Savegame van ervoor laden en proberen met meer health te komen? Ik weet wel dat er ergens boven in een kamertje health packs liggen..vosss schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:18:
Hmmzz......dat stuk waar ik die auto's op die gaten waar die beesten uitkomen kom ik niet voorbij.
Ik heb ook nog maar 7 leven op het moment dat ik daar kom.
Iemand tips toevallig?
Mocht het nog niet gemeld zijn:
Mediamarkt Breda: € 13,99
dat zijn leuke prijzen
Mediamarkt Breda: € 13,99
Dat is inderdaad een leuke prijs.. Hier in Rotterdam centrum kost ie 19 euro, maarja die paar euro kan ik het ook niet voor laten dus heb ik hem gisteren gekocht en zojuist uitgespeeld.
Maar ik vind het zeker zn geld waard. Lekkere actie, goede levels en een open einde met een trailer voor episode 2... Als je dan geen zin hebt in episode 2 weet ik het ook niet meer
Maar ik vind het zeker zn geld waard. Lekkere actie, goede levels en een open einde met een trailer voor episode 2... Als je dan geen zin hebt in episode 2 weet ik het ook niet meer
Tot nu toe ziet het er allemaal mooi uit, nog niet echt moeilijk kwa gevechten enzo.
Alleen kom ik ff niet verder in de core, ik heb het Laser? kanon op de core laten richten en toe via allerlei gangen weer helemaal boven bij de core gekomen, maar wat moet ik nu verder doen?
Alleen kom ik ff niet verder in de core, ik heb het Laser? kanon op de core laten richten en toe via allerlei gangen weer helemaal boven bij de core gekomen, maar wat moet ik nu verder doen?
Verwijderd
Ik snap niet helemaal waar je nu vast zit, kun je een screenshot maken?spokey schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:17:
Tot nu toe ziet het er allemaal mooi uit, nog niet echt moeilijk kwa gevechten enzo.
Verwijderd
Te kort, Icec wil meer
Heb net 5 uurtjes kunnen spelen of zo
Maar wel 5 toffe uurtjes, leuk sfeertje en lekkere graphics ineen... tamelijk zeldzaam als je t mij vraagt.
Hoop dat de volgende episode snel uitkomt.
Nu ik er zo over nadenk is €18,- best veel voor 5 uurtjes
Maar wel 5 toffe uurtjes, leuk sfeertje en lekkere graphics ineen... tamelijk zeldzaam als je t mij vraagt.
Hoop dat de volgende episode snel uitkomt.
Nu ik er zo over nadenk is €18,- best veel voor 5 uurtjes

Verwijderd
Hey guys,
Ik zit nu in het deel waar je als eerste in de tunnel komt, waar autos staat en die domme monsters weer komen.
Toen moest ik door een ventilatie schacht heen en viel ik naar beneden maar het pikkedonker is.
Nu staat Alyx nog steeds aan de andere kant van de deur.. wat moet ik voor de rest doen?
Ik zit nu in het deel waar je als eerste in de tunnel komt, waar autos staat en die domme monsters weer komen.
Toen moest ik door een ventilatie schacht heen en viel ik naar beneden maar het pikkedonker is.
Nu staat Alyx nog steeds aan de andere kant van de deur.. wat moet ik voor de rest doen?
Het bedrag komt ongeveer overeen met 2x bioscoop bezoek (voor ongeveer 4 uur entertainment). Voordeel bij een game is echter dat je voor dezelfde prijs het zo vaak kan spelen als je wilt.
Dus waar hebben we het over.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:18:
Hey guys,
spoiler:
shotgun pakken met je gravity gun (ligt achter een hek) en met je shotgun het slot stukschieten waar alyx staat
Verwijderd
het eerste hek gaat wel kapot maar de deur nietVerwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:32:
[...]
spoiler:shotgun pakken met je gravity gun (ligt achter een hek) en met je shotgun het slot stukschieten waar alyx staat
edit: Ik moest dus de stroom aanzetten
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 17:37 ]
spoiler:
Ik ben nu bij het stuk waar je die helicopter met een bazoeka moet neerhalen (en waarbij dat gebouw steeds meer kapot gaat. Ik heb al tientalle raketten op de helicopter afgeschoten maar niets helpt. Heeft er iemand tips?
Heb hem net na een 4.5uurtjes ook uitgespeeld, het waren 4.5 goede uren, vond echt wel dat ik in het verhaal gezogen werd ... maar toch heb ik mijn bedenkingen over dit episode systeem.
Hier staat bv te lezen dat episode 2 eind 2006 eraan komt, dus een half jaar nog ... maar episode 3 zou pas eind 2007 uitkomen!
Als dit effectief zo zou zijn, dan vind ik toch wel dat ze er heel lang overdoen, zeker omdat de storyline zich heel traag ontwikkeld. Moesten ze er nu erin slagen om elke 3-4 maanden een episode klaar te hebben, heb je echt wel iets om naar uit te kijken, maar 6 a 12 maanden?
Hier staat bv te lezen dat episode 2 eind 2006 eraan komt, dus een half jaar nog ... maar episode 3 zou pas eind 2007 uitkomen!
Als dit effectief zo zou zijn, dan vind ik toch wel dat ze er heel lang overdoen, zeker omdat de storyline zich heel traag ontwikkeld. Moesten ze er nu erin slagen om elke 3-4 maanden een episode klaar te hebben, heb je echt wel iets om naar uit te kijken, maar 6 a 12 maanden?
Bart1983 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:37:
spoiler:Ik ben nu bij het stuk waar je die helicopter met een bazoeka moet neerhalen (en waarbij dat gebouw steeds meer kapot gaat. Ik heb al tientalle raketten op de helicopter afgeschoten maar niets helpt. Heeft er iemand tips?
spoiler:
Ik heb er een 7 a 9 tal (raak) op geschoten en hij ging netjes neer, volgens mij zijn er geen andere mogelijkheden dan erop blijven knallen 
Verwijderd
Een enorme daling in de prijs - speeltijd verhouding omdat het gewoon te weinig speeltijd bevat en de replay waarde bijna 0 is. Ik vind het zeer zeker terecht dat mensen klagen.Xymox schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:22:
Het bedrag komt ongeveer overeen met 2x bioscoop bezoek (voor ongeveer 4 uur entertainment). Voordeel bij een game is echter dat je voor dezelfde prijs het zo vaak kan spelen als je wilt.
HL2: 12 uur | €50,-Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:59:
[...]
Een enorme daling in de prijs - speeltijd verhouding omdat het gewoon te weinig speeltijd bevat en de replay waarde bijna 0 is. Ik vind het zeer zeker terecht dat mensen klagen.
EP1: 4 uur | €15,-
12:4=3x15=€45,-
De prijs/speeltijd -verhouding is zelfs beter dan HL2, ik snap echt niet dat mensen zeuren.
