Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 57 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Aristagon schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:17:
[...]
Tsja, wat ik met die opmerking moet, ook geen idee eigenlijk.
Moet je reageren dan? Mag er geen kritiek geuit worden op games ofzo? Het koppelverkoop idee met games als FFCC is gewoon om te huilen en inderdaad, ik vond het nodig dat nog eens te melden.

Ik vond het al jammer dat er geen FF was voor de NGC. Vervolgens komt er een FF die extreem afwijkt qua stijl (t.o.v. de huidige generatie FF's) en ook nog eens erg gericht is op multiplayer waar je eerst een godsvermogen voor moet neertellen (qua gba's) om uberhaupt te kunnen spelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 26-09-2005 20:42 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:36:
Nintendo neemt op dit moment een alles of niets kans, en gezien de marketing belooft het niet veel goeds. Wat ze eerst zouden moeten doen, is veel reclame maken :)
Ik denk dat ook, dat het deze keer wel een beetje alles of niets is voor Nintendo. De revolution kan gigantisch floppen (omdat ook de totnutoe trouwe Nintendo-spelers het niks vinden), of het speelt zo fantastisch en intuitief dat hun marktaandeel ineens weer begint te groeien. Een tussenweg lijkt me nu nauwelijks meer mogelijk.

Maar ik denk dat het vooral heel erg afhangt van de games. Die moeten gewoon goed zijn nu, en in grote getale aanwezig. En ze moeten zo slim van de nieuwe controller gebruik maken dat iedereen overtuigd wordt dat het inderdaad een briljant idee was om ze zo te maken.

Verder moet je denk ik nintendo´s grote franchises niet onderschatten. Er wordt inderdaad wel veel gezeurd over het hoge kiddy-gehalte... maar volgens mij zijn de meeste mensen stiekem toch nog best wel fan van Mario & Zelda. Als die spellen (de echte platformgames) ook op de PS2 en Xbox verkrijgbaar waren zouden alle nintendo-haters ze volgens mij toch wel willen spelen. Misschien ben ik wel te optimistisch en leef ik nog een beetje in het verleden... maar ik denk dat Mario en Zelda en Mariokart enzo toch nog wel een soort status hebben van 'hele goede spellen', vanwege hun rijke verleden.
Dus, wat Nintendo eventueel ook verzint aan duistere en volwassen nieuwe franchises, ik denk dat niks zo'n groot verschil kan maken als een echt briljant nieuw revolutionair Mario avontuur dat op geniale wijze gebruik maakt van de nieuwe controller. Zelda is misschien nog even afwachten (omdat shigeru had gezegd dat twilight princess absoluut het laatste zelda-avontuur in die vorm zou zijn. Plus dat nintendo volgens mij nog nooit een zelda-spel bij de launch heeft gehad), maar ook daar zou je volgens mij best wel consoles mee kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:34

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:45:
[...]
Ik denk dat ook, dat het deze keer wel een beetje alles of niets is voor Nintendo. De revolution kan gigantisch floppen (omdat ook de totnutoe trouwe Nintendo-spelers het niks vinden), of het speelt zo fantastisch en intuitief dat hun marktaandeel ineens weer begint te groeien. Een tussenweg lijkt me nu nauwelijks meer mogelijk.
* Twee Dee eensch is.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar een speculatie. :) Ik zeg niet dat het zo zal lopen.
Maar ik denk niet dat wij (GoT-forum) echt representatief zijn voor de grote Nintendo-doelgroep. Ik persoonlijk had eigenlijk al zo'n beetje afgehaakt en me voorgenomen om volgende generatie een PS3 te kopen... maar die nieuwe controller heeft me nu toch wel weer enthousiast gemaakt en vooral heel nieuwsgierig.

Maar ik denk dat er best een grote groep mensen kan zijn voor wie dat precies andersom is. Wat waren de launchtitles voor de gamecube ook alweer? Waverace, Luigi's Mansion en Rogue Squandron toch? Als ze ons met de revolution weer zo'n selectie voorschotelen, en het feit dat de controller ineens helemaal anders is zonder een briljant spel om het te rechtvaardigen... dan gaan er echt wel mensen afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Me neither. De meesten zijn er juist behoorlijk positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:42:
[...]

1. Alles of niets is nogal overdreven.

2. WTF heeft het voor zin om een jaar voor de launch al reclame te maken. De xbox360 komt over een paar maanden al uit en daar heb ik ook nog geen enkele reclame van gezien.
1. Alles of niets is niet overdreven. Het marktaandeel van Nintendo op console gebied is hard aan het teruglopen. Nintendo moet daarom nu met een briljante zet komen, anders gaat het mis. Op handheld gebied daarin tegen zijn ze nog wel redelijk heer en meester, met de GBA en de DS, maar op console gebied niet.

2. Ik zeg ook niet dat ze nu reclame moeten gaan maken, ik vind alleen dat ze dat ten tijde van de launch wel moeten gaan doen. Iets wat ik deze generatie heb gemist bij Nintendo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Af en toe een reclame op TV zou geen kwaad doen hoor..zelfs nu niet. Gewoon sporadisch op een primetime moment een brute reclame neerzetten. Kost niet zoveel. Dan enkele maanden voor de launch een full-scale war on marketing doen zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja gewoon, een teaser reclame, met een klein beetje info, en een nieuwe bruut gameplay flimpje van de nieuwe Metroid :D (en Mario :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat er een bepaalde doelgroep niet de gamecube koopt omdat er sommige soorten spellen gewoon niet voor uitkomen. Als ze de 3th party ontwikkelaars achter zich krijgen om coole shooters van een leuk kaliber te maken of een ander genre dat moet het lukken, en een goede marketing stunt om het kiddy imago wat nintendo toch nog steeds heeft te veranderen in een console voor iedereen met voor iedereen wat wils. En vergeet niet dat sommige games op de Gamecube juist zeer goed verkochten zoals soul caliber 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, voor het grootste deel vanwege de toeveging van Link :) Nu wil ik niet lullig zijn, als Nintendo een goede 3th support krijgt, kan het best eens gaan lukken. Helaas denk ik een groot aantal games niet of nauwelijks te porten valt...

offtopic:
Maxburn, ik herken pas net dat die ... en --- Morse code is ;) Maar was staat er nou, ik kom maar niet achter die laatste letter. Het is "Misja", maar die laatste weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

offtopic:
hahaha..dat laatste is een puntje ( . )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
MaxBurn schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:32:
[...]
Moet je reageren dan? Mag er geen kritiek geuit worden op games ofzo? Het koppelverkoop idee met games als FFCC is gewoon om te huilen en inderdaad, ik vond het nodig dat nog eens te melden.

Ik vond het al jammer dat er geen FF was voor de NGC. Vervolgens komt er een FF die extreem afwijkt qua stijl (t.o.v. de huidige generatie FF's) en ook nog eens erg gericht is op multiplayer waar je eerst een godsvermogen voor moet neertellen (qua gba's) om uberhaupt te kunnen spelen.
Ja mag best kritisch zijn over een game, ik dacht alleen niet dat mijn bericht daartoe aanleiding gaf, dacht gewoon iets leuks mee te delen. Nu blijkt dat het nog al diep gaat bij jou, dus zal ik wel beter oppassen de volgende keer =]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik ben ook van mening dat Nintendo op alles of niets speelt. Ik verwacht dan ook wel dat ze dik op marketing zullen inzetten. Nintendo heeft samen met SEGA deze markt gemaakt. Sony heeft hem echter mainstream gemaakt. Nintendo wil er nu helemaal een huishoudelijk apparaat van maken door de drempel te verlagen en iedereen te trekken.

