[PC] Half-Life 2 deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.301 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
vosss schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:28:
spoiler:
Grrr, ik krijg dat grote beest met die lange poten niet afgeschoten met 3 raketten en meer vind ik er niet. De hendel om de poort open te maken waar alyx door verdween heeft ie stuk geschoten en ik zie geen andere uitweg?! :?

Iemand? :)
spoiler:
rechts naast je schiet hij als het goed is een 'doorgang' open. De deuren bij zo'n container vliegen open, waar je doorheen kunt.
Moest zelf ook even goed kijken ;)

Uitgespeeld. Geweldige game voor dat geld :D

Staan die muziekfiles nog ergens los? (om naar te luisteren dus) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
spoiler:
Grrr, ik krijg dat grote beest met die lange poten niet afgeschoten met 3 raketten en meer vind ik er niet. De hendel om de poort open te maken waar alyx door verdween heeft ie stuk geschoten en ik zie geen andere uitweg?! :?

spoiler:
Het is de bedoeling dat jij nu een andere uitweg vindt, aangezien de poort inderdaad niet meer open kan.

De oplossing:
Containers; het is de bedoeling dat je via de containers (of je er nu doorheen loopt, of van de ene container op de andere springt; let vooral op de schuine container, als je daar op springt kun je naar het bovenste platform) je weg naar de andere kant vindt waar Alyx je op zal wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
spoiler:

spoiler:
Dit is een van de coolste stukken. De bedoeling is inderdaad dat de hendel kapot gaat nadat alyx erdoor heen is gegaan. Nu krijg je als het goed is recht een explosie en dat begint een soort run/jump style door de omgeving. Om het einde is een plek waar je meer raketten vind en kun je het beest kapot schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:08
Mijn mening:

Op een goeie 4u en drie kwartier had ik het uit op normal mode. De sfeer is quasi identiek aan die van Half-Life 2. Over de prijs ben ik niet ontevreden of tevreden. Het is gewoon een goede prijs.

positief:
  • Het zijn 4-5 wel zeer intensieve uurtjes gameplay.
  • Met HDR ziet het weer net iets beter uit. Ook het leveldesign is over het algemeen wel goed. Ik heb mij niet gestoord aan het feit dat er praktisch geen nieuwe textures zijn wat ook logisch is wanneer je terug in dezelfde omgeving speelt.
  • Je kan nu langer spelen aan één stuk door voor wanneer er een "load game" message kwam te staan. In half-life2 had je soms echt wel héél korte stukjes.
  • Comentary mode vind ik wel interessant
negatief:
  • Ik had wel graag een paar grote open plaatsen gehad, of gewoon stukjes die je kon verkennen zonder dat het op de eigenlijk weg ligt. Dit zou de illusie meer creëren van een verwoeste stad. liever meer combines en minder zombies maar dat is natuurlijk vrij persoonlijk.
  • Alyx heeft naar mijn mening gewoon te veel ammo bij. :) Het had leuk geweest waneer zij ook eens een doosje kogels zou oppakken. Ze is bij mij ook niet gestorven, ze mocht van mij wel een keer bewusteloos geslagen worden. Niet in één keer dood want babysitten wil ik ook niet doen.
  • De nieuwe vijand: de zombine had van mij wel een extra wapen mogen hebben i.p.v. zo een domme kamikaze. Nog een extra vijand had wel gemogen...
Er is gratis een high-res texture pack te downloaden voor half-life 2. dit gaat onder de naam: "FakeFactory's & Ogg's High Resolution Pack (v2.20 Full)". Dit maakt de npc's en Alyx, de omgeveningen enz. weer nog een beetje mooier. Versie 2.20 is de laatste versie dat ik weet. Dit hadden ze van mij standaard bij episode one mogen bijvoegen. Een 256mb directx 9 video kaart en 1gig ram is wel een vereiste voor het fatsoenlijk te spelen! Er zijn nog wat andere leuke addons te downloaden via die link.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een uurtje intensieve single player gameplay: Je kan de mod minerva:metastasis downloaden en die haalt toch wel quasi het niveau van level design van half-life 2. Ook de muziek is zeer sterk. Zeer eenvoudige te installeren en het komt gewoon bij je steam lijst bij.

[ Voor 45% gewijzigd door FragileM64 op 05-06-2006 16:51 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hmnz, ik ga nog maar eens proberen dan om een uitweg te vinden, want bij die containters was ik allang geweest en kon ik niks vinden :)

Anyway, die highres texturepack....heb je daar een link van? Want mijn X1900XT trekt het makkelijk met alles vol open dus als het nog wat mooier kan ;)
=edit=
Al aangepast zie ik; dankje

[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 05-06-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
Even vraagje over het einde van Ep1 :

spoiler:
Hoezo hing Alyx aan die staaf? Wat is er gebeurd op die trein ?

[ Voor 3% gewijzigd door Hidde op 05-06-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een irritante niet doordachte dingen zitten er in ep1. Dat je in het begin weer persee met die gravety gun moet vechten terwijl dat ding niet prettig werkt omdat je een klein bereikt hebt. Nu zit ik bij dat stuk dat die glazen lift naar beneden gaat je je dat puin uit de lucht moet schieten maar ook dat werkt brak omdat die alex een dom wijf is, die gravety gun een bereik van 1milimeter lijkt te hebben, omhoog mikken en schieten foking irritant is etc.

Voor de rest ziet het er wel mooi uit en later in de game zal het hopelijk wel weer zo worden als in hl2 (of nog beter, zoals in hl1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hidde schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:47:
Even vraagje over het einde van Ep1 :

spoiler:
Hoezo hing Alyx aan die staaf? Wat is er gebeurd op die trein ?
Het is een preview van Episode Two.. niemand weet het antwoord dus
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:00:
Wat een irritante niet doordachte dingen zitten er in ep1. Dat je in het begin weer persee met die gravety gun moet vechten terwijl dat ding niet prettig werkt omdat je een klein bereikt hebt. Nu zit ik bij dat stuk dat die glazen lift naar beneden gaat je je dat puin uit de lucht moet schieten maar ook dat werkt brak omdat die alex een dom wijf is, die gravety gun een bereik van 1milimeter lijkt te hebben, omhoog mikken en schieten foking irritant is etc.

Voor de rest ziet het er wel mooi uit en later in de game zal het hopelijk wel weer zo worden als in hl2 (of nog beter, zoals in hl1).
Ik vond dat stukje ook wel wat lastig maar met quicksave en 6x spelen kom je er wel doorheen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 21:21
Vaag ik ben daar werkelijk niet 1 keer dood gegaan. Mss moet je niet proberen puin direct weg te schieten maar eerst op te vangen. Dat gaat een stuk makkelijker.
Ik vond persoonlijk de game niet echt moeilijker dan HL2, alleen volgen lastige stukken sneller achter elkaar.
Het enige punt waar ik een paar keer opnieuw moest was in het donker met de lift. (op normal)

[ Voor 16% gewijzigd door Mutatie op 05-06-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Die lift is simpel :p er komen maar 3 of 4grote brokstukken en die vang je op :) en daarna knal je het weg :D eitje.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik heb hem inmiddels (zij het met een paar tips van hier) ook uitgespeeld en ik vond hem zn geld meer dan waard.