Trouwens, die Episode 2 trailer op het eind is wel cool
spoiler:
Is Alyx nou dood? Of "bidden" de vortigaunts haar weer tot leven? Zag er wel cool uit, in een bos ofzo.
[ Voor 18% gewijzigd door babbaloerie op 03-06-2006 18:09 ]
Verwijderd
ik zit nu in de parkeergarage waar er wel 3/4 gaten in de grond zitten waar die kut krabben uitkomen en weer kan ik niet verder.. Ik kan best aan dat wiel bovenaan gaan draaien maar daar heb ik de tijd neit voor omdat ik gekilled word door die kut krabben...
Ik begin de lol er nu al vanaf te zien.. dit is de 2de keer dat ik al iets moet posten om verder te komen.. hij HL2 had ik dat niet..
Ik begin de lol er nu al vanaf te zien.. dit is de 2de keer dat ik al iets moet posten om verder te komen.. hij HL2 had ik dat niet..
Je moet ze allemaal zien dicht te werken, voordat je ongestoord aan dat wiel kunt gaan draaien.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:14:
ik zit nu in de parkeergarage waar er wel 3/4 gaten in de grond zitten waar die kut krabben uitkomen en weer kan ik niet verder.. Ik kan best aan dat wiel bovenaan gaan draaien maar daar heb ik de tijd neit voor omdat ik gekilled word door die kut krabben...
Verwijderd
Inderdaad babba, mensen die klagen over de speelduur/prijs van ep1, bewijzen enkel dat ze niet kunnen rekenen.babba schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:06:
[...]
HL2: 12 uur | €50,-
EP1: 4 uur | €15,-
12:4=3x15=€45,-
De prijs/speeltijd -verhouding is zelfs beter dan HL2, ik snap echt niet dat mensen zeuren.
Trouwens, die Episode 2 trailer op het eind is wel cool:
spoiler:Is Alyx nou dood? Of "bidden" de vortigaunts haar weer tot leven? Zag er wel cool uit, in een bos ofzo.
Verwijderd
Er ligt maar 1 autoSplinter Cell schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:17:
[...]
Je moet ze allemaal zien dicht te werken, voordat je ongestoord aan dat wiel kunt gaan draaien.

Vandaag ook maar eens Episode One aangeschaft, en ik moet zeggen dat ik mij zeer goed vermaak met de uitbreiding.
Ik ben nu net begonnen met het ''Lowlife'' chapter, dus ik ga weer snel verder
spoiler:
Vooral dat stukje waar je de kern stabiliseerd.
Ik ben nu net begonnen met het ''Lowlife'' chapter, dus ik ga weer snel verder
1 auto? Er liggen er sowieso 2 op de begaande grond. En op de andere verdiepingen zijn ook auto's. Goed kijken zou ik zeggen. Want er zijn er genoeg
Als je het in verhouding met HL2 bekijkt qua lengte, dan is het wel in orde die prijs.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:19:
[...]
Inderdaad babba, mensen die klagen over de speelduur/prijs van ep1, bewijzen enkel dat ze niet kunnen rekenen.
Maar het allergrootste probleem is dus dat HL2 maar 12 uren duurde en dat voor een spel dat 4-5jaar(?) in ontwikkeling geweest is.
Enfin, voor mij persoonlijk is de prijs/speelduur niet in orde voor HL2 en tevens vele andere hedendaagse games. HL2 is wel een topspel, maar toch had ik het iets langer willen spelen ...
Als je niet verder kijkt dan 1 etage, dan niet nee
Verwijderd
Ik ben eruit, alyx is gman. Ik bedoel, ze is onkwetsbaar, om over haar munutie voorrraad nog maar te zwijgen. Ze is in ieder geval niet menselijk. Verklaart een hoop. Na de explosie van de citadel zie je gman, en daarna blijkt alyx opeens weer te leven. Niet toevallig als je het mij vraagt
.
Ze is niet onkwetsbaar hoor!
Ze is 1x dood gegaan bij mij. In de level waar je op de lift moet wachten in het donker, de lift arriveerde maar er waren nog een paar "zombines" op haar aan het hakken, maar ik dacht: ze doet maar en ik stapte rustig in ... toen ging ze dus dood
Ze is 1x dood gegaan bij mij. In de level waar je op de lift moet wachten in het donker, de lift arriveerde maar er waren nog een paar "zombines" op haar aan het hakken, maar ik dacht: ze doet maar en ik stapte rustig in ... toen ging ze dus dood
Verwijderd
Alyx kan weldegelijk dood, is me overkomen in een stuk met heel veel Ant-Lions...
[Alyx died](ofzoiets) kwam in beeld en toen ik weer loaden
[Alyx died](ofzoiets) kwam in beeld en toen ik weer loaden
Verwijderd
Een bug, kan niet anders. Alyx =DaRKie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:30:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 19:33 ]
Engelen zijn geslachtloos, dus ik hoop Alyx =
Verwijderd
Alyx kan zeker wel dood, de enigste keer dat ze dood ging bij mij, was in de reactor , het eerste level.
Verwijderd
Laat r dan maar eens in dr eentje tegen teveel ant-lions vechtenVerwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:58:
Ik heb haar niet dood zien gaan, dus het kan niet.![]()
Quad erat demonstrandum

Vaag probleem.
M'n PC pakt de Episode1 DVD niet. Op andere PC's is er geen enkel probleem dus aan de dvd ligt het niet, ik heb ook nooit een probleem met m'n DVD drive gehad.
Als ik de DVD in de drive stop blijft hij +/- een minuut proberen te lezen en daarna niks.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Gelukkig kan ik via steam wel dl'en maar ik wil wel graag een werkende DVD voor als ik een reinstall wil zonder 4,5 GB te downloaden.
M'n PC pakt de Episode1 DVD niet. Op andere PC's is er geen enkel probleem dus aan de dvd ligt het niet, ik heb ook nooit een probleem met m'n DVD drive gehad.
Als ik de DVD in de drive stop blijft hij +/- een minuut proberen te lezen en daarna niks.
Gelukkig kan ik via steam wel dl'en maar ik wil wel graag een werkende DVD voor als ik een reinstall wil zonder 4,5 GB te downloaden.
Probeer hem eens in je brander te stoppen.Mutatie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:44:
Vaag probleem.
Verwijderd
Er schijnen meer mensen problemen te hebben met de dvd, dat die niet leest enzo. Als je dvd speler gewoon goed is zo ik hem gewoon omruilen, dat recht heb jeMutatie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:44:
Vaag probleem.
thnx voor de reacties
Zou er op een andere PC een fatsoenlijke backup van de DVD gemaakt kunnen worden op een amkkelijke manier ofzo? Ik vraag niet hoe, alleen of het een beetje makkelijk kan.
Het is een brander, enigste die ik heb.Splinter Cell schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:47:
[...]
Probeer hem eens in je brander te stoppen.
M'n DVD branders is volgens mij weinig mis mee. Ik heb hem in andere PC's geprobeert maar daar werkt hij gewoon. Ik ben ook naar de winkel geweest, daar hebbeen ze getest en daar was dus ook geen probleem waardoor ze niet ruilen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:55:
[...]
