[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.727 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:05:
ziet er al goed uit, probeer met belichting aan de gang te gaan, daarmee krijgt je scene meteen een hele andere sfeer
Ik zal er inderdaad is naar kijken, thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
@ Chester: ik zoek Entrance2_day van Sachform, hebbiedie? Zoals je kan zien in de renders, is mijn HDRI map veel te klein :( resolutie is echt ondermaats.

on-topic: De animatie voor Snelle Vliet zit bijna in de final-render fase. :) Maybee, als het mag, binnenkort een filmpje met de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

the raptor schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:26:
@ Chester: ik zoek Entrance2_day van Sachform, hebbiedie? Zoals je kan zien in de renders, is mijn HDRI map veel te klein :( resolutie is echt ondermaats.
Vind je het slim om dit hier te vragen, wetende dat Sachform HDRI nou niet de goedkoopsten zijn?

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Silent Hunter schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 03:06:
[...]

Over die canopy, is het niet een idee om de vorm alvast te maken,
en evt. gewoon een metalic-achtige material eroverheen te gooien alsof het een gedimd glas is ?
in ieder geval de vertexen zetten zoals jij de vorm wilt, dan de egdes selecteren, camferen en de
binnenste poly's extruden ( tenminste zo zou ik het doen )
Eej, tnx :)

Dit geeft exact het resultaat dat ik hebben wilde. (plaatje volgt ;))

Ik ben nu een beetje aan het kloten met een animatie, maar lights aan en uit zetten lukt niet echt.

Wat ik nu doe:
De multiply naar 0 zetten, dit werkt wel leuk voor mijn lasers, maar ik heb zo het vermoeden dat dit niet bij alle lampen het resultaat oplevert dat ik hebben wil. Is er een methode om een light 'echt' uit te doen (net als het 'on/off' check boxje)? :?

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
Skimmer schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:26:
[...]

Eej, tnx :)

Dit geeft exact het resultaat dat ik hebben wilde. (plaatje volgt ;))

Ik ben nu een beetje aan het kloten met een animatie, maar lights aan en uit zetten lukt niet echt.

Wat ik nu doe:
De multiply naar 0 zetten, dit werkt wel leuk voor mijn lasers, maar ik heb zo het vermoeden dat dit niet bij alle lampen het resultaat oplevert dat ik hebben wil. Is er een methode om een light 'echt' uit te doen (net als het 'on/off' check boxje)? :?
No thnx, zit er geen schakelaartje aan dat lampje :+ ?

Ik ben geen animatie held dus ik kan je er niet mee helpen ;), ben wel benieuwd though naar je render :)

Heb nu eindelijk tijd gehad om te 'beginnen' verder te gaan aan mn skyline.
Heb mn material redelijk af en ook de rest van de auto begint mooi vorm te krijgen.
[EDIT] ook de 'sleuv' tussen de bumper en de klep is nu verkleind en klopt meer
Afbeeldingslocatie: http://img322.imageshack.us/img322/7564/skylinepaintfront0lq.th.jpg

alleen zit ik nog met een reflectie vraagje, zal ik de material als reflectie houden op de paint zelf ? of een halve sphere / cube maken met daarin een HDRI reflection map (i.p.v op de material) ?

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Hunter op 26-10-2005 22:48 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, lang geleden dat ik hier wat heb gepost, maar ik wil weer wat beginnen te 3den, wat ik een tijd lang niet gedaan heb.

Nou dacht ik, ik begin mooi met die bureaustoel tutorial van 3dtotal, maar ik loop vast op het loft stukje...
Link naar desbetreffende pagina van de tutorial: http://67.15.36.49/team/tutorials/hugechair/chair3_01.asp

Ik loop vast als je de gizmo van je shape moet draaien "binnen" het loft object: dit plaatje maakt het wat duidelijker
Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/5052/hmm8gd.th.jpg
Ik krijg geen gizmo op de een of andere manier, en er hoort daar in je stack toch editable spline te staan?
Heb ik hier iets overgeslagen oid? :)

Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 10-09 22:34
je gizmo krijg je als je boven op t knopje met 4 pijltjes klikt ipv die nu geselecteerd staat ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyline GTR schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:25:
[...]