Persoonlijk denk ik dat Nintendo op meerdere vlakken de aanval zal kiezen en ook niet bang meer is om geld uit te geven. Een van de grootste troeven zal denk ik Nintendo WiFi connection worden. Niet vanwege online gamen maar vanwege de downloadbare content en dan bedoel ik niet de classic games. Ik denk dat de mogelijkheid om games te verspreiden via de WiFi connection het mogelijk wordt voor kleine studios om games uit te brengen. Games zullen wellicht korter worden maar ook (hopelijk) goedkoper. Ik denk dat een dergelijke 'underground scene' de Revo enorm veel goed zal doen. Tel daarbij mogelijke non-games op (zoals bij de NDS in Japan) en je hebt een heel stuk nieuwe markt te pakken (zoals Nintendo wil). Dan groeit de userbase en wordt de revo interessanter voor 3rd parties die op hun beurt weer extra uitgedaagd worden door de kleinere studios of homebrew gasten. Ik denk dan ook dat revolutie hem zit in het feit dat mogelijk de kaarten opnieuw geschut worden. Er is nl. zoveel anders dat iedereen min of meer opnieuw moet beginnen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Nintendo heeft een nettowinst van 87,42 miljard yen geboekt in haar fiscale jaar, dat staat gelijk aan ongeveer 809 miljoen dollar en 690 miljoen euro. Het fiscale jaar van Nintendo eindigde op 31 maart 2005. Dit is twee en half keer meer dan werd verdiend in het fiscale jaar van 2004. In dat jaar boekte Nintendo een nettowinst van 33,19 miljard yen, wat gelijk staat aan 307 miljoen dollar en 262 miljoen euro.

Deze winst kwam onder andere tot stand door de sterke positie van de Japanse yen ten opzichte van de Amerikaanse dollar. De meeste winst werd echter geboekt dankzij het succes van de Nintendo Dual Screen (DS). Tot 31 maart 2005 had Nintendo 5,27 miljoen Dual Screen-systemen en 10,5 miljoen Nintendo DS-spellen verkocht. De verkoop van de Game Boy Advance zakte met 12,4 procent, de verkoop van de GameCube zakte met 21 procent. De software van de spelcomputers steeg echter met 1,02 procent.

In het volgende fiscale jaar, dat op 1 april start, verwacht men bij Nintendo een winst van 75 miljard yen (694 miljoen dollar en 592 miljoen euro). Nintendo voorspelt verder dat het aantal verkochte DS-systemen meer dan verdubbelen zal, exact 12,4 miljoen DS-spelcomputers moeten verkocht worden. Verder verwacht men dat de softwareverkoop van de Dual Screen met 250 procent zal toenemen, wat neerkomt op 34,5 miljoen exemplaren.

De Game Boy Advance hardware zal echter dalen met 33,8 procent, voorspelt het bedrijf. De software zal ook met 40 procent dalen. De verkoop van de GameCube zal, onder andere door de komst van de volgende generatie, met 28,6 procent afnemen.
Toch altijd leuk om zulke berichten te lezen :) bron: insidegamer.nl.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Ik speel momenteel(al zes maanden) fanatiek Phantasy Star Online, dit speel ik met een paar vrienden die allemaal hun eigen char hebben en ook redelijk high lvl. We hebben dit spel nu een keer uitgespeeld op alle niveaus en ik heb alle chars al gespeeld. Nu ben ik dus op zoek naar een andere rpg die wel in de multiplayer gespeeld kan worden. Het liefst niet turn-based. En FF-CC valt ook af omdat wij geen gameboy advances tot onze beschikking hebben.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 14:18
Ik heb mijn zoveelste spel aangeschaft (alleen mk:dd alles geunlockt en sunshine uitgespeeld tot nu toe)

Nu heb ik ook Pikmin. Mijn eerste indruk is dat het wel een leuk spel is. ik houd wel van nieuwe concepten.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Ik snap die berichten ook niet van dat Nintendo alles of niets zou spelen. Tot nu toe heeft Nintendo elk jaar winst gemaakt en in de meer dan 100-jarige geschiedenis slechts één kwartaal verlies gedraaid.

Voor Microsoft zal het een stuk moeilijker worden. Die zullen na het miljardenverlies van de Xbox toch winst moeten zien te maken met de Xbox 360, waardoor ze de huidige kostbare tactiek niet door kunnen zetten(overal adverteren en consoles ver onder de productieprijs verkopen).

[ Voor 41% gewijzigd door BarôZZa op 27-09-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 14:18
Dat is wel zo. Met de xBox360 zullen ze wel winst moeten maken, want anders zullen er ontevreden aandeelhouders komen. Natuurlijk is het een investeren wat Microsoft doet, maar het moet zijn vruchten gaan afwerpen op een bepaald moment.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:35:
Een van de grootste troeven zal denk ik Nintendo WiFi connection worden. Niet vanwege online gamen maar vanwege de downloadbare content en dan bedoel ik niet de classic games. Ik denk dat de mogelijkheid om games te verspreiden via de WiFi connection het mogelijk wordt voor kleine studios om games uit te brengen. Games zullen wellicht korter worden maar ook (hopelijk) goedkoper. Ik denk dat een dergelijke 'underground scene' de Revo enorm veel goed zal doen.
Dat klinkt inderdaad heel cool, maar alle volgende consoles gaan toch online? Waarom zou zoiets dan juist op de Revolution op gang komen?

Denk wel dat het een erg goed idee is. Hele simpele spelletjes (zoals gratis flash-games zegmaar) zouden volgens mij inderdaad wel non-gamers aan het spelen kunnen krijgen. Als je het dan lekker in de huiskamer kan doen. Zoonlief koopt een revolution voor de "echte" spellen, en vervolgens raken papa, mama, het kleine zusje en oma verslingerd aan de kleine puzzelspelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de revo de enige is die standaart met opslag ruimte komt (512mb flash). De ps3 en xbox360 komen niet standaart met hdd (tenzij je het dure model koopt mjah dan sluit je sommige mensen dus weer buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:21:
Omdat de revo de enige is die standaart met opslag ruimte komt (512mb flash). De ps3 en xbox360 komen niet standaart met hdd (tenzij je het dure model koopt mjah dan sluit je sommige mensen dus weer buiten).
Ik denk eerder vanwegen het feit dat Nintendo's Wifi-connection gratis zal zijn. Zeker in Nederland zal dat uitmaken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 15:01
Hoe zit het eigenlijk met de games die je kan downloaden? (voor de SNES ed.) Moet je daar nou voor betalen of is het gewoon gratis??

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Vanitas schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:34:
Hoe zit het eigenlijk met de games die je kan downloaden? (voor de SNES ed.) Moet je daar nou voor betalen of is het gewoon gratis??
Ik neem aan dat daar nog niets over bekend is dus niemand nog een uitkomst kan bieden. Ik zou gewoon ff wachten tot er wat officieels is voor je dit gaat vragen ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:34:
Je zal wel moeten betalen. Als het gratis zou worden had nintendo dat allang gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29

RayNbow

Kirika <3

ipv betalen zou 't kunnen dat je sterren moet sparen voor oude games ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:25:
ipv betalen zou 't kunnen dat je sterren moet sparen voor oude games ;)
hehe dat is helemaal gaar. Dan ben je verplicht om eerst revo games te kopen voordat je snes/nes/n64 games kan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ohja..fuck this. Heb warrior within in de 3 voor 2 voor 29,99 en die is nu al 19,99 op de frs site ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Begin vorige week zag ik hem ook al voor die prijs in de schappen liggen in de FRS.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
MaxBurn schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:18:
ohja..fuck this. Heb warrior within in de 3 voor 2 voor 29,99 en die is nu al 19,99 op de frs site ?!
Mijn order, van 3 voor2, krijg ik nu 1item geleverd _/-\o_ :/ de rest is er niet. Lekker zeg. Ik wacht nu al poosje op mijn spullen en ben benieuwd wat ik nu moet betalen. Krijg 1ding terwijl de rest er (nog) niet is of misschien niet komt. En ja, wat dan :? vind de FRS echt geen lekkere webshop, bagger zelfs. In de winkel is het wel ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

De webshop is inderdaad gewoon klote. Spullen die in elk filiaal in de knakenbak met zijn 100-duizenden liggen, zijn gewoon niet op voorraad of moeten van de leverancier komen en dat duurt dan WEKEN.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Tja ik bestel er wel maar meer omdat ik geen tijd wil verdoen aan naar een FRS shop gaan. Er zijn inderdaad vaak 1 of 2 games die dan weken duren.