Er schijnen meer mensen problemen te hebben met de dvd, dat die niet leest enzo. Als je dvd speler gewoon goed is zo ik hem gewoon omruilen, dat recht heb je
Zou er op een andere PC een fatsoenlijke backup van de DVD gemaakt kunnen worden op een amkkelijke manier ofzo? Ik vraag niet hoe, alleen of het een beetje makkelijk kan.
[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 03-06-2006 22:31 ]
Woei, ook uitgespeeld. Damn, dat laatste stuk is echt lastig. En die trailer belooft veel goeds 
Nu nog een keer opnieuw spelen met commentary tracks on .. hoezo replay value 0 ?
Nu nog een keer opnieuw spelen met commentary tracks on .. hoezo replay value 0 ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat is dit een kutstuk zeg! Schrok me de tyfus in net in het donker. * enira doet veilig meer licht aan.DaRKie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:30:
Dit is niet de enige keer dat ik goed geschrokken ben. Met die trein ook al...

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Nog meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing?Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:57:
Hmm, ik heb last van onzichtbare muren. Ik kom dan meestal wel langs als ik over ze heen spring of eronder door kruip. Maar ik zit al wel in de eerste chapter al vast, als je nog langs de 'richel' loopt om weer terug in de citadel te komen. Aan de graphics zie ik niet echt dat ik verder iets qua effects mis ofzo.
Is wel een oud kaartje (Geforce IV 4600), maar HL2 ging prima.
Ik heb er ook last van met m'n FX5900XT, zowel met de officiele 84.21 en de minder officiele 91.28 forceware.
En ik neem aan dat het er niet zo uit hoort te zien? (http://www.familievisser.demon.nl/halflife.jpg)
welke trailer staat er dan bij jullie op de dvd, ik kan namelijk nix vinden. op de dvd niet, in het menu niet en ook ingame kan ik nix lezen van trailer ep2. btw dvd komt uit duitse mediamarkt.
En wie is dat nou weer met dat reken sommetje
6 uurtjes = 15 euro
18 uurtjes = 45 euro
ik weet niet hoe t met jou zit maar ik kreeg halflife 2 dus echt niet in 18 uurtjes uitgespeeld, dan heb je je toch ongelofelijk gehaast als je t mij vraagt. Anyways ik klaag niet over de speel duur maar ik zeg gewoon dat k liever Half Life 3 zie komen dan alles in losse episodes. Dan maar 2-3 jaar wachten maar ik vind dat nou juist leuker. lkkr 2 weekjes achter elkaar alles uitvissen en puzzels oplossen.
Btw die antlion gaten dichten met auto's dat heeft wel fftjes geduurt bij mij voordat k dat door had. Ben k ook wel een aantal keer dood gegaan
En wie is dat nou weer met dat reken sommetje
6 uurtjes = 15 euro
18 uurtjes = 45 euro
ik weet niet hoe t met jou zit maar ik kreeg halflife 2 dus echt niet in 18 uurtjes uitgespeeld, dan heb je je toch ongelofelijk gehaast als je t mij vraagt. Anyways ik klaag niet over de speel duur maar ik zeg gewoon dat k liever Half Life 3 zie komen dan alles in losse episodes. Dan maar 2-3 jaar wachten maar ik vind dat nou juist leuker. lkkr 2 weekjes achter elkaar alles uitvissen en puzzels oplossen.
Btw die antlion gaten dichten met auto's dat heeft wel fftjes geduurt bij mij voordat k dat door had. Ben k ook wel een aantal keer dood gegaan
ik voel me lekkaah !!!
Verwijderd
Ja, maar als we weer op een Half-Life 3 moeten wachten zal dat waarschijnlijk langer dan 10 jaar wachten zijn (volgens Gabe). De ontwikkeling van HL1 duurde 2 jaar, HL2 duurde 6 jaar. HL3 zal minstens zo baanbrekend moeten zijn tegen de tijd dat het uitkomt, anders is het een teleurstelling, daarom zal de ontwikkeling erg lang duren, omdat de games gewoon te complex worden.
En dat terwijl Half-Life een verhaal is dat verteld moet worden, en niet iets waar je 10 jaar op moet wachten, daarvoor was het einde HL2 gewoon te onbevredigend. Daarom is die episodic content gewoon een meesterzet van Valve. Het is een manier om het vrij ingewikkelde Half Life verhaal binnen acceptabele tijd te kunnen vertellen.
En dat terwijl Half-Life een verhaal is dat verteld moet worden, en niet iets waar je 10 jaar op moet wachten, daarvoor was het einde HL2 gewoon te onbevredigend. Daarom is die episodic content gewoon een meesterzet van Valve. Het is een manier om het vrij ingewikkelde Half Life verhaal binnen acceptabele tijd te kunnen vertellen.
Meesterlijk als Alyx het geluid van een zombie nadoet en lacht als je je omdraait!!
Je hebt een DVD brander maar je weet niet hoe je een backup moet makenMutatie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 22:30:
M'n DVD branders is volgens mij weinig mis mee. Ik heb hem in andere PC's geprobeert maar daar werkt hij gewoon. Ik ben ook naar de winkel geweest, daar hebbeen ze getest en daar was dus ook geen probleem waardoor ze niet ruilen.
Als je thuis een netwerkje hebt, kun je ook op een andere pc de DVD erin doen, schijfstation delen, en zo over het netwerk halflife installeren
Ik kan bevestigen dat het er niet zo uitziet. Heb je al een herinstall gedaan? wat je mist textures zo te zien...gabberjoost schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:30:
En ik neem aan dat het er niet zo uit hoort te zien? (http://www.familievisser.demon.nl/halflife.jpg)
Ben nu zelf, net in Chapter 3, low life maar ik vind het echt geweldig
Btw, ik wil nu al Epidode 2 !!
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
Mag ik vragen waar dit over gaat?Epitome schreef op zondag 04 juni 2006 @ 01:18:
Meesterlijk als Alyx het geluid van een zombie nadoet en lacht als je je omdraait!!
Als je in lowlife bent is er geen/weining licht dus moet je je flashlight gebruiken. Als het dus donker is en Alyx loopt/staat achter je en je doet je flashlight uit. Dan gaat ze het geluid van een zombie na doen. Als je je flashlight aan doet en op Alyx richt gaat ze lachen, en dan vertelt ze iets zoals: oew that was scary.
Er zijn meer vandat soort dingen die Alyx doet. Richt je flashlight maar eens op haar, dan zal ze haar hand voor haar gezicht/ogen houden.
En de eerste keer dat je combine's met een headcrab op tegen komt. Dan hoor je Alyx hardop denken, uiteindelijk zegt dat dit dan zombine's zijn. Dan hoor je Alyx lachen (als een boer met kiespijn
[ Voor 19% gewijzigd door TRASH_LORD op 04-06-2006 10:58 ]
Verwijderd
Koop de legale versie. Dit gebeurt bij illegale versies met <DX9 kaarten. Spel is het waard om te kopengabberjoost schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:30:
[...]
