Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 58 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 03:29
hoelang duurt metroid prime 2 ongeveer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:35
hellrazor schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:35:
hoelang duurt metroid prime 2 ongeveer ?
Ik deed er de eerste keer rond de 18 uur over, ongeveer net zo lang als ik over deel 1 deed.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 16:40
Deddiekoel schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:17:
Als Nintendo na de PS3 uitkomt maken ze het zichzelf wel erg moeilijk. Als je als derde uitkomt met iets dat er grafisch het minst goed uitziet dan wordt het simpelweg erg lastig. Ik weet niet wat ze van plan zijn qua demo-pods maar buiten Japan verwacht ik niet veel. En zonder de hands-on ervaring zullen mensen alleen minder mooie plaatjes zien...
Och, ik denk dat Nintendo niet eens meer gaat proberen om met de rest te concurreren. Ze gaan gewoon lekker hun eigen gang en laten de rest gewoon lekker hun eigen plan trekken. Ik ga in ieder geval sowieso een Revolution in huis halen, die controller ziet er echt geniaal uit.
En ik denk dat het verwachte prijskaartje van de PS3 ook nog wel iets in de melk te brokkelen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

Miyamoto Interview:
Meet Mario's Papa
Legendary designer Shigeru Miyamoto talks how he aims to bring the family together around Nintendo's new console

As the brains behind the video games at Nintendo, Shigeru Miyamoto has shown a knack for inventing games that kids would get hooked on. In 1985, his Super Mario Bros. -- the world's hottest-selling game ever -- was the first with a scrolling screen, which expanded the playing space vertically, not just horizontally. The next year, he came up with the labyrinthine fantasy world called The Legend of Zelda, which could take skilled gamers hours, and sometimes weeks, to complete. And in the 1990s, his Super Mario 64 was the first console title with 3D graphics. It even forced him to tweak the standard joystick to handle more complex commands.

Miyamoto, 52, recently spoke with BusinessWeek Tokyo Correspondent Kenji Hall about video games, how they have changed, and what to expect in the future. Edited excerpts of their conversation follow:

What do you think was the biggest innovation in video games since the 1980s?
The biggest change was when 3D graphics came to Nintendo 64 and PlayStation. Before that, arcades had the edge in game technology. In the pecking order, game consoles for homes came last. 3D changed that and made home consoles the front-runner.

But I had no idea how quickly technology would change everything. Economies of scale were allowing game hardware makers to spend lots of money to develop new consoles. Suddenly, we were working with consoles that were 10 times faster than anything I had ever imagined, and the disk-storage space was vast.

What's the secret to creating a hit game?
Whether it's a new game or a sequel, we want anyone to be able to play right away. That's why I think Rubik's Cube was so brilliant. I saw it for the first time at a toy convention in Japan in the early 1980s. The moment you see a Rubik's Cube, you know you're supposed to twist the pieces. And it's beautifully designed. Even if you've never handled one, you want to pick it up and try it. And once you do that, it's hard to walk away until you've solved it.

Supercomputing power has improved game graphics to the point where characters can be made to appear almost lifelike. But the characters in your games are mostly cartoons. Why?
Nowadays, software makers want games to be so realistic, but first and foremost games should evoke emotions. When I made Pikmin, I wanted people to feel a mix of sadness and happiness. The Japanese word itoshii is used when you think fondly of someone. You wouldn't normally feel that when playing games, but that's what I was striving for.

Games aren't just about recreation and getting to the next stage. People often tell me nobody would play a game that isn't that way -- it would be too boring. But I don't agree with them (see BW Online, 10/13/05, "Indie Gamers Hit the Right Buttons").

Does Nintendo target a certain age group with its games?
We want our games to be for anyone from 5 to 95 years old (see BW Online, 10/19/05, "Attack of the Gaming Grannies").

We disagree with people who say, "Nintendo is for kids, and Sony (SNE ) is for adults." There are plenty of 60-year-olds who will play the games we make. Women in their 20s haven't been a major target for game makers. But many young women have found our games fun, especially Nintendogs.

What's the most important ingredient in your games?
The most basic element is fun. Games are interactive. They must challenge you, and reward you when you rise to the challenge. In my view, the game begins the moment a person touches a console -- everything builds from that.

When I first started creating games, I mainly wanted to make something that would surprise people. Actually, I never imagined I would be making video games. I thought I would be designing toys, like Dr. Rubik of Rubik's Cube.

Where do you get ideas for your games?
It's hard to remember. Sometimes I rely on childhood experiences. For instance, what did I find scary? Some ideas are spontaneous, some come from notes I've kept. I used write down things I saw or heard on a Post-it, which I would stick in my scheduling book. It could be a game or something funny on TV I saw, or a story I heard someone tell.

Do you remember how you came up with Super Mario Bros.?
It started with a simple idea. I thought: "I wonder what it would be like to have a character that bounces around. And the background should be a clear, blue sky." I took that idea to a programmer, and we started working on it.

Mario ended up being too big, so we shrank him. Then we thought, "What if he can grow and shrink? How would he do that? It would have to be a magic mushroom! Where would a mushroom grow? In a forest." We thought of giving Mario a girlfriend, and then we started talking about Alice in Wonderland.

How will Nintendo's next-generation platform, Revolution, differ from others?
Most people think video games are all about a child staring at a TV with a joystick in his hands. I don't. They should belong to the entire family. I want families to play video games together. That was the concept behind the Revolution (see BW Online, 10/4/05, "Nintendo's Revolutionary Man").

I also redesigned the Revolution's controller to look more like a regular TV remote, so anyone who saw it would know instantly how to use it, and so they wouldn't think they had to always stash it away.

Do you have a favorite video game?
The only time I play is maybe the 20 minutes I spend testing rivals' new machines. I don't play video games in my free time. On the weekends, I fix things around the house, garden, or play the guitar. Or I'll exercise, go swimming, take the dog for a walk, or go for a hike.

In the future, what do you think video games will be like?
It's convenient to make games that are played on TVs. But I always wanted to have a custom-sized screen that wasn't the typical four-cornered cathode-ray-tube TV. I've always thought that games would eventually break free of the confines of a TV screen to fill an entire room. But I would rather not say anything more about that.

You've been called the Steven Spielberg of video games. Recently, some gamers have been making movies using game software. Are games and movies converging?
It's a common comparison, but I don't think it's an appropriate one because movies aren't interactive the way games are. Even so, I've learned a lot from movies. For instance, I pay attention to how movies use music to create a mood, how many camera angles there are, or how the director sets up a scary scene.
toon volledige bericht
bron

En nog wat oude quotes van Miyamoto:
"I think maybe if I could do anything, I would make it so you don't have to sit in front of a TV and play. If you could have a machine that you just plugged in and played inside a virtual world that - would be just great."

"Sitting in front of your monitor with a controller, there's really nowhere to go from that paradigm, all you can do is make it prettier and faster,".
Satoru Iwata:
"Q:retro A:The game itself and the gameplay shall be identical, but the look will be different; it's possible that with Revolution, we may be able to see the old games with new looks."

"We invented the current way a console is played - in front of a television and holding a controller - but maybe that image will change."
Jim Merrick:
"Mr Miyamoto is correct that the design is not 100% final. It is basically complete, but we reserve the right to move buttons and round corners. However, we have not shared everything that there is to know about Revolution or its controller."

"Q: So there are still some secrets to be revealed?
A: C'mon, we're Nintendo - we like to hold things until the very end!"

"Let's just say we have more surprises in store,"

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 31-10-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
StarCraft: Ghost nicht mehr für Gamecube?

31.10.05 - Das Actionspiel StarCraft: Ghost Click Picture soll anscheinend nicht mehr für den Gamecube, sondern nur noch für Xbox und PlayStation2 erscheinen. Das soll ein Blizzard-Sprecher auf der 'BlizzCon' während einer Frage- und Antwortrunde gesagt haben.

StarCraft: Ghost Click Picture befindet sich beim Blizzard-internen Team Swingin' Ape Studios in Arbeit und soll 2006 in den USA erscheinen (Danke an Giolon & BuddyJebus).
Dat zou toch wel jammer zijn als dit echt zo is... (bron: gamefront).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 01:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

erg jammer zelfs :(

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Quote (translated):
If you don't know the people you are playing with, you won't be able to chat with them, to protect the privacy of the young users. On the other hand, if you play against a friend you'll be able to chat. Every DS has a MAC code, and you'll have to give this code to your friends to be able to play and chat with them.

Some other interesting bits concerning DS and Revolution:

- NoE will set up over 25,000 hotspots across Europe
- The USB Wi-fi adapter will available on Nov 25th at 39.95 €. This adapter will also be compatible with Revolution.
- Revolution will launch worlwide within 14 weeks maximum, that means on the same quarter in every region.
- Multiplayer mode in Revolution will be similar to the NDS: multiple players with only one copy of the game.
- You'll be able to download retro games from different regions (for instance, an European user could download Super Mario RPG for the SNES from the US server).
- When played on Revolution, N64 games will have better framerate but there won't be significant graphical improvements.
- No Revolution games will be shown in 2005.
- There won't be any significant differences in the graphics of Revolution compared to the other systems
toon volledige bericht
Erg mooi nieuws wederom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 11-05 21:22
Iemand al Sims 2 gespeeld op de GC? Erg grappig, vooral hoe de split-screen is uitgewerkt. Jammer is wel dat pop-up schermen als een maaltijd samenstellen het hele spel doodleggen, en als jij slaapt terwijl je medespeler druk is, het wel lang duurt voor je weer verder kunt.

Maar het idee om met z'n vieren in een huis te zitten en ook met z'n vieren het huishouden te runnen is erg leuk gedaan. Ook de interface spreekt me wel aan; je hebt naast de queue mode (zoals op de pc) een direct mode, waarmee je met de analoge stick ergens heen loopt en direct een opdracht op dat object gaat uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 13:25
- There won't be any significant differences in the graphics of Revolution compared to the other systems
Significant is zo'n lekker vaag begrip :). Hopen dat 't niet teveel verschil ten nadele van de Rev. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:09

Tarin

Just plain weird.