Het ziet er echt goed uit op 1600x1200 met AA en AF vol open inclusief HDR O+
En ach, dat het korter is dan HL2 vond ik niet erg, ik bedoel ik heb het rustig aan gespeeld en had hem vrijdagmiddag gekocht. Wat is nou 20 euro? Een avondje niet naar de kroeg en je hebt er al 20 gewonnen!

Moet ik er wel bij zeggen dat ik dit weekend evengoed 3 dagen in de kroeg gehangen heb, dus eik heb ik niks gewonnen en ben ik excl HL2 EP1 150 euro lichter maargoed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Aap schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:53:
Die lift is simpel :p er komen maar 3 of 4grote brokstukken en die vang je op :) en daarna knal je het weg :D eitje.
spoiler:
Opvangen? Je moet de brokstukken wegknallen met behulp van zo'n 'energiebal'. Of weet jij nog een andere manier?

Het commentaar is zeker een pluspunt. Alleen die ene gast moet wat langzmamer praten, geen touw aan vast te knopen...

Bij Audio options kun je dan wel weer de subs aanzetten, maar toch... :P

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

Prutz0r schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:16:
[...]

Opvangen?
spoiler:
Je moet de brokstukken wegknallen met behulp van zo'n 'energiebal'.
Of weet jij nog een andere manier?
spoiler:
Gewoon rechtermuisknop om de grote brokstukken op te vangen, daarna wederom rechtermuisknop om ze neer te leggen (waarna ze verdwijnen.) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Yngwie- op 06-06-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:37
Yngwie- schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:25:
[...]

spoiler:
Gewoon rechtermuisknop om de grote brokstukken op te vangen, daarna wederom rechtermuisknop om ze neer te leggen (waarna ze verdwijnen.) ;)
spoiler:
Waarom lastig doen met ballen en dan wegschieten, of met opvangen en dan neerleggen?
gewoon in 1x wegschieten :P

zit nogsteeds op dat liftstukje vast(dat je moet wachten). Is mij te eng en zit daar bijna zonder kogels :P

[ Voor 3% gewijzigd door enira op 06-06-2006 00:34 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@jarnotjuh.

spoiler:
Ik heb dat stukje meerdere keren over moeten doen, het is behoorlijk lastig.

Toen ik het eindelijk gehaald had stond ik in de lift zonder enige ammo en met nog 1hp over :P

Het beste is om alex zo veel mogelijk het schietwerk te laten doen anders kom je veel te snel zonder kogels te zitten. Als er even geen zombies komen zet dan ff de lamp uit zodat die zich weer op kan laden.

Ik heb het spel nu een uurtje of 2 gespeelt en ik vind em erg leuk, beter dan HL2 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

gek dat ik totaal geen moeite had met die lift in het donker.

ik was alweer vlakbij de lift voordat al die zombies er waren, dus ik kon vrij snel instappen.... heb niet veel zombies hoeven afknallen..... bye bye zombies! 8)

het laatste level was wel eens van de leuksten.. komt ten eerste omdat vechten tegen combines op mij wat intenser overkomt als die suffe zombies... dan staat er ook nog zo'n 3 poot op je te knallen op het einde, en je moet nog de weg zoeken (nouhja zoeken... tis wel heel erg obvious allemaal)... echt heftige actie... was wel het enige level van EP1 waarbij ik het gevoel had echt middenin de actie te zitten! daardoor werdt het gevoel dat de game veel te kort is wel extra versterkt!

[ Voor 53% gewijzigd door Chaoss op 06-06-2006 10:47 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Prutz0r schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:16:
[...]

spoiler:
Opvangen? Je moet de brokstukken wegknallen met behulp van zo'n 'energiebal'. Of weet jij nog een andere manier?
geen bal voor nodig hoor, gewoon een losse flodder met je gravity gun shieten dan vliegt hij al weg.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 10:36
over het einde van ep1:
spoiler:
kan het niet zijn dat die hele toren gewoon opsteigd en door dat portal heen gaat? en aleen de indruk wekken dat ie explodeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

bartje321 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:23:
over het einde van ep1:
spoiler:
kan het niet zijn dat die hele toren gewoon opsteigd en door dat portal heen gaat? en aleen de indruk wekken dat ie explodeert
opsteigd? :X |:(

spoiler:
Ja vast, de "bazen" van Breen gaan een gebouw redden wat toch al op instorten staat 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
ik wist dat t fout gespeld was, aleen niet hoe het juist wel gespeld moest worden O-)
spoiler:
Ja vast, de "bazen" van Breen gaan een gebouw redden wat toch al op instorten staat 8)7
spoiler:
wie weet wat er zich in dat gebouw bevind. mischien wel iets heel belangerijks dat gered moet worden, en laten ze de reactor overvehit raken om genoeg energie vrij te maken om te gaan vliegen en mischien staat er in dat pakket wat dat is. ;)
waarschijnlijk dat gman het weet, maar die is uitgeschakeld :o

edit:
ik vind trouwens dat het zuinig met je systeem omgaat, op mn 9800aiw (moest terug klokken van pro naar aiw wegens artifacts) had ik grafisch bijna alles open staan (1024X768)

[ Voor 39% gewijzigd door bartje321 op 06-06-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen last van Episode 1, dat je soms tegen objecten aan loopt die je niet kan zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Een deel van het komende verhaal (EP2 en EP3) is misschien uitgelekt.

Uit een thread op Interlopers.net :
spoiler:
apparently some of the episode's plot has leaked out of Valve...

*** THIS COULD BE A MAJOR SPOILER FOR EP2 AND EP3 ***

Apparently, it was leaked that Alex actually does die after the train crash. And the vortigaunts take her away to see what they can do. You play through the rest of ep2 without her. Then, about halfway through ep3, she is revived and rejoins you in the final battle.

ALSO: The "project" that Mossman is working on is a device that will destroy all of the combine forces when it is put into place (made by the knowledge she gathered while working with Breen), but supposedly it needs to be set up in the combine world! Gordon Freeman will have to enter into the combine universe in ep3 and plant the device there that will finally destroy the combine forces once and for all.

So...this supposedly is not just speculation, but actually leaked from Valve -- but don't hold me to it.
Als dit echt waar is heb ik heel veel spijt dat ik deze enorme spoiler heb gelezen :X

[ Voor 13% gewijzigd door babbaloerie op 06-06-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat je in het begin van het spel, (Episode 1) nergens health kan vinden?
Die missie met die reactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:16:
klopt het dat je in het begin van het spel, (Episode 1) nergens health kan vinden?
Die missie met die reactor.
Er zitten van die dingen aan de muren waar je health mee krijgt d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik, maar ik heb er nog geen 1 gezien...
Is dat normaal in de levels?
Of zit er een of andere bug of driver probleem waardoor ik die dingen niet zie, omdat ik zo nu en dan tegen obstakels aan loop die ik niet ka nzien. vet vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
die dingen waarmee je normaal aleen je pak mee oplaad kunnen ook je health opladen in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://img110.imageshack.us/img110/948/hf22lo.jpg

In Halflife 2 was dit gewoon een mine, nu zie ik alleen een vaag lichtje, hoort dit zo?
Ik heb zo juist de nieuwste drivers geinstalleerd.

