Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 57 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.906 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Weet er iemand of de MM van Rotterdam of Utrecht nog echte RGB kabels verkopen (nintendo merk dan he) zo ja, dan ga ik er vrijdagom. Dus wel de MM's die bij de stations zijn. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Koffiezuiper schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:13:
Hier een vergelijking van mijn kant. Boven is component en onder is scart. Scart is voor mij persoonlijk niet om aan te zien en een spel zoals RE4 is gewoonweg te donker om te spelen dan.

http://caffa.remialleenopdewereld.nl/files/vergelijking.jpg
Daar ziet component er inderdaad een stuk beter uit. Heb je dan wel een originele Nintendo RGB kabel? Want ik heb hier op GoT wel eens gezocht of component wel beter is dan RGB en daar las ik juist dat RGB beter was (in theorie) in praktijk kwam het er dacht ik op neer dat het niet te zien zou moeten zijn. Maar zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de RGB output van de Cube minder is dan de component output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik vind die witte cube ook wel soepel. Zoals hier al opmerkte is een prijs van 99 euro te soepel omdat in feite de Cube gratis krijgt. Heb nu een zwarte en als deze echt goed wit dan matched gewoon goed natuurlijk! Heb ik wel meteen een nieuwe Cube want mijn huidige heeft een deuk }(
Maar ja, ik heb het eigenlijk niet nodig...en de revo gaat er ook zeker komen...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
In Japan bestaat er al een hele tijd een Final Fantasy CC pakket die ook die kleur had. Is tegenwoordig nogal lastig te vinden, en meestal vrij prijzig. Wel een mooie kleur imo :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:09
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:53:
[...]
Want ik heb hier op GoT wel eens gezocht of component wel beter is dan RGB en daar las ik juist dat RGB beter was (in theorie) in praktijk kwam het er dacht ik op neer dat het niet te zien zou moeten zijn.
Interlaced RGB is in theorie beter dan component omdat component een gecomprimeerd signaal is met dus een lagere bandbreedte. Ook stuurt component gecombineerde signalen over 1 draadje, terwijl RGB de zaak dus gescheiden verstuurt.

In praktijk echter blijkt bij veel plasma en lcd tv's een component signaal veel betere resultaten te geven dan scart-RGB. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de TVs, want bij mijn TV bijvoorbeeld is het verschil niet te zien, bij andere TVs kan het verschil dramatisch zijn (in het voordeel van component).

Let wel op dat met progressive beelden RGB in het niets valt bij component.

[ Voor 21% gewijzigd door Schweino op 13-10-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Die vergelijking is echt vaag... is dat wel een echte Ninty? Bij mij ziet eht er met RGB echt heel anders uit, veel kleurrijker.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 12:27

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Het ziet er bij mij met standaard brakke scart er toch echt behoorlijk als het bovenste plaatje uit. Tuurlijk is het minder maar zoiets als die onderste heb ik nog nooit gezien :|

ps: 1006 posts..

[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 13-10-2005 11:00 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 12:24
Tja of een officiele rgb kabel bij mij het probleem zou verhelpen weet ik zo niet. Met de Ps2 + RGB had ik namelijk precies hetzelfde probleem.

Op me oude crt met rgb aansluiting zag ik bijzonder weinig verschil tussen de normale scart en de rgb kabel. Misschien was de vergelijking beter als ik een rgb kabel had gebruikt alleen tja die heb ik dus niet en de component was al duur genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56

TdV

Bij mij is het verschil ook een stuk kleiner; ik heb de officiele rgb&component kabel. Het verschil van ninty composite naar ninty rgb is fenomenaal. Component is dan maar een kleine verbetering op mijn lcd maar met progressive scanning is er wel weer een groter verschil; al zie je dat voornamelijk als je dichtbij het scherm zit.

Misschien toch maar eens de plaatjes online zetten als ik vanavond tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Maar progessive scanning heb je alleen met ntsc games toch op een usa cube of in samenwerking met de freeloader? Of kan je het ook aanzetten met europese games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Koffiezuiper schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:33:
Maar progessive scanning heb je alleen met ntsc games toch op een usa cube of in samenwerking met de freeloader? Of kan je het ook aanzetten met europese games?
Als je een qoob chip in je gamecube gooit wel, die kan spellen forceren in progressive scan te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Schweino schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:51:
[...]

Als je een qoob chip in je gamecube gooit wel, die kan spellen forceren in progressive scan te draaien.
Ik hou er niet zo van om mijn Nintendo spul te chippen, hou liever alles zo origineel mogelijk :p Maar goed als witte GC straks de digital av out heeft zal ik het maar eens even overwegen, dan maar twee gc's naast elkaar :) Prog scan zou fantastisch zijn. Bedankt voor de info :)

edit:

Meteen wat extra info opgezocht. Zo qoob geval, heb je twee versies van? SX en Pro? Beide forceren de prog scan en is zoiets makkelijk voor een leek te installeren?

