Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 58 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.680 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Doorontwikkeling van de flipper chip vind ik anders echt onwaarschijnlijk. Sowieso zal het al geen 180nm meer zijn aangezien ATi gewoon geen 180nm lijnen meer heeft.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MaxBurn schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:41:
Doorontwikkeling van de flipper chip vind ik anders echt onwaarschijnlijk. Sowieso zal het al geen 180nm meer zij aangezien ATi gewoon geen 180nm lijnen meer heeft.
Vond ik ook onwaarschijnlijk, maar dat waren de eerdere berichten. Misschien hebben ze bij het ontwerp van de chip voor de Rev wel wat dingen van de flipper meegenomen in de RV530, aangezien de Rev ook GC spellen moet gaan afspelen en als de architectuur teveel afwijkt dan heb je heel veel kracht nodig voor emulatie en dat is niet aanwezig in de Rev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:40:
[...]

Als de grafische chip gebaseerd is op de RV530 dan is dat toch heel wat anders dan de eerdere berichten dat de chip niet meer dan een doorontwikkeling was van de flipper-chip, daar dat ding bijna 6 jaar oud is en die RV530 volgens mij nog niet eens op de markt is voor de PC grafische kaarten.

In dat geval is de Revolution echt wel "iets" meer dan een opgevoerde GC of een Xbox 1.5
Volgens dat IGN artikel baseren de developers die uitlatingen over de specs op onduidelijke documentatie van Nintendo. Er is dus nog niemand die de GPU daadwerkelijk gebenchmarked heeft. Het kan dus nog alle kanten uitgaan met de prestaties van de Revolution. Laten we er voorlopig maar van uitgaan dat de Revolution maar twee keer zo krachtig is als de Xbox, dan kun je niet teleurgesteld worden.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Willybubba

Nut up or shut up.

En, wie gaat Batallion Wars halen?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Willybubba schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:57:
En, wie gaat Batallion Wars halen?
Ik :D zodra ik weer geld heb ;( maar bij mij word het wel ergens januari ofzo was.... maar wil hem wel hebben.

edit: BW staat dus op mijn lijstje als eerst aankoop voor de gamecube. heb ook nog een pc, xbox, e.d. die games willen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Dutchie! op 09-12-2005 13:13 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Ik ben het hier helemaal mee eens:
The only fear I have is that the low price point will convince gamers that Revolution is also low-tech or worse, a toy. GameCube's cheaper cost didn't exactly help the system fly off the shelves and there are those who to this day believe GCN is the weakest of the three consoles because of it.
http://revolution.ign.com/mail/

Dit lijkt me ook erg goed nieuws. Ik begrijp dat EA niet de meest sympathieke games maker is, maar dit laat zien dat third party developers gelukkig ook de revo zien staan:
Fils-Aime made particular note of third party publisher Electronic Arts' acceptance of the upcoming machine, quoting the giant as saying: "It's a brilliant controller, and as usual we can credit Nintendo with being innovative and neat and fresh and fun. They continue to pioneer in our industry…they make some of the best games in the industry…and we look forward to partnering with them."
http://revolution.ign.com/articles/674/674617p1.html

Goeie wiki btw: http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Revolution

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2005 14:03 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik heb gisteren voor het eerst de X360 in actie gezien (niet op een HDTV) en hoewel het er op het eerste gezicht superwreed uitziet valt dat al snel mee. Don't get me wrong het ziet er nog steeds supergoed uit maar met name de polycount vind ik nu niet zo enorm veel hoger. Het zijn vooral scherpere textures en en wat extra shading effecten. Ik heb een demo van Kameo gespeeld maar daar werd ik niet bepaald blij van. Ik had met name gedacht dat de normale onvolkomenheden van een 3D wereld verholpen zouden zijn en dat alles meer bij elkaar zou passen maar dit was nog steeds niet het geval. Zelfs PGR3 was minder indrukwekkend.
De X360 blijft wel indrukwekkend maar ik heb wel meer vertrouwen in de Revo gekregen. De PS3 komt bij mij eigenlijk niet eens in mijn hoofd voor... Zal wel veranderen als die uitkomt.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hmm..nu maakt HDTV met sommige games best veel uit.en dit zijn de eerste generatie games he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001

TdV

NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:00:
Iedereen hemelt MGS: TTS zo op, maar ik vind dat spel echt compleet ruk. Ik bedoel die besturing werkt gewoon niet goed, schieten gaat voor geen meter. K ben na een uurtje ermee gekapt.
Je bent niet de enige; ik heb het een behoorlijk aantal keer geprobeerd maar het is echt een rukgame; splinter cell vind ik ook niet alles maar de controls daarvan zijn fiks beter. Ik heb me erbij neergelegd dat dit niet mijn genre is.

Overigens vind ik de x360 een hele sterke machine met behoorlijk leuke games ter introductie, ik speel op een (niet al te dure) lcdtv maar het is echt een geweldige vooruitgang. Ik verwacht dat ik op de revo een heel ander soort spellen ga spelen, inderdaad de nintendo typische games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:56:
Don't get me wrong het ziet er nog steeds supergoed uit maar met name de polycount vind ik nu niet zo enorm veel hoger.
Project Gotham Racing heeft een polygon count die drie keer zo hoog ligt als die van Resident Evil 4 op de GameCube. Dat is een behoorlijk verschil en dan vergelijk je ook nog een last-gen titel op de GC met een first-gen titel op de X360. Het verschil in polygon count kan alleen maar toenemen.
Het zijn vooral scherpere textures en en wat extra shading effecten. Ik heb een demo van Kameo gespeeld maar daar werd ik niet bepaald blij van. Ik had met name gedacht dat de normale onvolkomenheden van een 3D wereld verholpen zouden zijn en dat alles meer bij elkaar zou passen maar dit was nog steeds niet het geval. Zelfs PGR3 was minder indrukwekkend.
Wat bedoel je met "onvolkomenheden van een 3D wereld"? Kameo is een erg leuk spel, maar mist IMHO wat de Rare spellen van vroeger zo fantastisch maakte. Het spel is eigenlijk niet meer dan Star Fox Adventures, maar dan wel goed. Begrijp me niet verkeerd, als je een Zelda-achtig spel zoekt voor de X360 is het een aanrader, maar het spel is niet de terugkeer naar de gloriedagen van Rare die ik verwachte. Over PGR3 kan ik kort zijn, PGR 1 en 2 kon ik niet uitstaan, maar het in deel 3 met een Ferarri Enzo over de Brooklyn Bridge kunnen scheuren is: :9~ .
De X360 blijft wel indrukwekkend maar ik heb wel meer vertrouwen in de Revo gekregen. De PS3 komt bij mij eigenlijk niet eens in mijn hoofd voor... Zal wel veranderen als die uitkomt.
Ik heb ook zat vertrouwen in de Revolution nu ik een X360 in het bezit heb. De tijd dat graphics de beperkende factor voor de gameplay mogelijkheden is als sinds het begin van de huidige generatie voorbij. De toename in grafische kracht van de consoles dient nu alleen nog maar als eye-candy. Ik heb daarom ook het volste vertrouwen in de Revolution.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:41:
Doorontwikkeling van de flipper chip vind ik anders echt onwaarschijnlijk. Sowieso zal het al geen 180nm meer zijn aangezien ATi gewoon geen 180nm lijnen meer heeft.
Doorontwikkeling is vrij logisch. Het Art-X team(wat achter Nintendo staat) is niet meer zo groot als vroeger. Flipper is een perfecte basis en was zijn tijd ver vooruit, stomme beslissing van Nintendo om het ding op 166mhz te laten werken in plaats van de geplande 200mhz. Toch was op de cube de ram echt het knelpunt , het is dan wel snel maar veel te weinig. Daarom voorzie ik voor de Revolution dezelfde problemen met multiplatform games.

