[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.610 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

LinuX-TUX schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:04:
[...]

Ja, alle witte tekst in de startpost komen in vorm van plaatjes van mijn servertje :Y)

En ik heb mijn eigen scriptje mogen gebruiken om het te laten werken :D

Dus ... de regels toevoegen gaat, daarna in policies toevoegen gaat en dan laat ie het na om nog daadwerkelijk te forwarden ook :/ ...
Je hebt family vorm abo & de interface naar internet is mer0 ? Jullie zijn ook nog niet overgezet naar ADSL2+?
Geavanceerd->Firewall->NAT en Policies met script ingevuld.
Standaard->Firewall->Poort 21 ingevuld

Wat moet ik doen met Geavanceerd->Netwerk->Routering en DNS Relay? Ik heb het idee dat ik het daar moet zoeken...
(Tevens heb ik een dyndns-account, dus ook die gegevens zijn ingevuld...)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Duderuud schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:08:
[...]

Geavanceerd->Firewall->NAT en Policies met script ingevuld.
Standaard->Firewall->Poort 21 ingevuld

Wat moet ik doen met Geavanceerd->Netwerk->Routering en DNS Relay? Ik heb het idee dat ik het daar moet zoeken...
(Tevens heb ik een dyndns-account, dus ook die gegevens zijn ingevuld...)
Gaat me vooral om wat je ziet op pagina http://192.168.1.1/fwpolicylist.html

De interface is nog wel mer0?
Nu hoor ik al ... "hè???" :/

Er staat op die pagina:
Ontvangst interface : ... | Verzend interface : mer0
Op de plaat van ... mag je van alles invoeren, vind ik niet belangrijk (of het nou vif0 t/m bth0 is) Het gaat mij om de "Verzend interface : ....".

Als dat ongelijk is aan mer0, moet je even aan de bel trekken!

Andere oplettenden met dezelfde problemen, reageren mag ook hoor :Y)
Wil wel weten of het te maken heeft met de interface naamverandering/centrale die klaar gestoomd wordt voor een upgrade oid.

Blijft speculatie totdat iemand het uitvogelt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Nice, op +/- 750 meter geeft dit dan:

Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 7.5 (dB)
Ver weg : 6.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 28 (dB)
Ver weg : 24 (dB)

Te uwer informatie...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Vet goed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt nu toch wel heel erg moe van de heren Wanadoo,

Naast de gebruikelijke problemen met de livebox heb ik nu sinds anderhalve week helemaal geen ADSL meer. Line-sync vindt nog wél plaats, in de livebox staat de aansluiting dan ook aangegeven als geactiveerd. Ik krijg echter géén IPadres toegewezen van wanadoo en kan dus niet naar buiten communiceren.(iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?)

Na anderhalf uur bellen en meerdere malen hetzelfde script te volgen met harde resets (enzo) kwam de helpdeskmedewerker tot de conclusie dat het aan hen zou liggen en werdt er een 'case' aangemaakt die door een tweedelijnsmederwerker zou worden afgehandeld binnen vijf dagen.

Het is nu anderhalve week verder en commentaren als:
'U heeft een heel specifiek probleem' op de vraag welk probleem dan bleek dat onbekend.
'We zijn aan het kijken of ADSL bij u kan worden geleverd' (dat kan ja, want het werkte een tijd wel)'
'U wordt vanavond teruggebeld'(not)

Ik heb er nu echt genoeg van en wil een andere provider zoeken, weet iemand welke termijn daarvoor geen levering van ADSL moet hebben plaatsgevonden? Kan ik ze een aangetekende brief sturen met de eis dat de levering van ADSL binnen twee weken weer probleemloos moet plaatsvindeen en ik anders het contract als ontbonden beschouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Zondag call aangemaakt omdat we niet meer te bereiken waren via het wanadoo nummer,
Vandaag gebeld en het werkt weer.

Voicemail en wanadoonummer zijn weer bereikbaar. (weer super geregeld van Wanadoo.!) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:36:
Wordt nu toch wel heel erg moe van de heren Wanadoo,

Naast de gebruikelijke problemen met de livebox heb ik nu sinds anderhalve week helemaal geen ADSL meer. Line-sync vindt nog wél plaats, in de livebox staat de aansluiting dan ook aangegeven als geactiveerd. Ik krijg echter géén IPadres toegewezen van wanadoo en kan dus niet naar buiten communiceren.(iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?)

Na anderhalf uur bellen en meerdere malen hetzelfde script te volgen met harde resets (enzo) kwam de helpdeskmedewerker tot de conclusie dat het aan hen zou liggen en werdt er een 'case' aangemaakt die door een tweedelijnsmederwerker zou worden afgehandeld binnen vijf dagen.

Het is nu anderhalve week verder en commentaren als:
'U heeft een heel specifiek probleem' op de vraag welk probleem dan bleek dat onbekend.
'We zijn aan het kijken of ADSL bij u kan worden geleverd' (dat kan ja, want het werkte een tijd wel)'
'U wordt vanavond teruggebeld'(not)

Ik heb er nu echt genoeg van en wil een andere provider zoeken, weet iemand welke termijn daarvoor geen levering van ADSL moet hebben plaatsgevonden? Kan ik ze een aangetekende brief sturen met de eis dat de levering van ADSL binnen twee weken weer probleemloos moet plaatsvindeen en ik anders het contract als ontbonden beschouw?
Niet toevallig de livebox uit de stroom getrokken toen die aan het upgraden was? Andere modem proberen :?

En anders idd een aangetekende brief sturen met nog X dagen om het op te lossen en dat het daarna basta is. Zou wel even de voorwaarden doornemen idd, ben ik ook niet van op de hoogte, maar dat ze in jouw geval nalatigheid vertonen, is een sterk punt!

Dan blijft er voor de blijvers weer meer bandbreedte & hulp over om verder te kunnen genieten van Wanadoo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd waar Wanadoo zich aan moet houden m.b.t. de levertijd. In de voorwaarden staat dat ze de aansluiting binnen 4 weken willen afronden, maar dat ze eventueel afhankelijk kunnen zijn van externe factoren.
Ik heb mijn lijn op 30/09 aangevraagd en zit nog steeds te wachten. Nog geen enkele beweging gezien in het status scherm on-line.
Na mijn eerste belletje zou het de 18e opgeleverd worden. Na nu nog 5 keer bellen is het 02/11 geworden. Dit is dus ruim 4 weken en dan vraag ik het me nog maar af of het dan echt gaat gebeuren.
Om moedeloos van te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:59:
Ik ben ook wel benieuwd waar Wanadoo zich aan moet houden m.b.t. de levertijd. In de voorwaarden staat dat ze de aansluiting binnen 4 weken willen afronden, maar dat ze eventueel afhankelijk kunnen zijn van externe factoren.
Ik heb mijn lijn op 30/09 aangevraagd en zit nog steeds te wachten. Nog geen enkele beweging gezien in het status scherm on-line.
Na mijn eerste belletje zou het de 18e opgeleverd worden. Na nu nog 5 keer bellen is het 02/11 geworden. Dit is dus ruim 4 weken en dan vraag ik het me nog maar af of het dan echt gaat gebeuren.
Om moedeloos van te worden...
Vraag dan aan een helpdeskmedewerker de status die hij/zij ziet. Onthoud die en vraag de volgende keer in welke status de aanvraag zich bevindt. Volgens heeft wanadoo intern meer statussen dan dat ding op de website aangeeft (bij mij werd steeds gesproken over dat ik nog niet "billed" zou zijn :? die status zit zeker niet in dat online tooltje). Door de interne status te vragen weet je volgens mij meer dan via dat online geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De termijn die Wanadoo hanteert voor het opzeggen van het contract nav het niet (op)leveren is twee maanden volgens de helpdesk.

Heb er spijt van met deze lui in zee gegaan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

Vraag dan aan een helpdeskmedewerker de status die hij/zij ziet. Onthoud die en vraag de volgende keer in welke status de aanvraag zich bevindt. Volgens heeft wanadoo intern meer statussen dan dat ding op de website aangeeft (bij mij werd steeds gesproken over dat ik nog niet "billed" zou zijn :? die status zit zeker niet in dat online tooltje). Door de interne status te vragen weet je volgens mij meer dan via dat online geval.
Dat klopt, hun kunnen inderdaad meer zien. Ze wisten eerder al te melden dat ik 18/10 aan de beurt zou zijn. Wat me alleen tegen valt is dat ze niet zien wat er aan de hand is als er op deze datum niets gebeurd is. Volgens de helpdesk medwerker moet het technisch leverbaar zijn, omdat ik anders al lang een afkeuring had gehad. Ik wil graag data zwart op wit zien om daarmee aan te tonen dat het niet volgens afspraak gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
De 12e aangevraagd, datum voor de oplevering is de 28e, en ik heb voor 2 november een monteur gereserveerd ;) Toch best rap.