Ik zal er inderdaad is naar kijken, thanx :)
spot ik daar 2 "the sims" muur panelen>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

Hier maar eens een update van Joan, de tutorial waar ik nog altijd mee bezig ben :P

Ben na het lichaam gedaan te hebben begonnen aan het gezicht, en ik moet zeggen dat ze tot nu toe erg veel weg heeft van Michael Jackson ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.snakemind.com/wip/joan-36.png

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:26:
je gizmo krijg je als je boven op t knopje met 4 pijltjes klikt ipv die nu geselecteerd staat ;)
euhm... nee da werkt nie (als je et move knopje bedoelt)

kbedoel de gizmo van de shape, niet van het hele loft object :)

edit: als je path aanklikt daar in je stack, komt eronder mooi de naam van je path te staan, dit gebeurt bij shape niet op de een of andere manier...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:32
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:40:
[...]

euhm... nee da werkt nie (als je et move knopje bedoelt)

kbedoel de gizmo van de shape, niet van het hele loft object :)

edit: als je path aanklikt daar in je stack, komt eronder mooi de naam van je path te staan, dit gebeurt bij shape niet op de een of andere manier...
Volgens mij moet je ff op F3 drukken in je perspective view zodat je de lijnen ziet van de loft. Klik zoals je nu ook heb, in je stack, shape aan.
Dan zie je ergens rechts van (in) de loft die je gemaakt heb, de shape die je getekend heb (dat vierkant,afgeronde ding. klik deze aan. en nu zou toch je gizmo tevoorschijn moeten komen?

(je weet dat je die met x de gizmo aan en uit kan zetten?.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah bedankt man, kwas vergete die shape aan te klikke (staat ook nie in de tutorial)

(ja weet ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een oepdeet

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/Lost/wip16.jpg
Texture van de kop is bijna klaar, lichaam nog lange niet.
En dat grijze ding is een placeholder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Kan aan mij liggen. Maar kijkt ze niet scheel?

Voorderest ziet het er super uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer

Skimmer

Silent Hunter schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:34:
[...]

No thnx, zit er geen schakelaartje aan dat lampje :+ ?

Ik ben geen animatie held dus ik kan je er niet mee helpen ;), ben wel benieuwd though naar je render :)
Bij deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://img430.imageshack.us/img430/9307/shipcombi8bj.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 03:21:
[...]

spot ik daar 2 "the sims" muur panelen>?
haha, klopt idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
dan van mijn kant maar even ook een oepdeet... er klopt niet veel aan dit model, maar dit is ook meer een try de goede kant op te gaan, en dan daarna het makkelijker gaat om een (simpelere) auto te modellen hahah...
ik vrees dat de skyline iéts te hoog is om mee te beginnen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img430.imageshack.us/img430/2234/skylinepaintside0xt.th.jpg

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:31:
[...]

Je spiegel lijkt een beetje gebroken. 2 poly's op elkaar mss?

Heel nice verder. :)
Ik zou het niet weten.. erg gaar iig. Er zit nu al een nieuwe in. Het probleem is alleen maar anders geworden.

K heb een paar rondingen op het dak verbeterd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Don’t know how to run scripts? Well i'm going to teach you. Open max, then click “MAXScript” at the top tool bar, then click “Run Script…” after go to the pluginscripts folder and select a script.

Don’t know where or what the script just did? Well go to the “Effects” menu under the “Rendering” drop down list and click “Add”
Ik heb dus deze tutorial over rendering effects gelezen, maar ik heb geen idee welke script ik dus moet runnen.... Ik heb er al aardig wat gerund maar ik krijg er niets bij in dat lijstje van effecten, misschien legt het eraan dat ik Vray als renderer gebruik en niet de default scanline.... Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:21:
weer een oepdeet

[afbeelding]
Texture van de kop is bijna klaar, lichaam nog lange niet.
En dat grijze ding is een placeholder ;)
Hoelang ben je daar al wel niet mee bezig? Of heb je dat hoofd gerecycled. Gebruikte je die ook niet met je Terminator-creatie ofzo?