[ Voor 82% gewijzigd door Max|Burn op 27-09-2005 21:36 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Iwata heeft in een interview voor de zender G4 meer details gegeven over de strategie voor de Revolution. Grafisch zal de Revolution minder krachtig zijn dan de X360 en PS3, maar bezitters van een non-HD-TV toestel zullen geen verschil merken. Nintendo hoopt dat hardcore gamers de Revolution minstens als tweede systeem gaan kopen. Nintendo benaderd third-party developers zelfs met mogelijke gameplay concepten en methodes om bestaande franchises geschikt te maken voor de Revolution.

Zo te horen is Nintendo een vrij agressieve strategie aan het volgen tegenover de third-parties. Nintendo komt zelf met de gameplay ideëen, dus kunnen de third-parties ook niet klagen dat ze niet weten wat ze met de nieuwe controller aanmoeten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Het moet dan toch geweldig zijn om op dit moment als marketeer bij Nintendo te werken. Supercreatief bezig zijn, naar andere bedrijven om je ideeen te verkopen.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Of heel frustrerend als zou blijken dat er niets mee gedaan wordt.

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:16:
Of heel frustrerend als zou blijken dat er niets mee gedaan wordt.
Niks mee gedaan -----> mensen gaan er juist iets mee doen omdat hun mogelijke idee NOG meer doorbreekt bij gamers ----> Andere 3rth parties jatten dat idee ----> er worden nieuwe ideeen bedacht om op te vallen tussen 3rth parties

etc :P een kringloop des gamers krijg je dan. vraag/aanbod dus zegmaar.

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:12:
[...]

Dat klinkt inderdaad heel cool, maar alle volgende consoles gaan toch online? Waarom zou zoiets dan juist op de Revolution op gang komen?
Ik denk omdat Nintendo het iig gaat gebruiken voor haar classic downloads. Ook heb ik zitten denken over het feit dat je een addon moest kopen om DVD-films te kijken. Ik zou het mooi vinden als er gewoon een DVD-Brander komt waarmee je downloads kunt opslaan, kunnen die meteen ook een stuk groter worden!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Denk niet dat ze voor DVD-brander zullen gaan, want dat zou betekenen dat je waarschijnlijk wel heel makkelijl op minder legale wijze aan je downloads kunt komen.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

MetroidPrime schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:15:
Iwata heeft in een interview voor de zender G4 meer details gegeven over de strategie voor de Revolution. Grafisch zal de Revolution minder krachtig zijn dan de X360 en PS3, maar bezitters van een non-HD-TV toestel zullen geen verschil merken.
En dat vind ik toch wel een beetje zonde eigenlijk. Gameplay is natuurlijk belangrijk, maar graphics zorgen ook voor een groot gedeelte van het speelplezier. Wanneer ik een boel geld neer leg voor een nieuwe console, dan verwacht ik toch een beetje dat alles state-of-the art is. Dus ook graphics die zich kunnen meten met de PS3 en Xbox360. Een groot gedeelte van de keuze tot een nieuwe console wordt toch beslist door middel van plaatjes. Zeker de casual gamer die niet zoveel leest over de nieuwe consoles maar er gewoon 1 wil hebben zal de screenshots van zelfde spellen op verschillende systemen naast elkaar leggen.

Er vanuit gaan dat iedereen maar een 2de systeem ernaast koopt vind ik niet zo slim. Veel mensen willen gewoon een console waar ze spelletjes voor kunnen kopen en niet 2.

Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me nog steeds fantastisch spelen met die nieuwe controller. Vind het alleen zo zonde dat we niet het beste van beide werelden kunnen krijgen. Dus én nieuwe gameplay én super-graphics. Het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

uhm...

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:22:
Denk niet dat ze voor DVD-brander zullen gaan, want dat zou betekenen dat je waarschijnlijk wel heel makkelijl op minder legale wijze aan je downloads kunt komen.
Als je je downloads een key meegeeft die alleen op jouw specifieke revolution werkt moet dat makkelijk kunnen. Zal wel niet gebeuren, maar echt moeilijk is dat niet. Natuurlijk is het te kraken, maar alles is te kraken....

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik weet nu al dat ik pas aan het einde van de volgende generatie consoles een HDTV koop dus mij boeit het geen worst. Er wordt momenteel toch 0,0 op HDTV uitgezonden. (/me wacht op de reacties van mensen die enkele pionierszenders weten te noemen die verder drolprogramma's brengen :D)

• Dutchie!
MaxBurn schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:59:
Ik weet nu al dat ik pas aan het einde van de volgende generatie consoles een HDTV koop dus mij boeit het geen worst. Er wordt momenteel toch 0,0 op HDTV uitgezonden. (/me wacht op de reacties van mensen die enkele pionierszenders weten te noemen die verder drolprogramma's brengen :D)
Nou er is zo'n zender.... :+

Verder vind ik het (waarschijnlijk) jammer als er echt geen HDTV-kwaliteit games komen op de cube, maar daar maak ik me nu geen zorgen om. Ik wil eerst INGAME BEELDEN zien en dan kijk ik wel verder. Wie weet wat nintendo met de revolution op de tv kan laten zien. Niemand weet dit nog. Het word waarschijnlijk al 2-3zo mooi als de cube dus ik ben benieuwd en zal het waarschijnlijk wel mooi genoeg vinden. Want wat ik vaak merk is dat veel mensen kijken naar graphics --> mooi !! kopen ! spelen, na 2uur... er is geen hol aan. Ik betrap me erook weleens op als ik filmpjes e.d. kijk van ingame beelden.. en dan kom je soms al snel tot de conclusie dat het mooi is... maar niet het kopen waard.

Iemand misschien een idee wanneer er weer een Nintendo-speech zal komen ? bepaalde evenementen die aankomen ofzo :? of belangrijke datums?

Ook ga ik om de game: Battalion Wars deze game ziet er gewoon leuk uit en volgens mij speeld het ontzettend fijn :) ook Dance mario hou ik in de gaten, of een dans game iets is.. geen idee... maar als het leuk is om te doen :p waarom niet :Y)

edit: van de weblog van JurJen (PU):
Heb Pac ’n Roll nu bijna uitgespeeld (aardig) en begin flink op te schieten in Battalion Wars (meesterlijk!).

en

Als het goed is ga ik midden oktober naar Seattle om een aantal games te checken, en wellicht zelfs een nieuwe controller uit te proberen. Verder zeg ik niets.
Rev. controller ? zoja, op ingame beelden van de rev :D ? Zou wel enorm vet zijn....

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchie! op 28-09-2005 20:24 ]

• Deddiekoel
Iwata zegt dat de graphics minder zullen zijn dan de PS3 en XBox360 maar dat je op een normale TV geen verschil ziet. Ik denk dan ook dat ze dus geen HDTV support zullen doen maar wel een CPU erin zetten die erg smakelijke dingen kan produceren in lagere resoluties... Het blijft een gevoelig punt waarmee ze veel kunnen verliezen.

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:15:
Grafisch zal de Revolution minder krachtig zijn dan de X360 en PS3, maar bezitters van een non-HD-TV toestel zullen geen verschil merken.
Als dat echt waar is, en als de revolution (daardoor) aanzienlijk goedkoper is dan de XBox360/PS3... dan heeft Nintendo dat erg slim gedaan lijkt me. :)

Als 10% van de gamers de komende generatie een HDTV-ready televisie heeft is dat volgens mij al veel. Het overgrote merendeel ziet gewoon vergelijkbare graphics op z'n televisie voor de helft van de prijs. (En in speelgoedwinkels zijn de spelcomputers meestal ook aangesloten op aftandse 2ehands televisies. :p Dus daar zullen ze het verschil ook niet snel merken.)
Maar goed, totdat ze daadwerkelijk beelden laten zien neem ik dit soort uitspraken nog maar met een korrel zout. Als de MGS4-trailer voor PS3 écht niet prerendered is, dan zal het mij benieuwen of de revolution werkelijk net zulke mooie graphics kan produceren.
Nintendo benaderd third-party developers zelfs met mogelijke gameplay concepten en methodes om bestaande franchises geschikt te maken voor de Revolution.
Goedzo! :p
Dat vind ik helemaal goed nieuws!

