Ik persoonlijk vindt die episodes een geniaal concept. Er moet wel nog een aantal andere games bij komen. 2 is niet genoeg. Bij een stuk of 10 van deze games zou je je nooit hoeven te vervelen. Eerst speel je een episode van de ene game en dan ga je verder met een episode van een andere game net als het kijken van je favoriete series. Zo gaan de spellen ook minder snel vervelen. Ze moeten dan alleen nog even een abbo'tje invoeren. Voor de mensen die dan meteen beginnen te vloeken kan men nogsteeds de episodes in de winkel kopen, maar voor mensen die niet bang zijn hun creditcard te gebruiken en niet beginnen te klagen bij een vast contract heb je geen gezeik meer, episode downloaden en spelen maar! Door een abbonement zouden de prijzen ook gedrukt kunnen worden. Voor 30 euro in de maand onbeperkt episodes downloaden. Mijn zegen zouden ze hebben!
Alles is natuurlijk wel in verhouding.
Een avond stappen, dansen en drinken en plezier hebben met vrienden, vind ik wel wat anders als alleen achter je PC zitten.
Een avond stappen, dansen en drinken en plezier hebben met vrienden, vind ik wel wat anders als alleen achter je PC zitten.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
ehm mkay.. khad dit BAGGERSPEL dus in 3 uurtjes uitgespeeld..
te donker, paar leuke stukjes.. naja et verhaaltje bleef me wel ff trekken maar verder...
gewoon te kort... spel zelf wel goed.. maar gewoon te kort
te donker, paar leuke stukjes.. naja et verhaaltje bleef me wel ff trekken maar verder...
Je spreekt jezelf tegen, eerst noem je het een baggerspel in later zeg je dat het wel goed isTrigalti schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:00:
ehm mkay.. khad dit BAGGERSPEL dus in 3 uurtjes uitgespeeld..
HL1DM:Source die is meegeleverd met EP1 heeft dit als menu:

Op de achtergrond zie je duidelijk een Xen -map maar die zit helemaal niet in de HL1DM:Source
Iedereen die hem te kort vind heeft hem denk ik zo maar NIET op de moeilijkste graad uitgespeeld in 2 a 3 uurtjes.
Als dat wel iemand gelukt is dan wil ik daar een filmpje van zien.
Stelletje azijnpissers, dit spel is helemaal niet op de markt gezet om je ontelbare uren zoet te houden, maar juist als kort spel. En daar is de prijs ook naar.
Vergelijk dit spel eens met een of ander hoerig davilex klotespel waar ze ook makkelijk 2 tienen voor vragen en zeg dan nog eens dat HL2: EP1 een kutspel is.
Als we maar wat te kankeren en te klagen hebben.....sjongejongejonge
Stelletje azijnpissers, dit spel is helemaal niet op de markt gezet om je ontelbare uren zoet te houden, maar juist als kort spel. En daar is de prijs ook naar.
Vergelijk dit spel eens met een of ander hoerig davilex klotespel waar ze ook makkelijk 2 tienen voor vragen en zeg dan nog eens dat HL2: EP1 een kutspel is.

Toen ik HL1DM:source installeerde was ook direct HL1:source preloaded. De map staat waarschijnlijk wel op je HD, maar is niet beschikbaar in DM, maar wel in het volledige spel. Blijkbaar wordt voor het genereren van de achtergrondin HL1DM:source de complete content gebruikt, dus ook alle maps die beschikbaar zijn in HL1:souce...babba schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:28:
HL1DM:Source die is meegeleverd met EP1 heeft dit als menu:
"plaatje"
Op de achtergrond zie je duidelijk een Xen -map maar die zit helemaal niet in de HL1DM:Source
Om je even bij te staan: Dead or Alive kost mij de volle pot, maar ik krijg dit uit in een kwartiertje, als ik dacht zoals de rest was dit dus een *****SPEL !!vosss schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:30:
Iedereen die hem te kort vind heeft hem denk ik zo maar NIET op de moeilijkste graad uitgespeeld in 2 a 3 uurtjes.
Natuurlijk zitten er in DOA leuke extra's zoals extra skins wanneer je het spel uitspeelt, maar dit heb je in HL2 dus ook (commentairy system). Dit om toch maar aan te tonen dat de 'speelduur' van een spel echt wel relatief is, en helemaal niet evenredig is met de prijs !
stfu aldoor je spel te verdedigen als iemand het teduur vind en niks aan vind NOU EN?? dat fanboy geziek aldoor damn GROW UP
weet iemand wanneer episode 2 uitkomt? is er al een soort van verhaal lijn van bekend?
weet iemand wanneer episode 2 uitkomt? is er al een soort van verhaal lijn van bekend?
Episode 2 komt eind dit jaar uit, en Episode 3 eind volgend jaar. En Valve zou Valve niet zijn als ze die verhaallijn niet geheim houdenkoekoek2003nl schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:25:
stfu aldoor je spel te verdedigen als iemand het teduur vind en niks aan vind NOU EN?? dat fanboy geziek aldoor damn GROW UP
De mensen die roepen dat het spel te kort is moeten upgrowenkoekoek2003nl schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:25:
Verwijderd
Waarin verschillen de 3 moeilijkheidsgraden eigenlijk? Gewoon de hoeveelheid schade je oploopt?vosss schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:38:
De mensen die roepen dat het spel te kort is moeten upgrowen het maar niet op easy spelen
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 15:57 ]
Verwijderd
Ik vind het ook echt veel te veel geklaag over de lengte. Dat je een kort spel kocht WIST je, dat je maar 4 uur gameplay zou krijgen WIST je. Kijk, als het spel je nou tegenvalt ok. Maar nu wordt het spel nogal afgekafferd alleen om de lengte.
En de hoeveelheid schade die je uitdeeltVerwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:57:
[...]
Waarin verschillen de 3 moeilijkheidsgraden eigenlijk? Gewoon de hoeveelheid schade die je oploopt
En hoe lang de combine balls leven.. in de commentary mode wordt het 1 en ander gezegd. Ben nu bezig het in commentary mode te spelen.. voegt wel wat toe, dit voegt ook wat speel uurtjes bij.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Men wil of kan gewoon het concept 'episodic' niet begrijpen. Jammer hoor.gewoon te kort... spel zelf wel goed.. maar gewoon te kort
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ze hadden gewoon gelijk HL1:Source er ook gratis bij moeten doen eigenlijkGhost81 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:02:
[...]
