Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 57 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.018 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Mwa PS2 heeft nu gewoon een grotere markt en sowieso meer. De grootste PS2 console schuiver is final fantasy met daarnaast GT. Dat soort titels mist Nintendo inderdaad heel hard. De GC heeft nu ook wel enkele goede RPG's maar met de launch was dat om te huilen.

[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 09:00 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk is dat inderdaad de smaak van meer mensen .... kijk wat anderen met de Cube hebben, heb ik met de PS2 en Xbox .... weinig titels die me aanspreken. Ik heb kennelijk een andere gamesmaak .... ik mis op de Cube alleen nog een Devil May Cry / Ninja Gaiden. Als dat niet komt met de Revo, zou dat erg jammer zijn. Ik heb ook een PS2 en Xbox, maar om nu te zeggen dat de titels binnenstromen, die mij aanspreken dan .... niet echt. Ik heb wel goeie titels voor dit krengen, maar zeker de Xbox .... ik zou hem nooit kopen als ik het over zou mogen doen .... alleen maar PC-achtige titels .... en alleen voor Ninja Gaiden en Panzer Dragoon Orta .... beetje zonde niet? ;). Met de PS2 word je tenminste nog om de zoveel tijd een aardige titel aageboden. Lees wel, ik ben echt een arcade gamer .... hou niet zo van turnbased RPGs, racegames (wel arcade racers) en FPS (op console dan), dus dan houdt het bij Xbox en PS2 wel senl op. Het FPS gedeelte kan veranderen .... als ik die nieuwe controler zie. Ik krijg het gewoon momenteel niet voor elkaar .... doe mij maar een muis/keyboard .... game experiences van de laatste jaren die echt indruk op me gemaakt hebben zijn toch zeker Metroid, Zelda, Prince of Persia, Devil May Cry, God of War .... ik vind dat soort games echt supervet .... daarnaast hou ik wel van die party games, dat online wordt zo overschat .... elke dag hetzelfde spelletje tegen andere mensen spelen .... ja, ik heb dat nu wel gezien .... samen spelen vind ik nog wel top, dus World of Warcraft wordt hier nog iedere dag gespeeld .... ;). Ik zeg niet dat alle games van Nintendo vernieuwend zijn, of eht moeten zijn .... ik zoek gewoon naar iets anders dan al die andere games die ik al zo veel in verschillende vormen gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Dat valt ook wel mee.

Uiteindelijk doe je elk jaar weer hetzelfde spel, misschien in een mooier kleurtje, en een aparte manier van besturing, maar verder is het .

Denken jullie echt dat de DS zoveel anders is?

Same voor de revolution.

In het begin zal het heel erg geweldig leuk zijn en alles, maar als je dan (zoals met de DS) er even genoeg van hebt, en een spel wil spelen wat je langer dan 10 minuten doet zonder rsi te krijgen, zoals een racespel of zo, dan kom je erachter dat het gewoon een racespel is, alleen dan in een hele lage kwaliteit. Blijven dus alleen de "aparte games" over.

Nintendo moet stoppen met apart proberen te zijn, en gewoon een spelcomputer maken.

Resident EVil 5, dat is een spel wat revolutions zou verkopen.

Kijk de verkoopcijfers van mario eens, er is gewoon gewoon steeds minder interesse voor. Dat moeten ze maar accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:41

TdV

Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:02:
...
Nintendo moet stoppen met apart proberen te zijn, en gewoon een spelcomputer maken.
...
NEEEEEEEEEEEEE; dat zou vreselijk zijn. Nog meer eenheidsworst. Dare to be different!

Misschien ben jij wat conservatief wat betreft games maar ik heb wel behoefte aan een nieuwe frisse blik op spellen. Waarom wil je zo graag dat Nintendo die rol als conventionele consolebouwer voor jou vervult? Je kan dan toch prima bij sony terecht of mis ik dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:36:
"mijn" opstelling kost 179 euro (ps2 singstar pack)

wat kost jou:

-gamecube:
-spel donkey konga+bongo
-bongo
-bongo
-bongo
Ik heb het zelf niet, maar wil wel even de rekensom voor je maken:
Gamecube: €69,-
Domkey Konga 2 + Bongo: €48,99
3xBongo: 3x€19,99=€59,97
Totaal: €177,96

I rest my case....

Verder denk ik ook dat de Cube geen succes is geworden vanwege de reeds genoemde redenen:
- Kiddy imago
- Gebrek aan third party support
- Gebrek aan een GT-killer of Halo-Killer

Vorige week had mijn huisgenoot overigens zijn dispuut over de vloer en die vroegen mij eerst ook waarom ik een Cube had gekocht, omdat Nintendo toch wel een beetje te blij was. Verder zeiden een paar jongens dat ze een X-doos hadden. Op een gegeven moment werd MK-DD opgestart en dat spel is (op voetbal na natuurlijk) de hele avond gespeeld. Volgens mij hadden ze nog nooit zo'n lol gehad met een spelcomputer. 2 jongens die een x-doos hadden zeiden toen ze weggingen dat ze ook een Cube wilden hebben (zeker nadat ze hoorden hoe belachelijk goedkoop hij is).
Ik vraag me af of er ook daad bij het woord wordt gevoegd, maar het geeft toch wel een beetje aan dat het kiddy imago ervoor zorgt dat een Cube niet gekocht wordt. Pas nadat iemand op een cube gespeeld heeft en dus de mogelijkheid heeft gehad om door het imago heen te prikken, overweegt die persoon om een Cube te kopen.

[ Voor 56% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-09-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Even in het algemeen over je posts hier op GoT.

Waarom ga je altijd tegen iedereen in, in welk topic dan ook in. B.v. in het Next-gen topic, het anime topic, en hier weer. Altijd als jij iets post dan is het precies het tegenovergestelde van hoe de rest van het topic denkt over de dingen die worden besproken in dat topic. Vind je het soms leuk ofzo als "relnicht" bekend te zijn.

Prima als jij dat leuk vind.

Waarom zou de revo enkel in het begin maar leuk zijn. Het lijkt me echt leuk om es een andere manier van besturen te vinden. En waarom zou je rsi krijgen. Ik denk dat de kans nu kleiner is dat je rsi krijgt als met een normale controller. Aangezien je nu veel verschillende bewegingen moet maken, en je de "controller" op zo'n manier kan vasthouden dat jij het fijn vindt.

En hoezo komt RE5 niet uit voor de Revo??

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:36:
"mijn" opstelling kost 179 euro (ps2 singstar pack)

wat kost jou:

-gamecube:
-spel donkey konga+bongo
-bongo
-bongo
-bongo

je betaalt meer en het is ook nog eens minder leuk. duidelijk een mening en ik vind Donkey konga leukerder als je dat wilt weten.

Dan is de keus voor veel (100 miljoen) mensen snel gemaakt. 2miljoen

edit: het is inderdaad andere koek.
Ik dacht dat je een genre partygames had, het is misschien niet eerlijk van Sony om een karaoke spel te maken omdat die altijd veel populairder zijn dan de rest. Het is hardstikke eerlijk van sony om zo'n game te hebben. De eyetoy mag je ook gerust een succes noemen en vind het ook beetje jammer dat het niet op de gamecube is. Niet dat ik het hele dagen zou doen, maar enkele keer zou het wel grappig zijn met wat vrienden. Iedere console heeft zo weer z'n eigen games. Niks mis mee.

btw, wat singstar aangaat, het is de 1e keer dat ik zoveel chicks rondom een spelcomputer gezien had ;) gaat het dan om chick rondje spel computer :) dat is ook maar 1x per jaar, op je vriendinsverjaardag.

(was verjaardag vriendin, maar toch :) )
Goed, waar gaat het nu bij jouw om? Natuurlijk is de ene spelcomputer duurder dan het andere maar is dat erg? alles is anders kwa prijs.
Die heb jij vast uit Ngamer :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 19:00
Ik ben blij dat jullie weer enthousiast zijn voor nintendo, maar probeer buiten de marketingpraat te kijken. De nieuwe controller is simpelweg 'maar' een controller. Je kan er preciezere dingen mee doen, maar dat maakt de spelvreugde niet groter.
Halo werke bijvoorbeeld met een controller ipv muis en toetsenbord. Om het verlies aan preciezie tegen te gaan zat er een beperkte mate van auto-aim in. Maakte dit het spel makkelijker? Nee, de AI gedroeg zich zo dat het de goede mate van moeilijkheid had, zonder je te ergeren aan het verlies van preciezie.
Kan ik race spelletjes alleen met een stuur spelen? Nee, een controller gaat even goed.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat na de eerste 2 weken spelen met de nieuwe controller je erachter komt dat je eigenlijk precies hetzelfde zit te doen als vroeger. Je gaat op dezelfde manier op in de spellen, zonder dat je nog door hebt dat je een controller in je handen hebt.
Het enige waar de extra preciezie een verbetering oplevert ten opzichte van vroeger, is met rts spellen. Maar zoals nu te zien is op de cube kan er goed gespeeld worden met simpelweg een controller, zie pikmin. Een ander soort spel waar de nieuwe controller ideal voor zou zijn, zou voor monkeyball spellen zijn. Maar dit is wederom weer perfect te spelen op de cube met de normale controller.

Voor mensen die normaal de concurrentie scheef aankijken omdat ze dingen zo hypen, worden
jullie ook behoorlijk ingepakt.

Meer preciezie is niet gelijk aan beter spellen.

