Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 58 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.699 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
MaxBurn schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:43:
Je hebt helemaal gelijk alleen zou een factor 4 trager wel behoorlijk zijn. :)

[...]
Err..no way?... Naja misschien wel maar games op de megadrive vond ik echt altijd veel lelijker. De 4mhz snes cpu was in mhz minder maar volgens mij een stuk beter dan de 7.x mhz megadrive cpu. Daarnaast was de sound chip veel beter dan die van de megadrive.
Ik geloof dat de SNES veel meer kleuren tegelijk kon weergeven dan de Mega Drive. Vandaar dat de SNES grafisch beter was dan de Mega Drive.
Pewwy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:02:
Snik, ik wil Shadowrun op de lijst zien ;(
De rechten op het SNES spel Shadowrun zijn tegenwoordig van Microsoft. Microsoft is ook eigenaar van de rechten om nieuwe Shadowrun spellen te maken en het gerucht gaat dat Shadowrun II in ontwikkeling is voor de Xbox 360. Ik zou er niet op rekenen om het spel op de Revolution tegen te komen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
http://revolution.ign.com/articles/673/673596p1.html :/

Ik hoop van niet... november 2006.... :/

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
MetroidPrime schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:34:
[...]

Ik geloof dat de SNES veel meer kleuren tegelijk kon weergeven dan de Mega Drive. Vandaar dat de SNES grafisch beter was dan de Mega Drive.

[...]

De rechten op het SNES spel Shadowrun zijn tegenwoordig van Microsoft. Microsoft is ook eigenaar van de rechten om nieuwe Shadowrun spellen te maken en het gerucht gaat dat Shadowrun II in ontwikkeling is voor de Xbox 360. Ik zou er niet op rekenen om het spel op de Revolution tegen te komen.
Thanks, wist ik niet. Maar als het 2e deel in de buurt komt is het de aanschaf van een 360 waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik ben allang blij, dat is nog bijna een jaar voor de ps3 (als sony een beetje hun best doet) hier uit komt :Y)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
TheEvilCuber schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:58:
[...]

Ik ben allang blij, dat is nog bijna een jaar voor de ps3 (als sony een beetje hun best doet) hier uit komt :Y)
Dat is nog een jaar... aangezien er weinig gamecube games nog aankomen :( dan komt er straks echt meer niks uit... ik hoop echt dat het eerder zal worden :) zomer 2006...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:34:
Ik weet er niet het fijne van, maar ik had ergens gelezen dat de SNES nooit in staat zou zijn geweest om een spel als Sonic tevoorschijn te toveren, omdat het zo snel ging. Later heeft Nintendo de achterstand wel weggewerkt met die extra chip die in de cartridges kwam. Maar misschien kan iemand een mooie uiteenzetting geven hoe het allemaal prcies in elkaar zat/zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:40:
[...]

Ik weet er niet het fijne van, maar ik had ergens gelezen dat de SNES nooit in staat zou zijn geweest om een spel als Sonic tevoorschijn te toveren, omdat het zo snel ging. Later heeft Nintendo de achterstand wel weggewerkt met die extra chip die in de cartridges kwam. Maar misschien kan iemand een mooie uiteenzetting geven hoe het allemaal prcies in elkaar zat/zit :)
FZero was ook retesnel hoor :) En dat zonder extra chip... En het zag er voor die tijd toch wel goed uit :) Volgens mij konden de Megadrive en de SNES toch wel ongeveer hetzelfde.. en de strijd tussen die twee was ook echt goed.. in bladen etc. was er altijd weer die strijd... dat ging toen nog op de leuke manier met tekeningen enzo...

Doet me denken aan een liedje van Corrie Konings :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
Ik dacht ook altijd dat de Snes beter was in grafisch opzicht dan de Megadrive.
Zo kan ik me herrineren dat ik vroeger Mortal Kombat had gespeeld bij een kameraad op zijn Megadrive.
Die zag er toch een stuk minder uit dan mijn Mortal Kombat op de Snes. (Alleen de Megadrive versie had dan weer meer bloed/gore enzo :P)

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:25
Dalrok schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:00:
Ik dacht ook altijd dat de Snes beter was in grafisch opzicht dan de Megadrive.
Zo kan ik me herrineren dat ik vroeger Mortal Kombat had gespeeld bij een kameraad op zijn Megadrive.
Die zag er toch een stuk minder uit dan mijn Mortal Kombat op de Snes. (Alleen de Megadrive versie had dan weer meer bloed/gore enzo :P)
Klopt, op de snes zag het er mooier uit. Die gore op de megadrive.... ik had een versie met een lock daarvoor.. die kon je unlocken met abacabb :X die code weet ik dus nog steeds terwijl ik geen megadrive meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat?? November 2006..
Hmm hoe moeten wij ons bezig houden?
Zelda en emm.. tja Mario badminton, basketball,volleyball,handbal,american football??

Dat ding moet echt eerder uitkomen er zijn nu al haast geen titels voor de Gamecube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:17:
Dat ding moet echt eerder uitkomen er zijn nu al haast geen titels voor de Gamecube.
Dan koop je toch een xbox :z

En verder ja de snes was kwa console sneller (mag ook wel 2 jaar na uitkomen mega drive) alleen had de megadrive in zn hoogtijdagen betere games :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReCreator schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:48:
[...]

FZero was ook retesnel hoor :) En dat zonder extra chip... En het zag er voor die tijd toch wel goed uit :) Volgens mij konden de Megadrive en de SNES toch wel ongeveer hetzelfde.. en de strijd tussen die twee was ook echt goed.. in bladen etc. was er altijd weer die strijd... dat ging toen nog op de leuke manier met tekeningen enzo...

Doet me denken aan een liedje van Corrie Konings :)
Fzero had toch wel die chip? ik dacht dat dat pseudo 3d niet mogelijk was zonder die chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er waren twee verschillende chips. DSP die oa Super Mario Kart gebruikt en de FX chip (en later FX2 meen ik) gebruikt door oa Starfox en Stunt Race FX.

De Megadrive had 'Blast Processing' ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:24:
[...]

Fzero had toch wel die chip? ik dacht dat dat pseudo 3d niet mogelijk was zonder die chip?
De SNES kon zonder extra chips 3D-achtige graphics produceren in "Mode 7". Dit werd onder andere gebruikt in F-Zero en Mario Kart.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:35:
Ik koop de Rev. evengoed wel en het word ook een briljant apparaat maar als er echt goed merkbare verschillen in graphics te zien zijn dan is dat een gemiste kans.
Als ik het verschil ook terugzie in de prijs heb ik er niet zoveel problemen mee. Als het echt een "souped up xbox" wordt dan verwacht ik dat ook wel. 200 dollar/euro of minder. Misschien ook goedkopere spellen? (Alhoewel de winkels daar dan wel weer een stokje voor zullen steken zoals ze ook bij de DS-games gedaan hebben).

Ik moet zeggen dat ik optimistisch ben geworden door het succes van de DS. :) Voorheen had ik Nintendo misschien voor gek verklaard, maar we hebben nu al gezien dat het wel kan. Een goedkope spelcomputer met beduidend mindere graphics, die dan toch erg goed verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

revolution.ign.com!!111oneone

offtopic:
Ok, dit is wel behoorlijk spuit 11... Nouja, dat krijg je als je opstaat omdat je de slaap niet kan vatten...

[ Voor 63% gewijzigd door Twee Dee op 07-12-2005 00:11 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:29:
[...]

Als ik het verschil ook terugzie in de prijs heb ik er niet zoveel problemen mee. Als het echt een "souped up xbox" wordt dan verwacht ik dat ook wel. 200 dollar/euro of minder. Misschien ook goedkopere spellen? (Alhoewel de winkels daar dan wel weer een stokje voor zullen steken zoals ze ook bij de DS-games gedaan hebben).
De GameCube had bij de lancering een adviesprijs van € 200,- terwijl dat juist een hele krachtige machine is. Mochten die verhalen waar zijn dan verwacht ik eigenlijk eerder een prijs van rond de €150,-.