Doe voortaan eens netjes resizen aub :*

[ Voor 20% gewijzigd door Crash op 06-06-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nope, dat hoort niet zo.
Bij mij is het nog steeds een mijn.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dat zijn bij mi ook gewoon mijnen... wat gebeurt er als je hem met je grav gun op pakt??
En als k jou was zou ik ergens een verband trommel vandaan zien te halen B)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een coole screen waar ik op kwam via interlopers.net. Iemand is met no clipping naar het gedeelte van Mossman gegaan en dan zie je daar de nieuwe enemy:

http://img442.imageshack.us/img442/9810/newenemy5yz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:15:
Dit is wel een coole screen waar ik op kwam via interlopers.net. Iemand is met no clipping naar het gedeelte van Mossman gegaan en dan zie je daar de nieuwe enemy:

http://img442.imageshack.us/img442/9810/newenemy5yz.jpg
Die kun je ook oproepen via console.

Edit: console: npc_create npc_ministrider

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberamp op 06-06-2006 19:06 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Vandaag half life 2 episode one uitgespeeld :D. Vond hem toch eigenlijk wel een stuk leuker als de gewone half life 2. En die graphics zijn echt om te kwijlen, terwijl ik ze bij half life 2 gewoon beetje matigjes vond eigenlijk.

Maarja uitspelen duurt niet zolang. (helaas) maar toch zeker wel vette game, kan niet wachten op episode 2 :P

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:47

nFo

blmp schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:07:
Vandaag half life 2 episode one uitgespeeld :D. Vond hem toch eigenlijk wel een stuk leuker als de gewone half life 2. En die graphics zijn echt om te kwijlen, terwijl ik ze bij half life 2 gewoon beetje matigjes vond eigenlijk.

Maarja uitspelen duurt niet zolang. (helaas) maar toch zeker wel vette game, kan niet wachten op episode 2 :P
Graphics zijn gewoon hetzelfde als in HL2. :z

Maar ik heb ep1 dus vandaag ook gekocht, maar
spoiler:
op het moment dat je in de lift gaat bij dat donkere gedeelte waar veel zombies komen.
En dan als je boven bent zie je: loading staan ,
maar bij mij loopt het dan vast.
Enig idee hoe dat komt ? :|

Zelf met de console krijg ik die map niet geopend. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Weet je dat die spoiler balkjes schijtirritant zijn?

maar wel nuttig op zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

nFo schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:02:
[...]

Graphics zijn gewoon hetzelfde als in HL2. :z
Das niet waar he, vanilla HL-2 had geen HDR, dat maakt wel een wereld van verschil aan de grafische kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:10:
spoiler:
Weet je dat die spoiler balkjes schijtirritant zijn?

maar wel nuttig op zich
Weet je dat ze misbruiken nog veel irritanter is... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik zit vast aan
spoiler:
de lift met die zombies in het donker. Heb al dat elektriciteitsbakje geopend en dan naar de lift gelopen, maar er is nergens een lift te bespeuren en de hekken zijn gesloten. Is het lang dat je daar moet wachten op die lift? En de zombies die in de donker blijven komen zijn irritant...

Vind het spel tot nu toe tegenvallen gezien de wapens die ik nog maar heb, en soort van vijanden. Hoop dat er snel verbetering in komt na de donkere lift.
Wel al mooi licht-inval gezien op onder andere Alyx door de HDR effecten. Ook fijn gemaakt dat ze er hand voor de ogen houdt als je met de lamp op haar schijnt. De personage-interactie is zeker verbetert tov HL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[CSC]Outlaw schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:29:
Das niet waar he, vanilla HL-2 had geen HDR, dat maakt wel een wereld van verschil aan de grafische kant.
Het schijnt wel mogelijk te zijn, echter hoe geen idee heb het alleen in een review gezien tot nu toe :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:04:
Hmm ik zit vast aan
spoiler:
de lift met die zombies in het donker. Heb al dat elektriciteitsbakje geopend en dan naar de lift gelopen, maar er is nergens een lift te bespeuren en de hekken zijn gesloten. Is het lang dat je daar moet wachten op die lift? En de zombies die in de donker blijven komen zijn irritant...

Vind het spel tot nu toe tegenvallen gezien de wapens die ik nog maar heb, en soort van vijanden. Hoop dat er snel verbetering in komt na de donkere lift.
Wel al mooi licht-inval gezien op onder andere Alyx door de HDR effecten. Ook fijn gemaakt dat ze er hand voor de ogen houdt als je met de lamp op haar schijnt. De personage-interactie is zeker verbetert tov HL2.
spoiler:
Gewoon zombies blijven afmaken. Op een gegeven moment hoor je de lift wel, anders zegt Alyx dat de lift er is.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:35:
[...]
Weet je dat ze misbruiken nog veel irritanter is... 8)7 8)7
ja. Maar om er een niet helemaal nutteloze post van te maken nog ff mijn mening op EP1.

Al met al viel het me een beetje tegen. Er was een geen zak nieuw aan dit spel. Ik had gehoopt dat je met alyx kon spelen of met dog en dat het gewoon een grappig nutteloos uitbereidingkje was, terwijl ze rustig doorwerkten aan HL3. niet dus.

Het zijn gewoon 5 nieuwe levels die qua gameplay en design net zo goed stukjes van bestaande lvls konden zijn, je zou ze zo tussen HL2 kunnen plakken met andere "cutscenes" en je bent klaar. Ik had wel een nieuw wapen ofzo verwacht maar toch niet, ook geen nieuw voertuig, jammer. Ook vond ik de gameplay nogal herhalend:

spoiler:
de hele tijd die energie ballen in die dingen schieten bij die core, het feit dat je die enhanched G-gun krijgt, elke keer een auto op zo'n gat schieten waar antlions uitkomen, beetje repetitief allemaal

Het was wel heel vet op zich. Net als half life 2. De experience staat voorop, en hoewel dat door critici bij EA altijd afgezeken wordt is het bij valve blijkbaar prachtig. Nou vind ik HL2 ook prachtig maarja.

Wat ik helemaal miste was een ontwikkeling in verhaal. HL2 heeft een heel vaag verhaal en je komt er heel weinig over te weten, en dit moet het verhaal voortzetten maar het enige wat je ziet is het beginfilmpje, die dikke witte gast op zo'n scherm en meer niet. Ik heb hem nog niet uitgespeeld en misschien beetje vaag om dan je mening al te geven maar volgens mij ben ik bijna klaar en het valt me wel een beetje tegen ivm HL2. Van de graphics heb ik ook niet kunnen genieten aangezien mijn videokaart bagger is, maar misschien binnenkort eens in al zijn glorie in HDR enzo bekijken.

Voor 20 euro is het natuurlijk een koopje, maar van mij mag valve meteen kappen met dit soort minispellen en gewoon 7 jaar hard gaan arbeiten aan HL3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:19:
Voor 20 euro is het natuurlijk een koopje, maar van mij mag valve meteen kappen met dit soort minispellen en gewoon 7 jaar hard gaan arbeiten aan HL3.
Gaat er na de 3 episodes terug een dikke lange HL3 uitkomen, of blijft het episodisch verdergaan? Waar trekken ze dan de grens qua benamingen?