Ik las trouwens iets interesants : Het schijnt dat Nintendo pas 1,5 jaar bezig is met de Revolution zoals wij die kennen , het succes van de DS heeft ervoor gezord dat Iwata het originele project Gamecube 2 stopzette en met de Revolution verder ging. Vandaar de hoge R&D kosten en de lagere specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

"Vandaar de lagere specificaties"

Dat is een ontwerpkeuze hoor, geen ontwerpfout :) Wil je voor een betaalbaar systeem gaan met betaalbare games dan bouw je geen 3 core 3.2ghz bak :) (Bovendien maak je dan ook nog eens dik verlies, kijk maar naar MS. Als grootaandeelhouder had ik allang geprobeerd het hele game verhaal bij MS dicht te gooien))

[ Voor 18% gewijzigd door Max|Burn op 09-12-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:44:

Ik las trouwens iets interesants : Het schijnt dat Nintendo pas 1,5 jaar bezig is met de Revolution zoals wij die kennen , het succes van de DS heeft ervoor gezord dat Iwata het originele project Gamecube 2 stopzette en met de Revolution verder ging.
_O_
Iwata die durft dat ook gewoon :P Briljant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:44:
Ik las trouwens iets interesants : Het schijnt dat Nintendo pas 1,5 jaar bezig is met de Revolution zoals wij die kennen , het succes van de DS heeft ervoor gezord dat Iwata het originele project Gamecube 2 stopzette en met de Revolution verder ging. Vandaar de hoge R&D kosten en de lagere specificaties.
Dat verhaal klopt voor geen meter. Anderhalf jaar geleden was de DS nog geen succes, het ding werd toen pas voor het eerst aan het publiek getoond. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Hmm, ik vandaag Amsterdam in op zoek naar betaalbare games, blijkt "alles" nog steeds minimaal 50 euro te zijn >_< Was eigenlijk op zoek naar Animal Crossing, maar 60 euro had ik er toch ook weer niet echt voor over. Pikmin2 kost ook nog steeds het volle pond... Wel MGS gezien bij zo'n "we hebben oude games en dat is speciaal, dus zijn onze prijzen dat ook" winkel, voor 20 euro, dat had ik waarschijnlijk wel betaald mits ik die mensen daar in de winkel ook maar een beetje had gemogen. Helaas chocopasta.

Uiteindelijk Harvest Moon voor 10euro gekocht en dat is toch wel weer even wennen. Ik heb de SNES versie al een tijdje, maar kwam er niet echt in, dacht dit met een nieuwere versie wat makkelijker te kunnen, maar het valt niet echt mee. Misschien is dat ploegen en zaaien niet echt voor mij. Nou vind ik het niet zo heel erg om voor €10 een blauwtje te lopen, maar het is toch een beetje tuk, had toch gehoopt iets fatsoenlijks te vinden vandaag.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
MetroidPrime schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:24:
Wat bedoel je met "onvolkomenheden van een 3D wereld"? Kameo is een erg leuk spel, maar mist IMHO wat de Rare spellen van vroeger zo fantastisch maakte. Het spel is eigenlijk niet meer dan Star Fox Adventures, maar dan wel goed. Begrijp me niet verkeerd, als je een Zelda-achtig spel zoekt voor de X360 is het een aanrader, maar het spel is niet de terugkeer naar de gloriedagen van Rare die ik verwachte. Over PGR3 kan ik kort zijn, PGR 1 en 2 kon ik niet uitstaan, maar het in deel 3 met een Ferarri Enzo over de Brooklyn Bridge kunnen scheuren is: :9~ .
Wat ik hiermee bedoel is dat je zo duidelijk kunt zien dat objecten los van de achtergrond zijn. Hiermee bedoel ik dingen als kisten en andere dingen die waarschijnlijk interactief zijn, ook de figuren vallen hieronder. Het loopt nog steeds niet soepel in elkaar over. Dit was bij bijvoorbeeld RE4 wel beter gedaan.

Als de polycount echt zoveel hoger is dan zie ik het er simpelweg niet aan af. Ik ben daarom nog positiever over de aanpak van Nintendo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Aristagon schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:56:
Hmm, ik vandaag Amsterdam in op zoek naar betaalbare games, blijkt "alles" nog steeds minimaal 50 euro te zijn >_< Was eigenlijk op zoek naar Animal Crossing, maar 60 euro had ik er toch ook weer niet echt voor over. Pikmin2 kost ook nog steeds het volle pond... Wel MGS gezien bij zo'n "we hebben oude games en dat is speciaal, dus zijn onze prijzen dat ook" winkel, voor 20 euro, dat had ik waarschijnlijk wel betaald mits ik die mensen daar in de winkel ook maar een beetje had gemogen. Helaas chocopasta.

Uiteindelijk Harvest Moon voor 10euro gekocht en dat is toch wel weer even wennen. Ik heb de SNES versie al een tijdje, maar kwam er niet echt in, dacht dit met een nieuwere versie wat makkelijker te kunnen, maar het valt niet echt mee. Misschien is dat ploegen en zaaien niet echt voor mij. Nou vind ik het niet zo heel erg om voor €10 een blauwtje te lopen, maar het is toch een beetje tuk, had toch gehoopt iets fatsoenlijks te vinden vandaag.
Niet goed gezocht duidelijk, gister nog Pikmin 2 voor 20 euro gezien (die bart smit variant), MGS had je in noord kunnen vinden voor 12 :P

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er in a'dam ergens een winkel waar ze goedkope memorycards verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
TheEvilCuber schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:43:
[...]

