[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.614 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
Bestaat er eigenlijk een modifier die alles weghaalt van een mesh wat buiten het beeld van de camera valt? Dat zou wel handig zijn bij het optimaliseren van mn zee! :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76514

thanks mensen :)

Dexter, hijs al final,

Menesis, ik gebruik rhino3d, brazil om te renderen, glow is gedaan in photoshop,

Liquid, eerst uitgetekent en dan uitgewerkt,

-DG- hier nog wat renders,...

http://sabaman.alfacom.org/gallery/dw3-fr102.jpg
http://sabaman.alfacom.org/gallery/dw3-fr72.jpg
http://sabaman.alfacom.org/gallery/dw3-fr92.jpg
http://sabaman.alfacom.org/gallery/dw3-fr3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
dankje :D
mooi gedaan... _/-\o_
Ook een mooi model (vind ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@menesis:
Kan je toch makkelijk zelf doen?
In edit poly -> polygon level
Selecteer alles in je viewport (sleep van linksboven naar rechtsonder),
Misschien 2 of 3 keer "Grow"
edit-> invert selection -> delete
:)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
8)7 ow ja! Zo kan het ook! :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Op CGtalk zag ik oa dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.artcurry.com/PP_3.jpg
Nu vraag ik me af; hoe krijg je dat met 3dmax voor elkaar zoals dat papier doorschijnend is? Ik heb wel eens wat gelezen over een translucent shader, maar daarmee krijg ik niet dat resultaat :'(
(dat effect kan ik goed gebruiken voor mn zeilbootje!)
Weet iemand dan hoe dat effect heet? (of beter nog; weet iemand een tutorialtje?)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
kan je er niet een soort van raam-effect in zetten, alleen opacity wat lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
nope; dat werkt niet, probeer maar eens... ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Heeft ie niet gewoon een hele lichte texture erop geplakt zodat het 'lijkt' alsof hij doorschijnt??
Want zover ik kan zien is er niks anders dat je er doorheen ziet...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Even over die audi tutorial, alles wat ik doe, het ziet er allemaal anders uit als in die tutorial..

hier screenshotje..

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadweb.nl/upfiles/3dmaxcar.PNG

ben ik nu goed bezig? de manier waarop hij kopieert ziet er totaal anders uit als bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Spike_wolf schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:49:
Heeft ie niet gewoon een hele lichte texture erop geplakt zodat het 'lijkt' alsof hij doorschijnt??
Want zover ik kan zien is er niks anders dat je er doorheen ziet...
Ja ik denk dat hij zoiets heeft gedaan dan...
Ondertussen heb ik wel een beetje resultaat met die translucent shader
Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/5764/19bf.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/9497/20pc.th.jpg
Maar hij laat nu slechts de schduwen door. Ik denk dat als ik op één kant van het zeil een pikzwarte doodskop zet dat je die dan niet erdoor ziet...
Maar volgens mij is er toch echt een rendermethode voor dat soort dingen? Iets met light scattering ofzoiets? (wat je ook ziet bij een menselijk oor; hij laat wel licht door, maar je kan er niet doorheen kijken, dus met opacity bereik je dat niet)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Ik snap er echt geen snars van, het wil me maar niet lukken dat ruwe modellen via een blue-print, die plane dus kopieren, aanpassen e.d.... die gast praat onduidelijk engels, en zegt de stappen niet/shortcuts... dus ik zit vast :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@menesis: Waarom niet gewoon de opacity wat omlaag? Of eventueel met een een of andere procedural map, waarbij je zwart en erg donkergrijs gebruikt (resp. niet doozichtig/heel klein beetje doorzichtig)? Dent map of speckle ofzo

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Thrilled schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:57:
Even over die audi tutorial, alles wat ik doe, het ziet er allemaal anders uit als in die tutorial..

hier screenshotje..

[afbeelding]

ben ik nu goed bezig? de manier waarop hij kopieert ziet er totaal anders uit als bij mij...
Hate to burst your bubble, maar natuurlijk ziet het er allemaal anders uit... Je begint met een andere auto |:(

Volg nou eerst gewoon stap voor stap zijn tutorial, daar leer je van! Zodra dat lukt kan je door naar een volgende auto omdat je de stappen kent. 3Den leer je niet in 1 middagje, bedenk dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-04-2023
Sinds deze morgen ben ik ook eens met 3D 'ontwikkelen' begonnen. na veel lezen en vooral bewonderen wat velen hier toch klaarspelen.
Ik ben begonnen met het iet of wat proberen schetsen van een auto à la de Audi A3 tutorial die hier al voorbij gekomen is :)
ik zit echter met een minuscuul probleem dat alles in de war stuurt. hoe kan ik twee punten verbinden in mijn plane ding (zie bijgevoegde foto). Het is waarschijnlijk iets zeer eenvoudig maar ik vind het maar niet :(

Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/bn118549/test.jpg

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Okay, nou ik zal wel weer op een of andere wazige knop gedrukt hebben ofzo.. maar nu zit ik met een vreselijk irritant probleem...

normaal gesproken heb je voor je move, resize, rotate en dergelijke tools, euh.. "guide lines" zeg maar.. die lijnen waarmee je je tool maar in één specefieke dimensie gebruikte.. je wet wel, die bol als je rotate, waardoor je maar een kant op rotate... of die twee pijlen als je wil moven...

nu ziet alles er bij mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/3d/resize.jpg

