"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Sommige features enabelen (geominstancing die spritedistanceratio en dan het sm2b renderpath) gaven én betere IQ met een gain in performance op me destijds gebruikte 9800pro
Verwacht dat het nog verder ontwikkeld/geoptimaliseerd gaat worden om bv die 33% perf drop in apples gestelde screens wat terug te schroeven
Is een tandje AA van 6x naar 4x mét AAA weer een betere IQ dan 6x zonder?
Vind het op de screens erg duidelijk in de HERAS Hekwerken

Werd toch weer eens tijd HL2 te installeren ivm DOD en de HDR patches die had ik nog niet gezien, en dit word alleen maar leuker zo
edit: die 60fps waren niet locked? omdat met temp aa ook de vsync word enabled, al staat het in de driver allways off?!
[Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-09-2005 22:32]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Anoniem: 81502
Zonder AAA:
Met AAA:
Als ik echter zit te spelen zie ik maar weinig verschil, voor de vegetatie dan.
Zonder AAA:
Met AAA:
[Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 81502 op 29-09-2005 22:59. Reden: Het moest natuurlijk AAA zijn]
zie je het niet in al die hekken waarin die gaten zitten om er doorheen te komen, lijkt me juist dat het daar erg goed duidelijk moet zijn, en merk je in BF2 ook een perf drop, screens op 1600x1200, merkte je een grote loss?! (renderer.drawfps 1 in console)
ps je geeft boven je screens TAA aan, je zou onder Temp AA ook Adaptive AA moeten hebben, neem aan dat je deze gebruikt toch?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Ja sorry, ik was even verstrooid, het moet natuurlijk adaptive anti aliasing zijn. De performance drop is toch redelijk groot, maar enkel waar er veel vegetatie enzo is. Op die plaats ging mijn fps van 65 naar 35 met een X800XT PE 600/600mhz.sain onez schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:57:
oe, oe mijn favo spelletje
zie je het niet in al die hekken waarin die gaten zitten om er doorheen te komen, lijkt me juist dat het daar erg goed duidelijk moet zijn, en merk je in BF2 ook een perf drop, screens op 1600x1200, merkte je een grote loss?! (renderer.drawfps 1 in console)
ps je geeft boven je screens TAA aan, je zou onder Temp AA ook Adaptive AA moeten hebben, neem aan dat je deze gebruikt toch?
Ik zal meteen eens een level proberen met hekken.
Anoniem: 123357
Zo'n Press Launch Party houd dat in dat we deze avond de reviews online gaan krijgen en de X1800 serie volgende week in de winkels ligt?CJ schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:28:
[...]
Next up: Ibiza - Press Launch Party?
Week later: Officiele Publieke Launch + Directe Beschikbaarheid van de X1800XL (XT onbekend)?
zouden deze settings ook de adaptive AA enablen?!
ik had beide ingeschakelt, maar na Anti-Aliasing weer op app controlled te zetten, bleef enkel de onderste grijs aangevinkt?!

Hier zijn enkele foto's. Let niet op mijn überl33te Paint Shop Pro 7-skillz, want die heb ik niet

Sapphire Radeon X800 GTO 256MB DDR3 AGP | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Zo staat het goed.sain onez schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:17:
[afbeelding]
zouden deze settings ook de adaptive AA enablen?!
ik had beide ingeschakelt, maar na Anti-Aliasing weer op app controlled te zetten, bleef enkel de onderste grijs aangevinkt?!
Hier dan een hekje. De performance drop is hier minder dan op de vorige screens.
Zonder:
Met:
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Weet je al welke core je hebt? (even de koeler eraf slopen) of gewoon opzoeken met everest o.i.d.Robin schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:26:
Vanmiddag een Sapphire Radeon X800 GTO gehaald en die lag daar ook nog eens in AGP-uitvoering. Ik moet zeggen dat de kaart een verademing is ten opzichte van de Radeon 9800 Pro. Hedendaagse spellen zoals Half-Life 2, Counter-Strike: Source en Doom 3 spelen een stuk lekkerder weg. De kaart heb ik getest in 3DMark03 en 3DMark05. In 3DMark03 scoort mijn pc ongeveer 9000 punten en in 3DMark05 ruwweg 4500 punten, dat is met respectievelijk 6500 en 3000 punten ongeveer anderhalf keer zo snel. Niet gek zeg ik zelf
. Morgen moet ik eens een stuk uitgebreider gaan benchmarken en testen tot hoever ik dekaart met de huidige koeling kan overklokken.
Hier zijn enkele foto's. Let niet op mijn überl33te Paint Shop Pro 7-skillz, want die heb ik niet.
[Voor 3% gewijzigd door Brainless-NL op 30-09-2005 00:17]
als je dat dan bijv. 5 minuten doet mét adaptive aa, en dan 5 minuten zónder....dan weet gelijk iedereen wat de performancedrop is....want zo'n screen is ook maar een ''momentopname''
zo weten we het % performance drop tenminste
[Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 30-09-2005 00:25]
verwacht dat je dan beter een timedemo draaien kan (als dit mogelijk is in bf2/hl2

speelde net ook ff en merkte toch met veel hekken een loss van +/- 30-33%, ook volgens wat screens in bf2 en ook in apples screens...
zonder adaptive 47-48fps