Toen ik HL1DM:source installeerde was ook direct HL1:source preloaded. De map staat waarschijnlijk wel op je HD, maar is niet beschikbaar in DM, maar wel in het volledige spel. Blijkbaar wordt voor het genereren van de achtergrondin HL1DM:source de complete content gebruikt, dus ook alle maps die beschikbaar zijn in HL1:souce...

Verwijderd
Beetje rare conclusie. Het is duidelijk dat men anders gewend is. Misschien went dat nog, misschien is episodic contact gewoon geen goed plan. Dat heeft niets te maken met 'begrijpen'.Tijgert schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:55:
[...]
Men wil of kan gewoon het concept 'episodic' niet begrijpen. Jammer hoor.
Uhu, en dat voor 15 euro...babba schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:37:
[...]
Ze hadden gewoon gelijk HL1:Source er ook gratis bij moeten doen eigenlijk

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Zat al bij mijn HL2... dus niet nodig bij ep:1babba schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:37:
[...]
Ze hadden gewoon gelijk HL1:Source er ook gratis bij moeten doen eigenlijk
De meeste mensen hebben niet de Collector Edition gekochtAcid_Burn schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:56:
[...]
Zat al bij mijn HL2... dus niet nodig bij ep:1
Ik denk het wel. Men 'begrijpt' blijkbaar niet dat men in feite betaalt voor een deel van een volledig spel en dat de prijs daar ook naar is. Men 'begrijpt' ook niet dat het geen nieuw spel betreft met nieuwe monsters wapens en lichtrucjes maar dat het een doorvertelling is van hetzelfde verhaal met dezelfde karakters etc.Beetje rare conclusie. Het is duidelijk dat men anders gewend is. Misschien went dat nog, misschien is episodic contact gewoon geen goed plan. Dat heeft niets te maken met 'begrijpen'.
Uit vele reacties blijkt dat vele klagers het hebben over te weinig vernieuwing (monsters, wapens, lichttrucjes) en dat het te kort is. Men verwachtte een langer spel, alsof het een heel spel was en meer nieuw spul, alsof het een nieuw spel was.
Een zeer logische en begrijpelijke conclusie als men al deze informatie vantevoren heeft en men er alsnog over klaagt is dat men het blijkbaar niet begrijpt. Met zoveel 'bewijs' is dat zeker geen rare conclusie.
Mogelijk moet men er aan wennen, maar om nu al te zeggen dat het mogelijk geen goed plan is is wel erg snel... en dat terwijl er al zoveel verkocht zijn... DAT is pas een rare opmerking.
Verwijderd
Hier ben ik het zo mee eens. Het was niet de bedoeling van de Episodes om een nieuwe game uit te brengen, maar om het Half-Life verhaal verder te vertellen zonder daar 10 jaar op te moeten wachten, want zolang had je zeker moeten wachten als ze alleen een HL3 zouden uitbrengen, en had je dat gewild, na zo'n open einde in HL2??
Nou ik zeker niet.
Als je in Episode 1 een game zoekt die nieuwe wapens, monsters en lange gameplay brengt, dan moet je zeker je 20 euro ergens anders aan besteden. Ep1 bracht meer Half-Life, en dat is precies wat ik wilde.
Nou ik zeker niet.
Als je in Episode 1 een game zoekt die nieuwe wapens, monsters en lange gameplay brengt, dan moet je zeker je 20 euro ergens anders aan besteden. Ep1 bracht meer Half-Life, en dat is precies wat ik wilde.
Een opmerking is nooit raar.
Als je respect hebt voor de gamer brei je er een echt einde aan zodat je de gamer de keus laat in de toekomst.
Het heeft dus niks met niet begrijpen te maken maar puur met het feit dat een tientje nog teveel is voor wat je nu krijgt. Laat mensen die deze episodes toejuichen nooit meer zeiken over het uitmelken in de gamesindustrie want dan ben je de meest hypocriete hond die er is. Deze episodes zijn vele malen erger dan wat EA en Ubisoft ooit gedaan hebben en het meest trieste is dat Valve niks anders op zijn naam heeft staan dan de Half-Life reeks en deel 2 was al stukken slechter dan het geniale origineel. Kom eens met een vernieuwend spel uit en laat zien dat je groot bent ipv dit soort lullige episodes en straks HL3. Maak eens iets dat niet linear is en niet scripted met een goede AI en fatsoenlijke moeilijkheidsgraad en waarbij de gamer kan kiezen uit verschillende soorten gameplay(actie of stealth) ipv deze straightforward actie waarbij je van de een in de andere gebeurtenis rolt.
Ik zou persoonlijk die 20 euro aan lange goedkopere spellen uitgeven met meer rustpunten zoals Gothic II, Vampire Bloodlines, Far Cry, Morrowind, Deus Ex, Splinter Cell, Thief, Hitman enz enz.
Maar goed, dit is slechts mijn mening waar ik verder niet over ga discussieren.
Als je respect hebt voor de gamer brei je er een echt einde aan zodat je de gamer de keus laat in de toekomst.
Het heeft dus niks met niet begrijpen te maken maar puur met het feit dat een tientje nog teveel is voor wat je nu krijgt. Laat mensen die deze episodes toejuichen nooit meer zeiken over het uitmelken in de gamesindustrie want dan ben je de meest hypocriete hond die er is. Deze episodes zijn vele malen erger dan wat EA en Ubisoft ooit gedaan hebben en het meest trieste is dat Valve niks anders op zijn naam heeft staan dan de Half-Life reeks en deel 2 was al stukken slechter dan het geniale origineel. Kom eens met een vernieuwend spel uit en laat zien dat je groot bent ipv dit soort lullige episodes en straks HL3. Maak eens iets dat niet linear is en niet scripted met een goede AI en fatsoenlijke moeilijkheidsgraad en waarbij de gamer kan kiezen uit verschillende soorten gameplay(actie of stealth) ipv deze straightforward actie waarbij je van de een in de andere gebeurtenis rolt.