Ik kan die tools alleen nog maar "free hand" style gebruiken.. ze vliegen alle kanten op nu :/
Niet echt handig... iemand enig idee hoe ik die 'guide lines' weer aan zet? :?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Spike_wolf schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 01:16:
Okay, nou ik zal wel weer op een of andere wazige knop gedrukt hebben ofzo.. maar nu zit ik met een vreselijk irritant probleem...

normaal gesproken heb je voor je move, resize, rotate en dergelijke tools, euh.. "guide lines" zeg maar.. die lijnen waarmee je je tool maar in één specefieke dimensie gebruikte.. je wet wel, die bol als je rotate, waardoor je maar een kant op rotate... of die twee pijlen als je wil moven...

nu ziet alles er bij mij zo uit:

[afbeelding]

Ik kan die tools alleen nog maar "free hand" style gebruiken.. ze vliegen alle kanten op nu :/
Niet echt handig... iemand enig idee hoe ik die 'guide lines' weer aan zet? :?
Jaw dat weet ik :P, druk ffkes op X. Staat ook in de startpost en is al mwa best wel vaak langsgekomen maar maakt niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

robin222 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 01:26:
[...]

Jaw dat weet ik :P, druk ffkes op X. Staat ook in de startpost en is al mwa best wel vaak langsgekomen maar maakt niet uit ;)
Nou je het zegt, er staat me wel vaag iets van bij dat ik zoiets gelezen heb... :/
Het is al laat zullen we maar zeggen he ;)
thanks

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:24

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Menesis schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:10:
[...]

Ja ik denk dat hij zoiets heeft gedaan dan...
Ondertussen heb ik wel een beetje resultaat met die translucent shader
[afbeelding] [afbeelding]
Maar hij laat nu slechts de schduwen door. Ik denk dat als ik op één kant van het zeil een pikzwarte doodskop zet dat je die dan niet erdoor ziet...
Maar volgens mij is er toch echt een rendermethode voor dat soort dingen? Iets met light scattering ofzoiets? (wat je ook ziet bij een menselijk oor; hij laat wel licht door, maar je kan er niet doorheen kijken, dus met opacity bereik je dat niet)
Je bedoelt sub surface scattering (SSS), als je daar op zoekt is er genoeg info over te vinden. 8)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Thrilled schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:40:
Ik snap er echt geen snars van, het wil me maar niet lukken dat ruwe modellen via een blue-print, die plane dus kopieren, aanpassen e.d.... die gast praat onduidelijk engels, en zegt de stappen niet/shortcuts... dus ik zit vast :'(
Tsja, misschien is de Audi A3 tuto dan wel wat te hoog gegrepen. Ik kon hem erg goed volgen maar ik wist al hoe modelen in zijn werk ging. Begin anders eerst eens met de huisjestuto van Oogst (zie startpost) en wat andere tuto's waarmee je de mogelijkheden en workflow een beetje leert kennen voordat je met een complex ding als een auto begint.

Edit: sorry, 2 posts achter elkaar, had ik wel kunnen combineren natuurlijk :/

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 27-09-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Hmm, ik had eigenlijk een vraagje, min of meer voor 2D, maar ik denk dat ik hier ook wel mijn vraag kan stellen.

Stel ik maak een texture voor een huisje met bakstenen, en ik heb een dirtmap gemaakt.
Nu kan ik in MAX de dirtmap als defuse gebruiken, maar ik wil eigenlijk de map gebruiken in Photoshop, zodat ik de difuse slot vrij kan houden voor andere zaken..

Hoe kan ik dit nou goed doen in PS, ik heb er niet zoveel kaas van gegeten, en ik kan er vrij weinig over vinden, maar misschien kan iemand hier mij helpen.

Dus ik wil een witte dirtmap, (black and white) gebruiken als soort difuse map over een bepaalde texture heen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Thrilled schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:40:
Ik zou eerst die Fiat500 tutorial (of een andere (niet al te moeilijke) tutorial die je aanspreekt) doen als ik jou was. Je neemt nu -m.i.- veel te veel hooi op je vork. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FragNeck schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:55:
Stel ik maak een texture voor een huisje met bakstenen, en ik heb een dirtmap gemaakt.
Nu kan ik in MAX de dirtmap als defuse gebruiken, maar ik wil eigenlijk de map gebruiken in Photoshop, zodat ik de difuse slot vrij kan houden voor andere zaken..
...
Dus ik wil een witte dirtmap, (black and white) gebruiken als soort difuse map over een bepaalde texture heen.
Tsja dat kan natuurlijk inderdaad in Photoshop, maar hoe je met Photoshop layers mengt is echt wel 2d en redelijk basic, anders even Googlen? Ik zie alleen niet in waarom je dit met Photoshop wilt doen, je kunt immers met Max material editor ook allerlei dingen mengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
SnoeiKoei schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:06:
[...]

Tsja dat kan natuurlijk inderdaad in Photoshop, maar hoe je met Photoshop layers mengt is echt wel 2d en redelijk basic, anders even Googlen? Ik zie alleen niet in waarom je dit met Photoshop wilt doen, je kunt immers met Max material editor ook allerlei dingen mengen?
Ja, maar als je nou 3 dirtmasks wil mengen, de material editor is vrij beperkt wat dat betreft.

En layers mengen is inderdaad simpel, maar hoe zit dat met masking etc..
Heb er al naar gezocht..