Ik heb zojuist de lokale Intertoys gesponsord voor een bedrag van €29.99, waarvoor ze me Paper Mario: The Thousand-Year Door overhandigden :).

Nou heb ik Paper Mario 1 (N64) nog niet eens uitgespeeld :/, maar goed.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
- Multiplayer mode in Revolution will be similar to the NDS: multiple players with only one copy of the game.
- When played on Revolution, N64 games will have better framerate but there won't be significant graphical improvements.
Deze dingen sprongen er voor mij positief uit.
Eerste is erg koel maar hoe zit het dan met online multiplay? Kun je online ook tekeer gaan met 1 game? Of is dit alleen soepel voor (W)LAN parties?

Tweede is gewoon lekker, goede backwards compatibility!

[ Voor 4% gewijzigd door Deddiekoel op 31-10-2005 17:15 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Dat is mooi nieuws.

Het zou helemaal mooi zijn als die paar superFX spellen voor de snes ook een hogere framerate krijgen. :9
Stel je voor Stuntrace FX met prachtige vloeiende 60Hz graphics. ;) Maar dat zal waarschijnlijk wel niet, juist omdat er zo'n aparte chip voor gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Anoniem: 60403 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:58:
[...]

Je moet er rekening mee houden dat de PS3 misschien eerder uit komt in Japan dan de Revolution. Maar Nintendo probeert overal teglijk de console uit te brengen, en het zou mij niet verbazen als de PS3 pas een jaar later in europa uit komt.
waarschijnlijk een half jaar.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elroy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:32:
Voor de geinteresseerde, ik weer eens een nieuwe Zelda wallpaper gemaakt :)

[afbeelding]

Opmerkingen voor verbetering zijn altijd welkom :)
Ik vind hem wel mooi, maar er hangt niet echt een "zelda-sfeer" in het plaatje.

Neem bijvoorbeeld Mario:
Afbeeldingslocatie: http://dorando.emuverse.com/images/super-mario-bros.e_01.png
Deze lijkt niet echt op Super Mario Bros. dacht ik, maar je proeft wel de sfeer van het Mario-Universum hier in, het zou een echt mario level kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: http://img283.imageshack.us/img283/9025/11244850699531zo9mg.jpg
Extreme verglijking natuurlijk, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 115248 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:38:
[...]

Dat is mooi nieuws.

Het zou helemaal mooi zijn als die paar superFX spellen voor de snes ook een hogere framerate krijgen. :9
Stel je voor Stuntrace FX met prachtige vloeiende 60Hz graphics. ;) Maar dat zal waarschijnlijk wel niet, juist omdat er zo'n aparte chip voor gebruikt werd.
Wat ik nog belangrijker vind: full-screen graphics, Star Wing/Fox en Stunt Race FX gebruikten niet eens de helft van het scherm. Het gebruik van een speciale chip in die spellen zou verder geen probleem moeten opleveren, het maakt niet zoveel uit of de grafische chipset van de N64 of de Super FX chip geëmuleerd moet worden. Nintendo zou zelfs met zeer weinig moeite AA kunnen aanzetten en de dithering verwijderen door het aantal gerenderde kleuren op te hogen.

[ Voor 9% gewijzigd door MetroidPrime op 01-11-2005 01:31 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:29:

Wat ik nog belangrijker vind: full-screen graphics, Star Wing/Fox en Stunt Race FX gebruikten niet eens de helft van het scherm.
Maar in Stunt Race is dat opgelost met een grote interface om het schermpje heen. Dat kan natuurlijk ook wel weer aangepast worden. Spel fullscreen en de snelheid subtiel in een hoekje van het scherm ofzo. :9 Maar dat is dan wel meer werk. Bij starwing zat er gewoon een dikke zwart rand omheen inderdaad, dat lijkt me makkelijker om even aan te passen.
Het gebruik van een speciale chip in die spellen zou verder geen probleem moeten opleveren, het maakt niet zoveel uit of de grafische chipset van de N64 of de Super FX chip geëmuleerd moet worden. Nintendo zou zelfs met zeer weinig moeite AA kunnen aanzetten en de dithering verwijderen door het aantal gerenderde kleuren op te hogen.
Nou dat zou niet verkeerd zijn. Verder hoeven ze het niet aan te passen van mij. De extreem hoekige graphics hebben ook wel weer hun charme. Als ze het aantal polygonen een beetje op hogen gaat alle nostalgie verloren. Maar het zou lekker zijn als alles wel gewoon soepel draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Elroy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:32:
Voor de geinteresseerde, ik weer eens een nieuwe Zelda wallpaper gemaakt :)

Opmerkingen voor verbetering zijn altijd welkom :)
Ik weet het niet maar de bak zand lijkt wel centraal te staan. :) Het ziet er wat te klinisch uit. Je vorige plaatje was eigenlijk exact hetzelfde in opzet. Bruggetje erachter, homogene voorgrond (was een berg gras, nu een bak zand) Fotografeer je ook? Zo nee, probeer het eens. Op mooie dagen plaatjes schieten doet wonderen voor je inzicht m.b.t. compositie. De texturing kan beter, het zwaard kan beter een metalen, glimmende look krijgen i.p.v. grijs :) Het is het master sword hoor..die moet eruit zien als een onverwoestbaar legendarisch zwaard :)

Pluspunt: Je belichting is nu al een stuk beter dan eerst en er zit al wel meer sfeer in.

[ Voor 57% gewijzigd door Max|Burn op 01-11-2005 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
StarCraft: Ghost nicht mehr für Gamecube?

31.10.05 - Das Actionspiel StarCraft: Ghost Click Picture soll anscheinend nicht mehr für den Gamecube, sondern nur noch für Xbox und PlayStation2 erscheinen. Das soll ein Blizzard-Sprecher auf der 'BlizzCon' während einer Frage- und Antwortrunde gesagt haben.

StarCraft: Ghost Click Picture befindet sich beim Blizzard-internen Team Swingin' Ape Studios in Arbeit und soll 2006 in den USA erscheinen (Danke an Giolon & BuddyJebus).
Dat zou toch wel jammer zijn als dit echt zo is... (bron: gamefront).
Gisteren kwamen er geruchten naar buiten dat Starcraft: Ghost niet op de GameCube zal verschijnen. Vandaag heeft uitgever Vivendi Universal Games dit tegenover Gamer.nl weten te bevestigen. Blizzard heeft besloten om zich te focussen op de ontwikkeling voor de Xbox en Playstation 2. De release van Starcraft: Ghost zou in het eerste kwartaal van 2006 plaats moeten hebben, maar van een vertraging meer of minder is Starcraft Ghost niet vies!
Erg jammer !!! :( heb dan wel een Xbox, maar wilde hem toch voor de cube ;( (bron: gamer.nl)

[ Voor 32% gewijzigd door Dutchie! op 01-11-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Nintendo had toch al naar gehint dat de old skool games er op de Revo wel eens beter uit zouden kunnen gaan zien. Zooi als AA en weet ik wat nog meer zou natuurlijk heel leuk zijn. Ik denk dat ze een heel leuke emu in elkaar hebben gesleuteld die dit soort dingen mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Maar dat wil ik juist niet. Dan is dat oldskool achtige eraf. Dat ze de framerate verhogen vind ik wel fijn maar aa hoeft van mij niet persee. Bij n64/gc games zou het wel leuk zijn maar bij nes/snes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

GC games hebben AA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:05

Willybubba

Nut up or shut up.

StarCraft: Ghost :(

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 10:12
Anoniem: 60403 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:46:
[...]

Ik vind hem wel mooi, maar er hangt niet echt een "zelda-sfeer" in het plaatje.

Neem bijvoorbeeld Mario:
[afbeelding]
Deze lijkt niet echt op Super Mario Bros. dacht ik, maar je proeft wel de sfeer van het Mario-Universum hier in, het zou een echt mario level kunnen zijn.
[afbeelding]
Extreme verglijking natuurlijk, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
MaxBurn schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:36:
[...]
Ik weet het niet maar de bak zand lijkt wel centraal te staan. :) Het ziet er wat te klinisch uit. Je vorige plaatje was eigenlijk exact hetzelfde in opzet. Bruggetje erachter, homogene voorgrond (was een berg gras, nu een bak zand) Fotografeer je ook? Zo nee, probeer het eens. Op mooie dagen plaatjes schieten doet wonderen voor je inzicht m.b.t. compositie. De texturing kan beter, het zwaard kan beter een metalen, glimmende look krijgen i.p.v. grijs :) Het is het master sword hoor..die moet eruit zien als een onverwoestbaar legendarisch zwaard :)

Pluspunt: Je belichting is nu al een stuk beter dan eerst en er zit al wel meer sfeer in.
Dankje voor de opmerkingen.
Hij lijkt idd veel op de vorige, dit komt ook omdat ik hem van de scretch nagemaakt heb, maar dan beter ;) Ik was ook eerst vanplan om een totaal ander plaatje te maken met kasteel enzo, maarja dat koste me teveel tijd, dus ik dacht laat ik hem toch maar met jullie delen :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vader van de Metal Gear-franchise zou aan een project voor Nintendo's Revolution werken...
In de laatste editie van het Amerikaanse blad EGM stond een interessant gerucht. Het brein achter de legendarische Metal Gear Solid games, Hideo Kojima, zou nu écht met een project voor de Nintendo Revolution bezig zijn. Kojima toonde eerder al interesse voor de Nintendo's baanbrekende speeltje, misschien wil hij ook tot actie overgaan. Volgens EGM gaat het om een bekende en klassieke Nintendo-licentie.
www.cubezone.nl
Interessant...
Het is maar een gerucht maar toch... het zou niet bepaald de eerste keer zijn dat Nintendo een franchise uitleent aan een 3rd party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:38:
[...]