[ Voor 16% gewijzigd door Koffiezuiper op 13-10-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

• TV soort: 4:3
• Grootte ervan: 22 centimeter |:( :X Ik weet het, een beetje klein B)
• Afstand: 1,5 meter
• Kabel: Kabel die GC in het pakket zat
• Overig: Nee, ik heb helemaal niks om de geluid opties, of de kwaliteit van het beeld te verbeteren :P Ooh ja, ik heb een hele mooie strandstoel waar ik altijd in zit B)

*Zucht* Ik weet echt niet meer wat ik met mijn NGC moet. Ik speel er nooit meer op, maar ik vind het desondanks nog steeds een fantastisch apparaat. De games zijn heel leuk, maar ik heb geen zin meer om te spelen. Ik wil Zelda, dat is een spel dat me vast gaat kluisteren aan de GC, dat is een spel dat de GC even in de belangstelling weer laat staan, dat is een spel dat mij weer even blij maakt. Alleen MK:DD maakt mij nu soms nog even blij, maar voor de rest niets. Hmmz, Mario Smash Football misshien :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Koffiezuiper schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:18:
[...]
Meteen wat extra info opgezocht. Zo qoob geval, heb je twee versies van? SX en Pro? Beide forceren de prog scan en is zoiets makkelijk voor een leek te installeren?
Jup, beide hebben de optie om videomodi te forceren (naast progressive scan onder andere ook NTSC en PAL60). Ook kan je dan gelijk import spellen zonder geruik te maken van een freeloader spelen, je hebt dan namelijk een regiovrije cube.

Het openen van de cube om bij het moederbord te komen is een lastige klus als je het voor de 1e keer doet (reteveel schroeven), het solderen is niet zo moeilijk als je daar wat ervaring mee hebt en de juiste spullen (15 watt boutje en een zeer kleine tip, 1 of 2 mm bij voorkeur).

Bijkomend voordeel: Met het openen van je cube verbreek je geen garantiezegel zoals dat bij de ps2 of xbox het geval is.

zie http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=45474 voor een compatibility lijst.

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 13-10-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Schweino schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:20:
[...]

Jup, beide hebben de optie om videomodi te forceren (naast progressive scan onder andere ook NTSC en PAL60). Ook kan je dan gelijk import spellen zonder geruik te maken van een freeloader spelen, je hebt dan namelijk een regiovrije cube.

Het openen van de cube om bij het moederbord te komen is een lastige klus als je het voor de 1e keer doet (reteveel schroeven), het solderen is niet zo moeilijk als je daar wat ervaring mee hebt en de juiste spullen (15 watt boutje en een zeer kleine tip, 1 of 2 mm bij voorkeur).

Bijkomend voordeel: Met het openen van je cube verbreek je geen garantiezegel zoals dat bij de ps2 of xbox het geval is.

zie http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=45474 voor een compatibility lijst.
Klinkt super, dit komt op me must do list :) Was wel al een klein lijstje tegen gekomen met games die niet helemaal perfect werkte met de forced prog scan maar goed dat is verwaarloosbaar. Ik denk dat ik het ombouwen maar overlaat aan een plaatselijke gameshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

Heb zelf ook rondgekeken voor het ombouwen met een Qoob chip, maar er zijn maar weinig modders die de chip(s) hebben. Vooral in de buurt van R'dam is het drama, of ik kijk gewoon verkeerd.
Je kan wel een paar leuke extra's met die chip, zo dus ook het spelen van mp3's e.d., leuk om te hebben dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Alleen mag er over modchips niks gezegd worden op GoT. Ik vind het op zich niet zo erg als er over geluld wordt (heb zelf een Viper), maar denk zeg ut ff om te voorkomen dat er weer met ow's gestrooid wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:56:
Alleen mag er over modchips niks gezegd worden op GoT. Ik vind het op zich niet zo erg als er over geluld wordt (heb zelf een Viper), maar denk zeg ut ff om te voorkomen dat er weer met ow's gestrooid wordt ;)
Het grappige is dat er op de FP dan wel gewoon weer links gepost worden in niewsberichten naar warez sites :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Anoniem: 93354 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:46:
[...]
Het grappige is dat er op de FP dan wel gewoon weer links gepost worden in niewsberichten naar warez sites :P
En daarom is dit een community site en heb je dat dus ook netjes aan de mods gemeld...toch?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Oscar!! Nu zei je het zelf!! Shhhhh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Ah oke ik dacht dat de verhaaltjes over biosen verboden waren. Pardon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