Trouwens snap ik niet waarom ze de zaak nu HL2- episode 1 hebben genoemd. Logisch zou zijn, na de HL2, gewoon HL3 - episode 1. Nu lijkt het of HL2-episode 1 voor de gewone HL2 komt (of dat je het toch allemaal niet zo goed weet). Ik zie er allenszins geen logica in, tenzij ik het weer verkeerd zie uiteraard.

Ik zou ook liever terug afstappen van het episodic concept en terug gaan naar dikke spelen met lekker veel speelduur. Van HL2 was ik echt een tijdje niet goed van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:30:
[...]
Ik zou ook liever terug afstappen van het episodic concept en terug gaan naar dikke spelen met lekker veel speelduur. Van HL2 was ik echt een tijdje niet goed van :)
HL2 had echt niet een lange speelduur. De meesten hadden HL2 in 10 tot 12 uur uitgespeeld, en daar had men dan 4 jaar op gewacht...
Ik heb liever om de paar maanden een episode van 4 tot 6 uur ipv om de paar jaar een nieuw spel met maar 10 tot 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:52

Zewatanejo

Fine Thanks!

Valve heeft aangegeven dat in een spel als HL3 een jaar of 7-10 ontwikkeling gaat zitten. Dat is natuurlijk een erg lange tijd. Ik weet natuurlijk niet of men ook daad werkelijk is begonnen met HL3, maar dat men nu kiest voor deze (3) episodes vind ik op zich een logische keus. Het verhaal wordt nu afgemaakt en de HL2 enigine goed benut. Daar kan ik valve geen ongelijk ingeven. Belangrijker nog; het is verzorgde content en fantastische gameplay.
Tuurlijk is het allemaal vrij kort, maar we hebben nu weer episode 2 en 3 om naar uit te kijken.

Ik zeg: Valve.. way to go....

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
hou er rekening mee dat episode 1 maar 1/3 game is voor 1/3e van de prijs

ze geven al aardig wat weg over ep2:
spoiler:
- de cadidel (of hoe je t ook schrijft) is weg. (preview filmpje) (en dat was eigelijk wel te verwachten)
- in comentaar mode wordt er gezegt in het gebied waar dat geval naar boven komt in de cadidel (en je hele beeld wordt vertekend) (combine advisor) terug komt in ep2.
- de trein is gecrasht (ligt op de bodem in het preview filmpje van ep2)
- nieuwe vijand die aardig rap is (preview filmpje) ministriider ?
- alyx is dood/bewusteloos (preview) of aangevallen door een combine advisor (welke over telepatische gaven beschikt (comentaar mode))?
- in comentaar mode wordt er nog iets verteld over een "hint syteem" waarbij hints aan NPC's gevraagt kan worden, MAW hoogstwaarschijnlijk strijd er weer iemand mee aan je zijde
- mossman heeft iets met een project op een artic (commentaar mode) base en alyx heeft nog een package bij zich
- buitenlocaties (preview filmpje)

maar het meeste blijft nog gokwerk

[ Voor 3% gewijzigd door bartje321 op 07-06-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Episode One net ook uitgespeeld. Half Life 2 heb ik niet uitgepspeeld (speel spellen die langer duren dan 10 uur vaak niet uit, hoe vet ze ook zijn, want vond Half-Life 2 geweldig). Maar deze dus wel uitgespeeld en moet zeggen heb me er kostelijk mee vermaakt. Bij de MediaMarkt gekocht voor 13,99 en dat was het zonder meer waard.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:19:
Wat ik helemaal miste was een ontwikkeling in verhaal. HL2 heeft een heel vaag verhaal en je komt er heel weinig over te weten, en dit moet het verhaal voortzetten maar het enige wat je ziet is het beginfilmpje, die dikke witte gast op zo'n scherm en meer niet. Ik heb hem nog niet uitgespeeld en misschien beetje vaag om dan je mening al te geven maar volgens mij ben ik bijna klaar en het valt me wel een beetje tegen ivm HL2. Van de graphics heb ik ook niet kunnen genieten aangezien mijn videokaart bagger is, maar misschien binnenkort eens in al zijn glorie in HDR enzo bekijken.

Een ontwikkeling in het verhaal was er zeker wel, je moet wel goed kijken. Dat is juist het sterke aan HL, dat je het verhaal zelf moet ontdekken en dat je het niet voorgeschoteld krijgt in cutscenes, als dat lastig is kan je natuurlijk nog altijd op deze site kijken (spoilers). :P

Iig doe mij maar episodes ipv 10 jaar wachten op HL3, daarvoor was het einde van HL2 iets te onbevredigend. Want Valve heeft al gezegd dat de ontwikkeling van HL3 nog veel langer zal duren dan HL2. Ze hebben wel gezegd dat er 'meer' komt na de episodes, dus die HL3 komt er waarschijnlijk sowieso wel.

Maar ik kan wel begrijpen dat als je het verhaal niet echt kan waarderen HL minder vind, want daar draait het juist om, en dat is ook het sterkste punt van het spel naar mijn idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:10:
http://img110.imageshack.us/img110/948/hf22lo.jpg

In Halflife 2 was dit gewoon een mine, nu zie ik alleen een vaag lichtje, hoort dit zo?
Ik heb zo juist de nieuwste drivers geinstalleerd.

Doe voortaan eens netjes resizen aub :*
Ik weet het probleem al, moest nog ff de update downloaden, want het werkte niet met dx9 of zo..

Ik kon sommige objecten niet zien, dus ook geen healt kits enzo 8)7
Vond de eerste misie er al zo raar uit zien hehhe, en ik maar dneken dat het zo hoorde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 22:47

nFo

[CSC]Outlaw schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:29:
[...]

Op die HDR na, voor betere licht effecten is het gewoon hetzelfde. :)
En het spel laad gelukkig weer, dus ik ga weer verder als jullie dat goed vinden...

Update: Uitgespeeld, Conclusie kort samen gevat:
spoiler:
Geen nieuwe dingen gezien, wel een nieuwe enemie de: Zombine.
Te hoog Doom 3 gehalte, kamertje in kamertje uit, veel zombies in donkere ruimtes.
En weinig open ruimtes.
Voor 19 euro had ik wel iets meer verwacht, maar ik maak nog kans op een auto. :P
( Kun je via freerecordshop winnen. )
Tja verder moet: Valve nodig meer mensen in dienst nemen, want als ze steeds zo lang nodig hebben voor een episode...... :Z

