:36:
[...]

[...]

ik heb de eerste in dit rijtje
verder kan ik geen specs vinden
Ben je niet vergeten hoor ;)
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Quadesh schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:20:
Ik kreeg van cableone te horen dat wanneer ik 2 dagen vantevoren de livebox nog niet binnen had, ik contact met ze op moest nemen. Let wel, dat is omdat ik een monteur heb besteld.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben zojuist geheel volgens de planning overgezet naar Wanadoo. :) Even snel de juiste VPI/VCI in mijn Linksys invoeren en alles werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Ahh Wanadoo werkt goed tot perfect - behalve de LiveBox waar ik nog af en toe een paar probleempjes mee heb -, het gaat zelfs steeds beter ! Ik zit zelf op een draadloze verbinding en toen ik em net had aangesloten was de verbindingssterkte de hele tijd laag (1 - 8MB/sec) maar nu zit ik gewoon constant tussen de 18 en de 36MB/sec wat eigenlijk wel goed is lijkt me, aangezien ik toch 3 kamers (meter of 25 - 30) verweg zit.

Er is nog wel 1 ding, ik krijg de firewall niet goed geconfig'd. Port Forwarding gaat bijvoorbeeld ook niet lekker bij BitTorrent. Iemand die mij misschien wat meer info/help kan geven hierover ?

Alvast bedankt,
- aLex3305 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Misschien teveel connecties met bittorrent voor de 'open lucht'?

MensionXL houdt niet zo van signalen die door je kop heen gaan :7

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 27-10-2005 14:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 15:50

iop

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:03:
De webinterface werkt bij mij steeds maar een paar minuten, als ik het stroom eraf haal en er weer op werkt het 5 minuten poef weg. irri!!!! Telnet werkt wel maar weet niet hoe ik daar policy aan moet maken.

Heb al vanalles geprobeerd, firewall uit etc. iemand enig idee?
Heb een reactie van de wanadoo helpdesk! ga ehm straks proberen.

Geachte heer,
Het door u beschreven probleem treedt op als de laatste firmware update van de Livebox niet helemaal goed uitgevoerd is. Om alles weer goed te latenwerken zou u een complete reset van de Livebox moeten uitvoeren.

Een instructie voor het resetten vindt u via onderstaande link.

http://eresponse.wanadoo..../std_adp.php?p_faqid=1541

Kunt u de link niet aanklikken? Kopieer deze dan en plak de link vervolgens in de adresbalk van uw browser (zoals Internet Explorer). Druk daarna op Enter, de pagina zal nu openen.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BN schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:58:
[...]

Hmm, leek de optie waar ik al sinds de overstap van mijn gehackte SpeedTouch Home op zat te wachten. Gaat hier om een NICje of zeven die ik wil invoeren....
Keurig de entries door getelnet en DHCP weer gestart. Met Host List even de entries gechecked en ze staan er inderdaad in. Hierna telnet afgesloten en de PCs laten zoeken, maar ze krijgen geen IP alsof ze de DHCP server niet kunnnen vinden? Hij is echt gestart, ook in de LB webinterface staat DHCP gemarkeerd als geactiveerd.
Vreemd, of zie ik iets over het hoofd? Gaat de server over de zeik van wel zeven MAC adressen?!?!
Ben helaas weer terug naar handmatig IPtjes inkloppen.....maar sta open voor suggesties!
Dat is vaag. Wat gebeurt er als je 2 of 3 adressen probeert in te voeren? Ik heb het zelf draaiende met maar 2, soms 3 machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Dat sturen ze naar iedereen die een probleempje met de livebox hebben. Bij mij knalde telefonie er telkens uit, en had zowat het exact 't zelfde mailtje. Je wordt dood gegooid met de hardreset procedure. :)

Even gelezen.. bij mij vertelde ze me dat ik de reset knop los kon laten als de buitenste en de middelste lampjes gingen branden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 03:22:
ze worden idd gewist en nee je kan ze niet backuppen
wat een onhandig ding is het dan eigenlijk
zelfs op mijn nu toch best wel demente zyxel adsl modem
kan je via de webinterface/ftp en de cli je settings downloaden _en_ uploaden
kan sagem dus nog wel van leren

maar goed je mag nu dus na elke upgrade al je settings weer invoeren, lekker 8)7
ik las ook ergens in deze tread dat wanadoo je livebox offline kan halen
als je er b.v. een andere dan een door wandoo aangeleverde pcmcia kaart in doet
wat een onzin allemaal :X

ik stop liever 50-100 euro in een goeie wireless adsl2 router dan.
heb je in ieder geval een router waar wanadoo niet bij kan _en_ niets over te zeggen heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:42:
[...]

Heb een reactie van de wanadoo helpdesk! ga ehm straks proberen.

Geachte heer,
Het door u beschreven probleem treedt op als de laatste firmware update van de Livebox niet helemaal goed uitgevoerd is. Om alles weer goed te latenwerken zou u een complete reset van de Livebox moeten uitvoeren.

Een instructie voor het resetten vindt u via onderstaande link.

http://eresponse.wanadoo..../std_adp.php?p_faqid=1541

Kunt u de link niet aanklikken? Kopieer deze dan en plak de link vervolgens in de adresbalk van uw browser (zoals Internet Explorer). Druk daarna op Enter, de pagina zal nu openen.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
hopelijk werkt dat, mijn neef heeft er ook last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:13:
[...]

wat een onhandig ding is het dan eigenlijk
zelfs op mijn nu toch best wel demente zyxel adsl modem
kan je via de webinterface/ftp en de cli je settings downloaden _en_ uploaden
kan sagem dus nog wel van leren

maar goed je mag nu dus na elke upgrade al je settings weer invoeren, lekker 8)7
ik las ook ergens in deze tread dat wanadoo je livebox offline kan halen
als je er b.v. een andere dan een door wandoo aangeleverde pcmcia kaart in doet
wat een onzin allemaal :X

ik stop liever 50-100 euro in een goeie wireless adsl2 router dan.
heb je in ieder geval een router waar wanadoo niet bij kan _en_ niets over te zeggen heeft :D
je krijgt de modem in bruikleen en niet zoveel modems ondersteunen het opslaan van je config.
als je geen telefonie hebt, dan koop je toch lekker een linksys adsl2+ router/modem