(damn, die callcentre-dude van Cableone sprak echt ongbegrijpelijk Nederlands. Ik heb hem wel 3 keer moeten vragen van welk bedrijf hij was. Ik had even de angst dat ik opgelicht werd :D )

Met een beetje geluk dus woensdag internet! (vast geen 20 mbit , amsterdam noord. Maar wieweet)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:09:
De 12e aangevraagd, datum voor de oplevering is de 28e, en ik heb voor 2 november een monteur gereserveerd ;) Toch best rap.

(damn, die callcentre-dude van Cableone sprak echt ongbegrijpelijk Nederlands. Ik heb hem wel 3 keer moeten vragen van welk bedrijf hij was. Ik had even de angst dat ik opgelicht werd :D )

Met een beetje geluk dus woensdag internet! (vast geen 20 mbit , amsterdam noord. Maar wieweet)
cableone trekt geen kabels door naar boven he? want ik heb geen id waar alles uikomt bij mij etc. en heb geen tekening van t huis

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:12
cheiron schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:09:
Ik zit ook in A'dam-Noord en hij trained nog in op 4 Mbit, dus nog ff geduld ;)
alleen een beetje ver van de centrale, bijna 3 KM en vrij slechte waardes:

Afname Dichtbij : 38.5 (dB)
Ver weg : 23.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 14 (dB)
Ver weg : 18 (dB)

Naja, als ik iets van 7 Mbit haal ben ik ook al blij hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
MadBear schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:33:
[...]

Ik zit ook in A'dam-Noord en hij trained nog in op 4 Mbit, dus nog ff geduld ;)
alleen een beetje ver van de centrale, bijna 3 KM en vrij slechte waardes:

Afname Dichtbij : 38.5 (dB)
Ver weg : 23.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 14 (dB)
Ver weg : 18 (dB)

Naja, als ik iets van 7 Mbit haal ben ik ook al blij hoor ;)
Volgens de checkers zit ik ongeveer 400 meter van de centrale af ;)

Over de kabels naar boven: ik heb de wireless livebox genomen. Als het te instabiel is kan ik altijd zelf nog een kabeltje trekken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort Wanadoo met telefonie aanvragen. Is het mogelijk dat ik met 1 telefoontoestel kan bellen via Wanadoo, maar gebeld worden op het KPN-nummer? Of heb ik dan 2 aparte telefoontoestellen nodig?

En voor de mensen die bellen op mijn wanadoo nummer. Kost hun dat meer dan op mijn kpnnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:03:
Ik wil binnenkort Wanadoo met telefonie aanvragen. Is het mogelijk dat ik met 1 telefoontoestel kan bellen via Wanadoo, maar gebeld worden op het KPN-nummer? Of heb ik dan 2 aparte telefoontoestellen nodig?

En voor de mensen die bellen op mijn wanadoo nummer. Kost hun dat meer dan op mijn kpnnummer?
Je kunt gewoon met alle telefoons bellen en gebeld worden op zowel kpn als wanadoo nr. Dus of je nu 1 of 2 telefoons hebt, maakt allemaal niet uit :)

Voor de beller zijn hier geen kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:03:
Dat gaat met één telefoon.
Weet ik niet zeker, maar lijkt me erg sterk, aangezien je gewoon een telefoonnummer met je eigen regiocode krijgt.

Ik ben trouwens op zoek naar een goeie manier om het voor elkaar te krijgen om de KPN- en Wanadoo-telefonie te scheiden. Dus dat de KPN-lijn alleen overgaat als ik op het KPN-nummer word gebeld en de Wanadoo-lijn alleen als ik op het Wanadoo-nummer word gebeld. Ik heb nu een oude splitter voor de livebox hangen maar op deze manier heb ik nogal ruis in m'n telefoons. Erg vervelend en ik begrijp ook eigenlijk niet hoe dat nou kan. De splitter zou juist de twee signalen moeten scheiden, dat heeft 'ie al jaren prima gedaan. Ik weet dat er in de LB een splitter ingebouwd zit maar toch vind ik het vreemd.
Misschien is het te bewerkstelligen door de analoge telefonie van de LB uit te schakelen. Weet iemand of dit mogelijk is, in telnet o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan heb ik nog een vraag over wireless. Ik wil 2 computers vast (met draad) verbinden en een laptop draadloos. Kan ik zomaar een router/accespoint aansluiten achter mijn livebox?
Zo ja, is dat beter dan de optie om een wireless Livebox te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
wilko2 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:13:
[...]
Misschien is het te bewerkstelligen door de analoge telefonie van de LB uit te schakelen. Weet iemand of dit mogelijk is, in telnet o.i.d.?
Denk dat ik hier niet eens voor hoef te zoeken, heel simpel: Als de livebox uit staat, loodst deze nog gewoon de analoge telefonie door. Is dus hardwarematig gedaan en zou (financieel gezien) niet eens de moeite waard zijn om deze optie erop te zetten :?

Just a random brainspin

Maar wat is je doel? Als de rode telefoon over gaat (wanadoo) dan weet je dat het je vriendin is en als de witte overgaat (KPN) weet je dat het de ... belastingdienst is ofzo :?
Heb je 2 aparte telefoons die je wilt aansluiten of heb je (ook) een huiscentrale met 2 inputs en wil je dus het ultieme bereiken, namelijk: Bellen en gebeld worden tegelijkertijd?

[ Voor 26% gewijzigd door LinuX-TUX op 25-10-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:33
Wat lees ik nou, als de livebox uit is dan werkt telefonie nog wel gewoon? :O
Das wel handig om te weten. Maar hoe kan 't dan dat wanneer de livebox crasht, telefonie 't niet meer doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

ja kpn telefonie gaat gewoon door, maar dat lijkt me ook logisch O-) dat staat los van de livebox (software gedeelte dan)

[ Voor 28% gewijzigd door vr6-only op 25-10-2005 17:46 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Zojuist is vandaag mijn Wanadoo internet opgeleverd, alles werkte meteen.
Echter nadat de Livebox 5 uur aangestaan had, klapte de verbinding eruit. Ik krijg op geen enkele pc meer packets binnen van de Livebox :?

Daarna heb ik hem 1 minuut uigtezet en weer aangedaan en alles werkte weer... |:(
De Livebox staat dus niet op een warme plek oid en ik ben bang dat mijn Livebox gewoon gaar is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
Mijn waardes zijn:

Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 22 / 41
Noise Margin (dB) up/down = 16 / 17
Vendor Id (local/remote) = ALCB / IFTN

Welke moet ik dan hebben voor die formule?
Modem is Speedtouch 510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:31:
[...]

Denk dat ik hier niet eens voor hoef te zoeken, heel simpel: Als de livebox uit staat, loodst deze nog gewoon de analoge telefonie door. Is dus hardwarematig gedaan en zou (financieel gezien) niet eens de moeite waard zijn om deze optie erop te zetten :?
Oowkay, dat wist ik niet. Maar wel handig om te weten.
Maar wat is je doel? Als de rode telefoon over gaat (wanadoo) dan weet je dat het je vriendin is en als de witte overgaat (KPN) weet je dat het de ... belastingdienst is ofzo :?
Heb je 2 aparte telefoons die je wilt aansluiten of heb je (ook) een huiscentrale met 2 inputs en wil je dus het ultieme bereiken, namelijk: Bellen en gebeld worden tegelijkertijd?
Wat ik zou willen bereiken, is een soort van tweede lijn krijgen, dus inderdaad ook bellen en gebeld worden tegelijk. Ik woon bij m'n ouders thuis en het zou wel handig zijn als ik een eigen nummer heb zodat m'n ouders niet op hoeven te nemen als ik word gebeld (en ja, ik heb ook een mobiel maar bellen naar mobiel is niet goedkoop).
Iceszz schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:11:
Mijn waardes zijn:

Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 22 / 41
Noise Margin (dB) up/down = 16 / 17
Vendor Id (local/remote) = ALCB / IFTN

Welke moet ik dan hebben voor die formule?
Attenuation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 23:24

Rayzman

+31 Rayzman

Ik had aan de helpdesk de volgende vraag gesteld:
Heeft de livebox ondersteuning voor uPnP?
Zo nee, hoe kan ik de Filetransfer met msn messenger versnellen zonder uPnP?

Het antwoord hierop was:

"de livebox heeft wel ondersteuning voor uPnP, wanadoo biedt geen ondersteuning aan.
Daarom zal ik u een livebox handleiding als bijlage toevoegen, en hopend dat u een antwoord op u vraag zult vinden."