Ik snap alleen niet hoe de Revolution maar nauwelijks krachtiger kan zijn dan de Xbox, terwijl Nintendo net zo veel geld voor de GPU ontwikkeling heeft uitgetrokken als Microsoft? Als de Revolution echt zo'n klein verschil in graphics heeft ten op zichte van de huidige consoles, dan neem je toch de bestaande GPU en klok je die iets over. Eventueel zou je ook wat extra functies er aan toe kunnen voegen, maar dan zou je nooit dezelfde hoeveelheid geld uitgeven als Microsoft, tenzij er iets bijzonders aan de hardware is waar we (nog) niet van af weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:50:
[...], terwijl Nintendo net zo veel geld voor de GPU ontwikkeling heeft uitgetrokken als Microsoft? [...]
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Xrenity schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:20:
[...]

Daarbij las ik dat Nintendo net als Microsoft zo'n 500 miljoen heeft betaald aan ATI voor het ontwikkelen van de chip.
Hij moet meer weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:06
Nintendo is ook niet gek. Niemand heeft volgens mij nog echte beelden gezien. Dit is allemaal gebaseerd op die verekte devkits. Als je als laatste je console introduceert is het makkelijker om hem krachtiger te maken. Je moet ook realizeren dat als ze in november (?) hun console pas gaan introduceren, ze dan dus een vol jaar later zijn dan de Xbox. Dan krijg je gewoon meer specs voor hetzelfde geld.

Nu is het inmiddels wel duidelijk dat Nintendo niet mee gaat doen om de beste graphics op het scherm te toveren. Maar ze zullen heus wel, veel betere graphics dan de Gamecube kunnen laten zien. Zoals hierboven al is gezegd, waarom anders zo'n moeite doen en de Gamecube is ook alweer 5 jaar oud, dus al zou je precies dezelfde machine nu bouwen, zou je ook betere specs voor hetzelfde geld krijgen. Ik denk persoonlijk dat de graphics zelfs heel dicht bij de PS3 en Xbox 360 zal komen als je geen HDTV hebt.

Tot slot, die introductiemaand, november, is alleen maar speculatie van IGN, het is niet gebaseerd op wat dan ook van Nintendo. Dus ik denk dat iedereen dat iets te serieus neemt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf ben ook voor hun gameplay, en koop zeker liever een Revolution dan een Xbox .... ik koop eerder een PS3 .... games op de Xbox zijn over het algemeen zo standaard, en als ik die release games van de 360 zie, is dat nog niet veranderd.

Maar Nintendo zou wel een erg domme stap maken door een jaar na release van de 360 een zwakkere console uit te brengen, zo simpel is 't. Gamers trappen erin, liefhebbers trappen erin, maar de massa is toch iets dommer en ik denk dat ze toch een fatale fout gaan maken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Hmm, quote van CZ:
Het moment is namelijk aangebroken: we hebben een goed beeld van de grafische kracht van de Revolution.
Voor je verder leest, weet dit: Nintendo had nooit de bedoeling om met de Revolution de concurrentiestrijd met Microsoft en Sony aan te gaan. De console moet goedkoop blijven, en dat is ook waarom er geen grote hoeveelheden RAM inzitten.

Er werd gespeculeerd dat de Revolution 128 MB RAM zou bevatten, maar nu weten we de exacte hoeveelheid. Nintendo gaat verder met de GameCube configuratie van 24MB 1T-SRAM en 16MB D-RAM (40MB) en doet er nog eens 64 MB aan 1T-SRAM bij. Dat brengt het totaal op 104 MB.

De Broadway CPU, die ontwikkeld werd door IBM, is een uitloper van de Gekko CPU die in de GameCube zat. De Hollywood GPU zou een uitloper van de Flipper GPU zijn in de GC. Niks hiervan is absoluut zeker, men gaat uit van Nintendo documentatie.

Over de kloksnelheid wist een anonieme developer dit te zeggen:

"Basically, take a GameCube, double the clock rate of the CPU and GPU and you're done."

Een andere studio beweerde zelfs dat het dubbele van de GameCube misschien niet gehaald wordt.

"The CPU is the same as Gekko with one and a half to two times the performance and improved caching. Our guys experimented with it and think they'll be able to get about twice the performance as GameCube."

Er is ook meer info omtrent het opslagmedium van de machine. Revolution-games zouden gebrand worden op dvd's van 4.7 GB (single layer) of 8.5 GB (dual layer). Dit is dus meer dan genoeg voor Nintendo's aanpak en visie.

Het onmiddellijke gevolg van deze sobere specs is dat de prijs van de Revolution hoogstwaarschijnlijk laag zal zijn. Developers gokken op een getal dat rond de €150 balanceert. Enkele bronnen sluiten €99 zelfs niet uit.

En daarmee weten we plots veel meer. Nintendo's Revolution is nu in alle opzichten anders in vergelijking met de PS3 en de Xbox360. Nu valt het maar af te wachten wat het publiek wil: pure paardekracht, gameplay of gewoon iets anders?
Ben benieuwd of Nintendo het hiermee gaat redden, maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aap schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:39:
[...]

Dat is nog een jaar... aangezien er weinig gamecube games nog aankomen :( dan komt er straks echt meer niks uit... ik hoop echt dat het eerder zal worden :) zomer 2006...
Zelda komt in april uit dacht ik daarna is het lafjes ja, anders koop er een DS bij, de laatste paar maanden raak ik geen console aan :) ik vermaak me wel tot die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Toch wel jammer dat de specs zo "slecht" zijn. Ik had er toch wel meer van verwacht.

Het is enkel niet eerlijk om console te vergelijken met specs enkel. Ik wil eerst beelden zien en dan trek ik mijn conclusie.

Wat ik wel een HEEL goed punt vind is de prijs. Nu maar hopen dat ze dit niet gaan compenseren in de prijs van de games, of wat dan ook. Maar nintendo kennende zal dat wel meevallen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Wat een bullshit van Cubezone, ze brengen het alsof het officieel nieuws is, terwijl het berichten zijn van ''developers''

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:41

Willybubba

Nut up or shut up.

Mja, dan nog, het worden nu wel veel berichten van developers. Ik wacht het maar gewoon af.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 11:10
TheEvilCuber schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:08:
Wat een bullshit van Cubezone, ze brengen het alsof het officieel nieuws is, terwijl het berichten zijn van ''developers''
Het is een vertaling van nieuws op IGN gepost daar door Matt, dus dan is het misschien iets geloofwaardiger :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom zou nintendo met zo'n trage console komen? we wisten dat ie niet het snelste zou worden. Maar dit is wel heel erg. Voor 150 euro moet je toch wel wat beters kunnen regelen dan een opgevoerde radeon8500? Of verhoog de prijs naar 200 a 250 euro zodat je redelijk goede gfx heb. Ben je nogsteeds goedkoop en de casual zal in eerste instantie niet veel verschil zien. En waarom zo laat komen met de revo als de kosten en hardware productie geen probleem kunnen zijn?

Vraag me trouwens ook af hoe betrouwbaar die bron is. Er worden geeneens namen genoemd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

LiToKi schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:20:
[...]

Het is een vertaling van nieuws op IGN gepost daar door Matt, dus dan is het misschien iets geloofwaardiger :).
Cubezone brengt het bijna als het officieel nieuws van nintendo, IGN zegt het te denken te weten.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 08:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

CZ is een nogal brakke site hoor ;) Draait voor 80% op IGN nieuws. Lees gewoon IGN.

IGN geeft eigenlijk aan dat een tweede developer de opmerkingen van de eerste bevestigd. De tweede developer voegt er nog het een en ander aan toe (basically double the cpu and gpu of GC and you have your revolution) IGN legde deze opmerking voor aan een derde developer die vervolgens deze opmerking weer bevestigde (van de tweede developer). Ga er dus maar van uit dat het wel redelijk zal kloppen. Meer dan 2 a 3x de GC qua power word het dus niet. Op maximaal 480P t.o.v. 720P kan je dan alsnog hele mooie dingen doen dus ik ben gewoon benieuwd wat er gaat gebeuren.