met adaptive 33-34fps

1600x1200 4x ingame AA
vooral als je het hek naar rechtstoe volgt, zie je hoe enorm mooi het is...
[Voor 49% gewijzigd door SAiN ONeZ op 30-09-2005 00:49]
Tijdens de Launch Party in Ibiza kan de pers zelf de R520 testen in benchmarks naar eigen keuze. Dus dat de reviews straks online gaan lijkt me sterk.Anoniem: 123357 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:07:
[...]
Zo'n Press Launch Party houd dat in dat we deze avond de reviews online gaan krijgen en de X1800 serie volgende week in de winkels ligt?
Aparte vorm van de cooler. Wel leuk trouwens.Robin schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:26:
Vanmiddag een Sapphire Radeon X800 GTO gehaald en die lag daar ook nog eens in AGP-uitvoering. Ik moet zeggen dat de kaart een verademing is ten opzichte van de Radeon 9800 Pro. Hedendaagse spellen zoals Half-Life 2, Counter-Strike: Source en Doom 3 spelen een stuk lekkerder weg. De kaart heb ik getest in 3DMark03 en 3DMark05. In 3DMark03 scoort mijn pc ongeveer 9000 punten en in 3DMark05 ruwweg 4500 punten, dat is met respectievelijk 6500 en 3000 punten ongeveer anderhalf keer zo snel. Niet gek zeg ik zelf
. Morgen moet ik eens een stuk uitgebreider gaan benchmarken en testen tot hoever ik dekaart met de huidige koeling kan overklokken.
Hier zijn enkele foto's. Let niet op mijn überl33te Paint Shop Pro 7-skillz, want die heb ik niet.
Sapphire Radeon X800 GTO 256MB DDR3 AGP [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Overigens denk ik dat AAA bedoeld is voor de R520 serie, net zoals je TAA eigenlijk beter kan activeren op een X8x0 kaart ipv de oude 9x00 serie. Maar wel leuk dat dit ook op oudere hardware aan de gang te krijgen is. Wel grappig dat je nu op veel forums mensen (twijfelaars) ziet zeggen dat 1 van de belangrijke redenen om over te stappen op een 7800GT(X) nu min of meer teniet gedaan is.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
de 7800gtx heeft toch transparacy aa...wat op hetzelfde neerkomt ongeveer..CJ schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 01:22:
Wel grappig dat je nu op veel forums mensen (twijfelaars) ziet zeggen dat 1 van de belangrijke redenen om over te stappen op een 7800GT(X) nu min of meer teniet gedaan is.
alleen waren daar een tijdje geleden wat problemen mee (corrupt beeld oid)...en niks meer van gehoord eigenlijk, maar ik neem aan dat dat met een nieuwere driver is opgelost ?!
Geeft nu "05 day(s): 07 hr(s):12 min(s): 37 sec(s) d/t=v" aan...
reboot was nodig :x
wow CSS map cs_compound :D:D

[Voor 27% gewijzigd door Bever! op 30-09-2005 02:20]
Het schijnt dat iedere uitgenodigde journalist/reviewer na afloop van de launch party een pakket met review materiaal mee naar huis krijgt. Een pakket met een paar leuke videokaartjes dusCJ schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 01:22:
[...]
Tijdens de Launch Party in Ibiza kan de pers zelf de R520 testen in benchmarks naar eigen keuze. Dus dat de reviews straks online gaan lijkt me sterk.

Urhm, volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel? 7800GTX heeft inderdaad Transparency AA, wat te vergelijken is met ATi's Adaptive AA. Maar juist die Transparency AA was voor veel mensen een reden om over te stappen op een 7800GT(X). En nu blijkt dus dat ATi's kaarten een gelijksoortig iets kunnen en dat het zelfs werkt op oudere R3x0 en R4x0 kaarten. Ik heb op verscheidene forums al mensen met R3x0 en R4x0 kaarten gezien die eerst neigden naar een 7800GT(X) puur voor de snelheid + Transparency AA. Nu blijkt dat ATi dit ook kan en waarschijnlijk net zo snel (of zelfs sneller) is en ook nog eens extra IQ verbeterende opties heeft zoals 10-bit precision, HDR + AA, Avivo, zie ik die groep mensen nu toch terugkrabbelen, want hun "oude" kaart kan nu immers ook een vorm van Transparency AA.Mr. Detonator schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 01:36:
[...]
de 7800gtx heeft toch transparacy aa...wat op hetzelfde neerkomt ongeveer..
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
http://www.techpowerup.co...verclocking/vidcard/127/1Robin schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:26:
Vanmiddag een Sapphire Radeon X800 GTO gehaald
Ik zou zeggen; leef je uit en post je bevindingen hier.

Ik weet dus niet of jij de GTO2 chip hebt maar niet geschoten is altijd mis.
[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-09-2005 05:39]
Weet iemand trouwens ook hoe je die vervelende schaduwen is BF2 kunt fixen? Want op alle bewegende dingen (voertuigen en spelers vooral) zijn de schaduws echt gewoon brak?

Heb van C5.6 tot C5.9 geprobeerd maar ze bleven ze verneukt!

Ze kunnen alles maken, behalve een mooie boom.Anoniem: 81502 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:46:
Ik heb Battlefield 2 even getest met TAA. Hier een vergelijking van een tak van een boom:
Zonder AAA:
[afbeelding]
Met AAA:
[afbeelding]
Als ik echter zit te spelen zie ik maar weinig verschil, voor de vegetatie dan.
Zonder AAA:
[afbeelding]
Met AAA:
[afbeelding]
word daar een beetje moe van.
ik wil mooie bomen en mooi vuur
En dan nog dit:Yes, ATI Crossfire AMD is the first ATI motherboard to support dual-GPU graphics. However, the most important feature is the enthusiast level board supporting that option. NVIDIA captured the AMD market by catering to the AMD Enthusiast. The ATI Crossfire AMD is the first serious challenge to NVIDIA's dominance with the AMD Enthusiast. The bang may be late, but the message is clear - ATI is definitely for real in the AMD chipset market. In fact, they are clearing aiming for "Best-in-Class".
En dit is de eerste revisie en dan ook nog een "verbouwde" bestaande chipset. Het kan volgens mij haast niet anders dan dat CF op gelijke hoogte en naar mijn mening hoger dan SLI komt. Zeker gezien het feit dat bij SLI het ook een tijdje duurde voordat het echt optimaal werkte. Dit is nog maar het begin van CF. Ze zijn wel (te) laat en misschien is SLI een betere optie op dit moment maar ik denk dat dat niet lang meer duurt.In the end, the ATI Crossfire AMD is without a doubt the best enthusiast-oriented Reference Board that we have ever seen - with performance to match. Unfortunately, that does not mean that the retail boards that you will see with this chipset will be similarly endowed. Our advice to manufacturers is that this is one Reference Board worth copying. A manufacturer who faithfully copies this Reference Board and delivers the same performance as the Reference Board will have a winner on their hands.
Ik ga het meteen uitproberen. Open dat de ATT uit de Omega's 5.9 het al kan anders ff nieuwe downloaden

