[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.672 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 21:51
Ik werk nu voor de tweede keer met planes (na een stukje A3 tutorial ;) ) maar nu heb ik het volgende probleem: ik zie de ene kant van mn mesh niet. Bij het renderen wel nadat ik 2sided had aangezet. Is heir nog wat aan te doen?
Want het modelleerd wel een beetje lastig bij die kraag op deze manier |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.kingfisher.demon.nl/piraat1w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kingfisher.demon.nl/piraat1.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
als je alles bij de materials menu 2-sided maakt, moet je het gewoon 2-sided zien dacht ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
je moet ff bij de properties van je object backface cull ofso aanzetten, dan kun je de achterkant wel zien.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ok bedankt D-kunst! :)
alleen moest ik die optie juist uit zetten
Wipje:
Afbeeldingslocatie: http://img311.imageshack.us/img311/9687/piraat1b6hw.th.jpg
(ja, ook nagemaakt uit het boek van die vuurtoren)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Shell modefier doet in dit geval precies wat je wilt, en dat ziet er veel beter uit. Dat geeft de stof ook echt een dikte.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Die ga ik binnenkort dan maar eens proberen! Ik zat al te klooien met extrude (alle poly's selecteren en dan local extrude) en dat gaf bijna het gewenste resultaat, alleen ging het mis omdat de mesh bij de kraag binnenstebuiten zit ofzo...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dat is precies wat shell doet ;) Maar dan beter :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Mijn eerste poging tot de creatie van haar met Blender's nieuwe harige features :P
had eigenlijk ook nog de ashikmin shader moeten gebruiken voor de glimmertjes...

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/1366/bolletjehaar2oh.png

Oh enne, @ reactie van ZipoBibrok5-108 van een paar pagina's terug, daar ga ik nog op reageren wanneer ik een nieuwe wip post van dat piraatje :) heb nu even niet zoveel tijd om een lange reply te typen, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wauw! Dat blender ziet er ook wel krachtig uit! :9
Is het qua werkwijze een beetje vergelijkbaar met max?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 10:16
Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:14:
Mijn eerste poging tot de creatie van haar met Blender's nieuwe harige features :P
had eigenlijk ook nog de ashikmin shader moeten gebruiken voor de glimmertjes...

[afbeelding]

Oh enne, @ reactie van ZipoBibrok5-108 van een paar pagina's terug, daar ga ik nog op reageren wanneer ik een nieuwe wip post van dat piraatje :) heb nu even niet zoveel tijd om een lange reply te typen, sorry
Yep, ik had het ook al gezien, ik ga denk ik ook eens met de nieuwe CVS stoeien.
Ik vond deze ook erg goed (Let op: niet van mij!):
http://img252.imageshack.us/my.php?image=suzanne1hw.jpg
Alleen een beetje jammer dat het haar net los van de schedel staat maar da's wel te fixen.

Geeft niet, ik wacht geduldig af. ;)

@Menesis: Nee het werkt zeker niet zoals MAX maar er zijn plenty tutorials online te vinden en met wat oefening (zoals met alles) kun je er hele mooie dingen mee maken.

[ Voor 10% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 04-10-2005 16:17 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ben ook maar eens aan auto's maken begonnen :Y) .

Hier even een WIP:
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/8830/avensistuned5aw.th.png

Het is een Toyota Avensis maar dan heb ik hem getuned :D

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
3D max heeft zojuist Maya opgekocht!
naja, autodesk heeft alias opgekocht!
In a surprise move, Autodesk has announce the intention to acquire Alias for $182 million cash. The acquisition is expected to take between 4-6 months to finalize.
meer info

Wat zal er nu gebeuren met die 3d pakketten! Eén super-mix van het beste van max en maya? :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 16:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Menesis schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:06:
3D max heeft zojuist Maya opgekocht!
naja, autodesk heeft alias opgekocht!
[rml][ 3D] Autodesk koopt Maya[/rml] ;)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36
dntje schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:49:
Ben ook maar eens aan auto's maken begonnen :Y) .

Hier even een WIP:
[afbeelding]

Het is een Toyota Avensis maar dan heb ik hem getuned :D
Die blueprints lijken anders meer op een Honda Accord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
Phreak schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:26:
[...]

