Anoniem: 105830

TODO:
• materialen
• textures
• rig
• een *HEEL ERG GROTE* piranja of octopus
Tis wel me eerste auto he.. dus 100% perfect wordt ie vast nietHawVer schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:30:
[...]
Leuk.. ! Een peugeot wordt weinnig nagemaakt.
Grafisch Ontwerper, 999 Games
smoothing groups
misschien wel zo aardig om ook wat aan te nemen van mensen als die op je wips reageren
realiseer ik me net dat ik nog geen volledige geupdate m4a1 heb gepost hier, afgezien van een kleine teaser, bij deze

spot de fout

is nog wel behoorlijk wat werk aan. AN/PEQ2 nog helemaal maken. Wil aan m203 nog wat meer detail stoppen, gastube nog maken, en dan nog wat meer kleine dingetjes zoals groeven in de pistolgrip en fireselector. Die dingen zie je alleen bij wat close ups, maar ga em zowieso uitgebreid renderen als het model af is. Ga mijn website ook veranderen, ga maar eens kijken of mambo/joomla wat is. Mijn huidige website met brakke php scripts is iig kut
Waar ik in ieder geval een beetje tegenop zie, is het texturen van dit geval, eigelijk nog nooit serieus gedaan, en ben bang em te verpesten
[ Voor 91% gewijzigd door Schuey op 20-09-2005 22:34 ]
Anoniem: 93354

Weer een beetje aan de vuurtorenscene gewerkt.
Maar wat ik gebeurd er nu weer: (
de randen van de glow zijn gewoon zichtbaar!

Dit is eigenlijk weer hetzelfde probleem als met die maan. De transparency klopt niet.
Iemand heel misschien nog een 'gouden tip'?
edit: hier nog een snelle render met de 'gewone' glow instellingen. Dus met oa de 'color' op 'user' ingesteld (en daar een grijswaarde)

En weer zie je de rand lopen.
[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 20-09-2005 23:25 ]
Mixed Reality dev

Iemand bekend met boten toevallig? Keywords (namen) zijn ook handig
Zoeken op de welbekende blueprint-sites leverde niet veel op (voornamelijk tankers, oorlogsschepen, onderzeeërs e.d.)
Mailen mag ook:
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
tot nu toe heb ik alleen 'uit de losse hand' gemodeled. Maar ik wil mijn autos en characters uiteraard wel zo strak mogelijk grenzend hebben aan het orgineel...
Maar ik ben nu al een tijdje aan het klooien.. maar hoe krijg je in hemelsnaam zo'n blueprint in je vieuws?...
Ik krijg het niet voor elkaar

Iemand die met dit stap-voor-stap kan/wil uitleggen

thanks
[edit]
Met deze (franstalige

Enig idee wat ik vergeet?
[ Voor 26% gewijzigd door Spike_wolf op 21-09-2005 17:04 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Anoniem: 93354
Ook niet vergeten smooth+highlights aan te zetten in je betreffende viewport anders zie je je plaatje idd niet.
( dat ik als noob nog eens iemmand kan helpen
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 21-09-2005 18:14 ]
Hey, there you goAnoniem: 93354 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:13:
Je moet een plane maken. Dan ga je naar de asset browser en zoek je je plaatje dat je wil. Dan open je de material editor en sleep je het plaatje uit de asset browser op de material bol. Dat material apply je dan op je plane en dat zie je hem in je viewport.
Ook niet vergeten smooth+highlights aan te zetten in je betreffende viewport anders zie je je plaatje idd niet.
( dat ik als noob nog eens iemmand kan helpen)
Thanks...
Dat ik ooit nog eens door een n00b geholpen zou worden