Niet goed gezocht duidelijk, gister nog Pikmin 2 voor 20 euro gezien (die bart smit variant), MGS had je in noord kunnen vinden voor 12 :P
Alle games doorgenomen bij 3 FRS winkels, Intertoys, BartSmit, e-plaza, fame, V&D en dat kleine snertwinkeltje, maar geen Pikmin2 voor 20 euro. Misschien heb ik erover heen gekeken omdat ik eigenlijk voor Animal Crossing ging. Amsterdam Noord kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Je noemt bijna alleen grote ketens. Hebben ze in A'dam geen echte game shops? ...(weet wel zeker van wel..retorische vraag..)

edit: weer iets wat wel aangeeft dat Nintendo's aanpak met de revolution echt niet zo verkeerd zal zijn:

Handheld verkopen November:

PSP: 360,000
DS: 380,000
GBA (SP+Micro): 900,000

De laatste zijn ook de goedkoopste...

[ Voor 50% gewijzigd door Max|Burn op 10-12-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 11:45
MaxBurn schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:43:
Je noemt bijna alleen grote ketens. Hebben ze in A'dam geen echte game shops? ...(weet wel zeker van wel..retorische vraag..)

edit: weer iets wat wel aangeeft dat Nintendo's aanpak met de revolution echt niet zo verkeerd zal zijn:

Handheld verkopen November:

PSP: 360,000
DS: 380,000
GBA (SP+Micro): 900,000

De laatste zijn ook de goedkoopste...
nou.... ik denk dat ze het vooral van de prijs moeten hebben. de gba verkoopt zo goed natuurlijk omdat hij het bekenst is en omdat hij goedkoop is.
helaas komt er niet meer zo veel boeiends uit op de gba. het is de laatste tijd een beetje stil in die hoek. en als er wat komt is het vaak nog gerecyled ook.
een mooie nieuwe 2d mario zou ik wel kick vinden.

ik hoop dat de rev iets van 100-150 euro gaat kosten anders denk ik dat ie een beetje gaat floppen. netzoals de cube die ook niet echt geweldig loopt.
dat ie kwa specs wat achterloopt met de rest word denk ik ook een probleem. voor e.a. een grote klus hun spellen te poorten (fifa,nfs,al die andere sportspellen enzo) naar de rev.

[ Voor 10% gewijzigd door sharkzor op 10-12-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik denk dat die grote klus wel mee zal vallen :) De grootste port-gigant (EA) roept nu al dat ze flink gaan developen voor de Rev. De games zullen sowieso veel mooier worden dan de huidige generatie. Minder power is denk ik niet zo heel erg.
nou.... ik denk dat ze het vooral van de prijs moeten hebben.
Ehh..dat was mijn punt ook? Mensen zitten blijkbaar niet op het dure spul te wachten.

[ Voor 54% gewijzigd door Max|Burn op 10-12-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

MaxBurn schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:43:
-winkel met oude games ed. (vlakbij centraal, erg duur!)
-Savegames (noord, duur!)
-powerdinges (ofzo, rivierenbuurt, niet zo groot)
meer heb ik er eigenlijk nooit gezien

Ik heb eigenlijk nog nooit een goede gameshop gezien zit ik me net te bedenken. De meeste zijn zo klein dat ze geen korting kunnen geven, of af kunnen prijzen zoals FRS.

[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 10-12-2005 16:48 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:33:
[...]

Dat verhaal klopt voor geen meter. Anderhalf jaar geleden was de DS nog geen succes, het ding werd toen pas voor het eerst aan het publiek getoond. 8)7
Dat dacht ik dus ook. Maar Iwata hield een enquette onder developers van wat ze liever wilden zien met de Revolution en omdat men rond die tijd veel positieve reacties kregen heeft hij het erop gewaagd en 1,5 jaar geleden met deze rev gestart , er waren dus 2 projecten tegelijk aan de gang.
Toen de DS een succes werd heeft hij het "high end" systeem gecanceled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Zou handig zijn als je een bron meld want ik heb sowieso nog nooit van het verhaal gehoord. Het enige verhaal is dat men destijds voor de Revolution (geen tweede project, dit was 1 en hetzelfde project) System 1 en System 2 zou hebben. De een had minder ram maar meer CPU power (1x3,2ghz of 2x 2,5ghz). De ander minder CPU(2x1,5 ofzo) maar meer ram. Het verhaal wat jij nu meld bestaat zover ik weet echt niet.

[ Voor 69% gewijzigd door Max|Burn op 10-12-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Waar ik trouwens laatst over na zat te denken.... wellicht heb ik het fout. Maar help me hier even. Bij de Xbox 360 werden van de zomer pas de officiele devkits verspreid (ruim na de E3). Toch waren ze al klaar om te launchen in november. Als ik het goed heb begrepen worden de goede devkits nu ook verspreid door Nintendo (hiervoor werden opgevoerde/gemodificeerde gamecubes gebruikt). Dus dan zou een launch ergens rond het voorjaar/zomer niet zo onmogelijk zijn!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik hoop dat je gelijk krijgt! Maar wat ook weer zo is, is dat er tot nu toe 0,0 beelden beschikbaar zijn gekomen en dat we bij de Xbox dacht ik voor de zomer al wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag Battalion Wars gekocht. De controls vind ik toch een beetje matig hoor, zeker voor een titel die door Nintendo zelf wordt uitgegeven, daar zit dat toch juist altijd wel goed dacht ik. Met name de besturing van voertuigen is echt lastig. In de vierde missie moet je binnen 5 minuten ergens ontsnappen in een soort van wagentje. Maar iedere keer als die over een heuvel heen gaat lijkt het spel wel in slow motion te gaan. Die kar vliegt echt heel traag door de lucht terwijl je er totaal geen controle over hebt. Je ziet dat hij verkeerd terecht zal komen, maar je kunt alleen maar langzaam toekijken hoe het misgaat. :p Als je dan ook daadwerkelijk in het ravijn dondert moet je elke keer aanhoren dat je commandant precies uitlegt wat er is mis gegaan, en daarna de commandant van de tegenstander die juicht en vertelt dat hij gewonnen heeft. Dit kun je niet skippen. Vervolgens ook nog een laadbalkje (sowieso erg veel laadbalkjes, niet gewend van de gamecube) afwachten voor het Game Over scherm! Al met al ben je minstens een minuut verder voordat je eindelijk "try again" kunt kiezen. Een andere keer kwam ik met die wagen tussen twee muurtjes klem te zitten en het kostte me 2 minuten om daar weer tussenuit te komen. 8)7 Had allemaal wel wat soepeler gemogen jongens.