Als alles waar is dan zullen de ontwikkelkosten e.d. superlaag zijn (de eerder genoemde bedragen bij ATi/IBM geloof ik dus niet meer zo) en kan dit ding als een tiet verkopen. De produciekosten zullen zo laag zijn dat ze inderdaad zelfs voor $99 zouden kunnen verkopen. Het hele controller concept kost natuurlijk ook $$ maar dit is wel allemaal in-house ontwikkelt en kost echt niet zoveel als een next gen GPU aanschaffen/ontwikkelen.

[ Voor 125% gewijzigd door Max|Burn op 07-12-2005 10:00 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

MaxBurn schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:33:
CZ is een nogal brakke site hoor ;) Draait voor 80% op IGN nieuws. Lees gewoon IGN.
Dat ze IGN nieuws posten vind ik geen probleem, maar breng het wel op de juiste manier (en na de laatste re-design (van roze, naar pimpelpaars :X) is de vormgeving er ook niet op vooruit gegaan.)

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 07-12-2005 10:14 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh mijn god... daar betaal ik niet meer als 129 euro voor...
Maarja Nintendo kennende zal het voor 199 euro lanceren
Dat is geen console meer dat is Money printing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:18:
Oh mijn god... daar betaal ik niet meer als 129 euro voor...
Maarja Nintendo kennende zal het voor 199 euro lanceren
Dat is geen console meer dat is Money printing....
Nintendo kennende?
Nintendo kennende zullen de launcen voor 149.95 (geen cent meer!) en na een half jaartje droppen naar 129

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nintendo kennende zullen ze zoals altijd de beste prijs neerzetten en zover mogelijk de prijs van de games en accesoires drukken. Ik vind de 360 juist duur :P..Heeft geeneens een vernieuwende controller. Meer dan 150 word het sowieso niet en dat is echt niet duur.

[ Voor 37% gewijzigd door Max|Burn op 07-12-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een iets upgegrade Xbox damn...
Die 128 MB ram is nog veel met wat ze erin gepropt hebben:
88 MB ram
Technologie van een jaar of 3 geleden...
No way dat dat hetzelfde beeld op levert als de 360 of PS3 ....
De games moeten wel halleluja goed zijn en niet Luigi's mansion kwaliteit want anders vrees ik het ergste voor Nintendo.

Accesoire prijs drukken??
Ahum ik vind 35 euro voor een RF kabeltje wel erg veel hoor...
evenals de playerschoice titels die op de cube duurder zijn als op de PS2 en Xbox...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 07:41

Willybubba

Nut up or shut up.

Mja, wacht nou maar af mensen. De laatste aap is nog niet uit de mouw.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik snap er ook niks meer van. Een opgevoerde GC moet je toch binnen een paar maanden op de markt kunnen hebben? En daar hoef je toch bijna niks aan te ontwikkelen. Dan ga je toch niet zeggen dat Ati en IBM bijna klaar zijn met het ontwikkelen van de chips? Ik denk dat die bedrijven zich goed voor lul zetten als ze minimaal een jaar doen over het ontwikkelen van een opgevoerde 5-6 jaar oude chip.

Ik had eerder verwacht dat ze met iets van een 2.5Ghz dualcore proc en een iets aangepaste videokaartchip van dit moment zouden komen en het geheugen zouden opschroeven tot iets van 256mb. Dan is je console nog steeds fors goedkoper dan wat er in een 360 zit, maar dan kun je op een lagere resolutie best meekomen lijkt mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 07-12-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
dat bericht met die specs is volgens mij grote bullshit...
Waarom?
Een beetje tweaker houd Tweakers.net nieuws in de gaten en ziet daar dit ineens staan:
http://tweakers.net/nieuws/40180
Hoe komen hun er dan bij dat ze gewone 4 Gb dvd schijfjes gaan gebruiken? :z
Dus ik vertrouw dat gerucht niet echt...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Moet je eens kijken wie dat nieuws gesubmit had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
kijk maar eens naar waar dat nieuws stukje vandaan komt, dat hebben ze regelrecht bij een kerel van Nintendo Europe vandaan ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Weet ik natuurlijk ;) Maar in die berichten op CZ gaan ze nog uit van 8.7GB, dus zou best kunnen da Nintendo er bij de devkits nog niet zker van was wat de uiteindelijke opslagcapaciteit werd en dat ze pas recent besloten hebben om naar 12GB te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 07-12-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
maar toch, zoals jij zelf al eerder aangaf...waarom doen ze er zo freakin lang over om gewoon dezelfde GPU/CPU op een hogere kloksnelheid te laten lopen??? 8)7
Anders had ATI die Macci overklokker er ff op moeten zetten :Y)
dan had dat ding nu al op de plank gelegen :7

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:26
nintendo zet dit ding ook op een andere markt, dus klagen over graphics is volgens mij hetzelfde als klagen over gebrek aan humor in een horror film...

ik zie dit meer in een markt als bordspellen, iets wat je gezellig met x man speelt, en waar je een paar kleine dingen uitlegt en de rest iedereen wel duidelijk wordt onder het spelen

dus iets wat je naast je xbox360 of ps3 neerzet; niet in plaats van

en waarom ze er zo lang over doen: dit is een bijna geheel nieuw concept, je kunt niet uitgaan van oude waardes en regels. games worden compleet anders bestuurd, en je wil graag dat alles perfect werkt voor het in de winkel ligt

al denken sommige fabrikanten van consoles daar anders over :X

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 07-12-2005 11:17 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Moshe85 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:51:
We've also been able to unearth firm details on the storage capacity for Revolution discs. Recent rumors suggesting that the discs can hold 12GBs of data are false. In fact, Revolution discs can store 4.7GBs of data on a single layer or 8.5GBs when double-layered on a single-side. This is a massive jump from the 1.5GB capacity of GameCube discs and more than enough storage capacity for any non-high-definition game.
9gB..en geloof me de berichtgeving omtrent de 2 a 3x gc power zal best aardig kloppen. Details als 9 of 12gB maakt weinig uit.
No way dat dat hetzelfde beeld op levert als de 360 of PS3 ....
Hebben ze ook nooit beweerd. Dat HDTV niet ondersteund word is allang bekend. Wel zal je met (bijvoorbeeld) 2x Xbox1 kracht genoeg detail kunnen brengen om vergelijkbare graphics met een 360 zonder HDTV kunnen brengen.
Exact clock rates were not disclosed, but one development source we spoke to had this to say of the Revolution CPU and GPU: "Basically, take a GameCube, double the clock rate of the CPU and GPU and you're done."
Per klokcycle zal het ding ook wel beter presteren dus dan kom je inderdaad op 3x GC.
Ik snap er ook niks meer van. Een opgevoerde GC moet je toch binnen een paar maanden op de markt kunnen hebben?
Het controllerconcept/ontwikkeling + software daar op afstemmen qua ideen is ook niet 1,2,3 gedaan.. :)

[ Voor 92% gewijzigd door Max|Burn op 07-12-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Phusebox schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:16:
nintendo zet dit ding ook op een andere markt, dus klagen over graphics is volgens mij hetzelfde als klagen over gebrek aan humor in een horror film...

ik zie dit meer in een markt als bordspellen, iets wat je gezellig met x man speelt, en waar je een paar kleine dingen uitlegt en de rest iedereen wel duidelijk wordt onder het spelen

dus iets wat je naast je xbox360 of ps3 neerzet; niet in plaats van
Daat laatste is ook wat nintendo precies benadrukte, het is iets anders, leuk voor erbij en heeft weinig meer te maken met de nu verouderde manier van spelen.
al denken sommige fabrikanten van consoles daar anders over :X
Rushen is alleen slim in Counter-Strike, in de real world is het alleen maar dom.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, Unreal 3 engine games kunnen we dus wel vergeten ;). Jammer hoor, dan zullen bepaalde third party games die nu nog wel de Cube bereiken, niet de revolution bereiken. Dan krijgen we wellicht alleen maar revolution-specifieke games .... en dan hangt het succes van de revo ervanaf op third-party developpers er energie in willen steken. Zal toch een PS3 erbij worden gok ik zo, Xbox komt er bij mij niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Tja nu is U3 heel schaalbaar dus wellicht kan het nog..de output is uiteindelijk maximaal 640*480 he..vergeet dat niet. Ik hoop wacht nog steeds op definitieve specs though..