Het vreemde is als ik in die pdf op upnp zoek ik niks kan vinden. :?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

n00bs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:00:
Echter nadat de Livebox 5 uur aangestaan had, klapte de verbinding eruit. Ik krijg op geen enkele pc meer packets binnen van de Livebox :?

Daarna heb ik hem 1 minuut uigtezet en weer aangedaan en alles werkte weer... |:(
De Livebox staat dus niet op een warme plek oid en ik ben bang dat mijn Livebox gewoon gaar is :r
Fantastisch de Livebox liep weer vast! :r
Ik ga dus mijn eigen Speedtouch ertussen hangen als ik hem geconfigureerd krijg voor Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Heb je iets bijzonders gedaan? Ik merk namelijk dat als ik in de webbased admin ga knoeien, 'ie weleens wil vastlopen (dwz: geen internet meer). Stekker eruit en erin werkt dan.
Verder heb ik er zelden last van. Eens per week hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ja, ik word het langzamerhand ook een beetje zat, ik denk dat ik maar weer mijn vertrouwde Speedtouch 510 ga aansluiten :Y) (Totdat de 20mbit er is >:))

Dat was me toch maar een fijn apparaatje :7 in vergelijking met die shitbox ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 25-10-2005 19:18 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

n00bs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:40:
[...]

Fantastisch de Livebox liep weer vast! :r
Ik ga dus mijn eigen Speedtouch ertussen hangen als ik hem geconfigureerd krijg voor Wanadoo.
Ik heb de installatie cd voor de Speedtouch 510 icm met Family, als je er niet uitkomt dan kan ik je een link met de cd aanbieden :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Ik heb nergens last van ... maar doe ook helemaal niets meer webbased :+

HEEL af en toe kijken naar iets, maar geen acties/aanpassingen via de webinterface :Y)
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus wat je probeerd te zeggen is dat in de volgende situatie:

Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 52 (dB)
Ver weg : 48 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter is? (ongeveer natuurlijk)

Maar ... stel nou dat het X dB scheelt (de dichtbij en veraf afname), van welke moeten we dan uitgaan? De hoogste? (dus van het slechste?) Gemiddelde? Of is het een teken van fluctuatie en ligt het er dus tussenin?
Vind het ook vreemd dat wij het altijd hebben over Dichtbij en Veraf terwijl Engelse interfaces het hebben over Up en Down :?

In de Engelse interface zou je snel gaan denken voor up en download wat het kan bedragen, maarja, afstand is absoluut, kan me niet voorstellen dat upload lijn in een kronkel loopt en de download ader een shortcut door het boerenslotje achter in het veld neemt ofzo :+

[ Voor 87% gewijzigd door LinuX-TUX op 25-10-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:45:
Yes! Zondag call aangemaakt omdat we niet meer te bereiken waren via het wanadoo nummer,
Vandaag gebeld en het werkt weer.

Voicemail en wanadoonummer zijn weer bereikbaar. (weer super geregeld van Wanadoo.!) :Y)
Bij mij werkt het nog steeds niet.

Zijn er andere die er ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Girotel mensen:

Lees dit eens http://webwereld.nl/articles/37623/girotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft dit te maken mat wanadoo family?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Nou sommige mensen zaten te klagen dat ze niet op girotel konden komen met wanadoo, niet via *33* en dat andere nummer. Maar nu blijkt dus dat girotel er gewoon uitlag.
Oftewel kunnen ze daar niet meer over klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Quadesh schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:37:
Nou sommige mensen zaten te klagen dat ze niet op girotel konden komen met wanadoo, niet via *33* en dat andere nummer. Maar nu blijkt dus dat girotel er gewoon uitlag.
Oftewel kunnen ze daar niet meer over klagen :P
Is dat probleem ook weer opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rond welk tijdstip activeert wanadoo de verbinding ? of is daar geen touw aan vast te knopen

alvast bedankt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MensionXL schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:19:
[...]

Ik heb de installatie cd voor de Speedtouch 510 icm met Family, als je er niet uitkomt dan kan ik je een link met de cd aanbieden :Y)
Mijn livebox is dus dood!!!

Ik krijg helaas met de minimale informatie op de frontopage niet de Speedtouch 510 de praat. Ik ben nu bij iemand anders en zou heel graag de instellingen willen weten via de easy setup of telnet

Als eerste moet je kiezen voor PPPoE of PPPoA of Bridged Ethernet, welke van de 3 heb je nodig? daarna wordt ook om username en w8woord gevraagd maar zover ik weet heb je die niet nodig :?

Ik kom er dus niet uit en zou graag dit nog vanavond gefixed willen hebben, dan print ik het uit en config ik straks mn modem en neem ik morgen per mail contact op met Wanadoo mbt die gare Livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
n00bs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:55:
[...]

Als eerste moet je kiezen voor PPPoE of PPPoA of Bridged Ethernet, welke van de 3 heb je nodig? daarna wordt ook om username en w8woord gevraagd maar zover ik weet heb je die niet nodig :?
Van de regen in de drup dus, je Speedtouch mist kennelijk een encapsulation en/of heeft zelf ook last van slechte interface design :+ Blijft je ook wel achtervolgen vandaag he :D

Een el-cheapo E-tech router heeft wel de juiste encapsulation namelijk:Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/encap.gif
Toch maar even de CD van MensionXL erbij slepen wil je verder kunnen met je Speedtouch :Y)

Of zelf even naar de firmware op zoek die die encapsulation wel ondersteund/bevat

PS: Wat hangt en wat doe je precies :/ ben ik wel benieuwd naar. Sinds de upgrade maar 1 keer een hangende webinterface gehad, maar I-net bleef lekker doorratelen toen.

Niet toevallig een oude box gekregen die nu heel de tijd probeerd te updaten terwijl jij denkt dat ie er de hele tijd uitklapt hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Vraagje, ik heb de linksys befsr41, dit is een Cable/DSL router met een 4 ports switch. Maar betekent DSL dat ik em ook kan gebruiken voor ADSL dus ipv de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hij update in het begin meteen en heeft 5 uur lang stabiel gedraaid daarna liep die vast en bleef die keer op keer vastlopen.
Uiteindelijk bleef de Livebox ledjes knipperen en hoorde je het "klik" geluid constant achter elkaar.

Waar kan ik de juiste firmware dan vinden voor die Speedtouch zodat ik hem kan gebruiken met Wanadoo want nu heb ik nog de mogelijkheid om even iets op een USB stick te zetten zodat ik straks dat op die router kan gooien ;)

Maar ik denk dat ik een oud model heb gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

n00bs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:00:

Dat probleem heb ik ook gehad. Zet er voor de grap eens een ventilator op (en zet 'm op z'n kant zodat de lucht er doorheen blaast).

Na een berg telefoontjes eindelijk een andere Livebox gehad->probleem opgelost.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

@ n00bs

De cd komt eraan... morgen heb je hem :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

LinuX-TUX schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:42:
[...]
Gaat me vooral om wat je ziet op pagina http://192.168.1.1/fwpolicylist.html

De interface is nog wel mer0?
Nu hoor ik al ... "hè???" :/

Er staat op die pagina:
Ontvangst interface : ... | Verzend interface : mer0
Op de plaat van ... mag je van alles invoeren, vind ik niet belangrijk (of het nou vif0 t/m bth0 is) Het gaat mij om de "Verzend interface : ....".

Als dat ongelijk is aan mer0, moet je even aan de bel trekken!

Andere oplettenden met dezelfde problemen, reageren mag ook hoor :Y)
Wil wel weten of het te maken heeft met de interface naamverandering/centrale die klaar gestoomd wordt voor een upgrade oid.

Blijft speculatie totdat iemand het uitvogelt :Y)
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/livebox/firewall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/livebox/firewallpolicy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/livebox/natpolicy.jpg

Wellicht overbodig...mijn interne ip is 192.168.5.10

O ja, ook wel onnozel: Als ik de firewall uitzet staan ineens poort 23 en 80 open (terwijl 21 nog steeds op stealth staat :X )
Firewall aan is alles stealth....

[ Voor 15% gewijzigd door duderuud op 25-10-2005 22:17 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan iemand mij vertellen wat nu eigenlijk mijn adsl snelheid is, omdat alles vanavond weer supersnel gaat. windows office sp2 fullfile 105 mb in no time binnen, ben ik eens gaan testen bij bb speedtest, dit omdat ik na eerdere snelle perioden de resultaten van speedtest liet zien en mij is gebleken a: dat ik amateuristische testjes had uitgevoerd b. dat speedtest niets voorstelde en c. dat ik maar een bij bb speedtest moest gaan proberen.