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Ik denk dat ik me nu wat meer ga richten op fantasie huisjes oid. Maar eerst wil ik nog even 3ds max beter onder de knie krijgen en meer functies ontdekken
Ojah.. die dingen die jullie maken zijn trouwens prachtig, mijn complimenten
[ Voor 18% gewijzigd door dntje op 21-09-2005 19:13 ]
Zo... nu eerst een Bavaria
![]() | ![]() |
![]() |
to do:
Textures
Mond/tanden afmaken
Oogbal goed opbouwen
Iemand een idee hoe ik haar op mijn model kan maken? Ik las over shagy hair maar dat is volgen mij geen gratis plug in toch?
Deze heb ik ooit wel eens gebruikt. Op zich zou er een heleboel mee mogelijk moeten zijn als je even in de gallery kijkt. Helaas verkeerd deze plugin nog in de beta-fase en bij mij liep ie geregeld vast. Het is me echter wel gelukt om een harige theepot te maken
Dat alles was een paar maanden geleden,
misschien is het nu sterk verbeterd
edit: ik vind deze wel impressive: http://www.ibmr.net/Ornatrix/gallery/19.swf
en ik zie dat het nu een commercieel product is, maar de gratis beta is ook nog 'available'
[ Voor 20% gewijzigd door Menesis op 21-09-2005 21:56 ]
Mixed Reality dev
Verder zouden de pionnen en het verkeersbord in werkelijkheid groter moeten zijn, en de lijnen langer/verder uit elkaar.
Idee ziet er leuk uit! Vooral niet stoppen nu
@ P4-2ghz, 512Mb
Flash 8 - 700Kbps (even die nieuwe codec van hun uitproberen!
Xvid - 478Kb totaal
C&C (ik bespaar jullie moeite
voor de geinteresseerden: het water bestaat uit 3 geanimeerde parameters: op de mesh natuurlijk een wave modifier en een noise modifier (die helemaal te snel gaat). Als bumpmap nog een geanimeerde smoke map.
[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 21-09-2005 23:11 ]
Mixed Reality dev
Hij is weer leuk!Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:12:
3x het bootje opnieuw gemaakt, laatste poging (oa. die bruine balk voorop is natuurlijk nog niet af, maar heb deze week niet zoveel tijd om er aan verder te gaan):
[afbeelding]
TODO:
• materialen
• textures
• rig
• een *HEEL ERG GROTE* piranja of octopus
Ik vind peroonlijk dat jij altijd wel een leuke en humoristische stijl hebt. Ik heb ff een klein vraagje: Je liet laatst doorschemeren dat je ook wel eens met Blender werkt (de nieuwe bones-methode in de laatse CVS beviel je wel geloof ik), werk je zoiets als dit nu enkel uit in 3DS MAX of werk je ook in Blender? En vooral: waarom dan het één of het ander? (Zonder afkraken van welk progje dan ook svp). Met name omdat ikzelf ook wat meer in de breedte aan het kijken ben qua programma's.
FF wat puntjes die ik (ter leering ende vermaeck) graag in je antwoord zou willen zien:
- Modelling (planes/nurbs/cube-modelling)
- Rendering opties (toon-shading/realisme)
- Snelheid van uitwerken van concept tot 3D (met name ten opzichte van wel/geen gebruik van blueprints)
Bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie!
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Wel erg mooi maar de tegels lijken me iets te dun op dit moment. Voor de rest: zeer netjes!Woodster schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:29:
@ Menesis: Ziet er leuk uit man![]()
Niet echt veel veranderd, maar wel wat:
[afbeelding]
ThnxsZipoBibrok5-108 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:37:
[...]
Wel erg mooi maar de tegels lijken me iets te dun op dit moment. Voor de rest: zeer netjes!
3ds 7.5 is de bomb voor al je haar en vacht werk.Iemand een idee hoe ik haar op mijn model kan maken? Ik las over shagy hair maar dat is volgen mij geen gratis plug in toch?
Voorbeeld:

Ongeveer 3 minuten werk ( inclusief renderen )
werkt fantastisch, en ziet er gaaf uit.
{Edit} En is ook nog super te animeren!
http://home.tiscali.nl/alwin/school/hairbox.avi
Ben nu ook bezig met animeren, hier 2 probeersels:
Explosie ( 4 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/testexplosie.avi
Onderwater ( 1 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/onderwater.avi
Echt wijze dingen kun je met dit programma
AlwinB©
[ Voor 7% gewijzigd door AlwinB© op 22-09-2005 00:06 ]
"Life is unblockable"
Mixed Reality dev
Idd hoe heb je dit kunnen maken? Alleen gebruik gemaakt van 3dmax 7.5 ?!!?
Maar nu vraag ik me af welke opties... Is dit alleen het werk van de reactor?
Anoniem: 151573
Motiverend
Update