www.cubezone.nl
Interessant...
Het is maar een gerucht maar toch... het zou niet bepaald de eerste keer zijn dat Nintendo een franchise uitleent aan een 3rd party.
Dat is geen gerucht hoor, hij heeft het al een tijdje bevestigd, en hij zei dat hij met een nieuw zelf bedacht spel bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het aan Nintendo ligt worden de specificaties van de Revolution nooit vrijgegeven. Dat zei Jim Merrick in een interview met het Nederlandse magazine [N]Gamer:
"Regarding the specifications, we will probably never 'release' this information as we feel that it is largely irrelevant. "While some of our competitors enjoy comparing specifications, it has little or nothing to do with how satisfied the consumers will be with the system and the games once they are released."
Jim snapt dat de consument graag meer informatie wil hebben over de Revolution, maar die kunnen ze niet geven om de volgende reden:
"I know people are hungry for information on Revolution and we respect and appreciate that, but we don't want to contribute to the cloud of meaningless information that surrounds the next generation systems''.
Tenslotte kon Merrick nog zeggen dat de ontwikkeling van de next-gen Zelda, Mario, Metroid Prime en Smash Brothers op schema ligt. Hij benadrukte dat niet alle spellen gebruik zullen maken van de aparte controller, want ook een spel spelen op de 'klassieke' manier is mogelijk.

http://games.fok.nl/news.php?newsid=7317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Als het aan Nintendo ligt worden de specificaties van de Revolution nooit vrijgegeven.
Heh..dat zou echt ongelovelijk grappig zijn :P Zolang de console niet gekraakt is komt men er ook niet achter. Je weet het pas als a: de console gekraakt is of B: Het bij IBM/Nintendo of een developer e.d. uitgelekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
http://www.playbomb.com/2...afuturna-not-vr-but-cool/

Tja, ik weet niet echt wat ik er nou van moet denken.
Het klinkt iig wel heel spectaculair.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Vanitas schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:43:
http://www.playbomb.com/2...afuturna-not-vr-but-cool/

Tja, ik weet niet echt wat ik er nou van moet denken.
Het klinkt iig wel heel spectaculair.
Dat is vrijwel zeker nep. In het plaatje komen de "laserstralen" uit de SD-kaart sloten. Bovendien is het ene plaatje gewoon een foto die Nintendo heeft vrijgegeven met gerenderde oprolbare schermen erbij geplakt.

Wat interessanter is is het interview dat Miyamoto onlangs gegeven heeft in Business Week:
In the future, what do you think video games will be like?
It's convenient to make games that are played on TVs. But I always wanted to have a custom-sized screen that wasn't the typical four-cornered cathode-ray-tube TV. I've always thought that games would eventually break free of the confines of a TV screen to fill an entire room. But I would rather not say anything more about that.
Is dit misschien iets wat we in de (zeer verre) toekomst van Nintendo kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een 3d bril heb je opzich toch al zoiets? Dat lijkt mij voor de volgende generatie zeker wel haalbaar. Dan is alles net weer even wat kleiner en lichter. Ik snap eigelijk niet waarom die dingen nu zo duur zijn. Opzich is het niks meer dan 2lcd schermpjes, je pc mag de rest uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik moet zeggen dat Nintendo's "we doen super geheim" taktiek toch wel goed aan het werken is. Iedereen wordt steeds enthousiaster heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ik denk dat het tijd is om de startpost weer aan te passen: Geist is inmiddels uit en Starcraft Ghost is nu officiëel gecancelled.

Ik denk dat het op zich geen slecht idee is om Ghost te cancellen, er is bijna geen hype voor en het spel komt veel te laat in de cyclus van de huidige consoles. Tegen de tijd dat dit spel uit is is de 360 allang uit en staan de Revolution en PS3 allang voor de deur. Ik denk dat het spel ook een redelijke flop wordt op de PS2 en Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 20:37

Smoonshine

Feyenoord!!

Deddiekoel schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:40:
Ik moet zeggen dat Nintendo's "we doen super geheim" taktiek toch wel goed aan het werken is. Iedereen wordt steeds enthousiaster heb ik het idee.
Ik denk dat dat enthousiasme voornamelijk onder Nintendo fans oplaait. Mensen die het niet zo volgen krijgen alleen maar nieuws over de Xbox360 en de PS3. Natuurlijk heeft Nintendo gelijk dat ze zeggen dat het uiteindelijk niet zo uitmaakt welke specs er in hun console zitten, maar ik denk niet dat het verkeerd zou zijn om toch wat meer spierballen te laten zien. Tegenwoordig raken de meesten alleen onder de indruk van praatjes over hoe krachtig een console is. Het is geen ramp wanneer mensen nu al een beetje onder de indruk raken van Nintendo. De meesten die ik spreek weten nog niet eens van de controller, maar weten alleen dat straks de Xbox komt en dan volgend jaar de PS3.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Heb je een punt maar de specs zijn alleen interessant in de aanloop. Weinig die nu weten op hoeveel Mhz de PS2 loopt. Wat Nintendo wel moet doen ik plaatjes laten zien om mensen gerust te stellen dattet er idd even goed als op de X360 uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik denk dat Nintendo het met name in Europa ongelofelijk aflegt. Niemand weet uberhaupt van de Revolution af en willen allang een X360 of PS3. Nu wonen wij in Nederland en schijnen we bv. procentueel een veel grotere xbox aanhang te hebben dan je in andere landen ziet. In NL zal het dus juist niet zo best gaan denk ik, terwijl de UK het waarschijnlijk goed gaat doen.

In Japan zal het de bom worden gok ik, in de VS zal het ook een stuk beter gaan(ook is daar tenminste nog iets van een marketing apparaat)..maar de EU...god knows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen weten veel over de PS3? volgens mij weet de gemiddelde persoon net zoveel over de ps3 als over de revo. Behalve dat ze horen dat de ps3 sterver duur word en hier pas eind 2006 begin 2007 in de winkel ligt.

Veder blijf ik erbij dat Japan toch de belangrijkste markt is om te beheersen. Zodra je daar eenmaal populair bent trek je vanzelf de westerse devver mee. Kijk maar naar de DS, enorm populair en kijk eens hoeveel games er nu wel niet voor worden gemaakt (ook door westerse devvers) terwijl ik naar horen zeggen de DS in het westen niet veel beter verkoopt dan de PSP maar daar komen echt maar mondjesmaat games voor uit (waar 90% ook nog een ports of crap games zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxBurn schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:20:
Ik denk dat Nintendo het met name in Europa ongelofelijk aflegt. Niemand weet uberhaupt van de Revolution af en willen allang een X360 of PS3. Nu wonen wij in Nederland en schijnen we bv. procentueel een veel grotere xbox aanhang te hebben dan je in andere landen ziet. In NL zal het dus juist niet zo best gaan denk ik, terwijl de UK het waarschijnlijk goed gaat doen.
Hm, ik hoop dat de verkrijgbaarheid geen probleem gaat worden. :(
Als die voorspelling klopt kan ik me best voorstellen dat bepaalde ketens het helemaal niet meer in hun assortiment gaan opnemen. De Free Record Shop bijvoorbeeld, om maar eens een naam te noemen. Bij welke vestiging ook kijk, de nintendo-afdeling wordt daar steeds kleiner. Helemaal sinds ze nu ook de PSP-spellen én de UMD-films ergens kwijt moeten. Bij mijn locale FRS is dat helemaal ten koste gegaan van het Nintendo vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 115248 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:53:
[...]

Hm, ik hoop dat de verkrijgbaarheid geen probleem gaat worden. :(
Als die voorspelling klopt kan ik me best voorstellen dat bepaalde ketens het helemaal niet meer in hun assortiment gaan opnemen. De Free Record Shop bijvoorbeeld, om maar eens een naam te noemen. Bij welke vestiging ook kijk, de nintendo-afdeling wordt daar steeds kleiner. Helemaal sinds ze nu ook de PSP-spellen én de UMD-films ergens kwijt moeten. Bij mijn locale FRS is dat helemaal ten koste gegaan van het Nintendo vak.
Bij mijn plaatselijke FRS merk ik juist het tegenovergestelde. De Xbox had onlangs vier keer zoveel ruimte als de
GameCube(en net zoveel als de PS2) en de UMD films hadden twee keer zoveel ruimte als de DS gekregen bij een herinrichting van de winkel. Inmiddels is er een kleine maand later weer een herinrichting geweest in de winkel, de helft van de ruimte van de Xbox is verdwenen en er is nu net zoveel ruimte voor de Xbox als de GameCube. De DS heeft ook veel meer ruimte gekregen, ten koste van de PSP spellen en UMD films, die lopen kennelijk veel minder goed dan Sony voorspeld had. De plaatselijke Bart Smit laat een vergelijkbaar beeld zien, de GBA en de DS hebben allebei veel meer ruimte dan de PSP voor zich en de GameCube heeft meer ruimte dan de Xbox, maar net iets minder dan de PS2 en PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:05:
Is dit misschien iets wat we in de (zeer verre) toekomst van Nintendo kunnen verwachten?
Vanavond heb ik de Gorillaz live zien optreden op de MTV music awards. Die band die bestaat uit tekenfilmfiguurtjes dus. Ik had geen idee dat zoiets technisch al mogelijk was. Schijnbaar echt geen trucage, maar ze werden gewoon geprojecteerd op... tsja, op niets eigenlijk. :p Het zag er wel bizar uit.

Ik kan me best voorstellen dat Miyamoto in dat interview zat te fantaseren over dit soort ontwikkelingen. Misschien vechten Mario en Bowser over 10 jaar wel gewoon op de keukentafel ipv op de televisie. ;) Of kun je zelf een mariokart-baan aanleggen over de hele vloer van je huis (onder de tafel door, om de stoelen heen geslingerd.)
de helft van de ruimte van de Xbox is verdwenen en er is nu net zoveel ruimte voor de Xbox als de GameCube. De DS heeft ook veel meer ruimte gekregen, ten koste van de PSP spellen en UMD films, die lopen kennelijk veel minder goed dan Sony voorspeld had.
Hm, dat is wel een positieve ontwikkeling dan. Ik zie ook niet zoveel FRS'sen van binnen. Maar de 3 of 4 exemplaren waar ik weleens kom hebben allemaal een krimpend nintendo-aanbod. Gelukkig geen landelijk beleid dus. :)

Dat die UMD films kostbare games-ruimte innemen vind ik helemaal belachelijk. Wie koopt zoiets? Voor hetzelfde geld heb je een film op DVD. 8)7 Ik hoop echt dat daar zo snel mogelijk een einde aankomt. Sowieso vind ik dat ze meer op de film-afdeling dan de games-afdeling thuis horen.

