Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 57 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.019 views sinds 30-01-2008

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lijkt me dat een realistische race simulatie ook niet kan ontbreken. Dus een GT killer en sowieso zou er ook een F1 game moeten komen. Niet dat ik op die spellen zit te wachten, maar het ontbreekt nu bij de GC wel.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
disjfa schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:37:
Ik zie liever geen oude games opnieuw gemaakt. Ik zie liever vernieuwing :P

En een pokemon online natuurlijk :9 En een shooter ala time crisis lijkt me natuurlijk ook leuk :9
Nou van mij mogen ze wel een arcade collection uitbrengen, met alle goude oude arcade games die nu mogelijk worden.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Als Nintendo een hit wil zijn dan moeten ze gewoon square opkopen of een zak geld geven.
Een nieuwe FF met coaching/begeleiding van Miyamoto..krijg er nu al een paal van.

[ Voor 33% gewijzigd door Max|Burn op 21-09-2005 14:26 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

En dan geen Crystal Chronicles he :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29

RayNbow

Kirika <3

Vincentio schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:35:
[...]

Nou van mij mogen ze wel een arcade collection uitbrengen, met alle goude oude arcade games die nu mogelijk worden.
VIRTUA COP 2~~~! Ja~~~! :P

* RayNbow hoopt dat Sega veel arcade games gaat uitbrengen op de REV ^_^

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik vind het jammer dat je bij die classic collecties elke keer precies dezelfde games ziet. Mario Bros 1, Dig Dug, Pole Position, Galaxian, Pac Man, Space Invaders etc.

Ik zie liever games als River City Ransom, Double Dragon, Bubble Bobble, Rodlands etc. Misschien geen uberclassics in iedereens ogen, maar persoonlijke favorieten

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Pilot Wings :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
Ik vond dit ook wel een aardig stukje tekst over de controller (ook maar iemands mening, maar wel redelijk doordacht verder :)):

http://www.pixeljunkies.com/archive/post/141

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het is inderdaad een mening. Ik ben zelf redelijk enthousiast over de controller, maar ik kan me ook wel vinden in de kritiek die er op de controller is. Alleen vind ik het jammer dat hij voor het gemak vergeet dat er een "classic-shell" komt en tevens refereert aan eerder mislukte projecten om de de huidige controller te "vervangen". De DS en die handschoen waar hij het over heeft hebben zijn misschien niet zo succesvol geweest, maar zoals in het verleden behaalde rendementen geen garantie voor de toekomst bieden, biedt die vergelijking ook geen garantie voor de stelling dat ook deze controller zou mislukken. Verder heeft de introductie van de muis en de gamepad wel voor nieuwe mogelijkheden gezorgd, dus het kan kennelijk wel.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:29:
Lijkt me dat een realistische race simulatie ook niet kan ontbreken. Dus een GT killer en sowieso zou er ook een F1 game moeten komen. Niet dat ik op die spellen zit te wachten, maar het ontbreekt nu bij de GC wel.
Bij een F1 game moeten ook de echte namen etc zitten en laat nu niet Sony die rechten bezitten voor nog een paar jaar.

Dus dat komt er jammergenoeg niet van. Maar een goede racegame is idd wel een must daar zitten we al erg lang op te wachten.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29

RayNbow

Kirika <3

LiToKi schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:17:
Ik vond dit ook wel een aardig stukje tekst over de controller (ook maar iemands mening, maar wel redelijk doordacht verder :)):

http://www.pixeljunkies.com/archive/post/141
Ik heb nog niet alles gelezen, maar...
One of the long standing arguments is that a regular game controller is too difficult to understand and use for most people, an argument that I think is bullshit
Zelf heb ik geen problemen met de huidige Cube controller, maar ik kon m'n moeder bijv. niet overhalen om een Cube spel te spelen. Ze vond dat er te veel knoppen op zaten.

De NES controller daarentegen heeft ze wel in haar handen gehad en daarmee heeft ze Mario 1 uitgespeeld. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Wat ik me trouwens net bedenk. Iedereen die heeft het erover dat shooters enz. zo leuk worden met de controller, maar is het wel zoveel leuker wanneer je de vijanden uit-zapt? Mij lijkt het dat je voor het echte plezier dan wel een soort van gun extensie moet hebben. Ik krijg nu het idee dat ik het een beetje zou voelen alsof ik de tegenstander gewoon uitzet.

uhm...

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

RayNbow schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:12:
Zelf heb ik geen problemen met de huidige Cube controller, maar ik kon m'n moeder bijv. niet overhalen om een Cube spel te spelen. Ze vond dat er te veel knoppen op zaten.
Ik ben zelf niet zo'n natuurtalent met de huidige controllers. Ook ik wordt gek van de vele knoppen en knoppen combo's en van mij zou het allemaal best wel wat intuitiever mogen. Ik haak snel af als ik een benodigde knoppencombo niet snel onder de knie heb. Vandaar dat ik ook nog steeds de miniturbo bij mariokart nog steeds niet fatsoelijk kan inzetten :X

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Smoonshine schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:14:
Wat ik me trouwens net bedenk. Iedereen die heeft het erover dat shooters enz. zo leuk worden met de controller, maar is het wel zoveel leuker wanneer je de vijanden uit-zapt? Mij lijkt het dat je voor het echte plezier dan wel een soort van gun extensie moet hebben. Ik krijg nu het idee dat ik het een beetje zou voelen alsof ik de tegenstander gewoon uitzet.
Mijn grote ergenis bij FPS en dergelijke games op de console is dat ik het totaal niet lekker vind spelen. Dat zal met de nieuwe controller een stuk minder erg worden.
Waar me accuracy op de PC redelijk hoog ligt, ligt ie in Timesplitters bijvoorbeeld maar op ongeveer 5%, gewoon omdat ik het totaal niet vind werken met de huidige controllers.

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden ook de controller van de rev gezien, toch maar eens een mening plaatsen in dit topic ;)

In eerste instantie was ik ook wat terughoudend, maar hoe meer ik er over nagedacht heb, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat dit ontwerp fantastisch/ kick-ass gaat worden. Hulde aan nintendo om toch maar eens een nieuwe richting in te slaan.

We zijn zo gewend dat controllers eruit zien zoals ze er nu uitzien, dat we niet openstaan voor een andere benadering of vernieuwing ervan. En zoals steeds wordt natuurlijk altijd moord en brand geschreeuwd door de puristen. Terwijl niemand het nog heeft kunnen uittesten. Geef die dingen een kans, denk ik dan.

Anyway, sinds ik zag hoe het ontwerp ging worden, heb ik al aan alle soorten toepassingen gedacht van hoe dit zou kunnen gebruikt worden in games, en gebruik je creativiteit, de sky is the limit!

Er zijn natuurlijk voorwaarden, zoals in dit artikel hierboven aangehaald wordt: het systeem moet technisch perfect werken (dus geen 'gemiste' invoer, of af en toe een 'niet geregistreerde beweging'. Beeld u in dat je wil springen, je geeft een knikje met de pols, en je mist je jump of wat dan ook. In iets eenvoudig als een sidescroller zou dit al problemen en frustraties geven. Ik moet er geen tekeningetje bij maken.) Naast dit technische aspect moeten games natuurlijk goed gebruik maken van de mogelijkheden om het plezant te maken.

Maar nogmaals, hier is alleen de creativiteit van de developpers de beperkende factor. En de uitbreindingen zijn enorm. Denk aan de gun die hier al eerder getoond werd (photoshop, ok, maar het geeft toch aan wat het potentieel is, of het stuurwiel)

En aan wie het niet wil, of er niet mee omkan, gebruik dan de gewone controller, die mogelijkheid staat nog altijd open. Dus ik snap niet waarom frisse ideëen meteen afgebrand worden, want zelfs indien je het helemaal niet wil kan je nog steeds met een traditionele controller gamen, niemand verplicht je dit te gebruiken. Nee, nintendo verdient krediet door toch een alternatieve manier proberen aan te bieden, ipv zelfs niet na te denken over een alternatief. Zelfs indien ze hiermee een risico nemen. Zo zie je ook duidelijk dat ze bij nintendo creatief nadenken en gefocussed zijn op de game-experience, en niet op de pure horsepower van hun consoles. +1 voor nintendo , want mijn eerste doelstelling wanneer ik een console aanschaf is gamen...

Maar zoals gezegd, hopelijk laten de third party developpers nintendo niet links liggen omdat ze niet weten wat ze moeten aanvangen met de controller. Maar eenmaal dat van de grond komt hebben ze bij nintendo hopelijk een killer systeem in huis. Al was het maar omwille van de pure toffe gameplay die het kan bieden. Denk er eens over na, zo goed als elk game kan gebruik maken van de features van dit ding, en indien het niet kan, gebruik dan de traditionele controller.