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Wat is me overigens afvraag.. Is het echt niet mogelijk om telefonie van Wanadoo te gebruiken icm met een ander modem met VOIP-functionaliteit? Het lijkt me toch dat het met de juiste instellingen zou moeten werken. Of gebruikt Wanadoo een of ander niet-standaard protocol ervoor?
Ik begin die livebox namelijk toch ook wel een beetje zat te worden, ook omdat hij eigenlijk per se in de meterkast moet, wat hier, aangezien de 'kabelbuizen' echt helemaal vol zitten, makkelijker gezegd dan gedaan is. Dus nu zitten we met een oude splitter beneden in de meterkast en een hoop ruis op de analoge telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Mijn verbinding zou rond de 27ste opgeleverd worden volgens de wanadoo site.
Ik heb vandaag mijn Livebox ontvangen _/-\o_ , precies op tijd dus.

Tijdens het aanmelden had ik aangegeven dat het voor 29.95 euro geinstalleerd zou worden door een professionele monteur maar tot nu toe heb ik er niets over gehoord.

Het is vandaag dus de 27ste en mijn verbinding is ook al opgeleverd volgens de site van wanadoo maar mijn Livebox is niet geinstalleerd. Ik heb geen zin om hiervoor al een factuur te gaan betalen terwijl de installatie niet uitgevoerd is. Was dit bij jullie ook zo of komen ze meestal na de oplevering langs om het te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn Adsl Family opgeleverd, lifebox geinstalleerd en werkt prima.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik lifebox alles wat binnen komt kan laten doorsturen naar mijn router (linksys wrt54g) en dat de router dus alles verder kan afhandelen.

Router staat op 912.168.1.5
PC's staan op 192.168.1.100 tot 110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

@lazrambo
bel er achteraan en tot dan, maak gewoon gebruik van je modem :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 27-10-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Positief nieuws: ik had eerst Demon, aanvraag op zondag voor Wanadoo ADSL family, lijn overgezet precies zoals men voorspeld had: woensdag een week later (dus 1,5 week later), de livebox werkt naar behoren. Telefonie werkt ook goed, KPN overgezet naar belbudget 0900 0244.

2. Ik heb een tip voor Wanadoo maar waar stuur ik dat naar toe?
Mijn verbeteringsvoorstel: Ik wil namelijk een verschil horen tussen gebeld worden op mijn KPN (analoge) nummer en gebeld worden op het digitale Wanadoo nummer. En dat wil ik net zoals bij veel bedrijfstelefooncentrales dit aangeven tussen een intern telefoontje en een extern gesprek. Het extern gesprek begint (als ik mij niet vergis) eerst met een korte bel en daarna een normaal bel ritme (in morse . - - - - etc). Een intern gesprek heeft een normaal belritme zoals we dat kennen van thuis (in morse - - - - - etc). Daar raak je zo aan gewend dat je de hoorn blindelings kan opnemen met "Hallo met Joop" of met "Goedemorgen, bedrijf X, u spreekt met Joop Jopsen".
Nou zoiets wil ik dus ook dat de livebox gaat doen met analoge of digitaal binnenkomende gesprekken.
Waarom?
Je digitale nummer geef je door aan je kennissen, de rest (inclusief call centers) bellen je oude nummer. Iedere keer als de bel over gaat hoor je of er analoog of digitaal gebeld wordt en kan je een keuze maken: opnemen of laten bellen.
Iemand een tip welk e-mail adres ik daarvoor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Hmmm, ik vind dat niet echt handig hoor :\
Want iedereen kent toch je oude nummer dus das een beetje onnozel :P
En 't maakt in principe niets uit als je gewoon een nummermelder hebt?
Dan kun je ook zien wie je belt etc.
En tegenwoordig heeft iedereen een nummermelder, wij hadden eerst nie 1 maar nu op onze nieuwe foon wel dus ja, wij horen er nu ook helemaal bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik volg al een tijd en ontwikkelingen rond Wanadoo family, en begin er steeds serieuzer over te denken om nu over te stappen. Maar ik heb toch nog een paar vragen. Misschien weten jullie het antwoord?

1. Wat is nu precies het effect van de afstand van het ISRA punt naar de livebox? Ik woon in een appartementencomplex, en ik schat dat de afstand tot mijn hoofdcontact toch zeker 10-15 meter is. Ik las ergens dat een twisted pair kabel minder verlies geeft. Hoe kom ik er achter welke soort kabel ik heb? En als dat geen twisted is, wat is dan het verlies?

2. Ik heb ook ergens gelezen dat sinds de firmware upgrade bluetooth niet meer werkt. Wat zijn jullie ervaringen? Klopt dat? Moet je evt. instellingen wijzigen?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Weet iemand wat de aanbieding van morgen wordt?
Ik wil wel bestellen, maar wacht liever nog heel even! Maar zou zonde zijn als ik opeens 75 euro extra moet investeren.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:42:
Hallo allemaal,

ik volg al een tijd en ontwikkelingen rond Wanadoo family, en begin er steeds serieuzer over te denken om nu over te stappen. Maar ik heb toch nog een paar vragen. Misschien weten jullie het antwoord?

1. Wat is nu precies het effect van de afstand van het ISRA punt naar de livebox? Ik woon in een appartementencomplex, en ik schat dat de afstand tot mijn hoofdcontact toch zeker 10-15 meter is. Ik las ergens dat een twisted pair kabel minder verlies geeft. Hoe kom ik er achter welke soort kabel ik heb? En als dat geen twisted is, wat is dan het verlies?

2. Ik heb ook ergens gelezen dat sinds de firmware upgrade bluetooth niet meer werkt. Wat zijn jullie ervaringen? Klopt dat? Moet je evt. instellingen wijzigen?