Edit:
Yes! Een amerikaanse releasedate voor Chibi Robo! 6 februari 2006. :)
Ik denk áls hij ook nog in europa uitkomt dat het binnenkort wel zal worden aangekondigd. Ze kunnen niet zoals gebruikelijk een half jaar wachten, want dan zit het wel erg dicht tegen de Revolution aan lijkt me. :p
Met andere woorden, als we op 6 februari nog niks gehoord hebben over een PAL-release ga ik importeren.
bron

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 115248 op 04-11-2005 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

Nintendo onthult Q1 '06 releases voor Europa

Wááá?! Waar is onze Zelda gebleven.. eigenlijk op mario party 7 na het enige spel wat mij nog boeiend lijkt voor de Cube... Of heb ik iets gemist en komt deze pas Q2? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Anoniem: 25534 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:45:
Wááá?! Waar is onze Zelda gebleven.. eigenlijk op mario party 7 na het enige spel wat mij nog boeiend lijkt voor de Cube... Of heb ik iets gemist en komt deze pas Q2? ;(
Onveranderd sinds de laatste delay hoor..

April 2006 - The Legend of Zelda: Twilight Princess Nintendo - Action/Adventure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 115248 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 01:41:
[...]

Vanavond heb ik de Gorillaz live zien optreden op de MTV music awards. Die band die bestaat uit tekenfilmfiguurtjes dus. Ik had geen idee dat zoiets technisch al mogelijk was. Schijnbaar echt geen trucage, maar ze werden gewoon geprojecteerd op... tsja, op niets eigenlijk. :p Het zag er wel bizar uit.
awww crap, dat had ik willen zien :) Even een herhaling afwachten.

Het is blijkbaar mogelijk, maar vraag me af of het betaalbaar is :+ Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op de radio hoorde ik dat het veel indrukwekkender was live dan op TV. Moet je nagaan..

edit:
http://ds.ign.com/articles/664/664482p1.html

Het blijft me held O+

[ Voor 33% gewijzigd door Max|Burn op 04-11-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Anoniem: 115248 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 01:41:
Dat die UMD films kostbare games-ruimte innemen vind ik helemaal belachelijk. Wie koopt zoiets? Voor hetzelfde geld heb je een film op DVD. 8)7 Ik hoop echt dat daar zo snel mogelijk een einde aankomt. Sowieso vind ik dat ze meer op de film-afdeling dan de games-afdeling thuis horen.
Mja, ik liep gisteren even door de DVD afdeling van de V&D, en zag daar ook die UMD films liggen. Best een gaaf idee dacht ik nog. Totdat ik het doosje omdraaide en zag dat ze 20 euro per stuk kosten! :| Een gewone DVD is meestal goedkoper. Een leuk extra-tje die films op je PSP, maar niet voor 20 euro! :|

Iemand Mario Dance Dance nogwat al geprobeerd? M'n vriendin is er nogal enthousiast over en wil het graag hebben...
In het begin vond ik Reggie ook super, maar het wordt steeds minder. Ik hoor nu al een jaar dat Nintendogs zo ontzettend gaaf is, en de hele wereld op z'n kop zet. Oh ja, en Electroplankton, ook een enorme revolutie in de gaming wereld. Ondertussen is Electroplankton hier niet eens te koop, en Nintendogs trekt mij echt helemaal niet. In het DS topic regent het ook niet bepaald met positieve berichten over dat spel. Waar heeft Reggie het afgelopen jaar nou nog meer over gehad? Oh ja, de GB Micro, ook zo fantastisch. Daar zit toch niemand op te wachten allemaal? En ondertussen doet 'ie of het het beste is dat ons in jaren overkomen is... Ik weet het niet, maar hoe vaker ik hem hoor, hoe minder waarde ik eraan hecht.

edit: Overigens wel een leuke vraag:
Q: I'm curious what your thoughts are on having DS as a web browser. Is that soothing you are going to steer clear of since it is a kids platform or is that something you could look into?

A: Actually having a web browser on the DS? I think it is a provocative idea. I think it is very provocative. And again, looking at it with our "Disruptor Lens" by saying "how can we bring new people on board to buy DS and play DS" I think having a web browser would be highly disruptive; I would love to do it.
En over het downloaden van games op de Revolution (Goldeneye? Hopen kan altijd :P):
Q: Is it just 1st party or will it be 3rd party as well?

A: Yes we will.

[ Voor 57% gewijzigd door Captain N op 04-11-2005 16:01 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Captain N schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:20:
En over het downloaden van games op de Revolution (Goldeneye? Hopen kan altijd :P):
Jim Merrick van Nintendo of Europe heeft al gezegd dat je de classic controller shell kunt gebruiken om bijvoorbeeld GoldenEye te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Captain N schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:20:
[...]
In het begin vond ik Reggie ook super, maar het wordt steeds minder. Ik hoor nu al een jaar dat Nintendogs zo ontzettend gaaf is, en de hele wereld op z'n kop zet. Oh ja, en Electroplankton, ook een enorme revolutie in de gaming wereld. Ondertussen is Electroplankton hier niet eens te koop, en Nintendogs trekt mij echt helemaal niet. In het DS topic regent het ook niet bepaald met positieve berichten over dat spel. Waar heeft Reggie het afgelopen jaar nou nog meer over gehad? Oh ja, de GB Micro, ook zo fantastisch. Daar zit toch niemand op te wachten allemaal? En ondertussen doet 'ie of het het beste is dat ons in jaren overkomen is... Ik weet het niet, maar hoe vaker ik hem hoor, hoe minder waarde ik eraan hecht.
Voor Nintendo zijn de GB Micro, en Nintendogs ook gigantische verkoop hits, ik sta zelf op het punt nintendog's te kopen. Reggie is de man die de cijfers in woorden omzet, en dat doet hij op een erg prettige manier :)

Ik begin nu wel nintendo's strategie slim te vinden. Ze laten Sony en MS head-on tegen elkaar vechten met veel machtsvertoon. Terwijl hun aan de kant staan te gniffelen terwijl beide K.O. worden weggedragen. Ondertussen gaan ze zelf iets heel anders doen, waardoor ze beide publieken pakken (de oude en de nieuwe).

I'm digging it :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

En ondertussen doet 'ie of het het beste is dat ons in jaren overkomen is... Ik weet het niet, maar hoe vaker ik hem hoor, hoe minder waarde ik eraan hecht.
Ik had het dan ook meer over zijn visie op de industrie en de toch altijd nog zeer duidelijke taal. Hij geeft regelmatig ook duidelijk aan waar hij vindt dat Nintendo het verkeerd doet e.d.
En over het downloaden van games op de Revolution (Goldeneye? Hopen kan altijd ):
Goldeneye is first party hoor ;) (IP ligt bij Nntendo, niet Rare) Ook nu nog zou Nintendo gewoon de game uit kunnen brengen, ze hebben geen licentie meer voor Mr. Bond (EA..) maar die oude meuk is al ontwikkeld. Volgens mij kunnen ze die game ook gewoon uitbrengen / ter download zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door Max|Burn op 04-11-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Het verkoopt wel als een tiet, maar ik persoonlijk raak niet warm van Nintendogs, Electroplankton en de Micro. Ook is het nogal tegenstrijdig allemaal... aan de ene kant hamert 'ie erop dat innovatie het einde is, en aan de andere kant komt 'ie met dingen als de Micro (een ge-upgrade GBA), Nintendogs (ge-upgrade Tamagotchi) en bijvoorbeeld Mario Party 7 (!!).

Hij doet goed z'n werk hoor, daar niet van. Misschien is dat het hem wel juist. Hij brengt dingen alsof ze fantastisch zijn, terwijl je dan even nadenkt over waar 'ie het nou eigenlijk heeft gehad in zo'n speech, dan komt het meestal neer op 2 nieuwe spellen (die mij dan ook nog eens niet aanspreken), en een paar deel zoveels van Mario Party oid.

Ook op directe vragen zoals de bezorgheid over 3rd party support onwijkt hij meestal. Dan geeft 'ie wel een antwoord, maar eigenlijk helemaal niet wat je wilt horen. De DS is gaaf, dus developers zouden gek zijn als ze er geen games voor maken. Kijk maar naar Nintendogs, die verkoopt ook geweldig.". Tja, dus? Ondertussen stap ik wel een winkel binnen om een paar spellen te vinden die wel goed gebruik maken van de mogelijkheden (voornamelijk 1st party), en een paar ports die niks toevoegen.

En heel leuk bijvoorbeeld dat Nintendogs zo veel verkocht wordt, maar ik lees wel in het DS topic dat mensen het na een weekje wel weer zat zijn. Wel het hele jaar speechen over hoe geweldig Nintendogs wel niet is, maar wat nog meer? Ik wil niet horen dat er 2 spellen zijn die fantastisch zijn en waar we het hele jaar mee zouden moeten kunnen doorbrengen. De laatste keer dat er heuglijk nieuws was in z'n speeches over Gamecube games is ook alweer een tijd geleden, afgezien van Zelda. Hij teert vaak op weinig inhoud. Altijd een paar uit z'n verband gerukte (positieve) statistieken, 2 of 3 games de hemel in prijzen, en dat is 't. Mooie woorden, maar maar weinig inhoud dus. Geef mij maar iemand die het gewoon to-the-point brengt.