Die blueprints lijken anders meer op een Honda Accord? :P
Volgens mij heb je gelijk :+

Op die site van die blueprints stond toch echt dat het een Toyota Avensis was. Maarja mij maakt het ook niet zo veel uit wat voor een auto het is :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Hmm ik weet niet hoelang dit programma al bestaat maar ik dacht misschien leuk om te posten voor de mensen die 3d en flash samen willen hebben.

Nadat ik erachter kwam dat je met finaltoon dus geen surfaces kan exporteren naar .swf (en dus alleen lijnen overhoud waar je geen kont aan heb) kwam ik weer eens op de swift3d site en schijnbaar is er nu een nieuwe plugin voor max waarbij je nu ook models met textures naar .swf kan renderen :D de laatste keer dat ik keek was dat nog niet mogelijk. Ook belichting etc word mee genomen naar flash. Het zou helemaal vet zijn als je de line styles van finaltoon enzo kon gebruiken en dan met swift renderen dan zou je pas echt mooie anime achtige animaties voor flash kunnen maken en dat is precies wat ik wil omdat ik een poging ga doen om een shooter te maken in flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
voor een mod een beretta 92f elite type 2 uitgepoept :)
5896 tri's tot nu toe, nog niet echt geoptimaliseerd ;)
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/images/zoom/test/viewsize/wip_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:08:
Hmm ik weet niet hoelang dit programma al bestaat maar ik dacht misschien leuk om te posten voor de mensen die 3d en flash samen willen hebben.

Nadat ik erachter kwam dat je met finaltoon dus geen surfaces kan exporteren naar .swf (en dus alleen lijnen overhoud waar je geen kont aan heb) kwam ik weer eens op de swift3d site en schijnbaar is er nu een nieuwe plugin voor max waarbij je nu ook models met textures naar .swf kan renderen :D de laatste keer dat ik keek was dat nog niet mogelijk. Ook belichting etc word mee genomen naar flash. Het zou helemaal vet zijn als je de line styles van finaltoon enzo kon gebruiken en dan met swift renderen dan zou je pas echt mooie anime achtige animaties voor flash kunnen maken en dat is precies wat ik wil omdat ik een poging ga doen om een shooter te maken in flash.
Ja ik heb ook wel eens met die oude versie van swift 3d gewerkt (toen kon je wel al schaduwen erbij doen), en op zich kon ik er wel cartoony dingen mee maken. Alleen als je een filmpje maakt wordt het .swf-je toch al snel smerig groot. Het kwam bijna op hetzelfde neer als alles in jpeg formaat per frame in flash zetten...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Menesis schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:52:
Wauw! Dat blender ziet er ook wel krachtig uit! :9
Is het qua werkwijze een beetje vergelijkbaar met max?
Concept is hetzelfde, maar het werkt meestal net wat anders dan in andere paketten :)

Gelukkig komt er in November ook nog een node based material editor en daarna geloof ik een shortcut systeem waarbij je zelf shortcuts kan toewijzen aan acties... maakt het allemaal weer iets makkelijker (en krachtiger) om te gebruiken.

Hier nog even het verschil tussen de standaard Blinn en de Ashikhmin shader waar ik het in m'n vorige post over had (al is het effect van deze nieuwe anisotropic shader wel heeeeeeeeeel erg subtiel hier :+):

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/6510/groengras0cc.png

(dat is gras ja! lekker fluffy gras! :9~)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 06-10-2005 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:13
Misschien een beetje off-topic, maar ik wil eigenlijk een logo maken in 3D studio max dat ik kan gebruiken als EPS/AI bestand in Adobe Illustrator.
Ik heb in Illustrator geprobeerd een 3d vorm te maken, maar dan krijg je een crappy effect over een shape. Ik wil de 3D shapes uit Max 'plat' (maar wel in perspectief) in Illustrator hebben om vervolgens daarin te editten (kleur, en extra's toevoegen bv).
Snapt iemand het nog? ;)
Zo ja, heeft er iemand tips op dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 07:21
El_BingO schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:27:
Misschien een beetje off-topic, maar ik wil eigenlijk een logo maken in 3D studio max dat ik kan gebruiken als EPS/AI bestand in Adobe Illustrator.
Ik heb in Illustrator geprobeerd een 3d vorm te maken, maar dan krijg je een crappy effect over een shape. Ik wil de 3D shapes uit Max 'plat' (maar wel in perspectief) in Illustrator hebben om vervolgens daarin te editten (kleur, en extra's toevoegen bv).
Snapt iemand het nog? ;)
Zo ja, heeft er iemand tips op dat gebied?
Swift3D 3.0 plugin, dan kan je je objecten renderen naar Illustrator formaat (o.a.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:13
LiToKi schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:53:
[...]