[ Voor 54% gewijzigd door nFo op 07-06-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:22:
Bij de MediaMarkt gekocht voor 13,99 en dat was het zonder meer waard.
Bij welke MM vestiging was dat? In Rotterdam ligt ie namelijk voor 18.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:22:
Episode One net ook uitgespeeld. Half Life 2 heb ik niet uitgepspeeld (speel spellen die langer duren dan 10 uur vaak niet uit, hoe vet ze ook zijn, want vond Half-Life 2 geweldig). Maar deze dus wel uitgespeeld en moet zeggen heb me er kostelijk mee vermaakt. Bij de MediaMarkt gekocht voor 13,99 en dat was het zonder meer waard.
Huh?
Wat is hier nu de logica van?
Je vindt half-life 2 geweldig, maar ergens in de helft van het spel stop je er gewoon mee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bij die lift, maar vind dat er toch wel een hoop irritante dingen in het spel zitten die het plezier weghalen. Om te beginnen het feit dat de lichten het bijna nergens doen. Je moet de hele tijd met die zaklamp lopen waarmee je geen aars ziet en die flares zijn ook nutteloos omdat ze te weinig licht geven en als je ze oppakt zie je zelf geen reet meer door die rode waas. Maar wat me totnutoe het meeste ergert zijn de wapens. Je moet echt van pointblanc op een ventje schieten om hem uberhaubt damage te doen, maar de damage die je doet is echt verrote klein en dan is er ook nog eens weinig ammo terwijl er vaak hordes ventjes op je afkomen. Nou kan je zeggen gebruik de gravity gun want er liggen zat van die gasflessen enzo maar dat blokt je beeld, en omdat het zo fucking donker is kan je voor geen meter die ventjes zien of normaal navigeren. Daarbij staat die alex ook meer in de weg dan dat ze echt iets nuttigs uitvoert (ze kan die ammo en guns van haar beter aan mij geven). Het zit gewoon vol met irritante en vervelende dingen die voor mij het spelen zeker niet leuker maken wat ik toch jammer vind. Het ziet er goed uit, maar ik geef meer om de afwerking van de gameplay/design en daar ontbreekt het toch wel aan hier en daar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
nFo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:38:
[...]

Update: Uitgespeeld, Conclusie kort samen gevat:
spoiler:
En weinig open ruimtes.
Dat vond ik een pluspunt aan Ep1. Die grote open stukken in HL2 vond ik niet echt in de Half-Life stijl passen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Beetje meer enters in je verhaal is ook wel fijn btw. Ook irritant :+

Maar goed qua licht heb je gewoon 1 deel in episode one waar het heel erg donker is. Dit zorg voor een goede creepy sfeer zoals ze dit ook vaak in films doen. Flares werken bij mij vrij goed en heb geen overdreven rode waas tijdens het afsteken.

Schieten is en damage doen is een kwestie van goed aimen en het juiste wapen gebruiken in de juiste situatie. Dus dichtbij een shutgun, veraf een submachine gun oid. Ligt natuurlijk ook aan welk niveau je het speelt.

Alyx kan idd soms wel erg irritant in de weg lopen maar heb daar niet vaak last van gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 07-06-2006 18:46 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet naar de 3e verdieping en dan even doorlopen en dan kan je voor dat draaiwiel wat jij ziet naar rechts en dan kom je achter dat hek terecht en dan kan je dat hek wel open doen en die auto erin gooien ;)

edit: edit jij net je verhaal als ik mijn verhaaltje post :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:32:
spoiler:
Ik ben nu bij die lift, maar vind dat er toch wel een hoop irritante dingen in het spel zitten die het plezier weghalen. Om te beginnen het feit dat de lichten het bijna nergens doen. Je moet de hele tijd met die zaklamp lopen waarmee je geen aars ziet en die flares zijn ook nutteloos omdat ze te weinig licht geven en als je ze oppakt zie je zelf geen reet meer door die rode waas. Maar wat me totnutoe het meeste ergert zijn de wapens. Je moet echt van pointblanc op een ventje schieten om hem uberhaubt damage te doen, maar de damage die je doet is echt verrote klein en dan is er ook nog eens weinig ammo terwijl er vaak hordes ventjes op je afkomen. Nou kan je zeggen gebruik de gravity gun want er liggen zat van die gasflessen enzo maar dat blokt je beeld, en omdat het zo fucking donker is kan je voor geen meter die ventjes zien of normaal navigeren. Daarbij staat die alex ook meer in de weg dan dat ze echt iets nuttigs uitvoert (ze kan die ammo en guns van haar beter aan mij geven). Het zit gewoon vol met irritante en vervelende dingen die voor mij het spelen zeker niet leuker maken wat ik toch jammer vind. Het ziet er goed uit, maar ik geef meer om de afwerking van de gameplay/design en daar ontbreekt het toch wel aan hier en daar imo.
spoiler:
Dat Alyx altijd in de weg staat merk ik ook, vind het ook irritant. De pikkedonker maakt het wel spannend maar over het algemeen speel ik het ook niet zo graag als het vol loopt met zombies en kleine ruimtes. Geef mij dan ook maar grote afwisselende buitendeursmaps met combine als vijanden.
In HL2 vond ik Ravenholm ook al de minste chapter.

Vanaf waar jij nu zit wordt het wel beter en ga je meer buiten zitten en minder zombies hebben.

En iedereen laat plots de spoilers achterwege :D

Wat ik in Episode 1 tot nu toe wel al veel gemist is
spoiler:
waar the hell blijft de crowbar??? ideaal om zombies te grazen te nemen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:32:
Maar wat me totnutoe het meeste ergert zijn de wapens. Je moet echt van pointblanc op een ventje schieten om hem uberhaubt damage te doen, maar de damage die je doet is echt verrote klein en dan is er ook nog eens weinig ammo terwijl er vaak hordes ventjes op je afkomen.
Voor het geval dat je het niet door hebt, je zult Alyx in het begin véél schietwerk moeten laten doen door met licht op vijand te schijnen... Als je een vijand in hoofd schiet gaat hij toch wel snel neer.

Dat je de gameplay niet leuk vindt omdat Alyx veel werk doet in het begin kan ik nog aannemen. Dat je zegt dat ze er niets staat te doen, tja dan heb je het idee nog niet begrepen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
b3n666, gebruik spoilertags aub ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: http://www.hlfallout.net/images/content/weapons/wpn_cross.jpg
Blijft een mooi wapen. Zeker als je hem wat schuin schiet, op een ton ofzo. Kets ie mooi weg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik zit vast en weet niet hoe nu verder, zie screenshot: http://img450.imageshack.us/img450/6222/vast9vc.jpg

spoiler:
is dus in die liftkoker waarvan de lift is ingestort. Heb al 1000 maal proberen te springen naar de overkant waar dat laddertje is maar springen mislukt omdat ik met men hoofd tegen de balk boven mij spring dan

Iemand een tip?

zie trouwens de lichtinval, HDR veronderstel ik :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:50

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:14:
Hm ik zit vast en weet niet hoe nu verder, zie screenshot: http://img450.imageshack.us/img450/6222/vast9vc.jpg

spoiler:
is dus in die liftkoker waarvan de lift is ingestort. Heb al 1000 maal proberen te springen naar de overkant waar dat laddertje is maar springen mislukt omdat ik met men hoofd tegen de balk boven mij spring dan

Iemand een tip?

zie trouwens de lichtinval, HDR veronderstel ik :P
spoiler:
Als je dus in de lift stapt, flikkert die naar beneden. Terwijl dat ding instort, kun je net op tijd op een andere verdieping uitstappen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:34:
[...]

spoiler:
Als je dus in de lift stapt, flikkert die naar beneden. Terwijl dat ding instort, kun je net op tijd op een andere verdieping uitstappen.
spoiler:
Ja, en op dat verdiep is de enige uitweg een ventilatieschacht dewelke ik volg en die terug uitkomt in de liftkoker. Daar is screenshot genomen. Weet dus niet waar nu heen. Jij bedoelt toch het verdiep dat op hetzelde niveau is als he wateopp in de liftkoker en waar ook boobytraps zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:06:
[...]

spoiler:
Ja, en op dat verdiep is de enige uitweg een ventilatieschacht dewelke ik volg en die terug uitkomt in de liftkoker. Daar is screenshot genomen. Weet dus niet waar nu heen. Jij bedoelt toch het verdiep dat op hetzelde niveau is als he wateopp in de liftkoker en waar ook boobytraps zijn?
spoiler:
*Chester mompelt iets over de trap die recht voor je neus staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:06:
[...]

spoiler:
spoiler:
Daar is nog een kamertje waar je in kunt door het raam kapot te knallen. En in dat kamertje is een luchtkoker...