[ Voor 10% gewijzigd door FragNeck op 27-09-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
beperkt? Ik weet niet wat je beperkt noemt, maar dit plaatje, bestaan uit slechts 1 material (behalve die losse stenen) ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dspline.com/Tutorials/Canyon/Page1/001.jpg
tutorial:
http://www.3dspline.com/Tutorials/Canyon/Page1/Canyon1.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 27-09-2005 11:31 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Menesis schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:30:
beperkt? Ik weet niet wat je beperkt noemt, maar dit plaatje, bestaan uit slechts 1 material (behalve die losse stenen) ;)
[afbeelding]
tutorial:
Ja daag, natuurlijk is dat 1 materiaal.
Maar wel gemaakte maps in PS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

Menesis schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:30:
[afbeelding]
tutorial:
Hey die gozer (urgaffel)die die tut heeft gemaakt ken ik. Heb ik nog mee samen gewerkt aan een amateur animatie.

Verder ben ik pas weer begonnen met een nieuwe animatie, aangezien ik er nu weer wat tijd voor heb ( 4 a 5 uur per week). Ben nog een beetje aan het spelen met 3dsmax7, kijken wat voor opties deze allemaal heeft (aangezien ik gewend was aan 4.2). Vind het alleen jammer dat 7.5 alleen beschikbaar is voor kopers, want die hair plugin kan ik erg goed gebruiken voor karakters. Maar goed, ik probeer shaq hair te verkrijgen voor versie 7. Deze gebruikte ik altijd in versie 4.2, werkt erg goed moet ik zeggen.

Hoe dan ook, eerst nog een beetje aan klooien, en dan beginnen met mijn nieuwe animatie (characters modellen etc.)

Oja, hier kun je mijn allereerste animatie zien, die ik een paar jaar geleden heb gemaakt (heb ik volgens mij ooit al eens gepost), duurt iets van 2 minuten. Stelt niet veel voor maar goed, je moet toch ergens beginnen.

ninjabattle_lowdivx.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
FragNeck schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:41:
[...]

Ja daag, natuurlijk is dat 1 materiaal.
Maar wel gemaakte maps in PS..
Afbeeldingslocatie: http://www.3dspline.com/Tutorials/Canyon/Page1/diffusetree.gif
Dit is voor de diffusemap, het enige wat in PS zou kunnen zijn gemaakt zijn de 'crack- & watermask.jpg', helemaal onderaan, voor de rest zijn het slechts formules :)
Maar goed, dit was ook even een extreem voorbeeld om aan te geven dat de mat editor toch redelijk krachtig is :P

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 27-09-2005 12:09 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Menesis, nog gelukt met die zeilen en sss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
nah, ik heb een beetje lopen stunten met mentalray en een SSS materiaaltje in max, maar hij gaf wat errors mbt photons. Toen ben ik maar gestopt :P Ik weet ook niet of dat SSS wel iets kan toevoegen aan mn zeer dunne zeiltjes, want ik geloof dat het meer voor organische dingen is ofzo. Maar ik probeer het nog wel een keer binnenkort!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Op de website van Autodesk valt informatie te vinden over max 8, voor de geïnteresseerden:
http://usa.autodesk.com/a...?siteID=123112&id=5659451

Weinig nieuwe features waar ik echt op zit te wachten, alleen het verwijderen van vertices bij het removen van edges is wel een erg fijne toevoeging.

[ Voor 1% gewijzigd door SnoeiKoei op 27-09-2005 15:30 . Reden: Taalvaudt verwijderd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

SnoeiKoei schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:48:
Op de website van Autodesk valt informatie te vinden over max 8, voor de geïnteresseerden:
http://usa.autodesk.com/a...?siteID=123112&id=5659451

Weinig nieuwe features waar ik echt op zit te wachten, alleen het verwijderen van vertices bij het removen van edges is wel een erg fijne toevoeging.
Ben benieuwd naar nieuwe UVW unwrapping tools. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Thrilled schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:57:

hier screenshotje..

[afbeelding]

Je moet even op F4 drukken..
Dan zie je de wires van alle polygonen, werkt een stuk makkelijker... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Anoniem: 103571 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:28:
[...]

Ben benieuwd naar nieuwe UVW unwrapping tools. :)
Nou, als je het nog niet kan, begin er dan nu nog ff mee zodat je de basics hebt. Straks is het 3x op een knopje rammen en je hebt hem geunwrapped. Ze zeggen dat je een unwrap van een half uur naar 2min kan brengen met die nieuwe UVW tools \o/ Echt mega lui :P Wel gave optie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Is er al meer bekend wanneer de nieuwe MAX-versie uitgebracht zal worden?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neejoh schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:09:
[...]

Nou, als je het nog niet kan, begin er dan nu nog ff mee zodat je de basics hebt. Straks is het 3x op een knopje rammen en je hebt hem geunwrapped. Ze zeggen dat je een unwrap van een half uur naar 2min kan brengen met die nieuwe UVW tools \o/ Echt mega lui :P Wel gave optie overigens.
Weljah ik kan behoorlijk unwrappen maar bij echt organische models is het vaak effe zoeken en duurt het wel eventjes om er een deftige structuur in te krijgen.

Ik unwrap zelfs relatief eenvoudige models gewoon omdat ik dan het gevoel heb dat ik totale controle heb over wat, waar en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Weet iemand ook (oogst? :P) hoe ik met Orientation Constraint de uitvoering kan omdraaien?
Dus normaal is het:
Van
code:
1
2
3
4
5
H                     H
H                     H
H                     H
H                     H
H                     H

naar
code:
1
2
3
4
5
H                     H
  H                     H 
    H                     H 
      H                     H
        H                     H

Maar ik wil dat hij dit doet:
code:
1
2
3
4
5
H                     H
  H                 H
    H             H
      H         H
        H     H

Weet iemand hoe dit kan?