Denk bvb ook aan RTS, voor het eerst behoort RTS op een console ook echt tot de mogelijkheden met de native controller !! En dit vanuit je luie zetel. Zie het zo: met die controller kan je gemakkelijk je troepen aanwijzen of slecteren. (draai een cirkeltje op het scherm rond de groep die je wil, met het inhouden van één of andere button, de shoulder button bvb) en wijs naar waar ze moeten gaan, of wat ze moeten aanvallen. Dit moet echt kunnen denk ik dan. (want wat gebruiken de gewone rts'ers op een pc, niet de diehards die alle short cuts kennen: juist, de pijltjes en de muis. hier wordt dat dan de d pad en ruimtelijke bewegingen) Gewoon nadenken over de invoer, de interface, enz...

Combineer dat met het feit dat nintendo doelbewust niet gaat voor de extreme graphics of hardware, dit om de console goedkoop te houden, maw ik wil dat ding, en ik wil het nu :)

Goede prijs, een aanvaardbaar verbruik (weinig warmte productie in de kleine behuizing=> weinig verbruik) mooi design, mooi toestelletje, klein, sober, draagbaar zelfs (denk aan snel even mee nemen naar de buren, familie, vrienden, dat zie ik je met de huidige xbox nog niet doen ;) wat een bakbeest ) goede controller, en bovenal een goede prijs, die ook voor kinderen betaalbaar moet blijven. (en studenten ;) ) plus een innovatieve controller. En hoewel velen liever de controller bestempelen als een evolutie, ik vind pesoonlijk dat dit de term revolutie wel degelijk waard is.
Er zijn zoveel ideeën geopperd die zo veel erger hadden kunnen zijn, denk maar aan dat verschrikkelijke idee met touch screen functie, omg, dat was pas erg geweest :?

Ik moet er wel bijzeggen dat het enige wat ik van nintendo gehad heb de NES was, (en gespeeld heb met de oude gameboys) dus ik ben geen fanboy (ik kan volledig neutraal hiernaar kijken, meer zelfs, ik ben eigenlijk een playstation fanboy ;) ) Maar van de volgende generatie komt er bij mij dus zeker een PS3 in huis, en als alles goed gaat bij nintendo, en ze wat concreters kunnen tonen, komt er zeker ook een rev in huis. !! Dit staat nu al vast. Ik wil dit gewoon kunnen uitproberen en hier plezier mee beleven.

oops, tekstje is weer nogal lang uitgevallen :( , mijn excuses

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mogelijke specs Revolution:
System 1 Modified
CPU:
1 IBM Custom PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (an L3 cache is rumored). It?s Dual Threaded

13 billion dot product operations per second

Revolution GPU:

ATI Custom based RN520 core.

GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB?s of 1T-SRAM

32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines.

Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec>

Shader Performance: ~50 billion shader operations per second

Revolution memory: 512 MB of 700 MHz 1T-SRAM
edit:
Ik zie niet dat de specs ook gepost zijn in het next-gen roddel topic.

http://games.fok.nl/news.php?newsid=6441

[ Voor 6% gewijzigd door magnifor op 21-09-2005 18:33 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

512mb 1T ram! :9~

Damn dat is lekker hoor. Nintendo lijkt aardig op de goede weg mocht dit waar zijn.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

32 pipe gpu is zeker niet verkeerd. Ik denk dat het ding echt genoeg is voor mooie games. Het is geen PS3 of 360 maar goed...de PS2 was ook de minste en meest succesvolle console.

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
Alweer mogelijk. Zoiets is al zovaak langs gekomen. En niemand weet of het echt is. (bahalve de nintendo big-shots) Ik wacht wel gewoon totdat er een officieel bericht van nintendo komt.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Alleen ziet dit er wel realistisch uit en komen er sowiesoe meer dingen los momenteel.
Overigens, is dit niet wat er een half jaar geleden werd gemeld? 2 mogelijke systemen... Het feit dat er staat "System 1" (van 2?) doet me vermoeden van wel.

[ Voor 52% gewijzigd door Max|Burn op 21-09-2005 20:30 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Twee systemen? Verklaar je nader, hoe moet dat gezien worden?

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:34:
2 systemen met verschillende specs en mogelijkheden (een ligt en een heavy weight)
Eentje voor niet zo mooie innovative spellen
en eentje die ook mooie graphics kan weergeven :P?

Op zich geen slecht plan toch :P?

This space is occupied

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

BRILJANT!!!! Waarom zijn MS en Sony daar niet opgekomen???

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
magnifor schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:57:
Mogelijke specs Revolution:
[...]
edit:
Ik zie niet dat de specs ook gepost zijn in het next-gen roddel topic.

http://games.fok.nl/news.php?newsid=6441
Dat TRam zou op zich wel eens mogelijk kunnen zijn. Voor zover ik begrijp is dat een van de grote performance wonderen van de Cube. Dit zal Nintendo ook wel doorhebben en wellicht hebben ze daardoor er extra op in gezet. Hoewel de specs op papier misschien minder zijn gaat het er uiteindelijk om hoe effectief ze worden gebruikt. Daarvan was de Cube (en de PS2) een goed voorbeeld.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:34:
Er was ooit via een bron gemeld dat Nintendo in een fase zat waar ze zouden kiezen uit 1 van 2 mogelijke systeemopstellingen. De een was dan een dual 2ghz of 2.5ghz ppc en de ander een enkele 3ghz+ De 3ghz had dan weer meer ram dan de dual opstelling.

edit:
Keek net weer even op cubezone...het wordt alleen maar slechter daar met de users hahaha..om te huilen man :( Gelukkig zit dat volk niet hier. Alleen maar gescheld.

[ Voor 17% gewijzigd door Max|Burn op 21-09-2005 21:09 ]

• Deddiekoel
Ik wil niet de Nintendo fanboy uithangen of perse MS flamen maar toen ik het volgende las op FOK!Games moest ik toch wel even slikken. Dit is in feite oneerlijke concurrentie:
Microsoft zegt dat ze binnen twee jaar de productiekosten van de Xbox 360 zo laag kunnen krijgen dat ze de console met winst kunnen gaan verkopen. Microsoft heeft op de eerste Xbox volgens de analisten ongeveer vier miljard euro verlies gedraaid en nu willen ze dit dus gaan veranderen met de Xbox 360.
Vier Miljard (euro!) verlies lijden....djeez

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Deddiekoel schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:20:
Ik wil niet de Nintendo fanboy uithangen of perse MS flamen maar toen ik het volgende las op FOK!Games moest ik toch wel even slikken. Dit is in feite oneerlijke concurrentie:

[...]

Dat van die 4 miljard geloof ik dus echt niet! Dat kan gewoonweg niet. Het zal best heel veel zijn. Maar al hadden ze de xboxen gratis weg gegeven, dan was het nog moeilijk om zoveel verlies te draaien...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Copycat
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:17:
[...]

Ik ben zelf niet zo'n natuurtalent met de huidige controllers. Ook ik wordt gek van de vele knoppen en knoppen combo's en van mij zou het allemaal best wel wat intuitiever mogen. Ik haak snel af als ik een benodigde knoppencombo niet snel onder de knie heb. Vandaar dat ik ook nog steeds de miniturbo bij mariokart nog steeds niet fatsoelijk kan inzetten :X
Idd moet je vooral eens een beetje combo's uit MK Deadly Aliance proberen.
Alleen onthouden is als een kunst ,compleet uitvoeren zonder kramp te krijgen een wonder.
En 10 keer achter elkaar kunnen herhalen ........

Is gewoon niet mogelijk 8)7

Nou wil ik niet beweren dat dit met de revo controller wel wil/makkelijk zou zijn maar wat mij betreft zijn vooral beat-em ups volledig doorgeslagen in de controls. En soms is een idioot die herhaaldelijk op bepaalde knoppen ramt ook nog vedomd moelijk te verslaan 8)7

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

[...]

Ik heb laatst in de krant gelezen dat Microsoft "maar" 1 miljard dollar/euro verliest maakt.
4 miljard is een beetje overdreven veel ;)

Maar microsoft en sony verkopen hun console zoiezo voor een lagere prijs dan dat ie te maken is.
Dat is voor het geval van nintendo best oneerlijk, aangezien de concurrenten hun console veel krachtiger maken/meer marketing geven/etc. Tevens hoeven ze de eerste jaren geen winst te maken, aangezien ze backup hebben van andere markten. Nintendo moet het echt van de games industrie hebben.

Specs Computer

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:25:
[...]

Dat van die 4 miljard geloof ik dus echt niet! Dat kan gewoonweg niet. Het zal best heel veel zijn. Maar al hadden ze de xboxen gratis weg gegeven, dan was het nog moeilijk om zoveel verlies te draaien...
Lijkt me ook moeilijk. Hoe duur is een Xbox gemiddeld over de jaren heen geweest om te produceren, $400(hoge schatting)? Als je dan de verkopen neemt: 20.000.000 x $400= 8.000.000.000 oftewel 8 miljard. In dat geval zouden ze de Xbox dus gratis hebben weggegeven. Als je er dan even vanuit gaat dat de verkoopprijs de helft van de productieprijs was dan zit je al op die 4 miljard. En aangezien de meeste winst uit de games wordt gehaald gaat daar echt nog een heel stuk vanaf. 1 miljard lijkt me inderdaad een realistischer schatting. Denk overigens dat Sony wel winst heeft gemaakt op hun console?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 21:50 ]

• Hoedje
Elroy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:45:
[...]