En ondanks dat ik er zo over denk vind ik het trouwens wel goed dat 'ie er is hoor. Want velen zullen het niet met me eens zijn, en die rennen na zo'n speech gelijk naar de winkel om een Micro te kopen oid. :)
MetroidPrime schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:14:
Jim Merrick van Nintendo of Europe heeft al gezegd dat je de classic controller shell kunt gebruiken om bijvoorbeeld GoldenEye te spelen.
Hoe zit het dan met de licences? Kunnen ze dat zomaar opnieuw uitbrengen? Bots toevoegen zou helemaal fantastisch zijn trouwens, maar dat is echt een utopie volgens mij :)
MaxBurn schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:03:
Goldeneye is first party hoor ;) (IP ligt bij Nntendo, niet Rare) Ook nu nog zou Nintendo gewoon de game uit kunnen brengen, ze hebben geen licentie meer voor Mr. Bond (EA..) maar die oude meuk is al ontwikkeld. Volgens mij kunnen ze die game ook gewoon uitbrengen / ter download zetten.
Dat wordt duimen dan maar :D

[ Voor 21% gewijzigd door Captain N op 04-11-2005 17:08 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Captain N schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:06:
Hoe zit het dan met de licences? Kunnen ze dat zomaar opnieuw uitbrengen? Bots toevoegen zou helemaal fantastisch zijn trouwens, maar dat is echt een utopie volgens mij :)
Nintendo heeft de licentie al en hoeft alleen nog maar een bepaald bedrag per verkocht spel af te dragen. Zolang Nintendo geen nieuw spel maakt met de GoldenEye naam zou het geen probleem moeten zijn, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik hoop dat jullie gelijk hebben :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxBurn schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:09:
Op de radio hoorde ik dat het veel indrukwekkender was live dan op TV. Moet je nagaan..
Op tv ben je onderhand wel gewend aan allerlei met de computer gerenderde beesten en buitenaardse wezens die rondlopen in films. Als je het zo bekijkt maakte het misschien niet zoveel indruk, want zo zagen de Gorillaz er dus ook uit. Maar als je je dan beseft dat ze niet later over het beeld heen geplakt zijn, maar dat ze daar echt op het podium stonden... heel indrukwekkend. Ik had verwacht dat het er veel waziger en transparanter uit zouden zien. Maar ze zagen er echt heel solide uit, hele interessante techniek. :)
Xrenity schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:12:
Het is blijkbaar mogelijk, maar vraag me af of het betaalbaar is :+ Denk het niet.
Alle nieuwe technieken zijn in het begin stervensduur. Het is ook zeker nog niet iets voor de Revolution. Maar misschien 2 of 3 generaties verder... het lijkt me net wat voor Nintendo om daar als eerste mee te gaan experimenteren. Brengen ze een "game boy holographic" uit ofzo. ;)
Terwijl hun aan de kant staan te gniffelen terwijl beide K.O. worden weggedragen.
Uh... dat lijkt me niet erg realistisch eigenlijk. Ik denk niet sony en microsoft allebei gaan verliezen. :p 1 van die 2 wordt de grootste in de komende generatie, daar twijfel ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Captain N schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:06:dingen als de Micro (een ge-upgrade GBA), Nintendogs (ge-upgrade Tamagotchi) en bijvoorbeeld Mario Party 7 (!!).
Je doet Nintendogs echt te kort, is een echte hond dan ook een ge-upgrade tamagochi? Nee Nintendogs is een uitgebreide hond simulator, met prachtige animaties, dieren met een levensecht karakter tot leven gebracht door indrukwekkende technologie.

Hetzelfde eigenlijk voor Mario Party 7, er zitten toch nog leuke verbeteringen in (de mic uit 6 en nog wat nieuws) en nogsteeds is het spel superverslavend, dat wéét je gewoon nu al (het verschil tov.Fifa is dat dat spel elk deel slechter lijkt te worden)

De Micro is ook een indrukwekkend stukje techniek dat ook weer een nieuwe markt aanboord.

Ik denk dat jij teveel vanuit jezelf kijkt als gamer, ik bekijk het meer vanuit nintendo's ogen, en ik snap waar ze heen willen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Captain N schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:06:
Het verkoopt wel als een tiet, maar ik persoonlijk raak niet warm van Nintendogs, Electroplankton en de Micro. Ook is het nogal tegenstrijdig allemaal... aan de ene kant hamert 'ie erop dat innovatie het einde is, en aan de andere kant komt 'ie met dingen als de Micro (een ge-upgrade GBA), Nintendogs (ge-upgrade Tamagotchi) en bijvoorbeeld Mario Party 7 (!!).
Kun je je vraagtekens inderdaad bij zetten, maar Reggie stelt in het interview ook dat Nintendo geen 'or' bedrijf is, maar een 'both' bedrijf.

Oftewel, voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Een browser op de DS zou wel helpen met de algemene acceptatie. Met al die hotspots kun je dan gewoon lekker ff bij de McDo wat browsen. Dus een browser en een GPS geval mogen er van mijn nog steeds komen.

Over wat de komende generatie gaat brengen ben ik nog niet zeker. Wel is het zo dat Sony en MS zwaar inzetten op het mediacenter gebeuren en ik denk dat ze daar wel eens mee door de mand kunnen vallen. Dergelijke dingen kunnen niet (lang) gratis zijn en op een gegeven moment wil men niet meer betalen voor iets dat ze of al hebben of los beter kunnen krijgen. En nog een prijzenoorlog zal met name Sony niet trekken. Ik denk dat de X360 deze ronde wel eens erg goede zaken kan gaan doen. Helemaal omdat het kreng al volgende maand beschikbaar is. Ik hoop dat de Revo in de lente komt als ze langer wachten wordt het moeilijk omdat dan al veel mensen voor de reeds beschikbare console gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sony lijkt iig niet van plan te zijn om iets met online te doen aangezien ze hebben gezegd dat hun geen netwerk oid zouden gaan aanbieden ala nintendo/ms en de devvers alles zelf mogen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Deze al gezien?:
gamer maakt eigen Revo controller:
http://www.gamesfirst.com/?id=930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hmz...Citroen reclame...vraagt een kind of de besparing met de auto genoeg is om een Xbox360 te kunnen kopen ( ??? )

[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 04-11-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ja ik hoorde het ook :? Nogal vreemd zo'n korte referentie tussendoor.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lijkt me een overduidelijke deal tussen Microsoft en Citroën.
Wel apart.. dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 21:13
.KeN. schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:53:
Lijkt me een overduidelijke deal tussen Microsoft en Citroën.
Wel apart.. dat zeker.
Ja ik hoorde hem ook, een buitengewoon slimme reclame. Ik denk dat het marketingtechnisch een van de beste reclames van de afgelopen jaren is. Normaal gaan reclame's langs me heen, maar deze blijft bij. Met een reclamespotje slaan twee bedrijven dus een flinke slag. Natuurlijk had ik liever gehoord: hoeveel Nintendo Revolutions kan ik daar voor kopen, maar helaas.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blaatschaap11 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:32:
[...]
Ja ik hoorde hem ook, een buitengewoon slimme reclame. Ik denk dat het marketingtechnisch een van de beste reclames van de afgelopen jaren is. Normaal gaan reclame's langs me heen, maar deze blijft bij.
De hele serie advertenties rondom de Citroen-verkoper is fantastisch. :p Vooral de spotjes met de jehova's getuigen en de poppenkast waren een genot om naar te kijken. Zodra ik die vent zie of hoor ga ik automatisch al opletten omdat het bijna altijd op z'n minst een glimlach oplevert.

Het lijkt me inderdaad dat microsoft hier ook wel aan meebetaald heeft. Maar misschien is de xbox360 ook wel inderdaad hetgene wat dit jaar bovenaan alle verlanglijstjes staat. Zou me niks verbazen. Vroeg lanceren is al een slimme zet, maar om als enige nieuwe console rondom de sinterklaas en kerstperiode in de winkels te liggen is ronduit geniaal. Nu liggen er ook al pre-order kits in de winkel. Het moet toch niet veel gekker worden, betalen voor het recht om een console te mogen kopen. ;) (okee en een afstandsbediening erbij die je los vast voordeliger kan krijgen). Maar ondertussen is het ding daardoor al wel aanwezig in de speelgoedwinkels. Ik zat van de week ook een folder te bekijken, en daar stond keihard in dat spellen die op alle nieuwe spelcomputers uitkomen er op de 360 het beste uit zullen zien. :p Gewaagde uitspraak! Maar als de argeloze argument dat leest kan ik me voorstellen dat ze zich afvragen waarom ze in hemelsnaam nog zouden wachten op de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou voor zo'n meisje van 7 ofzo staat een Xbox360 echt niet op hun lijstje, die weten geeneens wat het is denk ik. ;)

Wel slim natuurlijk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 13:36

GZ

!!

Anoniem: 115248 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:32:
[...]

... Maar als de argeloze argument dat leest ...
Knap van dat argeloze argument... Dat 'ie kan lezen :P

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Deddiekoel schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:41:
Over wat de komende generatie gaat brengen ben ik nog niet zeker. Wel is het zo dat Sony en MS zwaar inzetten op het mediacenter gebeuren en ik denk dat ze daar wel eens mee door de mand kunnen vallen. Dergelijke dingen kunnen niet (lang) gratis zijn en op een gegeven moment wil men niet meer betalen voor iets dat ze of al hebben of los beter kunnen krijgen. En nog een prijzenoorlog zal met name Sony niet trekken. Ik denk dat de X360 deze ronde wel eens erg goede zaken kan gaan doen. Helemaal omdat het kreng al volgende maand beschikbaar is. Ik hoop dat de Revo in de lente komt als ze langer wachten wordt het moeilijk omdat dan al veel mensen voor de reeds beschikbare console gekozen hebben.
Ik denk juist dat het Mediacenter gebeuren een groot succes kan worden. Mits natuurlijk de gangbare codecs zoals Xvid enz. ondersteund gaan worden. Vooral voor studenten ideaal. Je koopt een goede console en je hebt er meteen een muziekspeler en filmspeler bij. Voor mensen met genoeg geld zal het niet zoveel uitmaken, maar in de ogen van iemand die niet zoveel te besteden heeft werkt het zeker wel mee.

