Aristagon schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 01:33:
Zo haal ik met Toad (niet de beste voor tijden, but who cares) vrij eenvoudig een 54" of 55" op de USA versie zet, maar dan kan je bijna wel vergeten bij de PAL versie. Dan heb je echt 6/7 turbo's nodig (wat dus onmogelijk is), ben al blij als ik rond de minuut rijd op mijn PAL versie.
Over welke baan gaat dit? Ik ben nu wel benieuwd wat voor tijd ik daar zou halen.

Jap versie nooit gespeeld, ik zou zeggen kijken of je de PAL versie kan krijgen (als je die niet al hebt) en testen maar. Misschien zit er nog een leuke replay value voor je in met de PAL versie.
Nee nee, ik heb de PAL versie allang. "Vroeger" helemaal grijs gespeeld, en sinds ik een jaar of 2 geleden weer een snes heb gekocht ben ik opnieuw verslaafd geraakt. De japanse versie is er pas een paar maanden terug bij gekomen, en die speel ik nu meestal. Ik vraag me nu wel af of er verschil zal zitten (qua snelheid en rijplezier) tussen de JAP en de USA versie...
Verschil van... rij-ervaring? =)
Nou, zo goed ben ik er ook weer niet in.

Op m'n japanse exemplaar is 150cc special cup me nog steeds niet gelukt.
VanillaLake1 heeft absoluut niets voor mij, onmogelijk om turbo bochten te maken en ik zit echt altijd achter die ijsvierkantjes vast,
Tijdens het 1e lap (als je een turbostart had) goed opletten en heel precies er doorheen rijden. Daarna wordt het al een stuk makkelijker omdat de CPU alle lastige blokjes kapot heeft gereden.

Als je er toch tegen eentje dreigt aan te rijden ook proberen om op het laatste moment een klein sprongetje te maken. Als je dat goed timed kun je bijna zonder snelheidsverlies doorrijden.
Zelfde als hierboven. Als je niet een fatsoenlijk voorwerp heb zit je alleen maar tegen de cpu's aan te bonken omdat je gewoon nauwelijks snelheid kan maken.
Dat snap ik echt niet, dat er voor ons zoveel verschil tussen zit. Op 150 CC vind ik donut plains 3 echt verschrikkelijk. Misschien wel de moeilijkste baan in het spel. Maar als ik hem dan eindelijk gehaald heb kan ik voor mijn gevoel even lekker ontspannen op koopa beach 2.

Wegschieten met een turbostart, en als je daarna geen gekke dingen doet heb je van niemand last.
Ik herinner me trouwens nog van vroeger dat als je een veertje had, er een plek was waar je in het middelste stuk kon springen, en dan de halve baan afsnijden (er zit ergens in het middenstuk een springplank om er weer uit te komen). Ik kom nu alleen niet meer achter de goede plek om er in te springen. Meestal verdwaal ik.

Trouwens ipv remmen moet je gewoon met L of R over die schotsen springen,
Geniaal! Ga ik zo gelijk proberen!

doe dit bij alle jumps die in het spel zitten (die gele balkjes dus), scheelt gewoon tijd en je neemt meer snelheid mee. Vooral op BowserCastle1 kan die tientallen seconden schelen op 5 laps.
Echt? Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik snelheid verloor door die gele springplankjes. Ga ik toch eens testen.
Vandaag weer met iemand SpecialCup gedaan (2player is wel leuk om te doen itt 1p, voor mij dan) en het is toch wel een geweldige Cup die alles heeft.
Op 100cc is het wel goed te doen, maar op 150cc zijn de cpu's me een beetje te agressief. Volgens mij veel erger dan bij de andere cups op 150cc. Ze doen echt hun best om mij constant opzij te beuken en er worden verschrikkelijk veel paddestoelen gestrooid door de prinses (die altijd achter me rijdt als ik met toad speel. Tamelijk irritant, maar het is beter dan met Koopa te rijden en constant Luigi op je hielen te hebben die bijna doorlopend onkwetsbaar is).
Vroeger stonden in de PU (toen ik het nog las) van die advertenties.
Je spellen spelen 17,5%sneller, en geen zwarte balken meer!!
Die advertenties herinner ik me ook nog wel ja. Maar ik heb het toen nooit aangedurfd om mijn snes open te laten schroeven.
Ook zitten er ook wel aardig wat grapjes in verwerkt volgens mij, en ook krijg je wat filmpjes Als ik er wat verder in ben zal ik wel wat meer info geven.
Heb je er al een keer hardop om moeten lachen?

Dat is altijd wel een teken dat het goed zit.
Maar goed, ik hoor het dan nog wel. Ik hoop op goed nieuws!