Ik zie dat de peformance hit toch ergg groot is. Maar hebben jullie dan 6x gebruikt of 4x ? want de hit bij 6x is zo i zo al heel groot.
[Voor 25% gewijzigd door Astennu op 30-09-2005 10:07]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ben ook op zoek naar diezelfde kaart?Robin schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:26:
Sapphire Radeon X800 GTO 256MB DDR3 AGP [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Waar heb je die gevonden?? Kan hem nergens vinden dus..
Anoniem: 12592
Mag ik jou vragen, waar je die vandaan hebt gehaald. Ik heb het gekeken in de pricewatch en daar staat er niet in AGP uitvoering.Robin schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:26:
Vanmiddag een Sapphire Radeon X800 GTO gehaald en die lag daar ook nog eens in AGP-uitvoering.

[Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 12592 op 30-09-2005 10:52. Reden: Hehehe, iemand anders heeft op dezelfde moment als ik gepost. :P]
Niet op voorraad.
We hebben al patches gezien voor SM3.0 kaarten voor Earth 2160 en Far Cry. Ben benieuwd of die aangepast zijn voor HDR + AA of ook voor AAA.Changed the ATI vendor setting of swapeffect_discard to false to support future card anti-aliasing routines.
ahzo...en de fps telt dan even niet meer mee voor het gemak ??CJ schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 02:11:
[...]
Urhm, volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel? 7800GTX heeft inderdaad Transparency AA, wat te vergelijken is met ATi's Adaptive AA. Maar juist die Transparency AA was voor veel mensen een reden om over te stappen op een 7800GT(X). En nu blijkt dus dat ATi's kaarten een gelijksoortig iets kunnen en dat het zelfs werkt op oudere R3x0 en R4x0 kaarten. Ik heb op verscheidene forums al mensen met R3x0 en R4x0 kaarten gezien die eerst neigden naar een 7800GT(X) puur voor de snelheid + Transparency AA. Nu blijkt dat ATi dit ook kan en waarschijnlijk net zo snel (of zelfs sneller) is en ook nog eens extra IQ verbeterende opties heeft zoals 10-bit precision, HDR + AA, Avivo, zie ik die groep mensen nu toch terugkrabbelen, want hun "oude" kaart kan nu immers ook een vorm van Transparency AA.

want dat lijkt mij eerder een reden dat mensen overstappen van een r3*0/r4*0 naar een 7800gtx

Als de huidige (lees: oude) serie al Adaptive AA kan (en in veel gevallen niet geheel onverdienstelijk), dan kan de nieuwe serie dit ongetwijfeld ook... en sneller! Genoeg reden voor veel mensen om te wachten op de X1800 om te zien wat die allemaal in z'n mars heeft.
Ja hèhè !!hjs schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:46:
Tuurlijk telt de fps mee, maar ik denk dat hij bedoeld dat nu meer mensen even gaan afwachten wat de X1800 brengt

Als je nu 5 dagen voor de launch van de nieuwe ATI's een videokaart en 7800GTX in het bijzonder koopt ben je volgensmij sowieso niet goed snik.

Verder bericht de Inquirer dat Crossfire, itt tot de beloften van ATI, niet meteen beschikbaar is vanaf de launch. Het is wel wat zwaar aangezet zo kort na de launch maar toch iets om in de gaten te houden.
http://www.theinquirer.net/?article=26586
Crossfire not so available after all
Toys make sites lose their heads
By Charlie Demerjian: vrijdag 30 september 2005, 09:23
ATI MESSED UP with the Crossfire launch, and most web sites played patsy for shiny things, sidestepping their duties for toys. Yes, ATI more than paper launched Crossfire, they went ahead and told the press that it would be out on launch day, which is one step beyond putting it out and being a bit nebulous about availability.
Nvidia set the bar pretty damn high, two of the highest end parts, usually the hardest to find on the open market, available on day one, from multiple vendors, in quantities.
ATI knew it had to respond, and did. Several web sites contacted by the INQ told us that ATI had promised availability on day one. Some even say so in the reviews, so I am guessing they didn't all drink the same tainted cool-aid separately. No, the impression, or more solid info was planted by ATI. But it failed to deliver.
So what can you find out there? Well, I went to all the usual suspects, stating at ATI itself. Nothing there, an extraordinarily bad sign. Then on to the usual other suspects, Newegg, Monarch and all the big boys. Nothing there either, hmmm, if they don't have it, I am guessing Ralph's Corner Knitting Supplies and ATI Shop does not have them either. So far, nought out of 2.
Aha I thought, there is one page about pre-built PCs, since you need a new mobo also, it might be a good place to trickle them into the market. Let the smart guys do the hard work at first. Nope. If you look at the partner page here, none of them have it on their sites several days after the launch. Heck, none of them are even taking pre-orders. To be honest though, I stopped looking after going to only the ABS, Alienware, Falcon Northwest, Velocity and Voodoo web pages, I guess I should have gone to the others also. Nought out of three.
Now I was thinking that I was getting paranoid, so I figured that I would ask an ATI partner, personally. One of them, listed on the partners page sent me the following, names scrubbed of course.
"[Company Name] has never seen a Crossfire part, not even a working sample. We don't know if it's any good, all we can do is hope that ATI contacts us eventually and shows us some samples. I was surprised they launched it - but how can you launch something when the very market you're trying to target hasn't seen or touched a board? Until then it's unlikely (make that impossible) that we'll add it to our systems."
The one real source for the cards, ATI, itself, doesn't even have them, but it wants us to believe that they are available.
But forget ATI for a moment, because the online review community blew this one big time. I can forgive them for thinking it would be out on day one, ATI told them they would. What annoys me is these patsies didn't follow up after that. This week is a miserable one for the hardware community, corporate PR, and users in general. [You're just jealous because you're not partying in Ibiza. Ed.]
[Voor 84% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2005 12:29]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hmm, daar komen onze trouwe ATI-manieren weer boven water. Dat zal in NL dan wel helemaal een 2006 kwestie worden als dit waar is.Help!!!! schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:18:
[...]
Ja hèhè !!![]()
Als je nu 5 dagen voor de launch van de nieuwe ATI's een videokaart en 7800GTX in het bijzonder koopt ben je volgensmij sowieso niet goed snik.
Verder bericht de Inquirer dat Crossfire, itt tot de beloften van ATI, niet meteen beschikbaar is vanaf de launch. Het is wel wat zwaar aangezet zo kort na de launch maar toch iets om in de gaten te houden.
[...]
Ik houd m'n hart vast voor de X1800XT, het zal mij héél erg verbazen als deze in okt ook in NL leverbaar zal zijn.
Niet op voorraad.
De HL2 en CS:S screens zijn op max AA/AF (6x/16x maar mijn screens van BF2 (weet niet van de andere) zijn op 1600x1200 med lighting en textures rest max (ivm 1gb ram) maar daar is de perf hit net zo groot +/- 30% maar verwacht 2x aa mét adapt aa eventueel al strakker uitziet als 6x aa zonderAstennu schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:01:
Owh damm dit ziet er heerlijk uit. Hoe is de peformance hit vergeleken met normale AA ?
Ik ga het meteen uitproberen. Open dat de ATT uit de Omega's 5.9 het al kan anders ff nieuwe downloadenBedankt voor de TIP !!!!!
Ik zie dat de peformance hit toch ergg groot is. Maar hebben jullie dan 6x gebruikt of 4x ? want de hit bij 6x is zo i zo al heel groot.
Ah ok. Zelf neem ik nooit 4x omdat de hit dan zo groot word. en beeld niet veel beter dus ik zou eens 4x proberen als ik jou was.sain onez schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:54:
[...]
De HL2 en CS:S screens zijn op max AA/AF (6x/16x maar mijn screens van BF2 (weet niet van de andere) zijn op 1600x1200 med lighting en textures rest max (ivm 1gb ram) maar daar is de perf hit net zo groot +/- 30% maar verwacht 2x aa mét adapt aa eventueel al strakker uitziet als 6x aa zonder
Verder kreeg ik in Warhammer Dawn Of War Winter Assault last van artifacts toen het aan stond. Leken wel memmory fouten. Maar na het geheugen lager gezet te helpen was het nog niet weg. Ik exclude die AAA wel gewoon in een Dawn of war profiel. Maar ik denk dat de games het ook enigzins moeten ondersteunen ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Idd, vertel eens waar je die vandaan hebt en voor hoeveelVanmiddag een Sapphire Radeon X800 GTO gehaald en die lag daar ook nog eens in AGP-uitvoering