* Wildfire heeft trouwens zojuist Episode One uitgespeeld... Episode Two mag wel wat langer duren vind ik. Het cliffhanger-concept vind ik eigenlijk niet zo geslaagd voor games... nou ja, niet voor zulke korte 'episodes' dan. Voor een full game is het nog goed te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 07-06-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://pc.ign.com/articles/711/711560p1.html

Dus nog twee episodes zakken vullen en Newell gaat naar een tropisch eiland van zijn pensioen genieten. Wat een gelul dat episode 1 tm 3 samen half-life 3 is, ik had toch erg het idee een half-life 2 expansion te spelen (praktisch zelfde engine, wapens, vijanden, kort). Het lijkt er niet op dat men bij valve nog aan ontwikkeling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Je moet naar de 3e verdieping en dan even doorlopen en dan kan je voor dat draaiwiel wat jij ziet naar rechts en dan kom je achter dat hek terecht en dan kan je dat hek wel open doen en die auto erin gooien
spoiler:
hehe, ik kreeg dat hek gewoon niet open, geen flauw idee hoe dat dan moet.
Dus dan maar net zo lang aan dat ding draaien en vliegensvlug omdraaien en die beesten slopen en weer vliegensvlug terug draaien tot het hek boven open was. Die derde auto is me dus nooit gelukt.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:39:
http://pc.ign.com/articles/711/711560p1.html

Dus nog twee episodes zakken vullen en Newell gaat naar een tropisch eiland van zijn pensioen genieten. Wat een gelul dat episode 1 tm 3 samen half-life 3 is, ik had toch erg het idee een half-life 2 expansion te spelen (praktisch zelfde engine, wapens, vijanden, kort). Het lijkt er niet op dat men bij valve nog aan ontwikkeling doet.
Sjongejonge. Kortzichtig.

In de episodes staat storytelling voorop. Maar geen ontwikkeling? De HL2 engine is en blijft een goede engine. Ze hebben HDR geimplementeerd en een aantal nieuwe shaders, depth of blur en dat soort high tech dingetjes. Echter vind ik een uitbreiding van animaties en een verdieping van gameplay elementen een stuk belangrijker. Kijk daarnaast eens naar wijzigingen in de gameplay. Een geloofwaardige sidekick die je 'stuurt' en reageert op je acties vind ik persoonlijk erg indrukwekkend.

Ach, ieder zijn eigen mening natuurlijk :)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En tegen de tijd zit er weer nieuw bloed in Valve, en het hangt ook af van wat voor feedback ze krijgen van de community. Dus wie weet komt er meer na de episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 20:55

Polycom

Poes van goud

Splinter Cell schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:21:
[afbeelding]
Blijft een mooi wapen. Zeker als je hem wat schuin schiet, op een ton ofzo. Kets ie mooi weg :D.
Dit vind het allergrootste k*t wapen die in het spel zit. Sowieso vind je bijna nooit ammo voor dat ding en schiet die 'pijl' heel traag.. dus al je een mannetje wilt snipen en hij doet een stap opzij dan schiet je dus mis, wel realistisch maar bijna niet bruikbaar.

Hier trouwens mijn bevindingen van episode 1:

spoiler:
Vriend van had episode 1 gekocht en dat wilde ik eigenlijk ook doen, maar hij raadde het me af omdat het spel veel te kort/saai zou zijn.. nadat hij het had uitgespeeld kon ik dus mooi de dvd ff lenen.

Het begint opzich best wel leuk maar toen ik in de citadel was kreeg ik een beetje 'meer van hetzelfde gevoel' geen speciale wapens/toevoegingen.. helemaal niets. O ja er is een nieuwe zombie (zombine) het enige verschil is dat het beest kan rennen en soms een nade pakt.. niet bijzonder dus. Er zaten gelukkig wel een paar leuke stukken in, het donkere stuk bijvoorbeeld en het stuk in het ziekenhuis) toen was ik alweer bij het einden en het einde ging echt helemaal nergens over, een simpele strider kapot schieten en klaar ben je.. na een uur of 3/4 was ik dus klaar, blij dat ik geen 20 euro heb uitgegeven.
Kunnen die gasten bij valve echt niet wat sneller werken? Ze zijn een half jaar bezig geweest voor 3/4 uur gameplay en helemaal geen nieuwe dingen.. :z ik hoop dat episode 2 beter/langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wapen vind ik echt fantastisch, en superhandig om alvast wat enemyys veraf uit te schakelen. Als je op het goede moment schiet, gaan ze niet aan de kant. Tsja, als je dat wapen veel ammo zou geven, wordt het allemaal net iets te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Ik had even een vraagje: is het mogelijk om Mods te spelen als je alleen Halflife2: episode1 hebt en niet de orginele half life 2?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Laatst online: 23-02-2023
PuDy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:26:
[...]

Dit vind het allergrootste k*t wapen die in het spel zit. Sowieso vind je bijna nooit ammo voor dat ding en schiet die 'pijl' heel traag.. dus al je een mannetje wilt snipen en hij doet een stap opzij dan schiet je dus mis, wel realistisch maar bijna niet bruikbaar.

Hier trouwens mijn bevindingen van episode 1:

spoiler:
Vriend van had episode 1 gekocht en dat wilde ik eigenlijk ook doen, maar hij raadde het me af omdat het spel veel te kort/saai zou zijn.. nadat hij het had uitgespeeld kon ik dus mooi de dvd ff lenen.

Het begint opzich best wel leuk maar toen ik in de citadel was kreeg ik een beetje 'meer van hetzelfde gevoel' geen speciale wapens/toevoegingen.. helemaal niets. O ja er is een nieuwe zombie (zombine) het enige verschil is dat het beest kan rennen en soms een nade pakt.. niet bijzonder dus. Er zaten gelukkig wel een paar leuke stukken in, het donkere stuk bijvoorbeeld en het stuk in het ziekenhuis) toen was ik alweer bij het einden en het einde ging echt helemaal nergens over, een simpele strider kapot schieten en klaar ben je.. na een uur of 3/4 was ik dus klaar, blij dat ik geen 20 euro heb uitgegeven.
Kunnen die gasten bij valve echt niet wat sneller werken? Ze zijn een half jaar bezig geweest voor 3/4 uur gameplay en helemaal geen nieuwe dingen.. :z ik hoop dat episode 2 beter/langer is.
Van half-life moet je echt houden (setting, manier van spelen). Ik vond deze episode zo verschrikkelijk goed! Ontzettend mooie levels, goed gebalanceerd en het verhaal gaat weer door. Ook de animaties zijn verbeterd, ziet er veel gelikter uit. Ik vond het wel een kick hebben. En ja, het blijft altijd kort.. HL2 vond ik ook tekort. Maar voor 20 euro deze expansie, dubben en dik waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 20:55

Polycom

Poes van goud

ReddishRat schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:42:
[...]