Ik zou persoonlijk die 20 euro aan lange goedkopere spellen uitgeven met meer rustpunten zoals Gothic II, Vampire Bloodlines, Far Cry, Morrowind, Deus Ex, Splinter Cell, Thief, Hitman enz enz.
Zucht....
De ene koopt voor 2 euro een bakje aardbeien en de ander een biertje. Je houdt van pindakaas of wellicht van hagelslag en de ene geeft 5000 euro uit voor 1 weekje vakantie en de ander gaat op goedkoop naar de camping.
Als je die 16 euro (dat is nl de prijs als je online koopt) er niet voor over hebt, prima. Maar ga dan hier niet lopen zeuren, het topic gaat nu nog voornamelijk over de prijs en de lengte en het wordt nu echt vervelend. We weten het nu wel !
Dus kan nu aub die discussie gestopt worden en het weer over de inhoud hebben ?
De ene koopt voor 2 euro een bakje aardbeien en de ander een biertje. Je houdt van pindakaas of wellicht van hagelslag en de ene geeft 5000 euro uit voor 1 weekje vakantie en de ander gaat op goedkoop naar de camping.
Als je die 16 euro (dat is nl de prijs als je online koopt) er niet voor over hebt, prima. Maar ga dan hier niet lopen zeuren, het topic gaat nu nog voornamelijk over de prijs en de lengte en het wordt nu echt vervelend. We weten het nu wel !
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Alyx is een lekker wijfXymox schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:37:
wat misschien wel zo is.... (toch nog even terugkomend op het "korte" verhaal) Valve heeft altijd gezegd dat ze luisteren naar de gamers en met Steam en die episodes kunnen ze sneller en beter inspringen op de wensen van de gamer.
Misschien dat ze ep2/3 langer maken?
ah.... hopen mag toch?
Misschien dat ze ep2/3 langer maken?
ah.... hopen mag toch?
Verwijderd
Het episodic concept was op voorhand toch bekend? Wat zit je nu te klagen dat er geen einde aan is? Dat wist je toch op voorhand dat dit zo ging zijn? Dat is nu eenmaal het concept!!! 3 episodes waarbij veel belang wordt gehecht aan het vervolgverhaal. Sorry maar dan is het wel heel naief te denken dat er een mooi einde komt aan episode 1.Dracul schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:19:
Een opmerking is nooit raar.
Ook met betrekking tot de duur van het spel: het is idd zeer kort, maar nogmaals: dat wist je toch op voorhand. Trouwens voor het episodic concept vond ik de duur nog meevallen (mag uiteraard altijd langer
Dat je het concept niet goed vind, kan ik volledig begrijpen. Evenals dat je je geld liever aan andere games uitgeeft. Alleen vind ik het onterecht dat je hier loopt af te kraken dat er niet echt een einde is, terwijl dit wel meer dan duidelijk was dat het zo ging zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:24 ]
Ik heb het niet over het eind van de episode maar van Half-Life en Half-Life 2 wat veruit de zwakste schakels waren van beide spellen tenzij je op open eindes kickt en het fijn vind om op kosten gejaagd te worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Dracul op 10-06-2006 12:29 ]
Verwijderd
Dit is inderdaad een mindere zaak voor een volledig game. Heb me er echter niet zo fel aan gestoord als jij. Ondertussen zal het wel duidelijk zijn dat alles van de HL serie zulke open eindes heeft. Het zou me zelfs verbazen als episode 3 geen open einde gaat hebben.Dracul schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:27:
Ik heb het niet over het eind van de episode maar van Half-Life en Half-Life 2 wat veruit de zwakste schakels waren van beide spellen tenzij je op open eindes kickt.
Ik denk dat de open eindes een zaak zijn die je van je af moet proberen te zetten. Het is nu eenmaal noodzakelijk voor een vervolgverhaal te kunnen opbouwen. Daarnaast kan je nog altijd volop genieten van de gameplay op zich.
Maar het is een keuze die je voor jezelf moet maken.
Verwijderd
Misschien, misschien, misschien. Het was helemaal geen oordeel over episodic content, het was een opmerking in het algemeen. Misschien dat alles wat in nieuw is op deze wereld een slecht idee is, maar dat zal de toekomst misschien uitwijzen.Tijgert schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:31:
[...]
Mogelijk moet men er aan wennen, maar om nu al te zeggen dat het mogelijk geen goed plan is is wel erg snel... en dat terwijl er al zoveel verkocht zijn... DAT is pas een rare opmerking.
even iets anders, andere mensen soms ook las van vastlopers op het moment van of level change of auto save, heb namelijk vaak dat hij op dat soort punten gewoon vast slaat.
verder leuke game, commentary is zeer leerzaam iig
verder leuke game, commentary is zeer leerzaam iig
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ben het wel eens met de meeste dingen die je zegt vind alleen dat je een eind veel professioneler kunt afsluiten en toch ruimte bieden voor een vervolg. Daarnaast kun je delen ook veel beter in elkaar over laten lopen maar dat is mijn mening.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:32:
[...]
Dit is inderdaad een mindere zaak voor een volledig game. Heb me er echter niet zo fel aan gestoord als jij. Ondertussen zal het wel duidelijk zijn dat alles van de HL serie zulke open eindes heeft. Het zou me zelfs verbazen als episode 3 geen open einde gaat hebben.
Ik denk dat de open eindes een zaak zijn die je van je af moet proberen te zetten. Het is nu eenmaal noodzakelijk voor een vervolgverhaal te kunnen opbouwen. Daarnaast kan je nog altijd volop genieten van de gameplay op zich.
Maar het is een keuze die je voor jezelf moet maken.
De tering, je praat alsof 15 euro een rip uit je lijf isDracul schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:27:
Ik heb het niet over het eind van de episode maar van Half-Life en Half-Life 2 wat veruit de zwakste schakels waren van beide spellen tenzij je op open eindes kickt en het fijn vind om op kosten gejaagd te worden.
Als je met dit mooie weer op een terrasje gaat zitten dan ben je binnen no-time al 15 euro kwijt,
en waarschijnlijk een heel stuk sneller dat dat je EP1 uitspeelt
Om toch maar weer even Hollywood er bij te halen, hoeveel films eindigen niet met een open einde waar men de kijker in het ongewisse laat? Zelfs grote kaskrakers hebben lang niet altijd een resoluut einde en zijn toch uiterst professioneel (Matrix, Silence of the Lambs om er maar een paar te noemen).Ben het wel eens met de meeste dingen die je zegt vind alleen dat je een eind veel resoluter en professioneler kunt afsluiten en toch ruimte bieden voor een vervolg.
