[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terragen is idd een prachtig programma, heb het zelf een maand geleden weer is opgepakt, wil eigenlijk een tekening van een landschap zegmaar van ongeveer 80 x 30 cm op me muur hebben. Heb daarvoor al een tekening laten afdrukken en het resultaat is prachtig, dus nu nog de definitieve maken en laten afdrukken.
Maar kort gezegt, voor een gratis programma kan je verdomt leuke dingen mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:33
Idd!, maar bovenalles verbaasd het me dat ik zonder enige kennis van het programma al snel een goed resultaat haalde. Ga er zeker mee door experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel ff leuk om te laten zien, dit had ik net ff gemaakt toen ik dit topic aan het doorlezen was:

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/9261/vp15tl.th.jpg

Koste nog geen 10 min inc render :P

Oja let wel op dat je de bergen apart moet opslaan ;) Ben ik in het begin vaak genoeg de mist mee in gegaan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

denk ik het eindelijk door te hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/pointlight1.jpg

vind ik er zelf al best aardig uit zien. slechts 1 point light aanwezig met wat photons, final gather aan, en op zich geen slecht resultaat, ik begin het door te krijgen hoe ik de schaduwdelen aan moet passen.

MAAR.. een point light lijkt niet echt geschikt, aangezien je bij zonlicht altijd een rechte schaduw hebt ipv zoals hier een waaier van licht (point light staat redelijk dicht bij de deur).
Dus wat doe ik, ik neem een Directional Light. Mooie strakke rechte schaduwwen die heel netjes zonlicht nabootsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/dirlight1.jpg

en zie daar ineens wederom mijn probleem. Ik heb aan deze directional light kwa instellingen alleen de intensiteit van het licht verhoogd en de intensiteit van de photons omlaag gegooid om een beetje dezelfde hoeveelheid licht in het lichte en het donkere gedeelte te krijgen als in m'n eerste plaatje. Maar nu is er bij de plinten en vooral in de rood omcirkelde hoek ineens sprake van een strook licht dat nergens op slaat 8)7
Is er iemand die mij uit kan leggen hoe dat toch komt? Om echt daglicht na te maken is er natuurlijk nog een lange weg te gaan, maar met van die vage lichtstroken is er geen beginnen aan :(

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@Terragen gebruikers:
Ik vraag me alleen af wat voor voldoening je eruit haalt? Het is mooi wat er uit komt, zonder meer! Maar het is niet van jou. Het is voor 95% van het programma en 5% van jezelf.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:21:
@Terragen gebruikers:
Ik vraag me alleen af wat voor voldoening je eruit haalt? Het is mooi wat er uit komt, zonder meer! Maar het is niet van jou. Het is voor 95% van het programma en 5% van jezelf.
I absolutely agree. Tis leuk dat er zo'n mooie dingen zo eenvoudig mee gemaakt kunnen worden. Maar voor mij zou zoiets nul de botte waarde hebben. Is een beetje zoals allemaal prefabs gebruiken.

Nee, ik doe liever alles zelf. Zelf men textures schieten, mixen, alles modellen, belichting regelen. Pas dan heb je het gevoel alsof de plaat voor 100% door jou creativiteit en skill is gemaakt.

@GTOfire, je geometrie lijkt zogenaamd niet te kloppen omdat je een breedhoekscamera (of hoe je dat ook noemt) neemt. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ahzo :)
ja nou je het zegt ziet et er ineens wat schever uit. Ik wou graag wat meer van m'n huis zien als wat ik zag met 90 graden zonder dat ik m'n camera naar achter moest verplaatsen, aangezien daar de andere muur zit en dan zie ik helemaal niks meer :)
dit is dus geschoten met een camera van 120 graden.

Ach ja, dagje vrij vandaag, tijd om heeeel veel te belichten en hopen dat ik op de oplossing stuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:21:
@Terragen gebruikers:
Geen, naja weinig
drm staat het bijv ook niet op me site, maar wat je zelf al zegt, wat eruit komt is mooi. En als je zoals ik bijv een leuk tekeningkje aan de muur wilt van een landschap achtig iets wrm zo je het dan niet gebruiken? :9
I absolutely agree. Tis leuk dat er zo'n mooie dingen zo eenvoudig mee gemaakt kunnen worden. Maar voor mij zou zoiets nul de botte waarde hebben. Is een beetje zoals allemaal prefabs gebruiken.

Nee, ik doe liever alles zelf. Zelf men textures schieten, mixen, alles modellen, belichting regelen. Pas dan heb je het gevoel alsof de plaat voor 100% door jou creativiteit en skill is gemaakt.
Het heeft voor mij ook geen enkele waarde, maar voor tussen door is het best leuk. Kijk het is ook veel leuker misschien om het zelf in 3dsmax te maken, te texturen, ect, maarja als je zoiets als het plaatje wat ik laatste gepost heb wilt maken en je dat in 3dsmax gaat doen, dan ben je er gewoon ff zoet mee, reken maar op een uurtje of 2 voordat je alles heb zoals je wilt. Met het leuke prefab progje kost het nog geen 15 min. Tja dan doe ik het liever prefab zodat ik die andere 115 min aan een andere tekening kan besteden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels al een beetje wegwijs geworden in 3ds, heb al een paar modellen gemaakt (die ik hier natuurlijk nog niet durf te laten zien :D ). Maar kunnen jullie mij op weg helpen met mijn vliegtuigje (uit de tutorial van 3ds 8 )? _/-\o_

Hij lijkt al aardig op weg te komen maar de neus ziet er wat vreemd uit. Nu kan ik wel een meshsmooth doen en dan is het opgelost, maar dan ziet de cabine er weer vreemd uit. 8)7

Verder hebben jullie een idee welke materials ik kan gebruiken, of hoe ik hem leuk kan textureren?

Afbeeldingslocatie: http://www.meewezen.nl/3d/plane1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.meewezen.nl/3d/plane1wires.jpg

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:49:
Ik ben inmiddels al een beetje wegwijs geworden in 3ds, heb al een paar modellen gemaakt (die ik hier natuurlijk nog niet durf te laten zien :D ). Maar kunnen jullie mij op weg helpen met mijn vliegtuigje (uit de tutorial van 3ds 8 )? _/-\o_

Hij lijkt al aardig op weg te komen maar de neus ziet er wat vreemd uit. Nu kan ik wel een meshsmooth doen en dan is het opgelost, maar dan ziet de cabine er weer vreemd uit. 8)7

Verder hebben jullie een idee welke materials ik kan gebruiken, of hoe ik hem leuk kan textureren?