BVD
platte telefoon kabels kunnen niet tegen lange afstanden. je hebt ook ronde telefoon kabels maar die kosten wel wat maar dan heb je ook wat :Y)

verder werkt de bluetooth nog hoor, niets geen problemen hiero met me MDA 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Nee dat blijft een leuke verrassing :P
Misschien komt er wel niets bij dat kan ook en dan ben je te laat of er komt nog een mooier kado dan de ipod 't is afwachten :)
Maar ik krijg een ipod en m'n verbinding is al opgeleverd en helemaal klaar :D
Nu alleen ff w88 tot de postbode morgen weer komt met m'n livebox, kwas vandaag niet thuis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ben weer een stap verder met mijn telefoon brom gebeuren:
Ik had al wat dingen geprobeerd met week ijzeren spoeltjes om de voedingskabel en dat soort dingen toen ik me herinnerde dat ik ook nog een Siemens telefoon van het werk had meegenomen om thuis mee te testen. Dus deze maar eens aangesloten en waarempel: weg bromtoon!

Het probleem zit hem dus (voor een deel) in de el-cheapo telefoon! Nou staat er op deze telefoon dat deze door het ministerie van verkeer en waterstaat is goedgekeurd, dus de LiveBox heeft hier (ook) schuld aan. Dus eerst maar eens de Wanadoo mailen om te kijken wat er nu gedaan kan worden, want ik moet nu dus een nieuwe telefoon kopen om fatsoenlijk te kunnen bellen.

Maar het verhaal uit de eerste alinea kan misschien bij in de startpost, als waarschuwing voor mensen met goedkope telefoons. Dat ze dus deze problemen kunnen verwachten....

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Ach met goedkope spullen heb je dat altijd en kun je 't ook wel een beetje verwachten natuurlijk. En helemaal als 't ook nog eens een onbekend merk is. Dus omdat nou in de startpost te melden is wel heel overdreven i think. En je bent ook nog de eerste die ik hier over hoor in dit topic. Of ik heb er een paar keer over heen geleden B)
Maar dat is niet 't geval d8 ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:15:
[...]

hopelijk werkt dat, mijn neef heeft er ook last van!
nop, heeft geen resultaat gehad, kan nog steeds niet bij de webinterface.

Maar als ik een telnet sessie open kan ik volgens mij ook niets, kan connecten, maar verder: show-all levert niets, exit kent ie niet.
Volgens mij klopt daar iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:39:
[...]

nop, heeft geen resultaat gehad, kan nog steeds niet bij de webinterface.

Maar als ik een telnet sessie open kan ik volgens mij ook niets, kan connecten, maar verder: show-all levert niets, exit kent ie niet.
Volgens mij klopt daar iets niet.
Alweer een gare Livebox... de zoveelste dus. Denk dat Wanadoo een structureel probleem heeft met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24

duderuud

Sliden is koel

Sorry boys voor alle onnodige hulp die jullie me hebben gegeven |:( |:(

Ik zit eens in de proceslijst te kijken...wat was die ene ook alweer...
vsmon.exe
Huh...Zonealarm draaide toch niet? Geen icoon in tasktray....
Zonealarm volledig gedeïnstalleerd, check op grc.com gedaan, hoppa, alles weer werken
|:( |:(

Probleem opgelost dus!

* duderuud is weer eens onzorvuldig geweest

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 07-09 17:02
Zojuist aangesloten en zowel internet en telefonie doet het!
Eerste snelheids testje kom ik op 3.2megabit down 61.9KB/s up...
Download snelheid is iets lager als bij Chello classic (zat daar op 3.8megabit).
Up valt me een beetje tegen (had ik precies 1mbit bij Chello classic) maar dat zal nog wel verbeteren met de snelheidsverhoging!

Zo eens ff met de livebox spelen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Amdk6II schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:24:
Zojuist aangesloten en zowel internet en telefonie doet het!
Eerste snelheids testje kom ik op 3.2megabit down 61.9KB/s up...
Download snelheid is iets lager als bij Chello classic (zat daar op 3.8megabit).
Up valt me een beetje tegen (had ik precies 1mbit bij Chello classic) maar dat zal nog wel verbeteren met de snelheidsverhoging!

Zo eens ff met de livebox spelen.. :9
Ik kom op 3,5 mbit uit (440kb down) en 65 kb up.

Hoever zit je van de centrale af?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 07-09 17:02
Ik meen 2.5 kilometer ongeveer..

Wat waardes:

Afname Dichtbij : 34.5 (dB)
Ver weg : 20.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 15 (dB)
Ver weg : 17 (dB)

[edit]
Dat zal wel ongeveer maximaal 8mbit down worden na de upgrade.

[ Voor 20% gewijzigd door Amdk6II op 27-10-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MensionXL schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:31:
[...]

Ik kom op 3,5 mbit uit (440kb down) en 65 kb up.

Hoever zit je van de centrale af?
Die waardes heb ik ook.

Ik zie op het moment trouwens heel veel problemen met die livebox. Ik heb het ding binnengekregen, maar nog niet eens de moeite genomen om 'm aan te sluiten (verbinding is vandaag omgezet). Ik heb een Linksys wag54g en die werkt perfect, dus mooi dat ik die afzichtelijke livebox niet ga gebruiken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Hoe zet je SNMP aan op de Livebox, zodat je met PRTG/MRTG of RRDTOOL je trafficstats in grafiekjes kunt zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ snmp
[root @ snmp]$ start
[root @ snmp]$ comconf 0.0.0.0 public -o 1

Nu staat SNMP aan, nu kun je met de volgende OID's de boel uitlezen:
mer0 inkomend :1.3.6.1.2.1.2.2.1.10.14
mer0 uitgaand:1.3.6.1.2.1.2.2.1.16.14
vif0 inkomend:1.3.6.1.2.1.2.2.1.10.7
vif0 uitgaand:1.3.6.1.2.1.2.2.1.16.7

Als hiervan iets niet klopt, meld het dan even, dan pas ik het aan.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Valt mij op dat de upstream niet stabiel is met bv Skype... voorheen via XS4all wel. Nog meer mensen last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan toch de Livebox gekregen (verbinding kreeg ik niet aan de praat met mijn oude modem) en alles werkt prima. Download rond de 400 kByte, upload rond de 60 (wat stiekem misschien nog best een beetje laag gezien de 330 meter die ik van de centrale verwijderd zit, maar het is een oud huis, met ongetijfeld ook oude bekabeling). Ik vind die livebox best mooi, eigenlijk. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een makkelijkere oplossing voor je.
Nem een dect toestel (b.v panasonic) en voer de nummers van bekenden in het telefoonboek en koppel deze bellers aan een groep, vervolgens koppel je een ringtone aan deze bellergroep en je weet of er een bekende belt of iemand anders.