Zoals Valve z'n games maakt ziet er in mijn ogen ERG profi uit, widescreen support, hoge FPS met relatief lage systeem eisen (relatief he... kijk hoe bagger andere programmeurs kunnen schrijven).
Ze maken een zeer tergende en "meer" willende cliffhanger die in films of TV series (ik werd GEK van de Stargate cliffhangers) niet zou misstaan. Maar dan zul jij je waarschijnlijk ook wel enorm aan films en TV ergeren lijkt me.
Episodic is een heel nieuw concept en je wist dat al van day one, live with it
15 euro of 150 euro waar het om gaat is de verhouding tussen prijs en kwaliteit. Die afweging mag iedereen voor zich maken.
De enigste televisie die ik kijk zijn sport en informatieve programma's op meestal de publieke omroep dus daar zal ik niet over oordelen.
Kijk wel veel films maar ik heb persoonlijk liever een game die het einde en begin van een goede reeks boeken benadert. The Matrix en Silence of the Lambs zijn zowel goede als slechte voorbeelden. Beide zijn goede films net als het originele Half-Life een goede game is. Echter vind ik dat van beide films en van Half-Life nooit een vervolg had moeten komen en dat die vervolgen de hele naam naar beneden halen die het origineel had opgebouwt. Zou Valve ook veel liever gewoon constant originele games op de markt zien brengen. Maar jah, it's all about the money.
Vind trouwens wel dat The Matrix en Silence of the Lambs een veel professioneler einde hebben waar ik meer vrede mee kan hebben dan beide Half-Life games. Er zijn zoiezo maar weinig spellen die het niveau halen van een A-film.
De enigste televisie die ik kijk zijn sport en informatieve programma's op meestal de publieke omroep dus daar zal ik niet over oordelen.
Kijk wel veel films maar ik heb persoonlijk liever een game die het einde en begin van een goede reeks boeken benadert. The Matrix en Silence of the Lambs zijn zowel goede als slechte voorbeelden. Beide zijn goede films net als het originele Half-Life een goede game is. Echter vind ik dat van beide films en van Half-Life nooit een vervolg had moeten komen en dat die vervolgen de hele naam naar beneden halen die het origineel had opgebouwt. Zou Valve ook veel liever gewoon constant originele games op de markt zien brengen. Maar jah, it's all about the money.
Vind trouwens wel dat The Matrix en Silence of the Lambs een veel professioneler einde hebben waar ik meer vrede mee kan hebben dan beide Half-Life games. Er zijn zoiezo maar weinig spellen die het niveau halen van een A-film.
[ Voor 13% gewijzigd door Dracul op 10-06-2006 14:39 ]
The Matrix was van het begin af aan een trilogy, ook dat was bekend, dus open eindes met cliffhangers.
SOTL was alleen om aan te geven dat een film ook een open einde kan hebben dat niet bevredigend is en waar in principe geen sequel voor bedoeld was.
Sequels zijn per definitie toch al verdoemd om inferieur te zijn aan de voorganger, op een uitzondering na dan (b.v. Indiana Jones, maar da's dan mijn mening).
Dit komt gewoon omdat iets origineels na de eerste keer niet meer origineel is, niet omdat het slechter is. Iets kan beter zijn op alle fronten en toch teleurstellen omdat men de originaliteit niet meer ervaart -> HL2 (voor sommigen dan).
Je zou HL2 een 'nieuw' spel kunnen maken door Gordon een andere naam te geven en de titel te veranderen (en die koevoet weglaten...) Presto, nieuw spel en geen gezeik.
Nu heb je iets unieks in game land, een verhaal dat wordt door verteld, betere graphics maar met de oude vertrouwde feel en geluidjes. Ikzelf kreeg spontane giggles toen ik zag dat het net HL1 was, maar dan verder verteld en veel mooier. Vooral Alyx... fiets-wiel!
Maar laten we niet vergeten dat HL1 en 2 naast elkaar leven, de een bestrijdt de ander niet. Het is van dezelfde makers die er goed werk van hebben gemaakt en dat blijven doen voor het verhaal en voor de speler.
Nogmaals, als je het te kort vindt dan snap je het principe van 'episodic' niet. Als je het te kort vindt voor het geld dan wil je waarschijnlijk voor een dubbeltje op de eerste rij zitten want een rekensom leert dat dit voor de speelduur van een gemiddeld spel een normale prijs is.
En nu heb ik er genoeg van mijn retoriek uit te dragen, ik ga werken (
godverdegodver, met DIT weer werken....#$%@#&!*)
SOTL was alleen om aan te geven dat een film ook een open einde kan hebben dat niet bevredigend is en waar in principe geen sequel voor bedoeld was.
Sequels zijn per definitie toch al verdoemd om inferieur te zijn aan de voorganger, op een uitzondering na dan (b.v. Indiana Jones, maar da's dan mijn mening).
Dit komt gewoon omdat iets origineels na de eerste keer niet meer origineel is, niet omdat het slechter is. Iets kan beter zijn op alle fronten en toch teleurstellen omdat men de originaliteit niet meer ervaart -> HL2 (voor sommigen dan).
Je zou HL2 een 'nieuw' spel kunnen maken door Gordon een andere naam te geven en de titel te veranderen (en die koevoet weglaten...) Presto, nieuw spel en geen gezeik.
Nu heb je iets unieks in game land, een verhaal dat wordt door verteld, betere graphics maar met de oude vertrouwde feel en geluidjes. Ikzelf kreeg spontane giggles toen ik zag dat het net HL1 was, maar dan verder verteld en veel mooier. Vooral Alyx... fiets-wiel!
Maar laten we niet vergeten dat HL1 en 2 naast elkaar leven, de een bestrijdt de ander niet. Het is van dezelfde makers die er goed werk van hebben gemaakt en dat blijven doen voor het verhaal en voor de speler.