Nog meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing?
Ik heb er ook last van met m'n FX5900XT, zowel met de officiele 84.21 en de minder officiele 91.28 forceware.
ik zit nu ergens vast. geloof dat ik in chapter 4 ben ofzo, ben in een elvel waar je op een gegeven moemnt door de vloer zakt oid en in het water valt, je zit nu in een ruimte met aan de ene kant een deur met electronisch slot, en aan de andere kant van de ruimte een knop om de deur te activeren, echter zodra je de knop omzet koomt het water onder stroom te staan. je kan via plateus aan de andere kant komen, maar het eerste plateau ligt los en buigt door zodra je naar die kant loopt.
nou had ik het idee om eerst iets onder dat plateau te leggen zodat die niet meer doorbuigt en dan pas de stroom erop... maar ik kan geen objecten vinden die groot genoeg zijn! er ligt 1 stoel in het water maar daar lukt het iig niet mee.
hoe kom ik aan de andere kant?
nou had ik het idee om eerst iets onder dat plateau te leggen zodat die niet meer doorbuigt en dan pas de stroom erop... maar ik kan geen objecten vinden die groot genoeg zijn! er ligt 1 stoel in het water maar daar lukt het iig niet mee.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Indeed, en hij kost toch maar 15 euro. Dat moet je toch wel op kunnen hoestenVerwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 01:59:
[...]
Koop de legale versie. Dit gebeurt bij illegale versies met <DX9 kaarten. Spel is het waard om te kopen
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
LoL, Ik ben niet echt zo'n warezmonkey maar kan zeker wel overweg met copytjes maken.Aap schreef op zondag 04 juni 2006 @ 01:32:
[...]
Je hebt een DVD brander maar je weet niet hoe je een backup moet makengrappig
veel brandprogramma's kunnen het gewoon, google er eens na. Weet alleen niet of de DVD beveiligd is, zoja dan word het lastiger.
Als je thuis een netwerkje hebt, kun je ook op een andere pc de DVD erin doen, schijfstation delen, en zo over het netwerk halflife installerendat zou ook gewoon moeten werken.
Met een makkelijke manier bedoelde ik eigenlijk of de dvd beveiligd is. Omdat het branden met de PC van een maat zou moeten hoop ik dat je niet teveel shit nodig hebt aangezien hij er niet zo van houdt.

Ik heb hier in huis de enigste PC dus geen netwerk aanwezig. Episode 1 heb ik onderhand via steam geinstaleerd maar ik wil dus eigenlijk gewoon een bruikbare dvd hebben.
Heeft niemand een idee wat de oorzaak van het euvel is?
Episode 1 is wel erg vet BTW. Ik heb echt de HL2 feeling terug
En de overkant van dat plateau ligt een blauwe ton leg die er maar eens onderChaoss schreef op zondag 04 juni 2006 @ 02:08:
ik zit nu ergens vast. geloof dat ik in chapter 4 ben ofzo, ben in een elvel waar je op een gegeven moemnt door de vloer zakt oid en in het water valt, je zit nu in een ruimte met aan de ene kant een deur met electronisch slot, en aan de andere kant van de ruimte een knop om de deur te activeren, echter zodra je de knop omzet koomt het water onder stroom te staan. je kan via plateus aan de andere kant komen, maar het eerste plateau ligt los en buigt door zodra je naar die kant loopt.
Ik heb het spel inmiddels ook uitgespeeld, en ik moet zeggen dat ik het geweldig vond
De actie en de puzzels vallen in Ep1 veel meer samen dan in HL2, wat een veel intenser gevoel geeft. Vanaf het allereerste moment wordt je gewoon in deze game getrokken 
Ook de hoeveelheid humor in dit spel is top, het moment dat Barney je crowbar (terug)geeft vond ik geweldig
Heeft iemand trouwens onderweg de G-man nog gespot? Ik kwam wel een hoop koffertjes tegen die hier en daar lagen, maar de G-man zelf heb ik niet gezien.
Ook de hoeveelheid humor in dit spel is top, het moment dat Barney je crowbar (terug)geeft vond ik geweldig
Heeft iemand trouwens onderweg de G-man nog gespot? Ik kwam wel een hoop koffertjes tegen die hier en daar lagen, maar de G-man zelf heb ik niet gezien.
[ Voor 83% gewijzigd door Crash op 04-06-2006 14:05 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Ik vind het echt zielig, dat je zelfs een spel van 15 € gaat willen leechen van internet.
Laten we even niet ingaan op de warezdiscussie en de modjes hun werk laten doen 
Kan zelf ook niet wachten tot Episode 2, die trailer was echt vet.
Kan zelf ook niet wachten tot Episode 2, die trailer was echt vet.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Gisteren uitgespeelt...
...en ik moet zeggen ik had meer verwacht. Al was leuk om het te spelen maar je wilt gewoon meer en NU niet over maanden
De trailer voor episode two is wel belovend
...en ik moet zeggen ik had meer verwacht. Al was leuk om het te spelen maar je wilt gewoon meer en NU niet over maanden
De trailer voor episode two is wel belovend
Er zit ook nieuwe technologie in Episode 2: http://www.hl2world.com/b...logy-for-ep2-vt44745.html
Het lijkt erop dat we dit keer eindelijk echte dynamic shadows krijgen
!
Het lijkt erop dat we dit keer eindelijk echte dynamic shadows krijgen
*zucht*
Half-Life 2 draaide hier perfect... Episode 1 daarentegen heeft regelmatig problemen, de graphics bevriezen en de audio gaat in een loop...
(Win XP SP2, ATi Catalyst 6.5 met een X800 Pro, X-Fi audio met meest recente drivers)
-- Edit: hmmm, toen ik eenmaal in de Citadel was heb ik geen problemen meer gehad... houden zo
Half-Life 2 draaide hier perfect... Episode 1 daarentegen heeft regelmatig problemen, de graphics bevriezen en de audio gaat in een loop...
(Win XP SP2, ATi Catalyst 6.5 met een X800 Pro, X-Fi audio met meest recente drivers)
-- Edit: hmmm, toen ik eenmaal in de Citadel was heb ik geen problemen meer gehad... houden zo
[ Voor 43% gewijzigd door Wildfire op 04-06-2006 23:14 ]
Net uitgespeeld en het einde was erg vet
Het is dan ook duidelijk te zien dat Valve veel aandacht besteed heeft aan het ''vervolg'' en dat het geen ''Oh, dat doen wij wel even expansion is.''
Ik ben zeer benieuwd naar Episode Two
spoiler:
De secundaire fire-mode van de Striders blijft onwijs cool! 
Het is dan ook duidelijk te zien dat Valve veel aandacht besteed heeft aan het ''vervolg'' en dat het geen ''Oh, dat doen wij wel even expansion is.''