Als Final Fantasy deze generatie weer geen sprong maakt naar andere platformen (en dan bedoel ik nieuwe FF's niet XI op de 360) dan kan er bij mij nog een PS3 komen, maar dat plan lag er al. (Ik heb FF echt gemist) Ik neem de PS3 pas wat verder down the road. (Als ik het al doe) De Rev. komt er sowieso.

[ Voor 73% gewijzigd door Max|Burn op 07-12-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:44:
Ik snap er ook niks meer van. Een opgevoerde GC moet je toch binnen een paar maanden op de markt kunnen hebben? En daar hoef je toch bijna niks aan te ontwikkelen. Dan ga je toch niet zeggen dat Ati en IBM bijna klaar zijn met het ontwikkelen van de chips? Ik denk dat die bedrijven zich goed voor lul zetten als ze minimaal een jaar doen over het ontwikkelen van een opgevoerde 5-6 jaar oude chip.

Ik had eerder verwacht dat ze met iets van een 2.5Ghz dualcore proc en een iets aangepaste videokaartchip van dit moment zouden komen en het geheugen zouden opschroeven tot iets van 256mb. Dan is je console nog steeds fors goedkoper dan wat er in een 360 zit, maar dan kun je op een lagere resolutie best meekomen lijkt mij.
Ik dacht dus precies hetzelfde. Daarom vraag ik me nogsteeds af hoe betrouwbaar dat bericht nou werkelijk is (zeker omdat er ook geen namen worden genoemd). Nintendo is toch ook niet gek? die snappen toch ook wel dat als ze met iets betere GC gfx komen zelfs veel casuals geen interrese zullen tonen? en ik snap niet waarom ze 6 jaar oude tech zouden gebruiken. Voor dat geld moet je toch wel wat beters kunnen bedenken lijkt mij zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Moshe85 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:51:
dat bericht met die specs is volgens mij grote bullshit...
Waarom?
Een beetje tweaker houd Tweakers.net nieuws in de gaten en ziet daar dit ineens staan:
http://tweakers.net/nieuws/40180
Dus ik vertrouw dat gerucht niet echt...
Dat waren ook geruchten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb NFSU2 toch weer gehaald de Players choice versie.
En tot mijn grote verbazing zijn dit de verbeteringen :

Framerate : Naar mijn gevoel tussen de 40 en 50 FPS er zijn ook momenten dat het even naar 60 schiet. De frame drops naar 20 zijn er niet meer.

Onder andere is dit veranderd verbeterd :
Bewegend water : Onder andere bij het plein met de vele lampen. De waterval die ik eerst niet zag
Blur : Onder het rijden een stuk minder , onder het boosten een stuk beter.
Regen : Hierdoor werd het spel eerst onspeelbaar echter is de regen nu in veel mindere maten aanwezig en dus minder storend
[b]Lucht : Nu wel zichtbaar evenals de flatgebouwen die je eerst niet kon zien.
Tegenstanders : Ik kan nu hun vinyls en Uitlaten zien eerst zag ik dat niet.
Stad : betere draw distance minder blurry
Verkeer : Minder gesprijd en in grotere getalen aanwezig bijvoorbeeld wachten voor een stoplicht.
Dus ik kan inderdaad zeggen dat Underground 2 een update heeft gekregen _/-\o_

Ik a weer verder met racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb ook nog ff een vraagje over Gamecube, aangezien het hoe-dan-ook nog wel ff duurt voordat de opvolger er is, wil ik graag wat advies. Welk spel kan ik het beste kopen?

Ik speel voornamelijk met vrienden op de cube. Maar als het echt een leuk spel is, wil ik er misschien wel aan, maar bij voorkeur iets voor meer dan één!

-Timesplitters (FPSen is niet ideaal met gamecube controller)
-Fifa 2005 & 2003 (2003 speelt toch wat lekkerder, maar ook wel een beetje gezien)
-Smash Bros (geniaal, maar nu toch wel een beetje gezien)
-Super Monkey Ball 2 (geniaal, maar nu ook wel gezien)
-Mario Kart (ineens helemaal popi, is ook gewoon heel leuk!)
-Mario Party 5 (valt eigenlijk best tegen, het is wel leuk, maar ja)

Gehad:
-Zelda: WW (vet!, terwijl ik helemaal niet hou van het genre)
-DK, tja toen het nieuwtje van de bongo's ervanaf was, was het eik niet zo leuk meer. Ook wel heel snel uitgespeeld.
-SM Sunshine (iets te kiddie voor mij)

Tja, waar denk ik aan? Ik denk aan wellicht een snowboard game, racegame (F Zero of NFS?), of wellicht helemaal iets anders, wie heeft de gouden tip?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal niet kiddy:
Resident evil 4
Metal gear solid

Als de gameplay je leukt lijkt, en je van een uitdaging houd:
Metroid prime
Metroid prime 2
Fzero GX

En als je met vrienden bent..
Mario smash football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Je hebt idd grote kans, dat de specs van de Revolution een stuk lager liggen.... en hem dus kunnen gebruiken om te leren voor de nieuwe controller.... maar wat als er nu op de E3 van 2007 Nintendo aankomt met een nieuwe console met virtuele zooi ? helm, bril, holografische dingen... en daar de controller weer voor gebruiken. Dan hebben ze (waarschijnlijk) betere hardware dan de rest en weer een nieuwe console.

Met de handheld markt doet nintendo dit ook... gba, ds. De ds word gemaakt naast de ds, maar de gba is een andere line van nintendo en gaat niet weg.... heb volgens mij ook wel eens dingen gelezen dat nintendod al langer bezig zou zijn met virtual reality

Dat zou voor mij de logische verklaring zijn... een 2e home console van nintendo... met of zonder VR natuurlijk :) maar hopelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel de revolution was een opgevoerde GC, dan had ik zeker verwacht dan ze hem rond de lente wilden gaan uitbrengen om de ps3 en xbox 360 zo veel mogelijk tegengas te geven. Ik denk zelf als ze zolang doen over dat concept dat ze het heel erg slecht hebben aangepakt. Volgens mij zijn die specs gewoon van dev. kits net zoals de dev. kits van de xbox 360 waarop alle demo's draaiden en niks waren van de officieele specs.

Ik gok toch dat ze een krachtiger systeem naar buiten brengen dan nu blijkt, anders zullen ze er ook niet zo lang over doen om dat ding te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als de grafische kracht van de Revolution inderdaad zo tegen lijkt te vallen dan moet Nintenod trouwens wel met een prijs van €149,- of lager gaan komen. MS heeft immers aangegeven dat ze jaarlijks de prijs van de 360 willen gaan verlagen. Op het moment dat de Revolution (eind 2006) gereleased wordt dan zal de prijs van het core pakket van de 360 inmiddels ook wel gezakt zijn naar €249,-. Dan kan Nintendo wel zeggen dat ze niet willen concurreren met MS of Sony, maar zo ziet de klant het niet. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven en dan denk ik dat voor veel mensen de verleiding groot is om toch maar te gaan voor een 360, want het prijsverschil is dan niet zo groot als de Rev 199,- zou kosten.