Nogmaals, als je het te kort vindt dan snap je het principe van 'episodic' niet. Als je het te kort vindt voor het geld dan wil je waarschijnlijk voor een dubbeltje op de eerste rij zitten want een rekensom leert dat dit voor de speelduur van een gemiddeld spel een normale prijs is.
En nu heb ik er genoeg van mijn retoriek uit te dragen, ik ga werken (
tja.. 3x15 euro=45 euro.. 1 volledig spel = 45 euro. (nee, kom niet aan met "ik heb maar x euro betaald")
ep1=3-4 uur... hl2=10-12 uur.. de verhouding zit er wel in.
Lengte en open einde was bekend. Zo niet, dan heb je onder een rots geleeft.
Inhoudelijk: Ik vond het wel een goed vervolg. Het verhaal gaat verder, roept wat nieuwe vragen op. Ook het sidekick gedeelte is redelijk goed gedaan. Dan heb je niet zo het idee het allemaal alleen te moeten doen. Het enige minpunt vond ik de citizens naar de trein brengen, dat werd te repetatief. Commentaar mode is geweldig. Dat geeft een leuk inzicht in de gedachtegang en ontwikkel ideeen. Dat geeft het al een reden het een 2e keer door te spelen wat de speeltijd gelijk verdubbeld
ep1=3-4 uur... hl2=10-12 uur.. de verhouding zit er wel in.
Lengte en open einde was bekend. Zo niet, dan heb je onder een rots geleeft.
Inhoudelijk: Ik vond het wel een goed vervolg. Het verhaal gaat verder, roept wat nieuwe vragen op. Ook het sidekick gedeelte is redelijk goed gedaan. Dan heb je niet zo het idee het allemaal alleen te moeten doen. Het enige minpunt vond ik de citizens naar de trein brengen, dat werd te repetatief. Commentaar mode is geweldig. Dat geeft een leuk inzicht in de gedachtegang en ontwikkel ideeen. Dat geeft het al een reden het een 2e keer door te spelen wat de speeltijd gelijk verdubbeld
I.p.v. een FILM maken ze nu gewoon een SERIE. niks mee
ik vind het zelfs beter! vaker een nieuw deeltje ! zolang ze maar een goede singleplayer game van maken, hoor je mij niet klagen. Wel hoop dat uiteindelijk wel alles echt duidelijk word. (Na het zien van matrix 1,2,3 zijn er nog zoveel onduidelijkheden) dat hoop ik dus niet te zien in het Half-Life verhaal.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
Nou, ik denk van niet.Aap schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:11:
I.p.v. een FILM maken ze nu gewoon een SERIE. niks meeWel hoop dat uiteindelijk wel alles echt duidelijk word. (Na het zien van matrix 1,2,3 zijn er nog zoveel onduidelijkheden) dat hoop ik dus niet te zien in het Half-Life verhaal.
Jouw voorbeeld van The Matrix is volgens mij heel goed, ook bij HL hebben ze een hoop niet uitgelegd, alleen maar om de simpele reden dat elke verklaring minder zou zijn dan al de fans daarvoor al bedacht hebben.
Verwijderd
Ik heb Episode 1 maandag ook gehaald in de MediaMarkt
Nu heb ik eergisteren en gisteren gespeeld (super spel trouwens :-) ), en gisterenavond is men pc gecrashed... alles weg. Heeft iemand een savegame voor mij uit chapter 4, ongeveer kort na
Het voordeel van een forum is dat iedereen het antwoord op een vraag kan lezen. Via e-mail wordt dat wat moeilijk
Dank bij voorbaat
Nu heb ik eergisteren en gisteren gespeeld (super spel trouwens :-) ), en gisterenavond is men pc gecrashed... alles weg. Heeft iemand een savegame voor mij uit chapter 4, ongeveer kort na
spoiler:
waar ge die antlion warrior moest kapotmaken
Het voordeel van een forum is dat iedereen het antwoord op een vraag kan lezen. Via e-mail wordt dat wat moeilijk
Dank bij voorbaat
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 19:59 ]
Heb wat ontdenkt bij The LostCoast. Misschien had jullie dit al eerder ontdenkt maar dan hoor ik het wel
Mijn savegame was gekomen in die kerk waarbij vanalles gebeurt. Daarna ging ik naar buiten maar wilde terug lopen, wat niet meer kon omdat door het poortje opeens een deur stond. Na wat stapelen van kisten, palletten e.d. is het gelukt om eroverheen te komen
en wil ik naar bene toen het er allemaal maar "vaag" uitzag:

Anyway toen maar ff fraps aangezet om te chekken of ik er ook op kon lopen
zie hier het resultaat.
Het lijkt wel alsof ze een box erom heen hebben gemaakt zodat er minder berekent hoeft te worden voor de videokaart aangezien je hier normaal niet meer kan komen/niks meer van kan zien. (omdat je daarna op de stijger gaat en dan met die lift enzo het einde ziet).
Wel leuk dat je enorm veel kogelgaten kan maken zonder dat ze verdwijnen

Anyway toen maar ff fraps aangezet om te chekken of ik er ook op kon lopen
Het lijkt wel alsof ze een box erom heen hebben gemaakt zodat er minder berekent hoeft te worden voor de videokaart aangezien je hier normaal niet meer kan komen/niks meer van kan zien. (omdat je daarna op de stijger gaat en dan met die lift enzo het einde ziet).
Wel leuk dat je enorm veel kogelgaten kan maken zonder dat ze verdwijnen

Wegens een gebrek aan tijd nu pas begonnen met spelen.
Helaas ben ik ook getroffen door de sound bug (had ik met HL2 niet, terwijl dit hetzelfde systeem is (alleen nu XP ipv 2k)). Het stotteren en even freezen is al vervelend, het wordt helemaa fucked up wanner alles echt muurvast komt te zitten dan alleen met het power knopje van je pc de boel weer gereset kan worden.
Hoop dat er een permante fix voor komt, want dit is niet leuk.
Helaas ben ik ook getroffen door de sound bug (had ik met HL2 niet, terwijl dit hetzelfde systeem is (alleen nu XP ipv 2k)). Het stotteren en even freezen is al vervelend, het wordt helemaa fucked up wanner alles echt muurvast komt te zitten dan alleen met het power knopje van je pc de boel weer gereset kan worden.