• Thrilled
Pfft ben er eindelijk uit welke shortcuts die gast in de tutorial gebruikte, toen werkte alles wat ik deed, dus ben nu bij stap 6 ofzo (wat nou , te hoog gegrepen :D ) hij ziet er vet uit, alleen mijn school lijd eronder haha :)

toch maar de audi gedaan, hieronder mijn wipje O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadweb.nl/upfiles/audi.PNG

Uiteraard zitten er hier en daar wat foutjes, maar het is mijn eerste auto (en 3e tutorial..)

[ Voor 13% gewijzigd door Thrilled op 28-09-2005 00:12 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Neejoh schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:09:
[...]
Unwrappen doe ik echt niet voor mijn lol... Vind textureren sowieso het minst leuk aan het hele 3D-en, hoewel ik weet dat ik het er niet los van mag zien. Als ze er echt een handige tool voor maken: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Zoals inderdaad al correct werd opgemerkt, zit ik voor stage in Duitsland. Een beetje MAYA te modellen en klooien met normal maps en pixel shaders en Zbrush en zo. Van alles nog maar een beetje tot nog toe, maar ok. :) Anyway, ik zag toevallig dat mij hier nog vragen gesteld werden, dus die kan ik dan wel beantwoorden.
-DG- schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:40:
Ik zoek een goede spline tutorial om met splines in 3ds te gaan modelleren.
Weet iemand er één want ik kon geen goede vinden.
Ik wil namelijk, zoiets als Oogst had gedaan, een tekenstrip-plaatje in 3d maken en dan lijkt me splines wat handiger dan met polys.
toch? :X
Heeeel erg late reactie, maar ik wil het toch nog even zeggen: zoals bijna alles tegenwoordig is ook dit gewoon polies met meshsmooth. Dat werk 100x fijner voor models als deze, omdat splines enorm beperkend zijn in de modelling mogelijkheden. Alles kan er wel mee, maar kleine wijzigingen zijn soms enorm veel werk.
Cablekevin schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:26:
[...]

ja orge ja :D
Aleen ik model bv nu ff een Ruimte schip die wil ik kunne sture met pijltjes en dan met orge iemand idee of dit kan :D ?
Natuurlijk kan dat. Als je goed bent, kun je met Ogre een betere versie van Doom III bent. Moet je wel beter zijn dan Carmack, trouwens. En kunnen programmeren. Als je niet kunt programmeren, kun je Ogre beter links laten liggen en gewoon Virtools of Quest 3D nemen, daarmee heb je wat meer kans van slagen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Na een paar tutorials gedaan te hebben die bij 3ds Max zaten ben ik begonnen aan de A3 tutorial, ik heb al gauw m'n eerste probleem :P
Hij maakt een paar planes en daar assigned die een bluprint aan, dit heb ik ook gedaan maar als ik ook maar een klein beetje inzoom worden de blueprints heel 'onduidelijk' de lijntjes lijken veranderen in puntjes e.d. is dit een instelling in 3Ds max of ligt dit aant het plaatje in photoshop gemaakt? Heb bmp en png geprobeert maar dat hielp niet.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 28-09-2005 17:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• FreezingPixels
  • Nu online
fsfikke schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:49:
Na een paar tutorials gedaan te hebben die bij 3ds Max zaten ben ik begonnen aan de A3 tutorial, ik heb al gauw m'n eerste probleem :P
Hij maakt een paar planes en daar assigned die een bluprint aan, dit heb ik ook gedaan maar als ik ook maar een klein betje inzoom worden de blueprints heel 'onduidelijk' de lijntjes lijken veranderen in puntjes e.d. is dit een instelling in 3Ds max of ligt dit aant het plaatje in photoshop gemaakt? Heb bmp en png geprobeert maar dat hielp niet.
Uit de startpost:

Als ik een blueprint probeer op te zetten zijn mijn textures erg blokkerig. Als ik hem render ziet het er wel goed uit?(max)

Bij de settings van je videodriver kun je aangeven hoe groot de textures mogen worden in je videogeheugen. De videokaart drivers staan bij customize>>preferences>>viewport>>configure video driver.

[ Voor 6% gewijzigd door FreezingPixels op 28-09-2005 17:53 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

robin222 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:53:
[...]

Uit de startpost:

Als ik een blueprint probeer op te zetten zijn mijn textures erg blokkerig. Als ik hem render ziet het er wel goed uit?(max)

Bij de settings van je videodriver kun je aangeven hoe groot de textures mogen worden in je videogeheugen. De videokaart drivers staan bij customize>>preferences>>viewport>>configure video driver.

Ok, het gaat wel goed, totdat de telefoon bij hem gaat waardoor hij niet verteld wat ie doet. Volgens mij is het een heel simpel iets maar ik kan het niet vinden, ben bijna die hele lijst met hotkeys e.d. afgelopen in de hoop iets te vinden wat het zou moeten zijn, maar helaas :/ . Het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://80.61.73.225/images/3dsa3.JPG
Van dat plaatje links moet ie naar zoals ie er rechts uit ziet (met paint getekend :P ) Hij gebruikt volgens mij een hotkey ervoor. Thnx alvast _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door fsfikke op 28-09-2005 22:14 ]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:28
Weer eens een updateje van de A4:

Afbeeldingslocatie: http://schmuck.nl/3d/a4_hdri_3.jpg

Iemand enig idee hoe die "viezigheid" op de lamellen van de grill komt?