Wat betreft de unieke dingen die met de controller gedaan kunnen worden, zoals bijvoorbeeld slaan met een tennisracket: ik zie niet in dat een tennisspelletje dan leuker wordt, waarbij het om tacktiek gaat waar je op het veld slaat en waar je je tegenstander heen stuurt. Hetzelfde bijvoorbeeld met een zwaardbeweging. Gevechten in windwaker zijn ook leuk en uitdagend, hierbij mis ik echt niet dat ik de letterlijke zwaardbeweging niet maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
JacquesDoekjes schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:11:
Ik ben blij dat jullie weer enthousiast zijn voor nintendo, maar probeer buiten de marketingpraat te kijken. De nieuwe controller is simpelweg 'maar' een controller. Je kan er preciezere dingen mee doen, maar dat maakt de spelvreugde niet groter.
Halo werke bijvoorbeeld met een controller ipv muis en toetsenbord. Om het verlies aan preciezie tegen te gaan zat er een beperkte mate van auto-aim in. Maakte dit het spel makkelijker? Nee, de AI gedroeg zich zo dat het de goede mate van moeilijkheid had, zonder je te ergeren aan het verlies van preciezie.
Kan ik race spelletjes alleen met een stuur spelen? Nee, een controller gaat even goed.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat na de eerste 2 weken spelen met de nieuwe controller je erachter komt dat je eigenlijk precies hetzelfde zit te doen als vroeger. Je gaat op dezelfde manier op in de spellen, zonder dat je nog door hebt dat je een controller in je handen hebt.
Het enige waar de extra preciezie een verbetering oplevert ten opzichte van vroeger, is met rts spellen. Maar zoals nu te zien is op de cube kan er goed gespeeld worden met simpelweg een controller, zie pikmin. Een ander soort spel waar de nieuwe controller ideal voor zou zijn, zou voor monkeyball spellen zijn. Maar dit is wederom weer perfect te spelen op de cube met de normale controller.

Voor mensen die normaal de concurrentie scheef aankijken omdat ze dingen zo hypen, worden

Wat betreft de unieke dingen die met de controller gedaan kunnen worden, zoals bijvoorbeeld slaan met een tennisracket: ik zie niet in dat een tennisspelletje dan leuker wordt, waarbij het om tacktiek gaat waar je op het veld slaat en waar je je tegenstander heen stuurt. Hetzelfde bijvoorbeeld met een zwaardbeweging. Gevechten in windwaker zijn ook leuk en uitdagend, hierbij mis ik echt niet dat ik de letterlijke zwaardbeweging niet maak.
Ik vind Halo en eigelijk alle fps's op consoles kut spelen. Nu weet ik dat dat bij nintendo ook de c-stick niet mee helpt, maar dan nog. Ik vind bijv. een FPS spelen met een pistool terwijl ik loop met m'n controlstickje in m'n andere hand echt wel veel leuker dan op de traditionele manier.

Denk aan monkeyball, het is veel cooler als je zelf echt de bal bent (de hele control) i.p.v. met het control stickje lopen te peelen. Zo kun je nog veel meer puzzel achtige games bedenken...

Kun jij trommelen met de huidige controller...

Ken jij iemand die voetbalgames kan spelen zonder eerst weet-ik-veel-hoeveel-keer te moeten oefenen met welk knopje ze ook alweer moeten indrukken om te koppen...

Denk aan de mogelijkheden bij mario party (ja allemaal EyeToy achtige toepassingen, maar is dat wel erg)...

Bedenk wel dat het lijstje van IGN door hun bedacht is, het heeft niets te maken met Nintendo (dus wie weet wat zij nog bedenken).

Het probleem is dat jij uitgaat van de bestaande controller (jij blijft hangen in het huidige paradigma), maar er komt een nieuwe, een nieuwe controller. Dit opent de weg naar nieuwe gameplay. Dit is ook zo'n beetje de enige manier om nog nieuwe gameplay te kunnen verzinnen (als je dan uit blijft gaan van bestaande spellen gebaseerd op de bestaande controller, ja dan schiet het niet op).

Natuurlijk wordt het nog maar afwachten in hoeverre spelletjesmakers dat kunnen...

/me Hoedje houdt er vertrouwen in. Lalalalalalalalalala :+

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 19-09-2005 12:41 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 13:07
Stel je eens voor hoeveel spannender Silent Hill (goed die komt er toch niet voor de revo, maar het gaat om het idee :D) zou zijn als je zelf met een zaklantaarn in je hand kan rondlopen. Door de controller krijg je meer het idee 'in' het spel te zitten, en dit is idd beter voor de spelervaring.
Je beseft ook dat je probeert goed te praten dat een spel zo wordt aangepast dat deze ook met gebrekkige controls is te spelen?

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voor de DS bezitters is dit wel interessant:
DS Demo's downloadbaar met Revolution

Naast het downloaden van 'gouwe ouwe' met behulp van de Revolution zal het mogelijk zijn om Nintendo DS demo's te downloaden...

Nintendo heeft het helemaal voor elkaar. Was de connectie tussen de GBA en GameCube nog een 'leuk' mislukt experiment. Slaan ze met de komst van de Revolution en de Nintendo DS even keihard terug. Zo is het wireless gamen met 2 DS'en een geweldige ervaring en zullen er een legio aan interactie mogelijkheden komen tussen de Revolution en de Nintendo DS. De eerste is vandaag bekend gemaakt; Het is mogelijk om via de Revolution Nintendo DS demo's te downloaden, om ze dan via de wireless mogelijkheden over te zetten naar je Nintendo DS. Verwacht ergens in oktober meer informatie over de Nintendo Wi-Fi Connection wanneer Satoru Iwata met een presentatie hierover op de proppen komt. Houdt M-Gaming en GameQube dus goed in de gaten omtrent de laatste 'draadloze-ontwikkeling'.
bron: http://www.gameqube.nl/article.php?id=12390

Verder ben ik het niet eens met deze stelling:
De nieuwe controller is simpelweg 'maar' een controller. Je kan er preciezere dingen mee doen, maar dat maakt de spelvreugde niet groter.
Ik denk dat de spelvreugde wel degelijk groter kan worden. Het is natuurlijk de vraag of het ook daadwerkelijk gebeurt, dat hangt natuurlijk af van hoe goed de controller daadwerkelijk blijkt te zijn en de ontwikkelaars. Ik speel een racegame toch echt liever in een speelhal (bv Sega Rally ofzo) dan thuis op de bank. Verder kan een controller ook nieuwe mogelijkheden geven. Denk aan FPS die eindelijk goed bestuurbaar worden op een console, maar ook spellen als Civilization (niet dat ik die voor een console verwacht) of C&C worden nu misschien goed speelbaar op een console.

Wat wel misschien zo is dat er een soort van "max" zit aan de maximale spelvreugde en dat het niet leuker wordt, maar dat oude spellen met oude controls ineens misschien minder leuk worden nadat je met de nieuwe controller hebt gespeeld. Ik denk bijvoorbeeld dat mensen in de tijd van de NES en SNES net zoveel lol hadden van hun spelcomputer als dat mensen nu hebben. Toch verover je de markt er niet meer mee, ook al zou de spelvreugde gelijk kunnen zijn en de kosten een fractie van wat je nu betaalt.

[ Voor 40% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-09-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was dat alang bekend of in ieder geval heel erg waarschijnlijk. Je download de DS demo's en de Revolution stuurt ze naar je DS. Volgens mij is het ook mogelijk om de Revolution te gebruiken als een soort van router die je op internet zet met je DS. Maar de Revolution gaat standaard online met WiFi, er is geen ethernet port. Dus als je online wilt met je DS kan je denk ik dus dezelfde WiFi ding gebruiken die je Revolution gebruikt. Maar je kan trouwens wel een USB -> Ethernet dingetje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:18:
[...]

Ik heb het zelf niet, maar wil wel even de rekensom voor je maken:
Gamecube: €69,-
Domkey Konga 2 + Bongo: €48,99
3xBongo: 3x€19,99=€59,97
Totaal: €177,96
Is de adviesprijs van een bongo serieus maar 19,99 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb gekeken wat die dingen bij Nedgame kosten. Het is misschien niet de adviesprijs, maar wel de normale straatprijs zou ik zeggen.

Verder zat ik me af te vragen of Nintendo misschien zou gaan inzetten op MMORPG games. Er werd toch gezegd dat de nieuwe Zelda de laatste in zijn soort zou zijn? Volgens mij leent de fantasiewereld van Zelda zich prima voor een spel als WoW. En Nintendo had nog wat verrassingen in petto met de Revolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 08:14:
[...]

Komt van IGN, de "Revolution FAQ" -> cube.ign.com
Later heeft Iwata in een tijdschrift bekend gemaakt dat het geen dongel aan de buitenkant wordt, maar een kleine interne toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JacquesDoekjes schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:11:

Dat is hetzelfde als zeggen dat je de analoge stick eigenlijk niet zo'n vooruitgang vindt op de d-pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:05:
Ik heb gekeken wat die dingen bij Nedgame kosten. Het is misschien niet de adviesprijs, maar wel de normale straatprijs zou ik zeggen.

Verder zat ik me af te vragen of Nintendo misschien zou gaan inzetten op MMORPG games. Er werd toch gezegd dat de nieuwe Zelda de laatste in zijn soort zou zijn? Volgens mij leent de fantasiewereld van Zelda zich prima voor een spel als WoW. En Nintendo had nog wat verrassingen in petto met de Revolution.
Voor zelda denk ik niet, maar wat dacht je van Pokémon?
Ik zelf zou het fantastisch vinden om in een grote wereld je eigen Pokémon te vangen, te trainen, en tegen andere mensen te vechten. Leagues uit te spelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Weet je dat er op GoT ook een zogenaamde "edit-knop" bestaat. :X

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

"De revolution controller maakt ons marktleider"

Zo sprak Jim Merrick, Nintendo Europe's marketingdirecteur.

Nou is het voor een marketingafdeling natuurlijk fantastisch als ze leuke uitspraken kunnen doen, maar is bovenstaande uitspraak niet wat al te gewaagd? Merrick vindt van niet.

"We hebben heel lang gesproken over hoe we gamespopulatie kunnen uitbreiden en we barrières kunnen doorbreken. Met deze nieuwe controller gaan we dit bereiken.

We hebben formidabele tegenstanders en ik ga geen grote uitspraken doen, maar de Revolution geeft ons de mogelijkheid nieuwe groepen consumenten aan te spreken die voorheen nog nooit bereikt zijn.

En het spreekt ook hardcore gamers aan, samen met de mogelijkheid om een hele hoop mensen terug aan het gamen te krijgen."