Simpel.
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:30:
1. Positief nieuws: ik had eerst Demon, aanvraag op zondag voor Wanadoo ADSL family, lijn overgezet precies zoals men voorspeld had: woensdag een week later (dus 1,5 week later), de livebox werkt naar behoren. Telefonie werkt ook goed, KPN overgezet naar belbudget 0900 0244.

2. Ik heb een tip voor Wanadoo maar waar stuur ik dat naar toe?
Mijn verbeteringsvoorstel: Ik wil namelijk een verschil horen tussen gebeld worden op mijn KPN (analoge) nummer en gebeld worden op het digitale Wanadoo nummer. En dat wil ik net zoals bij veel bedrijfstelefooncentrales dit aangeven tussen een intern telefoontje en een extern gesprek. Het extern gesprek begint (als ik mij niet vergis) eerst met een korte bel en daarna een normaal bel ritme (in morse . - - - - etc). Een intern gesprek heeft een normaal belritme zoals we dat kennen van thuis (in morse - - - - - etc). Daar raak je zo aan gewend dat je de hoorn blindelings kan opnemen met "Hallo met Joop" of met "Goedemorgen, bedrijf X, u spreekt met Joop Jopsen".
Nou zoiets wil ik dus ook dat de livebox gaat doen met analoge of digitaal binnenkomende gesprekken.
Waarom?
Je digitale nummer geef je door aan je kennissen, de rest (inclusief call centers) bellen je oude nummer. Iedere keer als de bel over gaat hoor je of er analoog of digitaal gebeld wordt en kan je een keuze maken: opnemen of laten bellen.
Iemand een tip welk e-mail adres ik daarvoor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Hoidy,

30 uur online met de livebox "and so far so good"..

Een enkele keer wat ruis op de lijn, maar verder weinig te klagen. Een dingetje... Het instellen van de voicemail. Volgens recept gebeld met 1233, krijg een vriendelijke dame aan de lijn die zegt geen voicemails voor mij te hebben en dan blijft het stil... en hangt ze een beetje verontwaardigd op. Geen menu oid waaruit ik de optie kan selecteren om een berichje in te spreken. Ook als ik op de website de optie aanvink om de voicemail maar te laten opsturen geeft ie een "technische fout".

Het kan zijn dat het komt omdat de officiele oplevering nog niet geschied is... nog even afwachten maar...

Wat me opvalt aan Wanadoo is dat ze voor elke scheet die ze moeten laten extra geld vragen, virusscanner, spamfilter zijn er daar wat van, de helpdesk kost 10 cpm, en ook als je naar de tarieven voor webhosting lijkt dan liegen die er niet om..

Ach wij hebben straks een bloedsnelle verbinding voor weinig... als ze adsl2+ eens opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die onzin van Wanadoo met betrekking tot de plaats van het modem dat deze zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt moet zitten.
Als je vanaf het ISRA-punt een norm88 kabel gebruikt om het ISRA-punt feitelijk op te lengen is er niks aan de hand voorwat de lengte betreft.
In feite verleng je op deze manier je ISRA-punt en staat er niets een correcte werking in de weg.
De norm 88 kabel is qua impedantie gelijk aan de kabel zoals deze in de grond ligt om het verkeer te verzorgen vanaf de centrale naar het woonhuis.
Als je pur sec gaat kijken naar de eigenschappen van UTP-kabel voorwat betreft het transport voor adsl, dan zal blijken met meetapparatuur dat de UTP-bekabeling lager scoort dan de hierboven omschreven kabel, dit vanwege het feit dat er impedantie verschillen zitten tussen UTP en de simpele 1x4 (norm88) die kpn gebruikt.
Vermijd alleen het gebruik van flat-oval kabel, dat is baggerrrrrrrrrrr

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
En hoeveel mensen kennen norm88 kabels?
De meeste mensen 'verlengen' hun isra kabel met een goedkope platte gamma kabel.

Dus ik kan het wel begrijpen dat ze het zo brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03 09:03
Ik heb mijn livebox inmiddels binnen, nu nog even tot en met woensdagf wachten op me verbinding :')

Vraagje he, ik kan dus via bluetooth connectie maken via internet, dus lekker wappen op me mobieltje voor niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn mijn waardes, zijn die een beetje netjes??

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 15.5 (dB)
Ver weg : 11.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 24 (dB)
Ver weg : 23 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Nu nog de Linksys eindelijk aan de gang zien te krijgen en ik ben helemaal blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24

duderuud

Sliden is koel

Met mijn PDA (Windows Mobile) gaat het iig prima met bluetooth.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat mijn livebox voor bittorent (bitcomet) niet helemaal goed ingesteld.
Ik krijg alleen "lokaal" verbindingen, geen enkele "op afstand".
Zou een vriendelijke ziel even mijn instellingen willen nalopen en aan willen geven wat er veranderd moet worden.