Maar goed het zijn allemaal speculaties. Nintendo heeft zelf nog weinig aangegeven, behalve dan dat de console 2-3 maal zo krachtig wordt en dat de grfx niet zullen onder doen voor de 360. Dus we zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Klinkt goed, die ga ik halen!
Metal gear solid

Als de gameplay je leukt lijkt, en je van een uitdaging houd:
Metroid prime
Metroid prime 2
Not my cup of tea :P.
Fzero GX
Hmm, ik weet niet. Het lijkt me dat het qua multiplayer een beetje te moeilijk spel is. Daar ga ik me nog even op inlezen!
En als je met vrienden bent..
Mario smash football
Tja, het lijkt me leuk. Maar, ik vond de Sega variant, totaal niet leuk! Daarnaast heb ik een beetje mario overkill...

Iemand anders nog goede ideeen qua multiplayer games?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 07-12-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:04

S2S

MaxBurn schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:19:

Hebben ze ook nooit beweerd. Dat HDTV niet ondersteund word is allang bekend. Wel zal je met (bijvoorbeeld) 2x Xbox1 kracht genoeg detail kunnen brengen om vergelijkbare graphics met een 360 zonder HDTV kunnen brengen.
Wil ik zien gebeuren, mijn X360 ziet er namelijk erg HD uit op een normale pixelplus breedbeeld. En aangezien ik ook een Xbox1 heb, kom ik tot de conclusie dat er wel degelijk VEEL verschil is.

[ Voor 11% gewijzigd door S2S op 07-12-2005 16:06 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

S2S schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:05:
Wil ik zien gebeuren, mijn X360 ziet er namelijk erg HD uit op een normale pixelplus breedbeeld. En aangezien ik ook een Xbox1 heb, kom ik tot de conclusie dat er wel degelijk VEEL verschil is.
Ben ik het mee eens. Maar dat moet toch ook te onderbouwen zijn met cijfers van bv videokaart en proc tests? Daar wordt vaak getest op verschillende resoluties. Daaruit is wel af te leiden hoeveel meer kracht je nodig hebt om dezelfde framerate te halen op een hogere resolutie.

Edit: Hier kun je bijvoorbeeld uit afleiden dat je bij Half-Life 2 op 800x600 een Athlon 3000+ nodig hebt om 65 FPS te krijgen en wil je hetzelfde bereiken op 1600x1200 dat je dan een Athlon 3800+ nodig hebt. Dus zo'n 30% meer proc kracht heb je nodig om hetzelfde spel op een dubbel zo hoge resolutie te spelen.
De Xbox360 werkt op 720P en de Rev op 480P, dat verschil is dus kleiner dan tussen 800x600 en 1600x1200. Wil je dus ongeveer dezelfde graphics krijgen op een lagere resolutie, dan zul je nog steeds een behoorlijke processor in huis moeten hebben lijkt mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 07-12-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Alleen hangt je voorbeeld af van zoveel factoren dat het met andere games weer heel anders kan zijn.
Jou voorbeeld is 1:4. Verschil tussen 480P en 720P is 1:3.

[ Voor 24% gewijzigd door Max|Burn op 07-12-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MaxBurn schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:51:
Alleen hangt je voorbeeld af van zoveel factoren dat het met andere games weer heel anders kan zijn.
Natuurlijk, maar het is denk ik wel een aardige indicatie van wat je moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Je vergeet dat veel detail verloren gaat op 480P (wat dus voor een hoop mensen geld). Dat niveau hoeft dus ook niet gehaalt te worden.
Wil ik zien gebeuren, mijn X360 ziet er namelijk erg HD uit
Vreemde opmerking... ;) Aangezien het in maximaal 480P draait..en je dus echt veel detail mist. Volgens mij zei ik ook "benaderd" . Dat het minder word weten we allang. Maar goed, de PSP heeft ook veel meer grafische kwaliteit maar zo'n ding zou ik voor geen goud willen hebben :)
En aangezien ik ook een Xbox1 heb, kom ik tot de conclusie dat er wel degelijk VEEL verschil is.
En waarom zou de Rev. Xbox1 graphics genereren? Kromme vergelijking. Het idee is juist dat de Rev. bij gelijkblijvende resolutie met slechts het dubbele aan power heel veel kan doen.

[ Voor 93% gewijzigd door Max|Burn op 07-12-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:10:

Edit: Hier kun je bijvoorbeeld uit afleiden dat je bij Half-Life 2 op 800x600 een Athlon 3000+ nodig hebt om 65 FPS te krijgen en wil je hetzelfde bereiken op 1600x1200 dat je dan een Athlon 3800+ nodig hebt. Dus zo'n 30% meer proc kracht heb je nodig om hetzelfde spel op een dubbel zo hoge resolutie te spelen.
De Xbox360 werkt op 720P en de Rev op 480P, dat verschil is dus kleiner dan tussen 800x600 en 1600x1200. Wil je dus ongeveer dezelfde graphics krijgen op een lagere resolutie, dan zul je nog steeds een behoorlijke processor in huis moeten hebben lijkt mij.
De conclusies die je uit die resultaten trekt zijn verkeerd. Dat je bij die test verschil ziet in processor belasting is omdat ze naast het veranderen van de resolutie ook switchen tussen low/medium/high detail (bijv meer polys, betere lighting). Resolutie = fillrate = videokaart. Alleen de resolutie veranderen van 640x480 naar 1600x1200 maakt kwa processorbelasting (bijna) niets uit.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ze switchen daar ook nog eens van low-detail 800x600 naar high detail 1600x1200, dat lijkt mij eerder nog meer in het nadeel spreken van de Revolution. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MaxBurn schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:33:
Als alles waar is dan zullen de ontwikkelkosten e.d. superlaag zijn (de eerder genoemde bedragen bij ATi/IBM geloof ik dus niet meer zo)
Wat dan wel weer vreemd is, is dat de ontwikkelingskosten van de Revolution de winst van dit jaar wel fors gedrukt hadden. Natuurlijk kost de ontwikkeling van de controller een smak geld, maar kan me dan niet voorstellen dat de ontwikkelingskosten bij IBM en ATI dan weer nauwelijks wat gekost zouden hebben.

Nouja, Nintendo is iig goed bezig om alle discussies op gang te houden, want ik denk dat er nog weinig mensen zijn die alle uistpraken van Nintendo en de huidige berichten nog aan elkaar kunnen knopen, zodat er een volledig consistent verhaal ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hm..volgens mij was het slechts een van de redenen. Een andere belangrijke was de ingestorte cube verkoop :) Minder Poke-Cash(maar nog steeds veel), de markt op zich, e.d. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Max|Burn op 07-12-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:34:
[...]
Nouja, Nintendo is iig goed bezig om alle discussies op gang te houden, want ik denk dat er nog weinig mensen zijn die alle uistpraken van Nintendo en de huidige berichten nog aan elkaar kunnen knopen, zodat er een volledig consistent verhaal ontstaat.
Daar heb je een goed punt. Als we eens terug gaan naar wat Nintendo heeft gezegd, dan komen we erachter dat dit allemaal speculatie is... wat weten we wel:

-Nintendo gaat niet mee met de jacht op de beste graphics, nee ze gaan voor gameplay, controller etc.
-Nintendo gaat geen HDTV ondersteunen, vanwege kostenoverwegingen
-Nintendo heeft gezegd dat ie 2 tot 3x sneller wordt dan de GC later teruggetrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelf dat de revolution mischien niet zo krachtig zal worden als de xbox360 maar moet dat? De ps2 verkoopt nog steeds rete goed en daar zijn de graphics ook om van te huilen bij sommige spellen als je het vergelijkt met de xbox of gc.
Het enige punt is dat ik vind dat de graphics beter moeten worden dan dat ze nu zijn en mee kunnen komen met de ps3 en xbox360, maar ze hoefen van mij niet beter te zijn. Zolang het verschil niet te groot word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

later teruggetrokken
Maar wel gezegd en 4 maanden later ofzo blijkt het exact overeen te komen met wat de developers zeggen. Dat het speculeren is..ja tuurlijk..dat zal ook wel blijven want nintendo zal wellicht nooit de specs vrijgeven. (tot een developer echt de boel vrijgeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voeg daar ook aan toe dat je op een normale tv geen verschil zult zien met de 360 en de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 08:04

S2S

MaxBurn schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:56:
Je vergeet dat veel detail verloren gaat op 480P (wat dus voor een hoop mensen geld). Dat niveau hoeft dus ook niet gehaalt te worden.