[afbeelding]

[afbeelding]

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ziet dr al mooi uit :) Dat rechte ding aan de achterkant (wat de 2 helften verbind dus) ziet er uit alsof het nu een rechte voorkant heeft, dat mag wel airodynamisch zijn toch (of hoe je dat ook schrijft, maar je snapt wat ik bedoel >:) )

Zelf ben ik bezig met Particle Flow, maar hij geeft telkens een error als ik ga renderen met dit schema:

Afbeeldingslocatie: http://www.blockcheck.nl/Particle-Flow.jpg
*Click*

Ik render met Mental Ray (bijgeleverd bij Max 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:19:
[...]

Ziet dr al mooi uit :) Dat rechte ding aan de achterkant (wat de 2 helften verbind dus) ziet er uit alsof het nu een rechte voorkant heeft, dat mag wel airodynamisch zijn toch (of hoe je dat ook schrijft, maar je snapt wat ik bedoel >:) )

Zelf ben ik bezig met Particle Flow, maar hij geeft telkens een error als ik ga renderen met dit schema:

[afbeelding]

waarom link je dat kleine plaatje naar een pagina die d'r niets mee te maken heeft?
Zie dat het je eerste post is. Verkapte spam?

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasplank op 09-11-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks :) inmiddels heb ik met een HSDS die rare neus kunnen verbeteren. ook het achterstuk wat earodynamischer gemaakt, ziet er beter uit zo!

alleen nu nog een leuke texture, kan eigenlijk niet echt iets vinden... wie helpt? :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.meewezen.nl/3d/plane2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:47:
thanks :) inmiddels heb ik met een HSDS die rare neus kunnen verbeteren. ook het achterstuk wat earodynamischer gemaakt, ziet er beter uit zo!

alleen nu nog een leuke texture, kan eigenlijk niet echt iets vinden... wie helpt? :*)

[afbeelding]
Kant en klare texture die om je vliegtuig heen past valt niet te vinden, je zult hem moeten gaan unwrappen.. Daar zijn best veel tutorials over, maar als je Max 8 hebt zou ik (als ik jou was) even uitzoeken hoe de Peltmap werkt.. Dat is een ongelooflijke snelle/simpele manier van unwrappen..

En dan de texture in Photoshop maken, eventueel icm bestaande textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
@Xlerator Valt absoluut geen eer aan te behalen zo'n plaat! Dat neemt alleen niet weg dat het niet leuk is om mee te prutsen, en daar gaat het bij mij vooral om.

@GTOfire Kan het zijn dat de vloer niet goed aansluit?
Laat desnoods de muur door de vloer lopen en kijk of het probleem zich nog voordoet. Het kan zijn dat als er een spleet tussen zit dat daar de photons tussen blijven bouncen waardoor er veel licht word afgegeven.

Weet niet hoe het bij maya zit maar in 3ds Max maakt de intensiteit van het licht niet uit zodra je met photons werkt. Wil je de velheid veranderen dan moet je de energy aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:47:

[afbeelding]
Het lijkt erop alsof de twee fuselages (noem je dat zo?), dus de twee gedeeltes met cockpits en staarten, niet evenwijdig lopen. Volgens mij hoort dat bij dat soort vliegtuigen wel.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik heb een vraagje :)

Voor de Bus moet ik een kleine animatie maken. Het is echt slechts een camera die een rondje rond de bus draait.

Nu was mijn vraag of ik een HDRI map zo kan instellen dat deze 'pivot' om de bus heen.
Is dat mogelijk?
Want als ik nu een animatie render maak, lijkt het wel ergens op, maar het lijkt erop dat de bus door de straat heen slipt, dat is niet de bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Plint schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:28:
@GTOfire Kan het zijn dat de vloer niet goed aansluit?
Laat desnoods de muur door de vloer lopen en kijk of het probleem zich nog voordoet. Het kan zijn dat als er een spleet tussen zit dat daar de photons tussen blijven bouncen waardoor er veel licht word afgegeven.

Weet niet hoe het bij maya zit maar in 3ds Max maakt de intensiteit van het licht niet uit zodra je met photons werkt. Wil je de velheid veranderen dan moet je de energy aanpassen.
thanks, maar de vloer en muren lopen al in elkaar over om zeker te weten dat alles aansluit.
dezelfde intensiteit van het licht van een directional light en een point light geven in maya niet altijd hetzelfde resultaat. Een point light met intensity 1 en photon intensity (energy) 160.000 die een klein eindje van het object staat geeft een redelijk shot. Om dezelfde lichtintensiteit te krijgen voor de directe bundel moet een directional light intensiteit rond de 2-2.5 hebben en photon intensity boven de 1000 geeft al extreem veel indirect licht.

Ik ben overigens in de maya help eindelijk iets nuttigs tegen gekomen, een rephrase van wat ik me uit m'n kop herinner over de Exponent setting.
"default 2 replicates natural (quadratic) decay, but does not include the physics law of maintaining energy (as in nature). Because of this, this setting may give bright spots in unexpected locations."

met exponent op 1.7 gaat het al een stuk beter met die vage licht stroken en heb ik in combinatie met een witte sphere met Irradiance en Ambient Color best mooi daglicht naar binnen kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
[...]