Swift3D 3.0 plugin, dan kan je je objecten renderen naar Illustrator formaat (o.a.).
Thanks! Net wat ik nodig had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
In een rare bui heb ik het volgende filmpje bedacht, nu ben ik bezig met de uitwerking:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/explosie.jpg

En een test videootje (Xvid)
Nog tips/tricks voor vette explosies?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

hahhaah zo grappig wanneer hij weg schiet! xD
alleen nog geluid nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:29:
[...]
Ja ik heb ook wel eens met die oude versie van swift 3d gewerkt (toen kon je wel al schaduwen erbij doen), en op zich kon ik er wel cartoony dingen mee maken. Alleen als je een filmpje maakt wordt het .swf-je toch al snel smerig groot. Het kwam bijna op hetzelfde neer als alles in jpeg formaat per frame in flash zetten...
Hoop dat ze dat in versie 3 wel gefixed hebben. Want je kan toch wel heel mooie dingen doen op die manier in flash die je anders nooit zouden lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
Hier even een update:
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/9026/accordtuned3ai.th.png

Het is dus een Honda Accord en geen Toyota Avensis (zoals ik eerst dacht en ook op die site van de blueprints stond :( ).

Alleen ik ben een beginner (paar weken) dus ik moet nog even uitvinden of op internet zoeken hoe je nou zo mooi de auto kan painten (de velgen lukt mij trouwens wel om te painten).

edit:
Ik zie het al in de startpost

[ Voor 16% gewijzigd door dntje op 06-10-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Hoewel hij niet van mij is, móet ik 'm even met jullie delen.
Deze vond ik op CGTALK, hij is écht zeer tof.

http://img138.imageshack....=montageterminator6vp.jpg

Prachtig, ik sta nog even na te kwijlen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan je als bv aan de linker kant een een cylinder cuts maakt ervoor zorgen dat ze aan de rechterkant op precies dezelfde plaats komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Anoniem: 115073 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:35:
Hoewel hij niet van mij is, móet ik 'm even met jullie delen.
Deze vond ik op CGTALK, hij is écht zeer tof.

http://img138.imageshack....=montageterminator6vp.jpg

Prachtig, ik sta nog even na te kwijlen :D
Nooit gedacht dat mijn mond open zou vallen en het kwijl uit m'n mond zou komen lopen bij een aanblik van Arnold :o :+

Jeez das mooi _/-\o_

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Anoniem: 93354 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:36:
Hoe kan je als bv aan de linker kant een een cylinder cuts maakt ervoor zorgen dat ze aan de rechterkant op precies dezelfde plaats komen?
Cilinder door de helft, cutten en een symmetry modifier? Of gewoon niet lui wezen :P

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senzuboon schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:08:
[...]

Cilinder door de helft, cutten en een symmetry modifier? Of gewoon niet lui wezen :P
Thanks dat werkt :) alleen nu heb ik het probleem als ik getshape doe als ik edges heb geselecteerd en dan een lost wil doen dat het dan helemaal misvormt word terwijl als ik zelf een line teken in dezelfde vorm het er wel goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3142

Even wat DirectX rommel er tussendoor, is ook een beetje 3D toch? Ik heb m'n simpele logo verwerkt in een splash screen a la Lion Head Studios, dus met particles die door de muis beinvloed worden. Ik ben er alleen nog niet uit of ik het (bescheiden) glow effect erin moet houden of niet. Volgens het commentaar dat ik tot nu toe kreeg ziet het er zo een beetje 'wazig' uit, maar da's nou net de bedoeling van de glow.

Jullie mening graag :)

Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/rommel/nf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Anoniem: 3142 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Even wat DirectX rommel er tussendoor, is ook een beetje 3D toch? Ik heb m'n simpele logo verwerkt in een splash screen a la Lion Head Studios, dus met particles die door de muis beinvloed worden. Ik ben er alleen nog niet uit of ik het (bescheiden) glow effect erin moet houden of niet. Volgens het commentaar dat ik tot nu toe kreeg ziet het er zo een beetje 'wazig' uit, maar da's nou net de bedoeling van de glow.