Het feit dat regelrecht porten naar de revolution misschien niet zo makkelijk is kan natuurlijk ook juist een voordeel zijn... als de revolution-versie van een spel gewoon beter is. ;) Misschien dat zo'n suggestie van Nintendo net het duwtje in de rug kan zijn voor een 3rd party developer om een leuk creatief idee voor de revolution te verzinnen.
Tsja... dat weet ik niet. Ik denk dat heel veel mensen toch wel voor de dure versie van de PS3/xbox360 zullen gaan eigenlijk... als daar een hdd ingebouwd zit. Ik zou het wel weten in ieder geval. :) Als je eenmaal begint met geld uitgeven maakt 100 euro meer of minder vaak ook niet meer uit.
Maar ik hoop natuurlijk wel dat je gelijk hebt. :p
Ik denk eerder vanwegen het feit dat Nintendo's Wifi-connection gratis zal zijn. Zeker in Nederland zal dat uitmaken
De service opzich is gratis, maar ik neem aan als je inderdaad zo'n spelletje van een kleine ontwikkelaar wil downloaden, dat daar dan toch wel voor betaald zal moeten worden.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Deddiekoel schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:31:
Iwata zegt dat de graphics minder zullen zijn dan de PS3 en XBox360 maar dat je op een normale TV geen verschil ziet. Ik denk dan ook dat ze dus geen HDTV support zullen doen maar wel een CPU erin zetten die erg smakelijke dingen kan produceren in lagere resoluties... Het blijft een gevoelig punt waarmee ze veel kunnen verliezen.
Heb je misschien een bron?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Ik denk dat nintendo als ze veel mensen achter hun console willen krijgen, de revolution multiplayer gratis maken via het internet , ik ken nu genoeg mensen die een xbox hebben maar vanwege de kosten geen xbox live gebruiken. Mits ze dit gratis maken zullen ze iedergeval een groot pluspunt bij vele console fans hebben vanwege het feit dat je gelijk kan multiplayeren zonder te betalen.

Ik hoop zelf dat ze de revolution in de lente van '06 uitbrengen om zo veel een voorsprong te krijgen om de ps3. En heel veel 3th party software, kijk maar naar de xbox hoeveel games daarvoor worden gemaakt.

• MetroidPrime
Die heb ik vanmiddag nog gepost.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Smoonshine schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:46:
[...]

En dat vind ik toch wel een beetje zonde eigenlijk. Gameplay is natuurlijk belangrijk, maar graphics zorgen ook voor een groot gedeelte van het speelplezier. Wanneer ik een boel geld neer leg voor een nieuwe console, dan verwacht ik toch een beetje dat alles state-of-the art is. Dus ook graphics die zich kunnen meten met de PS3 en Xbox360. Een groot gedeelte van de keuze tot een nieuwe console wordt toch beslist door middel van plaatjes. Zeker de casual gamer die niet zoveel leest over de nieuwe consoles maar er gewoon 1 wil hebben zal de screenshots van zelfde spellen op verschillende systemen naast elkaar leggen.

Er vanuit gaan dat iedereen maar een 2de systeem ernaast koopt vind ik niet zo slim. Veel mensen willen gewoon een console waar ze spelletjes voor kunnen kopen en niet 2.

Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me nog steeds fantastisch spelen met die nieuwe controller. Vind het alleen zo zonde dat we niet het beste van beide werelden kunnen krijgen. Dus én nieuwe gameplay én super-graphics. Het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
Als het op een normale tv geen verschil geeft zal het verschil echt niet zo enorm groot zijn. De casual gamer let trouwens toch niet echt op gfx (waarom verkoopt de ps2 anders zo goed?) die kijken of hun games er op uitkomen, hoeveel het kost, en of het er in eerste instantie goed uitziet.

Die opmerking over 2e console begrijp je denk een beetje verkeerd. Ik denk dat ze meer bedoelen dat als een hardcore gamer een andere console koopt dat ze dan alsnog een revo als 2e console kopen. Niet dat ze erop hopen dat veel mensen een revo als 2e console kopen.

Je kan best uber gfx en gameplay hebben. Maar dat kost dan ook meteen een stuk meer. Nintendo wil een betaalbare console met unieke gameplay die gfx niet erg veel zal onderdoen voor de concurrentie. Ze kunnen wel een console op de markt brengen van 500 euro maar dat zullen veel mensen niet kopen (zeker ook door de controller die in het begin mensen misschien weerhoud om een bedrag als 500 euro te betalen).

En wie zegt dat de gfx echt zoveel minder worden, misschien is de revo wel heel goed om voor te programmeren zodat ze redelijk aan het begin al veel uit de hardware kunnen halen waar het bij de ps3/xbox360 misschien 1 a 2 jaar duurt voordat het er echt goed begint uit te zien (net zoals nu met de xbox en ps2 is gegaan).

Hoe dan ook, ik denk dat nintendo de goede keus heeft gemaakt. Een console die er heel goed uitziet (beter dan de rest), goedkoop word (trekt veel mensen), unieke gameplay bied (zal ook veel mensen trekken naast de normale gameplay) en gfx die min of meer van hetzelfde nivo als dat van de concurrentie zullen zijn (iets slechter dan).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:18:
Ik denk dat nintendo als ze veel mensen achter hun console willen krijgen, de revolution multiplayer gratis maken via het internet , ik ken nu genoeg mensen die een xbox hebben maar vanwege de kosten geen xbox live gebruiken. Mits ze dit gratis maken zullen ze iedergeval een groot pluspunt bij vele console fans hebben vanwege het feit dat je gelijk kan multiplayeren zonder te betalen.
Op de Nintendo DS (waar Nintendo's live-service eind dit jaar van start gaat) is het ook gratis om online tegen andere gamers te spelen. Tenminste, voor nintendo's eigen spellen. 3rd parties mogen er eventueel nog wel geld voor vragen.

Ik zou dus zeggen dat er een grote kans is dat het straks ook op de revolution gratis is om Nintendo's spellen online te spelen. :)

• Vanitas
Zo, net Metroid Prime 2 - Echoes uitgespeeld. Ik vind het echt een heel leuk spel. Het deed me een beetje denken aan LTTP. Maar met minder vrijheid. Dat was opzicht wel jammer. Maar ach. Het reizen tussen de 2 werelden was leuk en het voegde echt iets toe.

Sommige stukjes vond ik wel wat minder. B.v. de boost guardian. Daar heb ik me kapot aan geergerd.
spoiler:
Ook vond ik de eerste 2 fasen van de eindbaas (tentakels en bol) zeer irritant en saai om tegen te vechten.

De graphics zijn echt SUPER. Echt het mooiste spel (samen met RE4) op de cube. Misschien dat de nieuwe zelda in de buurt komt. Maar verder niks. Wat me ook opviel is dat ze in MP2 echt alles op "model niveau" doen (hoe zeg je dat). Als iets dus een geultje heeft, heeft het dus ook echt een geultje. En niet met een paar luxe shaders een namaak geultje maken op texture niveau. Volgens mij is dit het spel met de meeste polygonen ooit. :D

Conclusie:
Echt een super spel, op sommige kleine puntjes na, en een meer dan waardige opvolger voor Metroid Prime.

Cijfer: 9.5

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

Vanitas schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:48:
Wat me ook opviel is dat ze in MP2 echt alles op "model niveau" doen (hoe zeg je dat). Als iets dus een geultje heeft, heeft het dus ook echt een geultje. En niet met een paar luxe shaders een namaak geultje maken op texture niveau. Volgens mij is dit het spel met de meeste polygonen ooit. :D
Inderdaad een erg mooi spel. Maar ik vond het wel een beetje jammer dat die grote vergezichten zo overduidelijk nep waren. Het zag er vaak meer uit als een muurschildering op een paar meter afstand, dan echt een groot ravijn dat zich tot in de verte uitstrekt... maar ja, ze moeten de polygonen natuurlijk ergens op besparen. ;)

Verder ziet het er allemaal erg goed uit idd, en ik heb ook aan het spel zelf meer plezier beleefd dan aan MP1.