Van half-life moet je echt houden (setting, manier van spelen). Ik vond deze episode zo verschrikkelijk goed! Ontzettend mooie levels, goed gebalanceerd en het verhaal gaat weer door. Ook de animaties zijn verbeterd, ziet er veel gelikter uit. Ik vond het wel een kick hebben. En ja, het blijft altijd kort.. HL2 vond ik ook tekort. Maar voor 20 euro deze expansie, dubben en dik waard :)
hehe maar ja reddish, jij bent wel de uber halflife fan. :Y) Ik reken half life 1 & 2 tot de vetste fps ooit, dus dat zegt wel een hoop. Episode 1 is gewoon te kort, dat moet jij ook toe kunnen geven als fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Ik denk dat er vast meerdere zijn hier in het topic, die het probleem hebben dat het geluid stottert. Elke keer als een nieuw soort geluidje moet worden afgespeeld, hangt het spel voor een x aantal seconden, en gaat ie daarna gewoon verder. Het is echt een bug denk ik, want het spel loopt verder wel goed. Audigy 2 met 2 x 6600GT SLI.

Iemand tips?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

PuDy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:46:
[...]

hehe maar ja reddish, jij bent wel de uber halflife fan. :Y) Ik reken half life 1 & 2 tot de vetste fps ooit, dus dat zegt wel een hoop. Episode 1 is gewoon te kort, dat moet jij ook toe kunnen geven als fan.
Kort? nee eigenlijk niet, goedkoper dan naar de film, en ik heb er meer plezier mee _/-\o_
Tevens hou ik niet van te lange spellen, en heeft dit prescies het goeie tempo.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
PuDy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:46:
[...]

EP1 was opzich kort, maar niet TE kort. Vond het wel precies goed. Actie als het nodig is, rustig puzzelen op z'n tijd. Alleen zou ik gewoon de volgende dag weer opstaan en EP2 willen spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mensen, wat een gezeur allemaal. Je betaalt een lage prijs en daarvoor kan je niet evenveel verwachten als voor de volle prijs.

Men moet realiseren dat Ep1 een verhaal door vertelt en DAAR zit nou de aantrekking in, niet in extra lensflares of nieuwe wapens en monsters. Het is hetzelfde spel maar dan een stap verder in het verhaal wat niet af was.

Ik ben voor de verandering eens blij dat ik na lange tijd van nieuw verhaal materiaal kan genieten zonder dat een strebertje bij Valve vindt dat alles op de schop moet met nieuwe wapens etc.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
Tijgert schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:30:
Mensen, wat een gezeur allemaal. Je betaalt een lage prijs en daarvoor kan je niet evenveel verwachten als voor de volle prijs.

Men moet realiseren dat Ep1 een verhaal door vertelt en DAAR zit nou de aantrekking in, niet in extra lensflares of nieuwe wapens en monsters. Het is hetzelfde spel maar dan een stap verder in het verhaal wat niet af was.

Ik ben voor de verandering eens blij dat ik na lange tijd van nieuw verhaal materiaal kan genieten zonder dat een strebertje bij Valve vindt dat alles op de schop moet met nieuwe wapens etc.
Amen :D Ik denk dat het verhaal van HL nooit af zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ok net uitgespeeld. Ik vind dat episode 1 maar amper HL2 heeft geëvenaard. Ik vond het natuurlijk ook kort, maar qua lengte vond ik het nog goed meevallen voor het episode-concept. Eisen dat er allemaal nieuwe wapens komen zou afdoen aan het verhaal en vind ik een beetje te veel van het goede, echter zou er wel 1 of 2 nieuwe wapens geintroduceerd mogen worden. Ik hoop dat daar toch iets meer van in huis gaat komen in de volgenden.

Verder vind ik het spijtig dat er geen achtergrond muziek is zoals die soms kwam opzetten bij HL2 (opzwepende drumlijn die voor extra adrenaline zorgt wanneer er actie is) want dit geeft toch een extra dimensie.

Verder vind ik het ook een te hoog zombie-en-donkere-kamertjes-gehalte hebben. Heb liever de open-ruimte of buitenmissies en de combine als vijanden.

Eigenlijk vind ik ook dat Alyx te veel in de buurt is. In HL2 was het te veel op jezelf, maar nu is er te veel gezelschap vind ik. Een gulden midddenweg zou ideaal zijn. De interactie en karaktervorming vind ik wel uitgebreider.

Wel fijn dat het verhaal zo fijn vervolgd wordt. Wat betreft het einde: ik denk dat we niet meer zullen terugkeren in City 17 en dat de volgende episodes meer wereldser gaan worden. De boodschap die uitgezonden wordt is, denk ik, gewoon een waarschuwing naar de andere citadels. Wanneer de boodschap uitgezonden wordt, komen er nog een paar aircrafts op de trein af, het grappige is dat je nog altijd met je rocket-launcher daarop kan vuren en mikken met de laser. Alleen spijtig dat ik toen verblind werd :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tijgert schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:30:
iedereen mag zijn mening geven.

20 pleuro voor amper 4 uurtjes is gewoon niet goedkoop, maar HL2 was ook te kort, en dan dat stomme gedoe om het te vergelijken met een bioscoop bezoek... tjah appels en peren! vergelijk het dan met een spel als Oblivvion dan hebje voor 50 euro minimaal 50-100 speeluren.

voor de rest vond ik EP1 een goede aanvulling, maar ik had idd ook meer het gevoel een aanvulling te spelen dan 1/3 van een nieuwe game...opzich niets mis mee, maar na het eindlevel wat nog eens vrij gemakkelijk was ook had ik niet echt gevoel iets "afgerond" te hebben... het gaf gewoon geen bevredigend gevoel!

en dan weer een half jaar te moeten wachten op het volgende deel.... aaaargh de pijn :+