Ik heb laatst in de krant gelezen dat Microsoft "maar" 1 miljard dollar/euro verliest maakt.
4 miljard is een beetje overdreven veel ;)

Maar microsoft en sony verkopen hun console zoiezo voor een lagere prijs dan dat ie te maken is.
Dat is voor het geval van nintendo best oneerlijk, aangezien de concurrenten hun console veel krachtiger maken/meer marketing geven/etc. Tevens hoeven ze de eerste jaren geen winst te maken, aangezien ze backup hebben van andere markten. Nintendo moet het echt van de games industrie hebben.
Sorry, maar dat zie ik echt heel anders. (Allereerst, Nintendo is ook gewoon een commercieel bedrijf dat graag winst maakt, net als Sony/Microsoft, dus "zielig" zijn ze sowieso niet). Maar er is nog een belangerijkere reden. Het ligt namelijk gewoon aan de strategie van het bedrijf. Oke, het geld van de Xbox heeft nintendo niet, en weinig bedrijven kunnen zoveel geld erin gooien om een markt binnen te dringen. Maar Sony heeft ongelofelijk veel winst gemaakt met de spelcomputers, zoveel zelfs dat dat het concern zo'n beetje overeind houd. Zo zie je dat ze nu door de ontwikkelkosten van de Playstation 3 dit jaar en waarschijnlijk ook volgend jaar verlies zullen draaien.

Je moet het een beetje zien als de gilette scheermesje en het (HP) printermodel. Je maakt de spelcomputer (of het mesje of de printer) heel goedkoop, daardoor kopen veel mensen dat ding en creer je een (nieuwe) markt. Je creert namelijk een markt voor de supplies, dus in het geval van Nintendo/Sony/Microsoft de accessoires en games (maar anders de scheermesjes of de inkt).

Maar dat wil niet zeggen dat het knap is van Nintendo, dat ze ondanks dat toch de goedkoopste console leveren en daarbij ook nog is redelijk tot zeer goede graphics op het scherm kunnen toveren! Dus echt respect, als je niet hoeft in te leveren op de verkoopprijs om toch winst te kunnen maken _/-\o_ .

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 21-09-2005 22:18 . Reden: Ik had het allemaal iets te sterk gezegd, het is natuurlijk mijn mening! ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

[...]

Nintendo kan makkelijk 4 miljard verlies lijden. Ze kunnen waarschijnlijk zelfs met gemak een keertje 10-20 miljard verlies lijden. Nintendo heeft namelijk ergens tussen de 10-20 miljard dollar, wat op de bedrijfsrekening staat en niet ergens in geïnvesteerd is. Dat is meer geld dan dat Sony momenteel heeft(een schuld van $60 miljard).

Over die specs, ik hoop maar dat Nintendo 512 MB 1T-SRAM gaat gebruiken. Het schijnt nog steeds het snelst mogelijke geheugen beschikbaar te zijn, zelfs sneller dan DDR3. Hopelijk wordt het geheugen niet weer zo ingedeeld als op de GC, waar maar een deel uit 1T-SRAM bestaat en de rest van het geheugen veel langzamer is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• BarôZZa
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:49:
[...]

Lijkt me ook moeilijk. Hoe duur is een Xbox gemiddeld over de jaren heen geweest om te produceren, $400(hoge schatting)? Als je dan de verkopen neemt: 20.000.000 x $400= 8.000.000.000 oftewel 8 miljard. In dat geval zouden ze de Xbox dus gratis hebben weggegeven. Als je er dan even vanuit gaat dat de verkoopprijs de helft van de productieprijs was dan zit je al op die 4 miljard. En aangezien de meeste winst uit de games wordt gehaald gaat daar echt nog een heel stuk vanaf. 1 miljard lijkt me inderdaad een realistischer schatting. Denk overigens dat Sony wel winst heeft gemaakt op hun console?
Wat dacht je van de kosten voor de ontwikkeling van de console? De promotie ervan(Microsoft heeft echt ziekelijk veel reclame ervoor gemaakt)? Niet dat ik beweer dat de 4 miljard klopt, maar er zijn wel wat meer factoren dan de productieprijs.

• Deddiekoel
BarôZZa schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:40:
[...]

Wat dacht je van de kosten voor de ontwikkeling van de console? De promotie ervan(Microsoft heeft echt ziekelijk veel reclame ervoor gemaakt)? Niet dat ik beweer dat de 4 miljard klopt, maar er zijn wel wat meer factoren dan de productieprijs.
Daar wil ik me bij aansluiten. Ik meen dat de Xbox divisie in het begin iets van 350 miljoen per kwartaal aan operationeel verlies leed. Dat is door verloop van tijd minder geworden maar begin dit jaar lag dit meen ik op 175 miljoen. Neem 250 miljoen als gemiddelde en je hebt 1 miljard per jaar aan operationeel verlies...Tel daar de ontwikkelkosten bij op...

Ik wil ook niet zeggen dat Nintendo zielig is of zo, zij hebben als enige de jarenlange ervaring en basis userbase. Ze hebben als geen ander de markt- en technologie kennis. MS is ook in gestapt met een console sterk gebaseerd op PC hardware (vanuit MS gezien logisch), maar blijkbaar was dat niet de ideale keuze aangezien ook zij over zijn gegaan op een IBM dedicated CPU. Sowieso wel grappig dat de meeste hardware eigenlijk het patroon van Nintendo volgt (is nl. hetzelfde als die van Cube), alleen allemaal hun eigen intepretatie (hopelijk drukt dit ook crossplatform kosten).

Kortom, om in deze markt door te breken moet je wel, maar het blijft raar dat het mag. Ik meende nl. dat het verboden was om onder kostprijs te verkopen...

[ Voor 34% gewijzigd door Deddiekoel op 21-09-2005 22:53 ]

Verwijderd

Uh... maar de gamecube is al de goedkoopste console? Volgens mij hoeven we echt geen medelijden met Nintendo te hebben. Ze hebben al de goedkoopste console, én ze maken er toch nog steeds winst op. Erg veel gunstiger kan het volgens mij niet.
Kortom, om in deze markt door te breken moet je wel, maar het blijft raar dat het mag. Ik meende nl. dat het verboden was om onder kostprijs te verkopen...
Ik denk dat dat verbod vooral voor winkels geldt.

• Hoedje
Tuurlijk is dat niet verboden. Er zijn zat supermarkten die bepaalde artikelen onder de inkoopsprijs verkopen (zie bijv. de Kruidkoek van een niet nader te noemen merk bij een niet nader te noemen supermarkt), of bijv. spullen die in de uitverkoop zijn.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Spullen in uitverkoop zitten nog steeds boven kostprijs hoor :) Alleen bij faillissementsverkoop is dat wel eens anders. Men wil verkoop onder kostprijs overigens wel gaan verbieden, omdat het vooral misbruik van machtspositie is. (Zie o.a. Albert Heijn)

[ Voor 36% gewijzigd door Max|Burn op 22-09-2005 07:53 ]

Verwijderd

Revolution Responses
Michel Ancel
Game Designer, Ubisoft
Creator of Rayman, BG&E and King Kong

I feel just like a child with a new toy, opening millions of new doors of possibilities. More than an improvement, this way of playing is creating a new dimension. It’s simple, when Nintendo unveils its hardware, every member of the team starts imagining crazy ideas. It’s opening their minds. The fact of adding 3D gestures as the way of communicating with the game is just the perfect kind of innovation that can bring new games to new gamers. To me, it can bring the consoles what the mouse brought to the PC at it time. It’s a 3D pointer with rotation information! Now, you're going to handle virtual objects, make recognition signs. It’s closer to the way we act in real world, that’s why it’s going to be mass market. I’m sure that people will go crazy given the ability to interact so easily with virtual worlds. I’m just mad about it!

Lorne Lanning
President/Creative Director, Oddworld Inhabitants

An interesting innovation for the “small handed” segment of the market. Hopefully a larger version will be available for the larger hand endowed audience that is likely to be more carpal tunnel prone.

Chris Cross
Game Design Director, EA LA

Personally I’m excited about the new controller. It seems like it will be intuitive for most and a very cool alternative to the “standard” control paradigm. If we assume game design starts with the interface, try to imagine what new genres might pop up. I can’t wait to get one in my hands and try it out. Realistically for the first couple years most developers will be adapting their old games to fit this interface with only a couple really taking advantage of it. Give it a couple game cycles and we should see some interesting stuff at E3 '07. I haven’t been this excited since Sony put a second stick on their controller.