* schaamt zich diep: Heeft al meer dan een jaar niets fatsoenlijks gemaakt in een fatsoenlijk 3d programma

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
hey in een van de vorige delen van post je 3d stuff staat een tutorial voor een heel tof filmpje wat een van de tweakers heeft gemaakt. daar zat ook uitleg voor ghost trails bij enzo, weet iemand die link nog?

edit

nevermind ik heb hem al ^^

http://members.webdeveloping.nl/~dev/ParticlesByArc/

[ Voor 19% gewijzigd door Heaget op 28-10-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:24:
[...]

Hoelang ben je daar al wel niet mee bezig? Of heb je dat hoofd gerecycled. Gebruikte je die ook niet met je Terminator-creatie ofzo?

* schaamt zich diep: Heeft al meer dan een jaar niets fatsoenlijks gemaakt in een fatsoenlijk 3d programma
Ik "recycle" alles, keb gewoon een basemesh die ik gebruik voor het hoofd, gewoon alleen de basisvorm (verhoudingen) en de uber basic topologie. Daarna gewoon edgeloops toevoegen voor de algehele details =)
Lichaam is wel helemaal overnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heaget schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:38:
hey in een van de vorige delen van post je 3d stuff staat een tutorial voor een heel tof filmpje wat een van de tweakers heeft gemaakt. daar zat ook uitleg voor ghost trails bij enzo, weet iemand die link nog?

edit

nevermind ik heb hem al ^^

http://members.webdeveloping.nl/~dev/ParticlesByArc/
Damn dat ziet er leuk uit, ga ik zeker proberen :)

Hmm... het lukt mij geen eens om die rondjes in m'n tekst te krijgen :/
Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/ParticlesByArc/36.jpg

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Je bedoelt die rondjes tussen de letters? Je kunt natuurlijk ook een andere tekst gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heaget schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:22:
Je bedoelt die rondjes tussen de letters? Je kunt natuurlijk ook een andere tekst gebruiken.
Ik weet maar ik vind het er wel mooi uitzien :P
Ik heb nog geen ascii code daarvoor kunnen vinden en sybolen uit word kopiëeren werkt ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Die rondjes horen bij de font :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Oh :X
Enig idee wel font :)

Sorry voor deze off-topic posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer

Skimmer

Eerste animatie (slechts 3 seconden ;) )

Click

Kan iemand ff feedback geven of de link het doet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link doet het, en ziet er grappig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer

Skimmer

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:51:
link doet het, en ziet er grappig uit :)
Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
besloten om mn skyline maar eventjes te rusten, je wordt helemaal gestoord om dezelfde model de heletijd te doen 8)7

Dus maar een 2e model begonnen en komt redelijk op gang, gelijk maar even een test render gedaan voor de paint en de lightning,...
Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/3990/bmw120iwip1ts.th.jpg
in de ochtend maar ff de rest doen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Misschien wel interessant voor sommige, over de prestaties van een x-2 in 3ds max7:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/athlon64-x2-3800/3dsmax-1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/athlon64-x2-3800/3dsmax-2.png
hier de bron
Ziet er zeker voor het renderen goed uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Voor de viewport dus niet belangrijk, maar voor renderen best wel :) Ik ga binnenkort overstappen :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Silent Hunter schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 03:06:
besloten om mn skyline maar eventjes te rusten, je wordt helemaal gestoord om dezelfde model de heletijd te doen 8)7

Dus maar een 2e model begonnen en komt redelijk op gang, gelijk maar even een test render gedaan voor de paint en de lightning,...
[afbeelding]
in de ochtend maar ff de rest doen :7
heb je gewoon standaard modellen van velgjes met banden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/Lost/wip19.jpg
birdie update, "texture" is bijna klaar, het ijs vind ik nog niet mooi :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ik vind hem mooi hoor Hym! Maar dat ijs is inderdaad wat minder, en volgens mij kijkt dat oog van je dame een beetje scheel.... Maargoed wat ik even wou vragen, zou je die vogel voor mij in een apart bestand kunnen zetten, en via de mail/MSN (of als je een goeie upload locatie weet) willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:49:
[...]