Jullie mening graag :)

[afbeelding]
Met glow als je het mij vraagt, het voegt dat tikkeltje extra toe... Mooi logo trouwens :)

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan hou ik de glow erin, vond ik zelf ook al het mooiste :) Mooi dat het logo bevalt, Ik dacht eerst dat het misschien wat te eenvoudig was. Nog even een plaatje om de implode/explode te showen:

Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/rommel/got.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

Anoniem: 3142 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:30:
Dan hou ik de glow erin, vond ik zelf ook al het mooiste :) Mooi dat het logo bevalt, Ik dacht eerst dat het misschien wat te eenvoudig was. Nog even een plaatje om de implode/explode te showen:

[afbeelding]
Gaaf! Zou je er ook een animatie van kunen maken? dat het logo ontploft, of dat alle losse delen samen komen tot het GOT logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De animatie werd al uitgevoerd in DirectX, maar ik heb het ook even als filmpje vastgelegd, te downloaden van onderstaand adres. Het is zo'n 850 KB groot, dus het bufferen in WMP kan even duren.

http://www.netforge.nl/rommel/GoTLogo.wmv

Het kan trouwens zijn dat de kleuren verkeerd zijn, op de een of andere manier ziet het er vreemd uit op m'n dev pc (met SP2) maar op m'n andere pc's doet ie het prima. Laat het me even weten als dit bij meer mensen het geval is, dan weet ik dat het niet aan m'n dev pc ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bij mij ziet het er niet raar uit qua kleuren hoor! Gaaf effect wel!

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-10-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 14:51

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

't is inderdaad een vet effect! Kleuren zien er hier ook goed uit! Ik weet het alleen niet zo van het glow effect, het ziet er nu wel een beetje blurry uit, ik weet niet hoe dat is in vergelijking met die zonder glow, maar misschien dat zonder dan beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hoe maak je zoiets dan? Ziet er wel cool uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07 07:35
Even een lastige vraag ( voor mij dan ) tussendoor.

Ik ben dus bezig met deze scene. Ik wil een schaakbord op de bank hebben, dus ik leuk een schaakbord gemaakt en met de "checker map" een leuke schaak ondergrond gemaakt. Nu zit ik alleen met het volgende probleem.

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/7849/bankje33vi.jpg

De schaak ondergrond word heel erg vaag. Nu had ik zo iets pas ookal in photoshop en toen werd gezegd dat dit een optische ilusie was. Maarrrrrr hoe kan ik hier vanaf komen?!

Als ik inzoom heb ik er geen last van.

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/9534/bankje28kq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vliegtuigje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/556/vliegtuigjewip0pm.th.jpg

Ik heb het voor mijn doen vrij snel gemaakt en toch vind ik dat het er best redelijk uitziet alleen die belichting is lelijk. Ik word waarscheinlijk ook de ''3d modeller'' voor een flash game waar dit soort vliegtuigjes inkomen (3d vliegspel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Vind hem er leip uitzien man! Alleen wat zijn die vage grijze vlekken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dat is waarschijnlijk de glosiness van de materialen :P
Maar hijs wel cool, ook zonder ink and paint issie lekker cartoony denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-07 14:33

Sharky

Skamn Dippy!

Heaget schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:45:

Ik ben dus bezig met deze scene. Ik wil een schaakbord op de bank hebben, dus ik leuk een schaakbord gemaakt en met de "checker map" een leuke schaak ondergrond gemaakt. Nu zit ik alleen met het volgende probleem.

[afbeelding]

De schaak ondergrond word heel erg vaag. Nu had ik zo iets pas ookal in photoshop en toen werd gezegd dat dit een optische ilusie was. Maarrrrrr hoe kan ik hier vanaf komen?!

[afbeelding]
ik denk dat je daar inderdaad niet bijzonder veel aan kunt doen. Je kunt proberen om supersampling aan te zetten voor het materiaal.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 20:13

nXXt

Carpe omnia

Lichtelijk Off-Topic: Dit is geen schaakbord. Schaakborden hebben 8x8=64 velden. Jij hebt 10x10=100 velden en dat is een dambord. Dus als je een schaakbord wilt, kun je de hoeveelheid vakjes omlaag zetten en misschien helpt dat tegen de wazigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149249

[afbeelding]

[afbeelding]
Suggestie: Probeer eens te renderen vanuit een andere verticale hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Of zet Catmul Rom als anti alias filter (render instellingen). Dat scheelt enorm!! Supersampling gaat volgens mij niet werken omdat de texture al scherp genoeg is. De antialias maakt m wazig. Catmul rom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