De eindbaas is inderdaad een beetje suf, maar de andere bosses maken dat meer dan goed, zoals
spoiler:
dat GIGANTISCHE metalen beest. :D Die was echt heel cool om tegen te vechten. Niet echt moeilijk, maar wel heel stoer om tussen de poten van zoiets gigantisch heen en weer te lopen.

• Deddiekoel
Ik bedenk me nu pas dat Nintendo ook slim bezig is met die hele WiFi connection. Ze beginnen op de NDS wat volgens een stuk minder verkeer zal veroorzaken dan als de Revo er ook op zou zitten. Hierdoor hebben ze een mooie 'commerciele' omgeving om de opstart problemen af te vangen voordat de Revolution er echt mee aan de haal gaat.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

het verkeer valt sowieso wel mee. Verschil NDs-Revo in verkeer zal er niet echt zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Max|Burn op 29-09-2005 13:13 ]

Verwijderd

Deddiekoel schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:47:
Ik bedenk me nu pas dat Nintendo ook slim bezig is met die hele WiFi connection. Ze beginnen op de NDS wat volgens een stuk minder verkeer zal veroorzaken dan als de Revo er ook op zou zitten. Hierdoor hebben ze een mooie 'commerciele' omgeving om de opstart problemen af te vangen voordat de Revolution er echt mee aan de haal gaat.
Als je het zo bekijkt, dan hadden ze net zo goed al met de Gamecube kunnen beginnen met opstarten. Dan waren ze nu al "klaar" geweest en hadden we online NDS spellen gehad vanaf de launch. :)

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15

S2S

MaxBurn schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:13:
het verkeer valt sowieso wel mee. Verschil NDs-Revo in verkeer zal er niet echt zijn.
Tuurlijk wel ;) Een NDS game zal veel minder gegevens versturen dan een Revo game. Ook de grote van de packets en de rate waarmee ze versturen zal minder zijn. Maar wat me nu al opvalt is dat alle MP online games maar tot 4 player gaat, ik denk dat ze dat doen om lag te voorkomen.
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:55:
[...]

Als je het zo bekijkt, dan hadden ze net zo goed al met de Gamecube kunnen beginnen met opstarten. Dan waren ze nu al "klaar" geweest en hadden we online NDS spellen gehad vanaf de launch. :)
IDD Sony en vooral MS hebben een grote voorsprong op dit gebied. Ik heb ook altijd gezegd dat ze het netwerk klaar moesten maken met de Cube. Waarom Nintendo niet gewoon lekker meedeed laatste gen is me een raadsel?

Nu lopen ze achter. :O

[ Voor 39% gewijzigd door S2S op 29-09-2005 14:18 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• MetroidPrime
S2S schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:15:
IDD Sony en vooral MS hebben een grote voorsprong op dit gebied. Ik heb ook altijd gezegd dat ze het netwerk klaar moesten maken met de Cube. Waarom Nintendo niet gewoon lekker meedeed laatste gen is me een raadsel?

Nintendo is al sinds het NES-tijdperk bezig om gamers over lange afstanden tegen elkaar te laten spelen. Nintendo heeft in Japan een paar jaar geleden GB-Mobile gelanceerd, een dienst om bepaalde GBC en GBA spellen online te kunnen spelen, waaronder de Japanse versies van Pokémon Silver/Gold, Chu Chu Rocket en Mario Kart Super Circuit. Nintendo heeft misschien op sommige punten een achterstand(bijv. matchmaking, ingame communicatie), maar het is niet zo dat Nintendo helemaal geen ervaring heeft met online gaming.

[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 29-09-2005 16:16 ]

Verwijderd

[...]

Tuurlijk wel ;) Een NDS game zal veel minder gegevens versturen dan een Revo game. Ook de grote van de packets en de rate waarmee ze versturen zal minder zijn. Maar wat me nu al opvalt is dat alle MP online games maar tot 4 player gaat, ik denk dat ze dat doen om lag te voorkomen.
Wat maakt het voor het aantal packets en rate uit of je Mario Kart op je DS of op de Rev gaat spelen?
Met beide wil ik geen lag hoor.
[...]

Nintendo is al bezig met online gaming sinds de NES, de reden dat ze het nog niet naar het grote publiek hebben gebracht is omdat ze vinden dat het nog geen succes kan worden. Vind je dat 6% (ik dacht dat het 6 was iig onder de 10%) van de xbox spelende online laten gamen een succes is?
Nintendo hoopt met hun wi-fi connection 80%+(stond in annual report, weet niet exact getal meer misschien zelfs 90%) van de DS spelende voor het eind van 2006 online te laten gamen.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Even tussendoor, ik zit er over te denken om een cube te kopen (jaja, ik ben er vlot bij :P ) maar zit het er nog in dat ie de komende tijd (voor sinterklaas / kerst) nog goedkoper gaat worden? of is de bodem wel bereikt qua prijs?

Verwijderd

Denk dat de bodem wel zo'n beetje bereikt is. Misschien dat er nog een 10tje afkan mjah dan kan je dat ding net zo goed nu kopen.

• Vanitas
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:33:
[...]

Inderdaad een erg mooi spel. Maar ik vond het wel een beetje jammer dat die grote vergezichten zo overduidelijk nep waren. Het zag er vaak meer uit als een muurschildering op een paar meter afstand, dan echt een groot ravijn dat zich tot in de verte uitstrekt... maar ja, ze moeten de polygonen natuurlijk ergens op besparen. ;)

Verder ziet het er allemaal erg goed uit idd, en ik heb ook aan het spel zelf meer plezier beleefd dan aan MP1.

De eindbaas is inderdaad een beetje suf, maar de andere bosses maken dat meer dan goed, zoals
spoiler:
dat GIGANTISCHE metalen beest. :D Die was echt heel cool om tegen te vechten. Niet echt moeilijk, maar wel heel stoer om tussen de poten van zoiets gigantisch heen en weer te lopen.
Dat was inderdaad een leuke baas. :D
spoiler:
Vooral leuk als dat je via zijn kapotte poten op em moet springen. :D

Verwijderd

Gaat iemand eigenlijk hier nog naar toe?
Levend Super Mario
Claudia ontvoerd
(29-09-2005) - Claudia de Breij is 29 september 2005 net na 14:00 uur ontvoerd vanuit de 3FM studio in Hilversum. Zowel Claudia als de dader zijn sindsdien niet meer gesignaleerd.

Vlak na uitzending
Claudia werd vlak na de uitzending van haar programma Claudia D'r Op meegenomen door de dader, die bekend staat onder de naam Bowser. Hardop roepend "Ik heb de prinses, ik heb de prinses" wist de betreffende Bowser het Mediapark te verlaten. Claudia en de dader zijn sindsdien nergens meer gezien.

Maria(o)plaats Utrecht
Claudia de Breij zou volgens aanwijzingen die vlak na de ontvoering binnenkwamen op de nieuwsredactie van 3FM vast worden gehouden op de Marioplaats in Utrecht. Iedereen met een snor en een rood pak kan haar vrijdag 30 september rond 16:00 uur proberen te bevrijden op de Marioplaats.

Beloning
Florent Luyckx, Award-winnende zendercoördinator van 3FM, heeft een grote beloning uitgeloofd voor diegene die Claudia weet te bevrijden op de Marioplaats. Het zou gaan om een 90s Prijzenpakket.

Bevrijding live op 3FM
We doen er alles aan om de bevrijding van Claudia live op 3FM te laten horen.
Ik hoorde er vandaag over op de radio. Maar nu ik het zo lees op de website valt het me toch een beetje tegen. "Levend super mario" klinkt best grappig, maar het zijn dus alleen maar een zooi mensen met een nepsnor en een rood pak. Ik dacht dat ze echt een soort parcours op zouden zetten. :p Ravijnen om over heen te springen, vleesetende plantjes in groene potten... dat soort dingen.

Verwijderd

lol! daar ga ik morgen denkik wel effe naar kijken .. misschien rode trui aan... en snorretje mee just in case ;)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

[...]