Ik ben zeer benieuwd naar Episode Two
[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 04-06-2006 19:15 ]
kheb vanmiddag EP1 ook uitgespeeld.... te kort ja, maar het was zeker erg leuk!
khad wel het idee dat EP1 _nog_ linearder is dan HL2... je hebt zo ongeveer 1 rechte route met nauwelijks mogelijkheden om daar vanaf te wijken.
einde had ook wel erg veel overeenkomsten met HL2... oftewel een big bang om zogenaamd spanning op te bouwen
ben iig wel benieuwd naar het volgende deel... trailertje zag er leuk uit
khad wel het idee dat EP1 _nog_ linearder is dan HL2... je hebt zo ongeveer 1 rechte route met nauwelijks mogelijkheden om daar vanaf te wijken.
einde had ook wel erg veel overeenkomsten met HL2... oftewel een big bang om zogenaamd spanning op te bouwen
ben iig wel benieuwd naar het volgende deel... trailertje zag er leuk uit
Hehe ja. Ook wat 'ie zegt als je even blijft wachten en en Alyx al naar de overkant is. Hij heeft wel gelijkTwilight Burn schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:01:
Dat je de G-Man niet ziet lijkt me logisch, in de intro wordt duidelijk dat de Vortigaunts je weghalen uit stasis (of wat dat zwarte gat waar hij je steeds instopt als je niet nodig bent mag zijn), en blij is hij niet.
Raar, dat heb ik namelijk ook. Maar ik had het ook bij half life 2 zelf, toevallig heb ik ook een X800, waarschijnlijk heeft het daar iets mee te makenHalf-Life 2 draaide hier perfect... Episode 1 daarentegen heeft regelmatig problemen, de graphics bevriezen en de audio gaat in een loop... :\'(
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
ik heb ook een x800 (xt pe), en zowel hl2 als episode 1 draaien hier perfect
dus daar ligt het niet aan denk ik, misschien nieuwste drivers installeren?
dus daar ligt het niet aan denk ik, misschien nieuwste drivers installeren?
[ Voor 35% gewijzigd door dribbel op 04-06-2006 21:50 ]
Verwijderd
WARNING! CHEAT!
Zelf vind ik dat je dit spel redelijk snel uitspeeld. (HL2: EP1)
Je hoeft gewoon heel de tijd te lopen en maar wat met je gravity gun doen,
de rest doet Alex wel voor je.
Waar zijn de RPG en de Grenades? Waar is de crossbow?
spoiler:
1. Kijk naar Alex!
2. Open je console
3. Typ: npc_select
4. Sluit je console
Nu kan je op elk moment alex je laten helpen als je iets alleen moet doen met:
1. Kijk naar waar je Alex wilt plaatsen.
2. Open je console
3. Typ: npc_teleport
4. Sluit je console
Je kan deze 2de eventueel op een hotkey plaatsen.
--> bind t npc_teleport
2. Open je console
3. Typ: npc_select
4. Sluit je console
Nu kan je op elk moment alex je laten helpen als je iets alleen moet doen met:
1. Kijk naar waar je Alex wilt plaatsen.
2. Open je console
3. Typ: npc_teleport
4. Sluit je console
Je kan deze 2de eventueel op een hotkey plaatsen.
--> bind t npc_teleport
Zelf vind ik dat je dit spel redelijk snel uitspeeld. (HL2: EP1)
Je hoeft gewoon heel de tijd te lopen en maar wat met je gravity gun doen,
de rest doet Alex wel voor je.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 22:09 ]
Darn... ik zit vast.
Iemand?
spoiler:
Ik zit in de binnen ruimte met 3 ant lion putten. 2 weet ik er dicht te proppen met auto's, maar de derde auto zit achter een hek en ik kan niet vinden hoe dat hel omhoog moet.
Als ik het wiel draai, dan wordt ik massaal ant lion voer.
Iemand?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Deze drie wapens zijn wel degelijk aanwezig in Episode One.Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:07:
In je reply staat duidelijk dat je het spel hebt uitgespeeld, maar aangezien je jezelf ook afvraagd waar de RPG, Grenades en Crossbow verstopt zitten, vraag ik mijzelf toch af hoe je:
spoiler:
De Strider in het laatste level hebt afgemaakt, aangezien ik daar een RPG voor heb gebruikt. Welke je automatisch tegenkomt
Tijgert schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:11:
Darn... ik zit vast.
spoiler:Ik zit in de binnen ruimte met 3 ant lion putten. 2 weet ik er dicht te proppen met auto's, maar de derde auto zit achter een hek en ik kan niet vinden hoe dat hel omhoog moet.
Iemand?
spoiler:
Het hek bevindt zich op de 2e verdieping, maar er is nog een 3e verdieping.
Vanaf deze verdieping kun je, via een gat in de grond, de ruimte achter het hek bereiken.
De 3e verdieping is, als ik het mijzelf goed herinner, te bereiken via een omgevallen steunpilaar.
Even goed zoeken.
Vanaf deze verdieping kun je, via een gat in de grond, de ruimte achter het hek bereiken.
De 3e verdieping is, als ik het mijzelf goed herinner, te bereiken via een omgevallen steunpilaar.
Even goed zoeken.
[ Voor 41% gewijzigd door Yonix op 04-06-2006 22:42 ]
Jullie hebben het allemaal over de trailer van Episode2... ik heb er een vraagje over:
Verder was de game echt geweldig
het was misschien een tikje aan de korte kant maar ik vind dit wel fijn. Nu kan ik een spel uitspelen in 2dagen en alles goed onthouden. Vaak krijg je met spellen dat je er aan begint, en dan heb je het druk met andere dingen en dan begin je er later weer eens aan na x aantal weken en dan ben je toch uit het verhaal gegooit. Ik vind het fijn, Episodes. Laat ze er lekker meer van maken!
Voor mij is dit nu al de beste singleplayer game die ik in maanden, zoniet jaren heb gespeeld. Valve heeft goed zijn huiswerk gedaan, top!
spoiler:
Jullie bedoelen met de trailer, het stukje op het einde van chapter 5? dus het stuk met de trein? zoja, dan heb ik het ook gezien
zoniet, dan mis ik iets. Want als ik in het Menu, op het laatste plaatje klik en dan gebeurt er niks. Naja, het spel start opnieuw op maar ik zie verder niks. Klopt dit? vind het beetje vreemd.
Verder was de game echt geweldig
Voor mij is dit nu al de beste singleplayer game die ik in maanden, zoniet jaren heb gespeeld. Valve heeft goed zijn huiswerk gedaan, top!
Zo, net uitgespeeld. En ik vond het echt een geweldig spel. 
De actie is echt heel goed / intensief. Ook vond ik het level design erg goed gedaan.
Ik ben trouwens deze keer maar gelijk begonnen op hard. Normal stelde in HL2 eigenlijk niks voor, en ook had ik het Ep 1 op hard niet echt veel problemen. Behalve dan
Anyway, ik heb me super vermaakt met ep 1 en ik kijk uit naar ep 2. Vooral door dat einde + teaser
De actie is echt heel goed / intensief. Ook vond ik het level design erg goed gedaan.