(Ivm veiligheid ip adres links gedelete)

Bij voorbaat grote dank.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je moet je LAN ip invoeren wat door de DHCP is toegekend.

dus als je pc als ip adres 192.168.5.10 is dan moet je het daar naar toe forwarden.
je hebt nu volgens mij je externe ip adres ingevoerd.
je lan ip adres kan je vinden door naar start>uitvoeren en dan cmd intypen en daarna nog is ipconfig.
verder is het veiliger voor je zelf als jij je externe ip adres. dus wat je nu hebt niet laat zien aangezien er mensen op GOT rondlopen met slechte bedoelingen.

[ Voor 58% gewijzigd door vr6-only op 28-10-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:00:
Dit zijn mijn waardes, zijn die een beetje netjes??
<bla *knip knip* bla>

Nu nog de Linksys eindelijk aan de gang zien te krijgen en ik ben helemaal blij
Welkom op GoT!
Ja hoor, ze zien er GEWELDIG uit :Y)

Lees nog eens de startpost door en maak voor jezelf uit of je ze netjes vind, het is uit te rekenen, het is te herleiden tot wat het in staat is. Ik zou er in jouw geval content mee zijn, in mijn geval zou het bagger zijn tov mijn afstand tot de centrale :Y)

Waarom forward je niet eens alle porten naar je linksys voor de verandering? Middels mijn script of wat uitpluizen?

Er wordt wel een eigen insteek hier op GoT van de mensen verwacht. Kortom, kom met ietwat ge-concreetiseerdere problemen, we zijn hier niet om handleidingen te schrijven.
Vind zelf dat ik al een groot portie heb geschreven voor jouw in de startpost ;)
Duderuud schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:15:
Sorry boys voor alle onnodige hulp die jullie me hebben gegeven |:( |:(
<knip>
Probleem opgelost dus!

* duderuud is weer eens onzorvuldig geweest
Forwards werken dus wel en mijn script werkt dus wel correct bij jouw op dit moment?
jvhaarst schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:29:
Hoe zet je SNMP aan op de Livebox, zodat je met PRTG/MRTG of RRDTOOL je trafficstats in grafiekjes kunt zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ snmp
[root @ snmp]$ start
[root @ snmp]$ comconf 0.0.0.0 public -o 1

Nu staat SNMP aan, nu kun je met de volgende OID's de boel uitlezen:
mer0 inkomend :1.3.6.1.2.1.2.2.1.10.14
mer0 uitgaand:1.3.6.1.2.1.2.2.1.16.14
vif0 inkomend:1.3.6.1.2.1.2.2.1.10.7
vif0 uitgaand:1.3.6.1.2.1.2.2.1.16.7

Als hiervan iets niet klopt, meld het dan even, dan pas ik het aan.
Goeiemorgen :/

Ik weet wat SNMP is en wat het inhoud, weet alleen de "toegevoegde" waarde van het geheel niet te ontdekken. Ik zal hem opnemen in de startpost voor andere stat-freaks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt vr6-only.
Ik heb de ip's veranderd.
Is dit nu de juiste instelling?

http://www.dumpanimage.com/image.php?i=Miz8WMYF3m

Waarom zie ik nog steeds alleen lokale verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik zou het niet weten, ik gebruik zelf azureus en ben dus niet bekend met bitcomet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar torrents geprobeerd met azureus.
Ze blijven gele gezichtjes geven.
Volgens azureus wijst dit er op dat ik geen verbinding op afstand kan maken, wat wijst naar een NAT probleem.
Geen idee wat ik verkeerd ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

heb je wel je client ingesteld dat ie gebruik moet maken van een bepaalde poort ?

poort 6881 word door heel wat trackers geweigerd.
ik gebruik als alternatief 49170 (IANA standaard) je mag natuurlijk zelf bepalen wat je doet.
als het maar tussen 49152 tot 65535 zit.

controleer je ip adres van je pc.
uitvoeren>cmd>ipconfig en noteer je ip adres wat daar staat gegeven.

livebox.
firewall
toevoegen
naam: azureus
toegang: ja
protocool: TCP
van poort: 49170
tot poort: 49170
lokaal ip adres : jouw ip adres van je pc
toepassen.

dit doe je nog een keer maar dan selecteer je UDP als protocol
even opslaan.

azureus
tools
configuratie
server
inkomende TCP luister poort: 49170

je start je torrent en wacht tot dat je een groene poppetje krijgt :9

zo kom je direct te weten of je poort open of dicht is
azureus
tools
NAT/Firewall test
vul in 49170 of welke poort je ook hebt geforward en klik op test.

Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/8363/naamloos5fp.th.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 28-10-2005 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ta Ta Ta.......succes.
Alles groen!
Hartelijk dank vr6-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is er geen nieuwe actie of kijk ik er overheen? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het lijkt er inderdaad op dat ze het bij de Ipod en de webcam hebben gehouden, jammer maar helaas voor ons die hebben gewacht op een beter kado dan de webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensdag 26okt aangesloten en alles werkt prima hier.
Even last gehad met een teamspeak-servertje, maar dat werkt ook weer.
(vraag me niet hoe ik het gedaan heb, maar het werkt ;-))
Mijn download zit rond de 420kb en upload rond de 65kb.

Iets minder als mijn vorige ISP speedlinq, maar na de ADSL2 upgrade zal dit ongetwijfeld meer zijn :p

Telefonie valt me ook nix tegen, werkt goed op een beetje blikkerig geluid na.
Maar dat intresseerd me niet(vrouw belt meeste).

Verder zou ik wel wat willen weten over dat Bluetooth op die LB.
Iemand ervaring mee?
Kan ik daar bv met mijn samsung D500 iets mee?