Hoop dat er een permante fix voor komt, want dit is niet leuk.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Aah, gisteren uitgespeeld, echt prachtige game. Valve, hier mag je trots op zijn. Actie aan een stuk door en met Commentary (ben nog meer een stukje) is het ook echt leuk om nog een keer te doen. De details die je krijgt. Zelfs op mijn systeem, P4D830, Asus EN6200TC, 1GB RAM, loopt ie nog soepeltjes.
spoiler:
Alleen die Ant-Lion Warrior was moeilijk. Daar heb ik zitten kloten 
In de developer commentaries van Episode One leggen ze uit dat ze speler op bepaalde manieren willen laten vorderen in het spel, waarna een bepaalde gebeurtenis in het spel een script wordt getriggerd die bijvoorbeeld de weg waar je bent gelopen op een of andere manier afsluit. Dan kan de engine die weg niet meer toegankelijk maken en de events, characters, geheugen-vretende-dingen en dat soort zaken uit het spel halen zodat er weer geheugen vrijkomt dat gebruikt kan worden en ten goede komt aan de prestaties van het spel. Ergo, waar jij dus nu bent gekomen daar hoor je niet eens te komenAap schreef op zondag 11 juni 2006 @ 01:27:
daar heb je inderdaad een goed puntAap schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:11:
I.p.v. een FILM maken ze nu gewoon een SERIE. niks meeik vind het zelfs beter! vaker een nieuw deeltje ! zolang ze maar een goede singleplayer game van maken, hoor je mij niet klagen. Wel hoop dat uiteindelijk wel alles echt duidelijk word. (Na het zien van matrix 1,2,3 zijn er nog zoveel onduidelijkheden) dat hoop ik dus niet te zien in het Half-Life verhaal.
ook vind ik het jammer dat je zo weinig komt te weten over Gordon zelf. In heel HL2 werd er helemaal niks over hem verteld, en hij zegt zelf ook niks, ook jammer...
en toch blijf ik hopen dat je terug moet naar BM om het verhaal af te sluiten....
BM met souce engine...
BM met souce engine...
Black Mesa is genuked, er was dacht een referentie in Opposing Force. Het staat in iedergeval op die website met de uitleg van het totale verhaal.me_mrtn schreef op maandag 12 juni 2006 @ 07:48:
Black Mesa was toch boem! weg?!
Tip voor jou:Magic666 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 07:39:
en toch blijf ik hopen dat je terug moet naar BM om het verhaal af te sluiten....
BM met souce engine...
http://www.blackmesasource.com/

Mod is nog niet uit helaas
die website ken ik ja, het is dus mogelijk 
Daarom lijkt het me zo gaaf als Valve het over zou nemen. Het verhaal zal vast wel zo te schrijven zijn dat er nog ergens een stuk BM is wat we nog niet kennen/niet genuked is.
Het kantoortje van de G-man zeg maar
Daarom lijkt het me zo gaaf als Valve het over zou nemen. Het verhaal zal vast wel zo te schrijven zijn dat er nog ergens een stuk BM is wat we nog niet kennen/niet genuked is.
Het kantoortje van de G-man zeg maar
Trouwens, voor zover ik weet is Black Mesa niet genuked. In Opposing Force moest je juist voorkomen dat Black Mesa genuked werd volgens mij
Verwijderd
mijn allereerste post op dit forum, en hopelijk niet mijn laatste.babba schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:43:
Trouwens, voor zover ik weet is Black Mesa niet genuked. In Opposing Force moest je juist voorkomen dat Black Mesa genuked werd volgens mij
maar in opposing force is black mesa wel degelijk opgeblazen. toen je die bom moest disarmen, moest je weg lopen.dan, als je achterom kijkt, zie je de gman aan die bom prutsen. op het laatst ben je samen met hem in een helikopter, plotseling zie je op de achtergrond een kernexplosie, boem weg black mesa
...tenzij het een neutronen bom was, dan bleef de basis intact en gingen alleen de peopletjes poef weg...
Ik zou het wel lachen vinden als er een Black Mesa wordt gemaakt waarmee je daadwerkelijk wat kunt achter al die computers/installaties door allerlei knopjes in te rammen 
Moet toch te doen zijn met al die o zo ingewikkelde Source Engine van ze ??
Moet toch te doen zijn met al die o zo ingewikkelde Source Engine van ze ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sorry, het is al zo'n tijd geleden dat ik OpFor heb gespeeldVerwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:08:
[...]
mijn allereerste post op dit forum, en hopelijk niet mijn laatste.
maar in opposing force is black mesa wel degelijk opgeblazen. toen je die bom moest disarmen, moest je weg lopen.dan, als je achterom kijkt, zie je de gman aan die bom prutsen. op het laatst ben je samen met hem in een helikopter, plotseling zie je op de achtergrond een kernexplosie, boem weg black mesa.
Maar dan nog, Valve kan hier volgens mij nog best van afwijken, gezien het feit dat Opposing Force (en Blue Shift) niet door Valve gemaakt zijn
Verwijderd
dat is waar, beide delen zijn door gearbox gemaakt. alleen het script is gemaakt door de zelfde man die achter de storyline van half life zat. dus er zitten veel overeenkomsten in, het verhaal is dan ook een vervolg op half life zelfbabba schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:23:
[...]
Sorry, het is al zo'n tijd geleden dat ik OpFor heb gespeeld
Maar dan nog, Valve kan hier volgens mij nog best van afwijken, gezien het feit dat Opposing Force (en Blue Shift) niet door Valve gemaakt zijn
Ik heb beide uitbreidingen niet eens gespeeld.. alleen HL1, HL2, Ep1. Misschien toch maar gaan spelen heb ze hier wel liggen namelijk
bijna vakantie.. dus
Verwijderd
dan zou ik als ik jouw was maar eerst opfor gaan spelen. blue shift vond ik niks aan imo. ik ga je niks vertellen over het verhaal, anders verpest ik het voor jouw
Verwijderd
Ik heb nu HL2 en HL2 -E1 gespeeld. Is het ook aan te raden dat ik HL1 speel? De grote verhaallijnen van HL1 ken ik al.
Tuurlijk is het aan te raden! Het is gewoon een super vet spel!