• -DG-
@oogst

Ik heb al het een en andere geprobeerd met splines, maar ik merk inderdaad dat het veranderen van vormen veel moeilijker is.
Ik ga ook maar gewoon verder met polies :) .

• Thrilled
hoe krijg je die auto zo mooi glanzend? ik heb lopen kloten met reflection, en diffuse/glossiness level, maar het lukt me maar niet (als environment gebruik ik een wolken plaatje van de oogst huisjes tutorial), het resultaat wordt niet zo mooi als die ik hier zie... iemand daar een kleine tut over?

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

fsfikke schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:04:
[...]
Ok, het gaat wel goed, totdat de telefoon bij hem gaat waardoor hij niet verteld wat ie doet. Volgens mij is het een heel simpel iets maar ik kan het niet vinden, ben bijna die hele lijst met hotkeys e.d. afgelopen in de hoop iets te vinden wat het zou moeten zijn, maar helaas :/ . Het probleem:
[afbeelding]
Van dat plaatje links moet ie naar zoals ie er rechts uit ziet (met paint getekend :P ) Hij gebruikt volgens mij een hotkey ervoor. Thnx alvast _/-\o_
Misschien moet je gewoon in de poly tools kijken en niet in de shortcuts. Alles wat je met de shortcuts kan, kan ook gewoon uit de toolbars en menu's, maar niet aan alle functies zit een shortcut key (kun je wel zelf toekennen). Anyways, wat je zoekt is 'cut' en ik kan me vergissen maar volgens mij zit daar standaard al de shortcut Alt+C aan verbonden, anders heb ik die zelf eraan toegekend... Weet ik niet zeker dus. Niet alle shortcuts die in de tuto worden gebruikt zijn standaard!!!

• Menesis
Wat ik nogal vreemd vond aan die A3 tutorial (of eigenlijk aan mijn max): Als ik naar customize ga en dan onder Editable Poly kijk om hotkeys in te vullen staan daar een hoop tools om een key aan te geven, maar target weld staat daar niet bij! B) wat nu?

edit: @ post hieboven: bij mij wordt een object transparant na alt+c :)

[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 29-09-2005 09:13 ]

Mixed Reality dev

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Menesis schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:13:
edit: @ post hieboven: bij mij wordt een object transparant na alt+c :)
Da's toch Alt+X? Anyways, objecten transparant maken doe je niet in sub-object level lijkt me...

Edit: ik kon gewoon een shortcut toekennen aan target weld (er zijn er twee, 1 op edge en 1 op vertex niveau, misschien kijk je er daardoor overheen), ik heb beide taget welds onder Alt+T zitten. Kan best zijn dat ik voor diverse shortcuts die ik gebruik oude shortcuts heb overschreven maar die gebruikte ik dan toch al niet.

[ Voor 37% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-09-2005 09:41 ]

• Menesis
8)7 eehem, je hebt gelijk (die X en C zitten verdomd dicht bij elkaar he :+ )
en over die target weld; ik ga dan nog maar eens een keer goed zoeken :)

Mixed Reality dev

• FreezingPixels
  • Nu online
Menesis schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:28:
8)7 eehem, je hebt gelijk (die X en C zitten verdomd dicht bij elkaar he :+ )
en over die target weld; ik ga dan nog maar eens een keer goed zoeken :)
Bij category: Editble Polygon Object en dan de 9e van onder Target Weld (Poly).

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
fsfikke schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:04:
[...]

Sorry :X , SP een keer vluchtig doorgenomen maar dat was al weer een tijdje geleden :p
Thnx alvast :)

[afbeelding]
Volgens mij gebruikt ie gewoon cut. Wat de hotkey is weet ik niet, maar staat gewoon in het lijstje bij poly's volgens mij.

• Daan
Thrilled schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:10:
hoe krijg je die auto zo mooi glanzend? ik heb lopen kloten met reflection, en diffuse/glossiness level, maar het lukt me maar niet (als environment gebruik ik een wolken plaatje van de oogst huisjes tutorial), het resultaat wordt niet zo mooi als die ik hier zie... iemand daar een kleine tut over?
Dat doe je met HDRI.
Zie startpost :P

• w00d
  • Laatst online: 12-06 19:19
Heb et ff te druk gehad met andere dingen, maar ben weer verder gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.art3d.nl/show/sdh7.jpg

zoals je ziet, er moet nog genoeg gebeuren ;)

• FragNeck
Ziet er leuk uit :)
Ben benieuwd hoe het zal worden na het texturen.
Misschien is die radiator wat klein, aan de linkermuur achterin.
(mits het een radiator is :P)

• w00d
  • Laatst online: 12-06 19:19
et moet idd een radiotor voorstellen, mag idd wel wat groter.

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 17:16
wie heeft er een goede tutorial voor 3d max om draad/touw te maken. Ik heb het nodig omdat ik meerderen draden bij elkaar wil laten komen en ze dan mij elkaar wil binden

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het was inderdaad cut (alt+c). Ik had echt het idee elke button geprobeert te hebben :P

Anoniem: 93354

Hoe kan ik een andere render gebruiken? ik heb nu finaltoon geinstalleerd, en dat ding zie ik wel staan bij plugins, maar ik heb echt geen flauw idee hoe de fuck ik dat ding nou kan gebruiken. Als ik bij common kijk bij render kan ik hem ook niet kiezen ofzo.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@mol, gewoon splines gebruiken. Dan eventueel loft of gewoon de spline laten renderen. Werkt wel goed. Eventueel in combinatie met Reactor Rope om m echt te laten liggen op de grond. Ik weet geen tuts helaas

• FreezingPixels
  • Nu online
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:50:
Hoe kan ik een andere render gebruiken? ik heb nu finaltoon geinstalleerd, en dat ding zie ik wel staan bij plugins, maar ik heb echt geen flauw idee hoe de fuck ik dat ding nou kan gebruiken. Als ik bij common kijk bij render kan ik hem ook niet kiezen ofzo.
F10 --->> onderaan staat de rolout ''Assign Renderer'' en dan porduction, daar staat ie dan tussen als het goed is.