Merrick verwacht dat de grote concurrenten zullen geinpsireerd raken door de simpele controller. "We staan op het punt 20 jaar design aan controllers weg te gooien, waar Nintendo mee kwam, en een nieuwe weg in te slaan."

Merrick verwacht geen verdere problemen met de verschillende formaten televisie en beeldschermen over de wereld. "It works with LCD's, plasma screens, projectors... Everything. I guarantee it."

Nintendo koos er bewust voor geen games te laten zien op de Tokyo Game Show, omdat men bang was dat de kijkers het te veel over polygonenaantallen zouden hebben.

En alhoewel de Revolution controller één van de grootste troeven is die Nintendo op dit moment heeft, beweert Merrick dat er nog meer nieuwe dingen aan zullen komen.

"Let's just say we have more surprises in store."
Lekker schaamteloos van fok gekopiert :Y)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik denk ook dat de toegevoegde waarde van de nieuwe controller veel groter is dan alleen een nieuwe manier om games te spelen. Er is zoveel mee mogelijk, maar wat nu belangrijk is is dat het ook de oude games mogelijk maakt.
Wat mij boeit is dat het voor een hoop games zoals sport games maar ook RPG's een nieuwe dimensie van 'skill' introduceert. Laat me een voobeeld geven. De eerste Harry Potter game had een magie systeem waarmee je symbolen kon tekenen. Zoiets zou natuurlijk perfect in turnbased RPG kunnen worden gedaan waarbij de nauwkeurigheid van je spreuk er op aan komt hoe goed je de vorm kunt maken. Ik denk dan ook dat het voor een aantel genres direct voordeel oplevert (FPS, RTS) en dan andere genres langer of misschien wel altijd op de oude manier gespeeld blijven worden maar dat er ook een hoop nieuwe spelwijzen en misschien wel genres zullen komen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
disjfa schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:23:
[...]

Lekker schaamteloos van fok gekopiert :Y)
Quote is wel wat verdraaid, het moet zijn 'De controller zou ons marktleider kunnen maken'.

developers over de Revolution (positief :))

[ Voor 23% gewijzigd door Xrenity op 19-09-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Xrenity schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:52:
[...]
Quote is wel wat verdraaid, het moet zijn 'De controller zou ons marktleider kunnen maken'.
Mischien zou het kunnen dat als er iets gebeurt dan zou het kunnen dat.

^^ klinkt positief hé. Maar dan win je nooit. Ik DOE! Klaar. En zo denkt nintendo nu ook en dat is alleen maar beter :Y)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
Hoedje schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:38:
[...]

Ik vind Halo en eigelijk alle fps's op consoles kut spelen. Nu weet ik dat dat bij nintendo ook de c-stick niet mee helpt, maar dan nog. Ik vind bijv. een FPS spelen met een pistool terwijl ik loop met m'n controlstickje in m'n andere hand echt wel veel leuker dan op de traditionele manier.

Ken jij iemand die voetbalgames kan spelen zonder eerst weet-ik-veel-hoeveel-keer te moeten oefenen met welk knopje ze ook alweer moeten indrukken om te koppen...
Het merendeel van de mensen die ik fps op consoles heb zien spelen kunnen er op een gegeven moment wel overweg mee. De nieuwe controller zorgt ervoor dat mensen het wel sneller kunnen leren (zou kunnen, want ik denk dat het nog steeds een coordinatie kwestie is), maar het eindresultaat komt op hetzelfde neer. Wat betreft de muziekspelletjes, ik heb niet kunnen trommelen met mn controller, maar ik kon wel mijn auto bouncen in san adreas op het ritme van de muziek O-)
[...]

Denk aan monkeyball, het is veel cooler als je zelf echt de bal bent (de hele control) i.p.v. met het control stickje lopen te peelen. Zo kun je nog veel meer puzzel achtige games bedenken...
Mijn punt was dat een spelletje wat perfect is voor de nieuwe controller, met zijn tilt sensoren ed, ook goed gespeeld kan worden op de oude controllers.
[...]

Het probleem is dat jij uitgaat van de bestaande controller (jij blijft hangen in het huidige paradigma), maar er komt een nieuwe, een nieuwe controller. Dit opent de weg naar nieuwe gameplay. Dit is ook zo'n beetje de enige manier om nog nieuwe gameplay te kunnen verzinnen (als je dan uit blijft gaan van bestaande spellen gebaseerd op de bestaande controller, ja dan schiet het niet op).
De voorbeelden die ik gebruikte waren inderdaad gebasseerd op huidige spellen, omdat mensen deze kennen. Ik liet eerst zien dat de preciezie van de controller weinig uitmaakte. Een muis is stukken beter en preciezer als een huidige controller, maar de spellen (mits ze goed voor een controller gemaakt zijn) zijn even goed te spelen. Met een muis kan je ook dingen (zoals figuren tekenen) die op een console niet kunnen. In black and white kwam dit bijvoorbeeld ook voor. Maar er zijn genoeg aanpassingen te vinden dat het op een huidige controller ook gedaan kan worden.
De controller is, zoals de naam zegt, een manier om een personage in een spel te besturen. Als je in het spel opgaat, dan merk je de controller niet meer. Daarom, wat hier dikwijls gezegd wordt, zijn de spellen het belangrijkst. Spellen blijven in mijn mening even leuk als met de oorspronkelijke controller.
D3ft0n3 schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:53:
Stel je eens voor hoeveel spannender Silent Hill (goed die komt er toch niet voor de revo, maar het gaat om het idee :D) zou zijn als je zelf met een zaklantaarn in je hand kan rondlopen. Door de controller krijg je meer het idee 'in' het spel te zitten, en dit is idd beter voor de spelervaring.
Je beseft ook dat je probeert goed te praten dat een spel zo wordt aangepast dat deze ook met gebrekkige controls is te spelen?
Bij silent hil 2 had ik al controle over waar ik mijn zaklamp heen wees. Ik was al behoorlijk genoeg 'in' het spel. Mijn voorbeeld over gebrekkige controls is dat het voor de spelervaring niet uitmaakt (mits het spel goed uitgevoerd is). Bij halo dus de auto-aim die het gebrekkig zijn van de controller compenseert, maar dit op een zodanige manier dat het niet opvalt en het spel nog steeds een uitdaging blijft.
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:11:
[...]

Dat is hetzelfde als zeggen dat je de analoge stick eigenlijk niet zo'n vooruitgang vindt op de d-pad?
Wat ik wou zeggen is dat de nieuwe controller een vooruitgang is, MAAR niet de vooruitgang die jullie ervan maken. Je krijgt meer controle over het spel, maar het eindresultaat zal niet zoverre verschillen als met de huidige generatie spellen. Analoge sticks was een goede vooruitgang t.o.v. digitale pads, maar ik zie veel voorbeelden bij huidige spellen waarbij de nieuwe controller perfect zou zijn, en de huidige controllers ook nog goed presteren (monkeyball, fps ed).

Begrijp me niet verkeerd: de nieuwe controller is een vooruitgang (hoop ik, ik weet niet hoe vermoeiend het zou zijn), maar het eindresultaat zal weinig verschillen met huidige bestuurmethodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
JacquesDoekjes schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:48:
Het merendeel van de mensen die ik fps op consoles heb zien spelen kunnen er op een gegeven moment wel overweg mee. De nieuwe controller zorgt ervoor dat mensen het wel sneller kunnen leren (zou kunnen, want ik denk dat het nog steeds een coordinatie kwestie is), maar het eindresultaat komt op hetzelfde neer. Wat betreft de muziekspelletjes, ik heb niet kunnen trommelen met mn controller, maar ik kon wel mijn auto bouncen in san adreas op het ritme van de muziek O-)
Jij wilt zeggen dat je sneller kunt reageren met je pookjes dan met de Rev. controller, of, laten we is gek doen, de muis?
Mijn punt was dat een spelletje wat perfect is voor de nieuwe controller, met zijn tilt sensoren ed, ook goed gespeeld kan worden op de oude controllers.
Vissen kan, maar dan way minder leuk. Slaan met een honkbal knuppel kan, maar dan een stuk minder leuk. Get the idea?]
Als je in het spel opgaat, dan merk je de controller niet meer. Daarom, wat hier dikwijls gezegd wordt, zijn de spellen het belangrijkst. Spellen blijven in mijn mening even leuk als met de oorspronkelijke controller.
Klopt, maar die drempel van 'in het spel komen' wordt lager en dus toegankelijker voor mensen die geen pro gamerts zijn.
Bij silent hil 2 had ik al controle over waar ik mijn zaklamp heen wees. Ik was al behoorlijk genoeg 'in' het spel. Mijn voorbeeld over gebrekkige controls is dat het voor de spelervaring niet uitmaakt (mits het spel goed uitgevoerd is). Bij halo dus de auto-aim die het gebrekkig zijn van de controller compenseert, maar dit op een zodanige manier dat het niet opvalt en het spel nog steeds een uitdaging blijft.
Ik zie het met een pookje richten of het daadwerkelijk zelf richten toch wel anders. Je kunt sneller reageren en tegelijkertijd lopen lijkt me makkelijker :)
Wat ik wou zeggen is dat de nieuwe controller een vooruitgang is, MAAR niet de vooruitgang die jullie ervan maken. Je krijgt meer controle over het spel, maar het eindresultaat zal niet zoverre verschillen als met de huidige generatie spellen. Analoge sticks was een goede vooruitgang t.o.v. digitale pads, maar ik zie veel voorbeelden bij huidige spellen waarbij de nieuwe controller perfect zou zijn, en de huidige controllers ook nog goed presteren (monkeyball, fps ed).