Ik ben trouwens deze keer maar gelijk begonnen op hard. Normal stelde in HL2 eigenlijk niks voor, en ook had ik het Ep 1 op hard niet echt veel problemen. Behalve dan
spoiler:
dat stuk dat je op die lift moet wachten en al die zombies je aan gaan vallen, dat was nog best pittig.
Anyway, ik heb me super vermaakt met ep 1 en ik kijk uit naar ep 2. Vooral door dat einde + teaser
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
@Aap ik denk dat je de trailer niet gezien hebt 
het spel eindigt idd op de trein maar daarna krijg je nog een trailer van EP2 te zien.
het spel eindigt idd op de trein maar daarna krijg je nog een trailer van EP2 te zien.
Ja, dat weet ik.Het hek bevindt zich op de 2e verdieping, maar er is nog een 3e verdieping.
spoiler:
Maar ik krijg die auto er niet vanachter vandaan, ik zie geen handel of zo.
Hier is nog een uitleg (misschien iets duidelijker, maar er moet een draaihendel zijn, illigale versie misschien?)Tijgert schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:32:
[...]
Ja, dat weet ik.
spoiler:Maar ik krijg die auto er niet vanachter vandaan, ik zie geen handel of zo.
spoiler:
Go up to the new area, making sure Alyx doesn't stay behind. You'll see
three Zombines battling an Antlion. Let them do their work, while you head to
the end of the hall and then enter the room where they are having fun.
There are various holes where the Antlions come from in this. You can find
one car at this level, so use it as quick as you can. If Alyx ever gets
overwhelmed by the creatures, you can knock them over, making her job easier.
Head up to the second floor to find another car. Enter the door to get behind
the car and use your Gravity Gun to shoot it down. From there, put it above
another hole. When that's done go all the way up. Walk over the narrow bars,
and keep walking forward, until you drop down again. Turn the wheel all the
way and put the final car over the final hole.
three Zombines battling an Antlion. Let them do their work, while you head to
the end of the hall and then enter the room where they are having fun.
There are various holes where the Antlions come from in this. You can find
one car at this level, so use it as quick as you can. If Alyx ever gets
overwhelmed by the creatures, you can knock them over, making her job easier.
Head up to the second floor to find another car. Enter the door to get behind
the car and use your Gravity Gun to shoot it down. From there, put it above
another hole. When that's done go all the way up. Walk over the narrow bars,
and keep walking forward, until you drop down again. Turn the wheel all the
way and put the final car over the final hole.
Klopt
Gezien de trailer mogen ze bij Valve wel hun engine gaan aanpassen voor Episode2... (bomen,gras,planten,struiken dat kan beter
Ik heb de dag dat ik EP1 binnekreeg het spel ook uitgespeeld.
Het verhaal ontwikkeld zich weer een klein beetje verder, en ik vond de episode eigenlijk wel erg kort moet ik zeggen.
Ik had eigenlijk wel een half weekje speel plezier verwacht aangezien Valve beloofde dat het de gamer 6 tot 8 uur bezig zou houden.
In 3-4 uur had ik hem helaas al uit.
Maar dan nog was het een mooie uitbreiding op het verhaal.
Nu vind ik echter weer dat de tijdspan tussen nieuwe releases wel erg lang op zich laat wachten.
(December?)
Het verhaal ontwikkeld zich weer een klein beetje verder, en ik vond de episode eigenlijk wel erg kort moet ik zeggen.
Ik had eigenlijk wel een half weekje speel plezier verwacht aangezien Valve beloofde dat het de gamer 6 tot 8 uur bezig zou houden.
In 3-4 uur had ik hem helaas al uit.
Maar dan nog was het een mooie uitbreiding op het verhaal.
Nu vind ik echter weer dat de tijdspan tussen nieuwe releases wel erg lang op zich laat wachten.
(December?)
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Voor het eerst Steam gebruikt om deze Episode one te downloaden, voor een totaal van ruim 20 dollar werd de game op mijn harddisk geinstalleerd. Bij episode 2 wacht ik wel tot hij in de winkel ligt, goedkoper en je krijgt nog een netjes doosje met de cd erbij.
Ik begrijp de euforie over episode one niet zo ;
Het grootste deel van de tijd bestaat uit stukken die je al kent van hl2, buiten dat vind ik die eeuwige zombies en headcrabs nu wel eens genoeg. Een fors deel van de game loop je met je zaklamp in het donker in kleine afgesloten ruimtes, belaagd door zombies, irritant en "goedkoop".
Verder zijn er teveel maps waar de zombies / ant-lions gewoon blijven komen in oneindige aantallen tot je de juiste handelingen hebt verricht. Ook is er een map die je een keertje of 5 heen en weer moet rennen om de game tevreden te stellen.
Er is geen enkel gevoel dat je een nieuwe game aan het spelen bent, zoals je wel had met hl2 t.o.v. hl1. Alles is gelijk aan hl2, de wapens, de tegenstanders, alles ! Valve is bezig om een map-pack op een wel heel dure (3x20 dollar) en cynische manier te verkopen.
20 dollar is niet al te veel geld, je krijgt er echter ook niet al te veel voor terug. In dik 3 uurtjes speel je de game uit. Een fors deel van die 3 uur ben je bezig om met een zaklamp op zombies te schijnen zodat Alex ze kan afschieten, als je het zelf doet ben je in 2 minuten door je ammo heen.
Valve heeft voor mij afgedaan, uiteindelijk betaal je straks dik 50 euro voor een uitbreiding op hl2, niet voor iets nieuws. Mijn cijfer voor dit staaltje uitmelken ; een 5.
Ik begrijp de euforie over episode one niet zo ;
Het grootste deel van de tijd bestaat uit stukken die je al kent van hl2, buiten dat vind ik die eeuwige zombies en headcrabs nu wel eens genoeg. Een fors deel van de game loop je met je zaklamp in het donker in kleine afgesloten ruimtes, belaagd door zombies, irritant en "goedkoop".
Verder zijn er teveel maps waar de zombies / ant-lions gewoon blijven komen in oneindige aantallen tot je de juiste handelingen hebt verricht. Ook is er een map die je een keertje of 5 heen en weer moet rennen om de game tevreden te stellen.
Er is geen enkel gevoel dat je een nieuwe game aan het spelen bent, zoals je wel had met hl2 t.o.v. hl1. Alles is gelijk aan hl2, de wapens, de tegenstanders, alles ! Valve is bezig om een map-pack op een wel heel dure (3x20 dollar) en cynische manier te verkopen.
20 dollar is niet al te veel geld, je krijgt er echter ook niet al te veel voor terug. In dik 3 uurtjes speel je de game uit. Een fors deel van die 3 uur ben je bezig om met een zaklamp op zombies te schijnen zodat Alex ze kan afschieten, als je het zelf doet ben je in 2 minuten door je ammo heen.