[...]
Vreemde opmerking... ;) Aangezien het in maximaal 480P draait..en je dus echt veel detail mist. Volgens mij zei ik ook "benaderd" . Dat het minder word weten we allang. Maar goed, de PSP heeft ook veel meer grafische kwaliteit maar zo'n ding zou ik voor geen goud willen hebben :)

[...]
En waarom zou de Rev. Xbox1 graphics genereren? Kromme vergelijking. Het idee is juist dat de Rev. bij gelijkblijvende resolutie met slechts het dubbele aan power heel veel kan doen.
Dit slaat niet op de REV maar op het verschil tussen Xbox1 en X360 op een normale tv.
Koop een Xbox1 en een X360, dan zie je wat ik bedoel ;) Er gaat echt niet zoveel detail verloren als sommige posters op het internet doen geloven. (mits je een goede tv hebt) X360 ziet er UBER uit in vergelijking met de Xbox1.

Als REV echt maar iets krachtiger is dan xbox1, dan ga je dat zien in texture resolutie, framerate drawdistance, special effects. etc..etc in vergelijking met PS3 en X360.

Maar wil niet weg nemen dat REV geen goede games krijgt. Maar ik ben benieuwd hoe ze de REV aan de man willen helpen. Want tja mensen kijken toch in de winkel het eerst naar grfx.
Het gaat moeilijk worden voor Nintendo.
Er zal zeker een REV bij mij komen te staan, maar of de gewone consument er op zit te wachten, ik heb mijn twijfels.

[ Voor 41% gewijzigd door S2S op 07-12-2005 19:17 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

S2S schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:56:
[...]
Maar wil niet weg nemen dat REV geen goede games krijgt. Maar ik ben benieuwd hoe ze de REV aan de man willen helpen. Want tja mensen kijken toch in de winkel het eerst naar grfx.
Het gaat moeilijk worden voor Nintendo.
Er zal zeker een REV bij mij komen te staan, maar of de gewone consument er op zit te wachten, ik heb mijn twijfels.
Je denkt nog steeds niet ''outside of the box'', maar binnen de gamers groep zoals we die nu kennen. De massa weet uberhoubt niet wat ''graphics'' zijn, laat staat wat er mooier is een ps3 of revolution. Die kijken naar de prijs en de begrijpbaarheid (en een afstandsbediening kan je moeder zelfs vasthouden)

Ook al kopen de Sony en MS fans niet een Revolution ''erbij'' (worst case scenario). Dan loopt Nintendo nog geen 20% mis, en pakken ze alsnog de nieuwe doelgroep van 80%.

Onthoud deze mensen kennen vaak wel nintendo van tetris, mario en "die leuke spelletjes". Tijd om dat imago eens voor iets goeds te gebruiken en deze groep met een nieuwe aanpak (easy direct manipulation) binnen te halen. Het lukt ze al goed met nintendog's (veel gamers vinden het niks, maar het verkoopt als een tierelier omdat het "leuk", makkelijk en "nieuw" is.

[ Voor 23% gewijzigd door Collaborator op 07-12-2005 22:00 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

I second that

[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 07-12-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

TheEvilCuber schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:28:
[...]

Je denkt nog steeds niet ''outside of the box'', maar binnen de gamers groep zoals we die nu kennen. De massa weet uberhoubt niet wat ''graphics'' zijn, laat staat wat er mooier is een ps3 of revolution. Die kijken naar de prijs en de begrijpbaarheid (en een afstandsbediening kan je moeder zelfs vasthouden)

Ookal kopen de sony en MS fanboys niet een revo ''erbij'' (wat me sterk lijkt), dan lopen ze nog geen 20% mis, en dan pakken ze alsnog de nieuwe doelgroep van 80%.
Ik hoop dat je gelijk krijgt want dat zou de game industrie wel eens in een veel betere richting kunnen duwen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 19:48
Blaatschaap11 schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:15:
Nintendo stond met een grote stand met Gamecubes en Nintendo DS'en. En volgens mij best een slimme zet van Nintendo. Er werd nog best veel op gespeeld. OP zich niet gek van 21.00 - 07.00 is ook wel heel lang eigenlijk.

Zelf heb ik me er niet aan vergrepen, maar ik denk dat er niemand is die de stand niet gezieen heeft. Het was een supergrote stand op een plaats waar iedereen geweest is.
Waar dan?? Op Thunderdome dus. Sorry voor mijn foutje, ik kwam toen ook net mijn nest uit :P.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik wil eigelijk graag een draadloze controller voor mijn GC. Alleen nu kwam ik erachter dat die van nintendo geen rumble ondersteunt (wavebird)? Da's wel erg nep dan, want dat wil ik er wel op hebben! Weten jullie nog goede die wel trillen? Zijn zeker aardig duur of niet (+25 euro)? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wireless controllers met rumble ken ik niet. (zullen er vast zijn van third party's) Zijn ze er wel dan heb je een batterijen vreter. Vrij logisch dat de wavebird, overigens de beste wireless controller ooit, geen rumble heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 08-12-2005 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, de Revolution controller heeft trouwens wel gewoon rumble. Zelfs de DS heeft rumble met de rumble pack. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Nintendo wilde ten tijde van de wavebird wachten tot er een techniek was die niet zo erg stroom lurkte, nu is die er blijkbaar (in de vorm van betere batterijen denk ik)

[ Voor 19% gewijzigd door Collaborator op 08-12-2005 15:16 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Laatst online: 05-10 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:53:
Heb NFSU2 toch weer gehaald de Players choice versie.
En tot mijn grote verbazing zijn dit de verbeteringen :
Framerate : Naar mijn gevoel tussen de 40 en 50 FPS er zijn ook momenten dat het even naar 60 schiet. De frame drops naar 20 zijn er niet meer.
etc etc

Dus ik kan inderdaad zeggen dat Underground 2 een update heeft gekregen _/-\o_
Ik dacht al, ben ik nou gek geworden of wat? Framerate houdt zich inderdaad redelijk stabiel, meerdere URL races gedaan met in totaal 6 auto's en alles houdt zich goed staande. Spel blijft natuurlijk wel "wazig", wat eerder een effect lijkt te zijn waar EA voor is gegaan dan de grenzen van de Cube (of PS2 of Xbox). Dat vind ik soms wel heel irritant, omdat ik dan gewoon niet het verschil zie tussen de weg en de railing, en tsja dan sta je opeens stil waar je net 250KM/H ging.

Maar goed, toch wel een aardig spelletje he Virgo -_o

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het grappigste vind ik overigens dat veel mensen bang zijn dat Nintendo over de kop zal gaan bij een mislukt revolution avontuur. Terwijl het juist Microsoft en Sony zijn die kwetsbaar zijn. Nintendo heeft een gigantische geldvooraad. Ja, ze hebben alleen de consoles als business. Maar echt veel zullen ze er niet op verliezen, immers ze geven lang niet zoveel uit aan marketing en leggen niet zoveel toe per console (niets). Ze hebben naast de thuisconsole's natuurlijk ook altijd nog de handhelds, de Gameboy Advance en de Nintendo DS. Terwijl het duidelijk is dat het voor Microsoft een succes moet worden. Immers de aandeelhouders vinden het niet leuk als er maar geld door de plee gespoeld blijft worden. Bij Sony hangt zo'n beetje de toekomst van het hele bedrijf ervanaf, het is dan ook wel duidelijk dat als het geen succes wordt, het wellicht exit Sony, of een sterk gereorganiseerd Sony wordt.

Al met al blijft dit toch wel een erg mooie ronde van consoles!