Dit waren enkele resultaten van het laatste uur (centrale zaandam) bij bb speedtest (gewoon op start speedtest gedrukt links boven in de pagina), Moet ik hier enige betekenis aan hechten of stelt het allemaal niets voor. :? Overigens upload gaat enorm traag.

speedtest results
Your current bandwidth reading is: 33.37 Mbps which means you can download at 4.17 MB/sec. from our servers.

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
1538 kbps Broadband DSL / T1 / Kabel
2048 kbps Broadband DSL / E1 / Kabel
34169.5 kbps YOU

speedtest results
Your current bandwidth reading is: 30.85 Mbps which means

you can download at 3.86 MB/sec. from our servers.

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
31595.5 kbps YOU

Retest

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
33619.7 kbps YOU

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
33487.5 kbps YOU

Your current bandwidth reading is: 32.70 Mbps which means you can download at 4.09 MB/sec. from our servers

speedtest results
Your current bandwidth reading is: 33.37 Mbps which means you can download at 4.17 MB/sec. from our servers.

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
34169.5 kbps YOU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Wat je kunt doen om zeker te zijn van de resultaten van die test is klikken op "download 100MB" boven aan de pagina van de bb speedtest.
Dan kun je in je browser zien hoe snel ie download, ipv een onduidelijke applicatie.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een livebox die het redelijk doet, af en toe moet de netstekker er even uit maar verder geen klachten. Sinds de firmware update van 19-10 heb ik dat zelfs nog niet hoeven doen.
Echter... mijn vrouw studeert aan de Educatieve Hogeschool van Amsterdam. Zij wordt geacht een 'portfolio' van haar studieresultaten online te hebben.
De school heeft daartoe een systeempje, wat ze WebDrive noemen. Voor zover ik heb kunnen achterhalen berust het op het FTP protocol.
Ik krijg echter op geen enkele manier contact met die server, elke FTP verbinding die ik aanleg geeft na een tijdje een timeout.
Volgens de handleiding voor dummies moet ik geen PASV gebruiken, maar of ik nu passief of actief probeer te verbinden, ik krijg steeds een timeout.
Ik begon natuurlijk eerst mijn eigen FTP-programma te verdenken, maar als ik vanuit unix direct een FTP verbinding maak, logt hij wel in, tot ik ls in typ, dan krijg ik helemaal geen data binnen. Dat is dus het moment waarop mijn FTP-programma's na een tijdje die timeout geven.
Ik verdenk de livebox, zit misschien het 'auto-update' mechanisme in de weg? Moet ik ergens een poortje open gooien in de firewall?
Heeft iemand een suggestie, voor mijn vrouw op marktplaats een echtscheidingsadvocaat begint te zoeken.

Azzoma

BTW, ik kan die WebDrive software niet gebruiken omdat ik OS-X draai. Maar FTP mag natuurlijk geen enkel probleem zijn... Volgens de handleiding van school moet dat vanaf een mac ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:17:
Misschien kan iemand mij vertellen wat nu eigenlijk mijn adsl snelheid is, omdat alles vanavond weer supersnel gaat. windows office sp2 fullfile 105 mb in no time binnen, ben ik eens gaan testen bij bb speedtest, dit omdat ik na eerdere snelle perioden de resultaten van speedtest liet zien en mij is gebleken a: dat ik amateuristische testjes had uitgevoerd b. dat speedtest niets voorstelde en c. dat ik maar een bij bb speedtest moest gaan proberen.

Dit waren enkele resultaten van het laatste uur (centrale zaandam) bij bb speedtest (gewoon op start speedtest gedrukt links boven in de pagina), Moet ik hier enige betekenis aan hechten of stelt het allemaal niets voor. :? Overigens upload gaat enorm traag.

speedtest results

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
34169.5 kbps YOU

speedtest results
Your current bandwidth reading is: 30.85 Mbps which means

you can download at 3.86 MB/sec. from our servers.

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
31595.5 kbps YOU

Retest

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
33619.7 kbps YOU

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
33487.5 kbps YOU

Your current bandwidth reading is: 32.70 Mbps which means you can download at 4.09 MB/sec. from our servers

speedtest results

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
384 kbps Broadband DSL
768 kbps Broadband DSL
1024 kbps Broadband DSL
34169.5 kbps YOU
Het is mogelijk dat dit wijkcentrale tests zijn. Die op verschillende tijdstippen v.d. dag worden uitgevoerd.
Ze willen liever alles testen waarschijnlijk voordat ze iedereen op adsl2+ overzetten.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MensionXL schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:10:
@ n00bs

De cd komt eraan... morgen heb je hem :Y)
Top maar uhhh waar gaat die precies heen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Welkom op GoT!

Hier hoef je je livebox niet van te verdenken de boosdoener te zijn, eerder je eigen client/capaciteiten.

Als je met Unix inlogt, succesvol, en je doet een "ls" zonder dat er wat uitkomt, moet je voor de gein eerst inloggen, dan "pasv" en dan pas "ls" doen. Kan soms een wereld van verschil wezen op FTP-server gebied, ook al wordt er gezegd dat het niet nodig is.

Wat de andere clients betreft, welke gebruik je dan? Toch geen IExplorer hè? Zou dan graag willen adviseren om eens "FlashFXP" ofzo te gebruiken (maar dan een mac variant :X)

Eigenlijk even verder zoeken op GoT naar FTP probs
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart
Of een Topic starten met een log van wat er gebeurd zodra je connect.
Duderuud schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:10:
[...]

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wellicht overbodig...mijn interne ip is 192.168.5.10

O ja, ook wel onnozel: Als ik de firewall uitzet staan ineens poort 23 en 80 open (terwijl 21 nog steeds op stealth staat :X )
Firewall aan is alles stealth....
Knap dat 80 open staat. Gewoon een keer een andere port forwarden, krijg nu zo'n donkerbruin vermoeden dat dit nog een natik van de firmware-upgrade is. Toen ging bij iedereen ook port 21 & 23 open ivm remote control om de firmware daadwerkelijk in het systeem te krijgen.

Als dat zo is, de livebox OF een reset geven OF een paar minuten uit de stroom halen, inpluggen, z'n update check laten doen en dan na 10 minuutjes de forwards er opnieuw inzetten. Dat is het enige wat er nu in me opkomt om te proberen.

PS: Je hebt nog wel een keer nagekeken of port 21 daadwerkelijk
1) Naar de goede PC staat geforward
2) De Server goed geconfigureerd staat? (Sommige mensen vergeten nog wel eens passive portrange & masquerade instellingen over te nemen, omdat "het bij de de vorige provider het zo goed deed, dat ze het spontaan vergeten" ;))

PSPS: Forwards naar een DHCP lease zijn eigenlijk "not-done" hè ;)

[ Voor 14% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-10-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 01:17:
Als je in telnet een IP koppelt aan een MAC-adres is er weinig aan de hand, toch? Althans, zo heb ik dat gefixt en tot nu toe werkt het prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:26:
[...]

Als je in telnet een IP koppelt aan een MAC-adres is er weinig aan de hand, toch? Althans, zo heb ik dat gefixt en tot nu toe werkt het prima :Y)
P'cies, maar denk niet dat Duderuud dat gedaan heeft, of wel? Maar weinig hier die er lekker diep in ploeteren.
Krijgt er wel lekker een hoog tweak gehalte op .... als je nog een log heb, gooi ik hem wel in de startpost en kom je bij de credits te staan :>

Zelf vertik ik het, kan ik geen WINS-Server meegeven, wacht dus wel tot het wat uitgebreider is of laat het door m'n wel configureerbare linux bakkie doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
LinuX-TUX schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:19:

[...]
Dus wat je probeerd te zeggen is dat in de volgende situatie:

Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 52 (dB)
Ver weg : 48 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter is? (ongeveer natuurlijk)

Maar ... stel nou dat het X dB scheelt (de dichtbij en veraf afname), van welke moeten we dan uitgaan? De hoogste? (dus van het slechste?) Gemiddelde? Of is het een teken van fluctuatie en ligt het er dus tussenin?
Vind het ook vreemd dat wij het altijd hebben over Dichtbij en Veraf terwijl Engelse interfaces het hebben over Up en Down :?

In de Engelse interface zou je snel gaan denken voor up en download wat het kan bedragen, maarja, afstand is absoluut, kan me niet voorstellen dat upload lijn in een kronkel loopt en de download ader een shortcut door het boerenslotje achter in het veld neemt ofzo :+
Mja, waardes zijn in theorie correct.