Maar goed, als het spel dan goed is... dan is het ook echt heel goed. Een radarpost verdedigen terwijl je vanaf twee kanten wordt aangevallen. Heel cool. :) Even aan de noordkant op de tanks schieten met een bazooka mannetje, dan overschakelen naar een gewone militair en wat vijanden aan de zuidkant afslachten. Dan krijg je opeens een bericht over de radio dat een vijandelijke helicopter aan het landen is direct naast je radarpost. :p In paniek al je manschappen daar op af sturen en zo tegen alle verwachtingen in alsnog de overwinning behalen. Echt heel mooi gedaan. Ik kan niet wachten op latere nog complexere missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat heel veel mensen in die topic zich bezighouden met hoe snel de Revolution zal worden en wat de "specs" zullen zijn. En dan gaat het met name over de grafische capaciteiten.

Maar laat ik het zo zeggen. De revolution zal waarschijnlijk de minste grafische power hebben van de 3 nieuwe consoles, en ik verwacht een beetje dat de PS3 deze ronde sterk uit de hoek gaat komen.

Maar..... een hogere resolutie of meer polygons, of rijkere textures maken nit de game.... ze versterken naar mijn mening alleen de ervaring van het spel, iets wat niet onbelangrijk is, maar wel een secundair iets.

Wat mij zal benieuwen is of de nieuwe controller van de revolution gaat werken. want het is een compleet nieuwe manier van spellen bedienen....
Daar al eens over nagedacht? de bediening van het spel is HEEL erg belangrijk. en dit is compleet nieuw. Stel je nu eens voor dat er een nieuwe FPS uitkomt om de Xbox360, de PS3 en de Revolution en dat de Revolution de enige is waarbij het spel net zo direct en snel te spelen is als op de PC, met muis en toetsenbord... sterker nog...misschien nog wel beter!
Wat betekenen die betere graphics dan nog? wil je dan niet veel liever het spel op de Revolution spelen?

Nintendo denkt "out of the box". en ik denk dat je dat als gamer ook moet doen om enthousiast te raken van Nintendo. ik wel iig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Daar is iedereen het hier al wel over eens denk ik ;) Maar naast die nieuwe besturing zijn mooie graphics natuurlijk ook nooit weg. Vandaar dat er zoveel over gespeculeerd wordt :)

Persoonlijk zal het mij een worst wezen trouwens, maar goed... daar is het Tweakers voor zullen we maar denken :D

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
TheEvilCuber schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:47:
[...]

-winkel met oude games ed. (vlakbij centraal, erg duur!)
-Savegames (noord, duur!)
-powerdinges (ofzo, rivierenbuurt, niet zo groot)
meer heb ik er eigenlijk nooit gezien

Ik heb eigenlijk nog nooit een goede gameshop gezien zit ik me net te bedenken. De meeste zijn zo klein dat ze geen korting kunnen geven, of af kunnen prijzen zoals FRS.
Precies, ik verwacht niet echt geweldige prijzen of acties van de kleinere winkels. Heb mijn Cube wel destijds gekocht bij de keten dat nu als e-plaza door het leven gaat, maar ook daar was ik niet echt weg van. Sterker nog, bij hun Alkmaarse vestiging 2 jaar geleden een SNES gekocht ook. En SuperMarioSunshine. Pffttt al dat geld van mij wat erin werd gepompt en nog overgenomen worden. Gaat het heen met de wereld.

Mister EvilCuber weet je welke van die winkeltjes (savegames, powerdinges) in de buurt zit van de HvA/station Amstel? En met in de buurt bedoel ik slechts "loopwaardig", meer niet. Ik weet wel dat er een winkeltje enigzins in de buurt zat van Amstel, misschien kan ik daar eens langs tijdens wat lessen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Wat Nintendo deze ronde wel aardig lijkt te doen is zorgen voor nieuws. Hoewel ik sowieso niet speciaal op X360 of PS3 nieuws let valt het me gewoon op dat er veel Revo nieuws is.
Verder ben ik benieuwd of Nintendo ooit de specs vrij zal geven. Maar ik zie het wel hoopvol tegemoet met de nieuwe GPU kunnen allerlei shaders worden gebruikt waardoor de belangrijkste rol van de graphics, de sfeer, nog beter gedaan zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Specs zullen vanzelf wel bekend worden doordat de ontwikkelaars die lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Aristagon schreef op zondag 11 december 2005 @ 03:16:
[...]
Mister EvilCuber weet je welke van die winkeltjes (savegames, powerdinges) in de buurt zit van de HvA/station Amstel? En met in de buurt bedoel ik slechts "loopwaardig", meer niet. Ik weet wel dat er een winkeltje enigzins in de buurt zat van Amstel, misschien kan ik daar eens langs tijdens wat lessen door.
Powerdinges (kan ook heel anders heten, maar tis iig een gameshop)

Vanaf amstel gaat er een tram die kant op (richting centraal station, ik denk de 4 ofzo)) die komt al vrij snel er langs (iets verderop zit een intertoys, zo weet ik altijd waar ik moet uitstappen :Y))

Ook op loopafstand (15/20 mins ong)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Iemand die van de week een keertje via WarpPipe één of meerdere potjes mariokart willen spelen? Broadband-adapter is wel handig in dit geval ;)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

WarpPipe werkt voor geen hol...dan liever Xlink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

MaxBurn schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:54:
WarpPipe werkt voor geen hol...dan liever Xlink ;)
OK, ik hoor het alweer, Xlink is dus beter ;) Ik had keuze uit die 2, en ik noem dus de verkeerde ;)

Iemand dus interesse om via Xlink MKDD te spelen?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Iedereen zit online te Mario Kart DS-en via het Nintendo WiFi netwerk, en meneer moet zo nodig Mario Kart DD gaan spelen via een home-made progje... :/

;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of nog meer mensen hier last van hebben .... maar met de GBA en ook DS had ik een probleem, zeker bij games als Mario Kart waarbij je de R heel vaak gebruikt, na 15 minuten of zo, krijg ik ontiegelijk pijn in mijn klauwen .... voor de SP kon je van die mooie handvaten kopen die je eraan kon plaatsen .... dan krijgt 't meer de vorm van een controler en heb ik er geen last meer van. Voor de DS nog niet kunnen vinden helaas. Is dat er wel al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Niet dat ik weet. Ik heb zelf na een tijdje last van mijn rechterduim van het krampachtig indrukken van de gasknop in Mario Kart DS. En het is trouwens handvatten ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Captain N schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:36:
Iedereen zit online te Mario Kart DS-en via het Nintendo WiFi netwerk, en meneer moet zo nodig Mario Kart DD gaan spelen via een home-made progje... :/