[Voor 11% gewijzigd door AntonH op 30-09-2005 13:15]
Niet op voorraad.
Ik wer in Duitsland naast de Mediamarkt (Krefeld, 20 min. van Venlo) en zal straks in mn pauze ff kijken of er daar ook liggen.
Niet dat ik er 1 ga halen, past niet in mn notebook

[Voor 16% gewijzigd door Pubbert op 30-09-2005 13:22]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Je moet dat artikel en mijn reactie beter lezen, want het trucje om van een GTO een X850 te makne lukt alleen bij een GTO²-videokaart. Die wordt alleen door Sapphire geleverd en die kaart maakt gebruik van een R480-core. De andere, gewone GTO-kaarten worden geleverd met een R420- (AGP) of R430-GPU (PCIe). Het enige wat dan zou kunnen is de GTO op een of andere manier te softmodden zodat de overige vier pipelines geactiveerd worden. Dat zal denk ik niet lang op zich laten wachten. DIt is de core die op de AGP-uitvoering zit, klik het plaatje voor een grotere prent:Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 04:46:
[...]
http://www.techpowerup.co...verclocking/vidcard/127/1
Ik zou zeggen; leef je uit en post je bevindingen hier.![]()
![]()
Ik weet dus niet of jij de GTO2 chip hebt maar niet geschoten is altijd mis.

[Voor 11% gewijzigd door Robin op 30-09-2005 14:11]
Dat ziet er niet goed uit... ATi system-integration partners hebben Crossfire nog niet eens in sample vorm in handen gehad. Laat staan dat het in de winkels ligt of er enige aanwijzing is dat dat binnenkort het geval zal zijn...Help!!!! schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:18:
Als dit tekenend is voor wat er met X1800 gaat gebeuren kunnen we wel eens tot december op X1800's zitten wachten hier in NL...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
tommy schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:46:
[...]
Ben ook op zoek naar diezelfde kaart?
Waar heb je die gevonden?? Kan hem nergens vinden dus..
Ik heb de kaart gekocht bij Media Markt in Herzogenrath, vlak over de grens bij Kerkrade. Daar lagen een groot aantal van die dozen voor 199 euro. Het is de retailverpakking, dus met kabels, stekkers, software, een game en een coupon om vier games te kopen tegen een gereduceerd tarief. Ik weet niet of de AGP-uitvoering alleen in Duitsland verkrijgbaar is of daar eerder op de markt iwerd gezet. Volgens de PriceWatch is alleen de PCIe-uitvoering in Nederland beschikbaar (http://tweakers.net/pricewatch/125588). Echter, voor de softmod _moet_ je de GTO²-kaart hebben van Sapphire, want alleen die kaart wordt geleverd met een R480-core.anton121 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:10:
[...]
Idd, vertel eens waar je die vandaan hebt en voor hoeveel. Lijkt mij namelijk een perfecte laatste AGP-upgrade. EDIT: 256 Mb GDDR3 versie dus
. Erg strak kaartje btw.
Ik ben zo vrij geweest om de AGP-uitvoering in de PriceWatch te zetten. Hopelijk is worden de ogen van de meelezende winkeleigenaren geopend en pleuren ze daar hun prijs in: pricewatch: Sapphire Radeon X800 GTO 256MB DDR3 (PCI-e, DVI)