Normaal wordt er door de adsl modems maar 1 Degradatie (Afname) aangegeven. Bij de livebox zijn er 2 waardes. Wat ik echter heb kunnen achterhalen is de Afname dichtbij van belang voor het berekenen van de lijn afstand, of beter gezegd, de kwaliteit van de lijn voor de max download. Die andere waardes zijn denkelijk wat de centrale van de livebox ontvangt. Dus UP en Down zijn niet eens zo slecht vertaald. Beter dan dichtbij en verweg. lol

In mijn geval is dit Afname Dichtbij: 19.0dB Dit zou overeenkomen met 19/13,81 = 1,37KM terwijl ik volgens adsl test op 1010M zit.

Maar dit komt door de bekend slechte koper bij mij. Verder ligt de telefoon kabel voor het hele blok bij ons in de kruipruimte, uiteraard opgerold, zeker 10 a 20 meter. Zal ook niet erg bevorderend zijn voor een goed signaal.

Maarja, daarvoor dat de bekabeling tot de centrale +/- 30 Jaar oud is, er geen officieel isra punt of wat dan ook is, en de kabels als 2 losse draadjes binnenkomen, valt het me nog mee.

/Edit overige waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 19.0 (dB)
Ver weg : 12.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 29 (dB)
Ver weg : 22 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 12% gewijzigd door KBDE op 26-10-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn lijn ook opgeleverd. Werkt perfect, snelheid van 430 kb/s continu. Dus nog geen 20 mbit hoewel mijn centrale (Utrecht West) al wel adsl2+ klaar is.
Heb alleen geen brief van Wanadoo gekregen dat ik zou worden opgeleverd, geen brief voor de Ipod... helemaal niks, maar zal wel, alles werkt iig.

Waardes:
Afname Dichtbij : 9.0 (dB)
Ver weg : 7.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 31 (dB)
Ver weg : 28 (dB)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

LinuX-TUX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 01:17:
[...]

[...]

Knap dat 80 open staat. Gewoon een keer een andere port forwarden, krijg nu zo'n donkerbruin vermoeden dat dit nog een natik van de firmware-upgrade is. Toen ging bij iedereen ook port 21 & 23 open ivm remote control om de firmware daadwerkelijk in het systeem te krijgen.

Als dat zo is, de livebox OF een reset geven OF een paar minuten uit de stroom halen, inpluggen, z'n update check laten doen en dan na 10 minuutjes de forwards er opnieuw inzetten. Dat is het enige wat er nu in me opkomt om te proberen.

PS: Je hebt nog wel een keer nagekeken of port 21 daadwerkelijk
1) Naar de goede PC staat geforward
2) De Server goed geconfigureerd staat? (Sommige mensen vergeten nog wel eens passive portrange & masquerade instellingen over te nemen, omdat "het bij de de vorige provider het zo goed deed, dat ze het spontaan vergeten" ;))

Livebox is inmiddels al 3 keer ofzo gereset, stroom eraf zal ik ook nog eens proberen (je weet maar nooit...).
1) Ja, ik heb het goede interne ip-adres
2) Zie screenshot, poort 21 naar poort 21 en interne ip-adres opgegeven. Moet goed zijn zo...
Wat je precies bedoeld met de passive portrange & masquerade instellingen weet ik niet...

PSPS: Normaal staat DHCP uit, de screenshot waren genomen nét na een reset.

Maar nog even voor de zekerheid: Hoef je normaal gesproken de opties onder Netwerk->"Routering" en "DNS Relay" niet aan te passen?

[ Voor 7% gewijzigd door duderuud op 26-10-2005 10:58 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:27

iop

ik heb een e-tech router (van mijn huidige abbo: tweakdsl) kan ik deze ook gebruiken om meerdere pc'c aan de livebox te hangen? of is deze te lanzaam voor +/- 15Mbit

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Als je alleen de switch mogelijkheid van je etech router gebruikt dan zou dat geen probleem mogen zijn.

Als je een ADSL Modem/Router combi hebt, moet je even kijken of ie ADSL2+ en de juiste encapsulation aan kan.. LinuX-TUX heeft een zooi posts hiervoor er nog wat over getypt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Heeft iemand de Ipod al mogen ontvangen? Ik heb hem aan iemand anders (zusje) beloofd omdat ik al een andere speler heb en die begint een beetje ongeduldig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
iop tha man schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:13:
ik heb een e-tech router (van mijn huidige abbo: tweakdsl) kan ik deze ook gebruiken om meerdere pc'c aan de livebox te hangen? of is deze te lanzaam voor +/- 15Mbit
Wel handig als je specificeerd WELKE je hebt, wordt anders zo'n giswerk.

Kheb zelf een E-tech V2 ADSL/Modem router (4x LAN, 1x WAN). Zelf heb ik er voor gekozen om gewoon de livebox te gebruiken als router, vind het onzin om onnodig risico te lopen met forwards NAAR mijn router en hopen dat alles maar goed gaat.

Gewoon even naar de interface van je E-tech surfen, DHCP server uitschakelen, en alle dingen in de Switch kant van de E-tech proppen. (dus zowel de clients als de Livebox)
Iblies schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:32:
Heeft iemand de Ipod al mogen ontvangen? Ik heb hem aan iemand anders (zusje) beloofd omdat ik al een andere speler heb en die begint een beetje ongeduldig te worden.
[note]
Voortaan vragen en open laten. Gewoon zeggen dat je zal kijken en dat je erop terug komt zodra die binnen is ;)
[/note]

Stuk ongedu.. zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al eerder behandeld is, zoek functie doet het bij mij momenteel niet.

Als ik naar buiten bel hoort de persoon aan de andere kant dat het geluid vaak even wegvalt.
Ik heb nu even al mijn internetverkeer stopgezet en weer gebeld en doet het nu goed.

Is er nog wat op de livebox in te stellen dat de telefoon meer prioriteit heeft of moet ik achter de livebox een aparte router zetten zodat de livebox ontlast word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

n00bs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:46:
[...]

Top maar uhhh waar gaat die precies heen :) ?
Naar een webservertje :7

(Ik heb ook mijn speedtouch maar weer even aangesloten... Ik merk gelijk verbetering _/-\o_)

[ Voor 22% gewijzigd door MensionXL op 26-10-2005 14:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

@Ben_Dover

VOIP heeft de hoogste prioriteit meende ik dus daar valt er niets aan te veranderen. misschien een gare livebox ?

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 26-10-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:25:
Ik weet niet of het al eerder behandeld is, zoek functie doet het bij mij momenteel niet.

Als ik naar buiten bel hoort de persoon aan de andere kant dat het geluid vaak even wegvalt.
Ik heb nu even al mijn internetverkeer stopgezet en weer gebeld en doet het nu goed.

Is er nog wat op de livebox in te stellen dat de telefoon meer prioriteit heeft of moet ik achter de livebox een aparte router zetten zodat de livebox ontlast word?
Het heet ipqos waar je naar op zoek bent, maar ik ga het je niet aanraden. Als je daar geen verstand van hebt, moet je er niet aankomen :Y), maar als je wil knutselen *hint* *hint* met telnet kan je inloggen en naar de ipqos dir gaan.
Als het fout gaat, kan je toch altijd nog resetten :Y)

Wel vreemd overigens, ga vanavond zelf even testen onder zware load en zonder load, als je dat probleem NU al hebt en het ligt daadwerkelijk aan slecht loadbalancing, dan is dadelijk als je 20Mbit krijgt het leed helemaal niet te overzien lijkt mij :/.

Je hebt wel netjes de computers aangesloten op de rode port en niet de gele?
Gele port heeft al een ipqos setting (weet het niet 100% zeker, maar met de vorige firmware wel) ivm Streaming media prioriteiten.
MensionXL schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:27:
[...]
(Ik heb ook mijn speedtouch maar weer even aangesloten... Ik merk gelijk verbetering _/-\o_)
Op welk vlak merk je dat dan? Intrainen? Loadbalancing? Ping? Stabiliteit?

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-10-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm vandaag ben ik om gegaan naar wanadoo en alles lijkt goed te werken. netjes :)

Afname Dichtbij : 14.5 (dB)
Ver weg : 9.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 21 (dB)

is wel netjes he ?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iblies schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:32:
In die brief stond (uit mijn hoofd) dat de iPod 2 weken na de oplevering opgestuurd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb dus gisternacht nog zitten zoeken en heb de juiste config tool gevonden op de speedtouch site, daarmee heb ik dus nu wel verbinding met Internet... die Livebox is echt van het Yoko kwaliteit. Blij dat ik nog een spare modem/router had.