Ik weet dat ik niet mag crossposten, maar ik vond dit eigenlijk best wel een goed stuk van me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:11:
Raar, de Revolution controller heeft trouwens wel gewoon rumble. Zelfs de DS heeft rumble met de rumble pack. :P
Alleen is dat een cartridge die aan je DS accu hangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Aristagon schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:27:
[...]
Spel blijft natuurlijk wel "wazig", wat eerder een effect lijkt te zijn waar EA voor is gegaan dan de grenzen van de Cube (of PS2 of Xbox). Dat vind ik soms wel heel irritant, omdat ik dan gewoon niet het verschil zie tussen de weg en de railing, en tsja dan sta je opeens stil waar je net 250KM/H ging.
En dat vond ik enorm k*t bij NFS:U1 :( soms (bij mij vaak) het verschil niet kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er na 5 maanden niet op mn gamecube spelen achter dat ik de rgb kabel in het verkeerde poort had zitten op mn tv :o Ik kan nu zelfs de tekst lezen in spellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Nieuwe info omtrent Hollywood, van revogaming.
One of the two sources who gave us information on IBM's "Broadway" processor today gave us information on the "Hollywood" GPU from ATi. Details inside.

The source provided the following information under conditions of anonymity, as well as some other general Revolution statements:

- "Hollywood" is based on ATi's RV530 GPU
- The GPU has been optimised significantly (more on that below)
- The graphics are not as bad as IGN might make them sound
- The Revolution's RAM, whilst being around 128MB, is highly optimised

Here are the specs for the RV530, thanks to Anandtech:

RV530

600MHz Core Clock
1400MHz Memory Clock
512MB Maximum Memory for "XT"
256MB Maximum Memory for "Pro"
128-bit Memory
12 Pipelines
Maximum 16x32MB 1.4ns GDDR3

High Optimisation

The source described the Revolution's optimisation like this:

Although he acknowledged that Revolution will not be as powerful as 360 or PS3, he said that the optimisation level of Revolution is similar to that of the GameCube: although it did not have the highest hardware specification, it managed to churn out the best graphics in titles such as Resident Evil 4.

RAM

The RAM is 1T-SRAM, as previously reported. The source mentioned some optimisation of the RAM but did not clarify.

We remind you that this source is very trustworthy: the information that we broke exclusively on IBM's "Broadway" is now mirrored in the comments of various developers to IGN.

There is no official word from Nintendo, however. Take this as you will.

RevoGaming will keep you updated.
Klinkt alweer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik had ook verwacht dat juist de GPU nog wel goed zou zijn..wat dat betreft klopt het wel redelijk.
Ben benieuwd..ik wil een verlossend woord.. :) 12 pipelines is best een flinke klap minder dan 48 maar goed...het is allemaal nog best redelijk en vergeet niet dat je een stuk efficienter games neer kan zetten op een console als developer. (RE4 op een 500mhz cpu..)

Het is allemaal een stuk minder maar zonder HD...ben echt benieuwd.

[ Voor 53% gewijzigd door Max|Burn op 08-12-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MaxBurn schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:46:
Ik had ook verwacht dat juist de GPU nog wel goed zou zijn..wat dat betreft klopt het wel redelijk.
Ben benieuwd..ik wil een verlossend woord.. :) 12 pipelines is best een flinke klap minder dan 48 maar goed...het is allemaal nog best redelijk en vergeet niet dat je een stuk efficienter games neer kan zetten op een console als developer. (RE4 op een 500mhz cpu..)
Ik denk dat dat wat hierboven staat klopt. Iets zegt me dat IGN de "specs" alleen maar publiceerde om wat extra publiciteit te krijgen voor het nieuwe revo channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De door IGN genoemde geruchten stroken aardig met deze geruchten hoor..ik kreeg het idee dat het bij IGN erg om de CPU ging. Een 1,5ghz ppc zou bv. inderdaad maar 3x zo snel zijn als een GC en 2x zo snel als een XB.

Stel het word een 1,5ghz ppc en deze videokaart dan is dat voor een console toch echt nog best aardig. (dan ga ik uit van de 256mB GPU variant)

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 08-12-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je kijken wat je allemaal krijgt voor de slechts gespeculeerde $99 - $149.
Kijk naar AMD die weet met heel wat minder MHzjes, soms zelfs tot in de GHzen een betere tot equilavente prestatie neer te zetten.
Cijfertjes zeggen natuurlijk bij lange na niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Why do some people think this wouldn't be good enough?

We're talking about a DirectX 9.1+ GPU shader model 3 (the best around right now) pixel pipelines and 6 DX9.1+ vertex shading units at 600Mhz! Lets not forget that GameCube's GPU was only 162Mhz with 4 DX7.5 pixel pipes (DX7 with some added semi DX8 style pixel shading). Also it had a fixed function T&L unit (DX7 at best there). This GPU would be one astronimical leap over GameCube's GPU and a massive leap over XBox's as well (I'm talking 10 or more times faster). The chip can run Half Life 2 at 1024x768 with 4X anti aliasing and 8x anisotropic filtering at 70fps. Imagine what it could do at a standard 640x480! It would be easily fast enough to run Unreal Engine 3 on full quality at that resolution.

But still, I'll wait and see if this is actually true before I get excited.
Ik denk en hoop dat dit wel in de buurt zit allemaal(het kan namelijk als lage specs beschouwd worden maar het is alsnog veel beter dan bv de GC en XB)..alleen definitief nieuws zou fijn zijn. Een 256mB versie lijkt me het meest waarschijnlijk. Meer heeft namelijk heel erg weinig zin op 480P.

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 08-12-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MaxBurn schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:59:
[...]
Ik denk en hoop dat dit wel in de buurt zit allemaal(het kan namelijk als lage specs beschouwd worden maar het is alsnog veel beter dan bv de GC en XB)..alleen definitief nieuws zou fijn zijn.
/me Thnx, Hoedje kan weer slapen vanacht

Om ook de controller nog maar even naar voren te brengen: http://revolution.ign.com/articles/673/673900p1.html. Een leuke java applet om de controller uit te proberen (dus 3D met 2D :+ ). Nee hoor, hij is best mooi!
There is a secret about the pointer, according to Nintendo producer Shigeru Miyamoto, but said feature will remain a mystery until some time next year. Some have speculated that it also includes a microphone option, which seems not only possible, but probable given Nintendo's affinity for mic-enhanced software. But we believe there will be more to it than that.
MaxBurn schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:08:
Ach het blijft speculatie. Straks is het een CPU op 1mhz console in zwart/wit.. :P
:'(

1 April! :P

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 08-12-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ach het blijft speculatie. Straks is het een CPU op 1mhz console in zwart/wit.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Nou ik vind het maar een slechte zaak dat die wavebird geen rumble heeft. Geeft toch een extra dimensie die rumble (vind ik dan) :) . Maar goed bedankt voor de antwoorden.

Ik krijg binnenkort NFS MW, geruild tegen timesplitters 2 + de verzendkosten :*) . Timesplitters uitgespeeld, vind hem eigelijk niet veel aan dus tja :7

Ik hoor veel over die RGB kabel, ook in het xbox 360 topic. Alleen als ik dan naar plaatjes kijk zie ik er een 'gewone' scart kabel aan hangen. Ik heb nu alleen het gele stekkertje in een scart adapter zodat ik tenminste de andere tulpjes aan mijn mengpaneel kan hangen (voor strak geluid) :) . Dat kan dan straks toch niet meer
Afbeeldingslocatie: http://www.playbetter.de/catalog/images/gcrgbkabel.gif
Dit is hem toch?