heb je gewoon standaard modellen van velgjes met banden ofzo?
Nope, ik heb ze ook gebruikt bij mn skyline maar om een rare reden pakken ze hier gewoon beter,
de velg en de band zijn gewoon zelf gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Naar mijn mening kijken die ogen niet scheel hoor. Niet als ze naar de vogel kijkt. Vogel vind ik nog lang niet mooi trouwens. Voor de rest wordt hij al mooi :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen maya Unlimites en maya Complete.
Ik moet tussen die twee kiezen bij de setup maar er staat niet bij wat het verschil.

Ik werk alleen met 3ds max dus ik hem nog nooit met maya gewerkt dus daarom dat ik het even vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Van de website van de makers (!):
Maya Unlimited includes all the functionality found in Maya Complete, plus, it provides artists and animators with additional industry leading innovations such as Maya Fluid Effects, Maya Cloth, Maya Hair, Maya Fur and Maya Live, for the creation of superior digital content.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Don’t know how to run scripts? Well i'm going to teach you. Open max, then click “MAXScript” at the top tool bar, then click “Run Script…” after go to the pluginscripts folder and select a script.

Don’t know where or what the script just did? Well go to the “Effects” menu under the “Rendering” drop down list and click “Add”
Ik heb dus deze tutorial over rendering effects gelezen, maar ik heb geen idee welke script ik dus moet runnen.... Ik heb er al aardig wat gerund maar ik krijg er niets bij in dat lijstje van effecten, misschien legt het eraan dat ik Vray als renderer gebruik en niet de default scanline.... Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
Van et weekend ff iets voor de grap getekend, weer is wat anders dan een gang of zo :9 :

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/1152/stove5uz.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
WAUW! Die is echt vet! Precies de style waar ik zelf van houd! Lijkt wel een beetje "robots", als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend leuk! Hoe kom je in hemelsnaam op het idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Woodster schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:19:
Van et weekend ff iets voor de grap getekend, weer is wat anders dan een gang of zo :9 :

[afbeelding]
Waaaaah Rudy Mentair :+

Netjes hoor :Y)

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
Thnxs voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ik ook nog even m'n 3D kunsten tonen hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/6373/sushi49td.jpg
Dit is nog het oude plaatje, op het nieuwe plaatje hieronder heeft de substantie in het bordje ook kleur.

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/2217/sushi55kc.jpg
Wel leuk al die effecten en Ratrace Materials maar de rendertijd loopt wel dik op. Moest een kleine 14 minuten wachten voordat het zo ver was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint er leuk uit te zien ;)

Ik had trouwens nog ff een vraag, vergat em net te stellen, Ik werk nu met de donkere layout van 3dsMax 7 [discreet-dark.ui], maar is er een manier om de kleur van bevroren objecten te veranderen?? Het wordt nu namelijk wit/licht grijs, was dus best iri werkt op een donker grijse achtergrond.

Iemand ideetje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Woodster schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:19:

[afbeelding]
Die is echt leuk. _/-\o_
Enige puntje van kritiek is dat, volgens mij de pupillen ietsjes groter moeten. Dan krijgt hij nog een meer "Cartoony" uitstraling. Keep it up!

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:24:
Begint er leuk uit te zien ;)

Ik had trouwens nog ff een vraag, vergat em net te stellen, Ik werk nu met de donkere layout van 3dsMax 7 [discreet-dark.ui], maar is er een manier om de kleur van bevroren objecten te veranderen?? Het wordt nu namelijk wit/licht grijs, was dus best iri werkt op een donker grijse achtergrond.