Ikzelf denk ook dat de X360 deze ronde wel eens zou kunnen winnen. Hij is niet te duur, snel beschikbaar en iedereen is al onder de indruk van de graphics die het ding levert. Ik verwacht dat veel mensen de verleiding niet kunnen weerstaan en zo'n ding kopen.

Wat de Revolution betreft wordt het echt afwachten. Als er goede games op uitkomen die goed gebruik maken van de controller kan het echt een super systeem worden. Maar wat geloof ik Cliffy van Epic zei, is dat de mogelijkheid ook groot is dat er voornamelijk games uitkomen die draaien om de controller en dat zou natuurlijk zonde zijn. Die twijfel is ook niet goed voor Nintendo, de meesten zullen toch voor zekerheid kiezen en dan eventueel in de volgende ronde, wanneer de Xbox en PS ook de beschikking hebben over zulke controllers, overgaan. Nintendo moet ervoor zorgen dat nog voor de launch van de X360 alle twijfel weg is over de Revolution. Ze moeten iedereen overdonderen, zodat mensen nu al zeggen dat ze zo'n ding in huis willen. Ze zullen iig voor de PS3 moeten komen, anders denk ik dat het een gelopen zaak is.

Nintendo is op dit moment al de minst populaire van de 3 en de meeste gamers kijken eerst naar de opvolger van hun eigen console. Als Nintendo als laatste komt, denk ik dat veel mensen de Revolution links laten liggen.

Ik hoop natuurlijk dat het allemaal anders gaat en dat straks iedereen aan de Revolution gaat. Het potentieel is veel groter dan dat van beide anderen en het biedt een compleet andere manier van gamen. Het is alleen aan Nintendo om de rest van de wereld (buiten Japan) daar ook van te overtuigen

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Smoonshine schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:34:
[...]

Ik denk juist dat het Mediacenter gebeuren een groot succes kan worden. Mits natuurlijk de gangbare codecs zoals Xvid enz. ondersteund gaan worden. .
Nou dan mag je nu al stoppen, dat doet hij dus niet.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

TheEvilCuber schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:41:
[...]

Zoals je weet, ondersteunde de xbox in eerste instantie ook geen xvid... Een beetje gamer is wel creatief met zijn apparaat en zal hem dan ook laten ombouwen als hij dat wil. Dus het verhaal gaat zeker wel op.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Smoonshine schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:03:
[...]

Zoals je weet, ondersteunde de xbox in eerste instantie ook geen xvid... Een beetje gamer is wel creatief met zijn apparaat en zal hem dan ook laten ombouwen als hij dat wil. Dus het verhaal gaat zeker wel op.
Dat is geen argument, en die gaat al helemaal niet op voor de mensen waar MS zich op richt, immers het kleine aantal dat zijn xbox ombouwd zal dan ook vrijwel geen spellen er meer voor kopen. (maarrr ze hebben xvid :z)
mogelijke xvid ondersteuning zal dus geen punt zijn om te denken dat MS zal gaan winnen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Het draait natuurlijk niet alleen om de Xvid. Ik denk wel dat de mogelijkheid tot kopiëren wel heeft bijgedragen aan het succes van de PS2 en later de Xbox. Met een console oorlog winnen doel ik op degene die de meeste consoles verkoopt deze generatie. En ik denk dat zo'n Media Center goed kan bijdragen aan het succes van een console. Je hoeft niet meer een cd-speler, dvd speler, enz apart te kopen. Het zit meteen bij je console in. Ideaal voor veel mensen lijkt mij.

Tuurlijk draait het uiteindelijk om de games, maar de Xbox lijkt er op dit moment gewoon goed voor te staan. De release is binnenkort. Iedereen die ik erover hoor is enthousiast. Op die dingen baseer ik dat de Xbox een grote kans heeft om de grootste te worden dit jaar.

Op marketing gebied is MS ook harstikke sterk. Je ontkomt er gewoon niet aan dat de X360 eraan komt en ze geven (bijna) iedereen het idee dat je zo'n ding wel MOET hebben. Nintendo kan daar wat dat betreft nog wel wat van leren.

edit: overigens lees ik net op gamer.nl dat Sony waarschijnlijk geen centrale online dienst gaat aanbieden, maar dat de devvers dat zelf moeten regelen. Dat zou wel eens goed uit kunnen gaan pakken voor Nintendo, die gratis met zo'n dienst komt. De PS3 is inmiddels dus duur, komt (als Nintendo slim is) als laatste uit en biedt ook nog eens geen centrale online dienst. Daarnaast denk ik dat ondanks dat de PS3 waarschijnlijk de krachtigste is, de 3rd party devvers niet speciaal een veel mooiere PS3 uitvoering van hun spel gaan maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Smoonshine op 05-11-2005 13:58 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik denk dat Sony wel eens als derde kan gaan eindigen deze generatie. Met een beetje pech komen ze pas over jaar met de PS3. Op moment is gameproductie voor de X360 al op stoom en is hopelijk de Revo er ook al. Op dat moment die ik de PS3 niets toevoegen. Het enige dat ze op de rest voor hebben is een zielig grote userbase die allemaal spellen hebben voor de PS2. Maar ik kan me goed voorstellen dat in een jaar tijd mensen gewoon niet meer willen/kunnen wachten en een X360 kopen. Wel natuurlijk nadat de hele wereld eerst een Revo heeft gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 115248 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:32:
Nu liggen er ook al pre-order kits in de winkel. Het moet toch niet veel gekker worden, betalen voor het recht om een console te mogen kopen. ;) (okee en een afstandsbediening erbij die je los vast voordeliger kan krijgen).
Het werkt een klein beetje anders. Als je een pre-order kit koopt voor €39,95, krijg je meteen een t-shirt en op de releasedatum van de 360 een afstandsbediening die niet los verkocht zal worden gratis en een korting van € 39,95 op de console zelf. Je doet dus eigenlijk alleen een aanbetaling van bijna veertig Euro en je krijgt daarvoor een aantal gratis extra's.
TheEvilCuber schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:41:
[...]

XViD ondersteuning is mogelijk niet eens nodig. De X360 kan mogelijk op een andere manier XViD video afspelen, maar dat zal pas duidelijk worden zodra de console gereleased is.

* MetroidPrime heeft ook een pre-order kit

Het zou overigens leuk zijn als Nintendo bepaalde dingen zou overnemen van Xbox Live voor de 360, zoals bijvoorbeeld dat je aan iemands GamerCard kunt zien waar hij/zij op dat moment mee bezig is. De GamerCard van een aantal medewerkers van Microsoft staan al online en je kunt daar bijvoorbeeld zien dat ze een muur aan het beklimmen zijn in Kameo. Het voegt helemaal niet toe, maar is wel grappig om te zien. Een aantal van mijn vrienden schept ook regelmatig op over hoe ver ze in bepaalde games zijn, nu kun je online vergelijken hoe ver je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is er trouwens een manier om te controleren of je controller wel goed is? Ik speelde gister namelijk met een piranha controller en merkte dat die anders stuurt dan een originele controller in mariokart. Bij de originele controller moet ik veel gebruik maken van slippen om de bochten door te komen, maar bij de piranha hoefde dat veel minder. Daar was maximaal sturen meestal voldoende om een bocht voldoende scherp te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smoonshine schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:03:
[...]

Een beetje gamer is dus niet de grote markt waar MS op mikt, maar de niks wetende thuisgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:47:
[...]

Een beetje gamer is dus niet de grote markt waar MS op mikt, maar de niks wetende thuisgebruiker.
Ik ken genoeg nietswetende thuisgebruikers die gewoon een omgebouwde PS2/Xbox hebben staan. Zo alwetend hoef je niet te zijn om het te laten doen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:16:
Het werkt een klein beetje anders. Als je een pre-order kit koopt voor €39,95, krijg je meteen een t-shirt en op de releasedatum van de 360 een afstandsbediening die niet los verkocht zal worden gratis en een korting van € 39,95 op de console zelf. Je doet dus eigenlijk alleen een aanbetaling van bijna veertig Euro en je krijgt daarvoor een aantal gratis extra's.
Oh pardon. Ik heb me er ook eigenlijk helemaal niet in verdiept, dan kan ik ook beter geen dingen gaan roepen. ;) In dat geval is het inderdaad een goede deal, en vind ik het een nog genialere zet van microsoft. Hij is toch al een soort "aanwezig" in de winkels terwijl ze nog volop aan het produceren zijn. Niet slecht.

Dat Nintendo er niks tegenover zet verbaast me eigenlijk al niet meer. Maar dat Sony het allemaal maar laat gebeuren had ik niet verwacht. Dit zijn toch hun klanten die de 360 voor hun neus wegkaapt.
GolbeZeromus schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:49:
Knap van dat argeloze argument... Dat 'ie kan lezen :P
*note to self: niet meer diep in de nacht gaan posten als je eigenlijk zou moeten slapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 115248 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:29:
Dat Nintendo er niks tegenover zet verbaast me eigenlijk al niet meer. Maar dat Sony het allemaal maar laat gebeuren had ik niet verwacht. Dit zijn toch hun klanten die de 360 voor hun neus wegkaapt.
Dat Sony er niets tegen doet is inderdaad zeer vreemd. Het verschil in kracht tussen de twee consoles zal minimaal zijn en mogelijk zelfs in het voordeel van de X360(CELL is superkrachtig, maar mogelijk veel minder geschikt voor spellen). De consument hoort ook meteen dat de X360 allemaal nieuwe features heeft, die de PS2 niet had en de PS3 waarschijnlijk ook niet heeft. Sony speelt Microsoft in de kaart door helemaal niet te reageren op de launch van de X360.

De vraag is ook nog of Nintendo wil reageren op de X360. Nintendo ziet Sony als de grote concurrent en niet Microsoft. Het is voor Nintendo makkelijker om met Sony te concurreren als de X360 launch een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:47
MetroidPrime schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:52:
[...]

...