[afbeelding]
*Click*

Zou je graag even op weg helpen, maar je image doet het niet dude :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
okj ik ga het doen

ik ga een character maken

ik ga een knaagdier in snowgear maken, en later mss animeren

een jaar geen 3d aangeraakt, daarvoor gebouwmodellen gemaakt.
heb krap een jaar de tijd om t af te ronden, maar hoe sneller hoe beter.

eerste wat ik nu ga doen, is leren om een gezicht te modellen. iemand tips (tis een gezicht van een eekhoorn/bever) maar dan n beetje cartoony alla Afbeeldingslocatie: http://www.eldee.org/uploads/games/XboxConker.jpg

als er iemand tips heeft of linkjes om me wegwijs te maken, graag. :D
ik hou jullie zowieso op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vrij beginners vraagje :) , maar ik kom dr nie aan uit,

het was me al wel gelukt alleen lijkt het nie meer te lukken,

Stel ik wil een ei maken dmv lines, ik maak wat lines voor de ene kant van het ei zo dat als je deze zou spiegelen ze mooi overlap hebben.

deze lines mirror ik en clone ik in de x-as en allign ze goed, dat het een mooi ovaal ei is. Ik krijg dan wel het ei vorm (plat dus), deze maak ik aan elkaar (connecten/attach?) maar als ik dan de bevel functie, dan pakt hij vaak alleen de randen, terwijl ik opvulling zoek (die je wel krijg als je bevel op een cirkel doet).

Connect lijkt op de ene of andere manier nie echt te lukken....attach wel maar dan vult ie niet op.

(ik kon dit iig nie in de faq vinden en zoals het in de tutorial staat lijkt het me niet nogmaals te
lukken)

Edit": post aangepast;
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/6305/hiero1lb.jpg

Krijg alleen de buiten rand duz en nie de opvulling die ik er ook bij zoek ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Snap niets van je verhaal :P Post eens een screenshot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

bedoel je dat ie echt rond moet worden, dus als je een cirkelachtig iets zou hebben dat het een bol wordt... of gewoon een vlak dat geextrude is?

in maya was er iig een functie waarmee je heel makkelijk een rond object kon maken, zoiets als een vaasvorm, waarvoor je maar de helft van een zijaanzicht hoefde te tekenen...
verder niet superveel verstand van 3d

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timovdz schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:25:
bedoel je dat ie echt rond moet worden, dus als je een cirkelachtig iets zou hebben dat het een bol wordt... of gewoon een vlak dat geextrude is?

in maya was er iig een functie waarmee je heel makkelijk een rond object kon maken, zoiets als een vaasvorm, waarvoor je maar de helft van een zijaanzicht hoefde te tekenen...
verder niet superveel verstand van 3d
Dat is er ook bij 3dsmax onder de term "Lathe" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
[...]

[afbeelding]
*Click*

@ Modje: SPAM!!!!

excuses voor de header, ik fix m meteen.

Ik heb een vraagje

Voor de Bus moet ik een kleine animatie maken. Het is echt slechts een camera die een rondje rond de bus draait.

Nu was mijn vraag of ik een HDRI map zo kan instellen dat deze 'pivot' om de bus heen.
Is dat mogelijk?
Want als ik nu een animatie render maak, lijkt het wel ergens op, maar het lijkt erop dat de bus door de straat heen slipt, dat is niet de bedoeling.

[ Voor 24% gewijzigd door Heuving op 09-11-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

aargh, ik wor gek!

Ik ben weer begonnen met 3DMax, en nu ben ik al die makkelijk sneltoetsen kwijt, hoe je zon viewport ineens het enige maakt, en dan groot, allemaal dat soort dingetjes.

Iemand een site voor mij met de snellkoppelingen die standaard werken ??

Tia!

-edit-

found it ;) dusseh laat maar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Damian op 09-11-2005 23:17 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Om maar weer eens in het 3den te duiken heb ik ff een klein projectje gedaan, zie hier het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/4295/final1eo.th.jpg

Render is Mental ray

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Jaguar_e schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:38:
Om maar weer eens in het 3den te duiken heb ik ff een klein projectje gedaan, zie hier het resultaat.

[afbeelding]

Render is Mental ray
Ziet er netjes uit.. maar licht het aan mij of is er in het midden van die ring een rechthoek die 'anders belicht word' ofzo :? ziet er heel apart uit in iedergeval...
Maar verder wel netjes, hoewel het onderwerp zelf dan weer minder is ;) :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Heuving
Ik heb een vraagje

Voor de Bus moet ik een kleine animatie maken. Het is slechts een camera die een rondje rond de bus draait.

Is dat mogelijk?
Want als ik nu een animatie render maak, lijkt het wel ergens op, maar het lijkt erop dat de bus door de straat heen slipt, dat is niet de bedoeling.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik kom ergens niet uit. Ik wil een geraamte van een gebouw laten opbouwen vanaf de grond. Beetje zoals de beruchte windows screensaver, maar dan mooi :P Dus dat er bv splines uit de grond komen en zo naar boven schieten.
Met PathDeform moet ik wel heel veel polies gebruiken wil het mooi worden. Zeker geanimeerd, anders zie je in de bochten raar gedoe.
Loft is mooi maar kan je niet (:?) animeren.
Iemand een tip??

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Spike_wolf schreef op donderdag 10 november 2005 @ 04:00:
[...]

Ziet er netjes uit.. maar licht het aan mij of is er in het midden van die ring een rechthoek die 'anders belicht word' ofzo :? ziet er heel apart uit in iedergeval...
Maar verder wel netjes, hoewel het onderwerp zelf dan weer minder is ;) :+
Gevolg van bucket-renderen en op het einde geen render te maken van alle buckets denkik. :p

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Bedankt

Ja ik zie het nu ook, ik ga het niet veranderen tis maar een klein projectje

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• HyperTrophy
  • Niet online
heeft iemand nuttige links naar Tuts voor het modellen van een hoofd met behulp van referenties?
ben nog noob hierin, en dom prutsen resulteerd bij mij nog in onnodig en onduidelijk veel lijnen :P
poly modeling
box modeling
etc?