Persoonlijk heb ik het idee dat de feeling nu een beetje weg is, maar wie weet komt ie weer terug
- Waarom zoveel lantaarnpalen? Daar moet veel meer afstand tussen.
- En die kar rechts in beeld mag wel iets kleiner.
- Buizenstelsel bovenin mag wel iets hoger (en/of dunner?) Zie ook: http://members.chello.nl/.../a7/nl-a7-hrv-snk-001.jpg
iig niet opgeven!
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
ik heb een een objecten (ping pong ballen) waar in ledje inzit. De pingpong bal is gewoon een sphere, maar nu wil ik de sphere nog de eigenschap geven dat hij ligt geeft dat op de andere ping-pong ballen valt. Weet iemand hoe dit moet? Mijn sphere moet dus licht-eigenschappen krijgen. is dit mogelijk ?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Wordt mooi maar inderdaad veeeeeeeel te druk! Van zowel de lantarenpalen als de palen van de treinbovenleiding mag je gerust de helft schrappen. En op verhoudingen letten: rijstroken van een snelweg zijn echt veeeeel breder dan een auto.Anoniem: 151573 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:17:
[...]
Motiverend
Update
[afbeelding]
Persoonlijk heb ik het idee dat de feeling nu een beetje weg is, maar wie weet komt ie weer terug
Welk programma, en waar render je mee? Bij MAX met VRay bijvoorbeeld kun je een object gewoon self-illumination geven en dan gaat ie volgens mij ook licht aan de scene afgeven. Met andere renderers weet ik het niet, bij scanline werkt het iig niet. Zoek ff op object lights ofzo. Verder kun je natuurlijk ook een lichtbron in een hol object zetten en je materiaal zo maken dat het werkt zoals je wilt...jos_zwa schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:43:
vraagje.
ik heb een een objecten (ping pong ballen) waar in ledje inzit. De pingpong bal is gewoon een sphere, maar nu wil ik de sphere nog de eigenschap geven dat hij ligt geeft dat op de andere ping-pong ballen valt. Weet iemand hoe dit moet? Mijn sphere moet dus licht-eigenschappen krijgen. is dit mogelijk ?
[ Voor 44% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-09-2005 15:48 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Het haar is alleen met 3ds 7.5 gemaakt.Mirrorshade schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:01:
@AlwinB©
Idd hoe heb je dit kunnen maken? Alleen gebruik gemaakt van 3dmax 7.5 ?!!?
Maar nu vraag ik me af welke opties... Is dit alleen het werk van de reactor?
Het water en de explosie met 3ds 7.5,Dreamscape en Afterburn. Hele gave dingen kan je ermee.
AlwinB©
"Life is unblockable"
ik render met max en vray heb ik ook. ik neem aan dat ik dan in de materialeditor mijn standaard mat. moet vervangen voor een vray-material?SnoeiKoei schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:45:
[...]
Welk programma, en waar render je mee? Bij MAX met VRay bijvoorbeeld kun je een object gewoon self-illumination geven en dan gaat ie volgens mij ook licht aan de scene afgeven. Met andere renderers weet ik het niet, bij scanline werkt het iig niet. Zoek ff op object lights ofzo. Verder kun je natuurlijk ook een lichtbron in een hol object zetten en je materiaal zo maken dat het werkt zoals je wilt...
Vergeet niet je spheres te laten draaien, nu ziet het er nog erg statisch uit. Daarnaast zou ik de density en noise verlagen.AlwinB© schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:02:
[...]
Explosie ( 4 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/testexplosie.avi
Echt wijze dingen kun je met dit programma![]()
AlwinB©
Misschien een kleine noise over de camera gooien? Neem aan dat het nog WIP is, ga door zou ik zeggen \o/ Ziet er leuk uit
Als je geld uit wil geven, koop dan de Afterburn Masters serie van Allan McKay! Het kost wel wat, maar ik heb d'r super veel aan gehad.
[ Voor 13% gewijzigd door Neejoh op 22-09-2005 17:40 ]
hoe maak in een lamp waarbij het ook echt lijkt dat het licht vanuit de lamp komt?
Source zichtbaar makenwilmocs schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:14:
ik heb even een snel vraagje tussendoor:
hoe maak in een lamp waarbij het ook echt lijkt dat het licht vanuit de lamp komt?
yep. Mn PC is nu aan het renderen, dus ik kan niet zeggen waar ie precies staat. Maar voor zoiets kan je dan het beste een visible omni gebruiken.wilmocs schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:46:
dus als ik een licht onder een lampenkap plaats, en source aanklik, moet dit werken?
Juist ja! Dit is al vele malen mooier, nu alleen het aantal ondersteuningen van de bovenleiding van de trein (hoe heten die krengen eigenlijk
[ Voor 3% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 23-09-2005 11:06 ]
Anoniem: 73881