De vraag is ook nog of Nintendo wil reageren op de X360. Nintendo ziet Sony als de grote concurrent en niet Microsoft. Het is voor Nintendo makkelijker om met Sony te concurreren als de X360 launch een succes wordt.
Daar heb je gelijk in. Voor Nintendo is Japan de grote markt, en daar is Microsoft helemaal niets maar Sony wel met de PS2 en nu de PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar als de 360 zo succesvol blijkt dat microsoft de grootste speler wordt in deze generatie (het is niet onmogelijk) dan heeft nintendo dus wel gelijk al een enorme achterstand. Maar ze houden gewoon geen rekening met die mogelijkheid. Sony zelf ook niet. Ik denk dat ze allebei de 360 heel erg onderschatten. Of onderschatten is misschien nog te zwak uitgedrukt... ze nemen hem gewoon totaal niet serieus. :)
Nintendo heeft gezegd dat ze feitelijk maar 1 concurrent hebben.
Sony zegt dat ze misschien hun plannen aan zullen passen als de lancering van de 360 perongeluk erg succesvol blijkt. Misschien komt het omdat de 1e xbox zo weinig deed in Japan ofzo? Ik weet het niet, maar het lijkt me niet slim in ieder geval. Alles wijst erop dat de 360 veel succesvoller zal worden dan de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grote Smurf schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:59:
[...]

Daar heb je gelijk in. Voor Nintendo is Japan de grote markt, en daar is Microsoft helemaal niets maar Sony wel met de PS2 en nu de PSP.
De PSP? waar dan? dat ding raken ze aan de straatstenen niet kwijt in Japan.

Ninty gaat lekker hun eigen weg en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Zeker in Japan, daar zijn ze toch wel te vinden voor de controller en de oude nes/snes/n64 games. Vind ik dat nintendo behoorlijk reeel blijft. Sony en MS blijven constant maar roepen dat hun console de beste van de wereld is, uber gfx heeft etc terwijl nintendo niet zo enorm overdreven doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat Sony er niets tegen doet is inderdaad zeer vreemd. Het verschil in kracht tussen de twee consoles zal minimaal zijn en mogelijk zelfs in het voordeel van de X360(CELL is superkrachtig, maar mogelijk veel minder geschikt voor spellen). De consument hoort ook meteen dat de X360 allemaal nieuwe features heeft, die de PS2 niet had en de PS3 waarschijnlijk ook niet heeft. Sony speelt Microsoft in de kaart door helemaal niet te reageren op de launch van de X360.
Met veel minder geschikt voor spellen ben ik het niet eens, Cell processor kan HEEL geschikt zijn voor spellen, alleen is het _lastiger_ om voor te programmeren tov X360. Kijk het MGS 4 TGS [torrent] filmpje maar is. Niet geschikt voor spellen? En JA dit IS Realtime, ik heb de iets-langere versie ook gezien, en daar zie je Hideo realtime dingen manipuleren.
Beetje kortzichig niet? De reden dat Nintendo Sony als hun concurrent ziet is omdat zij met flinke voorsprong marktleider wordt. Zodra de X360 marktleider wordt dan wordt dat toch automatisch Nintendo's "concurrent"?
Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:17:
[...]

De PSP? waar dan? dat ding raken ze aan de straatstenen niet kwijt in Japan.

Ninty gaat lekker hun eigen weg en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Zeker in Japan, daar zijn ze toch wel te vinden voor de controller en de oude nes/snes/n64 games. Vind ik dat nintendo behoorlijk reeel blijft. Sony en MS blijven constant maar roepen dat hun console de beste van de wereld is, uber gfx heeft etc terwijl nintendo niet zo enorm overdreven doet.
Je overdrijft ontzettend, in het begin verkochten ze even goed, en op het moment in Japan met een verhouding DS:PSP 3:1 (volgens reggie). Als je zegt dat de DS ongeloofelijk goed verkoopt en dat de PSP niet aan de straatstenen kwijt te raken is, is een beetje raar als die _maar_ 3 keer minder verkoopt.
(bij deze bron verkoopt hij maar 2 keer minder goed)

En even voor de duidenlijkheid, ja ik ben een Nintendo fanboy, maar wel een eerlijke :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouja ik bedoel als je kijkt naar de hardware/software verkopen van de DS tov de PSP dan lijkt het erop dat er nou niet bepaald veel mensen op de PSP zitten te wachten. Zeker voor de games, nintendo heeft altijd wel een paar DS titels in de top10 staan en de psp nooit, tenzij ze met een braintraining game oid komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 07-05 10:04
De search werkt niet helemaal mee dus misschien kan 1 van jullie mij helpen. Ik moet elke keer dat ik mijn Gamecube aanzet de kalender instellen. Ik heb hem wel eens open gehaald, maar dat was lang geleden. Weet iemand of het aan een leeg batterijtje kan liggen. Of zit er misschien een oplaadbaar exemplaar in? Want dit is dus echt goed irritant.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Vreemd inderdaad. Heb hem ooit eens ingesteld en daarna nooit meer.

Zelfs als ik hem een tijd zonder stroom laat zitten hoef ik dit niet te doen. Is dus gewoon iets mis met je GC lijkt mij.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 60403 schreef op zondag 06 november 2005 @ 02:25:
[...]

Met veel minder geschikt voor spellen ben ik het niet eens, Cell processor kan HEEL geschikt zijn voor spellen, alleen is het _lastiger_ om voor te programmeren tov X360. Kijk het MGS 4 TGS [torrent] filmpje maar is. Niet geschikt voor spellen? En JA dit IS Realtime, ik heb de iets-langere versie ook gezien, en daar zie je Hideo realtime dingen manipuleren.

[...]

Beetje kortzichig niet? De reden dat Nintendo Sony als hun concurrent ziet is omdat zij met flinke voorsprong marktleider wordt. Zodra de X360 marktleider wordt dan wordt dat toch automatisch Nintendo's "concurrent"?

[...]

Je overdrijft ontzettend, in het begin verkochten ze even goed, en op het moment in Japan met een verhouding DS:PSP 3:1 (volgens reggie). Als je zegt dat de DS ongeloofelijk goed verkoopt en dat de PSP niet aan de straatstenen kwijt te raken is, is een beetje raar als die _maar_ 3 keer minder verkoopt.
(bij deze bron verkoopt hij maar 2 keer minder goed)

En even voor de duidenlijkheid, ja ik ben een Nintendo fanboy, maar wel een eerlijke :Y)
toon volledige bericht
Idd je kunt er gewoon vanuit gaan dat de Revolution de minste graphics zal bezitten van de volgende generatie consoles. Hoeveel verschil er tussen zit is nog maar afwachten natuurlijk.

Overigens verkoopt de PSP best redelijk maar vergeleken met de DS is het natuurlijk een stuk minder. En dan te bedenken dat juist nu pas de goede games gaan uitkomen voor de DS en het online gebeuren nu eraan komt.

De kerstperiode word een prooi voor de Nintendo DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 07-05 10:04
Dit is ook pas sinds een week of twee. Ik heb deze Gamecube al sinds voor de officiële release. Dus mocht het een batterijtje zijn, dan kan ik mijn er nog wat bij voorstellen. Ben alleen benieuwd of anderen dit ook eens hebben gehad.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Biposto schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:58:
Dit is ook pas sinds een week of twee. Ik heb deze Gamecube al sinds voor de officiële release. Dus mocht het een batterijtje zijn, dan kan ik mijn er nog wat bij voorstellen. Ben alleen benieuwd of anderen dit ook eens hebben gehad.
Ik vermoed dat het idd je battrijtje is. Misschien zitten de contactpuntjes niet goed of is vies... of gewoon battrijtje op/leeg. Mijn gamecube staat soms dagen zonder stroom en hoef niks in te stellen. Bij mijn Xbox moet ik het wel steeds instellen :(
Nintendo is officially disclosing plans to release new info regarding Revolution in the coming weeks.

"...we do plan to release more information about the system by the end of the year, which may include details about the games or the final name of the system."

-- Nintendo Representative
bron: klik
Interne teams van Nintendo zouden werken aan een volledig nieuwe first-person shooter voor de Nintendo Revolution. Het spel zou in ontwikkeling zijn bij Nintendo Software Technology (NST), bekend van onder andere 1080 Avalanche. Als we de berichten mogen geloven is het een realistisch schietspel dat zich in de toekomst afspeelt.

NST zou twee of drie ontwikkelingsteams laten werken aan spellen voor de Revolution. Één van deze spellen zou worden geleid door Richard Vorodi, die momenteel ook werkt aan Metroid Prime: Hunters. De kans dat dit gerucht waar is is groot, Nintendo heeft namelijk bij de onthulling van de Nintendo Revolution controller aangegeven het first-person shooter-genre opnieuw te definiëren. -
bron: klik

En in de SP, Geist weggehaald en starcraft:ghost aangepast.

[ Voor 52% gewijzigd door Dutchie! op 06-11-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 60403 schreef op zondag 06 november 2005 @ 02:25:
[...]

Ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord, maar ik bedoelde dat het SPE deel van Cell minder geschikt is voor games. Het SPE deel is juist hetgene wat nieuw is aan Cell. De CPU van de PS3 zal één PPE en 7 SPE's hebben. Iedere SPE krijgt een heel simpel mini-programmatje toegewezen. De eerste SPE krijgt daarna een bulk data aangeleverd, verwerkt die en stuurt die dan door naar de volgende SPE. De SPE's zijn voornamelijk geschikt om steeds dezelfde operaties in bulk uit te voeren op enorme hoeveelheden data. Dit zou bijvoorbeeld goed zijn om films te (de)coderen en mogelijk om physics simulaties uit te voeren, maar de bulk van het werk van game engines zal niet door deze SPE's uitgevoerd kunnen worden. Hierdoor wordt de PPE met het meeste werk belast. De Xbox360 krijgt 3 PPE's en de Revolution minstens één, als spellen het SPE deel niet of weinig gebruiken, valt het hele voordeel van Cell weg. Dat is eigenlijk wat ik met mijn opmerking bedoelde. Ik denk wel dat Cell toekomst heeft, alleen hebben games voorlopig veel meer aan een traditionelere CPU, eventueel met meerdere cores.