Heb een vraagje in verband met compatibiliteit tussen 3D Studio Max 7 en 6. Op een forum zijn we nu een soort 3D battle aan het doen waarbij de file telkens doorgegeven wordt aan de volgende. Probleem is nu dat er een paar 3D Studio Max 6 gebruikers zijn die problemen ondervinden.

Ik heb alle turbosmooth er al uit gehaald en verder zitten er alleen dingen in de scene die je evengoed en op dezelfde manier met 3D Studio Max 6 kan. Kan ik er nu op enige manier voor zorgen dat mijn 3D S Max 7 files compatibel zijn met 6?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Niet als je ze simpelweg opslaat als .max bestanden. Je zult ze dan moeten exporteren naar .3ds formaat. Maar dat gaat ook niet altijd vlekkeloos..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Anoniem: 116370

Ik ben nu bezig met een bradley m2 a1 tank kijken of ik deze wel af kan krijgen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/bradley.jpg heb alleen slechte blueprints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Och och och, ik heb jullie nog niet eens de close-up van de schede van mijn bacteriofaag laten zien, die heb ik al enkele weken af. Schande!

Nou ja, bij deze alsnog:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/bacteriofaag4klein.jpg
(klik voor groter)
Ik heb een mooie psychidelische achtergrond in de environment map gezet voor een leuk effect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Umm even vraagje tussendoor, alle lijnen van de objecten en grids zijn nu dikker als normaal, dit vind ik lelijk en ook een beetje onoverzichtelijk, hoe kan ik dit dunner maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Dikker als normaal? Je kan de intensity aanpassen van je grid, maar dikker maken kan volgens mij niet? En met lijnen van objects bedoel je de edges? Screenshots zijn wel handig bij deze vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Neejoh schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:10:
Dikker als normaal? Je kan de intensity aanpassen van je grid, maar dikker maken kan volgens mij niet? En met lijnen van objects bedoel je de edges? Screenshots zijn wel handig bij deze vragen....
Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadweb.nl/upfiles/ditdus.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:36
Kan iemand mij vertellen waarom ik in 3d max 7 met "cut" twee lijnen krijg en geen drie? Ik heb de help er op nagezocht en daar geven ze aan er twee of drie lijnen verschijnen. Ik zie er dus twee. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
qwertyuiop schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:03:
Kan iemand mij vertellen waarom ik in 3d max 7 met "cut" twee lijnen krijg en geen drie? Ik heb de help er op nagezocht en daar geven ze aan er twee of drie lijnen verschijnen. Ik zie er dus twee. Alvast bedankt!
Dat zit er sinds max6 niet meer in. De extra lijnen die je in tutorials enzo ziet moet je er zelf even bij snijden.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Ben bezig aan een VW Golf 2, heb al een gedeelte af en de velgen zijn helemaal af alleen nog de remmen en een bandje erop

[VW Golf 2 ]

C&C plz :)

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/1041/wiptank21sb.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/434/wiptank37gj.th.jpg

Mijn advance wars tank is nu ongeveer af ik moet alleen alles nog smoothen en de rupsband iets veranderen. Ik heb er nog aan zitten denken om er meer detail op te doen kwa armor etc maar dat werd niet zo mooi.

Ik zit alleen nog wel te twijfel of ik er nu wel of niet een mannetje in ga stoppen. Ik wil namelijk samen met nog wat andere advance wars tanks een korte animatie proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Update:
[VW Golf 2 Update1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 14:48

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Met de nieuwe Blender fluid simulator in de maak kon ik niet wachten om daar lekker mee te gaan spelen! Als Blender 2.40 over een maandje uit is, kan het wat mij betreft in de startpost wel wat hoger komen te staan: hair, fluid, softbodies, sterk verbeterde booleans, sterk verbeterde nurbs, en misschien wel het belangrijkste, totaal ge-recode animatietools (nougoed, lees het (nu al verouderde) lijstje hier maar).

Enfin, ik wilde de resulterende animaties graag met jullie delen, met 2 verschillende renderengines (witte wijn YafRay, water blender's eigen renderengine), klik op de stills voor een animatie.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/blender/still-frame-12-yafray.png
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/blender/still-frame-12.png

en dan nog eentje in yafray met een groene fles en rode wijn (om het allemaal wat kleurrijker te maken):
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/blender/rodewijngroeneflessmall.png
klik voor een grotere, PAL versie

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Kite op 02-10-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ziet er wel verdomd goed uit. Hoelang kost het nou om dat te maken en te berekenen en te renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Waarmee is dat gerenderd? Die lichtbreking op de grond is echt mooi!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

maken: 1,5 uur (inclusief belichting)
berekenen fluids: 3 uur voor 100 frames (op een relatief hoge fluidresolutie van 150)
renderen: verschilt nogal... het allerlaatste grote plaatje deed er iets meer dan 4 minuten over, voor een animatie van 100 frames is dat dus 400 min = 6:40 uur... voor die resolutie heel redelijk denk ik (gezien de caustics en reflecties/refracties)

menesis: die met water is blenders eigen renderer (een hybride vorm van een raytracer / scanline)
die met wijn is YafRay, een freeware raytracer die netjes in Blender geintegreerd is (maar je moet 'm wel los downloaden)