Begrijp me niet verkeerd: de nieuwe controller is een vooruitgang (hoop ik, ik weet niet hoe vermoeiend het zou zijn), maar het eindresultaat zal weinig verschillen met huidige bestuurmethodes.
Ik denk dat je de controller onderschat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo koos er bewust voor geen games te laten zien op de Tokyo Game Show, omdat men bang was dat de kijkers het te veel over polygonenaantallen zouden hebben.
Zou dat geweest zijn omdat de revolution zo veel of juist zo weinig polygonen tegelijk op het scherm kan toveren? ;)

Ergens anders las ik dat iemand van Nintendo had gezegd dat ze nog geen spellen hadden laten zien, omdat ze het zo leuk vonden om te zien hoe iedereen op internet nu ideeën begon te verzinnen hoe de controller gebruikt zou kunnen worden.
(En vervolgens verzinnen de mensen de meest krankzinnige ideeën, en zijn ze vervolgens teleurgesteld als ze zien wat de spellen uiteindelijk kunnen doen met de controllers.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:17:
[...]

Zou dat geweest zijn omdat de revolution zo veel of juist zo weinig polygonen tegelijk op het scherm kan toveren? ;)

Ergens anders las ik dat iemand van Nintendo had gezegd dat ze nog geen spellen hadden laten zien, omdat ze het zo leuk vonden om te zien hoe iedereen op internet nu ideeën begon te verzinnen hoe de controller gebruikt zou kunnen worden.
(En vervolgens verzinnen de mensen de meest krankzinnige ideeën, en zijn ze vervolgens teleurgesteld als ze zien wat de spellen uiteindelijk kunnen doen met de controllers.)
Hoezo, ik heb werkelijk nog niemand gelezen die negatief was over de controller omdat het niet was wat ze hadden gehoopt. Je krijgt nu hetzelfde idee bij de games. Daarnaast levert dit weer discussie op forums etc. Dus een soort van gratis marketing ...

Ik denk dat dat van die polygonen ook wel waar is. Ga maar is lezen in het next-gen topic. Iedereen, maar dan ook iedereen heeft het over hoeveel mooier de Xbox 360 wel niet is dan de PS3 en vica versa (hebben wij toch een leukere en meer creatieve discussie over de mogelijkheden van de controller). Ff een linkje naar het topic: [rml]Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [ Deel 2][/rml], het is jammer dat ze allemaal zo serieus zijn, want het is best wel grappig om te lezen (fok waardig :D ).

@JacquesDoekjes:
Misschien heb je gelijk, misschien ook wel niet. Ik denk dat we toch allemaal moeten afwachten totdat de revolution en de games er zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 19-09-2005 18:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
Hoedje schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:35:
[...]

@JacquesDoekjes:
Misschien heb je gelijk, misschien ook wel niet. Ik denk dat we toch allemaal moeten afwachten totdat de revolution en de games er zijn.
Zeker! Wat ik dus zeg is temper de verwachtingen van de controller: het gaat nog steeds om de games. Wat is eigenlijk de verwachte release datum van de revolution?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
JacquesDoekjes schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:22:
[...]

Zeker! Wat ik dus zeg is temper de verwachtingen van de controller: het gaat nog steeds om de games. Wat is eigenlijk de verwachte release datum van de revolution?
In ieder geval na de E3 van 2006, daarnaast heeft Nintendo gezegd niet de laatste te willen zijn. Tot slot is duidelijk geworden via de geheugenmaker (ja, vaag maar waar) dat de releasedatum ergens in de zomer van 2006 moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Hoedje schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:28:
[...]

In ieder geval na de E3 van 2006, daarnaast heeft Nintendo gezegd niet de laatste te willen zijn. Tot slot is duidelijk geworden via de geheugenmaker (ja, vaag maar waar) dat de releasedatum ergens in de zomer van 2006 moet liggen.
De geheugeleverancier moet het geheugen leveren, dus aan de hand van hoeveel geheugen Nintendo besteld kunnen ze gokken wanneer de console gelanceerd wordt. Ubisoft heeft overigens gezegd dat de console zeker voor het einde van 2006 wereldwijd te koop zal zijn en dat de Europese launch zeker vóór de Europese launch van de PS3 zal zijn.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:05:

K, khad er laatst namelijk snel eentje nodig en toen gekocht voor 40 euro :( Ze kosten bij de FRS (ik heb net ff gekeken) 35 euro. Dus dan ben ik alweer veel minder afgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het is zoals anderen al zeggen:

"gewoon een andere manier om een spelletje te spelen"

kijk maar naar de nintendo DS. De beste momenten duren het kortst.
En dan gaan jullie klagen dat splintercell en kut uitziet en rot speelt... (8>
Je vraagt er toch om als je een DS koopt, je koopt het ding voor die unieke spelervarinkjes, niet om hele epische gevechten te voeren in splintercell land of whatever.

Het is een leuke controller en zo, maar toch, zouden jullie niet veel liever Resident Evil 5 spelen?

Nu komt het zeker hoor.

"nee man, resident evil 5 is veel te stom, helemaal niet in de sfeer van Nintendo, het moet vrolijker en leuker te besturen zijn.."

zucht, ik geloof echt dat het leuk kan zijn. Feel the magic is bijvoorbeeld echt helemaal top en geweldig, maar het zou jammer zijn als zulke spellen andere "echte" (als in je kan er tientallen uren instoppen) games zouden uitsluiten.

En er komt ook een losse, echte controller voor de revolution, maar is dat niet helemaal stom?
wil je resident evil spelen, moet je een extra apperaat erbij kopen.
De markt waar nintendo zich op focust wordt ieder jaar gewoon kleiner.

En nog even dit, knoop dit in je oren, maar jullie worden echt niet unieker op het feit dat jullie ipv een xbox een gamecube hebben. Maak jezelf maar nisk wijs hoor.

Er zijn duizenden, miljoenen als jullie, en die gaan er helemaal niet prat op, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja Elia, je hebt me overtuigd. Je hebt helemaal gelijk! De Revolution is de meest waardeloze console die ooit gereleased zal worden en de PS3 ownt niet alleen de Revolution maar ook nog eens de 360 en misschien zelfs de PS4!

Nog ff een vraagje voor verdere posts. Zou je minder enters kunnen gebruiken? Dus niet na elke zin een enter en niet twee enters tussen je 1 regelige alinea's.

[ Voor 29% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-09-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:11:
"nee man, resident evil 5 is veel te stom, helemaal niet in de sfeer van Nintendo, het moet vrolijker en leuker te besturen zijn.."
Wie is hier nou bevooroordeeld. :X
En er komt ook een losse, echte controller voor de revolution, maar is dat niet helemaal stom?
Wij zegt dat het niet bij het standaard pakket zit...?
En nog even dit, knoop dit in je oren, maar jullie worden echt niet unieker op het feit dat jullie ipv een xbox een gamecube hebben. Maak jezelf maar nisk wijs hoor.

Er zijn duizenden, miljoenen als jullie, en die gaan er helemaal niet prat op, dus...
Eh... O... K... :/

Waarom zou je uniek (hoezo uniek, er zijn maar 3 consoles) willen zijn door je keuze qua consoles.
Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:18:
Nog ff een vraagje voor verdere posts. Zou je minder enters kunnen gebruiken? Dus niet na elke zin een enter en niet twee enters tussen je 1 regelige alinea's.
* Vanitas agrees.

Dit heb ik ook al es eerder gezegd.

[ Voor 16% gewijzigd door Vanitas op 19-09-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het heeft niet echt te maken

met alinea's enzo.

- kijk, het zit zo
- er was een keer een gast
- en hij zei er iets van
- ik dacht na over het bestaan van andere personen.
- hoe dit iemand zijn leven beter zou moeten maken
- ondanks dat ontbreekt elke samenhang

dus ik drukte 3 keer erop.

enter, anderen noemen het return.

en ze keerden terug.

allemaal keerden ze terug.

Btw,
het was helemaal geen reunion zoals bij FFVII.

Ze zaten gewoon achter hun pc's dit te lezen.

Ik bedacht me dat hun bestaan nog zieliger was dan het mijne.

Daarom stopte ik niet, tot ieders verdriet.

Dus, als je mij een keer, op straat ziet.
loop dan door, en vergeet je doel niet.

wat ik wil zeggen, tegen de muur praten heeft meer effect, ik druk op return wanneer ik dat wil

ontopic:
De revolution moet ook spraakgestuurd zijn, dan kan je in een spel een team coachen.
Zoals in dat pikachu spel.

Of een spel waar je op een paard zit, je kan hem dan 'zwepen' (niet sexueel ofzo), en je kan roepen "ga paard! ga paard!"

dit moet gewoon unieke spelsituaties opleveren.

edit: terwijl ik me verveel zat iemand dus serieus een reactie te bedenken ... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
hehe, zo saai is mijn leven nu ook weer niet als ik daar aan denk, bedankt ervoor :P

[ Voor 10% gewijzigd door Faust op 19-09-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:25:
edit: terwijl ik me verveel zat iemand dus serieus een reactie te bedenken ... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit is een serieus forum. Als jij je niet kan gedragen...... :{

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Het is een leuke controller en zo, maar toch, zouden jullie niet veel liever Resident Evil 5 spelen?
Geloof me RE5 komt ook gewoon op de Rev. Nu kappen met zeuren en ga ergens anders posten s.v.p. Ik hoef van jou niet 20x per dag hetzelfde te lezen. Overigens weet ik wel HEEL zeker dat RE5 super te spelen zal zijn op de Rev controller + nunchak expansion.

[ Voor 18% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
http://ps2.ign.com/objects/498/498663.html#reviews

dit is een voorbeeld voor een goede spraakgestuurde game

je kan de hond commando's geven met je stem.

Met de controller zou je hem dan kunnen aaien of zo, ala nintendogs :)

toch wel de shit dan.

En als er een goed verhaal in zit, dan is het helemaal een topper. Het gevaar bestaat namelijk dat er maar een paar levels zouden zijn.

edit: resi evil5 is een voorbeeld dat "conventionele games" zich slecht lenen voor zo'n unieke aanpak als bijv. de revolution.

http://media.ps2.ign.com/media/498/498663/img_1659510.html

kijk, dit is ook zo cool, hier moet je je eruit lullen via de microfoon :)

wie heeft btw dat pikachu spel gedaan en kan me er iets over vertellen?