Iemand ideetje??
Volgens mij als je naar de properties van je object ( rechtermuisknop >> Properties ) gaat, dan kun je ergens een vinkje weghalen bij Show Frozen in Gray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
@ ZipoBibrok5-108 , Ik zal het vanavond is proberen ;)

@ Heaget : Ok thnxs, ik had al gekeken bij customize, waar je ook een hoop kleuren van dingen in kunt stellen, maar zag het er niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Bij "Customize User Interface":
  1. (tabblad) "Colors"
  2. (uit afrolmenu "Elements": ) "Geometry"
  3. Daar zie je rechts een grijze kleur staan, als je dat veranderd in bijv. blauw dan worden de objecten die je freezed blauw
(evt. je Color File opslaan onderin je venter) En als de kleur niet moet veranderen dan kun je idd "Show Frozen in Gray" uitvinken. :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ok, thnxs dat was idd wat ik zocht ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even een update van het DirectX front. Ik heb m'n spel Ship Ho! ingestuurd voor de GameDev 4e4 competitie. Het was nog niet bepaald klaar dus een hoge plaats zal het niet worden, maar voor de 3 weken die ik eraan heb gewerkt ben ik wel trots op het resultaat :D Hieronder wat plaatjes en een kort demo filmpje.

- Ship Ho! feature demo (3.5MB wmv video)

Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/shipho/resources/images/screens/pirate-small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/shipho/resources/images/screens/robot-small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/shipho/resources/images/screens/audiomenu-small.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 08:27 . Reden: Kan niet tiepen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer

Skimmer

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:26:
Weer even een update van het DirectX front. Ik heb m'n spel Ship Ho! ingestuurd voor de GameDev 4e4 competitie. Het was nog niet bepaald klaar dus een hoge plaats zal het niet worden, maar voor de 3 weken die ik eraan heb gewerkt ben ik wel trots op het resultaat :D Hieronder wat plaatjes en een kort demo filmpje.

- Ship Ho! feature demo (3.5MB wmv video)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
wow tof... :D

In wat voor omgeving heb je dit gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 11:47
Ik heb de vuurtorenscene maar voor 'done' verklaard. Ik heb gemerkt dat uren kan bezig zijn met het bijstellen van alle kleuren en het maken van testrenderings :+
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/lighthousemid.jpg
Ik heb hem ook verstuurd naar de finished work: 3D still finished work sectie van CGtalk, maar hij staat er nog niet bij... B)

[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 03-11-2005 13:20 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 08:04
Menesis schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:38:
Ik heb de vuurtorenscene maar voor 'done' verklaard. Ik heb gemerkt dat uren kan bezig zijn met het bijstellen van alle kleuren en het maken van testrenderings :+
[afbeelding]
Ik heb hem ook verstuurd naar de finished work: 3D still finished work sectie van CGtalk, maar hij staat er nog niet bij... B)
Hij is kewl geworden :*) . Maar bij cgtalk duurt t altijd een dag ofzo wanneer ze uhm er tussen zetten, als ie er tussen staat zeg t ff want dan krijg je wel paar sterretjes van mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 14:06

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

[afbeelding]
Wow _/-\o_
Geweldig :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Laatst online: 11-09 16:00
[afbeelding]
wow, deze artwork is echt vel vetjes
ben net ook begonnen met de basic of 3D ontwerp, en ik moet zeggen het is niet bepaald simpel maar we blijven hard en zetten door tot het bittere eind

nice work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben die low poly character tutorial van 3dmax aan het doen. Maar ik kom ergens niet uit. Als ik de nek extract en dan meshsmooth gebruikt word komt er in het midden een gat te zitten omdat ik een symetry modifier gebruik om alles te mirroren

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/my.php?image=vaag4di.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:09:
Ik ben die low poly character tutorial van 3dmax aan het doen. Maar ik kom ergens niet uit. Als ik de nek extract en dan meshsmooth gebruikt word komt er in het midden een gat te zitten omdat ik een symetry modifier gebruik om alles te mirroren

[afbeelding]
Je moet de poly aan de binnenkant verwijderen en zorgen dat de vertexen op de symetry lijn zitten
Moet nog mijn scores indienen zie ik....

[ Voor 10% gewijzigd door Folkert op 03-11-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 08:04
Folkert schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:17:
[...]