Tuurlijk, die had je al gespeeld moeten hebben voor Half-Life 2.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:04:
Ik heb nu HL2 en HL2 -E1 gespeeld. Is het ook aan te raden dat ik HL1 speel? De grote verhaallijnen van HL1 ken ik al.
Laat je niet weerhouden door de graphics, het is tenslotte al een spel uit 1998
Maar het verhaal is geweldig, je gaat al snel helemala op in het spel. De graphics zijn wel wat gedateerd helaas. Maar toch, als je het nog nooit gespeeld hebt .....
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Gedateerd? Vind het nog steeds gigantisch mooi die hele stad! Maarja, FEAR heb ik niet gespeeld en WoW ben ik verslaafd aan en daarvoor BF2....ErikRo schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:50:
Maar het verhaal is geweldig, je gaat al snel helemala op in het spel. De graphics zijn wel wat gedateerd helaas. Maar toch, als je het nog nooit gespeeld hebt .....
De graphics zijn dus echt niet gedateertErikRo schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:50:

HL1 bedoelde hij
dat is gedateerd
Hij heeft het over HL1.Hidde schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:06:
[...]
Gedateerd? Vind het nog steeds gigantisch mooi die hele stad! Maarja, FEAR heb ik niet gespeeld en WoW ben ik verslaafd aan en daarvoor BF2....
edit:
Eerst refreshen voordat ik reageer

[ Voor 8% gewijzigd door Vanitas op 12-06-2006 22:32 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Dan vind ik het nog steeds niet gedateerd.Vanitas schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:32:
[...]
Hij heeft het over HL1.
edit:
Eerst refreshen voordat ik reageer
leuke van blue shift toendertijd was de high defenition pack die erbij zat
zodat HL1 en opfor er nog beter uit zagen met high res textures! weet iemand of hl1 nog steeds zo te installeren is? eignelijk niet meer geprobeert met steam
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
edit: woei, foutje?
[ Voor 94% gewijzigd door strandbal op 13-06-2006 10:08 ]
Hier stond een dode link.
- Start Steam (als je dat nog niet had gedaan)Nhaixatael schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:56:
leuke van blue shift toendertijd was de high defenition pack die erbij zatzodat HL1 en opfor er nog beter uit zagen met high res textures! weet iemand of hl1 nog steeds zo te installeren is? eignelijk niet meer geprobeert met steam
- Download/Installeer Half-Life/Opposing Force/Blue Shift (als je dat nog niet had gedaan)
- Open deze URL in je browser: steam://installaddon/halflifehd
niemand ??Damian schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:25:
Ik denk dat er vast meerdere zijn hier in het topic, die het probleem hebben dat het geluid stottert. Elke keer als een nieuw soort geluidje moet worden afgespeeld, hangt het spel voor een x aantal seconden, en gaat ie daarna gewoon verder. Het is echt een bug denk ik, want het spel loopt verder wel goed. Audigy 2 met 2 x 6600GT SLI.
Iemand tips?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Waarom wist ik niks van dat HighDef pack af? Zijn er nog meer van die dingen??
Fakefactory highres skinpack voor HL2 bijvoorbeeld.
Hoeveel geheugen heb je in je systeem ?
- Gebruik eens de -heapsize [Kilobytes] command line parameter instelling (zet 'm op de helft van je fysieke geheugen.
- Zet de soundquality op LOW
- Valideer de installatie die je kan starten in het eigenschappenscherm van HL2:EP1
- Defragmenteer je HD met een goede tool, zoals PerfectDisk
- Laat Steam de game bestanden ook defragmenteren, ook via de eigenschappen
- Zet alle op de achtergrond draaiende programma's eens uit (antivirus etc)
- Stel de geluidsopties in het spel op 2 speaker of headphone.
- Plaats in de cfg file de volgende regels :
cl_forcepreload 1
sv_forcepreload 1
Wellicht dat dit helpt.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Heb ik alFakefactory highres skinpack voor HL2 bijvoorbeeld.
Dan worden alle models/geluiden/etc alvast geladen in het geheugen en niet pas als het nodig is
Aha, dus als dan heb ik niet meer het probleem dat als bijvoorbeeld Breen begint te praten op een scherm dat hij eerst stottert?Jerry schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:18:
[...]
Dan worden alle models/geluiden/etc alvast geladen in het geheugen en niet pas als het nodig is.
Probeer 't.
Lees ik vanavond wel of het voor hielp. Is so, ga ik mij ook even uitleven daarop.
Lees ik vanavond wel of het voor hielp. Is so, ga ik mij ook even uitleven daarop.
Jup, maar als je geheugen vol is, moet ie alsnog gaan swappen en dan kan ie evt. weer gaan stotteren. Maar dat is een kwestie van uitproberenbabba schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:28:
[...]
Aha, dus als dan heb ik niet meer het probleem dat als bijvoorbeeld Breen begint te praten op een scherm dat hij eerst stottert?
Net geprobeert, wat een verschil zeg, alles gaat supersmooth. Niet te geloven dat de oplossing zo makkelijk wasJerry schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:44:
[...]
Jup, maar als je geheugen vol is, moet ie alsnog gaan swappen en dan kan ie evt. weer gaan stotteren. Maar dat is een kwestie van uitproberen.
Help, ik zit ergens vast!
spoiler:
Ik ga nu met Alyx op een glazen plateau (lift) naar beneden. Je moet dan wat brokstukken opvangen/wegschieten en op een gegeven moment stopt de lift er dan mee. Ik moet dan zo'n energiebal in een gat stoppen. Er zit alleen een ruit voor en ik heb geen idee wat ik eraan moet doen...
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Breepee schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:02:
Help, ik zit ergens vast!
spoiler:Ik ga nu met Alyx op een glazen plateau (lift) naar beneden. Je moet dan wat brokstukken opvangen/wegschieten en op een gegeven moment stopt de lift er dan mee. Ik moet dan zo'n energiebal in een gat stoppen. Er zit alleen een ruit voor en ik heb geen idee wat ik eraan moet doen...
spoiler:
Die machine in de buurt van het glas met je gravitygun destructeren? als ik het mij goed herinner...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 21:11 ]
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:10:
[...]
spoiler:Die machine in de buurt van het glas met je gravitygun destructeren? als ik het mij goed herinner...
spoiler:
ja en dan aan de zeikant er hem in proberen te schieten
koekoek2003nl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:14:
[...]
spoiler:ja en dan aan de zeikant er hem in proberen te schieten
spoiler:
Nou ja, spoiler... vergeet niet dat je met die energy balls kunt biljarten... hoekjes omschieten enzo... 