;)
LOL _/-\o_

Tjah, MKDS krijg ik niet draadloos aan de praat. Ik ben dan wel netwerkbeheerder, maar knutselen met Wired-netwerken gaat me een stuk beter af :7 (mede omdat niet alle wireless rommel ondersteund wordt voor Nifi van de DS, en je dus niet altijd kan weten waar het probleem zit).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De DS gebruikt geen NiFi voor WFC... Wel is de DS implementatie van WiFi behoorlijk zwakjes. (Max 2mbps, alleen WEP, etc) Een netwerkbeheer die zijn DS niet online krijgt slaat trouwens wel een beetje een flater he.. :P Je hebt toch wel een wifi kaartje liggen..? gebruik je dat toch..

[ Voor 50% gewijzigd door Max|Burn op 11-12-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat in de startpost trouwens geen afbeelding van de complete controller?
Is toch een van de meest boeiende dingen van de revolution...

Afbeeldingslocatie: http://www.1up.com/media?id=2308865\

Overigens een impressie van 1up.com (Metroid Prime 2, met de controller)
Let vooral even op de tekst die ik vet heb gemaakt.....dat belooft nog heel wat.

"IMPRESSIONS: At first, I was standing up and swinging my hand all around to aim - and my arms got really tired really quick. But once I sat down and relaxed, resting my hands on my legs as I would with a normal controller, everything clicked. It wasn't perfect yet - the Revolution controller functionality had just been added recently and wasn't bug tested or polished, so every so often the view would "spaz out" for a couple seconds - but it was enough to get me excited. As odd as it may look holding the two separate controller pieces, one in each hand, looking around felt incredibly natural, even more than my preferred PC-style keyboard-and-mouse setup. I have to wonder about precision and speed in multiplayer games, but for a more deliberate single-player game like Metroid Prime - and the series is already confirmed for an appearance on the Revolution - this setup already has huge potential."

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

TheEvilCuber schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:15:
[...]

Powerdinges (kan ook heel anders heten, maar tis iig een gameshop)

Vanaf amstel gaat er een tram die kant op (richting centraal station, ik denk de 4 ofzo)) die komt al vrij snel er langs (iets verderop zit een intertoys, zo weet ik altijd waar ik moet uitstappen :Y))

Ook op loopafstand (15/20 mins ong)
Ik neem aan dat je Powerplay op de Van Woustraat bedoelt ?
Dan moet je vanaf de HvA de 12 pakken en dan bij het Victorieplein uitstappen.
Vervolgens met je rug naar de HvA / Amstel naar rechts op de kruizing de Van Woustraat in, 1 blok lopen (of met de tram) en dan zit ’ie het 2e blok aan de linkerkant van de straat.

http://www.gameshop-powerplay.nl/winkel.php
MaxBurn schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:11:
[...]
Een netwerkbeheer die zijn DS niet online krijgt slaat trouwens wel een beetje een flater he.. :P Je hebt toch wel een wifi kaartje liggen..? gebruik je dat toch..
Whehe LoLz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik heb vandaag Battalion Wars gekocht. De controls vind ik toch een beetje matig hoor, zeker voor een titel die door Nintendo zelf wordt uitgegeven, daar zit dat toch juist altijd wel goed dacht ik. Met name de besturing van voertuigen is echt lastig. In de vierde missie moet je binnen 5 minuten ergens ontsnappen in een soort van wagentje. Maar iedere keer als die over een heuvel heen gaat lijkt het spel wel in slow motion te gaan. Die kar vliegt echt heel traag door de lucht terwijl je er totaal geen controle over hebt. Je ziet dat hij verkeerd terecht zal komen, maar je kunt alleen maar langzaam toekijken hoe het misgaat. :p Als je dan ook daadwerkelijk in het ravijn dondert moet je elke keer aanhoren dat je commandant precies uitlegt wat er is mis gegaan, en daarna de commandant van de tegenstander die juicht en vertelt dat hij gewonnen heeft. Dit kun je niet skippen. Vervolgens ook nog een laadbalkje (sowieso erg veel laadbalkjes, niet gewend van de gamecube) afwachten voor het Game Over scherm! Al met al ben je minstens een minuut verder voordat je eindelijk "try again" kunt kiezen. Een andere keer kwam ik met die wagen tussen twee muurtjes klem te zitten en het kostte me 2 minuten om daar weer tussenuit te komen. 8)7 Had allemaal wel wat soepeler gemogen jongens.
Ja, ook vandaag gekocht en ook nogal lopen kloten met die missie :P

Die voertuigjes besturen een beetje hetzelfde als die in Halo lijkt het. Maar, toch vind ik het wel een coole game tot nog toe, sfeertje is wel lekker :)
Eindelijk na lange tijd weer een paar interressante games op m'n cubetje... Fire Emblem moet ik ook nog uitspelen :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gisteren bij de Dixons met mijn neus op de vitrine gedrukt om de witte Cube te bewonderen. Wat me opviel is dat hij helemaal niet wit is, maar een soort van paarlemoer (of hoe schrijf je dat). Ik wil 'm heel graag hebben. Dit is geen probleem omdat ik Mario Smash Football direct kwijt kan aan een stel neefjes.

Mijn moeder (Jaja, erg lief van d'r) maakt zich zorgen over die witte Cube. Ze vraagt zich af of die niet gaat vergeelen, net als mijn SNES, wat er echt oerlelijk uit ziet. Wat denken jullie. Ik denk dat het wel mee gaat vallen vanwege de metallic-look.

Verder heb ik een paar topics gelezen dat iemand 'm NIET aanschaft omdat de digital-video poort er niet op zit. Ik heb hier op het forum gelezen dat je die toch niet kan gebruiken (PAL), dus waarom zou je 'm om deze reden niet aanschaffen?

[ Voor 2% gewijzigd door Richard op 12-12-2005 08:24 . Reden: Per ongeluk hoer getypt i.p.v hoe ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ze vraagt zich af of die niet gaat vergeelen,
Spullen die vergelen ? Nog nooit gehad...dat zie je alleen bij verstokte rokers.... Ik heb oeroude keyboards die nog spierwit zijn. Heeft dus weinig met de cube te maken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 12-12-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

MaxBurn schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:38:
[...]
Spullen die vergelen ? Nog nooit gehad...dat zie je alleen bij verstokte rokers.... Ik heb oeroude keyboards die nog spierwit zijn. Heeft dus weinig met de cube te maken :P
Ben ik het niet mee eens hoor. Er rookt helemaal niemand bij mij thuis, mijn spullen laat ik absoluut niet in de zon staan, en toch zijn er "oudere" spullen die gaan vergelen. De SNES is echt wel een console waar denk ik 85% van de eigenaren last heeft van vergeeling, en dan vooral het onderste deel (waar hij op staat dus).