Verwijderd

HyperTrophy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:27:
heeft iemand nuttige links naar Tuts voor het modellen van een hoofd met behulp van referenties?
ben nog noob hierin, en dom prutsen resulteerd bij mij nog in onnodig en onduidelijk veel lijnen :P
poly modeling
box modeling
etc?
klik
Beste hoofd modeling tutorial die er is, met referentie is gewoon je referentie volgen en niet freestylen ;)

Verwijderd

hmm... ik dacht wauw mooie tutorial, die pak ik mee!

helaas liep ik al snel vast. "edgeloop dit even" zeggen ze, goed eerst maar eens uitzoeken wat een edgeloop is. :/ het is jammer op zich dat je vaker van dit soort tutorials tegen komt, waarbij je bij het uitvoeren ervan in een heel nieuw hoofdstuk terecht komt. Al dat gezoek maakt het leren van 3d modelleren er niet makkelijker op. 8)7

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:46:
[...]

klik
Beste hoofd modeling tutorial die er is, met referentie is gewoon je referentie volgen en niet freestylen ;)
tnx zal s proberen hoe me dat afgaat. ik denk dat ik zowieso mn boek van 3dsmax er maar s bij moet gaan pakken om wat basic skills en veel gebruikte commando's onder de knie te krijgen.

van t weekend krijg ik nieuwe schetsen om mee te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik heb iets heel vreemds met Brazil. Als ik render, dan render hij alleen de echt belangrijke dingen, de rest laat hij gewoon vallen waardoor je de 'void' ziet, in dit geval de HDRI. Hier een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/ninja/les1_test3.jpg

Iemand een flauw idee wat dit zou kunnen veroorzaken/oplossen? Ik heb al geprobeerd wat het verschil is tussen een render van de viewport, en van een camera. als dan niet van Brazil zelf. Zoals je ziet rendert hij netjes óm de ninja heen, maar de achtergrond laat hij dus gewoon vallen.

Ik werk met Brazil 1.2.2.1 op Max 6.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hmm, dat is inderdaad een super vaag probleem... Stel je bucked patroon eens anders in oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Mischien heb je render 'selected' aan staan?

[ Voor 20% gewijzigd door Plint op 11-11-2005 01:36 . Reden: selection->selected :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Weer een updeetje van mijn kant, mocht iemand met smart op de rand van zijn of haar stoel zitten wachten op de voortgang :9

Vooraf: deze 2 renders zijn nog gemaakt met een groothoeklens van 120 graden. Dus de geometrie lijkt vervormd, maar wees gerust, alles is recht :)

Na eerst een bijzonder vreemd probleem met Final Gather te hebben gehad:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/vaag.jpg
(Gerenderd zonder photons, alleen final gather)

heb ik eindelijk een beetje fatsoenlijk daglicht van buitenaf na kunnen bootsen. Ik zeg nie dat het alles is, maar ik ben er al met al best tevreden over zo :) Vraag me ook niet hoe ik m'n probleem op heb gelost, want ik weet het echt niet. Voor hetzelfde geld render ik zo nog een keer en is het weer terug :S

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/woei.jpg

M'n lichten setup:
- disc-shaped Mental Ray Area Light met emit photons, deze is een stuk groter dan mn hutje en staat er een klein eindje boven, dus hij schijnt door elk raam van buitenaf wit licht naar binnen. Deze zorgt er dus voor dat elk raam een lichtinval naar binnen werpt.
- directional light met emit photons, Deze zorgt voor de vrij strakke schaduw van de zon vanuit 1 kant en geeft dus de hoek waar de zon staat een extra felle lichtinval. Zonder deze directional light en met de area light iets minder fel heb je dus een bewolkte dag, met directional light kun je de zon op elke tijd van de dag best netjes nabootsen.

Alleen over de rendertijd ben ik nogal ontevreden :(
Nou was ik in de tussentijd ook wel wat anders aan het doen, maar dan nog zou ie er geen dikke 8 minuten over moeten doen om een 320x240 te renderen. Mn photon hoeveelheid ga ik grof omlaag gooien, maar helaas zit em in de MR Area Light met 16 samples x en y ook best wat rendertijd. Als ik echter de samples omlaag gooi wordt het wel extreem spikkelig :(

Maar goed, ik ben allang blij dat ik een redelijke oplossing gevonden heb voor m'n daglicht :D

EDIT: oeps, zie nu waar die 8 minuten wel eens vandaan zou kunnen komen. Ik had m'n photons van 100.000 per lamp naar 80.000 gezet met de gedachte dat dat ook wel zat was. Blijkt dat ik dus van die 1 een 8 heb gemaakt en de nullen heb laten staan :) ben benieuwd hoe snel ie nou rendert met een lens van 90 graden en 160K photons ipv 1.6 miljoen totaal :)

EDIT2: net geen 3 minuten :Y)
Alleen met slechtere photon kwaliteit is m'n probleem van 'waarom zijn m'n hoekjes ineens zoveel lichter dan de rest' weer terug, maar nu weet ik tenminste dat dat oplosbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door GTOfire op 11-11-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
voor de mensen met max8 -> handige link
onder andere tut voor de pelt mapping. t ziet er echt ideaal uit ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb het al geprobeerd. Het werkt echt super snel :) Een kledingstuk mappen kost je letterlijk zo`n 2 tot 5 minuten :) Dan is hij strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
dag mensen hier de eerste wip van mijn nieuwe project.
ik ben bezig om een schaakspel te maken.
dit moet de koningin worden
Afbeeldingslocatie: http://img424.imageshack.us/img424/9772/queen060yx.th.png
todo:
  • Haar
  • extra rok
  • die kin een beetje meer vorm geven
  • de mou ( dus ook de binnenkant :+ )
  • de jurk moet nog boven de top uitkomen
  • en veel mesh foutjes die ik nog moet fixxen
voor de rest is C&C altijd wel welkom

p.s. dit is het eerste poppetje dat ik ooit heb gemaakt, dus wees niet te kritisch

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gtofire: ziet er erg goed uit. Ben benieuwd naar de eerste high(er)-ress render. ;)

@hierboven: netjes. :) Ik mis wel een beetje de uitstraling van een konigin. Kanje wel met de textures doen want zo lijkt ze meer op een dienstmeid vindik dan op een koningin. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet voor een project een animatie met een toverstokje maken... en nu wou ik eigenlijk graag dat achter dat toverstokje een beetje van die twinkels achter vliegen (vanuit de punt ofzo...) Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe dat zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Alnitak schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:48:
dag mensen hier de eerste wip van mijn nieuwe project.
ik ben bezig om een schaakspel te maken.
dit moet de koningin worden
[afbeelding]
todo:
  • Haar
  • extra rok
  • die kin een beetje meer vorm geven
  • de mou ( dus ook de binnenkant :+ )
  • de jurk moet nog boven de top uitkomen
  • en veel mesh foutjes die ik nog moet fixxen
voor de rest is C&C altijd wel welkom

p.s. dit is het eerste poppetje dat ik ooit heb gemaakt, dus wees niet te kritisch
Ja ja, het verplichte schaakspel voor de 3D modeller :).
Ziet er netjes uit hoor, zeker voor een eerste caracter. Kleine tip: let nu vast even op de lengte van je koningin maak haar niet te kort, de andere schaakstukken moeten straks, richting de toren, telkens in lengte afnemen. Ga zo door!