Ik heb de software dus niet meer nodig, maar toch bedankt voor de tips :)

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 26-10-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:31:
[...]
P'cies, maar denk niet dat Duderuud dat gedaan heeft, of wel? Maar weinig hier die er lekker diep in ploeteren.
Krijgt er wel lekker een hoog tweak gehalte op .... als je nog een log heb, gooi ik hem wel in de startpost en kom je bij de credits te staan :>
Oeehhww credits :9~ :+
Ik ga wel even een mini-tutorial schrijven als ik tijd weet te vinden :>
* Wortelsoep gaat zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

n00bs schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:23:
Ik heb dus gisternacht nog zitten zoeken en heb de juiste config tool gevonden op de speedtouch site, daarmee heb ik dus nu wel verbinding met Internet... die Livebox is echt van het Yoko kwaliteit. Blij dat ik nog een spare modem/router had.

Inderdaad, Yoko-yoko zoals mijn opa het altijd noemt als iets brak is. :Y)

Zo brak als dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.pack/got/sukkeligklein.jpg

Dit apparaat is zo overbelast door de 4 torrents die draaien, dat ik amper de pagina naar het modem kan openen, en als ik de torrents uitzet dan kom ik wel op de pagina 8)7 dus het zijn de torrents.

Heb jij dit ook LinuX-Tux? Of andere lompe problemen tegengekomen?

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 26-10-2005 15:43 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
MensionXL schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:40:
[...]

Inderdaad, Yoko-yoko zoals mijn opa het altijd noemt als iets brak is. :Y)

Zo brak als dit dus:
[afbeelding]

Dit apparaat is zo overbelast door de 4 torrents die draaien, dat ik amper de pagina naar het modem kan openen, en als ik de torrents uitzet dan kom ik wel op de pagina 8)7 dus het zijn de torrents.

Heb jij dit ook LinuX-Tux? Of andere lompe problemen tegengekomen?
Nog helemaal geen tijd gehad om echte stresstests erop los te laten. Maar dat beetje mail en webserver spelen overleeft dat ding wel tot op heden :Y)
Maar 1 keer de interface kwijt geweest vlak na de upgrade, werkt nu toch al zo'n week zonder problemen. Maar zal vanavond eens een paar legale goed geseede torrents onder de loep nemen op meerdere PC's tegelijk .... kijken wat ie doet. En tegelijkertijd telefoneren, kijken of dat dan gaat haperen of wegvalt oid :? (vind het nog steeds vreemd)

Overigens was ik zelf al van plan om IPQoS los te gaan laten op Torrent en Webserver verkeer ... geef die torrents maar prioriteit 40 ofzo })

PS: Mooie theme Royale hebbie, zeker ook een Sniper CD'tje gemaakt? :+
n00bs schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:23:

Je zou bijna denken dat jullie uit dezelfde omgeving komen :Y)

wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:25:
[...]
Oeehhww credits :9~ :+
Ik ga wel even een mini-tutorial schrijven als ik tijd weet te vinden :>
* LinuX-TUX gaat zoeken
/me LinuX-TUX: GO GO GO !
/me Wilko2: Affermative
B) :+

Ga ik me weer verdiepen in IPQoS manipulatie :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-10-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:35:
[...]
Het heet ipqos waar je naar op zoek bent, maar ik ga het je niet aanraden. Als je daar geen verstand van hebt, moet je er niet aankomen :Y), maar als je wil knutselen *hint* *hint* met telnet kan je inloggen en naar de ipqos dir gaan.
Als het fout gaat, kan je toch altijd nog resetten :Y)

Wel vreemd overigens, ga vanavond zelf even testen onder zware load en zonder load, als je dat probleem NU al hebt en het ligt daadwerkelijk aan slecht loadbalancing, dan is dadelijk als je 20Mbit krijgt het leed helemaal niet te overzien lijkt mij :/.

Je hebt wel netjes de computers aangesloten op de rode port en niet de gele?
Gele port heeft al een ipqos setting (weet het niet 100% zeker, maar met de vorige firmware wel) ivm Streaming media prioriteiten.

[...]
Hoi, ipqos gaat me nu nog wat te ver, wel een pdf handleiding gevonden maar nog niets gevonden wat ik in moet stellen.

Ik ga eerst even proberen om een andere router achter de livebox te gooien.
Ik zag hierboven dat iemand last had van de bittorrent applicatie, deze had ik op één computer uitgezet en toen werkte het telefoonverkeer goed. Bittorrent draaide nog wel op een andere computer maar dat maakte niets uit. Ook het aantal torrents maakt niet uit.
Het was trouwens wel dezelfde combinatie computer/bittorrent die altijd mijn hub overbelaste, later een hub/switch neergezet waar elke poort een eigen chip heeft en toen geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog maar een keer m'n vraag... (wirelessvraag)

Ik wil 2 computers vast (met draad) verbinden en een laptop draadloos. Kan ik zomaar een router/accespoint aansluiten achter mijn livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nou zo oud ben ik dus ook weer niet hoor :p maar vroeger toen ik op de lagere school zat, was Yoko een veel voorkomend merk net als Frontech en Supertech, wat van echt superslechte kwaliteit was :) (tegenwoordig kan je dat vergelijken met Marquant en Sweex).

In ieder geval krijg ik een nieuwe Livebox :)
(mailen met die gasten gaat beter volgens mij dan telefonisch contact... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

LinuX-TUX wil je een pic van het print(je) voor je start post?

Heeft iemand al een eigen wireless pc-card adapter aan de praat?

[ Voor 5% gewijzigd door styno op 26-10-2005 16:55 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:35:
Dan nog maar een keer m'n vraag... (wirelessvraag)

Ik wil 2 computers vast (met draad) verbinden en een laptop draadloos. Kan ik zomaar een router/accespoint aansluiten achter mijn livebox?
Ja dat kan , dat heb ik ook gedaan. Ik had een kabel aansluiting .i.c.m met de wireless linksys wrt54g router. Nu heb ik livebox(wired) met hetzelfde router en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Ik zou vandaag over gezet worden naar Wanadoo maar zie helaas nog weinig gebeuren.
Helpdesk kon mij ook niet echt verder helpen.
Beetje jammer wel, had er een halve dag voor vrij genomen omdat ik 1 en ander wil veranderen aan mijn bedrading.
Modem heb ik trouwens al een week in huis.
Ik wacht geduldig verder af.
Tot hoe laat uiterlijk kan ik de overgang verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:03:
Ik zou vandaag over gezet worden naar Wanadoo maar zie helaas nog weinig gebeuren.
Helpdesk kon mij ook niet echt verder helpen.
Beetje jammer wel, had er een halve dag voor vrij genomen omdat ik 1 en ander wil veranderen aan mijn bedrading.
Modem heb ik trouwens al een week in huis.
Ik wacht geduldig verder af.
Tot hoe laat uiterlijk kan ik de overgang verwachten?
Verwacht er maar niet te veel van, ik zou namelijk de 24e aangesloten worden.
Volgens de helpdesk kon het wel eens de 29e worden voordat ik aangesloten zou zijn, en anders gingen ze een 'case' aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Oh dus eerst een bevestigings brief sturen en dan je er niet aan houden.
Dat is niet fraai van Wanadoo, komt over als we doen maar wat, we zien wel waar het schip strand.
Ze kunnen op zijn minst een email sturen zou ik zo zeggen.
We wachten af, alleen jammer van me halve dag die ik vrij had genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Had door dat ze met de lijn aan de gang waren toen mijn telefoon gesprek opeens afgebroken werd.

Na het downloaden van de nieuwe firmware werkte het uitstekend. Ik had mijn vrouw al gewaarschuwd dat het nog niet meteen allemaal soepel zou draaien, maar ze was blij verrast met de snelheid. ( het laden van de pagina's .. enige wat haar interreseert.. chatten op forums e.d. ) Beter dan met Demon is haar oordeel.

Ook het telefoneren gaat tot dusverre uitstekend.

Mijn statistieken:

Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 4.5 (dB)
Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 24 (dB)
Ver weg : 25 (dB)

Nu maar wachten op de 20mbit moet ik met deze waardes wel kunnen halen nietwaar? :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

Als je meerdere PC's achter de Livebox hebt hangen en gebruik maakt van port forwarding, is het wenselijk om iedere PC zijn eigen interne IP toe te kennen. Helaas hanteert de ingebouwde DHCP-server normaal gesproken een lease-time van 7 dagen, wat kan betekenen dat een PC na die 7 dagen een ander intern IP krijgt, waardoor de port forwards dus niet meer werken (althans, ze zullen nog wel werken maar gaan naar de verkeerde machine...). Dus wat doen we? We laten de Livebox een IP toekennen aan de hand van het MAC-adres van je PC's. Die verandert niet (*), en dus kan je op die manier een statisch intern IP verkrijgen. Dat kan helaas niet in het webbased admin-panel, maar wel via telnet:

Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!