Dat er mogelijk toch nog dit jaar nieuws over de Revolution komt is wel interessant. Komt Nintendo misschien toch met een antwoord op de X360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Net weer iets debiels gezien. De RE4 voor PS2 reclame.

EXCLUSIVE for PS2!

ehh..exclusive?...hahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 21:13
MaxBurn schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:41:

EXCLUSIVE for PS2!

Exclusive remake (downgrade port) of the ngc Masterpiece!

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:12

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Sinds vorige ben ik bezig met X-men Legends II: Rise of the Apocalypse en ik vermaak me er prima mee!

Heb nu voor mijn gevoel een goed werkend team bij elkaar (Rogue, Cyclops, Colussus en Iceman) en ben bezig in act II.

De actie is lekker vlot, er zijn wat "lichte" RPG elementen (equip, stats + skills) en items te verzamelen. Wat mij betreft op dit moment een dikke 8.

offtopic:
Dat geneuzel over MS, 360 en Cell kan me hier niet zo boeien, het blijft steeds weer dezelfde discussie.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:07:
[...]

Ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord, maar ik bedoelde dat het SPE deel van Cell minder geschikt is voor games. Het SPE deel is juist hetgene wat nieuw is aan Cell. De CPU van de PS3 zal één PPE en 7 SPE's hebben. Iedere SPE krijgt een heel simpel mini-programmatje toegewezen. De eerste SPE krijgt daarna een bulk data aangeleverd, verwerkt die en stuurt die dan door naar de volgende SPE. De SPE's zijn voornamelijk geschikt om steeds dezelfde operaties in bulk uit te voeren op enorme hoeveelheden data. Dit zou bijvoorbeeld goed zijn om films te (de)coderen en mogelijk om physics simulaties uit te voeren, maar de bulk van het werk van game engines zal niet door deze SPE's uitgevoerd kunnen worden. Hierdoor wordt de PPE met het meeste werk belast. De Xbox360 krijgt 3 PPE's en de Revolution minstens één, als spellen het SPE deel niet of weinig gebruiken, valt het hele voordeel van Cell weg. Dat is eigenlijk wat ik met mijn opmerking bedoelde. Ik denk wel dat Cell toekomst heeft, alleen hebben games voorlopig veel meer aan een traditionelere CPU, eventueel met meerdere cores.

Dat er mogelijk toch nog dit jaar nieuws over de Revolution komt is wel interessant. Komt Nintendo misschien toch met een antwoord op de X360?
Als je het zo bedoelde ben ik het inderdaad meer met je eens. Maar wat je wel vergeet is dat de SPE's wel kúnnen worden gebruikt voor spel-nuttige dingen, maar de vraag is hoe, en hoe moeilijk is het om deze efficient te gebruiken. Ik ben vol overtuigd dat zeker op langer termijn (5 jaar) de PS3 veel krachtiger zal blijken dan de X360, maar tegen die tijd komt microsoft waarschijnlijk alweer met de X480 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is die dansmat van Dance Dance Revolution Mario Mix ook los te koop? Ik heb al wat zitten zoeken, maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik ben PoP:SoT aan het spelen..bijna weer wat lui doodgemept..schiet die stoephoer een pijl door me harses..dood :S Soms werkt dat sands of time dus niet..laatste stap terug in de tijd was me dood dus ik kon niet terug..ja 7x doodgaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403 schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:31:
[...]

Als je het zo bedoelde ben ik het inderdaad meer met je eens. Maar wat je wel vergeet is dat de SPE's wel kúnnen worden gebruikt voor spel-nuttige dingen, maar de vraag is hoe, en hoe moeilijk is het om deze efficient te gebruiken. Ik ben vol overtuigd dat zeker op langer termijn (5 jaar) de PS3 veel krachtiger zal blijken dan de X360, maar tegen die tijd komt microsoft waarschijnlijk alweer met de X480 ofzo.
Ik vind dat als devvers 5 jaar nodig hebben voordat ze de hardware echt goed kunnen gebruiken je als consolebouwer toch iets fout doet. Het is logisch dat het een tijdje duurt voordat je alles eruit kan halen wat erin zit, maar na 5 jaar is dat alleen nog maar nuttig voor de mensen die al die console hebben. Na 5 jaar zal je niet veel meer aan je markpositie kunnen veranderen omdat je dan opeens meer uit je console kan halen. Dat zal je in de eerste 1 a 2 jaar moeten doen. Na een 5 a 6 jaar komt er toch weer een nieuwe generatie (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Smoonshine schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:34:
[...]

Ik denk juist dat het Mediacenter gebeuren een groot succes kan worden. Mits natuurlijk de gangbare codecs zoals Xvid enz. ondersteund gaan worden. Vooral voor studenten ideaal. Je koopt een goede console en je hebt er meteen een muziekspeler en filmspeler bij. Voor mensen met genoeg geld zal het niet zoveel uitmaken, maar in de ogen van iemand die niet zoveel te besteden heeft werkt het zeker wel mee.
Ik denk dat dat niets met geld te maken heeft. Ik zie het liefst alle overbodige kasten e.d. uit mijn woonkamer verdwijnen. Hoe strakker die eruit ziet, hoe mooier. En als de Xbox 360 dat weet te leveren dan ben ik de eerste die alles eruit kwakt wat niet nodig is. Ik betreur het dat Nintendo daar niet in meegaat. Het is dapper dat ze de Revolution als losstaande spelcomputer zien, maar daar verliezen ze wel degelijk markt mee. Niet dat ik hem hierdoor niet zal kopen, maar hierdoor is de Revo niet mijn eerste keus, terwijl hij dat anders waarschijnlijk wel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik ben juist blij dat Nintendo geen overbodige troep erin doet. Maar net wat je wilt he ;) Een beetje hetzelfde als telefoon-foto-pda's ;) Waardeloos. Doe mij maar 1 goede pda, 1 goede telefoon en 1 goede camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Oscar Mopperkont schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:35:
Is die dansmat van Dance Dance Revolution Mario Mix ook los te koop? Ik heb al wat zitten zoeken, maar ik kan het niet vinden.
Te bestellen bij Nintendo voor 39 euro. Heb ik in Ngamer of PU gelezen.

Weet iemand trouwens wat er met de nieuwe players choice aan de hand is ik heb namelijk Paper mario nog niet in het zilver gezien evenals Four swords en Tos. Terwijl ze volgens Nintendo al sinds 14 oktober players choice zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmm, dat is bijna net zo duur als het spel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pewwy schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:57:
[...]

Ik denk dat dat niets met geld te maken heeft. Ik zie het liefst alle overbodige kasten e.d. uit mijn woonkamer verdwijnen. Hoe strakker die eruit ziet, hoe mooier. En als de Xbox 360 dat weet te leveren dan ben ik de eerste die alles eruit kwakt wat niet nodig is. Ik betreur het dat Nintendo daar niet in meegaat. Het is dapper dat ze de Revolution als losstaande spelcomputer zien, maar daar verliezen ze wel degelijk markt mee. Niet dat ik hem hierdoor niet zal kopen, maar hierdoor is de Revo niet mijn eerste keus, terwijl hij dat anders waarschijnlijk wel zou zijn.
Gedeeltelijk heb je gelijk, maar toch ook weer niet. Ik zie wel gebeuren dat veel dingen centraal door 1 apparaat gedaan zullen worden, maar ik geloof niet dat een console die taak gaat vervullen. Ik zie daarvoor een veel grotere toekomst in HTPC's omdat die veel en veel meer aan de wensen van de gebruiker zijn aan te passen. In principe kan je daarmee afspelen/opnemen/whatever wat jij maar wil. Kwestie van een codec installeren (iets wat zelfs de ''slimme beurjongen'' nog wel kan). Terwijl als jij bv een divxje met een xbox360/ps3 wil gaan afspelen je waarschijnlijk heel veel moeite moet gaan doen.

Wat dat betreft zou nintendo wel eens een goede keuze kunnen hebben gemaakt. Hun console is klein en valt eigelijk niet op in de huiskamer. De xbox360 en ps3 kan je moeilijk om heen. Die dingen zijn ook nog eens ''duur'' en waarschijnlijk ook niet al te stil (te duur) en niet erg energie zuinig. De revo is goedkoop, klein en zuining en zal voor veel mensen dus niet lastig zijn in de huiskamer.

Ook gebruiken mensen nog veel te veel losse hardware (radio, tv, dvd speler) voor al hun behoeften. De ps3/xbox360 kunnen niet al die dingen. Ook daarom zie ik weer meer in een htpc, Die kunnen in principe alles doen wat jij maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxBurn schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:41:

EXCLUSIVE for PS2!

Dan krijg je inderdaad het woordje "exclusive" in beeld, maar de hele zin die die man zegt is volgens mij: "With new content... exclusive for PS2"... slimme marketing. ;)
een realistisch schietspel dat zich in de toekomst afspeelt.
het first-person shooter-genre opnieuw te definiëren.
Hm... daar zit ik nou niet echt op te wachten. Dat hele genre ligt me gewoon niet, en ik betwijfel of de revolution-controller daar verandering in kan brengen. Ik vind het niet erg als ze dit erbij gaan doen, maar ik hoop niet dat het ten koste gaat van de andere genres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 60403 schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:31:
[...]

De hoeveelheid tijd en geld die het zal kosten om een game engine geschikt te maken voor de SPE's is enorm. Als een engine wordt aangeschaft is dit probleem niet zo groot, maar de meeste developers gebruiken hun eigen engines. Als blijkt dat de SPE aanpak inderdaad zoveel beter is voor spellen, dan kan Microsoft een aantal van de unified shaders van de X360 voor vergelijkbare doeleinden laten gebruiken. Developers moeten dan wel een afweging maken tussen graphics en het gebruik van shaders, maar het is in principe mogelijk om met shaders hetzelfde te doen als met de SPE's van Cell. We beginnen nu alleen off-topic te raken.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.