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

#^$&%# kooooolerezooi...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/560kz.jpg
klik voor 800x600..

ik snap er geen zak meer van en sta onderhand op het punt om het op te geven. ELKE keer als ik denk eindelijk m'n instellingen van renderen en licht goed te hebben staan blijkt er weer iets fucked up te zijn wat nergens op slaat. En dan HEB ik dat eindelijk gefixt, is m'n allereerste probleem wat ik 3 pagina's terug al had weer in vol ornaat teruggekeerd. And guess what, it brought a friend!

De lichtinval is best mooi zo, de schaduw van de deur vinnik best aardig gelukt en met de felle weerspiegeling die afkomstig is van de area light lijkt het net echt zo.
Vervolgens kijk ik naar boven en zie ik om te beginnen op de helft van de trap aan de zijkant een 4 á 5 tal rondjes die echt helemaal nergens op slaan. Het kan niet liggen aan een te weinig aantal photons, want mn ene licht heeft er 100.000, m'n andere 400.000, en het probleem herken ik van renders zonder Global Illumination ook al :(

Verder naar boven wordt het helemaal gezellig, een hele streep van compleet verneukt licht onder de houten balken. Waarom het daar zit, geen flauw idee, ik krijg het maar niet weg.

En helemaal bovenaan, verassing, m'n hoeken zijn weer om een of andere mysterieuze reden lichter dan de rest. In m'n vorige post had ik daar geen last van, nu weer elke fucking render.

Ik ben het onderhand zat, auto's modellen was een stuk simpeler dan dit gezeik, want ik heb nu echt geen flauw idee meer hoe ik het moet fixen :| |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
ZipoBibrok5-108 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:51:
[...]

Ja ja, het verplichte schaakspel voor de 3D modeller :).
Ziet er netjes uit hoor, zeker voor een eerste caracter. Kleine tip: let nu vast even op de lengte van je koningin maak haar niet te kort, de andere schaakstukken moeten straks, richting de toren, telkens in lengte afnemen. Ga zo door!
heb ik al een oplossing voor gevonden, ze komt namelijk net als de koning op een hogere sokkel te staan

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Zullen vast wel meerdere zijn die MAX8 gebruiken, dus laat ik dan nu toch maar de vraag stellen :P Ik zit er nu al een paar week omheen te prutsen maar het begint nu echt zwaar irritant te worden.

Zodra ik edit(able)-poly werk zijn al de sneltoetsen veranderd... Edit(able)-Mesh werkt goed, maar in poly doen sneltoetsen als "M" voor material editor past hij automatisch een meshsmooth toe op het object waar ik in werk. Als ik op "w" van "select and move" druk selecteerd hij het laatst geselecteerde element zeg maar... (Selecteer ik "scale" en druk op "w" deselect hij "scale", druk ik weer op "w" selecteerd hij weer "scale"... Moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat jullie tegen dezelfde problemen oplopen en dat het niet mijn MAX is die verneukt werkt :D

De sneltoetsen zijn btw niet gedefineerd in MAX customize zelf, daar staan ze gewoon standaard als in MAX7 etc. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:35:
Ik kom ergens niet uit. Ik wil een geraamte van een gebouw laten opbouwen vanaf de grond. Beetje zoals de beruchte windows screensaver, maar dan mooi :P Dus dat er bv splines uit de grond komen en zo naar boven schieten.
Met PathDeform moet ik wel heel veel polies gebruiken wil het mooi worden. Zeker geanimeerd, anders zie je in de bochten raar gedoe.
Loft is mooi maar kan je niet (:?) animeren.
Iemand een tip??
Ik weet niet zeker of ik het juist begrijp maar ga eens op zoek naar de plugin "grow"

http://www.digimation.com...oduct_id=45&category_id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/Lost/wip25.jpg
oepdeet =)
Ben nog niet tevreden over de nog niet bestaande achtergrond en het vogeltje :\
Wijsvinger doet ook een beetje eng =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

w00terdew00t. Het heeft 3 dagen gekost, maar ik snap EINDELIJK wat 1 van m'n problemen was. Dat hele gedoe met die vage lichtvlekken hoog op de muur sloeg echt nergens op, tot ik me bedacht waar dat licht vandaan kwam: een reflectie van m'n area light. Eerst belicht het de vloer, vandaar het licht vlak bij de deuren. Maar vervolgens, omdat het een Anisotropic material is met Anisotropic Reflectivity zorgt het vervolgens voor een lichtinval van de vloer naar boven. Die lichtinval is echter geen echte raytrace, want het is geen lichtbron, dus komt ie pas bij Final Gather aan het 'licht'. Dit licht komt vervolgens op de muur terecht en voila, een onverklaarbare ronde lijn van licht op een hele vreemde plek.

M'n hout texture heeft nu reflectivity op 0 staan en voila:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/w00tt00t.jpg

2x Anti Aliasing
Photon accuracy op 900 met een radius van 2
80.000 Photons voor elk van m'n 2 lampen.
16x16 samples van m'n Mental Ray Area Light
200 Final Gather Rays
totale render tijd: 1 uur, 4 minuten en een beetje.