[ Voor 27% gewijzigd door Mr_Kite op 02-10-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik ga waarsch binnenkort een nieuwe computer kopen en ik vraag me af met welke proc je het snelst kunt renderen?
Ik zat zelf te denken aan een Athlon 64 X2. Is dat wat?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intel was toch beter voor het renderen van 3d stuff? de p4 2.4Ghz procs bij mij op school renderen iig bijna sneller dan mijn xp3200+ thuis. (zelfs mijn 3500+ is volgens mij niet echt veel sneller). Denk dat je het beste voor een dual proc intel iets kan gaan. Maar dat is wel heel duur. Met een x2 kom je denk wel een heel eind wat betreft prijs/snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Weer verder gegaan met de A4. Grill is nagenoeg af:

Afbeeldingslocatie: http://schmuck.nl/3d/a4_hdri_4.jpg

Mistlampen en koplampen moeten nog (+ nog een aantal kleine details) en dan is de voorkant af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Phreak schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:32:
Weer verder gegaan met de A4. Grill is nagenoeg af:

[afbeelding]

Mistlampen en koplampen moeten nog (+ nog een aantal kleine details) en dan is de voorkant af :)
Je grill klopt niet helemaal. Sommige rijen gaten zijn groter dan anderen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Chester schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:53:
[...]

Je grill klopt niet helemaal. Sommige rijen gaten zijn groter dan anderen.
Weet ik. Heb ze nog volgens de blueprints gedaan maar moet alles nog ff checken met reference foto's enzo. Zitten vaak net wat kleine verschilletjes in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Menesis schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:03:
Ik ga waarsch binnenkort een nieuwe computer kopen en ik vraag me af met welke proc je het snelst kunt renderen?
Ik zat zelf te denken aan een Athlon 64 X2. Is dat wat?
Zoek even wat reviews ;)
Bij deze bijvoorbeeld is de x-2 het snelst in 3ds max.
Bovendien zijn ze voor vergelijkbare snelheid ook nog eens goedkoper dan een pentium 4.
Lijkt mij zeker een goeie keuze voor 3ds max, ik zou daar in iedergeval voor gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Aha! bedankt! Ik denk dat het een athlon 64 X2 gaat worden :)

Ik zat me ook gelijk af te vragen; ik ken wel wat mensen met een redelijke PC, zou je dan via een VPN over internet aan 'frame distributed rendering' kunnen doen? Ik weet dat mentalray dat ondersteund alleen weet ik niet hoe snel het netwerk moet zijn. Iemand daar ervaring mee? en zou het überhaupt wel kunnen via een VPN?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Sommige 3d bundels hebben ook een NET-Render erin ( zoals C4D ) daarin zit gewoon een klein programma dat regelt dat alles over het netwerk gaat, hier zelf heb ik daar 1x ervaring mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:58:
Aha! bedankt! Ik denk dat het een athlon 64 X2 gaat worden :)

Ik zat me ook gelijk af te vragen; ik ken wel wat mensen met een redelijke PC, zou je dan via een VPN over internet aan 'frame distributed rendering' kunnen doen? Ik weet dat mentalray dat ondersteund alleen weet ik niet hoe snel het netwerk moet zijn. Iemand daar ervaring mee? en zou het überhaupt wel kunnen via een VPN?
Het netwerk moet daar niet zo snel voor zijn hoor. Frame distributed rendering wil meestal zeggen dat de server het bestand 1 maal naar alle clients doorstuurt en die dan de juiste frame renderen en terug doorsturen naar de server. Er is dus geen sprake van een constante renderderdatastroom.

Frame distributed rendering is logischerwijze bedoelt voor animatie. Met Brazil kan je bijvoorbeeld Single Frame Distributed Render doen waarbij hij de buckets gaat verdelen onder de clients.

Via een VPN lijkt me het best mogelijk. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:03
Nadeel van VPN is dat het 1 op 1 werkt, ja kan dus maar 1 computer verbinden. Tenzij je een systeem hebt wat meerdere VPNverbindingen kan maken.
Ik ben nu bezig met het opzetten van een flexibeler internet-netrender gebeuren met 3D Max. Het tooltje hamachi gebruik ik daarbij.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VPN staat toch voor Virtual Privat Network? Dat is toch niet 1on1? En Hamachi is inderdaad een heel eenvoudig en strak programma'tje daarvoor.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 02-10-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Kleine animatie gemaakt van het mannetje bij de vuurtoren scene
(flash 8 video)
http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/animation.html

en dat hamachi ga ik in de toekomst denk ik ook gebruiken! Wat ik zo even las op hun website zag er veelbelovend uit :)

[ Voor 20% gewijzigd door Menesis op 03-10-2005 11:20 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Ik heb een nieuwe animatie gemaakt, uiteindelijk minder goed gelukt dan ik gehoopt had:
  • caustics kunnen beter
  • wijn ziet er wat te klei-achtig uit
  • camera beweging is veel te snel
  • etiket had mat moeten zijn
maar verder ziet het er toch wel aardig uit vind ik. Lang leve de GRATIS Blender!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/blender/rodewijn-72-small.png
klik voor animatie

p.s. Als je ook met Fluids in Blender wil spelen, dan heb je een test-build nodig. Verder staat er een tutorial op blender.org: Fluid Animation with Blender. Voor de mensen die dit teveel moeite vinden: over een maandje komt de officiele versie uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bestaat er ook zoiets voor 3dmax? :P
grappig dat je ook IO doet ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nog een IO-er meldt ;)