Je moet de poly aan de binnenkant verwijderen en zorgen dat de vertexen op de symetry lijn zitten
Moet nog mijn scores indienen zie ik....
Ben je net te laat meer deadline was 12.00 vanmiddag maar je kan t nog proberen, scores zijn toch nog niet gepost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah bedankt :) nadat ik die poly had verwijderd was ie wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skimmer schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:42:
wow tof... :D

In wat voor omgeving heb je dit gebouwd?
Dank je :) Tis helemaal vanaf niks opgebouwd in Managed DirectX met C#, met alleen het MS sample framework als externe library voor de GUI toolkit.De boten gebruiken een simpele zelfgemaakte physics engine, zodat het varen een beetje lijkt op een race game.

Meer info vind je op m'n Ship Ho! website (helaas IE only, met de tijdsdruk achter de contest :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

IE only? Firefox pakt m prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook weer een vraagje.
Ben bezig met een appartementengebouw en nu wil ik een vloer precies langs de wanden laten aansluiten zoals te zien is in onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.uberwankor.nl/vraag.jpg

Normaal zou ik de vloer gewoon een flink end in de wand steken maar in dit geval is de vloer ook onderkant balkon op sommige stukken dat gelijk ligt met onderkant metselwerk. Hoe kan ik makkelijk de vloer al die edges laten volgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasplank op 03-11-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
jeeuj; de vuurtoren staat op CGtalk :P (niet FP hoor ;) )

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juggernaut schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:04:
Ben bezig met een appartementengebouw en nu wil ik een vloer precies langs de wanden laten aansluiten zoals te zien is in onderstaand plaatje:

[afbeelding]

Normaal zou ik de vloer gewoon een flink end in de wand steken maar in dit geval is de vloer ook onderkant balkon op sommige stukken dat gelijk ligt met onderkant metselwerk. Hoe kan ik makkelijk de vloer al die edges laten volgen?
Kon dat niet met de optie "bridge"? Mits je in de "polygon select mode" zit...

/me is zelf ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:00
Project van school, ontwerp een interactieve spiegel:

http://student-kmt.hku.nl...ant%20spiegel%20Final.jpg

en de achterkant + uitleg:

http://student-kmt.hku.nl...ant%20spiegel%20Final.jpg

Beetje groot, maar moest hem afdrukken.

Even alleen een link van gemaakt, sorry guys!

Alwin©

[ Voor 12% gewijzigd door AlwinB© op 04-11-2005 14:19 ]

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
*mompelt iets over thumbnails*

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Damn, kon het niet nóg groter! :D

[afbeelding]

Ik denk dat je misschien moet gaan klooien met shift-scale van de geselecteerde edges. En dan op 1 of andere manier gaan cleanen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

AlwinB© schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:30:
Project van school, ontwerp een interactieve spiegel:

[afbeelding]

en de achterkant + uitleg:

[afbeelding]

Beetje groot, maar moest hem afdrukken.

Alwin©
Mja, dat je ze wilt afdrukken prima, maar ik heb daar geen behoefte aan, laat staan om images van 1,5 meg te gaan zitten downen als ik snel even door dit topic wil voor de nieuwste dingen, dus please resize ze de volgende keer even?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
hmmm.. die opties maar eens gaan proberen zo. Best wel irritant als je CAD tekenaar bent en gewend bent alles tot op de millimeter goed te kunnen zetten. In 3dsmax komt het vaak op een beetje op het oog de vertexen op de goede plek schuiven :P

Heb net het detail van die aansluiting bekeken en d'r komt sowieso een stuk beton in het zicht aan de buitenkant waar het metselwerk op staat dus ik denk dat ik het metselwerk aan de onderkant maar extrude en vanuit die polygonen m'n vloer aan ga sluiten op m'n al aanwezige stukje. Het enige plekje wat echt goed moet aansluiten is toch dat uitstekende driehoekje achteraan. De rest maakt niet zo heel erg veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
insgelijks :7

btw; ik heb nu 4 sterren op Cgtalk :D
en bedankt voor het stemmen als er mensen van hier hebben gestemd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Menesis op 04-11-2005 11:49 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Menesis schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:48:
[...]