Vindt trouwens tot nu toe mario sunshine wel tegen vallen. Beetje simpel enzo. Misschien moet ik mij er nog maar eens in verdiepen want het schijnt een erg leuk spel te zijn. Is 13 euro voor pikmin 1 of metroid prime 1 een mooi bedrag (2e hands) trouwens? Ik zoek ook nog Metal gear solid, maar volgens die is 2e hands overal een dikke 20 euro of meer :(

[ Voor 21% gewijzigd door Waypoint op 08-12-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Laatst online: 05-10 19:49
Waypoint schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:52:Vindt trouwens tot nu toe mario sunshine wel tegen vallen. Beetje simpel enzo. Misschien moet ik mij er nog maar eens in verdiepen want het schijnt een erg leuk spel te zijn. Is 13 euro voor pikmin 1 of metroid prime 1 een mooi bedrag (2e hands) trouwens? Ik zoek ook nog Metal gear solid, maar volgens die is 2e hands overal een dikke 20 euro of meer :(
SuperMarioSunshine vond ik nogal tegenvallend, als opvolger van Mario64 had het natuurlijk ook moeilijk beter kunnen zijn, maar zelfs als mindere opvolger (ja het is in principe niet de sprituele opvolger) liet het spel aardige steken vallen. De eerste keer kon ik er wel van genieten, maar dan vooral omdat je toch hoopt iets leuks tegen te komen, als je het eenmaal uit hebt weet hoe het in elkaar zit en toen had ik het toch wel aardig gehad. 120 shines verzameld, maar elke keer als ik het spel er nu in stop dan kap ik al met spelen na 5 minuten, het spel is gewoon één grote bleh. Echter vond ik het niet slecht omdat het simpel was, verderop kom je genoeg "haarvergrijzende" missies tegen.

€13 voor Pikmin vind ik niet zo heel erg goedkoop, misschien doe je er beter aan achter Pikmin2 aan te gaan, meerdere levels, multi-player en hogere "replayability-factor" vanwege de dungeon levels. Ik heb echter alleen deel1 en ben daar aardig weg van, maar als je nog geen van 2 hebt, dan raad ik toch deel2 aan. Op zich hoort iedere Cuber toch minimaal één van de 2 delen te hebben imho. Ze zijn zo schattig die pikmin, er ging altijd een stukje van mijzelf dood als er weer een fcking rode pikmin in het water viel... " *zucht* vaarwel Bob134". Het is dan wel weer fantastisch als een paar blauwe die rode terug op het land gooien. Tranen in mijn ogen als dat gebeurt, *snik*.

MetroidPrime1 is voor mij bijna elk bedrag waard, eerste Metroid spel waar ik echt het "metroid gevoel" had. Overal heen willen, elk item willen vinden, elk gebied willen doorpluizen. Geweldig. Had dit een stuk minder met Echoes, de dark en light worlds gooide alles overboord, na een tijdje niet meer verder gespeeld, dus €13 voor MP1 lijkt me weer wel fatsoenlijk (ook al is hij niet veel duurder in de winkel).

MGS ben ik ook nog op zoek naar, één van die spellen die ik graag wilde voordat hij uitkwam, maar uiteindelijk is hij door het net geslopen. Nog steeds duur in winkels _ALS_ ik hem al tegenkom en dat is maar heel zelden.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Aristagon schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:25:
[...]

SuperMarioSunshine vond ik nogal tegenvallend, als opvolger van Mario64 had het natuurlijk ook moeilijk beter kunnen zijn, maar zelfs als mindere opvolger (ja het is in principe niet de sprituele opvolger) liet het spel aardige steken vallen. De eerste keer kon ik er wel van genieten, maar dan vooral omdat je toch hoopt iets leuks tegen te komen, als je het eenmaal uit hebt weet hoe het in elkaar zit en toen had ik het toch wel aardig gehad. 120 shines verzameld, maar elke keer als ik het spel er nu in stop dan kap ik al met spelen na 5 minuten, het spel is gewoon één grote bleh. Echter vond ik het niet slecht omdat het simpel was, verderop kom je genoeg "haarvergrijzende" missies tegen.

€13 voor Pikmin vind ik niet zo heel erg goedkoop, misschien doe je er beter aan achter Pikmin2 aan te gaan, meerdere levels, multi-player en hogere "replayability-factor" vanwege de dungeon levels. Ik heb echter alleen deel1 en ben daar aardig weg van, maar als je nog geen van 2 hebt, dan raad ik toch deel2 aan. Op zich hoort iedere Cuber toch minimaal één van de 2 delen te hebben imho. Ze zijn zo schattig die pikmin, er ging altijd een stukje van mijzelf dood als er weer een fcking rode pikmin in het water viel... " *zucht* vaarwel Bob134". Het is dan wel weer fantastisch als een paar blauwe die rode terug op het land gooien. Tranen in mijn ogen als dat gebeurt, *snik*.

MetroidPrime1 is voor mij bijna elk bedrag waard, eerste Metroid spel waar ik echt het "metroid gevoel" had. Overal heen willen, elk item willen vinden, elk gebied willen doorpluizen. Geweldig. Had dit een stuk minder met Echoes, de dark en light worlds gooide alles overboord, na een tijdje niet meer verder gespeeld, dus €13 voor MP1 lijkt me weer wel fatsoenlijk (ook al is hij niet veel duurder in de winkel).

MGS ben ik ook nog op zoek naar, één van die spellen die ik graag wilde voordat hij uitkwam, maar uiteindelijk is hij door het net geslopen. Nog steeds duur in winkels _ALS_ ik hem al tegenkom en dat is maar heel zelden.
Bedankt voor je verhaal echt TOP _/-\o_ . Precies wat ik wilde weten. Ik ben niet zo thuis in de prijzen van de meeste spellen. Ik ken budgetgaming.nl wel, maar daar staan soms lang niet de goedkoopste op. Ik ga dus eens snuffelen naar deze games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Bart smit: 13 euro voor Metal Gear Solid : TTS nieuw (Amsterdam-Noord)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sweet..maar niet echt in de buurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Iedereen hemelt MGS: TTS zo op, maar ik vind dat spel echt compleet ruk. Ik bedoel die besturing werkt gewoon niet goed, schieten gaat voor geen meter. K ben na een uurtje ermee gekapt.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ik maak me niet zo'n zorgen om de Revo grfx. Het zal heus wel een goede stap vooruit zijn. Met name het extra T1-SRAM geheugen zal volgens mij veel uitmaken. Dit geheugen was in de GC ook de troef meen ik.
Ander voordeel is dat de devkits volgens mij alleen hoeven worden aangepast op de controller. Verder krijgen ze gewoon meer power maar blijft de benadering hetzelfde. Dus zouden ze zo goed als geen startup tijd nodig hebben en kunnen ze vanuit het Resident Evil 4 niveau verder werken.
Ik denk dan ook dat het verschil in grafische kracht pas aan het licht komt na een paar jaar als de X360 devs meer uit de machine kunnen halen, maar dan is het wellicht al te laat ;)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:00:
Iedereen hemelt MGS: TTS zo op, maar ik vind dat spel echt compleet ruk. Ik bedoel die besturing werkt gewoon niet goed, schieten gaat voor geen meter. K ben na een uurtje ermee gekapt.
Nog nooit last van gehad, het is wel even wennen als je net Splinter Cell hebt gespeeld, maar MGS blijf t imo veel langer leuk, dogtags verzamelen en natuurlijk het verhaal en de karakters.. heerlijk.

Misschien is de besturing en de gameplay achterhaald als je het vergelijkt met huidige games, maar nieuw hoeft niet per se vooruitgang te zijn, en daarom blijft het voor mij toch wel de Nr 3 beste game ooit (naast Metroid Prime en Perfect dark :P)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Xrenity schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:42:
Nieuwe info omtrent Hollywood, van revogaming.
Klinkt alweer beter :)
Als de grafische chip gebaseerd is op de RV530 dan is dat toch heel wat anders dan de eerdere berichten dat de chip niet meer dan een doorontwikkeling was van de flipper-chip, daar dat ding bijna 6 jaar oud is en die RV530 volgens mij nog niet eens op de markt is voor de PC grafische kaarten.

In dat geval is de Revolution echt wel "iets" meer dan een opgevoerde GC of een Xbox 1.5
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.