Anoniem: 79835
Ik snap zelfs niet waarom ze nog de moeite doen om ook maar iets te launchen. Werk dan wat langer aan de drivers ofzo (in het geval van crossfire), niemand heeft er iets aan als je het niet kan kopen. Paper launchen kan ik nog inkomen, kom er dan gewoon voor uit, maar zeggen dat iets direct beschikbaar is en dan blijkt dat het niet zo is, is gewoon bedrog.FirefoxAG schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:14:
[...]
Dat ziet er niet goed uit... ATi system-integration partners hebben Crossfire nog niet eens in sample vorm in handen gehad. Laat staan dat het in de winkels ligt of er enige aanwijzing is dat dat binnenkort het geval zal zijn...
Als dit tekenend is voor wat er met X1800 gaat gebeuren kunnen we wel eens tot december op X1800's zitten wachten hier in NL...
Ik snap wel dat ze iedereen naar Ibiza halen voor de R520, zo wordt het wel moeilijk om kritisch te blijven.
Ik heb begrepen dat de meeste reviewers vandaag naar Ibiza vertrekken, ik hoop dat dus dat er morgen of overmorgen al wat meer details 'lekken'.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Hmm woon zelf bij venlo in de buurt.. Toch maar eens even gaan kijken zo snel mogelijk. Hopelijk hebben ze die nog.Ik heb de kaart gekocht bij Media Markt in Herzogenrath, vlak over de grens bij Kerkrade.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
De R520 heeft een threaded-architectuur (512 threads, waarschijnlijk met een scheduller die deze threads, pixel of vertex, optimaal verdeelt)
- 8 vertex shaders
- 16 pixel processors (het klinkt alsof deze pixel processors apparte eenheden zijn, gekoppeld aan de scheduller, bij de R3xx/R4xx waren ze georganiseerd in quads, dit heeft voor en nadelen, vooral ivm branching)
- 16 TMUs
- 16 ROPs
[Voor 4% gewijzigd door oeLangOetan op 30-09-2005 15:54]
verwacht dat je 6x bedoelt, en je het dus over de hl2 schermen hebt, die heb ik niet gemaakt, maar daar is 60fps nog wel voldoende( ipv 90fps zonder), bij BF2 (mijn screens) is het 4x ingame maar daar is de perf hit té groot(48fps met, 33 zonder), 6x aa in Bf2 liep al niet goed, maar verwacht op 2x aa (ingame) mét Adapt AA een betere IQ dan 4x AA ingame instellen (of zelfs 6x)Astennu schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:10:
[...]
Ah ok. Zelf neem ik nooit 4x omdat de hit dan zo groot word. en beeld niet veel beter dus ik zou eens 4x proberen als ik jou was.
Verder kreeg ik in Warhammer Dawn Of War Winter Assault last van artifacts toen het aan stond. Leken wel memmory fouten. Maar na het geheugen lager gezet te helpen was het nog niet weg. Ik exclude die AAA wel gewoon in een Dawn of war profiel. Maar ik denk dat de games het ook enigzins moeten ondersteunen ?
Op beyond3d is men al aan t spelen met AAA icm TAA, combi daarvan lijkt op de huidige ati serie erg leuke IQ geeft met redelijke performance.....
Niet op voorraad.
voelde me aangesproken, maar weet niet of het terecht is...

Over het AAA verhaal. Ik vraag me af of de R520 mischien hardware versnellig heeft voor dat gedeelte. Aangezien de peformance hits nu toch zekers 25-40% bedragen is dat best veel. En als je dan nog steeds maar 16 pipes hebt. met een 9k score in 3dmark kun je nog steeds niet op 1600-1200 gamen met 6x AAA en 16 X AF. Dus ik hoop dat ze daar wat op gevonden hebben.
Nee dat niet, dat is zeker interessant en nieuw "genoeg". Maar discussies specifiek over de X800 ed bedoelde ik.sain onez schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:03:
achja behoorlijk (algemeen) nieuws voor zowel huidige als next gen VGA, en stof tot discusieren ( ivm features op de G70 die blijkbaar niet zo heel nieuw zijn...)
voelde me aangesproken, maar weet niet of het terecht is...
Niet op voorraad.

nu met een korte technologische & prijs bespreking van de R1000 series
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1817/
hm, dit neem ik niet, de drivers zijn waarschijnlijk al een heel eindje release-klaar, de eerste driver voor de R520 was al vorig jaar klaar bij de eerste tape out, ze hebben de driver dus al bijna een jaar kunnen tweaken...The preliminary benchmarks we’ve provided earlier, run on a pre-production card, will prove to be on the low side however. ATI has already raised the clock speeds and has done some extensive work on their drivers since then, effectively rendering them outdated. However we don’t doubt that the Radeon X1800XT will have better performance than the GeForce 7800GTX, even if just by a small margin.
[Voor 83% gewijzigd door oeLangOetan op 30-09-2005 17:37]
Nice. Wat drivers betreft, the R420/480 had ook nog wel perf verbeteringen niet zo erg lang geleden, dus why not.oeLangOetan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:33:
Sassen is BACK
[...]
hm, dit neem ik niet, de drivers zijn waarschijnlijk al een heel eindje dicht bij hun final versie, de eerste driver voor de R520 was al vorig jaar klaar bij de eerste tape out, ze hebben de driver dus al bijna een jaar kunnen tweaken...
5 november, daar gaan we alweer....