insgelijks :7

btw; ik heb nu 4 sterren op Cgtalk :D
en bedankt voor het stemmen als er mensen van hier hebben gestemd ;)
**** van Wicked * wicked == Scipionyx ;)

*Oh en..iets met sig, 205GTI & Fiat500 en sterretjes..* O-)

Edit na lezen van reactie van SnoeiKoei:
Idd, dat shift-scale werkt nu (zoals het er zo bij staat) niet. Misschien extruden..? Best lastig probleem dit :P

[ Voor 16% gewijzigd door Scipionyx op 04-11-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[afbeelding]

Alles onder die rode lijn (tijdelijk) detachen en dan de edges die op de rode lijn zitten naar binnen draggen (met shift). Later kun je eventueel je vloer detachen en de 2 muurdelen weer aan elkaar attachen/vertices welden.

Alternatief: vloer als los object maken en dan met snap de vertices van de rand op de juiste plek slepen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Juggernaut: Is helemaal niet moeilijk.
Selecteer die hele lijn wat je vloer moet worden. Detach als spline (lineair). Maak m in editable spline modus helemaal af (dus een afgesloten lijn). Extrude m dan een heel klein stukkie. Et voila :)

[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 04-11-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
XLerator schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:18:
@Juggernaut: Is helemaal niet moeilijk.
Selecteer die hele lijn wat je vloer moet worden. Detach als spline (lineair). Maak m in editable spline modus helemaal af (dus een afgesloten lijn). Extrude m dan een heel klein stukkie. Et voila :)
_/-\o_ held! :P

werkt als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier hoe je in solidworks tekst op een rond voorwerp kan plaatsen? Bij mij is deze functie namelijk uitgeschakeld als de selectie op een rond voorwerp staat. Of is dit gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

In max heb je een Compound Comform ofzo, misschien daarin ook?

@Juggernaut: Mooizo :D

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 04-11-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Scipionyx schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:59:
[...]

**** van Wicked * wicked == Scipionyx ;)

*Oh en..iets met sig, 205GTI & Fiat500 en sterretjes..* O-)

Edit na lezen van reactie van SnoeiKoei:
Idd, dat shift-scale werkt nu (zoals het er zo bij staat) niet. Misschien extruden..? Best lastig probleem dit :P
ik heb je ook 4 sterren gegeven, nu staat je post op 5 sterren! :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste poging tot character modelling :)

Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/6129/mannetje2gg.jpg

Nog niet helemaal af en zeker niet perfect maar voor een eerste poging vind ik het nog wel meevallen.

Vingers modellen is trouwens echt kut. Iedere keer als ik vingers wil maken worden het net een soort vinnen. Heel lang en dun.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Badkamer scene:

_klik_

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Die badkamer word al ontzettend mooi, heb je een HDRI mapje gebruikt voor die glans aan de binnenkant van de waskom? Nouja laat ik dan ook nog maar wat showen.

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/6373/sushi49td.jpg
Dit is nog het oude plaatje, op het nieuwe plaatje hieronder heeft de substantie in het bordje ook kleur.

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/2217/sushi55kc.jpg
Wel leuk al die effecten en Ratrace Materials maar de rendertijd loopt wel dik op. Moest een kleine 14 minuten wachten voordat het zo ver was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Leuk om exact hetzelfde verhaaltje weer te horen dude :+ :+
Maar 15 min wachten op een render is toch niets :/ Als je echt goede instellingen en belichting gaat gebruiken kan een beetje normale render wel een aantal uur duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
pfff ja als niemand reageert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh sorry ik wist niet dat het verplicht was te reageren. Heaget: je hebt een mooie tafel met 2 mooie schaaltjes gemaakt. De grond is ook nog es van standaard texture. Maw. er kán nog niet denderend veel over gezegd worden, en het is al helemaal niet verplicht.
Ik heb hier ook al tig vragen gepost en geen reactie gehad.