De combi van deze hielp iig niet.Xymox schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:03:
[...]
Hoeveel geheugen heb je in je systeem ?
- Gebruik eens de -heapsize [Kilobytes] command line parameter instelling (zet 'm op de helft van je fysieke geheugen.
- Zet de soundquality op LOW
- Valideer de installatie die je kan starten in het eigenschappenscherm van HL2:EP1
- Defragmenteer je HD met een goede tool, zoals PerfectDisk
- Laat Steam de game bestanden ook defragmenteren, ook via de eigenschappen
- Zet alle op de achtergrond draaiende programma's eens uit (antivirus etc)
- Stel de geluidsopties in het spel op 2 speaker of headphone.
- Plaats in de cfg file de volgende regels :
cl_forcepreload 1
sv_forcepreload 1
Wellicht dat dit helpt.
En dan maar je sound quality omlaag gooien? Liever niet of course, maar zal het morgen wel testen.
Je zou natuurlijk ook gewoon die afgedankte 9700 bij het grof vuil kunnen flikkeren en een fatsoenlijke graka kunnen kopen
Als ik een nieuwe koop wordt het een PCI-e kaartje. Dat houdt in dat ik een nieuw mobo moet hebben en dan wil ik meteen een nieuwe proc. En daar heb ik @ the moment het geld niet voor over.
We praten hier trouwens niet over eche performance issues veroorzaakt door slechte hardware, maar performance issues veroorzaakt door de game. Want ook high end systemen hebben hier last van. Dit was al bekend in HL2 (vreemd genoeg weinig last van), maar je zou toch mogen hopen dat ze het nu toch echt eens hadden aangepakt in E1.
We praten hier trouwens niet over eche performance issues veroorzaakt door slechte hardware, maar performance issues veroorzaakt door de game. Want ook high end systemen hebben hier last van. Dit was al bekend in HL2 (vreemd genoeg weinig last van), maar je zou toch mogen hopen dat ze het nu toch echt eens hadden aangepakt in E1.
Een 9700 zou ik nog niet bij het grof vuil gooien. Ik heb een 9800Pro en ik kan alles voluit spelen.vosss schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:26:
Je zou natuurlijk ook gewoon die afgedankte 9700 bij het grof vuil kunnen flikkeren en een fatsoenlijke graka kunnen kopen![]()
Verwijderd
ten eerste, die geluidstotter heeft niks met je systeem te maken. het ligt aan de source engine. laatst is de stutterbug gefixed in half life 2, maar is de bug teruggekomen in episode 1. het is gewoon een kwestie van afwachten tot valve met een patch komt. hopelijk zo snel mogelijk
Ik had bij half life 2 ook heel de tijd die geluidsbug, maar in episode 1 geen last van gehad. Blijkbaar bij een update is weggehaald ofzo. (Heb trouwens een terratec 7.1 universe)Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:21:
ten eerste, die geluidstotter heeft niks met je systeem te maken. het ligt aan de source engine. laatst is de stutterbug gefixed in half life 2, maar is de bug teruggekomen in episode 1. het is gewoon een kwestie van afwachten tot valve met een patch komt. hopelijk zo snel mogelijk
ik zit vast in hl2, had het spel al heel lang. maar nooit de sp gespeeld
wie o wie kan mij helpen ?
zie spoiler
zie spoiler
spoiler:
in het "Follow Freeman" gedeelte , kom je in een gebouw waar die gozer op het dak zit en je vraagt om een grenade te gooien naar de snipers die hem daar vast gepind hebben.
echter nadat ik 1 sniper gedood heb(zie er ook maar 1)
gebeurt er niks meer, en blijft hij wezenloos op dat dak zitten.

KPN - Vodafone Ziggo Partner
Verwijderd
CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:03:
zie spoiler
spoiler:in het "Follow Freeman" gedeelte , kom je in een gebouw waar die gozer op het dak zit en je vraagt om een grenade te gooien naar de snipers die hem daar vast gepind hebben.
![]()
![]()
![]()
spoiler:
al voor elke raam gaan staan dansen om te zien of er nog snipers zijn? vervolgens naar hem toe gaan, daar ook voor elk raam gaan staan dansen. Wanneer alle snipers uitgeschakeld zijn, zou hij normaal toch moeten reageren en terug mee naar beneden gaan. Er zijn toch minimum 2 snipers dacht ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 11:08 ]
typ eens in je console "ai_disable 0"CrankyGamerOG schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:03:
zie spoiler
spoiler:in het "Follow Freeman" gedeelte , kom je in een gebouw waar die gozer op het dak zit en je vraagt om een grenade te gooien naar de snipers die hem daar vast gepind hebben.
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:07:
[...]
spoiler:al voor elke raam gaan staan dansen om te zien of er nog snipers zijn? vervolgens naar hem toe gaan, daar ook voor elk raam gaan staan dansen. Wanneer alle snipers uitgeschakeld zijn, zou hij normaal toch moeten reageren en terug mee naar beneden gaan. Er zijn toch minimum 2 snipers dacht ik.
spoiler:
als je de trap op komt links zit er 1, dan nog eens een trap op zitten er 2 tegenover Barny, als je ze hebt gehad moet hij reageren, heb zelf 1 keer gehad dat ie dat niet deed, saveame geladen en daarna deed ie het wel, probleem was toen volgens mij dat ik beneden op straat 1 sniper te veel had afgemaakt (voordat je het gebouw in gaat ergens achterin zit er eentje die je net niet zou moeten kunnen raken) SUCCES!
Verwijderd
spoiler:
Dat sniper geweer met die blauwe laser lijkt me eigenlijk wel een zalig wapen. Tot nu toe is het enige wapen met een scope, de crossbow. Dat sniper wapen mag voor mijn part zeker geintroduceerd worden als wapen
In episode 1 maakt Alyx er toch ook al gebruik van. Wel ik zie dat als wapen wel zitten hoor !
Dit topic is gesloten.