Morphy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Eergisteren de boel aangesloten (eerste blunder gemaakt door een splitter na mijn isra te laten zitten). De boel draait vooralsnog lekker. Verbinding is gelijk aan mijn voorganger, telefonie is perfect moet ik toegeven. Ben erg benieuw wanneer de upgrade komt, ben nu de helft langzamer dan mijn voorgaande verbinding (8mb demon) hopelijk straks het dubbele meer (*kuch*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Damien schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:54:
Eergisteren de boel aangesloten (eerste blunder gemaakt door een splitter na mijn isra te laten zitten).
Vaag, bij meerdere mensen lees ik in dit topic dat die juist de extra splitter hebben laten zitten. Snap ook niet dat dit dan niet zou werken.
Vanavond ga ik hem zelf aansluiten en ik heb alleen telefoonkabel naar de zolder lopen waar de livebox komt te staan dus ik wil de (oude kpn adsl)splitter laten zitten na het isra punt zodat ik op de begane grond direct de telefoons daar op aan kan sluiten. Ben benieuwd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

LinuX-TUX schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:44:

Ik weet wat SNMP is en wat het inhoud, weet alleen de "toegevoegde" waarde van het geheel niet te ontdekken. Ik zal hem opnemen in de startpost voor andere stat-freaks ;)
Je kunt dan dit soort plaatjes maken:
Afbeeldingslocatie: http://jfegea.myftp.org/test/daily_graph_192.168.1.1_id_1.png

Is niet mijn plaatje, er zit namelijk nog ergesn iets mis aan mijn kant.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Quadesh schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:07:
Ach met goedkope spullen heb je dat altijd en kun je 't ook wel een beetje verwachten natuurlijk. En helemaal als 't ook nog eens een onbekend merk is.
Nou ik zou niet graag al die mensen de kost willen geven die een telefoon van 20 gulden hebben, niet iedereen heeft het geld voor een Siemens Gigaset ofzo over. En Profoon is toch niet zo'n onbekend merk :? Bovendien zit niet iedereen met Wanadoo ook bij GOT lijkt me en het is een goedgekeurde telefoon!

[ Voor 6% gewijzigd door styno op 28-10-2005 10:38 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:17:
Zo te zien is er geen nieuwe actie of kijk ik er overheen? B)
Ik vrees van niet. Ik wilde vandaag bestellen, omdat m'n telefoonlijn nu pas is opgeleverd.
Wel jammer...of ze moeten later vandaag toch nog met een actie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Laatst online: 04-04 07:50
Eergisteren is mijn verbinding opgeleverd. ADSL en Wanadoo Telefonie werken maar het normale analoge telefoonsignaal lijkt van de lijn verdwenen te zijn (getest met analoge telefoon rechtstreeks op het israpunt dus nog zonder livebox). Volgens mij is dit niet de bedoeling, of wel?
Bellen naar het nummer laat wel een lijn horen die overgaat maar er gaat niets rinkelen o.i.d.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
KPN even bellen lijkt mij.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jvhaarst schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:31:
[...]

Je kunt dan dit soort plaatjes maken:
[afbeelding]

Is niet mijn plaatje, er zit namelijk nog ergesn iets mis aan mijn kant.
Leuke statistieken plaatje, ben over :Y)

Hier stond die snmp al aan, heb er zelf nooit aangezeten en hoorde sinds de upgrade bij iedereen standaard te zijn natuurlijk. Kan je dan comconf doen en verder gaan of moet je hem restarten oid?

Overigens staat er toch al 1 aan voor de statistieken op de interfaces pagina van de webinterface?

Overigens staan er geen communities als ik "list" doe, das best vreemd, waar komen die stats dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
Jeps, dat kan natuurlijk nog steeds, heb al een mailtje naar de wanadoo helpdesk gestuurd. Vroeg me alleen af of ik goed begrepen had dat er nog wel een gewoon signaal op hoort te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 30/09 besteld en zit nog steeds te wachten. Volgens de helpdesk word ik nou 02/11 aangesloten. De status op internet is niet veranderd na de aanvraag en ik heb ook nog geen brief gekregen met de verwachtte opleverdatum. Ook nog geen Livebox gezien.
Wat zouden jullie doen? Weer afwachten? Ze gaan dus over de 30 dagen 'gewenste' oplevertijd heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
DyStiC schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:30:
[...]

Vaag, bij meerdere mensen lees ik in dit topic dat die juist de extra splitter hebben laten zitten. Snap ook niet dat dit dan niet zou werken.
Vanavond ga ik hem zelf aansluiten en ik heb alleen telefoonkabel naar de zolder lopen waar de livebox komt te staan dus ik wil de (oude kpn adsl)splitter laten zitten na het isra punt zodat ik op de begane grond direct de telefoons daar op aan kan sluiten. Ben benieuwd :/
Dat heb ik ook. In principe werkt het prima, het is alleen nogal vervelend dat er op je analoge telefoonlijn een behoorlijk irritante ruis doorheen zit te blaten. Hoe dat kan begrijp ik ook nog steeds niet, er hangt immers een splitter voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:09:
Ik heb op 30/09 besteld en zit nog steeds te wachten. Volgens de helpdesk word ik nou 02/11 aangesloten. De status op internet is niet veranderd na de aanvraag en ik heb ook nog geen brief gekregen met de verwachtte opleverdatum. Ook nog geen Livebox gezien.
Wat zouden jullie doen? Weer afwachten? Ze gaan dus over de 30 dagen 'gewenste' oplevertijd heen.
Je kan eigenlijk niks anders doen als afwachten. De afkoelingsperiode is verlopen en jij zit dus nu vast aan het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
Nog even terugkoppelen over mijn telefonieprobleem: Ik heb KPN gebeld en er zat inderdaad een kruisdraad los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pluisje2004 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:04:
Jeps, dat kan natuurlijk nog steeds, heb al een mailtje naar de wanadoo helpdesk gestuurd. Vroeg me alleen af of ik goed begrepen had dat er nog wel een gewoon signaal op hoort te staan.
Hebben ze bij Wanadoo ook een email helpdesk dan, ik zag dat niet zo snel op de wanadoo site staan.

Heb je hier het email adres van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
Als je in het menu klikt op helpdesk, dan staan er veelgestelde vragen. Als je op een van die vragen klikt krijg je een schermpje met een tabje "stel een vraag". En die gaat naar de helpdesk. Of dit echt met email gaat is uiteraard een beetje voorbarig geconcludeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:54:
[...]