[ Voor 34% gewijzigd door Faust op 19-09-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Commando's geven/ontvangen is iets wat me oeroude plantronics headset al kan. Zo kan ik bijvoorbeeld in UT de naam van het gewenste wapen noemen en vervolgens krijg ik die ook.

hahahaha..
edit: resi evil5 is een voorbeeld dat "conventionele games" zich slecht lenen voor zo'n unieke aanpak als bijv. de revolution.
En dat weet jij nu al omdat....Resident Evil 5 uiteraard al uit is en ondanks dat diverse kenners op gaming gebied al melden dat de Rev. controller gigantisch goed reageert en voor o.a. FPS games e.d. gelijk of zo niet beter werkt dan een keyboard/muis combinatie heb jij, iemand die er nog 0,0 mee gespeeld heeft, gelijk en werkt het voor geen meter.

Maar even serieus nu..stop met posten. Ik hoef niet constant te horen dat je geliefde ps2 en ps3 veel beter zijn. Ik loop ook niet in alle PSP en PS2/PS3 topics te zaniken dat je er voornamelijk cashcow spellen op kan spelen.

[ Voor 100% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
De unieke methode waarbij je bij de DS bijvoorbeeld een racespel kan besturen,
wekt bij velen van jullie irritatie op.
Ik heb het over jullie posts van Ridge racer.

Ik trek die lijn gewoon door naar andere games.
Ik kan net zo goed Splintercell zeggen.

Ik heb lang nagedacht over hoe resident evil 5 zou kunnen werken, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat bijvoorbeeld Resident Evil 4 leuker zou zijn als je het op een andere manier zou besturen.

IK ben gewoon bang dat je dan het ridge racer/ splintercell verhaal krijgt.
Wat is daar mis mee?
Dit is toch een forum waar je je zulke dingen mag afvragen?

en ik begrijp ook dat er een gewone controller komt, je moet immers er ook gamecube games op kunnen spelen volgens alles, maar is dat niet raar? De unieke spellen zijn toch meestal in de minderheid (zie DS), je zou eerder verwachten dat die afstandsbediening er als extra bijkomt.

[ Voor 19% gewijzigd door Faust op 19-09-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:48:
Dit is toch een forum waar je je zulke dingen mag afvragen?
Jep maar dit is het enige wat je kan posten en dat weten we nu wel. Een keer is een leuke inbreng. Maar als het enige wat je kan posten elke keer hetzelfde gedreun zonder enigsinds zinsopbouw is dan wekt dat irritatie op. Ik denk dat ik niet de enige ben :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nee je loop te bleren ipv te discussieren. Bovendien willen slechte oplossingen in games niet zeggen dat de techniek slecht is. Overigens pak je ook echt de allerslechtste voorbeelden er uit om je punt te maken. De games waar het touchscreen briljant werkt vergeet je voor het gemak. Hiernaast vergelijk je touchscreen met volledige vrijheid in beweging met de revolution, wederom een verschrikkelijk kromme vergelijking. Ik denk dat ik voor meerdere users spreek als ik zeg dat je manier van posten mateloos irriteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
:)

hoe leuk is het dan om telkens te lezen

"wat is de revolution toch cool, dat ik hier niet eerder aan gedacht heb, echt geweldig"

etc etc etc.

Iemand vroeg bijvoorbeeld wat er fout was aan de gamecube, als je daarop reageert dan krijg je dit over je heen... :?

quote:

"Feel the magic is bijvoorbeeld echt helemaal top en geweldig, maar het zou jammer zijn als zulke spellen andere "echte" (als in je kan er tientallen uren instoppen) games zouden uitsluiten."

is iemand het hier niet mee eens dan?

[ Voor 33% gewijzigd door Faust op 19-09-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:52:
Iemand vroeg bijvoorbeeld wat er fout was aan de gamecube, als je daarop reageert dan krijg je dit over je heen... :?
Als je het bediscussiert en een normaal punt maakt ipv "ja maar ik weet het toch beter en ik gebruik stompzinnige zinsopbouw zonder enig punt te hebben" dan kan het ook wel.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik zie liever 100 mensen in een Revolution topic bleren dat het zo fantastisch is (zonder constant te zeuren over Sony/MS) dan iemand die continue aan het trollen is. Dit topic is eigenlijk altijd een gezellige boel maar elke keer als jij na een maand of 2 afwezigheid weer komt trollen is het weer raak.

[ Voor 30% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
MaxBurn schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:55:
Ik zie liever 100 mensen in een Revolution topic bleren dat het zo fantastisch is (zonder constant te zeuren over Sony/MS) dan iemand die continue aan het trollen is. Dit topic is eigenlijk altijd een gezellige boel maar elke keer als jij na een maand of 2 afwezigheid weer komt trollen is het weer raak.
sorry.

Okee, bij deze dus:

Revolution gaat ownen!!

waarom?

okee, MGS4, leuk. Resident Evil5...leuk.
FF XIII, leuk.

maar het is gewoon hetzelfde spel in een ander jasje!!

niemand heeft een spel voor de recolution gezien, maar het feit dat spellen ontworpen worden met een unieke controller in gedachte, geeft in ieder geval al hoop!

de eyetoy was leuk, maar na 1 spel heb je het wel gezien.

Ik hoop dat nintendo het interssant weet te houden want ze hebben een 'casual' gamer zoals mijzelf zeker benieuwd gemaakt!!

geef me een N.. geef me een I...geef me -etc

N.I.N.T.E.N.D.O. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet dat jullie reageren op die elia... ga lekker door met discussieren en laat die jongen voor spek en bonen mee kijken... duidelijk iemand die sociaal-contact gestoord is en zich niet geroepen voelt zich aan te passen aan zijn mede-forummers of met enig getogenheid te discussieren.

ik lurk graag mee in dit topic, maar vind het ronduit zonde dat het nu al bijna een pagina moet gaan over dat jongetje..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nee ik ben ook klaar nu :)... Negeer hem wel.

ONTOPIC:
Ben ik de enige die vindt dat de hints in Killer 7 er wel erg dik op liggen in Normal mode? Ben nu aan het eind van chapter 2 en zat nog nergens vast :(
Ik vind het verder een leuke game maar de stemmetjes irriteren me wel een beetje, terwijl ik begreep dat de JAP versie wel goede stemmen heeft (in het Engels nota bene!)

[ Voor 98% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Bij UT gebruik je je stem om een wapen te wisselen, dat is gewoon de functie van een knop overnemen.

In dat deka voice moet je iemand gerust stellen, er wordt dan gelet op de toon van je stem > dit is een nieuwe functie die je met knoppen niet kan hebben.

Op die manier kan je idd aan heel veel spellen iets verbeteren.

Het zou bijvoorbeeld cool zijn in resident evil 5 een zombie van je af kan schudden door de controller te schudden.
Of ingame een doosje omdraaien zodat een sleutel eruit valt.

Zolang die dingetes subtiel zijn, ,et het aardig kunnen werken.

^^^^
zo dit positeif genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja... nu ik hier dan toch gepost heb.. ik vraag me wel af hoe ze je positie in een 3d ruimte bepalen dmv 2 sensoren.. (was geloof ik al eens eerder langsgeweest!).. simpele wiskune leert mij dat je met 2 sensoren (dus 2 afstanden, dus 2 circels) meestal 2 punten zal krijgen (tenzij je er precies tussen in gaat staan!)

Hoe doen ze dat? is de rev zelf ook een sensor? of maakt het niet zo veel uit aangezien het voor het registreren van enkel de beweging niet uit maakt om te weten wat je preciese coordinaten zijn (want volgens mij krijg je gewoon 2 dezelvde bewegingen, enkel op andere plekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dat was al wat normaler...dus reageer ik.
In dat deka voice moet je iemand gerust stellen, er wordt dan gelet op de toon van je stem > dit is een nieuwe functie die je met knoppen niet kan hebben.
En dat is dus net alsof je tegen een hond praat inderdaad :) Al zeg je met kalme stem sterf trut ik hoop dat je zelfmoord pleegt dan is dat prima...is toch niet echt zo fantastisch :) Overigens heb je dat ook in Nintendogs. Ik heb het nog even opgezocht, je moet dus wel van te voren bepaalde teksten opnoemen anders snapt het spel er niets van. Er zit dus geen aangeleerd gedrag/AI in. Het doet niets meer dan de al tientallen jaren beschibhkare (en steeds beter wordende) speech-to-text translators.
Hoe doen ze dat? is de rev zelf ook een sensor? of maakt het niet zo veel uit aangezien het voor het registreren van enkel de beweging niet uit maakt om te weten wat je preciese coordinaten zijn (want volgens mij krijg je gewoon 2 dezelvde bewegingen, enkel op andere plekken).
Weet het ook niet precies maar als de resfresh over die bluetooth verbinding erg hoog is en de een meet x/y en de ander de Z-as (diepte) dan kom je een heel eind denk ik.

[ Voor 57% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:06:
Hoe doen ze dat? is de rev zelf ook een sensor?
Lijkt me wel hé. Dan heb je 3 punten namelijk en kan het wel. Klinkt logisch, lijkt logisch. ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gematigd positief, maar wacht nog op de games en de implementatie in die games. Daarna zien we wel verder.

Vergeten we trouwens niet de revolutie in de vorm van het aan/uit knopje op de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 22:15
Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:11:

Nu komt het zeker hoor.

Het een sluit het ander niet uit volgens mij. En ik zie inderdaad liever een geheel nieuw revolutionair idee dan een presentatie van een sequel van een game.

zucht, ik geloof echt dat het leuk kan zijn. Feel the magic is bijvoorbeeld echt helemaal top en geweldig, maar het zou jammer zijn als zulke spellen andere "echte" (als in je kan er tientallen uren instoppen) games zouden uitsluiten.
Wie zegt dat je resident evil niet kan spelen met de bestaande controller en dat je die shell er niet bijgeleverd krijgt?
Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:48:
Ik heb lang nagedacht over hoe resident evil 5 zou kunnen werken, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat bijvoorbeeld Resident Evil 4 leuker zou zijn als je het op een andere manier zou besturen.
Ik zou het leuker vinden als je bijvoorbeeld kon schieten op de zombies door te in plaats van een cursortje te bewegen met een pookje. Of zombies van je af kan slaan door met je armen sla bewingen te maken. Vooral in firstperson perspectief. Loop je ergens rond, schrik je je de tering door een paar zombies die ineens op je afvliegen en moet je ze letterlijk van je af beuken. Lijkt me niet slecht.