Vooral grappig dat IO-ers nog massaal aan de Max gaan terwijl Computervisualisatie (enige vak waar je die zut leert) al jaren met Maya gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Tuurlijk bestaat er ook zoiets voor 3dsmax (als plugin), maar dan betaal je er grof voor: Realflow, hoewel de student-license maar 95$ is... Deze is natuurlijk veel beter & sneller dan de blender fluid-simulator, maar dat mag de pret niet drukken! :)

tjsa, IO'ers vind je overal he... Ik heb een tutorial geschreven voor SolidWorks > Blender (voor mooiere renders), als je 't interessant vind moet je maar even kijken: http://en.wikibooks.org/w...Render_a_SolidWorks_Model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Mr_Kite schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:41:
Tuurlijk bestaat er ook zoiets voor 3dsmax (als plugin), maar dan betaal je er grof voor: Realflow, hoewel de student-license maar 95$ is... Deze is natuurlijk veel beter & sneller dan de blender fluid-simulator, maar dat mag de pret niet drukken! :)

tjsa, IO'ers vind je overal he... Ik heb een tutorial geschreven voor SolidWorks > Blender (voor mooiere renders), als je 't interessant vind moet je maar even kijken: http://en.wikibooks.org/w...Render_a_SolidWorks_Model
Das wel erg cool ik zoek al tijden naar zoiets. Kan er echt niks moois uitkrijgen met solidworks. (3ejaars io-er hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hehe geinig, ik export altijd naar max vanuit solidworks :) werkt ook wel redelijk via een *.igs of *.vrml uit mn hoofd. Alleen moet je achteraf nog smooth toepassen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:03
Anoniem: 103571 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:20:
VPN staat toch voor Virtual Privat Network? Dat is toch niet 1on1? En Hamachi is inderdaad een heel eenvoudig en strak programma'tje daarvoor.
Met VPN verbind je 1 netwerk met de andere. Met hamachi kan je straks al je vrienden laten inloggen en laten helpen met renderen (dat zijn dus meerdere netwerken).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 23:12
Thrilled schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:11:
Pfft ben er eindelijk uit welke shortcuts die gast in de tutorial gebruikte, toen werkte alles wat ik deed, dus ben nu bij stap 6 ofzo (wat nou , te hoog gegrepen :D ) hij ziet er vet uit, alleen mijn school lijd eronder haha :)

toch maar de audi gedaan, hieronder mijn wipje O-)

[afbeelding]

Uiteraard zitten er hier en daar wat foutjes, maar het is mijn eerste auto (en 3e tutorial..)
Ah ben er ook mee bezig, en volg ook nog niet alle shortcuts... Heb je toevallig een lijstje? B)
Die wip ziet er al goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NOVA_TheCrew schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:58:
[...]

Met VPN verbind je 1 netwerk met de andere. Met hamachi kan je straks al je vrienden laten inloggen en laten helpen met renderen (dat zijn dus meerdere netwerken).
Hoewel deze discussie hier eigenlijk helemaal niet thuishoort wil ik hier nog even op ingaan.

Een VPN connectie is zoals de definitie, mijn cursus en andere bronnen zeggen nog steeds een netwerk dat gebruik maakt van bestaande netwerkinfrastructuur maar zijn gegevens afschermt. Bij hamachi maak je een virtuele verbinding aan en verkrijg je een IP waarmee er dus vrij en afgeschermd verkeer is tussen elkaar. Dit is een verbinding tussen clients en niet tussen netwerken.

Via bepaalde tunneling protocollen kàn je dus inderdaad netwerken met elkaar verbinden (wat bedrijven dus vaak doen om geen netwerkinfrastructuur tussen 2 locaties aan te leggen) maar VPN is niet enkel bedoelt als verbinding tussen 2 netwerken. Hamachi is trouwens een manier om eenvoudig een VPN op te starten. Ik vind je argumentatie nogal vaag.

Maargoed als je verder hierop wil ingaan misschien best via mail ofzo. ;)
eg0 at pandora punt be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 20:35
weebl schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:12:
[...]

Dat "ding" waar je aan moet trekken om te herladen zit aan de verkeerde kant ;)
sorry dat ik nu pas reageer, zag je reply nu pas :X :X
Je zit wel heel dicht in de buurt :D Maar dat is de fout niet :)

Het ding dat jij bedoelt, is de forward assist, om eigenwijze patronen toch maar de kamer in te duwen :P
Het echte ding om te herladen zit in het midden zeg maar, maar die gebruik je ook alleen maar als de bolt naar voren staat.

De fout zal ik maar verklappen, is niet zo makkelijk te zien though :P
Mgoed, ik had de woorden auto, en safe verwisseld :D :+
Toch een redelijke misser dacht ik zo :X O-)
fsfikke schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:33:
Wel is de loop van de 203 iets korter dan op de foto, is dat 'm?
edit:
Ah, je hebt de M203 'shorty' gemaakt, dus dat is het niet :)
dit is idd een m203a1, deze wordt tegenwoordig aan de meeste grenadiers 'uitgedeelt' :)

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 03-10-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

Maar weer een paar wips van men bradley tank
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/bradley2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/bradley4.jpg

C&C is zeer welkom dit is men eerste beetje goede poging.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.