Enne: 15 minuten voor zo`n render is te lang. VRay kan dat in 2 of 3 min doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Guillome op 07-11-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/besneeuwde-berg.jpg
Zo even een test render gemaakt adhv een tutorial over sneeuw (op een berg).
De tutorial is in 1 minuut te volgen en geeft best leuk resultaat :)
Ik heb alleen wat fog, extra texture en belichting toegevoegd ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet dr netjes uit8),, k ga die tutorial ook maar eens volgen en mijn designwerk weer op pakken,, >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Weet iemand hoe je dit soort wolken met max kunt maken? Dus dat ze belicht kunnen worden zeg maar. (met fire-effect kan dat niet :( )
Afbeeldingslocatie: http://features.cgsociety.org/gallerycrits/9192/9192_1129945836_medium.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Dan moet je de plugin afterburn eens proberen. Zitten erg mooie smoke en cloud effecten in.

Onder andere gebruikt voor armageddon en zo, dus dat zit wel goed ;-)

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Leuke tutorial :) Ik heb m ook gedaan, en ik post zo wel mijn resultaatje :)

Als ik nu render en opsla als MOV, videoPost doe en die opsla als MOV dan loopt Max vast zodra hij klaar is met renderen. De file is leesbaar, de tempfiles zijn nog niet verwijderd, maar max loopt altijd vast. Iemand anders ook wel eens last hiervan gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bedankt voor de afterburn tip! Ik heb alleen geen trial kunnen vinden op hun website :'(

Over dat .mov max trekt dat bij mij ook niet. Ik heb het zelfs nooit voor elkaar gekregen om een werkende mov te maken. :o

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Eigelijk niet echt, maar zoals je mij al een keer getipt hebt, render niet direct naar een videoformaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Neejoh! :P Maar videoposten kan wel naar mov. Nouja, niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ik snap er weer eens geen ene klap van:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/vagepoep.jpg

Ik heb een scene die bestaat uit
- de muren (1 grote cube die ik d.m.v. een aantal boolean -> difference heb uitgehold om er kamers uit te hakken)
- het plafond (1 platte box)
- de vloer (1 platte box)
- 1 directional light met emit photons aan en raytrace shadows
- global illumination aan
- final gather aan. (zonder final gather is het effect nog veel erger)

Ik snap gewoon niet waarom Maya besluit dat die hoek lichter moet zijn dan de rest, en wat ik over global illumination en final gather gelezen heb helpt ook voor geen meter :S

Het is mijn doel om een huisje te modellen en dat een beetje realistisch te belichten met daglicht dat dus van buiten dient te komen. Maar ik krijg dit soort meuk maar niet goed afgewerkt, en zo blijf ik iedere keer steken :( Hulp is erg welkom, dit is al de 2e keer dat ik zoiets probeer en ik snap maar niet waarom het gewoon niet wil werken.

EDIT:
oh.. en van de photon map snap ik al HELEMAAL geen moer, want die laat juist niet overdreven veel photons zien in dat stukje. Overigens is de rand waar vloer en buitenmuur samen komen (dus aan de achterkant van de muur in dit plaatje) bezaaaaaid met witte stipjes in de map.

[ Voor 13% gewijzigd door GTOfire op 08-11-2005 16:27 ]

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
De geometrie van het plaatje klopt ook niet of moet ik me bril daarvoor opzetten ?:P

update van mijn kant:
_klikkk_

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er netjes uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

die snap ik ff niet :)

de geometrie is juist erg simpel, alles is recht met rechte hoeken en niks zit waar het niet hoort te zitten.

enige dat ik me kan bedenken dat er misschien vreemd uit ziet is de donkere streep linksonder. Dat is de onderkant van het kozijn in dat deurgat.

die badkamer ziet er trouwens best leuk uit :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:32
Na het zien van het plaatje van Menesis ben ik eindelijk eens terragen gaan downloaden van de website om te kijken hoe het programma werkt.

Na het zien van andere mooie plaatjes wou ik dit zelf eens gaan testen.
resultaat na 15minuten inclusief installatie :9~ :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/Terragen/world01_%5B600x300%5D.jpg

Geweldig hoe eenvoudig dit programma werkt! ik zie dat je ook 3d wolken kan maken. Zal ik later eens gaan bekijken.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.