Hebben ze bij Wanadoo ook een email helpdesk dan, ik zag dat niet zo snel op de wanadoo site staan.

Heb je hier het email adres van?
Helpdesk Wanadoo: info@wanadoo.nl Wel je klantnummer vermelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:09:
Hebben ze al een 'case' voor je aangemaakt bij Wanadoo?

Ik zelf ga zo uitzoeken wanneer ik onder mijn contract uit kan. Zou namelijk de 24e de verbinding opgeleverd krijgen maar tot op heden maar te horen gekregen dat er aan gewerkt wordt en dat het afwachten is. Ik kan me goed voorstellen dat jij het zat bent in hem niet meer hoeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Vreemd is dat bij een maat van mij het in het begin al fout was gegaan... na oplevering van zijn Wanadoo verbinding had hij geen KPN telefonie meer :?

Nu had mijn nee vorige week zijn oplevering en alles leek goed te gaan op een gare Livebox na :?
MAAR vandaag is opeens ook zijn KPN telefonie weggevallen... en heeft alleen nog internet...

HOE KAN DIT!? straks krijg ik hetzelfde :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:49:
Vreemd is dat bij een maat van mij het in het begin al fout was gegaan... na oplevering van zijn Wanadoo verbinding had hij geen KPN telefonie meer :?

Nu had mijn nee vorige week zijn oplevering en alles leek goed te gaan op een gare Livebox na :?
MAAR vandaag is opeens ook zijn KPN telefonie weggevallen... en heeft alleen nog internet...

HOE KAN DIT!? straks krijg ik hetzelfde :r
Hier heeft op de dag van de eigenlijke oplevering ook alles eruit gelegen, mijn huidige internetverbinding en mijn kpn telefonie. Na bellen met kpn storings nummer werkte het allemaal weer, maar dus nog steeds geen wanadoo.

/me vind het jammer dat er bij alle bedrijven tegenwoordig zoveel fout gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:42:
[...]

Hebben ze al een 'case' voor je aangemaakt bij Wanadoo?

Ik zelf ga zo uitzoeken wanneer ik onder mijn contract uit kan. Zou namelijk de 24e de verbinding opgeleverd krijgen maar tot op heden maar te horen gekregen dat er aan gewerkt wordt en dat het afwachten is. Ik kan me goed voorstellen dat jij het zat bent in hem niet meer hoeft.
Hoe maak je daar een case aan? Ik heb een fax gestuurd en een vraag via internet gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:04:
[...]

Hoe maak je daar een case aan? Ik heb een fax gestuurd en een vraag via internet gesteld.
Door met de helpdesk te bellen en ze duidelijk te maken dat het TE LANG duurt.
Ook is het raadzaam om te vragen welke status zij in het systeem hebben staan dit omdat er voor hun meerdere zichtbaar zijn (tussen fases). Zo kan je zien als je weer belt of er vooruitgang in zit terwijl je dit niet kan volgen op de website.(Onthoud, een beller is sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:56:
[...]

Hier heeft op de dag van de eigenlijke oplevering ook alles eruit gelegen, mijn huidige internetverbinding en mijn kpn telefonie. Na bellen met kpn storings nummer werkte het allemaal weer, maar dus nog steeds geen wanadoo.

Dat had een vriend van mij dus ook... vandaag had hij na weken eindelijk wel weer een linesync die op 10mbit down en 1mbit up stond :? maar helaas kan hij geen verbinding maken met het internet |:(

Lekker al die verhalen zo... als het mij ook overkomt, wil ik dus direct weg bij Wanadoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeefff, mailen met de wanadoo helpdesk gaat super snel maarr .....

Ze halen soms wel het bloed onder je nagels vandaan 8)7

Maakt je een uitgebreid mailtje met alles wat je geprobeerd hebt, wat wel en niet werkt. Krijg je een reactie dat je de livebox moet resetten. Dat zou kunnen helpen dus goed antwoord. Maar bij mij werkte dat dus niet.

Reageer je dus op deze oplossing(met daarbij een aanvulling dat telnet ook niet goed werkt) krijg je van een andere medewerker een reactie dat ze geen support geven op telnet en dat je het moet doen met de webinterface!!!!!!! :(

Mijn reactie erop dat ze de historie moeten lezen en dat dit dus ook het probleem is. Wat denk je dat ik krijg?? Ja dan is het een windows probleem (firewall etc.) ook hier geven we geen support op. Terwijl ik in mijn EERSTE mail heb gezet dat ik meerdere pcs geprobeerd heb en alle firewalls/antivirus uit heb.

Wordt er dus nu wel een beetje moe van. Wordt, zeker, vervolgt (go WANADOO _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te denken om over te stappen op wanadoo. alleen hoe zit het meerdere telefoons icm livebox? wij hebben nu na de splitter de telefoon weer opgedeeld. kan dat met livebox nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:25:
ik zit te denken om over te stappen op wanadoo. alleen hoe zit het meerdere telefoons icm livebox? wij hebben nu na de splitter de telefoon weer opgedeeld. kan dat met livebox nog steeds?
Ja hoor, Dat hebben wij ook en het werkt allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Nog een vraag over telefonie,

de livebox gedraagt zich als splitter, kan dat worden uitgeschakeld? Zoals ik het heb begrepen, krijg je op de telefoon na de box zowel telefoontjes binnen van je wanadoonummer als liveboxnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:56:
[...]

Waar gewerkt wordt, worden helaas fouten gemaakt en waar te snel gewerkt wordt worden nog meer fouten gemaakt.
Vaak willen bedrijven té snel en halen zich daardoor alleen maar problemen op de hals.
Bijkomstigheid is dan wel weer dat wanneer de managing ok is binnen een bedrijf je een veel stabieler bedrijf hebt...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Iblies schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:03:
de livebox gedraagt zich als splitter, kan dat worden uitgeschakeld? Zoals ik het heb begrepen, krijg je op de telefoon na de box zowel telefoontjes binnen van je wanadoonummer als liveboxnummer.
Kan volgens mij niet worden uitgeschakeld, die splitter. Staat ook ergens in dit topic. En ja, je telefoon gaat over als je op je KPN nummer gebeld word, en ook als je op je Wanadoo nummer gebeld wordt.