Cary Brisebois
Technical Director, Radical Entertainment

The Wavebird was second only to the Sony controller…

I think that it is going to start getting really hard to make games that rely on the old standard configuration of face buttons fit with this model. It was tricky enough with the one fewer button on the Gamecube controller. Cross platform games may not be the model for Revolution.

As Napoleon would say: “Yikes.”

Chris Mitchell
Game Designer, Radical Entertainment

A lot of incredibly addictive arcade games can be moved into the living room now. Go to any Japanese arcade and you'll see people playing fishing games, dog walking games etc, and they're fun largely because of the interface. Traditionally those sorts of games have not translated well on consoles but now there's a whole body of existing and proven casual genre games that can be done by us.

Des Hinkson
Senior Designer, Radical Entertainment

Revolution controller = casual gamer paradise.

A lot of people are really intimidated by buttons. Console controllers are scary things that make you look dumb if you don't know which button to press. I remember my frustration at switching from Nintendo to Sony and having to look for the Triangle button, Circle button, etc in Parappa the Rapper and it took time and dedication to feel comfortable with the controller. My wife is not a gamer, heck she doesn't even use the TV remote proficiently, preferring to use the numbers instead of the channel up and down keys. I think Nintendo have been watching the people who put down the controller too quickly and the people who play with their tongues out and tilt their controllers to get that extra bit of corning control. Revolution means people can have fun more immediately and we can hook them on that fun without the time and dedication needed to learn how to use a traditional controller.

Cliff Bleszinski
Lead Designer, Epic Games

It seems as if I Nintendo has found a modular way that they can take the best of the location-based entertainment/arcade experience and bring it home to the user. So all of those games you loved physically interacting with in the arcade – the drum game, the fishing one the, uh, poke your friend in the eye one….can really come to life in the living room. I haven’t been able to hold or use it yet so I’ll refrain from any further judgment until I get hands on as that’s what really, truly matters – feel!

David Perry
President, Shiny Entertainment

I've been fielding interview questions on this new Nintendo controller for a while now, and besides the obvious stuff, I've been personally hoping for Nintendo to offer custom game interfaces.

Meaning when a developer designs a game, they can very easily design their own interface at the same time. Their interface component would then (at a very low cost) be included in every game box. (Imagine a small "interface' block that clips in the front of a normal controller.)

The main controller (not looking like a remote control) would be designed so you simply plug in the component that came with the game.

Nintendo talked about controllers having too many buttons and turning off non-gamers.

Fair point, but if they honestly have a problem with too many buttons, then this solves that too. For example, on the faceplate that comes with a simple game, they could actually get rid of all unused buttons by not replicating them. If however I want a more complicated game with 10 buttons and a throttle slider on the faceplate for a Mech game, no problem.

This solution covers many needs.

The faceplate can also contain artwork (for that game) and tips, like "FIRE" written under the fire button. Trust me, that will help newbie gamers!

Can you imagine how excited, and then let down I felt when I found out Nintendo nearly delivered this!

I feel a lot of innovation in the original arcade games was increased by the freedom of designers to create new interfaces for their game at the same time. Think Pacman vs. Tempest vs. Missile Command vs. Star Wars vs. Lunar Lander. All radically different but the interface definitely added to the fun.

After toying around with this Revolution remote control, and after fighting my grandparents off it, my prediction is that people will be looking to buy a "normal" controller to plug in.

So thanks Nintendo for trying. I actually respect the effort a lot!

People that know me, know I love big thinking and I LOVE innovation, but I still dream of the day when hardware manufactures stop trying to surprise game developers and actually invite a group of them to brainstorm on the hardware.

It would be a great marketing scoop for them (being designed by the top ten game designers in the world), but it would also deliver a bloody cool console / controller.

Oh well, just five more years and we can try again.

Tommy Tallarico
President, Tommy Tallarico Studios
Executive Producer/CEO, Video Games Live

Nintendo has always prided itself on innovation and this controller is no exception. I think this move by Nintendo will secure them the uniqueness they seek. The only way that a new console will succeed is if they have third party publisher support. My only concern is that developers and publishers may have a difficult time in developing software for a single platform (which this controller ultimately forces them to do). Many publishers rely on multiple platform products in order to make the next gen console leap. It will be interesting to see how much support the Revolution gets compared to the PS3, 360, PC and let's not forget the current systems which will still have at least two years of life left in them.

Chris Melissinos
Chief Gaming Officer, Sun Microsystems

This is why I love Nintendo. Just when people think that innovation is dead and game design/implementation is becoming a barren wasteland, the House of Mario does something so off the wall that people stand up and take notice. What other game hardware company would have the guts to release a controller that looks like a TV remote? No one but Nintendo.

Not only do I believe that the controller will help usher in a new generation of game design, I think the Revolution has a better chance of succeeding than most analysts and critics believe. The combination of their "motion centric" controller, deep catalog of content spanning 20+ years and kick ass next generation games, puts Nintendo is in the best position to broaden the market and bring those gamers, who stopped playing, back to the television with their family in tow. I want to thank Nintendo for not maintaining the status quo, for constantly pushing the industry to rethink how games can be implemented and, most importantly, for reminding us that how we play is just as important as what we play.

The Media

Matt Casamassina
Editor, IGN Gamecube

I'm very pleasantly surprised -- thrilled, even -- with Nintendo's Revolution controller. Like so many others, I was skeptical. I figured the Big N would deliver gamers a modified Wave Bird with tilt-sensory functionality and perhaps little more. But what we got instead is a device that more or less abandons the traditional control fundamentals that Nintendo itself helped pioneer. I mean, the Revolution's input mechanism has the potential to reinvent the way we all play videogames and if Nintendo executes on the unit's potential, it could bring about the most intuitively manipulated videogames to date. These are the types of innovations that in my mind are worthy of the console's codename.

What also makes the Revolution controller unique is that it does not come with limitations. Just because it enables a new type of 3D motion interactivity does not mean that it sacrifices traditional controls. Gamers looking for more conventional controls will be able to insert the Revolution pointer into a Wave Bird-like shell, in which case a more familiar layout becomes available. Better yet, the pointer's motion sensory functionality remains active.

With the DS, I think Nintendo dipped its toe into the future of gaming. With Revolution, it's finally plunged headfirst into the waters. If the Revolution controller is ultimately as intuitively used as it looks to be, Nintendo may finally prove to consumers that the definition of next-generation games needn't be limited to prettier graphics alone.

Demian Linn
Reviews Editor, Electronic Gaming Monthly

It's a risk, but it's a smart risk. If Revolution launched with just a conventional controller, it'd offer competitive graphics and Nintendo first-party games—in other words, it'd be in about the same position GameCube was in this generation. But now, Revolution may appeal to more casual or even non-gamers, along with core gamers who are looking for a genuinely new gameplay experience. If Nintendo can really bring a large chunk of non-gamers into the fold, it would be huge—but that’s a big question mark.

Nintendo has always excelled at making its games just feel right from a control perspective, and I’m sure its first-party games are going to do some amazing things with the new controller. Not so sure about third-party publishers. The DS has attracted some good third-party exclusives, but Revolution titles will require a much bigger investment. I hear Nintendo will also offer a "sleeve" that you can slip the main controller into, which will allow for a more traditional button layout; that is absolutely necessary, and it better come in the box. I’m all for innovation, but there’s no need to reinvent the wheel, throw the baby out with the bathwater, or...well, I can’t think of another cliché that works here. Revolution owners are going to love their gyroscopic rhythm-action-fishing games or whatever, but that doesn’t mean they won’t want to play Splinter Cell again.

Dave Halverson
Editor-in-Chief, Play Magazine

This is the sort of window for innovation that could start a micro-industry all its own. In a market place so dictated by big brands and stodgy retailers that great games tank miserably on a regular basis, a true alternative that focuses on great gameplay over great hype is exactly what we need. That said let’s hope 3rd parties don’t take the low road and squander the opportunity. In any case this puts Nintendo in a class of its own operating outside the well beaten path of Sony and Microsoft. This controller together with an affordable price will surely start a revolution.

Tom Russo
Director of Games Editorial, G4 Media

If the motion-sensing functionality is as robust as Nintendo’s promotional video leads us to believe, this controller may become the pivot-point that swings gaming back into the collective conscience of the nation. Why is “Pac-Man” the first game that comes to mind to so many casual gamers? It might have something to do with the fact that in 1980, a simple, single stick was all that was needed to give a wide audience of players a unique, cutting-edge, gameplay experience. Adding more buttons, triggers, and analog sticks to our controllers over time has created barriers of entry to the market, and has divided the casual players from the enthusiasts. In making this motion-sensing functionality a stock system feature, the company has challenged the industry, perhaps for the first time since the rise of Street Fighter II, to think outside a six-button configuration. Nintendo deserves commendation for its bold “less is more” approach, and may ultimately get the credit for righting the evolutionary path of interface design in interactive entertainment. My personal congratulations to Mr. Iwata and his team -- now please, show us the damn games already.