Ik ga er niet van uit dat iemand weet wat het is, maar toch zeg ik het niet, probeer er zelf maar achter te komen
heeft ook wel wat weg van een marslander ofzoiets
[ Voor 31% gewijzigd door Menesis op 24-09-2005 16:34 ]
Mixed Reality dev
Ik heb sinds een dagje of wat 3ds max 7, en het bevalt me zeer... ik ben nu bezig met een tutorial om een huisje te modellen, textures en uiteindelijk animeren.. maar ik blijf even hangen op de manier waarop ik een achtergrond (blauwe lucht/wolken) erin kan douwen...
Ik kan de eindfile van de tutorial downloaden, en als ik die render dan zie ik wel gewoon lucht, dus het is niet defect ofzo.. Maar ik wil het wel zelf kunnen, dus hieronder even wat info...
Dit zegt de tutorial wat ik moet doen:
Dit is wat ik nu heb:Klik daarvoor bovenin beeld op rendering>>environment en klik in de lege slot bovenin onder environment map. Kies nu in de material/map browser voor de materials uit de Mtl editor (hiernaast rood omcirceld). Dit zijn de materials die je eerder hebt gemaakt in de material editor. Kies nu de reflection-map met de wolken die je in het vorige hoofdstukje hebt gemaakt. Kies instance, want de instellingen hiervan moeten gebruikt worden.
Mijn eindresultaat
En dit zijn de instellingen van mijn Material Editor + Render>Environment:
Setup Medit en de Render>Environment
En zo zou het eruit moeten zien:
Tutorial huisje
Ik heb de instellingen van de Environment naast elkaar gehouden (van mijn huisje, en die van de tutorial) en die instellingen zijn exact hetzelfde (op de bestandsextensie vd foto na, die is bij mij *.JPG, en bij de tut *.jpg).
Kan iemand me helpen toch die achtergrond erin te zetten?
Heb je wel al een 'grond' gemaakt?
edit: heb je wel vanuit een perspective viewport gerenderd? Het lijkt meer alsof je de front viewport heb gedraaid, dan krijg je dat rare perspectief namelijk. Zoek eerst eens de perspective viewport op en render dan nog eens
[ Voor 43% gewijzigd door Menesis op 24-09-2005 16:33 ]
Mixed Reality dev
Anoniem: 140923
bacteriofaag?Anoniem: 73881 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:54:
Ik heb even genoeg van autoos, die hier ff een rendertje. Ik vind em wel tof, dus waarschijnlijk ga ik er wel mee verder.
[afbeelding]
Ik ga er niet van uit dat iemand weet wat het is, maar toch zeg ik het niet, probeer er zelf maar achter te komen
Anoniem: 91469
haha dat is een virus uit de maag van Kas in Jimmy NeutronAnoniem: 73881 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:54:
Ik heb even genoeg van autoos, die hier ff een rendertje. Ik vind em wel tof, dus waarschijnlijk ga ik er wel mee verder.
[afbeelding]
Je hebt geen perspectief in het plaatje.Thrilled schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:17:toon volledige bericht
Nou, aangezien ik in dit topic: [rml][ 3dsMax] Draait "ineens" traag...[/rml] hier naartoe ben verwezen, gaan we dan
Ik heb sinds een dagje of wat 3ds max 7, en het bevalt me zeer... ik ben nu bezig met een tutorial om een huisje te modellen, textures en uiteindelijk animeren.. maar ik blijf even hangen op de manier waarop ik een achtergrond (blauwe lucht/wolken) erin kan douwen...
Ik kan de eindfile van de tutorial downloaden, en als ik die render dan zie ik wel gewoon lucht, dus het is niet defect ofzo.. Maar ik wil het wel zelf kunnen, dus hieronder even wat info...
Dit zegt de tutorial wat ik moet doen:
[...]
Dit is wat ik nu heb:
Mijn eindresultaat
En dit zijn de instellingen van mijn Material Editor + Render>Environment:
Setup Medit en de Render>Environment
En zo zou het eruit moeten zien:
Tutorial huisje
Ik heb de instellingen van de Environment naast elkaar gehouden (van mijn huisje, en die van de tutorial) en die instellingen zijn exact hetzelfde (op de bestandsextensie vd foto na, die is bij mij *.JPG, en bij de tut *.jpg).
Kan iemand me helpen toch die achtergrond erin te zetten?
Klik linksboven in de view met de rechtermuisknop -op de naam van de view- en klik op views>perspective.
Dan schokt je viewport waarschijnlijk ook minder en het ziet er veel beter uit.
[ Voor 76% gewijzigd door -DG- op 24-09-2005 16:45 ]
Als je een object een spline laat volgen met "path constrain", dan wordt het object aan het begin van de spline gezet.
Maar soms wil je dat het object aan de andere kant van de spline begint, dus aan het andere uiteinde. Kun je de "direction" van de spline omkeren ofzo?
Een andere manier is naar de graph editor te gaan. Als je daar je object hebt gevonden (na enig zoeken ben ik bang) staat daar onder position ook iets met percent met daarnaast een grafiek. Als je nu het eerste punt van 0 naar 100 sleept (dus verticaal) en de andere van 100 naar 0 gaat hij ook de andere kant op.
Mixed Reality dev
Anoniem: 73881
Sorry, gemiddelde GoT'er dat ik jullie onderschat heb. (Volgens mij heeft FragK in de url zitten spieken...
Ik zag het in mijn Binas (
Het lijkt me wel cool om te kijken of ik het kan riggen enzo en dan een animatie ervan maken.
Bij de weg, ik heb VRay kunnen fixen! Yay =D
Plaatje:

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 24-09-2005 16:53 . Reden: =) ]
thanx, ik had inderdaad al een knopje "reverse" gevonden in de editable spline rollout...Menesis schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:47:
Je kan de spline editten: één vertex staat als 'first' aangeduid (dat is een vertex met een vierkantje eromheen), als je nu de vertex aan de andere kant van je spline first maakt zal de animatie daar beginnen als het goed is.
Een andere manier is naar de graph editor te gaan. Als je daar je object hebt gevonden (na enig zoeken ben ik bang) staat daar onder position ook iets met percent met daarnaast een grafiek. Als je nu het eerste punt van 0 naar 100 sleept (dus verticaal) en de andere van 100 naar 0 gaat hij ook de andere kant op.

Maar die graph editor option had ik nooooooit gevonden.
Anoniem: 103571

Ook eens geprobeerd te renderen met een toon shader en dat is érg leuk speelgoed.

Er is in Dungeon Siege (1) ook een beest wat hier spreken op lijkt...die loopt in die kristalgrotten rond en heeft zo'n vervelend laser ding. Ze moeten bij Microsoft Studios bijna wel zo'n bacteriofaag als voorbeeld hebben genomen!Anoniem: 73881 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:42:
Mini-update aan de bacteriofaag: ik heb de schede bijgewerkt.
[afbeelding]
LeukAnoniem: 103571 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:25:
Bezig aan enkele objecten voor een volgende scene. Een laptopje dat licht gebaseerd is op het acer model.
[afbeelding]
Ook eens geprobeerd te renderen met een toon shader en dat is érg leuk speelgoed.![]()
[afbeelding]
Touchpad ziet er alleen te klein uit en de toetsen te vierkant zeg maar. Bij de meeste laptops lopen ze punts toe (kleine bevel zeg maar), zal nu wel een kutwerk worden om dat nog te editen of heb je instances gebruikt?
Zodra je onder Spline gewoon "line" selecteerd kan je gewoon een 2D lijn tekenen waar je de camera aan kan linken.
Anoniem: 145272
Is dat met ink 'n paint gedaan van 3dmax? Of waar kan ik zoiets vinden? Ziet er wel gaaf uit namelijk!Anoniem: 103571 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:25:
Bezig aan enkele objecten voor een volgende scene. Een laptopje dat licht gebaseerd is op het acer model.
[afbeelding]
Ook eens geprobeerd te renderen met een toon shader en dat is érg leuk speelgoed.![]()
[afbeelding]
Mixed Reality dev
Het is met de Brazil Toon shader gedaan. (waar je logischerwijze Brazil R/S voor nodig hebt) Ik heb geen ervaring met andere Toon renderers/shaders maar dit is wel heel eenvoudig. Gewoon toon shader op je object plakken, renderen en klaar.
Ik heb het nu met name over deze screenshot:

Ik vind dat allemaal zeer mooi, maar ben benieuwd hoe dit tot stand is gekomen
Meld je eens aan bij 3D-Palace en download de Audi A3 tutorial.Thrilled schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:11:
Ik zie in vorige pagina's zeer mooie screenshots van een auto, zeer mooi gemaakt, maar ik neem aan dat je dit niet met de hand gemaakt heb? Zou iemand misschien een tutorial kunnen geven hoe je zo'n model erin krijgt, of is het inderdaad van niks, naar zo'n model gegaan?
Ik heb het nu met name over deze screenshot:
[afbeelding]
Ik vind dat allemaal zeer mooi, maar ben benieuwd hoe dit tot stand is gekomen
Hier heb ik heel veel van geleerd. En zo zie je ook hoe zo'n model opgebouwd wordt en hoe je begint e.d.
Thx.Neejoh schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:45:
[...]
Leuk
Touchpad ziet er alleen te klein uit en de toetsen te vierkant zeg maar. Bij de meeste laptops lopen ze punts toe (kleine bevel zeg maar), zal nu wel een kutwerk worden om dat nog te editen of heb je instances gebruikt?
Heb gelukkig instances gebruikt ja.
Men max crasht jammer genoeg wel te pas en te onpas bij deze scene. Hopelijk heeft het mergen een beetje geholpen.
En een update:

Dan ga ik nu maar eens beginnen texturen.
Anoniem: 104588
ik gebruik daar plakband voor, werkt nog het besteNeejoh schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:33:
Hij heeft alleen nog geen haakjes om de "klep" dicht te houdenOf doe je dit dmv. magneetstripjes
*update*
Rendertje:
(gras moet vaker getiled worden, komt goed
kritiek is welkom (A)
*update*
onderkantje:
[ Voor 10% gewijzigd door Thrilled op 25-09-2005 16:26 ]
(misschien dan straks een wip in deze nu nuttloze ruimtevulling)
WIP:

to do:
de rosten van een betere texture voorzien
mannetje animaten
mannetje handen geven (waarom zie ik daar zo tegenop?)
mannetje een 'echte' krant geven
> misschien nog iets?
[ Voor 158% gewijzigd door Menesis op 25-09-2005 19:15 ]
Mixed Reality dev
K vind super
Mag k vragen hoe je die golven van die boot heb gemaakt?
http://www.xedium3d.com/tutorials/wakes/wakes.html Met deze tutorial maak je binnen no-time een animatie van een boot door water! (met 3dmax en de standaard plugin 'reactor')
Verder zit er nog een wave modifier op het hele water, alleen zie je die vooral rond de boot, omdat ik het water daar wat meer polygonnen heb gegeven om die 'sliert' beter uit te laten komen.
Ik zou zeggen; probeer die tutorial ook!
Mixed Reality dev
en dat leverd me dit op: rechtermuisklik -> save ass -> Greeble7.zip
(voor andere Max-versies: http://max.klanky.com/ )
[ Voor 16% gewijzigd door Scipionyx op 25-09-2005 20:12 ]
Iemand bekend met dit probleem? Of beter nog...iemand een oplossing ervoor?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Hoe kan ik toch 2 gaten in de bal gooien?
Als je het 1e gat hebt gemaakt opnieuw Boolean aanklikken en dan weer pick operandThrilled schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:24:
even een n00b vraagje, ik probeer in een sphere 2 gaten te maken dmv boolean, dus 2 cilinders in de sphere steken , en dan Pick Operand B, maar dit doet hij maar op 1 cilinder, in plaats van allebei (als ik dan de ander selecteer, verdwijnt het andere gat en hou ik er 1 over)
Hoe kan ik toch 2 gaten in de bal gooien?
uh, bedanktrobin222 schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:29:
[...]
Als je het 1e gat hebt gemaakt opnieuw Boolean aanklikken en dan weer pick operand
Dat "ding" waar je aan moet trekken om te herladen zit aan de verkeerde kantSchuey schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:46:toon volledige bericht
2 woorden
smoothing groups
misschien wel zo aardig om ook wat aan te nemen van mensen als die op je wips reageren
realiseer ik me net dat ik nog geen volledige geupdate m4a1 heb gepost hier, afgezien van een kleine teaser, bij deze
[afbeelding][afbeelding]
spot de fout![]()
is nog wel behoorlijk wat werk aan. AN/PEQ2 nog helemaal maken. Wil aan m203 nog wat meer detail stoppen, gastube nog maken, en dan nog wat meer kleine dingetjes zoals groeven in de pistolgrip en fireselector. Die dingen zie je alleen bij wat close ups, maar ga em zowieso uitgebreid renderen als het model af is. Ga mijn website ook veranderen, ga maar eens kijken of mambo/joomla wat is. Mijn huidige website met brakke php scripts is iig kut
Waar ik in ieder geval een beetje tegenop zie, is het texturen van dit geval, eigelijk nog nooit serieus gedaan, en ben bang em te verpestenOok vandaar die teksten erin gemaakt, dan ziet dat het er iig al realistisch uit zonder dat in de texture te hoeven bakken.
Das klote voor je maar je weet dat max elke 10 min volgens mij of iets langer een autoback-up van je scene.. Dus als t goed s ben je uhm niet kwijt.. moet je maar ff kijken. In je rootmap van 3d max staat de map autoback daar staan ze in. In max bij customize-->> preference--->> files staat onderaan Auto back-up daar kan je de hoeveelheid autoback-ups opschroefen naar 9 maximaal en kan je ook de tijd veranderen. Misschien wist je dit al maja..
Nee toch? :weebl schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:12:
[...]
Dat "ding" waar je aan moet trekken om te herladen zit aan de verkeerde kant