M'n andere probleem (wat weer WEL door de photons komt) heb ik nog geen oplossing voor, maar ik sta allang de springen van geluk dat dit in ieder geval mooi geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 11:11
Ik heb een misschien heel dom probleem in 3dsmax wat me vreselijk iriteert.Soms wil ik inzoomen op iets maar dan kan ik zegmaar niet ver genoeg inzoomen. Ik kan dan scrollen wat ik wil maar inzoomen doet ie dan niet meer vanaf een bepaald punt. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
ajampaniki schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:17:
Ik heb een misschien heel dom probleem in 3dsmax wat me vreselijk iriteert.Soms wil ik inzoomen op iets maar dan kan ik zegmaar niet ver genoeg inzoomen. Ik kan dan scrollen wat ik wil maar inzoomen doet ie dan niet meer vanaf een bepaald punt. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Ik heb dat soms ook, vooral als je perongelijk je viewport hebt veranderd als die niet op perspective staat, en je hem dan weer goed terug zet.
Maar je kunt dan ook de rechter [alt] + muis naar voren(of naar achter) doen.
Daarmee kan je dan ook inzoomen, maar ik weet niet of de scrolknop het daarna goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
ajampaniki schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:17:
ken het probleem wat ik meestal doe is ik selecteer waar ik op wil inzoomen.
en dan druk je op 'Zoom extends all selected' ( knopje helemaal rechts onder, de onderste van de 2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
of gewoon op Z drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 11:11
Ok thanks zal het proberen als het weer gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Ik ben bezig met de joan d'arc tutorial, maar nu moet ik een edge 'invisible' maken, en ik kan die functie nergens vinden, op google heb ik wel al gevonden dat het gewoone een optie hoort te zijn.

Kan het zijn dat de oorzaak ligt in dat ik een 'editable poly' gebruik, en de tutorial een 'editable mesh' ?
En zo ja, kan ik met de editable poly dus ook een edge onzichtbaar maken?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met de joan d'arc tutorial, maar nu moet ik een edge 'invisible' maken
toevallig ben ik ook net bezig met die tutorial!!

ik heb die edges gewoon removed en daarna de vertices verwijderd. werkt bij mij, hoop ook voor jou!

wie kan mij helpen met de billen, uitgerekend die willen maar niet lukken... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.meewezen.nl/3d/billen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.meewezen.nl/3d/billen2.jpg

http://www.meewezen.nl/3d/billen.max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben net een half uurtje bezig met 3ds max en snap de interface nu een beetje maar zit met een klein probleempje wat waarschijnlijk kan worden verholpen worden door m'n ogen wel open te doen......

gevonden.. |:(
(r. muisknop op de bovenste button-bar -> axis constraints.)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
FrostXL schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:02:
Ik ben bezig met de joan d'arc tutorial, maar nu moet ik een edge 'invisible' maken, en ik kan die functie nergens vinden, op google heb ik wel al gevonden dat het gewoone een optie hoort te zijn.

Kan het zijn dat de oorzaak ligt in dat ik een 'editable poly' gebruik, en de tutorial een 'editable mesh' ?
En zo ja, kan ik met de editable poly dus ook een edge onzichtbaar maken?
Ja en nee... Ja het komt omdat je edit(able) poly gebruikt en nee, daar in is die optie niet aanwezig.

Edit mesh en poly zijn totaal verschillend met elk zijn voordelen. IMO heeft mesh mijn voorkeur als het gaat om character modeling, omdat je daar de optie hebt om edges te "turnen" waardoor de mesh een stuk mooier en schoner wordt.

Convert hem maar eens naar een editable mesh, probeer daar maar eens mee te werken :) Vind je het niets, gooi je hem weer terug naar een editable poly

@Pepeijn: Mja, beetje moeilijk om zo wat te noemen, vooral omdat je al een smooth gebruikt hebt in je wireframe... Volg gewoon goed de lijnen uit de tutorial en alles moet goed komen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Neejoh op 13-11-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat al mijn textures in 3D Studio Max een paarse schijn kregen (al stond alles dat ik wist helemaal juist) heb ik versie 8 maar eens opgekeild. Iemand die weet hoe dat komt? Heeft niet met renderer te maken aangezien het probleem bleef als ik terugschakelde naar scanline. Ook environment settings en settings van de textures zelf was nergens iets te vinden dat men texture paars zou kunne maken. Heel vaag probleem.

Werkt terug, plugins lijken allemaal nog te werken en de nieuwe 3DS8 features zijn mooi meegenomen. Jammer genoeg ondersteund mijn vrij oude versie van Brazil de fur modifier van Max 8 niet. Anders wel nette modifier, maak je dingen mee op 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Iemand kan mij vast vertellen wat de shortcut in Maxi om alleen een edge weg te halen, die een polygon in 2 driehoeken verdeeld zeg maar, weg te halen, zonder de hele polygon ook te verwijderen...

Dus Vierkant, met een edge erdoorheen, die er 2 driehoekjes van maakt moet weg. Je selecteerd de edge, je drukt op del,en de hele vierkant is weg, en niet alleen de edge...

hoe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
backspace :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein probleempje waar ik niet uit kom en ik wel aardig irritant vind.
dit: Afbeeldingslocatie: http://qubicz.rebyc.nl/ding.jpg
hoe kom ik van dat blauwe ding af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
s

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

jups da was hem ;)

thankx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met max 8 waar ik maar niet uit geraak. Normaal kan je bij een unwrap uvw modifier onder mapping flatten mapping, normal mapping etc nemen. Dat blijkt niet meer te werken. Die 3 opties zijn grijs dus niet klikbaar. :s

EDIT: Gevonden! Best impressive als je dit even bekijkt: http://download.autodesk....max/peltmap_max8_150k.wmv

EDIT2: Heeft er iemand een preciezere releasedate voor Brazil R/S 2 dan herfst 2005. Ik wil ondersteuning voor de built in hair feature van Max 8 want men Shag Hair werkt ook al niet meer naar behoren in versie 8. :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 11:47
Ik kwam trouwens nog een leuke pagina op de Autodesk website tegen. Er staan allemaal filmpjes over de nieuwe features van 3dmax8, ook over 'hair' en dat filmpjes is prima te gebruiken als beginners tutorial denk ik!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die wel eens bij 3dbuzz wat gekocht hebben.
Ik heb een dvd besteld over maya.
Ik heb betaald via paypal.

Ze hebben de besteling en het geld ontvangen.

Alleen nu zeggen ze dat ik me paypal acount moet verified, anders kunnen ze niks naar me toe stuuren.
Maar ik kan dat niet want ik heb geen credit card.
(En als ik me acount niet kan verifiede dan stuuren ze het geld weer terug naar me paypal acount.)

Zijn er mensen die bij 3dbuzz dat ook hebben moeten doen.