Tuurlijk wel ;) Een NDS game zal veel minder gegevens versturen dan een Revo game.
Jij bent gek, dacht je dat er beelden verzonden worden over internet ofzo? Of je nu links drukt op een DS of je drukt links op een Rev. 0,0 verschil. Normale goed geprogrammeerde netcode gebruikt nog steeds maximaal 5kB/sec. Alleen het genre is echt bepalend. Zo zal er VEEL meer info verstuurd worden met een FPS dan met een kaartspel. Een FPS hangt dus meestal niet hoger dan 5kB. Je kan dit in pc games wel instellen maar zelfs al zet je de rate op 20kB/sec dan wordt er doorgaans nog steeds maar een paar kB gebruikt aangezien meer niet nodig is.
Ook de grote van de packets en de rate waarmee ze versturen zal minder zijn.
Absoluut niet waar, packetsize, receive window en mtu verschillen doorgaans nooit/ hebben niets te maken met de kracht van de hardware. Het verschil doet er in de praktijk ook niet echt veel toe. Nogmaals, het soort game bepaald de hoeveelheid verstuurde informatie, niet de grafische pracht of het systeem zelf.

[ Voor 51% gewijzigd door Max|Burn op 29-09-2005 21:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:59:
lol! daar ga ik morgen denkik wel effe naar kijken .. misschien rode trui aan... en snorretje mee just in case ;)
Ik denk dat ik wel voor iedereen spreek als ik zeg: foto's! foto's! foto's! ;)

Vraag me af of er ook nog iets van nintendo in dat 90s pakket zit. In ieder geval een zooi jaren '90 dvd's en cd's, en een Furby (w00t!)... maar met zo'n actie zou je verwachten dat nintendo ook wel een paar retroprijzen heeft gedoneerd. :p

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15

S2S

MaxBurn schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:03:
[...]
Jij bent gek, dacht je dat er beelden verzonden worden over internet ofzo? Of je nu links drukt op een DS of je drukt links op een Rev. 0,0 verschil. Normale goed geprogrammeerde netcode gebruikt nog steeds maximaal 5kB/sec. Alleen het genre is echt bepalend. Zo zal er VEEL meer info verstuurd worden met een FPS dan met een kaartspel. Een FPS hangt dus meestal niet hoger dan 5kB. Je kan dit in pc games wel instellen maar zelfs al zet je de rate op 20kB/sec dan wordt er doorgaans nog steeds maar een paar kB gebruikt aangezien meer niet nodig is.

[...]
Absoluut niet waar, packetsize, receive window en mtu verschillen doorgaans nooit/ hebben niets te maken met de kracht van de hardware. Het verschil doet er in de praktijk ook niet echt veel toe. Nogmaals, het soort game bepaald de hoeveelheid verstuurde informatie, niet de grafische pracht of het systeem zelf.
Klinkt logisch, mag je me uitleggen waarom MK online maar 4 player gaat worden 8)7 En ik weet heus wel wat er we en niet verzonden wordt...ik ben toch niet gek ;) Het lijkt er zelfs op dat de meeste online games maar tot 4 players gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door S2S op 29-09-2005 23:10 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Verwijderd

S2S schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:59:
[...]

Klinkt logisch, mag je me uitleggen waarom MK online maar 4 player gaat worden 8)7 En ik weet heus wel wat er we en niet verzonden wordt...ik ben toch niet gek ;) Het lijkt er zelfs op dat de meeste online games maar tot 4 players gaan.
Dat zal waarschijnlijk wel te maken hebben met lag/test-fase. Maar niet zoals werd gezecht dat een DS-game per definitie minder data gebruikt dan een Revolution game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:33:
[...]

Vraag me af of er ook nog iets van nintendo in dat 90s pakket zit. In ieder geval een zooi jaren '90 dvd's en cd's, en een Furby (w00t!)... maar met zo'n actie zou je verwachten dat nintendo ook wel een paar retroprijzen heeft gedoneerd. :p
ik zal zien of ik dat kan doen. ik beloof niets, want moet nog meer doen vandaag :p maar ik moet toch even in utrecht zijn rond die tijd.
Jammer dat al m'n rode truien in de was zitten O-)
en voor een fuby ga ik helemaal m'n bed niet uit :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japanese Sales Sept 19 - 25

Software:
platform - title - publisher - this week - total
DS - Tamagotchi no Puchi Puchi Omisetchi - Bandai - 55,154 - 205,226
GBA - Shin Sangoku Musou 4 Moushouden - Koei - 53,631 - 256,668
DS - Famicom Mini: Super Mario Brothers (Reprint) - Nintendo - 50,565 - 237,951
PSP - Rhapsodia - Konami - 42,696 - new
GBA - Nou wo Kitaeru Otona no DS Training - Nintendo - 39,298 - 591,032
PSP - Gundam Battle Tactics - Bandai - 37,340 - new
PSP - World Soccer Winning Eleven 9 Ubiquitous Evolution - Konami - 28,657 - 135,539
GBA - Super Robot Taisen J - Banpresto - 28,325 - 123,768
DS - Yawaraka Atamajuku - Nintendo - 25,457 - 516,190
PS2 - Harukanaru Toki no Nakade 3: Izayoiki - Koei - 21,028 - new

Hardware:
platform - this week - last week - 2005 total - LTD
DS - 68,123 - 72,167 - 1,766,415 - 3,262,002
PSP - 50,629 - 70,152 - 1,335,996 - 1,818,252
GBM - 46,529 - 170,306 - 216,835 - 216,835
PS2 - 25,518 - 24,396 - 1,452,226
GBASP - 12,483 - 11,147 - 538,187 - 5,533,240
GC - 2,267 - 1,882 - 159,391
GBA 448 - 624 - 19,987
Xbox 98 - 109 - 10,111 - 470,546

Hardware - Console - Handheld
Weekly Total - 206,095 - 27,883 - 178,212
2005 Total - 5,499,103 - 1,621,693 - 3,877,410

Nintendo - Sony - Microsoft
Console Wk. - 2,267 - 25,518 - 98
Handheld Wk. - 127,583 - 50,629 - 0
Console YTD - 159,391 - 1,452,226 - 10,111
Handheld YTD - 2,541,414 - 1,335,996 - 0

edit:
Btw, Nintendo heeft een 'teaser' website van hun nintendo wifi-connection op internet gezet:
http://nintendowifi.com/

November it is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:33:
[...]
ik zal zien of ik dat kan doen. ik beloof niets, want moet nog meer doen vandaag :p maar ik moet toch even in utrecht zijn rond die tijd.
Ja ik hoorde er gisteren pas voor het eerst van. En juist 2 dagen geleden heb ik ja gezegd toen me gevraagd werd of ik vandaag extra kon werken. |:( Anders was ik zelf ook wel even gaan kijken, lijkt me wel grappig.
Jammer dat al m'n rode truien in de was zitten O-)
en voor een fuby ga ik helemaal m'n bed niet uit :X
Ha, ik heb er vroeger nooit eentje gehad. Maar het lijkt me heel irritant. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

offtopic:
Bedenk me net dat ik 12 games gekocht heb met die 3 voor 2 actie :| !

[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 01-10-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mag ik een vraagje stellen over die japanse charts? :P Kijk eens naar deze cijfertjes:

Hardware:
GBA 448 - 624 - 19,987

Hoe kan de Xbox nu in totaal 470,546 verkocht hebben in 2005 terwijl de GC maar 159,391 verkocht heeft? De GC verkoopt volgens mij altijd beter daarzo of is er een japanse game uitgekomen ofzo dat de Xbox sales ineens zo omhoog zijn geschoten? :?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

schnumi schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:35:
Mag ik een vraagje stellen over die japanse charts? :P Kijk eens naar deze cijfertjes:

Hardware:
GBA 448 - 624 - 19,987

Hoe kan de Xbox nu in totaal 470,546 verkocht hebben in 2005 terwijl de GC maar 159,391 verkocht heeft? De GC verkoopt volgens mij altijd beter daarzo of is er een japanse game uitgekomen ofzo dat de Xbox sales ineens zo omhoog zijn geschoten? :?
Bij de Gamecube ontbreken zo te zien de totaalcijfers over de jaren heen. Die 470.564 bij de XBOX zijn de totaalcijfers over meerdere jaren, die 159.391 bij de Gamecube zijn de verkopen van 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:33:
[...]

ik ben er toch niet langsgegaan. had helaas beetje weinig tijd ervoor.
Misshcien dat er nog foto's van zijn op 3fm ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Afbeeldingslocatie: http://3fm.nl/data/media//db_images/original/39327.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, beetje een overdaad aan vrouwelijke Mario's. ;)
En allemaal precies dezelfde kleren ook nog, wel erg toevallig. Zeker weinig animo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:35:

Hardware:
GBA 448 - 624 - 19,987

Nee je moet iets anders kijken:
Xbox vs GCN
This week - 98 vs 2,267
Last week - 109 vs 1,882
2005 total - 10,111 vs 159,391
Totaal alle jaren - 470,546 vs ???