Ik ben bezig met het modelen van een hawker typhoon nu wou ik de vleugel doormiddel van de symmetry modifier naar de andere kant plaatsen zodat er 2 vleugels zijn maar nu krijg ik het volgende resultaat

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/typhoon.bmp

als ik iets aan de pivot point verander dan verandert de positie tov het vliegtuig ook

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 116370 op 08-10-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
je had die vertexen nog geselecteerd denk ik, druk voordat je de symmetry modifier toepast een keer op editable poly, daar moet niks van geselecteerd zijn :)
en de pivot moet gewoon het liefst op 0.0.0 staan, als je die wilt aanpassen ook wel even affect pivot only aanklikken.

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 08-10-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis

[afbeelding]

[afbeelding]
Zet supersampling aan. Globaal in de render dialog of anders locaal in de mat editor (ervan uitgaande dat je max gebruikt)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:28:
je had die vertexen nog geselecteerd denk ik, druk voordat je de symmetry modifier toepast een keer op editable poly, daar moet niks van geselecteerd zijn :)
en de pivot moet gewoon het liefst op 0.0.0 staan, als je die wilt aanpassen ook wel even affect pivot only aanklikken.
Nu nog even een noob vraag waar kan ik de vleugels beter van maken kan ik ze beter uit de romp van het vliegtuig fabriceren of kan ik ze beter zoals nu uit een sphere halen ? iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Misschien voortaan je plaatje even opslaan als jpg ipv bmp? :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:18:
Misschien voortaan je plaatje even opslaan als jpg ipv bmp? :P
jah srry ik zag het net zelf ook 8)7 moest even snel dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
maakt niet zoveel uit waar je het van maakt, ik begin doorgaans alles met een plane, werkwijze verschilt enkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:26:
dat is waarschijnlijk de glosiness van de materialen :P
Maar hijs wel cool, ook zonder ink and paint issie lekker cartoony denk ik :)
Ik heb een finaltoon material gebruikt en daar zit geen glosiness in. Denk dat het door mijn gare material en licht instellingen komt :P

Nog even een ietswat domme vraag, hoe heete dat ding ook alweer waarmee je zeg maar een afdruk van je max model kon maken zodat je die kan texturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
texporter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Op het volgende plaatje zie je een schaduw van een boom. Nu weet ik dat dit gedaan is met een projector map. Ook weet ik hoe ik dat moet doen maar heeft iemand zo'n map van een boom?!

Afbeeldingslocatie: http://67.15.36.49/team/Tutorials/cherries/images/lightning_shadow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 20:28
Heaget schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:11:
Op het volgende plaatje zie je een schaduw van een boom. Nu weet ik dat dit gedaan is met een projector map. Ook weet ik hoe ik dat moet doen maar heeft iemand zo'n map van een boom?!

[afbeelding]
http://www.xs4all.nl/~vries52/cg%20talk/s_map01.zip

Alsje, dit zijn er 6 k hoop dat je er wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Thx man!

Afbeeldingslocatie: http://img288.imageshack.us/img288/3246/banklighttracer0zn.jpg
Dat is het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Leuk. :) Heb ook eens een boomschaduw gebruikt. Ik had toen nog wel nooit van shadow maps gehoord dus knalde maar een boom voor men lamp. :D (zoiets)

Hier ben ik momenteel aan bezig.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/progress5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Heb je heel toevallig die boom nog? Eens kijken wat beter staat. Trouwens, mooi begin van je station.

[ Voor 23% gewijzigd door Heaget op 09-10-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wauw! Dat begint er heel mooi uit te zien! Weet je al wat je op de achtergrond gaat maken?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ziet er idd al gaaf uit ja, een kerkhof oid als achtergrond zou wel sfeervol zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem ff uit men scene geplukt en geexporteerd. Denk niet dat het een verbetering gaat zijn om deze te gebruiken. Is een standaard 3D Studio Max Foliage. Mijn schaduwen waren ook vierkantig in plaats van bladvormig zie ik net.