Even doorsnee wat marktplaats foto's:

Eén

Twee

Drie

Dit zijn dan 3 SNES-en, ik heb 4 advertenties geopend. Gekke is dat het bij allemaal een ander stuk plastic is wat er last van heeft

[ Voor 49% gewijzigd door Richard op 12-12-2005 10:09 . Reden: Marktplaats plaatje toegevoegd ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Richard schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:00:
[...]

Ben ik het niet mee eens hoor. Er rookt helemaal niemand bij mij thuis, mijn spullen laat ik absoluut niet in de zon staan, en toch zijn er "oudere" spullen die gaan vergelen. De SNES is echt wel een console waar denk ik 85% van de eigenaren last heeft van vergeeling, en dan vooral het onderste deel (waar hij op staat dus).
Volgens mij gaat alles op den duur vergelen. Probeer maar eens zo'n afdekplaatje voor je cdrom naast je computer te zetten. Dan zie je het kleurverschil wel als je dat afdekplaatje in een kartonnen doos oid hebt bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Zonlicht heeft ook wel invloed ja maar zo erg..met de snes had je het wel maar met de huidige spullen/materialen/verf echt niet meer hoor.(zeker dat er vroeger ook niet gerookt werd? :P) Ik heb me snes niet meer maar ik weet wel dat het ding nog mooi grijs was en absoluut niet geel na behoorlijk lang gebruik...?

Vooral de laatste ziet er echt uit als een rokers-bak :) 1 controller is daar ook behoorlijk geel terwijl de ander gewoon normaal grijs is. De gele zal wel player 1 geweest zij en dus het meest in de rook en het zonlicht hangen ? :)

[ Voor 38% gewijzigd door Max|Burn op 12-12-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zelf net gekocht en het valt reuze mee, hij heeft een parelmoer-achtige kleur. Zelf denk ik dat je er weinig last mee krijgt, ik heb hem trouwens niet in de zon staan en rook zelf niet (ben altijd zuinig op me spullen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:42:
Waarom staat in de startpost trouwens geen afbeelding van de complete controller?
Is toch een van de meest boeiende dingen van de revolution...

[afbeelding]
Is eigenlijk al genoemd dat dat kabeltje tussen die twee controller-onderdelen VEEL te kort is? En dat het eigenlijk draadloos zou moeten?

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RetepV schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:32:
[...]

Is eigenlijk al genoemd dat dat kabeltje tussen die twee controller-onderdelen VEEL te kort is? En dat het eigenlijk draadloos zou moeten?
Nee, en hoe weet je dat?

Argument 1: Van iedereen die "behind the scenes" ermee heeft gespeeld, heeft niemand maar dan ook niemand daarover geklaagd.

Argument 2: Het lijkt me trouwens niet chill om of de hele tijd alle opzetstukjes, en de ab's allemaal te moeten opladen/ batterijen verwisselen. Dan ben je een uur bezig om je 32 controllerstukjes speelklaar te maken :D. Dan heb ik het nog niet eens over het kwijtraken etc.

Argument 3: Hoe vaak sta jij met je armen helemaal wijd te gamen. Je houdt nu toch ook gewoon je armen (handen) bijelkaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:15:
Vooral de laatste ziet er echt uit als een rokers-bak :) 1 controller is daar ook behoorlijk geel terwijl de ander gewoon normaal grijs is. De gele zal wel player 1 geweest zij en dus het meest in de rook en het zonlicht hangen ? :)
De SNES staat daar gewoon bekend om. Volgens mij heeft het niks met rook te maken en alles met het gebruikte plastic en de reactie daarvan op zonlicht. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een vergeelde NES gezien. Terwijl de SNES... sommige advertenties melden zelfs trots dat ze een nog niet vergeelde Super Nintendo te koop hebben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Battalion Wars lijkt mij trouwens geniaal spelen met de rev controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:45:
[...]

De SNES staat daar gewoon bekend om. Volgens mij heeft het niks met rook te maken en alles met het gebruikte plastic en de reactie daarvan op zonlicht. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een vergeelde NES gezien. Terwijl de SNES... sommige advertenties melden zelfs trots dat ze een nog niet vergeelde Super Nintendo te koop hebben. :p
Hè verdikkie, heb ik pas een collectors-item de vuilnisbak ingegooit. :P

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:55:
Moet je kijken wat je allemaal krijgt voor de slechts gespeculeerde $99 - $149.
Kijk naar AMD die weet met heel wat minder MHzjes, soms zelfs tot in de GHzen een betere tot equilavente prestatie neer te zetten.
Cijfertjes zeggen natuurlijk bij lange na niet alles :)
Droom verder zou ik zeggen ;) => 150-200euro bij de release is mijn gok en MINSTENS 125€ 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reken zeker op 200 euro en dat vind ik erg meevallen. Trouwens ik heb Star Fox Adventures net geregeld via ebay maar ik vind het echt een leuke game tot nu toe (ben net aangeland op Dinosaur Planet). De stukjes met Fox en Krystal spelen leuk weg en ik vind de graphics echt mooi en goed uitgewerkt. Is Star Fox assault ook zoeits of is dat meer brainloos knallen net als Lylat Wars (geweldig spel trouwens met die tank rondraggen enzo). Ik heb nog steeds spijt dat ik die heb weggedaan (was zooeen mooie grote doos). Maar goed ik ramble maar door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
RetepV schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:32:
[...]