David S J Hodgson
Freelancer (formerly of EMAP UK, Gamefan, Gamers Republic and incite)
Personally, I’m pleasantly surprised, and was enticed by the promotional video. But I’m great at forming opinions based on news I skim through and forum posts I chortle at. Later I find the information out to be at the very least “quite inaccurate”, and at the very most “wildly inaccurate and possibly libelous”. So I’ll hold off until I’ve juggled one of these in my own, slightly sweaty hands.

Until then, I shall plug in a Sega fishing controller into my Dreamcast, and play Soul Calibur with it… this is the best way to experience an approximate aspect of the Revolution controller’s functionality outside of Nintendo’s inner sanctum.

Analyst

David Cole
President, DFC Intelligence

Despite its reputation for being old school, Nintendo has quietly been one of the most innovative major game companies in recent years. The new Revolution controller definitely fits the innovative bill. My 13-year old son really got his interest aroused, he said “this is crazy, they are using a remote control to play games.” We will have to reserve full judgment until it is tested with actual games. However, the concern with something new like this is that it will appeal mainly to an enthusiast crowd and alienate the mass market who can be very reluctant to change their comfortable game playing habits.
bron

• Deddiekoel
MaxBurn schreef op donderdag 22 september 2005 @ 07:51:
Spullen in uitverkoop zitten nog steeds boven kostprijs hoor :) Alleen bij faillissementsverkoop is dat wel eens anders. Men wil verkoop onder kostprijs overigens wel gaan verbieden, omdat het vooral misbruik van machtspositie is. (Zie o.a. Albert Heijn)
Ik denk dat dat wel het belangrijkste punt zal zijn, misbruik van machtspositie. Dus zou dergelijke praktijken alleen voor Sony verboden moeten zijn. Aan de andere kant kan de materiele kostprijs nog best laag zijn in verhouding met de development kosten vooraf.

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Lorne Lanning
President/Creative Director, Oddworld Inhabitants

An interesting innovation for the “small handed” segment of the market. Hopefully a larger version will be available for the larger hand endowed audience that is likely to be more carpal tunnel prone.
Het is wel duidelijk waarom die voor de Xbox heeft gekozen :P

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
MaxBurn schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:05:
[...]
edit:
Keek net weer even op cubezone...het wordt alleen maar slechter daar met de users hahaha..om te huilen man :( Gelukkig zit dat volk niet hier. Alleen maar gescheld.
Het niet reagerende deel van CZ zit hier wel, gelukkig kunnen de meesten lachen om dat gedonder daar. Helaas zijn er te veel sites waarop zoveel onzin gepost wordt. Bij Gamer kunnen ze er ook wat van ;)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

offtopic:
Als je op dezelfde manier post op tnet als op CZ, dan ben je echt binnen 10 minuten gebanned hier. Lang leve moderating op Tnet :) Blijft het fijnste aan Tnet. De users zelf die mensen op hun gedrag wijzen i.c.m. moderating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:34

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik zit net wat reviews te lezen op IGN en het valt ineens op: 3 superhelden games die op 1 dag worden uitgebracht (14 oktober):

Ultimate Spider-Man (IGN:8.4)
Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects (IGN: 4.8)
X-Men Legends II: Rise of Apocalypse (IGN: 8.0)

Zelf ben ik wel geïnteresseerd in Spider-Man en het X-men spel, heb een zwak voor comics sinds mijn VWO periode :)

Wat er verder de komende tijd uitkomt:
Spartan: Total Warrior: 7 oktober
Dance Stage: Mario Mix - 28 oktober
Fire Emblem: Path Of Radiance - 4 november

Ik weet niet wie er van mening is dat de Gamecube geen interessante releases meer heeft maar als ik zo kijk heb ik meer dan genoeg keus (en te weinig tijd! :X ). Oké, alleen Dance Stage en Fire Emblem zijn niet multi-platform, maarja er zijn nou eenmaal mensen die niet meerdere consoles hebben thuis :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe kan die ene vent van Radical Entertainment dit nu zeggen :?
Cary Brisebois
Technical Director, Radical Entertainment

I think that it is going to start getting really hard to make games that rely on the old standard configuration of face buttons fit with this model. It was tricky enough with the one fewer button on the Gamecube controller. Cross platform games may not be the model for Revolution.
Hoe kan zo'n vent nu niet op de hoogte zijn van de classic-shell die er sowieso gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het een 3e rangs bedrijfje is?

Verwijderd

Toch zit er wel iets in .... gamecube controler had 1 knop minder .... EN ..... de sticks kon je niet indrukken .... als pure controler vind ik die van de PS2 het meest compleet, alleen is de knoppen indeling op de Cube beter, door de verschil in de vormgeving. Die sticks op de Cube hadden ze echt beter over na moeten denken, en diezelfde stick zit weer op de revo controler.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 08:45:Die sticks op de Cube hadden ze echt beter over na moeten denken, en diezelfde stick zit weer op de revo controler.
Nja, hij ziet er op dat plaatje wel hetzelfde uit, maar dat wil toch niet alles zeggen? :) Misschien is die stick wel indrukbaar? En sowieso, ze zeiden dat er nog dingen konden veranderen aan de hardware niet? Ik ben enorm benieuwd naar hoe de revo controlle(s in de praktijk zullen werken/bevallen, dus ik wacht nog even met doemdenken (hoewel ik ook echt een pessimist v/h zuiverste water ben :+).

[ Voor 20% gewijzigd door Okyah op 24-09-2005 09:18 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• kingnbajam
  • Laatst online: 20-09-2022
Wat maakt het uit als je de stick niet kunt indrukken? Misschien is dit wel helemaal niet meer nodig, omdat de Revolution controller een totaal andere manier van besturing heeft?? :7

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Yeah right. Dat PS2 ding is op de indrukbare sticks na echt niet mijn ding. Wavebird ligt echt super in de hand, goede indeling. Terwijl ik persoonlijk de PS2 controller aan vind voelen als goedkoop, breekbaar plastic.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De PS2 controller is ook gewoon brak..ja leuk..1 of 2 knopjes meer maar het ding is absoluut niet ergonomisch. De xbox controller vind ik al beter dan.

• Vanitas
Hmmm, net de nieuwe PU binnengekregen.

Geist krijgt maar een 65. Toch wel erg laag. Ik had er toch wel meer van verwacht.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:30

Ankh

|true

Vanitas schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:12:
Hmmm, net de nieuwe PU binnengekregen.

Geist krijgt maar een 65. Toch wel erg laag. Ik had er toch wel meer van verwacht.
Sorry om het te zeggen hoor.. maar sinds de N64 uit is lees ik dat zielige blaadje niet meer :X
Ze zijn daar zo verschrikkelijk anti-nintendo....
precies dezelfde spellen krijgen bij de PS een 8 en bij de n64 een 5.. want de grafixs op de ps zijn beter 8)7 pixel-mania!
http://www.happypuppy.com...&platform_id=gc&x=101&y=7
rond de 8 dus.. door toch wel 3 van de beste online reviewers :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 08:45:
Toch zit er wel iets in .... gamecube controler had 1 knop minder .... EN ..... de sticks kon je niet indrukken .... als pure controler vind ik die van de PS2 het meest compleet, alleen is de knoppen indeling op de Cube beter, door de verschil in de vormgeving. Die sticks op de Cube hadden ze echt beter over na moeten denken, en diezelfde stick zit weer op de revo controler.
Niemand heeft de classic shell van de Rev gezien, dat plaatje van IGN is een soep, maar daar doelt hij ook niet op. Hij praat over de Rev controller alsof het alleen de "ab" is, die niet uit te breiden is. Hij lijkt dat niet te weten en om zijn argument kracht bij te zetten wijst hij er op dat hij het al lastig vond dat de cube-controller 1 knop minder had, laat staan dus een Rev controller met maar een paar knoppen.

• MetroidPrime
Als er één ding brak is aan de Xbox-controller, dan is het wel het kunnen indrukken van de sticks. Het voelt onnatuurlijk aan. Bovendien is het veel moeilijker die stick te bewegen als je hem indrukt. Ik hoop dan ook dat Nintendo dit niet gaat overnemen in de classic-shell voor de Revolution.
Ankh schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:21:
[...]

Sorry om het te zeggen hoor.. maar sinds de N64 uit is lees ik dat zielige blaadje niet meer :X
precies dezelfde spellen krijgen bij de PS een 8 en bij de n64 een 5.. want de grafixs op de ps zijn beter 8)7 pixel-mania!
http://www.happypuppy.com...&platform_id=gc&x=101&y=7
rond de 8 dus.. door toch wel 3 van de beste online reviewers :)
Geist scoort over het algemeen heel wisselvallig. Sommige reviewers vinden het fantastisch en anderen niet. Het blad Nintendo Power(het blad wordt door Nintendo zelf gemaakt!) gaf Geist zelfs een 5!
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:43:
[...]