Er mist inderdaad een getal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd stond een beetje vreemd.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Er is weer iets toegevoegd aan de sterrencatalogus: deze keer kun je er Nintendogs bestellen voor 6000 punten.

EDIT: Nintendogs is net uitverkocht.

[ Voor 16% gewijzigd door MetroidPrime op 03-10-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Bij Timesplitters: Future Perfect ben ik bezig met een league en ik kom niet verder dan: On the take; Virtual Brutality. Ik was bij het stukje "destroy the inner core", en kreeg de melding dat dat moest via "internal plasma explosions". Ik ging dus naar die grote apekop, ging eronder staan en gooide de plasma granaten in die kop van onderen, maar dat hielp niet :( . Ik doe het dus vast verkeerd; hoe moet het wel?

[edit]
Na goed zoeken gevonden, moet dus wel met plasmanades in de mond..

[ Voor 12% gewijzigd door Booth op 03-10-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens heb ik momenteel een erg interessant persoon gevonden die werkt voor THQ hij is daar: Director of Development.

Aardig hoog persoon en kende hem al langer maar pas sinds kort wist ik dus en ik dus gelijk over de Revolution vragen natuurlijk. :P

Wat ik zover weet:

Momenteel ligt de Revolution kwa specs idd achter op de Xbox360 en PS3 maar Nintendo heeft nog geen final hardware specs gegeven dus er is nog van alles mogelijk, Nintendo houdt de specs goed geheim. Hij zegt tevens dat je alle specs op het internet niet serieus moet nemen want er is nog niks bekent.

Ze krijgen binnenkort dev kits binnen en ook een route (zal wel een route zijn tot aan de final revolution) en dan werd die wel even opengehaalt om het allemaal goed te bekijken. :)

Zal jullie wel informeren mocht er meer loskomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

O ja en hij is ook erg lyrisch over de nieuwe controller. Hij prijst Nintendo vooral dat zij echt iets anders proberen en denkt dat de kans van slagen er hoog is. :) Toch leuk om te horen.

1 van de personen van THQ heeft ermee gespeelt (het was MP2 omgebouwt om te besturen met deze controller) en die zij dat je hiermee makkelijk iemand kan verslaan die met muis en toetsenbord zou spelen, dat lijkt mij dus erg positief. :)

[ Voor 39% gewijzigd door schnumi op 03-10-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Das idd leuk nieuws :) beetje inside info van THQ ik zelf ben ook enorm te spreken over de nieuwe controller...

Maar wat ik zo nu en dan eens opvang (student, school, trein, vrienden ;) ) is dat er nu een grote scheiding komt tussen "super vette controller !!!111" en "jahoor wat een k*tding zeker daar mee gamen, dacht ut niet" groep . Volgens mij is dit wel een belangrijk punt, want Nintendo moet echt even vette reclames gaan geven enzo zodat iedereen het nut van dat ding kan zien. Ook weet ik nu al, dat het nog zo fijn kan spelen, als Nintendo niet met meer of veel maar vooral goede shooters komt er toch een boel mensen het ding niet zullen kopen...

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchie! op 03-10-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het maakt mij niet zoveel uit als de specs slechter zijn vanwege dat ze weinig zeggen. Ik denk zelf dat ze de revolution heel erg hebben geoptimised zodat hij met waarschijnlijk mindere specs toch bijna even goed zal worden. Net zoals de gamecube bijna even goede kwaliteit van games heeft als de xbox. En wat zeggen die specs nou helemaal niks, ik weet al die verhaaltjes nog wel van de ps2 dat die ook vanwege die cell processoren zoveel x sneller zou zijn.
Weet iemand of de revolution makkelijk te programmeren word zodat de kosten hiervoor betrekkelijk laag blijven in tegen stelling tot de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Dat wil ik nu ook weten. Ik dacht voor de Cube makkelijk de devven was en voor PS2 niet (XBox leek veel op PC meende ik). Maar laatst las ik ergens (ik meen zelfs een quote in dit topic) dat de Cube weer heel lastig was om voor te devven. Wat ik wel heb gehoord is dat je met de Revo tools ongeveer hetzelfde werken als de Cube tools en dat de overgang dus relatief makkelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:26:
Dat wil ik nu ook weten. Ik dacht voor de Cube makkelijk de devven was en voor PS2 niet (XBox leek veel op PC meende ik). Maar laatst las ik ergens (ik meen zelfs een quote in dit topic) dat de Cube weer heel lastig was om voor te devven. Wat ik wel heb gehoord is dat je met de Revo tools ongeveer hetzelfde werken als de Cube tools en dat de overgang dus relatief makkelijk zou moeten zijn.
In een interview met iemand van Blizzard in het tijdschrift GamesTM werd er gezegd dat er niet zoveel verschil zat in het ontwikkelen van een spel voor de GameCube en de Xbox. Nintendo heeft zelf in het begin zelfs gezegd dat het ontwikkelen voor de GC vergelijkbaar zou zijn met het ontwikkelen voor de PC. Voor de Xbox geldt dit ook omdat de console gebaseerd is op PC technologie. De PS2 zou compleet anders zijn dan de Xbox en GameCube (en dus de PC) en veel moeilijker om voor te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik heb een nieuwe vraagstelling in de aanbieding, eentje die ik persoonlijk wel interessant vind:

"In hoeverre is Nintendo haar eigen grootste concurrent doordat ze zelf doorgaans de beste games maken tov de 3rd parties?"

Dus schrikken ze 3rd parties af omdat die zelden betere games maken dan Nintendo zelf?

Ik denk niet dat dit het geval is omdat Nintendo voornamelijk in haar eigen genres (platform, action adventure, party games, etc.) opereert. Het is wel zo dat in die genres 3rd parties het heeeel moeilijk hebben omdat ik wel vind dat Nintendo haar eigen genres erg goed beheerst.
Maar aan de andere kant is er dus een groot gat voor 3rd parties om de genres die het op andere genres goed doen ook naar de Cube te brengen (FPS, Racers, etc). Maar dat doen ze niet (meer), dus wellicht zijn wij als gebruikersgroep wel het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 08:48:
Ik denk niet dat dit het geval is omdat Nintendo voornamelijk in haar eigen genres (platform, action adventure, party games, etc.) opereert.
Dat zegt iedereen altijd wel, maar Nintendo heeft feitelijk maar 1 platformspel voor de gamecube uitgebracht (twee als je Wario World mee zou rekenen, maar dat vind ik eerder een side scrolling beat 'em up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Had IGN hier niet eens een heel artikel over geschreven?
Op zich zit er wel wat waarheid in de stelling. Ik hoor vaak dat mensen een GC juist voor de Nintendo games kopen en minder geïnteresseerd zijn in 3rd party titels. Vooral de grote massa sport games op andere consoles interesseert de gemiddelde GC bezitter maar zeer matig heb ik het idee.
Ik kan me voorstellen dat GC bezitters met een beperkt budget toch vaak voor Nintendo titels kiezen en daarmee 3rd party titels laten liggen.

EDIT:

Voor degenen die gamert.nl nog niet gevonden hebben:

http://www.newscientist.com/channel/info-tech/dn7890

Wat moeten we hier nou weer van denken. Klinkt redelijk in de buurt van de revo controller maar volgens mij met een stuk minder functies.