@disco stu... tjah ik vond het gezelschap van Alyx wel leuk, kreeg wel echt het gevoel dat ik een maatje had en niet een of andere pixelhoop die constant in de weg staat... ja ze ztond wel eens in de weg maar gleukkig kunje haar zo aan de kant duwen B)

wat betreft de achtergrond muziek... er is idd niet constant muziek maar op bepaalde (moeilijke) moment komt er wel muziek bij die imho erg goed was.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 08-06-2006 14:58 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

iedereen mag zijn mening geven.
Dat deed ik dus. ;)
20 pleuro voor amper 4 uurtjes is gewoon niet goedkoop
Ik betaalde maar 13 nogwat dus scheelt toch.
maar HL2 was ook te kort
Als je de HL2DQ video bekijkt wel ja, ik was er anders lang genoeg zoet mee, maar ik probeer ook lang te genieten van wat ik heb.
vergelijk het dan met een spel als Oblivvion dan hebje voor 50 euro minimaal 50-100 speeluren.
En BF2 dan? Daar kom je nooit klaar mee (tenzij je daardoor opgewonden raakt.. ik wel, maar op een andere manier).
tjah ik vond het gezelschap van Alyx wel leuk
Damn, Alyx is to ZO mijn type... sterker nog, heb 4,5 jaar gehad met een grietje net als dat... (naja, kleurtje kleren en figuur dan...wellicht dat ik daarom zo van het spel geniet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:12
ik heb het spel gister ook uitgespeeld en het enige wat ik echt jammer vond was dat er geen nieuwe wapens waren. ook mochten er wel wat nieuwe vijanden bij.

maar die "korte" speeltijd vind ik niet erg. ik ben niet iemand die het spel zo snel mogelijk uit wil spelen maar gewoon rustig aan doet. ik denk dat ik er dan ook langer over gedaan heb dan de gemiddelde speler. en voor 20 euro denk ik toch wel dat ik genoeg plezier beleeft heb.

ook vind ik dat hl-hl2 en episode one mooi op elkaar aansluiten. dit is iets wat ik in diverse spellen nog mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Tijgert schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:14:
(..)
Ik betaalde maar 13 nogwat dus scheelt toch.
Waar was dat dan, want ik zie hem bij de Media Markt in Rotterdam voor 18,-. Vind ik nogal vreemd want sommige hebben hem bij de MM voor veel minder? :?

Toch maar wel meegenomen, het blijft tenslotte Half-Life. Nog niet geïnstalleerd, maar ben erg benieuwd!

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Verbal Kint schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:19:
[...]
Waar was dat dan, want ik zie hem bij de Media Markt in Rotterdam voor 18,-. Vind ik nogal vreemd want sommige hebben hem bij de MM voor veel minder? :?

Toch maar wel meegenomen, het blijft tenslotte Half-Life. Nog niet geïnstalleerd, maar ben erg benieuwd!
Media Markt Breda verkoopt m in ieder geval voor 13,99... Tenminste, dat heb ik er daar voor betaald.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:50:
Verder vind ik het spijtig dat er geen achtergrond muziek is zoals die soms kwam opzetten bij HL2 (opzwepende drumlijn die voor extra adrenaline zorgt wanneer er actie is) want dit geeft toch een extra dimensie.
Dan heb jij blijkbaar een ander spel gespeeld :+, want ik heb op "lastige" stukken echt wel muziek gehoord en dat was weer lekker opzwepend :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerry schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:24:
[...]

Dan heb jij blijkbaar een ander spel gespeeld :+, want ik heb op "lastige" stukken echt wel muziek gehoord en dat was weer lekker opzwepend :).
inderdaad, u heeft echt een ander spel gespeeld, dit x waren die stukjes muziek in ep1 ook weer super net zoals in HL2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan, dan heb ik er toch niet veel van gemerkt. In HL2 viel het mij echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Jerry schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:24:
[...]

De eerste keer dat ik de muziek hoorde ging de music slider in de options gelijk naar links :+

* Vanitas zet zowat altijd de muziek uit bij shooters.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Vanitas schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:41:
[...]

De eerste keer dat ik de muziek hoorde ging de music slider in de options gelijk naar links :+

Ik vind de muziek in HL2(EP1) altijd heel gepast. Bijvoorbeeld bij die vuurtoren in HL2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Magic666

No one's neighbour!

ehhhh......

spoiler:
waar moet ik in godsnaam naar toe op het station met die strider??? Overal containers maar ik heb geen flauw idee waar ik naar toe moet!

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Magic666 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:42:
ehhhh......

spoiler:
waar moet ik in godsnaam naar toe op het station met die strider??? Overal containers maar ik heb geen flauw idee waar ik naar toe moet!

iemand?
spoiler:
Kijk eens naar boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

kzit al te schijnen met zie zaklamp maar blijkbaar mis ik toch iets..... hahaha ik ga nog maar eens op onderzoek uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Magic666 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:42:
ehhhh......

spoiler:

iemand?
spoiler:
Via die schuine container naar boven lopen, je kunt dan via die containers bovenop de schuin staande container komen en dan kun je vervolgens springen naar de bovenste verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

idd Wildfire, ik zag het net 8)7

Zo vlak bij het einde.... :X

ook maar gelijk uitgespeeld dan ;)

Moet zeggen dat ik genoten heb, kort maar krachtig! Hup naar Ep2 dan maar.... die trailer ziet er veel belovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Mijn eerste reactie toen ik hem uitgespeeld had: EN NU?????

beetje kort beetje saai beetje lafjes maar wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Vanitas schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:41:
[...]

K laat de muziek altijd lekker aan staan.. zoals gezegt geeft dat een extra dimensie... je let beter op op bepaalde momenten als je ineens spannende muziek te horen krijgt enzo :)
Alleen heb ik er altijd zo'n hekel aan als ze je in de zeik nemen... loop je daar.... zachtjes spannende muziek... opletten.... adrenaline gaat stromen, je hard gaat wat sneller kloppen... je let overal goed op... reageert als een SWAT agent bij elke hoek... is er niks te zien :( beetje kut altijd dat soort geintjes :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 21:21
Chaoss schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:53:

20 pleuro voor amper 4 uurtjes is gewoon niet goedkoop.
Ik heb de game voor 14,99 gehaald (MM enschede) en lees dat de meesten 20 betaalden.
Ik vind voor die prijs en speelduur 5 Euro verschil een behoorlijk bedrag eerlijk gezegt.
15 vind ik goed geprijst, 20 zou me mischien net iets te duur zijn. (hoewel ik het als HL2 fan toch wel had gekocht O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

wat is dat toch met die "20 pleuro voor amper 4 uurtjes is gewoon niet goedkoop." houding??

- 20 euro (2 personen dat dan weer wel) voor een film van 2 uurtjes vind men geen probleem
- avondje stappen (meestal een uur of 4-5) kost je al gauw 50-60 euro; is ook geen probleem.

en opeens is 20 euro voor 4 uur niet goedkoop... schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Magic666 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:33:
wat is dat toch met die "20 pleuro voor amper 4 uurtjes is gewoon niet goedkoop." houding??

- 20 euro (2 personen dat dan weer wel) voor een film van 2 uurtjes vind men geen probleem
- avondje stappen (meestal een uur of 4-5) kost je al gauw 50-60 euro; is ook geen probleem.

en opeens is 20 euro voor 4 uur niet goedkoop... schiet mij maar lek.
Zitten er eigenlijk nieuwe MP maps bij ?? Dat zijn dan ook wat uurtjes lijkt me ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb tot nu toe al een uur of 8 gespeeld (2 keer uitgespeeld, 1x meer commentary mode) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

nero355 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:43:
[...]

Zitten er eigenlijk nieuwe MP maps bij ?? Dat zijn dan ook wat uurtjes lijkt me ??
Half-Life 1 Deathmatch: Source zit erbij :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.