Ik zie het bekende doemsenarion alweer;
dat betekend 10 kaarten voor het selecte groepje Amerikanen die bij Dell kunnen kopen en volgend jaar misschien een handvol Europeanen die toevallig op het juiste moment een website bezoeken....
Maar goed, kunnen we nog even sparen anderzijds (wat mij betreft

btw, wel een heel erg gewaagde marketingkreet, maar misschien beste mogelijk in bepaalde senario's:
As for performance we’ll have to wait for the actual launch. If ATI is to be believed the Radeon X1800XT consistently outperforms the GeForce 7800GTX in all games, sometimes by as much as 80%
[Voor 42% gewijzigd door edward2 op 30-09-2005 18:03]
Niet op voorraad.
Anoniem: 27170
Licht er aan wat ze bedoelen. Of hyper memmory 256 mb systeem geheugen gebruikt of dat i 128 gebruikt. Ik zou namelijk niet willen dat er 256 mb van me ram verdwijnt ookal heb ik 1 gb. Games van tegenwoordig hebben wel 1gb nodig om echt goed te kunnen lopen. Dus betaal iets meer en dan heb je een X700 128 MB die ook hyper memmory kan gebruiken.Anoniem: 27170 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:03:
ik heb net gemerkt dat sommige laptops met een ati x600se 256 mb hypermemory worden geleverd. Nu is mijn vraag, welke is beter, de x600 128 mb hypermemory of de x600se met 256 mb hypermemory?
Veel geheugen helpt bij hoge reso's en veel eye candy, dat kan zo'n X600 toch niet weergeven

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Als dit klopt dan is 't idd triest. Als de X1800XL de 7800GTX niet aan blijkt te kunnen dan blijft Ati5 november, daar gaan we alweer....
gewoon met hetzelfde probleem zitten, de 7800GTX verkoopt als zoete broodjes en zal dit blijven doen. Tegen de tijd dat de X1800XT daadwerkelijk te koop is staat de R580 misschien al weer voor de deur, wie wil er dan nog een X1800XT. Ati lijkt dit jaar in een constant gevecht met zichzelf te zijn.
Bit-Tech: AAA kan ge-enabled worden met drivers vanaf versie 5.9

Beyond3D Forum:
En even later nog een interessante:set ASTT_NA to 0 in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Video\{5A61609A-036A-4D32-B447-F0E42DA9714D}\0000
5A61609A-036A-4D32-B447-F0E42DA9714D this number is different for every one , you may have multiple numbers at the location because of multiple driver installation but only one is active. To be sure just change the value in every one.
If you use CCC try icon you will now have a new option in the AA menu
I made a litte mistake. To enable adaptive AA you have to create a new entry ASTT and set it to 1. The ASTT_NA entry i mentioned above is only there to make the option visible in the CCC tray icon.
it AA alpha test textures and it works!
O ja, anderen kregen dit niet met FSAA Viewer, omdat Colourless (degene van de pic hierboven) een nieuwere versie gebruikte een Alphatester, de ouderen niet meer...Ok now, this was unexpected... this is what FSAA Viewer said was happening:
That looks like supersampling...
[Voor 7% gewijzigd door Jejking op 30-09-2005 18:59]

Heeft iemand al met temp AA met Adapt AA zitten combineren om de IQ te verbeteren onder een betere perf dan hoge AA met enkel Adapt AA, vraag me af of de vsync die door temp AA ingeschakelt wordt, helemaal roet in de MSAA 'pracht en praal' gooit!?
ook de versnelling waarmee temp aa bij genoeg frames gebruikte viel toch op 2x of 3x te zetten, valt dit met deze A-aa ook te regelen waardoor dit voor de huidige gen eventueel een niet te grote perf hit veroorzaakt....
Eyecandy is heerlijk, maar het moet wel goed blijven gamen natuurlijk

Stel dat deze info klopt dan zou ik dat wel een stunt vinden. Hij heeft dan iig 1 bron die dicht bij het vuur zit en ondanks alles met hem sympathiseert. Bovendien zou hij dan toch als eerste de relevante gegevens boven tafel hebben..oeLangOetan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:33:
Sassen is BACK
[...]
hm, dit neem ik niet, de drivers zijn waarschijnlijk al een heel eindje release-klaar, de eerste driver voor de R520 was al vorig jaar klaar bij de eerste tape out, ze hebben de driver dus al bijna een jaar kunnen tweaken...
Verder begint het bij mij alweer behoorlijk te jeuken als ik hoor dat de kaart waar alles om draait pas 5 november te koop zal zijn.

Maar goed nog een paar dagen en dan weten we echt hoe alles zit. Incl. de Sassen story

Verder snap ik niet als ATI allang AAA kon doen waarom ze dat niet gewoon gelijk hebben geactiveerd.

[Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2005 19:57]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het was een probleem dat ze blijkbaar niet bellangrijk genoeg vonden (of de performance hit vonden ze te groot). Het is ook niet echt een kwestie van activeren van een feature, maar een hoop "drivergeknutsel".[message=24287594,noline]Verder snap ik niet als ATI allang AAA kon doen waarom ze dat niet gewoon gelijk hebben geactiveerd.
btw, het artikel van sassen ziet er heel geloofwaardig uit, nice work

[Voor 14% gewijzigd door oeLangOetan op 30-09-2005 20:03]
Idd ben benieuwd hoe het afloopt maar de Inq begint nu echt op stoom te komen:oeLangOetan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:02:
[...]
Het was een probleem dat ze blijkbaar niet bellangrijk genoeg vonden (of de performance hit vonden ze te groot). Het is ook niet echt een kwestie van activeren van een feature, maar een hoop "drivergeknutsel".
btw, het artikel van sassen ziet er heel geloofwaardig uit, nice work
http://www.theinq.com/?article=26622
http://www.theinq.com/?article=26619R520, Radeon X1800XT scores 9100+ in 3D Mark 05
Clocked at 625/1500 MHz
By Fuad Abazovic: vrijdag 30 september 2005, 18:56
BEFORE WE walk into silent weekend we want to let you know about the R520XT performance. The card clocked at 625MHz core and 1500MHZ memory can score 9100 or even more in 3Dmark05.
We learned that ATI can do even more but at this time its cat and mouse game as nvidia equipped its reviewers with its new 81.sometihng driver. this driver is suppose to get some performance but ATI still has some juice to fight it.
We heard that ATI can do as much as 9500 in 3Dmark 05 which is not bad at all, so 10000 screenshot that I saw some time ago means that you can go sky high with overclocking.
http://www.theinq.com/?article=26620R520 die scheme up
A picture beats 1000 words
By Fuad Abazovic in Barcelona: vrijdag 30 september 2005, 18:54
PLEASE READ the picture below because it's all there.
(klik link kan het plaatje niet zo snel hosten)
anyway tis niet meer bij te houden. Kijk maar op http://www.theinq.com/ zelf. Er staan zeker 6 artikelen op.....R520 Vertex Shader engine exposed
In detail
By Fuad Abazovic: vrijdag 30 september 2005, 18:55
WE WROTE that the R520 will have eight vertex Shader processors but we have some more juicy details to show you how this Shader engine actually works.
R520 is using sight Vertex Shader and each of them can process two Shader instructions per clock. This will get you to amazing number of 10 billion instructions per second but of course this is only theoretical number.
This vertex Shader 3.0 is upgraded to support Shader model 3.0 as ATI could not handle more than Shader model 2.0b before. It uses Dynamic flow control, it can execute 1024 instruction but due its dynamic flow control is practically unlimited to the number of the instructions and ATI has more temporary registers than before.
Vertex data are processed with 128 bit Vector ALU and the core features parallel 32 bit Scalar ALU and after processing those data are transferred via flow control to further processing.
Vertex Shader engine will also perform Backface Cull, Clip, Perspective divide and Viewport transform prior sending the data to Setup engine.