Niemand heeft de classic shell van de Rev gezien, dat plaatje van IGN is een soep, maar daar doelt hij ook niet op. Hij praat over de Rev controller alsof het alleen de "ab" is, die niet uit te breiden is. Hij lijkt dat niet te weten en om zijn argument kracht bij te zetten wijst hij er op dat hij het al lastig vond dat de cube-controller 1 knop minder had, laat staan dus een Rev controller met maar een paar knoppen.
De classic-shell zal waarschijnlijk meer knoppen hebben dan de X360 en PS3 controllers om emulatie van alle oudere platforms mogelijk te maken. Er zijn in ieder geval 6 face buttons(A, B en vier C-knoppen, waarvan er twee als X en Y knop kunnen functioneren), één schouder knop(Z), twee triggers(L & R), een D-pad, twee analoge sticks en een select-, een start- en een home-knop. De Revolution zou dan 9 actieknoppen hebben, terwijl de X360 en PS3 allebei "maar" 8 actieknoppen hebben. Het is dus redelijk onzinnig van die gast van Radical om nu al te roepen dat het moeilijk zal zijn om spellen naar de Revolution te poorten vanwege een gebrek aan knoppen. De classic-controller zou weleens meer knoppen kunnen hebben dan de controllers van de concurrentie.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Alleen jammer van de ps2 controller (gamecube weet ik niet) dat die geen L en R analoog knop achterop heeft, voor het remmen en gas geven. Een stuurwiel is wel leuk maar lekker hangend op de bank kies ik toch voor een controller. De xbox controller beviel mij dan ook veel beter.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ankh schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:21:
[...]

Sure..
Ze laten juist de grootste nintendo fan(niet fanboy) van NL alle N games reviewen, en hij is altijd erg eerlijk en objectief.
Als PU een game een laag cijfer geeft is hij ook gewoon kut eigenlijk, want ze laten per genre en platform het reviewen door een fan er van.

This space is occupied

• Vanitas
TheEvilCuber schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:22:
[...]

Ze laten juist de grootste nintendo fan(niet fanboy) van NL alle N games reviewen, en hij is altijd erg eerlijk en objectief.
Als PU een game een laag cijfer geeft is hij ook gewoon kut eigenlijk, want ze laten per genre en platform het reviewen door een fan er van.
Maar waarom geven ze dan GTASA een 98 en Metroid Prime ook een 98. :X

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Vanitas schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:06:
[...]

Maar waarom geven ze dan GTASA een 98 en Metroid Prime ook een 98. :X
GTA SA reviewer is Ps2 fan, Metroid prime reviewer nintendo fan.. beide houden ze van dat soort spellen en zodanig is de review ook eerlijk voor de doelgroep: de PS2 en nintendo fans.

This space is occupied

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Chapter 3 K7:
spoiler:
Ik snapte even niks van het einde van chapter Cloudman in K7. 1 schot en hij was dood?!

• BarôZZa
TheEvilCuber schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:22:
[...]

Als ze een laag cijfer geven is het inderdaad kut... maar ze geven ook heel vaak baggerspellen nog een ruime voldoende. Onvoldoendes geven ze tegenwoordig nog maar amper.

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

MaxBurn schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:54:
Chapter 3 K7:
spoiler:
Ik snapte even niks van het einde van chapter Cloudman in K7. 1 schot en hij was dood?!
De bosses in K7 zijn uberhaupt niet moeilijk.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

BarôZZa schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:06:
[...]

Als ze een laag cijfer geven is het inderdaad kut... maar ze geven ook heel vaak baggerspellen nog een ruime voldoende. Onvoldoendes geven ze tegenwoordig nog maar amper.
Dat komt omdat ze een aantal keer de laatste paar jaar de regels voor de becijfering veranderd hebben denk ik.
Eerst zijn ze namelijk strenger geworden (teveel spellen kregen in de SNES / SEGA tijd een 10 :X) En tegenwoordig is het compleet anders geworden, ze kijken ze meer maar: is het leuk voor de personen waarvoor het bedoeld is.
Zo is een standaard actie spelletje gewoon kut voor de gamecube, maar voor het publiek van de ps2 is het bijvoorbeeld wel een zesje waard.
Dat klinkt raar, maar je merkt (vooral bij gamekings waar ze met zn allen zijn) dat sommige games door PS2 en XBOX gamers prachtig gevonden worden, en totaal niet door gamecube bezitters.

Trouwens in de laatste paar nummers zijn er toch wel een paar erg lage cijfers gegeven hoor, een 00 en een 20 oid (met prachtige bijbehorende review van boris en co uiteraard)

/me heeft laatst nog met Steven in het vondelpark gechilld 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Collaborator op 24-09-2005 18:34 ]

This space is occupied

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Willybubba schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:21:
[...]
De bosses in K7 zijn uberhaupt niet moeilijk.
i know..maar ja :)

• BarôZZa
TheEvilCuber schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:31:
[...]

Dat komt omdat ze een aantal keer de laatste paar jaar de regels voor de becijfering veranderd hebben denk ik.
Eerst zijn ze namelijk strenger geworden (teveel spellen kregen in de SNES / SEGA tijd een 10 :X) En tegenwoordig is het compleet anders geworden, ze kijken ze meer maar: is het leuk voor de personen waarvoor het bedoeld is.
Zo is een standaard actie spelletje gewoon kut voor de gamecube, maar voor het publiek van de ps2 is het bijvoorbeeld wel een zesje waard.
Dat klinkt raar, maar je merkt (vooral bij gamekings waar ze met zn allen zijn) dat sommige games door PS2 en XBOX gamers prachtig gevonden worden, en totaal niet door gamecube bezitters.

Trouwens in de laatste paar nummers zijn er toch wel een paar erg lage cijfers gegeven hoor, een 00 en een 20 oid (met prachtige bijbehorende review van boris en co uiteraard)

/me heeft laatst nog met Steven in het vondelpark gechilld 8)
Ik heb het gewoon over overduidelijke B-titels die toch nog een cijfer in de 70 of 80 krijgen. Tijdens de SNES/SEGA tijd kregen er trouwens niet zoveel games een 10(op de MK games standaard na) en werden er bovendien een heleboel onvoldoendes uitgedeeld.

In de PU kan je er bijna tegenwoordig standaard 10 punten vanaf trekken.

Hmmm ik bekijk trouwens net een preview van Super Mario Strikers. Lijkt me op zich wel een aardig spelletje, alleen jammer dat het gewoon een Mario versie is van Sega Soccer Slam en dat de graphics erg matig zijn. Als je kijkt naar de artwork van het spel, dan vind ik het jammer dat ze het niet meer daarop hebben proberen te laten lijken met stijlvollere, wat rauwere, meer graffity/street achtige graphics en wat meer agressie. Nu ziet het er allemaal net wat te vrolijk uit.

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/632/632633/super-mario-strikers-20050711111315838.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/642/642704/super-mario-strikers-20050817110530007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/642/642704/super-mario-strikers-20050817110532632.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/614/614568/e3-2005-super-mario-strikers-20050516025019310.jpg

Als je dat dan vergelijkt met:

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/614/614568/e3-2005-super-mario-strikers-20050516025021467.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door BarôZZa op 24-09-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Om even aan te sluiten op mijn vorige post:
Afbeeldingslocatie: http://ps2media.ign.com/ps2/image/article/650/650624/marvel-nemesis-rise-of-the-imperfects-20050913103305139.jpg
Een spel dat Wolverine op deze wijze durft weer te geven verdient niet eens een 4.8!
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Twee Dee schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:48:
Om even aan te sluiten op mijn vorige post:
[afbeelding]
Een spel dat Wolverine op deze wijze durft weer te geven verdient niet eens een 4.8!
:p
Jij houdt meer van gele spandex pakjes?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Net second sight uitgespeeld.
Eigenlijk best een vette game, en nog steeds te koop voor 15 euro bij de media merkt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Johnny schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:09:
[...]
Jij houdt meer van gele spandex pakjes?
Geil! :*)

Ik bedoel eigenlijk dat hij er uitziet als een of andere highschool dude die zijn eerste schaamhaar nog moet groeien. Hij ziet er niet echt uit als een ruige haarbal (no pun intended ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit al gepost was maar de specs van de Revo zijn mischien bekent:
The short story, in case the post disappears, is that Revolution is a 2.5GHz PPC with 256K L1 and 1MB of L2. It supports two threads so it is quite a conventional chip. The GPU is an ATI RN520, and Han explains that the N is for Nintendo, so I guess it is modified a bit. It will run at 600MHz and come with 256MB of graphics RAM. The system itself has 512MB of the 1T-SRAM that Nintendo seems to like so much, it runs at 700MHz. He also says it has not decided on HD support, but I can't see how not.