En kan iemand me uitleggen waarom.
Want ik begrijp het niet.

Ik had juist via paypal gedaan omdat ik geen credit card heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Menesis schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:24:
Ik kwam trouwens nog een leuke pagina op de Autodesk website tegen. Er staan allemaal filmpjes over de nieuwe features van 3dmax8, ook over 'hair' en dat filmpjes is prima te gebruiken als beginners tutorial denk ik!
DIe link kwam je zeker in dit topic tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Menesis schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:24:
Niet alleen over haar zie ik nu maar die filmpjes over kleren zijn ook echt cool.

Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn allereerste max plaatje dan maar :):
Afbeeldingslocatie: http://qubicz.rebyc.nl/got/glas.jpg

het stelt nog vrij weinig voor maar ja, je moet ergens beginnen :O

ik vraag me trouwens af waarom de achterkant van het glas niet te zien is?..
hij is 40% transparant maar dan zou hij niet helemaal doorzichtig moeten zijn heh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet "2-sided material" 's aan. Staat bij je materiaal helemaal bovenaan, rechts.
kan ook dubble-sided zijn; je snapt me wel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en mooi dat 'ie nu ineens is ;)..
bedankt hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Neejoh schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:21:
[...]

DIe link kwam je zeker in dit topic tegen :+
Ow dat is mij dan ontgaan :?aha, 1 post boven mijn post bedoel je misschien? :+ :D

[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 14-11-2005 18:06 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Menesis schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:04:
[...]
Ow dat is mij dan ontgaan :?aha, 1 post boven mijn post bedoel je misschien? :+ :D
Ja ook :P Maar een tijdje geleden voor de release van MAX8 was hij al een keer gepost. Boeit verder niet hoor :P Voor de mensen die hem nog niet gezien hebben zullen we maar zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ow en werkt dat peltmapping net zo mooi in de praktijk als in dat filmpje? Het ziet er echt ongelofelijk uit! O+

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:00:
Zijn er mensen die wel eens bij 3dbuzz wat gekocht hebben.
Ik heb een dvd besteld over maya.
Ik heb betaald via paypal.

Ze hebben de besteling en het geld ontvangen.

Alleen nu zeggen ze dat ik me paypal acount moet verified, anders kunnen ze niks naar me toe stuuren.
Maar ik kan dat niet want ik heb geen credit card.
(En als ik me acount niet kan verifiede dan stuuren ze het geld weer terug naar me paypal acount.)

Zijn er mensen die bij 3dbuzz dat ook hebben moeten doen.

En kan iemand me uitleggen waarom.
Want ik begrijp het niet.

Ik had juist via paypal gedaan omdat ik geen credit card heb.
Gebeurt dat niet omdat je te weinig geld op je paypal heb staan? (je moet er altijd 5 euro extra opzetten). Ik had dat eerst ook bij lik-sang, dat er steeds op CC info werd gevraagd. Toen 5 euro extra naar paypal gestuurd en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Menesis schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:18:
ow en werkt dat peltmapping net zo mooi in de praktijk als in dat filmpje? Het ziet er echt ongelofelijk uit! O+
Ja (note: bold!)

Werkt super (uiteraard toch ff wennen) :) Al vind ik het persoonlijk alleen handig bij organische modellen, bij een wapen unwrappen heb je d'r weinig aan :P

[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 14-11-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:11:
[...]

Gebeurt dat niet omdat je te weinig geld op je paypal heb staan? (je moet er altijd 5 euro extra opzetten). Ik had dat eerst ook bij lik-sang, dat er steeds op CC info werd gevraagd. Toen 5 euro extra naar paypal gestuurd en toen werkte het wel.
Echt waar ik zal het probeeren bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:12:
[...]

Ja (note: bold!)

Werkt super (uiteraard toch ff wennen) :) Al vind ik het persoonlijk alleen handig bij organische modellen, bij een wapen unwrappen heb je d'r weinig aan :P
Ofc, het gaat vooral om het vermijden van seams natuurlijk. Bij objecten waarbij zich duidelijke edges vormen kan je gewoon back-front, box-mapping of wat dan ook nemen sans probleme.

Ik ben er ook zéér over te spreken. Alle vernieuwingen in Max 8 zijn behoorlijk super trouwens. Hoe makkelijk je nu bijvoorbeeld cloth rond een character kan winden. Plugins als stitch en dergelijke niet meer nodig. :p

En de uitwerking is echt netjes. Hoe je haar kan stylen bijvoorbeeld met een kam als het ware. Prachtig werk van discreet/autodesk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Yep, al zijn het natuurlijk allemaal dingen wat we al gezien hebben in vorige versies (pure clone van ClothFX en Hair and Fur was in max 7.5 ook al). Maar ze zitten op de goede weg, het is en blijft gewoon een prachtig mooi pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ja die Peltmapping is echt geniaal. Nu zat het al wel in Modo en dergelijke, maar mooi dat het nu in Max zit. Het gaat idd veeeeel sneller dan alles handmatig doen. Dikke pluim voor discreet.

En dat filmpje over dat truitje is ook stoer ja :D

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Oke allemaal leuk een aardig MAX8, maar ik heb d'r nu al problemen mee. Wij hebben op school dus MAX8, maar thuis heb ik MAX7.... Nu kan ik dus me files uit MAX8 niet met 7 openen, en dat is toch lastig aangezien ik op school EN thuis er aan wil werken..

Dus weet iemand een oplossing om de .MAX bestanden uit MAX8 gewoon in 7 te openen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heaget schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:46:
Oke allemaal leuk een aardig MAX8, maar ik heb d'r nu al problemen mee. Wij hebben op school dus MAX8, maar thuis heb ik MAX7.... Nu kan ik dus me files uit MAX8 niet met 7 openen, en dat is toch lastig aangezien ik op school EN thuis er aan wil werken..

Dus weet iemand een oplossing om de .MAX bestanden uit MAX8 gewoon in 7 te openen?!
Thuis ook Max8 installeren ;)

* SnoeiKoei heeft helaas ook max8 nog niet... :'(

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Heaget schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:46:

exporteren naar OBJ of 3DS :P Works like a charm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:05:
[...]