[Voor 87% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2005 20:12]
PC Specs

Niet op voorraad.

Tenminste, Ati claimt het niet het is the Inquirer die zegt dat Ati dit claimt

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-09-2005 20:29]
En als ze de belofte waar kunnen maken zitten de consumenten weer een tijdje op rozenAnoniem: 38733 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:28:
Wow, dat beloofd wat: Ati claimt 90% sneller in de Fear demo, 40% sneller in Battlefield 2 en 25% sneller in Farcry.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:28:
Wow, dat beloofd wat: Ati claimt 90% sneller in de Fear demo, 40% sneller in Battlefield 2 en 25% sneller in Farcry.
Tenminste, Ati claimt het niet het is the Inquirer die zegt dat Ati dit claimt![]()

PC Specs
Hehehehe, klassiek voorbeeld, en vice versa ook natuurlijkAnoniem: 54475 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:37:
Nu nog ff rekening houden dat ik mijn gtx mot gaan dumpen.....

Ben benieuwd hoeveel ik kan krijgen voor m'n 7800GTXAnoniem: 38733 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:28:
Tenminste, Ati claimt het niet het is the Inquirer die zegt dat Ati dit claimt![]()

hmm...die 8600pntn waar S.Sassen het over had, kloppen dus aardig...die kaart draaide toch op 600/1400 ?
nou is het nog de vraag of die kaarten nóg verder geklokt kunnen gaan worden natuurlijk

zelfs 9500pntn is mogelijk staat er...dus waarschijnlijk zit zo'n xt al aardig aan z'n max

eindelijk, (eerste nieuwe architectuur sinds R300 van ati...

Ik kan niet wachten op de 50 paginas lange reviews van de architectuur ...
[Voor 27% gewijzigd door oeLangOetan op 30-09-2005 22:56]
Te verwachten is natuurlijk dat veel games CPU gelimiteerd zullen zijn met zowel de R520 als de G70, dan haalt de meest efficiente driver het (meestal nv).
btw: R520 : 3DMark05 = 9100+, bron = L'Inq
Anoniem: 114616
Anoniem: 105909
*proestkrouwen schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:59:
WTF is dit, als dit waar is dat de nieuwe ATI veel sneller en ongeveeer de zelfde prijs heeft dan baal ik nu echt zo f*cking hard. Check specs.

jij hebt niks te zeuren man ga je mond spoelen.
mensen zoals *ik, die nog met zo'n 9800pro dinges spelen horen zo'n ati kaart gewoon gratis te krijgen

Dump maar in mijn brievenbus, zijn we allebei tevredenAnoniem: 54475 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:37:
Nu nog ff rekening houden dat ik mijn gtx mot gaan dumpen.....

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
euh, je koopt dus elke 6 maand een nieuwe 3Dkaart ??????Anoniem: 114616 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:16:
Ben dan nog steeds blij met me gtx omdat die gewoon al over de helft van ze leven is kwa generatie. Ati loopt te hard achter.
ik doe 6 keer langer met een 3Dkaart... ik ga mn R9700 met tranen in de ogen vervangen..

Ik geef wel focking 1000 euro uit aan wat ik dacht, de eerste tijd de beste 3D-kaarten zouden zijn. Ik weet wel dat die nieuwe ATI zou uitkomen, maar 40% sneller is wel een ziekelijk groot verschil, ze bedoelen toch wel 40% sneller dan de 7800 GTX he??Anoniem: 105909 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:17:
[...]
*proest![]()
mensen zoals *ik, die nog met zo'n 9800pro dinges spelen horen zo'n ati kaart gewoon gratis te krijgen
PreciesAnoniem: 105909 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:17:
[...]
*proest![]()

Wacht nu maar even af. Misschien valt de schade mee, maar misschien ook wel nietkrouwen schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:24:
[...]
Ik geef wel focking 1000 euro uit aan wat ik dacht, de eerste tijd de beste 3D-kaarten zouden zijn. Ik weet wel dat die nieuwe ATI zou uitkomen, maar 40% sneller is wel een ziekelijk groot verschil, ze bedoelen toch wel 40% sneller dan de 7800 GTX he??

Inquirer: niet een korreltje, maar

BTW: ik zag dat je kaarten nog nier binnen waren. Dan annuleer je je order toch.
[Voor 7% gewijzigd door biobak op 30-09-2005 23:32]
ik heb eerst een voodoo2 gehad,toen 9700pro,9800pro,7800gtx,ik ga gewoon voor snelheid en kwaliteit.
en eens in de zoveel tijd komen er kaarten uit die gewoon bijna 1,5 generatie overslaat zoals voordoo in zijn tijd en 9700.
ik ben wel benieuwd maar ati loopt wel sterk achter maar 90% meer winst in fear? klinkt gewoon te mooi maar erg welkom al geloof ik het niet....nog
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Wordt wel spannend nu met zo'n lading wel-of-niet betrouwbare info! Durf bijna niet meer te gaan slapen

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu
Dat doe je zelf, en je weet van tevoren dat er ooit snellere kaarten komen. En met die 2 GTX-en kan je ALLE games max-ed spelen de komende 2 jaar, dus ik snap niet waarom je je druk maakt.... Benchmarks???krouwen schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:24:
[...]
Ik geef wel focking 1000 euro uit aan wat ik dacht, de eerste tijd de beste 3D-kaarten zouden zijn. Ik weet wel dat die nieuwe ATI zou uitkomen, maar 40% sneller is wel een ziekelijk groot verschil, ze bedoelen toch wel 40% sneller dan de 7800 GTX he??

