[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:36

KneoK

Not in a million lightyears

Nee joh ! ;)

Je maakt gewoon een standaard Polygon Torus. In Top view selecteer je eerst de ene helft van de Vertices minus de middelste rij. Die sleep je naar links. Dan de rechter vertices min de middelste rij en naar rechts slepen. Eventueel nog een smooth eroverheen en dan kun je bij Edit --> Duplicate op het hokje drukken en in het opties venster Smart Duplicate aanzetten. Je selecteert nu je aangepaste Torus, drukt op Duplicate en positioneert de gedupliceerde schakel zodat deze in de juiste stand komt te staan. Vervolgens, met de tweede gepositioneerde schakel nog steeds geselecteerd is het een kwestie van CTRL+D (of Edit --> Duplicate) drukken totdat je genoeg schakels hebt. De Smart Duplicate optie zorgt ervoor dat elke schakel relatief aan de vorige schakel dezelfde kopieer regels meekrijgt, waardoor je heel makkelijk een schakelketting kunt maken.

Hierna zou je op learning-maya.com bijvoorbeeld moeten zoeken naar een Chain tutorial. Ik meen dat er ergens eentje bestaat die na het maken van de schakels ook IK Handles (de Bones van Maya) en zwaartekracht toevoegt zodat je dus een realistisch bewegende schakelketting hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.bomberhardcore.nl/chain.jpg

Edit >>> Vergeet de Smart Duplicate optie niet uit te zetten de volgende keer dat je weer een object gaat kopieeren.

Features >>> Maya heeft geen standaard optie om CV en EP Curves (de splines van Maya) direct te renderen. Je zult ze met een tweede curve die de vorm aangeeft moeten Extruden, zodat je dus een daadwerkelijke mesh krijgt in je Viewport.

[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 09-12-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

En dan met Cloth(fx) er een mooie echte van maken, die mooi valt op een voorwerp :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
We zijn over de 1000 heen... Tijd voor deel 31 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
en wie bouwt hem dit keer ?

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Laatste update van men gezicht:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/cloud_face8.jpg

Seffes effe texture overkappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 24-06 17:17
Ik wil #31wel openen. Alleen nu even vantevoren bepalen welk splash screen het nieuwe topic krijgt :P
Ik bied mn vuurtoren aan

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 10-12-2005 10:51 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 12:48
Menesis schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:50:
Ik wil #31wel openen. Alleen nu even vantevoren bepalen welk splash screen het nieuwe topic krijgt :P
Ik bied mn vuurtoren aan
Ik stem voor! Gewoon doen.
(Na het mailen van een modje natuurlijk.)

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

Huidige status:
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/got/a3_wip3.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit Acid_burn. Ik spot nog wel enkele mesh foutjes aan bumper (onder mistlampen of wat dat ook zijn), en vlak naast de lampen.

Egootje gaat ook helemaal akkoord met het nemen van Nemesis prachtige scene als header voor het volgende topic. :)
Anoniem: 103571 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 02:00:
Laatste update van men gezicht:
[afbeelding]

Seffes effe texture overkappen. :)
Ik heb er nu een texture overgesmeten door er een unwrap uvw over te smijten. (hier te bekijken)

Nu wil ik aan het lichaam beginnen maar ik wil men texture en uvw coördinaten logischerwijze behouden. Hoe doe ik dat? Ik heb gehoord dat het te maken heeft met je map channels maar ik weet echt niet hoe.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 10-12-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162564

BioWEB, hartstikke bedankt!
Het werkt (ja duhu)

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hele dag met haar aan het spelen geweest. Vorm zit ongeveer goed nu maar ik zou blonde lokken willen hebben maar dat lukt me niet echt. Kleur is nog altijd vreselijk ondanks men kleursettings die kleuren helemaal niet aangeven.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/cloud_face10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 24-06 17:17
[rml][ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31[/rml]

[ Voor 81% gewijzigd door Menesis op 11-12-2005 17:47 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dan zal ik deze maar dicht doen he
iedereen naar >> [rml][ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31[/rml] :)

Stoer; Marduq

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.