Vervolgens typ je het volgende commando:
code:
1
host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.5.10

Waarbij je uiteraard het MAC-adres en het IP-adres vervangt door je eigen waarden. Hierna kan je de DHCP-server weer starten:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Server started !!!

En om te checken of het geslaagd is:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ lease list
Lease 192.168.5.10 start 2002/01/10 08:08:39 end 2002/01/17 08:08:39 stamp 2002/01/10 08:08:39 hardware addr = 00:0a:95:a6:09:34 host NA

(note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)

* = deze opmerking is gemaakt met de mierenneukmode uitgeschakeld, natuurlijk is een MAC-adres te veranderen in het OS of door een nieuwe netwerkkaart, maar dat lijkt me hier te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
>:) >:) heheh

maar ik sta nog steeds voor een raadsel. Lange tijd deed mijn internet verbinding het niet. ikzelf denk dat ik misschien een keer tussen de updates mijn livebox resette. in ieder geval in een keer werkte hij weer (maandje geleden ongv) en ik zag 9600kbps download en 1024 kbps upload ik freakte en dacht dat ik al op 20 mbits zat maar tot mijn verbazing downloadde ik gewoon met 4 mbit. mijn upload was echter wel 1 mbit :\ dat is nu 1 maand al zo.

ik had ook al een screenshot ergens gepost.

vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De webinterface werkt bij mij steeds maar een paar minuten, als ik het stroom eraf haal en er weer op werkt het 5 minuten poef weg. irri!!!! Telnet werkt wel maar weet niet hoe ik daar policy aan moet maken.

Heb al vanalles geprobeerd, firewall uit etc. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Vandaag keurig volgens afspraak overgezet naar Wanadoo. Alles gaat van een leien dakje: modem aangezet ff wachten op nieuwe firmware, modem reset zichzelf een paar keer (Hij lijkt trouwens twee keer een nieuwe firmware te downloaden) en gelijk het internet op. Perfect!

Maar nu komt het: Ik wilde gaan bellen, neem de hoorn op, en ongelooflijk wat een brom geluid! Even een testtelefoontje gedaan maar het was gewoon niet te doen. De andere kant had ook behoorlijk last van brom en kraakgeluiden.

Dus ik ga op zoek naar de oorzaak van dit brom geluid en heb wat testjes gedaan:
- LiveBox voeding uit de wand contact doos (WCD) en telefoon rechtstreeks op ISRA: geen brom geluiden.
- LiveBox voeding uit de WCD en telefoon op LiveBox: geen brom geluiden.
- LiveBox voeding net in de WCD en telefoon op LiveBox: geen brom geluiden.
- LiveBox voeding in de WCD en nadat eruit een 'klik' geluid (waarschijnlijk van een relais) en telefoon op LiveBox: nu hoor ik het brom geluid weer.

Dus zodra het relais in de LiveBox aantrekt begint de telefoon te brommen. Ik kan het zelfs horen wanneer ik de telefoon rechtstreeks in het ISRA punt aangesloten heb. Maar als ik de voedingsstekker uit de LiveBox trek (de brom is dan weer weg) en die er weer in prik dan is de brom direct terug (dus voordat de 'klik' komt).

Nog iets geks, als ik de hoorn van de telefoon aan mijn oor houd en tegelijkertijd het blanke contact van de voedingsstekker vast pak hoor ik de storing ook, zodra ik de stekker loslaat is het weer over.

Het probleem zit hem dus hoogstwaarschijnlijk in de voedingsadapter, wanneer die 'schoon' in een WCD geprikt wordt is er niks aan de hand, maar zodra de storing eenmaal op gang is gebracht (getriggered door de 'klik' in de LiveBox) blijft hij aanwezig (ook met afgekoppelde LiveBox).

Dit vind ik onacceptabel, Wanadoo had op zijn minst onstoorspoelen in het voedingssnoer kunnen opnemen. Beter was geweest dat er een fatsoenlijke voeding meegeleverd zou zijn. Het komt allemaal erg goedkoop over.

Zijn er nog meer mensen die ook deze bromgeluiden hebben?

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Gebruik je een ge-aard stopcontact?
edit: ben niet bij mijn livebox, maar die heeft vast niet zo'n dikke stekker :+

[ Voor 60% gewijzigd door TafkaT op 26-10-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Styno schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:54:
LinuX-TUX wil je een pic van het print(je) voor je start post?

Heeft iemand al een eigen wireless pc-card adapter aan de praat?
Heb je een andere dan deze? Hi-Res versie.

Heb zelf ook al autopsie gepleegd toen we de livebox binnen kregen en nog steeds demon hadden. Dit in verband met LinuX-TUX in "Routerhacking" . Kan nog steeds niet wachten om op de livebox gewone simpele apps te draaien :Y)

Over die wireless kaartjes, telkens als ik denk dat ik het gevonden heb, blijkt het dat ik OF iets fout vertaal, OF weer over een andere livebox te gaan :/ . Heb nu 2 weken niet meer zitten zoeken daar naar, maar volgens mij moet het gewoon kunnen.

Telkens als deze vraag naar boven komt, pleit ik er ook weer voor; Mensen MET wireless Livebox, steek dat kaartje in een laptop en laat hier wat "dmesg;lspci" of "SiSoft Sandra" informatie achter. Als dat eenmaal bekend is kan iedereen gaan speuren naar alternatieven die gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn.
Thank you very much _/-\o_
Zo even verkl**t de kwoot toepassen :Y)

Met Credits en al ;)
iop tha man schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:32:
[...]

ik heb de eerste in dit rijtje
voor zover ik kan zien is dat ook de enige in het blauw van ze, verder kan ik geen specs vinnden
Heb ik ook :Y)

0wh, vergeet dat tweede:
Nee, tis een ADSL modem en geen ADSL2+ modem, max download intraining is dus 8192 en up maar 896 ofzo :/ .... niet geschikt als modem te gebuiken, wel geschikt als dure switch :Y)

Mocht je nou denken:
Laat ik dat ding eens leuk van een upgrade voorzien, wees gewaarschuwd:
E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flash en LinuX-TUX in "E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flas..."

/me [little clouds mode]... zou ik daar die interesse en vaardigheden hebben opgedaan :? .... weet het niet :*) [/little clouds mode]

[ Voor 36% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-10-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:27

iop

iop tha man schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:13:
LinuX-TUX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:37:
[...]
Wel handig als je specificeerd WELKE je hebt, wordt anders zo'n giswerk.
ik heb de eerste in dit rijtje
verder kan ik geen specs vinnden

[ Voor 47% gewijzigd door iop op 26-10-2005 20:32 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

TafkaT schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:28:
Gebruik je een ge-aard stopcontact?
edit: ben niet bij mijn livebox, maar die heeft vast niet zo'n dikke stekker :+
Nee, een maffe gegolfde adapter heeft Wanadoo ons toegestuurd :X

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi Medetweakers,

ik wil misschien overstappen naar wanadoo adsl family. Ik wil dan de wired-versie vd livebox nemen en daar zelf een wireless router achter zetten. (bereik van livebox-wireless is heel slecht heb ik gehoord)

Ik woon zelf in Schiedam, heeft iemand ervaring met de verbinding hier. op de site staat het volgende :

8 en 15 Mbit/sec Download
1 Mbit/sec Upload

Wat zijn de pratijk snelheden hiervan ?? :? Vooral mn uploadsnelheid vindt ik belangrijk. :9

Zou vanaf 1 december iedereen in heel nederland 20 Mbit/sec moeten kunnen halen ? Volgens Wanadoo wel.... :/

Thx voor elke hulp _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mieg_1981 op 26-10-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mieg_1981 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:04:
Hoi Medetweakers,

ik wil misschien overstappen naar wanadoo adsl family. Ik wil dan de wired-versie vd livebox nemen en daar zelf een wireless router achter zetten. (bereik van livebox-wireless is heel slecht heb ik gehoord)

Ik woon zelf in Schiedam, heeft iemand ervaring met de verbinding hier. op de site staat het volgende :

8 en 15 Mbit/sec Download
1 Mbit/sec Upload

Wat zijn de pratijk snelheden hiervan ?? :? Vooral mn uploadsnelheid vindt ik belangrijk. :9

Zou vanaf 1 december iedereen in heel nederland 20 Mbit/sec moeten kunnen halen ? Volgens Wanadoo wel.... :/

Thx voor elke hulp _/-\o_
praktijksnelheden van de 20mbit verbinding heeft nagenoeg niemand, dus daar zou je dan op moeten wachten. Hoop dat het echt tot 1 december gebeurd, anders vind ik het echt een naaistreek van Wanadoo. Geef dan een datum op die echt haalbaar is voor Wanadoo en niet op de eerste plaats zeggen dat in oktober iedereen de nieuwe snelheid zal hebben |:( (Ze kunnen het nog goed maken, ze hebben nog 5 dagen te gaan :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

@LinuX-TUX: Jou Hi-res is beter dan de mijne :)

Net voor de tweede keer met de helpdesk aan de lijn gehangen: 'Omdat mijn lijn nog niet officieel is opgeleverd kan het zijn dat de verbinding wat minder is'.