Wil je dit splitsen; dus aparte telefoon voor KPN en apart voor Wanadoo, dan zou je een extra splitter er tussen moeten zetten (weet echter niet of dat fatsoenlijk werkt).. dan je KPN telefoon op de 1e splitter aansluiten en je Wanadoo telefoon op je Livebox.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Ik denk dat dat helemaal niet werkt. Want 't komt allebei door 1 lijn binnen. En je kunt niet splitten op welk nummer er wordt gebeld. Dus dat gaat niet werken. Een splitter is er gewoon om het signaal te splitten zodat je er nog een telefoon op aan kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Waarom zou dat niet kunnen.. KPN is analoog, Wanadoo is VOIP.

Als je dus een splitter voor de livebox hangt, split je het analoge KPN signaal met het ADSL signaal. Op de phone aansluiting van je splitter hang je een telefoon (die zal dus over gaan als je op je kpn nummer gebeld wordt).

Via de andere aansluiting lus je het ADSL signaal naar je livebox. Die maakt connectie met Wanadoo VOIP telefonie, en zet signaal op de phone aansluiting, en daar plug je de telefoon aan waar je op je wanadoo nummer gebeld wilt worden.

Zou in principe moeten werken..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@N00BS, die problemen van jouw maat komen mij bekend in de oren. Sinds de omzetting op 30 augustus van ADSL Lite naar ADSL Family is het alleen maar fout gegaan. Na omzetting hadden we wel internet maar deed de telefonie het niet meer. KPN gebeld en zij hebben iets geregeld in de centrale waardoor ik weer kon bellen maar toen deed het internet het niet meer. Sinds 30 augustus ben ik dus aan het wachten op een werkende internetverbinding. Helpdesk heeft talloze cases aangemaakt, derde partij erbij gehaald afgelopen maandag weer gebeld en nu hebben ze de opdracht aan KPN gegeven om een sip migratie uit te voeren, waardoor ik binnen 7 a 8 werkdagen een werkende internetverbinding moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

goh welles bij na gedacht dat het misschien ook aan KPN kon liggen. dat er telefonie opeens niet meer doet of internet niet etc ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb begrepen dat het probleem toch wel bij KPN ligt en door KPN veroorzaakt wordt

KPN werkt structureel Wanadoo tegen en de omzettingen in de patchkasten gebeurt dan ook door KPN en niet door Wanadoo!!!

Wij mogen dus allemaal bij KPN voor de deur gaan :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Jongens, over het splitter voor de Livebox plaatsen: het werkt wel, alleen je krijgt behoorlijke ruis op je analoge lijn als je dat doet.
Volgens mij heb ik dat al 100 miljoen keer verteld hier :/

(misschien iets voor de startpost?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Sorry; begint me idd iets te dagen dat dat al een keer gezegd was.

Maar zou dat aan de splitter kunnen liggen? Dat ie andere ranges eruit filtert dan de Livebox splitter?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wilko2 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:19:
Jongens, over het splitter voor de Livebox plaatsen: het werkt wel, alleen je krijgt behoorlijke ruis op je analoge lijn als je dat doet.
Volgens mij heb ik dat al 100 miljoen keer verteld hier :/

(misschien iets voor de startpost?)
Ik heb geen ruis ;) je moet natuurlijk wel je telefoon dan aansluiten op de eerste splitter! en niet opde livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Hmmm, dat is nieuw voor mij. Een splitter en geen ruis. En uiteraard zit de telefoon aan de eerste splitter :Y)
Heb je ook 'de' splitter die je kreeg bij -zoals het destijds heette- MxStream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Nou tot nu toe schiet het nog niet echt op met Wanadoo, keurig na de aanmelding na een paar dagen een brief sturen met de bevestiging van de oplever datum op 26-10-05, maar het is nu eind van de dag op 28-10-05 en nog steeds geen Wanadoo.
Gisteren de helpdesk gebeld, kreeg ik te horen dat ik vandaag maar moest terugbellen, doe ik dat krijg ik te horen, bel morgen maar terug, ik zeg dat heeft denk weinig zin want in het weekend gebeurd er volgens mij niet veel, ohh zegt hij daar heb je gelijk in.
Dus maandag maar weer bellen, en dan wordt er een case aangemaakt als het nog niet werkt.
Ik zal de jongens van de helpdesk niet gaan afzeiken ze doen ook maar hun werk, maar de onzin die ze soms uit kunnen kramen is echt vreselijk.
Gisteren werd mij gemeld dat ik maar alvast de Livebox moet gaan aansluiten terwijl mijn oude internet account nog werkt, ik meteen volgens mij staat er uitdrukkelijk in jullie gebruiksaanwijzing dat je dit dus niet moet doen.
Ohhh als dat er staat doe het dan maar niet zegt hij. pfffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je livebox is nu wel geschikt voor andere abbonementen, je kan zelf alles instellen.

VCI en VPI kun je in de startpost terugvinden

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 28-10-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gewoon die gasten mailen... dat gaat VEEL beter of gelijk de technische dienst bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:34:
.
Gisteren de helpdesk gebeld, kreeg ik te horen dat ik vandaag maar moest terugbellen, doe ik dat krijg ik te horen, bel morgen maar terug, ik zeg dat heeft denk weinig zin want in het weekend gebeurd er volgens mij niet veel, ohh zegt hij daar heb je gelijk in.
Dat had ik dus ook. Steeds maar weer het verzoek om over een paar dagen nog maar eens te bellen... Alsof er dan vanzelf wat veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

markmart33 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:34:
... terwijl mijn oude internet account nog werkt ...
Dan is je lijn duidelijk nog niet om gestoken door KPN, dus is er op een of andere manier vertraging ontstaan. Afwachten dus nog en genieten van je oude internet abbo :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.