[ Voor 22% gewijzigd door rajackar op 04-10-2005 10:56 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

NoTimeRemains

I know

zijn er mensen die pokemon xd - gale of darkness al hebben of hebben gespeeld?
is het nu echt een rpg of neit?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
rajackar schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:57:
Voor degenen die gamert.nl nog niet gevonden hebben:

http://www.newscientist.com/channel/info-tech/dn7890

Wat moeten we hier nou weer van denken. Klinkt redelijk in de buurt van de revo controller maar volgens mij met een stuk minder functies.
Ik denk dat als Sony dit idee uitbouwt dat ze het lachend afleggen tegenover de Revo controller. Ding werkt met een camera die het licht van die "wand" volgt, het biedt lang niet de mogelijkheden van de Revo controller.

Over de Revo controller mogelijkheden gesproken. Ik had weer een (IMO) mooie hersenspinsel. Het gaat om FPS games en het vereist 2 revo controllers. Eentje moet je via een tuigje op je hoofd en de andere gaat in een gun-vorm. Deze gun heeft op handvat bij de duim zo puistgeval die ook op laptops hebt om mee te muizen. Door het ding op je hoofd kun je vrolijk rond kijken (nu ik dit typ klinkt het niet echt ideaal, maar ik typ vrolijk verder) en met de gun kun je dan lekker schieten. Het muisgeval onder je duim gebruik je om te lopen en strafen. Leek mij wel leip 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat de meeste mensen bereid zijn om een speciaal ding op hun hoofd te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:57:
Dat klinkt inderdaad heel erg hetzelfde. :o
Als dat zaklampje meerdere LED's heeft kan de webcam aan de hand daarvan (positie van de LED's t.o.v. elkaar) bepalen in welke stand je de magic wand houdt. Dan kun je dus echt bijna precies dezelfde dingen doen als bij Nintendo's controller.

Grootste verschil is dat je er bij Nintendo al die aanhangsels op aan kunt sluiten zodat je tegelijkertijd ook een controlstick etc. kunt gebruiken. De PS3 heeft al een standaard controller die je met 2 handen vast moet houden. Dus je kunt die magic wand alleen gebruiken bij specifieke spellen, en niet om bijvoorbeeld te aimen in MGS4. Het klinkt nu nog meer als een geinig extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik kreeg net een mooie quote van een vriend van me. Die jullie ook vast wel kunnen waarderen. :)
"It's like MS, sony, and Nintendo are in a race, and sony and MS keep building faster and faster cars, which are terribly awesome. Nintendo, on the other hand, built a goddamn time machine and went back in time and was at the end of the race before it started."
Komt van het Something Awful forum af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha vanitas die is goed! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:21:
Denk niet dat de meeste mensen bereid zijn om een speciaal ding op hun hoofd te zetten :)
Denk dat mensen flink hoofdpijn krijgen van tegelijkertijd het hoofd draaien en de tv in de gaten houden :P

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'De Wavebird komt terug', zegt Miyamoto
Toen de controller van de Revolution bekend werd gemaakt, raakten veel gamers in paniek. Hoe kan je nou FIFA spelen met een afstandbediening? Miyamoto stelt ons gerust.

Onze eigen Michiel had al gemeld dat Nintendo met een klassieke controller 'shell' voor de Revolution zou komen, maar dit zou vooral voor games als Golden Eye voor de N64 worden gebruikt. In een interview dat Miyamoto had met de websites Joystiq en Engadget meldt hij dat het design van de Wavebird gewoon weer van de kast wordt gehaald.

En waarom zou je een geweldige controller niet hergebruiken? De controller zal naast de afstandbediening worden uitgebracht en ontwikkelaars kunnen dus gewoon aan de slag met games voor deze controller. Het ligt dan ook voor de hand dat er ook 'gewone' games gaan uitkomen voor de Revolution die niet gebruik maken van de aparte controller. Een potje FIFA hoef je dus niet uit te vechten met een afstandbediening.

Tevens gaf Miyamoto in het interview aan dat het ontwikkelen van games voor de Revolution bijna hetzelfde zou zijn als voor de Gamecube. Ontwikkelaars zouden al aan de slag kunnen met titels voor de Revolution zonder dat ze een dev-kit hebben voor de nieuwe console van Nintendo.

Ook vroegen Joystiq en Engadget wat Miyamoto vond van het fake fanboy filmpje met de zogenaamde Revolution in de hoofdrol (je weet wel, met die virtual reality helm). Miyamoto gaf aan dat hij het filmpje nog niet had gezien, maar hij schreef het concept niet direct af. Wie weet zien we er nog iets van terug in de toekomst, of is dit wishfull thinking?
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp worden niet alle games gemaakt dat je ze moet spelen met de "AB". Aan de ene kant ben ik er blij mee, maar aan de andere kant ook weer niet. Nou gaat eigenlijk het "verplichte" revolutionaire weg, en wordt het dus veel makkelijker voor de makers van de games om te kiezen voor de normale besturing. Ik weet dus eigenlijk niet of ik hier blij mee moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik denk dat "verplicht" revolutionair voor bepaalde multiplatformuitgevers juist helemaal niet goed is, zeker in het begin niet, dus wat dat betreft is dit juist wel een goede middenweg.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Willybubba schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:04:
Ik denk dat "verplicht" revolutionair voor bepaalde multiplatformuitgevers juist helemaal niet goed is, zeker in het begin niet, dus wat dat betreft is dit juist wel een goede middenweg.
Idd, nu kan een spelontwikkelaar games maken met de "normale" controller OF de nieuwe controller. Wil je een goede game maken met de nieuwe controller, moet je toch wel een goed idee hebben (ook omdat je dingen moet aanpassen tijdens het ontwikkelen ervan) en nu kunnen ze nog lekker verder games maken op de huidige controller :)

Ik vind het wel goed :) persoonlijk hoef ik denk ik ook niet alle games te gaan spelen met de nieuwe controller.

Binnen kort verwacht ik ook, eindelijk, ingame beelden van de Revo. Gok zo op half tot eind oktober. Dit is gewoon een suggestie :D ik heb er geen bronnen van, alleen dat Jurjen misschien mag spelen met de Rev. namelijk in Seatle (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Aap schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:09:
[...]

Binnen kort verwacht ik ook, eindelijk, ingame beelden van de Revo. Gok zo op half tot eind oktober. Dit is gewoon een suggestie :D ik heb er geen bronnen van, alleen dat Jurjen misschien mag spelen met de Rev. namelijk in Seatle (dacht ik).
Ik denk dat hij net zoals matt alleen controller demo's te spelen zal krijgen. Aangezien er naar het schijnt nog geen final specs zijn en Nintendo er niet van houdt beelden te laten zien die niet van de echte hardware komen zal het nog wel even duren voor we ingame beelden gaan zien. Ik denk op zijn vroegst februari eigenlijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:44:
Dus als ik het goed begrijp worden niet alle games gemaakt dat je ze moet spelen met de "AB". Aan de ene kant ben ik er blij mee, maar aan de andere kant ook weer niet. Nou gaat eigenlijk het "verplichte" revolutionaire weg, en wordt het dus veel makkelijker voor de makers van de games om te kiezen voor de normale besturing. Ik weet dus eigenlijk niet of ik hier blij mee moet zijn...
Dit is geen slecht nieuws, aangezien developers van Nintendo suggesties krijgen om de nieuwe controller te gebruiken. Het is dus bijna net zo makkelijk om de nieuwe controller te gebruiken, ze hoeven immers niet meer na te denken over hoe het spel aangepast moet worden voor de nieuwe controller. Sommige spellen zullen dan inderdaad de nieuwe controller niet gaan gebruiken, maar ik heb eerlijk gezegd liever een spel dat er geen gebruik van gaat maken dan een spel waarbij de developer niet goed heeft nagedacht om de nieuwe controller te gebruiken en de nieuwe controller dus op een slechte manier gebruikt wordt. Bovendien zal de classic shell-controller nog steeds mogelijkheden hebben die de X360 en PS3 controllers niet zullen hebben.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.