MaxBurn schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:07:
[...]
En daarom is dit een community site en heb je dat dus ook netjes aan de mods gemeld...toch?....
Nou.. Eigelijk was die link in het niewsbericht zelf gepost. Links in de comments werden dan wel weer verwijderd. Beetje hypocriet imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 12:13

rajackar

Blood Minister

En als dit niet off topic is weet ik het ook niet meer ;)

Maar voor de liefhebbers voor chip discussies :
http://forums.maxconsole.net/forumdisplay.php?f=15

Oscar zie ik daar ook regelmatig.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het heeft 56 topics geduurd, maar ik ben sinds vanmiddag ook overstag: ik heb eindelijk een gamecube en wat games aangeschaft :) * Thefirstikke is blij :P

- zilvere gamecub + mario kart
- spliter cell chaos theory
- Prince of persia, warrior within
- Zelda, Wind waker

Komende tijd even de boel uitbreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Shhhh, mondje dicht he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

Thefirstikke schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:51:
Het heeft 56 topics geduurd, maar ik ben sinds vanmiddag ook overstag: ik heb eindelijk een gamecube en wat games aangeschaft :) * Thefirstikke is blij :P

- zilvere gamecub + mario kart
- spliter cell chaos theory
- Prince of persia, warrior within
- Zelda, Wind waker

Komende tijd even de boel uitbreiden :)
Ik ben ook van plan een gamecube te koopen, sinds een paar dagen stroomt marktplaats gewoon helemaal vol met aanbiedingen. 200 euro voor een gamecube met controllers en 20 spellen ofzo... allemaal van dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 21:56

TdV

Zijn er eigenlijk nintendofans (daarom vraag ik het hier) die de revo no wat lang wachten vinden en er een xbox360 bijhalen om de tijd te overbruggen? (Kameo lijkt me behoorlijk leuk) De cube line-up droogt behoorlijk op namelijk en hoewel de DS games binnenstromen om dat te compenseren is gamen op de tv toch wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:23

S2S

TdV schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:32:
Zijn er eigenlijk nintendofans (daarom vraag ik het hier) die de revo no wat lang wachten vinden en er een xbox360 bijhalen om de tijd te overbruggen? (Kameo lijkt me behoorlijk leuk) De cube line-up droogt behoorlijk op namelijk en hoewel de DS games binnenstromen om dat te compenseren is gamen op de tv toch wel anders.
Ik heb een X360 in de preorder met natuurlijk Kameo en PGR3. Kameo ziet er uit als een Nintendo game imo. Is natuurlijk ook niet gek, RARE is 10 jaar bij Nintendo in de leer geweest. Alles aan deze game ademt een Nintendo sfeer, zelfs het gebruik van de kleuren. Maar ja das mijn mening.

Wat ik wel merk is dat veel Nintendo gamers die ik ken nu een X360 er bij halen. Meesten nemen dan ook Kameo of PDZ. Plus dat het LIVE gebeuren nu echt leuk word en de meeste mensen nu wel een breedband aansluiting hebben, voicechat, berichtjes wanneer je maar wilt. En natuurlijk PDZ MP online en Kameo CO-OP.

Ik heb er zin in, en zal het wachten op de REV wat aangenamer maken.

[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 15-10-2005 10:44 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Op 2 December haal ik ook direct de X360. Niet omdat ik het te lang wachten vind voor de Rev maar simpel weg omdat ik ook deze generatie alle consoles had en nu ook weer van al het leuks wil gaan snoepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Zijn er eigenlijk nintendofans (daarom vraag ik het hier) die de revo nog wat lang wachten vinden en er een xbox360 bijhalen om de tijd te overbruggen?
Er is nog niet bekend wanneer de Rev. uitkomt dus kan je daar ook niets over zeggen. Ik hoef zelf ook geen 360. Ik doe sowieso niet zoveel aan multi-console per generatie, zonde van me geld. Je kan wel anders willen maar keuzes maken is beter voor je cashflow :). Eerlijk gezegd heb ik de afgelopen generatie alleen een game als GT4 en de Final Fantasy reeks eCHT gemist op de GC.

[ Voor 38% gewijzigd door Max|Burn op 15-10-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:23

S2S

MaxBurn schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:16:
[...]
Er is nog niet bekend wanneer de Rev. uitkomt dus kan je daar ook niets over zeggen. Ik hoef zelf ook geen 360. Ik doe sowieso niet zoveel aan multi-console per generatie, zonde van me geld. Je kan wel anders willen maar keuzes maken is beter voor je cashflow :). Eerlijk gezegd heb ik de afgelopen generatie alleen een game als GT4 en de Final Fantasy reeks eCHT gemist op de GC.
Ligt er helemaal aan hoeveel geld je te besteden hebt ;)

Plus dat ik Kameo en PDZ niet wil missen.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Mensen we hebben een nieuw deeltje :) Aap in "Het Grote Gamecube en Revolution Topic D..." en ja, moet nog alles aanpassen :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 21-06 10:45
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.