Hier ben ik het wel een klein beetje mee eens. Nintendoids gedragen zich wel vaak alsof ze een underdog zijn die onbekende spellen spelen die niemand begrijpt. Kijk, als je nou een Neo Geo, GP32 of een Dreamcast hebt staan.... Maar een Nintendo is net zo mainstream als een Xbox of Playstation. Als je aan mensen uitlegt van een PSP is dan kan je het nog het best uitleggen als een Gameboy van Sony. Zo ingeburgerd is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Bij resident evil 4 moet je toch zo'n meid (first daughter of zo) redden?

Het zou wel cool zijn als je haar moet roepen zovan "pssst! hee, jij, kijk even hier, psst ik kom je redden, etc"
maar als je het dan te hard doet, dan ontdekken de boze villagers je zo.

Zijn er inmiddels ook al nieuwe screenshots van de revolution zelf in omloop?

de laatste keer was hij nl. erg klein, hoop dat dat nog steeds zo is.
(een xbox zal het nooit worden :), maar toch)

edit @ hierboven:
mjah, :) moet toegeven als je zelf een beetje creatief nadenkt, dan komen er wel leuke toepassingen uit voort. Ik zei ook al eerder dat met het "shaken" van je controller. Dat is heel inuitief.
een racestuur lijkt me dan weer shit, omdat je geen weerstand hebt, en het zou vermoeiend werken, maar ik heb er nog niet mee gespeeld, zoals de rest vd wereld, dus ik kan er ook nog niet veel over bedenken.

[ Voor 33% gewijzigd door Faust op 19-09-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Neo Geo, GP32 of een Dreamcast hebt staan...
De meesten hier hebben ook wel minimaal 1 van de 3 gehad :P De oudere Nintendo fans hebben vaak een andere kijk op games thats all. Zo vondt ik Halo (single player! Multiplayer was voor zijn tijd wel aardig) een draak van een spel. Op 2 missies na heb ik zelden zo'n schaamteloos copy/paste spel gezien.
de laatste keer was hij nl. erg klein, hoop dat dat nog steeds zo is.
Hij wordt nog kleiner. Nee een Xbox is het niet, andersom zou ik een kamer bij moeten bouwen met een groot verhuisraam om hem met een hoogwerker erin te zetten.

[ Voor 59% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja.. ik ben toch niet zo dol op al dat verplichte spraak gedoe in games enzo.. denk dat ik zo opgehaald wordt door de gekkendienst als m'n ouders me in m'n kamer iedere keer "pssst hey klein meisje.. kom eens hier" horen fluisteren ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
@ Maxburn: Als ze die zouden hebben gehad, dan zouden ze wel beseffen dat de Gamecube niks bijzonders is en de games ook niet zo uniek zijn(wel leuk). Op de Dreamcast heb je veel originelere games, was unieker met het LCD schermpje in je controller/memorycard etc.

@ ELiA: spreken in games is tot nu toe verre van ideaal vanwege de taalbarrières.

[ Voor 17% gewijzigd door BarôZZa op 19-09-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ONTOPIC:
Ben ik de enige die vindt dat de hints in Killer 7 er wel erg dik op liggen in Normal mode? Ben nu aan het eind van chapter 2 en zat nog nergens vast :(
Dat blijft ook zo. Op één of twee onlogische puzzels na zijn ze allemaal vrij simpel. Maar ik vond dat zelf niet echt storend... bij dit type spel. Spellen die heel erg op het verhaal leunen kunnen beter een beetje de vaart erin houden vind ik. Anders raak je er toch alleen maar weer uit de verhaallijn. De meeste gevechten zijn ook niet echt moeilijk, en op de kaart staat telkens precies aangegeven waar je naar toe moet en wat je er moet doen. In een paar dagen heb je het dan ook wel uitgespeeld... maar wat een dagen! _/-\o_
Ik vind het verder een leuke game maar de stemmetjes irriteren me wel een beetje, terwijl ik begreep dat de JAP versie wel goede stemmen heeft (in het Engels nota bene!)
Naar ik begreep waren die stemmen in het japans juist heel slecht. Nouja misschien wel goede acteurs, maar slechte engelse teksten. Echt engrish met kromme zinsopbouw en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

BarôZZa schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:16:
@ Maxburn: Als ze die zouden hebben gehad, dan zouden ze wel beseffen dat de Gamecube niks bijzonders is en de games ook niet zo uniek zijn(wel leuk). Op de Dreamcast heb je veel originelere games, was unieker met het LCD schermpje in je controller/memorycard etc.
Mwa ik denk meer omdat de DC ouders is er meer herinneringen aan zijn dat de spellen beter over komen. Ik heb hier een dc en een gc staan en ik vind dat ze op beide even leuke als originele spellen hebben :)

True dat ik begon als sega meneer.... Maar nintendo kan er ook wat van :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb 160+ DC games dus ja (nee, niet alles legaal)... Maar toch kan ik me lang niet alles herinneren. Wat ik wel zeker weet is dat er behoorlijk weinig echte fun-games waren. (Bv. zoiets als SSBM)
De eerste crazy taxi, soul calibur, Ecco, DoA2, UFC, Grandia, PSO, Virtua Tennis, Mr. Driller, Chu Chu Rocket, HoTD2, SHENMUE ( !!!) , SAMBA DE AMIGO !!, Jet Grind Radio (!!!!), etc staan me HEEL goed bij ja. De DC had ook HEEL VEEL troep hoor. (Wat vaak juist voor een succesvol platform zorgt...veel "vulling")

edit: ok er waren redelijk wat toffe dc games in zijn tijd ;)
Echter de GC is voor diverse games een springplank geweest voor originele games. Hiernaast heb ik zat games die m.i. toch echt beter zijn dan wat de DC destijds had. (SSBM, F0GX, RE4, Metroid Prime, Killer 7 (ja multiplatform maar ja..het begon wel op de cube in eerste instantie :P) Viewtiful Joe) Dat soort spul.

[ Voor 46% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
BarôZZa schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:16:

@ ELiA: spreken in games is tot nu toe verre van ideaal vanwege de taalbarrières.
Een vriend van mij (rik v nuil :) ) is echt al een man, en heeft een zware stem, hij moest bij zo'n socom spel erg vaak herhalen wat hij wilde zeggen, aangezien het spel hem niet begreep. :D
Maarja, is dat de software of de techniek?

Daarom wil ik weten hoe dat pikachu spel werkte, ben de titel vergeten en kan er niks over vinden.

edit: dat bigking.nl ben jij dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Faust op 19-09-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Crasy taxi 1 en 2. Power stone 2 was een super 4player maak elkaar dood en weet door de bomen het bos niet meer en vergeet iig niet jet set radio die later door de xbox in de vernieling is gebracht :)

Verder had je zelfs al een mario party achtige sonic game op de dc :P

Maargoed de DC staat tegenwoordig niet meer in discussie voor vernieuwende consoles :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Een vriend van mij (rik v nuil :) ) is echt al een man, en heeft een zware stem, hij moest bij zo'n socom spel erg vaak herhalen wat hij wilde zeggen, aangezien het spel hem niet begreep. :D
Software = techniek ? :) Een normaal speech programma laat je eerst minimaal een uur teksten oplezen om aan je stem te wennen. Ik denk trouwens dat het merendeel van de regulars in dit topic toch wel geruime tijd voorbij het stadium "baard in de keel" zijn ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:14
Vanitas schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:15:
[...]

Even in het algemeen over je posts hier op GoT.

Waarom ga je altijd tegen iedereen in, in welk topic dan ook in. B.v. in het Next-gen topic, het anime topic, en hier weer. Altijd als jij iets post dan is het precies het tegenovergestelde van hoe de rest van het topic denkt over de dingen die worden besproken in dat topic. Vind je het soms leuk ofzo als "relnicht" bekend te zijn.
Is er een anime thread hier op Tweakers ?_? Lead the way plz ;p

Zoals iemand anders al zei lijkt ook mij een online MMORPG-achtig pokemon game best cool. Van wat ik van de tekenfilms zag (ik geef toe ik keek wel eens...) lijkt mij het idee en de wereld achter pokemon zich uitermate goed te lenen voor dit concept, maar dit is volgens mij al meerdere malen langsgekomen.

Trouwens krijgen we nog iets leuks op de Cube de komende maanden (naast Zelda en BW)?

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Miss was die PS niet sterk genoeg om veel dingen te onderscheiden, of die wat het maakten hadden heel lame maar een paar dingetjes ingeprogt of zo.

Als ik kijk naar die maracca's, vishengel, VMU, dat seaman spel, etc, dan concludeer ik dat de DC zijn tijd echt gewoon al jaren vooruit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:31:
Als ik kijk naar die maracca's, vishengel, VMU, dat seaman spel, etc, dan concludeer ik dat de DC zijn tijd echt gewoon al jaren vooruit was.
Dat zeker, maar ook om de graphics die het bood ten tijde van release. Alhoewel de DC qua CPU minder power heeft dan de PS2, is het grafisch (dus qua mogelijkheden) sterker dan de PS2. De DC heeft alleen nooit de kans gehad het volle potentieel te gebruiken. (First gen games t.o.v third bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
disjfa schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:20:
[...]

Mwa ik denk meer omdat de DC ouders is er meer herinneringen aan zijn dat de spellen beter over komen. Ik heb hier een dc en een gc staan en ik vind dat ze op beide even leuke als originele spellen hebben :)

True dat ik begon als sega meneer.... Maar nintendo kan er ook wat van :)
Nope. Rez, Shenmue, Jet Set Radio, Ecco The Dolphin, Chu Chu Rocket, Crazy Taxi, Samba de Amigo etc.