Valve heeft voor mij afgedaan, uiteindelijk betaal je straks dik 50 euro voor een uitbreiding op hl2, niet voor iets nieuws. Mijn cijfer voor dit staaltje uitmelken ; een 5.
Jij zat in HL2 continue met Alyx aan je zijdeHaseMike schreef op maandag 05 juni 2006 @ 08:27:
Alles is gelijk aan hl2, de wapens, de tegenstanders, alles !
Kijk eens verder dan je neus lang is
Die draaihendel zie ik wel, maar als ik daar aan draai dan komen die ant-lions op me af. Alyx helpt dan ook niet veel. En nee, Media Markt
Ok, er is precies 1 nieuwe tegenstander in episode one, een zombie met een granaat. Het meelopen van een npc vind ik niet iets bijzonders. Dat het verhaal verder gaat is normaal.babba schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:24:
Jij zat in HL2 continue met Alyx aan je zijdeJij bent geen enkele Zombine tegengekomen
Jij hebt geen ontwikkelingen gezien in het verhaal
Verdiep je je daar uberhaupt wel in
Kijk eens verder dan je neus lang is
Ik wil best verder kijken dan mijn neus lang is, maar dan moet er natuurlijk wel wat te zien zijn, en dat is helaas bij Episode one niet het geval.
Let wel ; het is geen hopeloze game, maar er is weinig tot geen nieuws t.o.v. de hl2 gameplay. M.i. niet het, weinige, geld waard. Ieder zijn smaak natuurlijk.
Alyx moet mee naar boven komen, zij gaat dan bij het hek staan waar je later doorheen moet als alle drie de gaten dicht zijn. Bij mij beschermde ze me prime gedurende de tijd dat ik de auto achter dat hek vandaag haalde.Tijgert schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:26:Die draaihendel zie ik wel, maar als ik daar aan draai dan komen die ant-lions op me af. Alyx helpt dan ook niet veel. En nee, Media Markt
About HL2EP1 in general...
Ik vindt de gameplay kort, heb het niet in uren geteld maar ik schat 4-5(max). Ik had iets langere gameplay verwacht, en misschien ook wel niet zo'n cliffhanger aan het eind, maar hij beviel me uiteindelijk toch wel.
Lineair, linear lineair, maar dat was HL2 ook al en dat is op zich niet zo erg.
De trailer zag ik de eerste keer niet, HL2 sloot af en starte opnieuw op, ik dacht wtf? en toen ik net als enkele andere hier in dit topic op esc duwde om de normale intro te skippen heb ik hem gemist.. Maargoed uiteindelijk toch gevonden en die trailer versterkte het gevoel van de te korte gameplay alleen maar voor mij. Ik had meer gewild, maarja heb ook maar 13 euro betaald en aan 2x bios betaal je meer zonder replay waarde zoals iemand anders hier al zei, en dat vindt ik zelf ook. Dus al met al wel tevreden maar de HL2 honger is zeker nog niet gestild.
Difficulties in EP1:
Ik heb heel 10 sec met god mode gelopen voor de lift met al die zombies, het schoot gewoon niet op, had verwacht dat er wel wat meer licht was na de power de fixen... En die kamikaze en fast zombie's maakten het niet makkelijker ofzo :-)
Bij de strider in het station duurde het erg lang voordat ik doorhad dat ik via die schuine container omhoog kon...

Een vraagje: Ik heb last van wat gekke 'strepen' bij een aantal karakters, zoals deze stalkers hieronder, maar ook Barney heeft een (zwarte) streek uit zijn nek lopen
.
Ik heb geen idee hoe dit irritante fenomeen heet en hoe dit op te lossen
Jullie een idee?
Ik heb geen idee hoe dit irritante fenomeen heet en hoe dit op te lossen

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator
Download de models eens opnieuw via Steam.BHR schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:19:
Een vraagje: Ik heb last van wat gekke 'strepen' bij een aantal karakters, zoals deze stalkers hieronder, maar ook Barney heeft een (zwarte) streek uit zijn nek lopen.
Ik heb geen idee hoe dit irritante fenomeen heet en hoe dit op te lossenJullie een idee?
[afbeelding]
Het is ook geen nieuw spel, maar een uitbreiding...HaseMike schreef op maandag 05 juni 2006 @ 08:27:
Er is geen enkel gevoel dat je een nieuwe game aan het spelen bent, zoals je wel had met hl2 t.o.v. hl1. Alles is gelijk aan hl2, de wapens, de tegenstanders, alles !
[ Voor 27% gewijzigd door Vanitas op 05-06-2006 10:37 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Vanitas op 05-06-2006 10:36 ]
probeer eens fast write aan te zetten, het werkte bij mij in ieder geval om die rare strepen weg te halen
Wazaa?
Speel de game dan meteen op hard dan ben je niet in drie uur alweer klaar...
Valve heeft echt haar best gedaan om een waardige uitbreiding op het origineel te maken en ik heb dan van elk moment genoten.
De puzzels, de trainingmomenten, de vista's allemaal prima uitgewerkt, ik snap niet dat mensen dan nog lopen te zeuren. Deedt elke gameontwikkelaar maar zijn best om kwalitatief hoogstaande games af te leveren!
P.S. En aan de trailer te zien komen in het volgende deel wel volledig nieuwe enemies.
Valve heeft echt haar best gedaan om een waardige uitbreiding op het origineel te maken en ik heb dan van elk moment genoten.
De puzzels, de trainingmomenten, de vista's allemaal prima uitgewerkt, ik snap niet dat mensen dan nog lopen te zeuren. Deedt elke gameontwikkelaar maar zijn best om kwalitatief hoogstaande games af te leveren!
P.S. En aan de trailer te zien komen in het volgende deel wel volledig nieuwe enemies.
Verwijderd
Het is ook niet de bedoeling om compleet nieuwe gameplay te maken. Meer om het verhaal verder uit te diepen, dat is ook waar het de de fans vooral om gaat. En dat is juist weer zo sterk. Ik kocht Ep1 niet om nieuwe gameplay, maar om meer Half-Life.Ok, er is precies 1 nieuwe tegenstander in episode one, een zombie met een granaat. Het meelopen van een npc vind ik niet iets bijzonders. Dat het verhaal verder gaat is normaal.
Ik wil best verder kijken dan mijn neus lang is, maar dan moet er natuurlijk wel wat te zien zijn, en dat is helaas bij Episode one niet het geval.
Let wel ; het is geen hopeloze game, maar er is weinig tot geen nieuws t.o.v. de hl2 gameplay. M.i. niet het, weinige, geld waard. Ieder zijn smaak natuurlijk.
En het is verhaaltechnisch ook niet echt juist denk ik om City 17 vol met nieuwe monsters te stoppen, hoe verantwoord je dat dan. Hoewel ik wel denk dat je in Ep2 meer nieuws zal zien omdat het buiten City17 is.