Neuh, dat leek zo in het filmpje. In de presentatie zag je eigenlijk al dat het een stuk langer was :)

Bedacht me trouwens gisteren dat de Rev wellicht ook foto's kan showen via de SD ingangen. Zou misschien ook wel wat zijn voor presentaties oid, lekker pointen met de controller en klein om mee te nemen :+

[ Voor 23% gewijzigd door Xrenity op 12-12-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Droom verder zou ik zeggen => 150-200euro
Meer dan 149 euro word het niet. 129,- lijkt me niet uitgesloten. Ik verwacht dus 149,-. 200 vind ik te hoog, gezien de hardware. Als je ziet dat men de GC voor 69 tot max 89 euro de deur uit kan doen(met winst) dan lukt een rev voor 149,- ook wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Max|Burn op 12-12-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:00:
Ik reken zeker op 200 euro en dat vind ik erg meevallen. Trouwens ik heb Star Fox Adventures net geregeld via ebay maar ik vind het echt een leuke game tot nu toe (ben net aangeland op Dinosaur Planet). De stukjes met Fox en Krystal spelen leuk weg en ik vind de graphics echt mooi en goed uitgewerkt. Is Star Fox assault ook zoeits of is dat meer brainloos knallen net als Lylat Wars (geweldig spel trouwens met die tank rondraggen enzo). Ik heb nog steeds spijt dat ik die heb weggedaan (was zooeen mooie grote doos). Maar goed ik ramble maar door :D
SFA is nog steeds een van de mooiste Cube games IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Xrenity schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:08:
[...]
Bedacht me trouwens gisteren dat de Rev wellicht ook foto's kan showen via de SD ingangen. Zou misschien ook wel wat zijn voor presentaties oid, lekker pointen met de controller en klein om mee te nemen :+
Dat is vet :D met van die feestjes, waarbij de hele family komt, even de Revolution neer zetten, kan iedereen gamen en later komt iedereen met SD-kaartjes aanzetten en kunnen we met z'n allen foto's kijken :o geen moeilijke toestanden met dia-apparaten, beamers en andere zut. Zou erg cool zijn en vooral als je idd je controller als pointer kan gebruiken.

Is er al iemand die het volgde topic opzich wilt nemen? ik wil het wel doen maar ik snap geen drop van de opbouw van de SP :X ik heb met de grootste moeite 1plaatje erin gekregen omdat ik kijk hoe het zit en op de Trail-en-Error manier netzolang test, tot de tabel niet meer verknalt was :X en dit is geen leuk werkje...

Dus als iemand het wil opnemen, graag :) anders moet ik misschien toch maar gaan verdiepen in... UBB-code? ik weet echt niks van forums/websites opbouwen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Willybubba schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:10:
[...]

SFA is nog steeds een van de mooiste Cube games IMO.
Zeker een prachtig spel, en ook nog breedbeeld, yum! Helaas vond ik hem zo saai worden na een tijdje dat hij terug is gegaan naar de winkel.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Dat klopt helaas... Ik heb hem nog wel maar ik zit vast op het moment en ik voel me niet geneigd om verder te gamen.

jammer trouwens dat zo weinig games echt 16:9 / breedbeeld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik zit er over te denken om zo'n mooie witte Gamecube te kopen, maar ik heb niet echt interesse in het Mario voetbalspel. Iemand die daar wel interesse in heeft? Misschien kunnen we het pakket samen kopen, zodat we beide korting hebben? :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Captain N schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:55:
Ik zit er over te denken om zo'n mooie witte Gamecube te kopen, maar ik heb niet echt interesse in het Mario voetbalspel. Iemand die daar wel interesse in heeft? Misschien kunnen we het pakket samen kopen, zodat we beide korting hebben? :)
hèhè, ik heb net mazzel dat ik 'm dus wel kwijt kan. Ik zit er wel heel hard over na te denken of ik nu de witte bewaar of mijn splinternieuwe ongebruikte paarse.

Ik heb 2 paarse controllers, een paarse GBA, en dat staat dus allemaal wel mooi met zo'n paars GBA-snoer aan een paarse cube. Als ik dan nu opeens een witte Cube heb, tjah, dan vloekt dat weer heel erg.

Witte is al in bestelling, maar misschien gaat ie dus weg.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ook toevallig! Hou me op de hoogte. Als je hem voor een leuke prijs weg wilt doen heb ik er wel interesse in. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Captain N schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:34:
Ook toevallig! Hou me op de hoogte. Als je hem voor een leuke prijs weg wilt doen heb ik er wel interesse in. :)
Ik zal de beslissing voor Woensdag maken, dan is mijn witte inmiddels ook binnen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier bij de lokale shop staan nog resident evil 4 gamecube pakketten voor 115 euro. Ik ben eigenlijk van plan om er 1 te kopen. Het enige wat mij tegen houd, is dat ik een keer gelezen heb dat je moet aimen met de linker analoge stick, iets wat mij dus absoluut niet lukt. Of is dat niet noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Standaard gaat dat in ieder geval met de linker analoge stick dacht ik...wat vrij normaal is aangezien dat in veel FPS standaard zo is? (behalve Time splitters, Halo bv.?) Ik weet niet meer precies in hoeverre je het kan aanpassen maar RE4 speelt prima dus..zal wel meevallen? :)

[ Voor 32% gewijzigd door Max|Burn op 12-12-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Met welke toets zou je het anders willen doen? :? De D-pad?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

rechter analoog ;) De methode die ooit gejat werd van...Goldeneye.. :) Rechter stick = aimen, linker = lopen/strafen. (of andersom)

[ Voor 76% gewijzigd door Max|Burn op 12-12-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Nintendo patents in displacement mapping discovered

Patent-surfing is the latest trend when trying to find out what console manufacturers are up to—some patents (and trademarks) give away a lot of information, but others are just red herrings or reveal little about the future. While Nintendo have been cagey about releasing the specifications for the Revolution, an eagle-eyed blogger from Germany has uncovered a patent that may tell us more about its graphical capabilities.

Nintendo have filed two patents relating to displacement mapping, a technique for rendering detailed surfaces while keeping the polygon count low. One involves specialist hardware for vector operations, optimising the graphics hardware so that displacement mapping is computed efficiently; the other relates to reducing the strain on the CPU caused by rendering a 3D world in 2D.

It’s fairly likely that the Revolution will adopt this technology to some extent—an industry insider commented, when questioned, that advances in graphics technology, especially optimisations, are to be expected for the next generation and are “interesting, but not revolutionary”.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Laatst online: 01-07 19:42
Kan me herinneren dat dit al eens (veel) eerder ter sprake is gekomen (ook iets over nurbs)?

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
ironx schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:33:
[...]