Yeah right, we hebben het over een verbinding die het al doet maar waarvan de administratie nog niet is bijgewerkt.... Maar ik mag morgen terugbellen als de lijn nog steeds slecht is, want dan ligt het misschien toch aan een kapotte splitter in de LiveBox. Nou dat kan wel zijn, maar omdat de storing ook toeslaat als ik de stekker van de voeding vastpak hou ik het toch op een slecht afgeschermde/gefilterde voeding adapter.

Gelukkig zijn er volgens de helpdesk medewerker meer mensen met een brom op de lijn geweest. Ben ik niet de enige....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styno schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:37:
@LinuX-TUX: Jou Hi-res is beter dan de mijne :)

Net voor de tweede keer met de helpdesk aan de lijn gehangen: 'Omdat mijn lijn nog niet officieel is opgeleverd kan het zijn dat de verbinding wat minder is'.

Yeah right, we hebben het over een verbinding die het al doet maar waarvan de administratie nog niet is bijgewerkt.... Maar ik mag morgen terugbellen als de lijn nog steeds slecht is, want dan ligt het misschien toch aan een kapotte splitter in de LiveBox. Nou dat kan wel zijn, maar omdat de storing ook toeslaat als ik de stekker van de voeding vastpak hou ik het toch op een slecht afgeschermde/gefilterde voeding adapter.

Gelukkig zijn er volgens de helpdesk medewerker meer mensen met een brom op de lijn geweest. Ben ik niet de enige....
Jij hebt iig een wanadoo lijn >:)
/me zit nog steeds te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:31:

Telkens als deze vraag naar boven komt, pleit ik er ook weer voor; Mensen MET wireless Livebox, steek dat kaartje in een laptop en laat hier wat "dmesg;lspci" of "SiSoft Sandra" informatie achter. Als dat eenmaal bekend is kan iedereen gaan speuren naar alternatieven die gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn.
[...]
Er is heel weinig kans dat dit gaat lukken, lees dit maar eens. Dit komt van ADSLforum.nl:
Idd, de kaart is niet vrij verkrijgbaar ! Zelfs de soort gelijke kaarten werken niet in de livebox.
Wanadoo zal ook de vraag niet eens beantwoorden die gesteld is !
Geef ze geen ongelijk.

Ik heb een livebox van me werkgever inbruikleen gehad.
De volgende kaarten heb ik erop getest:

* LinkSys Wireless PCMCIA WPC54G, 54Mbit -geen verbinding.
* Sitecom WL-011 Wireless Network Adapter PC Card -geen verbinding.
* SpeedTouch 110g Wireless PCMCIA -geen verbinding.
* En nog diverse andere denk b.v. aan Intel,3-com enzo.
* Bijgeleverde Sagem Wireless PCMCIA - verbinding.

Overigens de sagem in een windows machine heeft het zelfde resultaat. Drivers zijn incompatible. Zelfs na wat speurwerk.

De hardware in de livebox is specifiek gebouw om de kaart te ondersteunen.
En de wifi kaart is special gebouwd om alleen te werken in de Livebox.

Tevens is het "niet" aan te raden om met diverse wifikaarten te testen in de Livebox.
De voet van de PCMCIA is niet stevig gebouwd in de Livebox.
Ben een aantal Liveboxen tegen gekomen in me werk waar bij de kaart te hard in de Livebox was geduwd omdat men dacht dat ie niet goed in de Livebox zat.
Tevens mocht de voet beschadigd raken kan Wanadoo je verantwoordelijk stellen
voor de veroorzaakte schade.
Omdat je bij de aanvraag een bedraadde Livebox heb gekozen.

Tevens het bedrag dat je voor het pakket neer heb gezet klopt volgens mij niet
Het is € 1,95 p/m extra waar je inbruikleen gebruik mag maken van de PCMCIA kaart en de USB dongle.

Info "intern" Wanadoo:

Tevens kan Wanadoo de Livebox monitoren. En zal wanneer je een juiste kaart installeerd de Wifi niet actief raken omdat de software update al is uitgevoerd.
Op het modem. Per adres van de klant word een speciale software update uitgevoerd. Dus bedraadde boxen krijgen versie 0.0.xxx en
Wifi 0.1.xxx. en USB 0.0.XX geld ook voor mensen met telefoon.
Men kan daarna mocht het wel actief wel raken het modem uit het netwerk halen.
Want men steld het modem inbruikleen.
En volgens hun voorwaardes mag een klant niet zelf zijn livebox aanpassen !!

Succes met de speurtocht,

Mijn advies luidt niet verder zoeken !!
Niet verder rommelen wanneer je wireless wil gewoon het pakket nemen wat Wanadoo aanbied. Voorkom je een hoop elende mee.
Zelf heb ik ook de wireless versie van wanadoo en als ik de kaart in een laptop doe, krijg je de kaart niet aan de praat.
Ik dacht even dichtbij te zijn met deze drivers: http://www.tecomproduct.com/download/WL5021_driver.zip maar dat viel tegen...

Het gaat in ieder geval om dit kaartje: Sagem WL5021-F 80211g Cardbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:27
Probeer de drivers eens die hier staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Lizard op 26-10-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Laatst online: 22-03-2024
bedankt voor je snelle reactie, hamimandirali.

Is iedereen ook tevreden met de uploadsnelheid. Komt deze ongeveer neer op 100 kb/sec - 110 kb/sec en is ie een beetje stabiel ? :? :? Thx ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee op dit moment 65 kb/sec, maar dat wordt nog afwachten op de snelheisverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:16:
[...]

Er is heel weinig kans dat dit gaat lukken, lees dit maar eens. Dit komt van ADSLforum.nl:

[...]

Zelf heb ik ook de wireless versie van wanadoo en als ik de kaart in een laptop doe, krijg je de kaart niet aan de praat.
Ik dacht even dichtbij te zijn met deze drivers: http://www.tecomproduct.com/download/WL5021_driver.zip maar dat viel tegen...

Het gaat in ieder geval om dit kaartje: Sagem WL5021-F 80211g Cardbus
:|
Het gaat ons er bij lange na niet of jij hem aan de praat krijgt onder windows, echt waar :Y)

De technische details zijn veel relevanter. Chipset informatie en dergelijke. Ons doel is namelijk ook niet om hem aan de praat te krijgen onder Windows :/
Wedden dat ie onder linux gaat werken zodra je er wat aan klooit :D
Woei, er wordt wel aan gesleuteld zo te zien, maar zonder omwegen lukt het nog niet zo 123 :/

Dus komop, geef de specs vrij die SiSoft Sandra vrij geeft en ik ga wel speuren in de *ux fora's. Ben overigens wel blij met de ID die je nu vrij geeft, kan ik tenminste op iets speuren :Y)

Lijkt wat overdreven; maar wat is dat systeem nou eigenlijk :? bedoel, als je je er echt in verdiept kan je desnoods een VxWorks emu laden, wedden dat ie dan wel werkt onder windows ;)

Daarnaast is het gewoon keihard gebonden aan I/O-structuur van de PCMCIA standaard, daar lust de *ux wereld wel pap van :Y)

edit:
Dus je wist gewoon dat het hoogstwaarschijnlijk een tecom product was, maar dan aangepast
_/-\o_
Maar dat Vendor-ID's niet willen matchen omdat Sagem een toevoeging/aanpassing heeft gemaakt, weerhoud ons niet om zo'n standaard ding te vinden en waar mogelijk aan te passen >:)
tis tenslotte tweakers.net :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door LinuX-TUX op 27-10-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik zat net op wanadoo.nl te kijken en bij producten en adsl staan er 2 ** en als je beneden kijkt dan staat er dat de snelheden eind 2005 voor iedereen beschikbaar zijn. maar dat geldt dus alleen voor kpn abbonementen en bij family staat er nog steeds in november.
paar posts hiervoor hadden mensen erover dat wanadoo 20 mbit nu naar eind 2005 was verplaatst maar dat is niet zo of mis ik wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat bij een firmware upgrade al je eigen settings gewist worden ?
en heeft iemand een mogelijkheid gevonden om je huidige config te saven en restoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ze worden idd gewist en nee je kan ze niet backuppen

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.