En dan nog een heleboel 'cult'-games zoals 2D shoot em ups(met al dan niet 3D graphics) en beat em ups. Om over de geweldige Sega Sports series en de andere normale games nog maar niet te beginnen(eerste 3D Resident Evil, Sonic games, Soul Calibur etc).
MaxBurn schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:20:
Ik heb 160+ DC games dus ja (nee, niet alles legaal)... Maar toch kan ik me lang niet alles herinneren. Wat ik wel zeker weet is dat er behoorlijk weinig echte fun-games waren. (Bv. zoiets als SSBM)
De eerste crazy taxi, soul calibur, Ecco, DoA2, UFC, Grandia, PSO, Virtua Tennis, Mr. Driller, Chu Chu Rocket, HoTD2, SHENMUE ( !!!) , SAMBA DE AMIGO !!, Jet Grind Radio (!!!!), etc staan me HEEL goed bij ja. De DC had ook HEEL VEEL troep hoor. (Wat vaak juist voor een succesvol platform zorgt...veel "vulling")
Noem je dat weinig ;) ?
Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:21:
[...]

Daarom wil ik weten hoe dat pikachu spel werkte, ben de titel vergeten en kan er niks over vinden.

edit: dat bigking.nl ben jij dat?
Hey You Pikachu!

Maar dat bigking.nl is m'n site... Staat niks anders op dan een hele rotte foto van een van m'n beste vriendinnen (wel onder wat subdomains maarja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Als ik het zo achteraf bekijk misten de meesten toch 'iets'

offtopic:
Ik vond toy commander stiekem erg stoer :D..veel gespeeld...dat was zeker leuk met zn 4)

[ Voor 31% gewijzigd door Max|Burn op 19-09-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein modbreakje: Boven deze post ging het niet altijd over even nuttige zaken. Het vriendelijke verzoek om vanaf hier ontopic verder te gaan en de rest achter je te laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
offtopic:
Ik ben anders nog geen ervaring als Shenmue tegengekomen op de Cube. Niet dat de cube geen goede console is. Heeft mijn voorkeur boven de Xbox(behalve Shenmue 2 ;) ) en PS2.

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 19-09-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Aristagon schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:30:
[...]
Is er een anime thread hier op Tweakers ?_? Lead the way plz ;p
Anime deel 19 (moet je wel in NST kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:06:
Precies wat ik mij ook al eerder afvroeg. Het antwoord van iemand was toen dat je het met twee sensors zou kunnen uitrekenen. Maar volgens mij is dat niet het geval. Het enige wat je kunt meten met twee sensors is volgens mij het faseverschil tussen de ontvangst van hetzelfde signaal en daar kun je uit afleiden wat de positie is in een plat vlak, niet in de hoogte (lijkt mij dus). Maar het kan kennelijk dus wel dat de hoogte bepaald wordt.
Maar er zijn toch ook nog geen plaatjes van de sensors? Misschien zitten er in beide sensors wel twee ontvangers. Dat daarmee ook de hoogte bepaalt kan worden.

Heb nu trouwens ook Sega Soccer Slam en dat is echt een aanrader! Vind het tot nu toe echt een leuk spel. Eigenlijk zijn er tot nu toe maar een paar spellen die mij echt hebben weten te boeien en dat zijn MKDD, Fifa en Sega Soccer Slam dus. Zijn er nog meer spellen die in dit rijtje thuishoren? Denk dat de overeenkomst is dat het gewoon makkelijke "arcade" spellen zijn en dat je dus veel potjes speelt.

[ Voor 18% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-09-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen al met het idee in mijn hoofd om te kunnen boxen met twee van die controllers :9~
Ow ik hoop zo dat ze iets van haptic feedback in die controllers hebben gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Was dit al voorbij gekomen? Stond op insidegamer:
Michel Ancel van Ubisoft ziet de controller van de Nintendo Revolution dezelfde uitwerking (impact) hebben op de gamesindustrie als dat de muis voor de PC had. Ancel voelt zich als een kind met een nieuw speeltje. Volgens Ancel opent de controller miljoenen nieuwe mogelijkheden. Verder
denkt de topman van Ubisoft dat de controller de massa ook zal aanspreken omdat de mensen net zo makkelijk met de controller kunnen omgaan als in de echte wereld. Michel Ancel is de schepper van onder andere Rayman, Beyond Good & Evil en King Kong.

Lorne Lanning, werkzaam bij Oddworld Inhabitants, ziet de controller als een interessante innovatie. Hij hoopt echter op een wat grotere versie van de controller.

de game design director bij ontwikkelaar en uitgever Electronic Arts: Chris Cross, is zelf zeer enthousiast over het nieuwe speeltje. Hij vind de controller een goed alternatief voor de standaard controllers. Cross kan niet wachten om op de controller te spelen om te zien hoe de interface nieuwe spelmogelijkheden geeft. In de eerste paar jaren denkt Cross dat veel ontwikkelaars hun normale spellen gewoon zullen overzetten en aanpassen aan de interface van de Revolution. Pas later, rond de Electronic Entertainment Expo in 2007 zullen de echte interessante spellen komen denkt Cross.

Cary Briseboi van Radical Entertainment zegt dat het moeilijk zal zijn om de standaard spellen over te zetten naar de Revolution. Echter, dit was ook al het geval met de GameCube, aldus Briseboi. Chris Mitchell, werkzaam bij hetzelfde Radical Entertainment, zegt dat ontwikkelaars arcadeachtige spellen nu naar de Revolution kunnen brengen (vissen, hond uitlaten), deze zouden door de interface van de Revolution-controller erg leuk zijn om te spelen.

Cliff Bleszinski van Epic Games gaf aan dat veel populaire spellen uit de speelhallen nu ook thuis gespeeld kunnen worden, zoals spellen waarin je moet vissen of op een drumstel moet spelen. Omdat Bleszinski de controller nog niet heeft uitgeprobeerd wou hij verder geen commentaar geven.

David Perry, de president van Shiny Entertainment, het bedrijf dat we kennen achter Enter The Matrix, hoopt dat Nintendo het voor ontwikkelaars mogelijk maakt om hun eigen uitbreiding (interface) te ontwikkelen voor de controller. Hierdoor zouden spellen uit de speelhallen een plaats kunnen krijgen in de huiskamer, bijvoorbeeld Missile Command of Tempest.

De president van Tommy Tallarico Studios, Tommy Tallerico, vind de controller van de Revolution zeer innovatief. Hij ziet echter een zwak punt in de steun van third-party ontwikkelaars voor de Nintendo Revolution. Alleen spellen die de unieke mogelijkheden van de Revolution zullen gebruiken zullen slagen, aldus Tallarico. Zo kan het moeilijk worden voor een ontwikkelaar om zijn spellen voor meerdere platformen beschikbaar te maken.

Medwerker van Sun Microsystems, Chris Melissinos, verwelkomt de innovatieve controller en is groot voorstander van de innovatieve stap die Nintendo heeft genomen. Volgens Melissinos zorgt de controller voor een mogelijke nieuwe generatie van spelbesturing. De controller heeft een grote kans om succesvol te worden, aldus Melissinos. Melissinos denkt dat de Revolution een zeer uitgebreid van spellen aan gaat bieden waardoor veel mensen een Revolution zullen gaan aanschaffen. - Lauran Beers
Ik ben het denk ik wel eens met die Tommy Tallarico. Je ziet het nu namelijk ook bij de DS. Ook al is een spel nog zo goed, als hij de mogelijkheden van de DS niet ten volle benut, dan is het spel ineens toch niet zo goed. Ik hoop dat het met de Revolution niet dezelfde kant opgaat en dat spellen die de controller niet ten volle gebruiken dus toch zullen slagen. Ik denk dat het daarom belangrijk is dat die classic-shell dus standaard meegeleverd wordt en dat die optie ook echt als volwaardige optie gezien wordt en niet als zwaktebod. Denk dat het ontwerp van die shell daar ook aan kan bijdragen, dus misschien niet het ontwerp van een wavebird nemen (weet dat dat een voorbeeld is), maar zo maken dat de ab vrijwel weggewerkt is en echt 1 is met de shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
BarôZZa schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:05:
offtopic:
Ik ben anders nog geen ervaring als Shenmue tegengekomen op de Cube.
Ligt eraan wat voor ervaring je zoekt, het (onnodig) lange rondvaren in Zelda The Wind Waker wordt vaak vergeleken met het o zo gezellige vorkheftruck rijden in Shenmue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:28:
[...]
Heb nu trouwens ook Sega Soccer Slam en dat is echt een aanrader! Vind het tot nu toe echt een leuk spel. Eigenlijk zijn er tot nu toe maar een paar spellen die mij echt hebben weten te boeien en dat zijn MKDD, Fifa en Sega Soccer Slam dus. Zijn er nog meer spellen die in dit rijtje thuishoren? Denk dat de overeenkomst is dat het gewoon makkelijke "arcade" spellen zijn en dat je dus veel potjes speelt.
Hehe, normaal gesproken game ik elke vrijdagavond met nog 3andere gasten op de cube en als ze Sega Soccer Slam willen doen, heb ik er al meestal niet zo heel veel zin in. :p Ik hou niet van voetbal. Weten zij ook, maar gelukkig spelen we dan ook nooit (echt)voetbal, athans niet als ik er ben. Maar als we dan toch SSS doen, ben ik altijd de gast die het hele potje loopt te schoppen en te meppen op de andere partij, vooral op de keeper, zodat de andere kunnen scooren... en dan is het wel een leuke game :D :+ _/-\o_

Zelf zou ik hem alleen nog willen aanschaffen voor als party game. Ik ga namelijk toch niet uit mezelf voetballen O-)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok misschien ben ik hardstikke gek... Ja misschien kunnen jullie mij linea recta wegsturen.. Zo tjop naar het geschift in... :+ Maarrrrrrr:

Maar werd er niet een poos geleden over de Revolution gezegd, dat deze een bepaald soort graphics zal gebruiken, die alleen in sommige films is gebruikt... Soort van 3D?!

En is hier niet een plaatje langs gegaan van een Virtua Realityl Helm, van Siemens...