3DS-bestand
Rendertje van boom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Ik heb op cgtalk.com me vorige projectje gepost, hier is de link voor de geinteresseerde http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=283965 Allemaal stemmuhhhh O-) , nee hoor grapje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje: bestaat er een plugin of een ingebouwd 3D Studio Max tooltje om je huidige viewport om te zetten naar een camera die exact hetzelfde ziet? Ik begin vaak gewoon in perspective view een goede compositie te zoeken en als ik ze dan heb moet ik eerst nog een camera hetzelfde laten doen. Beetje lullig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 103571 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:25:
Vraagje: bestaat er een plugin of een ingebouwd 3D Studio Max tooltje om je huidige viewport om te zetten naar een camera die exact hetzelfde ziet? Ik begin vaak gewoon in perspective view een goede compositie te zoeken en als ik ze dan heb moet ik eerst nog een camera hetzelfde laten doen. Beetje lullig. ;)
Ctrl+C moet dat doen als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
robin222 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:58:
Ik heb op cgtalk.com me vorige projectje gepost, hier is de link voor de geinteresseerde http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=283965 Allemaal stemmuhhhh O-) , nee hoor grapje :+
pssst! zit een typootje in die post "The Nehterlands."
ik zal ook even stemmen ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Menesis schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:59:
[...]
pssst! zit een typootje in die post "The Nehterlands."
ik zal ook even stemmen ;)
whoopsie naja k laat t maar zo anders moet k weer moeilijk doen
Bedankt voor t stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Schuey schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:10:
ziet er idd al gaaf uit ja, een kerkhof oid als achtergrond zou wel sfeervol zijn :)
Dat is me nogeens een goed idee. Ik wist nog niet wat ik daar zou doen maar een kerkhof is inderdaad een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou eerder voor een pleintje in een sfeervol stadje gaan. Een kerkhof gaat de aandacht serieus wegtrekken van je bank met schaakbord denkik. Ziet er nu een eerder vrolijke scene uit.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 09-10-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 103571 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:38:
Ik zou eerder voor een pleintje in een sfeervol stadje gaan. Een kerkhof gaat de aandacht serieus wegtrekken van je bank met schaakbord denkik. Ziet er nu een eerder vrolijke scene uit.
Tja om nou een potje schaken op t kerkhof te doen is ook wel maf ja :P . Maar k denk als je er een dikke boom achter zet en je grond doorlaat lopen, waar je hekje nu stopt een ingang maakt en volume light toevoegd dat je dan nog meer sfeer er in krijgt en een mooi plaatje natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd wat er uitkomt. :)

Update:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/progress7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Ziet er nijs uit, maar s de rails niet een beetje erg smal???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Elke dag weer in de trein denk ik: zou je niet eens zo'n station na kunnen maken lijkt me wel lachen en jij bent al bezig :P hoop dat het wat leuks word

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robin222 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:39:
[...]

Ziet er nijs uit, maar s de rails niet een beetje erg smal???
Correct. Een van de nadelen van alles op het zicht te doen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
WOW! Je werkt wel snel man. Vind het al mooi worden. Ik heb zelf nog bijna niets met m'n scene gedaan, alleen wat kleine details teogevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5270

Ik ben een vrachtwagen aan het modelen, en ik dacht laat ik hem toch maar is ergens laten zien. :)

Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/954/volvo105pf.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 5270 op 09-10-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
wow, netjes, is weer eens wat anders dan een snelle wagen modellen ;)
dat station wordt ook wel koewl. k heb al eens iets geprobeerd, maar dat vond mn pc niet leuk. elke biels had 2 haakjes voor de rails, als je dan de bielzen kopiert :|

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06 09:34

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Hey mensen, ik ben totaal nieuw met 3D dingen maken. Ik had het programma lightwave al een tijdje, mar heb 3DS max ook maar genomen omdat ik hier veel mensen zie die dat gebruiken. Ik weet niet of dit al gevraagd is, maar is het mogelijk mijn project van 3DS max over te zetten naar lightwave? want ik vind het maken van een scene daar wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:15:
wow, netjes, is weer eens wat anders dan een snelle wagen modellen ;)
dat station wordt ook wel koewl. k heb al eens iets geprobeerd, maar dat vond mn pc niet leuk. elke biels had 2 haakjes voor de rails, als je dan de bielzen kopiert :|
Je bedoelt zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=5514

Sorry Egootje maar kon het niet laten:P, ben ook begonne maar denk toch niet dat het afkomt :+

Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=5516
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=5515

Ja beetje on-orgineel nu enzo maarja :9

[ Voor 15% gewijzigd door Jooz op 10-10-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5270

Hehe dat houd je wel scherp en je hebt een extra bron inspiratie als je allebei hetzelfde maakt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Voor een project op school maak ik een paar kleine animaties van een ninja. Ik ben nu bezig met de morph targets (eerste keer, zeer vette shit!!) en heb ff een animatie in elkaar geknalt met de targets die ik tot nu toe heb. Dat laatste moet voorstellen dat hij zijn ogen helemaal dichtknijpt, maar dat doet hij dus niet helemaal. |:( moet ik nog even tweaken.