The more interesting bit is it has a PPU. We wonder if it is an Ageia one, or a custom part. Either way it has 32MB of RAM. This could make a huge difference in the console wars, if true, because it has the potential to severely increase the realism of Nintendo games while vastly lowering CPU usage.
Vooral die PPU vindt ik een hele goede stap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

grappig alleen dat het dezelfde specs zijn als die dik een jaar geleden gemeld zijn en bovendien super onbetrouwbaar zijn..wacht gewoon rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ze waren al eerder gepost, maar los van de vraag of ze echt zijn of niet, ik vraag me af of hij dan niet stiekem toch heel duur wordt om te maken. Er zit behoorlijk duur geheugen in en veel ook, meer dan bij de xdoos, en zo'n PPU is ook niet erg goedkoop. Maar goed we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt concurreren, dan zal de prijs toch iets omhoog moeten. Hardware is niet gratis, ook niet voor hun. Vind ik niet erg! Als ze alleen voor een lagere prijs gaan .... verliezen ze zeker.

Ik hoorde ergens wel dat ze bezig waren met energie zuinige CPUs etc .... da's wel interessant .... ik heb geen zin om iedere dag een 'wasmachine' aan te zetten zal ik maar zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Tot nu toe zijn de onthullingen voor de Revo (vormgeving, downloadservice, controller) mij allemaal goed bevallen en ik wil hem alleen maar meer. De specs gaan toch een belangrijk punt vormen en ik hoop dan ook dat deze de lijn van goede onthullingen niet doorbreekt. Ik hoop dan ook dat ze niet alleen de specs bekendmaken maar gewoon wat ingame footage laten zien waarin de graphics en de controller samen laten zien dat de Revo gaat rokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Inderdaad. Ik zit niet te wachten op de officiële bekendmaking van de specs. Leuk, die nummertjes, maar iedereen legt ze weer anders uit. Twee processoren met lagere snelheden zijn weer sneller dan een met een hogere snelheid, maar is weer moeilijker om voor te programmeren. Maar als er meer wordt afgeschoven op de GPU levert dat betere performance op. En als... Wat ik wil zeggen dat die specs op zich nogal appels met peren vergelijken is heb ik het idee. En ook al kun je zeggen welke specs in theorie het beste zouden presteren, het gaat erom of dat door de devolopers in de praktijk ook haalbaar is. Dus ik zit veel meer te wachten op in-game beelden van spellen, dan op een lijstje met cijfertjes. Ik wil gewoon kunnen zien wat developers kunnen met de techniek die ze voorgeschoteld krijgen. Als een game op de Revolution er hetzelfde uit ziet als op de PS3, dan zal het me een worst wezen wat verder de specs van de twee apparaten zijn.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Verleden week in een LCD tv in huis gehaald en het viel mij op, iets wat ik ook kon verwachten, dat de kwaliteit van de GC (of PS2) via scart nogal matig is. De kleuren zijn gewoon niet helemaal in orde en Zelda:WW ziet er bv niet zo kleurrijk uit zoals ik dat gewend ben.

Nou had ik dus via Playasia enkele kabels besteld en voor de Gamecube dus een officiele component kabeltje. Kan ik nu uberhaupt wel een betere kwaliteit verwachten of was dit gewoon een miskoop? Let wel dat ik voorheen geen rgb kabel had maar gewoon een normale scart kabel.

Ook zien sommige games er gewoon niet zo strak uit, komt dit door de resolutie verhouding tussen zo lcd scherm en de gc zelf? Aangezien het op me oude philips van 10 jaar oud zelfs iets strakker eruit zag :+ Verbaasde me er nogal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Laatst online: 13:08
Zaterdag weer een aantal uurtjes met 2 vrienden FF:CC zitten spelen en dat blijft toch een hele aparte ervaring. Ondanks alle (vaak terechte) kritiek die de GC-GBA connectie heeft gekregen, vind ik het toch een erg goed idee op zijn tijd. Eén heeft de map op zijn GBA, de ander de vijanden en soms nog iemand een map met de treasurechests, geen problemen met rare GUI's op de TV omdat iedereen die op zijn GBA heeft, rustig de tijd nemen om een spell uit de lijst te kicken terwijl de rest rustig doorknokt (en dan alle Gil inneemt). Plus alleen al vanwege het gokken op koeienraces heeft FF:CC al een plusje extra bij ons =]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Inderdaad terechte kritiek aangezien ik geen GBA heb en me vrienden ook niet. Wat moet ik dan met FFCC...geen idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Nu online

TdV

Koffiezuiper schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:44:
Nou had ik dus via Playasia enkele kabels besteld en voor de Gamecube dus een officiele component kabeltje. Kan ik nu uberhaupt wel een betere kwaliteit verwachten of was dit gewoon een miskoop? Let wel dat ik voorheen geen rgb kabel had maar gewoon een normale scart kabel.
Wat mij betreft een wereld van verschil; mooie verzadigde kleuren; geen overvloeiende kleuren meer en alles mooi scherp. Ook ten opzichte van de originele RGB scart vond ik de component mooier op mijn lcd-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zag gisteren dat Paper Mario 2 nog maar 30,- kost bij de intertoys. Dus je raad nooit welk spelletje ik gekocht heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

crap, en die had ik net in de 3 voor 2 actie gekocht. Juist omdat ik dacht dat die nog niet zou dalen.

[ Voor 32% gewijzigd door Max|Burn op 26-09-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje een vraagje tussendoor, maar heb al een jaar niet met mijn GC gespeelt. wil die daarom ook nu gaan verkopen. Het is een GC platinum (dus dat hele zelda pakket) plus 34 spellen en een wavebird en gameboy player. plus 3 geheugenkaartjes. Hoeveel kan je voor dit pakket vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Wacht je niet liever nog even op de nieuwe zelda?
Als je ook los wilt verkopen heb ik wel intresse in je wavebird ;)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Xavier schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:46:
ik zag gisteren dat Paper Mario 2 nog maar 30,- kost bij de intertoys. Dus je raad nooit welk spelletje ik gekocht heb :D
Geweldige aankoop. Een van mijn favorieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:14:
Beetje een vraagje tussendoor, maar heb al een jaar niet met mijn GC gespeelt. wil die daarom ook nu gaan verkopen. Het is een GC platinum (dus dat hele zelda pakket) plus 34 spellen en een wavebird en gameboy player. plus 3 geheugenkaartjes. Hoeveel kan je voor dit pakket vragen?
als je los wilt verkopen, heb je dan misschien een lijstje van je spellen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffiezuiper schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:44:
Verleden week in een LCD tv in huis gehaald en het viel mij op, iets wat ik ook kon verwachten, dat de kwaliteit van de GC (of PS2) via scart nogal matig is. De kleuren zijn gewoon niet helemaal in orde en Zelda:WW ziet er bv niet zo kleurrijk uit zoals ik dat gewend ben.

Ook zien sommige games er gewoon niet zo strak uit, komt dit door de resolutie verhouding tussen zo lcd scherm en de gc zelf? Aangezien het op me oude philips van 10 jaar oud zelfs iets strakker eruit zag :+ Verbaasde me er nogal over.
Ligt er aan welke lcd.
Is nogal verschil in en ze presteren niet altijd even goed, zelf vind ik de lcd's nogal matig en prefereer de plasma wat dat betreft.

my2cts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 14:18
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:14:
Ik denk dat je het meeste geld krijgt als je alles los verkoopt. Het speelt ook mee of je nog doosjes hebt natuurlijk. Nadeel is wel dat je sommige spellen waarschijnlijk niet kwijtraakt als je ze los gaat verkopen.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Gearbox heeft net aangekondigd dat ze spellen gaan ontwikkelen voor de Revolution. Tegelijkertijd hebben ze bij Gearbox aangekondigd dat al hun next-gen spellen gebruik zullen maken van de Unreal Engine 3. De Revolution is dus hoogstwaarschijnlijk krachtig genoeg om de Unreal Engine 3 te kunnen draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 26-09-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

MetroidPrime schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:31:
Gearbox heeft net aangekondigd dat ze spellen gaan ontwikkelen voor de Revolution. Tegelijkertijd hebben ze bij Gearbox aangekondigd dat al hun next-gen spellen gebruik zullen maken van de Unreal Engine 3. De Revolution is dus hoogstwaarschijnlijk krachtig genoeg om de Unreal Engine 3 te kunnen draaien.
Ik heb er nooit aan getwijfeld dat de revo dat kan. Maar performance is ook niet echt hetgeen waar ik me zorgen over maak eik. Tgaat me toch om hoe de spellen zijn/spelen, niet zozeer om hoe ze er uit zien :) Koele gameplay icm acceptabele frame-rates en aantrekkelijke graphics is voor mij belangrijker dan kwijlinducerende graphics.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de controller van de Revo eerlijk waar heel mooi. Functioneel, handig en revolutionair. Alleen is het voor mij nu wel duidelijk dat de Revo de definitieve doodsteek is voor de consoles van Nintendo. Jongeren hoeven de Revo niet. Die willen de PS3. De Revo is raar. En raar is niet goed. En wat niet goed is, tja, dat zuigt. En tel daarbij op het feit dat Nintendo gewoon onder jongeren kiddy is, dan vrees ik het ergste voor Nintendo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat vind ik allemaal wel heel kort door de bocht geredeneerd. Wie zegt dat Nintendo niet wat zal doen aan het kiddy imago bij de launch van de Rev? Daar ze doordat kiddy imago een groot deel van het gamerspubliek niet aanspreken.
Verder kan het heel aanstekelijk werken. Als er toch iemand is in een groep die de Rev koopt en de rest speelt daar eens mee dan vinden die het ineens heel gaaf. Ook de bladen en internetsites zijn volgens mij behoorlijk positief dus dat zal mensen ook wel over de streep trekken. Het zal allemaal niet makkelijk worden, maar om te zeggen dat het de doodsteek is vind ik nu nog te vroeg om te zeggen.