Hmmmmm misschien dat het helemaal toeval is.. en dat die verassingen die Nintendo nog voor ons in petto heeft, iets heel anders is. Maar in combinatie met die nieuwe controller, lijkt het erop dat je binnekort een Virtual Reality Apparaat thuis hebt staan.... :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28

S2S

Er zijn een paar rumors die om de zoveel jaar de kop opstekken...1 daarvan is de virtual reality rumor....ik heb nog zelfs plaatjes van een artist schets van de n64 met helm.
We zijn nu 10 jaar verder en nog steeds niets ;)

De andere rumor is de NURBS rumor.....nog meer onzin want NURBS gaat gewoon niet werken is onpraktisch alles is gebasseerd op polygons.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:01:
En is hier niet een plaatje langs gegaan van een Virtua Realityl Helm, van Siemens...
Als nintendo het nu goed gaat aanpakken is die lompe helm compleet niet nodig en kan je meer :P Hoewel dat gerucht wel leuk was hoor ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:01:
Ok misschien ben ik hardstikke gek... Ja misschien kunnen jullie mij linea recta wegsturen.. Zo tjop naar het geschift in... :+ Maarrrrrrr:

Maar werd er niet een poos geleden over de Revolution gezegd, dat deze een bepaald soort graphics zal gebruiken, die alleen in sommige films is gebruikt... Soort van 3D?!
Ja, maar ik verwacht niet dat dat op korte termijn haalbaar is. Je bent gebonden aan een bril of een headset en die hebben allebei nadelen, met name als je met 2 of meer personen aan het spelen bent. Als je een bril gebruikt, moet iedereen er één gebruiken, anders ziet iedereen die geen bril heeft het beeld de hele tijd verspringen of het beeld dubbel. Het probleem van een headset is dat ze wat duurder zijn in aanschaf en dat er dus vrijwel zeker maar één persoon een headset zal hebben en diegene die hem draagt is eigenlijk afgesloten van zijn medespelers. Het grootste nadeel is dat je eigenlijk twee keer zoveel GPU-kracht nodig hebt om alles met dezelfde framerate te kunnen blijven renderen.

Ik denk dat we 3D eerder in de bioscopen zullen zien dan op de consoles. Star Wars 4: A New Hope wordt in 2007 opnieuw uitgebracht in 3D bijvoorbeeld.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Echt 3d is pas nuttig als mensen over een jaar of 40 TV's hebben waar ook een 3d modus in zit :) (De techniek is er al min of meer maar voordat het helemaal goed is duurt wel even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:04:
Echt 3d is pas nuttig als mensen over een jaar of 40 TV's hebben waar ook een 3d modus in zit :) (De techniek is er al min of meer maar voordat het helemaal goed is duurt wel even)
Dan is alle energie op gok ik zo ;) (als we zo doorgaan .... ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Het verbaast me om te lezen dat games overzetten naar GC moeilijk is. Ik dacht juist dat dit juist het makkelijkste systeem was. Misschien is ontwikkelen from scratch wel makkelijk maar is de aanpak dermate anders dat overzetten moeilijk wordt...

Dit zijn trouwens volgens mij de redenen waarom de Revo het beter gaat doen dan op zijn minst de Cube:
- Controller maakt PC genres (FPS en RTS) echt toegankelijk
- Controller maakt arcade games als TimeCrisis mogelijk op de manier zoals ze in arcade gespeeld worden
- Download service
- Online mogelijkheid (verwacht ik stiekem best veel van)
- Terugkeer van de select-knop 8)
- Controller maakt ook andere mogelijkheden, zoals internet browsen, ook goed mogelijk (al zal Nintendo daar niet snel op inzetten)

[ Voor 12% gewijzigd door Deddiekoel op 20-09-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Die helmzooi etc zou ook veel te duur worden.

Ik verwacht trouwens dat je alle NES en SNES games online kan spelen, zoals ook met bijvoorbeeld ZSNES het geval is.
Schweino schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:40:
[...]

Ligt eraan wat voor ervaring je zoekt, het (onnodig) lange rondvaren in Zelda The Wind Waker wordt vaak vergeleken met het o zo gezellige vorkheftruck rijden in Shenmue ;)
Dat vond ik nou juist z'n charmes wel hebben. Je kwam bij Shenmue echt vaak met tegenzin je nest uit met het vooruitzicht om te moeten werken, om vervolgens weer blij te zijn wanneer het afgelopen was en je je loon kreeg. Hoe realistisch wil je het hebben :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
BarôZZa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:29:
Ik verwacht trouwens dat je alle NES en SNES games online kan spelen, zoals ook met bijvoorbeeld ZSNES het geval is.
Dat zou heel makkelijk moeten kunnen. Het enige probleem waar je tegen aan loopt is het 50/60Hz probleem, maar daar zou Nintendo hopelijk een oplossing voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

MetroidPrime schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:18:
[...]

Dat zou heel makkelijk moeten kunnen. Het enige probleem waar je tegen aan loopt is het 50/60Hz probleem, maar daar zou Nintendo hopelijk een oplossing voor kunnen vinden.
Ja, alle downloadbare games in 60Hz bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 22:02

Spypiet

Lit

Maarja, dan hebben de mensen met een 50Hz TV weer een probleem :D

RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lullig als je een 50 Hz tv hebt ;)

Neem aan dat ze alle spellen op gelijk snelheid zullen laten lopen om dat probleem op te lossen. Als je computerspellen speelt dan heeft de verversingsfreq ook geen invloed op de echte snelheid in het spel en online levert het dan ook geen enkel probleem op om spellen tegen elkaar te spelen ook al draait iedereen op een andere verversingsfreq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:09:
Lullig als je een 50 Hz tv hebt ;)

Neem aan dat ze alle spellen op gelijk snelheid zullen laten lopen om dat probleem op te lossen. Als je computerspellen speelt dan heeft de verversingsfreq ook geen invloed op de echte snelheid in het spel en online levert het dan ook geen enkel probleem op om spellen tegen elkaar te spelen ook al draait iedereen op een andere verversingsfreq.
Het hangt er van af wat Nintendo gaat doen. Als Nintendo via een emulatie laag gaat werken zal dit niet mogelijk zijn. Nintendo zou dan bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je alleen online kan spelen als je een 60Hz TV hebt of Nintendo zou de spellen altijd intern op 60Hz kunnen laten draaien en door slimme buffering 50Hz output mogelijk kunnen maken. Het alternatief is om in plaats van een emulatielaag de code van het spel zodanig kunnen herschrijven zodat het grafische deel onafhankelijk zal kunnen zijn van de netcode, maar dat laatste zie ik niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Ik heb op internet bij IGN nog een leuke foto gevonden van de nieuwe Revolution controller maar ik heb er zo mijn twijvels bij. Dit is de foto:
Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/651/651559/understanding-the-revolution-controller-20050916041026412-000.jpg
ik vind dat hij ernogal "geshopt" uit ziet en de gameplay is dan denk ik toch helemaal weg bij de Rev.. ofja. helemaal weet ik niet... maar dit vind ik niet echt iets voor nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

elma_illusion

Dat is ook geshopt. Maar de controller zou dan wel nog de tilt functie kunnen gebruiken. Dus alleen maar een pluspunt want je kan nog via de oude manier gamen voor multiplatform

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat plaatje diende alleen als voorbeeld van hoe de classic shell eruit zou kunnen zien. Nintendo heeft gezegd met zoiets te komen, maar heeft daar zelf geen plaatjes van vrijgegeven dus heeft IGN zelf wat geshopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
mmmm in het Grote Next Gen topic staan ook plaatjes van een soort gelijk iets... en ook deze keer.. de foto's zien er geshopt uit maar zal vast dus een eigen creatie zijn van mensen buiten nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

..De ign pic is allang bekend en slechts een idee, de rest zijn fan pictures die ook als zodanig naar buiten zijn gebracht. Ik zie niet in waarom je dan zou aannemen dat het "fake" is aangezien het als een leuk fan ideetje wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
elma_illusion schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:03:
mmmm in het Grote Next Gen topic staan ook plaatjes van een soort gelijk iets... en ook deze keer.. de foto's zien er geshopt uit maar zal vast dus een eigen creatie zijn van mensen buiten nintendo
Er staat in dat topic ook bij dat het plaatje gephotoshopped is en dat staat er bij de oorspronkelijke bron van, het IGN artikel, ook bij.

• Deddiekoel
Wat is het hier opeens rustig....

Dan zal ik ook maar weer een stelling deponeren:

Welke games zouden er naar de Revo moeten komen om de Revo de first-pick console te maken? (wel realistisch blijven, dus geen Halo of GT gaan roepen)

Voor mij zijn dit de volgende:

- Resident Evil 5, moet kunnen aangezien Capcom bij de vorige generatie wilde dat de hele reeks op 1 console gespeeld moest kunnen worden. Dan is Revo enige keuze.
- PES, moet kunnen aangezien Nintendo het enige platform is waar hij niet op uitkomt
- GTA, zelfde als PES, serie komt nu op PS2, Xbox en PC.

- Time Crisis, is toch de arcade game waar ik bijna altijd enthousiaste verhalen over hoor.
- Pokemon online, het blijft een console seller die de userbase vergroot en daardoor 3rd parties zal aantrekken.

[ Voor 55% gewijzigd door Deddiekoel op 21-09-2005 11:07 ]

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Half-Life 2. Lijkt me geniaal om shit in de rondte te smijten met de gravity gun en de Rev controller :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

UT2k7 zou wel leuk zijn ;).

• BarôZZa
Ik zou willen dat ze eens een soort adult beat em up versie van pokemon uit zouden brengen. Zou echt geweldig zijn als je realtime met die beestjes elkaar in de pan kan hakken. Beetje bloederig, zichtbare verwondingen, elkaar flamberen, electroduceren, gebruik maken van de omgevingen, realistischere diertjes etc >:) .

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 21-09-2005 12:35 ]

• disjfa

disjfa

be

Ik zie liever geen oude games opnieuw gemaakt. Ik zie liever vernieuwing :P

En een pokemon online natuurlijk :9 En een shooter ala time crisis lijkt me natuurlijk ook leuk :9

disjfa.nl

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.