Wel is de loop van de 203 iets korter dan op de foto, is dat 'm?
Ah, je hebt de M203 'shorty' gemaakt, dus dat is het niet
[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 25-09-2005 23:40 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Anoniem: 131162
Echt mooi gemaakt ditMenesis schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:38:
-laat maar-
(misschien dan straks een wip in deze nu nuttloze ruimtevulling)
WIP:
[afbeelding]
to do:
de rosten van een betere texture voorzien
mannetje animaten
mannetje handen geven (waarom zie ik daar zo tegenop?)
mannetje een 'echte' krant geven
> misschien nog iets?
Die ufo komt wel een andere keer, dit vind ik toch leuker om aan te werken
Klikbaar..
[ Voor 5% gewijzigd door Thrilled op 26-09-2005 00:17 ]
Het corrupt-zijn van een scene kan je vaak oplossen door die scene evens te mergen met een lege.
Ik heb er zelf ook vaak last van. Is best vreemd dat we nu al aan versie 7 zitten en het programma nog steeds onstabiele bestanden heeft.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 26-09-2005 01:17 ]
Is dit een losstaande versie of moet je gewoon versie 7 hebben en kan je dan een update downloaden naar 7.5?
erhmm.
Max 7.5 is een upgrade dus je moet 3ds max 7.0 hebben daarnaast moet je ook de Service Pack 1 van Max 7.0 hebben en die is gewoon te downloaden op de site van discreet. 3Ds Max 7.5 moet je dus kopen en kan je niet downloaden, naja je kan uhm downloaden maar daar mogen we hier niet over pratenMultensor schreef op maandag 26 september 2005 @ 01:27:
Hoe zit het nou eigenlijk met die 7.5 versie van max?
Is dit een losstaande versie of moet je gewoon versie 7 hebben en kan je dan een update downloaden naar 7.5?
Issie nog WIP of al Final??
More more more!!
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
> ga in de voetstep mode, nu kun je elke voetstap pakken en rotaten/moven
Mixed Reality dev
ow ja idd, das waar ook. ik ga het meteen even proberen.Menesis schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:42:
Je kan heeel gemakkelijk die voetstappen verplaatsen en zo in een rondje zetten!![]()
> ga in de voetstep mode, nu kun je elke voetstap pakken en rotaten/moven
Heel mooi!Anoniem: 76514 schreef op maandag 26 september 2005 @ 03:02:
mijn latest,
[afbeelding]
klikken voor groter plaatje,...
Mag ik weten hoe je dat (subtiele) glow effect krijgt op de overbelichte delen van je render?
En welke software gebruik je überhaupt?
Mixed Reality dev
ik ben bezig met die 17-delige video tutorial om een auto vanaf de blueprint, tot aan de laatste render te maken, maar loop vast bij tutorial nr 3...
Daarin heb je de volledige blue print in elkaar gezet op de planes, en moet je hem ruw gaan maken, met al die planes...
Ik moet dus de planes verschuiven, aanpassen, om zo de vorm van de auto te maken, maar als hij 1 plane heeft gemaakt, kopieert hij ze oid, maar ik krijg dat niet voor elkaar, hoe werkt dat hele proces precies?
Als je het over de Audi A3 videotuto hebt van 3dpalace; daar wordt geloof ik (tijdje terug alweer dat ik dat gezien heb) een plane gemaakt, die wordt geconverteerd in editable poly. Dan op subobject level slepen met vertices om de juiste vorm te krijgen. Aan de randen polies toevoegen kun je doen door de edges te selecteren en dan, terwijl je shift ingedrukt houdt, ze te verslepen.Thrilled schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:54:
Hallo, ben ik weer![]()
ik ben bezig met die 17-delige video tutorial om een auto vanaf de blueprint, tot aan de laatste render te maken, maar loop vast bij tutorial nr 3...
Daarin heb je de volledige blue print in elkaar gezet op de planes, en moet je hem ruw gaan maken, met al die planes...
Ik moet dus de planes verschuiven, aanpassen, om zo de vorm van de auto te maken, maar als hij 1 plane heeft gemaakt, kopieert hij ze oid, maar ik krijg dat niet voor elkaar, hoe werkt dat hele proces precies?
Edit: volgens mij vertelt ie ook wat ie doet, zeker in het begin, dus zorg dat je het geluid goed verstaanbaar aan hebt. Die knakker gebruikt een heleboel shortcuts waarvan sommige nog niet standaard in max zijn toegekend. Schrijf desnoods op welke shortcuts hij gebruikt en wen je aan zelf ook zoveel mogelijk shortcuts te gebruiken, het maakt het modellen na een gewenningsperiode wel makkelijker en efficienter.
[ Voor 18% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-09-2005 17:00 ]
Sick manAnoniem: 76514 schreef op maandag 26 september 2005 @ 03:02:
mijn latest,
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Mooie render!Anoniem: 76514 schreef op maandag 26 september 2005 @ 03:02:
mijn latest,
[afbeelding]
Laat hem ook eens van de voorkant zien
Wow, dat zal wel niet gaan lukken bij mijSnoeiKoei schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:57:
[...]
Als je het over de Audi A3 videotuto hebt van 3dpalace; daar wordt geloof ik (tijdje terug alweer dat ik dat gezien heb) een plane gemaakt, die wordt geconverteerd in editable poly. Dan op subobject level slepen met vertices om de juiste vorm te krijgen. Aan de randen polies toevoegen kun je doen door de edges te selecteren en dan, terwijl je shift ingedrukt houdt, ze te verslepen.
Edit: volgens mij vertelt ie ook wat ie doet, zeker in het begin, dus zorg dat je het geluid goed verstaanbaar aan hebt. Die knakker gebruikt een heleboel shortcuts waarvan sommige nog niet standaard in max zijn toegekend. Schrijf desnoods op welke shortcuts hij gebruikt en wen je aan zelf ook zoveel mogelijk shortcuts te gebruiken, het maakt het modellen na een gewenningsperiode wel makkelijker en efficienter.
hier een wipje..

weet eigelijk nog niet wat ik ermee ga doen.. was meer om de tijd mee door te komen
Dit topic is gesloten.