QuickTime ~2mb
Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/ninja/morphs.jpg
*klikbaar*

Overige plaatjes van begin stadium: http://www.daanboon.nl/ninja/

C+C highly appreciated ;)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Senzuboon schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:19:
Voor een project op school maak ik een paar kleine animaties van een ninja. Ik ben nu bezig met de morph targets (eerste keer, zeer vette shit!!) en heb ff een animatie in elkaar geknalt met de targets die ik tot nu toe heb. Dat laatste moet voorstellen dat hij zijn ogen helemaal dichtknijpt, maar dat doet hij dus niet helemaal. |:( moet ik nog even tweaken.

QuickTime ~2mb
[afbeelding]
*klikbaar*

Overige plaatjes van begin stadium: http://www.daanboon.nl/ninja/

C+C highly appreciated ;)
_/-\o_ <- All I can say! _/-\o_
Dat ziet er wel heel stoer uit man.. heb je ergens misschien een tut over hoe die morphs werken?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76514

besloot om maareens wat anders dan een auto te doen, maar wel voor een background waar een auto op komt :-d

Afbeeldingslocatie: http://sabaman.alfacom.org/wips/com_thumb.jpg

klikbaar,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
wwwwwwoooooooaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh!!!!!!!

Die is sweeeeeeeeeeeeeet!!!!

Echt ontzettend mooi man. Is dat in 3Dmax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Rhino, toch? Errrrrrug vettttttt in ieder geval!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
hier mijn railsje dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/rails.jpg

die zwarte haakjes bedoel k, die bestaan uit wel redelijk wat poly's en daar kreeg mn pc t wel warm van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
@DaNiEl KuNsT
Dat is dus de reden waarom mijne er anders uitzien :9, detail is wel leuk enzo maar is vaak geheugen vretend :+

@Senzuboon
Ziet er mooi uit man :D moet het ook maar eens gaan leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/2323/bank43yu.jpg

Wat kleine details op de spijlen van het hek gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 14:51

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Ziet er goed uit, maar ik zou de shadow map een beetje blurren, op deze manier is het niet echt realistisch... Overigens denk ik dat je daar GEEN (enorme) plaatjes voor nodig hebt, een goede procedural cloud (sorry ik weet niet hoe dat in MAX heet) is ws. sneller en beter. Het zou in elk geval wat minder hoog contrast mogen hebben als je het mij vraagt (nog afgezien van de methode die je gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Je bedoelt het contrast van de schaduw? Die map kan ik altijd nog eventjes blurren en kijken hoe het eruit ziet. Qua snelheid maakt het voor mij weinig uit. Of hij er nou 2 minuten over doet of anderhalf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Update :
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=5518

Low-poly voor vere afstanden komt nog ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jooz op 10-10-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Voor de mensen die 3ds Max 8 willen uitproberen, de trial is nu te downloaden via de site van autodesk. Ff dit formuliertje invullen en je ken t 30 daagies uitproberen http://nct.digitalriver.com/fulfill/0049.034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
lol, nieuwe rage, stations maken ;)
k ga t ook maar eens probere (ben namelijk best wel treinengek O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

DaNiEl KuNsT schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:27:
lol, nieuwe rage, stations maken ;)
k ga t ook maar eens probere (ben namelijk best wel treinengek O-) )
Waarom gooi je er geen 3D- contest tegen aan? zijn nu al 4 mensen bezig. Ik denk
dat er genoeg mensen voor te porren zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

meh
ik ben ook weer bezig :>

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/m102/wip1.jpg

sja je kan wel raden wat het word..

krijg je ervan als je weer een schatkist aan tekeningen vind op internet

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 10-10-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
@devega: waar haal je die mooie bleuprints vandaan ?

@BereND: Liever niet want dan moet je binnen een bepaalde tijd klaar zijn en daar hou ik niet zo van maarja zou kunnen tuurlijk, zou ook wel meedoen maar liever niet :+

[ Voor 69% gewijzigd door Jooz op 10-10-2005 17:39 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.