Thuis ook Max8 installeren ;)

* SnoeiKoei heeft helaas ook max8 nog niet... :'(
Betaal jij? Anyway dan maar exporteren he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
maar wat ik nog steeds mis, is de ring en loop functie bij poly's.

in een editable poly kun je bij edges en borders op het knopje "ring" of "loop" klikken om zo een rand rond heel je object te selecteren. maar bij poly's kan dat niet, terwijl ik dat toch best vaak nodig heb. idem bij verticles...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:48:
maar wat ik nog steeds mis, is de ring en loop functie bij poly's.

in een editable poly kun je bij edges en borders op het knopje "ring" of "loop" klikken om zo een rand rond heel je object te selecteren. maar bij poly's kan dat niet, terwijl ik dat toch best vaak nodig heb. idem bij verticles...
Zou handig zijn inderdaad, maar lastig qua interface. Immers, een edge heeft een richting en het is dus niet moeilijk alle edges in zijn verlengde uit te zoeken. Maar bij polies heb je al twee richtingen waarin je buren kunt kiezen, en bij vertices ook. Je kunt trouwens wel met edge subobject level dmv ring of loop snel je selectie maken en met CTRL ingedrukt de vertex subobject level selecteren, dan selecteert Max alle betrokken vertices! Idem met poly, maar dat is dan weer wat lastiger aangezien ie dan allebei de polies selecteert die aan iedere geselecteerde edge grenzen en dat wil je niet altijd.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Zoals SnoeiKoei al zei, gewoon eerst de ring maken met edges en vervolgens met <ctrl> op sub-object poly drukken... Heb er niet zo veel moeite mee eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Heaget schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:27:
[...]

Betaal jij? Anyway dan maar exporteren he.
commercial of student? Studenten licensies zijn best te doen hoor :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Nadat ik het poste dacht ik er ook aan, Educational versie's van MAX8 kan ik denk ik wel via school krijgen.

edit

Als ik de MAX8 trial download, kan ik dan na 30 dagen weer gewoon doorwerken met MAX7?! Niet dat hij bepaalde files overschrijft oid?

[ Voor 42% gewijzigd door Heaget op 15-11-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Haha, kwam deze tegen op CGtalk, kon het niet laten om ze toch even te posten :P

Afbeeldingslocatie: http://img12.imagevenue.com/loc168/th_ed8_allyourbase.jpg Afbeeldingslocatie: http://img21.imagevenue.com/loc4/th_38b_splash.jpg Afbeeldingslocatie: http://img108.imagevenue.com/loc138/th_b44_Mayax.jpg Afbeeldingslocatie: http://img20.imagevenue.com/loc182/th_d08_spalsh.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Neejoh op 16-11-2005 19:47 ]

Verwijderd

Bah Max8 is vreselijk onstabiel bij mij. 5/10 keer sluit hij Max af bij het openen van de material editor. Daarnaast vaak nog het typische Attempt to save your scene dialoogje.

EDIT: Even switchen van material renderer lijkt te helpen.

Ben momenteel hieraan bezig. Men eerste volledig character. Lichaam geleerd via built in tutorial.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/view2.jpg Hopelijk krijg ik hem geanimeerd want ik zie het zo zitten om wat kleine fragmentjes te maken met dat character.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 02:00 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb een vraagje over particles (pf source)
Ik wil dat de particles na bijv. age 50 verdwijnen. Dmv texture (opacity) of faden. Hoe moet dit?
Als in in de pf source schema een 'scale' toevoeg gaat ie in 1 keer naar die grootte ipv uit te faden.
Textures (opacity slot -> particle age) werken ook allemaal niet meer met pf source.
Iemand een idee hoe dit kan??

Edit:
particleage werkt nu al, daarvoor moet je persee een 'delete' toevoegen (ook wel logisch).
Maar dat faden werkt nog niet

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 17-11-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
heb het badkamer werk even aan zij gelegt wegens gebrek aan inspiratie en dit moest ik gewoon maken :D
ben bezig aan een 1wiel en het is de bedoeling dat de motor als tegengewicht gaat werken daarom zie je ook 3 wieltjes aan elke kan zodat het gevaarte een beetje mee kan swingen, hetis ook geen ketting aangedreven apparaat maar eentje met een band :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=5768
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=5769
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=5773

De band is al verbeterd, maar duurt nog even voordat hij gerenderd is :)

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Leuk! Ziet er goed uit en het concept mag ik ook wel!

Heb je wat meer info? Is de band een bump/displace map? Waarmee heb je de renders gemaakt? Zien er erg "maxwell" uit namelijk :) Hoeveel poly's op het moment?

Ga door! Blijf vooral de WIP's posten!
XLerator schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:36:
Ik heb een vraagje over particles (pf source)
Ik wil dat de particles na bijv. age 50 verdwijnen. Dmv texture (opacity) of faden. Hoe moet dit?
Als in in de pf source schema een 'scale' toevoeg gaat ie in 1 keer naar die grootte ipv uit te faden.
Textures (opacity slot -> particle age) werken ook allemaal niet meer met pf source.
Iemand een idee hoe dit kan??

Edit:
particleage werkt nu al, daarvoor moet je persee een 'delete' toevoegen (ook wel logisch).
Maar dat faden werkt nog niet
Hoe bedoel je dat het faden nog niet werkt? Ik snap je verhaal niet helemaal? Als je een "dynamic material" in je event gooit en je maakt een material met in het diffuse slot een "particle age" en je zet hem bij 50% op wit?
Je moet inderdaad wel een delete operator hebben, anders heeft hij inderdaad geen eindpunt waar hij zich op kan richten :)

[ Voor 75% gewijzigd door Neejoh op 18-11-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nou...
Ik bedoel. Met 'gewone' particle systemen kan je aangeven dat hij na particle age moet faden of growen in een x aantal frames (fade for en grow for). Met pf source heb je wel resize maar die gaat in 1 keer.
Ik wou namelijk dat de particles na age 50 groter worden, en dan dus langzaam uit faden.

[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 19-11-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff iets anders begonnen vraag me af of iemand hem al herkent :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/wip11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:21:
ff iets anders begonnen vraag me af of iemand hem al herkent :)

[afbeelding]
Battmobile :9
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.