(Misschien is het beter ipv 2 nieuwe ATi kaarten een snellere processor aan te schaffen.

Het zit gewoon zo: Hardware: je blijft bezig.
Maar dat vind ik wel leuk eigenlijk.

[Voor 7% gewijzigd door Format-C op 01-10-2005 00:05]
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Helemaal mee eensRappieRappie schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:01:
[...]
Dat doe je zelf, en je weet van tevoren dat er ooit snellere kaarten komen. En met die 2 GTX-en kan je ALLE games max-ed spelen de komende 2 jaar, dus ik snap niet waarom je je druk maakt.... Benchmarks???![]()
(Misschien is het beter ipv 2 nieuwe ATi kaarten een snellere processor aan te schaffen.)
Het zit gewoon zo: Hardware: je blijft bezig.
Maar dat vind ik wel leuk eigenlijk.

Tja kijk, de X1800XT PE kan straks wel een heel stuk beter zijn dan mijn 7800GTX, maar mijn 7800GTX volstaat nog geruime tijd. Volgende kaart van mij wordt een R600/R700 of nV equivalent. Iig een DX10 kaart met minimaal 512MB, als het ff kan 1GB geheugen. Denk dat het de R700 zal worden, wil wel 4x performance van wat ik nu heb als het ff kan, voor die tijd is upgraden me net iets te duur in verhouding van wat ik er mee op schiet.
Ik schaf iig niet voor 10FPS of 1000 3Dmarks of wat dan ook een nieuwe kaart van 600 euro aan.
Misschien volgende zomer maar weer upgraden. En of het nu een ATi of Nv is, ik koop gewoon de beste op dat moment.
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Misschien valt het allemaal wel mee, maar vlak voor de R520 launch even 2 stuks 7800GTX bestellen is gewoon niet slim, je weet nooit met wat voor verrassing Ati aan komt zetten.krouwen schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:24:
[...]
Ik geef wel focking 1000 euro uit aan wat ik dacht, de eerste tijd de beste 3D-kaarten zouden zijn.
Als ik jou was zou ik snel annuleren, in het geval de Ati kaarten toch tegen blijken te vallen kun je altijd nog de 7800GTX'en nemen.

wordt gebutt-kicked dan heb je spijt dat wil je niet weten.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 01-10-2005 00:31]
Niet op voorraad.
Anoniem: 79835
Onderstaand plaatje klopt dus niet echt.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 01-10-2005 01:01]
Says who. Niet dat het onwaarschijnlijk is, in NL mag je waarschijnlijk blij zijn als je er dan eentje kan oppikken.Anoniem: 79835 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:58:
Het is officieel: De X1800XT is pas verkrijgbaar vanaf 5 november. De X1600XT vanaf 30 november, de rest vanaf 5 oktober. Maar een halve paper launch dus.
Niet op voorraad.
Als dit verhaal klopt zou de XL al sneller moeten zijn dan de 7800GTX... we zullen wel zien.oeLangOetan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:11:
eeeuh, oordeel uitstellen totdat de reviews uit zijn, ze clamen gemiddeld 20% betere prestaties in de huidige generatie games, voor de next gen titels zijn de verschillen groter (FEAR zou 2x zo snel lopen als een gtx en Battlefield 2 zou 40% sneller lopen dan op een gtx)
Te verwachten is natuurlijk dat veel games CPU gelimiteerd zullen zijn met zowel de R520 als de G70, dan haalt de meest efficiente driver het (meestal nv).
btw: R520 : 3DMark05 = 9100+, bron = L'Inq
Verder schijnt de 81 serie drivers van nV ook een ~80% performanceboost te geven in Fear... even afwachten dus

Vind het trouwens niet handig van ATi dat de "uberkaart" pas 5 November beschikbaar is... nV heeft dan alle tijd om een nieuw kanon te introduceren en launchen... zal me niets verbazen als ze die al achter de hand hebben.
Tussen haakjes: Een 7800GTX TOP met de 81 serie drivers doet stock ook ongeveer 9100 punten @ FX55... I know, gezien ik met de 78.03 al ~8850 punten haal met CPU @2.6Ghz... de 81 serie geeft (momenteel) ongeveer een 5% boost aan 3DMark05...
Word spannend dus

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Bron?Anoniem: 79835 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:58:
Het is officieel: De X1800XT is pas verkrijgbaar vanaf 5 november. De X1600XT vanaf 30 november, de rest vanaf 5 oktober. Maar een halve paper launch dus.
Overigens was Ratchet van B3D heel erg sceptisch over de R520. Maar nu fluit hij een ander toontje. "ATI focused on efficiency way more this time. I think you guys will be impressed, I know I am." Volgens mij heeft-ie iets in actie gezien. (de nieuwe tech-demo dus blijkbaar)
Wat me ook opvalt is dat R520 meer tech van de oorspronkelijke R400 in huis heeft dan verwacht. Bv. de Texture Units lijken nu helemaal te zijn losgekoppeld van de pixelshadercore, waardoor je - zoals al door een aantal mensen gehint werd - niet meer kan spreken over de traditionele X pipelines x Y TMU's opstellingen zoals de 16x1 van de NV40 en R420.
Het kan goed zijn dat de performance nummers nu gegeven zijn met HDR zijn. Anand heeft al in z'n DoD Source HDR artikel gehint naar de performance van next-gen ATi hardware die de 7800GTX zou verslaan.
[Voor 88% gewijzigd door CJ op 01-10-2005 04:19]
maar wil nu wel eens reviews zien
[Voor 21% gewijzigd door darkphoenix op 01-10-2005 10:36]
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
[Voor 8% gewijzigd door Astennu op 01-10-2005 11:04]
Dit topic is gesloten.