En zo'n npc aan je zijde geeft toch weer een andere wending aan de belevenis vind ik.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 11:42 ]
EP1 is een sequelVanitas schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:32:
Het is ook geen nieuw spel, maar een uitbreiding...
Ik hoop zelf op een terugkeer van de Houndeyes uit HL1
[ Voor 15% gewijzigd door babbaloerie op 05-06-2006 11:51 ]
Net uitgespeeld... Wel weer een aardig verhaal erin, en een aantal leuke stukjes 
spoiler:
Is Alyx nou dood? 
Hier stond een dode link.
strandbal schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:42:
Net uitgespeeld... Wel weer een aardig verhaal erin, en een aantal leuke stukjes
spoiler:Is Alyx nou dood?
spoiler:
Volgens mij niet, in de EP2 -trailer als die vortigaunt haar neerlegt beweegt ze volgens mij haar arm 
Ook net uitgespeelt.
Het was weer een leuke reis door City 17.
Misschien wat kort, maar daar is de prijs ook naar.
Ik vond dat de puzzels wel gemakkelijk waren.
Ze hadden wel wat groter en moeilijker gemaakt morgen worden.
Soms lagen ze echt iets te veel voor de hand.
Het commentaar in de levels waren super.
Je staat er bij het spelen totaal niet bij stil dat alles in het detail is bedacht en is getest.
Zoals het leren/zien van oplossing en dat je die later op een ander moment weer moet toepassen.
Mijn complimenten voor Valve
Het was weer een leuke reis door City 17.
Misschien wat kort, maar daar is de prijs ook naar.
Ik vond dat de puzzels wel gemakkelijk waren.
Ze hadden wel wat groter en moeilijker gemaakt morgen worden.
Soms lagen ze echt iets te veel voor de hand.
Het commentaar in de levels waren super.
Je staat er bij het spelen totaal niet bij stil dat alles in het detail is bedacht en is getest.
Zoals het leren/zien van oplossing en dat je die later op een ander moment weer moet toepassen.
Mijn complimenten voor Valve
Als je dat commentaar aanzet, heb je dan ok gelijk weer god-mode net als in lost coast? Ik wil er wel even doorheen om al dat commentaar de beluisteren
had ik maar een betere pc
dan kon ik ep 1 ook fatsoenlijk spelen
de trailer van ep2 ziet er vet uit
de trailer van ep2 ziet er vet uit
Ben ik nu stom of werkt de God-mode niet in de commentaar optie? Iemand die die commando uit zijn hoofd weetbabba schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:34:
Als je dat commentaar aanzet, heb je dan ok gelijk weer god-mode net als in lost coast? Ik wil er wel even doorheen om al dat commentaar de beluisteren
sv_cheats 1
god
En dan spelen met commentaar
god
En dan spelen met commentaar
Ik wist helemaal niets van de uitbreiding! Toen op een Torrent site zien staan. En de prijs gezien. Dus gisteren maar via STEAM naar binnen getrokken!
Dat werkte prima. Lekker gamen nu
Ook tof dat 1440x900 default ondersteunt wordt
Yo.
Hmmmzz......ik zit vast, misschien kan iemand ff helpen? 
Iemand?
spoiler:
Ik zit bij een stuk met water en wat hekwerk her en der. Er is 1 blauwe deur met cijferslot die niet open gaat en 1 hendel die stroom zet op het water. Ik denk dat dan die deur ook open te maken is, maar ik weet niet aan de andere kant te komen vanwege die stroom op het water.
Iemand?
Ok.. Niet helemaal duidelijk wat je daarmee bedoelt?
Steampowered zegt wel wat over gcf files, en ik heb een "source models.gcf" bestand in SteamApps, bedoel je deze?
vosss schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:17:
spoiler:Ik zit bij een stuk met water en wat hekwerk her en der. Er is 1 blauwe deur met cijferslot die niet open gaat en 1 hendel die stroom zet op het water. Ik denk dat dan die deur ook open te maken is, maar ik weet niet aan de andere kant te komen vanwege die stroom op het water.
Iemand?
spoiler:
Neem op de heenweg naar die switch die blauwe ton eens een eindje mee
vosss schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:17:
spoiler:Ik zit bij een stuk met water en wat hekwerk her en der. Er is 1 blauwe deur met cijferslot die niet open gaat en 1 hendel die stroom zet op het water. Ik denk dat dan die deur ook open te maken is, maar ik weet niet aan de andere kant te komen vanwege die stroom op het water.
Iemand?
spoiler:
Die blauwe ton, aan de andere kant van de kamer, die past mooi onder die walkway die steeds inzakt als je tot 't puntje loopt
Dan kun je via wat buizen terugjumpen naar de overkant.
Valve heeft wel altijd van die lekkere vage eindes
Hier stond een dode link.
thanks, ik dacht al iets met die ton, maar ik wist ff niet wat
God mode staat alleen aan als je daadwerkelijk naar commentaar aan het luisteren bent. Je kan dus een beetje cheaten als het niet wil lukken door weer een commentaar bubbel aan te zetten zolang die afspeeld kan je niet dood.niels88 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:50:
[...]
Ben ik nu stom of werkt de God-mode niet in de commentaar optie? Iemand die die commando uit zijn hoofd weet
Erm die lowlife level waarbij je op de lift moet wachten is echt walgelijk moeilijk. 1) je ziet niks, 2) al freaking monsters. En ik heb geen commentary mode gedaan anders maakt ik er gebruik van, maar ja ik probeer later nog eens....
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
CyberAmp schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:33:
Erm die lowlife level waarbij je op de lift moet wachten is echt walgelijk moeilijk. 1) je ziet niks, 2) al freaking monsters. En ik heb geen commentary mode gedaan anders maakt ik er gebruik van, maar ja ik probeer later nog eens....
spoiler:
Dat vond ik ook het moeilijkste stuk van dat hele chapter 
Dat het zo donker is maakt het juist ook een stuk moeilijker, je flashlight helpt wel, maar slechts een beetje.
Volgens mij lagen er ''her en der'' ook nog wat flares verspreidt, maarja die kun je moeilijk vinden in de donkerte
Ik ben maar als een gek op de Zombies in gaan schieten, en gaan rennen, tot dat Alyx de lift weer vondt
Dat het zo donker is maakt het juist ook een stuk moeilijker, je flashlight helpt wel, maar slechts een beetje.
Volgens mij lagen er ''her en der'' ook nog wat flares verspreidt, maarja die kun je moeilijk vinden in de donkerte
Ik ben maar als een gek op de Zombies in gaan schieten, en gaan rennen, tot dat Alyx de lift weer vondt
spoiler:
Grrr, ik krijg dat grote beest met die lange poten niet afgeschoten met 3 raketten en meer vind ik er niet. De hendel om de poort open te maken waar alyx door verdween heeft ie stuk geschoten en ik zie geen andere uitweg?! 
Iemand?
Dit topic is gesloten.