Kan me herinneren dat dit al eens (veel) eerder ter sprake is gekomen (ook iets over nurbs)?
Dat was geloof ik cube-mapping en dit is weer iets anders. Dat verhaal over nurbs was iets dat door een fan bedacht was, maar is onwaarschijnlijk omdat de Revolution hardwarematig compatible is met de GameCube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nurbs zou ook dikke problemen geven met multiplatform games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
MaxBurn schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:24:
rechter analoog ;) De methode die ooit gejat werd van...Goldeneye.. :) Rechter stick = aimen, linker = lopen/strafen. (of andersom)
Mja okay, ik dacht dat 'ie analogue sticks in het algemeen bedoelde... Maar dit klinkt wat logischer idd. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dit is inderdaad weer een soort van cube mapping alleen dan veel meer verbeterd enz. Gewoon een veel geavanceerdere versie daarvan waardoor je minder polygonen nodig hebt als dat je normaal nodig zou hebben. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Maar het één sluit het ander toch niet uit. Maar Nurbs had te maken met het verminderen of eigenlijk elimineren van polygonen, dus ik denk dat dat dit is en dat het dus helemaal geen nieuws is. Het is waarschijnlijk gewoon een extra instructieset o.i.d. op de grafische chip. Voor de games die revo only worden gemaakt, zijn toch wel de meeste games kijk naar de huidige generatie, zou dat kunnen leiden tot (veel) mooiere graphics.

Maar nog logischer zou zijn als dit allemaal gewoon niet waar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

displacement mapping is heel iets anders dan nurbs hoor :) In de pc wereld is het ook niet echt bijzonder, voor consoles wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Max|Burn op 12-12-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Laatst online: 01-07 19:42
1 Ding weet ik wel zeker... heb ondertussen revolutionare hoofdpijn van alle roddels en speculaties :D
Maar 't blijft leuk :)

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me sterk af wat ATI met die 500miljoen gedaan heeft misschien iets als :
DS grafische chip , Revolution Chip, Gameboy evolution chip?
Dan kan het bedrag beter kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

de DS grafische chip...? erm.. Tot nu toe hebben handhelds geen GPU :P(ja een heel simpel grafisch chippie ja..) ATi is een GPU bakker..

[ Voor 71% gewijzigd door Max|Burn op 12-12-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de PSP heeft iig een 3d chip en de DS ook volgens mij. Een cpu die zulke 3d beelden als op de DS laat zien trekt die cpu die daarin zit volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

er zit wel een videochippie in de systemen maar dat stelt niet zo heel veel voor hoor..
edit: de psp heeft wel een flinke graphics chip trouwens...voor een handheld tenminste.

[ Voor 35% gewijzigd door Max|Burn op 12-12-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 cpu's meer niet (voor zover ik het begrepen heb, die ARM9 voor het bovenste en de ARM7 voor het onderste scherm):
CPUs: One ARM9 and one ARM7
http://www.nintendo.com/techspecds

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Zou wel slim zijn om idd gewoon een slimmere chip te maken en geen krachtmonster die lomp meer doet op een oude en domme(re) manier. Klinkt ook wel een beetje als Nintendo! Zou ook de langere ontwikkeltijd verklaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:37:
2 cpu's meer niet (voor zover ik het begrepen heb, die ARM9 voor het bovenste en de ARM7 voor het onderste scherm):
[...]
http://www.nintendo.com/techspecds
Ik kan eigenlijk ook niks vinden over een grafische chip in de DS. Het enige videochippie zal gewoon zijn om het op het scherm te krijgen..thats all. De PSP heeft zover ik heb kunnen vinden zelfs een gpu (hardware t&l)

[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 13-12-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik lees nu in de spits iets over de blog van Erik Roggeveen... dat ben jij toch, surrounded? :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:18:
Ik lees nu in de spits iets over de blog van Erik Roggeveen... dat ben jij toch, surrounded? :)
Inderdaad dat ben ik.
Ik kom net terug van het station waar ik er zelf een paar verzameld heb. ;)

Mijn broer heeft daar ook een blog, en toen ik via hem hoorde dat de eigenaar ook een blog over games wilde beginnen heb ik mezelf maar aangemeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik stel trouwens voor een petitie te houden om het world of warcraft topic te laten verdwijderen :P Heel irritant dat beide topics beginnen met Het Grote... en eindigen met Deel 58 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon leren lezen ;) Niets mis met de topic titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zou toch een actie komen voor de witte gamecube bij de mediamarkt (voor 85 euro met dat voetbalspel)?

Iemand die meer info hierover heeft of een andere winkel waar hij rond die prijs is (dus niet 100 euro)? Ik zoek een echte winkel, geen webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Nedgame (www.nedgame.com) heeft ze voor 89 euro en heeft winkels in het noord-oosten van het land. Ik zag em vorige week overigens wel voor 85 euro staan bij de Mediamarkt in Keulen, maar dan heb je denk ik wel een vertaalde versie van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag nog een gamecube kopen die gebundeld zit met de Zelda game maar die zijn er niet meer zeker? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Als je de silver bundle bedoeld..die waren zelfs toen het nog nieuw was ruk te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:17:
[...]

Inderdaad dat ben ik.
Ik kom net terug van het station waar ik er zelf een paar verzameld heb. ;)

Mijn broer heeft daar ook een blog, en toen ik via hem hoorde dat de eigenaar ook een blog over games wilde beginnen heb ik mezelf maar aangemeld. :)
tis beetje offtopic, maar teken jij ook dan al die plaatjes? heb vorige week even op je blog gekeken namelijk, zag het in je sig staan.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:19:
Ik zou graag nog een gamecube kopen die gebundeld zit met de Zelda game maar die zijn er niet meer zeker? :'(
Ik heb er 1 :9 en die gaat niet weg natuurlijk.... ik denk dat je moet kijken op marktplaats/ebay e.d. wil je nog aan zo;n bundel komen. Of gewoon veel winkels opbellen en vragen of er ze "toevallig" nog 1 hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb NFS MW ook binnen, nog in seal geruild tegen timesplitters 2 :9 .

Ziet er alleen niet uit vind ik (eerste indruk) ik kan nog maar net wat in de verte zien. Ik moet er wel bijzeggen dat ik momenteel geen andere keuze heb dan dicht op de tv te zitten, hopelijk ligt het daaraan!

Verder wel erg gaaf spel, maar ik had hem wel wat mooier verwacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:19:
Ik weet er nog wel 1 in de winkel te staan, gewoon splinternieuw. Ik weet niet wat je ervoor over hebt, en waar woon je ergens?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:36:
Hier bij de lokale shop staan nog resident evil 4 gamecube pakketten voor 115 euro. Ik ben eigenlijk van plan om er 1 te kopen. Het enige wat mij tegen houd, is dat ik een keer gelezen heb dat je moet aimen met de linker analoge stick, iets wat mij dus absoluut niet lukt. Of is dat niet noodzakelijk?
Kijk voor de lol eerst eens bij de eplaza; voor 35 eurotjes minder heb je dan hetzelfde res4 pakket :) (zelf 2 maandjes geleden gekocht voor dat geld, en ze staan er nog steeds in Nieuwegein).
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.