En de DS is toch ook raar? Voorlopig doet die het nog steeds beter dan de PSP (wat overigens ook mij verbaast, maar toch).

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-09-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:04:
Ik vind de controller van de Revo eerlijk waar heel mooi. Functioneel, handig en revolutionair. Alleen is het voor mij nu wel duidelijk dat de Revo de definitieve doodsteek is voor de consoles van Nintendo. Jongeren hoeven de Revo niet. Die willen de PS3. De Revo is raar. En raar is niet goed. En wat niet goed is, tja, dat zuigt. En tel daarbij op het feit dat Nintendo gewoon onder jongeren kiddy is, dan vrees ik het ergste voor Nintendo...
Oké, ik val zelf dan niet onder de categorie "jongeren", maar ik lees en hoor toch echt een positiever geluid uit die hoek. Bovendien neem ik mensen die dit soort uitspraken doen, nog zonder dat ze iets zichtbaars danwel speelbaars hebben gezien/gespeeld, niet zo serieus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:04:
Raar? een controller die op een dubbele dildo lijkt vind ik raar. Of een console die op een futuristiche broodrooster lijkt, dat is raar. De revo is niet raar, hij is anders. Maar jij schrikt toch ook niet van je afstandsbediening van je tv?

Kiddy word echt alleen gebruikt door zielige figuurtjes die het gewoon niet kunnen hebben dat ze mario niet uit kunnen spelen (aka 13jarige puisterige ventjes).

De DS doet het anders ook goed en die is toch ook ''raar''. Trouwens, wat boeit het eigelijk. Zolang onze japanse vrienden maar massaal de revo halen dan gaat iedereen in het westen uiteindelijk ook aan de revo omdat daar gewoon de beste games voor komen (het grootste deel van de goede titels komt uit japan, uit het weste komt vooral sport/race crap). Dat zie je nu ookal met de DS gebreuren. Daar komen allemaal (en veel) goede titels op uit terwijl er bijna geen reet op de psp komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:12:
Dat vind ik allemaal wel heel kort door de bocht geredeneerd. Wie zegt dat Nintendo niet wat zal doen aan het kiddy imago bij de launch van de Rev? Daar ze doordat kiddy imago een groot deel van het gamerspubliek niet aanspreken.
Verder kan het heel aanstekelijk werken. Als er toch iemand is in een groep die de Rev koopt en de rest speelt daar eens mee dan vinden die het ineens heel gaaf. Ook de bladen en internetsites zijn volgens mij behoorlijk positief dus dat zal mensen ook wel over de streep trekken. Het zal allemaal niet makkelijk worden, maar om te zeggen dat het de doodsteek is vind ik nu nog te vroeg om te zeggen.

En de DS is toch ook raar? Voorlopig doet die het nog steeds beter dan de PSP (wat overigens ook mij verbaast, maar toch).
Dat de DS het goed doet heeft te maken met het feit dat Nintendo gewoon heer en meester is op handheld gebied, en natuurlijk vanwege de grote tijdsvoorsprong.
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:21:
[...]

Oké, ik val zelf dan niet onder de categorie "jongeren", maar ik lees en hoor toch echt een positiever geluid uit die hoek. Bovendien neem ik mensen die dit soort uitspraken doen, nog zonder dat ze iets zichtbaars danwel speelbaars hebben gezien/gespeeld, niet zo serieus.....
Kijk dat bedoel ik ook helemaal niet. Maar er bestaat gewoon een soort van rage onder jongeren dat "playstationen" heet. Want Playstation is "cool". En Gamecube is "kiddy", en dus dom. Misschien kunnen jullie mensen over halen dat de GC tof is, maar ik val in die doelgroep. Ik ben 15 jaar jong. Omdat ik een GC heb, ben ik degene die raar is. Ik heb nu al 5 mensen gehoord die een X360 gaan halen, omdat die cool is. Ze weten niet eens welke spellen erop uit komen. Ja, FIFA ofzo, vinden ze allemaal prachtig, vooral de GFX. Maar goed, de Revo komt pas eeuwen uit, na de X360. Iedereen wil een next-gen console hebben. En ze gaan echt niet wachten op Nintendo, "omdat die het weer eens anders wil doen". Niet dat ik daar iets tegen heb, maar de marketing van Nintendo laat hier zoveel te wensen over. Sommige mensen weten niet eens wat de Revolution is. Die mensen zijn misschien dan wel "casual", of je moet ze neit serieus nemen, maar die zorgen wel voor de grootste inkomsten. Het is een grote groep, die zich makkelijk laat beïnvloeden, en als 1 iemand van een X360 heeft gezien, willen ze er allemaal wel eentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:22:
[...]

Ligt er aan welke lcd.
Is nogal verschil in en ze presteren niet altijd even goed, zelf vind ik de lcd's nogal matig en prefereer de plasma wat dat betreft.

my2cts
Dat begrijp ik dat het belangrijk is welke LCD je hebt. Heb hier dus de Samsung 26r41b wat naar mijn mening totaal geen slechte is :) Tot zover heeft de Xbox nog het beste beeld met een rgb kabel dan de gc of ps2. met de gc krijg ik dus kleuren die niet helemaal correct zijn en met de ps2 verschrikkelijke kartelrandjes :) Ach deze week krijg ik de kabels binnen en zal dan wel me impressie posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Laatst online: 13:08
MaxBurn schreef op maandag 26 september 2005 @ 06:34:
Inderdaad terechte kritiek aangezien ik geen GBA heb en me vrienden ook niet. Wat moet ik dan met FFCC...geen idee. :)
Tsja, wat ik met die opmerking moet, ook geen idee eigenlijk.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwam nog een grappig plaatje tegen ;) (let vooral op het woord GRAP)

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/8810/sonypngd4il9wy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:39:
Kijk dat bedoel ik ook helemaal niet... ...Het is een grote groep, die zich makkelijk laat beïnvloeden, en als 1 iemand van een X360 heeft gezien, willen ze er allemaal wel eentje...
Ik kan me best vinden in je verhaal. Maar het is dus meer het marketing verhaal waar je je zorgen om maakt dan het controller verhaal. De GC wordt nu inderdaad door jongeren als kiddy gezien en dat geldt niet alleen van jongeren van 15 maar ook bij de 20+-ers. Laatst had mijn huisgenoot zijn dispuut hier over de vloer (ja dat verhaal had ik al verteld, weet ik ik) en daar werd door een paar jongens ook meteen gezegd dat de GC kiddy was. Ze vroegen zich dus ook af waarom ik voor de GC had gekozen. Aan het einde van de avond zat iedereen te mariokarten om een lang verhaal kort te maken. Het ligt dus inderdaad niet aan de GC dat hij niet verkoopt, maar aan de marketing. Mensen kijken helaas niet verder dan het kiddy imago. Ik neem aan en mag hopen dat Nintendo dit inmiddels doorheeft en er voor zal zorgen dat ze bij de launch van de Revolution meteen een serie "volwassen" spellen hebben klaarstaan. Misschien kost dat wat centen, maar ik denk dat die centen momenteel beter besteed zijn dan een duurdere reclamecampagne. Het uiterlijk van de Revolution is in ieder geval al heel volwassen, meer dan bij de GC, dus dat helpt al denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, sorry. Maar ik denk nog steeds dat de controler er mede aan bij draagt. Nintendo neemt op dit moment een alles of niets kans, en gezien de marketing belooft het niet veel goeds. Wat ze eerst zouden moeten doen, is veel reclame maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:36:
Ja idd, sorry. Maar ik denk nog steeds dat de controler er mede aan bij draagt. Nintendo neemt op dit moment een alles of niets kans, en gezien de marketing belooft het niet veel goeds. Wat ze eerst zouden moeten doen, is veel reclame maken :)
1. Alles of niets is nogal overdreven.

2. WTF heeft het voor zin om een jaar voor de launch al reclame te maken. De xbox360 komt over een paar maanden al uit en daar heb ik ook nog geen enkele reclame van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:26:
kwam nog een grappig plaatje tegen ;) (let vooral op het woord GRAP)

[afbeelding]
Hahahaha, die is zeker goed. :D _O_

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.